Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
ˇ Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

ˇ Novinky emailem
ˇ Online hry
ˇ Free Hry
ˇ Bazar
ˇ Autoři návodů
ˇ Autoři češtin
ˇ Výrobci her
ˇ Distributoři her

ˇ Soutěž
ˇ Anketa
ˇ Programy ke stažení
ˇ Užitečné informace
ˇ Co pořebujete sehnat?










Návod - Clive Barker's Undying

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 27484
Zobrazení tento měsíc: 3528
Clive Barker's Undying

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

ANO  

ANO  

ANO  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.eagames.com/official/undying/un ...

Výrobce: 
DreamWorks Interactive

Distributor: 
Electronic Arts
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Tato vynikající hra byla inspirována motivy románů známého spisovatele hororových příběhů Cliva Barkera, ale nejde o doslovné ztvárnění nějakého jeho románu, ale o 3D PC hru, ke které ale byl zmíněný autor přizván jako odborný poradce. Ve hře budete mít k dispozici klasické zbraně, ale i pěknou řádku kouzel, jen se je musíte naučit uplatňovat na tom správném místě. Čeká na vás totiž množství různých příšer, takže se připravte na tuhé souboje. *Arduška*


Autor: ArduĹĄka , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Clive Barker's Undying

Úvod do hry

Jedná se o hru na motivy známého spisovatele hororových románů, Cliva Barkera, ale ne o ztvárnění nějakého jeho románu, ale o 3D PC hru, ke které ale byl zmíněný autor přizván jako odborný poradce. Hlavní postavou této napínavé hororové hry, s kterou se ztotožníte, je Magnus Wolfram, bohužel se ve hře vůbec téměř, kromě několika vložených animací neuvidíte, nebo po celou dobu budete hrát tak říkajíce z pohledu vlastní osoby. Nebudete to ale vy, kdo se dostanete do mnoha svízelných problémů, ale vᚠstarý přítel a dobrý kamarád Jeremiah Weedhaven, který má své sídlo ve starodávném domě na blíže neurčeném místě v Irsku, celý příběh se začíná rozvíjet v říjnu roku 1923. V jeho domě dokonce skutečně straší, dějí se tam prapodivné věci, všichni příbuzní a sourozenci již dávno opustili toto „slzavé údolí“, ale přesto mu nadále usilují o život s takovým zápalem a vervou, jako by ho chtěli záměrně přijmout co nejdříve mezi sebe, o což on sám pochopitelně zájem nemá. V boji s těmito zrůdami budete používat jednak klasické, tj. studené i palné zbraně, později se přidá i možnost používat různé druhy kouzel, což jak brzy sami poznáte, se vám bude velice hodit. Už teď vám mohu prozradit, že těchto kouzel budete mít k dispozici celkem šestnáct, rozdělených na osm obranných a stejný počet útočných. Musíte se ovšem s nimi naučit řádně a obratně zacházet, ne na všechny příšery platí stejné kouzlo a podaří-li se vám tato kouzla zkombinovat s vašimi klasickými zbraněmi, pak máte vskutku vystaráno. Zmíněných klasických zbraní budete vlastnit celkem deset, jen namátkově se zmíním o meči, pistoli a pušce, ale v inventáři vám nebude chybět ani vynález pana Nobela, jistě jste uhodli, že se jedná o dynamit. Zápasit budete muset s více než dvaceti příšerami a zrůdami, zároveň je přemáhat a likvidovat, abyste v některých misích museli eliminovat i několik těžko zdolatelných bossů. Zajímavým zpestřením je do hry vložená možnost použít skryté vidění, použijete-li tento nabízený mód, pak nahlédnete do jiného světa a můžete tak objevit to, co jinak vidět nelze, tedy můžete objevit nejen různá nebezpečí a pastičky, ale najít i cestu, kudy lze pokračovat dál. Třebaže se jedná již o starší hru, je pro některé hráče stálým evergreenem, mnozí si ji i dnes rádi zahrají, ale také v některých místech tak říkajíce dokonce zakysnou. Právě těmto nešastníkům by měl posloužit tento můj podrobný návod, který je psán podle střední obtížnosti, tedy Médium.

Část 1.) Manor

Ocitnete se uprostřed nádvoří s názvem Front Gate před vchodem do strašidelného domu, vyhněte se krysám, nebo chcete-li, tak je na dálku pobijte, potom vstupte do domu vchodem před vámi. V animaci si promluvíte se služebnou, která vás odvede dovnitř domu, jakmile se ocitnete v reálu, vyjděte schody, zatočte do chodby, zlikvidujte vlevo za rohem prvního ducha a u dveří seberte lékárničku. Zatím máte pouze pistoli a zelený kouzelný kámen, takže se vrate a vstupte do dveří vpravo, v animaci si promluvíte se svým přítelem, dozvíte se podrobnosti o jeho problémech a potížích, na obraze si prohlédněte jeho příbuzné. Nyní se nacházíte v Manor-West Wing, po skončení animace zahněte doprava do chodby, sestupte po schodech, teď už můžete projít dveřmi do haly. Sejděte dolů po schodech a vstupte do otevřených dveří vpravo. Na pravé straně se vám otevřely další dveře, vstupte jimi do místnosti, vyčkejte až zmizí duch průvodce a potom seberte ze stolku náboje, vrate se do chodby, pokračujte vpravo, poté vstupte do dveří vlevo. Všechny místnosti prohledejte, najdete lékárničky a další náboje, pozabíjejte ďábly a všechny ostatní příšery, projděte druhými dveřmi dál, seběhněte po schodech dolů, ocitnete se v menší hale. Po levých schodech vystoupejte nahoru, likvidujte skřety, jakmile prostor vyčistíte, projděte dveřmi do knihovny, vpravo ze zápisníku získáte další záznam do deníku, potom projděte tajným vchodem, maskovaným jako regál s knihami na ochoz, vlevo na zemi seberte zesilovač. Vrate se zpět, odbočte po schodech doprava nahoru a nahoře v chodbě vstupte do otevřených dveří vpravo. V následující animaci vám vᚠpřítel předá pergamen. Ocitli jste se v Guest Room, ze stolku seberte náboje, ze země další svitek, získali jste Ektoplazmu a další nový záznam do deníku. Nyní sejděte vpravo po schodech, ocitli jste se v Central Upper, zabočte tedy doprava, sejděte dolů po schodech, následujte sluhu, dovede vás ke služebné. Promluvíte si s ní, získáte další záznam do deníku. Následujte jí, jakmile zapálí oheň v krbu, seberte ze stolku deník, v ložnici, kde je postel s baldachýnem, otevřete dveře do koupelny, najdete tam lékárničku, poté prohledejte všechny okolní místnosti. Přiběhne za vámi sluha a požádá vás o pomoc. Vrate se proto zpět do pokoje, pobijte skřety, ale zjistíte, že služebné již není pomoci. Jděte tedy zpět, zabočte do chodby vlevo, na jejím konci zlikvidujte dvě potvory, projděte dál kolem krvácejícího sluhy, pokračujte vpřed, dojdete tak do Entrance Hall. Prohledejte přilehlé místnosti včetně koupelny, eliminujte další přízraky, nezapomeňte na druhou koupelnu a ložnici, naleznete lékárničku a další deníky a záznamy. Vrate se do chodby, sejděte po schodech dolů, vstupte do dveří vlevo. Za nimi odbočte doleva, prohledejte místnosti, postřílejte několik skřetů, ale ostatní vám přibouchnou dveře přímo před nosem. Vrate se tedy, projděte chodbou na druhou stranu, v místnosti s obrazy vejděte do dveří vlevo. Nyní se nacházíte v North Wing Lower, vstupte do dveří na konci chodby vpravo, nachází se tam lékárnička, vrate se a projděte vpravo dalšími dveřmi. I zde prohledejte všechny místnosti, pak vstupte do místnosti s velikými bednami a s vysokou skříní, na konci odbočte vlevo do pokoje s hořícím krbem, teď musíte pospíchat, abyste nepřišli o všechno vaše zdraví. Před zmíněným krbem odbočte doprava a promluvte si se služkou, rychle se vrate, z chodby zahněte do místnosti se skřety, zlikvidujte je, před vámi se tak otevřou další dveře, vstoupíte do Entrance Hall, následujte ducha průvodce, vyjděte za ním do chodby, zabočte doleva, projděte dveřmi, teď jste se ocitli v Central Lower. Odbočte do dveří vpravo, projděte kolem rytířských brnění, vyjděte schody, vstupte do dvojitých dveří vlevo. Zde pozor znovu na potvory, jakmile se jich zbavíte, vpravo po malých schůdcích vejděte do sálu, na konci odbočte vlevo a dejte se po schodech doprava. Na konci chodby si otevřete dveře, nyní jste vstoupili do East Wing Lower. Za dveřmi v místnosti před vámi najdete lékárničku, naproti deník, vrate se a pokračujte chodbou doleva, za rožkem zlikvidujte další parchanty, projděte dveřmi na konci chodby, teď se nalézáte v Chapel. Vejděte tudíž do kaple, prohledejte ji, vpředu naleznete lékárničku, vrate se do levé postranní chodby a vystoupejte po schodech nahoru. Vyskočte si na zábradlí a seberte klíč kněze, pak vejděte vpravo do malé místnosti, seberte lékárničku ze stolku, vpravo si klíčem otevřete skříň, v ní najdete několik éterových pastí a krabičku nábojů. Objeví se ale velice nebezpečný modrý průhledný stín, můžete si ho sice zviditelnit, dokonce i zabít (zjistíte, že je to ozbrojený kněz), ale vyrojí se další stíny a brzy zjistíte, že bojovat s nimi nemá žádný smysl, za jednoho skoleného se objeví dva další, takže se vrate zpět do chodby a vstupte do dveří, kterými jste sem před chvílí vešli. Pokračujte na její konec, vstupte do dveří vlevo, nyní jste znovu v East Wing Lower, před obrazem zabočte doprava, v hale jsou další příšery. Na konci vstupte do dveří vlevo, pokračujte chodbou s vlajícími záclonami až na konec. Setmí se, napadnou vás příšery, co s nimi, to už víte. Od této chvíle už vás na jednotlivé skřety a potvory upozorňovat nebudu, doufám, že už jste sami zjistili, že musíte postupovat stále obezřetně, být ve střehu a čekat za každým rožkem útok, zmíním se o nich jen tehdy, pokud jejich nalezení a likvidace budou mít nějaký vliv na další postup ve hře. Vstupte tedy tudíž do následující místnosti, ale brzy zjistíte, že tudy cesta nevede. Vrate se, odbočte doleva, vystoupejte do horních místností, všechny pečlivě prohledejte, v jedné z nich naleznete pootevřené dveře, vyrazte je, projděte, nyní se nalézáte v Oneiros. Rychle přejděte vpravo po vratkém mostě, pokračujte doleva, seberte zdraví, použijte na kamennou truhlici éterovou past, pak odklopte víko, vylezte po něm a seskočte si dolů do otvoru. S rozběhem přeskákejte po dlaždičkách, zahněte doprava a sejděte dolů po schodech. Seberte vitalitu, objeví se létající démon, no s ním nic nenaděláte, přibližte se k oblouku, před vámi se počnou objevovat dlaždice, rychle si po nich přeběhněte pod oblouk, seberte deník a skočte dolů do otvoru, tak se ocitnete v East Wing Upper, kde najdete další mrtvou služku. Vyjděte z místnosti a utíkejte doprava ke dveřím, ale ty se před vámi zabouchnou, zaslechnete jen posměšný chechot. Vrate se tedy zpět, ve velké místnosti je něco jako falešný krb, skrčte se tedy a podlezte nízkým otvorem do vedlejší místnosti. Hned vlevo na stejné straně jsou dveře, projděte jimi, prohledejte všechny místnosti, najdete lékárničky, posledními dveřmi vstupte do další chodby. Sejděte doleva po schodech až úplně dolů, tam projděte dalšími dveřmi, pokračujte stále vpřed, vyjděte po schodech, na konci vstupte do dveří, jste nyní v Central Lower. Po provedené čistce se vrate a vystoupejte po dlouhých schodech nahoru, ocitnete se v Central Upper. I zde prozkoumejte všechny místnosti, najdete spousty užitečných předmětů, posledními dveřmi pak vstupte do North Wing Upper. Sejděte po schodech dolů, dveřmi naproti projděte do chodby, pokračujte přes další dvoje dveře dál. V další místnosti spatříte ducha průvodce, tentokrát však bude hodně zlomyslný a nepustí vás blíž k sobě, abyste mohli sebrat růžový krystal. Pokračujte tudíž dál kupředu přes dveře, v animaci budete přeneseni o hodný kousek dál. Jděte až k zrcadlu, vlevo přes modrou mlhovinu zatím neprojdete, rozbijte zrcadlo a proskočte otvorem za ním, v následující místnosti seberte lékárničku a v modře nasvícené místnosti pomocí kouzla zapalte všechny svícny, pak uprostřed místnosti seberte svitek z podlahy. Vrate se ke zmíněné mlhovině hned za zrcadlem vpravo a stejným kouzlem, kterým jste zapalovali svícny, ji nyní rozptýlíte. Dejte se doprava, opět jako obvykle, prohledejte všechny místnosti, v jedné z nich je u zdi něco, co připomíná vyhaslý krb. Skrčte se tedy, vlezte do otvoru, sjedete tak výtahem dolů do Nortwing Upper. V místnosti se zapáleným krbem odbočte doprava, vpravo leží na zemi další mrtvola, vejděte do místnosti, udělejte zde důkladnou deratizaci, posbírejte lékárničky, vrate se zpět do místnosti za mrtvolou, naproti projděte dveřmi, teď se nalézáte v Gardens, tedy v zahradě. Vejděte do prostřední brány a pomocí přepínání a kouzel zachraňte sluhu, kterého honí příšera, získáte tak stříbrné náboje. Vrate se a běžte si promluvit se sluhou v levé zahradě, opět se vrate a to stejné udělejte v pravé zahradě, poté projděte dřevěnou bránou dál do Approach.

