Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Earth 2140
Je rok 2140. Po četných válkách a několika přírodních katastrofách
zbyly pouze dvě světové síly. Spojené civilizované státy (SCS) ovládají
americký kontinent, západní Evropu a severní Afriku a Euroasijská dynastie
(ED) ovládá oblast východní Evropy a Asii. Vysoce toxické biologické a
chemické zbraně byly vyvinuty na těchto kontinentech a jejich účinky je
zanechaly natolik kontaminované, ze tam nedokáží žít zádní lidé. Není
tam možné ani použití robotu a strojů. Existuje obecný názor, ze tyto
kontinenty zůstanou navždy neobyvatelné, a tak byly vymazány ze všech map.
Většina populace zapomněla, ze vůbec kdy existovaly. Přírodní zdroje jsou
čím dál vzácnější a musí být dobývány nad zemí. Jeden z mnoha menších
konfliktu mezi SCS a ED vyvrcholil v nelítostnou a horkou válku - poslední světovou.
Vyhrát může pouze jedna strana. Tato Konečná válka rozhodne o tom, kdo získá
poslední dostupné zdroje a bude vládnout světu.
Tak takhle začíná intro super pařby Earth 2140. Je to 2D strategie a má pěknou
grafiku a efekty a umělá inteligence jednotek a počítače je na vysoké úrovni
(nestane se jako třeba ve warcraftu nebo někde jiné strategii té doby, že
nepřítel zakysne někde za skálou a hra je potom nezáživná). Někde
vostatních strategiích na vás chodí malé skupinky nepřátel které bez
problému zvládnete, ale vtéto hře na vás chodí už docela velká armáda
která vám dá docela zabrat a celou misi prožijete ve strachu (no jen vtom hráčském).
Tadle hra je velmi vychytaná a není Myslím si že lidi kteří ji hrajou na
ni jen tak nezapomenou, i když to (zatím) není legenda jako starcraft nebo
warcraft. Ostatní strategie máte hotové za pár dní nebo týdnů, ale Earth
2140 je záležitost na měsíce a zaručuju vám že u ní vydržíte hodiny.
Budu se snažit popsat jednotky a stavby, aby jste se lépe seznámili stouhle
super pařbou.
Systémové požadavky
Je to spíše pro ty lidi, co maj doma slabej comp nebo ti co maj rádi dobrý
strategie. Už sem se setkal slidma na netu že chtěj rozchodit na Windows 2000
a výš. Tak lidi co maj win 2000 a vejš, tak ať na to rychle zapomenou protože
to nerozchodíte i kdyby jste se postavili na hlavu a odstrkovali ušima, protože
win 98 je pro ni maximum. Ale taky to není bez rizika někdy nejde zvuk nebo něco
jinýho, někdy to hlásí dokonce že nemůže najít grafickou kartu. To je
také nevýhoda této hry že se nedokáže přizpůsobit novějšímu počítači.
Já mám P 133, 48 MB RAM, OS Win 95 v4,0, ZK Sound Blaster 16 oder AWE 32 (nebo
nějak tak). Vim že na dnešní dobu je to s.ačka, ale hra na něm šlape úplně
super. Tak vám sem dávám předepsané systémové požadavky, ale nejlíp si
lebedí ve Win 95 J. Prej jsou někde na netu patche tak to možná pude i na
novější verzi Windows.
DOS
IBM kompatibilní, procesor Pentium
16 MB RAM + 30 MB volného místa na pevném disku
SVGA/VESA 2.0 grafickou kartu podporující
„high color“ mód (1 MB RAM)
Dvourychlostní CD-ROM jednotku
Myš
MS-DOS 6.x
Windows 95
Minimální požadavky
IBM kompatibilní, 90 Mhz procesor Pentium
Nejméně 16 MB RAM + 30 MB volného místa na pevném disku
SVGA/VESA 2.0 grafickou kartu podporující
„high color“ mód (1 MB RAM)
Čtyrrychlostní CD-ROM jednotku
Myš
Windows 95/(98)
Doporučená konfigurace
IBM kompatibilní, 133 Mhz procesor Pentium
24 MB RAM
170 MB volného místa na pevném disku
SVGA/VESA 2.0 grafickou kartu podporující
„high color“ mód (2 MB RAM)
Šestirychlostní CD-ROM jednotku
Myš
Windows 95/(98)
Sound Blaster Pro 16/32/64 nebo Gravis Ultrasound/Max, Windows
sound systém nebo kompatibilní zvuková karta
Ovládání hry
Ovládání hry je vcelku přehledné a pochopí to i úplný začátečník a v
99% je hra přeložená do češtiny ! Je ale potřeba znát klávesové zkratky
hra je potom jednoduší.
