Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Black & White - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Black & White
Jestliže se chcete dovědět o této hře víc podívejte se na tyto stránky
Vesnice a vesničani
Vesničani
Bez nadsázky si povězme, že
vesničané jsou ten nejdůležitější prvek celé vesnice. Bez nich se skutečně
nic neděje. Naštěstí vám samovolně nevyhynou, takže klid. Nezapomeňte,
že vesničané jsou ekvivalent vaší moci. Čím více jich míte, tím jste
silnější. Jejich víra vám umožňuje sesílat kouzla.
Vlastnosti
Každý vesničan má tři základní
vlastnosti, jsou to věk, život.síla a únava (a ženy ještě ukazatel těhotenství).
Zatímco s věkem toho moc nenadělají, o další dvě se postarají samostatně
(krmením, spánkem...).
Věk
Dítě je při narození staré
1 rok. Každé 3 minuty uplyne jeden rok a vesničan se dožije tak 70-80 let.
Takže průměrně přežije vesničan asi 3-4 hodiny reálného času, za předpokladu,
ovšem, že neskončí jako potrava pro Kreatůru nebo jako oběť.
Dětem (pod 16) nelze určit
profesi a důchodci (nad 55) nějak ztrácí vůli pracovat, ale obě tyto
skupiny rády křepčí (tančí). Takže hoďte nějaký kámen do středu
vesnice, aby měly okolo čeho tančit.
Když člověk zemře (z jakýchkoliv
důvodů) na zemi zůstane mrtvolka, byť krátce. Pokud máte hřbitov, kostra
zmizí a na hřbitově se oběví náhrobek. Než mrtvola zmizí, můžete ji obětovat,
aniž byste se lidem jevil jako zlý Bůh.
Životní síla
Životní síla je reprezentována
procentuelně a snižuje se zejména po nějaké katastrofě (ačkoliv práce ji
též snižuje, byť minimálně). Životníé síla se regeneruje spánkem,
nejlépe pod střechou. Porod lehce snižuje životní sílu. Pokud se životní
síla člověka sníží pod 30%, začne mít problémy s chůzí. Pod 10% už
se jen plazí a kašlou a brzy podlehnou smrti, pokud je nedáte domů nebo
nevyléčíte kouzlem Heal, což vám přidá na váženosti. Když životní síla
spadne na 0%, člověk zemře. Pokud nejde o nadpřirozenou smrt, stane se to až
ve vysokém věku. Mrtví se za několik okamžiků vypraví na hřbitov, jejich
zbytky zmizí. Pokud je uchopíte do ruky, zůstanou v ní po neomezenou dobu.
Únava
Práce je únavná - to ví každý.
Když není člověk unaven, má únavu na 100% (divné, že?). Když je únava
už neúnosná (tedy malá) vesničan se vypraví hledat potravu, po jejímž požití
únava zcela zmizí. Pokud je vesničan zcela (0%) unaven, nezemře, ale není
schopen pracovat. Toto se naštěstí moc často nestane, protože je jistě zásobíte
dostatkem jídla.
Těhotenství
Žena může otěhotnět, pokud
je ustanovena jako množitelka (breeder) nebo ji navštíví množitel. Těhotná
žena si zaleze do domu a spí, než porodí. Pokud dům nemá, spí venku.
Pokud chcete, můžete ji poslat do práce, aniž by to ohrozilo její zdraví.
Čerstvě narozené děti jsou automaticky umístěny ve školce (creche). Při
porodu si žena lehne na zem a vedle ní se objeví jeden rok staré, oblečené
dítko (Zázrak!). Žena pak nějakou dobu neotěhotní, pokud není určena
jako množitelka.
Nicnedělání x Zevlování
Pokud nějaký vesničan
zevluje, nemá dočasně co dělat (např. tesař, protože se nic nestaví ani
neopravuje). Tento stav netrvá věčně, po určité chvíli zevlování si človíček
najde jinou práci.
Nic nedělající vesničané nejsou určeni jako řemeslníci a jsou připraveni
dělat cokoliv, v momentě, kdy to bude jejich vesnice potřebovat. Tito nemakačenkové
se účastní tance kolem artefaktů nebo Kreatůry.
Tanec
Pokud jsou vesničané okouzleni
Vaší Kreatůrou, přestanou v práci a uctívají ji. To generuje malé množství
víry, ale pořád lepší než nicnedělání. Tančící jsou zpravidla děti
a důchodci.
Pokud je Kreatůra potěšena činy vašich vesničanů, může gestem přivolat
další a sama vést tanec. Pokud do centra vesnice dáte kámen, nic nedělající
kolem něj můžou tančit (hlavně při soumraku/úsvitu). Tento kámen se po
určitém čase stane artefaktem (vsakuje se do něj víra tanečníků).
Artefakt může uskladněnou víru uvolňovat, pokud ho třeba přemístíte na
náměstí neutrální vesnice.
Vesničané často tančí kolem
objektů, s kterými jste pohybovali, ať už je to cokoliv - například kus
plotu, míč...zkrátka cokoliv.
Touhy
Touhy vesničanů poznáte podle
vlajek, jež vlají na skladišti (village store). Čím je vlajka výše, tím
silnější je touha. Zlý Bůh si nemusí dávat příliš pozor na toto, neboť
lidí se zpravidla udrží naživu sami, ale je lépe občas provést kontrolu.
Dobří Bohové by se měli snažit udržet vlaječky pod polovinou jejich dráhy,
ale rozhodně nejsou povinni snížit všechny na nulu. Pokud, totiž, budete
neustále plnit požadavky svého lidu, zleniví a budou chtít ještě víc. Zlí
Bohové mohou snížit touhy tím, že obětují pár chudáků. Obě cesty (zlá
i dobrá) potřebují dostatečnou populaci a tudíž není od věci mít
dostatek množitelů, aby jste si například neobětovali celý národ. Pokud
jste zlý a vaše Kreatůra vás obtěžuje svým hladem, pak ji naučte jíst
vesničany. Obecně, být dobrý, znamená mnohem víc práce. Výjimkou budiž
modlící se u vašeho oltáře. tito se umodlí až k smrti hlady, a tudíž
jim vedle oltáře nasypte nějaké to obilí a oni se nakrmí.
Vesnice
Kliknutím pravého tlačítka
na střechu budovy zjistí, kolik lidí v domě (domech) žije. Pokud seberete
vesničana, modrý symbol nad domem značí, že tam přebývá. Hřbitov
nestavte uprostřed vsi, spíš na okraji.
- Dílna
- Village Workshop - staví polotovary budov. Vyrobené polotovary budov se
skladují na dvoře a pokud je dvůr plný, výroba dalších neprobíhá.
Pokud dílnu nemáte a touha vesničanů po expanzi je vysoká, sami postaví
domy.
- Územní
plánování - vesničané se pohybují po svých krátkých nožkách a
tak je moudré zkrátit jejich trasy co nejvíc, aby se ušetřil čas.
Postavte dílnu poblíž skladiště a pole také, ať se zbožím nemusí jít
přes celou ves. Pokud chcete/můžete, můžete jim vypomoci kouzlem
teleportace. Div (wonder) nemusí být ve středu vesnice, protože k němu
nikdo nechodí a tudíž by tam jen zabíral místo. Zasaďte si nějaké
stromy do centra vsi - dřevorubci je neskosí a obyvatelé budou spokojenější,
protože budou žít v hezčím prostředí. A Světlušky vám občas ke
stromu (nebo kamenu) položí nějaké kouzlo.
- Sklad
- Village Store - je místo, kde se skladují jediné 2 suroviny této hry,
jídlo a dřevo. Čím plnější, tím lepší a plnit můžete třeba
kouzly Jídlo a Dřevo.
- Výsadky
- nejrychlejší způsob, jak rozšířit svůj vliv je vyrobit nové
centrum vsi. Seberte jeden polotovar, odneste ho mimo sféru svého vlivu a
během těch několika sekund, co máte možnost, zasaďte polotovar. V
momentě, kdy se polotovar uchytí, získáte na tomto území vliv. Pošlete
tam nějaké stavitele a aby vaše nové město nevymřelo, pošlete tam nějaké
lidi a množiče.
- Místo
uctívání - Worship site - je místo, kde se za vás modlí, čímž vám
dodávají sílu ke kouzlení. Musíte své modlící se lidi zásobit jídlem,
aby nezemřeli hlady a také není od věci je občas vyléčit kouzlem Heal,
aby nebyli unavení. Množství modlících se lidí se určuje vysouváním/zasouváním
totemu. Toto je také místo, kde se konají oběti. Pusťte člověka na
oltář a uvidíte.
- Artefakty
- skála, ohrada, míč...to všechno se může stát artefaktem, pokud
kolem začnou vesničané tančit a ukládat tím víru do předmětu. S
rostoucím množstvím uložené víry začne předmět zářit - to znamená,
že se z něj stal artefakt. Pokud necháte lidi tančit okolo artefaktu
skutečně dlouho, objeví se na něm váš Božský znak, což znamená, že
je to opravdu silný artefakt. Artefakty jdou použít ke konvertování nevěřících
- takový zářící kámen vržený v noci na náměstí udělá své. Víra
v artefaktu se tímto vyčerpává - jde však opět dobít.
Řemeslníci
Řemeslník se z člověka stane
tak, že ho vezmete a dáte do blízkosti objektu jeho budoucí živnosti (dřevorubce
ke stromu, farmáře k poli, rybáře k moři) a poté, co se objeví ikona živnosti,
ho pustíte. Pokud nebudou mít co dělat, pravděpodobně se půjdou modlit.
Lidé budou pracovat na svoji obživu i pokud z nich neuděláte příslušné
řemeslníky, ale takhle je to, abychom tak řekli, jistější.
Množič
Množiči "vyrábí" děti.
