Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Dragon Lore - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Dragon Lore
Promluvte s farmářem, z vozíku
seberte meč a za domem najděte kladivo. Vyjděte ze zahrady, dejte se doprava
a pokračujte okolo ohrady až na pastvu, v altánku seberte kost. Tou nakrmte
Trogga, seberte nádobu a vraťte se zpět na farmu, kde nádobu dejte farmáři.
Vstupte do domu a seberte štít, brnění (obojí oblékněte), provaz, křesadlo,
sáček síry, hůl a láhev na vodu. Vyjděte ven a vyrazte doleva, provazem
chytněte kravičku Daisy a doveďte ji zpět na pastvu, tam ji přivažte ke
stromu. Znovu se vraťte a promluvte s farmářem – dostanete rodový Dračí
prsten a píšťalku. Vyrazte tedy do světa cestou nalevo a Trogga odežeňte píšťalkou.
Dojděte až ke kamennému pohřebišti a vstupte do levé krypty, kde najděte
Starý klíč. Vyjděte ven a vstupte do pravé krypty, dveře odemkněte
nalezeným klíčem, odežeňte kostlivého bojovníka (pokud ho dobijete, potom
co odstoupí z boje, ztratíte nějaké body za moudrost) a stiskněte tlačítko
na stěně. Prohledejte tříšť z kamene a seberte klíč od katakomb. Odemkněte
dveře do katakomb, vstupte, dveře otevřete svým prstenem, prohlédněte náhrobek
a promluvte s drakem – ukažte mu svůj prsten a dostanete kouzlo na otevírání
dveří. Vyjděte ven a pokračujte dále do světa. Narazíte na jeskyni, kde
po úderu kladivem do zdi najdete magickou knihu. Zapište do ní svoje kouzlo
na otevírání dveří a s jeho pomocí otevřete dveře do další části údolí.
Vydejte se do hospody a po zdlouhavém rozhovoru s hostinskými dostanete naběračku.
Jděte naproti do včelího hnízda, zabijte nestvůrnou včelu a do naběračky
naberte trochu medu. Doneste jej do hospody a dostanete zbraň, kterou husité
nazývali řemdich (Britové mají suchý název Morning Star), provaz a kouzlo
Fireball. Zapište kouzlo a s jeho pomocí spalte pavučinu bránící v průchodu.
U přívozu narazíte poprvé na von Diakonova. Pošle na vás monstrum, které
zabijte a prohledejte (klikněte na jeho mrtvé tělo pravým tlačítkem myši)
- najdete vrhací sekeru a pádlo. Použijte pádlo na prám a přeplujte na
druhou stranu řeky. Projděte přístavními oblouky až k masožravé rostlině.
V hromadě kostí napravo najdete lebku a použijte ji na provaz. Vzniklým hákem
se přehoupněte přes květinu a jděte dále, přes vesnici z hub až na
rozcestí. Nejprve navštivte strom, ve kterém sídlí čarodějnice, která vám
věnuje ozubené kolečko. V horním patře jejího příbytku naleznete v šuplíku
šátek. Vydejte se teď do domku druhé čarodějnice, která sídlí uprostřed
jezírka, nakrmte jejího hlídače jablkem, které zde naleznete a zatáhněte
za páku – přenese vás až do jejího sídla. Když ji budete dostatečně
dlouho obtěžovat, věnuje vám klíč, který ovšem ke zdárnému dokončení
hry vůbec nepotřebujete. Co na tom. U studny na rozcestí namočte šátek a
omotejte si jej okolo úst. Vstupte do zahrádky s květinami a utrhněte jednu
modrou a dvě žluté rostliny. Ted’ se vraťte do vesnice z hub a snězte
modrou květinu. Po zmenšení zabijte škorpióna a seberte uzdravovací
lektvar (nepoužívejte jej, dokud opravdu nepotřebujete). Vejděte do houbičky,
ve které přebývá malý skřítek – věnuje vám kouzlo Dispell lllusion.
Opusťte jeho příbytek a najděte další houbu, do které můžete teď
vstoupit, uvnitř seberte zelený zvětšovací lektvar (nachází se ve skříni
s poličkami). Vyjděte z houby, vypijte lektvar a vraťte se do své původní
velikosti. Znovu projděte zahradou z hub a dojděte až ke starému mlýnu.
Doplňte chybějící kolečko od čarodějnice, na stěnu vpravo použijte
kouzlo Dispell lllusion a vstupte do podzemí. Podzemní bludiště není velké
a brzy se v něm zorientujete. Najděte tady vědro a naplňte je vodou ze
studny v jiné části podzemí. Vyjděte ven a pověste naplněné vědro na páčku
vedle ozubených koleček (nezapomeňte předtím doplnit ozubené kolečko).
