Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Crusader of Might and Magic - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Crusader of Might and Magic
Ovládání a pár triků
- [E] - dopředu
- [D] - dozadu,
- [S] - úkrok vlevo,
- [F] - úkrok vpravo,
- [MYŠ] - otáčení a náhledy nahoru a dolu
- [Spacebar] - skok,
- [Spacebar]+[písmena pohybu] - skoky do směrů
- [C] - skrčení, dřep
- [C]+[písmena pohybu] - kotouly (tohle se fakt naučte první)
- [Shift]+[písmena pohybu] - pomalé kroky
- [Levá myš (LM)] - útok
- [Pravá myš (PM)] - štít (kryt)
- [Dvojklik LM] - kombo útok
- [E]+[LM], [S]+[LM], [F]+[LM] - útok přes ruku, útok vlevo, útok vpravo
- [Spacebar]+[PM] - útok štítem
- [TAB] - povel (otevřít dveře, sebrat něco atd.)
- [Y] (na české klávesnici) - použij aktivní věc (to znamená dostat
např. klíč mezi ukazatele života a kouzla)
- [Q] - cyklování věcí
- [W] - cyklování zbraní
- [T] - cyklování kouzel
- [R] - sešle aktivní kouzlo
- [I] - inventář
- [M] - mapa (ta je na dvě věci - H+H)
- [F2] - kniha questů
- [Esc] - menu
- Každý (!) skeleton při útoku nejdříve dvakrát udeří a pak chvilku
čeká. To je vaše chvíle!
- Velmi vhodným kouzlem na blízko je ohnivá koule a zmrazování, to druhé
ale působí čím větší potvora tím rychleji rozmrzne. Na udržení
odstupu je vhodný blesk.
- Pokud už vás nebaví nějaká potvůrka a pořád ji nemůžete dostat
doporučuji tuto kombinaci : výpad - štít - kotoul do leva či doprava -
kombo útok. Tato kombinace se mi osvědčila jelikož když po kotoulu jde
potvora k vám tak svěsí zbraň k zemi. Doporučuji provádět pouze s mečem
či jinou dlouhou zbraní.
- Nekupujte si, ani si neberte zadarmo, vampires shield nebo hungry dagger.
Při obraně, u štítu, či útoku, u dýky, se vám odečítají body z života!
Zbraně a obrana
Meče, palice, sekery... pancíře a štíty
Nejdůležitější a nejtěžší
na celé hře je umění vybrat si vhodný nástroj zhouby na jednotlivé nepřátele,
najít na ně tu nejlepší kombinaci zbraně a magie. Jakmile budete ovládat
toto umění, zatočíte s každým.
Díky omezenému inventáři
doporučuji nosit u sebe pouze tři až čtyři zbraně (meč, kladivo, palcát,halapartna)
nebo dvě až tři zbraně a náhradní štít. Každá zbraň má své vylepšené
verze, takže nedoporučuji jít např. s obyčejným kladivem na Ice Giants.
Totéž platí o štítu a pancíři.
Magie a lektvary
Jednotlivé lektvary se
charakterizují již sami svým názvem. Pro vás jsou nejdůležitější dva.
- Healing poison - ozdravující lektvar, nebo jeho lepší verze Greater
healing poison.
- Mana poison - doplňuje stav vašich mana bodů. Pokud jich vám nechybí
moc použijte raději mana crystals.
Máte k dispozici poměrně slušnou
řádku kouzel, ale zase ne tak moc aby jste se v nich zamotali. Každé kouzlo
se upgraduje tím že ho někde seberete znovu = čím víc je vedle kouzla puntíků,
tím má větší účinnost.
- Kouzlo světla - v Katakombách používejte neustále jinak se budete
divit.
- Ohnivá koule - vhodná při útoku proti větší skupině nepřátel zblízka.
Když jsou v chumlu, odnesou to všichni.
- Blesk - nejprve vhodné proti jednotlivcům, či pro udržení odstupu od
větších potvor. Ve vylepšené verzi zbraň hromadného ničení.
- Zmražení - poměrně slušně zmrazí každého, jak dlouho záleží na
jeho velikosti.
- Duševní svěžest - vrátí vám zdraví a manu. Nic víc, nic míň.
- Heroism - máte bonus při útoku. Nic moc.
- Svatý kříž - sice chvíli trvá než ho vyčarujete, ale potom přesvědčivě
zničí vše co je nemrtvé ! Také odhalí tvory ovládané Necrosem.
- Spojenec - zčistajasna se objeví bojovník který spolu s vámi
likviduje vaše nepřátele. Dobrý.
- Kamenný štít - prostě budete chvíli o něco vytvrdlejší než
obvykle.
Armády nepřátel - obludárium
Obluda
|
Typ
|
Zbraň
|
Odolnost
|
Kontra
zbraň
|
Skeletons
|
Skeleton Warriors
|
Meče, sekery…
|
Malá
|
Meč, válečná
sekera…
|
Skeleton Mages
|
Blesky, meče
|
Malá
|
Lepší meč,
válečná sekera
|
Skeleton Ghosts
|
Halberdian, meče
|
Střední
|
Lepší meč
|
Skeleton Giants
|
Obušek
|
Těžká
|
Kladivo, palcát,
nejlepší meč
|
Mages
|
Mages
|
Kouzelnická hůl,
kladivo
|
Malá
|
Palcát,
kladivo + magie
|
Arch mages
|
Kladivo
|
Střední - těžká
|
Palcát,
kladivo + magie
|
Duskwood Warriors
|
Rozdíl není skoro
patrný
|
Duskwoodský meč
|
Malá
|
Lepší meč
|
Duskwood Giants
|
D. Giants
|
Sekery, kladiva
|
Střední
|
Kladivo
|
Super D. Giants
|
Obušky, kladiva
|
Těžká
|
Kladivo
|
Rebelové
|
R. horníci
|
Krumpáč
|
Nulová
|
Kladivo
|
R. permoníci
|
Kladivo
|
Střední
|
Kladivo
|
Elementals
|
Zemní
|
Pěsti
|
Těžká
|
Kladivo
|
|
Ohňoví
|
Pěsti
|
Těžká
|
Kladivo
|
|
Ledoví
|
Pěsti
|
Těžká
|
Kladivo,
palcát + magie
|
Ice Giants
|
Není rozlišeno
|
Obušky
|
Těžká
|
Kladivo,
palcát + magie
|
Necros
|
Je jedinečný
|
Magie + klepeta
|
Velmi těžká
|
Kladivo,
palcát + magie
|
- Magii samozřejmě použijte na kohokoliv, píši ji u těch kde ji musíte
použít aby nedošlo k velkým ztátám.
- odolnost malá = 1 - 2 rány , střední = 2 - 3 rány, těžká = 3 a více
ran, velmi těžká = bušit jako hluchej do vrat :-)
Pár přátel
- babka v chaloupce u Katakomb. Když už tam nebude, chodí kolem Katakomb.
Zbrojaři, zvláště ti z Coranthie, pokud máte dost peněz. Stále hledám
další, ale moc jich opravdu není.
Questy
- Najít Celestii aneb hurá do Citadely.
- Dojít do Coranhia a získat od trpaslíků roh, a vrátit se.
- Abyste ho dostali musíte osvobodit krále trpaslíků Daina z rulou rebelů
- hurá do Coranthia Mines.
- ...a ještě je to málo, roh nedostanete dřív dokud nenajdete královské
žezlo.
- Viz bod 2, druhá část.
- Najít a zachránit kpt. Ursana v Glaciers.
- Donést vzkaz kpt. Ursana králi Dainovi.
- Přinést matce Duskwoodu léčivý svitek s kouzlem z Glaciers (jinou
cestou než přes Duskwood se už do Coranhie nedostanete).
- Takže teprve teď konečně donesete vzkaz králi Dainovi.
- Dojít do Strongholdu a zbořit západní bránu, projít Strongholdem a
otevřít druhou bránu spojeneckým vojskům.
- Zabít Necrose
Tak a teď to zkuste znovu jako
Knight anebo Crusader.
Vřelá doporučení
- VŠUDE mohou být pohozeny lektvary, kouzla a upgrade vašeho arzenálu.
- Nebojte si zajít, kdo nic neprozkoumá nic nenajde.
- Všude také mohou být vaši protivníci - a také většinou jsou.
- Chodit ve stínu, oklikou a napadat zezadu se vyplatí.
- Skoro z každého něco vypadne.
- Měňte zbraně a používejte hlavu !
- Promluvte si s okolím.
- Před skoky přes propasti SEJVUJTE !!!
- Necros na vás nemůže s kouzly když jste u něj a mlátíte ho kladivem
:-)
Jednotlivé lokace
Vězení a okolní vesnice
Jakmile zabijete oba strážné,
dejte se doleva. Tady na vás číhá první oříšek - neviditelný skeleton.
