Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Aztec - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Aztec
Ovládání hry
Ovládání hry je jednoduché, leč
nikdy není na škodu zjistit si všechnno dopředu, aby ses tím během
hry zbytečně nezdržoval. Pokud jsi náruživec v hraní
adventur, tak ti následující bude připadat známé a zbytečné, ale
čert nikdy nespí.
Tvary kurzoru ve hře
- Ruka se vtyčeným ukazováčkem
"Běž": ukazuje přístupná místa a doprovází při pohybu
- Ruka v pěst "Dělat,
Vzít": manipulace s předmětem, tzv. vstoupení do interakce s okolím
- Ústa
"Dialog": vybízí k rozhovoru s postavou ve hře
- Ucho
"Naslouchat": upozorňuje, že lze naslouchat probíhajícímu
rozhovoru
- Otazník
"Informace": upozorňuje, že o dané věci existuje záznam v encyklopedii,
kde se nenechavci dozví někdy až nechutné detaily. Encyklopedie je
provázaná hypertextovými odkazy k věci.
Inventář
Pravým tlačítkem myši vyvoláš
obsah svých kapes (které musí být pěkně velké, aby se tam všechno
vešlo). Kromě běžně dostupného inventáře, jehož popis se vysvítí
při "zacílení", máš k dispozici i další pomůcky, a
to:
- Leporelo (neboli Kodex),
kde se zaznamenává tvoje cesta krok za krokem (resp. rozhodující okamžiky).
Můžeš ho později použít pro sledování své cesty.
- Mapa,
která na obrazovce aktivuje mapu. Díky té se můžeš pohybovat po všech
pěti herních místech bez věčného vracení se k "bodu přechodu"
(který je ve hře taky znázorněn mapou a značí východ z daného
místa).
- Symbol Slunce
je ikonou pro encyklopedii, kde lze vyhledávat bližší informace o věcech.
- Oko
neboli "číst" umožňuje dále prohlížet některé (ty, co
se na nich oko vysvítí) předměty v kapsách. Svitky apod. se
rozprostřou na celé obrazovce a jsou tak čitelné.
- Ulita
se všeobecně používá k návratu na původní obrazovku. Dle módu,
ve kterém se hraje může sloužit i ke vstupu do encyklopedie. V úvodní
obrazovce pomocí ulity ukončíš hru.
Možnosti
- Ukládání
je možné provádět manuálně nebo automaticky (nutno nastavit v MOŽNOSTECH).
Doporučuji manuální způsob, protože si sám určuješ přesné místo,
kde se hra uloží. ("Nahrát" spouští dříve uloženou hru,
"Uložit" ji logicky ukládá - nezapomeň zadat její název!).
Staré save je možno postupně vymazávat.
- Omni 3D rychlost
je možno nastavit v pěti variantách (velmi pomalá, pomalá, normální,
rychlá, velmi rychlá) v závislosti na síle tvého PC.
- Titulky lze
nechat zapnuté nebo vypnout, ale vzhledem k tomu, že hraješ česky,
tak není třeba je nechávat brouzdat po obrazovce.
Hra
Během počáteční sekvence se dovíš
něco málo o aztécké civilizaci. Seznámíš se sám se sebou, Malým
hadem, a zjistíš, že jsi v průšvihu (ale to se očekává, protože
jinak by hra neměla smysl, že!?). Jde o to, že jsi byl nespravedlivě
obviněn z vraždy šlechtice, a když se po dvou dnech schovávání
v pralese vrátíš domů, zjistíš, že tví rodiče byli uvězněni
místo tebe. Teď už vše záleží jen na tobě.
Vesnice
Nebudeš mít čas se ani rozhlédnout
a už je tu první rozhovor. Jde o vesnického lékaře (spíš je to jistý
druh šamana a mastičkáře dohromady). Jmenuje se QUILAZTLI a je to přítel
(kterých bude opravdu pomálu). Informuje tě o osudu tvých rodičů,
kteří byli odvedeni vojáky do města. Po sběru prvních informací se
natoč doleva a jdi rovně k domu s červeným dveřním sloupovím
(barvy sloupů budou ještě důležité, a to nejen tady, ale i jinde k identifikaci
míst, kam máš jít!!!). U paty pravého sloupu vedle jakéhosi koše
najdeš nářadí na kopaní. Šup s ním do kapsy. Teď vejdi do
domu, otoč se a postup vpravo, a otevři koš na zemi před tebou. Pak z něj
vyndej kakaové boby. Budou se ti hodit!!! Nic víc (i když si můžeš
prohlédnout parní lázeň a nářadí ve vnitřním dvoře domu) už
tady nenajdeš, takže hurá do světa.
