Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Command & Conquer: Red Alert - The Aftermath
A. Nové jednotky
Tady je tabulka, která ukazuje nové
jednotky a požadované budovy, potřebné předtím, než mohou být vybudovány
v multiplay :
Jednotka |
Strana |
Tech. úroveň |
Požadavky |
ChronoTank
Mechanik
Demo Truck
Shock Trooper
Tesla Tank
Missile Sub
M.A.D. Tank |
Spojenci
Spojenci
Obě dvě
Rusáci
Rusáci
Rusáci
Rusáci |
7
2
10
4
4
5
4 |
Allied Tech Center, War Factory
Service Depot, Tent Barracks
Missile Silo, War Factory
Tesla Coil, Barracks
Tesla Coil, War Factory
Soviet Tech Center, Sub Pen
Soviet Tech Center, War Factory |
B. Technické úrovně
Tato tabulka ukazuje, které jednotky Red
Alertu, budovy a schopnosti jsou dostupné na různých technických úrovních
v multiplay.
TL |
Jedn.Spojenců |
Budovy Spojenců |
Ruské jednotky |
Ruské budovy |
1
|
Rifle Infantry
Rocket Soldier
Medic
|
Tent Barracks
Power Plant
Ore Processor
Ore Silo
Sandbag Wall
Pillbox |
Grenadier
Rifle Infantry
Rocket Soldier
|
Barracks
Power Plant
Ore
Processor
Ore Silo
Fence
Flame Tower
Barbed Wire |
2 |
AT Mine
Ranger
Ore Truck
Transport
Light Tank
Turret |
Layer Radar
War Factory
Service
Depot.
Camo
Pillbox
Naval Yard |
AP Mine Layer
Ore Truck
Transport
Attack Dog
Heavy Tank
V2 Rocket Launcher |
Radar
War Factory
Service Depot.
Kennel
Sub Pen
|
3 |
PT Boat
APC
Engineer |
AA gun |
Yak
Spy Plane*
Engineer
Submarine |
Airfield |
4 |
Medium Tank
Spy
Destroyer |
Sonar Pulse* |
Flame-Thrower
Soldier |
Tech Center
Tesla Coil |
5 |
Artillery |
Advanced
Power Plan
Concrete Wall |
Parachute
Bombs* |
Advanced Power
Plant
Concrete Wall |
6 |
Longbow Apache |
Helipad |
Hind |
Helipad
SAM Site |
7 |
Cruiser |
Tech Center
Gap Generator
GPS Satellite* |
Mammoth Tank
MIG |
|
8 |
MCV
Tanya
Thief
Mobile Gap Generator |
|
MCV
Tanya
Chinook |
|
9 |
Chronoshift*
Mobile Radar Jammer |
Chronosphere |
Invulnerability* |
Iron Curtain |
10 |
Atomová Bomba* |
Missile Silo |
Atomová Bomba* |
Missile Silo |
(*
= Tato položka je speciální hrací schopnost.)
C. Popisky velikostí map pro Multiplay
Když si v multiplay vybíráte mapu, jistě
si všimnete, že na konci názvu každé mapy jsou nějaká písmena.
- SM = Obecně znamená menší mapu (Smaller Map). Doporučeno pro 2 - 4 hráče.
- MED = Obecně znamená středně velkou mapu (Medium Map). Doporuceno pro 4 -
6 hráčů.
- LG = Obecně znamená velkou mapu (Large Map). Kdokoliv mezi 6 - 8 hráči může
hrát na těchto mapách.
- MEGA = Extra
veliké mapy, dostupné pouze v modulu Aftermath.
Na všech těchto mapách může hrát jakýkoliv
počet hráčů (od 2 do 8). Popisky jsou spíše jako doporučení.
D. Tipy & Taktiky
- Jak
se ubránit proti Atomovému autíčku (Demo Truck) ?
- Pro Spojence (Allies) jsou Jeepy a
kulometná hnízda (Pillbox) absolutně nejlepší na zničení přijíždějících
Demo aut. Jestliže o pár z nich přijdete, není to tak velká ztráta;
odstranění Demo aut je o mnoho důležitější, není? Pro Ruské hráče,
helikoptéry Hind jsou ideální pro tuto práci, stejně jako Tesla tanky a (věřte
tomu nebo ne!) Plamenometné věže (Flame Turrets).
- Znovuobjevení Infanterie
- Kvůli změnám v rychlostech stavby, pěšáci
(Infantry) jsou více užiteční v počátku hry. Znám hráče, co byli
doslova smeteni ztečí infantérie hned v úvodu hry (tzv. rush), protože se
snažili stavět tanky a ostatní časově náročné jednotky.
- Obrana sklízecích kombajnů (Ore Truck - Harvester)
- Ve verzi Aftermath je ještě důležitější
chránit si své "Harvíky". Tesla tanky a ChronoTanky jsou na jejich
ničení opravdu velmi dobré, takže byste si měli být opravdu dobře vědomi
toho, kde se zrovna nacházejí a opatřit jim co možná nejlepší ochranu.
- Nukleární
domino
- Neposílejte mnohonásobný útok Demo autíček
najednou, protože mohou způsobit řetězovou reakci. První, který vybouchne,
odstraní i ty ostatní. Pošlete je v určitém rozptylu, abyste o všechny nepřišli.
E. Strategie pro Spojence
- Příliš
mnoho Ruských tanků?
- Odřízněte jim přísun peněz svými
ChronoTanky. Ty mohou zničit Kombajny a ihned se vrátit zpět dříve, než
stačí Rusáci vůbec zareagovat. Tři ChronoTanky zničí jeden Harvester
celkem bez problémů.
- Budujte
imitace (fake) společně s protivzdušnou obranou (AA guns)!
- Nemůžeme dost dobře vystihnout, jak je
důležité, držet si MIGy daleko od své "základovky" (Construction
Yard), jelikož Rusáci jsou nyní více neochotní k pozemním útokům.
Postavte imitaci základovky (Fake Construction Yard) a AA guns na místa pravděpodobného
bombardování. Jestliže zničíte pouze jeden MIG při útoku na imitaci základovky,
vyšli jste směrem kupředu.
- Automatická
oprava Kombajnů
- Postavte Mechanika právě na místo, kde
Kombajny vysypávají náklad do Rafinerie. Každý Kombajn, který přijede složit
svůj náklad a je poškozen, bude automaticky opraven! Nadávejte Mechaniky na
hlídku (guard), protože jinak bude pobíhat kolem a léčit ostatní jednotky.
- Zteč
ChronoTanků (Chrono-rush)
- Je to sice drahá záležitost, ale výsadek
pěti ChronoTanků do něčí základny v klidu odstraní jakoukoliv budovu.
Společně s Atomovou bombou, následující na správné místo, můžete
odstranit cokoliv. Dávejte si pozor na raketomety V2, které mohou zničit Váš
Tank na jeden výstřel.
- Chrono-lis
- Teleportujte ChronoTank nebo obyčejný
Tank pomocí Chronosféry na pěšáky, popojeďte, a mlask! Výborné proti hráčům,
vyznávajícím útoky s Tanyou.
- Ochrana přístavů
- Od chvíle, kdy mohou Rusácí používat
ponorky jako útočnou sílu, budujte Lodě PT (PT Boat) a Ničitele (Destroyer)
a udržujte námořní kanály k Vaší základně chráněné.
F. Ruské strategie
- M.A.D.
Tanky jsou Vaši přátelé! ("mad" = šílený...)
- I když způsobují ztráty i Vám, MAD
Tanky jsou výborné na zastavení velkých útoků (jsou účinné i na
letadla!), takže je mějte připravené blízko přístupů do Vaší základny.
Mohou být taktéž použity k 'povzbuzení' zásadně se bránících typů hráčů,
aby ze své základny vystrčili růžky.
- Shock-trooperovské
barikády
- Jednou z nejlepších vlastností jednotek
shock troopers je ta, že jednoduše nemohou být přejety žádným vozidlem. Už
mnohokrát jsem byl zachráněn od mocných útoků tanků prostě tak, že tyto
jednotky postavil k přístupům do základny. Tanky jsou nepřesné ve střílení
do infanterie (pěšáci), pokud ovšem druhý hráč nemá artilerii nebo
"védvojky" a nebo demo trucky. Tanky tak skončí před Vašimi řadami
shock trooperů (kteří jsou dost dobří při ikvidaci tanků!), připravení
pro obětování se za záložní jednotky.
- Agresivní
použití Raketové ponorky (Missile Sub)
- Nečekejte, až Spojenci (Allies) postaví
přístav před Vámi. Raketové ponorky jsou přesnější (dokud se cíl
nepohybuje) a stejně tak smrtonosné jako jsou Křižníky Spojenců (Cruiser).
Několik těchto ponorek dokáže naprosto zdecimovat velice rychle celou základnu.
Jsou také excelentními jednotkami vzdušné obrany, pokud jim zadáte mód hlídky
(guard mode). Ale buďte opatrní, protože stejně jako Křižníky (Cruisers),
vyžadují ponorky podporu jiných jednotek, jelikož nemohou zaměřit jiné námořní
jednotky.
- Špionážní
letouny (Spy Planes) jsou velmi cenné!
- Nyní, když zůstávají Gapy zahaleny
delší dobu, můžete používat špionážní letouny, aby nalezly kritické
budovy a poté poslat MIGy je odstranit. Mými oblíbenými cíli jsou Spojenecké
Tech Centrum a Atomové vozidla (Nuke Truck), které se jen tak poflakují nečinně
po základně.
- Stavte
obranyschopné základny!
- Je nesmírně důležité pokrýt všechny
oblasti Vaší základny obrannými jednotkami nebo budovami. Díky GPS a
Chronotankům, se může hráč za Spojence velice jednoduše dostat do nebráněných
částí Vaší základny a způsobit katastrofu. Budujte Tesly po obvodu i
uvnitř Vaší základny a používejte také Tesla tanky a V2, aby se postaraly
o ochranu základny. Vzájemně se překrývající a doplňující obrany udrží
Spojenecké Chronotanky v klidu. I kdyby se nějaký dostal dovnitř, V2, Tesla
tanky, Tesla sloupy a dokonce i pěší vojsko dokáží Chronotanky dostat
velice rychle, takže mějte vždy nějaké "po ruce".
- Používání
Železné opony (Iron Curtain)
- Jelikož je to rychlejší, je to i daleko
užitečnější při napadeních a obraně základny. Pamatujte na to, že
budovy mohou být schovány "za železnou oponu" stejně dobře jako
jakákoliv jednotka!
- Odstraňte GPS!
- Jelikož se Chronotanky mohou objevit
pouze na místech, kam Spojenecký hráč "vidí", zničením jeho
Tech Center mu odeberete velikou část možných útoků a Vy se můžete tak více
soustředit na vytvoření výborné obrany Vaší základny. Pamatujte na to,
že zničení GPS také způsobí úplné "zatemnění" mapy Spojeneckých
hráčů! Uvrhněte je do tmy a potom: "Útok!"
G. Různé
- LST /
pokladač min (Mine Layer) "cheat"
- Kvůli zabezpečení zpětné vazby s Red
Alert a Counterstrike se ukázalo nepraktickým tento cheat odstranit, takže
chci, aby o tomto cheatu věděl každý, aby bylo všem na herním poli rovno.
Jednoduše řečeno, jestliže seskupíte (group) jakoukoliv jednotku či
jednotky, které jsou pomalejší než LST nebo Pokladač min (Mine Layer) a uděláte
z nich formaci, všechny jednotky se budou pohybovat rychlostí jako LST či
Pokladač min (Mine Layer)! Toto funguje pro všechny jednotky ve hře - námořní
i pozemní. Takže až uvidíte skupinu jednotek, pohybujících se nezvyklou
rychlostí tak víte, že Váš protivník podvádí!
- MAD Tank
- Takže co dokáže ? 45% škody jednotkám,
40% škody budovám a ŽÁDNÉ škody pěším vojskům. % je z celkových
hitpointů, ne z momentálních, takže 3 MAD tanky ve stejné oblasti zničí VŠECHNY
budovy a jednotky (kromě pěšectva), pokud ovšem ani jedna z nich nebyla mezi
jednotlivými detonacemi opravována. Oblast dosahu při výbuchu je 20 čtverečků
okolo tanku (průměr 10 čtverečků). Pokud možno, doporučuji proti nim používat
výhradně pěší vojska! Také pamatujte na to, že jestliže je jednotka zničena
předtím, než stihne dokončit "nabíjení", zabráníte tím vzniku
ničivé šokové vlny!
- Použití
Chronosféry a Železné opony (Iron Curtain) na Demoliční autíčka (Demo
Truck)
- Kvůli nestabilním materiálům v bombě
Demoličního autíčka bude účinek Železné opony (Iron Curtain) pouze 1/60
normálního času. A co se týče Chronosféry, jakýkoliv pokus o přemístění
demoličního auta se projeví jeho okamžitou explozí.
KONEC.
|