Dokud je v nějakém domě místo, probíhá množení. Těhotenství není vždy
úspěšné, záleží na věku, i když občas i 70ti letá dáma má dítě.
Pokud chcete jistý úspěch, vybírejte jedince mezi 20-30 lety. Množička si
vždy nechá udělat dítě, pak je 9 měsíců těhotná (asi 2 minuty) a pak
hned může znova. Je ale lepší, určit jako množiče muže, protože jim není
proti srsti sjet třeba půlku vesničanek a to je pak teprve ten správný
kolotoč. Je tedy lepší nastavit 1-2 muže jako množiče, čímž dosáhnete
pozvolného nárůstu populace.
Farmář
Můžete myslet, že výroba jídla
je stejně důležitá jako výroba dětí, ale to není pravda. Jídlo můžete
vyrobit kouzlem, děti jdou stvořit pouze jedním způsobem. I když nikoho
jako farmáře neurčíte, někdo vždy na poli makat bude. Pro jistotu udělejte
tak 3-4 farmáře, aby se vesnice nestala závislou na vašich kouzlech. Farmářům
můžete pomoci kouzlem Water, že jim zalejete pole. Nebo ještě lépe, naučte
to Kreatůru, ať taky něco dělá.
Rybář
V mořích okolo ostrova jsou
ryby. Můžete je svou Božskou rukou vytahovat a dávat do skladu, je však lepší,
určit pár rybářů, ať to dělají sami.
Stavitel
Pokud je budova poškozena nebo
se staví nová, většinou to dělá stavitel. Nemůžete přímo postavit
budovu, jen určit, kde bude stát a čekat, než ji stavitelé vyrobí. Je dobré
přinést jim dostatek dřeva, aby si pro něj nemuseli chodit. Přebytečné dřevo
pak odnesou dřevorubci. Stavitelé se, pokud nemají co dělat, ujmou jiné práce,
takže na ně nemusíte dohlížet.
Řemeslník
Pokud člověka upustíte poblíž
dílny, stane se z něj řemeslník. Tito se zabývají tím, že do dílny nosí
dřevo a pak vyrábí polotovary budov.
Misionáři a obchodníci
Pokud chcete, aby sousední
vesnice věřila ve vás, použijte misionáře či obchodníka. Vezměte vesničana
a přeneste ho do sousední vesnice, žlutá ikona vám napoví, kdy ho pustit.
Ostatní
- Pastýř
- nemůžete ho určit, stvoří se sám. Pokud je poblíž vaší vsi
stádo zvěře (krávy, prasata, koně), jeden z vesničanů MŮŽE vzít
pastýřskou berlu a jít se o ně starat. Pastýř bude zvířátka porážet
a maso nosit do skladu. Není ve vaší moci z někoho udělat pastýře.
- Tanečníci
- Tančící obyvatelé nabíjejí artefakty a celkově posilují víru,
avšak je to na nich - vy je tančit nepřinutíte, ani kdybyste je do moře
házel. Jediné, co můžete udělat, je dát jim přístup ke Kreatůře
(aby se mohla také účastnit) a kameni, coby budoucímu artefaktu.
Víra
Víra je jeden ze základních
kamenů hry. Musíte si přiklonit víru prostého lidu, abyste pro sebe získali
vesnici. Také musíte zajistit, aby věřili ve vás ve vašich vlastních
vesnicích. Jsou tisíce způsobů, jak si zajistit víru. V této sekci vám
poskytneme pár tipů.
Konvertování
Váš úspěch při konvertování
bude do značné míry rozhodovat, zda se vám podaří dohrát poslední tři
země této hry. Nezapomeňte, že pokud budete ten samý zázrak opakovat
donekonečna, lidi to omrzí a vy ho budete dělat zbytečně. Každého nebaví
sledovat, jak okolo letí už 26 člověk nebo kámen. Tak teď těch pár tipů,
jak dostat víru nevěřících:
- Vyrobte
si artefakty. Počkejte až se na nich objeví váš symbol a pak je přemístěte
do cílové vesnice.
- Hoďte
artefakt do vesnice, ať se pěkně kutálí a převaluje, to dělá dojem.
- Zjistěte,
po čem lidi touží a dejte jim to. Ukradněte jim jídlo a za chvilku jim
ho vraťte.
- Házejte
vesničany.
- Fireball
v noci v místě, kde je hodně lidí udělá svoje.
- Hoďte
strom přes vesnici. Nejlépe hořící strom.
- Použijte
vodu na zalévání jejich polí, lidí a hasení ohňů. Zapalte dům a
uhaste ho.
- Vylečte
nemocné.
- Přiveďte
Kreatůru do vesnice. Přivažte ji ke skladu aby kouzlila jídlo a dřevo.
Přivažte ji k centru vesnice aby dělala triky, léčila llidi a vedla je
v tanci (použijte compassion leash). Nejprve ji, ale naučte kouztla food,
wood, water a healing. Kouzlo okřídlená potvora (winged creature) je též
velice účinné.
- Rozbij
budovy a pak je oprav.
- Okřídlená
potvora je pokaždé skoro za 100 jednotek víry. Naučte Kreatůru přivolat
ji, v 2. a 5. zemi jsou podstavce tvořící toto kouzlo.
- Stvořte
štít nebo přivolejte bouři.
- Terorizujte
ves blesky a uhaste vzniklé plameny.
- Kouzlo
Megablast do centra vsi.
- Použijte
kouzlo Enlarge na vaši Kreatůru a pošlete ji tam zvětšenou.
- Ve 3.
zemi házejte neviditelné lidi po vsi.
- Stvořte
kouzlem les a pak dejte dřevo do skladiště.
- Obdarujte
je. Co takhle nějaké polotovary budov?
- Najděte
nemocné a vyléčte je.
- Zapalte
školku. Brutální, ale účinné. Pak ji uhaste a hoďte okolo kámen, aby
viděli, že se staráte.
- Je
spousta jiných možností - tak experimentujte.
Posilování víry vašich věřících
Není to jen o tom, jak odloudit
nepřátelskému Bohu lidi, je to i o tom, jak zabránit jim udělat to vám. Pár
rad:
- Léčete
nemocné.
- Mějte ve
vsi Kreatůru (compassion leash!) a přivažte ji buď ke skladu nebo k
centru, aby dělala užitečné kousky.
- Nejprve
vyléčete nejnemocnější, dostanete víc víry.
- Věnujte
pozornost přáním vesničanů i jejich slovním odezvám. Chtějí více dětí?
Určete množiče. Nemají kde bydlet? Postavte domy.
- Také
nadpřirozené věci vám získají respekt. Hoďte občas skálou nebo
fireballem. Pokud jste zlý, můžete začít pálit věci a/i lidi.
- Zalijte
pole. Uhaste ohně.
- Zvětšete
Kreatůru kouzlem Enlarge a pusťte ji do vsi.
- To jsou
jen příklady. Upevňujte svoji víru, jinak vám přebere lidi jiný Bůh.
Navíc to rozšiřuje vaši sféru vlivu
Kouzla
Kouzla jsou vaší prodlouženou
rukou na (Z)zemi. Můžete jimi trestat nevěřící, odměňovat věřící a
jiné, podobné kratochvíle. Naleznete zde všechna kouzla s krátkým popisem.
Nezapomeňte ale, že ne všechna jsou dostupná na každé úrovni.
Jídlo
Toto kouzlo naplní váš sklad
chutným obilím. Můžete tudíž přesměrovat činnost vašich lidiček
jinam. Hodí se též ke konvertování nevěřících - ukradněte jim všechno
jídlo a pak, až budou hladovět jim vykouzlete. Japonský zázrak (wonder) snižuje
chuť vašich poddaných - budou tedy méně jíst a Norský zázrak zvyšuje účinnost
tohoto kouzla.
Dřevo
Skvělé kouzlo, neboť dřeva
není nikdy dost. Pokud můžete do skladu dostat 200 000 jednotek dřeva, učiňte
tak, ono se to celkem rychle zužitkuje. Keltský a Norský zázrak zvyšuje účinnost
tohoto kouzla.
Léčení
Léčete své nemocné, je to
bonus k víře a ještě vám nezemřou. Naučte svou kreaturu toto kouzlo, bude
sama léčit vaše věřící nebo dokonce konvertovat nevěřící. Japonský zázrak
zvyšuje účinnost tohoto kouzla.
Voda
Hodí se k zalévání polí a
stromů (rychleji rostou) a k hašení požárů. Nezapomeňte si jich někde pár
schovat, pokud byste museli hasit něco většího (les).
Fireball
Útočné kouzlo - zapaluje
budovy a lidi. Vrhání po nepřátelských budovách vřele doporučeno. Házená
fireballů za noci NAD (ne na) vaší venicí zvyšuje víru. Existují 2 silnější
varianty: silnější (fireball increase) a extrémní (fireball extreme).
Blesk (Lightning)
Užitečný jako útočné
kouzlo nebo na posílení víry poddaných. V druhém případě si uvědomte možné
škody a minimalitujte je (např. deštěm uhaste ohně). Indiánský zázrak
zvyšuje sílu bleků, dále existují 2 silnější varianty: silnější a
extrémní .
Bouře
Bouře vytváří déšť (tedy
vodu), blesky a občas některá i tornádo.
Fyzický štít
Ochrání váš lid před fyzickým
útokem (včetně meteorů a fireballů). Vaši věřící mohou držet štít
vztyčený, ačkoliv nemůžete čekat, že by vydržel delší metání
fireballů. Pokud štítem chráníte neutrální vesnici, zvýší to víru ve
vás. Tibetský zázrak zvyšuje účinnost štítu.
Spirituální štít
Vadí vám cizí kreatura ve vaší
vsi? Nebo jak vám počítač krade jídlo, dřevo a víru vašich lidí? Vztyčte
spirituální štít a zamezte veškerým nadpřirozeným věcem ve vstupu na váš
"pozemek". Tibetský zázrak zvyšuje účinnost štítu.