Část 2.) Mausoleum

Nyní se tedy nacházíte v Approach, vydejte se doleva kolem brán, ale neotevřete je, za jednou z nich spatříte jakousi poapanou ženskou, nevšímejte si jí a pokračujte až na konec, kde odbočte doprava a celý objekt obejděte zezadu až na nádvoří. Tam zabočte doprava, vystoupejte po malých schůdcích až k bráně, přes kterou vejděte do Entrance. Vpravo za vámi seberte z výklenku krabičku s náboji, boční brány zatím otevřít nepůjdou, takže pokračujte vpřed po schodech za červenými vlajícími závěsy. Uvnitř vpravo je páka, přistupte k ní, ale bude jen poskakovat, takže přehoďte páku na druhé straně, v hale jste si na stejné straně otevřeli bránu, kterou jste před chvílí nemohli otevřít. Pak vlezte do otevřené krypty, kde seberte svitek, získali jste tak další záznam do deníku. Vrate se teď zpět, projděte otevřenou bránou, ze země seberte růžový zesilovač, poté odbočte doprava, na konci pak do nízké chodby vlevo. Vlezte do štěrbiny, ocitli jste se v Tunnels, kostlivce likvidujte kosou, ta na ně platí nejvíce, jednou dobře mířenou ranou jim utněte hlavu a jací byli. Na konci tunelu seskočte dolů, jste znovu v Entrance, pokračujte doleva, seberte lékárničky, vrate se, na konci vpravo rozbijte kamennou desku a vlezte do štoly. Opět používejte kosu na kostlivce, pokračujte vpřed přes tunel, na jeho konci vylezte vlevo nahoru po žebříku, tak se ocitnete v Old Cementery. Na tomto starém hřbitově prohledejte důkladně všechna hrobní zákoutí, nenechejte se zaskočit kostlivci, kteří ožívají v tu nejméně očekávanou chvíli, budou se vám dostávat hlavně do zad. Jakmile se všech těchto přízraků zbavíte, potom se projděte po břehu, najděte dřevěné schůdky a po nich sejděte k lodičce, nastupte si do ní, budete tak převezeni do následující části.

Část 3.) Monastery Present

Ocitli jste se v Cove, takže se vydejte dopředu, projděte škvírou mezi balvany a údolíčkem pokračujte dál, vlevo u mrtvoly naleznete lékárničku, pokračujte vpřed soutěskou. Pomozte v boji dvěma mužům s příšerami, potom je následujte. Jakmile dorazíte na křižovatku, dejte se doprava, jsou tam lékárnička, náboje, éterová past a osel, můžete ho kouzlem popohnat dopředu, ale je to zbytečné, zřejmě slouží jako návnada. Jakmile osla popoženete dopředu, spustí se animace, po jejím skončení se vydejte pravou cestou do tábora, budete napadeni, ale pozor, ne všichni útočící muži jsou vašimi nepřáteli. U ohrady seberte klíč od věže, jsou tam další dva oslíci, pokud na ně použijete kouzlo, poběží za vámi jako poslušní pejsci, můžete je také používat pro označení jednotlivých postů, abyste nebloudili. Vrate se teď zpět na rozcestí a zabočte doleva k věži, obejděte ji a zezadu vstupte do brány (klíč od ní už máte), v místnosti seberte z výklenku klíč od truhly a sluneční medailon, potom se vrate zpět do tábora. Vrata veliké stodoly se vyvalí, vyběhnou skřeti, jakmile je zlikvidujete, vejděte dovnitř. Od stropu visí deska s příčkami, po ní se vyšplhejte nahoru. Nahoře najdete spoustu užitečností, potom přistupte k levému oknu, dlouhým skokem přeskočte do vnitřku kamenné ruiny. V přízemí objevíte dvoje schody, jedny vedou nahoru a druhé do sklepa. Nejdříve tedy vyjděte nahoru, projděte se po všech trámech a příčných zídkách, z poslední vpravo vzadu spatříte pod sebou hledanou truhlici. Seskočte na ni dolů, seberete tak klíč od poklopu ve sklepě. Po šikmé desce se vrate zpět nahoru, projděte opatrně po trámech nazpět (pokud celý vršek pořádně prozkoumáte, najdete určitě náboje a jiné poklady), po schodech sestupte dolů, za nimi jsou schody, vedoucí do sklepa. Sejděte tudíž dolů, za pavučinou vlevo je lékárnička a náboje, vpravo od ní je poklop a pokud máte klíč z truhly, pak se vám sám otevře a vy seskočte dolů, ocitnete se v dalším Tunnels. Pokračujte dopředu přes pavučiny, na konci stoky odbočte doleva, broďte se dopředu stokou, pozor na dravé ptáky a kostlivce, tak se dostanete až na okraj splavu, pozor, a se nezřítíte dolů do propasti. Tam si vyskočte doleva na malý ochoz a odbočte vlevo, pokračujte tím kanálem až na samý konec, tak se ocitnete na začátku Exterior.

Jakmile se tedy ocitnete v Exterior 1 (tedy poprvé), pokračujte opatrně vpřed, seskočte si z nejnižšího místa dolů, vydejte se kolem kamenného kláštera vpřed, na jeho konci vystupte po schůdcích nahoru, odbočte doleva a (toto místo si dobře zapamatujte), pak znovu nahoru po schůdcích vpravo, za nimi doleva. Před vámi u zdi jsou náboje, ale také tam na vás zaútočí přes zeď spousty mrch, tak si připravte kosu. Všechny brány v okolí jsou pozamykány, takže se vydejte na nádvoří, na konci vpravo pod schody jsou náboje a lékárnička, vrate se a u zdi vpravo je další. Projděte doprava k zídce, dejte se vpravo po šikmé ploše nahoru, tak se dostanete o patro výše. Dejte se doprava, na konci proskočte oknem s obloukem do kláštera. Pokračujte po schodech až nahoru, vylezte ještě výše po šikmém trámu, poté po zdi, najdete lékárničku, pak se vrate zpět do prvního podlaží, vyjděte oknem na úzkou zídku a z ní si přeskočte šikmo doleva na kamenný výčnělek na druhou stranu. Uvnitř seskočte dolů, vyjděte schody, ocitnete se na malém nádvoří, zde získáte nový záznam do deníku. Potom se vrate zpět na plošinu, kudy jste se sem dostali přeskokem do okna, pokračujte na druhou stranu, na konci u zdi si vyskákejte po kamenných kvádrech nahoru, teď se nacházíte v Interior. Prozkoumejte celé prostranství a přibližte se k zelenému světélku, v animaci spatříte, jak se z něj stane zlomyslný létající duch, který s chechotem bude usilovat o vᚠživot, takže mu nezůstávejte nic dlužní. Projděte naproti podloubím, na malém travnatém nádvoříčku je vzadu vlevo růžový zesilovač, vrate se a pod jedním z dalších podloubím vzadu vlevo sejděte do chodby, odtud postupujte po několika po sobě následujících schodištích stále nahoru směrem ke hradbám, najdete tak několik lékárniček, zesilovače, náboje, úplně nahoře potom u mrtvoly pušku a hlavně dynamitové patrony. Seberte všechno a nyní se vrate stejnou cestou zpět a vrate se zpět do Exterior 2 (tedy podruhé). Vracejte se zpět k výchozímu místu, až dojdete k dřevěným vratům, zapněte si imaginární vidění, spatříte tak dva spolu rozmlouvající mnichy, ale to samo o sobě není podstatné. Kousek od nich vlevo vedou doprava schůdky dolů k místu, na které jsem vás před chvílí upozornila, když jste sem vstupovali na začátku této části, pod sebou spatříte zčásti protrhanou kamennou podlahu, získáte další zápis do vašeho deníku. Odstupte si, spuste imaginární vidění a na zmíněnou porušenou zem vhoďte dynamitovou patronu, po výbuchu jděte k podlaze a až uvidíte dole planoucí louč, seskočte si dolů, ocitnete se v další části.

