Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Aliens - Abeceda her - ve co potřebujete pro hry
Aliens
Předem
bych vás chtěl upozornit na to, e ALIENS není normální hra. Je to hra ílená,
zmatená, nelogická, nedodělaná a kdo ví, co jetě. Jediné, co je na ní
zajímavé je grafické zpracování a originální příběh, k čemu vám
tento návod zajistí sviný přistup. Pokud vám budou některá místa v návodu
připadat jako silné halucinace, vůbec o tom nepřemýlejte a prostě to udělejte,
budete to tak mít o něco jednoduí. Kadopádně se drte návodu jako
klíata a nezdrujte se v ádné herní místnosti příli dlouho,
protoe vám v kadé ze tří kapitol ubíhá neúprosný čas jeho naplnění
se vyznačuje různorodými úmrtími. Buďte proto sviní, často hru ukládejte
a před delím přemýlením nebo odreagováváním se od příliných
brutalit nezapomeňte hru zapauzovat vyvoláním herního menu, kde (snad) čas
neběí.
Kapitola 1: Seznamování a přistávání
Hned zezačátku se začněte seznamovat s trpitelsky sloitým
a nepřehledným pohybem po herních lokacích. Vechny moné úhly viděné
z pohledů CHANGE VIEW, TURN AROUND, GO BACK jsou maximálně matoucí a jejich
výsledkem je, e si nikdy nemůete být jisti, zdali jste u tu kterou místnost
viděli opravdu ze vech pohledů, které jsou k dispozici. Proto si dávejte
velký pozor s maličkou na to, abyste ozkoueli vechna místa na obrazovce
kursorem, zdali se nemůete jetě někam natočit, docupitat či podívat.
Nejdříve sejděte na můstek ke kapitánovi Williamsovi a zeptejte se ho, zda
něco nepotřebuje. Řekne, e potřebuje CD s koordináty pro přistání na
planetě B54C. Od této chvíle vám běí čas, po jeho vyprení zemřete
v roji asteroidů. Proto nikde zbytečně nezahálejte. Vystupte po schodech zpět
nahoru a jděte dolů k hlavnímu počítači zvanému familiárně "MUM".
Podívejte se zblízka na přehrávač video CD "CD Player a vlevo od něj
přehoďte tlačítko, které k tomuto přehrávači nepatří (!) do pozice
zapnuto. Opět se vrate na místo, kde jste začínali a pouitím ovládacího
panelu otevřete dveře vedoucí do obytné sekce lodi. Po levé straně teď máte
hibernační pokoj, kde naleznete první CD s melodiemi ze hry. Dělat to samozřejmé
nemusíte, ale můete si tyto melodie přehrávat v CD Playeru u počítače
MUM. Vyjděte z hibernátoru a otočte se směrem do chodby, po její pravé
straně se nacházejí čtyři dveře do kajut posádky, po straně levé kuchyň
a na konci chodby WC, kam si můete skákat ulevit po setkáních s vetřelci.
Nejprve skočte do kuchyně a ani byste brali zbytečný kávovar (postupem času
budete mít v inventáři jen málo místa nazbyt), podívejte se na automat na
jídlo a objednejte si libovolný pokrm. V inventáři pak na pokrm klikněte
pravou myi, drte ji stisknutou a odtáhněte jídlo do chřtánu postavy,
kterou máte právě zapnutou (v tuto chvíli to bude pravděpodobně Hericksen).
Po zblajznutí jídla povyskočí nakrmené postavě čárka označující
hladinu hladu (HUNGER) o kousek doprava. Objednávejte jídla a cpěte je do vech
čtyř členů posádky tak dlouho, dokud nebudou vichni nacpaní na maximum.
Putováni po základně bude velmi dlouhé a vai lidé budou mít časem hlad.
V takový moment nezbývá ne zajít zpátky do rakety na ranici, co je
maximálně zbytečná zdrovačka, ale nedá se s tím nic dělat. Naraní
se opět postavte čelem do chodby tak, abyste měli čtveřici kajut po pravé
ruce a vstupte do kajuty první. Promluvte na arogantní doktorku Loru a odpovídejte
"YOU'RE A GOOD PERSON, LORA" a "YOU'RE NOT THE ONLY ONE...",
po kteréto akci zcela nelogicky obdríte zelenou vstupní kartu. V dalí
kajutě v pořadí najdete v upleti stolku kapesní přípojku na vesmírný
Internet, která se vtipně hlásí jako "REVERSI", co znamená něco
jako "PIKVORKY". A do poloviny hry jsem si myslel, e to skutečné
jsou pikvorky, dokud mi zkoueni veho na vechno neodhalilo. e se jedná
o Spacenet Connector infikovaný pikvorkovým virem! Neuvěřitelné, jak jsem
na tohle měl přijít?! V dalí kajutě je opět v uplíku klávesnice a v
kajutě čtvrté najdete v uplíku prázdné CD (RAW CD) a v pravé skřínce
pod stropem nad postelí lutou vstupní kartu. S touto kartou navolenou v
aktivním okénku se vrate k počítači MUM. uknutím na jeho obrazovku se
do něj napojte a zvolte "SHIP STATUS" a "SENSORS". Na
zobrazená data 1x ukněte. Do pouívacího okénka si připravte RAW CD a
pouitím Video CD přehrávače na něj nahrajte přistávací koordináty, čím
se z RAW CD stane "LANDING INFO". Toto dílko odneste kapitánovi a můe
se přistávat. Po dech beroucí animované sekvenci projděte dveřmi na chodbu
a namísto k hibernátorům se otočte ke dveřím, do kterých jste zatím
nevstupovali. Navolte si zelený pas do okénka a dveře jím otevřete. Výtah
vás odveze do dolní části lodi. Jděte k tmavému kontrolnímu panelu, podívejte
se na něj blíe a pouijte ho. Jeřáb vám snese bednu ze zbraněmi do
postranní místnůstky. Do tohoto pokoje se nyní přepínáním pohledů přesuňte,
podívejte se na dalí kontrolní panel a pouijte ho. Ne otevřete bednu,
zkontrolujte, zda máte v inventáři alespoň tři volná místa (pokud ne,
dejte některé své předměty jiným členům posádky). V bedně najdete zbraň,
řízené střely a miny. Jděte znovu k prvnímu kontrolnímu panelu a ani
byste se na něj blíe dívali, zvolte CHANGE VIEW a jděte ke dveřím označeným
jako EXIT. Otevřete je ovladačem po jejich levé straně, dojde k oblečení
členů posádky do Exoskeletonů. Kdykoliv od této chvíle uloíte hru na základně
B54C, objevíte se po jejím nahrání zde na tomto místě, co je maximální
ubohost ale to jen tak mimochodem. Projděte dveřmi označenými nápisem
WARNING, a uvidíte čtveřici robotů připravených k boji, zvolte paradoxně
CHANGE VIEW, projděte kulatým průchodem a dalími dveřmi za ním. Dojde k
trapnému boji s polorobotem, jeho jediným smyslem je naučit vás chodit levým
a střílet pravým myítkem. Po malém pokecu plném provokací konečně
projděte posledními dveřmi (pouitím ovladače po jejich pravé straně) a
jste na základně. Ale.. Jetě si raději negratulujte.
Kapitola 2: První krůčky v krvi
Nejprve se dejte směrem doprava do útrob haly. Dojděte a
ke dveřím. otočte se čelem vzad a jděte doleva do malého černého kouta.
Zdánlivě zde nic není, ale zvolíte-li si kapitána Williamse jako aktivní
osobu, ukáe se vám monost vzít tyč zaseknutou do země. Hned poté dojde
k menímu boji s roboty, v jeho samém začátku si nezapomeňte navolit
zbraň POW ARM1 do aktivního okénka. abyste mohli po nepřátelích střílet.
S tyčí vylezte po schůdcích k počítači 6, který je zatím nečinný z důvodů
alarmu, otočte se doprava a pouitím tyče 2x otočte zaseknutým kolem. čím
otevřete přívod paliva. Masivními dveřmi s otvíráním po pravé straně
projděte do hangáru, podívejte se na malou buginu a seberte první ze čtyř
částí X-scanneru. Pak přehoďte nejdříve pravou a pak levou páku na
protějí stěně. Páka levá vám snesla vozidlo z hydraulického pístu a páka
pravá odjistila přívod paliva k vozidlům. Ze sputěného vozidla vezměte
druhou část X-scanneru, otočte se, popadněte hadici leící na podlaze a
natankujte s ní okrově zbarvené obrněné vozidlo. Výtahem 3 vyjeďte do řídícího
centra, otočce se a pod schůdky vpravo od chodbičky vedoucí k výtahu
deaktivujte alarm stisknutím maličkého spínače. Na jedné z laviček dále
v hale najdete pohozenou důleitou červenou kartu a z budky v zadní části
místnosti Lora vytáhne zatím nepouitelného servisního robota. Skrze hangár
se vrate do vstupní haly a jděte po schůdcích k výklenku s visícími řetězy.
Podívejte se na terminál a na jeho kulatý vstup pouijte servisního robota.
Vymaete tak jeho blokovací program, čím ho zprovozníte. Můete si s ním
dokonce popovídat tak. e ho pravou myí "natáhnete" na obličej
aktivní osoby. Po robotovi pouijte na kulatý vstup terminálu falené pikvorky,
čím odblokujete virus a budete se na vesmírnou informační sít napojovat
rovnou, ani by bylo zapotřebí poráet neporazitelný počítač v pikvorkách.
Zatím to vak jetě není třeba dělat, sejděte po schůdcích a hned
naproti vyběhněte k počítači. Pouitím jeho numerického bloku si otevřete
dveře. Abyste je nali, otočte se na místě a zvolte pravé GO TO (směrem
ke dveřím poloukrytým v eru). Dojdete k mrtvému tělu vědce Crespise.
Navolte Lora jako aktivní postavu, seberte Crespisovi CD z jedné ruky a ruku
druhou mu odřízněte. CD se vzkazem důleitým pro vývoj děje si můete
jít přehrát do lodi k MUMu a při té příleitosti i doplnit své aludky,
je-li to třeba. Zpět v základně se pak vydejte do hangáru. opět vyjeďte výtahem
do řídícího centra a hned jak vystoupíte z výtahu, pouijte robota na dveře
skříňky před vámi. Robot skříň otevře a dopomůe vám tak k třetí
části X-scanneru a k mapě, kterou si můete prohlédnout "nataením"
na obličej aktivní postavy v inventáři. Na mapě je načmárán číselný kód,
který pouijete za malou chvíli.
Vrate se do hangáru a otevřeným výtahem vlevo od
vstupních dveří vyjeďte do vyvýeného patra. Navolte si červenou kartu a
projděte dveřmi do myích chodeb. A dorazíte na rozcestí, dejte se
rovně dveřmi SAS6 do místnosti se zeleným hologramem. Podívejte se zblízka
na hologram. U vaich nohou v tento moment naleznete maličkou čtvrtou část
X-scanneru. Williams teď Scanner sloí do pouitelného stavu. Ne odejdete
z této místnosti, můete se podívat na mapu celé základny u terminálu v
dolní části pokoje. ukáním na čísla pokojů můete dokonce nahlíet
do vech hlavních lokací základny. Zpět na rozcestí projděte dveřmi SAS
9 na rozcestí dalí, odkud dveřmi SAS 11 projděte do chodby po její pravé
straně se nachází čtyři maličké pokoje. V pokoji prvním najdete pouze
mrtvého vetřelce, pokoj druhý je prázdný, ale zato pokoj třetí, který se
otevírá ovladačem v pravém rámu dveří, je plný překvapení. Na stěně
vlevo od dveří najdete schránku zablokovanou písmenným kódem. Tiskněte písmena
v pořadí popsaném na mapě, tedy 1, 5, 4, 3, 2, 4, 3. 2, 1, a se rozsvítí
vechna písmena a schránka se otevře. Ve schránce najdete zelený čip a stříbrnou
kartu. Zelený čip můete vloit jetě v této mastnosti do počítače
vpravo od dveří a přečíst si zprávu colonela Crespise, jeho ruku máte
shodou okolností s sebou. Na lehátku v zadní části pokoje leí dalí CD
s hudbou. Pokoj čtvrtý není nutné navtěvovat. Je v něm k vidění jen
děsivé utrpení eny visící v aliením slizu. Po návtěvě pokojů jděte
do zdánlivě prázdného koridoru, pouijte X-scanner a prohledejte kursorem
podlahu. Najdete tajný poklop, jeho otevřením sjedete do hnusné místnosti
s alieními vajíčky. V bojové sekvenci postřílejte obličejojedy i
vajíčka, ze kterých lezou. V místnosti najdete v přihrádkách u stěn výbuné
granáty, kterých si vezměte pár do zásoby, protoe budou velmi důleité
v tvrdích bojích a jedny malé dveře vedoucí do chodbičky zablokované
kyselinou mrtvého aliena. Tímto směrem se přes mrinu nedostanete, budete
tudy utíkat z třetí kapitoly, take si toto místo pouze zapamatujte a vrate
se skrz koridory na první rozcestí. Projděte dveřmi SAS7. Poblí silového
pole se podívejte na poutač na stěně a pouijte na něj Crespisovu ruku.
Pole bude deaktivováno a vás čeká...