Ale jeho zbraň viditelná je, takže ho vyřiďte, seberte ozdravující
lektvar a hurá zpět. Dejte se od své kobky doprava, osvobodíte kpt. Ursana a
máte prvníQuest. Pokračujte směle dál, zabijte další stráže a jste na nádvoří.
Skryt ve stínu jděte do leva a proskočte klenbou, zabijte skeletona, otevřete
bránu a ven. Když budete mít smůlu stráž před bránou vběhne dovnitř a
budete muset otevřít bránu znovu. Vlevo jsou další stráže a ozdravující
lektvar, vpravo lektvar rychlosti a prašule. Pokračujte po cestě a zabte je všechny
(kill'em all)J. Uvidíte první barák a za chvíli po vás skočí dva dobře
ozbrojení skeletoni, držte obranu a vyskoušejte si kotouly. Seberte zbraně -
později je prodáte a koupíte lepší. Třetí skeleton je v baráku. Další
budova je hospoda. Tu nejprve oběhněte, najdete klíč, teprve potom jděte
dovnitř. Nahoře v patře získáte nový štít, použijte kouzlo světla
abyste ho nepřehlédli, a dole dost prašulí.
Vyjděte ven a pokračujte dál,
vše prohledejte. V domku zbrojaře si kupte novou zbroj a prodejte přebytečné
zbraně. Zbroj koupíte tak, že ji nejprve umístíte do svého inventáře,
teprve pak ji můžete obléknout ! První chaloupka po zbrojaři za sebou ukrývá
nemilé překvapení, ale pokud jste rychlí nic se vám nestane. V chaloupce je
baba která je "bussy", ale později vám pomůže. Pokračujte a
zabijte všechny skeletony, což znamená vlezte opravdu všude. Kromě
katakomb, to by byl váš konec ! Nakonec se dostanete do Citadely.
Citadela
V Citadele se dejte prostředními
dveřmi dolu a najdete Celestii. Dostanete druhý Quest. Ještě najděte zbrojaře,
není daleko a kupte si lepší zbraň. Doufám, že jste si s sebou přinesli nějaké
zbraně na prodej, jinak si nic nekoupíte :-)
Katakomby
Vraťte se k domečku baby co je
"bussy", dá vám kouzlo. Za domkem doleva a jste u Katakomb. Tady
vynechám veškeré podrobnosti ohledně kde je jaká příšerka, zaměřím se
pouze na důležité body kam byste měli dojít. sejdete vstupní schody, dáte
se podél nich zpět a objevíte vchod níž do podzemí. Seběhnete další
schody a onjevíte se v sálu a uvidíte páku. Za tu zatáhněte a propadne se
podlaha, ne pod vámi, nebojte. skočte dolu, tam najdete elektrické kladivo.
Zpět ke schodům. Teď se dáte rovně, potom chodbou vpravo. V půlce chodby
je odbočka níž do podzemí, dejte se tam. Seběhněte schody, dole je bedna a
v ní štít. Zpět do chodby a pokračujte původním směrem. Vylezte na vyvýšenou
plošinu, za ní jsou další schody do za sloupové síně. Když ji proběhnete
přímo, na konci seskočte do podzemí a jděte pod oblouky které jsou více
vlevo. Tady jsou dlouhé chodby s mnoha nepřáteli, poraďte si sami. Jakmile
se dostanete k propasti s lávkami, připravte se na časté sejvování. Přeběhněte
je a vyberte všechny truhly. pokud si chcete upgradovat výzbroj, přeskákejte
všechny lávky na řetězech a čeká vás milé překvapení. Pokračujte v původním
směru, dostanete se na další schody, propast vlevo, propast vpravo. Pokud seběhnete
do propasti vlevo objevíte na jejím konci nové kouzlo. Na římsách u schodů
jsou také nějaké potřebné věci, podívejte se tam. Pokračujte rovně a na
prvním rozcestí se dejte doleva. objevíte se u dveři se směrovkou Duskwood,
alechybí vám klíč. Klíč najdete ve dveřích co jsou hned vedle, seběhnete
schody a v místnosti je ukryt hned vpravo ve skříni. Otevřete dveře do
Duskwoodu, proběhněte chodbou a jste u vchodu do Duskwoodu.
Duskwood
Jste v lese bohatší o kouzlo,
výzbroj a hooooodně zkušeností. Tady to bude krvák. Dushwood warriors
nejsou zrovna bůhvíjak vytvrdí ale dokážou si vás obejít. Nepříjemné.
A je jich dost. Z obrů si strach dělat nemusíte, stačí dvě rány kladivem
(někdy). Doporučuji směr stále doleva dokud nenarazíte na směrovky. Do
Strongholdu nechoďte, zatím tam není o co stát. v Coranthii jste za chvilku.
Coranthia
Tady je nejlepší příležitost
jak si VELMI dobře upgradovat vaši výzbroj. Jsou tu dva obchody, prodejte co
můžete (lektvary ne!), a nakupte co můžete. Pokud vám chybí peníze vraťte
se a posbírejte pár zbraní. Královskou radu najdete snadno a máte další
Quest. V předsíni pokaždé posbírejte lektvary.
Coranthia Mines
Vyjděte od královské rady,
dejte se hned za zdí doprava, a užijte si horníků-rebelů a trpaslíků.
Nejlepší je použít na jejich hlavičky kladivo. Cesta vás dovede přímo do
vězení, není kde se zamotat, jenom nezapomeňte sebrat kouzlo! A máte to.
Dostanete další Quest. Žezlo najdete v Dushwoodu, napovím - na jedné z cest
je travnatá odbočka, tam je žezlo trpaslíků, upozorňuji že se docela naběháte.
Vraťte se a dostanete, konečně, trpasličí roh. Teď vás čeká to nejlepší
- vrátit se živý k Celestii. Pozor až budete vylézat do sloupové síně v
katakombách ! Pokud poté použijete lektvar rychlosti nikdo vám to nemůže
zazlívat (…ale masakr je masakr :-)). Od Celestie dostanete další Quest
Glaciers
Vzhůru do nejlepšího dobrodružství.
Znovu do Katakomb ! Samozřejmě že vás nebudou chtít pustit až do Glaciers,
ale budou muset. Tady pozor, proti Ice Giants váš štít moc nezmůže, lepší
je být hodně pohyblivý a používat kouzla. Proti ledovým elementálům použijte
kladivo. Pokud nechcete bloudit jděte pořád rovně a sotvaže vstoupíte do
jeskyně jděte doprava. Odbočka do síně v které je obrovská socha obra je
ta vaše. Doporučuji použít lektvar rychlosti a zdrhnout za útvar vlevo
vzadu. Tady na vás nemůžou všichni najednou atak je odděláte jednoho
podruhém. Ten útvar je kobka a v ní je kpt. Ursan. Ten vám dá další dva
Questy
Za prvé donést vzkaz králi
Dainovi. Kudy jste do Glaciers přišli, tudy už to nejde. Musíte přes
Duskwood a tak dostanete další Quest. Musíte se vrátit do jeskyně a najít
vzducholoď. Vchod do vzducholodi je z boku a vypadá jako obrovský šroub.
Vevnitř je svitek s kouzlem, tedy jestli se k němu probojujete. Teď vás
matka Dushwoodu vezme do svého království. I tady je zbrojař ! Najděte
cestu ven (směrovka surface) a připravte se na okamžitý útok skeletonů.
Zabte je a hurá do Coranthia. Tady už je vše jasné.
Stronghold
Šupky hupky ven z Coranthie a
hurá přes Duskwood do Strongholdu. Připravte se na maso, ale s pomocí rychlé
ruky a kouzel to nebude taková hrůza. POZOR - jakmile se dostanete k západní
bráně a zatroubíte na roh, už vás to nepustí zpět do města ! Za rozbořenou
bránou se dejte doleva a užijte si zákeřných skeletonů a mágů. VŠECHNY
sudy pořádně prohledejte, zvláště tam kde hučí pekelné plameny :-).
Jakmile se objevíte na cimbuří a dvůr pod vámi je plný stráží seskočte
dolu, použijte kouzlo kříže a otevřete bránu. Tady už budou jen vaši přátelé.
Běžte ven směrem k hospodě a vaše přítelkyně vás odveze až do ráje
zvaného…
Necrosova vzducholoď
Tady už není co radit. Pokud
jste byli dobří a zdatní máte výbornou výzbroj i výstroj, super kouzla a
zásobu ozdravného a magického lektvaru. Takže projděte chodbami buďte
pohybliví a rychlí ať neztratíte zbytečné body, Necros na vás čeká ! Při
souboji s Necrosem mu jděte na tělo a mějte jako aktivní věc připraven
magický lektvar a jeden prst blízko H. Good luck.
|