Najdi dům s modrým sloupovím a
vejdi. Je to lékařův dům a ty se staneš svědkem umírání člověka,
který je nemocen kvůli "podivnému zlu", které obchází městem
a žádá si oběti. Od muže jdi ke třem soškám. Té, co stojí sama u
zadní zdi, otevři tajný poklop a vyndej kadidlo. Pak promluv s Quilaztlim
stojícím vlevo a až tě požádá o kadidlo, dej mu jej, a pokračuj v hovoru.
Teď budeš hledat básníka TLATLIHO, a tak je čas vydat se na cestu.
Před domem narazíš na HORSKOU HLAVU,
který je tím pravým vrahounem. Bude trochu prudit a až ho obviníš z vraždy,
tak uvidí rudě. Až domluví, nezdržuj se a pokračuj následovně: 2x
doprava - doleva - 2x směrem k vodě - a hup na loď. A na vodě
pokračuj: doleva - rovně - doprava - rovně - doleva a na ostrůvek s chýší
- doleva k domu (tady uvidíš stráž), takže se otoč a jdi zpět
do své loďky - rovně - doleva - doprava - pod vrbu - ke vzdálenější
stráži - znova na ostrůvek a k domku, kde zjistíš, že stráž
zmizela. Skoč na novou loďku a vydej se doleva. Teď se ti objeví
kurzor mapky, díky němuž se dostaneš (klikneš jeho směrem) na mapu,
kde budeš pokračovat do.
Obchodní čtvrť
Odtud, kde stojíš půjdeš do rozlehlého
domu s červeným lemem a sloupy, který slouží jako tržiště.
Tam nakoupíš následující věci od různých obchodníků (vše
jedenkrát!!!): žlutou, světle-modrou, tmavě-modrou a červenou barvu.
Vyjdi ven a promluv si s mužem napravo a kup od něj otep chrastí.
Pak najdi Tlatliho dům (je přímo za prodavačem) a vstup dovnitř.
Projdi do zadní místnosti a promluv si s knězem. Až bude chtít
zaplatit, dej mu oč žádá. Nic moc se sice nedozvíš, ale dostaneš
stejný náhrdelník jako od šlechtice. U protější zdi leží prázdná
rohož. Odhrň ji a seber šperk (náušnice), který pod ní najdeš. Pak
se otoč doleva, dojdi ke zdi a ze země seber zakrvácený svitek. U zadních
dveří zjistíš, že se nedají použít, ale když se od nich natočíš
doprava a vejdeš za přístěnek, nalezneš tam básníkova otroka
TOTOTLA. Je silně mimo, ale něco se ti z něj podaří vymáčknout.
Poví ti mimo jiné o poslední věci, kterou po něm jeho pán chtěl.
Dobře si ji zapamatuj. Když budeš chtít jít předním vchodem ven,
zjistíš, že stráže jsou všude, proto se odtud vrať k Tototlovi
a zeptej se ho na druhý východ z domu. Poví ti, že existuje, ale
nedá se použít, protože vede jen do kanálu. Risk je zisk a ty se potřebuješ
dostat ven! Dojdi k zadnímu vchodu a počkej, až okolo pojede muž
na loďce. Hned jak se na něm vysvítí "pěst", skoč!!! Fíha!
Dobrá věc se podařila. Jsi na druhém břehu, ale stejně bude lepší
zmizet. Takže, vyraž lehce doleva jakoby ke dveřím, které vidíš.
Odtud pokračuj klikatou uličkou, která je napravo od domu se žlutými
sloupy a přejdi mostek. Vejdi na tržiště a všech lidí se poptej, kde
bys sehnal nějaký tyrkys. Dostaneš pár rad, takže se musíš dostat k řemeslníkům.