Les
Na určeném místě začnou růst
malé stromečky, postupně vznikne hustý les. Mnohem méně efektivní než
kouzlo dřebvo, ale pokud dřevo nemáte, pak je to lepší než nakopat.
Okřídlená mrcha (winged creature)
Jedno z nejzajímavějších
kouzel hry a nejlepší na strhávání víry bezvěrců. Sice je celkem drahé,
ale za každé zakouzlení dostanete až 100 víry. Použijte generátory kouzel
v 2. a 5. zemi a naučte svoji malou (velkou) mršku toto kouzlo. Egyptský zázrak
zvyšuje účinnost tohoto kouzla.
Vlčí smečka (pack of wolves)
Jakýsi protiklad okřídlené
mrchy.Vyvolává též velkou víru ve vás a vaše schopnosti, ale na druhou
stranu se může stát, že poté, co vesnicí smečka projde, nezůstane nikdo,
kdo by věřil. Ideální pro zlé hráče.
Teleport
Přenos mezi dvěma místy. Používejte
k urychlení práce vesničanů nebo k přenesení vaší kreatury přes potenciálně
nebezpečná místa. Egyptský zázrak snižuje cenu kouzla.
Megablast
Nejrychlejší způsob demolice
čehokoli. Toto kouzlo zlikviduje prakticky vše ve svém dosahu. Pokud chcete
skutečně hodně zapůsobit na bezvěrce, sekněte megablast na náměstí,
pokud možno s velkým počtem diváků. Zlým hráčům se doporučuje zacílit
školku (creche). Aztécký div zvyšuje sílu megablastu.
Váš mazlíček
Výběr zviřátka
Zde je seznam (snad) všech zvířátek,
které můžete pojmout za svého mazlíčka. Některá jsou na výběr na začátku
hry, některá po splnění určitého úkolu a některá musíte odblokovat stažením
upgrejdu.
- Opice
(ape) - Je dostupná hned na začátku hry; je to jedno ze zvířat,
které si můžete vybrat bez jakýchkoliv úprav. Silné stránky: síla,
inteligence, rychlé reakce.
- Medvěd
hnědý - Najdete ho v 5.zemi. Můžete ho získat po splnění sekundárního
úkolu "Swap to Brown Bear". Úkolem je zbavit vesnici smradu -
jedná se o odstranění medvědích shitů z blízkého lesa. Jako odměnu
si můžete vzít méďu.
- Kráva
- Je dostupná hned na začátku hry. Silné stránky: inteligence, (po
zhubnutí i síla a rychlé reakce)
- Lev -
Splňte úkol vlka Stanleye v 5.zemi, abyste získali lva.
- Lední
medvěd - Jedná se o úkol o 2 částech. Nejprve musíte úspěšně
vypravit průzkumnou výpravu v zemi 1 (dejte jim dřevo, obilí a maso) a následně
v 5.zemi se vám oni průzkumníci vrátí. Klikněte si na stříbrný
svitek a medvěd vám budiž odměnou.
- Ovce
- Splňte úkol Lost Flock (1.země) s jednou změnou - doneste farmářovi
všechny ovce (poté, co jich donesete 5 tak dostanete dřevo, ale pokračujte,
je jich více, viz. průvodce 1.zemí). Poté, co vrátíte všechny ovce, můžete
jednu znárodnit.
- Tygr -
Základní zvíře dostupné ze začátku hry. Silné stránky: síla
(+nedostatek inteligence?)
- Želva
- Splňte úkol Fish Puzzle ve 4.zemi, abyste mohli mít želvu.
- Vlk
- Vlka potkáte na konci úkol Treacherous Path (4.země). V originální
verzi nejde úkol splnit a vlk získat, čili si hru nejprve patchněte a
pak se mrkněte na řešení.
- Zebra
- Splňte úkol Riddles v 2.zemi.
Interakce
Zvíře reaguje na dotek ruky. Najeďte nad něj a stiskněte pravý čudlík myši
a můžete se podívat, jak je na tom, případně ho odměnit či potrestat.
Odměna či trest by měla následovat okamžitě po akci zvířete, později by
nevědělo zač to je.
- Odměňování
- pokud uvidíte něco, co chcete, aby zvíře dělalo, pochvalte ho - čím
více se vám to líbí, tím víc. Nechvalte ho za každou pitomost na
100%, pak by zlenivělo a dělalo jen ty jednoduché blbiny. Nechvalte zvíře,
pokud něco drží, zpravidla to totiž sežere - i když je to třeba člověk.
Pokud chcete zvíře naučit na jeden druh potravy, tak ho po pozření této
potravy pohlaďte po břiše (stačí 10%). Jednou nestačí, ale ono to časem
pochytí.
- Tresty -
Slouží k tomu, abyste zvíře odnaučili něco dělat. Tedy pokud chcete být
hodný (zlý Bůh by měl po sežrání vesničana zvíře odměnit). Pokud
zvíře potrestáte za zívání, když není moc unavené, zvykne si méně
odpočívat a bude činorodější. Pokud si ukazuje na tlamu a nemá ještě
velký hlad, facka ho též usměrní. Tím si můžete vychovat činorodé
a silné (+hubené) zvíře. Nebo samozřejmě líného, rozežraného
parchanta... Stejně jako u odměn využívejte plnou škálu trestů - věc
kterou nemůžete vystát potrestejte více než jen nějaký drobný přečin
Vodítka
Vodítka pomáhají řídit zvíře
a formovat jeho osobnost a chování. Dokud není zvíře skutečně dobře
vycvičeno, pak navrhuji ho z vodítka raději ani nepouštět.
Pokud s vodítkem někam
kliknete, zvíře se tam vypraví. Pokud vodítko k něčemu připevníte, bude
se váš mazlík pohybovat vlastně kamkoliv, tedy pokud vodítku ručně
neupravíte délku. Máme k dispozici 3 vodítka:
- Vyučovací
vodítko - Má diametrálně odlišnou funkci než ostatní dvě. Když
chcete naučit zvíře opakovat něco po vás, přivažte ho na toto vodítko
a zaujměte jeho pozornost (ono se toho moc nenaučí, když bude vandrovat
kdesi v pustině a vy budete šaškovat ve vsi...). Abyste upoutali
pozornost, klikněte na zem poblíř zvířete. Pokud je zvíře zvědavé (curious),
pak se učí rychleji.
- Vodítko
laskavosti (... of compassion) - pokud chcete, aby váš prostý lid
netrpěl, používejte toto vodítko, než bude zvíře řádně vycvičeno.
Je štědřejší a má raději lidi. Pokud ho tímto uvážete ke skladišti,
bude čarovat suroviny (umí-li to). Pokud ho uvážete k centru na delší
dobu, bude třeba i tančit s lidmi a jeho určení e přiblíží k
"dobru".
- Vodítko
zlosti (...of aggression) - Zvíře vládne mečem a bičem (obrazně).
Čím déle bude na tomto vodítku, tím větší neřád bude. Pokud zvíře
drží něco, co chcete hodit, vezměte ho na vodítko a klikněte někam -
zvíře tam s největší pravděpodobností předmět hodí. Bude se též
více bavit nakopáváním vesničanů.
Průvudce úkoly
První svět
Považuj první zemi za jakési cvičiště. Mnohé z úkolů mají zvýšit
tvou schopnost pohybu, ovládání hry, naučit tě zacházet s kouzly, trénovat
potvůrku, házet šutráky. Splň co nejvíce Silver Scroll úkolů abys získal
co nejvíce znalostí kouzel - déšť, jídlo, hojení. Na konci první země
bys měl potvůrku naučit déšť, jídlo, hojení a hojení zesilující zázraky
- bude se ti to hodit v dalších zemích. V závislosti na stylu tvé hry se
bude i tvá potvůrka chovat k vesničanům (chceš aby je jedla, nebo se k nim
chovala hezky). Nauč svou potvůrku základy používání skladu. Uvidíš, že
později se ti její zkušenosti budou hodit.
1. zlatý svitek: Vyber si svou potvůrku
Časem si jistě na způsob ovládání hry zvykneš, nebo si ho můžeš
upravit v menu hry. Před tím než klikneš na první zlatý svitek, můžeš
zkoumat ostrov a třeba jen tak pozorovat vesničany. Dokud nedokončíš první
úkol zlatého svitku a nevybereš si potvůrku, nebudeš mít přístup k mnohým
stříbrným svitkům. Klikni na zlatý svitek nad velkou vesnickou branou, abys
potkal Sable, trenérku potvor. Než tě Sable odvede k potvůrkám, musíš vrátit
3 kameny na podstavec umístěný před branou. Sable ti ukáže směr k prvnímu
kameni. Přesuň se na místo kde hra začala, tam nalezneš první kámen,
seber ho a odnes ho na podstavec. Sable ti pak řekne co dělat dál.
2. zlatý svitek: Ztracený bratr
Úkol ztracený bratr následuje po začátku úkolu vyber si svou potvůrku.
Sable ti ukáže cestu ke zlatému svitku na farmě. Klikni na svitek a uslyšíš
ženu farmářku, jejíž bratr je nemocný a ztracený v lese, když jí ho vrátíš
dá ti ten kámen který potřebuješ. Je několik způsobů jak tento úkol
dokončit. Jestliže jsi hodný bůh, jednoduše najdi jejího bratra v lesíku
za průsmykem. Odnes ho zpět na farmu. Farmářka ti poděkuje a dá ti 2. kámen
a můžeš ho rovnou odnést na podstavec. Jestli se chceš dát na stranu zla,
zabij bratra (hoď ho třeba do vody) a vrať se abys sestře řekl špatnou zprávu.
Nebo se na vše vykašli a farmu rovnou znič a vem si kámen hned.
