Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Deus Ex - Abeceda her - ve co potřebujete pro hry
Deus Ex
Pokud se budete hackování dostatečně věnovat, dovolí vám tato schopnost
projít některá místa hry, která byste jinak museli řeit bojem, popřípadě
tichým a opatrným průnikem. Právě proto vám tato část strategie osvětlí
výhody pouívání počítačů (které v reálu asi znáte dobře) a hackování
do bezpečnostních terminálů a počítačových vstupů.
Výhody hackování
Vyhledávání hesel do bezpečnostních
terminálů a počítačových vstupů můe být velice náročné a nebezpečné,
obzvlá pokud se snaíte zůstat nespatřen. Právě zde spočívá zásadní
výhoda hackera - můe bezbolestně vstoupit do daného systému bez potřeby
hesla a získát přistup k bezpečnostní síti, popřípadě e-mailu (ve kterém
se mohou skrývat vitální informace) a dalím monostem. Navíc se jako
hacker můete bavit odpojováním bezpečnostních kamer, otevíráním důleitých
dveří a dokonce i ochromováním samočinných bojových věí. Díky tomu uetříte
spoustu lockpicků (paklíčů) a multitoolů (slouí k obcházení některých
elektronických systémů). Pokud se budete chtít vyhnout skutečně těkým
bojům, získate tedy uloením skill pointů do computer skillu schopnost
vyhnout se vlastnímu prozrazení, bojovým věím a také tím zcela umeníte
čas, který byste jinak věnovali hledání loginů a hesel. Hacker také můe
infiltrovat bankovní systémy (ATM) a vybírat z nich kredity! Pokud budete mít
hackovací schopnosti dostatečné, nebude vám činit potíe vybrat jakýkoliv
bankovní automat (větinou je naleznete v metrech, hotelech atd.) a získat
tak dostatečné prostředky na nákup dalího vybavení.
Implantáty hackera
I kdy se hraní postavy s
vyvinutými hackovacími schopnostmi poměrně dost podobá hraní za hráče,
jeho hlavním cílem je zůstat nespatřen, nabízíme vám několik implantátů,
které byste jako hacker rozhodně neměli opomenout.
Speed Enhancement (Zvýení rychlosti)
Samozřejmě, e pokud budete
namísto rychlosti upřednostňovat pomalý pohyb (s klávesou LSHIFT), zvýí
to vai anci, e nebudete detekováni. Na druhou stranu zvýení rychlosti
vám umoní pohybovat se velice rychle ve chvílích, kdy se láme chleba -
zejména kdy se snaíte dostat k bezpečnostním poutačům, popřípadě
proklouznout za zády nepřítele. Občas ho také oceníte, pokud si na vás vylápne
některá z věí, které jste opomněli zaregistrovat. V neposlední řadě
platí i staré pravidlo, e občas je lepí vzít dráhu ne se snait
bojovat a prostě nepřátelům utéct a chytře se schovat. To vám poskytne
dostatek času na oetření vlastních ran (třeba za pomoci regeneračního
implantátu) a návrat do akce.
Environmental Resistance (Odolnost vůči okolním
prostředím)
Občas se stane, e jste nuceni
řeit takové situace, které vás postaví před nutnost vstoupit do prostředí,
která jsou zamořena a u toxicky nebo radiačně. Environmental resistance
vám umoní omezit tato nebezpečí na minimum a navíc vás nebude stát ani
příli mnoho skill pointů.
Power Recirculator (Energetický recyklátor)
Pokud řeíte hru převáně
pomocí hackování, tak je velice pravděpodobné, e příli času nestrávíte
prozkoumáváním těch nejposlednějích zákoutí kvůli bioelektrickým
bateriím a opravářským robotům. Právě proto je velice důleité, abyste
byli schopni svou energii vyuívat co nejlépe. Energetický recyklátor umoní
vaim systémům běet mnohem efektivněji, čím zachrání mnoho energie,
kterou byste jinak museli obtíně shánět.
