Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Faust - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Faust: Sedm her duše
Ještě než začneš hrát, věz, člověče,
že stojíš před velmi složitou, ale absolutně fantastickou adventurou,
která tě nejen pobaví, ale místy i vyděsí a donutí tě zamyslet se.
Teď už ale neváhej ani setinu vteřiny
a coby Faust nahlédni do duší všech těch zmučených lidí (a vlastně
i do duše samotného ďábla Mefista) v zábavním parku "Dreamland".
(tato hra je na ovládání poněkud
netradiční; v některých případech je nutné věc např. uchopit
a se stisknutou myší táhnout, třást atd., aby se provedl úkon, který
je potřeba pro další pokračování, "náhledy" na věci zrušíš
tak, že zajedeš kurzorem myši do spodní části obrazovky a až se ti
objeví brýle, tak klikneš a jsi venku)
Epizoda první - Zločin pro dva
Listopad 1935
Hned jak se pokocháš grafikou, vstup
do maringotky tvých prvních "studijních" objektů, siamských
dvojčat Lily a Jody. Roztomilá děvčata, není-liž pravda. Otoč se
doprava a ze dřezu seber cedník. Napravo zase nahlédni do kamen a
zvedni vedle stojící lopatku na popel. Pomocí této lopatky naber hromádku
popela, z menu si aktivuj cedník a popel do něj vsyp, zatřes cedníkem
(viz. ovládání) a prosyp hromádku. Pokud ti v cedníku nic nezůstalo,
pokračuj, dokud v kamnech nenajdeš spálený klíč a v cedníku
zub. Pokračuj dál a nalevo si všimni tabule, na kterou sestry zaznamenávají
své peněžní machinace. Tady si sečti tři celkové částky a někam
si je zapiš. Dále otevři šuplík pod tabulí a otevři blok věnovaný
Hanibalovi. Částku z diáře přičti k hodnotám z tabule
a zapamatuj si ji (512). Přesuň se k posteli a z šuplíku na
jejím boku vyndej klíč. S jeho pomocí a s pomocí klíče z kamen
otevři skříň a odhrň v ní pravou část garderoby (viz. ovládání).
Našel jsi trezor??? Na něm nastav kód 512, a to následovně: po směru
hodinových ručiček otoč ciferníkem na 5, pak proti směru na 1, a
nakonec po směru na hodnotu 2. Lístek do loterie je tvůj. Na stolku
klikni na lampu a na posteli na obrázky, abys zjistil, jakej byl Hanibal.
I gramofon ti prozradí o sestrách víc, a tak se dozvíš, co na ně
upekl Mefisto. Teď už jenom do koupelny, kde otevřeš nádrž na vodu
nad záchodem a vyzvedneš z ní kudlu. Užij si to! Staneš se svědkem
první křivárny v tomhle divným místě. Jde "jen" o vraždu,
takže klid. Mít takovou sestru, to je něco.
Strašidelný vlak
Jdi k vlaku a nasedni do něj. Teď
zažiješ prima jízdu. Až se objeví kurzor, klikni a opakuj klikání
tak dlouho, dokud nedojedeš až na konec. V podstatě je jedno,
jakej směr zvolíš, vždy se dostaneš na to správný místo. Už na
tebe čekají. V zubech kostlivce najdeš smlouvu mezi Jody a
Mefistofelem. A přejdeš dál.
Altánek
Jdi do altánu a sedni si na lavičku.
Prohlédni si podlahu a hledej tlačítko na podlaze (směrem na JZ = tj.
angl. SW) a zmáčkni ho. Pak na jednom sloupu před tebou (musíš se na
lavici otočit dvakrát doleva, tj. E jako východ) najdeš tabulku,
kterou prozkoumáš, otevřeš a objevený předmět si přivlastníš.