3. zlatý svitek: Sochař
Sable ti ukáže cestu k sochaři. Klikni na zlatý svitek u sochaře. Sochař
ti řekne, že ti poslední kámen který potřebuješ sám vyrobí, ale musíš
mu přinést speciální kámen, který najdeš ve starém poustevníkově dole.
Najdeš ho u pobřeží nedaleko tvé vesnice. Až mu ho přineseš, začne hned
pracovat, tak chvíli počkej. Až bude hotov vezmi výrobek a odnes ho opět na
podstavec před branami. Sable teď otevře bránu a odvede tě na místo kde si
vybereš svou potvůrku :). Můžeš volit mezi opicí, krávou, nebo tygrem,
jejich popis najdeš v sekci titáni. Pokud si stáhneš v sekci download -
unlock creature další potvůrky, budeš si moci vybrat během hry později i
jinou.
4. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 1
Tento svitek tě naučí základy interakce s potvůrkou. Sable tě nejdříve
naučí jak ji krmit a trestat, když se nechová podle tvých představ.
Dostaneš instrukce o práci s vodítky včetně praktické výuky. Naučíš se
třeba jak potvůrku cvičit, aby nepojídala vesničany, kam není dobré
chodit dělat potřebu, jak kouzlit zázraky a mnohé další užitečné věcičky.
Dostaneš informace o jednotlivých typech vodítek. Například když svou potvůrku
přivážeš duhovým vodítkem ke skladu, bude se chovat hezky (nezávisle na
tom jaká opravdu je), bude např. zásobit sklad potravinami a dřevem. Naopak
přivážeš-li potvůrku na kovové vodítko, bude zlá, ať už by to byla třeba
ta nejhodnější potvůrka ve vesmíru.
5. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 2
Další část výuky začne, když klikneš na svitek za tvým chrámem. Je
umístěn u ústí údolí, které vede k veliké potvoře. Klikni na svitek a
poslechni si něco o té obrovské potvoře potulující se v údolí. To která
potvora v údolí je závisí na tom jakou sis vybral ty. Jestli máš krávu,
bude to ovce, jestli tygra bude to lev a jestli máš opici bude to medvěd. Použij
lano a přiveď svou potvůrku k velké potvoře, ta tě naučí jak bojovat.
Klikni na potvoru uvnitř kruhu pro útok, nebo na svou potvůrku pro obranu. Můžeš
také nakreslit gesto pro speciální tah (hvězda v pravém dolním rohu
obrazovky).
6. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 3
Po krátké pauze klikni na zlatý svitek poblíž velké potvory a následuj
jí přes Aztéckou vesnici. Kreatura ti ukáže důležitost věřících, jak
je získat a jak kouzlit zázraky. Tento úkol musíš dokončit dříve než se
tvá potvůrka naučí jak kouzlit zázraky. Když použiješ kouzlo jídlo na
Aztéckou vesnici, uč to také tvou potvůrku (musí být poblíž a vše vidět).
Pokračuj v působení na vesničany doplňováním zásob do skladu nebo jinými
postupy dokud vesničani nespustí ohňostroj - to znamená, že lidé ve
vesnici v tebe začali věřit. Nyní máš vesnici pod kontrolou a tvá sféra
vlivu se příslušně rozšíří.
7. zlatý svitek: Nauka o potvůrce část 4
Po získání informací o věřících neklikej hned na další zlatý
svitek. Použij vodítko a přivaž svou potvůrku ke spřátelené potvoře pro
získání dalších informací. Následuj průvodce na vrcholek, kde se objeví
bůh Nemesis. Po té co se dozvíš vše potřebné utíkej od kamaráda, abys předešel
útoku boha Nemesis. Tvá potvůrka bude zraněna, použij kouzlo hojení na léčení
zranění. Příchod Nemesis signalizuje konec první země. Průchod do další
země se otevře poblíž tvé vesnice, zatímco bouře bude ničit domy v tvé
vesnici. Nad průchodem se objeví zlatý svitek. Neklikej na něj dokud nebudeš
plně připraven vstoupit do další země.
Stříbrné svitky v prvním světě
1. stříbrný svitek: Házení šutrákama
Házení kameny je první stříbrný svitek, který objevíš. Je umístěn
přímo za tvým chrámem. Je to jednoduché, ale důležité - osvětlí ti to
používání fyzikálního enginu hry. Nemysli si totiž, že shodit kamenem kámen
umístěný na špičatém pilíři je nějaká hračka. Seber jeden z kamenů,
hni myší nazpět a poté dopředu a přitom drž stisklé tlačítko myši,
uvolni ho během jejího pohybu vpřed. Vyzkoušej různé rychlosti a vzdálenosti,
abys viděl jak se šutr bude chovat poté co opustí tvou božskou ruku J Hod nízkým
obloukem jistí nejlepší výsledky. Házej dokud se ti nepodaří kámen z pilíře
srazit. Za odměnu pak dostaneš plážový míč. Můžeš pokračovat v házení
i pak a dostaneš za odměnu některé zázraky na jedno použití, můžeš také
zacílit na nějaké to stavení, to pokud budeš chtít být zlý.
2. stříbrný svitek: Námořníci
Svitek najdeš po prohledání pobřeží poblíž rozestavěné lodi. Uslyšíš
krátkou písničku od námořníku sedících poblíž. Dozvíš se, že námořníci
si neuvědomili, že na svou skvělou loď budou potřebovat tolik dřeva. Naber
nějaké ve skladu ve vesnici (tak 1500-2000) a dones ho námořníkům. Námořníci
začnou opět zpívat, že s sebou potřebují také nějaké zrní, dones jim
ho ze skladu - ať mají radost. Poté co jim ho doneseš začnou zas zpívat,
že by chtěli také nějaké to maso. Dones jim dva kusy nějakého dobytka (třeba
z vesnického prasečáku). Námořníci teď spokojeně odplují (scéna jak z
Titaniku) a za odměnu ti nechají kouzlo zalévání. Nauč ho kouzlit i svou
potvůrku dříve než opustíš první zemi. Samozřejmě, být hodný bůh
nemusí být něco co tebe zajímá. Pokud tě kouzlo zalévání nezajímá můžeš
námořníky třeba pozabíjet, nebo je nechat sežrat tvým miláčkem. Budeš
ovšem potrestán ve hře později, námořníci se vrátí v paté zemi ti
pomoct, ale pouze pokud si jim pomohl ty.
3. stříbrný svitek: Zpívající kameny
Tento úkol je rozdělen na dvě části. V prvé musíš najít kameny a umístit
je ve správném pořadí. Díkybohu nalézt kameny je jednoduší než najít
skoro neviditelnou ovci v jiném úkolu. Ale pozor najdeš také některé
kameny, které nebudou hrát, prostě je ignoruj. Kameny jsou rozmístěny na těchto
místech:
- poblíž vesnického hřbitova
- v lese kde jsi zachránil ztraceného bratra - kvůli kameni do brány
- na vrcholku hory mimo vesnici poblíž brány, nedaleko pobřeží, u
pramene řeky
- poblíž poustevníkovy chaty, kde jsi nabral kámen pro sovchaře
- velmi blízko ostatních zpívajících kamenů
Nyní musíš kameny seřadit tak aby když na ně budeš postupně klikat hráli
po sobě jdoucí tóny. Obdržíš kouzlo jídlo - je čas nakrmit hladovějící
vesničany. Nezajímají tě nějaké zpívající šutry? Rozmázni toho chlapa
tam u nich a rozsekej mu třeba chatrč. Kouzlo nedostaneš, ale budeš mít možná
radost z toho jak jsi zlý.
4. stříbrný svitek: Spasitel
Zapeklitě rafinovaný úkol, tento svitek nalezneš na útesu u zátoky, kde
tví vesničané loví ryby. Klikni na svitek a zaslechneš prosbu ženy, jejíž
muž a čtyři další lidé byli spláchnuti velkou vlnou a nyní se topí v zátoce.
Naneštěstí je nemůžeš zachránit sám ale potřebuješ k tomu tvou potvůrku.
Je tu neznámo jak dlouhý časový limit, ale pokud ti to bude trvat příliš
dlouho utopí se, ženu tím zklameš. Úkol ale nemůžeš bezpečně splnit
dokud nenaučíš potvůrku nepojídat vesničany a zacházet s nimi opatrně.
5. stříbrný svitek: Poustevník
Poustevníka i se svitkem nalezneš u malé chatky u pobřeží. Je to stejné
místo, jako kde jsi sebral neopracovaný kámen pro sochaře v prvním úkolu.
Klikni na svitek, aby ses dozvěděl informace o dalším úkolu. Je čas zapůsobit
na poustevníka tvojí potvůrkou. Naneštěstí se jí poustevník nijak nebojí.
Chce vidět velkou potvoru a zabere to nějaký čas než se tvá potvůrka
stane tak velkou, aby poustevníka ohromila. Můžeš s potvůrkou posilovat házením
kamenů, ale zatím to asi nebude stačit. Zkoušej to prostě dokud se poustevník
nezalekne. Jistota to bude na konci první země až ti dobrý rádce řekne, že
tvá potvůrka potřebuje nyní více jídla. Zapůsobením na poustevníka získáš
kouzlo zalévání. Jestli jsi už unaven pokřikem poustevníka: "Stále
jsi na mě nezapůsobil", zapůsob na poustevníka třeba trávicí
soustavou tvého miláčka. Sice si tím přátele nezískáš, ale následuješ
přece cestu zla, ne?
6. stříbrný svitek: Ztracené stádo
Tento svitek najdeš u farmářova domu se zvířecí farmou ve tvé vesnici.