Část 4.) Catacombs

Jste na začátku katakomb, tedy v Entrance. V přízemí pod schody vpravo zleva je lékárnička, za druhou křižovatkou je v truhlici další, prohledejte všechny komory v přízemí, pak se vrate a postupujte dál, na konci v modře nasvícené místnosti posbírejte zápalné láhve a protějšími dveřmi sestupte po modrých schodech dolů. Prohledejte znovu všechny místnosti, poté na konci projděte přes dveře do Saints Hall. Pokračujte chodbou až úplně na konec, ale u dveří zjistíte, že vám chybí stříbrný klíč. Vrate se tudíž až úplně zpět, sestupte vlevo dolů po modrých schodech, ocitnete se v Monastery Present-Interior, kam jste se v minulé části nemohli dostat. Vyskákejte po kamenech nahoru, projděte místnostmi až na konec, tam najdete v truhlici zaklínadlo a hledaný stříbrný klíč. Stejnou cestou se vrate do Saints Hall, utíkejte znovu až na konec, teď už dveřmi projdete, nebo máte stříbrný klíč. Teď jste se ocitli v Catacombs Exit, pokračujte vpřed za světlým pruhem v podlaze, vpravo na vás vyrazí ze sudu kostlivec, seberte u sudu fosforové náboje. Utíkejte dál, vstupte pod tmavomodrý oblouk, vejdete do místnosti, kde spatříte umírat rytíře. Zapněte si imaginární vidění a spatříte na podlaze červené kachle, pokud byste na některou z nich našlápli, spustí se samočinné kuše a dopadnete stejně, jako již zmíněný rytíř. Přejděte tedy za tuto nebezpečnou past, na konci vstupte do dveří, nalézáte se ve Wind Chamber. Sejděte po schodech dolů, dejte se doprava, ocitli jste se v labyrintu chodeb. V prostorách za pavučinami najdete nějaké lékárničky, nachází se zde ale i spousta kostlivců, pokud to jde, raději se souboji s nimi vyhýbejte, nebo znovu a znovu po zabití ožívají, radši tedy utíkejte stále vpřed. Na stěnách si můžete pomocí kouzla i rozžíhat pochodně, odbočte dvakrát po sobě doleva, projděte po šikmé ploše nahoru, nyní jste znovu v Monastery Present-Interior. Vyskákejte po kamenech výše, po šikmém vyšplhejte nahoru, pokračujte přes několik schodiš až nahoru na malý ambit, vpravo seberte lékárničku a před vámi s plošinky fosforové náboje. Zapněte imaginární vidění, spatříte tlačítko, stiskněte je a z otevřené tajné skrýše seberte lahvičku rtuti a klíče od kláštera. Seskočte dolů, jděte směrem k východu, propadnete se. Seskákejte až úplně dolů, pokračujte do chodby, nyní jste v Catacombs Wind Chamber. Za dveřmi vpravo jsou náboje do brokovnice, vydejte se vpřed a po animaci se posunete o hodný kus dál. Na konci chodby projděte dveřmi zpět do kláštera. Vběhněte do temné klikaté chodby, odbočte ke schodům a přes další schody doběhněte k osvětlené místnosti, kde seskočte dolů. Pod schodištěm najdete lékárničku, na druhém konci chodby pak zápalné láhve. Vrate se, vyběhněte po schodech nahoru, teď jste se ocitli v Catacombs Exit. Otočte kolem na zdi, tak si vlevo otevřete dveře a uvolníte první část východu nad schody. Přejděte dírou ve zdi do druhé místnosti naproti, i zde otočte kolem, teď máte východ otevřený celý. Vrate se tedy na chodbu, odbočte vlevo na schody, vyjdete tak na volné prostranství. Jste nyní v Monastery Present Church, vydejte se vpřed k jezírku, před sebou spatříte tři kamenné podstavce. Pokud jste postupovali přesně podle tohoto návodu, máte u sebe všechny tři potřebné věci, které postupně vložte do podstavců, jedná se o sluneční medailon, zaklínadlo a lahvičku rtuti. Jakmile budete mít tyto předměty vloženy, zablýskne se, bez obav vejděte do jezírka a ocitnete se v Monastery Past Exterior.

Část 5.) Monastery Past

Ocitli jste se v Exterior o několik století zpět a to v časech, kdy byl klášter a gotický chrám osídlen řádem mnichů, kteří jako oko v hlavě střežili starodávnou keltskou zbraň Scythe, tuto tedy musíte získat, abyste se mohli vrátit zpět do přítomnosti. Berte ovšem na vědomí, že do této doby nepatříte, takže i když se setkáte s mnichy, jsou to vaši nepřátelé, nebo jste pro ně neznámý vetřelec, takže je likvidujte dříve, než se podaří jim zneškodnit vás. Pokračujte tudíž dopředu doprava, zabijte prvního mnicha, seberte zápisník a náboje, sestřelte vlevo s hradeb starověkého odstřelovače s kuší. Opatrně kolem klášterní zdi postupujte vpřed, před bránou vlevo jsou náboje a lékárnička, bránou ale neprojdete, takže pokračujte kolem zdi dál, obejděte klášter zezadu a na konci vstupte vchodem vlevo na nádvoří. Všimněte si, že zde to už znáte, tady jste už jednou byli, ovšem o několik století později. Prohledejte nádvoří, najdete spoustu užitečností, potom se vydejte vlevo po schodech nahoru, poté ještě po jedněch, ocitnete se na dalším nádvoří (naleznete lékárničku), kde odbočte doleva, na konci u zdi vstupte do brány vlevo, ocitli jste se v Interior. Znovu prohledejte celé nádvoří, i zde najdete mnoho potřebného, hlavně lékárničky a další náboje. Spatříte několik vchodů dovnitř kláštera, popíši vám nyní, jak jsem postupovala já. Do celého traktu lze vstoupit několika vchody, dá se ale ovšem i velice lehce zabloudit. Použijte tedy vchod vpravo vpředu, ocitli jste se v Living Quartes. Prohledejte všechny místnosti, posbírejte vše, co můžete, potom sejděte po schodech do sklepa, kde seberte Amplifier. Jděte dále, spatříte sklep s chrličem vody, projděte po schodech nahoru do místnosti, kde shoďte z podstavce knihu. Teď se vrate zpět o patro níž, ocitnete se v místnosti s vyhaslým krbem, od něj nalevo se nachází páka, přehoďte ji a sejděte dolů do sklepa, kde kapala voda, teď už jste ji ale zastavili. Takže nyní vejděte do tajné komory, kde seberte náboje a manu. Vrate se do místnosti s vyhaslým krbem, dveře vlevo od něj vedou zpět na nádvoří, vydejte se tedy dál těmi druhými. Po schodech před vámi byste se dostali opět na volné prostranství, obejděte je tudíž proto a pokračujte na vzdálenější konec místnosti, vejdete tak do chodby, kde najdete předmět vylepšující a posilující vaše kouzelnické umění, projděte doleva dveřmi do věže. Přejděte přes můstek, projděte dalšími dveřmi, ocitli jste se v Tower. Po schodech vystoupejte až úplně nahoru, vylezte i po provizorním žebři a tam skolte opata, po jeho smrti seberte ze země Abbot key (opatský klíč), poté se vrate zpět stejnou cestou na nádvoří. Projděte východem přes knihovnu, pokračujte na druhou stranu nádvoří, vejděte do dveří, máte u sebe opatský klíč, takže nyní projdete. Dojděte do další místnosti, sejměte dalšího opata, jakmile ho eliminujete, seberte po něm z postele Gold key (zlatý klíč), vyskočte oknem na parapet, vpravo zastřelte dva mnichy, a vám nepřekážejí ve vaší další bohulibé činnosti. Pokračujte po římse doleva, přeskočte zídku, přeskákejte ke kostelu a pokračujte opatrně po jiné římse vpravo. Na druhé straně musíte přeskákat po střechách dále, je nutné se rozběhnout a odrazit se v tu pravou chvíli, je to dosti obtížné, ale jde to, na druhé střeše si vyskočte na vikýř a z něj na další střechu, seberte růžový zesilovač, odbočte vlevo a u věže vpravo vyskočte na jiný vikýř a z něj proskočte oknem dovnitř. Seběhněte dolů po schodech, teď jste v Altar, před sebou spatříte opata a další mnichy, utněte jim bez milosti hlavy. Před oltářem se dejte vpravo po schodech nahoru, přehoďte páku, vrate se zpět, teď se dostanete za oltář, seberte z něj Scythe, zablýskne se a po překrásné animaci se ocitnete znovu v přítomnosti.

