Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Betrayal at Krondor
Návod je převzatý ze stránek http://www.geocities.com/tucnakcz/.
Zde se dovíte ještě další věci k této hře.
Tips&Tricks
-
hned na začátku investujte do cvičné louty (i více), je sice porod slyšet
x-krát tu samou melodii (se SB), ale vyplatí se to
-
kdykoliv se naskytne příležitost se něco naučit za peníze, využijte
toho
-
v Sarthu si projděte knihovnu, získáte dobré rady a "abilities"
body
-
kupte si několik párů bot "Weedwalkers" (přidávají body
Stealth) a procházejte sem a tam místy, kde se někdo skrývá, získáte
tak postupně Stealth body až do 100, pak boty klidně prodejte
-
SV od Malac's Cross je u hlavní cesty dům se stodolou (je to blízko chrámu
Lims-Kragma a vchodu k drakovi). Vlezením do něj získáte 34 zlatých a
mor. Na dům se ovšem dá klikat do nekonečna a pokaždé získáte stejný
obnos. Je to zdlouhavé, ale vyřešíte svoje problémy s penězi, z moru vás
vyléčí v chrámu, který je hned vedle
-
v hospodě v Eggley si zahrajte s gamblerem a poté (musíte ovšem prohrát)
zahrajte na loutnu, získáte 250 zlatých. Poté se obtaťte na gamblera
atd. atd. Problém je, že v některých verzích Betrayal at Krondor toto
nefunguje
-
při boji s trolly (hlavně máte-li nevycvičené postavy) použijte vydličku,
trollové utečou
-
při boji vždy nechte jednoho nepřátele polomrtvého a uzdravte se (výborně
se k tomu hodí pasti)
-
v Chapter II nakupte co nejvíce obyčejných šípů před vstupem do
Romney. V Chapter III tam budou ceny vyšroubovány pěkně vysoko. Použijte
pavouka na šípy (budou jedovaté) a prodejte je, můžete získat až 8000
sov.
-
v Chapter II je dobré (s dobrou výzbrojí a spoustou restoratives) se přes
velmi nepříjemné potvory "Shade" dostat do zbořeného
Sethanonu. Je tam totiž kouzlo "Grief of 1000 nights", které se
hodí do každého boje, a hlavně se nedá koupit
-
v šesté kapitole se zpřístupní palác a s ním i Asthalonova kaple, takže
přímo do Krondoru se dostanete teleportem
-
pro nákup nejlepších zbraní, kuší a brnění je obchůdek ve Wolframu.
Všechno je sice v 50% stavu, ale také jsou o více než polovinu levnější
-
v šesté kapitole jsou na jihu elfího lesa na soutoku tří řek rusalky s
moredhelským kouzelníkem. Poražte je a z bedny vezměte ...... Toto
doneste rusalce na západním straně řeky u jezírka s ostrovem (přejděte
most a dejte se podél řeky na sever). Dá vám mušli. Poté se dejte úplně
na jih a poté podél skal na západ. Dostanete se ke vchodu Ancient Ruins.
Téměř v poslední místnosti je bedna s kódem "Glamredhel".
Tam získáte rukojeť meče (Guarda Revenche). Mušli od rusalky použijte
na rukojeť. Získáte tak nejlepší meč ve hře, "Gaelda sword".
Pokračujte Ancient Ruins na západ, dokončíte tak Chapter VI.
-
v elfím lese je na západním břehu řeky odbočka na sever. U ní je
studna, ze které když se napijete, získáte natrvalo sílu (musíte ovšem
s sebou mít Fadamor's formula). Lze to opakovat do nekonečna.
-
Firestorm je jednoznačně nejlepší kouzlo ve hře; má ho kouzelník úplně
na severu elfího lesa na západní (resp. severní) straně řeky
-
použitím Cup of Rlln Skrr naučíte Puga a Owyna nová kouzla, je to ovšem
náročné na jídlo
Kouzla
Kouzla v Betrayal at Krondor jsou jednouz
ozdob této hry. Systém kouzel, jejich používání a podmínek jejich použití
je naprosto super, více o tom na stránkách O hře. Doufám,
že oceníte vyčerpávající výčet kouzel.. Jsou uspořádána podle
jednotlivých kruhů, szejně jako přímo ve hře. Ještě malou poznámku
technického rázu: pojem "síla kouzla/počet životů" je dost
kostrbatý výraz pro anglické "COST" (proč čeština nemá stejně
výstižnou vyjarřovací schopnost?!), stejně jako "zranění protivníka"
je "DAMAGE". Překlad "LINE OF SIGHT" už by byl zřejmě
dost kostrbatý a složitý, proto je zachován. Pro ty, co angličtinou nevládnou
je to jakási viditelná dráha kouzla. Pro boj má dost zásadní význam, neboť
nemůžete trefit protivníka, mezi nímž a vámi někdo (něco) je. Paradoxně
tohoto můžete využívat v posledním boji s Makalou, kde se dá perfektně
schovávat za Lifestonem. Nicméně: jestli vám přijdou výše uvedené překlady
kostrebaté a máte v rukávu lepší, pošlete mi ho. Fuctě a s díky Rikša.
Kruh První
|
Síla kouzla |
Zranění prot. |
Line of sight |
Fetters Of
Rime [Zmrazí protivníka]
Zraní protivníka 2x síla kouzla plus ho zmrazí (čím silnější
kouzlo, tím déle). |
1--20 |
2x síla |
Ano |
Evil Seek
[Zasáhne všechny protivníky]
Zranění protivníků se pohybuje v rozmezí 40-60. Výjimkou jsou
Sentinel Ogres, kde je počáteční zranění 120. |
20--30 |
Různé |
Ano |
Flamecast
[Zasáhne všechny okolo cíle]
Zraní všechny v okolé dvou kroků od zasaženého cíle, tedy i vaše
postavy. |
1--20 |
3x síla |
Ano |
Strength
Drain [Vysaje sílu z protivníka a předá ji kouzelníkovi]
Síla vysátá z protivníka je stejná jako síla kouzla. |
10--20 |
Jiné |
Ano |
Skyfire
Blesk zasáhne protivníka, který nese nějaký kov. Funguje pouze pod
širým nebem. |
12 |
40 |
Ne |
Bane Of The
Black Slayers
Kouzlo fungující pouze na Černé vrahy. |
10--15 |
5x síla |
Ano |
Kruh druhý
|
|
|
|
Grief Of 1000
Nights [Paralyzuje protivníka]
Paralyzuje protivníka na 2x větší počet kol než je síla kouzla. |
4--16 |
Nic |
Ne |
Despair Thy
Eyes [Oslepí protivníka na chvíli]
Oslepí protivníka (krázká paralýza) na 1 - 2 kola. |
2 |
Nic |
Ne |
Wrath Of
Killian [Vytvoří past zemetřesení]
Vytvoří na zemi past; když na ni protivník šlápne, zraní ho a
paralyzuje (nemůže ani kouzlit) dokud se z ní nedostane. |
20 |
10--20 |
Ne |
Mind Melt
[Zasáhne protivníkovu psychiku]
DKouzlo vhodné na kouzelníky. Zranění Goblinů a Witch Hag je 6x síla. |
5--15 |
3x síla |
Ne |
Touch Of Lims-Kragma
[Zabije protivníka]
Nefunguje na Makalu. |
50 |
Smrt |
Ne |
Thoughts Like
Clouds [Zmate nepřátelského kouzelníka]
Zmate nepřátelského kouzelníka na dlouhou dobu. |
10--20 |
Nic |
Ne |
Mad God's
Rage [Zasahuje protivníky dokud nezkapou]
Kouzlo se automaticky opakuje dokud nepomřou protivníci nebo Owyn,
Patrus či Pug. |
3x počet zásahů |
15--25 za
každý zásah |
Ne |
Unfortunate
Flux
Výborné útočné kouzlo, většinou jsou záshahy v rozmezí 70-110. |
20 |
30--120 |
Ne |
Kruh třetí
|
|
|
|
Night Fingers
[Umožňuje během boje krást]
Kouzlo umožňuje krást během boje soupeřovy věci pokud je nepoužívá.
Nutno mít Glory hand.. |
14 |
Nic |
Ne |
Steelfire
[Vylepšuje meče]
Vylepšuje váš meč 2x (po dobu boje). |
10 |
Jiné |
Ne |
River Song
[Přivolá Rusalku]
Kouzlo přivolá Rusalku (můžete jich přivolat i víc), která však
bojuje nezávisle na vás. |
20 |
Různé |
Ne |
Firestorm
[Zasáhne všechny protivníky.]
Zasáhne všechny protivníky, podle mě nejlepší kouzlo hry. |
1--30 |
4x síla |
Ano |
Final Rest
Kouzelník může přinutit mrtvé Puštíky a Černé vrahy zmizet,
pochopitelně pak není možné obrat mrtvé o jejich věci. |
5 |
Nic |
Ne |
Thy Master's
Will [Přinutí Wywerny uprchnout.]
Pro použití tohoto kouzla je nutné mít Wyvern's Egg. |
20 |
Nic |
Ne |
Invitation
[Přitáhhne protivníka ke kouzelníkovi]
Počet polí, kterými je protivník přitažen je ekvivalentní síle
kouzla. |
1--10 |
Nic |
Ne |
Gambit Of The
Eight [Vytvoří magickou minu]
Mina vydrži po dobu 10x síla kouzla kol. |
2--18 |
Různé |
Ne |
Kruh čtvrtý
|
|
|
|
Hocho's Haven
[Chrání postavu před zraněním]
Vytvoří ochranný štít, který zmizí po absorbování zranění 4x
síla kouzla. |
7--14 |
Nic |
Ne |
Gift Of Sung
[Transfer životů]
Kouzlo umožňuje "předat" počet životů jiné postavě. Počet
předaných životů se rovná síle kouzla. |
1--20 |
Nic |
Ne |
Skin Of The
Dragon [Neviditelné brnění]
Brnění absorbuje veškerá zranění po dobu kol rovnající se síle
kouzla. |
4--20 |
Nic |
Ne |
Wind Of
Eortis [Odmrští protivníka od kouzelníka]
Počet polí, o které byl protivník odmrštěn se rovná síle kouzla. |
1--14 |
Nic |
Ano |
Mirror Wall
[Odráží protivníkovy šípy a kouzla]
Kouzlo trvá 12 kol; odráží pouze kouzla s Line of sight. |
20 |
Nic |
Ne |
Dannon's
Delusions [Vytvoří imaginární postavu]
Postava nebojuje a vydrží stejný počet kol jako je síla kouzla. |
5--10 |
Nic |
Ne |
Black Nimbus
[Deaktivuje pasti]
Pravděpodobnost úspěchu je 1:10. |
1--10 |
Nic |
Ne |
Kruh pátý
|
|
Délka trvání |
|
Dragon's
Breath [Vytvoří hustou mlhu]
|
5--15 |
10 min x síla |
|
Candle Glow
[Vytvoří světlo]
Funguje pouze v pozemí. |
1--15 |
48 min x síla |
|
And The Light
Shall Lie [Vytvoří iluzi, že postava je Moredhelská]
Použití tohoto kouzla je účelové v Chapter IV, kde je nutno se
dostat k Moreaulfovi. |
15 |
32 min |
|
Stardusk
[Vytvoří nad zemí světlo]
|
5--15 |
48 min x síla |
|
Union
[Umožní číst moredhelsky]
K použití je pouze v Chapter V a Chapter VII, kde není Gorath. |
15 |
20 min |
|
Kruh šestý
|
|
|
|
Nacre
Cicatrix [Kouzelník je schopen najít kouzelné předměty]
Zobrazí i restoratives a kouzelné šípy. |
5--14 |
Nárazově |
|
Scent Of
Sarig [Kouzelník vidí zapastěné bedny]
|
5 |
12 hodin |
|
Eyes Of Ishap
[Kouzelník vidí všechny objekty]
|
1--10 |
Nárazově |
|
The Unseen
[Kouzelník je schopen najít jídlo]
|
1--10 |
Nárazově |
|
I. Introa Dark Night
Cílem
je dopravit Goratha do Krondoru. Pro začátek je dobré dojít do vesnice Tyr-sog
severovýchodně od začátku hry. V každém krámě zkuste smouvat (nejlépe
Owynem, bude to potřebovat), dobře "ukecatelný" je obchodník se
zbraněmi "The Crossroads" v Yabonu. V Tyr-sogu si kupte cvičnou
loutnu (je to dobrá investice) a nechte Owyna cvičit. (Pozor na jídlo, trvá
to dlouho!). Vraťte se do La Mutu, pokecejte v hospodě se Sumanim (jeho trénink
boje se též vyplatí) a s trpaslíkem Dubalem. Jižně od La Mutu je vchod do
dolů MacMordain Cadall, kde zabijte potvoru Brak Nurr, získáte tak 180
sovereigns. Pokračujte do Zunu. Východně od této vesnice je malé údolí s
bednou, kde je jedno z nejpoužívanejších útočných kouzel Flamecast. Dále
vedou do Krondoru dvě cesty (viz mapa Midkemie klávesou F). V bednách podél
cesty můžete najít lístečky s instrukcemi pro moredhelské hlídky. Hlídky
jsou v nich instruovány, aby hlídaly více cestu přes Eggley a Tanneurs a
donutily vás jít cestou po pobřeží. Ve skutečnosti je to past, cesta po
pobřeží je silně bráněná, kdežto cesta vnitrozemím nikoliv. Pokud potkáte
po cestě chrám, rozhodně do něj vlezte; teleportovat se totiž můžete
pouze mezi chrámy, kde jste byli. Zahněte na pobřeží ke Questor's view a jižně
k Sarthu. Kousek od odbočky k Sarthu najděte bratra Marca (kupte od něj i
Flamecast, můžete ho v Sarthu výhodně prodat). Poté již zamiřte na jih do
Krondoru. Do paláce se musíte dostat stokou (sewer). Ve stoce musíte najít
Jamese (že by Jimmy the Hand z RW?), je na jihovýchodě, od kterého dostanete
klíč. Ten použijte na vchod do paláce (je na JZ). Tím Chapter I končí.
II. Shadow of the Nighthawks
Cílem
je zde dojít do Romney, kde se Gorath s Jamesem mají spojit s oddílem krále
Lyama v Black Sheep Tavern. Cestou z paláce (přes stoky, jak jinak) přiberou
Owyna. Jděte na východ až do Malac's Cross, pokecejte s biskupem Abbotem, dá
vám lístek do domu na hlavní ulici. Zajděte do hospody, pokecejte s bábou
Perumth a vraťte se do Darkmooru do stodoly. Po zjištění situace s dvojníky
jděte okolo Lytonu na západ k Sethanonu, je tam pole a stodola (s farmářem-sviní
Maxem Feeberem); ve stodole si vezměte jednu z Glazer's guilt seal, se kterou vás
pustí Mitchell Waylander do Romney. Jestliže jdete do Sildenu (je tam dobrý
obchůdek s kouzly), nakazíte se morem; jděte na ostrov do chrámu Eortis a
pokecejte s kněžkou, vyléčí vás (a zadarmo!). Jděte na sever do Romney
(pozor na Rusalky). Dojděte do Romney a taverny Black Sheep. Najdete pobitý
oddíl vojáků. Tím Chapter II končí.
III. The Spyglass and the Spider
Cílem
ve třetí kapitole je vypátrat, kdo je pachatelem vraždy v Romney, aby přesvědčili
Aruthu, že Puštíci (Nighthawhks) se vrátili a operují v Midkemii. Máte dvě
stopy: dalekohled a stříbrného pavouka. Obě věci je dobré dát Owynovi či
Gorathovi, aby je měli v Chapter IV. Jděte na jih do Sloopu a osvoboďte
Mitchella Waylandera, je hlídán asi šesti Nighthawky. Jděte na sever k Prank's
Stone, strážím na mostě odpovězte dvakrát NE, nebo je pobijte. V Prank's
Stone se nedotýkejte kamene, obere vás o klíče, co máte. Jděte dále na
sever, pod Cavall Keep na východ v rozlehlé oblasti zamiřte na východ, je
tam nejlepší kouzelnický krámek v celé hře. Rozhodně si (resp. Owynovi)
kupte kouzo Unfortunate flux. V Cavall Keep pokecejte s Count Corvalisem, pak se
vydejte na sever do Kenting Rush. V SV části vesnice je dům bráněný vojáky,
kde se můžete do nekonečna pocvičit v boji. Jděte do chrámu Kahooli a
pokecejte s knězem; poté vyjděte ven, vyhoďte všechno žrádlo a nechte
postavy vyspat se tak, aby byly "starving". Poté opět vejděte do
chrámu a pokecejte s knězem, řekne vám, kdo je vůdcem Puštíků: Navon du
Sandau, kterého jste potkali před hospodou v Kenting Rush. Jděte do Kenting
Rush, v obchodě (jestliže ho nemáte) si kupte Virtue key, s nímž otevřete
studnu v téže vesnici. Je v ní šachová figurka koníka. Poté jděte
za Navonem a zabijte ho (má spoustu užitečných věcí včetně klíče). Jděte
na jih, než dorazíte k řece, vede malá cestička na západ; tou dojdete k
vodopádu. Použijte koníka ze studny na dveře a vlezte dovnitř. Směřujte
na SV, kde v místnosti za přiotráveným Nighthawkem je místnost s truhlou:
odpověď je "darkness". Předtím se ovšem ujistěte, že Gorath
nebo Owyn mají lana a páčidla.
IV. Marked for Death
V
Chapte IV je cílem dostat Goratha a Owyna ze severních zemí, což znamená
dostat se z podzemí pod Sar-Sargothem a ze Severních zemí přes Zuby světa.
V dolním patře dungeonu (to kde začínáte) se dejte dveřmi na východ (musíte
mít klíč Guildis Thorn). Musíte získat Interdictor key a zároveň si zde
nenechte ujít v bedně schované kouzlo "Evil seek". Klíč použijte
při otevírání dveří na jih a všech dalších dveří v tomto dungeonu. V
horním patře dungeonu směřujte severovýchodně. V Sar-Sargothu se podívejte
na lebku, ke za ní schovaný emerald. Ten můžete použít na Nalar's Rib, což
je kámen jihozápadně od místa, kde se napojíte na hlavní cestu; cestou k němu
je třeba bojovat na každém kroku. Nutno dodat, že se na to můžete s klidným
svědomím vykašlat, protože to na vývoj hry nemá vůbec žádný vliv. Po
hlavní cestě se dejte na východ a poté na jih na Wyke. Před řekou se dejte
zpět na západ, u skal (použijte dalekohled nebo kouzlo Eyes of Ishap) je
domek s čarodějnicí Culich. Ta Owyna naučí (za 60 sov.) kouzlo And the
light shall lie. Vraťte se na silnici, projděte zpět kolem Sar-Sargothu a
dejte se dál na jihozápad. Po stranách cesty jsou křoviny s jídlem a
restoratives. Vesnici Harlech obejděte velkým obloukem a pokračujte dále na
jih kolem Armengaru až k mostu, kde budete tázáni na heslo. Dejte se zpět do
vesnice Harlech (obejděte ji a dostaňte se k ní ze severu). Zakouzlete And
the light shall lie (musíte vícekrát, stačí asi na 8 kroků) a v jednom z
domků pokecejte s Moreaulfem a dostaňte z něj heslo. Dejte se zpět na jih. V
Armengaru zajděte do naphtových dolů a v hospodě pokecejte s Irmelynem, požádá
vás o záchranu svého bratra Obkhara. Ten je v naphtových dolech. Jděte na
severovýchod až k řece, dejte se na jih těsně podél ní, přejděte most
(je tam pád beden se zajímavým obsahem). Dejte se do dolů, hlavně nepoužívejte
louče!!! Posviťte si buď Ring of prandur nebo kouzlem Candle glow. Najděte tři
masky a poté je použijte v místnosti s řekou. Dojděte se pochlubit
Irmelynovi a potom hajdy na jih. Strážím na mostě řekněte heslo a jděte dál
na jih. Tím jste unikli Delekhanovi a čtvrtá kapitola tím končí.
V. When Rivers Run Blood
James,
Locklear a Patrus musí v chapter V pomáhat baronu Gabotovi a duke Martinovi s
přípravou obrany Northwardenu před moredhelským útokem. Nejdříve zajděte
do Norhtwardenu za Gabotem a pokecejte s ním. Poté si v místním obchodě
kupte Coltari poison. Najděte Martina (bratra Aruthy pro ty co nečetli ságu
RW) a pokecejte s ním; dá vám za úkol otrávit jídlo připravené v bednách
hned za kopcem na sever pro moredhelské vojsko. Než bedny otevřete, musí
Patrus zakouzlit "Union", aby nebyly hádanky na bednách v moredhelštině.
Odpovědi jsou: onion, outside a door. Splnění nahlašte Martinovi, dá vám
další úkol. Musíte přivést minstrela Tamneyho do Northwardenu. Tamney se
schovává ve stodole v Dencamp on the Teeth (v této vesnici navštivte
kouzelnický krámek, je jeden z nejlepších v Midkemii). Tu může otevřít
postava se sílou více než 30. V problémech použijte Fadamor's formula.
Tamney ovšem nebude chtít jít, dokud mu nepřinesete Geomancy stones, které
se skrývají v jeskyni mezi Dencamp on the Teeth a Martinem. Dungeon není velký,
požadované kameny jsou na SV jeskyně. Tamney vám za ně slíbí, že dojede
do Northwardenu a ještě vám dá tři diamanty, které prodejte přímo v
Dencampu. Dojděte ohlásit Martinovi splnění úkolu. Dá vám ještě jeden:
přinést válečné plány Moredhelů z Raglamu. Dejte se na sever a poté se
na křižovatce stočte na západ. Gobliny musíte podplatit (chtějí 2000
sov.), aby vás pustili dál. V Northlands prohledávejte věže podél cesty,
je tam spousta kuší. Dojděte do Raglamu; v místním specializovaném obchůdku
s kušemi si rozhodně nenechte ujít kuši Bessy Mauler (v RW překládanou
jako Drtivá Běta). Válečné plány jsou v domku kapitána Kroldecha, dostat
se k nim ale musíte oklikou. Běžte do hospody a ožerte Patruse. Poté jděte
do domku inženýra hned vedle hospody. Prořekne se, kam schoval chybějící
část katapultu, okolo kterého jste procházeli. Běžte na západ, před
mostem jsou bedny a v jedné v nich je součástka katapultu. Pozor, jsou zapastěné!
Běžte ke katapultu a vystřelte z něj (stačí na něj použít chybějící
součástku). Poté běžte do Kroldechova domku a vezměte plány (i výborný
meč Lims-Kragma). Vraťte se na východ k Martinovi. Dá vám poslední úkol:
zneškodnit moredhelské kouzelníky u Dencamp on the teeth. Jsmou v domku se
studnou jihovýchodně u cesty za Dencampem. Je to velmi těžký boj a je třeba
jej opakovat několikrát než uspějete. Úspěch opět ohlašte Martinovi a běžte
se do Northwardenu připravit na moredhelskou ofenzivu. Tím Chapter V končí.
VI. Betrayal
V
šesté kapitole (která je zřejmě nejlepší z celé hry, je to samozřejmě
subjektivní názor) máte za úkol najít Puga a Gaminu, které zmizely po zradě
(toť betrayal - zrada) mága Makaly, který se přidal na stranu Moredhelů.
Sejděte do stok a zamiřte na jihovýchod. Úplně v rohu dungeonu najdete dívku
Katt, která vás požádá o přinesení Idol of Lassur. Ta se schovává v
bedně hned před schody ve spodním levelu tohoto dungeonu (je tam i druhý
exemplář meče Lims-Kragma). Mimojiné se dá soška dobře použít v boji a
protivníci pochcípají, Lassur je totiž jiné jméno pro Lims-Kragma, bohyni
smrti. Sošku přineste Katt. Na křižovatce před Krondorem oberte mrtvého
Niveka o jeho klíč (překvapivě to je Nivek's key) a dejte se cestou na jihovýchod
k Darkmooru. Jděte do Malac's Cross, před nímž jsou tři skupiny Panthatian
serpent priests, které je těžké porazit; klíčem k úspěchu je počáteční
iniciativa v boji. V Malac's Cross jděte do chrámu a pokecejte s Abbot
Gravesem, pošle vás za Mitchellem Waylanderem do Sloopu. Dá vám papír s
poznámkami pri Abbota. Přineste mu ho a dejte se do Eggley (jděte do Lytonu a
dále na západ), kde najděte Stellan's house (je to zamčený obchod), který
otevřete nivekovým klíčem. Najdete mapu tajného vchodu do Sarthu. Dojděte
k Sarthu a pokecejte s bratrem Marcem. Dejte se do Sarthu a na obrázku klikněte
doleva dolů. Dostanete se do podzemí. Dostanete se do knihovny, kde klikáním
na regály najdete, co jste hledali (tuším, že je to levý regál, jsetli ne,
tak sorry). Ze Satrhu se dejte na severozápad k La Mutu. Jižně od něj vlezte
do dungeonu Mac Mordain Cadall do místnosti s Brak Nurrem z Chapter I a jděte
dál ke schodům do nižšího patra. Spodní patro prošmejděte, je tam řada
zajímavých věcí. Koboldům se vyplatí brnění přinést, zvýší vám život
o pár bodů. Jakmile vstoupíte do lesa, dejte se na západ a pak na severozápad
(stále na jednom břehu řeky). V údolí za pastí najdete prince Calina,
poradí vám, co dál a dá vám Key of Lineagas, který budete potřebovat. Vraťte
se do Caldary a nakupte spoustu jídla; v Chapter VIII nebude téměř žádné
a v Chapter IX žádné, doporučuju tak 70 balení na jednoho. Jděte dál po
hlavní cestě (nebo cestou okolo Sleeping Glades, viz Tips & tricks )
dostanete se do hlavního sídla elfů, Elvandaru.
VII. The Long Ride
James,
Locklear a Patrus musí v Chapter VII najít v Dimwoodu Rift machine a zničit
jej. Přejděte most a dejte se na jihovýchod, potkáte Duke Martina, budete-li
pokračovat JV směrem, narazíte za kopcem na Obkhara; oba vám dají cenné
informace. Jihozápadně narazíte na most bráněný gobliny. Budou chtít
heslo; to se skrývá v bedně v severovýchdoním cípu Dimwoodu (odpověď je
"snowflake"). Jakmile překročíte most, dejte se podél řeky na východ,
potkáte Moreaulfa. Ten vám poví o předmětu, který může zničit Rift
machine. Jděte západně, úplně u skal je malé údolíčko. V ní je bedna
(heslo "victory"), ale předmět v není. Dejte se stále na sever až
k domku, kde je Squire Phillip. Domek je hustě bráněný gobliny. Squire
Phillip vám dá předmět na zničení Rift machine, Waani. Dejte se zpět k
mostu, kde jste začínali tuto kapitolu A dejte se na jih ke skalám. Prostřední
část je pouze iluze vytvořená moredhelskými kouzelníky. Projděte skrz a
zničte Rift machine.
VIII. Of Lands Afar
Gorath
s Owynem se ocinou v jiném světě, kde musí najít a zachránit Puga a
Gaminu. Kouzlit zde můžete pouze s Crystall staff a krystalickou manou, která
je v domcích a zlatých křovích (či co to je). Zatím se vyhýbejte JZ cípu
ostrova. Jděte na sever, je tam poloostrov s pilíři. Dotkněte se jich, zvýší
vám životy, abilities, sílu apod. Dejte se na jihovýchod a projděte celým
ostrovem až do jeho JV cípu (asi v polovině cesty je domek, ke kterému se
nedá dostat; je tam uvězněný Pug). V jednom z domků je Cup of Rlln Skrr. Jděte
opět k pilířům a dotkněte se jich, budete teleportováni do domku s Pugem
na východním pobřeží. Nyní jděte na jih a po pobřeží jděte na západ.
V JZ cípu ostrova prohledejte díry, najdete dvě Valheru Armor, nejlepší brnění
ve hře, a kouzlo "Strenght drain". Dejte se po cestě na východ a
poté na sever. U řeky se třemi mosty se dejte tím nejzápadnějším mostem,
je tam podzemí s Gaminou. Příšery uvnitř zabijete pomocí kouzla Strength
drain (musíte jej použít vícekrát). V největší místnosti najdete
Gaminu.
IX. Mad Gods Rage
Cílem
v poslední kapitole je zabránit Makalovi v dosažení Lifestonu. Hned na počátku
od zabitého goblina získáte klíč "Ward of Ralem-Sheb", se kterým
budete odemykat všechny zámky v tomto posledním dungeonu. V SZ koutu dungeonu
najdete chodbu, do které vám cosi brání vejít. Proto musíte sestoupit o
patro níž, kde musíte zabít všech šest kouzelníků z The Six, které si s
sebou The Great One (Makala) vzal. Budete muset prolézt celé patro. Po zabití
všech kouzelníků jděte zpět k neprůchodné chodbě a projděte jí
dostanete se k vám známému Oracle of Aal, který vás teleportuje do místnosti
s Makalou, kde absolvujete závěrečný boj (stojí za to). Poté si už jen
prohlédněte závěrečné demíčko a konec.
|