Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Indiana Jones 1: And the Infernal Machine

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 34688
Zobrazení tento měsíc: 2371
Indiana Jones 1: And the Infernal Machine

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

ANO  

ANO  

ANO  
ANO  

NE  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.lucasarts.com/products/indy

Výrobce: 
Activision, Inc.

Distributor: 
Lucas Arts
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
V každé úrovni je možné najít určitý počet pokladů, je jich vždy deset, ale není nutné je vždy najít všechny. Ve hře jsou umístěny i tajné lokace, které nemusíte pouze hledat, ale je možné si je i koupit. Proto si co nejdříve zakupte mapu tajných úrovní. Je však možné pro získání co největšího IQ tajné úrovně najít a prohledat bez této mapy a za ušetřené peníze pak nakoupit o to více zbraní a munice. * Arduška *


Autor: Petr BulĂ­Ĺ™
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
Indiana Jones 1: And the Infernal Machine - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Indiana Jones 1: And the Infernal Machine

Podobně jako u Tomb Raidera i zde lze najít v každé úrovni určitý počet "secretů", respektive "treasures" (poklady). Je jich vždy 10, ale nemají zdaleka takový význam jako u TR, kde se po nalezení všech "secretů" otevřela tajná úroveň. V návodu proto nebudu popisovat jejich umístění, protože se zde tajná úroveň dá koupit, a k tomu jich potřebujete najít tak jednu desetinu. Doporučuji zakoupit mapu tajné úrovně co nejdříve a další peníze utrácet za náboje, lékárničky atd. Ti největší blázni, kteří touží mít absolutní IQ, jehož velikost nalezení "treasures" podmiňuje, si jistě všechny úrovně důkladně prolezou a najdou si je sami.

1. THE CANOYNLANDS

První úroveň má spíše tréninkový charakter, takže ji budete mít jistě rychle za sebou. Indy začíná na útesu před obrovským vodopádem. Dej se po útesu doprava, přeskoč malou mezeru a vylez po žebříku nahoru na skalku. Přitáhni kámen s ptákem dvakrát k sobě. Přes kámen si můžeš skočit vpravo nahoru pro první poklad, ale jinak běž dál a prolez malou skulinkou. Přeskoč dvě za sebou zející díry. Ted nad sebou uvidíš trám, se kterým se budeš setkávat poměrně často. Indy na něj totiž může použít svůj bič a někam se přehoupnout nebo vyšplhat. Vhodnou pozici pro použití poznáš tak, že Indy vždy mírně zvedne levou ruku s bičem. Vyšplhej proto pomocí biče nahoru a běž na malé prostranství se zříceninou. Vylez na skalku vpravo a přeskoč na protilehlou skálu. Odtud se přes další trám přehoupni na střechu budovy. Propadneš se sice dolů do vody, ale po žebříku se můžeš vrátit zpět nahoru a dohledat některé poklady. Po vodopádu sjeď dolů. Zde můžeš najít další poklad pod vodou a za vodním tunelem, případně se vrátit až úplně nahoru. Vylez z vody a podívej se na animaci. Posbírej další poklady a dej se kaňonem naproti malé zřícenině. Vylez po skalkách nahoru až ke štěrbině. Přeručkuj vlevo a přeskoč kaňon na druhou stranu. Vylez po žebříku a přeskoč kaňon zpět. Ještě kus nahoru a přeskoč naposled kaňon na druhou stranu. Pokračuj ke stanu.

2. BABYLON

V malém propadlišti vylez na skalku a přeskoč na sloup. Skoč na římsu u stavby a jdi doleva za roh. U stěny najdeš bednu, tu přitáhni ke sloupu a vylez na něj. Přeskoč na střechu budovy naproti a vyslechni si rozhovor. Přeskoč na stěnu a štěrbinou vlevo přeručkuj na další stěnu. Na vojáky zatím nestřílej a běž chodbou vpravo až do malé jeskyně. Přejdi na kraj levé římsy a skoč do protějšího otvoru o patro níž. Otoč se a přeskoč malý bazének na druhou stranu. Tady pozor na pavouky, po jejichž kousnuti musíš použít jakýkoliv druh léčení, nejlépe protijed. U východu z chodby rozstřel barel s benzínem, což zlikviduje pár vojáků. Vyběhni ven a vyčisti prostor. Posbírej munici a ze stanu seber velkou lékárničku. Slez do podzemní místnosti a vylez po žebříku nahoru. Proběhni dlouhou chodbou k dalšímu stanu. Zbav se vojáků a seber ve stanu další lékárnu. V malé místnosti u zdi přehoď páku a otevřenými vraty proběhni až na konec chodby. Přisuň bednu pod otvor ve stropě a vylez nahoru. Tvým cílem je teď skočit na jeden z neustále projíždějících náklaďáků. Seskoč na cestu a běž do chodby naproti, kde přes další bednu vylez znovu nahoru. Běž až úplně doleva, kde chybí kus stěny, takže odsud můžeš pohodlně s rozběhem skočit na náklaďák, který na chvíli zastaví, než se otevřou vrata. Uvnitř postřílej vojáky a vylez po žebříku nahoru k výklenkům. Vlevo seběhni chodbou dolů a přes trám se přehoupni přes malou prohlubeň. Slez po žebříku a vylez do otvoru vlevo. Znovu postřílej otravující vojáky a po prozkoumání prostoru přehoď páku v místnosti vpravo od kovových dveří s ruskou hvězdou. Doktor Volodnikov sice pošle stráže, ale ty by neměly být žádným problémem. Běž do otevřené chodbičky a odsuň bednu od zdi. Tím objevíš malou škvíru, kterou se proplížíš k zatopenému kanálu. V zatopených chodbičkách najdeš poklady a také přístup do nové místnosti vpravo dole od vchodu. Prozkoumej dveře na klíč a při pokusu jít zpět proběhne animace, ve které poznáš agenta CIA Turnera, od kterého získáš klíč. Odemkni dveře a rychle postřílej stráže. Střel do hromady výbušnin uprostřed místnosti. Seskoč vzniklou dírou dolů do vody. Vylez po skalkách nahoru a v malé místnosti vytáhni kvádr, který aktivuje výtah. U kulatých dveří použij na mechanismus kolečko, které ti dala Sophie. To posune výtah malinko nahoru. Nyní můžeš přes kvádr na výtahu vylézt do dveří. Proběhni chodbou do velké místnosti, kde se kromě pokladů nalézají i tři části tabletu a zlatá socha Morduka. Postřílej havět na zemi a vylez po žebříku do druhého patra. Vysuň kvádr dopředu. Přes žebřík na něj vylez a pomoci biče vyšplhej nahoru. Seber první část tabletu a seskoč na kamenný můstek vedoucí na druhou stranu místnosti. Přeskoč díru v můstku a na druhé straně seber druhou část tabletu. Můstek se v tuto chvíli zřítí. Opatrně seskoč na plošinu vlevo, kde můžeš sebrat poklad. Odtud seskoč na sloup se znakem slunce uprostřed, což otevře malou skulinu ve zdi. Seskoč dolů a dolez si skulinou pro zlatou sošku Morduka. Přes trosky spadlého můstku se nyní můžeš dostat do chodby, kde seber třetí část tabletu. Vrať se zpět do místnosti s kulatými dveřmi a zasaď všechny tři části tabletu do stěny vpravo. Odsuň kvádr z výtahu do nově otevřené místnosti a stiskni tlačítko. Nahoře už jen vylez z výtahu.

3. THIAN SHAN RIVER

Běž až k dřevěnému mostu, na který z druhé strany vyskoč. Sleduj vyjeté koleje a při první příležitosti zahni vlevo. Přeskoč na vrcholek strážní věže a zlikviduj hlídkujícího vojáka. Po žebříku slez až úplně dolů. Zbav se další stráže ve vedlejší místnosti a tlačítkem otevři dveře do skladiště s bednami. Vylez na bedny vpravo a vyskoč do ventilace u stropu. Ventilací můžeš jít bud doleva pro poklad, nebo vpravo do místnosti se skříňkami. Prohledej skříňky, najdeš gumový člun, záplaty a lékárnu. Tlačítkem vedle skříněk otevři mříž u vody a dalším si otevři dveře. Běž k vodě a těsně u kraje použij gumový člun. Sjeď člunem kus řeky až ke kamenům, které tě nepustí dál. Vylez a soutěskou pokračuj přes most, na rozcestí vlevo narazíš na otevřený altánek s růžicí, do které musíš zasadit čtyři svíčky, aby se vysunul most na druhou stranu. Vrať se proto k rozcestí a pokračuj rovně. U strážnice postřílej vojáky a seber ze skříně další záplaty s lékárnou. Pokud ti náhodou dojdou záplaty, můžeš se sem kdykoliv vrátit pro další. Pokračuj až k vodě, kde vpravo uvidíš primitivní výtah. Nech ho zatím na pokoji a nafoukni člun. Pádluj po řece až na místo, kde se řeka poprvé větví. Dej se vlevo a na dalším děleni pokračuj opět vlevo. Dostaneš se k domku na vodě, kde uvnitř najdeš první svíčku. Pokračuj po řece dál a na dalším větvení se dej vlevo. Vystup, přeběhni most a pomocí tří bucharů přeskákej na druhou stranu balkónu. Tam na tebe za nahoře za schody čeká druhá svíčka. Na člunu sjeď po řece do jeskyně a přehoď páku u výtahu. Vyjeď nahoru a znovu nasedni na člun. Na prvním rozdělení se dej opět vlevo, ale na druhém vpravo. 1e tu trochu silný proud, ale jde to. Když se ti to povede, dopádluješ k malé věžičce, ke které vedou schody. Vystup, a ještě než dojdeš ke dveřím, rozstřel v dolní části věže okno, skoč dovnitř a přehoď páku. Vylez ven a dojdi si pro třetí svíčku. Sjeď na člunu o kousek níž a seber poslední svíčky z dutiny vykotlaného stromu. Pokračuj až do jeskyně, kde znovu vyjeď výtahem nahoru. Běž k růžici a zasaď do ní všechny čtyři svíčky. Pomoci zapalovače je zapal a přejdi most.

4. SHAMBALA SANCTUARY

Vylez na plošinku s lucernou a přeskoč na druhou stranu. Stiskni tlačítko, vylez po žebříku nahoru a pokračuj do zasněženého dvora. Není zde nic zajímavého, takže vylez na zeď vlevo od hlavního vchodu a po kamenné zdi vyšplhej nahoru. Stoupnutím na žebřík se propadneš dolů. Okolních pák a tlačítek si zatím nevšímej a seskákej dolů k velkým hodinám. V jednom z rohů objevíš další žebřík směřující dolů. Slez a proběhni menší strojovnou. Po dalším žebříku slez opět dolů a sjeď po šikmých plošinkách dolů k řece. Posuň ozubený kámen dopředu, čímž uvedeš do chodu stroj. Přejdi k levé části dřevěné stěny a vylez po ploškách nahoru. Přitáhni se provazem a přeskoč na pohybující se plošinu. Z ní můžeš skočit do pravé části stěny. Vylez o kousek výš a skoč na druhou pohybující se plošinu. Otoč se čelem k východu a skoč do něj s rozběhem. Ve strojovně přisuň další ozubený kámen mezi točící se kolo a kužel. Tím uvedeš do chodu hodiny v hlavní místnosti. Vrať se tam a stiskni tlačítko vedle dveří. Bohužel, most se zřítil, takže vylez po žebříku vlevo od dveří k páce se znakem sošky. Přehoď páku a sleduj hodiny. Pokud se ručička ukazující hodiny dostane do polohy, kdy koresponduje s pákou vysunutým želízkem, mechanická soška nahoře se natáhne. Pokud ne, musíš to zkoušet, dokud se to nepovede. Až sošku natáhneš, přeskákej k tlačítku o patro výš a stiskni. Přeběhni na druhou stranu, a než vylezeš po žebříku až nahoru k sošce, přehoď ještě páku otvírající obě horní brány. Přeběhni po kolejích a skoč na římsu okna vlevo dole. Rozstřel okno a skoč dovnitř. Dírami propadni na dno zvonice a přehoď páku uvolňující žebříky. Vylez po žebřících až do posledního patra zvonice a přehoď páku se symbolem zvonu. Ted, když je zvon nahoře, běž ještě jednou natáhnout sošku do protější věže. Rychle se vrah zpátky a přehoď ve zvonici páku se symbolem sošky hned vedle zvonu. Po animaci dostaneš klíč, se kterým se vrať k velkým hodinám, a odemkni dveře s růžovým zámkem. Ocitneš se ve velké hale s nádrží. Jdi do lůžkové části otvorem hned vpravo vedle vchodu a po jednom ze dvou žebříků vylez do podkroví, kde najdeš kovovou klášterní pečeť. Vrať se zpět a vylez k soše nad nádržkou. Dvakrát sochu pootoč, nádržka se naplní a do místnosti pod ní se otevřou dveře. Vlez tam a seskoč dolů. Prolez pod kývajícím se kladivem a vyšplhej k výtahu. Vyjed nahoru a použij pečeť na otvor ve dveřích. Před tebou se otevře velká zatopená místnost plná trámů. Chyb se za okraj a přeručkuj mírně vlevo. Seskoč, otoč se a po trámech (pozor, jeden padá) se dostaň až na čtvrtý v řadě. Vpravo je malá komora, kde najdeš klič. Vrať se na trám číslo dvě, vylez na jeho vyvýšenou část a přeskoč na vyšší část prvního trámu. Odtud skoč čelem ke stěně, takže se můžeš zachytit štěrbiny nad hlavním vchodem. Přeručkuj doprava a spusť se na trám. Opatrně slez a seskákej na trám až úplně dole, odkud se můžeš pomoci biče přenést na druhou stranu. Po spodních trámech přeskákej až k dalšímu místu, kde se opět přenes pomocí biče. Z dalšího trámu můžeš skočit na druhou stranu, kde lze ze zdi vytáhnout kvádr. Vylez na něj a vyskoč na protilehlý trám. Odtud už jen skoč k výklenku, klíčem otevři spadlou mříž a seber květináč. Skoč dolů do vody a doplav zpátky do místnosti s nádržkou. Vylez po žebříku vedle hlavního vchodu nahoru a přeskoč na trám. Přeběhni na druhý konec a skoč na plošinu, kde stiskneš tlačítko. To posune žebřík do druhého patra. Zpět na trám a přeskoč k právě vysunutému žebříku. Vylez nahoru a vyběhni malé schůdky. Za nimi se hned otoč a podél plůtku vlevo doběhni až k zavřeným dveřím. Po malé animaci prostřel pistoli skrz okno vedle dveří okno venkovní. Na druhé straně otevři tlačítkem dveře a najdeš druhé okno, které rovněž rozstřel. Po venkovní římse přelez doprava a vylez nahoru do rozbitého okna. Použij květináč na zlatý držák, který sjede dolů. V místnosti s nádržkou teď vyskoč ze zídky na trám naproti hlavnímu vchodu a stoupni si na místo označené dvěma květovanými čtverci. Použij bič na špatně viditelný trám u stropu a přenes se na plošinu otvírající okno. Světlo dopadne na květináč, který poté seber. Vrah se do zvonice ke staré kněžce a dej jí květinu mládí, která právě vyrostla. Omládlá kněžka ti uvolní cestu k prvnímu bossovi ve hře. Až sjedeš po skluzavce do jeho úkrytu, nesnaž se ho zastřelit, ale v jedné ze čtyř rohových věží vylez po kostkách až ke kvádru, který jednou přisuň k sobě. Sjeď dolů a v jiné věži vyběhni přes padající cestu nahoru na lávku. Přeběhni skrz další věž na lávku s velkou mezerou a s rozběhem skoč na druhou stranu. Pokud jsi před tím posunul kostku, bude další vchod volný a přes poslední lávku doběhni do věže, kde po kostkách vyskoč až nahoru. Bičem se přenes a tlačítkem otevři dveře. Seber první část stroje Urgeon's part. Sjeď dolů a použij Urgeon's part v těsné blízkosti příšery. Po zemětřesení nech tyčku dobít a použij ji na potvoru znovu. Takto pokračuj, až příšera zkysne. Potom ještě použij tyčku u ledem zamrzlé díry, a je to.

5. PALAWAN LAGOON

Nejprve se po pláži trochu porozhlédni. Jdi vpravo, přes bodáky se přehoupni pomocí biče a u kostry seber mačetu. Vrať se zpátky na pláž, vyskákej vlevo a mačetou prosekni pavučinu. Proběhni chodbou. Po pravé straně najdeš jeskyni, kde už na tebe čeká lopata. Práci s tímto nástrojem si můžeš vyzkoušet hned opodál, kde tě sám Indy upozorní na to, že je zde něco zakopáno. Zpět na pláž. Přeplav na druhou stranu mírně vlevo a mačetou prosekej dvě pavučiny. Na nové pláži prozkoumej nefunkční torpédo a přeplav k lodi. Běž na příď a seber z bedny pojistku. Vrať se k torpédu a u malé dírky v plášti pojistku použij. Plav do díry, kterou udělalo v trupu lodi torpédo. Uvnitř plav nahoru a nadechni se. Plav do dveří v zádi a z krabice seber kladivo. Ted musíš proplavat zatopenými kajutami k přídi, kde leží v krabici klič. Nebude ti ovšem stačit kyslík. Proto těsně před přídí uhni vlevo, kde objevíš žebřík nahoru. Na zámek u stropu použij kladivo. Tím odstraníš poklop. Nadechni se a doplav si pro klič. Vrať se na palubu. Klíčem otevři dveře velitelské kajuty nad schody a seber kliku ze zdi. Použij kliku na přední stožár a zatoč s ní. Vyskoč na krabici a pomocí biče se přehoupni přes hák stožáru na malou planinu. Mezi totemy použij lopatu a stoupni si na objevené tlačítko. Skoč do vody po pravé straně a proplav zpátky k úvodní pláži. Plav dolů k letadlu a kladivem uraž jeden list vrtule. Plav doprava od letadla na místo, kde se objevil po sešlápnutí vykopaného spínače tajný podvodní vchod. Použij list vrtule na dveře a vplav dovnitř. Okamžitě se stoč vpravo dolů a vytáhni ze zdi malý spínač. Vyplav nahoře otevřenou bránou. Pokračuj na druhý konec jezírka a vylez do chodby s popadanými sloupy. Na konci jeskyně vylez nahoru a doběhni až k totemu, tam stiskni tlačítko. Vrať se k jezírku a projdi otevřenými dveřmi do chrámu.

6. PALAWAN VOLCANO

Seskoč dolů a vylez vlevo ke kvádru. Ten posuň tak, abys mohl vyskočit nahoru na plošinu. Pomocí biče se přehoupni dál a u praskliny ve zdi použij z inventáře Urgeon's part a po menším zemětřesení se objeví otvor. Vylez nahoru po žebříku a sjeď dolů po rampě z písku. Pokračuj chodbou až do jeskyně s jezírkem. Skoč do vody a plav k plošince vlevo od zavřené brány. Vylez a skoč do malé studny, kterou proplav na druhou stranu. Chodbou se dostaneš do místnosti s lávou. Přeskoč na začátek mostu a rychle po něm přeběhni. Přeskoč na kvádr u stěny a bičem se přehoupni přes propast. Před valícím se balvanem se rychle schovej do výklenku naproti. Pokračuj dírou, kterou udělal balvan. Dostaneš se do místnosti, kde po stisknutí tlačítka uvolníš raft s klíčem. Zlikviduj opruzující havěť a běž si na raft vyzvednout klíč (pozor na žraloky). Skoč do jezírka a vplav do malého otvoru ve dně. Plav co nejvíc u stropu tunelu a prvním otvorem plav nahoru. Dostaneš se do malé jeskyně, kde stiskni tlačítko, které otevře bránu u jezírka. Skoč dolů a klíčem otevři druhou bránu. Ve velké místnosti posuň obě kostky na zvýrazněné obrysy čtverce na dlažbě. Vylez nahoru na ochoz a doběhni stisknout tlačítko, které uzavře stavidlo v lávovém potoku. Pokud jsi správně umístil obě kostky, můžeš teď přeskákat na druhou stranu. Po žebříkách přelez až k otevřenému východu a pokračuj chodbou opatrně podél nášlapných plošek. Na konci potkáš Sophii, kterou po animaci unesou Rusové. Postřílej pár vojáků a pokračuj do místnosti s lávovou studnou a velkou sochou u zdi. Zatím si ničeho nevšímej a pokračuj chodbou vlevo podél lávy. Postřílej pár dalších vojáků a spusť výtah. Zbav se další várky Rusů a vyjed výtahem nahoru. U lávového vodopádu slez dolů a mezi skalisky doběhni na malou planinu. Po vítězné přestřelce posbírej celou řádku pěkných věcí a hlavně pak klič visící z boku stolu. Vrať se výtahem zpátky do jeskyně a běž k soše. Použij bič na její pravou ruku a otevřenými dveřmi běž dál. V další místnosti nejprve zkus stisknout tlačítko a pak se pomocí biče přehoupni na druhou stranu. Slez po levé straně dolů a vylez nahoru do velkého lávového tunelu. Jdi až na konec. Objevíš chodbičku, kterou se dostaneš až k vězněné Sophii. Zlikviduj stráž a hliníkovým klíčkem otevři vězení. Vrať se do místnosti za sochou, kde už u tlačítka čeká Sophie. Pokecej s ní a přehoupni se na druhou stranu. Sophie v animaci otevře tlačítko a ty pokračuj dál. Ihned za dveřmi přeskoč lávu doleva a na další plošinku rovně. Vylez a prasklou zeď odstraň již známým způsobem. Nyní posuň bedny tak, aby udělaly místo u poslední v řadě. Až se ti to povede, uvolní se na poslední bedně jedna stěna. Vlez dovnitř a seber náhradní kolečko na lanovku. Vrať se zpátky, přeskoč lávu a pokračuj po lávce dolů. Jdi stále rovně, pozor na nášlapné kostky, a ve velké místnosti doleva. Zde objevíš lanovku. Přisuň malou bednu k lanovce zleva, vylez na ni a použij kolečko. Objeví se banda Rusů. Rychle skoč do lanovky a přejed na druhou stranu. Otevři velké dveře rukou.

7. PALAWAN TEMPLE

Přeskákej po spadlých sloupech a běž k obživlému kamennému obrovi. Vyhni se mu a přeskoč do otvoru na konci. Seskoč. Nyní se nalézáš ve velké místnosti zatopené lávou, kde musíš skákat po střídavě se objevujících plošinkách, proto pozor na načasování. Přeskákej lávové jezírko k protější stěně a vylez po ní nahoru. Opatrně slez dolů a v menší místnosti seber klič. Vrať se zpět a přeskákej tentokrát lehce vlevo. Zde odstraň prasklou stěnu. Opatrně slez dolů a prokličkuj mezi kamennými obry pod schody. Skrč se a prolez úzkou škvírou vpravo. U dveří použij klič. Za dveřmi objevíš chodbu a v ní objevíš malou dřevěnou sošku. Seber ji, rychle vylez na podstavec, na kterém stála, a použij bič na kůl nad hlavou. Přitáhni se. Až se provalí koule, vrať se k lávovému jezírku. Nyní můžeš přeskákat k velkým dveřím, na které použij dřevěnou sošku. Běž dál po schodišti, až se dostaneš ven. Seskoč na nižší plošku vlevo a vylez po kamenném žebříku k chýši nahoře. Nyní přeskoč dvěma velkými skoky přes poškozený provazový most na druhou stranu. Běž stále nahoru, vylez po žebříku a na konci skoč do jezírka, nech se unášet až úplně dolů a vylez po žebříku nahoru k velkým vratům. Běž k provazovému mostu a mačetou přesekni poslední vlákno, které ještě drží most napjatý. Slez o kousíček níž a po dalším mostu přeběhni k chýši. Chýší vlez do jeskyně. Malým bludištěm se dostaň do horní chýše u jezírka a přehoupni se na druhou stranu. Sjeď po pravé rampě, opatrně projdi mezi bodáky a na okraji jeskyně slez po spadlém mostu dolů. Na konci se pusy a seskoč. Dojdi k oltáři a seber kulatý klíč. Rychle vyběhni ven, skoč do vody a vylez zpátky k vratů. Kulatým klíčem odemkni. V dřevěném chrámu mačkej tlačítka v následujícím pořadí: první vpravo, první vlevo, druhé vlevo, druhé vpravo. Seber druhý dřevěný klič v podobě sošky a nech se výtahem odvézt dolů. Proběhni na kraj tunelu s lávou. Ted musíš přeskákat nad propastí s lávou a vyhnout se koulím. Tři skoky s rozběhem za sebou to spraví. Seběhni chodbou dolů až na okraj lávového pole, kde se ti v animaci zjeví lávový démon. Tvým úkolem je teď doskákat po skalkách v lávě do jeskyně v pravém rohu, kde už na tebe čeká druhá část pekelného stroje. Až ji sebereš, běž zpět a zastav se na kraji úzké kamenné lávky, kterou démon hlídá. Použij nově získanou část stroje, čímž se dočasně zneviditelníš. V klidu přejdi můstek, přeskoč poslední lávový potok a mezi výsuvnými bodáky prokličkuj k jezeru. Stiskni tlačítko u kamenné masky a vrah se zpátky k lávovému poli. Po zkamenělé levé části pokračuj k východu.

8. JEEP TREK

Jedna z nejlepších úrovní, kterou téměř celou projedeš v klasickém vojenském džípu. Posbírej věci okolo stanu a nasedni do džípu. Vyjed po skále se stopami pneumatik a přejed můstek. Až projedeš první jeskyni, Rusové ti dole odpálí most. Přeřaď na vyšší rychlost a rozbitý most přeskoč. Druhý díky rozbitému nájezdu sice přeskočit nejde, ale přes propast se dostaneš výjezdem na vyvýšenou planinu vlevo od nájezdu a skokem přes propast z výšky. Projed druhou jeskyní. U třetího nájezdu nejdřív .zlikviduj všechny vojáky, pak vystup a seber dřevěné plaňky. Oprav rozbitý nájezd a pokračuj dál. Cesta teď vede stále rovně do slepé uličky. Ty však pokračuj po malé šikmé skále vlevo a propracuj se až do jeskyně. Maximální rychlostí zdolej příkrou stěnu nalevo, na konci se stoč vpravo a sjeď dolů. Po úzké cestě vyšplhej nahoru, přejed vrhače granátů a pokračuj až na začátek rozlehlého bludiště, kde na tebe zaútočí vojáci v džípu. Schovej se a počkej až odjedou. Bludiště je v celku pravidelné a kromě několika zbývajících pokladů se v něm nic zajímavého nenachází. Pokud chceš rychle ven, snaž se kopírovat pravou stranu bludiště, dokud nenarazíš na šikmou skalku hlídanou dvěma vojáky. Vyjeď po ní nahoru a nech se Sophii naložit do vrtulníku.

9. TEOTIHUACAN

Hledání třetí části stroje začíná ve starobylé pagodě zasvěcené slunečnímu bohu. Proběhni chodbou do místnosti a tlačítkem otevři dveře vpravo. Seběhni až úplně dolů do nejnižší místnosti. Cestou dej pozor na pasti a hlavně nezapomeň sebrat vodní klič (water key). Těsně před východem do dolní místnosti tě dvoje dveře uzavřou v chodbě a otevřou se vrátka v mezipatře. Odstřel pavouka a za pavučinou stiskni tlačítko. Až budeš dole, koukni se do díry uprostřed místnosti a objevíš vchod zakrytý pavučinou. Seskoč do něj a slez až na úplné dno pagody, kde stojí uprostřed socha. Vytáhni tři sloupy ze stěn, čímž se socha přesune o patro výš. Vylez na ochoz a otevřenými dveřmi se vrat zpět. Ted je tvým úkolem pomocí sochy uprostřed, čtyř ozubených posuvných kol a ovládání na ochozu otevřít čtvery dveře se symboly zvířat. Nejdříve otevři dveře s rybou. Systém na otevření dveří je vždy stejný - nejprve posuň na podlaze kola tak, aby se otáčením pravého spínače na ochozu sešla tři v řadě před dveřmi s rybou. Navíc v řetězci musí být kolo s totožným symbolem jako na levém spínači, kterým spustíš otáčení, respektive otevření dveří. Až se ti podaří dveře otevřít, skoč do vody a za bůžkem vpravo otevři zámek pomocí vodního kliče. Podplav do vedlejší místnosti a z druhé strany sloupu vytáhni spínač. Vylez nahoru a přes právě vysunutý sloup přeskoč dál. Vyškrábej se až úplně nahoru a seber symbol ryby. Na ochozu seber ještě vlevo z výklenku zrcadlo. Vrať se do řídící místnosti, zbav se vojáků a otevři dveře se symbolem ptáka. Dej se po levé straně nahoru, pozor na nášlapné plošiny, přeskoč směrem k výklenku s diamantem a stále nahoru až do velké místnosti, kde v dolní části seber symbol ptáka. Vrať se zpátky do řídící místnosti a otevři dveře se symbolem jaguára. Cesta k poslednímu symbolu je jednoduchá. Za dveřmi se zbav dvou vojáků a vylez po vysokých schodech nahoru, kde ho jednoduše seber. V řídící místnosti otevři poslední dveře se symboly všech tří zvířat a uvnitř je podle obrázků polož do odpovídajících výklenků. Nyní slez známou cestou o patro níž a zbav se obtěžujících vojáků. Na ruce sochy použij zrcadlo a sleduj animaci. Otevřeným tunelem pokračuj na konec úrovně.

10. OLMEC VALLEY

Před tebou je dlouhé údolí, které musíš překlenout několika mosty. Seběhni po cestičce vpravo dolů a pokračuj podle potoka po pravé straně. Proběhni pod zatím nevysunutým mostem a ve skále vpravo prosekni mačetou vchod. Vyběhni nahoru po schodech do místnosti s bůžkem. Vylez po dalších schodech do druhého patra a bičem se přehoupni na hlavu sochy. Přeskoč na druhou stranu a znovu nahoru k posuvnému kvádru ve zdi. Posouvej kvádr tak dlouho dopředu, dokud se nepropadneš do šikmé chodby. Běž nahoru a stoupni si na malou plošku. Otoč se a utíkej se schovat do výklenku vpravo dole. Seskoč dolů za kamenem a posuň ho na vyznačené místo. Vrať se k vysunutému mostu a přeběhni po něm na druhou stranu. V chodbě s popadanými sloupy seskoč do škvíry a vyběhni vpravo před skálu. Dolním vchodem vběhni zpět. Postřílej hady, skoč do vody a vytáhni spínač. Otevřenými dveřmi přeběhni do další místnosti, zbav se dalších hadů a posuň kvádr ve zdi několikrát dopředu. Známým fíglem odjisti balvan nahoře a utíkej, abys přeskočil díru, do které za tebou se valící kámen spadne. Běž zhruba do poloviny chodby a vlevo objevíš prasklinu. Použij první část stroje. Otevřenou chodbičkou vyběhni ven. V tomto okamžiku se opět objeví otravní Rusové, kterých se průběžně zbavuj. Vrah se do místnosti, kam jsi úspěšně dostal balvan, a posuň ho směrem ven, kde ho ještě dotlač na správnou pozici. Přeběhni po druhém vysunutém mostě. Pokračuj soutěskou. Přehoupni se přes propast a běž stále po vysokém chodníčku. Drž se co nejvýš a zbytečně neslézej dolů. V jednom místě budeš muset kousek přeručkovat, pak přeskoč další propast a doběhni do místnosti s malým vodopádem. Skoč do vody, vplav do malého otvoru u dna. Vylez zadem nahoru k hlavě chrlící vodu a stiskni tlačítko. Slez do vypuštěné nádrže a posuň balvan do otvoru, kterým vytekla voda ven. Přisuň si kostku pod žebřík vytesaný do kamene a vylez zpátky za hlavu sochy. Stiskni tlačítko a proud vody odhodí balvan přesně na místo, kam patří. Slez a utíkej přes kamenný žebřík k již třetímu vysunutému mostu. Pokračuj soutěskou stále vpřed, až dojdeš k místu, kde se přehoupni pomocí biče. Slez opatrně dolů okolo kamenné hlavy a projdi do velké jeskyně. Sejdi na dno, postřílej hady a stiskni tlačítko u dveří. Za nimi objevíš kamenný sloup, se kterým však nejde pohnout. Otoč se a objevíš druhé tlačítko, kterým otevřeš dveře vysoko v jeskyni. Otevření těchto dveří je ovšem časované, takže musíš zpět do jeskyně a co nejrychleji přeskákat do otevřených dveří. Až se ti to povede, zatlač na vrcholek sloupu. Pověs se za ruce a seskoč na spadlý sloup. Přeběhni ho a na konci chodby zaneřáděné propastmi, spadlými trámy a hady vyběhni po schodišti, z jehož vrcholku uvidíš velkou kamennou pagodu. Vylez na pagodu, seber zlatého bůžka a výtah tě sveze dovnitř stavby. Zapal obě louče u dveří vpravo a až se otevřou, běž si stoupnout na malý spínač v zemi. Rychle běž k protějším dveřím a opět zapal obě louče. Proběhni okolo gigantického hada a přes malý sloupek vylez nahoru k třetí části pekelného stroje, Azerim's part. Seber ji a vrat se do centrální místnosti. Díky této třetí části se můžeš vznášet na místech označených andílkem s křídly. Po obou stranách místnosti objevíš tento znak uprostřed stěny. Vznes se na dolní ochoz. Na koncích ochozu se nacházejí malé sloupky, které po sešlápnutí sjedou dolů, díky čemuž vyjede nejbližší bodec z podlahy. Pokud se zrovna přes něj plazí had, prošpikuje bodec jeho tělo. To samé můžeš dělat i u protějšího ochozu. Až se ti podaří hada tímto způsobem několikrát bodnout, potvora chcípne a ty budeš moci pagodu opustit, abys vzápětí padl do zajetí Dr. Volodnikova.

11. V. I. Pudhovkin

Úroveň začínáte zamčeni uvnitř lodní kajuty. Po zmáčknutí tlačítka se otevřou dveře před vámi a objeví se v nich strážce. Otočte se a vylezte na pryčnu po pravé straně. Zámek mříže je uvolněný, otevřete ji. Znovu seskočte dolů a zaklepejte na dveře, tím opět přivoláte strážného. Rychle se vytáhněte na horní palandu a vyšplhejte do šachty ventilace. Uvidíte animaci, v níž dozorce bude hledat Indyho. jakmile je strážce v zadním přístěnku, vyběhněte z kabiny a zamkněte ji zvenčí. Zastavte se na začátku chodby, která má dveře po obou stranách. Stiskněte tlačítko prvních dveří vlevo a vstupte.

Zatáhněte za páku, abyste zaměstnali stráže ve vedlejší místnosti. Rychle vyjděte na chodbu a počkejte několik vteřin. Poté projděte druhými dveřmi po levé ruce. Všimněte si dvou vojáků prověřujících v předchozí místnosti spuštěný stroj a ze stolu na pravé straně seberte část Infernal Machine, Taklit's Part. Jste zpět na chodbě, zamiřte ke dveřím na jejím konci. Uvnitř skladiště spatříte množství dopravních beden. Na opačný konec haly se nemůžete dostat nepozorováni. Vyjměte Taklit's Part a použijte ji na Indyho - stanete se neviditelnými. Vydejte se ke dveřím na druhé straně a uvnitř seberte z barelu zbraně. Vraťte se do skladiště a počkejte na konec animace. jděte skladištěm nazpět, dokud před sebou nespatříte tři barely, a odbočte doleva. Posuňte červenou bednu těsně k modrému kontejneru. Vytáhněte se nahoru a dřevěnou krabici po své pravé straně popotáhněte směrem k sobě. Z druhé strany ji poté dotlačte až na okraj červené bedny. Vylezte na dřevěnou krabici a pomocí biče se přeneste na kontejnery nalevo.
Vyšplhejte do mezipatra lemujícího halu. Vydejte se napříč celým podpalubím ke dveřím na opačném konci lodi. Cestou se objeví tři strážní, zastřelte je. Za dveřmi je malá chodbička s kajutou po levé i pravé straně, v obou kajutách jsou vojáci. Pokračujte k žebříku v přídi lodi a vyšplhejte nahoru. Uvnitř místnosti vlevo zabijte strážného a seberte další část Infernal Machine, Urgon's Part. V protější stěně velkého skladiště v trupu lodi jsou dvoje dveře. Projděte pravým vchodem a vstupte do kabiny před vámi. Nalevo bude rozpraskaná stěna.

Vyndejte Urgon's Part a použijte ji na drolící se zeď. Protáhněte se nově vzniklým otvorem a na konci levé chodby naleznete žebřík. Většina okolních kajut skrývá strážné a vybavení. Dejte se doprava a na vzdáleném konci pasáže najdete další žebřík. Vyšplhejte na horní palubu lodi. Nedaleko je rozpraskaná stěna, k jejímuž probourání použijte Urgon's Part. Pozor na hlídky, které vám vpadnou do týla.

Projděte jídelnou k žebříku nalevo a vylezte po něm na kapitánský můstek. Uvidíte animaci. Vezměte třetí část Infernal Machine, Azerim's Part, z police za vámi. Jděte zpět k místu, kde jste poprvé použili Urgon's Part, a vydejte se rovně chodbou až k žebříku. Dveřmi projděte do dalšího skladovacího prostoru s jeřábem a ovládacím panelem po levé straně. Dvakrát stiskněte tlačítko zcela nalevo, následně pětkrát prostřední symbol a konečně dvakrát tlačítka napravo. Rameno jeřábu vyzdvihne krabici do prostoru. Dojděte až pod právě vytaženou bednu, použijte na Indyho Azerim's Part a vystoupejte nahoru. Tam přeskočte na vrchol přepravních kontejnerů a vyšplhejte do mezipatra lemujícího halu. Zabijte několik strážných a projděte jedněmi ze dveří před vámi. Nyní se ocitnete ve strojovně. Na hlídače raději použijte samopal a nezkoušejte zasáhnout vojáka na lávce pod vámi, dokud nenaleznete žebřík a neslezete na jeho úroveň.

Zcela dole ve strojovně je páka, zatáhněte za ni. Vyšplhejte po nově spuštěném žebříku. Za následujícími dveřmi je na levé straně strážný. Opět použijte samopal. V malém výklenku po své levé ruce spatříte kliku navijáku. Kajutu opusťte dveřmi napravo. Na zádi lodi je motorový člun, který spustíte nasazením kliky do kladkového mechanismu. Zhlédnete závěrečnou animaci.

12. Meröe

Zničené koleje vás zavedou až k zavalenému vchodu do pyramidy před vámi. V této oblasti je velké množství hyen, které dokáží být velmi nepříjemné a na rozdíl od tygrů v předcházejících úrovních je nezažene ani zvuk výstřelu z vaší zbraně. Nejlépe je použít samopal či brokovnici. Vejděte do tmavého průchodu v základně pyramidy a malý núbijský chlapec vás požádá o pomoc proti nepřátelům. Prohledejte okolí pyramid a zabijte všechny hyeny. Úkol bude splněn ve chvíli, kdy uslyšíte pilotní melodii Indiana Jonese. Zpět ke chlapci se nevracejte, stejně dávno odešel. Místo toho najděte za jednou ze staveb boudu z vlnitého plechu.

Nahlédněte oknem dovnitř a pistolí střelte do krabic s výbušninami. Vejděte otvorem po výbuchu a kromě lékárničky a bazuky seberte také kbelík a nedaleko ležící článkový řetěz. Zamiřte k povrchovému lomu. Koleje vás dovedou k výtahu. Motor opravte použitím řetězu a zatáhněte za páku. Skočte na jednu z plošinek a nechte se svézt dolů.

V jámě nalevo naleznete kostlivce a nedaleko ležící kapesní hodinky. Z rozbitého důlního vozíku napravo seberte kolo. Vyjeďte výtahem nahoru a jděte k místu, kde zničené koleje zahýbají. V animaci, která bude následovat, získá Indy drahokam s rytinou oka a na oplátku dá núbijskému chlapci nalezené kapesní hodinky. Vraťte se k boudě, kde jste našli řetěz a kbelík, a otočte se směrem k pyramidě. Předtím však nezapomeňte vzít ze svého jeepu kanystr s benzinem. Před sebou uvidíte rozvrásněné kamenné bloky pyramidy, po nichž se dá šplhat. Držte se vpravo, dokud nebudete na vrcholu stavby. Tam skočte do chodby, vypořádejte se s několika pavouky a slezte do jámy, kde spatříte rozpraskanou stěnu. Použijte Urgon's Part a probourejte se na druhou stranu. Seskočte na kamenný kvádr pod vámi. Slezte na zem a zatlačte blok mezi několik kamenných úlomků. Po rozvrásněné stěně pyramidy šplhejte doleva nahoru. Ve výklenku pod vrcholem stavby stiskněte tlačítko a sledujte animaci, v níž se otevřou dveře vedoucí do srdce pyramidy. Vstupte a neustále se držte vlevo. Postavte se před rameno zvláštního mechanismu a nechte Indyho okomentovat situaci. Posléze na hák před sebou pověste kbelík.

Vraťte se na poslední křižovatku a vydejte se zbývající chodbou. Při první příležitosti zabočte doprava a vytáhněte se na římsu. Otočte se a skočte na hranu před vámi. Po své levé ruce uvidíte příkré schodiště. Vyšplhejte po žebříku a jděte vlevo, dokud před vámi nebude na stěně vytesána kamenná lebka.

Nesestupujte ze schodu, jedná se o past. Namísto toho si všimněte rozpraskané stěny. Použijte Urgon's Part. Uvnitř naleznete dvě tlačítka, stiskněte pravé a zhlédněte animaci.

Rozběhněte se a skočte na šedivý blok, který spadl ze stropu. Vytáhněte se nahoru a najděte žebřík. Pokračujte rovně a doprava, dokud se neocitnete v bíle zdobené komnatě. Svazek dřeva na podstavci uprostřed podpalte zapalovačem a uvidíte krátkou animaci. Až vyjdete z místnosti, zamiřte vpravo a na prvním rozcestí se dejte rovněž vpravo. Zastřelte několik hadů a zastavte se u sarkofágu s tlačítkem. Stiskněte knoflík, proplazte se nově otevřeným tunelem, vyšplhejte po římse z pohřebiště a všimněte si velké propasti v chodbě před vámi. Komora nalevo obsahuje několik rozpraskaných stěn s léčivými bylinkami a pokladem. Jinak se rozběhněte, přeskočte strž ke spínači na druhé straně a zmáčkněte jej. Na opačném konci prolákliny vyjede velký kamenný blok. Rychle se otočte, skočte na druhou stanu a zatáhněte za zdobený kvádr, než blok opět spadne dolů. Na horním okraji jámy vyskočte na úzkou římsu a ručkujte doprava, dokud se nebudete moci spustit na podlahu. Na další křižovatce se dejte doprava, dokud nedojdete do komory se čtyřmi rakvemi, přičemž nad druhou zprava je ve stropě průrva, jíž se vytáhnete do dalšího patra. Vyrazte kamenné dveře a po hrubě tesaných skalách přeskákejte do vyššího patra vpravo. Uvnitř této místnosti je velké množství hadů, takže je nejdříve pozabíjejte. Dojděte až do druhé bíle zdobené komnaty s hranicí dřeva uprostřed.

Podpalte svazek zapalovačem a uvidíte animaci. V místnosti se čtyřmi rakvemi se vydejte chodbou rovně. Na protějším konci pasáže uvidíte zlatý symbol oka. Použijte na Indyho Taklit's Part a stanete se neviditelnými, abyste oko mohli bez problémů minout. Vstupte do velkého hromadného pohřebiště s kostlivci na tesaných lůžkách. Projděte kolem masivního sloupu uprostřed komory a na opačné straně naleznete rozpraskanou stěnu. Použijte Urgon's Part a probourejte se dovnitř. Ze dvou improvizovaných žebříků si vyberte ten levý. Na vrcholu se držte vpravo. Nyní pracujte rychle. Stiskněte tlačítko před vámi a vyšplhejte na římsu napravo, než se plošinka v podlaze opět propadne. Najděte další přepínač a zmáčkněte jej. Rychle doběhněte na konec místnosti a primitivní soustavou výtahů se dostaňte zpět do nejnižšího patra, než se otvor ve stropě opět zavře (museli byste celý proces opakovat). Na podlaze nejnižší úrovně je zdobená dlaždice, která značí možnost použití Azerim's Part. Použijte tedy tuto část Infernal Machine a vystoupejte až nahoru. V této komnatě je další otep dřeva, kterou musíte zapálit. Cestou dolů opět použijte Azerim's Part. Směřujte své kroky zpět k velké propasti, kterou jste překonávali ručkováním po římse. Zdolejte strž opět na protější stranu a odbočte doprava, do místa, kde jste sebrali léčivé bylinky a poklad. Pokud jste ještě nezničili rozpraskanou stěnu použitím Urgon's Part, učiňte tak a u další drolící se zdi postupujte stejně. Pokračujte doleva a přeručkujte po římse.

V okolí je velké množství pavouků a škorpiónů. Pokud budete hledat, najdete nedaleko také trochu léčivých bylinek. Sledujte cestu, dokud vás nezavede k velkému kamennému bloku, který je třeba přemístit do opačného rohu místnosti. Vylezte nahoru a přeskočte na protější římsu. Uvnitř naleznete žebřík, po kterém vyšplháte. Přeskočte celou komoru napríč a ručkujte až nad výklenek se svazkem dřeva. Pusťte se, opět se chyťte a vytáhněte nahoru. Seberte dřevo a skočte nazpět. Zde se rovněž spusťte na římsu pod vámi a ručkujte doleva. Ve chvíli, kdy se dostanete do místa, kde je možno použít bič, šlehněte a vyšplhejte nahoru. Vydejte se doprava a po několika římsách znovu nahoru, dokud nedorazíte do poslední místnosti s bílým obložením. Na podstavec uprostřed komnaty položte otep dřeva a podpalte ji zapalovačem. Zhlédněte animaci. Seskočte nazpět do chodby a najděte stěnu, na niž je možno použít Urgon's Part. Právě jste otevřeli východ z pyramidy. Uvidíte Rusy přijíždějící na nákladním automobilu. Postřílejte je, stejně jako škorpióny v okolí. Nyní musíte nalézt místa dopadu čtyř různobarevných paprsků, které jste vytvořili zažehnutím hranic dřeva. Stoupněte si vždy na místo, kde se paprsek dotýká písku, a ve chvíli, kdy tak učiníte, z písku pod vámi vyroste podivná socha. Vložte drahokam ve tvaru oka do prázdného očního důlku a počkejte na závěr animace. Poté oko opět seberte a hledejte další paprsek. V oblasti pyramid jsou celkem čtyři. Žlutý pruh světla dopadá na několik kamenných bloků, které je třeba pro uvolnění sochy odsunout.

Nejdříve se však ujistěte, že nebudou překážet dráze paprsku. Nalezením posledního Kyklopa se otevřou dveře v základně jedné z pyramid. Postavte se k rozbitému důlnímu vozíku uvnitř a použijte kolečko, které jste našli na dně povrchového lomu. Z kanystru, který jste vzali ze svého jeepu, dolijte benzín do motoru vozíku, skočte dovnitř a zamiřte na konec úrovně.

13. King Sol's Mines

Ujíždějte skrze doly, dokud nebudete v sálu s přepravními kontejnery po pravé ruce. Před bednami je malý vozík s krabicí. Vystupte z důlního vozíku a malou bedničku otevřete. Vypadne pojistka. Nastupte zpět do vozíku a pokračujte dále, dokud se opět nedostanete k dřevěné boudě s velkým oknem, kterou jste minuli hned z počátku. Vejděte dovnitř a spatříte páky s čísly od jedné do pěti. Na levé straně stanice je panel s mapou kolejí a za ním pojistná skříň. Vložte do ní pojistku a zapojte tak elektřinu. Zatáhněte za páku jedna a tři. Nasedněte do důlního vozíku a jeďte, dokud neminete výhybku s číslem tři. Těsně před následujícími dveřmi zastavte a začněte couvat, čímž odbočíte na slepou kolej k vodopádu. Přeskákejte bedny plovoucí na vodě a na biči se zhoupněte do padající vody. Uvnitř se nachází klíč. Cestou uvidíte animaci, v níž přijíždějí Rusové - a mají vlastní důlní vozík. Vystupte opět u stanice s přepínači.

Střílením po vojácích se nezdržujte, raději jim ujeďte. Páky výhybek hlídá strážce, kterého je třeba zabít. Přehoďte páku nadepsanou číslem dvě a pokračujte vozíkem dál. V místnosti zalité modrým světlem Rusové vytvořili použitím granátů a výbušnin díru v pletivu, které chránilo přístěnek. Protáhněte se dovnitř a vyhýbejte se elektrickým výbojům. Na ponku po pravé straně leží klíč, seberte ho. Dojeďte důlním vozíkem až k místu, kde na levém náspu u trati stojí přístřešek. Najdete zde několik strážných, zabijte je, odemkněte skříňku vzadu napravo a vezměte si olejničku, která se nachází uvnitř. Při jízdě vozíkem zastavte u výhybky číslo čtyři. Použijte na ni olejničku. Dojeďte nazpět do stanice s přepínači a přehodte páku nadepsanou čtyřkou. Sledujte animaci, v níž ruský důlní vozík vybuchne po pádu do strže. Vozíkem se dostaňte až do malé haly, kde jsou po pravé straně dvě dřevěné plošinky. Vylezte na pravé lešení a nalevo odsuňte dřevěnou krabici u stěny. Projděte dírou ve zdi. Uvnitř místnosti je několik barelů, které po výstřelu z pistole explodují. Pokračujte novým průchodem. Je zde mnoho pavouků a na konci cesty červený drahokam.

Krystal seberte zepředu a rychle skočte do díry vzadu. Pokud budete pomalí, spadnou na vás kamenné bloky. V jámě zabijte několik hadů a vrazte se nazpět k vozíku. Ve stanici s přepínači zatáhněte za páku dvě a čtyři. Jeďte po kolejích dopředu, dokud neuvidíte animaci s Rusy, střílejícími na vás bazukami, čímž zničí část kolejí. Vylezte z vozíku a zastřelte strážné. Skočte do vody a podvodními tunely plavte až ke křižovatce, kde zabočte vpravo. V jeskyni se čtyřmi kamennými kvádry pod vodou se vynořte. Nad vodní hladinou skákejte po kamenných římsách neustále nahoru, dokud se nedostanete k zelenému drahokamu. Seberte krystal a proskočením otvoru ve stěně se vratte do důlního vozíku. Pokračujte doly, dokud nedojedete k výhybce s číslem pět (možná bude třeba přehodit ve stanici několik pák). Vystupte z vozíku a jděte k místu, kde Rusové havarovali. Pomocí biče se přehoupněte na druhou stranu. Najděte rozpraskanou stěnu a použijte na ni Urgon's Part. Seberte modrý drahokam, vratte se zpět do důlního vozíku a zamiřte do místa, kde jste získali pojistku. Vyšplhejte na dřevěné lešení. Zneškodněte několik místních strážných a pokračujte nalevo do velké místnosti s pyramidou uprostřed. Klíč z vodopádu vložte do otvoru na boku pyramidy. Plošinka o něco vystoupá. Pomocí lešení se dostaňte do červeného výklenku a umístěte tam červený drahokam.

Přeskočte zpět na sloup s pyramidou. Stejně postupujte i v případě výklenku zeleného, potom seskočte na podlahu komnaty. K dosažení modrého výklenku použijte Azerim's Part. Uvnitř umístěte poslední, modrý drahokam. Sledujte, jak plošinka vyjede a odhalí páku. Zatáhněte za přepínač na podlaze a po skončení animace se vydejte do haly.

14. Nub's Tomb

Jděte neustále rovně a přeskakujte kamenné bloky před vámi, dokud se nepřehraje animace. Vyskočte z nejvyššího kvádru na římsu a ručkujte doprava. Na konci hrany se pusťte, opět se chyťte a ručkujte nalevo, jak daleko to bude možné. Poté se vytáhněte a seskočte do chodby pod vámi. Jděte pasáží kupředu a zabijte několik hadů. Až se ocitnete v modré místnosti se sloupovím, seběhněte dolů po šikmě u pravé stěny. Před vámi se na vrcholu sloupu objeví kamenný obličej. Vyšplhejte na skálu po své levé ruce, sklouzněte dolů a nízkým tunelem se proplazte na malé nádvoří.

Opačnou stranu tvoří velká vrata s dvěma zvláštními sochami po obou stranách. Otočte se k levé soše a zatlačte ji dozadu, abyste mohli rozsekat mačetou potrhaný koberec na stěně. Vydejte se chodbou a jděte nestále dopředu, dokud se nedostanete k páce. Zatáhněte za ni a směřujte do nově otevřených místností. Skočte na dno chodby a projděte do komnaty, která má místo podlahy mříže. Běžte na příč komorou až ke koberci na stěně. První část podlahy se propadne, ale nic se neděje.

Mačetou rozsekejte látku na kousky a protáhněte se dovnitř. Uchopte dekorovaný kamenný blok a vytáhněte jej ven, aby vám uvolnil další cestu. Podlaha v následující hale se houpe, ale je možno ji bez obtíží přeběhnout. U stěny nelezte po žebříku, ale vytáhněte se na římsu nalevo a zachyťte se hrany na opačné straně. Po žebříku se dostanete mezi sloupy, kde nalevo naleznete velkou posluchárnu. Za pódiem ve středu místnosti se nachází tlačítko, stiskněte jej. Průchodem za vámi se dostanete pod trám, na nějž je možno se vytáhnout pomocí biče. Učiňte tak a přeskákejte římsy před vámi.

Vyšplhejte až na vrchol kamenných bloků (je to možné pouze na pravé straně), přeskočte mezeru nalevo, a když se podíváte přes okraj dolů, uvidíte malou plošinku, na kterou je nutno se spustit. Nejprve se pověste za okraj a spusťte se na římsu pod sebou. Po vaší levé straně je socha, na niž použijte bič. Indy urazí soše pravou ruku. Seskočte z plošinky dolů a mechanickou ruku seberte. Vraťte se cestou, odkud jste přišli, a mezi sloupy zabočte do pasáže bezprostředně napravo. Přes jámu se přeneste pomocí svého biče a na druhé straně stiskněte tlačítko. Nově otevřenou oblastí se vydejte doprava a pokračujte, dokud nedosáhnete velkých vrat, u nichž stojí dvě podivné sochy (už jste zde byli). Zabijte strážné a u dveří se otočte k mechanismu na levé straně. Otevřete inventář a použijte na opravu zařízení mechanickou ruku z posluchárny. Zatáhněte za páku napravo od vrat a projděte chodbou, dokud se nedostanete do místnosti s droidem - hlídačem. Zneškodněte jej (raketa z bazuky ho vyřadí jediným zásahem). Na levé straně haly naleznete dlaždici značící použití Azerim's Part. Vystoupejte tedy do druhého patra. Obraťte se obličejem do středu komnaty a přeskočte na masivní konstrukci před vámi. Na konci se otočte doleva a spatříte tlačítko. Sledujte Rusy odcházející průchodem, který jste otevřeli. Stiskněte tlačítko znovu a skočte dolů na podlahu, abyste zlikvidovali stráže. Pokračujte po schodech uprostřed místnosti a na jejich konci zmáčkněte přepínač, který vám otevře další cestu. Uvidíte animaci, v níž Volodnikov sebral nějakou součástku a utíká pryč.

Nepokoušejte se ho chytit, zatím to není možné. Namísto toho zakryjte dlaždici pro použití Azerim's Part - na levé straně spatrite blok, s nímž lze pohybovat, dotáhněte jej doprostřed stavby. V horním patře jakéhosi altánku dojděte na konec a zatlačte sochu tak, aby blokovala jeden ze dvou východů. Pokud je vše připraveno, pokuste se chytit Volodnikova. Zkusí se ukrýt v altánku, ale lapí se do vaší pasti. Zhlédněte animace a seberte bronzové ozubené kolo. Místo opusťte po provazovém žebříku, který však nahoře hlídá strážný. Vydejte se zpět do hlavní místnosti, kde budou opět hlídkovat vojáci. Dojděte ke sloupu vpravo a rozsekejte koberec mačetou. Zevnitř vytáhněte kamenný blok a dotlačte jej ke sloupu protějšímu. Vyskočte a vytáhněte se nahoru, potom slezte po žebříku do místnosti s pákou a zatáhněte za ni.

Vraťte se ven a pokračujte průchodem, z něhož jste odstranili kvádr. Naleznete zde bronzový klíč. Nalevo od zamčeného výtahu se v hlavní místnosti nachází klíčová dírka. Uvnitř výtahu použijte ozubené bronzové kolo, které jste získali od Volodnikova, a kovovou sochu želvy a kamenný blok ze středu místnosti zatlačte do výtahu. Vydejte se hledat dlaždici pro použití Azerim's Part, která vám již jednou posloužila. Ve chvíli, kdy budete v druhém patře, otočte se doprava a za pomoci svého biče se přehoupněte na plošinku, která vás sveze do nižší úrovně. Zničte dva strážné droidy a ve vzdáleném rohu místnosti se vytáhněte na rudou římsu vlevo. Přeskočte do pravého rohu a na další hranu skočte s rozběhem. Zde přeručkujte a pokračujte dopředu, dokud nedosáhnete opačného konce místnosti. Na lávce uprostřed komnaty uvidíte vodu, do které musíte skočit. Plavte neustále dopředu a dávejte si pozor na dravé rybky - raději používejte mačetu. Najděte podvodní tunel, na jehož konci se nachází páka.

Když za ni zatáhnete, vyroste ve středu místnosti socha. Vyplujte z chodby a vytáhněte se z vody na jediném možném místě napravo. Pomocí sochy překonejte vodu a vylezte po úchytech ve stěně. Následuje animace. Celou místnost kontroluje ocelová koule, která vyrábí elektrické blesky. Pokud se nebudete krýt, dostanete elektrický šok. Celá oblast je obklopena výklenky, takže je možné přebíhat z jednoho do druhého. Třetí podloubí na levé straně ukrývá kostru a schodiště, nad kterým je trám, po němž se dá za použití biče vyšplhat do druhého patra. Ještě jednou použijte bič a poté skákejte dál po plošinkách kolem celého prostoru bazénu, až budete stát na kraji šikmy. Začněte klouzat a na konci se odrazte a zachyťte za římsu naproti. Důležité je načasování. Na zdobené dlaždici vlevo použijte Azerim's Part a dostanete se do dalšího patra. Vytáhněte a posuňte všechny sochy beraních hlav do středu místnosti, až tak učiníte, stiskněte tlačítko. Elektrické zařízení bude vytaženo a na pravé a levé straně komory se odkryjí dva přepínače - stříbrný a zlatý.

Mačkejte stříbrné a zlaté tlačítko, dokud se od sebe neoddělí horní z obou kontaktů. Během animace se vypne zařízení a klesne hladina vody v bazénku. Postarejte se stráže v okolí a skočte do zbytku vody na dně. U středové části naleznete římsu, vytáhněte se po ní nahoru a vyšplhejte po žebříku.

Skákáním z plošinky na plošinku dosáhněte vrcholu sloupu, seberte si další část Infernal Machine, Nub's Part. Skočte do vody. Znovu vylezte až k žebříku a na protější straně komína uvidíte přepínač se dvěma mosaznými výstupky. Použijte zde Nub's Part. Po nové lávce projděte až k dosud zavřeným dveřím v podloubí, opět použijte Nub's Part a za dveřmi ještě jednou. Poté, co se znovu dostanete do haly s výtahem, přepněte pomocí Nub's Part dva spínače a uslyšíte, jak naskočil generátor energie pro výtah. Na nedaleké dlaždici použijte Azerim's Part, vytáhněte z výtahu kamenný blok a stiskněte tlačítko. Když vystoupíte z výtahu, pokračujte ke dveřím, které taktéž otevřete použitím Nub's Part.

Zneškodněte strážné droidy uvnitř a vstupte do závěrečné haly úrovně. Otevřete rakev uprostřed konstrukce a na zpřístupněný přepínač použijte Nub's Part. Získáte červený drahokam (Nub's Eye). Dále potřebujete proměnit místnost v bojiště, na kterém se utkáte s hlavním robotem. Obejděte všechny čtyři spínače ve stěnách komnaty a použijte na ně Nub's Part. Vyhýbejte se plátům, do nichž jste přivedli elektřinu. Po dokončení příprav vložte Nub's Eye na patřičné místo v jednom z rohů.

Abyste droida zneškodnili, musíte jej nalákat na několik elektrických plátů, v nichž budete postupně muset za použití Nub's part obnovovat elektřinu. Po několika "přechodech" robot vybuchne. Snažte se vždy stát mimo jeho zorné pole, nebo po vás bude střílet laserové paprsky. Ideální je chodit těsně kolem rohů konstrukce ve středu místnosti. Jakmile ho porazíte, vytáhněte se do druhého patra stavby uprostřed komnaty a pomocí římsy vylezte na samý vrchol. Přeskočte přes zničeného robota do mezipatra lemujícího bojiště. Po stisknutí tlačítka na konci lávky pokračujte dveřmi do další úrovně.

15. Infernal Machine

Vydejte se rovně a po žebříku dolů. Otočte se doleva a seberte lékárničku a několik raket - budete je potřebovat. Jděte na opačnou stranu místnosti, a až se na vás vyřítí tři droidi, zničte je bazukou. Pokud vystřelíte dostatečně rychle, můžete všechny zabít jediným výstřelem.

Podlaha výklenku na druhé straně haly s vámi vyjede do vzduchu. Skočte zpět do spodního patra a ve výklenku stiskněte tlačítko. Sejděte dolů po rampě ve středu chodby a dveře otevřete zmáčknutím přepínače. Sledujte dlouhou animaci, v níž se objeví Turner a Sophie. Po pravé ruce uvidíte na dně propasti vodu. Skočte tedy dolů a vytáhněte se do vchodu na levé straně.

Zbavte se také jakési housenky či krtonožky - je velmi jedovatá. Skočte do kulaté místnosti a vyšplhejte do dveří nalevo. Před vámi bude několik bloků, mezi nimiž bude ve vzorci probíhat elektrický blesk.

Načasování je velmi jednoduché. Na konci chodby naleznete opět první část Infernal Machine, Nub's Part. Seberte ji, stejně jako poklady nalevo a napravo. Až se ocitnete zpět v kulaté místnosti, pokračujte chodbou dopředu, dokud nedojdete k tlačítku. Stiskněte ho a vejděte dveřmi dovnitř. Pozor na jedovaté potvory všude kolem. Skočte do proudu před vámi a plavte nahoru, dokud nebudete na úrovni stříbrné sochy. Pak přeskočte na plošinku po její levé straně. Vyšplhejte po žebříku a seskočte do díry před vámi, tím se dostanete přímo za hlavu stříbrné sochy, namísto níž je umístěna Azerim's Part. Seberte tedy další část Infernal Machine a vylezte po žebříku na levé či pravé straně. Opatrně skočte na hranu portálu okna a pomocí biče se přehoupněte na protější plošinku. Zde stiskněte tlačítko. Než se stačí dveře opět zavřít, rozeběhněte se a skočte na plošinku, která je přímo před vámi. Na tomto místě na vás budou útočit především elektrické diamant, které se neustále objevují. Můžete je ničit pistolí. Otočte se doleva a skákejte vždy na další plošinku, dokud nebudete na konci. Po pravé straně je modrý výklenek, který vás zavede k Urgon's Part. Vyjměte Urgon's Part a na její místo umístěte Nub's Part. Po stranách místnosti jsou poklady. Rotující plošinky před vámi se dají jednoduše proběhnout. Vejděte do výtahu, a až sjede na dno, umístěte Urgon's Part do výklenku za svými zády. Jděte zpět do výtahu a třikrát stiskněte tlačítko nahoru. Skočte na plošinku, kterou vidíte před sebou, a z ní do galerie na levé straně. Na konci cesty přeskočte opět na plošinku a do nové chodby po levé straně. Stiskněte tlačítko pro přivolání výtahu a uvnitř výtahu zmáčkněte dvakrát přepínač napravo. Až výtah zastaví, vyjděte ven a spatříte Turnera s jeho novou zneviditelňující hračkou. Po krátké konverzaci ho hoňte dokola a vždy, když se objeví, střílejte. Nakonec zemře. Seberte jeho vybavení a Taklit's Part. Najděte v místnosti dlaždici pro použití Azerim's Part a vystoupejte do druhého patra.

Přeskočte jednu z děr a zastavte se přímo před elektrickým zařízením ve středu komínu. Otevřete inventář a ke zneviditelnění Indyho použijte Taklit's Part. Skákejte přes plošinky k jednomu ze spínačů a vypněte elektřinu. Za pomoci Azerim's Part vystoupejte do nejvyššího patra a seberte špatně umístěnou Mardukovu hlavu. Namísto ní položte Azerim's Part. Jděte do výtahu, který vás automaticky sveze dolů. Přeskočte na plošinku a známou cestou se dostaňte přímo za hlavu stříbrné sochy Mardukova těla. Umístěte na správné místo hlavu a vydejte se za robotem do místnosti, kde zastavil. Uvidíte před sebou Sophii neustále se vznášející v modré kouli. Vyšplhejte na rampu se spínači po vaší levé ruce a zasaďte na správné místo Taklit's Part. Zatáhněte za páky a připravte se na poslední úroveň hry.

16. Aetherium

Plavte přímo dopředu, dokud nebudete pevnýma nohama na římse před vámi. Otočte se a spusťte se do dalšího proudu Aetheria pod vámi. Před sebou uvidíte rotující modré prstence vedoucí do chodby s barevnými žebry. Tito tunely jsou zde celkem čtyři a každý z nich má jinou barvu žebrování. Přistaňte na římse po pravé straně, odtud skočte na trám za rohem. Znovu se ponořte do Aetheria. Obraťte se opět ke středu místnosti a spatříte tunel se zeleným žebrováním. Plavte dovnitř, dokud se nedostanete do místnosti. Vyskočte na hranu napravo či nalevo a seberte Tool from Beyond. Ve chvíli, kdy se vrátíte tunelem zpět, přistaňte na římse po své levé ruce a opět přeskočte na trám za rohem. Žebrování tunelu je nachové a zavede vás až k neprostupnému silovému poli.

Otevřete ho pomocí Tool from Beyond a vejděte do jiné reality. Posbírejte předměty a dohlédněte také, abyste si doplnili Aetherium Tolerance, což je ukazatel v pravém dolním rohu obrazovky. Jsme zpět na začátku tunelu, opět přistaňte na římse vlevo a skočte na trám za rohem. Žebrování tunelu by mělo mít rudou barvu. Plavte dovnitř a na silové pole použijte Tool from Beyond. Posbírejte předměty a vraťte se zpět k ústí chodby. Přistaňte na římse vlevo a naposledy přeskočte na trám za rohem. Vplujte do tunelu s modrým žebrováním a silovým polem projděte do jiné reality. Na druhé straně altánku je další silové pole, od něhož pokračujte doleva až na dno velké kulaté haly.

Nevystupujte z proudu, ale plavte nahoru, dokud se nedostanete do arény, v níž budete čelit Mardukovi. Na robota neplatí obyčejné zbraně. Vyběhněte z kruhové komory dveřmi s modrou obrubou a dalším proudem Aetheria se dostaňte do oblasti se spoustou droidů a housenek. Najděte silové pole a použijte na něj Tool from Beyond. Socha v jiné realitě před vámi drží zrcadlo, vezměte si ho a vratte se nazpět do kulaté bitevní arény. Vyjměte zrcadlo a odrážejte Mardukovy střely zpět na něj. Pokud robot vyletí do vyšší úrovně, vyběhněte po rampě, jejíž vchod se nachází mezi sloupy na okraji komnaty. Po Mardukově smrti seberte medailon, který mu upadl, a vložte jej do přepínače v téže místnosti. Stoupněte si pod jiskřící kouli, vyjměte bič a šlehejte jím do zařízení, dokud Indy neřekne, že už to stačí. Vraťte se do místa, kde jste našli zrcadlo, a hledejte stříbrnou kouli visící nad jedním z průchodů. Použijte na ni zelektrizovaný bič a proud Aetheria vás zavede do dalšího patra. Vyskočte ven. Dojděte k Sophii, stále ještě uvězněné v modré kouli, a sledujte animaci. Nalevo spatříte stříbrnou elektrickou kouli, šlehněte do ní bičem. Zaútočí na vás Mardukův duch, ale nevšímejte si ho. Raději jděte směrem k ozubenému kolu, které se odsunulo, a na jehož levé straně teče proud Aetheria. Ten vás dovede k silovém poli. Použijte na ně Tool from Beyond a seberte drahokam uvnitř. Vraťte se nazpět do velké haly a pokračujte k další stříbrné elektrické kouli, kterou šlehněte zelektrizovaným bičem. Znovu se vydejte do dalšího proudu Aetheria v chodbě napravo a po použití Tool from Beyond seberte drahokam jiné barvy než předcházející. Použijte bič na třetí stříbrnou kouli a vstupte do Aetheria na konci chodby.

Vystoupejte o patro výše a pokračujte ve směru, odkud jste původně přišli, a na konci tunelu se dejte doprava. Skrze silové pole se dostanete použitím Tool from Beyond. V jiné realitě se nachází poslední ze tří drahokamů. Plavte tokem Aetheria nazpět, ale před koncem zabočte doprava a vystupte na dně velkého kruhového sálu. Tam již na vás čeká Marduk používající Sophiino tělo. Musíte do každých dveří po obvodu místnosti vložit kámen odpovídající barvy a po použití Tool from Beyond vypnout silové pole. Poté, co tak učiníte, vyroste vprostřed místnosti troska kamenné stavby. Pokud potřebujete zelektrizovat bič, vystoupejte jedním z proudů Aetheria u dveří do arény, kde probíhal váš první souboj s Mardukem, a známou cestou se vratte znovu nazpět. Běžte ke středu místnosti a vylezte na jednu z trosek.

Marduk/Sophie na vás bude neustále útočit. Pokaždé, když se k vám pokusí nalétnout, použijte elektrický bič. Úder je třeba správně načasovat, neboť při příliš brzkém použití potvora často uhýbá nahoru. Několikrát ji zasáhněte a sledujte animaci. Ve chvíli, kdy budete mít ovládání nad Indym znovu pod kontrolou, stačí pouze sledovat cestu. Skákejte na římsy a přeskakujte jámy, dokud nevyšplháte na zemský povrch...

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: