Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Atlantis 1: The Lost Tales

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 29506
Zobrazení tento měsíc: 9831
Atlantis 1: The Lost Tales

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

NE  

NE  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  


Výrobce: 
Cryo Interactive Entertainment

Distributor: 
Interplay Productions
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Tato adventura se u nás prodává ve dvou verzích, anglické a české. Ve hře řešíte spoustu puzzlů, abyste se prokousali až na konec. Tato opravdu pěkná hra je velmi vhodná pro hráče, kteří rádi řeší puzzlata a různé druhy hádanek, vesměs hodně nápaditých. * Arduška *


Autor: Tomáš Vilím
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
Atlantis 1 - The Lost Tales - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Atlantis 1 - The Lost Tales

Tak a dost! Už nás jednoduše štvalo, že jedna z nejoriginálnějších a nejlepších adventur ještě nemá návod. Je čas to změnit... Tak tady ho máte a užívejte si hraní!

  1. Existují 2 verze Atlantisu: česká a anglická, a proto je docela dobře možné, že jména některých postav nemusí souhlasit v obou verzích. My jsme Atlantis dělali dle originální anglické verze.
  2. Možná, že když si budete návod jen tak pročítat, bude se vám zdát, že celý působí jako jeden vtip. NENÍ to pravda. Snažili jsme se trošku návod zpestřit (někdy veselými jindy trapnými) připomínkami. Jen tak mimochodem, Atlantis jsme hráli dvakrát: jednou jsme hned vytvářeli návod a podruhé jsme návod i zkoušeli, takže je jasné, že se podle něj dá Atlantis dohrát.
  3. Omlouváme se všem, že společně s návodem nevysvětlujeme příběh. Kdybychom tak činili, návod by byl zhruba 2 x větší, což je nepřijatelné. Já si však myslím, že příběh pochopíte - buď vám v tom budou pomáhat české titulky nebo srozumitelná angličtina.