Vstupte dovnitř a v místnosti seberte stříbrnou truhlu (druhý vchod do místnosti
lze odemknout klíčem od ”zlé” čarodějnice, ale v druhé truhle není
nic podstatného). Vraťte se znovu do podzemí hlavním vchodem, najděte
pochodeň a dojděte do krypty s vystavenou kostrou. Na ruce kostlivce použijte
nalezenou stříbrnou truhlu a získáte prsten zesnulého rytíře jménem
Fujimoto. Pochodní si rozsviťte v temnotě vedoucí z krypty a vyjděte ven.
Promluvte s dalším z Rytířů a pokračujte v cestě. Když skočíte do řeky
a pozře vás obrovská ryba, seberte v jejím nitru velký diamant a pak ji
polechtejte na žábrách žlutou květinou (nebo vy nezvracíte, když vám do
žaludku spadne pampeliška?). Až dojdete k jezeru, otočte se a projděte
vodopádem do skryté jeskyně – tady nalákejte Kachnodraka na nalezený
diamant a pak v jeho doupěti seberte jeho vlastní drahokam. S drahokamem se
vraťte zpět přes řeku k rytíři, který vás pro něj poslal – získáte
tak jeho hlas. Naučenou cestou se vraťte zpět (použijete druhou žlutou květinu),
Přeskákejte po kamenech v jezeře a na planině vyšplhejte na kamenný
vrcholek – přiletí Hellaynea na svém draku a pokud ji ukážete svůj
prsten, vyzve vás na přátelský souboj. Po jeho skončení vás uzdraví a věnuje
vám část svého rytířského věna – krumpáč. S jeho pomocí se
prokopete až do těsné blízkosti hradu. Tam opět narazíte na Diakonova.
Tentokrát vám bez boje věnuje vlastní sekyru, kterou porazíte vysoký strom
a přejdete přes propast. Zabijte oba zloděje a po prohledání jejich těl
najdete pytel. Kliknutím na něj pravým tlačítkem myši v inventory odhalí
vázu. Pokračujte až před brány hradu a vázu dejte jednomu se siamských
dvojčat – lhostejno kterému. Pak už nic nebrání tomu, abyste vstoupili na
půdu vlastního rodinného sídla. A vložili druhý disk!
Vstupujete do druhé části
dobrodružství, která se odehrává výhradně v prostorách hradu. Projděte
strážnicí a draka hlídajícího kouli si zatím nevšímejte. Před vstupem
do hradu ukažte dráčkovi na padacím mostě svůj prsten a pokračujte dál.
Nejprve obligátně zabijte dotěrnou zombii a podívejte se na trůn. Při
prohledávání místností lemujících hlavní sál postupujte po směru
hodinových ručiček a začněte v místnosti nalevo od vchodu. Je to kaple,
kde najdete kropítko a v zadní místnosti ještě bibli a svíčku. Postavte
svíčku na oltář a získáte první část Rodinného znaku. V další místnosti
najděte na stěně dračí sošku a když kladivem rozbijete láhev na zdi, získáte
kamenné oko. Ted’ si odskočte do místnosti vpravo od trůnu – jsou to
schody spojující tři patra. Sestupte dolů a pod schody najdete meč ”Orna”.
Ten umístěte v místnosti nalevo od trůnu na štít a získáte druhou část
znaku. V ložnici zatáhněte za kroužek u krbu a ve vedlejší místnosti
najdete na lampě klíč od tuhly – v truhle se skrývá poslední část
znaku. Kdo snad nebude mít dost místa v inventáři, může si čtyři předměty
uložit do pytle od zlodějů a zvědavci si můžou v knihovně vedle vchodu přečíst
knihu na ozdobném podstavci, ale nutné to není. Ted’ se znovu vydejte ke
schodům (vpravo od trůnu), sestupte dolů a dveře otevřete sestaveným
znakem. Ocitnete se v prvním sklepení zámku. Dejte se doleva do vinného sklípku,
vylezte po schodech nahoru a seberte Zlomený klíč. Vraťte se a jděte
doprava od vchodu. Pokud budete postupovat stejným způsobem jako nahoře (tzn.
po směru hodinových ručiček) dělejte zhruba toto: pohněte kostrou na lůžku
a získáte druhé kamenné oko. V jídelně naleznete páčidlo, v kuchyni naběračku
a pod dekou v jedné z místností třetí kamenné oko. Místnost naproti dveřím,
odkud jste přišli (a nalevo ode dveří, kterými odejdete) je kovárna. Tady
najdete kladivo a pilku na železo. V zadní místnosti seberte pytel s uhlím a
vysypte je na výheň. Použijte pazourek na síru a ohněm zapalte pec. Zatáhněte
za měch a oheň rozdmýchejte. Položte klíč nejprve do výhně a pak na
kovadlinu. Na klíč na kovadlině použijte kladivo a žlutý klíč zchlaďte
vodou, kterou naberete z blízké nádoby naběračkou. Ukutým klíčem odemkněte
dveře do dalšího patra (dveře v popředí v hale před kovárnou).