Farmář ztratil ovečku. Jestli mu pomůžeš, nabídne ti dvě odměny - jednu
za nelezení pěti z nich a další za nález dalších čtyř. Nalézt je není
jednoduché zkus poslouchat jejich bečení. Zde jsou jejich pozice:
- Poblíž bran vedoucích do vesnice
- Poblíž sochaře
- Poblíž poustevníkovy chatky na vrcholku hory
- Na hoře podél údolí, kterým jsi přišel na začátku hry
- Pod stromy v tomto údolí
- Na pláži poblíž tohoto údolí (místo kde jsi nalezl také jeden ze
zpívajících kamenů)
- V lese kde jsi našel nemocného bratra jedné farmářky (v prvním úkolu)
- Poblíž úkolu s házecími kameny
- Na jiné farmě (prasečí)
Když vrátíš pět ovcí, farmář ti dá nějaké jídlo. Jestli se
rozhodneš vrátit mu všechny, nabídne ti novou potvůrku - ovečku Nezajímá
tě trocha jídla, či ovce? Přeješ si být zlý? Nakrm ovcemi svou potvůrku,
hoď je do oceánu a nebo je přidej na maso do skladu :)
7. stříbrný svitek: Obr
Po dokončení bojové části úkolu z části zlatého svitku o učení
potvůrky, spustíš stříbrný svitek představující Slega (obra). Tento
svitek najdeš poblíž bojové arény umístěné nad obrem. Klikni na svitek a
uvidíš jak Sleg vypadá, dozvíš se, že něco hlídá. Úkol můžeš splnit
dvojím způsobem. Jestli jsi připraven na boj, otestovat nové bojové zkušenosti,
vezmi svou potvůrku ke Slegovi. Pokud se na to necítíš, můžeš využít
to, že Sleg je dost hladový, nabrat mu asi 2500 jednotek jídla (ze skladu třeba)
a dát mu to. Po této pomoci tě pustí dále k truhle, v té najdeš plážový
míč a také vznikne nový zázrak - hojení. Nauč svou potvůrku toto nové
kouzlo.
8. stříbrný svitek: Zloděj dětí
Tento svitek najdeš nad vesnicí. Klikni na něj a vyslechneš příběh o někom
kdo z tvé vesnice krade děti. Žije v malé chatrči na kopci nedaleko
vesnice. Nejprve musíš zloděje sledvat, tak objevíš jeho skrýš, nebo
prostě nech tvou potvůrku zloděje sežrat. Abys ale zachránil děti, počkej
si na zloděje až dojde ke školce, tvou potvůrku schovej z dohledu zloděje,
když už bude zloděj blízko přivaž k němu svou potvůrku, pak ho následuj
až do jeho skrýše a on děti pustí, za odměnu dostaneš kouzlo hojení.
Pokud chceš být raději zlým bohem, sněz zloděje a nebudeš už moci děti
zachránit.Budeš odměněn kouzlem blesky - vynikajícím způsobem použitelným
k terorizování vesničanů
9. stříbrný svitek: Chovatelka potvůrek
Toto není žádný úkol, ale aktivuje se také kliknutím na svitek. Klikni
na svitek u chovatelčiny chatky a dostaneš možnost vyměnit svou potvůrku za
jinou (pokud si v sekci download stáhneš potřebný creature unlock). Na výběr
zde jsou krtek, leopard a kůň. Jejich popis najdeš v sekci titáni.
Brána do druhé země
Tato brána ti neumožňuje pouze odcestovat do druhé země, ale můžeš ji
také využit pro přepravu surovin, zázraků, obyvatel, artefaktů do další
země - čím více si toho takto přestěhuješ, tím jednodušší pro tebe
pak vše v další zemi bude. Ale řekl bych že je to nuda. Takovouto bránou
dobývání každé země končí
Popis druhého světa
I druhá země začíná tutoriálem, ale obtížnost rychle stoupá. Musíš
začít obracet vesnice na tvou stranu a zvětšovat sféru vlivu směrem ke tvému
spojenci Khazarovi a nepříteli Lethysovi. Naučíš se, jak používat modlení
a jak si udržet vysokou sílu věřících bez zabíjení lidí přehnaným
modlením. Jestli jsi ďábel, můžeš energii získávat snadno - obětováním
lidí (nebo ještě hůře - jejich dětí). Úroveň začínáš stavěním
dostupných budov. Zaměstnej stavitele, abys stavění urychlil. Začni nosit dřevo
a jídlo do skladu (a nařiď titánovi, ať to dělá také). První zlatý
svitek se objeví poté, co stavbu dokončíš. Tvoje první vesnice se bude rozšiřovat
rychle, zvlášť když zaměstnáš ploditele. Pamatuj, že musíš mít pro tvé
následovníky domy. Použiješ hodně dřeva na stavbu lešení a další dřevo
na samotnou konstrukci domu. Když splníš první zlatý svitek dostavěním dílny,
postav všechny veřejné budovy a pak se soustřeď na stavbu domů.
zlatý svitek #1, #2
Aktivováním prvního zlatého svitku u chrámu zi bude vysvětleno, jak se
používá modlící síť. Objeví se stavitel, který ji postaví. Dej mu dřevo
a on ti posatví přístavek k citadele. Tam ti pak budou tví věřící
generovat modlením energii, kterou budeš potřebovat k sesílání kouzel. Zvyšováním
a snažováním totemu budeš určovat, kolik procent lidí se půjde modlit.
Musíš myslet i na to, že modlící se lidi nepracují a požadují po tobě jídlo
a odpočinek. Když jim toto nedopřeješ, zemřou.
zlatý svitek #3, #4
Po dokončení úkolu z prvních dvou zlatých svitků aktivuj další, aby
ses dozvěděl o další důležité budově - dílně. V dílně se staví lešení,
které ti dovolí konstrukci všech ostatních budov - malých a velkých domů,
veřejných budov, polí, zásobníků na kouzla a zázraků. K tomu, abys mohl
stavět, musíš zásobit dílnu dřevem.Můžeš také zaměstnat řemeslníka,
aby si nosil dřevo, potřebné k výrobě, sám. Po dokončení dílny tě řemeslník
naučí kouzlu les. Kouzlo vytvoří stromy, které pak můžeš dále zpracovávat.
Musíš mít ovšem stále zásobu magické energie, jinak les zmizí.
zlatý svitek #5 - Khazarův test fireballů
Aktivuj zlatý svitek blízko vesnice a tím spustíš dva úkoly. Nad každým
z malých ostrůvků se objeví svitky. Když aktivuješ svitek u větších domů,
podrobíš se zkoušce fireballů. Předtím můžeš vatěžit všechny stromy
na ostrůvku, jinak ti shoří. Khazar ti poskytne tři kouzla fireballů na
jedno použití. Je čas vyzkoušet tvé vrhací schopnosti. Pouzij stejnou
techniku, jako na kameny. Pokus se zasáhnout budovy. Pokud se netrefíš,
dostaneš další firebally. Po splnění tohoto úkolu získáš kouzlo, které
můžeš používat stále.
zlatý svitek #6 - Khazarův test štítu
Dotkni se svitku, který je na druhém ostrůvku (tam kde je pouze jedna
chaloupka). Khazar ti ukáže, jak se zachází s kouzlem štít, zatímco ty se
budeš snažit dům rozbít kameny. Potom to musíš zkusit sám a ochránit
stavbu před útokem Khazara. Po splnění úkolu získáš na stálo kouzlo štít.
zlatý svitek #7 - udělej dojem na vesnici
Další ůkol je obrátit nedalekou vesnici na tvou víru. Naučíš se pouřívat
kouzla a gesta a také to, jak kouzlo působí na lidi a obrací je na tvou
stranu. Procvič si gesta na jídlo a dřevo a zační je používat na vesnici.
Po určité době bys měl vesnici získat. V tu chvíli se nad ní objeví stříbrný
svitek.
zlatý svitek #8
Použij naučené lekce k ovládnutí neutrální vesnice a k rozšíření
sféry svého vlivu směrem ke Khazarově vesnici a Lethysově pevnosti. Nemusíš
ale pospíchat. Nech si čas na každý stříbrný svitek, který se objeví vždy
nad získaným městem. Mnohé z těchto svitků tě odmění cennými kouzly,
které ti pomůžou ve vesnici. Okřídlení tvorové - výborný způsob, jak
imponovat novému městu. Vyřeš házanku tří stromů (program na vyřešení
zde) a budeš odměněn kouzlem okřídlení tvorové, které ti získá až sto
věřících za jedno použítí. Ke konvertování vesnic můžeš použít i
fireball. Vesničané budou oslepeni hořící koulí letící nadjejich
hlavami. Jestliže hraješ za zlou stranu, neváhej použít Khazarovy vesnice
ke zvětšení své moci. Jak budeš postupovat proti Lethysovi, objeví se tu
Nemesis, aby ti zabavil část tvě získané moci. Obleví se a zničí Khazara
a jeho titána. Jestli jsi dobrý bůh a ušetřil jsi Khazarovy vesnice, teď
je čas na jejich ovládnutí. Pokračuj v zabírání Lethysových vesnic, abys
objevil podzemní bránu do nové země.
Stříbrné svitky ve druhém světě
Stříbrný svitek #1: Mor
Po dobytí třetí vesnice aktivuj stříbrný svitek, který se objeví nad
jedním z domků. Něco způsobuje, že je vesničanům zle. Musíš uzdravit
vesničany a najít zdroj otravy, než se nekontrolovatelně rozšíří. Nalézt
ho není těžké - zelená barva obilí ve skladu jasně ukazuje původ moru.
Seber všechno nakažené obilí a zahoď ho do moře. Druhá část úkolu je těžší.
Zvedni totem ve druhé vesnici tak na 20%, aby se šli lidi modlit a nabíjet ti
kouzlo healing, které potřebuješ. Vrať se do třetí vesnice. Místo toho,
abys kouzlik uzdravování na celou vesnici, raději hledej jednotlivé nemocné.
