Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Fable - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Fable
Sněžná země
Quikthorpe dostane od dědka před
městem talisman. Jděte nahoru k můstku přes potok, promluvte si slovcem, a
pak potok přejděte po kamenech nad mostem. Jděte k Weldině domku. Ze stromu
vezměte amulet z paprik a z přístěnku u domku starou lampu. Pokuste se otevřít
dveře domku. Objevivšího ducha zažeňte pomocí amuletu od dědka a vstupte
do stavení. Uvnitř stavení seberte něco suchých lístků z misky a pytlíček
plný semínek. Promluvte si s čarodějnicí a přesvědčte ji, aby vám
nechala nakradené věci. Dojděte dolů k jezeru. Vezměte kus provazu a pečlivě
prozkoumejte sedátko v lodi. Promluvte si s bohyní lesa a vezměte si část
její duše. Vraťte se k domku čarodějnice, otevřete dveře a vlezte do
sklepa ťuknutím chůze na dveře. Ve sklepě seberte sošku a kus provazu. U
čarodějnice v pokoji ještě prozkoumejte knihy a vezměte knihu run. Chlápkovi,
co na kraji lesa vybírá mýtné, nabídněte sošku ze sklepa. Jděte doprava
do obrazu za sochami. Prozkoumejte předmět ve sněhu a zjistíte, že je to štít.
Vezměte ho a pokračujte doprava. Použijte pytel semínek na straku a vezměte
jí náhrdelník z hnízda. Pak seberte prázdný pytel. (U soch prozkoumat
jednu sochu pořádně a promluvit si s chlapcem za ní). Náhrdelník odneste
muži na začátku lesa a dostanete rukavice. Vraťte se k hnízdu straky a
promluvte se stvořením na pařezu. Pařez prozkoumejte a zatáhněte za páku
v něm schovanou. Vlezte do otevřeného stromu. Dole ve stromě seberte prsten
jedné z mrtvol, nasaďte si rukavice a utrhněte plod snů. Vylezte ze stromu
ven a jděte po mapě ke studni. Vezměte kýbl. Použijte provaz na kladku a
slezte po něm do studny. Použijte část Simbelininy duše na Quikthorpa a s vílou
si promluvte. Ze země vyhrabte hliněnou tabulku. Jděte doprava a opět
seberte tabulku. Vraťte se doleva, seberte dušičku, vylezte ze studny, jděte
nahoru na lesní rozcestí a z něj nahoru. Přepadnou vás banditi, jejichž vůdci
dejte místo peněz prsten aby zkapal a seberte mu nůž a pásku. Cestičkou v
křovinách se pak vydejte doprava k otvoru ve skále. Použitím se schovejte
za keříky vpravo a sledujte, jak obr odchází. Vraťte se do studny, vypusťte
dušičku a promluvte s ní. Pomocí nože uřízněte rostlinku v pravém dolním
rohu místnosti. Dvě půlky tabulek spojte v inventáři v jednu. Vraťte se na
rozcestí k doupěti obra a malým otvorem vlevo ve skále vlezte do jeho sluje.
Prozkoumejte polštář na obrově posteli a klíčem v něm nalezeným odemkněte
bednu v levé části sluje. Z bedny vyndejte nádobky s olejem. Z rozcestí s
mrtvým banditou se teď dejte nahoru do skalní soutěsky. Na pravou kamennou
hlavu použijte hliněnou tabulku a jděte doprava na vrcholek skály.
Prozkoumejte mrtvolu a vezměte sirku. Pak ze soutěsky jděte k zámku na kopci
v dálce. Popojděte k zámku. Na ledového muže použijte nejdříve olej a
pak sirku. V zámku si vyčistěte štít páskou, a pak použijte štít na
Quikthorpa. Vezměte ze země první diamant a dejte ptákovi snový plod.
Bažiny
Prozkoumejte strážného a
promluvte si s ním. Jděte doprava do bažin. Podívejte se pod můstek a vezměte
vačici, kterou odneste strážnému k dřevěné věži. Dostanete od něj
naslouchátko. Naslouchátko prozkoumejte, najdete špunty do uší. Ty na
Quikthorpa použijte v místnosti s mostíkem. Jděte rovně a seberte hypnotický
bubínek. Jděte dál na vrcholek k pavoukovi. Zažeňte ho zatroubením na
naslouchátko. Prozkoumejte 2x smrtku ležící na zemi a vezměte její zlatý
klíček. Vezměte kus pavoučí sítě. Vraťte se k hlídači dřevěné věže,
uspěte ho bubínkem, prozkoumejte ho a vezměte mu klíč. Ze země seberte kopí
a klíčem odemkněte dveře do věže. Ve věži seberte prázdnou flašku,
sekyrku, pokrývku a knihu za plentou vpravo. Klíčkem od smrtky odemkněte
klec a promluvte si s Iris. Získáte magický prášek. Vyjděte ven a dejte se
po cestičce do hor. Utrhněte květinu, vezměte vázu s vodou a z nádoby
jeden oříšek. Můžete zkusit zatáhnout za páku, čouhající z váz,
jestli chcete. Jděte dál k městu. Promluvte s Titánem. V inventáři použijte
magický prášek na vázu s vodou. Dveře chaloupky stráže vyrazte sekyrkou.
V domečku prozkoumejte slámu a poberte penízky, vezměte také lahvičku z
poličky. Pobíhající kryse dejte oříšek příkazem GIVE, pokud chcete.
Venku před branou přejděte po světlejších dlažkách proti směru hodinových
ručiček začínaje levou dlažkou. Vstupte do města. Jděte doprava do
knihovny, promluvte si s Izionem, řekněte, že vás posílá Iris, dejte mu
kytičku a knížku z dřevěné věže. Dostanete jakýsi ornament, do kterého
vložte svůj jediný diamant a stařičký klíček. Z náměstí pak jděte do
domku gargoylů a levému děcku seberte v příhodný okamžik lízátko. Venku
odemkněte zámek poutajícího ptáka k bidýlku klíčkem od Iziona. Vejděte
do chrámu a promluvte si s hadem Angorem. Hoďte na něj kopí a seberte jeho
diamant. Diamant vložte do ornamentu. Z levých kostí poberte další penízky.
Z náměstí jděte na loď, kecejte s námořníkem, až dá pohlavek
pacholkovi.. Pak s pacholkem promluvte a nabídněte mu lízátko. Pak znovu nabídněte
peníze námořníkovi a loď může vyplout.
Zatopená pevnost
Dveřmi vstupte do kapitánovy
kabiny. Ze šuplete vezměte falešné diamanty, ze stolu listinu s kouzlem a z
postel smradlavé ponožky a sponku, kterou použitím v inventáři ohněte.
Sponkou odemkněte malou bedničku. Z bedničky vytáhněte magický kámen. Použijte
ho na Quikthorpa, aby ho snědl, a pak na něj použijte magickou listinu, aby
mohl dýchat pod vodou. Vraťte se na palubu, otevřete poklop, a po žebříku
slezte do podpalubí. Prozkoumejte barel a vezměte maso, otevřete skřínku s
palivem a maso v ní namočte. Dílo zkázy dokončete zasunutím masa do ponožek
a hoďte z paluby doleva žralokovi, aby se otrávil. Použitím skočte do vody
v místě, kde se proháněl žralok. Promluvte s koníky a jděte doprava k
okraji propasti. Nožem otevřete lasturu a vyndejte z ní perlu. Vraťte se na
rozcestí a čekejte tam, dokud se opět neobjeví trojice koníků. Vezměte si
od nich mořskou řasu a jděte na sever k potopené pevnosti. Prozkoumejte rýč,
promluvte si se zahradníkem Leroyem a nabídněte mu řasu. Za svou velkorysost
budete odměněni užitečným rýčem. Jděte k mořské lastuře, promluvte si
se zahradníkem Williamem, otevřete dveře a řekněte zazobanému Kouppovi, že
se zajímáte o perly. Až vás pozve dál, svou jedinou perlu mu ukažte. Z
rozcestí teď schovanou skulinkou v mořských řasách projděte ke korálovému
útesu, kde nožem vylomte další dvě mušle a vezměte si další dvě perly.
Trojici perel odneste Kouppovi, dostanete mapu zakopaného pokladu. Prozkoumejte
ji a vraťte se na rozcestí, kde se teď část písku hlásí jako "freshly
raked sand", neboli čerstvě uhrabáno. Na tomto místě kopejte rýčem,
vykopanou truhličku otevřete pomocí sponky a vyrabujte poklad. Jděte zpět
na korálový útes, promluvte si s Khorem, dejte mu poklad a vezměte si jeho
helmu a kopí. Jděte do otvoru ve skále, přes můstek projděte do dalšího
otvoru naproti. Za požití mapy se bludištěm promotejte k páčidlu, kterým
vylomte dveře do místnosti s medúzou. Vesmírné okno pod medúzou probodněte
kopím. Vezměte třetí diamant a vložte ho do ornamentu. Přehoďte maličkou
páčku vpravo a bludištěm se probluďte zpět k východu. Použitím kontrolního
zařízení sjeďte dolů do země stínů. Až se výtah zasekne, použijte na
Quikthorpa pokrývku, aby seskočil dolů.
Země stínů
Páčkou nad schody přivolejte
dolů výtah. Promluvte s bránou a představte se jako Boogie Man. Vstupte do
brány. V cele seberte pohár, z postele listinu a ze stolu talířek se lžičkou.
Prozkoumejte šikmou plochu pod okénkem a uvolněný kámen vylomte lžičkou.
Tunelem prolezte do sousední cely. Vzbuďte dědulu, promluvte s ním,
prozkoumejte ho a vezměte mu klíček. Vraťte se do své cely a odemkněte klíčkem
dveře. Venku poproste smrtky o občanku. Odejděte dolů doleva. Propast přeskočte
použitím kopí na Quikthorpa. Odejděte po úzké vlnité cestičce. Naberte lávu
do poháru, promluvte si se smrtkou a ukažte ji občanku. Plošinkou přejeďte
doleva a vstupte do jeskyně posledního démona. Odpovězte mu, že pouze děláte
nutnou inspekci a chrstněte na něj lávu z poháru. Vpravo na sloupu těsně u
dveří se nachází poslední diamant, který seberte a vložte do ornamentu. Místnost
opusťte prázdným tunelem. Výtahem vyjeďte zpět nahoru, vstupte do bludiště
a probluďte se do Ismaelovy jeskyně. Přehazujte páčky na zemi, dokud se
starý muž neprobudí. Pak si s ním promluvte. Dále se bludištěm promotejte
do místnosti, kde jste zneškodnili medúzu a vložte ornament do otvoru v malých
dvířkách. Otvorem projděte do další místnosti. Stiskněte maličké tlačítko
u prostředního křesla a na křeslo se posaďte. Právě jste dohráli Fable...
|