Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - ve co potřebujete pro hry
Clive Barker's Undying
Úvod do hry
Jedná se o hru na motivy známého spisovatele hororových románů, Cliva
Barkera, ale ne o ztvárnění nějakého jeho románu, ale o 3D PC hru, ke
které ale byl zmíněný autor přizván jako odborný poradce. Hlavní
postavou této napínavé hororové hry, s kterou se ztotoníte, je Magnus
Wolfram, bohuel se ve hře vůbec téměř, kromě několika vloených
animací neuvidíte, nebo po celou dobu budete hrát tak říkajíce z pohledu
vlastní osoby. Nebudete to ale vy, kdo se dostanete do mnoha svízelných problémů,
ale vá starý přítel a dobrý kamarád Jeremiah Weedhaven, který má
své sídlo ve starodávném domě na blíe neurčeném místě v Irsku,
celý příběh se začíná rozvíjet v říjnu roku 1923. V jeho domě
dokonce skutečně straí, dějí se tam prapodivné věci, vichni příbuzní
a sourozenci ji dávno opustili toto slzavé údolí, ale přesto mu nadále
usilují o ivot s takovým zápalem a vervou, jako by ho chtěli záměrně
přijmout co nejdříve mezi sebe, o co on sám pochopitelně zájem nemá. V boji
s těmito zrůdami budete pouívat jednak klasické, tj. studené i palné
zbraně, později se přidá i monost pouívat různé druhy kouzel, co
jak brzy sami poznáte, se vám bude velice hodit. U teď vám mohu prozradit,
e těchto kouzel budete mít k dispozici celkem estnáct, rozdělených
na osm obranných a stejný počet útočných. Musíte se ovem s nimi
naučit řádně a obratně zacházet, ne na vechny příery platí stejné
kouzlo a podaří-li se vám tato kouzla zkombinovat s vaimi klasickými
zbraněmi, pak máte vskutku vystaráno. Zmíněných klasických zbraní budete
vlastnit celkem deset, jen namátkově se zmíním o meči, pistoli a puce,
ale v inventáři vám nebude chybět ani vynález pana Nobela, jistě jste
uhodli, e se jedná o dynamit. Zápasit budete muset s více ne dvaceti příerami
a zrůdami, zároveň je přemáhat a likvidovat, abyste v některých misích
museli eliminovat i několik těko zdolatelných bossů. Zajímavým zpestřením
je do hry vloená monost pouít skryté vidění, pouijete-li tento nabízený
mód, pak nahlédnete do jiného světa a můete tak objevit to, co jinak vidět
nelze, tedy můete objevit nejen různá nebezpečí a pastičky, ale najít i
cestu, kudy lze pokračovat dál. Třebae se jedná ji o starí hru, je
pro některé hráče stálým evergreenem, mnozí si ji i dnes rádi zahrají,
ale také v některých místech tak říkajíce dokonce zakysnou. Právě
těmto neastníkům by měl poslouit tento můj podrobný návod, který
je psán podle střední obtínosti, tedy Médium.
Část 1.) Manor
Ocitnete se uprostřed nádvoří s názvem
Front Gate před vchodem do straidelného
domu, vyhněte se krysám, nebo chcete-li, tak je na dálku pobijte, potom
vstupte do domu vchodem před vámi. V animaci si promluvíte se sluebnou,
která vás odvede dovnitř domu, jakmile se ocitnete v reálu, vyjděte
schody, zatočte do chodby, zlikvidujte vlevo za rohem prvního ducha a u dveří
seberte lékárničku. Zatím máte pouze pistoli a zelený kouzelný kámen,
take se vrate a vstupte do dveří vpravo, v animaci si promluvíte se
svým přítelem, dozvíte se podrobnosti o jeho problémech a potíích, na
obraze si prohlédněte jeho příbuzné. Nyní se nacházíte v Manor-West
Wing, po skončení animace zahněte
doprava do chodby, sestupte po schodech, teď u můete projít dveřmi do
haly. Sejděte dolů po schodech a vstupte do otevřených dveří vpravo. Na
pravé straně se vám otevřely dalí dveře, vstupte jimi do místnosti, vyčkejte
a zmizí duch průvodce a potom seberte ze stolku náboje, vrate se do
chodby, pokračujte vpravo, poté vstupte do dveří vlevo. Vechny místnosti
prohledejte, najdete lékárničky a dalí náboje, pozabíjejte ďábly a vechny
ostatní příery, projděte druhými dveřmi dál, seběhněte po schodech
dolů, ocitnete se v mení hale. Po levých schodech vystoupejte nahoru,
likvidujte skřety, jakmile prostor vyčistíte, projděte dveřmi do knihovny,
vpravo ze zápisníku získáte dalí záznam do deníku, potom projděte tajným
vchodem, maskovaným jako regál s knihami na ochoz, vlevo na zemi seberte
zesilovač. Vrate se zpět, odbočte po schodech doprava nahoru a nahoře v chodbě
vstupte do otevřených dveří vpravo. V následující animaci vám vá
přítel předá pergamen. Ocitli jste se v Guest Room,
ze stolku seberte náboje, ze země dalí svitek, získali jste Ektoplazmu a
dalí nový záznam do deníku. Nyní sejděte vpravo po schodech, ocitli jste
se v Central Upper, zabočte
tedy doprava, sejděte dolů po schodech, následujte sluhu, dovede vás ke sluebné.
Promluvíte si s ní, získáte dalí záznam do deníku. Následujte jí,
jakmile zapálí oheň v krbu, seberte ze stolku deník, v lonici,
kde je postel s baldachýnem, otevřete dveře do koupelny, najdete tam lékárničku,
poté prohledejte vechny okolní místnosti. Přiběhne za vámi sluha a poádá
vás o pomoc. Vrate se proto zpět do pokoje, pobijte skřety, ale zjistíte,
e sluebné ji není pomoci. Jděte tedy zpět, zabočte do chodby vlevo,
na jejím konci zlikvidujte dvě potvory, projděte dál kolem krvácejícího
sluhy, pokračujte vpřed, dojdete tak do Entrance Hall.
Prohledejte přilehlé místnosti včetně koupelny, eliminujte dalí přízraky,
nezapomeňte na druhou koupelnu a lonici, naleznete lékárničku a dalí
deníky a záznamy. Vrate se do chodby, sejděte po schodech dolů, vstupte do
dveří vlevo. Za nimi odbočte doleva, prohledejte místnosti, postřílejte několik
skřetů, ale ostatní vám přibouchnou dveře přímo před nosem. Vrate se
tedy, projděte chodbou na druhou stranu, v místnosti s obrazy vejděte
do dveří vlevo. Nyní se nacházíte v North Wing Lower, vstupte
do dveří na konci chodby vpravo, nachází se tam lékárnička, vrate se a
projděte vpravo dalími dveřmi. I zde prohledejte vechny místnosti, pak
vstupte do místnosti s velikými bednami a s vysokou skříní, na
konci odbočte vlevo do pokoje s hořícím krbem, teď musíte pospíchat,
abyste nepřili o vechno vae zdraví. Před zmíněným krbem odbočte
doprava a promluvte si se slukou, rychle se vrate, z chodby zahněte do
místnosti se skřety, zlikvidujte je, před vámi se tak otevřou dalí dveře,
vstoupíte do Entrance Hall, následujte ducha průvodce, vyjděte za ním do chodby, zabočte
doleva, projděte dveřmi, teď jste se ocitli v Central Lower.
Odbočte do dveří vpravo, projděte kolem rytířských brnění, vyjděte
schody, vstupte do dvojitých dveří vlevo. Zde pozor znovu na potvory, jakmile
se jich zbavíte, vpravo po malých schůdcích vejděte do sálu, na konci odbočte
vlevo a dejte se po schodech doprava. Na konci chodby si otevřete dveře, nyní
jste vstoupili do East Wing Lower.
Za dveřmi v místnosti před vámi najdete lékárničku, naproti deník,
vrate se a pokračujte chodbou doleva, za rokem zlikvidujte dalí
parchanty, projděte dveřmi na konci chodby, teď se nalézáte v Chapel.
Vejděte tudí do kaple, prohledejte ji, vpředu naleznete lékárničku, vrate
se do levé postranní chodby a vystoupejte po schodech nahoru. Vyskočte si na
zábradlí a seberte klíč kněze, pak vejděte vpravo do malé místnosti,
seberte lékárničku ze stolku, vpravo si klíčem otevřete skříň, v ní
najdete několik éterových pastí a krabičku nábojů. Objeví se ale velice
nebezpečný modrý průhledný stín, můete si ho sice zviditelnit, dokonce
i zabít (zjistíte, e je to ozbrojený kněz), ale
vyrojí se dalí stíny a brzy zjistíte, e bojovat s nimi nemá
ádný smysl, za jednoho skoleného se objeví dva dalí, take se vrate
zpět do chodby a vstupte do dveří, kterými jste sem před chvílí veli.
Pokračujte na její konec, vstupte do dveří vlevo, nyní jste znovu v East
Wing Lower, před obrazem zabočte doprava,
v hale jsou dalí příery. Na konci vstupte do dveří vlevo, pokračujte
chodbou s vlajícími záclonami a na konec. Setmí se, napadnou vás příery,
co s nimi, to u víte. Od této chvíle u vás na jednotlivé skřety a
potvory upozorňovat nebudu, doufám, e u jste sami zjistili, e musíte
postupovat stále obezřetně, být ve střehu a čekat za kadým rokem útok,
zmíním se o nich jen tehdy, pokud jejich nalezení a likvidace budou mít nějaký
vliv na dalí postup ve hře. Vstupte tedy tudí do následující místnosti,
ale brzy zjistíte, e tudy cesta nevede. Vrate se, odbočte doleva,
vystoupejte do horních místností, vechny pečlivě prohledejte, v jedné
z nich naleznete pootevřené dveře, vyrazte je, projděte, nyní se nalézáte
v Oneiros. Rychle přejděte
vpravo po vratkém mostě, pokračujte doleva, seberte zdraví, pouijte na
kamennou truhlici éterovou past, pak odklopte víko, vylezte po něm a seskočte
si dolů do otvoru. S rozběhem přeskákejte po dladičkách, zahněte
doprava a sejděte dolů po schodech. Seberte vitalitu, objeví se létající démon,
no s ním nic nenaděláte, přiblite se k oblouku, před vámi se
počnou objevovat dladice, rychle si po nich přeběhněte pod oblouk, seberte
deník a skočte dolů do otvoru, tak se ocitnete v East Wing
Upper, kde najdete dalí mrtvou sluku.