1. část - Atlantis

Běžte ke dvěma strážníkům a zeptejte se jich na ubytování pro královskou gardu (selektnout inventář, vybrat odznak, kliknout odznakem na strážníka). Jděte nahoru po schodech a pak doprava před schody, na kterých stojí strážníci, kterým ukážete svůj odznak. Až vylezete po schodech, jděte doleva po dalších schodech. Nahoře jsou pouze jedny dveře a právě do nich je nutno dostat své nohy. Následuje animovaná sekvence. Otočte se a pokecejte s Meljanzem (nesouhlaste s jeho nabídkou). Nyní podrbejte s Agathou o královně a potom "vytrčte" palec nahoru. Opusťte tuto místnost a směřujte dolů po schodech, doprava, dolů po schodech, doleva a nahoru po schodech, kde nestojí stráž. Promluvte si s ženou vpravo. Otočte se, jděte doprava po schůdcích, a pak až na konec ke zdi. Pohovořte si s osobou vlevo sedící. Vraťte se na místo začátku hry a chůzí okolo malých domků opusťte město. Po cestě na pobřeží jděte rovně ke strážím a odstartujte duchaplnou konverzaci (ovšem musíte udělat POUZE toto (jinak vás zabijí!): při konverzaci klikněte na postavu s otazníkem, a pak jim ukažte svůj odznak - víc toho po nich nepotřebujete, takže se jimi nenechte rozptylovat). Potom jděte zpět ve směru, odkud jste přišli a jděte doleva k molu. Tam by měl stát rybář, kterému ukažte váš odznak královské gardy. Blázen starý, daruje vám náušnici. Za to mu musíte všechno vyklopit (při konverzaci). Odejděte od něj zpátky do paláce, k druhým schodům, na kterých jsou stráže. Budete uveden automaticky k trůnu. Až se vás Creon zeptá, zda-li jste nenašli nějaké informace o ztrácené královně, odpovězte že nikoliv. Pak jděte na místo, kde jste mluvili s Agathou a nečeká na vás nic jiného než s ní opět promluvit. Když odejedete a půjdete směrem dolů, potkáte se s Garcelosem a popovídejte si z uší do uší :-) (pochopitelně z očí do očí). Teď sejděte dolů ze schodů, jděte doprava, pak doleva přičemž byste zde měli vidět Laskoyta, a proto se za ním vypravte. Položte postupně Laskoytovi všechny otázky, potom mu odhalte strašlivé tajemství - náušnici od rybáře a pokračujte v plkání - obdržíte ovečku. Pak mu oznamte, že jste připraven a následujte ho kolem rohu doprava. Vstupte do dveří napravo a jděte rovně pryč do levého rohu. Teď musíte čekat, než vám stráže ustoupí pryč (poznáte to podle zvuků (chůze)), a pak musíte během 4 pikosekund (tj. rychle) projít průchodem a vylézt doleva nahoru po schodech (tip - pro rychlou chůzi klikněte dvakrát levým myšítkem). Okolo sochy lva se přemístěte do zadní části místnosti, kde na vás čeká logická hádanka. V ní musíte pomocí větší páky přemístit astronomické symboly Atlantisu, Měsíce a Slunce do jedné roviny (Atlantis = žlutý bod na zeměkouli). Ale protože jste líní tvorové a nechce se vám přemýšlet, je zde obrázek jak to má vypadat (obr1). Pak by se měly otevřít lví ústa - použijete na ně ovci, kterou jste obdrželi od Laskoyta. Teď projděte tajným průchodem a odemkněte si - použitím náušnice - zamčené dřevěné dveře. Vejděte do nich a vyskočte z okna. Nyní zamiřte ke dříve zmíněné sedící persóně a zmiňte se jí o hospodě. Zdolejte schody (které jsou na domě směrem napravo), obejděte roh a shoďte