Postupujte tradičně, od vchodu doleva a po směru hodinových ručiček. Ve
zbrojnici najděte poslední kamenné oko. To, spolu se třemi zbývajícími,
vložte do prázdných důlků lebek na stěnách a z vitrín seberte klíč, meč,
štít a kuš. V nádrži s vodou najděte kliku, kterou použijete na ucho
draka v hlavní místnosti a nadrž se tak vyprázdní. V mučírně zabijte příšeru
a seberte kleště (kdo chce, může ještě cvičně mučit kostlivce a
mrtvoly). V hlavní místnosti teď seberte malého kostlivce v prostřední
cele (nedotýkejte se opřeného meče!). Na upoutaného kostlivce v pravé cele
použijte nalezenou kostru, symbol draka, kropidlo a bibli – získáte kouzelníkův
klíč. V pokladnici vedle není nic jiného než mapa, seberte ji. Patro opusťte
dveřmi vedle chrliče, které odemkněte pomocí kouzelníkova klíče. Projděte
dračí zbrojnicí a promluvte si s drakem – získáte magický prášek a uspávací
prášek. Vraťte se tedy zpátky k hlavnímu vchodu, ve vstupní věži použijte
uspávací prášek na draka a seberte magickou kouli. Jděte znovu ke schodům
vedoucím do sklepení a použijte magický prášek na bariéru před schodištěm
vzhůru. V prvním patře se zatím ničím nerozptylujte a nic nesbírejte –
jen najděte místo, odkud je vidět hnízdo mladého dráčka. Okno u hnízda překonejte
pomocí pilky na železo, uvnitř položte žhavou magickou kouli a potom ji
rozbijte kleštěmi z mučírny. Dráčka, který se právě vyklubal, doveďte
k jeho tatínkovi do sklepení. Dávejte si pozor, abyste se předtím
nepaktovali s podivným trpaslíkem na balkóně za pracovnou, nebo se dráček
nevylíhne! Drak vás odnese do tajné místnosti (předtím mu dejte libovolný
předmět), kde najdete láhev Diakonovy krve a teleportační kouzlo. Zapište
je do knihy a teleportujte se do prvního patra zámku. V obytné části zámku
najdete čtyři železné koule, červenou láhev a větvičku. Větvička leží
v krbu v hodovní síni, červená láhev leží s první z koulí v dětském
pokoji. Další železné koule leží v květináči v místnosti naproti
vchodu, mezi knihami v pracovně a poslední je schována v malém nočním
stolku v místnosti za bojovným kostlivcem. Jděte před sochu ptáka, zapalte
větvičku a ohněm ptáka vystrašte. Na čtyři černá políčka položte čtyři
železné koule a ptáka znovu poplašte – získáte dráp na provázku. Jděte
do vyššího patra (dveře sem odemknete klíčem ze zbrojnice ve druhem
sklepení), najděte místnost s hrnci a podívejte se do jednoho z nich. Na
jeho duté dno použijte nalezený dráp a Dračí klíč je váš (celou tuto
proceduru můžete ovšem také obejít – díky chybě v programu je možné
do třetího patra také vstoupit rovnou ze schodů vedoucích k zamčeným dveřím
– na schody však nesmíte vstoupit rovně, ale šikmo, od středu místnosti
a pak projít zdí – jak snadné!) Jděte po schodech nahoru, odemkněte dveře
a vstupte do svatyně dvorního mága. Podle jeho rady položte všechny tři
nalezené předměty na pentagram (meč, štít i kuši ze zbrojnice) a pak se
vydejte do nejvyššího patra hradu – na samém ochozu nejvyšší věže
najdete kýžený rubín. Sestupte dolů a znovu promluvte s čarodějem –
dostanete mapu říše a s její pomocí se budete moci teleportovat přímo do
královské hrobky vašeho otce (přiložíte-li ji před teleportováním k
ostatním mapám). Učiňte tak a položte rubín na rakev. Uvnitř najdete brnění
a štít Dračího rytíře, které si ihned oblečte. Teleportujte se zpět do
čarodějovy věže a opět s ním promluvte. Na jeho žádost mu dejte láhev
Diakonovy krve. Dostanete číši s amuletem uvnitř. Hoďte Diakonovu krev na
pentagram a až se objeví, vyjměte z číše amulet a hoďte jej na Diakonova.
Potom získáte dračí symbol a magickou kouli. Dračí symbol rozbijte
kladivem (zrušíte tak kouzlo, které svazuje vašeho draka) a teleportujte se
do dračí sluje. Osedlejte draka sedlem z vedlejší místnosti a seberte také
kopí. Nasedněte na draka a vydejte se na volby. Pokud jste postupovali podle
tohoto návodu, ve volbách budete úspěšně zvoleni Rytířem a pak...pak se
můžete těšit na další pokračování, na kterém se již pracuje.
|