Část 6.) Monastery Present

Takže jste opět v přítomnosti, tudíž v Present, mohu jen doufat, že se vám v dávné minulosti líbilo, no věnujme se ale raději dále věcem příštím. Vystupte si na kamenný kvádr, vyskočte si na nádvoří a odtud sestupte dolů po schodech, ocitnete se v Catacombs Exit. Sejděte po schodech dolů, odbočte do protisměru a na bránu použijte zlatý klíč, nalézáte se v Lower Level. Zabočte doprava, sejděte dolů po schodech, pokračujte vpřed, ocitnete se v místnosti plné krys, pozor i na ně, zraňují, nyní máte novou zbraň, tak ji neváhejte použít. Vpravo najdete zesilovač a manu, ale je tam i hodně všemožných potvor, poté se vydejte vlevo do chodby a utíkejte za hromadu kamení, tak dojdete ke schodišti a za ním k vodě. Na dně seberte lékárničku, teď jste ve Well Room. Vyjděte nahoru po schodech, utíkejte chodbou, vstupte do dveří vlevo. Vystupte na kulatý výstupek, jsou zde tři stěny, na nichž jsou různobarevné čtvercové výstupky, abyste se dostali dál, je nutné postupovat tak, že pistolí nebo kouzlem střílejte do znaků (na pořadí vůbec nezáleží). Na levé zdi střelte do nejníže položeného znaku, znovu levá stěna znak vlevo v rohu nahoře, pravá stěna nejníže položený znak, pravá stěna, znak nejvýš umístěný v rohu vlevo, čelní stěna druhá řada zespodu znak vlevo a čelní stěna, druhá řada seshora fialový znak. Pokud budete tedy střílet do správných znaků, po každém zásahu popojedete o kousek výš, jakmile se však zmýlíte, končíte a musíte začít znova. Jestliže jste tedy cílili správně, jste postupně po každém zásahu posunuti o kousek výš a dostanete se až nahoru, tam si rychle přeskákejte doprava a z výklenku seberte zesilovač a studnu many. Rychle si nasedněte na klesající kotouč, pokud to nestihnete, musíte dolů seskočit, což vás ovšem bude stát notný díl vašeho zdraví. Dole pokračujte vpřed pravou chodbou, u mohutného sloupu odbočte doprava, sejděte dolů po schůdcích, od nich se vydejte chodbou vlevo až na její konec, vyběhněte schody nahoru a u brány zatáhněte za páku, ocitnete se znovu zpět v Lower Level v místnosti s krysami. Odbočte do tmavé chodby vlevo, po skončení animace seskočte do otvoru v podlaze, pokračujte tunelem, spadnete do vody, vylezte z ní po žebříku nahoru na souš, ocitli jste se v Cisterns. Vejděte vlevo do dveří, sejděte dolů po schodech, tam naleznete zesilovač, na druhé straně od brány naleznete nahoře dynamit. Vrate se zpět k bráně a vpravo od ní zatáhněte za páku, projděte otevřenou branou dál po můstku, otevřete si další bránu, tentokrát je páka vlevo od ní. Uvnitř skočte do vody, proplavte chodbičkou a seberte dva zápisy do deníku, rychle se vrate, vylezte po žebříku z vody ven a utíkejte do modře osvícené chodby, vystoupejte po schodech, nahoře přehoďte páku a pravým oknem vyskočte ven, dopadnete znovu do vody. Vylezte z ní ven po žebříku, nyní se nalézáte v Tunels. Teď na vás čeká vyčerpávající souboj s kostlivci a jinými potvorami, utíkejte dolů po schodech, zde vyčkejte, až se otevřou mříže, pak pokračujte dál. V místnosti si vyskočte na kruhový výstupek, otevře se vchod v podlaze, sestoupejte tedy dolů po schodech, ocitnete se v místnosti se čtyřmi mřížemi. Pokud některá z příšer proběhne k vám, otevře si tak mříž, rychle tam vběhněte, jen pozor, a vás znovu padající mříž nerozdrtí. To opakujte stále po sobě, dokud se takto nedostanete ke dveřím, projděte jimi a jste v Lair Of Lizbeth. Na konci tmavé chodby spatříte prvního z bossů, kterého budete muset v boji zlikvidovat, jménem Lizbeth, pamatujte si, že na každého bosse platí jen a jen kosa. Popojděte kousek dopředu, v animaci se vám bude tato příšera vysmívat, jakmile popojdete ještě kousek vpřed, zjistíte, že na vás přichystala léčku, propadnete se podlahou dolů mezi spousty potvor a kostlivců, navíc se ještě poraníte. Proto si doplňte zdraví na maximum a poté si raději hru uložte. Popisovat cestu v tomto labyrintu chodeb je zhola nemožné, ale jednu radu vám přece jenom dám, vyběhněte chodbou vpravo a stále se držte pravé zdi, jestli ale vyběhnete levou chodbou, pak se držte stále levé zdi, tak doběhnete až do místnosti, kde je před vámi u stropu mříž, počkejte chvíli, než sama spadne, nebo ji k tomu raději dopomožte vaší kosou, pak vlezte do chodby. Zde odbočte doprava, na konci projděte dveřmi, sejděte dolů po schodech. Zde už na vás čeká napružená Lizbeth, spolu s několika jejími nohsledy, kostlivci. Těch si moc nevšímejte, no pokud se vám připletou pod kosu, sejměte je samozřejmě také, ale hlavní pozornost věnujte hlavní vzteklé příšeře. Před tím si však ještě doběhněte do dvou kobek pro deníky a lékárničky, zejména ty druhé jmenované se vám budou za chvíli nesmírně hodit. Bojujte s Lizbeth pouze kosou, ona po vás bude házet zraňující kameny, jakmile se naštve, obklopí se bílým závojem, v té chvíli od ní kousek odstupte, je v tento moment smrtelně nebezpečná. Poté, co její závoj zmizí, na chviličku bude odpočívat, v tento moment k ní přiskočte a utněte ji hlavu kosou, tak zemře. Po její smrti jděte k oltáři a seberte z něj svitek, získali jste tak nejen nové kouzlo Haste (Spěch), ale v animaci na chvíli ožije mrtvá dívka na židli za stolem, půjde vám otevřít bránu, ale hned nato znovu zemře. Po skončení animace vejděte do otevřené brány, spatříte další novou hrůzostrašnou animaci, poté se ocitnete na skaliscích v Cliffs. Dejte se doleva, musíte přeskákat přes kameny, které jsou však od sebe hodně vzdáleny. Použijte tedy nové kouzlo Haste, můžete je i zesílit pomocí několika zesilovačů, přeskákejte až nakonec, vlevo po skále porostlé liánami vylezte asi do její půlky, přeskočte doleva, stejným způsobem, jako před chvílí přeskákejte přes mezery na konec, zde šplhejte po skále vpravo až nahoru, ocitnete se před vchodem do jeskyně, vstupte tedy dovnitř. Projděte štolou až na samý konec, ocitli jste se znovu v Monastery Present Cove, přes mapu se ocitnete v další části.

Část 7.) Monor

Ocitli jste se teď znovu na známém místě v Gardens, jděte dopředu, ale dveře od kuchyně zatím nejdou otevřít. Popojděte kousek dopředu, zprava v animaci vyběhne vyděšený blekotající sluha, po skončení animace tedy vejděte do vchodu, odkud sluha vyběhl, což znamená do zahrady. Posbírejte náboje a lékárničky, vyjděte ven, skolte několik nepřátel, mrtvému sluhovi seberte klíč od kuchyně, na zemi najdete i pohozené náboje. Po schodech sejděte dolů do zahrady, na dně studny naleznete zesilovač, vyplavte nahoru, vyjděte odtud doleva a vkročte vlevo do další části zahrady, v animaci vám služka otevře dveře od skleníku, vejděte tudíž dovnitř. Zde projděte všechny uličky, pobíjejte masožravé rostliny, naleznete manu studny, spousty fosforových nábojů a záznamy do deníku. Poté se vrate zpět až nahoru na výchozí místo, vstupte do kuchyně, klíček máte již u sebe. Nalézáte se nyní v Nort Wing Lower, jděte doprava kolem hořícího krbu, zde si dávejte pozor na létající a zraňující příbory, vlevo na stole je lékárnička, potom vstupte do hnědých dveří doprava, nato do dalších dveří, kde ze stolku seberte zesilovač, ale znovu pozor, na stole položené nože na vás samy vzápětí zaútočí. Vrate se do chodby, vejděte do místnosti bez nábytku, ze dveří proti vám vyběhne jiný sluha, projděte tedy dveřmi do Tower Run. Seběhněte dolů, prohledejte všechny okolní místnosti, pobijte nepřátele a posbírejte dynamitové patrony, lékárničky, náboje a zesilovače. Nyní se už můžete vrátit zpět do kuchyně, za dveřmi se ocitnete znovu v Nort Wing Lower. Vrate se k hořícímu krbu a projděte vchodem naproti němu, vlevo je páka, vstupte do dveří, teď jste v Nort Wing Upper. Vyjděte po schodech nahoru, odbočte do chodby vpravo, vejděte do předlouhé chodby, projděte přes dvoje dveře, v animaci si promluvíte s dalším sluhou, potom za ním vstupte do dveří, znovu si hezky pokecáte. Jakmile se ocitnete v reálu, tudíž v East Wing Upper, projděte dveřmi vedle sluhy do velikého pokoje, skolte několik dalších nepřátel, seberte dva deníky a několik fosforových nábojů, vrate se ke sluhovi do pokoje a přes dvoje dveře vejděte do chodby, seběhněte dolů po dalších schodech, skolte jakousi poletující medúzu a kolem vlajících záclon seběhněte až dolů, kde odbočte doleva. Projděte doleva do další dlouhé chodby s vlajícími záclonami a nyní pokračujte jedinou možnou cestou až do Chapel, tedy kaple. Zde vytlučte všechny nepřátele a posbírejte vše, co se pobrat dá. Otevřete si i kazatelský pultík, z něj seberte další záznam do deníku. Pak se vrate do chodby s rytířskými brněními, přes dvojité dveře vstupte do Garden, kde si promluvte se zahradníkem, projděte brankou, kterou vám on otevře. Na konci pokračujte branou vpravo, vstoupíte do Dock, pobijte skřety a po kamenné stezce a několika schodištích seběhněte až dolů k loďce, do které si nasedněte. Nyní jste se tedy ocitli v Standing Stones, kde vyjděte na vrchol ostrůvku a z oltáře seberte svitek, získáte tak Štít. Zlikvidujte další létavici, vrate se zpět k lodičce, přes mapu se ocitnete v Dock. Stejnou cestou se vrate zpět až k zahradní bráně, projděte jí, vejděte na nádvoří, na jeho konci odbočte doleva k mřížím, počkejte, až vám je zahradník z druhé strany zvedne, jste nyní ve Front Gate. Projděte až na druhou stranu, přes mapu se ocitnete v Lighthousee před majákem. Vejděte vchodem dovnitř majáku, dole seberte lékárničku, vyběhněte schody a vylezte nahoru po žebříku. Nahoře si vyslechněte zajímavou a napínavou historku od strážce majáku, zároveň potom od něj obdržíte klíč od námořnické bedny, Sea Chest Key. Poté už se vrate zpět dolů před maják, vejděte do domku, uvnitř vylezte po žebříku nahoru na půdu, kde pomocí klíče otevřete námořnickou bednu, v ní posbírejte stříbrné náboje a hlavně nezapomeňte na Lighthouse Gate Key, tedy na klíč od brány majáku. Vrate se dolů, odbočte doprava a úžlabinou kolem malého pomníčku dojdete až k vratům, do kterých vstupte, klíč z námořnické bedny u sebe máte. Teď se tudíž nalézáte v Coastal Ruins, obejděte celou zeď zprava a vchodem vlevo vstupte dovnitř, kde pobijte všechny nepřátele. Potom si vyskočte na kamennou skruž a seskočte dolů do jejího otvoru. Po třech po sobě následujících provazových žebřících sešplhejte až úplně dolů do místnosti, zde pozor na nepřátele, kteří mají střelné zbraně, jakmile je zlikvidujete, posbírejte náboje a lékárničky, seberte z regálu i vzácnou stříbrnou pušku, vejděte do chodby a tak přejdete do další části.

Část 8.) Pirates Cove

Nalézáte se v Pirátské jeskyni, s názvem Pier, přeskákejte si tudíž vpravo po vratkých prknech až k dřevěnému molu, pokračujte po něm vpřed, asi uprostřed seskočte doleva do vody, u dna jsou lékárničky a nějaké náboje. Vylezte z vody zpět na molo a na jeho konci vejděte do jeskyně. Vpravo dole je lékárnička, ale pozor, seshora na vás házejí darebáci dynamit, rychle ji seberte a po dvou provazových žebřících za sebou vyšplhejte nahoru, kde jim zatněte tipec. Pokračujte dále, po točitých schodech vystoupejte nahoru, pokračujte do sluje, v ní odbočte doprava, eliminujte nepřátele, posbírejte náboje, lékárničky a zesilovač, vrate se a pokračujte dál. Držte se při pravé straně stěny chodby, tak dojdete do Cavern´s, rozlehlé jeskyně. Jděte do úzké uličky a plazte se po zemi, aby na vás nevystřelilo starobylé dělo, prohledejte celé okolí, v truhlici najdete zesilovač a po okrajích jeskyňky fosforové náboje, krabičky s náboji, dynamit a spousty jiných užitečných předmětů. Pomocí páky si otevřete branku, za ní v malé místnosti naleznete lékárničky. Vrate se zpět do jeskyně, naproti vám je výklenek, přehoďte páku a rychle si naskočte, vyjedete výtahem do vyššího patra, kde skolte další dva blbečky, kteří po vás házeli dynamit. Připravte si kouzlo Haste pro zrychlení, můžete si ho i posílit, skočte do vody a plavte pod vodou na druhý konec, vodítkem a ukazatelem směru vám budou světla v chodbě na dně, na konci po žebříku vylezte na souš. Pokračujte dál po dřevěné lávce, na konci sejděte dolů po schůdcích, kde prohledejte pečlivě celou místnost, jsou zde zápalné láhve a několik lékárniček. Potom projděte doprava přes dvoje dveře, nyní jste v Barrack v tmavé chodbě, přejděte až na její konec, pozor, zprava okénkem na vás budou házet zápalné láhve, takže rychle poběžte dál a za rohem zabijte toho drzého darebáka. Z uctivé vzdálenosti pak rozstřelte bedny s nápisem TNT (trinitrotoluen), v truhlici za tak výbuchem vzniklou dírou ve zdi najdete zesilovač. Vrate se na konec chodby, vylezte nahoru po žebříku, odstřelte další bednu a vzniklou dírou pokračujte dál. Vystoupejte po schodech, posbírejte lékárničky, zápalné láhve a deník, na konci skočte otvorem v podlaze do vody, proplavte pod vodou na druhou stranu ke schůdkům a vylezte po nich z vody ven. V okolí se nachází několik místností, vchody do nich lze otevřít přehozením pák, je v nich plno užitečných předmětů, tak nezapomeňte tuto nabídku využít. K jedné z kobek se po přehození páky a otevření vstupu se musíte plazit, aby vás nezasáhly střely z ve zdech zabudovaných samostřílů, uvnitř se nachází studna many, pak přehoďte páku v kobce a stejným způsobem se vrate zpět. Odbočte do chodby vlevo, rozstřelte opět několik beden z TNT, spíše pro potěchu a trénink, nebo tím nic nezískáte, po zemi posbírejte náboje a projděte dveřmi do Treasure Room. Za dveřmi vlevo v místnosti je na různých místech spousta rozložených beden, stačí střelit do jedné a vylítnou do povětří všechny a nadělají pěknou paseku. Dojděte si tedy k osamocené bedně u mříží na konci místnosti, postavte se kousek od ní, ale ne zase moc daleko, střelte do ní, výbuch vyrazí mříž, vezměte tudíž rychle nohy na ramena a proběhněte vzniklým otvorem dříve, než stačí vybuchnout i ostatní bedny, jinak, pokud to nestihnete, nezůstane po vás ani ten příslovečný mastný flek. Pokud tento počin tedy zvládnete, spustí se animace a po ní se ocitnete v pirátské pokladnici. Seberte z truhlic a po okolí místnosti vše, co dostanete do inventáře, potom jděte k zazděnému otvoru v gotickém oblouku, seberte před ním na zemi ležící svitek, získáte nové kouzlo, ale v animaci spatříte, že do místnosti začne vnikat zelený jedovatý plyn. Zmíněnou zeď tedy prorazte buďto tímto kouzlem, já jsem použila raději dynamit, je to přesnější a rychlejší a vzniklým otvorem utečte do další části, tedy zpět (po kolikáté už?) do Manor.

Část 9.) Manor

Nyní se tedy nalézáte na stejném místě, kde jste začínali hned na začátku, tedy ve Front Gate, vydejte se tedy ke vchodu, kupodivu zde tentokrát nejsou ony kousavé krysy. Po vstupu do dveří se ocitnete v Entrance Hall, projděte tudíž protějšími dveřmi, zamiřte si to ke vchodu vlevo, v animaci si promluvíte se služebnou, poté se vydejte dál po ní otevřenými dveřmi, nyní jste ve West Wing. Připravte si štít, můžete si ho i posílit, jako zbraň pak ostrou kosu, poté projděte protějšími dveřmi, jakmile postoupíte kousek vpřed, ve stropu prorazí sklo létající příšery, rychle couvněte zády až ke dveřím, které se po vašem vstupu samy uzamknuly a všechny příšery zlikvidujte, jinak nelze postoupit dál. Jakmile je pobijete, otevřou se vám automaticky vpravo pod schody další dveře, neváhejte proto a vstupte, nalézáte se teď v Great Hall. V následující animaci si pohovoříte s vaším přítelem Jeremiah Weedhavenem, ale než mu stačíte povykládat o dosavadních výsledcích vašeho pátrání a cestování, skočí mezi vás druhý boss v této hře, zlosyn Ambros. Uděláte naprosto zbytečné gesto a na jeho výzvu odhodíte z vašeho krku zázračný zelený kámen, zřejmě proto, že nejste z Česka a neznáte známé a pravdivé české pořekadlo, „čiň čertu dobře a on se ti peklem odmění“. On se vám „odmění“ totiž tak, že vašemu příteli utne sekyrkou hlavu a vámi pohozený kámen ihned zasadí do své sekyry, čímž získá velice nebezpečnou zbraň, což po skončení animaci zjistíte vzápětí sami. V následujícím souboji si tedy musíte počínat tak, že budete před zuřícím bossem utíkat a stále ho po očku sledovat, zabíhejte pod stropní výklenky, kam na vás nemůže skočit z výskoku, pokud se vám podaří chvíli se vyhýbat smrtelným tesům jeho vaším kouzlem posílené sekyrky, pak se na scéně objeví jakási neidentifikovatelná příšera, která se mu zakousne do nohy, takže se vám v tuto chvíli přestane „věnovat“. Rychle toho využijte a pistolí, nebo brokovnicí mu ze sekery vystřelte vᚠzelený kámen a honem ho zvedněte ze země. Příšera ho sice pustí, ale on zůstane na chvíli stát, jako zkoprněný, toho využijte, rychle k němu přiskočte a jediným sekem vaší tolik oblíbené kosy mu kupírujte jeho hnusnou palici, máte vystaráno, následuje animace a po jejím skončení se ocitnete v Upper ve vašem pokoji. Seberte nový záznam do deníku, vydejte se po schodech doprava, projděte dveřmi, promluvíte si se sluhou, pak pokračujte doprava. Připravte si štít, posilněte si jej, vytáhněte pistoli a připravte si do ní stříbrné náboje, poté sejděte dolů ze schodů, odbočte vlevo, sluhy si nevšímejte. Dejte se dále po schodech, nato zabočte doprava ke dveřím. Zde vás napadnou dvě obrovské létající obludy, právě na ně nejvíce platí ta zmíněná pistole se stříbrnými náboji. Pokračujte až do Entrance Hall, vejděte do protějších dveří, vydejte se chodbou až na její konec, vejděte do dvojdílných dveří vlevo. Na krbu seberte Study Key (klíč od studovny), vlevo seberte zápisník a v koupelně lékárničku. Teď se vrate stejnou cestou zpět až do Central Upper, držte se při pravé zdi, projděte dveřmi do Studovny, na krbu seberte Widow´s Watch Key (klíč hodin vdovy) a deník. Rozlícený duch Aaron na vás sešle neidentifikovatelnou příšeru, která vás začne prohánět, použijte tedy kouzlo Spěch, nebo tento zmetek nelze zabít, vezměte nohy na ramena a trapem vběhněte do chodby, kde zabočte do nyní otevřených dveří vlevo, tak se ocitnete v North Wing Upper. Utíkejte tryskem stále vpřed dlouhou chodbou, na konci neproskakujte zrcadlem, ale odbočte doleva a další dlouhou chodbou utíkejte dopředu, na konci se přes dveře dostanete do zeleného pokoje, tedy do Widowœ Watch. Seběhněte dolů po schodech a vstupte do dveří, po dalších schodech sbíhejte dolů, projděte otvorem ve zdi (na stole seberte lékárničku) a přistupte k otvoru, za kterým vidíte jakési barevné sněžení. Rozběhněte se a proskočte tímto otvorem, je to totiž vzestupný proud, fungující jako výtah, budete vyneseni nahoru na terasu. Ještě dříve, než vejdete do vchodu, přeskočte si doleva na šikmou střechu, po ní se dejte až na kraj a seskočte dolů na vršek zídky a teprve z něj na zem, jinak byste přišli o notnou dávku zdraví. Dole posbírejte lékárničky a náboje a po provazovém žebříku si vyšplhejte zpět nahoru. Pak totéž udělejte na pravé straně, dole najdete mimo jiné i zesilovač, poté znovu zpět po provazovém žebři. Teď už tedy vstupte do vchodu, na zemi posbírejte náboje, vpravo u zdi v rožku seberte Lightning Rod (bleskosvod), vrate se na terasu, zasaďte ho doprostřed kulatého výstupku, bací do něj blesk, získáte tak nové kouzlo Lightning a záznam do deníku. Projděte znovu vchodem dovnitř, sejděte dolů po schodišti a toto kouzlo použijte na levé dveře, tak si je otevřete. Teď se nalézáte v Great Hall, vejděte vlevo do dveří, zapněte si kouzlo Spěch a po bednách si vyskákejte pro zesilovač, na bedně u dveří seberte zápisník. Vrate se, sejděte dolů po točitých schodech, poté po druhých, seberte dvě lékárničky, dveřmi projděte do místnosti, kde jste svedli před nedávnem boj na život a na smrt s Ambrosem, tentokráte vám zde ale žádné nebezpečí nehrozí. Vrate se zpět do místnosti, kde stojí v koutě rytířské brnění a dveřmi napravo od něho projděte dál, napadnou vás další příšery, co na ně platí, to už snad víte. Pak druhými dveřmi vyjděte ven na ochoz, nalézáte se teď v Tower Run. Na balkóně použijte na kovovou tyč kouzlo blesk, vlevo ode dveří se vysune zespodu žebřík, vylezte si po něm nahoru. Objeví se ale také drak, pistolí se stříbrnými náboji rychle ukončete jeho pozemskou pou. Nahoře se můžete, ale nemusíte pokusit postřílet nalétávající netopýry, ale lze jen rychle doběhnout po terase až k barevnému mozaikovému oknu a zespodu je rozstřelit, poté si vylezte vlevo po šikmé římse až k němu a vzniklým otvorem proskočte. Nalézáte se ve věži se sníženou gravitací, seskočte až úplně dolů, kde pobijte všechny příšery. Pak si zapněte kouzlo Spěch a po schodech s velkými mezerami na obvodové zdi věže si přeskakujte pomalu, ale jistě k vrcholu, asi v polovině výstupu na vás čeká ještě jedna potvora, po její eliminaci dokončete výstup. Nahoře už po normálních schodech dojděte až k růžovému stoupajícímu proudu, vstupte do něj, bude vysátí až na úplný vrcholek, ocitnete se tak v další části.