Epizoda druhá - Alchymista a génius
Prosinec 1952
Obejdi dům a vstup do příbytku
Nathaniela Meistera. Levým schodištěm jdi do prvního patra. Tady
prozkoumej krb napravo. Podívej se i na křeslo. Ten ďábel je ale
vzteklounek, co?! Teď se zaměř na knihovnu. Tak zaprvé, vpravo dole
najdeš "Fausta" od Goetha. A za druhé, již zajímavější,
najdeš v prostředním regále dvě knihy, a to zhruba vprostřed
knihu s klíčem od sekretáře, a nahoře takovou, ze které si
trochu počteš. Otevřením šuplíku v čele psacího stolu se
dostaneš k dýmce a zápalkám (ty tě budou provázet celou hrou).
Prozkoumej lampičku vzadu na stole. Sekretář v rohu otevřeš
pomocí klíče z knihy a ze dvířek seber mapu s geologickým
průzkumem. Nyní budeš vytahovat šuplíky. Takže: vlevo nahoře najdeš
pečetní prsten, vprostřed objevíš smlouvu s Mefistem, a vpravo
lupu. Teď se zaměř na spodní řadu. Otevři nejprve pravý šuplík,
nechej ho otevřený a otevři ještě i levý šuplík. Pravý se zavře
a ty uslyšíš klapnutí. Seber, co v šuplíku najdeš, nechej ho
otevřený a znovu otevři pravý. Bingo! Z tajné přihrádky si
vezmi dřevěnou hlavičku. Sekretář už můžeš opustit. Mrkni se na
sošky dole. Levé chybí hlava, tak s tím něco udělej! Otevře se
skříňka, ze které sebereš tři magnetofonové pásky. Ty si poslechneš.
Na dvou je hudba, ale na jedné je jakýsi deník. Tady je to zatím vše.
Sejdi tedy dolů do haly a pod schody, kterými si teď přišel, najdeš
dveře do ložnice. Vejdi! Nalevo je skříň se čtyřmi dveřmi. Otevři
druhé zleva a ze šedivého svetru "vyklepej" pohled z "Omaha
beach". Ten si prohlédni a někam si napiš (třeba do paměti), že
A=0 (nula ne písmeno O). V druhé zprava bys měl taky najít
zelenou košili, pomocí lupy si přečti návod na praní, který taky
obsahuje návod, jak rozříznou obálku s pečetí (zprava zasunout
pod pečeť a táhnout dolů). Naproti skříni je ozdobný rám, ve kterém
je geologická mapa. Je neúplná! Otevři (odklop) rám a doprostřed
aplikuj mapu, kterou máš ze sekretáře z pracovny. Rám se zavře
a na glóbu v zadní části ložnice se na číselníku (horní dvě
řady) nastaví "datum" 06.06.1944. Na celku mapy, který teď máš
před sebou najdeš souřadnice, které si musíš zapamatovat(00ş45"
a 50ş20"). Přejdi k posteli. V jejích čtyřech rozích
si všimni čtyř ciferníků. V hlavě postele na nich nastavíš:
vlevo 50, vpravo 20 (po směru hodinových ručiček) a v nohou
nechej nalevo 00 a pravý nastav na 45 (zase po ručičkách). Automaticky
vyjede z boku postele tajný šuplík. Nechej šuplík šuplíkem a jdi ke
glóbu. U něj si POŘÁDNĚ prohlédni obraz, zejm. pořadí barev duhy.
Vrať se k šuplíku a prozkoumej ho. Pečeť vyzývá k tomu,
abys použil pečetní prsten. Vezmi si "dekódovací" kolečko
a otevři knihu. Teď nastav barvy duhy, a to tak, aby daná barva byla u
pravého okraje pásku. Pokud jdi to udělal správně, kniha se otevře,
pokud ne, nemáš to dobře nebo nedostatečně vpravo. Obálku otevři
dle návodu na rozpečetění. Pak si vyber ze svých nasbíraných
"zásob" dekódovací kolečko a nastav ho tak, aby A odpovídalo
0 (nule), čímž by ti mělo vyjít, že "OMAHA" je vlastně
kombinace 7-9-0-3-0. spěchej tedy ke glóbu a na spodní řadě číslic
nastav tento kód. Glóbus se otevře a ty se podíváš na šál, vyndáš
z něj obálku, kterou rozpečetíš a přečteš si dopis. Chudák
Nathaniel, ani ten se Mefistofelovi nevyhnul.
Červenec 1960
Jsi zase v pracovně! V knihovně
si projdeš knihy "Matematika a náhodné kódování" a "Faust",
klíčem si opět otevřeš sekretář, kde najdeš další pásku, číslo
4. Z levého horního šuplíku si přivlastni vosky (červený, černý
a bílý). Pásku si přehraj v magnetofonu ve spodní části sekretáře
a prozkoumej papír, který tam také najdeš. Přistup ke krbu a seber
lopatu visící vedle něho. Použij měch a ze skrýše seber dřevěný
šuplík na alchymistické ingredience a držadlo. Opusť dům, obejdi ho
až ke studni a na rumpál použij držadlo. Žábě ukradni předmět a z okovu
vyber a přečti si další nápovědu. Zamiř tedy do lesíka a po své
levici najdi a odval kámen. Je na něm nalepený list. Lopatou vykopej skříňku,
z té vyndej krystal a dalekohled, a nezapomeň na radu. Vzhlédni do
korun a někde nalevo od tebe by mělo být držadlo, do kterého zaklesneš
dalekohled a použiješ ho. Jdi k místu v dalekohledu, seber kámen,
zapamatuj si, že teď hledáš "sedmou po černé". Jdi zpět k domu,
k lampě na terase (jdi po zvuku vody) a nalevo do nástavce zasuň
držadlo, s jehož pomocí roztočíš vodní kolo. Bedlivě sleduj
lopatky s rukou na držadle. Jakmile se objeví ta s černým
okrajem, počítej do šesti a u sedmé kolo zastav. Podívej se na ni,
odklop víko, vezmi si klíč, taky další ingredienci, a přečti další
radu. Vrať se do domu a rovnou do ložnice. Zrcátko najdeš v šuplíku
v posteli a použiješ ho na hlavě postavy na rámu, který jsi prve
odklápěl. Nad postelí je trezor, do kterého se vloupeš pomocí klíče
z vodního kola. Levou páčku přepni. Přistup k obrazu s duhou a
podívej se na obrázek na jeho levé straně. Červené tlačítko je určeno
ke stlačení. Zářivé Slunce na "duhovém" obraze je krásný,
co. Seber z něj předmět a z tlamy zvířete vyndej radu. Otevři glóbus
a vezmi si předmět, který v něm najdeš. A opět je na řadě skříň.
Bude se brakovat. Otevři druhou zleva a u černé boty posuň podpatek.
Teď máš vše, co budeš potřebovat na kuchtění, tak alou do kuchyně
(je vpravo od pravého schodiště - nahoře je jenom koupelna, ale ta je
pouze dekorační místností - pro nic není potřeba do ní lézt).
Kuchyně, to je moje. Zvlášť ty alchymistický. Po pravici máš skříňku,
otevři ji a vyprázdni (tedy, co jde). Proti dveřím je fantastickej
alchymistickej mišmaš. Použij . a stvoř si vlastního Homunkula.
Park
Hned využij svého nového pomocníka,
a to tak, že ti opraví blikající bílou žárovku. Vychutnej demo a
pak z koše (bufete) vyber mapku celého parku.
Epizoda třetí - Stín Casanovy
Únor 1930
Po schodech sejdi do domu. To je něco,
co? Ale počkej, to nejlepší teprve přijde! Hned u vchodu najdeš
prosklenou skříňku, na ní dvakrát stiskni pravý ornament. Skříňka
se otevře, ty v ní najdeš malou paruku, a to na prstě namalovaného
člověka. Seber jí. Pokračuj vlevo a cestou si všechno prohlédni,
zejm. obrazy žen nad kreslícím (rýsovacím) prknem. Až dojdeš ke skříňce
v rohu, otevři truhličku, a přečti si útržek novin, který v ní
najdeš. "Opusť" novinový útržek (přes brýle) a ze stojánku
vpravo seber dvě věci: střelku kompasu a tenkou tužku. Sejdi ještě o
jedno patro níže. Vejdeš do jakési těsné místnůstky (vypadá to
jako výtah, ale ejhle.). Ženě z obrazu vlož mezi prsty tenkou tužku
a pokračuj do pokoje. Teď je to teprve to pravý žúžo. U postele je
kompas. Vlož do něj střelku a sleduj ji. Prohlédni si postel (ještě
do ní nelez) a seznam se s Frankem a jeho hrozným snem. A teď hurá
na postel. V levém rohu stojí mrňavá postava, té dej na hlavu
paruku a páčkou roztoč strojek. Ze šuplíku si vezmi klíč. Všimni
si, že kolem postele jsou čtyři zlaté sošky žen, které mají v pupíku
červené knoflíky. Budeš jim je mačkat, a to takhle: nejprve je na řadě
ta, na kterou ukazuje střelka kompasu, tj. severozápad - NW); pootoč se
doleva a zmáčkni další; tímto způsobem zmáčkni celkem 7 tlačítek.
Nad postelí se uvolní schránka. Slez z postele a pomocí zeleného
klíče ji otevři. Ten Mefistofeles to neměl moc těžké! To není
fair, že?!
Říjen 1939
Opět vejdi do domu, otevři truhličku
a pročti, co najdeš. Prohlédni znova obrazy nad prknem. Nějak nám
holky mění názory! Mefistofeles je celkem i spolehlivý. Dobrá práce,
satane! Ze skříňky seber krabičku s diapozitivy a lupu. Jdi k prosklené
skříni a vezmi si klíč. (Těch klíčů už je nějak moc, na jednu
hru! Nebo ne?) Za skříní na zdi visí obraz, spíš diplom - to víš,
i Frank je občas dobrej, který si taky vezmeš. Pod schodištěm si na prohlížeč
diapozitivů rozložíš diáky a zapneš světlo, čímž je prosvítíš.
S pomocí lupy si je prohlédni. Všimni si toho s hodinami;
zapamatuj si, kolik ukazují (5:30 hod) a vydej se k nim. Odemkni je
klíčem ze skříně a po směru hodinových ručiček je na tento čas
nastav. Slyšel jsi dvě cvaknutí? Fajn! Můžeš je zavřít a sejít po
schodech dolů a tajným "výtahem" projít do ložnice. V rohu
pokoje (u dveří) se odkryla tajná chodba. Šup do ní. Super pohled!
Trochu se porozhlédni. Z fotek visících po tvé pravici si zvětši
tu s číslem 76. Seber obě žárovky a přistup k pultíku.
Mrkni na Frankovu knihu - že by procitnutí?! Nalevo od tebe je přístroj.
Otevři zásuvku nahoře a použij červenou žárovku. Desku stolku si
prohlédni a díky červenému tlačítku i rozsviť. Na plochu polož
Frankův diplom. . Fíha! Trochu přehnané, nemyslíš! I když, vypjaté
situace si žádají vypjatá řešení!
Řídící centrum vlaku duchů
Kolem vozíku projdi ke dveřím a
vyslechni jejich nápovědu. Otevřeš je, když klikneš na opačnou
stranu, než je koule. Mazané! Prohlédni si mechanizmus a dle pokynů
jednoduše pokračuj. Tj. otevři malá dvířka nalevo od velkého
"motýla" a na malém "motýlovi" rozhoupej kyvadlo. Vše
je přeneseno do většího provedení a ty můžeš zažít doslova ďábelskej
sešup.
Epizoda čtvrtá - Přízračný
milenec
Červen 1935
Ty neumíš létat? Divný! Ha, ještěže
máš pidi-přítele Homunkula. Použij ho na páku nad schody a vystup k domu.
Přistup ke stolu a prohlédni si květinu. Po levých schodech se dostaneš
na verandu. Z koše vedle dveří seber paví pera a pak si prohlédni
rozbité okno ve dveřích. To jsou mi věci. Tady snad není nikdo normální.
Pak vejdi dovnitř. Kalinka je švadlenka a byteček má jako klícku.
Chudák holka. Ve stolku u vchodu otevři šuplík a schovej si tkaničky
od bot a masku. Napravo je pracovní stůl, na němž si pomocí nože (1.
zprava) uřízneš jak měkkou, tak tvrdou kůži. Měkkou vlož do hnědého
formovacího strojku (1. zleva) a seber kusy, které ti vznikly. Ty, a
potom také tvrdou kůži, použij do černého strojku uprostřed, čímž
získáš jednak děravé kusy měkké kůže a pak silný pás z tvrdé
kůže. Když budeš pokračovat kolem stolu, můžeš si prohlédnout návod
na výrobu masky. Najdi koupelnu za červeným závěsem a ze šuplete pod
zrcadlem si vezmi gázu a měkké ubrousky. Vrať se do haly a kusy měkké
kůže sešij na stroji. Na to, co ti vzniklo aplikuj masku a tkaničky od
bot ze svých zásob. Výrobek si schovej. Vedle vchodových dveří visí
list papíru; zjistíš, že dvojčata potřebují pera, Hanibal opravit pásek
a Frank by si přál masku. To je makačka. Kdo se s tím má pořád
dělat? No ty. okolo schodiště nahoru projdi do zadní chodby s figurínami.
Hanibalovi dej pásek a dvojčatům paví pera. Vrať se zpět do hlavní
místnosti a vyšplhej se do prvního patra. Jdi za plentu - jsi v ložnici.
Na nočním stolku seber Kalinčin amulet. Pak přejdi ke tkalcovskému
stavu a prohlídni si ho. Když na něj několikrát opakovaně klikneš,
měl bys objevit kus látky. Rozbal ji a z váčku v čápově
zobáku vyndej malý stříbrný měsíc. A zase zpět do haly. Tentokrát
zamiř za mordou plentu pod schodištěm. V kuchyňské lince (vlevo)
najdeš pytlík mouky. Ber ho. Teď opusť dům a jdi k fontánce
napravo pod schody. Z roztáčecího kola musíš odstranit hřebík.
Kola pak můžeš roztočit a naplnit fontánu vodou. Celou nádobu podpírá
z druhé strany "obr" (asi Atlas, co). S pomocí páčky
na jeho hlavě vypusť trochu vody a do fontány nasyp mouku. Čtyři
symboly, které se ti zjeví, si zakresli. Nakonec si prohlédni spodní
lopatky vodního kola fontány a seber náhrdelník. Vrať se do kuchyně.
Do černé díry v ciferníku hodin vlož malý stříbrný měsíc a
projdi tajnou chodbou do zahrádky. Tady utrhni list z květiny,
kterou najdeš na stolku v rohu. Prohlédni si kruhový stůl a do
jeho středu vepiš pomocí symbolů z fontány kód. Okolo středu
ze symbolů jsou čtyři stromy. Znázorňují roční období. Pomocí těch
se přeneseš v čase (léto, podzim, zima) a na stolku v rohu vždy
oškubeš květinu. Nakonec se vrať zpátky do "současnosti",
tedy do jara. Musíš mít celkem čtyři listy, jinak se nikam nedostaneš.
V kuchyni prozkoumej destilační kolonu (Že by jsme se přenesli do
M.A.S.H.? Ne, to opravdu ne!), z první baňky vytáhni špunt, nasyp
do ní listy a zase ji zašpuntuj. Sirky máš, tak neváhej a podpal
kahan. Na konci aparatury odeber vzniklou směs bylin. Hned vedle leží
forma. Otevři ji a postupně do ní vlož masku, gázu, směs bylin a měkké
ubrousky. Vezmi si kompletní masku a jdi ji dát figuríně Franka (vyšší
muž vedle té tlusté). Jdi nahoru do ložnice a vedle dětské kolíbky
zapal svíci. Až vyjede ven vláček, svíčku zhasni (prostě na ni
klikni) a postavičku si prohlédni. Seber snubní prsten.
Knihovna
Pokračuj do výtahu, pak po schodech
nahoru a doprava až k prvnímu žebříku. Vylez nahoru a ve čtvrté
polici odsuň tajnou přepážku. Vyndej z ní všechny knihy. Na hřbetě
má každá zlatě vyražený titul. Zpátky do police je musíš naskládat
tak, abys ze začátečních písmen nebo slov titulů složil větu:
"I Theodore More Lost Hope In 1917 And Signed A Contract With
Mephisto."
Epizoda pátá - Tygrovitost
Březen 1932
Vstup do stanu. Přejdi místnost a na
stojanu napravo od postele si přečti: 19 0 (nula) black 7 red. Z velkých
hodin seber cylindr rulety a polož ho na správné místo v čele
stolu. Ruletu si prohlédni a ke žlutému diamantu v horní části
nastav kombinaci: 19 červená - zmáčkni žlutý diamant, 0 světle modrá
- zmáčkni žlutý diamant, 22 černá - zmáčkni žlutý diamant, 7 červená
- zmáčkni žlutý diamant a 19 červená - zmáčkni žlutý diamant.
Otevře se tajná přihrádka (Všichni jsou nějak nedůvěřiví. Nezdá
se ti?!). Ruletu obejdi (postel máš proti sobě) a nahlédni pod plátno.
Bič a kotouč je tvůj. U vchodu otevři horní skříňku a zátky lahví
stojících nalevo zmáčkni v následujícím pořadí: červená,
světle modrá, černá, červená, červená (jsou to barvy čísel z
rulety). Seber klíč, flašky si prohlédni a užij si trochu legrace při
pohledu na společensky unaveného Hanibala. Na posteli najdeš krysu,
kterou aplikuješ do válce přístroje ležícího na stolku vedle
postele. Drát napoj ke konektorům. Teď práskni bičem (ani Indy to
neumí líp) a krysa se vydá na svou nekonečnou cestu, což začne roztáčet
válec. Vlez na postel a odsuň Hanibalův portrét. Skříňku otevřeš
klíčem. Na promítačku nasaď kotouč a pouč se při černobílém
dokumentu (pořádně si ho zapamatuj - zvlášť si dej pozor na drezůru
tygrů, bude se hodit). Prohlédni si obrázky na "zdech" stanu,
abys zjistil, jakej byl Hanibal ubožák. Otevři truhlu vedle zrcadla a
seber držadlo. Klikni vedle zrcadla a sleduj, jak se Hanibal prohlíží.
Prostě, kus chlapa. J
Klikni na zrcadlo a staň se svědkem jeho piklí. Zapamatuj si postavy v zrcadle.
Jenom ty tě později budou zajímat. Jdi k východu a před ním se
otoč doleva. Do stojanu zastrč držadlo, spusť mechanizmus a připrav
si bič. Před očima ti budou vyskakovat terčíky s tvářemi
postav. Pozor, jen čtyři z nich Hanibal nenávidí. Práskni bičem
do těch ze zrcadla, tj. do 1., 2., 4. a 5. Ta třetí je z kola
venku, takže jí neubliž!
Park
Dojdi ke kolotoči, pokračuj jednou
doprava, otoč se - pouze pohledem - doleva a prohlédni si koně s oranžovým
světlem nad hlavou. Seber mu prsten (v oblasti tlamy). Vrať se zpět až
do řídící budky. Pohlédni na ovládací panel a do volného místa
napravo zasuň prsten od koně. Pákou spusť kolotoč. To byl fofr, co?
nyní vstup na kolotoč a uvolněnými vrátky sejdi do podzemí. Tady
pokračuj dále skrz mříže a na zemi si prohlédni kosti (hrudní
kost), ve kterých najdeš náhrdelník. Seber ho. Že by nějaká zvěř?
Já tipuji jedno z dvojčat. Co ty?!
Tygří klec
Po Mefistově show musíš dostat oba
tygříky na prostřední podstavec, a to současně. Práskej proto
jednou nebo dvakrát (dvojklik) bičem, až se ti to povede. Do vzniklé
chodby se odporoučej. Vedle bedny seber smlouvu mezi ďáblem a
Hanibalem.
Kino
Přistup ke kabině pro prodej lístků.
Z pultu seber lístek a jdi do kina. Vstup do kožených dveří. V místnosti
zvedni kotouč a použij ho na promítačku. Teď si trochu odpočiň. Jsi
v bijáku, tak se bav. Po projekci vyjdi z kina. Být ženou je
někdy fuška, co?!
Epizoda šestá - Tři stopy vysoký RobinHood
Červen 1930
Přistup k siloměru a zkus do něj
párkrát bacit. No jo, ty léta jsou znát! Kdo tedy pomůže?
Homunkulus! Aniž bys někam vykročil, otoč se směrem ke dveřím a i
na ně použij toho rošťáka. Teď teprve můžeš vstoupit. Jsi v příbytku
Toda von Essenbecka. Trochu těsné, což? Prohlédni si plakát, který
visí na zdi po tvé pravici - je na něm datum Todova narození, které
si musíš zapamatovat (1.11.1893). Na stejné straně se také vloupej do
skříňky a vyber z ní medailon a prsten. Ze spodního šuplíku si
půjči noviny - přečti si je. Z krbu na konci místnosti seber
jedno polínko. Nad krbem je ornament, který se nápadně podobá něčemu,
co již vlastníš. Správně, vtiskni do něj prsten. Záchod je jistě
velmi zajímavý, ale co teprve toaleťák. mistrovské dílo! J
nic nám to však neřeší! Takže dál! Umyvadlo je již zajímavější.
Když prozkoumáš kohoutek, zjistíš, že pouze z jedné strany se
spouští voda. Druhá poskytuje, zdá se, nějakej sajrajt. Ale omyl.
Zkus ochutnat! Mňam! Prozkoumej kolo naproti, a pokud se nechceš našlapat
jako tydýt, tak nejprve nasaď řetěz na zadní části. Teď se
"projeď" - otevře se tajné víko na posteli. Projdi věci v krabici
a pak ji posuň. A máme tu zámek. Kód je ale jednoduchý. Kdy se nám
narodil Tod? Takže nastav 11193 a sestup do sklepa. Seber ze země jednu
láhev, z kyblíku z uhlím si vezmi staré noviny a otevři
spodní dvířka v kamnech. Do kamen založ noviny a polínko a vše
sirkou podpal. Za nádrží najdeš malý kýbl. Seber ho, z jednoho
ze sudů do něj natoč melasu a tu pak nalij horními dvířky do kamen.
Vrať se nahoru do pokoje a tam, v "koupelně" otoč znovu levým
kohoutkem. Ha, elixír. Do láhve natoč whisky. Vrať se do sklepení. Ze
sudu v prostřední řadě nalevo seber pípu a použij ji na prostřední
sud ve spodní řadě. Další tajná chodba je na světě. Po kolenou se
vydej na průzkum. Mefistofeles je taky pěknej rošťák, co? však se na
něm zahojíš. Po demu prolez chodbou do noclehárny a dále pokračuj až
do koupelny, kde na stěně otevřeš lékárničku napravo a prohlédneš
si lahvičku s rudou tekutinou. Crrr, crrr, crrr. Zvoní telefon, tak
ho jdi zvednout! Je v ložnici napravo. Rozhovor krátký, leč nemilý.
Až výhružný. (Připrav se být v cizí kůži! L
) Vrať se tedy do pokoje nahoře a do sklenice stojící na stole nalij
whisky z láhve. Jen ať si dá.ďábel jeden mizernej. Doufám, že máš
znalost alespoň základů hry v poker. Jinak tu strávíš celou
noc, protože v tomhle ti já nepomohu. Třeba je Tod malej, ale šikovnej?!
Musíš dvakrát vyhrát. Nemusí to být nutně za sebou, ale prostě
dvakrát. Je to docela zábava. Až vyhraješ, smlsneš si. Tod von
Essenbeck je sice destilátor, ale to přece celkem nic není. Zato
Hanibal. Had na prsou světa. Dej mu!
Epizoda sedmá - Mistrovské dílo
Gisely
Prosinec 1938
Čeká tě poslední dobrodružství šmíraka,
tak se připrav. Vejdi do trochu podivného stavení a prohlédni si všechny
plakáty na zdech. Zajímá tě ten s Giselou. Kočka, co! její váha
je, řekněme, interesantní! Proto si ji jistě zapamatuješ. Jinak je to
ale 550 liber. Místnost je docela fajn, ale ty spěchej k vaně.
Napusť do ní vodu, kohoutek zase vypni. Pohled na vanu opusť přes brýle.
Koukni na vodu a ze špuntu si pak vezmi klíč. Tím otevřeš skříňku
váhy, kde pomocí kotouče nastavíš Giselinu váhu, tedy 550. Kdy už těm
tajnostem bude konec? Asi nikdy! Přistup k posteli a prohlédni si
polštář. Pod ním leží lžíce. Seber ji. Pak se podívej na postel
(spíš jako do nohou). To je sešup! Na ploše vedle postele leží čtyři
kostky. Vezmi si je a přiber i medvěda na klíček, který je dole na
zemi. Prohlédni si panenku, z kapsičky jí seber klíček.
Mefistofeles zase pokouší. Hrůza!!! Klíček od panenky je od lednice.
Použij ho, otevři mrazáček, vezmi si odtud zmrzlý papír a obrať
svou pozornost na dveře lednice. Jsou v nich čtyři lahvičky. Zní
to skoro jako čtyři kostičky. Tak šup sem s nimi. Do spodní poličky
je naskládej v tomto pořadí: jablko, kola, mentol, grenadina, což
odpovídá lahvičkám nahoře. Uvolnilo to horní přihrádku ve dveřích,
kterou otevřeš a vybereš z ní řetěz. Tím propoj očko na
lednici s hákem visícím ze stropu. Lednici na chvíli opusť a přejdi
k "teplejšímu médiu", ke sporáku. Prohlédni si ho, do hrnce
dej zmrzlý papír a pusť plyn pootočením knoflíku. Pak škrtni
sirkou. Oheň? Pak je vše v pořádku. Plyn vypni a prohlédni a přečti
si Mefistovo vyznání. Pro trochu vzruchu si můžeš naladit v rádiu
tři různé stanice. V místnosti je také taková podivná
konstrukce (vypadá jako ta, co se kdysi používala do šatů, tzv. obruč).
K té přitup a prozkoumej ji. Ke strojku nahoře připevni medvídka
a otoč jeho klíčem na zádech. Spustil jsi tajný mechanizmus, který
ti otevře dveře do podzemí. Sklouzni se jako Gisela. Ocitneš se v bludišti,
ale neztrácej hlavu. O nic nejde. Vydej se kamkoli, a klikej do různých
směrů tak dlouho, dokud nedojdeš do cíle. Nemůžeš se ztratit, protože
o hledání cesty tady nejde. V místnosti se otoč doprava a odhrň
druhý plakát zprava. Otevři krabičku-želvičku a přečti noviny. Za
tebou je pracovní stůl. V dřevěné skříňce otevři šuplík a
vyndej z něho kus obrázku. Nalevo je kus volného místa, kam budeš
obrázek skládat. Nejprve si tam obrázek polož, pak sesbírej jednotlivé
kusy, a ty pak znovu rozlož: "Kus 1" a "Kus 4" (horní
řada; začni zleva); "Kus 2" a "Kus 5" (prostředek);
"Kus 6" a "Kus3" (spodek). To co vzniklo, má, jakoby,
dvě části. Obrázek a text. Obojí si prohlédni.
Ďáblovo kolo
Přitup ke kolu a jdi k budce
prodeje lístků. Napravo visí v "poličce" pohlednice (později
zjistíš, že každá představuje jednu epizodu), které sebereš, položíš
na pult a pak jednu po druhé zase sesbíráš. A aby toho nebylo málo,
tak je teď v následujícím pořadí rozložíš (do jedné linky,
tak šetři místem) zpět na pult: Ostrov lásky, Velký vynálezce, Navštivte
nás, Kouzelný ostrov, Skvělá atrakce, Pašování, Giselina koupel
(tedy pořadí, v jakém epizody přicházely).
Závěr
Teď už je jen na tobě, jestli budeš
správnej chlap nebo hamoun. Není to pěkný pohled, když zklameš
Mefista. Vyber si tedy sám: nový ředitel Dreamlandu, tj. klikni tužkou
na kravatu toho šupáka, nebo halda peněz, klikni na smlouvu.
Každopádně happy-end (i když trochu
chudý - na naše poměry), všem jsi pomohl a můžeš se vrátit mezi živé,
takže. Co více říct? Zamáčkni slzu v oku a doufej, že Cryo
brzy přijde s něčím novým. Chystají třetí díl Atlantis, tak
brzy zase ahoj, protože se určitě zase sejdeme.
Véra & spol.
|