květináč na dole se procházející stráž (chce to přesnost). Až strážníka omráčíte, slezte k němu dolů a seberte mu nůž. Svůj trup přesuňte do hospody a pokonverzujte s Laskoytem. Po příchodu Meljanze nastává honička na váš život. Běžte (dvojklik) doleva a potom nahoru po schodech, přeřežte nožem lano a klikněte na dole stojícího Meljanze. Teď následujte dívku po cestě do dvou ocelových bran (od hospody jděte směrem k sedící osobě). Vstupte do té levěji umístěné a veďte rozhovor s Agathou. Vezměte žebřík a přemístěte jej na kamennou lavičku. Vylezte po žebříku na zeď, pak jděte doprava, a nakonec vlezte do okna (opět pomocí žebříku, který je třeba použít na "Y" pod oknem). Vejděte do dveří, v místnosti zvedněte ostrou "hůlku" a otočte se xichtem ke dveřím. Teď určitě uvidíte malý, černý výklenek nalevo od dveří (z vašeho pohledu). Proto použijte na tento výklenek onu hůlku a získáte jakousi podivnou "věc" (možná je to kamenná myš?). Jděte ke kočce na zdi, zatlačte myš, kterou jste před chvílí vyfasovali, do prohloubeniny nalevo od kočičí hlavy a vstupte do krysařova kumbálku, kde s krysařem podiskutujete. Vyhrajte nabízenou hru (účelem je nenechat se chytit dvojicí protivníků, kteří se mohou pohybovat jen o jedno políčko, a přitom je třeba při vašich tazích zastihnout královnu). Až shlédnete filmeček, běžte k trojhrannému výklenku a stiskněte hvězdu. Vezměte soše trojzubec, a použijte jej na strop před dřevěnými dveřmi. Dozvíte se, jak to s vámi doopravdy vypadá. Takže nyní vraťte trojzubec soše (je třeba ho použít na hlavu sochy), stiskněte opět hvězdu a prostupte dřevěnými dveřmi. Poté musíte čekat, než bude strážný za obloukem a potom velmi spěšně projít tímto obloukem (je to složité a chce to pevné nervy - musíte vyrazit, jakmile ode dveří, z kterých jste do místnosti přišli, UVIDÍTE stráž. To znamená, že stráž bude zrovna v pravém rohu za obloukem) a jděte doleva (do druhých dveří - tam, kde jsme ještě nebyli), pak do zadní části prostoru a nahoru po schodech. Teď se procházejte rovně, ale nezapomeňte, že jakýkoliv hluk vyvolaný vašimi šlépějemi na určitých částech podlahy vyburcuje strážníky. Proto jděte JEN následujícími směry: rovně (1. zvuk), rovně, rovně, kolem rohu knihovny doprava, rovně, rovně, doprava (2.zvuk), doleva, a teď už bude stačit pouze se otočit doleva a kliknout na knihovnu (někdy je třeba na knihovnu kliknout s hůlkou). Znovu si natrénujte umění skákat z okna. Nahoďte slovo o všech tématech s Agathou. Nyní je třeba velké rychlosti: otočte se a zapíchněte nožem strážníka za vámi. Opět mluvte s Agathou a potom uzměte teď již mrtvé Agatě náramek. Projděte železnou branou, pak jděte již podruhé do brány, která je naproti a seberte žebřík (kdo je tam pořád dává???). Již známým způsobem vyšplhejte přes zeď a dostaňte se do paláce. Za dřevěnými dveřmi otevřte tajnou pasáž (je přímo naproti vám). Seběhněte dolů po schodech a v polovině schodů se zastavte, dokud strážníci neodklopýtají pryč, a pak utíkejte rychle dolů, otočte se doprava, proběhněte oblouk a běžte rovně přes dřevěné dveře přímo naproti vám. Choďte přes roh doprava a prosuňte se dveřmi z dřevěného matroše vpravo.

2. část - cesta na Carbonek a útrapy zde

Vyjeďte výtahem nahoru, jděte ven a vstupte do prvního éroplánu vlevo. Tam se rozhlížejte okolo, dokud vaše postava sama neusne. Po určité době spojené s přesuny v čase (ne však v prostoru :-( , vás vzbudí osoba nazývající se Hector (ahoj, Hulíne!!!). Dejte tedy Hectorovi náramek a pak se po určité době spojené s přesuny tentokrát v čase i prostoru :-) přemístíte do vaší destinace (Carbonek). Otočte se, jděte přímo rovně, pak se dejte doleva a opět rovně, dokud nenarazíte na most. Před tím než na něj vstoupíte se však otočte nalevo a potopte se do zátočiny potoka. Teďkonc jděte rovno jak hov… pardon - asi jsem to přehnal s tím rumem -.a polámejte si mozkové závity nad puzzlem - složte hada, přičemž s každým puclíkem můžete pohnout jenom jednou (napomáhat by vám měly také barvy pozadí puclíků, které na sebe navazují - obr.2). Po vyřešení skládačky si vlezte do díry, ukažte příslušnici mnišského pokolení amulet, natočte se k truhle, vykradněte z ní slušivý mnišský hábit a hoďte ho na sebe. Jděte ke stolu a přivlastněte si flašku (teď udělejte přestávku v hraní a jděte si loknout pivča :-). Opusťte kuchyni a až se vykecáte s vojákem, nabídněte mu láhev opojného moku a vydejte se hledat královnu. Kdyby vás kdykoliv náhodou buzerovali vojáci, zopakujte váš předchozí kousek s lahví a klidně pokračujte. Jděte zcela doleva ke strážím (nezapomeňte je napojit), pak se otočte, jděte směrem doleva a po levé ruce byste měli spatřit místnost s ornamentem na podlaze. Odtud jděte směrem ke stráži (dát napít), poté se otočte, vstupte do levé díry a dejte loknout vojákovi. Od něj pak choďte směrem doleva přičemž se držte stále nalevo. Nyní uvidíte vpravo dole klacek - tady zůstaňte stát (možná existuje jednodušší způsob, jak se ke královně dostat, ale my jsme přišli pouze na tento). Za chvíli by se vám měla zobrazit animovaná sekvence, která vám napoví, kde se skrývá queen. Nyní klacek vezměte a omračte s ním stráže u královniny cely, a až toto učiníte, vnikněte dovnitř a odhalte královně svůj amulet! Přesuňte tělo vojáka, kterého jste praštili klackem, dovnitř do cely, oblečte se do jeho uniformy a královně dejte svůj před chvílí nošený mnišský převlek (až se bude oblékat, požádá vás, abyste se otočili - pak (podle zvuků) se začne převlékat a vy se nesmíte otočit (smíte - ale bude to za facana)). Diskutujte spolu a přemluvte ji, aby si sundala masku. Zamiřte zpátky do kuchyně a vojákovi před vstupem vše vysvětlete. Vyšplhejte se (ať žije šplhavá noha!) komínem nahoru a najděte si cestu zpátky k letadélku (běžte směry: vpravo, rovně, rovně, rovně, rovně, přes most rovně, rovně, rovně, rovně, vpravo). Tam se s vámi rozhovoří Hector. Po rozhovoru se pak otočte ve směru, kde je letadlo a utečte v opačném směru než je tento- pořád rovně, přes potok, pak jednou rovně a hned potom cestou, která je co nejvíce vpravo, dále doprava, rovně, doleva - směrem ke zdi. Počkejte se zavřenýma očima do té doby, než začne rozhovor a znovu jděte rovně přímo do zdi. Vyřešte tajemství stroje na vajíčka - na tohle vám teda návod nedáme ani náhodou (dobře,tak teda jo obr.3). Pamatujte si , že až budete mít kolečka na správných místech, musíte zatahat za šňůrku na pravé straně. Nyní si musíte poradit s hádankou s hady: musíte vložit vajíčka do děr a objevivší se hady musíte dostat bludištěm k jejich vajíčkům, aniž by se jejich cesty křížily (obr.4). Dále musíte najít luk a šíp kdesi v pralese (stojí na pahorku jeden krok nalevo za mostem). Na kameni v potůčku (ve stejném potůčku, přes který jsme již jednou šli (když jsme utíkali dvojici gardistů - je to jen o kousek vpravo)) je pak nakresleno jakési zvíře (kanec). Ponořte tedy do těchto míst onen luk a šíp, otočte se a učiňte jeden krok dopředu (musíte tedy na křižovatku). Teď přichází jedno z nejroztomilejších míst z celé hry. Musíte zabít kance, který vždy v určitém intervalu probíhá v těchto místech (probíhá cestou vlevo). Pokud chybíte, stačí se otočit doleva a vyčkat na oběť. Pokud ani tentokrát nepochodíte, můžete zkusit jít pryč (směrem, kterým jste stříleli), vrátit se zpět a opět pokusit své štěstí. V každém případě musíte zasáhnout zvíře do rypáku a po jeho skolení posbírat ostatky (klik na rypák kance), které se pak budou povalovat někde kolem. Jestli neseberete tyto pozůstatky dostatečně rychle, zmizí a kanec oživne, načež ho budete muset opětovně zabít. Pak použijte kapsičku z inventáře na zbylou krev. Až tedy celé dílo dokonáte, vraťte se zpátky k čarodějnici a načněte hovor. Následuje automatický filmeček, po jehož konci znovu konverzujte se stařenou a pak s právě přicházející kněžkou. Opusťte jeskyni (hra vás sama pleskne k rybářově chatce).