Najdeš je snadno - jsou zelení a drží se za břicho. Za úspěšné uzdravení
všech vesničanů tě odmění kouzlem blesky. Když to nezvládneš, nemocní
zemřou, ve vesnici tě nebudou mít rádi a žádné kouzlo ti nedají :)
Jestli jseš zlý, tak namísto toho, abys hodil otrávené obilí do vody, ho
radši dej do skladu lidem z Lethysových vesnic.
Stříbrný svitek #2: Hádanka
Aktivujte hádanku blízko hub uspořádaných do kruhu. Kliknutí na stříbrný
svitek ti dá následující zadání :
- Dej do kruhu..
- Něco, co v noci vyje.
- Něco horkého.
- Něco zvláštního od tvého titána.
- Pak všechno musí být ochráněno.
K vyřešení hádanky potřebuješ najít vlka, který vyje v noci. Získání
vlka může být těžké, protože jsou malí. Hledej kolem jezera. Ale hledej
ho až naposled, protože vlci mají tendenci z kruhu utríkat :) . Dále do
kruhu umísti hořlavé objekty - stromy nebo keře. Dalším krokem je najít
titání bobek. Nakonec zapal stromy, dej tam vlka a zakouzli kolem kruhu fyzický
štít. Odměnou za splnění úkoly bude titán - zebra.
Stříbrný svitek #3: Hádanka chrámu na pláži
Hádanku aktivuj kliknutím na střibrný svitek nad ním. Vyslechneš příběh
zoufalého vesničana. Bojí se, že jeho chrám smete povodeň a potřebuje
pomoci s přemístěním chrámu výš. Zní to snadno, ale hůř se to udělá.
Musíš přenést chrám na kůl nejdále od vody, a to kus po kuse. Chrám má
čtyři díly, které můžeš skládat na sebe pouze tím zpoůsobem, že dáš
vždy menší díl na větší. Díly jsou označeny čísly 1 - 4. Díl jedna
je ten nejmenší a čtyři ten největší. Sloupy jsou označeny jako sloup u
moře, prostřední sloup a sloup na pláži (podle umístění). Zde je jedno z
mnoha řešení.
- Dej první díl chrámu na prostřední sloup
- Dej druhý dil chrámu na sloup na pláži
- Dej první díl chrámu na sloup na pláži
- Dej třetí díl chrámu na prostřední sloup
- Dej první díl chrámu na sloup u moře
- Dej druhý díl chrámu na prostřední sloup
- Dej první díl chrámu na prostřední sloup
- Dej čtvrtý díl chrámu na sloup na pláži
- Dej první díl chrámu na sloup na pláži
- Dej druhý díl chrámu na na sloup u moře
- Dej první díl chrámu na sloup u moře
- Dej třetí díl chrámu na sloup na pláži
- Dej první díl chrámu na prostřední sloup
- Dej druhý díl chrámu na sloup u moře
- Dej první díl chrámu na sloup na pláži
Dokončení tohoto ůkolu udělá z chrámu jedno velké léčivé kouzlo.
Kdokoliv se ocitne v jeho blízkosti bude uzdraven
Stříbrný svitek #4: Otrokáři
Tento úkol se aktivuje zabráním jedné z Khazarových vesnic. Cirkusáci
zajali několik tvých následovníků a zpět ti je dají poüze výměnou za
exotická zvířata. Vezmi dva koně, kterí se nacházejí skoro u každé
vesnice, a dej jim je. Za každého koně propustí cirkusový gang jednoho člověka.
Můžeš jim dát i tygry, kteří se nacházejí blízko vesnice, kterou jsi právě
dobyl. Za jednoho tygra propustí otrokáři dva otroky. Další možnost je dát
jim horské lvy. Ty se dají chytit blízko Khazarova chrámu. Za jednoho dva získáš
dva lidi. Když jim dáš dost zvířat, dostaneš za odměnu od vesničanů
kouzlo tlupa vlků. Nauč je titána. Když jseš zlý, nech otroky, ať slouží
v cirkuse, nebo potrestej gang - třeba je hoď do vody.
Stříbrný svitek #5: Zpívající kameny
Tentokrát nemusíš kameny sbírat, jako v první zemi, ale budeš hrát
melodii. Koukni se na půlkruh kamenů v místě, kde se kříží tvůj, Lethysův
a Khazarův vliv. Aktivuj svitek a poslouchej příběh o zpívajících
kamenech a síle, kterou mají. Abys dokončit úkol, musíš zahrát tři
melodie, které ti zahrají různé postavy ve třetí zemi. (zmáčkni kávesu
S, abys je našel). Jsou to velmi staří vesničané, procházející se na pobřeží
a hrající na flétnu nebo jiné nástroje. Poslouchej je pozorně a melodii
pak zahraj na kameny. Melodie jsou to tyto (kameny jsou očíslované zleva do
prava)
- 1,1,8,8,9,9,8,6,6,5,5,3,3,1 přepne den na noc
- 2,2,2,2,5,4,4,2,2,1,2 odmění té kruhem vzkříšení, kde můžeš oživovat
mrtvé
- 2,3,2,1,2,3,4,5 bude sněžit
Musíš zahrát všechny melodie, abys úkol splnil
Stříbrný svitek #6: Oběť
Po získání čtvrté Lethysově vesnice aktivuj stříbrný svitek nad
chatkou. Dozvíš se, jak zvyšovat energii obětováním. V úkolu tě informují,
že můžeš obětovat různé živé věci (i rostliny). To je dobrý způsob,
jak si zvyšovat energii bez obětování lidí. Pohled se ti přepne do modlírny
a šaman ti nabídne svého prvorozeného syna, abys ho obětoval. Můžeš to
udělat, nebo ho ušetřit a místo něj obětovat stromy. Když ho ušetříš,
získáš vylepšené kouzlo uzdravování.
Stříbrný svitek #7: Moře
Je čas zachránit další oběti z moře. Tento úkol ti bude zadán ve třetí
vesnici. Aktivuj ho a uslyšíš plačící matku. Její děti zrovna plavou u
doku nalevo od vesnice a matka tě žádá, abys je vytáhl. Najdí titána a přiveď
ho k doku na vodítku soucitu. Klikni na každé plavoucí dítě. Když ho titán
sebere, ukaž mu, kam ho má položit. Dítě ti řekne, že míří domů
(jestli ne, vynes ho ještě kousek nad kopec). Vytáhni všechny děti a počkej,
než doběhnou k mamince. Jako odměnu získáš kouzlo zvětš titána. Použij
kouzlo a titán ti obrovsky vyroste. Pak ho nech procházet se po světě a věřísí
ti hodně pribudou. Nechceš ho zvětšovat? Tak hoď matku do moře za dětmi.
Nebo vezmi děti a obětuj je. Není tvůj titán hledový? Možná by mu prospěla
malá změna jídelníčku a takové malé děti, to je přece mňamka:)
Stříbrný svitek #8: Modla
Vrať se do první vesnice, kterou jsi získal. Zjistíš, že se několik
zbouřených následovníku rozhodlo uctívat cizího boha. Je čas jim to
zarazit. Jestli jseš hodný, odnes následovníky pryč a znič modlu. Narovnej
kolem ní stromy a ty pak zapal fireballem. Oheň modlu zničí. Když jseš zlý,
utop rebely nebo s nimi nakrm titána. Odměnou ti bude vylepšení kouzla
fireball.
Stříbrný svitek #9: Farmář
V jedné z vesnic u Lethysova chrámu najdeš svitek nad domem farmáře.
Postěžuje si, že mu děti kradou krávy. Zjistíš, že děti jsou ubohé a
hladové, takže jedna možnost je nechat jim krávy. Jestli chceš kouzlo
blesky, musíš potrestat farmáře za to, že nedá chudákům dětem jídlo.
Usmaž ho, utop ho, nebo po něm hoď kamenem.
Popis třetího světa
Je čas otestovat tvé znalosti a schopnosti. Na třetím ostrově jseš už
sám a většinu toturiálu máš za sebou (komě toho o zázracích). Ve třetí
zemi jde hlavně o konvertování nepřátelských vesnic a rozšiřování tvého
vlivu. Také nemáš k dispozici svého titána. Lethys ho zmrazil třemi
kouzelnými pilíři. Abys je zničil, musíš dobývat Lethysovy vesnice. Pod
vodopádem najdeš užitečnou věc - zásobník na kouzlo dřevo. To se bude
velmi hodit - zásoby na ostrové jsou malé a ty se potřebuješ rozšiřovat.
Když se na zásobníku objeví kouzlo, sundej ho, aby se tam mohlo vyrábět
další
Nesmrtelný muž
Hledej ho na pláži u hor, kde žije mnich. Seber ho a poslouchej jeho divné
prosby. Když s mín budeš chodit po okolí, zjistíš, že je nesmrtelný. Můžeš
s ním házet o skálu nebo ho topúit v moři, ale on nezemře. Můžeš ho ale
využít. Přemísti ho k vesnici, kde potřebuješ získat věřící, nebo ho
můžeš položit mimo oblast tvého vlivu a tam pak kouzlit. Když ho dáš titánovi
sežrat, přežije dokonce i to. Podle pověsti může být obětován. (Za
obrovské množství energie)
Stříbrné svitky ve třetím světě
Stříbrný svitek #1: Mnich
Poté, co získáš nejbližší vesnici, aktivuj stříbrný svitek, který
se objeví u hor. Tento úkol splň ještě před tím, než se pustíš do dobývání
další vesnice. Ne vrcholku hory je chrám a od něj vede cesta až dolů. U
chrámu potkáš mnicha, tajemného muže, který jak se zdá zná mnoho důležítých
věcí. Mnich ti řekne, ať ho nesleduješ na tajné místo, kde medituje - to
znamená, že odteď ho začni sledovat :) Aby se ti to povedlo, musíš na něj
pořád vidět, ale on nesmí zahlédnout tebe. Nalep se za něj a natáčej si
pohled. Na určitém místě se kolem tebe vytvoří záře - to znamená, že
se hra uložila. Jestli tento úkol zkazíš, znovu budeš začínat právě
odsud. Druhý úsek je horší. Když mnich dojde ke skupince fialových hub,
otočí se. Natoč si kameru , abys byl za ním a díval se stejným směrem
jako on. Mnich bude pokračovat. Ted musíš jsjet pohledem až k zemi. Až bude
mnich procházet kolem kamene, stopni si hru, abys ho neztratil. Otoč si
pohled. Tohle funguje vždycky. Jestli se bojíš, že tě uvidí, stopni a natoč
se jak potřebuješ. Další místo, kde se pozice uloží, je za kamenem. Mnich
opět dojde k houbám a zase se otočí. Otoč se také. Pak zajde za další kámen.
Následuj ho až ke dvou sloupům - to je jeho meditační místo. Za splnění
úkolu nedostaneš odměnu okamžitě, ale mnich ti slíbí pomoc. Pomůže ti
proti dvou Lethysovým útokům a dá ti informace o zázracích.
Poté, co získáš první vesnici, Lethys se ti bude chtít pomstít. Několik
vesnišanů se vydá ke břeho a Lethys na ně hodí fireball. Vyděšení hořící
vesničané se vrhnou zpátky do tvé vesnice. Když tam dojdou, zapálí všechny
budovy a osatní vesnicany, se kterými přijdou do styku. Jestli jsi splnil
mnichův úkol, pošle ti několik kouzel voda, abys uhasil plameny. Uhas každý
plamínek. Také můžeš naházet vesničany do vody a tím je uhasit.
Lethys bude opravdu naštvaný, když mu obsadíš i druhou vesnici. Pošle
na tebe smečku vlků. Mnich ti pomůže odsřtelovat vlky firebally. Ale to není
všechno. Další způsob, jak se vlků zbavit, je sebrat je a házet s nimi co
nejdál. Jestli se jeich nezbavíš, vesnici získá opět Lethys a bude těžké
dobýt ji zpět (budeš potřebovat skoro 1500 věřících). Taky můžete
zkusit hru zpomalit a všechny vlky naházet do skladu :)
Stříbrný svitek #2: Omlazovač
Až získáš třetí vesnici, objeví se stříbrný svitek u malého domečku.
Aktivuj ho a dozvíš se, že žena, která žije uvnitř, dokáže omlazovat
staré lidi. Zkus to a dej jí dospělého člověka. Z jejího domu se vrátí
jako malé děcko. Opakuj to tak dlouho, dokud ti neřekne něco ve smyslu, že
už jí to unavuje. Vezmi malé dítě a dej jí ho místo dospělého. Místo
toho, aby ho ještě víc omladila, udělá z něj titána - šimpanze. Jestli
chceš, můžeš si ho vyměnit za svého.
Hledej ho na pláže u hor, kde žije mnich. Seber ho a poslouchej jeho divné
prosby. Když s mín budeš chodit po okolí, zjistíš, že je nesmrtelný. Můžeš
s ním házet o skálu nebo ho topúit v moři, ale on nezemře. Můžeš ho ale
využít. Přemísti ho k vesnici, kde potřebuješ získat věřící, nebo ho
můžeš položit mimo oblast tvého vlivu a tam pak kouzlit. Když ho dáš titánovi
sežrat, přežije dokonce i to. Podle pověsti může být obětován. (Za
obrovské množství energie)
Popis čtvrtého světa
Začáte země je extrémě těžký. Vládne tu chaos. Firebally prší z
nebe, blesky dělají díry do země a gremlini ti kradou následovníky. Člověk
ani pořádně neví, co dělat dřív. Zde je několik myšlenek a nápadů.
Ochránění stávající vesnice: Firebally prší neustále, ale nic
zpočátku neničí. To znamená, že máš chvilku času dát si věci
dohromady než začne skutečné nebezpečí. Pak ti Goodie řekne, že se
firebally přibližují k vesnici. Problémy začínají. Můžeš se bránit
používáním kouzla psychický štít, ale bez energie ti dlouho nevydrží. K
tomu potřebuješ spoustu vesničanů. Můžeš také firebally chytat (při
zpomaleném tempu je to snadné) a uchovávat si jejich energii. Jakmile máš
vesnici pod ochranou, zavěď titána do druhé vesnice a začni ji dobývat.
Ignorování první vesnice: Další způsob je úplné ignorování
první vesnice. Soustřeď se na dobytí té další, která ti umožní přístup
ke zvonkové hádance, která pak odemkne první ochranný kámen - ten
kontroluje firebally. Zaveď titána do vesnice a přivaž ho k totemu. Ty sám
pak házej na vesnici stromy z protějšího kopce. Jestli máš nějaká
artefakty ze třetí země, hoď je také do vesnice. Snaž se artefakty házet
co nejníž. Letící artefakt ti pak získá plno věřících. Tohle všechno
znamená, že sis nechal zničit první vesnici. Nezapomeň, že zničené
budovy můžeš obnovit. Zásob stavitele dřevem a oni se o to postarají.
Tento způsob jednání je ďábelský (nebo jsi neslyšel hlasy volající o
pomoc ? :) Zařiď, aby se lidé rychle rozmnožovali.
První ochranný kámen : úkol se zvony Po dobytí vesnice je přístupný
zlatý svitek, který se objeví nad zaštítěným kamenem. K vyřešení
tohoto úkolu sleduj zvonky. Pokaždé, když zahrají část melodie, ji musíš
opakovat. Je tu pět částí a navíc časový limit. Musíš napodobit melodii
zahranou zvony. Když to zkazíš, začínáš znovu. (Místo zvonů klikej na
stojany, ušetří ti to trefování se). Dokončením úkolu zničíš štít a
získáš první ochranný kámen. Tím zastavíš firebally a tvůj hlavní
problém. Teď můžeš obnovit svou první vesnici
Druhý ochranný kámen: Org Druhý orb, který kontroluje bouři, hlídá
Sleg. Je to potomek Slega z první země. Uvaž titána a přiveď ho k orgovi.
Když k němu dorazí, začne bitva. Je to bitva dvou titánů, do ktré můžeš
zasahovat jen málo. Klikej na orga a zasazuj mu série smrtelných ran. Můžeš
kouzlit kouzlo uzdravování na svého titána nebo vyvolat silnější manévry
nakreslením hvězdy. Když Slega porazíš, získáš druhý ochranný kámen.
Třetí ochranný kámen: Muž se zlomeným srdcem Zlatý svitek se
nachází v malém táboře uprostřed mapy. K dokončení tohoto úkolu musíš
dopravit ženu jménem Keiko z aztécké vesnice na kopci osmělému muži, kterého
ti žena z tábora představila. Je zde několik způsobů, jak to udělat.
Jestli nemáš v aztécké vesnici žádný vliv, zaveď tam titána. Ten ať
sebere Keiko. Pak ho zaveď k domu osamělého muže. Ale musíš dát pozor,
aby titán Keiko nesežral nebo s ní nehodil.
Když máš vliv jak ve vesnici, tak i u muže, není nic jednoduššího než
sebrat Keiko a přenést ji k muži. Trvá ale déle, než si svůj vliv natolik
rozšíříš, abys to mohl udělat.
Nejjednodušší způsob je zárověň ten ďábelský. Zabít Keiko. Její
smrt zarmoutí muže a sám zničí ochranný kámen. Splněním úkolu získá
nebe opět svou krásu.
Zlatý svitek #1:
Vesnice nemrtvých Po zničení všech ochranných kamenů se objeví
zlatý svitek nad domy, které jou schované ve hlubokém kráreru. Klikni na
svitek a dozvíš se příběh o Nemesisově krutém činu, který provedl této
vesnici - změnil je v nemrtvé. Můžeš jim pomoci tím, že obnovíš dva
totemy umístěné na okraji kráteru. Než na to vůbec můžeš pomyslet, je třeba
získat am vliv, abys mohl totemy hýbat. Postav si v dílně pět lešení. Z těch
pak udělej nové centum vesnice tak blízko okraji, jak to je možné (ale ne
moc blízko k vesnici nemrtvých). Pak získáš v této oblasti vliv. Přestěhuj
sem pár stavitelů a vybuduj vesnici. Když už je tvůj vliv dostatečně velký,
musíš zvednout oba dva totemy současně - za pomoci svého titána (copak
bozi nemají levou ruku?). Přivěď ho k totemu za použití vodítka učení.
Nauč ho, jak s totemy zacházet. To by měl zvládnout rychle. Jakmile začne
zvedat jeden totem, chop se druhého a vytáhněte je oba. Dokončení tohoto úkolu
ti otevře bránu do pátého světa.
Stříbrné svitky ve čtvrtém světě
Stříbrný svitek #1:
Ryby Aktivuj stříbrný svitek a uslyšíš příběh o mladém rybáři,
který chce dokázat otci, že umí chytat ryby. Musíš mu nahnat všechny ryby
do kruhu ve vodě. Ryby poplavou, když zaťukáš na vodu vedle nich. Nažeň všechny
ryby do sítě a získáš od chlapce titána - želvu.
Stříbrný svitek #2:
Naučná stezka Stříbrný svitek hledej nad malou chaloupkou u
nebezpečné cesty. Žena tě požádá o to, abys jí vedl třemi nebezpečnými
úseky, až půjde dát lék svému nemocnému bratrovi. Je dobré mít v té
oblasti vliv, získáš ho zabráním aztécké vesnice na kopci. V prvním úseku
cesty jsou dva nebezpeční vlci. Goodie ti oznámí nebezpečí, ale ty tomu můžeš
zabránit.Jdi po cestě dopředu a najdi dva spící vlky. Vezmi je a hoď je někam
daleko. Jestli budeš čekat, až ti o nich řekne, tak už vlci půjdou na ženu
a ty budeš muset chytat dva rozzuřené vlky místo spících. Až se zbavíš
vlků. Nečekej na ženu a rovnou jdi dál po cestě. Narazíš na hustou řadu
stromů. Až půjde žena okolo, tak některé z nich vzplanou a zraní ji. Ty
je musíš vysadit a odhodit jinam ještě než k nim žena dojde. Nestihneš je
vysadit všechny, takže dávej pozor na to , které chytnou nejdřív a ty pak
vatrhni a zahoď. Poslední úsek sesty záleží na tom, co už jsi udělal.
Jestli už tvůj titán porazil orga (ne Slega, ale jiného), bude úsek
jednoduchý. Až najdeš na cestě ovce, odhoď je, protože by vzbudili spícího
orga. Pak žena dorazí k bratrovi. Problém je v tom, že tento úkol nemůže
být v komerční verzi hry splněn. Pokaždé, když přijdeš, tak žena nemá
lék. To by měl opravovat patch. Odměnou za splnění úkolu je titán - vlk.
Stříbrný svitek #3:
Chovatel titánů Najdi stříbrný svitek nad chatkou chovatele titánů.
Nabízí ti několik nových titánů (ty samé jako v první zemi). Jestli chceš
vyměnit titána, přiveď ho k domku a aktivuj svitek nad titánem, kterého si
vybereš.
Zachraň Toma Na vrcholku kopce najdeš bludiště, ve kterém je uvězněný
Tom. Klikni na otazník a dozvíš se, jak se pohybuje Tom a jak vlk. Musíš
Toma vyvést z bludiště tak, aby ho nesežral vlk. Klikni vedle Toma ve směru,
jakým chceš, aby se pohyboval. Ale jeden Tomův krok znamená dva kroky
vlkovy. Vlk vždycky běží směrem k Tomovi, když může. Když chceš stát
na místě, klikni na Toma. Řešení úkolu demonstruje obrázek. (zdroj -
Gamespot)
Popis
pátého světa
Nyní si dosáhl bodu, kdy se utkáš se samotným Nemesisem. Pátá země je
obrovská a obsahoje spoustu neutrálních i nepřátelských vesnic. Tvůj titán
je opět mimo hru - Nemesis na něj seslal kletbu - oslabuje ho, přeměňuje mu
povaho na opačnou a pomalu ho zmenšuje. Jestli jsi v první zemi pomohl průzkumníkům,
budeš na tom líp. Také ti hodně pomůže to, jestli sis naházel do brány
ze čtvrtého světa dřevo. Tam, kde začínáš, ho moc není. Na začátku si
vybuduj vesnici. Postav domy a vše potřebné. Potom zaměstnej farmáře a muže
- ploditele. V páté zemi musíš přesvědčit mnoho věřících v Nemesise.
Firebally Před tvou první vesnicí je skála. Tam se pod kameny nachází
extrémní kouzlo fireball. To se hodí nejen na útočení na vesnice, ale i na
přesvědčování vesničanů. Takových pět ohnivých koulí svištících
oblohou na ně dojem udělá. Buď opatrný na skálu nad zásobníkem na
firebally. Kdyý jí zasáhnešm zasype se ti kouzlo spoustou malých kamínků
a nudeš potřebovat velkou trpělivost ho znovu vyhrabat.
Okřídlené bytosti Dokonči úkol magický drak a dostaneš za odměnu
kouzlo okřídlené bytosti. Používáním tohoto kouzla získáš kolem sta věřících
za každé zakouzlení. Používej toto kouzlo masově a ne před několika málo
lidmi.
Lev Nemesisův titán - lev řve od začátku hry uprostřed mapy. Počítej
s tím, že na tebe zaútočí firebally kdykoliv se k němu priblížíš. Po
chvíli začne být lev ještě agresivnější a půjde ke tvým vesnicím.
Bude ti kopat do skladu nebo házet na vesnici kameny. Musíš získat a udržet
si Nemesisova města a zázraky k dokončení kola. Jestliže získá svou
vesnici zpět, budeš tam muset zaujmout kolem tisíce věřících. Pátá země
už je i bez toho dost těžká, tak si ji zbytečně ještě nekomplikuj.
Stříbrné svitky v pátém světě
Stříbrný svitek #1:
Průzkumníci podruhé Jestli jsi splnil úkol průzkumníků v první
zemi (dal jsi jim dřevo, obilí a maso), odmění se ti zde. Stříbrný svitek
najdeš uvnitř jejich lodi u břehu. Klikni na něj a uslyšíš jejich další
příběh. Jako odměnu dostaneš titána - polárního medvěda a další město.
Použij toto město k rozšiřování populace.
Stříbrný svitek #2:
Vlk Stanley potřebuje tvou pomoc. Má hlad a chce, abys ho dovedl k potravě,
chutné ovečce. Uděláš to tak, že klikneš vždy na jeden ze zvonků, které
jsou umístěné po strně bludiště.Vlk půjde po směru zvuku. Řešení je následovné.
Natoč si pohled tak, aby Stanley stál napravo a značka s otazníkem byla dole
na obrazovce. Pořadí zvonků je :
- dolní zvon
- pravý zvon
- horní zvon
- levý zvon
- horní zvon
- levý zvon
- dolní zvon
- pravý zvon
Za tento úkol dostaneš skvělou odměnu - Stanley ti odemkne dalsího titána
- lva.
Štít chránící tibetskou vesnici Blízká tibetská vesnice se nabízí
jako první cíl. K ovládnutí nepotřebuješ tolik věřících, nemělo vy být
těžké ji pomocí titána nebo fireballů získat. Ale Nemesis vztyčil nad
vesnicí štít, který ji chrání před tvými zásahy. Odstranění štítu
není zas až takový problém. Všimni si tří kamenů, které dodávají štítu
sílu. Abys štít sundal, musíš odstrnit tancující Nemesisovy následovníky.
Napotřebuješ v té oblasti vliv, stačí ti titán. Přiveď ho k tanečníkovi
a řekni mu, ať ho sebere a odnese někam dál. Až zneškodníš všechny tři
tanečníky, štít zmizí.
Stříbrný svitek #3:
Kouzelný drak Získání tibetské vesnice ti dovolí splnit další
úkol. Aktivuj svitek a poslechni si příběh lovců draků, kteří chtějí
ulovit draka v jeskyni, ale potřebují pomoc. Za prvé potřebují vyléčit.
Poté začnou plánovat, jak draka uloví. Chtějí naplnit jeskyni kouřem a
tak drakla oslepit, aby je neviděl, až na něj půjdou. Potřebují, abys jim
zapálil oheň před jeskyní. To udělej kouzlem fireball. Jeskyně se zaplní
kouřem. Lovci vběhnou dovnitř. Poslouchej, jak si vedou (musíš je
poslouchat, abys mohl úkol splnit). Pak jdi znovu k východi z jeskyně a
poslechni si vítězné lovce. Jako odměnu ti dají poklad, který našli v
jeskyni - zásobník na kouzlo okřídlení tvorové.
Stříbrný svitek #4:
Medvěd Po získání japonské vesnice se ti objeví stříbrný
svitek nad domem obyvatel. Aktivuj ho a dozvíš se o stašném pachu, který
zamořuje vesnici. Někdo zapomněl uklidit medvědí bobky z lesa. Jejich hledání
není právě příjemná práce, ale někdo to udělat musí. Můžeš předtím
vysadit pár strmů. Jestli máš s hledáním problémy, zesit si zvuk a
poslouchej mouchy, které létají kolem bobků. Sesbírej je a hoď je do vody.
Po dokončení úkolu ti vděční vesničané dalí titána - medvěda.
Stříbrný svitek #5:
Informátor Po získání japonské vesnice budeš mít přístup k dalšímu
stříbrnému svitku, který se objevuje jen v noci. Najdeš ho nat malým ohýnkem
v lese (přesněji řečeno v tom, co zbylo z lesa poté, cos v něm hledal
bobky). Aktivováním získáš důležité informace od jednoho následovníka.
První noc ti řekne o věcech, které ovlivňují tvého titána. Ukáže ti zázrak,
který z něj vysává sílu. Vrať se další noc a řekne ti o prokletí, které
způsobuje, že tvůj titán získává opačné zaměření. Ukáže ti také.
Jaký zázrak to způsobuje. Třetí noc ti odhalí, proč se titán stále zmenšuje.
Na závěr diskuse ti i teď ukáže zázrak, který to zapříčiňuje.
Sprcha meteorů Brzo po konvertování centální a nejdůležitější
vesnice v páté zemi (řecké vesnice), začnou ji bombardovat meteoty, které
ji téměř srovnají se zemí. Jakmile ji získáš, ujisti se, že máš někoho,
kdo ti nabíjí kouzlo voda. Blackie tě varuje, že začnou padat meteory. Máš
několik možností. Můžeš je zkusit chytat, což je obtížné. Když
dopadnou na zem., okamžitě has plameny. Mateory po čase přestanou padat
samy. Začni opravovat vesnici, pošli vesničany nabíjet kouzlo dřevo.
Závěrečná bitva titánů Zabírání vesnic je jen jednou věcí.
Musíš také porazit Nemesisova titána v závěrečném boji titánů. Nemesis
vychovával svého titána jako opak tvého. Naučil ho dobře kouzlit. Očekávej,
že tě napadne firebally a že se bude sám léčit, když bude zraněný. Tvůj
titán by se měl odteď zaměřit na útočná kouzla a taky na kouzla, která
ho zvětší nebo posílí. V buji se bude Nemesisův titán léčit. Nezapomeň
léčit i svého. Poražením lva se dostaneš do závěrečné fáze hry.
Sjednotíš všechny částli Přesvědčení a staneš se jediným bohem Edenu.
Popis světů je možný jen díky této www.stránce.
|