EMP Shield (Elektromagnetický tít)
Stejně jako Energetický recyklátor
i EMP tít vám pomůe ochránit zásoby bioelektrické energie, i kdy
trochu jiným způsobem. Elektromagnetické títování vás chrání proti
EMP útokům (například těm, které mají ti sviňáci pavoučí roboti).
Combat Strength (Zvýená síla)
Pokud se jako hacker
specializujete na zbraně pro boj na blízko, jistě oceníte implantát Combat
strenght. Potichu se dostaňte za nepřítele a majzněte ho páčidlem, podřete
noem, popřípadě omračte obukem!
Bojové věe
Pokud se stanete zkueným
hackerem, budete mít jen velice málo potíí s infiltrováním bezpečnostních
terminálů. Tím pádem vám - na třetí úrovni Computer skillu - bude umoněno
programovat bezpečnostní bojové věe tak, aby útočily na vae nepřátele.
Ano, přesně tak - zcela nejvýhodnějí metodou eliminace nepřátel se poté
stává průvodcovské provázení nepřátelských turistů-vojáků po územích,
ve kterých fungují vae předprogramované věe! Uetříte tak svůj
vlastní ivot, munici a dalí výbavu.
Arzenál hackera
I kdy, jak u bylo jednou řečeno,
potřeby hackera a "tichého" hráče, který zakládá svou hru na
faktu, e zůstává nespatřen, se poměrné kryjí, dá se očekávat, e
hacker bude lépe vycvičen v některých bojových disciplínách. To proto, e
hacker můe lehce uetřit na schopnostech Lockpicking (Otevírání zámků)
a Electronics. Nicméně poradit, který bojový skill upřednostnit, je velmi
obtíné. V podstatě jde pouze o to, na jaký způsob hry a zejména
likvidace nepřátel se chcete specializovat. Nám se osobně vyplatilo
spolehnout se na Pistol skill, a to proto e s lidskými cíli se budete potýkat
velice často a 10mm munice do vaí bouchačky je poměrně dostatek. Navíc
pistole nezabírá v inventáři příli mnoho místa. Na druhou stranu pokud
budete mít pocit, e jste rozený "robotobijec", upřednostněte
vlastnost Heavy weapons a noste s sebou raketový samonaváděcí 6EP gun. Prostě
a jednodue - po prostudování specifikací zbraní si vyberte sami.
Proklouznout okolo nepřátel
bez toho, aby si vás vimli, je velice obtíné. Ba co víc, na vyí úrovni
obtínosti se z tohoto úkolu stává občas doslova logický rébus. Na
druhou stranu vám to umoní vyzkouet unikátní postupy, které by vám
jinak zůstaly neznámy. Dále se proto dočtete, jakých výhod dosáhnete,
pokud zůstanete nespatřen, a také jak si anci na úspěný tichý průnik
zvýíte pomocí správně pouitých implantátů, výbavy a výzbroje.
Jak je důleité býti tichý
Nepřátelské jednotky, které
potkáte v Deus Ex, jsou často velice silné a téměř vdy - na poměry počítačových
her - velmi inteligentní. Udělejte rámus, nepřátelský voják stiskne alarm
a za chvíli máte na krku celou základnu. Neházejte bezdůvodně hojně
roztrouené krabice, nerozbíjejte z legrace okna a nedej boe, abyste zírali
do bezpečnostních kamer. Nutnost je zde jen jedna - krčte se, kde můete,
vyuívejte krabic a dalích překáek k tomu, abyste se vyhnuli pozornosti
nepřátel. Pokud jste zpozorováni a u kamerou či stráí, máte několik
cenných chvil na vyklizení pole, rozuměj útěk. Stráe se zastaví a pohlédnou
pečlivě vaím směrem, popřípadě směrem, odkud zaslechli hluk, kamery začnou
vrnět pre-alarm sekvenci a roboti se zastaví, aby vás mohli scanovat. Pokud
se vám v této krátké, ale cenné chvilce podaří vrátit do úkrytu, zůstanete
s největí pravděpodobností nezpozorován. Během tréninku vám byla zdůrazněna
monost pouití různých předmětů (květináče, krabice, koe apod.) k
odlákání nepřátel. Odhoďte takový předmět opačným vektorem, ne je
směr vaeho dalího postupu, a rychle proběhněte okolo droida, který
trapně scanuje květináč s fialkami.