Vyjděte z místnosti a utíkejte doprava ke dveřím, ale ty se před vámi
zabouchnou, zaslechnete jen posměný chechot. Vrate se tedy zpět, ve velké
místnosti je něco jako falený krb, skrčte se tedy a podlezte nízkým
otvorem do vedlejí místnosti. Hned vlevo na stejné straně jsou dveře,
projděte jimi, prohledejte vechny místnosti, najdete lékárničky, posledními
dveřmi vstupte do dalí chodby. Sejděte doleva po schodech a úplně dolů,
tam projděte dalími dveřmi, pokračujte stále vpřed, vyjděte po
schodech, na konci vstupte do dveří, jste nyní v Central Lower. Po provedené čistce se vrate a vystoupejte po dlouhých schodech
nahoru, ocitnete se v Central Upper. I
zde prozkoumejte vechny místnosti, najdete spousty uitečných předmětů,
posledními dveřmi pak vstupte do North Wing Upper. Sejděte po schodech dolů, dveřmi naproti projděte do chodby, pokračujte
přes dalí dvoje dveře dál. V dalí místnosti spatříte ducha průvodce,
tentokrát vak bude hodně zlomyslný a nepustí vás blí k sobě,
abyste mohli sebrat růový krystal. Pokračujte tudí dál kupředu přes
dveře, v animaci budete přeneseni o hodný kousek dál. Jděte a k zrcadlu,
vlevo přes modrou mlhovinu zatím neprojdete, rozbijte zrcadlo a proskočte
otvorem za ním, v následující místnosti seberte lékárničku a v modře
nasvícené místnosti pomocí kouzla zapalte vechny svícny, pak uprostřed místnosti
seberte svitek z podlahy. Vrate se ke zmíněné mlhovině hned za
zrcadlem vpravo a stejným kouzlem, kterým jste zapalovali svícny, ji nyní
rozptýlíte. Dejte se doprava, opět jako obvykle, prohledejte vechny místnosti,
v jedné z nich je u zdi něco, co připomíná vyhaslý krb. Skrčte
se tedy, vlezte do otvoru, sjedete tak výtahem dolů do Nortwing
Upper. V místnosti se zapáleným
krbem odbočte doprava, vpravo leí na zemi dalí mrtvola, vejděte do místnosti,
udělejte zde důkladnou deratizaci, posbírejte lékárničky, vrate se zpět
do místnosti za mrtvolou, naproti projděte dveřmi, teď se nalézáte v Gardens,
tedy v zahradě. Vejděte do prostřední
brány a pomocí přepínání a kouzel zachraňte sluhu, kterého honí příera,
získáte tak stříbrné náboje. Vrate se a běte si promluvit se sluhou v levé
zahradě, opět se vrate a to stejné udělejte v pravé zahradě, poté
projděte dřevěnou bránou dál do Approach.
Část 2.) Mausoleum
Nyní se tedy nacházíte v Approach, vydejte se doleva kolem brán,
ale neotevřete je, za jednou z nich spatříte jakousi poapanou enskou,
nevímejte si jí a pokračujte a na konec, kde odbočte doprava a celý
objekt obejděte zezadu a na nádvoří. Tam zabočte doprava, vystoupejte po
malých schůdcích a k bráně, přes kterou vejděte do Entrance.
Vpravo za vámi seberte z výklenku krabičku s náboji, boční brány
zatím otevřít nepůjdou, take pokračujte vpřed po schodech za červenými
vlajícími závěsy. Uvnitř vpravo je páka, přistupte k ní, ale bude
jen poskakovat, take přehoďte páku na druhé straně, v hale jste si
na stejné straně otevřeli bránu, kterou jste před chvílí nemohli otevřít.
Pak vlezte do otevřené krypty, kde seberte svitek, získali jste tak dalí záznam
do deníku. Vrate se teď zpět, projděte otevřenou bránou, ze země
seberte růový zesilovač, poté odbočte doprava, na konci pak do nízké
chodby vlevo. Vlezte do těrbiny, ocitli jste se v Tunnels,
kostlivce likvidujte kosou, ta na ně platí nejvíce, jednou dobře mířenou
ranou jim utněte hlavu a jací byli. Na konci tunelu seskočte dolů, jste
znovu v Entrance, pokračujte doleva, seberte lékárničky, vrate
se, na konci vpravo rozbijte kamennou desku a vlezte do toly. Opět pouívejte
kosu na kostlivce, pokračujte vpřed přes tunel, na jeho konci vylezte vlevo
nahoru po ebříku, tak se ocitnete v Old Cementery. Na tomto starém
hřbitově prohledejte důkladně vechna hrobní zákoutí, nenechejte se
zaskočit kostlivci, kteří oívají v tu nejméně očekávanou chvíli,
budou se vám dostávat hlavně do zad. Jakmile se vech těchto přízraků
zbavíte, potom se projděte po břehu, najděte dřevěné schůdky a po nich
sejděte k lodičce, nastupte si do ní, budete tak převezeni do následující
části.
Část 3.) Monastery Present
Ocitli jste se v Cove, take se vydejte dopředu, projděte kvírou
mezi balvany a údolíčkem pokračujte dál, vlevo u mrtvoly naleznete lékárničku,
pokračujte vpřed soutěskou. Pomozte v boji dvěma muům s příerami,
potom je následujte. Jakmile dorazíte na křiovatku, dejte se doprava, jsou
tam lékárnička, náboje, éterová past a osel, můete ho kouzlem popohnat
dopředu, ale je to zbytečné, zřejmě slouí jako návnada. Jakmile osla
popoenete dopředu, spustí se animace, po jejím skončení se vydejte pravou
cestou do tábora, budete napadeni, ale pozor, ne vichni útočící mui
jsou vaimi nepřáteli. U ohrady seberte klíč od věe, jsou tam dalí
dva oslíci, pokud na ně pouijete kouzlo, poběí za vámi jako posluní
pejsci, můete je také pouívat pro označení jednotlivých postů, abyste
nebloudili. Vrate se teď zpět na rozcestí a zabočte doleva k věi,
obejděte ji a zezadu vstupte do brány (klíč od ní u máte), v místnosti
seberte z výklenku klíč od truhly a sluneční medailon, potom se vrate
zpět do tábora. Vrata veliké stodoly se vyvalí, vyběhnou skřeti, jakmile
je zlikvidujete, vejděte dovnitř. Od stropu visí deska s příčkami, po ní
se vyplhejte nahoru. Nahoře najdete spoustu uitečností, potom přistupte
k levému oknu, dlouhým skokem přeskočte do vnitřku kamenné ruiny. V přízemí
objevíte dvoje schody, jedny vedou nahoru a druhé do sklepa. Nejdříve tedy
vyjděte nahoru, projděte se po vech trámech a příčných zídkách, z
poslední vpravo vzadu spatříte pod sebou hledanou truhlici. Seskočte na ni
dolů, seberete tak klíč od poklopu ve sklepě. Po ikmé desce se vrate zpět
nahoru, projděte opatrně po trámech nazpět (pokud celý vrek pořádně
prozkoumáte, najdete určitě náboje a jiné poklady), po schodech sestupte
dolů, za nimi jsou schody, vedoucí do sklepa. Sejděte tudí dolů, za pavučinou
vlevo je lékárnička a náboje, vpravo od ní je poklop a pokud máte klíč z truhly,
pak se vám sám otevře a vy seskočte dolů, ocitnete se v dalím Tunnels.
Pokračujte dopředu přes pavučiny, na konci stoky odbočte doleva, broďte
se dopředu stokou, pozor na dravé ptáky a kostlivce, tak se dostanete a na
okraj splavu, pozor, a se nezřítíte dolů do propasti. Tam si vyskočte
doleva na malý ochoz a odbočte vlevo, pokračujte tím kanálem a na samý
konec, tak se ocitnete na začátku Exterior.
Jakmile se tedy ocitnete v Exterior 1 (tedy poprvé), pokračujte
opatrně vpřed, seskočte si z nejniího místa dolů, vydejte se
kolem kamenného klátera vpřed, na jeho konci vystupte po schůdcích
nahoru, odbočte doleva a (toto místo si dobře zapamatujte), pak znovu nahoru
po schůdcích vpravo, za nimi doleva. Před vámi u zdi jsou náboje, ale také
tam na vás zaútočí přes zeď spousty mrch, tak si připravte kosu. Vechny
brány v okolí jsou pozamykány, take se vydejte na nádvoří, na konci
vpravo pod schody jsou náboje a lékárnička, vrate se a u zdi vpravo je dalí.
Projděte doprava k zídce, dejte se vpravo po ikmé ploe nahoru, tak
se dostanete o patro výe. Dejte se doprava, na konci proskočte oknem s obloukem
do klátera. Pokračujte po schodech a nahoru, vylezte jetě výe po ikmém
trámu, poté po zdi, najdete lékárničku, pak se vrate zpět do prvního
podlaí, vyjděte oknem na úzkou zídku a z ní si přeskočte ikmo
doleva na kamenný výčnělek na druhou stranu. Uvnitř seskočte dolů, vyjděte
schody, ocitnete se na malém nádvoří, zde získáte nový záznam do deníku.
Potom se vrate zpět na ploinu, kudy jste se sem dostali přeskokem do okna,
pokračujte na druhou stranu, na konci u zdi si vyskákejte po kamenných kvádrech
nahoru, teď se nacházíte v Interior.
Prozkoumejte celé prostranství a přiblite
se k zelenému světélku, v animaci spatříte, jak se z něj
stane zlomyslný létající duch, který s chechotem bude usilovat o vá
ivot, take mu nezůstávejte nic dluní. Projděte naproti podloubím, na
malém travnatém nádvoříčku je vzadu vlevo růový zesilovač, vrate se
a pod jedním z dalích podloubím vzadu vlevo sejděte do chodby, odtud
postupujte po několika po sobě následujících schoditích stále nahoru směrem
ke hradbám, najdete tak několik lékárniček, zesilovače, náboje, úplně
nahoře potom u mrtvoly puku a hlavně dynamitové patrony. Seberte vechno a
nyní se vrate stejnou cestou zpět a vrate se zpět do
Exterior 2 (tedy podruhé).
Vracejte se zpět k výchozímu místu, a dojdete k dřevěným vratům,
zapněte si imaginární vidění, spatříte tak dva spolu rozmlouvající
mnichy, ale to samo o sobě není podstatné. Kousek od nich vlevo vedou doprava
schůdky dolů k místu, na které jsem vás před chvílí upozornila, kdy
jste sem vstupovali na začátku této části, pod sebou spatříte zčásti
protrhanou kamennou podlahu, získáte dalí zápis do vaeho deníku.
Odstupte si, spuste imaginární vidění a na zmíněnou poruenou zem vhoďte
dynamitovou patronu, po výbuchu jděte k podlaze a a uvidíte dole
planoucí louč, seskočte si dolů, ocitnete se v dalí části.
Část 4.) Catacombs
Jste na začátku katakomb, tedy v Entrance. V přízemí
pod schody vpravo zleva je lékárnička, za druhou křiovatkou je v truhlici
dalí, prohledejte vechny komory v přízemí, pak se vrate a
postupujte dál, na konci v modře nasvícené místnosti posbírejte zápalné
láhve a protějími dveřmi sestupte po modrých schodech dolů. Prohledejte
znovu vechny místnosti, poté na konci projděte přes dveře do Saints
Hall. Pokračujte chodbou a úplně na konec, ale u dveří zjistíte, e
vám chybí stříbrný klíč. Vrate se tudí a úplně zpět, sestupte
vlevo dolů po modrých schodech, ocitnete se v Monastery Present-Interior,
kam jste se v minulé části nemohli dostat. Vyskákejte po kamenech
nahoru, projděte místnostmi a na konec, tam najdete v truhlici zaklínadlo
a hledaný stříbrný klíč. Stejnou cestou se vrate do Saints Hall,
utíkejte znovu a na konec, teď u dveřmi projdete, nebo máte stříbrný
klíč. Teď jste se ocitli v Catacombs Exit, pokračujte vpřed za
světlým pruhem v podlaze, vpravo na vás vyrazí ze sudu kostlivec,
seberte u sudu fosforové náboje. Utíkejte dál, vstupte pod tmavomodrý
oblouk, vejdete do místnosti, kde spatříte umírat rytíře. Zapněte si
imaginární vidění a spatříte na podlaze červené kachle, pokud byste na některou
z nich nalápli, spustí se samočinné kue a dopadnete stejně, jako
ji zmíněný rytíř. Přejděte tedy za tuto nebezpečnou past, na konci
vstupte do dveří, nalézáte se ve Wind Chamber. Sejděte po schodech
dolů, dejte se doprava, ocitli jste se v labyrintu chodeb. V prostorách
za pavučinami najdete nějaké lékárničky, nachází se zde ale i spousta
kostlivců, pokud to jde, raději se souboji s nimi vyhýbejte, nebo
znovu a znovu po zabití oívají, radi tedy utíkejte stále vpřed. Na stěnách
si můete pomocí kouzla i rozíhat pochodně, odbočte dvakrát po sobě
doleva, projděte po ikmé ploe nahoru, nyní jste znovu v Monastery
Present-Interior. Vyskákejte po kamenech výe, po ikmém vyplhejte
nahoru, pokračujte přes několik schodi a nahoru na malý ambit, vpravo
seberte lékárničku a před vámi s ploinky fosforové náboje. Zapněte
imaginární vidění, spatříte tlačítko, stiskněte je a z otevřené
tajné skrýe seberte lahvičku rtuti a klíče od klátera. Seskočte dolů,
jděte směrem k východu, propadnete se. Seskákejte a úplně dolů,
pokračujte do chodby, nyní jste v Catacombs Wind Chamber. Za dveřmi
vpravo jsou náboje do brokovnice, vydejte se vpřed a po animaci se posunete o
hodný kus dál. Na konci chodby projděte dveřmi zpět do klátera. Vběhněte
do temné klikaté chodby, odbočte ke schodům a přes dalí schody doběhněte
k osvětlené místnosti, kde seskočte dolů. Pod schoditěm najdete lékárničku,
na druhém konci chodby pak zápalné láhve. Vrate se, vyběhněte po
schodech nahoru, teď jste se ocitli v Catacombs Exit. Otočte kolem
na zdi, tak si vlevo otevřete dveře a uvolníte první část východu nad
schody. Přejděte dírou ve zdi do druhé místnosti naproti, i zde otočte
kolem, teď máte východ otevřený celý. Vrate se tedy na chodbu, odbočte
vlevo na schody, vyjdete tak na volné prostranství. Jste nyní v Monastery
Present Church, vydejte se vpřed k jezírku, před sebou spatříte tři
kamenné podstavce. Pokud jste postupovali přesně podle tohoto návodu, máte
u sebe vechny tři potřebné věci, které postupně vlote do podstavců,
jedná se o sluneční medailon, zaklínadlo a lahvičku rtuti. Jakmile budete mít
tyto předměty vloeny, zablýskne se, bez obav vejděte do jezírka a
ocitnete se v Monastery Past Exterior.
Část 5.) Monastery Past
Ocitli jste se v Exterior o několik století zpět a to v časech,
kdy byl kláter a gotický chrám osídlen řádem mnichů, kteří jako oko v hlavě
střeili starodávnou keltskou zbraň Scythe, tuto tedy musíte získat,
abyste se mohli vrátit zpět do přítomnosti. Berte ovem na vědomí, e do
této doby nepatříte, take i kdy se setkáte s mnichy, jsou to vai
nepřátelé, nebo jste pro ně neznámý vetřelec, take je likvidujte dříve,
ne se podaří jim znekodnit vás. Pokračujte tudí dopředu doprava,
zabijte prvního mnicha, seberte zápisník a náboje, sestřelte vlevo s hradeb
starověkého odstřelovače s kuí. Opatrně kolem kláterní zdi
postupujte vpřed, před bránou vlevo jsou náboje a lékárnička, bránou ale
neprojdete, take pokračujte kolem zdi dál, obejděte kláter zezadu a na
konci vstupte vchodem vlevo na nádvoří. Vimněte si, e zde to u znáte,
tady jste u jednou byli, ovem o několik století později. Prohledejte nádvoří,
najdete spoustu uitečností, potom se vydejte vlevo po schodech nahoru, poté
jetě po jedněch, ocitnete se na dalím nádvoří (naleznete lékárničku),
kde odbočte doleva, na konci u zdi vstupte do brány vlevo, ocitli jste se v Interior.
Znovu prohledejte celé nádvoří, i zde najdete mnoho potřebného, hlavně lékárničky
a dalí náboje. Spatříte několik vchodů dovnitř klátera, popíi vám
nyní, jak jsem postupovala já. Do celého traktu lze vstoupit několika
vchody, dá se ale ovem i velice lehce zabloudit. Pouijte tedy vchod vpravo
vpředu, ocitli jste se v Living
Quartes. Prohledejte vechny místnosti,
posbírejte ve, co můete, potom sejděte po schodech do sklepa, kde seberte
Amplifier. Jděte dále, spatříte sklep s chrličem vody, projděte po
schodech nahoru do místnosti, kde shoďte z podstavce knihu. Teď se vrate
zpět o patro ní, ocitnete se v místnosti s vyhaslým krbem, od něj
nalevo se nachází páka, přehoďte ji a sejděte dolů do sklepa, kde kapala
voda, teď u jste ji ale zastavili. Take nyní vejděte do tajné komory,
kde seberte náboje a manu. Vrate se do místnosti s vyhaslým krbem, dveře
vlevo od něj vedou zpět na nádvoří, vydejte se tedy dál těmi druhými. Po
schodech před vámi byste se dostali opět na volné prostranství, obejděte
je tudí proto a pokračujte na vzdálenějí konec místnosti, vejdete tak
do chodby, kde najdete předmět vylepující a posilující vae kouzelnické
umění, projděte doleva dveřmi do věe. Přejděte přes můstek, projděte
dalími dveřmi, ocitli jste se v Tower. Po schodech vystoupejte a úplně nahoru, vylezte i po provizorním ebři
a tam skolte opata, po jeho smrti seberte ze země Abbot key (opatský klíč),
poté se vrate zpět stejnou cestou na nádvoří. Projděte východem přes
knihovnu, pokračujte na druhou stranu nádvoří, vejděte do dveří, máte u
sebe opatský klíč, take nyní projdete. Dojděte do dalí místnosti,
sejměte dalího opata, jakmile ho eliminujete, seberte po něm z postele
Gold key (zlatý klíč), vyskočte oknem na parapet, vpravo zastřelte dva mnichy,
a vám nepřekáejí ve vaí dalí bohulibé činnosti. Pokračujte po
římse doleva, přeskočte zídku, přeskákejte ke kostelu a pokračujte
opatrně po jiné římse vpravo. Na druhé straně musíte přeskákat po střechách
dále, je nutné se rozběhnout a odrazit se v tu pravou chvíli, je to
dosti obtíné, ale jde to, na druhé střee si vyskočte na vikýř a z něj
na dalí střechu, seberte růový zesilovač, odbočte vlevo a u věe
vpravo vyskočte na jiný vikýř a z něj proskočte oknem dovnitř. Seběhněte
dolů po schodech, teď jste v Altar,
před sebou spatříte opata a dalí mnichy, utněte jim bez milosti hlavy. Před
oltářem se dejte vpravo po schodech nahoru, přehoďte páku, vrate se zpět,
teď se dostanete za oltář, seberte z něj Scythe, zablýskne se a po překrásné animaci se ocitnete znovu v přítomnosti.
Část 6.) Monastery Present
Take jste opět v přítomnosti, tudí v Present, mohu
jen doufat, e se vám v dávné minulosti líbilo, no věnujme se ale raději
dále věcem přítím. Vystupte si na kamenný kvádr, vyskočte si na nádvoří
a odtud sestupte dolů po schodech, ocitnete se v Catacombs Exit.
Sejděte po schodech dolů, odbočte do protisměru a na bránu pouijte zlatý
klíč, nalézáte se v Lower Level. Zabočte doprava, sejděte dolů
po schodech, pokračujte vpřed, ocitnete se v místnosti plné krys, pozor
i na ně, zraňují, nyní máte novou zbraň, tak ji neváhejte pouít.
Vpravo najdete zesilovač a manu, ale je tam i hodně vemoných potvor, poté
se vydejte vlevo do chodby a utíkejte za hromadu kamení, tak dojdete ke schoditi
a za ním k vodě. Na dně seberte lékárničku, teď jste ve Well Room.
Vyjděte nahoru po schodech, utíkejte chodbou, vstupte do dveří vlevo.
Vystupte na kulatý výstupek, jsou zde tři stěny, na nich jsou různobarevné
čtvercové výstupky, abyste se dostali dál, je nutné postupovat tak, e
pistolí nebo kouzlem střílejte do znaků (na pořadí vůbec nezáleí). Na
levé zdi střelte do nejníe poloeného znaku, znovu levá stěna znak
vlevo v rohu nahoře, pravá stěna nejníe poloený znak, pravá stěna,
znak nejvý umístěný v rohu vlevo, čelní stěna druhá řada zespodu
znak vlevo a čelní stěna, druhá řada seshora fialový znak. Pokud budete
tedy střílet do správných znaků, po kadém zásahu popojedete o kousek vý,
jakmile se vak zmýlíte, končíte a musíte začít znova. Jestlie jste
tedy cílili správně, jste postupně po kadém zásahu posunuti o kousek vý
a dostanete se a nahoru, tam si rychle přeskákejte doprava a z výklenku
seberte zesilovač a studnu many. Rychle si nasedněte na klesající kotouč,
pokud to nestihnete, musíte dolů seskočit, co vás ovem bude stát notný
díl vaeho zdraví. Dole pokračujte vpřed pravou chodbou, u mohutného
sloupu odbočte doprava, sejděte dolů po schůdcích, od nich se vydejte
chodbou vlevo a na její konec, vyběhněte schody nahoru a u brány zatáhněte
za páku, ocitnete se znovu zpět v Lower Level v místnosti s krysami.