Klávesové zkratky
Šipky - Posun herní plochy. Pravá a levá šipka pro pohyb v nabídce stavby
[CTRL] + šipka - Posune herní plochu ke kraji obrazovky
[SHIFT] + šipka - Rychlý posun ve vybraném směru
[ALT] - Odstraní jednotku z aktuální skupiny
[ALT] + [1] - Ovládání staveb
[ALT] + [2] - Ovládání jednotek
[ALT] + [3] - Ovládání strategie
[ALT] + [4] - Ovládání hry
[CTRL] + [0] až [9] - Formuje týmy s daným číslem
[0] až [9] - Aktivuje tým s tímto číslem
[X] - Rozpustí jednotky
[R] - Žádost o posily
[P] - Pauza
[F1] - Vytvoří "screen shot“ (v podadresáři SHOTS)
[F2] - Uložit hru
[F3] - Nahrát hru
[CTRL] + [F4] až [F12] - Zvýrazní aktuální pozici na obrazovce jako cíl
[F4] až [F12] - Skočí na určenou pozici na obrazovce
[Mezerník] - Přepíná zvýraznění jednotek
[O] - Přepíná popis jednotek
[M] - Přepíná MINER mezi stavením bariér a pokládáním min
[E] - Doprovod
[A] - Útok
[G] - Brání oblast
[<] - nebo [,] - Přehrávat další soundtrack
[>] - Přehrávat předchozí soundtrack
[TAB] - Přepíná mezi levou a pravou ovládací lištou
[~] nebo [mezerník] - Skryje ovládací prvky
[POS1] - Skočí na začátek seznamu ovládání staveb
[END] - Skočí na konec seznamu ovládání staveb
[CTRL] - Přidá jednotku do aktuální skupiny
Klávesy pro hru po síti
[C] - Aliance (Cooperate Mode)
[R] - Opustit hru po síti
[ENTER] - Napíšete zprávu a odešlete potvrzením [ENTER].
Přehled jednotek
Společné budovy a jednotky
Tyto budovy a jednotky jsou stejné u obou aliancí. Mají stejné vlastnosti a
použití.
1) MCU - Stavební jednotka
Pancíř: Velmi silný
Výzbroj: žádná
Cena: Záleží na typu a ceně budovy, kterou chcete vyrobit
Vyrábí se v konstrukčním středisku a je to vlastně transportér pro
budovu, který navedete na určené místo a pokud nic nepřekáží můžete
budovu postavit. Pancíř je velmi silný a těžký, což má jednu velkou nevýhodu
- než někam dojede tak asi vyrostete, ale zato je odolný proti většímu útoku
což se někdy hodí. Pozor když dáte pokyn ke stavbě budovy a MCU se rozloží
a začne se stavět zvolená budova, tak je ve fázi stavění budova velice
zranitelná a případné zbraně ještě nemůže využívat (obrané věže),
takže proti případnému útoku je bezmocná, tak majzla!
2) HCU-M - Pohyblivá rekonstrukční jednotka
Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Cena: 800 (dolarů)
Používá se na bezplatnou opravu všech jednotek (kromě robotů). Vydrží
docela málo tak proto se nehodí na bitevní pole a počítač likviduje přednostně
jeho. Nejlepší je počkat na opravu až po boji ( teda jestli vám něco zbyde
). Jeho hlavní obranou je rychle zdrhnout. U Euroasijské dynastie se používá
na přeprogramování a opravě nepřátelských jednotek po paralizaci iontovým
dělem (popíšu později).
3) BANTHA - Transportér
Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Cena: 400
Používá se pro přepravu rudy zdolů do rafinérie. V prvních misích budete
odkázáni jenom na ně a asi vám nic jiného nezbyde než je používat. Ale
stejně bez nich by se penízky nekutáleli kvám takže jsou dost důležití.
Hlavní je, když je vyrobíte tak je musíte navést kdolu aby sebrali
kontejner srudou a poté je naveďte do rafinérie. Někdy se stane že se někde
zaseknou a vy to musíte dělat znovu (to někdy fakt naštve).
4) HEAVY LIFTER - Těžká jednotka letecké přepravy
Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Cena: 800
Používá se jako Bantha, ale má jednu velkou výhodu že létá takže se používá
vterénu kde by si Bantha ani neškrtla.. Velmi dobrý na rychlé přenášení
kontejnerů na dlouhé vzdálenosti. Pokud vám dojdou zdroje tak jím můžete
krást kontejnery soupeři. Je poměrně drahý, ale velmi užitečný, rychlý
a obratný.
5) Elektrárna
Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 2000
Vyráběná energie: 2000 jednotek energie + 500 za další reaktor
Na co je asi elektrárna ?? No ale teď vážně, bez ní byste v ostatních
budovách nevyrobili ani ň. Vyrábí energii pro všechny budovy a i když vám
ji protivník zničí, přesto všechno jde, ale zpomaleně. Budovy vyrábějí
jednotky o mnoho pomaleji a obranné věže se nabíjejí déle. Takže máte dvě
možnosti - modlit se aby jste stihli vyrobit další nebo rychle zdrhnout.
6) Výzkumné středisko
Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1500
Energetické požadavky: 200 jednotek energie
Zde probíhá výzkum nových zbraní a jednotek a po ukončení výzkumu můžete
tyto jednotky vyrábět. Vždy není zpřístupněno vše ale jste rádi i za to
málo. Dejte si hlavně majzla na začátku mise, protože počítač na něj přednostně
útočí.
7) Důl
Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Malá
Cena: 800
Energetické požadavky: 200 jednotek energie
Důl je potřeba ktěžbě rudy, která se v kontejnerech pomocí BANTHY nebo
HEAVY LIFTERU převáží do rafinérie kde se zpracovává a penízky se sypou.
Jeden kontejner vydá za 200 dolarů. Můžete ho stavět jen na místě, kde je
vyznačeno a to vzeleném poli (je vidět na minimapě).
8) Rafinérie
Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1000
Energetické požadavky: 300 jednotek energie
Zde se zpracovává ruda dodaná z dolů (co jiného ktomu říct). Ale pozor -
počítač utočí hlavně na ni. Někdy přijede transportér s vojákama a
obsadí ji a spustí autodestrukci (triviální, ale velmi účinné).
9) Letecká základna
Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Malá
Cena: 1300
Energetické požadavky: 200 jednotek energie
Je jenom potřeba pro výrobu leteckých jednotek, ale vyrábějí se ve
zbrojovce nebo vkonstrukčním středisku.