Část 10.) Oneiros

Teď jste se ocitli v Amphitheater, obejděte celé hradby, pobijte příšery, posbírejte lékárničky a jiné užitečnosti, vyjděte vchodem ven, vpravo jsou plošiny s mezerami, přeskákejte si po nich až do vchodu, i tam naleznete hodně potřebného. Na druhé straně uvidíte vznášející se objekt s modrým vnitřkem za gotickým obloukem, přeskočte si tudíž do něj, je to ve skutečnosti teleport, který vás přenese dál. Ocitli jste se tak v Ruins, od této chvíle budete napadání spoustami zrůd různého typu, nejlépe jim chutná Ektoplazma. Pobijte je tedy, jděte vpravo, za zdí se na vznášející se zídce vznáší Zesilovač, zapněte kouzlo spěch a seberte si ho, s přeskokem vám pomohou i stoupající barevné bublinky. Projděte se kolem, posbírejte všechny Health Vial, vrate se dovnitř na náměstíčko, z něj se dostanete do tmavé místnosti, kde uslyšíte hlasitý šepot. Vyjděte tam tedy po zastřešených schůdcích nahoru až ke zdi, zapněte Imaginární vidění a prostupte zdí. Nyní opatrně sejděte po schodech a přeskakujte přes mezery, skákejte doleva a tak seberete na konci Energy key, vracejte se zpět, nyní skákejte doleva k modrému teleportu a vskočte do něj. Najděte si místnost, kde jste slyšeli šepot a kudy jste vstoupili přes zeď pro Energy key, dejte se k východu doleva, tak se dostanete k poslednímu modrému teleportu, do kterého si samozřejmě opět přeskočte. Teď se vydejte doleva a hned zase doleva, dostanete se tak k mříži, na otvor vpravo od ní ve zdi použijte Energy key, mříž se zvedne a vy přejděte po můstku až na konec, kde si seskočte do otvoru v podlaze, teď jste v Abandoned Fortress. Přeskočte doleva pomocí kouzla Spěch, vpravo seberte Healt Vial, na modrou mlhovinu použijte kouzlo Rozptýlení. Jděte až na samý konec chodby, seskočte dolů, dejte se doprava, napadnou vás kostlivci a létající medúza. Po jejich eliminaci pokračujte chodbou vpřed, na vzdálené, ve vzduchu se vznášející trosce odstřelte příšeru, a neprudí, tam se totiž nyní musíte dostat. Dejte se doprava a po schůdcích sejděte až na samý okraj, před vámi se počnou zviditelňovat a skládat v celek dlaždice, pokračujte tedy po nich stále dál, objevíte tak další schodiště, na které si přeskočte. Potom přeskočte na dvě osamělé dlážky, opět popojděte, poté na zcela osamělou dlážku a to opakujte stále znovu, budete se pomalu přibližovat k trosce, z poslední takto vytvořených plošinek si přeskočte na pevné schody a jste tak na místě, kam jste se měli dostat. Uvnitř posbírejte vše, co najdete, teprve potom si přeskočte do modrého teleportu, budete přeneseni do další části.

Teď jste tedy v Keisinger´s Stronghold, přejděte na konec mostu, seskočte dolů, dejte se doprava a vskočte do díry v altánu. Otočte se na druhou stranu a vydejte se nahoru po schodech vlevo, pobijte příšery, seberte zdraví a po schodech vpravo projděte dveřmi, vstoupíte do Keisinger´s Studio. Projděte dveřmi naproti, získáte nový záznam do deníku, koste a koste, na konci odbočte do vchodu na pravé straně. Šlápněte na dlaždici, zvednou se mříže, sejděte dolů po schodech, za nimi vpravo otočte malým kolečkem, spustíte tak vodu. Vrate se po schodech zpět, šlápněte na jinou dlaždici, po zvednutí mříží projděte k bazénu, nyní jíž plného vody. Vskočte do něj (můžete pro jistotu použít kouzlo Zrychlení), těsně pod hladinou vplujte do otvoru, v rouře odbočte do jiné roury vlevo a seberte zlatý Sextant, rychle se vrate nahoru na hladinu, po malém žebři vystupte na souš. Sextant vložte do těla podstavce, v bazénu se zvedl sloupec vody, vskočte do něj, plavte nahoru, tam si vyskočte na vystouplou lávku a vejděte do výstupku s teleportem, jste přeneseni do Keisinger´s Stronghold. Jděte tudíž dopředu, na modrou clonu použijte kouzlo Rozptýlení a příšeru vymažte pomocí Ektoplazmy. Ze stolku před vámi seberte Studnu many, rozptylte dvě další modré mlhoviny a posbírejte vše, co můžete. Nyní se vrate zpět k teleportu a před ním odbočte doprava do chodby. V místnosti na zdi otočte kolečkem, tak do něj napustíte vodu, potom rozžehněte kouzlem Skull Storm (Bouře Lebek) pod kotlem oheň, vrate se ke schodišti, dejte se po něm nahoru, zatočte doprava a v chodbě opět po schůdcích vpravo, kde přehoďte páku. Pára vystupující z kotle roztočí u stropu větrák a tak se zvednou mříže, vejděte dovnitř, kde seberte Energy Key. Vrate se zpět ke schodišti a pokračujte kolem něj do chodby naproti, vlevo použijte na otvor vedle mříže získaný Energetický klíč, mříže spadnou. Pokračujte po schodech dál, teď jste v Keisinger´s Studio. Projděte dveřmi, otevřete kryptu, za oltářem najdete zdraví, vrate se, odbočte doprava a po schodech se dostanete k teleportu, do kterého vstupte. V místnosti s klenutými oblouky projděte dveřmi za nimi, pak projděte bránou před vámi, za ní vstupte vpravo do modrého teleportu, teď jste v Oracle. Jděte kupředu, příšery zlikvidujete nejlépe kouzlem Bouře lebek, nebo Ektoplazmou, naleznete deník, po kvádrech si vyskákejte nahoru a vskočte do krvavé lázně. Plujte až na samé dno a na konci naleznete Ancient Artifact (Starobylý Artefakt), plavte dál, komínkem vyplujte nahoru do místnosti, kde na sochu použijte Imaginární vidění, spatříte na ni srdce, které vystřelte pistolí, seberte ho ze země, je to Human Hearth (Lidské srdce). Plavte potokem krve kolmo nahoru, přiblížíte se tak ke zlaté mříži, spadne před vámi sama, plavte dál nahoru, kde v místnosti zlikvidujte Ektoplazmou příšeru. Za vodopádem krve najdete zesilovač, poté vejděte do krvavé clony a seskočte si dolů pro zdraví. Vrate se až úplně nahoru, přejděte po mostě a za ním plavte ještě výš. Nahoře nečekejte, až vás napadnou skřeti, byl by s nimi velice těžký boj, položte doprostřed krvavé lázně Lidské srdce, sjedete tak i s ním níž do bezpečí. Ve výklenku seberte Arcane Spiral (Tajemnou spirálu), naproti vstupte do modrého teleportu, ocitnete se v Keisinger´s Studio. Projděte dveřmi, dejte se po schodech doprava, nahoře projděte dveřmi vlevo, na oltář položte Starobylý Artefakt, vrate se zpět dolů, kde přehoďte páku. Z podlahy vyjede jakýsi stojan se svitkem pergamenu, seberte ho, získali jste nové kouzlo Flying (Létání). Používá se tak (nepůsobí ale dlouho, dole na obrazovce je kresba ptáka, uvnitř má něco jako klíčovou dírku, která je zelená, jakmile zčervená, kouzlo končí a zřítíte se), že stisknete klávesu pro skok a všemi kurzorovými klávesami a pohybem myši navigujete směr vašeho letu tak, abyste doletěli do modrého teleportu nad dveřmi, tak se ocitnete v Keisinger´s Stronghold. Vydejte se doleva k mostu, ten se ale před vámi zřítí, stejným způsobem tudíž přelete na druhou stranu, na konci vstupte do modrého teleportu, tak jste se dostali do Hovling Well. Nyní se musíte dostat postupně pomocí létání po ve vzduchu se vznášejících plošinách až nahoru ke vchodu do chrámu, je to velice obtížné, takže doporučuji si po přistání na každé z plošinek hru uložit a znovu nahrát (jen pro připomenutí F6, pak F7), jinak zde zatvrdnete hodně dlouho. Jakmile přeskočíte z poslední plošinky k chrámu, vejděte do jeho dveří, zapněte si co nejvíce posílený štít a po schodech sejděte k fialově zářícímu sloupci, zapněte štít a rychle proběhněte na druhou stranu ze záře ven, po cestě tak seberete Arcane Spiral (Tajemnou spirálu). Obejděte místnost až zpátky ke schodům, za nimi odbočte k druhé straně, vejděte vpravo do vchodu a přejděte až do druhé místnosti. Zde se musíte opět pomocí kouzla Létání dostat až nahoru ke stropu do modrého teleportu, tady už je to o moc lehčí, nebo na obvodové zdi věže jsou výstupky, které používejte na mezipřistání. Vlétněte do teleportu a ocitnete se v Ziggurat. Lehce si přelétněte doleva kolem ohniště přes balvany, tam naleznete spousty nábojů a hlavně lékárniček. Vrate se, projděte bránou na volné prostranství, přeskočte si doleva na schody, jděte doprava a po dalších schodech, zabočte doleva, ale držte se co nejdále od zdi, udeří totiž blesk do hradech a vypadnou kameny. Zlikvidujte v okolí dva přízraky, vyskočte si na kameny a vylete nahoru s jednou přestupnou stanicí. Utíkejte po schodech nahoru, pozor na další padající balvany,nahoře vlevo na zdi zeje po nich díra, vylete tam, najdete zdraví. Pokračujte dál po schodech nahoru, po chvíli spadnou opět balvany, ale v díře po nich už nic nenajdete. Přeskákejte proto tyto zmíněné balvany a mazejte si to po schodech až nahoru, tak se ocitnete po dvojité animaci před bossem Keisingerem. Puste se s ním do boje, obaluje se ochranným obalem a střílí po vás blesky a lebkami, takže se kryjte, můžete se i schovávat do otvoru v podlaze a používejte na něj stříbrné náboje a kouzlo Bouře lebek. Jakmile ztratí ochranný obal, propadne se do otvoru v podlaze sám, skočte tam za ním, ale on bude pod vámi otevírat mříže a vy se budete propadat stále níž. Brzděte vᚠpád kouzlem Létání, nesmíte se propadnout až dolů, přišli byste o život. Jakmile se dostanete popsaným způsobem k nejnižšímu výklenku ve zdi, schovejte se tam a bosse dodělejte kouzlem Ektoplazma, nebo Bouří lebek, můžete si samozřejmě i pomáhat pistolí. Jakmile ho dobijete, zřítí se do propasti sám a máte ho z krku. Spatříte další animaci, v ní vám budou za vᚠčin děkovat ptačí zrůdy, po jejím skončení se ocitnete v další části.

