Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Might and Magic 6: Mandate Of Heaven - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Might and Magic 6: Mandate Of Heaven
POVOLÁNÍ
POSTAV
Rytíř
Jediný
neovládá žádnou magii ani meditaci. Může nosit jakékoliv brnění, štít,
nebo zbraň. Protože nekouzlí, nepotřebuje manu, a proto má nejvíc HP,
nemůže se naučit ani meditaci. Začíná s mečem a koženou zbrojí.
Kavalír (+2HP/level)
Ve Svobodném
přístavu je hrad Temper, kde se povyšují rytíři a kavalíři. Je třeba
zajít do hospody na severozápadě tamtéž a získat doporučení.
Šampion (+4HP/level)
Zničte
Vojevůdcovu pevnost ve Stříbrné zátoce a poražte Vojevůdce.
Paladin
Ovládá vše
jako rytíř plus magii sebepoznání a meditaci. Avšak svými HP se rytířovi
nevyrovná. Na začátku umí používat jen meč a kouzlit magii ducha.
Křižák
(+1HP, +1M/level)
Na hradě
Ironfist je Wilbur Humphrey, který povyšuje paladiny a křižáky. Budoucí
křižák musí zachránit dámu v nesnázích, která je v Mistu ve
Výspě Stříbrných helem.
Hrdina
(+2HP, +2M/level)
Musíte
zajít v Darkmooru do dračí jeskyně v údolí na sever od hradu a
zabít tam toho draka a jako důkaz přinést jeho dráp.
Lučištník
Může se
naučit magii živlů. Nemůže nosit plátové brnění ani štít. Ihned zná
magii vzduchu a střílí lukem.
Bojový
mág (+1HP, +1M/level)
V Mrazivé
vrchovině je Eric Stromgard, ten povyšuje lučištníky a bojové mágy. Musíte
v pevnosti Icewind najít klíče od dračích věží a přinést je.
Bojový
arcimág (+2HP, +2M/level)
Těmito klíči
je třeba přeřídit všechny dračí věže Enrothu: Sorpigal, Mist, Přístav,
Blackshire, Stříbrná zát., Bílá Čapka a Kriegspire.
Kouzelník
Má nejmíň
HP. Zná magii živlů a magii zrcadlené cesty. Může nosit jen kožené brnění
a používat jen hůl, dýku, luk a starodávné zbraně. Začíná se
znalostí dýky a magie ohně.
Mág
(+1HP, +1M/level)
Povyšovací
questy zadává Albert Newton v Mistu. Musíte najít fontánu magie a
napít se z ní. Ale nikdo vám neřekne, že je v Zátoce pašeráků.
Arcimág
(+2HP, +2M/level)
Albert
Newton po vás něco chce, ale neví co, je to prý na východ od Darkmooru.
Je to krystal Terrax, který je na Hradě Ironfist v Corlagonově panství.
Klerik
Má víc
HP než kouzelník. Může se naučit magii sebepoznání a magii zrcadlené
cesty. Smí používat jen palcát, hůl, luk a starodávné zbraně, nenosí
plátové brnění. Na začátku používá palcát a magii těla.
Kněz
(+1HP, +1M/level)
Na hradě
Stone v Mrazivé vrchovině se povyšují klerici a kněží. Musíte
najmout jakéhokoliv kameníka a tesaře a odvést je do zničeného chrámu
ve Svobodném přístavu.
Velekněz
(+2HP, +2M/level)
Poté se
musí vyzvednout posvátný kalich z Chrámu Slunce v Zátoce pašeráků
a odnést do obnoveného chrámu v Přístavu.
Druid
Ovládá
současně magii živlů a sebepoznání. Ovládá zbraně a brnění jako
kouzelník plus se může naučit zacházet i se štítem. Je mu vlastní boj
s holí a magie země.
Veledruid
(+1HP, +1M/level)
Loretta
Fleise ve Stříbrné zátoce povyšuje druidy. Musíte se pomodlit v den
rovnodennosti nebo slunovratu v kamenném kruhu na ostrově na sever od
hradu Fleise.
Arcidruid
(+2HP, +2M/level)
Pomodlete
se o půlnoci za úplňku u oltáře v Chrámu měsíce ve Svobodném přístavu.
OLTÁŘE
Pokud
se u oltáře pomodlíte ve správný měsíc, dostanou všichni členové
party +10 bodů k dané vlastnosti. Návštěva příští rok již přidá
pouze bonus +3. Ovšem před tím musíte ve stejný měsíc navštívit věštce
(v horách u hradu Ironfist) a optat se ho na pouť.
Leden
Únor
Březen
Duben
Květen
Červen
Červenec
Srpen
Září
Říjen
Listopad
Prosinec |
Oltář síly (Zátoka pašeráků)
Oltář intelektu (Mist)
Oltář osobnosti (Stříbrná zátoka)
Oltář odolnosti (osada Stromgard)
Oltář přesnosti (Svobodný přístav)
Oltář rychlosti (Močál prokletých)
Oltář štěstí (Nový Sorpigal)
Oltář ohně (Kriegspire)
Oltář elektřiny (Hrad Ironfist)
Oltář mrazu (Kriegspire)
Oltář jedu (Alamos)
Oltář magie (Blackshire) |
CIRKUS
V cirkuse
je vždy několik stanů. Hraje se vždy v nějaké vlastnosti (štěstí,
přesnost, osobnost…). Pokud postava, která hraje, má vlastnost dostatečně
vysokou, vyhraje nějakou cenu: magnetovec (1 bod), peříčko (3 body) nebo
čtyřlístek (5 bodů). Tyto se v hlavním stanu (zde najdete prince
Nicolaie) dají vyměnit za soudky (min. 10 bodů) nebo pyramidky (min. 30 bodů).
Pozor! Je třeba dělat to chytře, pyramidka stojí 30 a více bodů, takže
musíte zbytek hodit na zem. Jinak za výhry v hodnotě třeba 200 bodů
dostanete pouze jednu pyramidku. Tyto soudky a pyramidky se v Dračích píscích
dají vyměnit za docela slušné vybavení. Cirkus se nachází po jeden měsíc
vždy na těchto místech:
Duben
Srpen
Prosinec
|
Blackshire
Močál prokletých
Zátoka pašeráků |
OBELISKY
V každé
zemi se nachází vždy jeden obelisk. Až je přečtete všechny, jděte do
Dračích písků (viz mapa) a otevřete kámen lišící se vzhledem od
ostatních. Je to truhla obsahující kouzla Božský zásah a Temné tajemství
a artefakty Igraine, Guinevere a Morgan.
MÍSTO
|
ČÍSLO
|
TEXT
|
Dobrá voda
|
1
|
N š e ú , . n u y n t u u á
|
Rajské údolí
|
2
|
a í m k s a s n . u
d
|
Poustevníkův ostrov
|
3
|
m i r k v N p k e a h r o a
|
Zamrzlé výšiny
|
4
|
n y t ů e o r č Z l
o b n
|
Černý kraj
|
5
|
e s d t e j ž s y n d v e z e k
|
Dračí písky
|
6
|
j e r
r l t í v y k l u
|
Mrazivá vrchovina
|
7
|
v v a k á v v e a m i ř z o i .
|
Svobodný přístav
|
8
|
z e k a ě y d i h e a u s
|
Močál prokletých
|
9
|
d r ů p z č d y p n š p s k
|
Stříbrná zátoka
|
10
|
á u i d n e , ř p i i e k o
|
Pirátská zátoka
|
11
|
l , l t e ý c e a l k o v
|
Hrad Ironfist
|
12
|
e e á h b d p k
l v o
|
Úhoří vody
|
13
|
n v ž n s s l y r á j i a u
|
Mlžné ostrovy
|
14
|
ě í k n e a l s s m s t n
|
Nový Sorpigal
|
15
|
j z y í n a l k e i o o h
|
UČITELÉ
DISCIPLÍNA
|
1. EXPERT
|
2. EXPERT
|
MISTR
|
POŽADAVKY
|
identifikace
|
Sorpigal
|
Ironfist
|
Přístav
|
7. E, 30 intelekt
|
obchodování
|
Darkmoor
|
Přístav
|
St. zátoka
|
7. E, 30 osobnost
|
opravování
|
Mist
|
St. zátoka
|
Stone
|
7. E, 30 přesnost
|
posilování
|
Sorpigal
|
Ironfist
|
Přístav
|
7. E, 30 odolnost
|
bystrost
|
Sorpigal
|
P. zátoka
|
Darkmoor
|
7. E, 30 štěstí
|
odpasťování
|
Ironfist
|
Přístav
|
Stone
|
7. E, 30 přesnost
|
vzdělávání
|
Sorpigal
|
Ironfist
|
St. zátoka
|
7. E, 30 intelekt
|
meditace
|
Sorpigal
|
St. zátoka
|
Mist
|
7. E, 30 osobnost
|
diplomacie
|
Ironfist
|
Přístav
|
Stromgard
|
7. E, pověst 200
|
magie ohně
|
Sorpigal
|
Přístav
|
Mist
|
12. E
|
magie vody
|
Sorpigal
|
Přístav
|
Mist
|
12. E
|
magie vzduchu
|
Sorpigal
|
Přístav
|
Mist
|
4. E, arcimág
|
magie země
|
Sorpigal
|
Přístav
|
St. zátoka
|
12. E
|
magie těla
|
Sorpigal
|
Přístav
|
St. zátoka
|
12. E
|
magie mysli
|
Sorpigal
|
Přístav
|
St. zátoka
|
12. E
|
magie ducha
|
Sorpigal
|
Přístav
|
Ironfist
|
4. E, velekněz
|
magie světla
|
St. zátoka
|
Kriegspire
|
Alamos
|
12. E, svatá reputace
|
magie temnoty
|
Blackshire
|
Bílá Čapka
|
Údolí
|
12. E, ďábelská reputace
|
kožená zbroj
|
Ironfist
|
Mist
|
Stone
|
10. E
|
kroužková zbroj
|
Ironfist
|
P. zátoka
|
Darkmoor
|
10. E, doporučení paladinů (?)
|
plátová zbroj
|
Ironfist
|
Přístav
|
Přístav
|
4. E, kavalír
|
štít
|
Ironfist
|
Přístav
|
Blackshire
|
10. E
|
meč
|
Ironfist
|
Přístav
|
Blackshire
|
8. E, kavalír
|
sekera
|
Ironfist
|
Darkmoor
|
Darkmoor
|
4. E, Snergleova sekera
|
hůl
|
Sorpigal
|
Mist
|
St. zátoka
|
8. E, kavalír
|
palcát
|
Darkmoor
|
Stromgard
|
Blackshire
|
8. E, 40 síla
|
dýka
|
Ironfist
|
Přístav
|
Stone
|
4. B, 40 rychlost, 8. E, 40 rychlost
|
kopí
|
Mist
|
St. zátoka
|
Darkmoor
|
8. E, kavalír
|
luk
|
Ironfist
|
Stromgard
|
Kriegspire
|
8. E, bojový arcimág
|
blaster
|
Sorpigal
|
Alamos
|
Údolí
|
4. E, mít u sebe blaster
|
MAGICKÉ NÁPOJE
1.
Magic Potion
2.
Energy Potion
3.
Cure Potion
4.
Resistance
5.
Cure Poison
6.
Protection
7.
Super Resistance
8.
Extreme Energy
9.
Supreme Protection
10.
Bless
11.
Stone Skin
12.
Haste
13.
Heroism
14.
Restoration
15.
Essence of Intellect
16.
Essence of Might
17.
Essence of Personality
18.
Essence of Speed
19.
Essence of Accuracy
20.
Essence of Luck
21.
Essence of Endurance
22.
Divine Magic
23.
Divine Power
24.
Divine Cure
25.
Rejuvenation
|
kořen phirny
petrklíč
brusinky
1+2
1+3
2+3
1+4
2+6
4+6
1+5
1+6
2+4
3+6
4+5
1+11
3+13
1+14
3+12
2+10
5+7
2+9
4+7
5+8
8+6
4+11
|
+10 many
+10 základní vlastnosti
+10 životů
+10 všechny odolnosti
vyléčí otravu
+10 brnění
+20 všechny odolnosti
+20 základní vlastnosti
+20 brnění
to samé co kouzlo
to samé co kouzlo
to samé co kouzlo
to samé co kouzlo
vyléčí vše mimo smrt, zkamenění, vymícení
+15 inteligence, -5 síla
+15 síla, -5 inteligence
+15 osobnost, -5 rychlost
+15 rychlost, -5 osobnost
+15 přesnost, -5 štěstí
+15 štěstí, -5 přesnost
+15 vytrvalost, -1 ostatní vlastnosti
+100 many, zestárnutí o 1 rok
+20 úrovní, zestárnutí o 1 rok
vyléčí vše, zestárnutí o 1 rok
odstraní magické stárnutí, -1 od statistik
|
TIPY, RADY, VYUŽITÍ BUGŮ
Při
výběru povolání dbejte na to, abyste měli každou skupinu magií alespoň
jednou. Chytře rozdělte body při generaci postav, rytíři snižte intelekt
a osobnost na minimum (nekouzlí). Kouzelník a lučištník nepotřebujou
osobnost, zatímco paladin a klerik nepotřebujou intelekt, atd. Žádné
povolání si nedávejte vícekrát. Moc se to ulehčí, když máte magii živlů
dvakrát. Naopak mít dvě magie sebepoznání se mi zdá zbytečné, podobně
magie zrcadlené cesty (náročné na manu). Každopádně magie živlů je
naprostá nutnost. Kouzla Zpopelnění,
Lloydův maják a Městská
brána jsou zásadní. Proto si prvního mistra udělejte v magii
vody! Pozorně sledujte reputaci. Bude-li velice špatná, můžou vás při návštěvě
jakéhokoliv hradu na rok vsadit do basy. Jakmile budete mít mistra vody a
kouzlo Lloydův maják (jedno je v Hadím chrámu v Blackshire), jeďte
do Alamos a dejte si značku před jižní hospodu (tam je mistr světla).
Nedávejte body postavě s bílou magií nikam, šetřte je! Jakmile
budete mít svatou reputaci, teleportujte se tam, vyžeňte ji na 12. úroveň
a povyšte ji na mistra. Samozřejmě musíte ty body mít, pobytem v tělocvičně
za účelem získání dostatečného množství bodů ztratíte čas a reputace
může klesnout!!! Magie světla není nějak moc dobrá, ale jde o to,
že „svatí“ budete jen jednou a na chvíli a možná vůbec. Šetřte
si ohlášení splnění questů a pak to všechno oběhněte. Ohromně
stoupne reputace, když ne dost, naloadujte to zpět a zkuste to s více
questy. Naopak mistra temnoty můžete dosáhnout vždy, stačí zahrát Armageddon
na jedno město a reputace je ďábelská. Pozor i na ostatní
mistry, vždy mají i jiný požadavek kromě dostatečné úrovně
dovednosti. Ze začátku jezděte do Arény, hlavně prvních pár týdnů.
Moc se ze začátku nepovyšujte, jen sbírejte zkušenosti. Nepřátelé v Aréně
se generují podle vaší úrovně, ke konci hry je Aréna nehratelná.
Podkovy, které se válejí kolem každých stájí, jsou velice užitečné.
Po „snězení“ postavou přidají 2 dovednostní body. Zbytečně je nepoužívejte,
ale nechávejte je na nouzové použití, třeba když vám chybí málo bodů
k dosažení úrovně experta nebo mistra. Každé postavě kupte
dovednost luk! Je to druhá nejlepší zbraň. Jeden expert luku bydlí v Ironfistu,
takže se povyšte jen tak, aby vám stačily body a někdy tam jeďte.
Pokud se vám stane, že jste ztratili nějaký předmět pro quest, jděte za
Věštcem v Ironfistu. Hlídejte si i datum a obcházejte oltáře,
stojí to za to. Prodávejte vše nepotřebné, nezdá se to, ale peněz bude
málo, až se budete chtít povýšit třeba o 20 levelů. Poprvé jsem měl
rytíře, kouzelníka, klerika a lučištníka. Lučištník byl nejhorší.
Podruhé jsem měl rytíře, kouzelníka druida a paladina, nikdo nebyl
nejhorší. Myslím, že optimální skupina je: rytíř, paladin lučištník
a kouzelník (mají celkem dost životů a kouzlí vše a živly
dvakrát), nebo: rytíř, kouzelník, druid a lučištník (méně životů,
ale třikrát magie živlů, mimochodem tato skupina byla moje první volba,
ale změnil jsem to). Hru můžete hrát libovolně dlouho, ale ne několik
desítek let! Věk se totiž negativně podepisuje na vašich postavách
(pozor na kouzlo Božský zásah!).
Dá se to dohrát za jeden rok, ale musíte vědět, kam máte kdy jít. Mám
na mysli samozřejmě relativní čas ve hře, ne absolutní - reálný.
Běžte
k nějaké gildě a postavte se ke dveřím, označte postavu, která
se zde už nemůže nic naučit a připravte myš na místo, kde by byla
nabídka dovedností. Vejděte mezerníkem a ihned myší klepněte.
Takto můžete třeba kouzelníka naučit plátové brnění!!! Je to ale tak
trochu cheat. Kdežto následující trik je vyloženě narafičený.
Hned
po vygenerování postav jděte k jižní stěně banky, klepnutím objevíte
svitek kouzla Létání. Vyleťte
na střechu Gildy jeskyně bukanýrů (pozor na dračí věž, aby vás nesestřelila).
Uložte a klepněte na vikýř střechy. Přenesete se do Dračích písků.
Rychle doběhněte do svatyně před vámi (pozor, kolem je asi 150 draků).
Zaentrujte a každou postavou klepněte na oltář uvnitř. Pokud někdo
umřel, zkuste to znova, jde to. Dále klepněte na severozápadní stěnu
uvnitř, to jsou dveře do NWC dungeonu (viz Dračí písky). Naberte maximum
peněz a asi tak 1000 jídla. Do konce hry se o jídlo nemusíte
starat. Dá se to ale hrát i bez těchto
výpomocí.
JÍZDNÍ
ŘÁDY
Nový
Sorpigal
Firma |
Novosorpigalská doprava |
Oddyssea |
Pondělí |
Hrad Ironfist 2 |
|
Úterý |
|
Mist 3 |
Středa |
Hrad Ironfist 2 |
|
Čtvrtek |
|
Mist 3 |
Pátek |
Hrad Ironfist 2 |
|
Sobota |
|
Mist 3 |
Neděle |
|
|
Hrad
Ironfist
Firma |
Královské
linky |
Vánek |
Královna
Catherine |
Pondělí |
Nový Sorpigal 2 |
Mist 2 |
Poustevníkův ostrov 21 |
Úterý |
Svobodný přístav 4 |
Nový Sorpigal 2 |
Poustevníkův ostrov 21 |
|
|
Východ Pirátské zátoky 3 |
|
Středa |
Nový Sorpigal 2 |
Mist 2 |
Poustevníkův ostrov 21 |
Čtvrtek |
|
Nový Sorpigal 2 |
Poustevníkův ostrov 21 |
Pátek |
Nový Sorpigal 2 |
Mist 2 |
Poustevníkův ostrov 21 |
|
|
Východ Pirátské zátoky 3 |
|
Sobota |
Svobodný přístav 4 |
Nový Sorpigal 2 |
Poustevníkův ostrov 21 |
Neděle |
Arena 1 |
|
Poustevníkův ostrov 21 |
|
|
|
Vulkán 2 |
|
|
|
Vulkán 14 |
Darkmoor
Firma |
Darkmoorská cestovka |
Pondělí |
Svobodný přístav 5 |
Úterý |
|
Středa |
|
Čtvrtek |
|
Pátek |
Svobodný přístav 5 |
Sobota |
|
Neděle |
|
Mist
Firma |
Dobrodružství |
Pondělí |
Hrad Ironfist 2 |
Úterý |
Východ Pirátské zátoky 2 |
Středa |
Hrad Ironfist 2 |
Čtvrtek |
Východ Pirátské zátoky 2 |
Pátek |
Hrad Ironfist 2 |
Sobota |
Východ Pirátské zátoky 2 |
Neděle |
|
Pirátská zátoka
Firma |
Tsunami |
Valkýra |
Pondělí |
Západ Zátoky pašeráků 1 |
|
Úterý |
|
Hrad Ironfist 4 |
Středa |
Západ Zátoky pašeráků 1 |
|
Čtvrtek |
|
Hrad Ironfist 4 |
Pátek |
|
|
Sobota |
|
|
Neděle |
|
|
Svobodný
přístav
Firma |
1. východní cestovní spol. |
1. západní cestovní spol. |
Větroplach |
Pondělí |
Blackshire 3 |
Stříbrná zátoka 4 |
Mist 4 |
Úterý |
Kriegspire 3 |
Hrad Ironfist 4 |
Stříbrná zátoka 3 |
Středa |
Bílá Čapka 3 |
Darkmoor 5 |
Hrad Ironfist 5 |
Čtvrtek |
Blackshire 3 |
Stříbrná zátoka 4 |
Mist 4 |
|
|
|
Stříbrná zátoka 3 |
Pátek |
Bílá Čapka 3 |
Darkmoor 5 |
|
Sobota |
Kriegspire 3 |
Hrad Ironfist 4 |
|
Neděle |
|
|
|
Blackshire
Firma |
Blackshireské povozy a kočáry |
Pondělí |
|
Úterý |
Svobodný přístav 3 |
Středa |
|
Čtvrtek |
|
Pátek |
Svobodný přístav 3 |
Sobota |
|
Neděle |
|
Alamos
Firma |
Kladivoun |
Cirrus |
Pondělí |
Stříbrná zátoka 2 |
|
Úterý |
|
|
Středa |
|
|
Čtvrtek |
|
|
Pátek |
|
|
Sobota |
|
Severní ostrov 1 |
Neděle |
|
|
Stříbrná
zátoka
Firma |
Abdulovo zlevněné cestování |
Ceruleánská oblaka |
Barrakuda |
Pondělí |
Svobodný přístav 4 |
Mist 3 |
|
Úterý |
|
Svobodný přístav 3 |
|
Středa |
|
Severní ostrov 1 |
|
Čtvrtek |
|
Mist 3 |
Jižní ostrov 2 |
Pátek |
Svobodný přístav 4 |
Svobodný přístav 3 |
|
Sobota |
|
Mist 3 |
|
Neděle |
|
|
|
Mrazivá
vrchovina
Firma |
Cestovní spol. Bílé Čapky |
Pondělí |
Svobodný přístav 3 |
Úterý |
|
Středa |
|
Čtvrtek |
Svobodný přístav 3 |
Pátek |
|
Sobota |
|
Neděle |
|
Kriegspire
Firma |
Královské
kočáry |
Pondělí |
|
Úterý |
|
Středa |
Svobodný přístav 3 |
Čtvrtek |
|
Pátek |
|
Sobota |
Svobodný přístav 3 |
Neděle |
|
MAPY
Enroth
NOVÝ
SORPIGAL
Andover Potbello
Frank Fairchild
Janice
Sheryl Duncan
Tara D‘Cathay
Sheila
Loompus
Hejaz Mawsil
Eric Salzburg
Victor Hosen
Violet Dawson
Buford T. Allman
Isao Magistrus
Taro
Enoch Highridge
Virgil Holiday
Abdulai Mahgreb
Donald Retzer
Igor
Dorf
Souhlas Hill |
dopis
svícen
stínová
gilda
zvonek
harmonie
goblinní
hláska
vzduch
bystrost
identifikace
kobří
vejce
posilování
meditace
Angela
pavouci
oheň
země
duch
mysl
tělo
vzdělávání
blaster
hůl
voda
|
Q
Q
Q
Q
Q
E
E
E
kupec
E
E
Q
Q
E
E
E
E
E
E
E
E
E |
hospoda
radnice
radnice
nad bankou
nad gildou sebepoznání
na severovýchodním cípu poloostrova
na jižním pobřeží poloostrova
na východním ostrově
|
Questy
- Dopis:
Donést Andoverovi Potbellovi.
-
Svícen:
V Opuštěném chrámu je v jedné místnosti na začátku svícen.
-
Stínová
gilda: V Ironfistu je dungeon Úkryt Stínové gildy, kde je vězněná
Sherry.
-
Zvonek
harmonie: V Ironfistu je dungeon Chrám Baa, kde je ukryt zvonek
harmonie.
-
Goblinní
hláska: Dostanete klíč od Goblinní hlásky, kde musíte najít svitek
s kódem.
-
Angela:
V Opuštěném chrámu je v jedné postranní chodbě Angela.
-
Pavouci:
V Opuštěném chrámu na severu je Spider Queen. Zabít a přinést její
srdce.
Dungeony
- Goblinní
hláska – Kód Goblinní hlásky (kód od posledních dveří je NILBOG)
-
Opuštěný
chrám – Angela, Pavoučí královna, Svícen
-
Gharikova
kovárna – Hodiny času (quest Alberta Newtona)
HRAD
IRONFIST
Edgar Carpenter
Benito Tellman
Rich Hamburg
Newt Headrow
Andrew Besper
Helen Teal
Terrance Smith
Leon Lazaru
Tyler Tailor
Stephen Biggs
Aaron Strongmun
Olaf Berring
Bishop Inquisitorio
Elton Astrogate
Walter Hargreaves
Archibald Ironfist
Wilbur Humphrey
Nicolai Ironfist
|
štít
plát
kroužky
kůže
harfa
luk
nůž
identifikace
pasti
sekera
meč
posilování
duch
vzdělávání
diplomat
ritual of the void
štít lorda Kilburna
křižák
hrdina
perla čistoty
Slicker Silvertongue
cirkus
třetí oko |
E
E
E
E
Q
E
E
E
E
E
E
E
M
E
E
Q
Q
Q
Q
Q
Q
Q
|
nejjižnější osada
nejjižnější osada
nejjižnější osada
nejjižnější osada
pod hradem
pod hradem
pod hradem zezadu hospody
u hradu
u hradu
u hradu
u hradu
za hradem
za hradem
na hradu
na hradu
na hradu (v knihovně)
hrad
hrad
|
Questy
- Harfa:
V Jeskyni Dragounů najděte harfu. Pozor, je tam i flétna.
- Cirkus:
Pokud promluvíte s Nicolaiem na téma cirkus, přidá se k vám
a při prvním odpočinku uteče. Najdete ho v cirkuse v hlavním
stanu. Hrad je nepřístupný do jeho vrácení.
- Perla
čistoty: Duch Balthazara ve Vlčím doupěti v Blackshire vám ji dá
a až ji použijete ke zničení oltáře vlků, řekne vám, abyste ji
odnesli Wilburu Humphrymu.
- Štít
lorda Kilburna: Přineste ten štít. Nikde se nedozvíte, že je v truhle
jižně od vesnice Blackshire na úpatí hor.
- Lék
pro Slickera Silvertonguea: Po splnění questu se štítem a návštěvě
velké rady zajděte za Wilburem. Dá vám plášť boha Baa, se kterým
budete mít přístup do Nejvyššího chrámu Baa v Kriegspire. Tam musíte
najít svitek, který dosvědčuje spolupráci Slickera s kultem Baa. Až
ho přinesete, jděte s ním za Radou Enrothu a jděte k Orákulu.
Dungeony
- Jeskyně Dragounů – Harfa
- Chrám Baa – Zvonek harmonie. Pozor na místnost v centrální
hale. Dveře se otvírají v pořadí: sever, východ, západ, jih. V ní
je truhla, ve které je další ze série klíčů. Pozor, po vypnutí
inventáře té truhly se všude kolem objeví spoustu kostlivců. Nejlépe
si to sejvnout a zaentrovat před otevřením truhly. Poté se snažit
proběhnout ven a po uzdravení se vrátit a postupně všechny kostry zabít
a pokračovat.
- Úkryt Stínové gildy – Sherry
- Snergleova jeskyně – Snergle. Pozor na odemčení dveří klíčem
ze Snergleových dolů, ihned se kolem dokola objeví spoustu trpaslíků,
i za vámi. Je dobré si dát Lloydův maják třeba do místnosti s krystalama.
- Corlagonovo panství – Krystal Terrax (arcimág) je v místnosti
přístupné až nakonec. Pozor na velelicha, který to tam hlídá, bude
na vás ještě moc silný.
MOČÁL
PROKLETÝCH (DARKMOOR)
David Feather
Marco Caligula
Terry Ros
Burton Rutherford
Conie Lettering
Jack Crow
Casey Ludwig
Avinril Smythers
|
kroužky
bystrost
kniha lichů
kopí
sekera
palcát
obchod
Snergle
sekera |
M
M
Q
M
E
E
E
Q
M |
hospoda
|
Questy
- Kniha
lichů: V Hradu Darkmoor najděte knihu lichů a zničte ji. Viz
popis dungeonů.
- Snergle:
Zabijte Snerglea a doneste jeho sekeru. Poté vás Avinril Smythers může naučit
mistra sekery. Snergle se ukrývá ve Snergleově jeskyni severozápadně od
hradu Ironfist. Klíč k poslední velké hale se ale nachází ve
Snergleových železných dolech v Darkmooru.
Dungeony
- Snergleovy
železné doly – Klíč od Snergleových jeskyní
- Dračí
jeskyně – Zabití draka Longfanga (hrdina)
- Hrad
Darkmoor – Kniha lichů, Paměťový krystal delta (quest Orákula).
Jeden z nejsložitějších dungeonů. Někde na zdi v malém výklenku
je nápis Žhavé uhlíky značí cestu.
Po jeho přečtení se vedle odkryje páka, která změní barvu veliké
krychle visící ze stropu obrovské jeskyně z modré na červenou. Běžte
pod tu krychli a klepněte na ní, sjede kousíček stěny nedaleko, za kterým
bylo vidět další obrovskou jeskyni. Pokračujte tudy až k Dalšímu
„domu“. Tam v centrální místnosti je stejná krychle modré barvy.
V chodbách kolem je místo, kde je něco jako neviditelná stěna, je
tam vidět, dá se střílet skrz, ale nelze projít. Dále je někde opět
drobný nápis na zdi, stejný jako ten první. Opět ho zmáčkněte, pohněte
pákou a jděte ke krychli. Po použití druhé krychle se zprůchodní ona průhledná
stěna. Za ní je velká místnost s výklenkem. Tam je Paměťový
krystal delta (vypadá jako koule s hlavou uvnitř) a spínač na zdi na
druhém konci výklenku. Aktivuje se teleport do malé místnůstky s truhlou
a pultem s knihou lichů. Klepnutím na pult zničíte knihu. S krystalem
se teleportujte pryč, nebo se vraťte portálem ve zdi do jedné z hlubokých
chodeb a najděte si cestu ven.
MLŽNÉ
OSTROVY (MIST)
Calvin Black
Gonzalo Ramirez
Arthur O'Leery
Bernard Jacobs
Charles D'Sorpigal
Norio Ariganaka
Harper Collins
Caao Salem
Jezebel
Albert Newton
|
hůl
kopí
kůže
opravy
Stříbrné helmy
meditace
voda
vzduch
oheň
hodiny času
mág
arcimág |
E
E
E
E
Q
M
M
M
M
Q
Q
Q |
radnice
hrad
|
Questy
- Stříbrné
helmy: Zajděte do Výspy stříbrných helem a najděte svitek, který
dokazuje, že řád Stříbrných helem spolupracoval s kultem Baa a chtěl
odstranit starostu Mistu.
- Hodiny
času: V Gharikově kovárně v Novém Sorpigalu vyzvedněte
hodiny času.
Dungeony
- Výspa
Stříbrných helem – Záchrana starosty Mistu, dáma v nesnázích
(křižák)
ZÁTOKA
PAŠERÁKŮ (PIRÁTSKÁ ZÁTOKA)
Shoshi Pertoniky
Preston Harper
Winston Schezar
Pán ohně |
bystrost
kroužky
chrám pěsti
vetřelci |
E
E
Q
Q |
u chrámu
Sídlo Pána ohně
|
Questy
- Chrám
pěsti: V Chrámu pěsti zničte magický krystal.
- Vetřelci:
V Sídle Pána ohně všechny zabijte (goblini, ogři) a otevřete všechny
dveře.
Dungeony
- Sídlo
Pána ohně – Vetřelci
- Chrám
pěsti – Magický krystal
- Chrám
Tsantsa – Sherell (ze Svobodného přístavu)
- Chrám
slunce – Posvátný kalich (velekněz). Pozor na Krále minotaurů na
konci.
SVOBODNÝ
PŘÍSTAV
Tim O‘Hoolihan
Michele Blackshire
Mynasia
Geoff Southy
Dillan Robinson
Logan Dasher
Michael Ogilvy
Lawrence Aleman
Livia Farrel
Zoltan Phelps
Sylvester Moor
Bonnie Rotterdam
Hans Gifford
Sy Roth
Nick Fenster
Carlo Tormini
Ivan Magyar
Takao
Woodrow Albright
Li Tizare
Zodanh Delphi
Jack van Imp
Hitomi Mirumoto
Gabriel Cartman
Jason Traveler
Davis Carp
Lon Miller
Renee Blackbum
Forrest Suthers
Osric Temper
Orákulum
|
tělo
duch
mysl
čtyřlístky
jantar
dýka
meč
gongy
obchod
Mordred
diplomat
pírka
identifikace
zuby
soudky
Sherell
pasti
štít
plát
země
vzduch
oheň
voda
Erik
posilování
magnetovce
kosti
pyramidky
plát
Pevnost Démonů
kavalír
šampion
oživení
Kreegani |
E
E
E
kupec
kupec
E
E
kupec
E
Q
E
kupec
M
kupec
kupec
Q
E
E
E
E
E
E
E
Q
M
kupec
kupec
kupec
M
Q
Q
Q
Q
Q |
osada na severozápadě
osada na severozápadě
osada na severozápadě
osada na severozápadě
nad hradem
hrad
sídlo Rady
|
Questy
- Mordred:
V Pevnosti Dragounů najděte dýku Mordred.
- Sherell:
Na východním ostrově v Zátoce pašeráků je Chrám Tsantsa, kde
je vězněna Sherell. Je za poslední kulatou místností s oltářem ve
sklepě. Pozor, není to dáma v nesnázích pro povýšení na křižáka,
ta je v Mistu.
- Erik:
jděte do Hrobky Erika Šíleného a zabijte ho (Power Lich). Přineste
jeho lebku.
- Pevnost
Démonů: V Kriegspire je Pevnost Démonů. Zabijte všechny uvnitř,
je to jen jedna kulatá místnost. Z Demon of Baa vypadne svitek, to je důkaz.
- Paměťový
krystal α: Vyšší chrám Baa
- Paměťový
krystal β: Hrad Alamos
- Paměťový
krystal δ: Hrad Darkmoor
- Paměťový
krystal ε: Hrad Kriegspire
- Kontrolní
krychle: Hrobka VARN
- Kreegani:
Jděte za Nicolaiem Ironistem a řekněte mu, že musíte oživit
Archibalda, Nicolai vás poprosí o diamant Třetí oko, prý je poblíž
hradu, ale neví kde. Je ve studni za hradem, která se jeví jako otrávená
před zadáním úkolu. Za Třetí oko dostanete Tanirův zvon, jděte s ním
do knihovny nad hradem. Oživený Archibald vám dá svitek Ritual of the Void
a hned zmizí. Jděte do Rajského údolí do Úlu zničte reaktor a zabijte
královnu démonů. Poté klepněte na exit poblíž.
Dungeony
- Stoky
Svobodného přístavu – Princ zlodějů (quest Antonyho Stonea). Vchod
je z několika domů na různá místa Stok. Jděte vchodem z domu
nejvíc severovýchodně. Postava s expertní bystrostí je schopna z roury
ve zdi poblíž jednoho vchodu vytáhnout klíč. Tajná místnost je v nejseverozápadnějším
koutu Stok (bliká tam osvětlení). V této místnosti je postel, klepněte
na ní a zpod postele vytáhnete Prince zlodějů. V jedné z jižních
chodeb je obousměrný teleport do Vyššího chrámu Baa na Poustevníkově
ostrově.
- Pevnost
Dragounů – Mordred
- Chrám
měsíce – oltář měsíce (arcidruid)
- Hrobka
Erika Šíleného – Erikova lebka
- Orákulum
– Paměťové krystaly a kontrolní krychle, Kreegani
- Kontrolní
centrum – Vchod z dungeonu Orákulum Enrothu. V místnosti
kousek od vchodu je cedule na zdi, po jejím přečtení se postavy naučí
používat starobylé zbraně – blastery. Blasterových pistolí je tu
celkem osm a pušek celkem čtyři (čtvrtá je za druhým patrem veliké místnosti).
Jsou různě rozptýleny v truhlách. Za velikou místností (první
patro) na konci je chodba a dvě místnosti. V jedné je bedna se
spoustou paměťových krystalů a paměťových krychlí (které jsou teď
už k ničemu) a v druhé je bedna se svitkem Superburák. Po
otevření této truhly se vám k dosaženým úspěchům napíše, že máte
titul Superburák. Pravděpodobně odměna za to, že jste tento šílený
dungeon prošli celý.
STŘÍBRNÁ
ZÁTOKA
John Tuck
Cyrus Montebleu
Thane Roper
Gilbert Hammer
Tina Sheltan
Eleanor Vanderbilt
Sigriv
Revee Botania
Clyde Dagget
Will Ottoman
Jasper Rice
Loretta Fleise
|
učení
opravy
mysl
tělo
světlo
Monolit
kopí
země
meditace
obchod
hůl
stanovení cen
veledruid
arcidruid
ankh |
M
E
M
M
E
Q
E
M
E
M
M
Q
Q
Q
Q |
severní ostrov za druhou hospodou
Hrad
|
Questy
- Monolit:
Probijte se až na konec a dotkněte se monolitu.
- Stanovení
cen: Navštivte všechny pozemní přepravní společnosti v Enrothu
a promluvte si. Ceny se dočasně zvednou, ale po ohlášení splnění questu
opět klesnou. Jsou to: Novosorpigalská doprava, Královské linky (Hrad
Ironfist), Darkmoorská cestovka, 1. východní cestovní spol. a 1. západní
cestovní spol. (obě ve Svobodném přístavu), Blackshireské povozy a kočáry,
Abdulovo zlevněné cestování (Stříbrná zátoka), Cestovní spol. Bílé
Čapky a Královské kočáry (Kriegspire).
- Ankh:
Na jedné zdi v Pevnosti Stříbrných helem se zjeví duch a od
něj se dozvíte o tajné chodbě poblíž. Z jednoho nepřítele
vypadne Ankh. Ten odneste Lorettě Fleise a ta vás pošle za Antonym
Stonem pro odměnu.
Dungeony
- Monolit
– Zneuctění. Téměř každý strom (i kámen!) má něco – zlato nebo
spínač.
- Pevnost
Stříbrných helem - Ankh
- Vojevůdcova
pevnost – Vojevůdce (šampion)
MRAZIVÁ
VRCHOVINA
Morton Holovin
Jed Morrison
Dickson Park
Jacques Kohl
Eric Stromgard
Gabe Lester
Ryan treacle
Arlen Sailor
Jules Miles
Anotny Stone
|
tma
luk
palcát
diplomat
zima
bojový mág
bojový arcimág
pasti
opravy
kůže
dýka
Princ zlodějů
kněz
velekněz
ankh |
E
E
E
M
Q
Q
Q
M
M
M
M
Q
Q
Q
Q |
Bílá Čapka
Stromgard
Stromgard
nad hradem Stromgard
hrad Stromgard
Stone
Stone
nad hradem Stone
nad hradem Stone
hrad Stone
|
Qesty
- Zima:
Máte zastavit zimu v Mrazivé vrchovině, aby přestalo sněžit. Jděte
za Poustevníkem v horách Kriegspire a promluvte s ním.
- Princ
zlodějů: Ve Stokách Svobodného přístavu se v tajné místnosti
ukrývá pod postelí Princ zlodějů. Viz popis dungeonů Svobodného přístavu.
Dungeony
- Pevnost
Icewind – Klíče od dračích věží (bojový mág/arcimág). V poslední
místnosti je trůn a někde na něm je páka. Po její aktivaci se otevře
tajná místnost, kde jsou v truhle klíče.
- Stínová
gilda – V návodu na internetu byla nápověda: ryba, čas, tma, šíp
(?).
ZAMRZLÉ
VÝŠINY (KRIEGSPIRE)
Desmond Weller
Emil Lime
Nicholas Roth |
luk
vejce
světlo |
M
Q
E |
nad Hradem Kriegspire
osada Kriegspire
osada Kriegspire |
Questy
- Vejce:
Z Hradu Kriegspire přineste ozdobené vejce.
Dungeony
- Agarova
laboratoř
- Jeskyně
Dračích jezdců
- Pevnost
Démonů – Quest Osrica Tempera.
- Nejvyšší
chrám Baa – Druhý quest Wilbura Humphreyho. Přístupný pouze s pláštěm
Baa od Wilbura. Dveře v počáteční místnosti bezpečně otevře
postava s expertní bystrostí. V truhle na stole je svitek, klíč
od ní má Priest of Baa. V největší místnosti ve východní polovině
dungeonu je na zdi velká hlava Baa, která dotykem přidá postavě 50000 zkušeností.
- Hrad
Kriegspire – Vejce, paměťový krystal epsilon (quest Orákula). Pozor
na čtyři kulaté místnosti uprostřed, jakmile vejdete, objeví se na
ochozu nepřátelé. Jednou chodbou se dostaňte na ten ochoz, uprostřed mezi
těma místnostma je komůrka se sloupem. Na něm je spínač, který otevře
jedny boční dveře, které nešly otevřít. Jděte po schodech nahoru a
dostanete se ke dvěma dveřím. Také je tam truhla s Ozdobeným vejcem.
Za jedněmi dveřmi je Lurch, minotauří král ale má 2000 HP. Vedle je
okno do místnosti, kde je vidět Paměťový krystal epsilon. Proskočte tím
oknem a vyzvedněte ho. Zpět se dostanete nášlapným teleportem poblíž na
zemi.
ČERNÝ
KRAJ (BLACKSHIRE)
Ambrose Bruce
Twillen
Maria Trepan
Errol Ostermann
Guy Hampton
Bronwyn Meck
Joanne Cravitz
Duch Bathazara
|
tma
sošky
vlci
palcát
meč
štít
manžel
perla čistoty
perla hniloby |
E
Q
Q
M
M
M
Q
Q
Q |
Vlčí doupě
|
Questy
- Sošky:
V truhle před domem po zadání najdete pět sošek. Tyto sošky
rozmístěte po Enrothu na podstavce podle popisu a vraťte se.
- Vlci:
Zničte oltář vlkodlaků ve Vlčím doupěti. Viz dále.
- Manžel:
V chrámu hada v poslední místnosti se svatyní visí klec,
klepněte na ní a osvobodíte Emmanuela Cravitze.
- Perla
čistoty: Najděte perlu čistoty (viz popis dungeonů) a s její
pomocí zničte oltář vlkodlaků. Potom ji odneste Wilburu Humphreymu.
- Perla
hniloby: Zabijte vůdce vlkodlaků (Werewolf Leader), u něj najdete perlu
hniloby, tu odneste Balthazarovi.
Dungeony
- Vlčí
doupě – Vlci, perla čistoty, perla hniloby. Na nejzápadnějším
konci je Duch Balthazara, na nejvýchodnějším konci najdete perlu čistoty
(až po zadání questu od Balthazara). V centrální jeskyni před
velikou vlčí tlamou s průchodem je oltář vlkodlaků. Za průchodem
velikou vlčí tlamou jsou dvě chodby. V té východní nic důležitého
není. V té západní pokračuje systém chodeb a místností s nášlapnými
teleporty. Pozor, po překročení určitých čidel se v rozbočce za vlčí
tlamou objevují další nepřátelé. Werewolf Leader se nachází mezi
spoustou vlkodlaků v chrámovité místnosti někde na konci.
- Chrám
hada – Manžel. Pozor na draka, je třeba ho zaseknout o roh zdi nebo oběhnout.
V severovýchodní čtvercové místnosti je na jižním konci východní
zdi tajná chodba. Jsou tam dvě truhly s kouzly Lloydův maják a Městská
brána a spoustu magických hůlek. Hlídá je nepřítel jménem „Q“. Má
spoustu životů a občas zakouzlí Dotek
smrti, je třeba při jeho zabíjení průběžně sejvovat. V jeho
mrtvole najdete Rosův roh. To je věc, kterou když máte v inventáři,
vidíte při zobrazení informací o daném nepříteli přesný počet jeho
HP.
ÚHOŘÍ
VODY (ALAMOS)
Pat Skylark
Ki Lo Nee |
blaster
světlo |
E
M |
severní ostrov
jižní ostrov zezadu druhé hospody |
Dungeony
- Hrad
Alamos: Je docela spletitý, ale není třeba ho procházet úplně celý.
V nejseverovýchodnější místnosti se nachází chodbička a za ní
je někde výtah. Nahoře přejděte po úzké lávce do pokračující
chodby. Počítač se zeptá na heslo, je to JBARD. Chodba končí místností
s Paměťovým krystalem Beta. Pozor, funguje to jen u anglické
verze, pokud máte nainstalovanou češtinu, přeinstalujte hru, ale nezapomeňte
si uchovat sejvy.
DRAČÍ
PÍSKY
Najat Ramach
Kerman Murian
Irbil Baktarian
Bandar Jahrom |
pyramidka, soudek > brnění
pyramidka, soudek > brnění
pyramidka, soudek > brnění
lampa > drahokam |
kupec
kupec
kupec
kupec |
Dungeony
- Hrobka
VARN: Toto je nejsložitější a nejrozlehlejší dungeon ve hře. Je třeba
najít šest svitků s kódy a pár klíčů k nalezení
Control Cube (quest Orákula).
-
Za
dveřmi na západ je jen tapisérie s textem. Na východ je dlouhá místnost
též s tapisérií, dál na východ je chodbička vzhůru, končí malou
prázdnou komůrkou. Severní část podlouhlé místnosti se svažuje směrem
na západ, ústí do čtvercové místnosti (z někoho zde vypadne Back
Door Key – klíč k zadním dveřím čistící nádrže – viz dále),
která se severně otvírá na náměstí.
Toto je plné vody, uprostřed je most
vedoucí k Flame Door. Západovýchodně
křižuje most jiný, užší most.
- Na
západ je místnost pod balkonem.
Tam najdete v západní místnůstce tlačítko se skarabem, odhalí se
truhla s Flame Door Key (klíč k řídící místnosti –
viz dále), Crystal Skull (částečně pohlcuje zranění z radiace,
která se vyskytuje jen někde) a Captain’s Code.
- Pokračujeme-li
po náměstí na východ, dojdeme k pasáži,
pokračuje z náměstí na sever. V polovině pasáže je vchod do
úzké dlouhé chodby s několika zatáčkami a výtahem do věže.
Ve věži je druhý exit (jednosměrný) a tři tlačítka: modré oko,
modrohnědý skarab a červené oko. To poslední je spínač pro výtah
dolu, ostatní dávají elektrický šok. Na severním konci pasáže je malý
průchod do čistící nádrže.
Je to veliká místnost s vodou (v severozápadním rohu je hejno džinů).
Průchod pokračuje lávkou až ke
dveřím vodního chrámu (viz dále).
- Téměř
celé náměstí vyplňuje pyramida
(s Flame Door). Po stěnách pyramidy se dá šplhat, úplně nahoře je
asi v polovině na zdi deska fungující jako teleport do věže (viz výše).
Vraťme se k Flame Door, otevřou se až s klíčem (viz výše). Za
nimi je řídící místnost (viz
dále), za ní je západovýchodně chodba s několika odbočkami.
-
Na
západ jsou dvě odbočky na jih, které se vlastně spojují. Úplně na západě
je dlouhá úzká chodbička s dveřmi na konci, které ústí do jihozápadního
rohu čistící nádrže. Na jih pokračuje třetí odbočka – galerie
džinů (nemá cenu je vybíjet, je to pracné, stačí proběhnout).
Nejjižnější výklenek v západní stěně druhé (jižnější)
galerie pokračuje chodbami a místnostmi až na balkon
(pod ním je místnost pod balkonem), nic tu není. Druhá galerie se jižně
otvírá do místnosti ohýbající se na východ. V severní stěně této
místnosti je průchod do knihovny.
Na západní a východní stěně jsou regály s knihami, Na severní
stěně jsou dva obrazy a truhla: VARN Chest Key (od truhly ve
studni) a Doctor’s Code. Truhla je ale zamčená, klíč je ve
vodním chrámu (viz dále). V západním obrazu je Communication
Officer’s Code, ve východním obrazu je Engineer’s Code.
- Pokračujeme-li
za řídící místností na východ, chodba má úplně na východním konci
slepou místnost. Ale před ní je jediná odbočka na jih. Jsou tam dveře,
schody nahoru a schody dolů (ty jsou slepé).
- Po
schodech úplně nahoře nic není. Cestou je chodba, která se ihned rozděluje.
- Rovně,
skočit z parapetu a průchodem rovnou na jih, je dlouhá úzká
chodba, která se po chvíli obrací zpět na sever, pak krátce na západ a opět
na jih. Ústí do čtvercové hluboké místnosti se čtyřmi balkonovitými výklenky
(v jednom končí příchozí chodba). Na dně je šachta do labyrintu
chodeb na křižovatku (viz dále).
- Na
západ a jih je několik nedůležitých místností a šachta, která
vede na chodbu za dveřmi (viz dále).
- Za
dveřmi (kam ústí šachta – viz výše) je chodba na jih. Než zahne na východ,
je v podlaze díra.
-
Díra
vede do místnosti s hvězdou
na podlaze. Odtud na jih vede dvojitý průchod do dlouhé chodby s výklenky.
Na jejím konci je pokračování na jihovýchod užší chodbou na křižovatku
labyrintu (viz dále).
-
Pokračujme
přes díru chodbou otočkou na východ. Tam je veliká místnost se šikmo
klesajícím ochozem. Pokračuje z jižního rohu chodbou, tato zahýbá
na jihozápad na křižovatku labyrintu (viz dále).
- Křižovatka
labyrintu má tři odbočky. Severozápadně do dlouhé chodby s výklenky
(viz výše), severovýchodně do místnosti se šikmým ochozem (viz výše)
a jihozápadně do labyrintu.
Chodba se hned rozdvojuje, ale posléze se spojí (jižnější odbočka má
slepý výklenek). Společné pokračování vede směrem na západ. Cestou je
výklenek na sever s 1. dírou. Rovně se chodba otáčí zpět na východ.
Následuje 2. díra. Za ní se chodba rozdvojuje. Na jih jsou dva výklenky
– jeden na severovýchod (slepý) a jeden na západ (ústí 1. díry).
Na sever se chodba otáčí na západ. Než se otočí na severozápad, oddělí
se výklenek na jih (2. díra). Chodba tedy krátce běží severozápadně,
ale po pár krocích vede na sever až ke studni (viz dále), vchod je ale
zavalen kamenem s hieroglyfy. V průběhu chodby směrem na sever
jsou dvě odbočky na východ. Obě ústí do místnosti s malým záhybem,
tam je truhla: Water Temple Key (od vodního chrámu v čistící
nádrži) a First Mate’s Code.
- Ve
vodním chrámu hned za dveřmi je
na východ úzké schodiště vedoucí do malé místnosti s truhlou: Odin
(koruna-artefakt), Crystal Skull, Bibliotheca Chest Key (od
truhly v knihovně) a Navigator’s Code. Vraťte se do
knihovny k zamčené truhle (viz výše).
- V tomto
momentě máme všech šest svitků a klíč, vraťme se do řídící místnosti.
Každý svitek si přečtěte a zapište si kód v něm napsaný, mělo
by to být: KRIK – kapitán, KCOPS – první důstojník, ULUS – navigátor,
YOCCM – doktor, ARUHU – spojař a YTTOCS – strojník. Místnost má
tvar pravidelného osmiúhelníku, uprostřed je sloupek se dvěma nápisy u
paty. Kolem v podlaze je celkem pět trhlin s vodou. U východní
stěny víc na sever je díra do místnosti s hvězdou (viz výše), na
tom samém místě ale u západní stěny je vchod do studny.
Skočte do každé trhliny a zadejte kód, na který se počítač ptá.
Jsou to (od trhliny jižně od studny a postupně proti směru hodinových
ručiček): první důstojník, doktor, navigátor, spojař a strojník. Teď
si stoupněte na vchod do studny a zadejte kapitánův kód, pokud jste předtím
nezadali všechny kódy, trošku vás to spálí. Poklop do studny se začne
otvírat. Studna je dost hluboká. Dole je průchod do labyrintu zahrazený
kamenem (viz výše) a naproti němu, tedy na severozápadě jsou dveře. Za
nimi je místnost se třemi Patrol Unit a jedním Enforce Unit. Za rohem
je v truhle Control Cube.
- NWC
dungeon: V maličkém chrámu na ostrově je oltář bohů, který na
dotek přidá každé osobě jednou natrvalo +20 ke všemu. Klepněte na
severozápadní stěnu této malinké svatyně, to je vchod. Tento tajný
dungeon je plný zaměstnanců New World Computing. Jsou tu všeho všudy dvě
příšery: John Van Caneghem a Trip Hawkins. Vypadají jako goblini.
Mimo to je tu dost dobrých věcí: skříňka přidávající jídlo do
nekonečna, truhla přidávající zlato po 500, když máte pod 10000 (takže
doplní maximálně na 10499), deska přidávající dočasně +300 ke všemu,
skříňka s lahvičkami…
POUSTEVNÍKŮV
OSTROV
Dungeony
- Vyšší
chrám Baa – Paměťový krystal alfa (quest Orákula). Je tam obousměrný
teleport do Stok Svobodného přístavu .
RAJSKÉ
ÚDOLÍ
Su Lang Manchu
Rexella |
tma
blaster |
M
M |
na západním konci dlouhé rovné ulice
na východním konci dlouhé rovné ulice |
DOBRÁ
VODA
Dungeony
- Úl
– Po každém opuštění tohoto dungeonu se všechny dveře zavřou a všichni
nepřátelé se obnoví, nelze tu ani spát, budete přepadeni. Musíte to udělat
na ex. Je tu ale sud, který do nekonečna uzdravuje a kouzlo Mocná
léčba se také hodí, když ho máte. Bez blasterů je to takřka
nehratelné.
Za
vstupní místností je hala s mnoha nepřáteli, oni vás ale nevidí všichni.
Jděte jen tak blízko k okraji, abyste mohli střílet a střílejte vždy
do jednoho. Postupně je takto odděláte všechny. Projděte všechny chodby
kolem, někde naleznete klíč k poslední místnosti. V ní je
Reactor, má 1200 HP a zraňují ho jen blastery. Až ho zničíte, sjedou
okolní stěny a objeví se kolem spoustu nepřátel, vy se automaticky
kompletně uzdravíte. Od toho okamžiku již nejde sejvovat. Mezi nepřáteli
bude i Demon Queen s 1300 HP, ta je nepřehlédnutelná. Střílejte jen
do ní. Až ji zabijete, unikněte exitem poblíž. Musíte mít u sebe Riual
of the Void.
POSTUP
VE HŘE
V Enrothu
je celkem šest lordů (Nicolai Ironfist je nezletilý, proto ho zastupuje
regent Wilbur Humphrey), každý vám zadá quest a pak vám slíbí hlas ve
Velké radě ve Svobodném přístavu, která vás může pustit k Orákulu
Enrothu. Štít Lorda Kilburna je v truhle na jih od vesnice Blackshire
na úpatí hor. Hodiny času jsou v Gharikově kovárně v Novém
Sorpigalu. Pevnost Démonů je na sever od Hradu Kriegspire. Promluvte si s každým
provozovatelem pozemní přepravy, je jich celkem devět. V Kriegspire v horách
je domek Poustevníka, promluvte s ním. Princ zlodějů je v tajné
místnosti pod postelí ve Stokách Svobodného přístavu, klíč od ní je v jedné
rouře poblíž jednoho z vchodů.
Ironfist
Mist
Přístav
St. Zátoka
Mr. Vrchovina
Mr. Vrchovina |
Wilbur Humphrey
Albert Newton
Osric Temper
Loretta Fleise
Eric Stromgard
Antony Stone |
zpráva o lordovi Kilburnovi
nalezení Hodin času
zničení Pevnosti Démonů
sjednocení cen pozemní přepravy
ukončení zimy v Mrazivé vrchovině
lapení Prince zlodějů |
Po
návštěvě Velké rady jděte za Wilburem H. a řekněte mu, že Slicker
Silvertongue pro vás nehlasoval. Dostanete plášť Baa, jděte do Nejvyššího
chrámu Baa v Kriegspire, jako důkaz doneste svitek. Jděte znovu k Velké
radě a k Orákulu. Orákulum ale spí a musíte ho oživit. Doneste Paměťový
krystal α z Vyššího
chrámu Baa, Paměťový krystal β
z Hradu Alamos, Paměťový krystal δ
z Hradu Darkmoor a Paměťový krystal ε
z Hradu Kriegspire. Orákulum vás požádá o Kontrolní krychli,
která je v Hrobce VARN. Poté vás vpustí do Kontrolního centra, kde
si máte vyzvednout starobylé zbraně (blastery), které jediné mohou výrazně
ublížit Démonům (Kreeganům). Zároveň dostanete poslední quest. Musíte
od Archibalda získat mocné kouzlo na ochranu celé planety – Ritual of the
Void. Jděte za Nicolaiem, požádá vás o diamant Třetí oko, které je někde
poblíž hradu Ironfist (je ve studni za hradem, ale až po zadání tohoto
questu). Na oplátku dostanete Tanirův zvon. V knihovně nad hradem je
socha Archibalda, kterého oživte. Jděte do Dobré vody, najděte Úl
(havarovanou loď Kreeganů) a probijte se k reaktoru. Až ho zničíte,
objevíte se před Démoní královnou. Zabte ji a unikněte blízkým exitem.
Pokud uniknete bez Ritual of the Void, výbuch reaktoru roztrhá celou planetu
a vy prohrajete. Jestliže ho ale máte u sebe, utvoří se veliká bublina
kolem Úlu, která pohltí výbuch. Nicolai Ironfist vás vyznamená a vy máte
splněn poslední quest. Objevíte se opět před branami Nového Sorpigalu.
Jako důkaz se vám uloží na disk obrázek s vyznamenáním, jako třeba
tyto:
ZÁVĚR
V návodu,
který byl přiložen u české verze, bylo několik chyb. Tentýž návod
jsem našel i na internetu, také s chybami. Šlo ale jen o drobnosti.
Když jsem MM6 dohrál poprvé, nechtěl jsem to hrát někdy znovu, ale (naštěstí)
rozhodl jsem se jinak. Ten důvod proč ne byl dungeon Hrobka VARN. Paradoxně,
ale napůl z toho samého důvodu, jsem to hrál znovu. Ta druhá
polovina důvodu byl fakt, že jsem nikde nenašel kompletní návod, podobně
jako na MM7. Nemyslím návod typu jděte tam a pak tam, potom se vraťte pro
tohle… takový nenechává dostatečnou volnost pro hru a vnucuje čtenářovi
vlastní postup. Možná už ho někdo udělal a já jsem hledal nedostatečně
efektivně, ale teď už je to jedno. Dělal jsem na tom sám, myslím na
faktických věcech. Kontrolu pravopisu provedla moje maminka, protože mě čeština
nikdy nešla (díky). Trvalo mi to něco přes dva měsíce a myslím, že to
stálo za to. Hlavně kvůli VARNu, popsal jsem ho opravdu podrobně. Myslím,
že spoustu lidí končí právě tam. Zdánlivě neřešitelných věcí je
tu ale mnohem víc. Upozornil jsem na ně vždy v příslušné kapitole.
Avšak ve hře mi zůstalo několik tajemství. Ptal jsem se na internetu, ale
nikdo mi neodpověděl. Nikdo z mých známých to také neví:
- V Ironfistu v Jeskyni Dragounů je flétna (harfa tam
je taky, ale tu nemyslím). Není to předmět pro quest. Dá se použít na
postavu, ta se při zahrání usměje. Na první pohled se zdá, že harfy někdo
vykupuje, ale nikoho jsem nenašel.
- Nikde jsem nenašel gildu, která by učila diplomacii. Ale jako
dovednost při generaci postav je v nabídce. Samozřejmě experta i
mistra jsem našel.
- V tom návodu, který jsem měl z internetu, se píše:
RYBA, ČAS, TMA, ŠÍP. Prý je to ke Stínové gildě, nejspíš v Mrazivé
vrchovině. Nevím k čemu to je.
- Quest se soškami je problémový, pokud se sošky hned nevezmou
z truhly, zmizí. Na podruhé jsem je tahal s sebou a průběžně
je dával na podstavce, ale ta poslední (v Dračích pískách) mi nešla
nasadit na podstavec. Pravděpodobně je to bug.
- V Hradu Alamos nelze zadat heslo (JBARD) v české
verzi, je to bug. Je třeba to přeinstalovat a odehrát tu část v originále.
Nechte si sejvy ať můžete pokračovat!
- Quest s Třetím okem je pořád v poznámkách, i když
je splněn (ne vždy – mně se napoprvé „splnil“). Také bug.
- Doneslo
se mi, že v MM8 je taky flétna (v Hrobce lorda Brinna na Havraním pobřeží)
a prý slouží k tomu, aby se hra dala hrát i po dohrání. Já ji tam
ale nenašel (?). Možná něco podobného platí i zde. Jestliže na něco přijdete,
prosím napište mi na můj mail rottero@centrum.cz.
Budu velice rád. Samozřejmě jakékoliv připomínky k chybám (snad
tam žádné nejsou) v mém návodu uvítám. A kdyby se chtěl někdo
dobře zasmát, tak se jmenuju Jan Honzík a jsem z Plzně.
|