10) Kryt
Pancíř: Velmi silný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Velmi vysoká
Cena: 800
Energetické požadavky: žádné, má vlastní generátor.
Vejde se do něho šest vojáků nebo pět vojáků a jeden tank. Pokud mu hrozí
že ho nepřítel zničí otevřou se dveře a jednotky rychle vyjedou, takže
se nemusíte stresovat že se při zničení krytu se zničí i vaše jednotky.
Tato budova se nedá obsadit. Já je stavím kdolům a rafinériím a schovávám
vněm vojáky nebo se dá použít jako volavka pro počítač.
11) Námořní základna
Pancíř: Silný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Vysoká
Cena: 1200
Energetické požadavky: 300 jednotek energie
Staví se vněm veškeré námořní jednotky. Může se postavit jen u břehu a
má dvě části jedna je na břehu, kde se lodě montují a druhou - loděnici,
kde vyjíždějí hotové lodě na vodu. Je potřeba ji hodně hlídat, protože
počítač na ni hodně útočí, proto má asi vysokou odolnost.
Stavby Spojených Civilizovaných Států (SCS)
1) Konstrukční středisko
Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Vysoká
Cena: 2500
Energetické požadavky: žádné, má vlastní generátor
Tato budova je srdce celé základny. Vyrábí se zde všechny budovy, BANTHA,
HEAVY LIFTER, HCU-M, ale hlavně vyrábí konstrukční vozidlo MCU ze kterého
postavíte ostatní budovy základny. Dejte si hlavně pozor před počítačem,
protože na ni pořád útočí a pokud vám ji zničí a nemáte postavený jiný
tak jste vp. Pokud ale obsadíte konstrukční středisko protivníka tak je to
aspoň trochu vpohodě, ale nemůžete stavět zbrojovku, továrnu na roboty a
obranné věže.
2) Zbrojovka
Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1450
Energetické požadavky: 450 jednotek energie
Zde se vyrábějí veškeré pozemní a letecké jednotky (kromě vojáků).
Budova má vsobě zabudovaný SCRAMER, a když ukradnete SHADOW tak vám ho
odkryje a bude vidět, takže pozor na to!
3) Továrna na roboty
Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1000
Energetické požadavky: 200 jednotek energie
Zde se vyrábějí všichni vojáci (co ktomu víc říct). O robotech se rozepíšu
později.
4) Řídící středisko plazmy
Pancíř: Lehký
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1800
Energetické požadavky: 200 jednotek energie
Zde probíhá výzkum plazmy, zde se nic nevyrábí. Umožňuje jen vyrábět v
konstrukčním středisku PlasmaBlast.
5) PlasmaBlast ( moje oblíbená zbraň )
Pancíř: Silný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Vysoká
Cena: 1500
Energetické požadavky: 500 jednotek energie
Toto je zbraň hromadného ničení SCS. Pokud ji získáte ve výzkumu tak jste
páni světa. Ničí všechno co ji přijde do cesty, ale vmalém okruhu. Oproti
silu ED se zní dá vystřelit opakovaně, ale než se znovu nabije tak to
chvilku trvá.
6) Teleport
Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Malá
Cena: 2150
Energetické požadavky: 700 jednotek energie
Toto zařízení je na rychlou výrobu jednotek aniž by se vyráběly ve
zbrojovce. Jednotky jsou tu vyrobeny rychlostí blesku. Ze zbrojovky se odhmotní
díly na určitý stroj a zde se zase zhmotní, ale už zmontované vnový
stroj! Má to ale pár nevýhod, je to drahé a sežere to hodně energie, ale
když na vás útočí a teče vám do bot tak se na to stejně zapomene.
7) Malé oko - Malá obranná věž
Pancíř: Střední
Výzbroj: Dvojice kulometů nebo vylepšení na malé raketomety
Odolnost: Střední
Cena: 400 + vylepšení 200
Energetické požadavky: 50 jednotek energie
Tyto obranné věže se spíše hodí na obranu uvnitř základny než na jejím
okraji, protože toho zase tolik nevydrží. Kulomet se hodí akorát na vojáky
a na lehké jednotky, ale raketomet obstojí i proti silnějším jednotkám.
8) Velké oko - Velká obranná věž
Pancíř: Střední
Výzbroj: Trojice velkých raket nebo rychlopalné plasmové dělo
Odolnost: Vysoká
Cena: 600 + vylepšení 200
Energetické požadavky: 100 jednotek energie
Tato věž už obstojí i silným jednotkám a staví se na okraj základny.
Doporučuji si stavět vbateriích, protože pak se kvám nic nedostane. Plasmové
dělo je sice super, ale nemá takový dostřel jako velké rakety a už nedokážou
sejmout letecké cíle.
Jednotky SCS
1) T 100 - Lehký pozemní tank
Pancíř: Lehký
Výzbroj: Dva lehké kulomety
Cena: 130
Je spíše dobrý k ničení vojáků, ale jinak je skoro na prd. Jeho výhoda
je vysoká rychlost a dá se špatně zaměřit. Já ho teda vůbec nevyrábím.
2) Raptor ES
Pancíř: Střední
Výzbroj: Dva lehké kulomety
Cena: 250
Podobné využití jako T100, ale vydrží o trochu víc a už docela ohrozí
lehké jednotky. Dá se použít jako doprovod pro těžké jednotky, ale vpředu,
protože počítač útočí na nejbližší jednotky.
3) Raptor AD
Pancíř: Lehký
Výzbroj: Malý raketomet
Cena: 300
Sice z něho v intru dělají supr zbraň, ale v praxi už to s ním tak slavné
není. Více těchto strojů už dokáže zničit malou skupinku lehkých
jednotek utočí i na letecké jednotky, ale na těžké jednotky je to pořád
trochu málo. Dá se použít jako průzkumník, ale já ho stejně moc nevyrábím.
4) HellBike
Pancíř: Lehký, ohnivzdorný
Výzbroj: Odpalovač napalmových granátů
Cena: 200
Je to vlastně malá motorka, která hází napalmové granáty. Umí docela
dost potrápit, protože oheň znapalmu je smrtelný pro vojáky a dost poškodí
ostatní stroje. Není ale dost silná, ale štve mě.
5) TIGER Hellmaker
Pancíř: Střední, ohnivzdorný
Výzbroj: Dvojice odpalovačů napalmových granátů
Cena: 500
Tato chodící potvora mě štve ze všeho nejvíc. Dokážou kolem sebe
rozpoutat ohnivé peklo (to už má ale v názvu) a vojáci nebo střední tanky
sou vloji. Vim že tu sou i jiné, silnější jednotky, ale i když ho zničíte
tak oheň ještě chvíli hoří a brání vám jít dál bez poškození
jednotky. Vprvních misích single hry budete odkázáni jen na tento stroj. Má
ale jednu nevýhodu ostatní jednotky nejsou ohnivzdorný takže ubírá i na
vlastní straně.
6) TIGER Assault
Pancíř: Střední
Výzbroj: Dvojice odpalovačů malých raket
Cena: 700
Tento stroj pokud je ve skupince dokáže si poradit i stěžkou jednotkou a
budovami. Útočí i na letecké jednotky a snimi si dokáže poradit taky
snadno. Je ho lepší mít vdoprovodu snějakou jinou jednotkou nebo vojáky.
Hodí se vkrizi protože je relativně levný.
7) SPIDER
Pancíř: Těžký
Výzbroj: Dvojice rychlopalných plasmových děl
Cena: 1500
Podle mě je todle nejsilnější jednotka vcelé hře. Je to rozsévač smrti,
a umí si poradit sjakoukoliv jednotkou a stavbou. Je méně odolný, ale zase
se rychle dobíjí takže skupinka těchto strojů je dost nebezpečná. Pokud
zaberete zbrojovku SCS tak se modlete, aby ho zrovna vyráběli. Nejenom že připadne
vám, ale můžete ho i dál vyrábět.
8) SPIDER II
Pancíř: Silný
Výzbroj: Čtyři odpalovače velkých raket
Cena: 1700
Taky velmi dobrý stroj. Dokáže si hravě poradit sleteckou jednotkou, ale má
jednu hlavní nevýhodu hrozně pomalu se dobíjí, takže jeden stroj ve
skupince je skoro nanic. Výhodou je velký dostřel a velké škody co způsobuje.
9) ATM 500 - Obrněný transportér
Pancíř: Střední
Výzbroj: Těžký kulomet
Cena: 400
Vozidlo slouží pro přepravu maximálně šesti vojáku. Může převážet i
přes kontaminované oblasti bez poškození. Není moc odolný takže ho raději
držte vzadní linii, protože když vám ho zničí, přijdete i o vojáky.
Oproti transportéru ED má kulomet, takže nějaká obrana je možná. Můžete
přejíždět nepřátelské vojáky což se někdy hodí.
10) SHADOW - „Maskovací kápě“
Pancíř: Lehký
Výzbroj: žádná
Cena: 2100
Pokud dostanete toto vozítko tak ostatní už je brnkačka. Tento pásový
stroj dokáže zamaskovat středně velkou armádu včetně sebe tak, že nejsou
vůbec vidět, akorát je vidět odkud střílí. Takže pokud ještě nemáte
SCREAMER tak jste vp. Ale určitá obrana tu ještě je pokud sledujete odkud lítaj
rakety nebo plazma tak na to místo skuste střílet. SHADOW je pořád
zamaskovaný a pokud hrajete za SCS tak se jeví jako stín stejně jako ostatní
zamaskovaný jednotky.
11) MINER BT
Pancíř: Těžký
Výzbroj: Těžký kulomet
Cena: 700
Používá se pro pokládání min a likvidování nepřátelských min. Dá se
sním i stavět obranné zdi, které stejně moc nepoužívám protože počítač
na ně útočí a ničí je takže veškeré snahy sou na prt. Vzásobě má 5
min a 5 sekcí zdi, které se postupem času obnoví. Co se týče výzbroje,
není to nic moc, nejlepší je s ním zdrhnout do minového pole a miny si už
snepřítelem poradí.
12) WTP 100 - Vznášedlový transportér
Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná (využívá jen zbraní naložených jednotek)
Cena: 1000
Je neocenitelný přepravník jednotek. Pracuje na principu vzduchového polštáře,
takže se může pohybovat nad pevnou zemí, nebo nad vodou. Vejde se do něj 6
vojáků, nebo 1 velký stroj a 5 vojáků. První ale nakládejte nejdříve
vojáky a pak až stroj. Oproti námořnímu transportéru ED (WTRN) má tu výhodu,
že se může pohybovat i nad pevninou. Má také výhodu že může používat
zbraně jednotek které jsou naloděné (tedy kromě vojáků). Jen majzla,
protože když vám ho zničí přijdete i o naloženou jednotku. I když se vznáší
tak miny na které najede, vybuchnou (i ty námořní)
13) RUSS III
Pancíř: Střední
Výzbroj: Odpalovač torpéd
Cena: 500
Je to malá ponorka, která je v klidovém stádiu, nebo když si jen tak
prozkoumává okolí po celou dobu skryta pod hladinou a tudíž neviditelná,
neodhalí ji ani letecký průzkum. Viditelná je pouze jen při útoku protože
se musí vynořit. Na útok to už je trochu horší, ale když máte skupinku těchto
strojů tak už umí docela potrápit. Je to hlavní útočná síla SCS takže
nemáte jinou možnost než používat tento stroj.
14) TTRE 400 - Pokladač min
Pancíř: Střední
Výzbroj: Pokladač námořních min
Cena: 700
Taky dobrá námořní jednotka samotná je neškodná, ale škodí to co za
sebou nechává. Pokládá námořní miny, které znamenají zkázu pro nepřátelské
námořní jednotky. Na palubě má 5 min které se postupně obnovují, když
je všechny vyčerpáte. Nemusíte se bát přes ně přejet, vám neublíží.
Miny jsou sice vidět, ale chce to trochu zkušené oko. Dají se odstraňovat
jedině když po nich vystřelíte raketu, což se někdy hodí (u mě velmi často).
15) GARGOIL - Lehce ozbrojený antigravitační letoun
Pancíř: Lehký
Výzbroj: Dvojice těžkých kulometů
Cena: 600
Tento letoun si poradí spíše svojáky a lehkými jednotkami. Hodí se hlavně
k průzkumu, protože je velice rychlý a některé rakety ho nedoženou. Oproti
helikoptérám ED je obratnější.
16) HellWind - Antigravitační bombardér
Pancíř: Těžký
Výzbroj: Plazmové pumy
Cena: 1000
Tak todle je postrach nebes. I malá skupinka těchto letounů dokáže pořádně
potrápit. Při útoku vyhazuje pětici pum, které znamenají zkázu pro vše
co je vjejich dosahu. Velkou nevýhodou je malá rychlost a dlouhá doba než
namanévruje na správnou pozici shodu, ale hlavně se nehodí klikvidování
pohyblivých jednotek. Velká výhoda je ale velká výdrž a velké škody co
způsobuje.
Roboti SCS
Taky někdy nepostradatelní společníci na bitevním poli.
1) SILVER ONE
Pancíř: Lehký
Výzbroj: Těžký kulomet
Cena: 50
Tento robot se spíše hodí k obsazování a hlídání budov než na přímý
útok (ale v nouzi…… znáte to).
2) SILVER R
Pancíř: Lehký
Výzbroj: Raketomet
Cena: 75
Tak tenhle robot už dokáže ohrozit i středně těžké jednotky. Skupinka těchto
robotů už dokáže sejmout i nejednu leteckou jednotku, protože je velice
rychlý a velice obratný.
3) SILVER MAX
Pancíř: Lehký
Výzbroj: Plazmová puška
Cena: 100
Tenhle robot je už vážné nebezpečí i pro těžké jednotky, protože má
vysokou kadenci. Ale moc toho nevydrží:-( .
4) SILVER T
Pancíř: Střední
Výzbroj: Sebedestrukční rozbuška
Cena: 70
Kamikadze vždycky na.ere! Má trochu silnější pancíř, aby došel k požadovanému
cíli a poslal ho na pravdu boží. Hodí se hlavně na začátku single hry,
kdy vám nezbývá pomalu nic jiného.
Budovy ED (Evropské dynastie)
O některých budovách platí to samé jako u budov SCS ;-)
1) Konstrukční středisko
Pancíř: Těžký
Výzbroj: žádná
Odolnost: Vysoká
Cena: 2500
Energetické požadavky: žádné, má vlastní generátor
Viz. KS SCS (platí o ni to samé).
2) Zbrojovka ED
Pancíř: Střední
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1500
Energetické požadavky: 400 jednotek energie
Platí o ni to samé jako u zbrojovky SCS, no až na ten SCREAMER.
3) Bionické výrobní středisko (Biocentrum)
Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 1000
Energetické požadavky: 200 jednotek energie
Vyrábějí se zde roboti typu A ( co jiného o tom říct ???).
4) Bunkr
Pancíř: Těžký
Výzbroj: Dvouhlavňové dělo
Odolnost: Vysoká
Cena: 800
Energetické požadavky: 50 jednotek energie
Jeho vysokou výhodou je vysoká odolnost, ale ty škody co způsobuje ty jsou
zanedbatelné. Hodí se spíše kničení vojáků a lehkých jednotek ty silné
si sním hravě poradí. Já ho stejně moc nestavím, ale na začátku single
hry nic jiného kobraně není. Bacha má v sobě schovaný SCREAMER, takže
pozor na maskovaný jednotky.
5) Malá obranná věž
Pancíř: Střední
Výzbroj: Dvouhlavňový kulomet nebo laserové dělo
Odolnost: Střední
Cena: 400, vylepšení 200
Energetické požadavky: 50 jednotek energie
Je to obdoba malého oka SCS, ale oproti němu po vylepšení si moc nedokáže
poradit sleteckými cíly. Nehodí se moc kokraji základny, protože toho moc
stejně nevydrží, ale hodí se kobraně vnitřku základny a laserové dělo
je dost silné, aby si poradilo snáletem HATŮ. Má vsobě SCREAMER.
6) Velká obranná věž
Pancíř: Střední
Výzbroj: Trojice velkých raket, nebo vylepšení na iontové dělo
Odolnost: Vysoká
Cena: 600, vylepšení 200
Energetické požadavky: 100 jednotek energie
Je to obdoba velkého oka SCS. Hodí se už kokraji základny, protože je už
docela odolná. Iontové dělo je fajn věc, ale nemá takový dostřel jako
velké rakety a už si moc neumí poradit sleteckými cíly. Iontové dělo má
skvělou vlastnost že nepřátelské stroje úplně nezničí, jen je
paralyzuje. Pak jenom stačí když kněmu přicupitá HCU-M a opraví ji a přeprogramuje
a tradá… opravený stroj vás poslouchá jak pejsek. Také má vsobě
SCREAMER.
7) Balistické řídící středisko - BŘS
Pancíř: Žádný
Výzbroj: žádná
Odolnost: Střední
Cena: 2000
Energetické požadavky: 200 jednotek energie
Je potřeba k výrobě sil. Jinak se zde nic nevyrábí, sila se vyrábějí
vkonstrukčním středisku. Jinak obdoba střediska plazmy SCS.
8) Silo
Pancíř: Silný
Výzbroj: Jedna jaderná raketa
Odolnost: Vysoká
Cena: 1000
Energetické požadavky: 100 jednotek energie
Ze sila se odpalují jaderné střely, které při dopadu ničí vše co je
vjejich dosahu. Jsou sice slabší než PLASMABLAST, ale taky velmi dobře
poslouží. Oproti PLASMABLASTU mají tu nevýhodu, že po vypálení jaderné
střely je už na h… Nezbývá nic jiného než dát příkaz kautodestrukci,
nebo se dá použít do obranné linie.
Jednotky ED
1) ST 01B - Lehký tank
Výzbroj: Malé dělo
Pancíř: Lehký
Cena: 300
Slušný tančík, který si dokáže dobře poradit se středně velkou armádou,
ale nehodí se pro boj srychle pohybujícími cíly, protože velmi blbě zaměřuje.
Bude to váš nejlepší přítel vprvních misích single hry. Hlavně si snima
dejte majzla když narazíte naHELLBIKE nebo TIGER HELLMAKER, protože je velmi
poškozuje. I když se snaží mezi plameny nějak kličkovat přece se mu to nějak
nevede.
2) MT 200 - Středně velký tank
Výzbroj: Velké dělo
Pancíř: Střední
Cena: 500
Oproti ST 01B má silnější pancíř a větší dělo je rychlejší a má
velký dostřel, ale to zaměřování ... Ale díky jeho vysoké rychlosti mají
taky některé nepřátelské jednotky potíže sjeho zaměřením. Můžete sním
přejíždět nepřátelské vojáky což se někdy taky hodí.
3) ST 02 - Malý tank
Výzbroj: Dvojce odpalovačů malých raket
Pancíř: Lehký
Cena: 350
Taky dobrý tank, rakety jsou už trochu jiné kafe než děla, dokáží si
poradit i sleteckými cíly. Velká nevýhoda tohoto tanku je že moc nevydrží
takže je lepší útočit ve velkých skupinách. Taky se nějak moc nekamarádí
sHELLBIKE a TIGREM HELLMAKEREM.
4) MT 201L - Středně velký tank
Výzbroj: Laserové dělo
Pancíř: Silný
Cena: 800
Už velmi výrazná posila armády. Laserové dělo už hodně ubírá a je
postrachem nepřítele. Má těžké pancéřování což je výhoda a více
vydrží, ale má tu nevýhodu že se dlouho dobíjí a útočí jen zmalé vzdálenosti
co se mu může někdy stát osudným. Někdy se i stane, že než dojede kcíli
tak ho nepřítel zničí a von si ani nevrzne což někdy pořádně na.ere.
5) HT 30 LR - "Drtič“
Výzbroj: Dvě laserová děla a dvojice odpalovačů malých raket
Pancíř: Těžký
Cena: 1500
Podle mě nejlepší jednotka ED. Kombinace malých raket a laserových děl je
velmi dobrá. Laserová děla se starají o nepřátelskou budovu a malé rakety
zatím drtí ostatní nepřítelovy jednotky. Docela dost toho vydrží a dokáže
si poradit i se silnou jednotkou. Má ale tu nevýhodu že je velmi pomalý a
laserová děla se dlouho nabijí. Díky raketám si dokáže poradit i sleteckými
cíly.
6) HT 33 R - Těžký tank
Výzbroj: trojice odpalovačů velkých raket
Pancíř: Těžký
Cena: 1200
Velmi dobrý tank, který je tvrdým oříškem pro pozemní i letecké jednotky
nepřítele. Oproti SPIDERU II má tu výhodu že se trochu rychleji dobíjí.
Velké rakety mají delší dostřel než malé nebo kanóny (až na MT 200).
7) HT 34J - Těžký tank
Výzbroj: Iontové dělo
Pancíř: Těžký
Cena: 1200
Iontové dělo je supr věc, to už jsem popisoval u obranné věže. Nějaké
nevýhody taky má - je pomalé a pomalu se nabijí ... takže jezdit s ním ve
skupinkách. Ale oproti laseru má delší dostřel.
8) MINER
Výzbroj: Těžký kulomet
Pancíř: Střední
Cena: 700
Viz. MINER BT SCS (je skoro úplně stejný).
9) BIO - Regenerační stroj
Výzbroj: žádná
Pancíř: Lehký
Cena: 1000
Používá se kregeneraci vojáků, což se někdy hodí. Ale nejezděte snim na
bojiště, protože toho moc nevydrží. Najednou může regenerovat 5 vojáků.
Já ho teda moc nepoužívám, protože všechny vojáky mi zničí v boji a není
už co regenerovat.
10) TUR - Transportní stroj
Výzbroj: žádná
Pancíř: Lehký
Cena: 300
Používá se ktransportu max. 6 vojáků. Používá se tedy stejně jako ATM
500, až na tu nevýhodu, že nemá kulomet.
11) BTTI - Rychlý průzkumný stroj
Výzbroj: Dva lehké kulomety
Pancíř: Lehký
Cena: 200
Hodí se kprůzkumu krajiny, protože je velmi rychlý a jeho hlavní obrana je
rychle zdrhnout. To že je velmi rychlý, má velkou výhodu, některé jednotky
mají velké potíže ho zaměřit, ale hlavně dokáže setřást jakéhokoliv
nepřítele. Do boje se sním moc nepouštějte díky malým kulometům si dokáže
troufnout jen na vojáky, a nějak toho moc extra nevydrží.
12) SCREAMER
Výzbroj: žádná
Pancíř: Střední
Cena: 900
V pozdějších misích single hry byste byli určitě v p..... Dokáže odkrýt
maskované jednotky SHADOWEM včetně i jeho. Bez něj byste se jen bezradně dívali,
jak odněkud lítaj rakety a ničí vše kolem. V síťové hře i odpojuje
ostatní jednotky od centrálního počítače, respektive od vás a potom je
nemůžete ovládat (jen prej - nikdy jsem síťovou hru nehrál, takže jestli
kecám, tak sorry).
13) STORM - Průzkumná helikoptéra
Výzbroj: Dva těžké kulomety
Pancíř: Lehký
Cena: 500
Tato helikoptéra se spíše hodí k průzkumu než k přímému útoku díky
chabé výzbroji. Troufne si tak maximálně na slabou jednotku jako jsou roboti
a jiná ta drobotina nebo jednotku, která nemá raketomety.
14) THUNDER - Bojová helikoptéra
Výzbroj: Dvojice odpalovačů malých raket
Pancíř: Lehký
Cena: 700
Je to lépe vybavený příbuzný STORMU. Jeho hlavní nevýhodou je, že toho
moc nevydrží, takže jeho hlavní přednost je v počtu…… takže, čím víc
- tím líp. Nádherný pohled je, když se na nepřítele vrhnou jako hejno sršňů
a ničí jeho základnu. Moc se nehodí k ničení rychle pohybujících se cílů.
Pokud o něm mohu něco říct, tak to, že si ho určitě oblíbíte.
15) SHARK - Rychlý člun
Výzbroj: Odpalovač torpéd
Pancíř: Střední
Cena: 300
V prvních misích single hry je to jediná útočná síla na hladině. Sám
toho moc nezvládne, takže zase ve skupinkách. Proti leteckým útokům a útokům
ze břehu je úplně bezmocný. Jeho nejlepší obranou je rychle zdrhnout. Je
to ale dobrý likvidátor ponorek a námořní základny. Spíše než jeho si
určitě oblíbíte jeho většího příbuzného.
16) KT 30 - Bitevní loď
Výzbroj: Velké a malé rakety
Pancíř: Těžký
Cena: 2000
Je to univerzální likvidátor všeho. Nejen že může likvidovat námořní
jednotky, ale umí sejmout jakýkoliv letecký cíl a cíle které jsou blízko
břehu. Velké rakety se mohou starat o cíl u břehu a malé rakety se zatím
starají o následný odpor. Jen majzla, abyste s ní nevjeli do minového pole,
to byste měli po ptákách.
17) WTRN - Námořní transportér
Výzbroj: žádná (využívá jen obrany naložených jednotek)
Pancíř: Střední
Cena: 500
Viz. vznášedlový transportér SCS. Oproti němu má jen tu nevýhodu, že se
nemůže pohybovat na pevnině (a majzla na miny).
Roboti ED
1) Android A01
Výzbroj: Samopal a granáty
Pancíř: Žádný
Cena: 50
Viz. SILVER ONE. Oproti němu má tu výhodu, že má ve výzbroji i granáty.
2) Android A02
Výzbroj: Raketomet
Pancíř: Žádný
Cena: 75
Viz SILVER R.
3) Android A03
Výzbroj: Iontové dělo
Pancíř: Žádný
Cena: 100
Díky iontovému dělu se stává velkým problémem na bojišti. Nijak extra
nevydrží, stačí jedna raketa a je po něm. Přesto ale dokáže nadělat
velké škody. O výhodách iontového kanónu jsem už psal…..
4) Android A04
Výzbroj: Miny
Pancíř: Žádný
Cena: 100
Pokládá a zneškodňuje miny. Oproti MINERU má tu výhodu, že za menší
cenu máte stejné množství min. Nemá ale tu výhodu, že si miny neobnovuje
jako MINER takže když položí všechny miny co má u sebe, tak se už hodí
jen ke zneškodňování nepřátelských min. Také pracuje na principu
kamikadze, takže pokud má u sebe nějaké miny a nezbývá už jiné východisko,
než to, že vám ho zničí, tak se sním snažte přijít k nepřátelské
jednotce a ať u ní vybuchne (je to sice trochu drastické, ale aspoň ji poškodí
nebo zničí a aspoň to trochu ospravedlní jeho ztrátu). Jinou obranu už nemá
Moje typy a rady
Jsou asi pro začátečníky, ale i vy zkušenější by tenhle text neměli přeskakovat
(co kdyby...).
-
Moje rada jak postupně stavět základnu:
- Konstrukční středisko (Většinou už je postavené)
- Elektrárna
- Výzkumné středisko
- Banthy
- Doly
- Rafinérie
- Zbrojovka
- Výrobna robotů
- No a to ostatní
-
Někdy se toho ale nedržte, někdy je potřeba rychle zaútočit - tohle je pak
na prd a milej zlatej nepřítel vám vaší pracně postavenou základnu zničí.
-
Když jste ve výzkumném středisku vyvinuli létající a antigravitační
mechanismy, měli byste místo transportéru BANTHA používat HEAVY LIFTERS.
Mohli byste také uvážit krádeže kontejneru z nepřátelských dolů za
pomoci HEAVY LIFTERS.
-
Abyste rychle vydělali peníze, měli byste rafinérii postavit blízko dolů,
zvlášť když používáte menší a méně ovladatelné transportéry BANTHA.
Je vždycky dobré mít mezi rafinérií a dolem dva transportéry. Umístěte
je tak, že jeden vyzvedá kontejner u dolu a druhý ve stejnou chvíli odevzdává
druhý kontejner v rafinérii.
-
Všimněte si pokud zvolíte budovu, tak v levém nebo pravém rohu jsou takové
čtverečky, tak ty znamenají obsazenost budovy vojáky a počet čtverečků
znamená, kolik se vejde do budovy vojáků na stráž. Pokud máte v budově
velký max. počet vojáků, třeba 5, tak nepřítel musí jich do budovy
poslat 6. To se hodí, protože pokud v ní nemáte žádného vojáka, tak vám
ji snadno zabere a počítač většinou zvolí autodestrukci (bacha u konstrukčního
střediska - to ničí přednostně).
-
Pokud jsou námořní oddíly příliš silné, měli byste postavit nějaké
transportéry WTP 100 a naložit na ně několik jednotek SPIDER nebo SPIDER II
(u ED něco to samé).
-
Jakmile objevíte nepřátelskou základnu, měli byste ji označit stisknutím
[CTRL] + [F4] až [F12], takže se tam můžete rychle vrátit a mít ji pod
dohledem pouhým stisknutím přidělené funkční klávesy.
-
Osvědčená útočná taktika v různých situacích je dát velení skupiny útočnému
generálovi. Druhá skupina následuje první a ničí označené cíle, zatímco
první skupina zaměstnává protivníka.
-
Tip jak likvidovat nepřátelskou základnu
- Konstrukční středisko
- Elektrárny
- Výrobny jednotek (zbrojovky a továrny na roboty)
- A to ostatní
-
Téhle rady se držte, protože když zničíte nejdříve něco jiného, tak počítač
není tak blbej a postaví to v konstrukčním středisku znovu. Potom co zničíte
elektrárny, tak se protivníkovi všechno zpomalí a je namydlenej. Zničení
konstrukčního střediska určitě na.ere i vsíťové hře.
-
Dobýt stavbu bez jejího zničení je většinou dobré rozhodnutí, zvlášť
když bojujete pouze proti jednomu protivníkovi. Měli byste mít při útoku
na nepřátelské stavby připraveny jeden nebo dva transportéry s vojáky.
Nejlepší je přidělit tyto transportéry oddílu, což se provede stisknutím
[ALT] + [Číslo]. Pak je můžete přivolat přímo z bojiště.
-
Někdy se i stane když zaberete zbrojovku nepřítele, že vyrábí jednotku,
ke které vy nemáte přístup. Tak nejenomže je vaše, ale můžete ji dál i
vyrábět (iontový tank, SPIDER, laserový tank…) Ale nesmíte vyrábět už
nic jiného, protože když zvolíte výrobu něčeho jiného tak máte smůlu a
už ji nemůžete zvolit znova.
-
Pokud chcete zabrat celou nepřátelskou základnu, tak nejdříve zaberte továrnu
na výrobu vojáků a potom vyrábět vojáky a zabírat ostatní budovy právě
vyrobenými vojáky. Je to lepší, než se zdržovat dopravou vojáků zvětšinou
vzdálené základny.
-
Pokud hrajete za SCS a můžete už vyrábět SHADOW a chcete zničit nějakou
nepřátelskou základnu, tak utvořte tuto armádu:
- pokud se vám jeden odkryje u SCREAMRU, bunkru nebo obraných
věží a zničí vám ho, tak nejste rovnou v p…, ale jeden ještě stačí
krýt ten zbytek. Ale rychle vyrobte nový a vyrovnejte počet.
- 2x TIGER ASSAULT - Dobrá kombinace
- 2x SPIDER - Taky dobrá kombinace
- 2x SPIDER II - Ničí z velké vzdálenosti, kde ho ještě nic
neodkryje.
- 2x MINER BT - Odhaluje miny, takže uvidíte minové pole a může
maskovaný je beztrestně likvidovat. Druhý je tam od toho, že když vám
jednoho zničí, tak se nezamotáte v minovém poli a neničíte si ostatní
stroje.
- 2x HCU-M - Mohou se spravovat navzájem a ostatní stroje. Hlavně
platí, když vám jednoho zničí - rychle doplňte počet.
Přidat i nějaký transportéry s vojáky není špatný nápad. Hlavně do armády
necpěte nějaký TIGER HELLMAKERY nebo HELLBIKERY, protože ostatní jednotky
nejsou ohnivzdorné a dělaly by větší škodu než užitek.
Pozor - i počítač může přivolat posily!
Tak to je asi všechno, pokud mě něco napadne tak to napíšu a až seženu
datadisk, tak napíšu návod i na něj. A tímto Vás chci poprosit - pokud ho
někdo máte a jste z Prahy nebo jejího okolí, tak se mi prosím ozvěte. Díky.
Pokud máte nějaké dotazy na tuto hru - pište, pište, pište.
Skvělou pařbu nejen této skvělé hry přeje Jarda.
|