Implantáty neviditelného umělce
Je důleité pouívat
implantáty k vylepení svých vlastností potřebných k danému způsobu hry
(v tomto případě hře "na tichého"), ale nikde není řečeno, e
by vám nemohly pomoci i k vyrovnání slabých stránek vaeho charakteru. Níe
najdete některá doporučení ohledně obou zmiňovaných moností vyuití
nanoimplantátů.
Microfibral Muscle (Mikrovláknový sval)
Tento implantát zvyuje sílu
vaich paí, čím vám umoňuje zvedat větí krabice, bedny a dalí
předměty, co můe být pro "tichého" hráče velmi zajímavá
nabídka. Můete pohybovat větími bednami tak, abyste za sebou zahraditi
cestu, popřípadě si připravit cestu posunováním těkých předmětů
skrz nebezpečná území. Příklad: vezměte nějakou objemnou, těkou
krabici, se kterou byste bez implantátu ani nehnuli, a postavte ji před
"boudu" military droida, popřípadě před bezpečnostní kameru, a v
klidu projděte.
Run Silent (Tichý běh)
Pouití a účinky Tichého běhu
jsou zcela zřejmé. Zejména proto, e krčení a předevím skrčená
"chůze přísunem" můe být někdy docela opruz, vyplatí se pouít
implantát Run Silent. Jeho alternativa Speed enhancement (Zvýení rychlosti)
je pro tichého hráče také velmi zajímavou moností. Schopnost skutečně
rychle běhat a daleko skákat se hodí vdycky - a u se chcete někam
rychle dostat nebo (pokud mono jetě rychleji) utéct.
Radar Transparency (Radarová neviditelnost)
Tento implantát je zcela
absolutní nutností pro kadého, kdo hraje "tichou" hru. I přesto,
e konzumuje neuvěřitelné mnoství bioelektrické energie, dokáe vás v
pravou chvíli podret. Pouitím modulu Radar Transparenty se, jak u asi
správně předpokládáte, stanete neviditelným pro vechny bezpečnostní
kamery a útočné droidy. Alternativou tohoto implantátu je Cloak
(Neviditelnost), která funguje na vechny nepřátele organického charakteru.
Vhodnějí nám přesto připadá Radar Transparenty, protoe 1) stráím
se větinou lze lépe vyhnout a i tak nemá masové nasazení Cloaku díky
obrovskému odběru energie smysl, 2) roboti způsobují bleskové mnohem větí
zranění a větinou jsou nasazováni na místech, kterým se nemůete
vyhnout.
Aqualung (Podvodní dýchání)
Pouití podvodního dýchání
vám občas umoní najít kvalitní vodní úkryt. Stačí skočit do vody a
počkat, a strá přejde. Na některých místech ve hře si budete moci
vodní cestou výrazně zkrátit jak vzdálenost k cíli, tak i spotřebu
medikitů.
Regeneration (Regenerace)
Zcela jistě jeden z nejuitečnějích
modulů je Regenerace, která jednodue řečeno přeměňuje bioelektrickou
energii ve zdraví. Skutečný princip fungování tohoto implantátu jistě
objevíte sami (přeměňování bioelektřiny na proud bílkovin a proteinů),
ale buďte si jisti, e této monosti jistě rádi vyuijí jak hráči-heckeři,
tak i tií hráči a hráči-kosiči.
Spy Drone (pionání droid)
Zcela unikátním implantátem
je pionání droid, který umoní vytvořit malé létající a dobře
ovladatelné tělísko, kterým můe v pohodě prozkoumávat okolí. Droida můete
velmi dobře vyuít jak k průzkumu terénu před sebou, tak i k napadání
zejména mechanických nepřátel. Poté, co s ním přeruíte spojení, toti
vybouchne a způsobí vem okolo jak elektromagnetické, tak i běné
destruktivní zranění, jeho míra je závislá od úrovně, na kterou máte
tento implantát vylepen. Nejhorí vlastností této věcičky je tedy
nadobyčejný hlad po bioelektrické energii.
Vision Enhancement (Rozířené vidění)
Alternativa Rozířeného vidění,
Zaměřování (o tom později), není příli pouitelná pro tichého hráče,
nebo ten nepotřebuje bojové informace o svém cíli, ale naopak jeho záměrem
je se mu vyhnout. Vision Enhancement nejen díky své schopnosti vidět skrz zdi
je proto daleko lepí variantou.
Arzenál ticholápka
Pokud se budete snait zůstat
nezpozorován, je velice pravděpodobné, e vás těká výzbroj nebude
tolik vzruovat, ale je dobré vědět, e zcela jistě přijde chvíle, ve
které bude třeba tasit zbraň. I kdy i tak by to asi měla být taková zbraň,
abyste zůstal nezpozorován. Právě pro vás jsme připravili zajímavou nabídku.
Pepper Spray (Nervový plyn) -
Ruční nervový plyn můe velice snadno ochromit jakýkoliv lidský cít,
ponechávaje vám tak cennou monost dodělat jej jakoukoliv méně nákladnou
cestou (ponejvíce omráčením obukem nebo perhákem), a na to, e je třeba
velmi korektního pouití. Velmi často se toti můe stát, e vám cíl
uteče takříkajíc od spreje. Také je nutné vysprejovat svůj cíl poměrně
hojně, aby vá pokus měl naději na úspěch. Nejlepí strategie je ta
nejjednoduí: připlazte se za vaeho nepřítele a sprejujte ho tak
dlouho, dokud nestrne, jako kdyby právě dostávat klystýr. Posléze bezvládné
tělo odkliďte do bezpečí, aby jej nenali dalí stráe.
Riot Prod (Zklidňovací hůl)
Tahle hůlka po dotyku nepřítele
přesune do jeho těla nemalé mnoství elektřiny, čím ho dokonale
znehybní (a znemoní). Ovem pozor, někteří nepřátelé vydreli a tři
rány touto "bleskovou" holí, a tak nezapomeňte mít Riot Prod stále
nabitý. Tím pádem se snadno můe stát, e vá cíl před znehybněním
několikrát vystřelí. Střely mohou poté velice snadno přilákat dalí
stráe, a proto se za kadou cenu snate zůstat a do poslední chvíle před
pouitím nespatřen.
Sniper Rifle (Odstřelovačka)
Odstřelovačka je samozřejmě
jednou z nejoblíbenějích zbraní fanouka tichého pohybu. Pokud se vám vá
cíl podaří trefit do hlavy, je rána skoro vdy smrtelná. Nicméně na
druhou stranu je třeba říct, e bez toho, abyste investovali skill pointy do
rifle skillu nebo kredity do modulů na vylepení přesnosti zbraně, netrefíte
do hlavy ani slona. A tak či onak na dlouhou vzdálenost je sniper rifle
fantastická zbraň. Pokud se vám první rána nepovede, je velice pravděpodobné,
e se vám jetě podaří ukrýt a po chvíli znova překvapit s dalí,
tentokrát třeba ji přesnějí střelou. Krom modulů na zvýení přesnosti
doporučujeme samozřejmě i tlumič, který jetě zvýí vai anci na
dalí nepozorovanou ránu.
Minicrossbow (Miniku)
Minicrossbow je suprová věcička,
se kterou uijete spoustu legrace. Pro tichého hráče znamená monost
odstranit z dohledu stráe a to navíc jetě zcela humánní, čistou a
nekrvavou cestou. Nabijte miniku uspávacími ipkami a vypravte se na lov.
Uspávací ipky bohuel nemají okamitý efekt, a tak je občas třeba chvíli
počkat. Nicméně nejen proto je důleité, aby vae první rána mířila přesně.
Vzdálenost mezi vámi a vaím cílem není v tomto případě díky omezenému
dostřelu minikue tak razantní jako u odstřelovačky, a tak ipka letící
okolo hlavy teroristu takřka vdy upozorní, e není něco v pořádku, a
jako na potvoru pravděpodobně ve vaem směru. Zapnutý alarm není nic, co
byste chtěli poslouchat před spaním, a tak není od věci posílit přesnost
kue investicí několika skill pointů do Pistol skillu nebo zakoupit pár
modulů na zlepení přesnosti. Ve chvíli, kdy se zasaený cíl odvrátí
od vás (nebude se vás pokouet najít) a bude se snait utéct do bezpečí,
víte, e uspávadlo zabralo a chlapík bude během pár sekund v limbu.
Stealth Pistol (Tichá pistole)
I kdy běná 10mm pistole
dokáe způsobit o dost větí zranění ne Steatth pistole, je vhodné
pouívat právě ji, a to zejména k dodělávání elektřinou či nervovým
plynem předem "oetřených" vojáků. Protoe je Tichá pistole
opravdu supertichá, je zajímavou metodou boje i namontování Zaměřovače (Scope)
a tichého odstřelování hlaviček nepřátel. Stealth pistol má také větí
kadenci a velikost zásobníku ne běná pistole.
Dalí výbavička
Zůstat nezpozorován větinou
také značí vnikat do zavřených dveří a zajitěných bezpečnostních
systémů bez hledání klíče či potřebného bezpečnostního kódu. Tichý
hráč by se proto měl zaměřit na vlastnost Electronics a Lockpicking (Otevírání
zámků), aby co nejvíce zefektivnil pouívání Paklíčů (Lockpick) a
Multitoolů. Pokadé kdy si jednu z výe uvedených vlastností vylepíte,
dojde k dramatickému zvýení efektivity vaí práce, a tak dveře, na které
bylo předtím třeba pouít klíčů čtyř, nyní snadno otevřete pouze dvěma.
Otevírání zamčených, popřípadě bezpečnostních dveří tímto způsobem
je velice rychlou metodou procházení hry, ovem pouze za předpokladu, e
jsou obě vitální vlastnosti tichého hráče napumpovány, co to v danou chvíli
jde. Dalí skill pointy doporučujeme pouít na jednu ze zbraňových oblastí,
jako je například pistol skill (pistole, tichá pistole, minikue), weapons:
low-tech (noe, pendreky, nervové plyny), popřípadě weapons: rifle (odstřelovací
puky).
Pokud se cítíte silní v
kramflecích a máte u pěkných pár 3D akčňáren za sebou, můete se
pokusit hrát jako hráč-čistič. Co je k tomu potřeba? Prakticky nic, jen je
vaím zásadním úkolem vráet co nejvíc skill pointů do zbraňových
schopností a snait se najít/nakoupit tolik munice, vylepovacích modulů a
zbraní, kolik je moné. Nicméně pamatujte na jednu důleitou věc -
prostor vaeho inventáře je omezený, a tak je velice důleité vybírat ty
správné schopnosti, které pak budete realizovat za pomoci vaich zbraní.
Výběr správných bojových schopností
Někteří hráči upřednostňují
cvičení svého charakteru v co nejirím spektru bojových schopností. Jiní
raději volí jednu nebo dvě, ovem vycvičené na maximální míru. I kdy
konečný výběr samozřejmě závisí pouze na vás, je třeba říct, e se
nám lépe osvědčil trénink ve dvou (maximálně třech) bojových
schopnostech. Důvod je velice jednoduchý a byl tu ji řečen: pokud si pečlivě
prohlédnete svůj inventář, zjistíte, e vám umoní nosit maximálně
jednu skutečně těkou zbraň, jako je GEP gun, plamenomet nebo experimentální
plasmovou puku, s drobtem těstí jetě dvě středně těké zbraně a
nezbytnou pistoli.
Weapons: rifle skill
(nabízí velice zajímavou
volbu, nebo ve hře je k dispozici mnoho efektivních zbraní náleejících k
této schopnosti. Zlepování weapons: rifle skillu zvyuje přesnost zbraně
a zranění s ní způsobené, naopak sniuje čas nutný k nabíjení, a to u
zbraní jako je odstřelovačka, útočná puka, shotgun a útočný shotgun.
Munice pro útočnou puku a shotgun najdete ve hře mraky. Vyberte si svou oblíbenou
zbraň (doporučujeme assault rifle) z této nabídky, a jakmile to bude moné,
začněte ji vylepovat moduly na zlepení přesnosti, zpětného rázu a času
potřebného k nabití.
Weapons: pistol skill
znamená kvalitní druhou volbu,
protoe pistole obecně zabírají jen velmi málo prostoru v inventáři a vude
je k nim dostatek munice. Miniku, která také patři do této kategorie, není
a tak silná a je pravděpodobné, e v pozdějích fázích hry se k jejímu
pouíti budete vracet stále řidčeji, ale krom uspávacích ipek má i ipky
zápalné, které mohou dobře poslouit k osvětlování temných míst. Tímto
způsobem také lze uetřit něco bioelektřiny, kterou byste jinak vydali za
zapnuté světlo.
Weapons: heavy skill
je samozřejmě tím, co nás vechny
bere nejvíc. Pokud chcete hrát Deus Ex (a pokud jste dočetli a sem, tak je
to velice pravděpodobné) systémem "přijdu-uklidím-odejdu", pak
byste si těké zbraně rozhodně neměli nechat uniknout. GEP gun je dobrou
volbou na "gumování" bezpečnostních, popřípadě rovnou válečných
droidů, ale můete s ní čistit i vudypřítomné kamery a nezklame, ani
kdy si na vás vylápne nadupaný biomechanický voják skupiny MJ12. Pokud
ale chcete těké zbraně pouívat s jistou dávkou radosti, musíte ZCELA
vylepit Weapons: heavy skill hned, jak to bude moné, a na jeho zdokonalování
i později pokračovat. Zlepením dosáhnete větí rychlosti nabíjení,
která je zejména u GEP gunu zpočátku dost děsivá, a také se budete
rychleji pohybovat. Obzvlá tuto výhodu oceníte, nebo zpočátku se s těkou
zbraní pohybujete jak invalidní hlemýď, co z vás dělá velice snadný
cíl nepřátelských protiútoků.
Čím vylepit čističe
Pokud chcete svět Deus Ex ovládat
hrubou silou, bude správné nezapomenout naládovat do svého charakteru tolik
vhodných nanoimplantátů, kolik je jen moné. Na dalích řádcích
najdete nae rady, jak to udělat.
Combat Strength (Zvýená síla)
Zvýená síla zlepuje
mocnost vaich ručních zbraní na blízko, co je maximálně vhodné pro
vojáka, který si rád schová munici na náročnějí bitvy.
Speed Enhancement (Zvýení rychlosti)
Pokud budete chtít uniknout
nebezpečným bitkám, třeba protoe se boj nevyvíjí zcela podle vaich představ,
Speed Enhancement vás rozhodně nezklame. Krom toho, e se budete pohybovat
rychleji, také dále doskočíte a pády z výky vám způsobí mení zranění.
Ballistic Protection (Balistická ochrana)
Větina stráí a vojáků
pouívá střelné zbraně, jako jsou útočné puky nebo shotguny. Zapnutím
balistické ochrany získáte extra chránění proti tomuto typu nebezpečí.
Je vhodné ji pouívat, pokud nemáte dostatek medikitů, ale přebývá vám
bioelektřina. I kdy větinou si ji zapnete reflexivně, jakmile vám pár
vojáků začne strojit pohřeb.
Regeneration (Regenerace)
Zdraví bude pro vás - jako pro
vojáka/čističe - hlavním zájmem, který bude třeba stále řeit.
Regenerace se proto stane vaím velmi dobrým přítelem. Doporučujeme ihned
upgradeovat na vyí úroveň. Snííte odběr bioelektřiny a léčba bude
takřka "bezplatná". Agresivní obranný systém poskytuje zvýenou
ochranu proti opravdu silným zbraním, jako jsou nepřátelské GEP geny nebo
rakety bojových droidů. Funguje tak, e vechny na vás mířící rakety
odpálí jetě před dotykem cíle - tedy vás. Na počtu vylepení tohoto
implantátu závisí vzdálenost, ve která střela vybuchne od cíle, a tedy i
zranění, které mu tlaková vlna způsobí.
Aggressive Defense System (Agresivní obranný
systém)
Zaměřování poskytuje extra
informace o vaem cíli, a to včetně případných rad o jeho slabých místech.
Osobně nemáme pocit, e je v boji příli vyuitelné, jeho pouití je
spíe občasné, ale pro vojáka je to lepí ne alternativa Zaměřování,
Rozířené vidění.
Targeting (Zaměřování)
V případě, e budete hrát
za čističe, je pravděpodobné, e nebudete mít příli mnoho času na hrátky
se zbraněmi nablízko. Nicméně i tak byste jejich výhody neměli přehlíet.
Zejména ve chvílích, kdy se vám nebude dostávat munice, oceníte jejich výhody.
Z naeho pohledu se nejlépe osvědčil Riot Prod, který je opravdu extra
efektivní. Ostatní zbraně, jako meče, noe či obuky, větinou potřebují,
abyste při boji pouívali implantát Combat strenght, jinak je jejich efekt o
poznání slabí.
Arzenál čističe
Pistolová třída zbraní se
velice osvědčila, a to zejména proto, e nezabírá místo v inventáři a vude
je k ní spousta munice. Nicméně pokud se nechcete mocností těchto zbraní
zklamat, zásadně střílejte nepřátelské vojáky do hlavy. Na jednu či
maximálně dvě rány z pistole tak padne takřka kadý. To ovem předpokládá,
e svou pistoli vylepíte v přesnosti a sebe v pouívání těchto zbraní.
Do pistolové třídy patři i miniku, její uspávací ipky jsou fajn,
pokud se máte po výstřelu kam uklidit před rozzuřeným nepřítelem.
Středně těké zbraně, jako
je útočná puka nebo útočný shotgun, jsou denním chlebem čističe. Tyto
zbraně zabírají výrazně méně místa ne těké zbraně (samozřejmě
ale e několikrát více ne pistole) a mohou způsobit velmi solidní zranění.
Konkrétně útočná puka je zcela geniální, nebo umoňuje pouívat
dva typy munice: běnou 7.65. protipěchotní a 20mm granáty, kterými si můete
v klidu dovolit pokádlit i tuhé MJ12 Commando, slabí droidy nebo nepříjemné
supertajné (M.I.B) fízly. Velmi efektivní můete být i s útočným
shotgunem, jeho SABOT náboje a na shotgun hrůzyplná kadence jsou smrtící
proti lehčím mechanizovaným cílům , popřípadě odstřelovačkou, která
ovem bezpodmínečně potřebuje vylepit několika moduly na zlepení přesnosti.
Jinak můe být práce s odstřelovací pukou nepěkná sázka do předem
prohrané loterie.
Ty nejtěí zbraně také
zabírají suveréně nejvíc místa ve vaem inventáři. Nemyslete si proto,
e budete nosit více ne jednu těkou zbraň. Plamenomet, GEP gun, plasmová
puka nebo bazooka spotřebují tolik místa, e vás donutí vyházet potřebné
předměty jako granáty, hazmat skafandry (chrání proti toxikaci a
radioaktivnímu ozářeni nebo brnění). Rozhodování je náročné, poněvad
těké zbraně dokáou větinu organických protivníků rozcupovat jednou
ranou a i ty nejtuí roboti po dvou ranách kapitulují a vypraví se k Velkému
Karlovi (Čapkovi).
Začněme s bazookou, které se
ve hře říká antitank weapon neboli LAW. Kdykoliv se vám dostane tahle věcička
do pařátů, vyprázděte si inventář, aby se vám tam vela, a běte najít
místo, odkud ji můete odpálit na nějaký atraktivní cíl, jako je MJ12
Commando, military droid nebo alespoň bojová vě či kamera. Ptáte se proč?
LAW obsahuje pouze jednu ránu a pak je ji dále nepouitelná - po chvíli
se vrátíte ke svým nedávno oputěným věcem a samozřejmě dáte ve do
původního stavu (krom onoho droida).
GEP gun je jednoznačně nejlepí
víceúčelovou těkou zbraní, kterou máte monost ve hře nalézt. Naváděné
rakety tohohle mazlíčka mohou stejně dobře rozehnat skupiny stráí jako
demontovat bojové roboty a MJ12 Commanda. Jednou ranou sundáte kameru či
kulometnou vě, dvě rány porazí i ty otrlejí roboty. Proto vám doporučujeme
sebrat GEP gun hned, jak to půjde (nejlépe hned v první misi!). Zároveň,
pokud máte s nějakými dveřmi problém, je pravděpodobné, e je vyřeí
GEP gun (krom dveří označených INF, ke kterým musíte najít korektní klíč
či kód, protoe se nedají rozbít).
Plamenomet a plasmová puka
jsou skvělé proti organickým cílům, ale jejich munice nenajdete ve hře
mnoho. Tím by se snadno mohlo stát, e větinu hry strávíte hledáním
pytlíčku s napalmem a polovina inventáře zůstane nepotřebným a nefunkčním
krámem. Pokud přece jen budete chtít volit jednu z těchto zbraní, volte raději
plamenomet, který je uitečný ve chvílích, kdy jste obklíčeni vojáky.
Jeden tastný střik napalmu vnese nepohodu i mezi partu opravdových kamarádů.
Naučit se demolition skill
znamená lépe, přesněji a rychleji pouívat granáty, odstraňovat náloe
iniciované v blízkostí cíle a dalí drobnůstky. Granáty v Deus Ex
neradno podceňovat, ba naopak je maximálně vhodné uetřit si tři a čtyři
sloty v inventáři na kolekci těch nejuitečnějích. LAM granáty lze výhodně
pouívat k otevírání zamčených dveří a nebo je připevnit na zeď a nalákat
k nim nepřátele. LAM jsou extra parádní věcička a není na kodu mít u
sebe dvě a tři a během celé hry jejich počet doplňovat. Plynové granáty
pouijete k ochromení nepřátel. Stráe naběhnuví si do mraku nervového
plynu nejsou schopny obrany, a tak je můete oddělat s pouitím co nejméně
munice. EMP granáty mohou vyřadit mechanické nepřátele a fungují obzvlá
dobře proti mením droidům. Dále je můete pouívat k omezení působnosti
laserových polí, které spoutějí alarm. Scramble granáty jsou účinné
pouze proti mechanickým nepřátelům. Vibrace, které vysílají, mohou pokodit
systémy droidů a donutit je tak, aby útočili proti sobě. Přesněji odříznou
informace, které bot dostává z řídícího centra, a ten pak začne útočit
na to první, co vidí (právě proto, e nemá ověření cíle od vyích
systémů). Tyto granáty si schovejte na situace, ve kterých vám bude zatápět
více droidů, ne by bylo zdrávo.
|