Odbočte do tmavé chodby vlevo, po skončení animace seskočte do otvoru v podlaze,
pokračujte tunelem, spadnete do vody, vylezte z ní po ebříku nahoru
na sou, ocitli jste se v Cisterns. Vejděte vlevo do dveří, sejděte
dolů po schodech, tam naleznete zesilovač, na druhé straně od brány
naleznete nahoře dynamit. Vrate se zpět k bráně a vpravo od ní zatáhněte
za páku, projděte otevřenou branou dál po můstku, otevřete si dalí bránu,
tentokrát je páka vlevo od ní. Uvnitř skočte do vody, proplavte chodbičkou
a seberte dva zápisy do deníku, rychle se vrate, vylezte po ebříku z vody
ven a utíkejte do modře osvícené chodby, vystoupejte po schodech, nahoře přehoďte
páku a pravým oknem vyskočte ven, dopadnete znovu do vody. Vylezte z ní
ven po ebříku, nyní se nalézáte v Tunels. Teď na vás čeká
vyčerpávající souboj s kostlivci a jinými potvorami, utíkejte dolů
po schodech, zde vyčkejte, a se otevřou mříe, pak pokračujte dál. V místnosti
si vyskočte na kruhový výstupek, otevře se vchod v podlaze, sestoupejte
tedy dolů po schodech, ocitnete se v místnosti se čtyřmi mříemi.
Pokud některá z příer proběhne k vám, otevře si tak mří,
rychle tam vběhněte, jen pozor, a vás znovu padající mří nerozdrtí.
To opakujte stále po sobě, dokud se takto nedostanete ke dveřím, projděte
jimi a jste v Lair Of Lizbeth. Na konci tmavé chodby spatříte
prvního z bossů, kterého budete muset v boji zlikvidovat, jménem Lizbeth,
pamatujte si, e na kadého bosse platí jen a jen kosa. Popojděte kousek
dopředu, v animaci se vám bude tato příera vysmívat, jakmile
popojdete jetě kousek vpřed, zjistíte, e na vás přichystala léčku,
propadnete se podlahou dolů mezi spousty potvor a kostlivců, navíc se jetě
poraníte. Proto si doplňte zdraví na maximum a poté si raději hru ulote.
Popisovat cestu v tomto labyrintu chodeb je zhola nemoné, ale jednu radu
vám přece jenom dám, vyběhněte chodbou vpravo a stále se drte pravé
zdi, jestli ale vyběhnete levou chodbou, pak se drte stále levé zdi, tak
doběhnete a do místnosti, kde je před vámi u stropu mří, počkejte chvíli,
ne sama spadne, nebo ji k tomu raději dopomote vaí kosou, pak
vlezte do chodby. Zde odbočte doprava, na konci projděte dveřmi, sejděte dolů
po schodech. Zde u na vás čeká napruená Lizbeth, spolu s několika
jejími nohsledy, kostlivci. Těch si moc nevímejte, no pokud se vám připletou
pod kosu, sejměte je samozřejmě také, ale hlavní pozornost věnujte hlavní
vzteklé příeře. Před tím si vak jetě doběhněte do dvou kobek pro
deníky a lékárničky, zejména ty druhé jmenované se vám budou za chvíli
nesmírně hodit. Bojujte s Lizbeth pouze kosou, ona po vás bude házet
zraňující kameny, jakmile se natve, obklopí se bílým závojem, v té
chvíli od ní kousek odstupte, je v tento moment smrtelně nebezpečná.
Poté, co její závoj zmizí, na chviličku bude odpočívat, v tento
moment k ní přiskočte a utněte ji hlavu kosou, tak zemře. Po její
smrti jděte k oltáři a seberte z něj svitek, získali jste tak
nejen nové kouzlo Haste (Spěch), ale v animaci na chvíli oije
mrtvá dívka na idli za stolem, půjde vám otevřít bránu, ale hned nato
znovu zemře. Po skončení animace vejděte do otevřené brány, spatříte
dalí novou hrůzostranou animaci, poté se ocitnete na skaliscích v Cliffs.
Dejte se doleva, musíte přeskákat přes kameny, které jsou vak od sebe
hodně vzdáleny. Pouijte tedy nové kouzlo Haste, můete je i zesílit
pomocí několika zesilovačů, přeskákejte a nakonec, vlevo po skále
porostlé liánami vylezte asi do její půlky, přeskočte doleva, stejným způsobem,
jako před chvílí přeskákejte přes mezery na konec, zde plhejte po skále
vpravo a nahoru, ocitnete se před vchodem do jeskyně, vstupte tedy dovnitř.
Projděte tolou a na samý konec, ocitli jste se znovu v Monastery
Present Cove, přes mapu se ocitnete v dalí části.
Část 7.) Monor
Ocitli jste se teď znovu na známém místě v Gardens, jděte
dopředu, ale dveře od kuchyně zatím nejdou otevřít. Popojděte kousek dopředu,
zprava v animaci vyběhne vyděený blekotající sluha, po skončení
animace tedy vejděte do vchodu, odkud sluha vyběhl, co znamená do zahrady.
Posbírejte náboje a lékárničky, vyjděte ven, skolte několik nepřátel,
mrtvému sluhovi seberte klíč od kuchyně, na zemi najdete i pohozené náboje.
Po schodech sejděte dolů do zahrady, na dně studny naleznete zesilovač,
vyplavte nahoru, vyjděte odtud doleva a vkročte vlevo do dalí části
zahrady, v animaci vám sluka otevře dveře od skleníku, vejděte tudí
dovnitř. Zde projděte vechny uličky, pobíjejte masoravé rostliny,
naleznete manu studny, spousty fosforových nábojů a záznamy do deníku. Poté
se vrate zpět a nahoru na výchozí místo, vstupte do kuchyně, klíček máte
ji u sebe. Nalézáte se nyní v Nort Wing Lower, jděte doprava
kolem hořícího krbu, zde si dávejte pozor na létající a zraňující příbory,
vlevo na stole je lékárnička, potom vstupte do hnědých dveří doprava,
nato do dalích dveří, kde ze stolku seberte zesilovač, ale znovu pozor, na
stole poloené noe na vás samy vzápětí zaútočí. Vrate se do chodby,
vejděte do místnosti bez nábytku, ze dveří proti vám vyběhne jiný sluha,
projděte tedy dveřmi do Tower Run. Seběhněte dolů, prohledejte vechny
okolní místnosti, pobijte nepřátele a posbírejte dynamitové patrony, lékárničky,
náboje a zesilovače. Nyní se u můete vrátit zpět do kuchyně, za dveřmi
se ocitnete znovu v Nort Wing Lower. Vrate se k hořícímu
krbu a projděte vchodem naproti němu, vlevo je páka, vstupte do dveří, teď
jste v Nort Wing Upper. Vyjděte po schodech nahoru, odbočte do
chodby vpravo, vejděte do předlouhé chodby, projděte přes dvoje dveře, v animaci
si promluvíte s dalím sluhou, potom za ním vstupte do dveří, znovu
si hezky pokecáte. Jakmile se ocitnete v reálu, tudí v East
Wing Upper, projděte dveřmi vedle sluhy do velikého pokoje, skolte několik
dalích nepřátel, seberte dva deníky a několik fosforových nábojů, vrate
se ke sluhovi do pokoje a přes dvoje dveře vejděte do chodby, seběhněte dolů
po dalích schodech, skolte jakousi poletující medúzu a kolem vlajících záclon
seběhněte a dolů, kde odbočte doleva. Projděte doleva do dalí dlouhé
chodby s vlajícími záclonami a nyní pokračujte jedinou monou cestou
a do Chapel, tedy kaple. Zde vytlučte vechny nepřátele a posbírejte
ve, co se pobrat dá. Otevřete si i kazatelský pultík, z něj seberte
dalí záznam do deníku. Pak se vrate do chodby s rytířskými brněními,
přes dvojité dveře vstupte do Garden, kde si promluvte se zahradníkem,
projděte brankou, kterou vám on otevře. Na konci pokračujte branou vpravo,
vstoupíte do Dock, pobijte skřety a po kamenné stezce a několika
schoditích seběhněte a dolů k loďce, do které si nasedněte. Nyní
jste se tedy ocitli v Standing Stones, kde vyjděte na vrchol ostrůvku
a z oltáře seberte svitek, získáte tak tít. Zlikvidujte dalí létavici,
vrate se zpět k lodičce, přes mapu se ocitnete v Dock.
Stejnou cestou se vrate zpět a k zahradní bráně, projděte jí,
vejděte na nádvoří, na jeho konci odbočte doleva k mříím, počkejte,
a vám je zahradník z druhé strany zvedne, jste nyní ve Front Gate.
Projděte a na druhou stranu, přes mapu se ocitnete v Lighthousee
před majákem. Vejděte vchodem dovnitř majáku, dole seberte lékárničku,
vyběhněte schody a vylezte nahoru po ebříku. Nahoře si vyslechněte zajímavou
a napínavou historku od stráce majáku, zároveň potom od něj obdríte
klíč od námořnické bedny, Sea Chest Key. Poté u se vrate zpět
dolů před maják, vejděte do domku, uvnitř vylezte po ebříku nahoru na půdu,
kde pomocí klíče otevřete námořnickou bednu, v ní posbírejte stříbrné
náboje a hlavně nezapomeňte na Lighthouse Gate Key, tedy na klíč od
brány majáku. Vrate se dolů, odbočte doprava a úlabinou kolem malého
pomníčku dojdete a k vratům, do kterých vstupte, klíč z námořnické
bedny u sebe máte. Teď se tudí nalézáte v Coastal Ruins,
obejděte celou zeď zprava a vchodem vlevo vstupte dovnitř, kde pobijte vechny
nepřátele. Potom si vyskočte na kamennou skru a seskočte dolů do jejího
otvoru. Po třech po sobě následujících provazových ebřících seplhejte
a úplně dolů do místnosti, zde pozor na nepřátele, kteří mají střelné
zbraně, jakmile je zlikvidujete, posbírejte náboje a lékárničky, seberte z regálu
i vzácnou stříbrnou puku, vejděte do chodby a tak přejdete do dalí části.
Část
8.) Pirates Cove
Nalézáte
se v Pirátské jeskyni, s názvem Pier, přeskákejte si tudí
vpravo po vratkých prknech a k dřevěnému molu, pokračujte po něm vpřed,
asi uprostřed seskočte doleva do vody, u dna jsou lékárničky a nějaké náboje.
Vylezte z vody zpět na molo a na jeho konci vejděte do jeskyně. Vpravo
dole je lékárnička, ale pozor, seshora na vás házejí darebáci dynamit,
rychle ji seberte a po dvou provazových ebřících za sebou vyplhejte
nahoru, kde jim zatněte tipec. Pokračujte dále, po točitých schodech
vystoupejte nahoru, pokračujte do sluje, v ní odbočte doprava,
eliminujte nepřátele, posbírejte náboje, lékárničky a zesilovač, vrate
se a pokračujte dál. Drte se při pravé straně stěny chodby, tak dojdete
do Cavern´s, rozlehlé jeskyně. Jděte do úzké uličky a plazte se po
zemi, aby na vás nevystřelilo starobylé dělo, prohledejte celé okolí, v truhlici
najdete zesilovač a po okrajích jeskyňky fosforové náboje, krabičky s náboji,
dynamit a spousty jiných uitečných předmětů. Pomocí páky si otevřete
branku, za ní v malé místnosti naleznete lékárničky. Vrate se zpět
do jeskyně, naproti vám je výklenek,
přehoďte páku a rychle si naskočte, vyjedete výtahem do vyího patra,
kde skolte dalí dva blbečky, kteří po vás házeli dynamit. Připravte si
kouzlo Haste pro zrychlení, můete si ho i posílit, skočte do vody a
plavte pod vodou na druhý konec, vodítkem a ukazatelem směru vám budou světla
v chodbě na dně, na konci po ebříku vylezte na sou. Pokračujte dál
po dřevěné lávce, na konci sejděte dolů po schůdcích, kde prohledejte pečlivě
celou místnost, jsou zde zápalné láhve a několik lékárniček. Potom projděte
doprava přes dvoje dveře, nyní jste v Barrack v tmavé chodbě,
přejděte a na její konec, pozor, zprava okénkem na vás budou házet zápalné
láhve, take rychle poběte dál a za rohem zabijte toho drzého darebáka.
Z uctivé vzdálenosti pak rozstřelte bedny s nápisem TNT
(trinitrotoluen), v truhlici za tak výbuchem vzniklou dírou ve zdi
najdete zesilovač. Vrate se na konec chodby, vylezte nahoru po ebříku,
odstřelte dalí bednu a vzniklou dírou pokračujte dál. Vystoupejte po
schodech, posbírejte lékárničky, zápalné láhve a deník, na konci skočte
otvorem v podlaze do vody, proplavte pod vodou na druhou stranu ke schůdkům
a vylezte po nich z vody ven. V okolí se nachází několik místností,
vchody do nich lze otevřít přehozením pák, je v nich plno uitečných
předmětů, tak nezapomeňte tuto nabídku vyuít. K jedné z kobek
se po přehození páky a otevření vstupu se musíte plazit, aby vás nezasáhly
střely z ve zdech zabudovaných samostřílů, uvnitř se nachází studna
many, pak přehoďte páku v kobce a stejným způsobem se vrate zpět.
Odbočte do chodby vlevo, rozstřelte opět několik beden z TNT, spíe
pro potěchu a trénink, nebo tím nic nezískáte, po zemi posbírejte náboje
a projděte dveřmi do Treasure Room. Za dveřmi vlevo v místnosti
je na různých místech spousta rozloených beden, stačí střelit do jedné
a vylítnou do povětří vechny a nadělají pěknou paseku. Dojděte si tedy
k osamocené bedně u mříí na konci místnosti, postavte se kousek od
ní, ale ne zase moc daleko, střelte do ní, výbuch vyrazí mří, vezměte
tudí rychle nohy na ramena a proběhněte vzniklým otvorem dříve, ne stačí
vybuchnout i ostatní bedny, jinak, pokud to nestihnete, nezůstane po vás ani
ten příslovečný mastný flek. Pokud tento počin tedy zvládnete, spustí se
animace a po ní se ocitnete v pirátské pokladnici. Seberte z truhlic
a po okolí místnosti ve, co dostanete do inventáře, potom jděte k zazděnému
otvoru v gotickém oblouku, seberte před ním na zemi leící svitek, získáte
nové kouzlo, ale v animaci spatříte, e do místnosti začne vnikat
zelený jedovatý plyn. Zmíněnou zeď tedy prorazte buďto tímto kouzlem, já
jsem pouila raději dynamit, je to přesnějí a rychlejí a vzniklým
otvorem utečte do dalí části, tedy zpět (po kolikáté u?) do Manor.
Část
9.) Manor
Nyní
se tedy nalézáte na stejném místě, kde jste začínali hned na začátku,
tedy ve Front Gate, vydejte se tedy ke vchodu, kupodivu zde tentokrát
nejsou ony kousavé krysy. Po vstupu do dveří se ocitnete v Entrance
Hall, projděte tudí protějími dveřmi, zamiřte si to ke vchodu
vlevo, v animaci si promluvíte se sluebnou, poté se vydejte dál po ní
otevřenými dveřmi, nyní jste ve West Wing. Připravte si tít, můete
si ho i posílit, jako zbraň pak ostrou kosu, poté projděte protějími dveřmi,
jakmile postoupíte kousek vpřed, ve stropu prorazí sklo létající příery,
rychle couvněte zády a ke dveřím, které se po vaem vstupu samy
uzamknuly a vechny příery zlikvidujte, jinak nelze postoupit dál. Jakmile
je pobijete, otevřou se vám automaticky vpravo pod schody dalí dveře, neváhejte
proto a vstupte, nalézáte se teď v Great Hall. V následující
animaci si pohovoříte s vaím přítelem Jeremiah
Weedhavenem, ale ne mu stačíte
povykládat o dosavadních výsledcích vaeho pátrání a cestování, skočí
mezi vás druhý boss v této hře, zlosyn Ambros. Uděláte
naprosto zbytečné gesto a na jeho výzvu odhodíte z vaeho krku zázračný
zelený kámen, zřejmě proto, e nejste z Česka a neznáte známé a
pravdivé české pořekadlo, čiň čertu dobře a on se ti peklem odmění.
On se vám odmění toti tak, e vaemu příteli utne sekyrkou hlavu
a vámi pohozený kámen ihned zasadí do své sekyry, čím získá velice
nebezpečnou zbraň, co po skončení animaci zjistíte vzápětí sami. V následujícím
souboji si tedy musíte počínat tak, e budete před zuřícím bossem utíkat
a stále ho po očku sledovat, zabíhejte pod stropní výklenky, kam na vás
nemůe skočit z výskoku, pokud se vám podaří chvíli se vyhýbat
smrtelným tesům jeho vaím kouzlem posílené sekyrky, pak se na scéně
objeví jakási neidentifikovatelná příera, která se mu zakousne do nohy,
take se vám v tuto chvíli přestane věnovat. Rychle toho vyuijte
a pistolí, nebo brokovnicí mu ze sekery vystřelte vá zelený kámen a
honem ho zvedněte ze země. Příera ho sice pustí, ale on zůstane na chvíli
stát, jako zkoprněný, toho vyuijte, rychle k němu přiskočte a jediným
sekem vaí tolik oblíbené kosy mu kupírujte jeho hnusnou palici, máte
vystaráno, následuje animace a po jejím skončení se ocitnete v Upper
ve vaem pokoji. Seberte nový záznam do deníku, vydejte se po schodech
doprava, projděte dveřmi, promluvíte si se sluhou, pak pokračujte doprava. Připravte
si tít, posilněte si jej, vytáhněte pistoli a připravte si do ní stříbrné
náboje, poté sejděte dolů ze schodů, odbočte vlevo, sluhy si nevímejte.
Dejte se dále po schodech, nato zabočte doprava ke dveřím. Zde vás napadnou
dvě obrovské létající obludy, právě na ně nejvíce platí ta zmíněná
pistole se stříbrnými náboji. Pokračujte a do Entrance Hall, vejděte
do protějích dveří, vydejte se chodbou a na její konec, vejděte do
dvojdílných dveří vlevo. Na krbu seberte Study Key (klíč od
studovny), vlevo seberte zápisník a v koupelně lékárničku. Teď se
vrate stejnou cestou zpět a do Central
Upper, drte se při pravé zdi,
projděte dveřmi do Studovny, na krbu seberte Widow´s Watch Key (klíč
hodin vdovy) a deník. Rozlícený duch Aaron na vás sele
neidentifikovatelnou příeru, která vás začne prohánět, pouijte tedy
kouzlo Spěch, nebo tento zmetek nelze zabít, vezměte nohy na ramena a
trapem vběhněte do chodby, kde zabočte do nyní otevřených dveří vlevo,
tak se ocitnete v North Wing
Upper. Utíkejte tryskem stále vpřed dlouhou chodbou, na konci neproskakujte
zrcadlem, ale odbočte doleva a dalí dlouhou chodbou utíkejte dopředu, na
konci se přes dveře dostanete do zeleného pokoje, tedy do Widow Watch. Seběhněte
dolů po schodech a vstupte do dveří, po dalích schodech sbíhejte dolů,
projděte otvorem ve zdi (na stole seberte lékárničku) a přistupte k otvoru,
za kterým vidíte jakési barevné sněení. Rozběhněte se a proskočte tímto
otvorem, je to toti vzestupný proud, fungující jako výtah, budete vyneseni
nahoru na terasu. Jetě dříve, ne vejdete do vchodu, přeskočte si doleva
na ikmou střechu, po ní se dejte a na kraj a seskočte dolů na vrek zídky
a teprve z něj na zem, jinak byste přili o notnou dávku zdraví. Dole
posbírejte lékárničky a náboje a po provazovém ebříku si vyplhejte
zpět nahoru. Pak toté udělejte na pravé straně, dole najdete mimo jiné i
zesilovač, poté znovu zpět po provazovém ebři. Teď u tedy vstupte do
vchodu, na zemi posbírejte náboje, vpravo u zdi v roku seberte Lightning
Rod (bleskosvod), vrate se na terasu, zasaďte ho doprostřed kulatého výstupku,
bací do něj blesk, získáte tak nové kouzlo Lightning
a záznam do deníku. Projděte znovu vchodem dovnitř, sejděte dolů po
schoditi a toto kouzlo pouijte na levé dveře, tak si je otevřete. Teď
se nalézáte v Great Hall, vejděte vlevo do dveří, zapněte si
kouzlo Spěch a po bednách si vyskákejte pro zesilovač, na bedně u dveří
seberte zápisník. Vrate se, sejděte dolů po točitých schodech, poté po
druhých, seberte dvě lékárničky, dveřmi projděte do místnosti, kde jste
svedli před nedávnem boj na ivot a na smrt s Ambrosem, tentokráte
vám zde ale ádné nebezpečí nehrozí. Vrate se zpět do místnosti, kde
stojí v koutě rytířské brnění a dveřmi napravo od něho projděte dál,
napadnou vás dalí příery, co na ně platí, to u snad víte. Pak druhými
dveřmi vyjděte ven na ochoz, nalézáte se teď v Tower Run. Na
balkóně pouijte na kovovou tyč kouzlo blesk, vlevo ode dveří se vysune
zespodu ebřík, vylezte si po něm nahoru. Objeví se ale také drak, pistolí
se stříbrnými náboji rychle ukončete jeho pozemskou pou. Nahoře se můete,
ale nemusíte pokusit postřílet nalétávající netopýry, ale lze jen rychle
doběhnout po terase a k barevnému mozaikovému oknu a zespodu je rozstřelit,
poté si vylezte vlevo po ikmé římse a k němu a vzniklým otvorem
proskočte. Nalézáte se ve věi se sníenou gravitací, seskočte a úplně
dolů, kde pobijte vechny příery. Pak si zapněte kouzlo Spěch a po
schodech s velkými mezerami na obvodové zdi věe si přeskakujte
pomalu, ale jistě k vrcholu, asi v polovině výstupu na vás čeká
jetě jedna potvora, po její eliminaci dokončete výstup. Nahoře u po
normálních schodech dojděte a k růovému stoupajícímu proudu,
vstupte do něj, bude vysátí a na úplný vrcholek, ocitnete se tak v dalí
části.
Část 10.) Oneiros
Teď
jste se ocitli v Amphitheater, obejděte celé hradby, pobijte příery,
posbírejte lékárničky a jiné uitečnosti, vyjděte vchodem ven, vpravo
jsou ploiny s mezerami, přeskákejte si po nich a do vchodu, i tam
naleznete hodně potřebného. Na druhé straně uvidíte vznáející se
objekt s modrým vnitřkem za gotickým obloukem, přeskočte si tudí do
něj, je to ve skutečnosti teleport, který vás přenese dál. Ocitli jste se
tak v Ruins, od této chvíle budete napadání spoustami zrůd různého
typu, nejlépe jim chutná Ektoplazma. Pobijte je tedy, jděte vpravo, za zdí
se na vznáející se zídce vznáí Zesilovač, zapněte kouzlo spěch a
seberte si ho, s přeskokem vám pomohou i stoupající barevné bublinky.
Projděte se kolem, posbírejte vechny Health Vial, vrate se dovnitř
na náměstíčko, z něj se dostanete do tmavé místnosti, kde uslyíte
hlasitý epot. Vyjděte tam tedy po zastřeených schůdcích nahoru a ke
zdi, zapněte Imaginární vidění a prostupte zdí. Nyní opatrně sejděte po
schodech a přeskakujte přes mezery, skákejte doleva a tak seberete na konci Energy
key, vracejte se zpět, nyní skákejte
doleva k modrému teleportu a vskočte do něj. Najděte si místnost, kde
jste slyeli epot a kudy jste vstoupili přes zeď pro Energy key, dejte se k východu
doleva, tak se dostanete k poslednímu modrému teleportu, do kterého si
samozřejmě opět přeskočte. Teď se vydejte doleva a hned zase doleva,
dostanete se tak k mříi, na otvor vpravo od ní ve zdi pouijte Energy
key, mří se zvedne a vy přejděte po můstku a na konec, kde si seskočte
do otvoru v podlaze, teď jste v Abandoned Fortress. Přeskočte
doleva pomocí kouzla Spěch, vpravo seberte Healt
Vial, na modrou mlhovinu pouijte kouzlo Rozptýlení. Jděte a na samý
konec chodby, seskočte dolů, dejte se doprava, napadnou vás kostlivci a létající
medúza. Po jejich eliminaci pokračujte chodbou vpřed, na vzdálené, ve
vzduchu se vznáející trosce odstřelte příeru, a neprudí, tam se
toti nyní musíte dostat. Dejte se doprava a po schůdcích sejděte a na samý okraj, před vámi se počnou zviditelňovat a
skládat v celek dladice, pokračujte tedy po nich stále dál, objevíte
tak dalí schoditě, na které si přeskočte. Potom přeskočte na dvě
osamělé dláky, opět popojděte, poté na zcela osamělou dláku a to
opakujte stále znovu, budete se pomalu přibliovat k trosce, z poslední
takto vytvořených ploinek si přeskočte na pevné schody a jste tak na místě,
kam jste se měli dostat. Uvnitř posbírejte ve, co najdete, teprve potom si
přeskočte do modrého teleportu, budete přeneseni do dalí části.
Teď jste tedy v
Keisinger´s Stronghold, přejděte na konec mostu, seskočte dolů, dejte
se doprava a vskočte do díry v altánu. Otočte se na druhou stranu a
vydejte se nahoru po schodech vlevo, pobijte příery, seberte zdraví a po
schodech vpravo projděte dveřmi, vstoupíte do
Keisinger´s Studio.
Projděte dveřmi naproti, získáte nový záznam do deníku, koste a koste, na
konci odbočte do vchodu na pravé straně. lápněte na dladici, zvednou se
mříe, sejděte dolů po schodech, za nimi vpravo otočte malým kolečkem,
spustíte tak vodu. Vrate se po schodech zpět, lápněte na jinou dladici,
po zvednutí mříí projděte k bazénu, nyní jí plného vody. Vskočte
do něj (můete pro jistotu pouít kouzlo Zrychlení), těsně pod hladinou
vplujte do otvoru, v rouře odbočte do jiné roury vlevo a seberte zlatý Sextant,
rychle se vrate nahoru na hladinu, po malém ebři vystupte na sou. Sextant
vlote do těla podstavce, v bazénu se zvedl sloupec vody, vskočte
do něj, plavte nahoru, tam si vyskočte na vystouplou lávku a vejděte do výstupku
s teleportem, jste přeneseni do
Keisinger´s Stronghold.
Jděte tudí dopředu, na modrou clonu pouijte kouzlo Rozptýlení a příeru
vymate pomocí Ektoplazmy. Ze stolku před vámi seberte Studnu many,
rozptylte dvě dalí modré mlhoviny a posbírejte ve, co můete. Nyní se
vrate zpět k teleportu a před ním odbočte doprava do chodby. V místnosti
na zdi otočte kolečkem, tak do něj napustíte vodu, potom rozehněte
kouzlem Skull Storm (Bouře Lebek) pod kotlem oheň, vrate se ke schoditi,
dejte se po něm nahoru, zatočte doprava a v chodbě opět po schůdcích
vpravo, kde přehoďte páku. Pára vystupující z kotle roztočí u
stropu větrák a tak se zvednou mříe, vejděte dovnitř, kde seberte Energy
Key. Vrate se zpět ke schoditi a pokračujte kolem něj do chodby naproti,
vlevo pouijte na otvor vedle mříe získaný Energetický klíč, mříe
spadnou. Pokračujte po schodech dál, teď jste v Keisinger´s Studio. Projděte dveřmi,
otevřete kryptu, za oltářem najdete zdraví, vrate se, odbočte doprava a
po schodech se dostanete k teleportu, do kterého vstupte. V místnosti
s klenutými oblouky projděte dveřmi za nimi, pak projděte bránou před
vámi, za ní vstupte vpravo do modrého teleportu, teď jste v Oracle.
Jděte kupředu, příery zlikvidujete nejlépe kouzlem Bouře lebek, nebo
Ektoplazmou, naleznete deník, po kvádrech si vyskákejte nahoru a vskočte do
krvavé lázně. Plujte a na samé dno a na konci naleznete Ancient
Artifact
(Starobylý Artefakt), plavte dál, komínkem vyplujte nahoru do místnosti, kde
na sochu pouijte Imaginární vidění, spatříte na ni srdce, které vystřelte
pistolí, seberte ho ze země, je to Human Hearth (Lidské srdce). Plavte
potokem krve kolmo nahoru, přiblííte se tak ke zlaté mříi, spadne před
vámi sama, plavte dál nahoru, kde v místnosti zlikvidujte Ektoplazmou příeru.
Za vodopádem krve najdete zesilovač,
poté vejděte do krvavé clony a seskočte si dolů pro zdraví. Vrate se a
úplně nahoru, přejděte po mostě a za ním plavte jetě vý. Nahoře nečekejte,
a vás napadnou skřeti, byl by s nimi velice těký boj, polote
doprostřed krvavé lázně Lidské srdce, sjedete tak i s ním ní do
bezpečí. Ve výklenku seberte Arcane
Spiral (Tajemnou spirálu), naproti vstupte do modrého teleportu, ocitnete se v Keisinger´s
Studio. Projděte dveřmi, dejte se
po schodech doprava, nahoře projděte dveřmi vlevo, na oltář polote
Starobylý Artefakt, vrate se zpět dolů, kde přehoďte páku. Z podlahy
vyjede jakýsi stojan se svitkem pergamenu, seberte ho, získali jste nové
kouzlo Flying (Létání). Pouívá se tak (nepůsobí ale dlouho, dole na obrazovce
je kresba ptáka, uvnitř má něco jako klíčovou dírku, která je zelená,
jakmile zčervená, kouzlo končí a zřítíte se), e stisknete klávesu pro
skok a vemi kurzorovými klávesami a pohybem myi navigujete směr vaeho
letu tak, abyste doletěli do modrého teleportu nad dveřmi, tak se ocitnete v Keisinger´s Stronghold.
Vydejte se doleva k mostu, ten se ale před vámi zřítí, stejným způsobem
tudí přelete na druhou stranu, na konci vstupte do modrého teleportu, tak
jste se dostali do Hovling Well.
Nyní se musíte dostat postupně pomocí létání po ve vzduchu se vznáejících
ploinách a nahoru ke vchodu do chrámu, je to velice obtíné, take
doporučuji si po přistání na kadé z ploinek hru uloit a znovu
nahrát (jen pro připomenutí F6, pak F7), jinak zde zatvrdnete hodně dlouho.
Jakmile přeskočíte z poslední ploinky k chrámu, vejděte do
jeho dveří, zapněte si co nejvíce posílený tít a po schodech sejděte k fialově
zářícímu sloupci, zapněte tít a rychle proběhněte na druhou stranu ze
záře ven, po cestě tak seberete Arcane Spiral (Tajemnou spirálu).
Obejděte místnost a zpátky ke schodům, za nimi odbočte k druhé
straně, vejděte vpravo do vchodu a přejděte a do druhé místnosti. Zde se
musíte opět pomocí kouzla Létání dostat a nahoru ke stropu do modrého
teleportu, tady u je to o moc lehčí, nebo na obvodové zdi věe jsou výstupky,
které pouívejte na mezipřistání. Vlétněte do teleportu a ocitnete se v Ziggurat.
Lehce si přelétněte doleva kolem ohnitě přes balvany, tam naleznete
spousty nábojů a hlavně lékárniček. Vrate se, projděte bránou na volné
prostranství, přeskočte si doleva na schody, jděte doprava a po dalích
schodech, zabočte doleva, ale drte se co nejdále od zdi, udeří toti
blesk do hradech a vypadnou kameny. Zlikvidujte v okolí dva přízraky,
vyskočte si na kameny a vylete nahoru s jednou přestupnou stanicí. Utíkejte
po schodech nahoru, pozor na dalí padající balvany,nahoře vlevo na zdi
zeje po nich díra, vylete tam, najdete zdraví. Pokračujte dál po schodech
nahoru, po chvíli spadnou opět balvany, ale v díře po nich u nic
nenajdete. Přeskákejte proto tyto zmíněné balvany a mazejte si to po
schodech a nahoru, tak se ocitnete po dvojité animaci před bossem
Keisingerem. Puste se s ním do boje, obaluje se ochranným obalem a střílí
po vás blesky a lebkami, take se kryjte, můete se i schovávat do otvoru v podlaze
a pouívejte na něj stříbrné náboje a kouzlo Bouře lebek. Jakmile ztratí
ochranný obal, propadne se do otvoru v podlaze sám, skočte tam za ním,
ale on bude pod vámi otevírat mříe a vy se budete propadat stále ní.
Brzděte vá pád kouzlem Létání, nesmíte se propadnout a dolů, přili
byste o ivot. Jakmile se dostanete popsaným způsobem k nejniímu výklenku
ve zdi, schovejte se tam a bosse dodělejte kouzlem Ektoplazma, nebo Bouří
lebek, můete si samozřejmě i pomáhat pistolí. Jakmile ho dobijete, zřítí
se do propasti sám a máte ho z krku. Spatříte dalí animaci, v ní
vám budou za vá čin děkovat ptačí zrůdy, po jejím skončení se
ocitnete v dalí části.
Část 11.) Manor
Ocitli jste se v Tower
Run
u Studně many, je zde opět zmenená gravitace, tak si seskákejte a úplně
dolů, kde projděte dveřmi do Central
Lower.
Připravte si kouzlo Spěch, posbírejte lékárničky, dejte se doprava, opět
doprava po schodech, vá dobře známý duch Aaron se straně rozzlobí, tak
rychle utíkejte po schodech nahoru. Ocitnete se v Central
Upper,
po skončení animace se vydejte doprava, proběhněte přes příčnou chodbu a
hned za ní odbočte vpravo a vběhněte do otevřených dveří, teď jste tedy
v North
Wing Upper. V místnosti seběhněte dolů po schodech,
rychle proběhněte přes troje dveře a v dalí místnosti pokračujte
vpřed přes jiné dvoje dveře. Před zrcadlem odbočte doleva, zabočte
vpravo, promluvíte si se sluhou, dostanete od něj klíč od Work Room (od
pracovny), projděte dál dveřmi
vlevo a za druhými dveřmi se ocitnete v Inner Courtyard. Na nádvoří
přeskočte zídku, po zborceném zábradlí si vylezte na horní terasu, z ní
pak po ebříku nahoru, odtud pomocí kouzla Spěch na nií stříku
doprava, z ní vlevo proskočte otevřeným oknem do místnosti. Zde posbírejte
náboje a dynamitové patrony, seberte deník, slezte dolů po ebříku a přiblite
se k Aaronovi, spustí se animace, po jejím skončení skolte u stropu se
vznáející potvoru pomocí kouzla Bouře lebky, z obrazu na kterém
pracoval Aaron spadne na zem klíč Bethany´s
Gate (od brány Bethany) a projděte
dveřmi do stáje, které jsou ji nyní otevřeny, kde najdete lékárničky.
Druhými dveřmi vyjděte na dvorek, dejte se doprava, na konci odbočte doleva
a projděte bránou, nalézáte se teď v Gardens.
Vpravo za dveřmi naleznete lékárničky a dynamit, vrate se ven, prohledejte
vechny zahrady a z té poslední potom vyjděte ven a projděte vpravo bránou
do dalí části.
Část 12.) Bethany´s Cottage
Nejdříve jděte doprava, za zídkou najdete náboje,
dynamit a lékárničky, potom se vrate, nyní jděte rovně, na konci projděte
mezerou v zídce doprava k domu Bethany.
Prohledejte vechny místnosti, v té napravo ode dveří spuste kouzlo
Imaginární vidění, spatříte Bethany, jak ukládá pod podlahu pro vás potřebné
předměty. Na toto místo pak hoďte dynamitovou patronu, ze vzniklého otvoru
v podlaze vyzvedněte Aaron´s
Room Key (klíč
od pokoje Aarona) a Aaron´s
Jaw (Aaronovu čelist), hned nato budete napadeni hordou
příer. Po schodech vyjděte do prvního poschodí, přeskočte si pro lékárničku,
vyjděte na balkón a přeskočte doprava na ikmou střechu, nahoře se skrčte
a prolezte oknem do místnosti, kde najdete zesilovač, zlikvidujte zbytek skřetů
a známou cestou se vracejte zpět na místo, odkud jste sem přili, po cestě
si ovem na vás brousí zuby dvě obrovské příery, nakrmte je
Ektoplazmou, potom u v klidu vstupte zpět do Manor.
Nacházíte se samozřejmě zpět v Gardens,
zamiřte hned ke kuchyni, co znamená ven, za schody zabočte vlevo a vejděte
do posledních dveří vpravo, v animaci vás napadne Aaron, teď jste v North
Wing Upper, proběhněte do dveří kolem něj do dalího uloení
hry. Tam vyjděte po schodech nahoru, projděte dveřmi, dejte se doprava, zahněte
na schody vlevo, u známého zrcadla se dejte doprava. Pokračujte během dál a
do místnosti, kde vás Aaron před tím nechtěl pustit ke kouzlu Zesílení,
pokračujte po krátkých schůdcích dolů a odbočte do prvních dveří
vlevo, tedy do pokoje Aarona. Naproti seberte ze stolku lékárničku a Beathany´s
Room Key (klíč od pokoje Beathany). Spatříte cloumání
dveřmi, zlý dětský chechot, tak honem se schovejte za postel a skrčte se, nějaké
podivné temné síly se vás budou toti chtít vysát z místnosti a připravit
vás tak o ivot. Pokud to přeijete, co ovem musíte, atakování přestane,
proto vyjděte dveřmi zpět do chodby, odbočte za dveřmi vlevo a pospíchejte
na samý konec chodby, přejdete tak do Central
Upper.
Odbočte doleva, ocitnete se tak v pokoji Beathany, tam vlevo seberte ze
stolku deník, tak si otevřete vpravo za vámi vchod, ale stojí v něm
nebezpečná zrůda. Zapněte si kouzlo Imaginární vidění, tak vám neukodí,
oběhněte ji a slezte dolů po ebříku, ocitnete se v Crypt.
Popojděte dopředu, spatříte přikovaného a domněle tedy u mrtvého
Aarona, no nedejte se mást. Nejdříve si připravte co nejvíce posílený tít
a jako zbraň si navolte kosu, pak si raději hru ulote (F6). Poté se připlite
k Aaronovi, vrátíte mu tak jeho čelist, on oije, utrhne se z okovů
a teď tedy nastane mela. Nechávejte stále tít zapnutý, pokud vám ho
Aaron zničí, zapněte jej ihned znovu. Sekejte přitom do něj kosou, seč vám
síly stačí, pochvíli mu utnete ruku a on si vskočí doprostřed kruhu, bude
se snait vás zasáhnout řetězem, ale je zbytečné po něm střílet, ale k sobě
vás nepustí. Stoupněte si raději ke dveřím, jak po vás sekne řetězem a
ten se mu zasekne na chvíli do dřevěné výplně, vyuijte toho, doběhněte
k němu a utněte mu tu jeho zrzavou a zpupnou palici jediným sekem vaí
kosy, teď máte od něj definitivně pokoj a přejdete v pokoji do dalí
části.
Část
13.) Eternal Autumn
Teď se nacházíte ve Forest, budete se muset pomocí
kouzla létání dostat k vodopádu, pokud ovem budete chtít získat
Zesilovač, je to vak dost obtíné a vskutku to nestojí vůbec za námahu.
V této fázi rozbíjejte vechny dbány, které po cestě najdete, je v nich
plno zdraví a dobrot (platí pro celo tuto část). Pokračujte doprava skalní
soutěskou, eliminujte masoravé rostliny, seberte deník, dojděte a k vodě,
jen si dejte pozor, abyste do ní nespadli, skončili byste moc neslavně.
Vlezte si vlevo do ikmé dutiny, po soui pokračujte vpřed, pozor na příery
a mnoho Neandrtálců, kterých se zde nachází jako much a jsou velice nebezpeční,
mají sice starobylé zbraně, ale zacházejí s nimi velice dovedně a skáčou
po skaliskách doslova jako opice. Postupujte tedy průsmykem a nahoru, kde
vstoupíte do Chief Tain. I potom kráčejte stále vpřed nahoru, projděte
tunelem ve skále, přejdete do Airie. Popojděte dopředu, skála se
rozestoupí, udělejte uvnitř pořádek, poberte zdraví, projděte vpravo do
dalí jeskyně. Zde se nachází rovně spousta pralidí, divokých jako ti
přísloveční kanci, ve vázách jsou opět náboje a zdraví. Teď jděte
doleva do dalí jeskyně, i zde proveďte deratizaci, po kameni přejděte do
dalí jeskyně a na jejím konci zatlačte na oltář, obrate se a vezměte
to kalupem zpět, nebo se v lávě usmaíte na kvarek. Nyní se vrate
zpět do jeskyně, kde jste za otvorem viděli plápolat oheň, opatrně vstupte
do tohoto otvoru, obejděte lehající plameny zprava po kamenné stezce, nahoře
vybijte opičáky, dojdete k hořícímu plameni. Jednoho ptáka nahoře
vlevo sestřelte, toho nad plamenem ikovně pomocí kouzla Létání seberte,
získali jste tak novou zbraň Phoenix, rychle utečte do prostoru, který
se tak před vámi objevil, seběhněte dolů po schodech do Chase. Pokračujte
vpřed, pozor na poslední vázu, která po zásahu vybuchne, sbírejte uitečnosti,
hlavně nepřehlédněte Phoenixova ohnivá vejce, tak dojdete a k propasti,
do které seskočte, přibrzďujte pád kouzlem létání, nebo jinak dole
budete na maděru. Pokračujte stále dopředu po kamenné stezce, likvidujte
pralidi, tak se dostanete a k místu, kde si slétněte opatrně dolů k jeskyni,
do které vejděte, ocitnete se tak v Bridge. Projděte jeskyní a
k mostu, přejděte po něm na druhou stranu (pozor na spousty příer),
odbočte doprava a vlevo vstupte do jeskyně, proli jste nyní do Lower
Dwellings. Pokračujte dál po kamenné stezce vlevo, připravte se na frontální
útok Neandrtálců, tak dojdete a k místu, kde jsou starobylí odstřelovači
na druhé straně. Přelétněte si tam tedy za nimi a zlikvidujte je zblízka,
nahoře vlevo je malá jeskyňka, kde najdete mimo jiné i Phoenixova ohnivá
vejce. Vrate se dolů, dejte se doprava a po kamenné lávce přejděte na
druhou stranu, vyplhejte nahoru po rostlinném ebříku, dejte se vlevo a
nad vámi vpravo si vylétněte na pokračování kamenné stezky. Ubírejte se
po ní stále vpřed, tak se dostanete a na místo, kde zdánlivě cesta končí.
Zde slétněte dolů, dejte se doleva a vstupte do následující jeskyně.
Prohledejte vechny místnosti v jeskyni, pokračujte po schodech stále
nahoru, prolete přes několik otvorů ve zdi, pobíjejte opičáky a
rozbíjejte vázy, tak se dostanete do dalí jeskyně Upper Dwellings.
Vyplhejte nahoru po zářezech ve vertikální kládě, pokračujte stále dopředu
a po několika schoditích se ocitnete v Gauntlet. Uprostřed je
jakýsi podivný otáčecí mechanizmus, otočte s ním, otevře se vám
tak dalí cesta vpřed. Pokračujte modře nasvícenou cestou dál a k vodopádům,
dejte se kolem nich doprava, po chvíli se vpravo můete dostat do jeskyňky,
v které se nalézá spousta uitečností. Vyjděte ven a vydejte se
doprava kolem vodopádů stále dál, na konci cesty vyjděte po schodech do Ruins.
Pokračujte vpřed, pozor na zlomyslné pralidi, je jich zde vude jako zrnek máku,
prohledávejte okolní dutiny, kde se dá vyplhat po zářezech v kládách
vý, najdete tak vdy něco potřebného, hlavně později tolik potřebná
ohnivá vajíčka. Tak se dostanete a ke vchodu, kde je vidět vpravo na skále
připendlená mrtvola. Prohledejte důkladně celou tuto oblast, vechny věe
a po jejich vrcholy, opět si pomáhejte plháním po vrypech v kládách.
Tak se dostanete a k uzamčeným dveřím, které nejdou otevřít. Prolétněte
tudí oknem vpravo na sloupu dovnitř, kde otočte ji známým mechanizmem,
vrate se oknem zpět nahoru, dejte se vpravo, nyní ji zejí zmíněné dveře
dokořán, vstupte tedy dovnitř, projdete tak do Arch. Pokračujte
chodbou a nahoru, zlikvidujte příery, tak dojdete k východu, za kterým
spatříte řeku. Zapněte si co nejvíce posilněné kouzlo tít a po
kamenech vlevo si s mezipřistáním přelétávejte opatrně a na druhou
stranu ke vchodu do hnědé chodby, můe vás napadnout čarodějnice a hlavně
si dejte pozor, a se nedotknete vody, okamitě byste přili o ivot.
Zabijte skřeta, pokud jste ji nezlikvidovali při přelétávání, tak vás zmíněná
čarodějka napadne teď, pokračujte obezřetně a k obrovské bráně,
která se nachází na levé straně. Vpravo od ní v malé jeskyňce je příera,
ale i několik dobrot a to i ve vázách, vrate se ven, můe, ale nemusí se
objevit dalí čarodějnice, eliminujte masoravé rostliny. Projděte vlevo
bránou, teď jste se ocitli v Arena, projděte dalími dveřmi,
vlevo před vámi do rohu polete kouzlo Bouře lebek, vznikne tak otvor ve
zdi, polete tam jetě jednu dávku stejného kouzla, tak zničíte mateří
masoravou rostlinu, pokud si tam potom vyskočíte, uvnitř najdete zdraví. Před
tím ale jetě udělejte toté vpravo v rohu vzadu, tam ovem
nenajdete nic. Jakmile toto uděláte, otevřou se dalí dveře před vámi,
tam je ovem několik drzých skřetů, tak se čiňte. Po jejich eliminaci se
dejte doprava, obejděte sloup a pokračujte nyní ji otevřenými dveřmi po
schodech nahoru, pozor na dalí příery, dejte se vlevo. Vyjděte do soutěsky,
zde je několik prvních čarodějnic, take zamněte ochranný tít a pokračujte
stále dopředu, čarodějky likvidujte samostřílem, o to budete mít za chvíli
méně práce. Jděte stále vý, odbočte vpravo a tak se dostanete a do
dalí části.
Část 14.) Final Fight Arena
Jistě jste se dovtípili ji sami, kdo na vás tady u
netrpělivě čeká a brousí si na vás zuby, ano, uhodli jste, budete si to
muset rozdat v boji na ivot a na smrt se samotnou Bethany, čtvrtým
a tudí posledním bossem. Po vstupní animaci, v které spatříte Bethany,
celou nahavenou se na vás vrhnout, začne nemilosrdný souboj. Boj to bude
velice nesnadný, nebo tato příera disponuje velice silnými a vraednými
kouzly a navíc má hned zpočátku několik pomocnic čarodějek, které ji stále
zajiují nový a nový přísun jí tolik potřebné energie. Bude tudí
nezbytně nutné začít právě od nich, jinak nemáte tu nejmení anci na
úspěch. Zapněte si obranné kouzlo tít a jako zbraň navolte normální
samostříl, do výběru inventáře si dejte Zdraví, a si ho můete
kdykoliv doplňovat. A vás ani ve snu nenapadne pouívat zbraň Phoenix, tímto
kouzlem ji jednak vůbec neublííte , nato abyste ji zabili, prochází
toti jejím tělem bez jakýchkoliv následků a navíc, co je nejdůleitějí,
budete ho velice nutně a nenahraditelně potřebovat ve finálním souboji, kde
se bez něj neobejdete, doufám, e jste si cestou nasbírali dostatečné mnoství
Phoenixových ohnivých vajec. Zvolte tak zvanou defenzivní taktiku, co
neznamená nic jiného, ne se snait soustavně ukrývat i v okolních
dolinách, máte k dispozici i kouzlo Létání, tak si vdy po chvíli
vylétněte nahoru do ringu a ničte ji zmíněné čarodějnice, tím zamezíte
monosti regenerace sil potvory Bethany. To vak jetě není ve, co
má tato příera k dispozici, bude toti stále, dokud nezlikvidujete
její asistentky, na vás vysílat pomocí kouzel dalí velice nebezpečné příery,
které je samozřejmě bezpodmínečně nutné zabíjet také. Jakmile se vám
tudí podaří vechny zmíněné potvory eliminovat, zůstane Bethany sama,
hodně zeslabená, take její definitivní konec se přiblíil. Rychle se přepněte
na Kosu, rejděte kolem ní, pouívejte i nadále kouzlo tít a sekejte ji
Kosou, jako přezrálé ito. Dlouho u těmto vaim útokům odolávat nedokáe,
take vskutku brzo ji setnete její zpupnou palici, čím se jí na vdy
zbavíte. Po jejím skonu spatříte velice výmluvnou animaci, spatříte, jak
tomu ve skutečnosti bylo doopravdy s vaím přítelem Jeremiah Weedhavenem, domnívám se, e budete velice překvapeni
a hlavně se nestačíte divit. Po skončení tohoto filmečku pak postoupíte
do poslední, tudí závěrečné části, která je vskutku přetěká,
osobně si myslím, e zde to autoři poněkud přehnali, no nenechejte se
odradit, přece to nevzdáte před samým závěrem.
Část 15.) Standing Stones
Take vás čeká závěrečné finále, tedy neobvykle tuhý a vyčerpávající
souboj s nyní ji odhaleným proradným přítelem, tedy ve skutečnosti
s hlavou vech bossů a straidel, tudí se samotným Králem, e je nadupaný jako motor závodních aut Formule 1, o tom ani na chvíli
nezapochybujte. Na tohoto zloducha neplatí ádná kosa, tak jako na předcházející,
nyní ji v samotném pekle se ocitnuví čtyři bosse, zde musíte
volit ty nejkvalitnějí zbraně a co nejvíce posilněná kouzla, jinak nemáte
tu nejmení anci na úspěch a tudí samozřejmě ani na celkové a
definitivně konečné vítězství. Jako nejlepí taktika, jak se zbavit
tohoto usurpátora se mi osvědčila metoda, kterou se vám nyní pokusím
dopodrobna popsat, samozřejmě, e můete zvolit i jinou, vaí fantazii se
přece meze nekladou, navíc můete samozřejmě přijít i na mnohem efektivnějí
a účinnějí způsob likvidace tohoto převtěleného samotného ďábla.
Navolte si tedy opět co moná nejvíce posilněný ochranný tít, jako
pomocnou zbraň nejdříve dynamitové patrony, nyní můete začít. Zahalte
se ochranným títem a házejte po něm dynamit tak dlouho, pokud neztratí svůj
ochranný háv, potom se rychle přepněte na Zdraví a na kouzlo Bouře lebky,
ochranný tít je vám od této chvíle k ničemu. Král toti změní svoji
bojovou taktiku, začne otevírat svoje útroby a bude vás chtít takto vsát
do sebe, střídat to bude s rozevíráním rohů na hlavě, take mu tam
házejte Phoenixova vajíčka podle toho, o co se právě snaí. Jakmile vám
dojde jejich zásoba, jste zcela odkázání na kouzlo Bouře lebky, nic jiného
na tohoto ďábla neplatí. Pokud v tomto svém bohulibém počínání
vydríte a obstojíte, pak ho konečně zlikvidujete a čeká na vás u
jenom závěrečná animace.
Závěr :
Musím se přiznat, e jsem od
rozuzlení příběhu v závěrečné animaci čekala mnohem více, nebýt
toho, e ve 14.) Části dolo
k nečekanému odhalení a rozuzlení příběhové zápletky, musela bych
říci, e jsem závěrem byla docela zklamána, připadlo mi toti, e jsem
se s hrdinou, za kterého jsem celou dobu bojovala se spoustami zmetků a příer,
trmácela zcela zbytečně, protoe závěr byl nějak podivný, ne-li pochmurný,
a skeptický. Domnívám se, e tady to autoři u hodně odflákli, co
povauji na kodu jinak této velice, vzruující, fantastické a napínavé
hry, plné soubojů, kouzel a čarování. Tak tedy velice neslavně skončil
tento bájný příběh.
|