Část 11.) Manor

Ocitli jste se v Tower Run u Studně many, je zde opět zmenšená gravitace, tak si seskákejte až úplně dolů, kde projděte dveřmi do Central Lower. Připravte si kouzlo Spěch, posbírejte lékárničky, dejte se doprava, opět doprava po schodech, vᚠdobře známý duch Aaron se strašně rozzlobí, tak rychle utíkejte po schodech nahoru. Ocitnete se v Central Upper, po skončení animace se vydejte doprava, proběhněte přes příčnou chodbu a hned za ní odbočte vpravo a vběhněte do otevřených dveří, teď jste tedy v North Wing Upper. V místnosti seběhněte dolů po schodech, rychle proběhněte přes troje dveře a v další místnosti pokračujte vpřed přes jiné dvoje dveře. Před zrcadlem odbočte doleva, zabočte vpravo, promluvíte si se sluhou, dostanete od něj klíč od Work Room (od pracovny), projděte dál dveřmi vlevo a za druhými dveřmi se ocitnete v Inner Courtyard. Na nádvoří přeskočte zídku, po zborceném zábradlí si vylezte na horní terasu, z ní pak po žebříku nahoru, odtud pomocí kouzla Spěch na nižší stříšku doprava, z ní vlevo proskočte otevřeným oknem do místnosti. Zde posbírejte náboje a dynamitové patrony, seberte deník, slezte dolů po žebříku a přibližte se k Aaronovi, spustí se animace, po jejím skončení skolte u stropu se vznášející potvoru pomocí kouzla Bouře lebky, z obrazu na kterém pracoval Aaron spadne na zem klíč Bethany´s Gate (od brány Bethany) a projděte dveřmi do stáje, které jsou již nyní otevřeny, kde najdete lékárničky. Druhými dveřmi vyjděte na dvorek, dejte se doprava, na konci odbočte doleva a projděte bránou, nalézáte se teď v Gardens. Vpravo za dveřmi naleznete lékárničky a dynamit, vrate se ven, prohledejte všechny zahrady a z té poslední potom vyjděte ven a projděte vpravo bránou do další části.

Část 12.) Bethany´s Cottage

Nejdříve jděte doprava, za zídkou najdete náboje, dynamit a lékárničky, potom se vrate, nyní jděte rovně, na konci projděte mezerou v zídce doprava k domu Bethany. Prohledejte všechny místnosti, v té napravo ode dveří spuste kouzlo Imaginární vidění, spatříte Bethany, jak ukládá pod podlahu pro vás potřebné předměty. Na toto místo pak hoďte dynamitovou patronu, ze vzniklého otvoru v podlaze vyzvedněte Aaron´s Room Key (klíč od pokoje Aarona) a Aaron´s Jaw (Aaronovu čelist), hned nato budete napadeni hordou příšer. Po schodech vyjděte do prvního poschodí, přeskočte si pro lékárničku, vyjděte na balkón a přeskočte doprava na šikmou střechu, nahoře se skrčte a prolezte oknem do místnosti, kde najdete zesilovač, zlikvidujte zbytek skřetů a známou cestou se vracejte zpět na místo, odkud jste sem přišli, po cestě si ovšem na vás brousí zuby dvě obrovské příšery, nakrmte je Ektoplazmou, potom už v klidu vstupte zpět do Manor. Nacházíte se samozřejmě zpět v Gardens, zamiřte hned ke kuchyni, což znamená ven, za schody zabočte vlevo a vejděte do posledních dveří vpravo, v animaci vás napadne Aaron, teď jste v North Wing Upper, proběhněte do dveří kolem něj do dalšího uložení hry. Tam vyjděte po schodech nahoru, projděte dveřmi, dejte se doprava, zahněte na schody vlevo, u známého zrcadla se dejte doprava. Pokračujte během dál až do místnosti, kde vás Aaron před tím nechtěl pustit ke kouzlu Zesílení, pokračujte po krátkých schůdcích dolů a odbočte do prvních dveří vlevo, tedy do pokoje Aarona. Naproti seberte ze stolku lékárničku a Beathany´s Room Key (klíč od pokoje Beathany). Spatříte cloumání dveřmi, zlý dětský chechot, tak honem se schovejte za postel a skrčte se, nějaké podivné temné síly se vás budou totiž chtít vysát z místnosti a připravit vás tak o život. Pokud to přežijete, což ovšem musíte, atakování přestane, proto vyjděte dveřmi zpět do chodby, odbočte za dveřmi vlevo a pospíchejte na samý konec chodby, přejdete tak do Central Upper. Odbočte doleva, ocitnete se tak v pokoji Beathany, tam vlevo seberte ze stolku deník, tak si otevřete vpravo za vámi vchod, ale stojí v něm nebezpečná zrůda. Zapněte si kouzlo Imaginární vidění, tak vám neuškodí, oběhněte ji a slezte dolů po žebříku, ocitnete se v Crypt. Popojděte dopředu, spatříte přikovaného a domněle tedy už mrtvého Aarona, no nedejte se mást. Nejdříve si připravte co nejvíce posílený štít a jako zbraň si navolte kosu, pak si raději hru uložte (F6). Poté se připližte k Aaronovi, vrátíte mu tak jeho čelist, on ožije, utrhne se z okovů a teď tedy nastane mela. Nechávejte stále štít zapnutý, pokud vám ho Aaron zničí, zapněte jej ihned znovu. Sekejte přitom do něj kosou, seč vám síly stačí, pochvíli mu utnete ruku a on si vskočí doprostřed kruhu, bude se snažit vás zasáhnout řetězem, ale je zbytečné po něm střílet, ale k sobě vás nepustí. Stoupněte si raději ke dveřím, jak po vás sekne řetězem a ten se mu zasekne na chvíli do dřevěné výplně, využijte toho, doběhněte k němu a utněte mu tu jeho zrzavou a zpupnou palici jediným sekem vaší kosy, teď máte od něj definitivně pokoj a přejdete v pokoji do další části.

Část 13.) Eternal Autumn

Teď se nacházíte ve Forest, budete se muset pomocí kouzla létání dostat k vodopádu, pokud ovšem budete chtít získat Zesilovač, je to však dost obtížné a vskutku to nestojí vůbec za námahu. V této fázi rozbíjejte všechny džbány, které po cestě najdete, je v nich plno zdraví a dobrot (platí pro celo tuto část). Pokračujte doprava skalní soutěskou, eliminujte masožravé rostliny, seberte deník, dojděte až k vodě, jen si dejte pozor, abyste do ní nespadli, skončili byste moc neslavně. Vlezte si vlevo do šikmé dutiny, po souši pokračujte vpřed, pozor na příšery a mnoho Neandrtálců, kterých se zde nachází jako much a jsou velice nebezpeční, mají sice starobylé zbraně, ale zacházejí s nimi velice dovedně a skáčou po skaliskách doslova jako opice. Postupujte tedy průsmykem až nahoru, kde vstoupíte do Chief Tain. I potom kráčejte stále vpřed nahoru, projděte tunelem ve skále, přejdete do Airie. Popojděte dopředu, skála se rozestoupí, udělejte uvnitř pořádek, poberte zdraví, projděte vpravo do další jeskyně. Zde se nachází rovněž spousta pralidí, divokých jako ti přísloveční kanci, ve vázách jsou opět náboje a zdraví. Teď jděte doleva do další jeskyně, i zde proveďte deratizaci, po kameni přejděte do další jeskyně a na jejím konci zatlačte na oltář, obrate se a vezměte to kalupem zpět, nebo se v lávě usmažíte na škvarek. Nyní se vrate zpět do jeskyně, kde jste za otvorem viděli plápolat oheň, opatrně vstupte do tohoto otvoru, obejděte šlehající plameny zprava po kamenné stezce, nahoře vybijte „opičáky“, dojdete k hořícímu plameni. Jednoho ptáka nahoře vlevo sestřelte, toho nad plamenem šikovně pomocí kouzla Létání seberte, získali jste tak novou zbraň Phoenix, rychle utečte do prostoru, který se tak před vámi objevil, seběhněte dolů po schodech do Chase. Pokračujte vpřed, pozor na poslední vázu, která po zásahu vybuchne, sbírejte užitečnosti, hlavně nepřehlédněte Phoenixova ohnivá vejce, tak dojdete až k propasti, do které seskočte, přibrzďujte pád kouzlem létání, nebo jinak dole budete na maděru. Pokračujte stále dopředu po kamenné stezce, likvidujte pralidi, tak se dostanete až k místu, kde si slétněte opatrně dolů k jeskyni, do které vejděte, ocitnete se tak v Bridge. Projděte jeskyní až k mostu, přejděte po něm na druhou stranu (pozor na spousty příšer), odbočte doprava a vlevo vstupte do jeskyně, prošli jste nyní do Lower Dwellings. Pokračujte dál po kamenné stezce vlevo, připravte se na frontální útok Neandrtálců, tak dojdete až k místu, kde jsou starobylí odstřelovači na druhé straně. Přelétněte si tam tedy za nimi a zlikvidujte je zblízka, nahoře vlevo je malá jeskyňka, kde najdete mimo jiné i Phoenixova ohnivá vejce. Vrate se dolů, dejte se doprava a po kamenné lávce přejděte na druhou stranu, vyšplhejte nahoru po rostlinném žebříku, dejte se vlevo a nad vámi vpravo si vylétněte na pokračování kamenné stezky. Ubírejte se po ní stále vpřed, tak se dostanete až na místo, kde zdánlivě cesta končí. Zde slétněte dolů, dejte se doleva a vstupte do následující jeskyně. Prohledejte všechny místnosti v jeskyni, pokračujte po schodech stále nahoru, prolete přes několik otvorů ve zdi, pobíjejte „opičáky“ a rozbíjejte vázy, tak se dostanete do další jeskyně Upper Dwellings. Vyšplhejte nahoru po zářezech ve vertikální kládě, pokračujte stále dopředu a po několika schodištích se ocitnete v Gauntlet. Uprostřed je jakýsi podivný otáčecí mechanizmus, otočte s ním, otevře se vám tak další cesta vpřed. Pokračujte modře nasvícenou cestou dál až k vodopádům, dejte se kolem nich doprava, po chvíli se vpravo můžete dostat do jeskyňky, v které se nalézá spousta užitečností. Vyjděte ven a vydejte se doprava kolem vodopádů stále dál, na konci cesty vyjděte po schodech do Ruins. Pokračujte vpřed, pozor na zlomyslné pralidi, je jich zde všude jako zrnek máku, prohledávejte okolní dutiny, kde se dá vyšplhat po zářezech v kládách výš, najdete tak vždy něco potřebného, hlavně později tolik potřebná ohnivá vajíčka. Tak se dostanete až ke vchodu, kde je vidět vpravo na skále přišpendlená mrtvola. Prohledejte důkladně celou tuto oblast, všechny věže až po jejich vrcholy, opět si pomáhejte šplháním po vrypech v kládách. Tak se dostanete až k uzamčeným dveřím, které nejdou otevřít. Prolétněte tudíž oknem vpravo na sloupu dovnitř, kde otočte již známým mechanizmem, vrate se oknem zpět nahoru, dejte se vpravo, nyní již zejí zmíněné dveře dokořán, vstupte tedy dovnitř, projdete tak do Arch. Pokračujte chodbou až nahoru, zlikvidujte příšery, tak dojdete k východu, za kterým spatříte řeku. Zapněte si co nejvíce posilněné kouzlo Štít a po kamenech vlevo si s mezipřistáním přelétávejte opatrně až na druhou stranu ke vchodu do hnědé chodby, může vás napadnout čarodějnice a hlavně si dejte pozor, a se nedotknete vody, okamžitě byste přišli o život. Zabijte skřeta, pokud jste ji nezlikvidovali při přelétávání, tak vás zmíněná čarodějka napadne teď, pokračujte obezřetně až k obrovské bráně, která se nachází na levé straně. Vpravo od ní v malé jeskyňce je příšera, ale i několik dobrot a to i ve vázách, vrate se ven, může, ale nemusí se objevit další čarodějnice, eliminujte masožravé rostliny. Projděte vlevo bránou, teď jste se ocitli v Arena, projděte dalšími dveřmi, vlevo před vámi do rohu pošlete kouzlo Bouře lebek, vznikne tak otvor ve zdi, pošlete tam ještě jednu dávku stejného kouzla, tak zničíte mateří masožravou rostlinu, pokud si tam potom vyskočíte, uvnitř najdete zdraví. Před tím ale ještě udělejte totéž vpravo v rohu vzadu, tam ovšem nenajdete nic. Jakmile toto uděláte, otevřou se další dveře před vámi, tam je ovšem několik drzých skřetů, tak se čiňte. Po jejich eliminaci se dejte doprava, obejděte sloup a pokračujte nyní již otevřenými dveřmi po schodech nahoru, pozor na další příšery, dejte se vlevo. Vyjděte do soutěsky, zde je několik prvních čarodějnic, takže zamněte ochranný Štít a pokračujte stále dopředu, čarodějky likvidujte samostřílem, o to budete mít za chvíli méně práce. Jděte stále výš, odbočte vpravo a tak se dostanete až do další části.

Část 14.) Final Fight Arena

Jistě jste se dovtípili již sami, kdo na vás tady už netrpělivě čeká a brousí si na vás zuby, ano, uhodli jste, budete si to muset rozdat v boji na život a na smrt se samotnou Bethany, čtvrtým a tudíž posledním bossem. Po vstupní animaci, v které spatříte Bethany, celou nažhavenou se na vás vrhnout, začne nemilosrdný souboj. Boj to bude velice nesnadný, nebo tato příšera disponuje velice silnými a vražednými kouzly a navíc má hned zpočátku několik pomocnic čarodějek, které ji stále zajišují nový a nový přísun jí tolik potřebné energie. Bude tudíž nezbytně nutné začít právě od nich, jinak nemáte tu nejmenší šanci na úspěch. Zapněte si obranné kouzlo Štít a jako zbraň navolte normální samostříl, do výběru inventáře si dejte Zdraví, a si ho můžete kdykoliv doplňovat. A vás ani ve snu nenapadne používat zbraň Phoenix, tímto kouzlem ji jednak vůbec neublížíte , natož abyste ji zabili, prochází totiž jejím tělem bez jakýchkoliv následků a navíc, což je nejdůležitější, budete ho velice nutně a nenahraditelně potřebovat ve finálním souboji, kde se bez něj neobejdete, doufám, že jste si cestou nasbírali dostatečné množství Phoenixových ohnivých vajec. Zvolte tak zvanou defenzivní taktiku, což neznamená nic jiného, než se snažit soustavně ukrývat i v okolních dolinách, máte k dispozici i kouzlo Létání, tak si vždy po chvíli vylétněte nahoru do ringu a ničte již zmíněné čarodějnice, tím zamezíte možnosti regenerace sil potvory Bethany. To však ještě není vše, co má tato příšera k dispozici, bude totiž stále, dokud nezlikvidujete její asistentky, na vás vysílat pomocí kouzel další velice nebezpečné příšery, které je samozřejmě bezpodmínečně nutné zabíjet také. Jakmile se vám tudíž podaří všechny zmíněné potvory eliminovat, zůstane Bethany sama, hodně zeslabená, takže její definitivní konec se přiblížil. Rychle se přepněte na Kosu, rejděte kolem ní, používejte i nadále kouzlo Štít a sekejte ji Kosou, jako přezrálé žito. Dlouho už těmto vašim útokům odolávat nedokáže, takže vskutku brzo ji setnete její zpupnou palici, čímž se jí na vždy zbavíte. Po jejím skonu spatříte velice výmluvnou animaci, spatříte, jak tomu ve skutečnosti bylo doopravdy s vaším přítelem Jeremiah Weedhavenem, domnívám se, že budete velice překvapeni a hlavně se nestačíte divit. Po skončení tohoto filmečku pak postoupíte do poslední, tudíž závěrečné části, která je vskutku přetěžká, osobně si myslím, že zde to autoři poněkud přehnali, no nenechejte se odradit, přece to nevzdáte před samým závěrem.

Část 15.) Standing Stones

Takže vás čeká závěrečné finále, tedy neobvykle tuhý a vyčerpávající souboj s nyní již odhaleným proradným přítelem, tedy ve skutečnosti s hlavou všech bossů a strašidel, tudíž se samotným Králem, že je nadupaný jako motor závodních aut Formule 1, o tom ani na chvíli nezapochybujte. Na tohoto zloducha neplatí žádná kosa, tak jako na předcházející, nyní již v samotném pekle se ocitnuvší čtyři bosse, zde musíte volit ty nejkvalitnější zbraně a co nejvíce posilněná kouzla, jinak nemáte tu nejmenší šanci na úspěch a tudíž samozřejmě ani na celkové a definitivně konečné vítězství. Jako nejlepší taktika, jak se zbavit tohoto usurpátora se mi osvědčila metoda, kterou se vám nyní pokusím dopodrobna popsat, samozřejmě, že můžete zvolit i jinou, vaší fantazii se přece meze nekladou, navíc můžete samozřejmě přijít i na mnohem efektivnější a účinnější způsob likvidace tohoto převtěleného samotného ďábla. Navolte si tedy opět co možná nejvíce posilněný ochranný Štít, jako pomocnou zbraň nejdříve dynamitové patrony, nyní můžete začít. Zahalte se ochranným Štítem a házejte po něm dynamit tak dlouho, pokud neztratí svůj ochranný háv, potom se rychle přepněte na Zdraví a na kouzlo Bouře lebky, ochranný Štít je vám od této chvíle k ničemu. Král totiž změní svoji bojovou taktiku, začne otevírat svoje útroby a bude vás chtít takto vsát do sebe, střídat to bude s rozevíráním rohů na hlavě, takže mu tam házejte Phoenixova vajíčka podle toho, o co se právě snaží. Jakmile vám dojde jejich zásoba, jste zcela odkázání na kouzlo Bouře lebky, nic jiného na tohoto ďábla neplatí. Pokud v tomto svém bohulibém počínání vydržíte a obstojíte, pak ho konečně zlikvidujete a čeká na vás už jenom závěrečná animace.

Závěr :

Musím se přiznat, že jsem od rozuzlení příběhu v závěrečné animaci čekala mnohem více, nebýt toho, že ve 14.) Části došlo k nečekanému odhalení a rozuzlení příběhové zápletky, musela bych říci, že jsem závěrem byla docela zklamána, připadlo mi totiž, že jsem se s hrdinou, za kterého jsem celou dobu bojovala se spoustami zmetků a příšer, trmácela zcela zbytečně, protože závěr byl nějak podivný, ne-li pochmurný, až skeptický. Domnívám se, že tady to autoři už hodně odflákli, což považuji na škodu jinak této velice, vzrušující, fantastické a napínavé hry, plné soubojů, kouzel a čarování. Tak tedy velice neslavně skončil tento bájný příběh.

Návod je napsán pro Abecedu her

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: