Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Command & Conquer: Red Alert 2 - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Command & Conquer: Red Alert 2
klávesové zkratky:
- Přiřazení čísla k určité skupině jednotek [CTRL + libovolné
číslo]
- Nucený útok - chcete-li zjistit jak co střílí, nebo prostě
potřebujete vystřelit a nemáte žádný cíl použijte tento jednoduchý
příkaz [CTRL + klik]
- Nucený přesun - pokud vaše tanky obtěžuje dotěrná pěchota,
rozdrťte jí [ALT + klik]
- Doprovázení - potřebujete-li, aby nějakou vaší jednotku někdo
provázel nebo chránil stačí jen označit doprovodné jednotky a použít
[CTRL + ALT + klik]
- Skok obrazovky na hlavní budovu [klikněte na "H"]
- Kotevní body - hra umožňuje uložit 4 pozice na obrazovce a
kdykoli se na ně vrátit [CTRL + F1 - F4]. Později stisknutím příslušné
klávesy se skokem přesunete na určené místo [F1 - F4].
- Zamknutí pohledu na označenou jednotku ["F"]
- Zastavit jednotku ["S"]
- Přepne další jednotku ["N"]
- Rozptýlení jednotek ["X"]
Aliance
1. Operace Lone Guardian:
úkol : Odrazit útok z vody, spojit se se základnou
a zničit nepřítele.
rada : střílej do barelů. Jejich výbuchy zničí vše kolem
Američané jsou na útok
absolutně nepřipraveni. Naštěstí je zde Tanya a s její pomocí zničte všechny
útočící lodě a následně vojáky kteří se mezitím vylodily na břeh.
Sochu svobody se díky vaší nepřipravenosti zachránit nepodaří a vydejte
se najít vaší základnu. Po cestě narazíte na další své vojáky a vezměte
je k sobě. Až dorazíte do základny rychle zaujměte obranné pozice
(zakopat) u těžebního pole harvester a začněte co nejrychleji verbovat
vojsko (postavte stan na výrobu vojáků). Potřebujete i inženýra na opravu
mostu. Až budete mít silnější armádu vydejte se s Tanyou na nepřítele u
mostu a následně na ruskou základnu. Po její zničení je konec mise.
2. Operace Eagle Dawn:
úkol : získat spět základnu kterou obsadily
Rusové. Zničit všechny nepřátelé.
rada : Tanya vyhodí do vzduchu protivzdušnou obranu a lítači velmi
pomůžou.
Tanky se radši nepokoušejte
zničit a nechte to na lítačích. Vydejte se k jezeru a to obejděte východní
stranou. Zničte kanóny na kraji základny a vniknete dovnitř. V první řadě
zničte flaky a následně i ostatní kanóny. Mezitím dorazí výsadkáři -
inženýři a s jejich pomocí obsaďte vše co jde. Svojí těžbu provádějte
v klidnější oblasti na západních polích a přitom zlikvidujte těžbu nepřítele.
Vyrobte hodně tanků a vojáků a vemte frontu útokem. Až zničíte všechny
flaky dostanete mnoho posil.
3. Operace Hail to the Chief:
úkol : zničte ruský psychoovlivňovač.
rada : obsaďte strategická místa maximálním počtem vojáků. Tyto
civilní domy nenech zničit a popřípadě je oprav pomocí inženýrů.
Rychle obsaďte dva domy vpravo
u mostu a tím získáš dokonalou obranu. Po určité době přijdou
posily, ale bohužel úplně na opačném konci a to jedna na východě a druhá
na severu. Bez jejich pomoci by jsi neobstál. Největší nebezpečí hrozí od
mostů a tak tam připrav pořádnou obranu. Vyrobte si letadla a s jejich pomocí
zničte Psychic beacom který leží uprostřed mapy.
4. Operace Last Chance:
úkol : Vyloďte se a postavte základnu a zničte
psychický zesilovač dřív než se spustí.
rada : odstřeluj nepřátelské harvestry ze vzduchu. Postav přístav
který se ponorky budou snažit zlikvidovat a nedávají pozor na svojí obranu
O něco náročnější mise než
ta předchozí. Rozděl si lodě na dvě skupiny a dopluj zničit děla. Proveď
vylodění, ale nenič toho moc. Postavené budovy se ti budou hodit až budeš
mít inženýry a s jejich pomocí je obsadíš. Na hřišti postav hlavní
budovu (je na jednom transportéru) a následně kasárna. Základnu pořádně
opevni. Problém v této misi jsou ponorky které ničte křižníky a přitom
si stále hlídejte čas. Toho máte teoreticky dost, ale radši si pospěšte.
Půl hodiny před spuštěním zesilovače začne odpočítávání a pak zaútočte
se vším co máte. Chicago musíte obětovat pro záchranu celého světa.
5. Operace Dark Night:
úkol : pronikni do ruské základny na velitelství
a zničit dvě raketové sila
rada : Tanya dobře plave a má velké regenerační schopnosti.
Dojděte s Tanyou (špióni zůstanou
trochu za ní) k budově a obranou věž u které jsou barely zlikvidujte výstřelem
do nich. Tím je průchod touto oblastí otevřen a prostřílej se až k budově
a pošli do ní špióna. Nemusíš je moc bránit protože v případě že ho
zabijí dostaneš nového. Můžeš si dojít pro spojence kteří jsou na východě
a JV. Jděte stále po cestě a přes most po jižním okraji napříč na
západ. První raketové silo by nemělo dělat problémy. Zaútoč od vody a výstřely
do barelů by jsi měl silo s raketou zlikvidovat. Na západě za druhým silem
je zajatecký tábor, kde se výstřely do sudů zmocníte tanku a s jeho pomocí
se dostanete k druhému silu kde zlikvidujete raketu.
6. Operace Liberty:
úkol : získat spět Pentagon a osvobodit
Washington
rada : Tam kde je chodí hodně pěšáků a nejezdí tanky postav psy.
Hned na začátku se dostanete
pod první vlnu útoku. Tu by měli odrazit obranné systémy a ty se mezitím
vyloď vedle Pentagonu. Základnu postav na SZ od budov a vše investuj do
obrany. Je dobré obsadit budovy na západě pro posílení obrany. Přitom
Rusové stále útočí a tak vám pro začátek nezbývá moc času na nic jiného.
Postupně vybudujte protiletecké rakety a leizrové věže na západě a na východě
opevněte cesty pomocí bunkrů. Než začnou útočit roboti musíš mít na přístupových
cestách zakopanou pěchotu. Postav co nejvíce letišť a plně je obsaď.
Postupně likviduj nepřítele a až budeš plně vyzbrojen zaútoč na základnu
za vodou. Po jejím zničení se situace vyvrbí protože vše co nepřítel má
se vydá proti vám. Je to silný a nepříjemný útok a nebudete vědět co dřív.
Poslední základna u Bílého domu už pak bude procházka rozkvetlou zahradou.
7. Operace Deep Sea:
úkol : ubránit Pearl Harbor a zničit vše nepřátelské.
rada : Když je ponorka na hladině může ji zničit cokoliv a vynoří
se když něco pronásleduje.
Začíná být zle. V předcházejících
misích jste se jistě naučily taktice a ovládání. Připomínám že používání
horkých kláves je velmi praktické a účinné.
Co nejrychleji obsaďte vesnici
na západě a vybudujte lodě a obranné věže. Nepřítel bude útočit snad
stále po celou dobu. Na ponorky platí Destroyery a na ostatní lodě křižníky
a letadlovky. Ze začátku se na vás valí útok za útokem a to nejhorší Vás
teprve čeká. Po určitém čase bude na vás každých 10 minut vyslaná malá
atomovka a to je začátek vašeho konce. Jsou možné dvě následující
varianty odvrátit váš konec. Buď pomalá, ale jistější, nebo rychlá náročná
na taktiku s větším nebezpečím vašeho zničeni.
- Pomalá - Postav základnu na co největším místě, aby raketa
neudělala moc škody. Jeden dva baráky se dají opravit a mezitím si šetři
peníze z natěžené rudy.
- Rychlá - po začátku odpočítávání vezměte letadla (20 by mělo
stačit) a leťte k východnímu okraji mapy a potom na sever a nad přístavem
na západ a zničte atomové silo. Pak už by jste měli mít stále převahu
Na obou stranách průlivu
postav Leisrové věže a buduj hlavní údernou sílu z letadlových lodí
(min.6), destroyeri (4), protivzdušné křižníky (2) a transportéry. Pak můžeš
zaútočit na nepřátelskou základnu na ostrůvku.
8. Operace - Free Gateway:
úkol : zničte psychický ovlivňovač dřív než
ovlivní stav Tanye.
rada : postav Tanyu do cesty pěšákům - dokáže jich sama hodně zničit
Vydejte se s Tanyou v předu k
nepřátelské základně a tam výstřelem do sudů zničte nechráněnou
elektrárnu která odstaví strážní věže. Vydejte se k místu vylodění
posil kousek od nalezišť surovin kde vybuduj základnu. Postav
neproniknutelnou obrannou zeď a pak následovně velkou útočnou sílu a vydej
se zničit nepřítele.
9. Operace Sun Temple:
úkol : ubránit získanou základnu
rada : máte k dispozici velmi účinnou speciální jednotku, tak se jí
nebojte použít.
Na vrcholku se nacházejí vězni
a to je první část vašeho úkolu. Vylezte zvody a vězně osvoboďte. Poté
co přiletí helikoptéry obsaďte je inženýry a vydejte se na další část.
Helikoptérou zničte sudy a obsaďte pyramidy. Postavte co nejlepší obranu i
když času je strašně málo a snažte se ubránit útočícímu nepříteli.
10. Operace Mirage:
úkol : dobít všechny základny
rada : Přemístěte svojí základnu na jiné místo
Zvědové hlásí že na vaše
postavení se chystá silná útočná síla a proto prodejte vše co máte a
složte základnu a přemístěte se rychle k laboratoři. Útok na původní
pozici se nedá snad nijak odvrátit a ani vyhrát. Na novém místě vybudujte
obranu a obsaďte na jihu rafinerie. Až budete mít dostatek letadel naleťte vždy
nad elektrárnu a zničte jí . Tím ochromíte obranný systém a základny a
její dobytí už není takový problém. To opakujte až do úplného vítězství.
11. Operace Fallout:
úkol : zničení atomovek před jejich odpálení
rada : nestavte chronosher před odpočítáváním.
Celková výhra se blíží do
konce a nepřítel začíná být čím dál tím nepříjemný a začíná používat
více nebezpečné zbraně. Přestává mu záležet na to m že zničí celý
svět a proto pozor. Začínejte opatrně a vše mimo hlavní ostrov prodejte a
tím si zajistíte pro začátek dostatek prostředků na obranu. Hanovery si
ale nechte a přivolejte si je na svojí základnu. Postavte si základnu, ale
ne chronosper. Zkrátili jste si čas na vybudování armády protože nepřítel
se začne okamžitě připravovat na odpálení atomovek a odpočítávání se
nedá zastavit. Postavte ho až se odpočítávání zapne samo a pak s jeho
pomocí (přesuňte Prism tanky do týla nepřítele), transportérů a letadel
zaútočte a zničte všechny tři atomovky.
12. Operace Chrono Storm:
úkol : konečné vítězství
rada : nesmíte zničit Kreml
Rusům už o nic nejde jejich
konec je neodvratný a proto udělají snad vše od totální prohry. Po vysazení
speciálních jednotek zničte elektrárnu a obranné věže. Po té co přijdou
posily obsaďte těžební věže a základnu pořádně opevněte. Využijte
bungrů na obranu a vytvořte dostatečnou leteckou sílu na zničení atomovku.
Vašim prvořadým cílem je zničit všechny elektrárny a tím ochromit funkčnost
nepřítele. Kreml by byl skoro snadný cíl, ale to nesmíte udělat. Pouze
zlikvidujte stráže. Po objevení Tanye si už jen vychutnejte konec hry i když
pouze za alianci.
Aliance - budovy
Construction Yard
|
-
|
Základna - zde stavíte
všechny budovy - přijdete o ní a máte smůlu.
|
Power Plant
|
-
|
Elektrárna - za peníze
800 kr. slušná zásoba. Ale ta cena...
|
Barracks
|
-
|
Kasárna pro výcvik pěchoty
- vcelku výhodná díky ceně pro "rozšiřování" základny.
|
Refinery
|
-
|
Rafinérie na kredity -
co dodat dalšího?
|
Wehicle Factory
|
-
|
Továrna na bojové
jednotky a Chrono Minery a MCV. Nic víc a nic míň.
|
Airforce Command
|
-
|
Budova umožňující
zobrazení mapy - radar a také je to letiště pro až 4 letadla.
|
Repair Depot
|
-
|
Opravna - neumí opravit
letadla. Když stihnete najet na ní s jednotkou, která je zasažena
Terror Drone, bude Drone odstraněna. Ovšem to se Vám asi jen tak
nepodaří.
|
Naval Yard
|
-
|
Námořní základna a zároveň
opravna lodí.
|
Wall
|
-
|
Obranná zeď, vcelku účinná
- pokud ji postavíte před obranné věže, útočník se nejprve musí
prostřílet skrze tuto zeď a teprve poté začne útočit na věž.
|
Pillbox
|
-
|
Obranné kulometné hnízdo
- proti pěchotě velmi dobré, inženýra zlikviduje na 2 výstřely.
Proti tankům a jiným jednotkám vcelku nanic.
|
Patriot Missile
|
-
|
Protiletecká obrana -
slušná síla, slabší dosah, vysoká cena.
|
Gap Generator
|
-
|
Rušička radaru
zneviditelní nepříteli určitý okruh okolo místa, kde stojí. Více
užitečné v multiplayeru, počítač se zdá je ignoruje.
|
Prism Tower
|
-
|
Výborná obranná věž
do základny. Po postavení 2 a více vedle sebe se jejich úsob sčítá
podle počtu věží v dosahu. Teoreticky můžete udělat celou řadu věží,
kdy se výkon všech sečte do jedné na konci. Velmi povedené.
|
Tech Center
|
-
|
Technologické centrum -
po jeho výstavbě máte možnost stavět některé pokročilejší
budovy jako Chronosphere, Ore Purifier, Prism Tower, Prism Tank atd.
|
Ore Purifier
|
-
|
Užitečná budova pro
zušlechťování nerostů - přidává z každé várky vyložené v
Rafinérii něco málo na Váš účet. Ovšem trochu drahá legrace.
|
Satelite Uplink
|
-
|
Satelitní družice - po
vystřelení zobrazí celou mapu. Vzhledem k ceně - vynikající.
|
Chronosphere
|
-
|
Unikátní budova
Spojenců umožňující po "nabití" (5 minut) přesun až 9
jednotek kamkoliv na mapu, ovšem objevenou (musíte ji vidět). Přesuňte
9 Prism Tanků nepříteli do týla a uvidíte tu legraci :-).
|
Weather Control Device
|
-
|
Po "nabití"
umožňuje seslat na určité území bouři s blesky - je to
alternativa proti atomové bombě. Ovšem méně učiná (subjektivní
pocit).
|
Aliance jednotky
GI
|
-
|
Základní pěchota; možnost
opevnění za pytli s pískem a tím pádem i lepší obrana.
|
Engineer
|
-
|
Inženýr - pro obsazování
cizích budov, rychlou opravu Vašich a opravu civilních stavení.
Pozn. znamení: "Studying blueprints".
|
Rocketeer
|
-
|
Zlí "Rakeťáci"
už jsou zase tady :-))) Slušná jednotka pro napadání Harvesterů,
lehce jde sestřelit nepřítelem. Spíše na průzkum (a na harvestery).
|
Spy
|
-
|
Špión po napadení nepř.
budovy dokáže např. odhalit ponorky, ukrást peníze nebo na čas
vypnout nepříteli proud. Pokud se tam ovšem dostane...
|
Seal
|
-
|
Komando s dobrým dostřelem,
může i plavat. S sebou v batohu nosí hezkou sbírku výbušnin - na 1
nálož padne 1 budova. Snadno je odstřelitelný.
|
Chrono Legionaire
|
-
|
Jednotka umožňující
likvidaci (rozložení na atomy :-)) budov. Většinou rychle odhalena a
zničena. Spíše pro multiplayer. Pozn. znamení: "Removing...".
|
MCV
|
-
|
Mobilní základna. Co
dodat? Po rozložení již nejde znovu složit a přesunout (jen v
multiplayeru).
|
Chrono-Miner
|
-
|
Harvester; po natěžení
se sám teleportuje k rafinérii. Zpět na pole těžit ovšem zase jede
po svých.
|
Amphibious Transport
|
-
|
Obojživelný transportér
- až 4 pozemní jednotky a 8 pěchoty. Standard, možná trochu drahý.
|
Nighthawk Transport
|
-
|
Přepravní helikoptéra.
Až 5 jednotek pěchoty najednou, dokonce disponuje slabším kulometem
vpředu.
|
IFV
|
-
|
Bojové vozidlo umožňující
modifikace při obsazení různou pěchotou: GI-kulomet, Engineer-opravárenský
vůz; bez obsazení střílí rakety.
|
Grizzly Tank
|
-
|
Univerzální bojová
jednotka, v pozdějších misích už není třeba (lepší je Prism
Tank). Slušná výdrž a hlavně silný útok při nejvyšší
hodnosti!
|
Prism Tank
|
-
|
Nejlepší jednotka na
zemi - laserový tank s rozsahem na okolní nepřátele. Za cenu 1200
kred. vynikající sluha. Slabší brnění. Ve skupince smrtící.
|
Mirage Tank
|
-
|
Tank umožňující
maskování se za strom. Útok bez výraznějšího dosahu, vcelku silný.
Brnění slabší. Moc drahá legrace.
|
Destroyer
|
-
|
Univerzální bojová
jednotka na moři - letecký útok proti ponorkám a chobotnicím, proti
lodím a pozemním jednotkám/budovám kanón.
|
Aeigis Cruiser
|
-
|
Křižník. Pouze proti
vzdušným útokům a raketám - snaží se letecké cíle sestřelit svými
raketami.
|
Airplane Carrier
|
-
|
Velmi silná loď
disponující až 3 letadly pro útok jak proti pozemním silám (i
budovám) tak námořním.
|
Dolphin
|
-
|
Podmořská jednotka,
slušně silná, ale moc toho nevydrží. Vyšší rychlost než ostatní
námořní jednotky.
|
Harrier
|
-
|
Silný útok, slabší
obrana - leckdy se ani nedostane k útoku. Střílí jeden pár raket,
proto doporučuji více najednou. Ovšem jako ničitel atomových sil v
některých misích nepostradatelný. Pozn. znamení: "Vector
locked in".
|
Rusové
1. operace Red Dawn
úkol : zničit pentagon
rada : pes bez problémů zabije i zakopaného
vojáka a je samostatný.
Výsadek se provede úplně na
jihu a bude tam i hlavní budova a vedle postav rafinerii a kasárna. Vydej
se na východ kde narazíš na opevnění u rozbitého mostu. Na pěchotu stačí
psi a ty znič protiletadlovou obranu. U dalšího opevnění obsaď budovy a
vojáci se postarají o ostatní. Na severu dostaneš pár tanků a před tebou
je ještě jedno opevnění a pak už jen pentagon.
2. operace Hostile Shore
úkol: zničení nepřátelských základen
rada : střelba do barelů je účinná v každé
misi.
Po vylodění vyčistěte
prostor a až přijede MCV vybudujte hlavní stan. Vybudujte obranu a postavte
loděnici a okolo 10 ponorek. S nimi znič nepřátelské vojsko a přístav. S
vojáky a tanky zaútočte na nepřítele a ničte vše co se dá.
3. operace Big Apple
úkol : obsadit a ubránit Baacon psichic
rada : Ovládnuté jednotky pomocí Beadcon
psichic se přidají na vaší stranu.
Vybuduj základnu a postav 2
rafinérie. Během budování obsaď tři těžební věže a postav silnou
armadfu a sní se vydej na most. Znič bungr a obsaď budovy a obsaď na levé
straně spojenecká kasárna a na pravé War faktory. Poté co obsadíte
laboratoř oboje prodejte. Pokračujte v čištění území a připravujte se
na útok na nepřátelskou základnu. Obsaďte s inženýry Beacon psichic a musíte
jí ubránit. Stáhněte své jednotky na obranu protože se objeví mnoho
spojeneckých jednotek moc se jich nevšímejte a věnujte se pouze obraně.
Jednotky se po čase přidají na vaší stranu a to je konec mise.
4. operace Home Front
úkol : odražení invaze a vyčištění území
od nepřátel
rada : Neútočte s 1 ponorkou stanete se snadným
cílem
Spojenci se vylodí na východ
od vašeho přístavu, ale jedná se slabou invazi a nemělo by být problém
tento útok odvrátit. Potom vybudujte do dostatek ponorek a zaútočte na lodě.
Poté co se objeví další cíle použijte opět ponorky. Mezitím budujte
pozemní vojsko a vydejte se na nepřítele. Mise na souši by vám neměla činit
problémy.
5. operace City of Lights
úkol : dobití Eiffelovy věže
rada :
Vyčistěte okolí a vydejte se
po okolí. Vybudujte si pár jednotek po 15 vojácích a obsaďte budovy. Zde
jsou vaše jednotky velmi účinné. Pošlete jednotku na západ kde jsou těžební
věže a tím si zajistíte přísun kreditů. Další skupina vydá na východ
a pak na sever až k opevnění. Poslední třetí skupina se za ní přesune přímo
na sever. Až budou obě u cíle společně zaútočí. Mezitím první skupina
postupuje podél pobřeží až se k ní přidají pomocné vojska a pomohou při
útoku druhým skupinám. Až se probijete k Eiffelově věži postavte k ní
Tesla vojáky a usmažte vše v okolí.
7. operace Chrono Defense
úkol : ubránit se o určitou dobu
rada : s tanků stavte do obrany jen
Apocalypsy
Je to jednoduchá mise. Musíte
pouze vybudovat co nejlepší opevnění a bránit se. Je to vlastně jediný cíl
mise neopustit pozice a ubránit se všem útokům.
8. operace Desecration
úkol : dobití Bílého domu
rada : odřízni nepřítele co nejdřív od zásob
Rozložte základnu a rozdělte
desoláry a pošlete je na levou a pravou stranu. Počkejte až přiletí výsadek
a až budou těsně nad zemí tak je rozložte. Tím odrazíte první útok a za
pár minut další kdy na vás útočí tanky. Zásoby surovin jsou v tomto místě
slabé a až vám dojdou přesuňte se doprostřed mapy. Tady svedete boj o
suroviny. Zničte mu rafinerie a zaměřte se na Harvestry. Jakmeli budete
schopni zaútočit na Compla udělejte tak. Tím si zajistíte aspoň z tohoto místa
klid protože i tak budete mít dost práce s ostatnímy vojsky. Vytvořte
obrovskou základnu a podnikněte útok na jeho hlavní základnu. Až jí
dobijete obsaďte s inženýry Bílý dům a tím bude mise splněna.
9. oparace Fox and the Hound
úkol : Ovládnutí Snipera a prezidenta.
rada :
Po nezdařeném výsadku se
objevíte u Yoriků. Ovládněte jedoucí IFV a jeďte do základny v pravo. Zničte
ostrahu a ovládněte inženýry s kterými obsadíte kasárna a Battle laboratoř.
Pak se vydejte na východ k druhé základně a zde ovládněte Snipera a tank.
Až základnu obsadíte vydejte se na jich a Sniperem zlikvidujte z dálky stráže
u dolního vchodu do prezidentského paláce. Jděte na západ a prostřelte zeď
tam kde na vás nedostřelí žádná z věží. Poté totéž udělejte na
severu. Vraťte se k první díře a Sniperem postřílejte prezidentskou
ochranku a pomocí Yuriho ovládněte prezidenta.
10. operace Weathered Alliance
úkol : Zničit Weather control
rada : zničíte ho hozením atomové bomby
Poté co se vylodíte vydejte se
se vznášedlem do levého spodního rohu zde je Dreagnouth. Poté co vybudujete
základnu si vyrobte silné loďstvo. S jejich pomocí vyčistěte moře a začněte
Dreagnouty bombardovat pobřeží. Prázdné pláže potřebujete pro vylodění.
Hned na začátku nezapomeňte stavět Nuclear silo pro zničení nejtežších
částí nepřítele. Až vybudujete doopravdy obrovskou armádu vydejte se na
Prisma věže a podnikněte útok na základnu a obsaďte laboratoř. Misi dokončíte
zničením Weather control.
11. operace Red Revolution
úkol : zničit zrádce kremlu
rada : když jednotku ovládne psychovoják znič
nejdříve jeho a pak ovládnutou jednotku.
Velmi obtížná mise která se
do dohrát dvěma způsoby. Mám za to že rychlá a nebezpečná je víc zábavná
a proto se budem věnovat jí. Kousek na SV od základny je horský masiv a
minizákladna. Začni tady a znič věže a flaky. Elektrárnu obsaď a vytvoř
na severu obranu. Nepřátelé z této strany budou stále přicházet. Postav
sem aspoň 3 věže a několik kanónů. Tím se nepřítel nedostane až k tobě
a máš víc času. Na každou stranu dej vzducholoď a to by mělo pro obranu
stačit. Obsaď tři olejárny které jsou na S až SZ. Útoky jsou stélé a
pokad máš obranu pořádnou do základny se po zemi nedostanou a máš čas
vybudovat protivzdušnou obranu a to tak že na SV a SZ dáš po dvou protivzdušných
kanónech a k nim raketometnou pěchotu. Mezi kanóny vybuduj raketometné silo.
Vzducholodě se k němu přes obranu nedostanou. Konec je postupný likvidací
nepřátelských staveb nebo zničení Kremlu.
12. operace Polar Storm
úkol : znič chronosféru.
rada : šikovně postavená vzducholoď dokáže
zajistit zdaleka dostatečnou obranu proti pozemním jednotkám.
Poslední mise je nejtežší a
trochu zdlouhavá. Začínáš na malém ostrůvku a nepřátelská základna je
vlastně vše okolo. Cíl tvého snažení je na severu a dostat se k němu
nebude žádná sranda. Začni budovat základnu a součastně kupu vojáků.
Nepřítel bude do tvého zázemí teleportovat raketomety a tanky. Nebude bezpečno
ani ze vzduchu a tak buďte připraveny. Využívej šíleného Ivana na
likvidaci nepřítele a hodně ratotometníků postav na SZ pobřeží a dej tam
i několik protivzdušných kanónů. Flotila ti moc nepomůže a stačí pár
ponorek a dělových lodiček. Křižník ti stačí jeden. Jediné místo na
vylodění je pobřeží kousek od tvé základny a pře invazí to trochu vykliď
raketami a křižníkem. Na výsadek si vezmi psa který ti pomůže před vojáky.
Obsaď kasárna a to bude tvůj výchozí bod pro další postup. Kasárna
trochu opevni a nezapomeň na útoky ze vzduchu. Je zde vcelku klid a tak není
potřeba dělat moc silnou obranu. Postupuj opatrně a nepřítel tě nechá na
pokoji. Jakákoliv provokace však vyvolá odvetu a asi by jsi se neubránil.
Zaber War Faktory na západě a shromáždi armádu s kterou se vydáš na sever
k letišti. Po jeho obsazení dostaneš pár vzducholodí. Nepřítel ale dostává
stále posily Chromosferou a tak se připrav na záverečný útok. Bude strašný
a výsledek není úplně tak jednoznačný. Hra se dá možná hrát rychlou
metodou postavit co nejvíce vzducholodí (min 9) a vydat se zničit Chromosferu.
Když se to podaří máte celkem vyhráno. No a to je konec celé hry.
Soveti jednotky
Conscript
|
-
|
Základní pěchota;
velmi dobrá obrana - lepší než GI spojenců.
|
Attack Dog
|
-
|
Pes zakousne vojáka na
jeden zásah a jako jediný objeví skrytého špiona Spojenců. Jinak
slabý a k ničemu.
|
Engineer
|
-
|
Inženýr - pro obsazování
cizích budov, rychlou opravu Vašich a opravu civilních stavení.
pozn. znamení:"I have the tools."
|
Flak Trooper
|
-
|
Protiletadlová pěchota
- dobrý útok i proti vozidlům. Proti vojákům slabá. pozn. znamení:"Flak
trooper reporting!"
|
Tesla Trooper
|
-
|
Tesla Trooper je silnou
pěchotou jak proti vozidlům tak proti jiným vojákům. Ve větším
počtu dokáže pěkně zavařit. Pozn. znamení: "Two thousand
volts coming out!"
|
Crazy Ivan
|
-
|
Fanatický voják s výbušninou
- nic co byste rádi nechávali bez dozoru :-)
|
Yuri
|
-
|
Speciální jednotka,
která umožňuje kontrolovat cizí jednotky na dálku - pěchotu i
vozidla. Ovšem tyto jednotky nejsou "maskované" a nepřítel
na ně standardně útočí.
|
War Miner
|
-
|
Harvester; po natěžení
dojede do rafinérie a vyloží. Má lehký kulomet a tím se může bránit.
Moc toho ale "neustřílí".
|
Amphibious Transport
|
-
|
Obojživelný transportér
- až 4 pozemní jednotky a 8 pěchoty. Standard, možná trochu drahý.
|
Flak Track
|
-
|
Protiletadlové vozidlo
je rychlé a účinné - ale slabé a proti ostatním jednotkám zbytečné.
Snad jen pěchotu dokáže ve větším počtu ustřílet.
|
Terror Drone
|
-
|
Útočná a pokud zůstane
utajena tak zkázonosná jednotka - přisaje se do jednotky, dokud ji
nezničí a poté se přesune dále. Ovšem pěchota ji snadno zničí.
|
Rhino Tank
|
-
|
Základní bojová
pozemní jednotka s kvalitním útokem i dobrou obranou - jakmile získáte
Tesla Tank a dost kreditů v podstatě do počtu. Hodí se k obraně V3
Raketometů.
|
V3 Rocket Launcher
|
-
|
Raketomet s náložemi
V3, široký dosah a silná účinnost - ovšem slabý pancíř a proto
doporučuji chránit. Ve vyšším počtu a dobře bráněn vymaže nepřátelskou
základnu v mžiku.
|
Tesla Tank
|
-
|
Výborná jednotka na
zemi - laserový tank s rozsahem. Ve skupince smrtící.
|
Apocalypse
|
-
|
Mamoth Tank je zpátky,
ale jmenuje se jinak a nechybí mu ani rakety. Supersilný útok,
jakmile získá maximální zkušenost opravdu superzbraň. Ve skupince
neporazitelní.
|
Sea Scorpion
|
-
|
Protiletadlová loď se
slaboučkým kanónem proti ostatním jednotkám. Lehce jde ke dnu.
|
Squid
|
-
|
Sověti dosáhli
kontroly nad obřími Chobotnicemi a ty jim slouží velmi zdatně. Jsou
neviditelné, dokud nevyplavou u lodi.
|
Submarine
|
-
|
Ponorka je univerzální
námořní silou Sovětů - dobrý útok i obrana je vyvážena rychlostí,
která neomráčí.
|
Drednought
|
-
|
Vynikající raketová
loď - daleký dostřel. Ve větším počtu smrtící zbraň. Nemá příliš
dobrou obranu a proto doporučuji chránit. Taktéž pomalá.
|
Kirov Airship
|
-
|
Silný útok, dobrá
obrana - leckdy se ale nedostane k útoku. Jakmile se dostane nad cíl,
jedna salva zlikviduje budovu. Vysoká cena a pomalost snižuje účinnost,
ale jinak výborná lahůdka :-).
|
Sověti budovy
Construction Yard
|
-
|
Základna - zde stavíte
všechny budovy - přijdete o ní a máte smůlu.
|
Tesla Power Plant
|
-
|
Základní elektrárna -
v pozdějších misích jen do začátků.
|
Nuclear Power Plant
|
-
|
Atomová elektrárna,
která je v pozdějších misích velmi užitečná - málo zabraného místa
a přitom fantastický výkon, kdy Vám bohatě stačí 3 na několik
Tesla Coilů a samozřejmě mnoho budov a Flak kanónů.
|
Barracks
|
-
|
Kasárna pro výcvik pěchoty.
|
Refinery
|
-
|
Rafinérie, kam těžiče
přivážejí rudu.
|
War Factory
|
-
|
Továrna na bojové
jednotky a "Harvestery". Zde se vyrábějí všechny pozemní
motorizované jednotky.
|
Repair Depot
|
-
|
Opravna - umí opravit vše
až na vzducholodě Kirov.
|
Radar Tower
|
-
|
Umožňuje zobrazení
minimapy - neumožňuje stejné zobrazení celé mapy najednou po
posatvení jako Satellite Spojenců.
|
Naval Shipyard
|
-
|
Námořní základna a zároveň
opravna lodí a ponorek.
|
Wall
|
-
|
Obranná zeď, vcelku účinná
- pokud ji postavíte před obranné věže, útočník se nejprve musí
prostřílet skrze tuto zeď a teprve poté začne útočit na věž.
|
Sentry Gun
|
-
|
Obranná kulometná věž
- velmi slušná účinnost hlavně proti pěchotě, ale i proti tankům
a jiným jednotkám.
|
Flak Cannon
|
-
|
Protiletadlové dělo -
slušná účinnost, kterou nerozhází ani více letadel. Samozřejmě
za předpokladu, že je děl více.
|
Tesla Tower
|
-
|
Tesla obranná věž -
nepostradatelný pomocník v obraně základny. Pokud postavíte vedle
Tesla Tower jednoho i více Tesla Trooperů, zvýšíte jim výkon a útočnou
sílu. Doporučuji.
|
Battle Labs
|
-
|
Technologické centrum -
po jeho výstavbě máte možnost stavět některé pokročilejší
budovy jako Nuclar Silo, Tesla Coil, Mind Control Beacon atd.
|
Clone
|
-
|
Po postavení se vždy,
když vytrénujete jednotku pěchoty objeví tato ještě jednou - prostě
se naklonuje :-).
|
Mind Control Beacon
|
-
|
V okolí dokáže
zobrazit cíle nepřátelských útoků. Ovšem má vcelku malý dosah.
|
Iron Curtain
|
-
|
Po nabití (5-10 minut)
umožňuje seslat na určitý okruh jednotek (3x3) dočasnou
nesmrtelnost a to na cca 2 minuty. Slušně účinné, obzvláště, když
to nejmíň čekáte.
|
Nuclear Silo
|
-
|
Atomové silo - zde se
"nabíjí" atomová bomba (cca 10 minut). Netřeba dále
komentovat.
|
|