Kapitola 3: Hrůza a útěk
Od vchodu se dejte doprava do temné místnůstky, kde se
podívejte na počítač a 2x do něj vlote stříbrnou kartu. Získáte tak
papír s popisem výroby opiátu "Royal Jelly" a kódem "MYYRMIDON",
který brzy pouijete. Pokračujte do laboratoře. Z této místnosti vedou dva
východy, jeden do ledového boxu a druhý do tajné laboratoře doktora
Churche. Leí v ní (při pohledech z různých úhlů) dva kusy speciálního
brnění Alien Protector proti vetřelcům. Jeho dalí část se nachází ve
skříňce v mrazicím boxu a část čtvrtou jsem nael poblí alieního
maxivejce (později). Dalí části jsem vak nenalezl a brnění jsem ani
nepotřeboval, take není třeba si s ním zbytečně lámat hlavu. Uprostřed
místnosti se nachází police s mnoha chemikáliemi, které můete sbírat a
strkat do přístroje s osmi zkumavkami. Pokud do zkumavek vloíte správné
sloučeniny, můete si vyrábět chemikálie - BE, NA, XI, DIL, NO a CL vytvoří
chemikálii Benaxidil, která dokáe neutralizovat kyselinu vyhřezlého vetřelce
bránícího vám ve zkrácené cestě zpět do kapitoly 2. F02, TH, H20, PAT,
THINE a PL tvoří Telepatin, kterým můete údajně ovládat vetřelce, co
se mi nikdy nepovedlo. Podle receptu na papíře s heslem můete také vyrobit
drogu Royal Jelly a pořádně se ztřískat a k smrti. Sloučenina
Benafortine je naopak výivnou látkou, která vaim lidem doplňuje iviny.
Ale abychom tady hráli na rovinu - já jsem vůbec ádné sloučeniny nemíchal,
protoe to vůbec nebylo třeba. Počítač u levé stěny dokáe přehrávat
CD. Kromě sebrání části brnění zde zatím nic nedělejte a projděte do
chodby vpravo, na jejím konci si v malém pokoji můete popovídat s bývalým
velitelem stanice, který se po rozhovoru s vámi optimisticky zastřelí. V
pokoji vedle najdete těsně vedle dveří, kterými vstoupíte, malý terminál,
který spustí schoditě do tajné laboratoře. V jejím středu se nachází
válcový kontejner, na jeho malou trojúhelníkovou přípojku se podívejte
zblízka a připojte k ní klávesnici z vaí lodi. Naukejte heslo "MYYRMIDON"
a dejte si pozor, a ho naukáte opravdu dobře, jinak vás syntetický vetřelec
z kontejneru zabije. Z této místnosti se rovně dveřmi průchozími pouze
směrem TAM můete dostat zpět do líhně alieních vajíček, kdy leícího
mrtvého vetřelce polijete tekutinou Benaxidil, není to vak třeba k dohrání
hry. S posluným ivým vetřelcem se vrate do sálu, kde jste se v této
kapitole poprvé objevili a dejte se doprava na schoditě. Nejdříve jděte a
na jeho dno, kde seberte lano s kotvičkou. Poté se vrate o pár pater vý,
otočte se ke stěně a projděte masivními eleznými dveřmi k alienímu
maxivejci. Ne se do něj vůbec začnete dobývat, sejděte po schůdcích a
vezměte si malou digitální mapu vnitřku vejce. Pak se vrate zpátky ke
vstupním dveřím a v levém horním rohu obrazovky klikněte na LOOK, čím
se podíváte na vrcholek vejce. Pouijte na něj nejdříve syntetického vetřelce,
který vejce otevře a pak lano s kotvičkou, po kterém se spustíte do ráje
hrůzy.
Orientujte se podle digitální mapy. Vaim cílem není
dostat se od "Vchodu" do pravé místnosti, kde se nalézá
"Matka", ale do mastnosti horní, kde si v lidských střevech hoví
"Prof. Church. Po boji seberte ze stolu poslední, modrou kartu, projděte
dveřmi ven na schoditě a jděte a s aktivovanou modrou kartou jděte do místnosti
s umučenými lidmi. Podívejte se směrem doleva dolů na lůka s vyhřezlými
lidmi, navolte Loru a uřízněte ruku mui jménem Vaskal (jméno mue se
objeví v popisu uříznuté ruky v inventáři). A se pokocháte hrůzami
vystavenými na obdiv v této pekelné márnici, vrate se na samý začátek základny,
do hangáru. Nastupte do obrněného auta, zvolte Vaskalovu ruku, ukněte na
maličký spínač na palubní desce a pak na zelenou obrazovku s obrazem ruky.
Pokud se auto v ten moment samo nerozjede, vystupte a jetě jednou na něj pouijte
tankovací hadici, to by mělo pomoci. Auto vyjede doposud zavřenými dveřmi v
prvním hangáru ven ze základny. Proti vemu očekávání vás vak čeká
jetě jeden souboj a to souboj s lidskými vojáky. Opět je usmate výbunými
granáty nebo klidně jen rozstřílejte běnou pukou, neměl by to být ádný
problém. No, a pak u jen fené gratulace a můete ALIENS ukazovat kamarádům
jako dalí dohranou trofej...
|