3. část - opět Atlantis

Popovídejte si s rybářem, běžte s ním do jeho chatrče, kde si s ním opět pokecejte a pak chtě nechtě usnete. Zamiřte do města, vyhledejte krysaře dříve popsaným způsobem (žebřík, vylézt do okna, hůlka na výklenek, myš na kočku), hovořte s ním a vyhrajte hru ne nepodobnou pinballu (musíte dostat krysu zcela dolů a zazvonit). Abyste hru vyhráli (máte pět životů - 5 krys), musíte mačkat tlačítka v tomto pořadí: P4; L1; L2 - držet; L3; L4 - držet; P3 - držet, dokud není krysa v nejnižším bodě; P1 - přecvakávat tak dlouho, dokud samovolně se měnící podložka nebude v poloze vpravo (tzn., že v případě, že by to byla šipka, směřovala by vpravo), a pak poslat krysu doprava (nikoliv doleva); L5; L6 - držet (P je pravo a L je levo, přičemž u písmena je číslo určující kolikáté je toto tlačítko ve směru seshora dolů; příklad: P3 znamená, že tlačítko je napravo a je třetí ve směru seshora dolů). Propadnete se někam do sklepení. Otočte se, a použijte kouli z inventáře na díru ve zdi. Pozor, objevivší se obrázek je řešením puzzle v trůnu, které budete potřebovat (obr.5 - ovšem je možné, že se obrázky mohou v různých hrách lišit!). Otočte tedy své tělo, přesuňte je přes koridor a následně přes dřevěné dveře. Když se opět otočíte (doleva), najdete džbánek, který samozřejmě hodíte po strážích a obratně proběhnete Meljanzovi mezi nohama. Jděte doprava přes dveře, seberte napravo ležící kopí a zabarikádujte jím dveře. Na zadní stěně trůnu vyřešte puzzle (obr.6. - zde platí to samé jako u obrázku 5).  Otevře se průchod, kterým projdete dolů po schodech, a přes levou chodbu nahoru po schodech vlezete do malé místnosti. Tady si budete muset poradit s hádankou uprostřed (klikáním pravého myšítka přesouváte fragmenty, z nichž skládáte diagram). Puzzle jsou celkem čtyři (předpokládáme, že si dokážete poradit sami, a proto sem nedáváme obrázky), a po vyřešení každého z nich se objeví socha obsahující nové puclíky (u první sochy to je mezi nohama a ocasem, u druhé (která je hned vpravo) je to mezi levou (z vašeho pohledu) rukou a tělem a u třetí je to na místě krku). Socha vysunuvší se po složení poslední ze skládaček vyplázne jazyk (po kliknutí na xicht), po kterém se vyšplhejte nahoru (klik na jazyk). Vyjděte po schodech, potom udělejte pár kroků doprava, dokud nebudete moci vzít vidličku nacházející se v jakémsi výklenku. Vyšlapejte další schodiště, projděte okolo stromu a užijte vidličku na místečko před stromem. Seberte si kouli :-) a vraťte se do místnosti se sochami. Udělejte jeden krok rovně a shlédněte animovanou sekvenci. Opusťte sochy po schodech dolů, jděte přes chodbu a u schodiště zamiřte nalevo na konec této chodby. Opět bodněte vidličkou do skládačky a pak ji vyřešte (obr.7). Odejděte nově vzniklým egzitem a jděte k dědkovi rybářovi. Když s ním všechno prohovoříte, dá vám krystal a vy se budete moci vrátit do města. Jděte do toho samého místa, kde jste naposled skládali puzzle (abyste se dostali zpět do chodeb musíte složit další obrázek (obr.8)). Jděte chodbou ke schodům a běžte do chodby, která vámi ještě nebyla použita. Naposledy vyřešte skládanku (obr.9.), znovu projděte tajnými dveřmi.

Teď jděte doleva a do vám už známé místnosti se sochou lva. Tam otevřete známým způsobem tajný průchod (nastavit planety, dát ovečku do úst lva, zamčené dveře otevřít pomocí naušnice) a pak opustíte palác oknem (už potřetí). Jděte směrem k hospodě a popovídejte si s ženskou na chodníku (ano, je to prostitutka :-). Vejděte do domu zmíněném tou ženou (je napravo od  schodů dolů) a mluvte s Lonou a posléze s Annou. Spolu s ní pak vyjděte ven a sledujte ji až do hospody. Tady si promluvte pouze s osobou vzadu (=Seravge) (mluvte pouze o Anně, Creonovi, královně a o Servagovi (v tomto pořadí !)). Jděte o poschodí výš, pak do dveří vpravo zcela na konci chodby a hned zase vstupte do pravých dveří. Zde se otočte, jděte opět pryč a na Servagovu otázku odpovězte ano. Teď běžte do místnosti napravo. Zde mluvte jen se Servagem (dvakrát o Creonovi a pak o něm samém). Společně s Annou opusťte místnost, budete automaticky přesunuti do známého domovního dvoru. Dejte Anně krystal (který vám dal rybář) a pak ji ukažte odznak královské gardy. Potom spolu vnikněte do paláce cestou nahoru přes žebřík, jděte přes tajné dveře, u lva sejděte dolů po schodech, potom doprava, dále opusťte budovu, opět jděte doprava a po projití skrz dveře napravo vyjeďte výtahem nahoru.

4. část - ostrov Spitzbergen

Z rohu (musíte jít okolo sudů) seberte pytel, promluvte s Annou (a trvejte na vašem nápadu), pak ji strčte do pytle a umístěte jej do inventáře. Promluvte si se stráží a vstupte do prvního letadla zleva. Po přistání jděte přímo do iglú, popovídejte si tam s domorodci a ukažte jim odznak královské gardy. Po ukončení filmu použijte nůž na provázek visícího u obrázku a potom použijte ten samý provázek na klacek ležící níže. Takto vzniklý objekt pak strčte do díry na stropě. Teď zamiřte do osvětleného igloo, přičemž uvnitř vyfasujete puclíky (jsou u prsaté sochy za ohýnkem). Vyhledejte a navšivte takový příbytek, kde je možné z těchto puclíků na podlaze složit hvězdu (z iglú jděte doleva, rovně, rovně a do tohoto iglú), a učiňte tak (obr.10). Jděte dolů po schodech a doprava. Po dokončení promítání filmečku se otočte, běžte pořád rovně až do místnosti na konci chodby, otočte se a zavřete dveře, znova se otočte, jděte k soše a vemte masku. Všechno další se už stane automaticky. Jděte k Anně, a rozřežte jí nožem pouta. Potom se jí optejte na sochu a na krystal její matky. Dále musíte obejít a odklikat všechny mozaiky na podlaze (nejdříve šesticípou hvězdu, pak dítě, muže, ženu, slunce a měsíc (je to VELICE obtížné a chce to pevné nervy)). Vemte si sochu z oltáře a opusťte tento eskymácký chrám přes otevřené dveře. Teď je nutné nejít zpět do vesnice, ale až k vchodu do medvědí jeskyně a tam okamžitě zahnout doleva (tedy nevcházet do jeskyně - číhá tam totiž medvěd). Běžte k ledovému sloupu uprostřed cesty (medvěd by měl být v této chvíli nalevo od sloupu), potom jděte vpravo, pak zpět k jeskyni a skrz ni. Vykřikněte na stráže, načež bude následovat film popisující vámi provedený únos letadla.

5. část - ostrov Rapa Nui

Až tedy přistanete na ostrově Rapa Nui, promluvte si o situaci s pilotem a následujte ho dolů na zem. Tam spolu znovu hovořte. Otočte se a oslovte náčelníka. Jděte doprava, a pak po cestičce dolů. Teď se otočte doprava a jděte do první cestičky, do které to jen bude možné. U kamenného domku seberte jakési lano a jděte ke kamenné lavici (rovně). Následuje závod krabů (zřejmě je jedno, kterého z krabů si vyberete). Závod probíhá bez jakýchkoliv zásahů ze strany hráče, a tudíž se připravte, že vás počítač občas bude šidit a prověří tak vaše nervy. Až bude pilot potrestán za svou ješitnost, promluvte si s náčelníkem (pravý klik, zamířit na obličej náčelníka a levý klik). Potom mu ukažte malou zlatou sošku a jděte k velké soše ležící na zemi. Popovídejte si s ním o ní (pokud stále ještě nepřiletěl Hector, musíte s králem mluvit znovu, dokud nevyčerpáte všechna témata ke konverzaci). Až tedy přiletí Hector, proberte s ním všechna témata a běžte co nejblíže k velké soše (cestou vedle Hectora) a užijte na ni lano. Promluvte s Hectorem o letadle a pak vstupte do létajícího stroje. Po dvou neúspěšných pokusech (po prvé Hector začne sám, podruhé již musíte vy) o vyzvednutí sochy učiní náčelník nabídku. Sejděte tedy dolů ke člunu a vstupte do něj. Všechen následující běh věcí proběhne automaticky. Až bude socha opět stát, popovídejte si s náčelníkem o Bohu a přijměte jeho nabídku. Přesuňte se opět k lodi a vyjeďte k Bohovi.

6. část - ostrov Muria

Jděte do skalní brány a rozluštěte hádanku (Obr.11). Nyní musíte promluvit na ženu u spřádacího kola nicméně reakce bude nulová. Vstupte tedy do některé z chodeb (kromě exitu). Budete přeneseni zpět k přadleně. Mluvte s ní o Creonovi, a pak jí dejte kouli. Jděte znova do stejné chodby. Po automatické sekvenci 2 x klikněte na krychli a povídejte si s ní (kompletně). Po skončení rozhovoru se otočte a klikněte na podlahu s nově se zjevivší koulí a poté na zeleně svítící oblast. Vyjedete nahoru na ochoz. Najdete tam místo, kde chybí jeden z kamenů a klikněte na něj. Sestoupíte opět dolů, kde už na vás čeká jakási spirálovitá pyramida. Vyjděte ven před jeskyni (cestou ven seberte kouli na zemi), vemte hůl a vraťte se nazpátek. Choďte okolo pyramidy, dokud na ni nebudete moci použít hůl (to místo je zhruba uprostřed pyramidy). Umístěte kouli (kterou jste před chvílí našli na zemi) rovněž na pyramidu, tentokrát však do horní části. Rozžhavená koule vypadne a udělá díru v zemi, do níž je třeba vejít. Dole je třeba kliknout na krychli. Za to dostanete "modrou ruku". Běžte ke vznášedlu a klikněte na něj. Hra vás samovolně přemístí k rybářově barabizně.

7. část - Atlantis, vzdušná válka, opět Atlantis a labyrint

Vkročte do rybářova příbytku a promluvte si s ním. Znovu vstoupíte do letadla a naveďte ho ke Creonovu létajícímu aparátu. Ignorujte volání a leťte až k letadélku, vejděte do Creonovy lodi a nožem přeřežte Anně pouta. Běžte napravo od místa, kde Anna ležela a vraťte se do vašeho původního aeroplánu. Přiletíte do paláce. Přechodem přes místnost se lvem navštivte krysaře, to vše již dříve užitým způsobem (složit hlavolam, dát ovečku do úst lva, hůlka do výklenku, dát myš do díry u kočky), a promluvte si s ním. Jděte do knihovny (místnost, kde jste na strážníky shodili skříň). Vystupte po dřevěném schodišti, přejděte k lebce patřící kostře velryby visící uprostřed a seberte oko delfína. Jděte do místnosti s Neptunovou fontánou (vpravo od dveří, kterými se dostanete pryč z paláce) a toto oko vložte do prázdného důlku na delfínově hlavě. Vejděte do labyrintu a projděte jím tak, abyste nevkročili na místa, kde se objevuje minotaurus a dostali se tak až ke Creonovi (jakmile uvidíte minotaura, nechoďte směrem, kterým jste ho viděli). Jděte těmito směry: rovně dokud neuvidíte minotaura; vlevo až ke zdi; vpravo až ke zdi; vlevo až ke zdi; vlevo 1 krok; vlevo 1 krok; vpravo 1 krok; vlevo až ke zdi; vpravo až k minotaurovi; vpravo jeden krok. Dále použijte "modrou ruku" z inventáře na Creona a následujte ho do díry. Tam opět použijte "modrou ruku" na kovovou hlavu, rychle se otočte a proklouzněte dírou ve zdi. Zrůda se za vámi bude plížit a vy se do té doby budete muset otočit doleva, sebrat kouli a hodit ji po stvůře. No a nyní už zbývá jen s úlevou sledovat fenomenální outro fenomenální hry.

The End

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: