Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Icewind D.A.L.E: Heart of Winter - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Icewind D.A.L.E: Heart of Winter
Úvod
Abyste se dostali do Lonelywoodu,
musíte se nejprve dopravit do Kuldaharu. Na východ od centra města je dům,
který byl v originální hře zavřený. Nyní je v něm barbat Hjollder, který
chce, abyste pomohli jeho městu před invazí kočovníků ze severu. Až
budete připraveni, přijměte jeho žádost o pomoc.
Lonelywood
Dorazili jste do Lonelywoodu. Po
příchodu se setkáte s dívkou Hailee Dunn, které spadl bratr do studny a vy
to máte jít říct jejímu otci. Její otec je v Cooper's House. Dále navštivte
zdejší ozdravovnu a promluvte si s půlčíkem Quinnem. Navštivte hospodu
Whistling Gallows. Trpaslík vám poví něco málo o chystaném útoku barbarů
a žena, která se tu potuluje je Ambere Dunn, matka Hailee. Promluvte si s ní
o její dceři a o barbarech. Dále prokecněte Roalda Tunnelfista, který vám
poví o své výpravě do tábora barbarů. Můžete si též vyslechnout smutný
příběh elva Murdaugha, který se napájí u baru. Barman Kieran Nye je váš
člověk pokud sháníte nocleh a informace. Až se dozvíte, že je studovaný
kouzelník, budete si od něj moci, jakožto odměnu za vaši diskrétnost,
kupovat magické věci a kouzla. (Že je mág se dozvíte tak, že dojdete do místnosti
s truhlou a zrcadlem a projdete tajnými dveřmi za zrcadlem [x 361 y 592] a z
poličky si vezmete kouzelný svitek). Pokračujte do 2.patra a dopomožte si k
nějakým věcem, které nikdo nehlídá. Navštivte Emmericha Hawka v jeho
Bowyers Cabin a on vám na mapu zakreslí tábořiště barbarů. Můžete si od
něj také koupit zbraně. Navštivte Tybalda Dunna (The Cooper) a vyřiďte
vzkaz od dcery. Požádá vás, ať ji pošlete domů. Zjistíte, že mu nejdou
obchody a máte se poptat po nějakých nápadech. Jděte se zeptat Quinna, ten
vám poví něco o obchodních příležitostech na jihu a s touto informací se
vraťte za Tybaldem. Za tuto radu dostanete 20000XP. Jděte do hospody a
zeptejte se Ambere na jejího muže (Tybalda). Poví vám, že to tady na severu
nenávidí a vy ji přesvěčte, aby se vrátila domů, že se brzy budou stěhovat
na jih (15000XP). Vraťte se ke studni a pošlete Hailee domů. Nepůjde. Pokud
jste o ní mluvili s její matkou i otcem, zjistíte, že její příběh je
bohapustá lež a dostanete 15000XP. Až vám poví, že má tajemství, můžete
jí dát 1GP a ona vám ho poví (15000XP). Poté jí řekněte, že doma už to
nebude, co bývalo a to je poslední malá domů (15000XP).
Jděte do domu konstrukéra vozů
(Cartwright) a promluvte si s jeho ženou. Pokračujte do druhého patra a
promluvte si s Baldemarem. Dozvíte se o jednookém muži, který ho nedávno
navštívil. Prozkoumejte skříňku dále [x 396 y 274] a vezměte si papír s
poznámkou. Navštivte zdejšího hrobníka Purvise. Není moc o co stát.
Oberte ho (Ring of Free Action). Dále můžete navštívit obchodníka
Rawleigha Gakkawaye, který vám poví, jak barbaři narušují jeho podnikání
a zakreslí vám jejich tábor na mapě. Tím bychom měli město z krku a vydáme
se navštívit barbary.
Tábořište barbarů
Opusťte město směrem na východ
a dostanete se na okraj tábora. Potkáte skupinku barbarů vedenou Angaarem. Scénka.
Pozdravte velkého šéfa barbarů Wylfdena a při volbě možností, zda ho
pozdravit jménem Desetiměstí nebo dotazem na Jerrodova ducha, si vyberte
ducha a dostanete 84000XP. Pokuste se uzavřít mírovou smlouvu, sice to bude
nanic, ale aspoň z toho budete mít dalších 84000XP. Wylfden si myslí, že
jste najatí vrazi a nechá vás popravit. Pokud máte dost vysokou inteligenci,
zeptejte se ho proč máte zemřít, na Hjololdera (42000XP) a pokuste se ho přemluvit,
ať vás nechá jít (42000XP). Také se ho zeptejte na Wylfdena (42000XP).
Pokud nejste dostatečně inteligentní, probojujte se přes stráž a utečte,
ale nesmíte zabít Angaara, jinak GAME OVAR. Vraťte se do Lonelywoodu.
Lonelywood podruhé
Jděte za hrobníkem Purvisem a
zeptejte se ho na čerstvého nebožtíka. Nezapomeňte (znovu) Purvise okrást.
Navštivte Emmericha Hawka a on vám o nedávném úmrtí poví více. Od smrti
prvního bratra se může stát, že v noci potkáte vlkodlaka. Raději někam
zalezte a nezabíjejte ho, protože to vyjde na více XP. Jděte za Baldemarem a
zeptejte se ho na pokus o vraždu Wylfdena. Poví vám o své roli v tomto plánu
a že jsou do toho zapleteny vyšší síly. Za toto přiznání dostanete
roztomilých 420000XP. Jak víte, Hjollder byl vyhnán na Burial Isle a tak se
tam musíte dostat. Jděte za Nedem (poblíž lodníkova domu) a poproste ho o
dopravu na ostrov.
Burial Isle
Na ostrově je systém jeskyní,
které jsem pro přehlednost označil jako jeskyně A až D (a poznáte je podle
souřadnic). Návod předpokládá, že začínáte v jeskyni A.
Burial Caves
Jeskyně A [x 3022 y 1916] -
Vchod je kousek na sever od místa, kde jste se vylodili. Po vstupu do jeskyně
vás přivítá procesí Barrow Wightů a Wailing Virgins. Pokračujte na sever
až potkáte něco, co vypadá jako vznášející se komplet brnění. Po
rozhovoru zjistíte, že to je Vexing Thought. Jeho pravé jméno ví jen jeho
zesnulý pán. Máte několik možností: Necháte ho být. NEBO Požádat ho o
převzetí kontroly nad ním - budete muset zabít neviného civilistu. NEBO Oznámíte
mu, že je jeho. NEBO (nejlepší možnost) zjistíte jeho pravé jméno. Při
3. možnosti dostanete brnění do inventáře, ale po navlečení na někoho
onen jedinec zemře - a vy zjistíte že je to Chilmandren - a zaútočí na
skupinu (má cca 130 HP). Takže raději najdeme jeho pravé jméno. Protože
pak dostaneme brnění nepoškozené a JEDNOU za hru budeme moci vyvolat
Chilmandrena jako pomoc do bitvy (ale zničí to brnění). Takže prostě musíte
použít svou magii aa promluvit si se zemřelým vlastníkem. Pokračujte na
sever, najdete zapastěné věci (v nádobách). Zamiřte na západ. Další
drobnosti, opět zapastěné. Vraťte se ke vchodu do jeskyně a jděte na západ
a na prvním schodišti dolů. Pokračujte na západ na vás čekají nšjací
nepřátelé. Před kamenným mostem jsou další věci, pravděpodobně ani
nebudou zapastěné. Za mostem vás čekají další věci, tentokrát (prozměnu)
chráněné pastí. Vydejte se na západ a po schodech nahoru.
Dostáváte se do hrobky tajemného
Wylfdena. Jeho sarkofág je prázdný - má však strážce, Mebdingu. Po obvyklém
zmiz nebo zemři ji zabijte (ale pozor, není tam sama) a prohledejte sarkofág
(vezměte především Wylfdenes Tribal Insignia). Pokračujte na západ ke
konci obrazovky a pak pokračujte po cestě na sever. Další věci s pastí.
Vezměte to prvním schodištěm vedoucím na sever [x 500 y 1300] a dostanete
se tam, kam jste původně směřovali. Po vylezení na povrch dostanete
280000XP za nalezení Hjolldera. Povězte mu, co jste se dozvěděli o
Wylfdenovi, ale on potřebuje důkaz než se králi postaví. Ukažte bu Tribal
Insignii (420000XP). Hjollder neví, jaký duch je ve Wylfdenovi a tak vás pošle
za Gloomfrostským věštcem. Označí vám na mapě Gloomfrost. Nyní můžete
dokončit průzkum ostrova nebo se prostě jenom vrátit do Lonelywoodu. Můžete
navštívit věž se zakletým nekromantem Edionem, který prodává magické věci
a kouzla. Pokud máte mága tak ho použijte ke konverzaci s Edionem, navrhněte
mu, ať ze sebe udělá licha a tím obejde kletbu. Zajděte na východ od
jeskyně C [x 2780 y 850] a duch ledního medvěda vás požádá, abyste
zmizeli, že narušujete rovnováhu ostrova. Zabít. Na souřadnicích x994
y1173 je duch šamana, který vás žádá o totéž, udělejte s ním nejlépe
totéž (25000XP).
Lonelywood potřetí
Navštivte hospodu a z řečí
zjistíte, že nám zemřel další z bratrů. Zajděte za hrobníkem Purvisem
(je na hřbitově) a dozvíte se, že mrtvého teď pohřbil a vypadá to, že
ho taky dostal vlk (nezapomeňte ho obrat). Zajděte za zbývajícím bratrem
Doogalem do Brothers Cabin a dozvíte se, že vlk byl magický a že za to může
Emmerich a chce se mu pomstít. Jděte za Emmerichem a informujte ho o tom. Dozvíte
se, že Doogal chtěl koupit kouzelnou zbraň od Kierana, směr hospoda. Kieran
vám poví, že od něj Doogan skutečně chtěl kouzelnou zbraň, ale že nic
takového nemá (ha,ha). Kieran se domnívá, že vlk je ve skutečnosti
vlkodlak. Informujte o tom Emmericha, ten si je naopak jistý, že to vlkodlak
není. Po dalším vyptávání z něj vypadne, že má v poslední době noční
můry o vlcích z lesa. Dále se dozvíte, že ho za mlada ho pokousal vlk - a
tudíž že Emmerich je vlkodlak a nevědoucně zabíjí bratry (420000XP). Jděte
za Kieranem a vysvětlete mu emmerichovu situaci. Dostanete amulet, který
lykantropa sice nevyléčí, ale omezí. Doneste ho Emmerichovi (420000XP). Nyní,
když je město v poklidu se vydejte do Gloomfrostu.
Gloomfrost
Vydejte se cestou na sever.
Cesta má dvě odbočky, obě vedou na stejné místa, takže se tam vydejte a
narazíte na ostatky dvou trpaslíků a jejich tábora. Cesta pokračuje na jih
a vy také. Po cestě se krátce objeví létající oko a pak zmizí. Na křižovatce
se vydejte na východ a najdete štít (Tierons Sundered Shield). Nyní se vraťte
na křižovatku a vydejte se západní cestou. Překročte ledový most a potkáte
sněžného obra. Zabít a pokračovat na sever. Nyní můžete jít na jih údolím
nebo po vyvýšené cestě. Jděte údolím. Potkáte sněžné vlky bojující
se sněžným obrem. Vlítněte na ně a pobijte je všehchny. Vraťte se a jděte
po vyvýšené cestě. Na křižovatce [x 1670 y 2000] pokračujte na jih a na
další křižovatce jděte severní cestou. Opět se na chvíli zjeví létající
oko. Dále jsou na cestě tři sněžní trolové zkrmující nebohého ledního
medvěda a tak je zabte a připravte se na velký boj a pokračujte na sever. Na
křižovatce se vydejte na východ a přivítejte svou ocelí partičku Yetiů.
Pokračujte dále a na [x 1280 y 350] najdete vchod do jeskyně. Vstupte.
Jděte na východ a dejte pozor
na Remorhazy. Cesta se kroutí na jih a západ. Pokračujte na jih a pak stále
po stejné cestě na západ. U díry, kterou nemůžete prolézt [x 160 y 1800]
se vydejte na jih. Dostanete se do hnízda Remorhazů a tak je hravě zabte.
Pokračujte na východ. cesta vás povede všemi směry a na křižovatce se
vydejte na severovýchod. Potkáte slepého trpasličího kováře Tiernona. Přesvědčte
ho, že pro věštce nejste nebezpeční a zeptejte se ho, co tu dělá. Snaží
se vytvořit skvělou zbraň, tak mu nabídněte pomoc a vyberte, jakou zbraň má
vytvořit (80000XP + ona zbraň). Dejte mu též Tiernons Sundered Shield a on
ho opraví a dále ho požádejte o Glacier Rose pro barda Murdaugha. (Zkuste od
něj sehnat Mirror of Black Ice). Pokračujte po cestě, až se dostanete k východu.
Jděte cestou na východ. Objeví
se další spektrální vize. Zamiřte na jih. Cesta se stáčí na západ a vás
přepadnou Ledoví Golemové. Jděte na západ a dejte si pozor na pasti. Cesta
se postupně stočí na východ a vy se vydejte jakoukoliv ze sevrních odboček.
Dostanete se do kruhového prostoru, zabte Remorhaze a pomocí Dimension Door
vstupte do jámy. Vezměte, co půjde a pak pokračujte po cestě na sever.
Cesta končí [x 2685 y 230], ale pokud jste mluvili s Tiernonem, otevře se vám
průchod k věštci. Od věštce se dozvíte odpovědi na různá mistéria, se
kterými jste se setkali, ale hlavně informace o Wylfdenovi a jeho slabině
(280000XP). Můžete se pokusit věštce přesvědčit, že její strach je
neopodstatněný ... sice se vám to nepovede, ale je to za 280000XP. Až s ní
skončíte, nabídne vám teleport k vchodu do jeskyně nebo k Tiernonovi.
Zeptejte se ho na zrcadlo a on vám o něm poví víc. Tím se zrcadlo změní v
Mirror of Black Ice Amulet. Vraťte se do Lonelywoodu a nakupte si vše potřebné
a vydejte se do tábora barbarů. Promluvte si s Angaarem u brány a on vás
vezme k Wylfdenovi.
Wylfdenův stan
Až se dostanete k Wylfdenovi,
odhalte ho. Darujte mu zrcadlo a donuťte ho se do něj podívat. Až se do něj
podívá, odhalí to jeho pravou podobu - Dračí královnu Icasaracht
(84000XP). V tomto bodě se objeví věštec (spíš věštkyně) a začne boj.
Věštkyně umře, ale donutí Icasaracht opustit Wylfdenovo tělo. Vypukne boj
mezi barbary věrnými Icasaracht a těmi ostatními. Ti ostatní jsou vaši lidé
- pomožte jim porazit kmen Wyrm a napakujte se (on se ten boj vyřeší i bez vás).
Prohledejte tělo věštkyně, ale pozor, to, co má, je prokleté. Opusťte
stan pravými dolními dveřmi.
Tábor
Před stanem je barbr jménem
Beornen, který vám poví, kam se zdejchla Icasaracht (120000XP). Nabídne vám
odvoz do moře pohyblivého ledu, ale s tím požkejte. Jděte na západ (budete
muset projít Wylfdenovým stanem) a potkáte Jorna, léčitele. Kousek na západ
je Hjollder. Až dobojují barbaři (viz výše), dostanete 300000XP. Hjollder vás
požádá o ulovení Icasaracht. Prohledejte tábor ke své spokojenosti a odejtěte
do Lonelywoodu (ale napřed se vyléčete).
Lonelywood - opět
Uložte si hru a jděte do
hospody. Dejte Murdaughovi Glacier Rose. Jistě si všimnete dvou mágů, kteří
chtějí zrušit Kierana. Řekněte jim, že jim nepomůžete a zabte je a kumpány
které si přivolali. Informujte Kierana o této události (630000XP) a teď jděte
starostovi říct o situaci u barbarů. Jděte do Baldemarova domu a ihned zjistíte,
že je něco špatně. Kde je jeho žena? Jděte po schodech dolů a najdete ji.
JJděte až nahoru, tam, co býval Baldemar, a najdete tam jeho tělo. Za chvíli
se ze stínů vyloupne viník - je to hrobník Purvis. Dozvíte se, že on je
ten vrah poslaný na Wylfdena, ale že barbaři omylem zabili jednookého
velvyslance Desetiměstí. Aby zamaskoval své selhání, zabil Baldemara a vás
chce taky. Purvis si dá lektvar a zdrhne ven, následujte ho. Zabte ho a
oberte. Připravte se na cestu do moře pohyblivého ledu. Splňte všechny úkoly
(i od Ediona a Tiernona) a nakupte si. Vzhůru!
Moře pohyblivého ledu
Nejprve jděte na západ od lodi
a prohledejte oba sudy. V případě potřeby vás Beornen dopraví zpět na
kontinent. Vydejte se poc cestě na sever a pokračujte na po ní dále. Budete
napadeni nějakými nepříjemnostmi a pak se vydejte k vraku a prohledejte ho.
Jděte zpět kus nalevo. Na [x 1200 y 1200] je další vrak. Jděte na sever
okolo levé strany lodi, potkáte troly. Odešlete je do věčných lovišť. Jděte
dále a vylezte po schodech na severovýchodě. Narazíte na vchod do Ledového
paláce. Až zkusíte otevřít dveře, zjistíte, že jsou zamčené a napadnou
vás ledoví golemové. Po jejich smrti se dveře otevřou, takže vstupte.
Hned po vstupu na vís zaútočí značné množství potvor. Vydejte se na západ.
Cesta vás povede na jih, stočí se zpět na východ a pak opět na jih. Oberte
nebožtíka a pokračujte dále, přejděte přes most a vejděte do nového
prostoru.
Opět přepadení, pozor na vodní
elementály v jezírku. Namiřte si to na východ od jezera a přejděte ledový
můstek a dejte si pozor na kostlivce. Po jejich smrti pokračujte na jih a
oberte nebožtíky. Dále na jih, cesta se stočí na západ a tak se po ní
vydejte, hned jak si poradíte s dalším vodním elementálem. U kostry draka
se vydejte okolo pravé strany hlavy a prohledejte hrudní koš. Vraťte se k
hlavě a jděte na SZ. Potkáte Xactila a nějaké kostlivce. Xactil je kněz a
vyléčí vás, ale hlavně vám poví, že Icasaracht je za dveřmi na SZ.
Projděte pod hrudníkem a odejděte z tohoto místa. Ledový palác – dvůr
Opět na vás zaútočí hned po
vstupu. Pokračujte na sever a dejte si pozor na pasti. Z této místnosti se
probijte do místnosti na SZ a pozor na elementály. Vraťte se tam, odkud jste
přišly a jděte do místností na západě. Teď si podejte golemy [x 1175 y
1125]. Dejte si pozor, přitáhnou s sebou spoustu chamradě. Od golemů jděte
na SV. Rozbijte zařízení na [x 1190 y 745]. To umožní drakovi zemřít.
Nasaďte směr SZ a pobijte Sahauginy, včetně jejich prince, který má klíč
od dalších prostranství, kam se vydáme. Nyní jděte k zamčeným dveřím
na SV od rozbitého zařízení a projděte do místa, kde náš příběh skončí.
Doupě Icasaracht
Klidně se Icasaracht vyptávejte
na co chcete, ale nakonec se boji stejně nevyhnete. Není tam sama, na pomoc má
Sahauginy včetně jejich krále. (Teď je asi vhodná doba na přivolání
Chilmandrena...) Zabte draka a vše okolo. Poté, co drak zemře, přesune se
jeho duše do krystalu, který musíte zničit. Krystal je na [x 937 y 834] a
zdaleka není bezbranný - kouzlí mágská a kněžská kouzla nejvyššího řádu,
včetně Finger of Death a tak. Jen tak pro informaci, krystal má cca. 140 HP.
Za to, že jste sever, zachránili od hrozící katastrofy jste obdrželi
500000XP.
Užijte si animaci a nezapomeňte
se vrátit do Kuldaharu vyřešit zbytek hry.
|