Vyjdi ven, pokračuj doleva a přes kurzor mapy se přemísti do.
Řemeslnická čtvrť
Ženy u stavu se zeptej na tyrkys, a
nerozčiluj se, že je to protivná baba. Lepší to bude s mladým
mužem stojícím před chrámem. Je to CHIMALLI, který se nabídne, že
ti bude pomáhat. Nakonec se ho zeptej na tyrkys. Dozvíš se, že to je
jméno kurtizány, která žije nedaleko. Najdeš ji, když půjdeš 2x
doleva. Má rudé vlasy a moc ti nevěří. Požádá tě o šperk z Tlatliho
domu. Dej jí náušnice, které si našel pod rohoží a pokračuj v hovoru.
Musíš se sejít s aranžérem peří CHACOATLEM, ale na to bude
dost času zítra. Beztak tu dnes není. Máš celou noc na
"hovory" s Tyrkys.
(Mapa - vrať se do řemeslnické čtvrti.)
Promluv se starou známou tkadlenou a
zeptej se na dům Chacoatla. Najdi ho (je napravo) a vstup dovnitř. Otrok
je starej vyděrač, ale ty mu musíš zaplatit 2 kakaové boby, jinak
zamrzneš ve slepém bodě. Jdi do zadní místnosti a vyzpovídej
Chacoatla. Během hovoru bude chtít ukázat svitek a vezme si od tebe
jedem z náhrdelníků, které jsi "zdědil" po šlechtici
a básníkovi. Slíbí, že se poptá po jejich původu, takže v téhle
věci můžeš být v klidu. Také se zmíní o tom, že pomoci ti může
pán HADOŽENA, ale dostat se k němu je téměř nemožné. Musíš
uplatnit svůj talent a dodělat štít
z peří,
který si Hadožena
objednal. Máš všechny barvy, které potřebuješ, a tak se můžeš
pustit do práce. Štít najdeš, když se otočíš a přistoupíš ke
zdi před sebou. Postup je jednoduchý! Nejprve vylij všechny barvy do
hranaté nádobky vpravo. Začni s delšími pery nad
"paletou". Namoč do barvy a umísti, jak ti velí logika. Pak
doplň malá pírka, na která použiješ červenou, tmavě-modrou a žlutou.
Pírka je možno neomezeně přebarvovat. Musíš se držet barev: modrá
linie je celá nepřerušovaná a červená a žlutá se nemíchají do
sebe. Pokud ti to nepůjde, vrať se k aranžérovi, popros ho o
pomoc a když se znovu pustíš do štítu, tak už doplníš pouze jedno
(žluté) pírko a budeš mít hotovo. Seber štít a znovu promluv s Chacoatlem.
Více méně víš, co potřebuješ, takže jdi ven, zdrž se u Chimalli a
cestou doleva a přes kurzor mapy jdi na.
Náměstí Tenochtitlanu
Tady jdi 2x rovně a až tě starý žebrák
požádá o almužnu, buď velkorysý a nabídni, co máš. Odměnou je náramek,
který si schováš do kapsy. Od žebráka se vydej ke schodišti a stráží
se poptej na možnost vstupu do paláce. Odmítnou tě, takže ty se na ně
vykašli a vrať se k mostu. Tam zahni doleva a doprava a promluv si
s mužem v loďce. Dej mu dva boby a vychutnej demo (krásné,
leč krátké.L
). Natoč se doprava a vystup na břeh. Dojdi k muži (jménem
QUALPIXQUL), který je výběrčím daní a odpověz, že mu samozřejmě
pomůžeš. Vyslechni instrukce, které se budou hodit a rozděl
daně. Musíš je rozdělit v poměru
1:1:2. Tak směle do toho! Tím získáš pytel skořápek a tedy i nějaké
další boby na utrácení. Pokračuj doleva a 3x rovně, až dojdeš do
patia paláce. Vyslechni rozhovor dvou mužů v pravém rohu a pak
najdi hlídače mezi širokými dveřmi (mělo by to být přímo za
tebou), kterému ukážeš štít z peří. Vpustí tě dovnitř.
Nalevo ode dveří stojí pán TLILPOTONQUI alias Hadožena a ty mu odevzdáš
štít a po krátké rozmluvě s ním budeš, tu máš čerte krompáč,
uvrhnut do vězení. V seně najdi nůž a použij ho na dva provazy
(jsou nad sebou). Osvoboď se a jdi doleva, kde najdeš své uvězněné
rodiče. Promluv se svým otcem, aby ses dozvěděl o pokladu, který je
ukryt ve vašem domě. Ale pozor!!! Jeden ze strážných odešel a ty máš
možnost uprchnout. Druhého odlákáš tak, že prázdnými dveřmi zamíříš
foukačkou na jaguára a střelíš po něm (zamiř trochu níž, až se
objeví terčík). Projdi druhými dveřmi a spěchej doprava. Zde potkáš
písaře, který ti dal nůž na příkaz Hadoženy. Dostaneš od něj ještě
magické chřestidlo, které ti na správném místě pomůže do paláce.
Znovu jdi do patia a ke strážnému, který je poprvé pustil. Teď mu
ale nic neříkej a pokračuj od něho doprava, doleva a doleva. Projdi závěsem
a muži ukaž chřestidlo. Vpustí tě dovnitř. Vyhledej Hadoženu a
prober s ním všechny položky ve výběru. Pustí tě z paláce
a ty jsi zase na mapě, kde půjdeš do.
Vesnice
Jdi do vašeho domu (ten s červenými
sloupy), projdi až dozadu k parní lázni a v zemi pod soškou
Bohyně květin vykopej poklad. Schovej si ho a vydej se do.
Řemeslnická čtvrť
Chimalli ti dá pár důležitých
informací o spojení obou vražd. Navštiv Chacoatla. Ten sice již
odjel, ale jeho sluha, kterého najdeš v zahradě, ti předá vzkaz:
"Zelený had, Sedmipazourek." Jdi si znovu promluvit s Chimalli,
který ti s tím vším trochu pomůže. Od něj se vydej doleva a
promluv si s Tyrkys. Poví ti, že Sedmipazourek je jméno obchodníka
a řekne ti, kde ho najít. Pokračuj tedy přes most a rovně, až dojdeš
ke klenotníkovi klečícímu na zemi. Tomu dáš, po krátkém rozhovoru,
otep dříví, a získáš nějaké informace. Jde ale o omyl ve jménech
a ty musíš najít toho správného Sedmipazourka, který žije v.
Obchodní čtvrť
Jdi doleva a přes most. Drž se vlevo
až dojdeš k muži, který tě osloví. Poradí ti, kde najdeš
Sedmipazourka. Od tedy něj pokračuj doleva a vejdi do domu s bílými
sloupy. Projdi jím až do nejzadnější místnosti (cestou si všimni nádob
s hady) a tam v tmavém rohu najdi odloupnutou zeď, kde se vysvítí
"pěst". Zde použij nůž a vyndej předmět, který najdeš
(další náhrdelník). Přistihl tě majitel domu a ty mu vše musíš
vysvětlit. Chce nějakou náhradu, takže se budeš muset rozloučit s pokladem
z domu tvých rodičů. (Zde doporučuji SAVE!!!) Jdi k východu a až
se ozve zastrašující hlas, vystup na světlo. Protože se ti vyhrožování
nelíbí, převrhni hady hned, jak to půjde, nebo budeš KAPUT. A zase je
tu mapa. Vrať se do obchodní čtvrti a na tržišti kup jednu tykev
Octli, zároveň se obchodnice zeptej, kde najdeš pána TROJKRÁLÍKA.
Najdi jeho dům (nedaleko domu Sedmipazourka) a promluv si s mužem,
který ti již jednou pomohl. Jdi okolo paláce a ve slepé uličce probuď
starého otroka. Dej mu pití a svol ke hře zvané Patolli. Jak
ji hrát zjistíš pomocí
"otazníku". (Jde v podstatě o naše "Člověče,
nezlob se", ale je to trochu zákeřnější. Dvě rady: 1. nasaď co
nejdříve maximum herních kamínků, 2. vyhýbej se stání ve čtvercích
na křižovatkách!!!) Měl bys vyhrát 2x za sebou, ale pokud bude
starcovo druhé vítězství těsné, smiluje se a odpoví ti na otázky.
Zapamatuj si jeho první slova a Trojkrálíkových zvycích: "Mé oči,
můj nos, má ústa." Odtud si narychlo odskoč za Chimalli do řemeslnické
čtvrti, a pak znovu zpět k obchodníkům, kde před školou najdeš
Tyrkys. Zásobí tě informacemi a dá ti bubínek, který by ti měl
pomoci dostat se za CUICANI do Obřadního Centra. Ale nejprve pro radu.
Vesnice
Jdi do lékařova domu s modrými
sloupy, projdi až dozadu a promluv s ním o pánovi "Černé květině".
Další hrst informací a ty spěchej do města. Takže juchů.
Náměstí Tenochtitlanu
Nejdříve půjdeš do paláce, a to následovně:
3x doprava, nahoru po schodech vlevo, dále doprava k zařízení na
zdi, jehož provaz přeřízneš nožem. Projdeš otevřenou branou až ke
strážci a tomu ukážeš chřestidlo. Projdeš kolem něho a dále
chodbou do patia. Cestou přes závěs se dostaneš k Hadoženě,
poreferuješ mu o průběhu pátrání a silně odpinknut odejdeš přes přední
stráž ven. V patiu vyslechni rozhovor dvou mužů. Teď už můžeš
jít úplně pryč takhle: od mužů doleva, 2x rovně, zase doleva a do
chodby, kterou projdeš. Venku jdi na náměstí a pokračuj dozadu k Obřadnímu
Centru, u kterého zahneš doprava a popovídáš si s nešťastným
kameníkem. Dokud si neosvojíš i jeho job, nebude ti nic platný.
Obřadní Centrum
Jdi ke strážnému Obřadního Centra
a ukaž mu bubínek. Vpustí tě dovnitř. Vejdi a plač! Teď budeš
hledat jednotlivé budovy. Pokusím se tě navést, ale pokud ti to nebude
jasný, tak se sem tam poptej lidí, které potkáš. Takže, nejdřív
hledáš Dům písní, ve kterém ti má pomoci básnířka. Pozor na stráže,
jsou všude - s těma nemluv. A bacha, potlouká se tu taky Horská
hlava a i tomu se musíš vyhnout. Jak stojíš u vchodu, tak jdi: doprava
- doleva - rovně - doleva - doprava - rovně. Tady bys měl narazit na kněžku
PAPATZIN, které se zeptáš na Dům písní, ale na otázku jí odpověz
záporně (je to stará intrikářka a ještě uvidíš, co je vlastně zač).
Otoč se doleva a jdi 2x (vpravo máš chrám QUETZALCOATLA), tady zahni
doleva (je tam o teď opřený žebřík, jehož polohu si DOBŘE
zapamatuj!!!) a postup 2x. pak jdi jednou doprava a zamiř do místa, kde
vidíš dvě postavy. Dojdeš k mladíkovi, který ti pomůže s cestou
k Domu písní. Od něho se natoč doleva a průchodem mezi
pyramidami jdi 3 "kroky", pak ještě jednou doleva a jednou
doprava a měl bys stát u strážného před Domem písní. Ukaž mu bubínek
a vejdi schodištěm za jeho zády. Vpravo najdeš básnířku Cuicani,
které odevzdáš bubínek a svitek s Tatliho básní. Potřebuje čas
k jeho rozluštění, a proto se musíš znova vydat na cestu. Hledáš
chrám boha TEZCATLIPOCA. Jdi na místo, kde jsi prve mluvil s Papatzin
(vyhni se Horské hlavě) a napravo od velkého chrámu si všimni nízké,
dlouhé budovy s modrým lemem střechy. Bingo! Dojdi k němu a
promluv se strážným. Tady udělej SAVE. Ukaž mu náhrdelník a vejdi.
Krok rovně a doleva a stojíš před dalším hlídačem. Chce ti položit
otázku. Souhlas a odpovědi jsou, ó jak překvapivé: oko, nos a ústa.
Pokračuj ROVNĚ (ne ke dvěma osobám vpravo, jinak s tebou bude ámen!!!)
a po pootočení doprava nastraž UCHO a vyslechni rozhovor (přidej
volume, trochu se to rozléhá a je blbě slyšet L
). Až odejdou, rychle vyraž ven a udělej tyhle věci: skříňku
napravo od soklu dej před sochu, tou šoupni, z pod ní vyndej tykev
s jedem, sochu šoupni zpět a seber zrcátko, které leží vlevo od
ní. NEBER sochu, sic. Opusť místnost. Až se vysvítí "pěst",
klikni abys zjistil, že nepřátelé ještě neodešli. Použij tedy zrcátko
a podívej se jím do chodby. Chvilku posečkej a až si řekneš, že
vzduch je čistý, tak alou pryč. A znova k Domu písní za básnířkou.
Vejdi do něj po levých schodech a cestou vpravo najdi Cuicani. Není
schopná ti pomoci, ale ví o někom, kdo by mohl. Jde o básníka v imperátorově
paláci. Jako poznávací znamení používají bílou květinu jménem
Yucca Elefantis. Opusť tedy Obřadní Centrum cestou přes přední stráže
(kde jsi ukazoval bubínek) a vydej se k paláci.
Náměstí Tenochtitlanu
Tady potkáš Chimalli, se kterým směníš
informace. Víš, že pán Hadožena je pryč, že musíš najít zdroj
otravy a promluvit si s básníkem. Tedy, směle do toho!!! Jdi do
paláce kolem řeky (Rytíře Orla) a v patiu jsi krok doleva - podívej
se nahoru na velkou květinu (měl bys vzdychnout). Pak vyhledej básníka
a promluv si s ním. Poslal tě pryč, tak chvíli brouzdej kolem, dokud něco
neřekneš (co bys měl udělat). Jdi znovu k básníkovi (nemluvit)
a od něj vpravo, až uvidíš klec. Zvedni ji a spěchej k té velké
kytce. Tam na zídku postav klec a vyšplhej po ní nahoru, kde utrhneš
květ, který dáš básníkovi, neboli pánu AYOCUANOVI. Dostaneš
svitek. Ten si prohlédni, abys zjistil, že to není báseň, ale plánek.
Je z něj čitelné, že jde o Zeď lebek a že budeš potřebovat žebřík.
Květina kamene - Cuicani bude muset počkat, protože ty teď musíš
cestovat do.
Řemeslnická čtvrť
Najdi Tyrkys (na jejím původním místě)
a vyslechni, co má na srdci. Varuje tě před strážemi, takže už není
mnoho času. Navštiv tedy.
Vesnice
Jdi za lékařem a poslechni si i jeho.
Ani on ti nepomůže, ale bude se za tebe modlit. (V nouzi poznáš přítele
J
!)
Náměstí Tenochtitlanu
Jdi tam, kde jsi mluvil s kameníkem.
Podívej se dolů a zvedni a zapal pochodeň opřenou o nádobu s ohněm.
S pochodní vstup do vody po tvé levici. Jsi.
V kanále
Jdi 2x vpřed a natoč se hodně
doleva, až uvidíš osvětlené (a suché) místo. Vylez tam a jdi
nakonec chodby. Znovu se otoč a přistup k výklenku ve zdi vlevo. Aůůůůů.
Obřadní Centrum
Jdi rovně a doprava, až tě zastaví
kněz, promluv s ním a odevzdej mu chřestidlo. Jdi dál a v Domě
písní si promluv s básnířkou. Vrať se pro žebřík (jestlipak
si pamatuješ, kde ho najdeš?!) a pak se vydej hledat Zeď lebek. Je to
od žebříku: krok zpět (pryč od Horské hlavy), doleva a doprava.
(Tady udělej SAVE!!!) až se ti na TZOMPANTLI - Zdi lebek vysvítí pěst,
opři o ni žebřík a vylez nahoru. Řešení této "skládačky"
je jednoduché (a trochu nechutné, co se zvuků týče!!!). Lebky na pravých
kůlech musíš uspořádat dle předlohy dané vlevo. Je to velmi
jednoduché (jak jsem již řekla) a nezabere to více než minutku. Odměnou
ti bude svitek (nápadně to vypadá jako druhý díl jiného svitku, nebo
se ti nezdá???). jdi za básnířkou, promluv s ní. Dostaneš
druhou část svitku. Dej je obě dohromady tak, aby "Pětihrad"
a "Dům tří" byly v jedné linii. Celé to ukaž Cuicani
a po jejím proslovu jdi na hřiště TLATCHTLLLI (je nalevo od zdi
lebek). Bacha na Horskou hlavu - blíží se k Domu písní! Mluv s hráčem
uprostřed hřiště a zahraj si o svou svobodu. Seber míč ze země přistup
pod "koš", vezmi si míč (z kapsy) a zamiř do "koše"
(pokud se netrefíš, musíš blíž). Uvidíš znamení, o kterém musíš
říct Cuicani. V Domě písní jdi od básnířky o patro výš (několikrát
jsi jím již prošel) a na nejvzdálenější stěně najdi data, která
potřebuješ. Spolu s Cuicani dáte dohromady poselství: data jsou
zastoupením bohů TEPEYOLLOLTLI, srdce hory, a CHAICHIUHTLICUE, bohyně
vody. Vzkaz tedy zní: "Voda, která pochází ze srdce hory."
Mohou to být dva prameny, ale dalším zkoumáním zjistíte, že je to
ten západní, jménem Pramen CHAPULTAPEC. U něho strávíš dnešní
noc, než zase začneš pátrat.
Chapultapec
Jdi vpřed, dokud nenarazíš na strážného
na silnici. Až se tě zeptá, odpověz mu: "Moje jméno vám nic neřekne.
Nemyslíte pána "Trojkrálíka"?" Máš mu přinést dva
ptáky, takže vyraž na lov. Vrať se zpět a hledej strom, kde se ti
vysvítí "pěst". Vezmi foukačku a zamiř na ptáka - střel.
Až budeš mít dva, vezmi je ke strážnému a vejdi do tábora. Jdi rovně
a pokochej se demem před jeskyní. Jdi ke strážnému před jeskyní a
mluv s ním. Pak jdi doprava a ze země seber jednu nádobu s jedem.
(Nemluv s papouškem!) Jdi zpět a mluv se s strážným - chce
heslo. Vrať se k papouškovi a dej mu pytlík s amarantovými
semínky. Řekne ti heslo: "V topco petacolopto." To zopakuj u
strážného a vejdi do jeskyně. Napravo najdeš další jed. kliknutím
přes "pěst" si řekneš, že to chce demolici. Vrať se o krok
a u pravé zdi si vezmi hůl. Tu použij na nádoby. Rozbijí se asi jen
dvě, ale nevadí. jdi ven a mrkni na demo (přátelé ještě nevymřeli.).
Pak se vydej na útěk směrem vpravo. Není úniku. Padneš do spárů pána
"Černá květina". Promluv si s ním a vyber si variantu
vlastní smrti (hrdino). Jak to půjde (budeš trochu rozostřenej), vběhni
do řeky.
Vesnice
Ocitneš se u Quilaztli, se kterým hodíš
řeč. Musíš najít byliny na protilátku. Najdeš je na ostrůvku v říčním
kanále, který jsi již jednou navštívil. Jsou u chýše a utrhneš je
pomocí nože. Vrať se s nimi k lékaři a cestou odtud
nezapomeň vzít protijed v přední místnosti domu, protože jím
zachráníš Hadoženu. Pak se vydej na poslední zátah do.
Náměstí Tenochtitlanu
Nemáš už chřestidlo, a tak budeš
muset znovu požádat (a zaplatit) rybáři, který tě vezme na dvůr paláce,
kde se i nyní setkáš s výběrčím daní. Řekne ti, co je v paláci
nového, a ty se vydej známou cestou do patia. ALE před schody se zastav
a pohlédni doleva. Použij nůž na temnější část zdi a projdi
vzniklým otvorem. Jdi do paláce a vyhledej a promluv s básníkem.
Až budeš mít 2 věty na výběr, vyber tu, kde je zmiňován "Černá
květina" a básník ti pomůže. Jdi k Hadoženě předními
dveřmi. Najdeš ho v zadním rohu místnosti a podáš mu protijed.
Ouha! "Černá květina" tě přistihl a ty proto budeš obětován
bohům.
Pohodlně se usaď a smlsni si na demu. Měj se fajn a u příští
hry se zase setkáme.
Véra
|