Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Might and Magic 7: For Blood and Honor - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Might and Magic 7: For Blood and Honor
Po kliknutí na ikonu New Game se dostanete na nejdůležitější obrazovku celé
hry. Na této obrazovce se rozhodne, zda budete mít celé hraní jednodušší
či složitější. Jedná se o výběr postav a jejich povolání a tohle v žádném
případě nesmíte zvorat. Pokud od samého počátku hry vedete jednu ze svých
postav špatným směrem a nedaří se vám učinit ji skvěle vybalancovanou a
užitečnou, v půlce hry to už jen těžko doženete a tato postava se stává
černou ovcí party. Proto vám teď hned zpočátku dám několik rad jak to
správně "rozjet", abyste měli pohodu. Ideální parta může
vypadat buď tak, abyste si hry užili co nejvíce v pravém smyslu RPG nebo
tak, abyste měli pokud možná co největší pohodu při soubojích a proběhli
většinu bojů spíše jako akční hru než RPG. Parta, abyste si "co
nejvíc užili", by měla vypadat asi takhle: Human/Paladin, Goblin/Archer
(nebo Thief), Dwarf/Monk (nebo Druid) a Elf/Sorcerer. V této sestavě se hra
poněkud zobtížní a pohodově protěžkne. Vycvičením této čtveřice na
mistrovskou nebo dokonce velmistrovskou zdatnost v různých oblastech
specializováním všech členů na minimálně dvě oblasti najednou (např.
boj beze zbraně a se zbraní, lukostřelba, zlodějna, dýka, učení, body
building, oheň, bílá a černá magie) se hra stane velmi různorodou a bude vás
nutit přemýšlet, jak některé situace řešit pravým RPG způsobem, tedy
rozmanitou kombinací dovedností členů vaší party.
Parta, abyste "to rychle proběhli", by měla
vypadat asi takhle: Goblin/Knight, Dwarf/Ranger (nebo Paladin), Elf/Cleric a Elf
(nebo Human) /Sorcerer. V této sestavě stačí vyučit všechny vaše lidi na
mistrovskou úroveň v lučištnictví, první dva členy v meči (rytíř) a v
sekeře (trpaslík) a dva kouzelníky v umění ducha, umění těla a bílé
nebo černé magie (klerik) a v umění podle vlastního výběru buď ohně,
vody, ohně; země nebo jejich kombinaci kouzelníka. Veškeré umění by mělo
směřovat k vytuhlosti a zabijáckosti v boji, protože prolétáváním
dungeonů jako vítr tak jako tak rychle vybojujete hodně peněz, za které
koupíte všechno to, co předchozí partě přinesou . rozmanité dovednosti a
povolání. Tímto způsobem hraní se doba zapářky tohoto hutného RPG může
zkrátit i o třetinu nebo více, takže to všechno uvidíte rychleji, ale méně
si herní prostředí vychutnáte. Rozhodnutí je na vás. Stejně jako u většiny
ostatních návodů bude tento návod inklinovat spíše k té druhé, přímočařejší
cestě, abychom ušetřili místo a ukázali vám nejrychlejší cestu k řešení.
Mám takový pocit, že lidé, kteří si navolí spíše partu typu A, by stejně
podle návodu RPG hrát nechtěli, protože by si zkazili radost z hraní. OK?
Ještě jednou tedy k počátečnímu vybírání postav.
Jak jsem již řekl, úvodní výběrové menu je velmi důležité ve svém
efektu na celý zbytek hry. Trochu si tedy posvítíme na některé souvislosti.
Některým rasám stoupá experience o dva body v jejich silné oblasti. Jedná
se o tytopřípady:
- Elfům stoupá za každý přidaný
bonus point inteligence (Intellect) a přesnost (Accuracy) o dva body
- Goblinům stoupá za každý
přidaný bonus point udatnost v boji (Might) a rychlost (Speed) o dva body
- Trpaslíkům stoupá za každý
přidaný bonus point udatnost v boji (Might) a výdrž (Endurance) o dva
body
- Lidem nestoupá nic, protože
v časovém období, kdy se MM7 odehrává, ještě nebyla viagra
Je důležité dát si pozor na to, která povolání mohou
dosáhnout velmistrovství ve kterých oborech a pak je na tyto obory směrovat.
Následující povolání mohou dosahovat těchto velmistrovství:
UMĚNÍ BOJOVÉ:
- V meči (Sword) může dosáhnout
velmistrovství pouze rytíř (Knight)
- V bojové sekeře (Axe) může
dosáhnout velmistrovství pouze ranger
- V holi (Staff) může dosáhnout
velmistrovství pouze mnich (Monk)
- V kopí (Spear) může dosáhnout
velmistrovství pouze rytíř (Knight)
- V dýce (Dagger) může dosáhnout
velmistrovství pouze zloděj (Thief)
- V luku (Bow) může dosáhnout
velmistrovství pouze lučištník (Archer)
- V palcátu (Mace) může
dosáhnout velmistrovství pouze paladin
- V boji beze zbraně (Unarmed)
může dosáhnout velmistrovství pouze mnich (Monk)
- V koženém brnění (Leather)
může dosáhnout velmistrovství pouze zloděj (Thief)
- V kroužkovém brnění (Chain)
může dosáhnout velmistrovství pouze lučištník (Archer)
- V pancířovém brnění
(Plate) může dosáhnout velmistrovství pouze rytíř (Knight)
- V obratnosti se štítem (Shield)
může dosáhnout velmistrovství pouze rytíř a paladin
- V uhýbání ranám (Dodge)
může dosáhnout velmistrovství pouze mnich (Monk)
UMĚNÍ MAGICKÉ:
- V umění ducha, mysli, těla
a bílé nebo černé magie může dosáhnout velmistrovství pouze klerik (Cleric)
- V umění ohně, vody větru,
země a bílé nebo černé magie může ,dosáhnout velmistrovství pouze
kouzelník (Sorcerer)
UMĚNÍ OSTATNÍ:
- V odstraňování pastí (Disarm
Trap) může dosáhnout mistrovství pouze zloděj (Thief)
- V kradení (Stealing) může
dosáhnout velmistrovství pouze zloděj (Thief)
- V pozornosti (Perception) může
dosáhnout velmistrovství pouze lučištník (Archer)
- V umění obchodování (Merchant)
může dosáhnout velmistrovství pouze klerik (Cleric)
- V oboru učení (Learning)
může dosáhnout velmistrovství pouze mnich (Monk)
- V meditaci (Meditation) může
dosáhnout velmistrovství pouze druid
- V tělesné síle (Body
Building) může dosáhnout velmistrovství pouze mnich (Monk)
- V identifikaci předmětů
(Identify Item) může dosáhnout velmistrovství pouze kouzelník (Sorcerer)
- V identifikaci nepřátel (Identify
Monster) může dosáhnout velmistrovství pouze kouzelník a ranger
- V opravování předmětů
(Repair) může dosáhnout velmistrovství pouze rytíř a paladin
- V mistrovství ve zbrani (Arms
Master) může dosáhnout velmistrovství pouze rytíř (Knight)
- V alchymii (Alchemy) může
dosáhnout velmistrovství pouze druid
Než se ve hře do čehokoli pustíte, zjistíte, že máte
možnost začít své lidi postupně zdokonalovat v určitých speciálních
dovednostech. Trénování probíhá tak, že svým lidem rozdělujete speciální
body dovednosti Skill Points mezi jejich stávající dovednosti. Tyto body vaše
postavy získávají po dosažení každé nové úrovně zkušenosti podle zásad,
o kterých si povíme později. Než začne někdo z vašich lidí trénovat nějakou
dovednost, musí ji nejprve někde získat. Dovednosti, které mezi své lidi
rozdělujete na úvodní obrazovce, jsou jen zlomkem toho, co se členové vaší
party ve hře naučí. V určitých obchodech, guildech a od jistých herních
postav můžete svým lidem v průběhu hry dokupovat nové dovednosti. Například
magik, který neovládá magii ohně, si může tuto dovednost dokoupit v Chrámu
Ohně za pár zlatých. Dále jsou v Erathii lidé, kteří jsou za určitý,
zpravidla vyšší poplatek ochotni vyškolit vaše postavy na expertizu,
mistrovství, či, v tomto díle Might & Magicu, dokonce i na mistrovství
za předpokladu, že případný adept dosáhl určitého znalostního stupně v
oboru, popřípadě určitého společenského postavení. Stát se expertem
nebo dokonce mistrem v nějakém oboru zpravidla třikrát až čtyřikrát zvyšuje
veškeré atributy daného oboru se týkající. Například mistr ve střelbě
lukem střílí dvakrát rychleji než obyčejný lučištník a má mnohem větší
pravděpodobnost zasáhnout svůj cíl. Zatímco na úroveň Expert vyškolí vaše
lidi v Erathii ve většině oborů leckdo, na titul Mistra či dokonce
Velmistra školí v celé zemi třeba jen jediný učitel! Každý trenér v
oboru vám ale rád řekne, kdo jej vyškolil, čímž vás vlastně pošle za
svým mentorem sám. Jelikož je dosažení mistrovství v určitých oborech
velmi důležitá věc, budu ve všech herním oblastech přesně vypisovat, kde
se nalézají mistři a velmistři v určitém oboru. Učitele expertizy zmiňovat
nebudu, protože jich je všude dost.
Snažte se netrénovat nikoho, alespoň zpočátku, v příliš
mnoha dovednostech najednou. Zkušenostních bodů udělovaných za dosažení
vyšší úrovně zkušenosti není mnoho a je třeba je pečlivě rozdělovat.
Čím více vašich lidí má hned od začátku znalost lučišnictví (Archery),
trénink těla přidávající Hit Pointy (Body Building) a přísun zkušeností
zvyšující učení (Learning), tím lépe, kouzelníci by pak již od samého
začátku měli trénovat meditaci přidávající Spell Points. Nikdo by neměl
trénovat ve více než jedné zbrani a trénovat by měl pokud možno v té, ve
které má jeho rasa možnost dosáhnout velmistrovství. Co se týče brnění,
tak kožené a kroužkové zbroje časem většinou u bojovníků nahradí
zbroje plátové, takže je chytré vyučit je v dovednosti kožené nebo kroužkové
zbroje pouze na první zkušenostní stupeň, aby mohli příslušnou zbroj obléci,
ale dále je už netrénovat a počkat, až budou moci později na vyšší úrovni
používat i zbroj plátovou, ve které už má smysl je zdokonalovat. Pokud se
vám bude zdát, že vaši lidé dostávají díky své nezkušenosti s
jednoduchým brněním v první fázi hry moc za vyučenou, naučte je základům
uhýbání ranám (Dodge), popřípadě je v tomto ohledu učiňte experty a méně
dopadnuvších ran vykompenzuje počáteční handicap neohrabanosti "práce"
v jednodušší zbroji.
Zatímco magické a bojové umění jste si již jistě
mezi členy své party podle uvedených tabulek velmistrovství rozdělili, zbývá
se ještě rozhodnout pro rozdělení ostatních dovedností. Volba ostatních
povolání (Miscellaneous Skills) je již jen na vás. V následující tabulce
jsem všechny ostatní dovednosti vyjmenoval a seřadil sestupně podle jejich důležitosti.
Je to můj osobní žebříček jejich užitečnosti, takže může být poněkud
subjektivní.
ŽEBŘÍČEK OSTATNÍCH DOVEDNOSTÍ
Učení (Learning) je bezesporu nejdůležitější sekundární
studium. Za většinu důležitých skutků získávají všichni (živí) členové
vaší party zkušenostní body (Experience Points). Pokud někdo z nich ovládá
umění Learning, získá při každém nabytí zkušenosti zkušenostních bodů
o přibližně 10% více, v přímé závislosti na své znalosti učení. Pokud
někomu Learning zdokonalíte na úroveň experta, či dokonce mistra a
velmistra, učí se dvakrát, třikrát či dokonce čtyřikrát rychleji než
ostatní členové party, kteří Learning neovládají. Vzhledem k tomu, že
zkušenostní body Experience Points otevírají dveře novým zkušenostním úrovní
a ty pak umožňují dále trénovat ostatní dovednosti, je logické, že vytrénováním
všech členů party na co možná nejvyšší schopnost učit se zrychlujete
celý proces povyšování všech svých charakterů. A proto se do toho pusťte
hned od samého začátku hry.
Tělesná síla (Body Building) přímo zvyšuje životnost
vašich lidí, tedy jejich Hit Points. Expertiza a další stupně ovládnutí
tohoto umění pak dělají s životností vašich lidí přímo divy, takže do
posilování jistě brzy investujte, abyste se ušetřili příliš častého
nahrávání hry z uložených pozic.
Meditace (Meditation) je obdobná jako předchozí položka
jedná se o zvyšování zásoby kouzelné many vašich kouzelníků. Pro ostatní
je to ztracený čas, ale kouzelníci z many žijí, takže meditaci násobící
jejich Spell Points nutně potřebují.
Obchodování (Merchant) plně poslouží svému účelu,
když v něm vycvičíte jediného člena své party. Ten pak musí obstarávat
veškerý nákup a prodej v obchodech, kovárnách, cestovních buran-agenturách
a chrámech, protože dokáže vyhandlovat takové ceny věcí a služeb, o kterých
se ostatním ani nesnilo. Velmi užitečná věc. Doporučuji zkombinovat
jednomu z lidí obchodničinu s identifikací předmětů. Takový člen party
pak vždy sbírá do svého batohu všechny věci, rovnou je zkoumá a podle potřeby
buď vyhazuje nebo nese s sebou do měst na prodej. Stává se z něj jakýsi
kompletní skladník.
Ovládání zbraní (Armsmaster) je dobré pouze pro bojovníky.
Na dálkové zbraně nemá efekt, takže pro kouzelníky, jiné prskavkáře a
jejich luky a kuše nemá význam. Ale takový trollí rytíř, velmistr v ovládání
zbraní a velmistr v meči, přesekne draka jednou ranou vejpůl.
Rozpoznávaní předmětů (Identify Item) stejně jako
obchodování plně poslouží svému účelu, když v něm vycvičíte jediného
člena své party. Tato postava je pak schopna pozitivně identifikovat i složité
předměty, které můžou být sice cenné nebo užitečné, ale pokud o tom
nemáte ani páru, nemůžete neidentifikované předměty ani prodávat, ani užívat
s nejistotou, jaký magický démon v nich dřepí, ani opravovat. Jeden
identifikátor v partě se rozhodně hodí.
Opravování předmětů (Repair Item) stejně jako
obchodování a rozpoznávání předmětů plně poslouží svému účelu, když
v něm vycvičíte jediného člena své party, avšak s tím, že se na to
klidně můžete vybodnout, nosit s sebou jednu nebo dvě náhradní základní
zbraně o když se vám něco ulomí nebo rozežere od pekelného kaustického
slizu kyselého mloka, skočíte si do nejbližší kovárny nechat si poškozenou
věc opravit.
Odstraňování pastí (Disarm Trap) je už vyloženě
bonusová záležitost, kterou sice v sérii MM nelze obejít pomocí magie, ale
pomocí magických protekcí většinu explodujících pastí v klidu takřka
bez úhony přežijete. Navíc podle mého názoru nemá smysl najímat do party
pouze kvůli mistrovství v odstraňování pastí zloděje nebo mnicha, kteří
jako jediní mohou této úrovně v docílit.
Všímavost (Perception) sem tam odhalí nějaký ten tajný
vchod nebo zmírní či eliminuje účinek nastražené pasti. Jsou to věci,
které se dají obejít okamžitým vyhojením členů vaší party, protože
jen málokdy se stane, že při výbuchu pasti někdo zemře. Podle mého názoru
nemá příliš velký smysl pěstovat si všímatele, ale může to být můj
subjektivní náhled na věc.
Rozpoznávání nepřátel (Identify Monster) je věc,
kterou v podstatě zvládnou kouzla Detect Life a Telepathy, takže nemá smysl
na rozpoznávání monster někoho zbytečně cvičit. Prakticky to jediné, co
má nějaký smysl, když přijde na detailní rozpoznávání nepřátel, je přehled
jejich antimagických protekcí, ze kterého jasně vidíte například, na jaký
druh magie je ta která potvora náchylná a na jaký naopak není. Všechny
ostatní atributy nepřátel jsou v praxi nevyužitelné.
Alchymie (Alchemy) je na rozdíl od minulého dílu nutná
k míchání lektvarů (nikoli k jejich tvorbě), avšak opět bohužel mizí prázdné
lahvičky po jejich požití, takže je všechno v čoudu, protože musíte
neustále chodit do měst pro lahvičky. Je pravda, že si schopný alchymista může
namixovat i hodně silné hojivé i jiné lektvary, ale jakmile skoupíte všechny
lahvičky v blízkých obchodech, je po alchymii. To se na to raději vybodněte
a běžte do posilovny předehnat doping poctivým body buildingem. Pokud byste
se snad přeci chtěli rozhodnout pro hledání kamene mudrců, nedávejte stejné
osobě dovednost alchymie a obchodování zároveň, protože alchymista má svůj
putovní vak věčně nacpaný různými kytičkami, lahvičkami, lektvárky a
ingrediencemi a nevejde se mu do něj žádné zboží na prodej, což často bývají
mohutné štíty a zbroje.
Zlodějna (Stealing) je podle mě skoro na nic, protože
zbytečně snižuje reputaci a zloději nakradou tak málo, že to nestojí za
řeč a není to ani jednodušší než někoho nebo něco prostě zapíchnout a
jeho peníze si vzít. Aby zloděj dokázal otočit něco užitečného v obchodě,
musí už být ve svém řemesle poměrně zdatný, a to už je většinou
moment, kdy má parta zlata a předmětů k přežití víc než dost. Snad jen
možnost bojovat a cvičit se na mistrovské úrovně s lehkou a rychlou dýkou,
popřípadě páčení zámků se může k něčemu hodit, ale, jak jsem již
psal u odstraňování pastí, nemá smysl brát kvůli této dovednosti do
party zloděje.
DOSAHOVÁNÍ VYŠŠÍCH ÚROVNÍ ZKUŠENOSTI
Dosahování vyšších "levelů" je životně důležité
a ač tato hra peče na pravidla AD&D, jedna zásadní věc je tu stejná
-je velmi důležité vkládat si získané zkušenostní body do správných
profesí a trénovat své lidi tím správným směrem, což už jsem zdůraznil
výše. Pokud tedy chcete dospět na vyšší úroveň zkušenosti, musíte se
podívat (kliknutím pravým myšítkem na položku "EXPERIENCE" ve
statistickém menu postavy "STATS"), kolik zkušenostních bodů ještě
zbývá do dosažení možnosti vytrénovat danou postavu na vyšší úroveň.
Počet zkušenostních bodů nutných k dosažení nové úrovně se rovná
momentální úrovni krát tisíc, tedy pro dosažení úrovně čtvrté potřebujete
3x1000 bodů Experience. Jakmile dosáhnete kýžené úrovně zkušeností, číslo
Experience zezelená, což znamená, že se můžete v klidu vypravit do nejbližšího
výcvikového střediska (Training Grounds) a nechat své adepty vycvičit na vyšší
úroveň. Každý trénink trvá sedm až osm dní, ale kupodivu se nijak neodráží
na stavu zásob party. Každopádně než vycvičíte čtveřici svých lidí na
vyšší úroveň, uběhne v herním světě celý měsíc a mohou vám utéci některé
časované questy. Po dosažení každé další úrovně dostanou vaši lidé
podle svého povolání, rasy a stavu určitý počet extra životních a magických
bodů k dobru a rovněž několik speciálních bodů (Skill Points) k vylepšení
svých umění a dovedností. Společenský stav vašich lidí je zpočátku nízký,
tedy například rytíř je pouhým řadovým rytířem. Později ale narazíte
na speciální questy, za jejichž úspěšné splnění získají vaší lidé
vyšší společenský stav nebo, chcete-li, třídu, v rámci své profese. Z
rytíře (Knight) se tak může stát královský jezdec (Cavalier) a nakonec královský
bojovník (Champion) nebo Černý Rytíř (Black Knight) podle orientace na
dobro/zlo, což je něco jako vrchol rytířské profese v Erathii. Kouzelníkova
posloupnost začíná běžným kouzelníkem (Sorcerer), tedy něčím, co si
pracovně nazývám prskavkářem, a pokračuje přes Wizarda až k polobožskému
Arcimágovství nebo nemrtvému Lichovství. Tento společenský stupeň určuje,
kolik životních a magických bodů se vašim lidem po dosažení nové úrovně
zkušenosti připočte a kolik dostanou k dispozici speciálních bodů Skill
Points. Splněním těchto speciálních úkolů a dosažením vyšší společenské
úrovně si tedy vaše parta zajistí rychlejší rozvoj svých dovedností.
NAJÍMÁNÍ POMOCNÍKŮ
Asi osmdesát procent běžného herního obyvatelstva je
tzv. "k pronajmutí". Nabízené služby jsou velmi různorodé a
variují od pomoci při opravě zbraní až po léčení nemocí a otrav. Autoři
hry se bohužel nepoučili z nespokojenosti hráčů minulého dílu a ani teď
nemůžete do party najmout více než dva externí pomocníky. Drtivá většina
nájemných lidí si za svou pomoc žádá procenta z nalezeného zlata a pouze
někteří si vystačí s denním přídělem jídla. Jídlo můžete dokupovat
buď v hostincích nebo třeba sbírat z ovocných stromů (Fruit Tree). Na začátku
hry je vaše parta lidí slabá, takže určitou pomoc externistů potřebuje,
později své lidi natolik vycvičíte, že budete satelitní užírače moci
propustit. Zpočátku doporučuji najmout někoho, kdo si neříká o více než
4% nalezeného zlata, ale zvýší partě například vyjednávačské
dovednosti cen v obchodech (Merchandize), protože ušetřením peněz v
obchodech se účetnictví vaší party najmutím tohoto pomocníka dostane v
celkovém obratu nikoli do minusu, ale do plusu. Je třeba dávat bacha na to,
aby podobný handlíř nesnížil permanentně reputací vaší party, protože
někteří z handlířů, Cikánů nebo zlodějů takovouto negativní vlastnost
mají. Kromě obchodníka není na škodu najmout také učitele, který zrychlí
přísun zkušenostních bodů. Rozhození najímatelných postav se v každé
nové hře mění (stejně jako třeba i umístění předmětů v bednách
apod.), takže vám nemůžu doporučit nikoho konkrétního, mohu vám jen říci,
že já jsem si na začátku hry najal do party učitelku Marjorie the Teacher,
která mi za 3% nalezeného zlata navýšila přísun Experience Points všem členům
party o 10%. Pro začátek rovněž neškodí najmout někoho, kdo přináší
štěstí, já jsem našel kominíka Sonny the Chimney Sweep, který za pouhé
2% nalezeného zlata zvýšil všem členům party štěstí o celých dvacet
procent!
PRVNÍ NÁKAZA
Krajiny MM7 jsou plné nepříjemné havěti, která se vás
bude pokoušet všelijak dostat. Kromě smrti, kterou vyléčí jen Load nebo
(poněkud zbytečná) resurekce, může být váš život ztížen všemožnými
dalšími strastmi, z nichž se nyní podíváme jen na ty základní: pokud
dojde k uštknutí a otrávení jednoho z vašich lidí (Poisoned) a není po
ruce kouzlo nebo svitek na odstranění této potíže, musíte se vrátit do
vesnice nebo města a navštívit hojiče (na Emerald Islandu je hojič ve stanu
Healer's Tent), který za pár zlatých tento problém odstraní. V pozdějších
herních lokacích už hojiče najdete v různých kostelech a chrámech, kde už
služby budou dražší a budou pokrývat větší rozsah "poškození"
vašich člověků. Podobně tomu je s únavou (Weakness), kterou odstraní buď
hojič, odpočinek nebo jednoduché kouzlo Cure Weakness, avšak to je třeba
zakouzlit okamžitě v momentě, kdy na někoho z vašich lidí únava padne.
Dalším nešvarem, který vás může potkat již v počátku hry je nemoc (Disease).
Kromě hojiče dokáže nemoc vyléčiti bud kouzlo Cure Disease, které však získáte
až později, nebo pokud máte ve skupině alchymistu, oranžový nápoj Cure
Disease, který vznikne smícháním červeného a žlutého nápoje. K nemocím
paralyzacím a alchimii se ještě vrátíme, protože se s těmito problémy
setkáte až v pokročilejší fázi hry. Pro teď ale konec teorie a padáme do
hry.
EMERALD ISLAND
Tímto byste měli dost jasno, koho si proč vybrat a co mu
nadělit do vínku. Učiňte tak a hupky do hry. Objevíte se na ostrově
Emerald Island, kde vás čeká první, "zahřívací" test. Místní
hrabě Markham vyhlásil veřejnou soutěž: ten, kdo mu jako první přinese šest
předmětů - červený lektvar (Red Potion), luk (Longbow), mořskou mušli (Seashell),
hudební nástroj (Musical Instrument), klobouk (Hat) a dlaždici z chrámové
podlahy (Floor tile), dostane za odměnu hrad Harmondale v samém srdci
Erathianského kontinentu. Chcete-li si ušetřit nervy, jděte do Options Menu
hry a nastavte si možnost Flip On Exit na ON, protože se pak budete při východu
z budou automaticky otáčet zády ke dveřím (to nic, časem to pochopíte) a
volbu Always Run rovněž nahoďte na ON, aby se vaši lidé netahali po světě
jako šneci. Než se pustíte do hledání "pokladů", řádně se
porozhlédněte po ostrově, vlezte do všech domů a promluvte si se všemi
lidmi. Podle tabulek, které jsem uvedl, začněte své lidi postupně trénovat
v uměních, pro které jste se rozhodli. K dispozici je tu kupodivu téměř všechno
- jak meditace, tak i učení, body building, identifikace a další věci. Z důležitých
věcí tu chybí především obchodnictví a lučištnictví. Nespěchejte s
nakupováním zbraní a brnění, protože vše potřebné najdete zdarma v blízkých
dungeonech. Kupte si členství do guildů Ohně a Vzduchu v domě Carolyn
Weather a členství do guildů Těla a Ducha od Rogera Tellmara. V příbytku
Lorda Markhama se dozvíte podrobnosti o veřejné soutěži a dostanete svůj
první samostatný quest - najít ztracené účastníky veřejné soutěže. Ze
všech fontán ve městě pijte jako diví, protože mají samé pozitivní
efekty. Jedna dává hutnou protekci proti ohni (kdybyste třeba potkali draka),
jiná permanentně přidá patnáct bodů štěstí, další hojí a poslední
doplňuje magii. V hospodách můžete nakupovat jídlo a přespávat, ale není
to nutné, protože jídlo můžete sbírat i klikáním na hořící ohně a spát
tu můžete klidně pod širým nebem. Na pobřeží najdete celkem dvě užitečné
bedny nacpané penězi a na jednom z kopců je zastrčený piedestal, který na
celou partu na dobu celého jednoho dne zakouzlí mocné kouzlo Day of the Gods,
což z vašich nebožáčků udělá takřka supermany a nastává tedy čas
vpadnout do dungeonů a porozhlédnout se po šesti hledaných předmětech.
Podobných sloupků a bonus piedestalů je nejen na tomto ostrově, ale i v celé
hře velká spousta a je dobré chytře využívat bonusů, které nabízí, před
vpády do dungeonů a před souboji vůbec. Nic vás to nestojí a zásoby bývají
nevyčerpatelné (mnohdy však fungují jen jednou denně).
Hned za městem je hejno trapných přerostlých much
Dragonfly a Fire Dragonfly, které když posekáte uvolní přístup do opuštěného
stanu, kde je spousta beden s penězi a jinými užitečnými věcmi. Jednou z věcí,
na kterou v bednách narazíte, je mořská mušle, kterou máte za úkol najít.
Nezapomeňte posbírat mrtvolky všech much, protože u sebe kupodivu mají
spoustu peněz. Jak se do nich peníze dostaly a vešly, je mi záhadou. Dejte
si pozor, aby se za vámi horda much nedostala do města, protože by mouchy
mohly pobít půlku civilního obyvatelstva. V severní části ostrova je maličká
chaloupka a hned vedle ní je vchod do dračí sluje, kde kromě spousty zlata
najdete také druhý ze šesti předmětů - bojový luk Longbow a štít zbylý
po ztracených účastnících soutěže, jehož donesením lordu Markhamo a
splníte zadaný quest. V dračí sluji se moc nezdržujte chňapáním po zlatě,
nebo vás zmerčí drak a bude Load. Strčením jedné hrsti bobulí Widosweep
Berries do prázdné lahvičky vyrobte červený nápoj Cure Vounds a na kopci
nad dračí slují jej vyměňte s dalšími adventuristy za ozdobný klobouk,
který je rovněž součástí soutěže. Z dalších Widowsweep bobulí si
vyrobte další červené hojivé nápoje, protože jeden takový nápoj je také
součástí soutěže. Ve městě se poblíž vaší lodi (před hospodou Two
Palms Tavern) prochází bardka Ailyssa, která vám za pět set zlatých ráda
prodá svou loutnu, a pak už nezbývá nežli se vydat pro předmět poslední
do podzemního Měsíčního chrámu Temple of the Moon. Vchod do něj se nachází
nad vodopádem severně od města. V chrámu je spousto havěti, kterou je třeba
pobít, avšak posíleni kouzlem Day of the Gods by s ní vaši lidé neměli mít
sebemenší potíže. Pokud snad potíže mít budéte, poohlédněte se ve
vesnici po človíčkovi jménem Mr. Malwick, který vám výměnou za
nespecifikovanou budoucí službu daruje velmi mocnou kouzelnou hůlku Wand of
Fireballs, jejíž název jistě mluví sám za sebe. V Měsíčním chrámu
najdete několik tajných skříní ve zdech (v závislosti na pozornosti vašich
lidí), na konci chrámu pak menší kasárna s plnou skříní se zajímavou
zbrojí a hromadou peněz a knihovnu, ve které je část stěny odsunutelná a
odhalí menší tajnou knihovničku, kde najdete poslední hledaný předmět
pro splnění veřejné soutěže - dlažku Floor Tile. V knihovně je spousta
kouzelných svitků s jednorázovým efektem a několik kouzelných knih, jejichž
kouzla se buď naučte nebo si je nechte u sebe, dokud na jejich kouzla nebudete
připraveni. Pokud něco nejste schopni identifikovat, rozhodně to nezahazujte
a nenechávejte si věci identifikovat za peníze, je to zbytečně drahé a vaši
lidé se brzy zdokonalí v identifikaci a všechno si očmuchají sami. Nakonec
si všimněte, že je na kopci nad vchodem do chrámu malá svatyňka Game of
Intellect a udělejte si o ní mentální poznámku. Všech šest předmětů
doneste do vily Lorda Markhama, čímž vyhrajete soutěž a zámek Harmondale
bude váš: Vytrénujte své lidi na maximální úroveň, co to půjde, rozdělte
jim dovednostní body, naučte je novým dovednostem a kouzlům za všechny peníze,
co máte, a pak se odeberte na loď lady Margaret kotvící u mola ve vesnici
(je to loď, kterou jste na ostrov přijdi). Vejděte do její kabiny a hurá do
nového domova - na hrad Harmondale!
HARMONDALE
Městečko Harmondale vás rezervovaně uvítá jako nového
zemského pána. Vaše tvrz je zamořena krysí havětí a hejnem goblinů a
první, na koho narazíte, je unavený sluha, který má pro vás úkol vyčistit
zámek od jeho dočasných "obyvatelů" a pak jej vyhledat v hostinci
On the House v Harmondale. Podívejme se tedy na nejdůležitější lokace v
Harmondale:
Harmondale Townhall - městská radnice pořádá každý měsíc
nový lov na nějaké vysoko postavené "zvíře", jako je třeba Lich
king nebo podobná havěť. Za úspěšný "lov" se tu vyplácejí
dosti vysoké částky čítající tisíce zlatých, takže to jistě stojí za
pokus, ale až budete o něco vytuhlejší než teď.
Mark Manor - Lawrence Mark je mistr v lučištnictví
(Master Archer) a své zkušenosti naučí, když je zájemce bojový kouzelník
Warrior Mage na sedmé úrovni zkušenosti. Cardric the Steadyje velmistr v lučištnictví
(Bow Grandmaster) a o své zkušenosti se podělí za 8000 zlatých, když je zájemce
mistr v lučištnictví na desáté úrovni zkušenosti.
Torrent's (na kopci nad městem) - Torrent je velmistr ve
vodní magii (Water Magic Grandmaster) a své zkušenosti naučí za 8000 zlatých,
když je zájemce mistr ve vodní magii, a to buď Lieh nebo Archmage na desáté
úrovni zkušenosti.
Skinner's House (na kopci nad městem) - Lenord Skinner je
mistr v páčení zámků (Master Lock Picking) a své zkušenosti naučí za
2500 zlatých, když je zájemce zloděj expert na sedmé úrovni zkušenosti.
WelNin Cathedral - kromě povinného hojení zde najdete
quest ve formě prosby Tarina Witherna, abyste pro něj našli a přinesli mu
symbolickou lucernu Lantern of Light z Barrow Downs.
Temper Residence - Ashen Temperje mistryně ohnivé magie (Fire
Magic) a své zkušenosti naučí za 4000 zlatých, když je zájemce wizard na
sedmé úrovni zkušenosti. Darron Temper má pro vás další quest: zajít se
podívat do jeskyní White Cliff Caves po jeho zmizelém bratru.
On The House - místní hostinec, ve kterém se v momentě,
kdy získáte vlastní set karet, dá hrát vynikající karetní hra Arcomage.
Čeká zde váš sluha, až vyčistíte Hrad harmodalský od Goblinů. Když tak
učiníte, pošle vás do kamenného města Stone City v Barrow Downs, kde musíte
požádat trpasličího krále Hothfara IX, aby vám pomohl dát hrad do pořádku.
A konečně je tu Davrik Peladium, který vám dá quest najít jeho pečetní
prsten (Signet Ring) v Jeskyni banditů poblíž zámku Gryphonheart.
The J.V.C Corral - jízdní přepravní služba cestující
za pár zlatek do Erathie, Tulareanského lesa a každou neděli do Arény. Aréna
je čtvercový výběh, ve kterém si zvolíte jednu ze čtyř obtížností musíte
vyrubat všechny potvory, které jsou proti vaší partě postaveny. Když se vám
to povede, dostanete několik set zlatých a něco zkušenostních bodů. Cesta
do Arény ale trvá čtyři dny, takže se to zrovna dvakrát nevyplácí - snad
spíš jako malé povyražení. V blízkosti jízdních stájí se opět, stejně
jako v minulém Might & Magicu, válí několik podkov, které po "použití"
na portrét charakteru přidávají dva dovednostní (nikoli zkušenostní!)
body.
Dále ve městě najdete kompletní zásobu všeho, co pořádné
město má mít - magické gildy země, ohně, vzduchu, vody, ducha, mysli i těla,
tréninkové centrum; alchymistu, banku, zbrojírnu a kovárnu. Stone Skin
piedestal `stojící u brány vás na pár hodin učiní méně smrtelnými a
bude to docela potřeba, protože hned za branami města zuří lítý boj s
gobliny, kteří se opevnili v malé pevnůstce uprostřed plání. Toto gobliní
opevnění musíte samozřejmě zlikvidovat vyhýbajíce se sprše střel z
katapultů a děl, kterými je pevnůstka vybavena,; Jakmile budete uvnitř,
pobijte osádku děl a naučte se s děly pomocí tlačítek zacházet. Teprve
poté, až budete mít dobrý přehled o tom, co, jak a kam střílí, vstupte
do samého středu pevnůstky a otevřete tajný poklop v zemi. Než vybílíte
nalezenou truhlu, rychle přiskočte postupně ke všem čtyřem ovládáním děl
a vystřelte do všech stran něco munice v rychlém sledu. Zachráníte si tím
kejhák, protože se v momentě objevení truhly okolo pevnosti objeví několik
desítek goblinů, které je třeba zmasakrovat rychlou salvou. Než se vydáte
mimo město, vraťte se ještě do svého zámku, celý jej vyčistěte od
goblinů, krys a netopýrů a jděte o tom povědět sluhovi do hostince On the
House. V zámku si dávejte bacha na hromady odpadků, které jsou nakaženy různými
nemocemi. Nejlepší je nechat si je všechny na konec a pak obětovat jednoho
chudáka z party, aby je všechny prohrabal, a jít ho uzdravit do kostela. Také
si dávejte pozor na zapastěné bedny, jejich exploze mohou zdecimovat zdraví
celé party. Pokud nějakou z nich nebudete moci otevřít vůbec, protože to někteří
vaší lidé prostě nepřežívají, pojistěte se před tím kouzly Stone Skin
a Preservation. Stone Skin zvýší Armor class a Preservation dovolí zraněným
vstoupit s body života do minusu, aniž by zemřeli. I když vám tak někteří
lidé padnou do komatu, klidně vybrabčíte bednu a lidi opět uzdravíte pouhým
kouzlem Hojení. Žádné dobré brnění a zbraně nikdy nevyhazujte. Když něco
nepotřebujete a má to cenu alespoň 200 zlatých, uschovejte to a ve městě
pak prodejte.
V maličké vesničce jižně od Harmondale je fontánka
+10 Might, možnost koupit přístup do magických gild ducha (Spirit Guild),
vody (Water Guild) a země (Earth Guild) a quest od Bartoloměje Huma najít
ztracenou svatyni mnichů v Barrow Downs. Také v této minivesničce najdete
velmistra v boji mečem Chadrica Townsavera, který své zkušenosti naučí za
8000 zlatých, když je zájemce Champion nebo Black Knight na desáté úrovni
zkušenosti. Rovněž je zde velmistr v identifikování monster Roven the
Hunter, který se o své znalosti rád podělí za 6000 zlatých, pokud je zájemcem
Lich nebo Arch Mage na desáté úrovni zkušenosti.
Kromě zmíněné gobliní pevnůstky a souboje u ní
najdete na mapě Harmondale asi sedm bonusových beden, které se později lépe
hledají pomocí kouzla Wizard Eye, jež na úrovni Expert ukazuje na mapě i veškeré
poklady. V jihovýchodním cípu mapy najdete vchod do jeskyní White Cliff
Caves, kde na vás čeká hejno již o něco vytuhlejších protivníků jako
jsou podivné zelenkavé zrůdičky Troglodyte Drone a různé druhy slizů,
které nemůžete zabít fyzickými zbraněmi. Řešení je jednoduché - ve městě
kupte svému kouzelníkovi (kouzelnici) kouzlo Fire Aura, které dokáže přidat
libovolné zbrani bonusový ohnivý atribut. Jakmile uvidíte slizy, zapalte si
tímto kouzlem meče, kladiva i luky a pak už to půjde samo. Nezapomeňte, že
na některé vyvýšené stupínky můžete vyskočit pomocí tlačítka X. Na
konci jeskyní narazíte na mrtvolku a balíček (tak už to na koncích dungeonů
bývá) karet Arcomag, který odneste Darronovi Temperoví do Harmondale, abyste
splnili quest. V hospodě pak můžete hrát až do úmoru karetní hru Arcomage,
ale peníze vám přinese pouze první výhra, pak budete muset vyhrát v jiném
hostinci. Pravidla hry Arcomage se zdají být složitá, ale ve skutečnosti
nejsou. U mrtvoly Darronova bratra najdete listinu s radami o v hostinci celý
list pravidel, který si stačí jen prostudovat, trochu zažít a najednou
zjistíte, že hrajete a skvěle se bavíte. Pokud vás zaujaly tři strážní
ohně při koncích cest vedoucích ven z mapy na sever, jih a na západ,
promluvte si s člověkem postávajícím u městské brány (vedle sloupku s
kouzlem Stone Skin). Řekne vám, že máte ohně zapálit, až budete potřebovat
posily proti goblinům z Erathie. V jedné z beden v zámku nebo v gobliní pevnůstce
však naleznete dopis "Letter to Hairbaugh", po jehož přečtení
zjistíte, že ohně nepřivolají posily lidské, ale posily z řad goblinů,
takže muž u brány je zrádce. Ohně proto nezapalujte a na místo toho řekněte
muži u brány, že je zrádce a vykostěte ho.
Co se ostatních menších lokací na mapě Harmondale týče
(oltář, obelisk nebo proměnný "contest pillar"), většinou přijdou
ke slovu až později, takže se jimi pro teď nebudeme zabývat. Z mapy oblasti
Harmondale můžete vycestovat na všechny světové strany: na jih do Barrow
Downs, na sever a na západ do Erathie a na východ do Tulareanského lesa.
Míchání lektvarů
Základní lektvary
červený lektvar = léčí zranění
žlutý lektvar = léčí únavu
modrý lektvar = přidává magii
červený + žlutý = léčí nemoc (oranžový)
červený + modrý = léčí otravu (fialový)
žluty + modrý = probuzení (zelený)
Expert Level lektvary
zelený + modrý = dobytí magických zbraní (zelený/modrý)
zelený + žlutý = zakalení předmětu (zetený/žlutý)
zelený + červený = požehnání (zelený/červený)
zelený + oranžový = léčí šílenství (Insanity) (zelený/oranžový)
zelený + fialový = léčí prokletí (Curse) (zelený/fialový)
oranžový + červený = zrychlení (oranžový/červený)
oranžový + žlutý = Stone Skin (oranžový/žlutý)
oranžový + modrý = ochrana před smrtí (oranžový/modrý)
oranžový + fialový = odstraňuje strach (Fear) (oranžový/fialový)
fialový + červený = Heroism (fialový/čevený)
fialový + žlutý = chození po vodě (fialový/žlutý)
fialový + modrý = štít (fialový/modrý)
Master Level lektvary (bílé lahvičky)
zelený/modrý + oranžový = zvyšuje zásahy u zbraní
zelený/modrý + zelený = zvyšuje personality
zelený/modrý + fialový = zvyšuje počet sekú za kolo
zelený/modrý + zelený/žlutý = velká síla
zelený/modrý + oranžový/červený = všeobecné léčení
zelený/modrý + oranžový/žlutý = tělesná odolnost
zelený/modrý + fialový/červený = odolnost proti Mind kouzlům
zelený/žlutý + oranžový = léčí paralýzu
zelený/žlutý + zelený = zvyšuje intelekt
zelený/žlutý + fialový = zvyšuje zásahy u zbraní
zelený/žlutý + oranžový/červený = odolnost proti Fire kouzlům
zelený/žtutý + fialový/červený = všeobecné léčení
zelený/žtutý + fialový/modrý = odolnost proti Water kouzlum
oranžový/červený + oranžový = zvyšuje rychlost
oranžový/červený + zelený = fire damage u zbraně
oranžový/červený + fialový = shock damage u zbraně
oranžový/červený + oranžový/žlutý = léčí
oranžový/červený + fialový/modrý = odolnost proti Air kouzlum
oranžový/žlutý + oranžovy = zvysuje přesnost
oranžový/žlutý + zelený = léčí paralýzu
oranžový/žlutý + fialový = fire damage u zbraně
oranžový/žlutý + fialový/červený = odolnost proti Earth kouzlúm
oranžový/žlutý + fialový/modrý = Divine Restoration
fialový/červený + oranžový = shock damage u zbraně
fialový/červený + zelený = freezing damage zbraně
fialový/červený + fialový = zvyšuje sílu
fialový/červený + fialový/modrý = zvyšuje štěstí
fialový/modrý + oranžový = freezing damage u zbraně
fialový/modrý + zelený = zvyšuje počet seků za kolo
fialový/modrý + fialový = zvyšuje odolnost
Nejsilnější černé GM lektvary
oranžový/žlutý + oranžový + zelený = +50 Accuracy
zelený/modrá + zelený + fialový = +50 Personality
zelenýlžlutý + zeleny + oranžový = +50 Intelect
oranžový/červený + oranžový + fialový = +50 Speed
fialový/červený + fialový + oranžový = +50 Might
fialový/modrý + fialový + zelený = +50 Endurance
Petr Bulíř
Dodatek k návodu
Tento návod Vám má pomoci jen v hrubé orientaci při plánování
svého postupu ve hře. Patrně to nebudou všechny lokace, ale jen přehled těch
hlavních.
Smaragdový ostrov
Pokud cokoliv nezvládnete tak se k tomu vraťte později
až budete míti více zkušeností. Hlavně se pokuste navštívit co nejvíce
krajin a ty si zmapovat.
V této lokaci se snažím o:
- získat pro všechny své
postavy dovednost luk na 3 dovednostní body.
- koupit pro ně co
nejvíc nových dovedností např.: posilování vnímání, vzdělání, uhýbání
a štít.
Specialisté :
- Rytíř opravování
- Hraničář odstranění
pastí
- Kleric alchymii, meditaci,
obchod, magii těla i ducha
- Kouzelník magii ohně,
vzduchu, vody, země, meditaci, identifik.věcí a nestvůr.
Studny:
- před hospodou - 50 %
odolnosti proti ohni
- vlevo u léčitelky - lze
doplnit manu
- vpravo u léčitelky - lze
doplnit zdraví
- vedle cechu těla - lze
nabrat štěstí trvale
Piedestaly:
- u cechu ohně - rychlost
- u Sally - ohně
- nad pobíhajícími soutěžícími
a jeskyní draka - Dne Bohů
Úkoly - informace
- Vyhrát soutěž:
- Červený lekvar =
karafa + červená přísada.
- Luk = vběhnout,
sebrat a hned zase zpět z Dračí jeskyně.
- Klobouk = výměna za
další červený lekvar s ostatními soutěžícími nebo si počkat až
prohledáte chrám.
- Mušli = lze koupit
od Sally nebo si počkat až dobudete sklad.
- Loutnu = koupíte za
500 zlatých a to jedině od dívky v černém u hospody.
- Dlaždici = dobití
chrámu za firebalem vlevo tajná místnost, v místnosti vpravo majetek,
ale také Klobouk.
- Najít nezvěstné soutěžící:
- Důkazem je štít,
který se taky dá z dračí jeskyně rychle vzít, ale neberte nic jiného.
Sudy :
- síla - červený
- inteligence -
oranžový
- osobnost - modrý
- odolnost -
zelený
- přesnost - žlutý
- rychlost -
fialový
Lektvary léčí :
- zranění
= červený
- únavu
=
žlutý
- magii
=
modrý
- nemoc
= oranžový
- probuzení
=
zelený
- otravu
=
fialový
Lektvary míchá :
- červený
= červený plod
- žlutý
= žlutý plod
- modrý
= modrý plod
- oranžový
= červený+žlutý
- zelený
= žlutý+modrý
- fialový
= červený+modrý
- šedý
= katalyzátor
Šedý musí mít stejnou nebo větší sílu. Lépe je více,
neboť zvyšuje číslo základu/sílu
Profese
|
Dovednosti
|
Hospodský
|
kradení, odstranění pastí
|
Zbrojíř
|
meč, luk, sekyra, palcát, dýka, hůl
|
Kovář
|
štít, kožená zbroj
|
Carolyn
|
členst.v cechu ohně a vzduchu
|
Roger
|
členst.v cechu těla a ducha
|
Léčitelka
|
beze zbraně, uhýbání, obchodování
|
Instuktoři
|
posilování, mistr zbraní
|
Cech Ducha
|
meditace, magie ducha
|
Cech Vzduchu
|
vzdělání, magie vzduchu
|
Alchymista
|
alchymie, identifikace nestvůr
|
Cech Těla
|
meditace, magie těla
|
Magický obchod
|
opravování, identifikace věcí
|
Cech Ohně
|
vzdělání, magie ohně
|
Město Harmondale a okolí.
Než budete moci z města Harmondale kamkoliv je nutno vyčistit
od goblinů i okolí a dobíti tvrze.To proveďte pomocí opakovaných výprav,
při kterých likvidujete jednotlivé skupinky goblinů. Až se budete cítit
dost silní tak vyrazte na tvrz. Nejprve pobijte obsluhu děl. Pak si střelbu
vyzkoušejte, neboť jakmile budete chtít otevřít truhlu, vyrazí na vás zbývající
goblíni. Proto neodklopte hned její víko, ale postupně /dokola/ vystřelte
z děl ať naděláte co nej víc paseky. Pak jěště projděte okolí posbírejte
peníze a je volno. Nejvíce bodů získáte plněním úkolů.
Úkoly - informace
- Butler:
- odstranit i násilím
z hradu goblíny a myši.
- dojednat s trpaslíky
z Mohylového údolí, vyčištění a opravu hradu.
- Tarin v Kostele
- najít ztracenou
lucernu někde v údolí mohyl.
- Darron u Temperových
- bratr ztracen patrně
v jeskyních bílého útesu, karty důkaz.
- Davrick v krčmě
- přišel o pečetní
prsten, který mu ukradli lupiči v Erathii.
?/ Kolem stájí bývají podkovy a o 2° zvyšují
dovednostní body
% /: koně
- pondělí - Erathie
- úterý - Tulareanský les
- středa - Erathie
- čtvrtek - Tulareanský
les
- pátek - Erathie
- sobota - Tulareanský les
- neděle – Aréna
Studny:
Piedestaly:
- u brány vedle
hospody je piedestál hroší kůže, dobrý na goblíny.
Místo
|
Profese
|
Dovednost
|
Umění
|
Markova
|
Lawrence
|
luk
|
Mistr
|
Markova
|
Cardric
|
luk
|
Velmistr
|
Stillwaterovo
|
Straton
|
magie těla
|
Expert
|
Stillwaterovo
|
Yarow
|
členst.cechu těla
|
|
Stillwaterovo
|
Bertram
|
magie ducha
|
Expert
|
Stillwaterovo
|
Alise
|
členst.cechu ducha
|
|
Skinerovo
|
Leonard
|
odstranění pastí
|
Mist
|
Skinerovo
|
Peryn
|
kradení
|
Expert
|
Torrentovo
|
Torrent
|
magie vody
|
Velmistr
|
Kostel
|
Léčitel
|
beze zbraně, uhýbání, obchodování
|
|
Cvičiště
|
|
mistr zbraní, posilování
|
|
Tresor
|
ukládat-vybírat
|
banka
|
|
Withersmythův
|
Ton
|
hůl
|
Expert
|
Withersmythův
|
Douglas
|
kožená zbroj
|
Expert
|
Krewlenovo
|
Fenton
|
identifikace věcí
|
Expert
|
Krewlenovo
|
Shane
|
oprava předmětů
|
Expert
|
Temperovi
|
Ashen
|
magie ohně
|
Mistr
|
Mistova
|
Sheldon
|
uhýbání uhýbání
|
|
Mistova
|
Kira
|
beze zbraně
|
Expert
|
J.V.C.
|
cest.kancelář
|
doprava
|
|
Hospoda
|
občerstvení
|
vnímání, odstranění pastí, kradení
|
|
|
Kovář
|
kroužková zbroj, štít
|
|
Kalená ocel
|
Zbrojíř
|
dýka, palcát, meč
|
|
Bowesovo
|
Matric
|
čl.v cechu ohně
|
|
Bowesovo
|
Carla
|
čl.v cechu vzduchu
|
|
Ottovy vzlášt.
|
|
opravování, identifikace věcí
|
|
Nápoje&Elixír
|
Alchymistka
|
identifikace nestvůr, alchymie
|
|
|
Cech Ohně
|
vzdělání/kouzla
|
|
|
Cech Mysli
|
kouzla
|
|
|
Cech Těla
|
meditace/kouzla
|
|
|
Cech Vzduchu
|
vzdělání/kouzla
|
|
Město Harmondale a okolí.
V lokaci harmondale se snažím získat co nejvíc povýšení
svých postav v dovednostech na experty. Hlavně celou projdu, to platí pro všechny
lokace ve hře. Ověřte si to na mapě, tam je vidět kde jste již byl. Abych
měl dost peněz tak splním 4 úkol, dobudu a vyčistím jeskyně Bílého útesu.
Úkoly - informace
*/ vpravo od cesty k Tulareanskému lesu je
"Obelisk".
Profese
|
Dovednosti
|
Cech Vody
|
kouzla
|
Cech Ducha
|
meditace/kouzla
|
Cech Země
|
kouzla
|
Radnice
|
Lov odměn
|
Do lokace harmondale patří též tvrz, východně od brány.
Na JV od tvrze je svatyně ?, dále pak dům smírčího soudce zvrchu vypadá
jako bílá kytka. Dále k ní patří jeskyně Bílého útesu / jižně od
domu soudce či východně od vesnice./
Tvrz, oltář a soudce.
?/ údajně umožňuje svatyně přenos do země obrů či
naopak?
Jeskyně Bílého útesu.
Vstup je chráněn lupiči, vevnitř jsou troglodyti, ale též
velmi houževnatý, pomalý smaragdový a safírový sliz. Na tento sliz potřebujete
schopnost kouzelníka ohnivá střela, boj je těžký. Avšak je odměněn
bohatstvím. Pokud spadnete někde ze srázu k vodě, nic se neděje dá se vylézti.
Naopak obejíti vodní lokace se vyplatí.
Ves Harmondale
studna:
- přidá 10 % síly - přechodně
Humenovo
|
Bartholomew
|
zasvěcenec ?
|
|
Humenovo
|
Ronald
|
čl.cechu mysli
|
|
Farswellino
|
Ilene
|
čl.cechu vody
|
|
Farswellino
|
Pedron
|
čl.cechu země
|
|
Farswellino
|
Rydric
|
kupec ??
|
|
Kerenovo
|
Johanson
|
magie země
|
Expert
|
Kerenovo
|
Tanya
|
informace ???
|
|
Weiderovo
|
Gregory
|
vnímání
|
Expert
|
Weiderovo
|
Raven
|
identifikace nestvůr
|
Velmistr
|
Chadricův
|
Chadric
|
meč
|
Velmistr
|
Chadricův
|
Turgon
|
sekera
|
Expert
|
- ?/ hodnost zasvěcence získáte
tím, že nejdete mohylu na místě velké síly a budete meditovat u vody.
- ??/ prodává hroty šípů
a kupuje tuloreanské dřevo.
- ???/ nepokoje
Mohylové údolí
osada směrem od Harmondale
Hned za hospodou je na kopci vstup do mohyl. Pokud odstraníte
čarodějnice, které poletují všude kolem, je možno se do mohyl
dostat. Záleží, jak jste silní, ale mohyla č.IX, VII a X se dá zvládnout.
Je to dobré, že získáte dosti peněz. V každé je klíč ten a páky jsou
potřebné, aby jste mohli do další, sledujte plánek.Dále lze jít pokud to
zvládnete nebo se musíte vrátit a zkusit to příště. Pokračoval jsem do
Kamenného města.
Místo
|
Profese
|
Dovednosti
|
Krčma
|
pohostinství
|
vnímání, odstranění pastí, kradení
|
Garnetin
|
Kelly
|
informace ?
|
Fissurův
|
Jasper
|
informace ??
|
Rivenrockin
|
Licia
|
informace ???
|
Rivenrockin
|
Arvin
|
obchodník ????
|
- ? - obchodování, lov odměn
- ?? - o Nighonským tunelu,
medúzách
- ??? - letní kruh, medúzy
- ????/ prodává láhve,
kupuje písek
osada směrem od Brakadské pouště
Studny - Piedestaly
- 25°odolnosti proti ohni
Místo
|
Profese
|
Dovednosti
|
Gemstenin
|
Amethyst
|
informace ?
|
Feldsparův
|
Toolmen
|
informace ??
|
Dalliánin
|
Dállia
|
Informace ???
|
- ?/ orientace v mohylách
- ??/ duchové a medúzy
- ???/ Aréna šampiónů
3 mosty se scházejí na vrchu ostrova, který je
uprostřed. Jeden vede ke vchodu do Kamenného města. Druhý k východu z
mohyly číslo VII. A třetí na další kopec na němž se nachází truhla s dílem
Golema.
Kamenné město:
Vstup do kameného města je na ostrově, vrchem hory.
Nejsnáze se tam dostanete z osady od Harmondale. Stačí jít od krčmy kolem
Rivenrockinova domu /obchodník/ přes most.
Neuvádím běžné obchody, v tomto případě: Leštěnou
zbroj - brnění, Mocné Léky&Nápoje - Alchymista, Hospodu,
Surovinové zásoby - banka, Vyváženou sekeru - zbraně a Válečnou
universitu - cvičiště.
Úkoly - informace
- Spark zničit troglodyty v
dole
- Král Hothfarr IX zachránit
trpaslíky
Studny :
- Studny uvnitř, ale nezajímavé.
Piedestaly
- piedestal vpravo od vchodu
odolnost proti ohni
- b/piedestal vlevo od
vchodu odolnost proti mysli
Profese
|
Dovednosti
|
|
Feldin
|
čl.cechu země
|
|
Balan
|
opravování věcí
|
Expert
|
Critvas
|
plátová zbroj
|
Expert
|
Aldrin
|
palcátu
|
Expert
|
Trip
|
posilování
|
Expert
|
Seline
|
kopí
|
Velmistr
|
Dalin
|
sekera
|
Mist
|
Thain
|
obchodování
|
Expert
|
Welman
|
magie země
|
Expert
|
Z Kamenného města, po splnění 1 úkolu jsem pokračoval
přes Harmondale do Tulareanského lesa.
Plán cesty - skrze mohyly.
V. páka
nahoře -.
IX. */
VII. páka dole -.
|
IX. páka
nahoře -.
VII. */
X. páka dole -.
|
VII. páka
nahoře -.
X. */
III. páka dole -.
|
IX.
páka nahoře V.
I.
VI. páka dole XV.
|
XIV. páka
nahoře V.
XII.
IV. páka dole III.
|
IX. páka
nahoře XIV.
II.
XIII. páka dole V.
|
XI. páka
nahoře VIII.
XIII.
II. páka dole VI.
|
XIV. páka
nahoře XV.
VIII.
III. páka dole XIII.
|
VIII. páka
nahoře II.
XIV.
XV. páka dole XII.
|
XIII. páka
nahoře X.
III.
VIII. páka dole IV.
|
VIII.páka
nahoře IV.
XV.
XIV. páka dole I.
|
II.
páka nahoře I.
XI.
XIII. páka dole VI.
|
XIII.páka
nahoře XI.
VI.
S. páka dole I.
|
S. páka
nahoře XII.
IV.
XV. páka dole III.
|
*/ znamená
východ z mohyly
S/ hledané shromaždiště
|
Plánek důležitých měst v kterých se hra odehrává.
Vyznačené cesty jsou spoje koní.
Tulareanský les
Studny - Piedestaly
- Piestal - štítu
nachází se mezi stany Windsogových a Treasurestonin
- oltář dá 10° odolnosti
proti ohni, vzduchu a vodě.
*/ u vody na útesu - soutěž síly.
**/ k jeskyni na severu se dá vylézt i od vody, půjdete-li k přístavišti a
dáte se vlevo.
Místo
|
Profese
|
Dovednosti
|
Schopnosti
|
Přístav
|
doprava
|
loď
|
1
|
Huův stáj
|
doprava
|
koně
|
2
|
Greinův st.
|
druid
|
vznešený ?
|
|
Varlinin st.
|
|
informace ??
|
|
Dotesův st.
|
Carret
|
vnímání
|
Mistr
|
Blueswanin
|
Payge
|
identifikace věcí
|
Velmistr
|
Whitecapův st
|
Herald
|
magie vody
|
Expert
|
Whitecapův st
|
Tabitha
|
čl.v cechu vody
|
|
Windsongův
|
Sethrik
|
magie vzduchu
|
Expert
|
Windsongův
|
Patrice
|
čl.v cechu vzduchu
|
|
Treasurestonin
|
Kindle
|
magie ohně
|
Expert
|
Treasurestonin
|
Kebhry
|
čl.v cechu ohně
|
|
- ?/ stát se druidem můžete
navštívíte svatyně v Tatalii, Evemnonu a Avlee.
- ??/ tajný průchod z Elfího
hradu do jeskyní na severu.
- Po-Brakardská poušť, Ú-Avlee,
S-Brakarská poušť, Č-Avlee, Pá-nejede, S-Avlee, Ne-nejede
- Po-Avlee, Ú-Deyja+Harmondale,
S-Avlee, Č-Harmondale, Pá-Avlee+Deyja, S-Harmondale, Ne-Deyja
Tulareanský les - Pierpontsko
Neuvádím podrobně obchody běžné v každém městě. V
tomto případě: Přírodní bohatství - banka Lovcova chata - zbraně Kožené
zbroje - brnění Cvičiště, Hospoda, Přírodní léčiva - léčitel
Bublající kotel - alchimista Přírodní magie - prodej věcí. Dále cech země
pro adepty, cech ohně pro mistry, cech vzduchu pro mistry, cech vody pro
adepty.
Studny
- fontána 50 % odolnosti vůči
zemi
piedestály
- vedle cehu země -
odolnosti proti zemi
Úkoly
- 3 sošky byly ukradeny ze
svatyní v Brakarské poušti, Tatalie a Avlee.
- donést dopis králi víl
v Síňi pod horou na území Avlee.
Silverpoitův
|
Claderén
|
kopí
|
Mistr
|
Bithovo
|
Gilad
|
kroužková zbroj
|
Expert
|
Bithovo
|
Inja
|
informace ?
|
|
Suretrailův
|
Jaycin
|
luk
|
Expert
|
Miyonův
|
Miyon
|
kožená zbroj
|
Velmistr
|
Pierpont
|
Radnice
|
lov odměn
|
|
Stonewrightin
|
Lara
|
magie země
|
Mistr
|
Stonewrightin
|
Devon
|
čl.v cechu země
|
|
Benjaminův
|
Benjamin
|
magie ducha
|
Velmistr
|
Pierpont
|
Hrad Navan
|
|
|
Weathersonův
|
Matrec
|
obchodování
|
Expert
|
Ottinův
|
Mortic
|
dýka
|
Expert
|
Ottinův
|
Thom
|
1úkol
|
|
Blackův
|
Alton
|
identif.nestvůr
|
Expert
|
Sowerův
|
|
lovec
|
|
Kerridův
|
Johan
|
2úkol
|
|
Kerridův
|
Robert
|
kupec ??
|
|
Willowbarkův
|
Edgar
|
alchymie
|
Expert
|
Willowbarkův
|
Alik
|
informace ???
|
|
Fiddleboin
|
Grethin
|
odstranění pastí
|
Expert
|
Fiddleboin
|
Karzon
|
informace ????
|
|
- ?/ mapa ostrova Evenmon
patrně je v pirátských jeskyních v Tatalii.
- ??/ prodává dřevo,
kupuje peří.
- ???/ mapa útesu a lov odměn
- ????/ tajný průchod,
nejstarší strom
- ?????/ "Obelisk"
severně nad osadou.
Z Tulareanského lesa jsem odskočil do Avlee s dopisem pro
krále víl a vrátil se zpět s píšťalami. Potom jsem pokračoval před
Harmondale do Erathie. Po odchodu z Harmondale si cestu můžete určovat sami.
Město Avlee
Studny
- u gymnásia odolnost
trvale
- u cechů odolnost proti
vodě,
ale jen dočasně.
Piedestaly
- u chrámu odolnost proti tělu
- za krčmou odolnosti proti
vodě.
Úkoly
- v dolech Rudého trpaslíka
si poradit s nestvůrami. Jedni imuní vůči magii, druzí vůči oceli. Na
konci dolního patra stroj od výtahu kde je nutno na hradit řemen
provazem. Máte hodinu na únik.
|
koně
|
loď
|
Pondělí
|
nejede
|
Tulareanský les
|
Úterý
|
Tulareanský les
|
Erathie
|
Středa
|
Deyja
|
Tulareanský les
|
Čtvrtek
|
Tulareanský les
|
Tatálie
|
Pátek
|
nejede
|
Tulareanský les
|
Sobota
|
Tulareanský les
|
Eráthie
|
Neděle
|
Deyja
|
nepluje
|
Opět nerozepisuji:Hospodu - U zpumprlíka, Zlaté dvorany
- banka, Chrám klidu - léčitel, Avleeské gymnázium cvičiště, Zlomený
luk - zbraně, Avleeská posádka - brnění, cech mysli a těla oba pro
velmistry.
Brightspearino
|
|
mistrovství zbraní
|
Mist
|
Holdenin
|
Casandra
|
kopí
|
Expert
|
Holdenin
|
Kethrie
|
vnímání
|
Expert
|
Swiftfootin
|
Jeni
|
identifikace nestvůr
|
Mistr
|
Deertmuterův
|
Mikel
|
kožená zbroj
|
Expert
|
Deertmuterův
|
Wort
|
sekera
|
Expert
|
Greenstormin
|
Rislyn
|
magie vzduchu
|
Mistr
|
Infernonův
|
Medvari
|
kroužková zbroj
|
Mistr
|
Infernonův
|
Infernon
|
kupec ?
|
|
Snickův
|
Steagal
|
bojový mág- 1úkol
|
|
Jilliánin
|
Jillián
|
hůl
|
Velmistr
|
Ravenhairino
|
Karla
|
magie vody
|
Expert
|
Ravenhairino
|
Ashanda
|
čl.v cechu těla
|
|
Ravenhairino
|
Ashanda
|
informace ??
|
|
Featherwindův
|
Myles
|
magie mysli
|
Mistr
|
Featherwindův
|
Razon
|
čl.v cechu mysli
|
|
Featherwindův
|
Razon
|
informace ??
|
|
Luxus.
|
kočáry
|
doprava koně
|
|
Přístav
|
doprava
|
lodě
|
|
- ?/ prodává víno, kupuje
skleně.láhve
- ??/ Síň pod horou je na
severozápad od města, obydlí víl.
Země Erathie :
Pevnost Riverstride :
zatím zákaz vstupu návštěv /uvidíme při další hře/
Před pevností jdeme-li z Erathie je cesta doleva k
Deyjvským pustinám. Na ní se nachází studna dávající vám přechodně 10°přesnosti.
Kolem studny jsou tři domy a nad ní se nachází zpět vlevo od silnice jeskyně
banditů.
Norisův
|
Noris
|
boj beze zbraně
|
Velmistr
|
Dreamwughtin
|
|
magie ducha
|
Mistr
|
Wainovo
|
Wain
|
uhýbání, informace ?
|
Velmistr
|
?/ Wain - ve stokách žije mistr lupičů Bill Lasker
Před pevností za vodou vpravo najdeme 3 stany a od nich
na JJZ se nachází oltář dávající trvale 10° štěstí.
Garethův
|
Gareth
|
oprava předmětů
|
Velmistr
|
Forgewightův
|
Dezián
|
plátová zbroj
|
Mistr
|
Prettin
|
Prettin
|
informace?
|
|
- */ za 1 stanem je - soutěž
odolnosti
- ?/ piedestály zvyšují
odolnost a při vítězství na výzvu dostanete body
- ??/ u vody
"Obelisk".
Půjdeme-li před pevností vpravo podle vody narazíme na
jeden ze vstupů do stok. Další jsou, jdeme-li v Steadwicku když z přístavu
půjdeme podél vody doleva i doprava.
Město Steadwick
Na začátku města směrem od pevnosti, pod hradem, se
nachází cechy těla pro mistry, ducha pro velmistry a mysli pro adepty.
Neuvedeny jsou zbraně, brnění, cvičiště, radnice, alchymista, prodej potřeb,
banka, hospoda a Dům útěchy - léčitel.
Úkoly
- Gina - vyhrát v 13 hospodách
hru "Arcomage"
- Norbert - doručit dopis vévodovi
Studny
- vedle Laraselleova je
studna dává 20 % odolnosti těla přech.
- v květinových záhonech
vám přidá 2° síly trvale
Piedestaly
- piedestál hrdinství se
nachází u cehů.
- za domem útěchy Dne Bohů
Cardrinin
|
Kera
|
informace ?
|
|
Ravenhillin
|
Payge
|
meč
|
Expert
|
Talionin
|
Karlin
|
informace ??
|
|
Tishin
|
Peygy
|
informace ???
|
|
Agraynelin
|
Cloud
|
výrobce *
|
|
Soubrovwův
|
Robert
|
výrobce **
|
|
Laraselleovo
|
Qillain
|
výrobce ***
|
|
Castrovo
|
|
informace ????
|
|
Wolverton
|
Randal
|
štít
|
Expert
|
Guthwulfův
|
|
informace ?????
|
|
Cardronino
|
Heather
|
čl.v cechu Mysli
|
|
Dirthmoorův
|
Tilgar
|
čl.v cechu Těla
|
|
Eversmylův
|
Wilbur
|
čl.v cechu Ducha
|
|
Barnesin
|
Gina
|
1úkol
|
|
Juliánův
|
Julián
|
magie mysli
|
Expert
|
Heartswornův
|
Tristen
|
magie těla
|
Expert
|
Hillierovo
|
Pip
|
kupec ??????
|
|
Trushovo
|
Norbert
|
2úkol
|
|
Talreisho
|
Rawu
|
informace ???????
|
|
Orgovo
|
Frederic
|
informace????????
|
|
Quixotevo
|
Sir Charles
|
křižák
|
|
Havetsův
|
Norbert
|
palcát
|
Expert
|
- ?/ Kera - Bill Lasker je
mistr zlodějů občas pracuje pro vrchnost. Žije ve stokách.
- ??/ Karlin - nejkrásnější
ze všech je "Alice Hargreaves"
- ???/ Peygy - v zadní části
domu ve středu města žije bláznivý muž, který je křižák.
- ????/ vévoda Markham je
na zámku v Tatalii.
- ?????/ v dolech Rudého
trpaslíka se nachází medůzy.
- ??????/ Pip - prodává peří,
kupuje hroty šípů.
- ???????/ Rawu - učitele a
obchod
- ????????/Frederic - povýší
vás na šlechtice, pobijete-li nemrtvé v straši delném domě v Mohylovém
údolí.
- * předmět vyrobí
zadarmo z přinesené rudy - i opakovaně
- ** zbroj
- *** zbraň
Doprava
- lodě
- Po-Avlee, Ú-Tatalie,
S-Brakadská poušť, Č-Tatalie, Pá-Avlee, S-Tatalie, Neděle-nepluje.
- koně
- Po-Tatalie+Deyja, Ú-Harmondale,
S-Tatalie+Brakadská poušť, Č-Harmondale+Deyja, Pá-Tatalie,
S-Harmondale+Brakadská poušť, Neděle-nejede.
Po zmapování Erathie jsem zaskočil do Tatalie splnit úkol
2, vyplenil jeskyně banditů a našel pečetní prsten. Zabojoval si s raubíři
podél vody před pevnosti. Obešel od vody pevnost zlevé strany a vrátil se
po mostě do Erathie. Kde po vyřízení svých věcí jsem pokračoval do
Harmondale s prstenem pro body.
Město Tatalie
Neuvedeno podrobně. Banka, hospoda, chrám, vinný sklep,
modlitebna a zámeček vévody.
Studny
- u Viscontiho 20 %
odolnosti proti vzduchu - dočasně.
- za Fistovým domem u sklíp
ku dá 2° rychlosti - trvale.
Piedestaly
- u Brebenova domu piedestál
kamenné tváře.
- u chrámu piedestál
hrdinství
Úkoly
- Ferdinand - chce 3 obrazy
z nádvoří hradu Ironfistů.
*/ Obelisk na severozápadě od města
**/ oltář u moře na jihozápadě
Doprava
- Koně: jezdí jen do
Erathie - v úterý, čtvrtek a sobotu.
Bremenův
|
Xavier
|
magie mysli
|
Velmistr
|
Bremenův
|
Xavier
|
informace ?
|
|
Riverstoneho
|
Solomon
|
magie ducha
|
Expert
|
Stormeyino
|
Kyra
|
magie vzduchu
|
Expert
|
Greydawnin
|
Kerin
|
kopí
|
Expert
|
Arinův
|
Flynn
|
meč
|
Expert
|
Rothamův
|
Bratr
|
palcát
|
Mistr
|
Viskontiho
|
Ferdinand
|
1úkol
|
|
Reddingin
|
Lisha
|
magie ohně
|
Expert
|
Fistův
|
Tonken
|
dýka
|
Velmist
|
Caldřin
|
Calindra
|
kupec ??
|
|
Bombach
|
Bratr
|
magie těla
|
Mistr
|
Wackův
|
Wacko
|
informace ???
|
|
Tarenův
|
Taren
|
odstranění pastí
|
Expert
|
Moreův
|
Thomas
|
opravování věcí
|
Mistr
|
Triciin
|
Tricia
|
kroužková zbroj
|
Expert
|
Consciencův
|
Pip
|
informace ???
|
|
Steelův
|
Trent
|
mistrovství zbraní
|
Expert
|
Evrilův
|
Evril
|
kradení
|
Velmistr
|
- ?/ příbojové jeskyně
se nachází na ostrově na západě.
- ??/ Calindra prodává písek
a kupuje eurothské víno.
- ???/ plavební řád lodí,
o obchodování
Ostrov pirátů, je severozápadně od přístavu, nachází
sen něm obchod se zbraněmi. Samozřejmě, že i vchod do příbojové jeskyně,
kde v tajné schránce na lodi je mapa.
Osada Tatalie na severu
Mimo 3 domů tu je cvičiště, prodej zbraní a cech žoldáků
/to jest domov všech šermířů, kteří se dali k banditům/.
Studna
- dává 20 % TZ - přechodně
Isramův
|
Isram
|
mistr štítu
|
Mistr
|
Stonecleaverův
|
Karn
|
velmistr sekery
|
Velmistr
|
Stonecleaverův
|
Karn
|
informace ?
|
|
Weldrickův
|
Lotts
|
plátová zbroj
|
Expert
|
- ?/ drak Wromthrax
Nemilostrdný je na severo západě od cechu žoldáků.
Deyja
Osada Deyja I.
Do osady Deyja I. se dostanete koňmi buď z Erathie, Avlee
nebo Tulareanského lesa. Okolí na sever je zamořeno harpyemi, které chrání
i vstup do předsíní Jámy. Na jihivýchodě od osady je oltář a na severozápadě
je osada II.
Studny
- u stájí nic
- před Fulburnovými 2°
trvale inteligence
Piedestaly
- u stájí piedestál
hrdinství
Doprava
- Koňmi: v po. st. a pá.
Erathie; v út. čt. a so. Tulareanský les.
Shadowrunner
|
Leane
|
mistr kradení
|
Mistr
|
Oxideho
|
Feris
|
informace ??
|
|
Kedrinův
|
Kedrin
|
informace ???
|
|
Felburnův
|
Patwin
|
velmistr palcátu, inf. ????
|
Velmistr
|
Nighotorawlerin
|
Jasp
|
magie temnoty
|
|
Wisemanino
|
Barbara
|
meditace
|
|
Snob.
|
goblín
|
hospoda
|
|
Věrní oři
|
doprava
|
koně
|
|
- ?/ oltář vám dá trvale
10° odolnosti proti zemi, tělu a mysli.
- ??/ o rozlobených stromech
a lovu odměn.
- ???/ o rozlobených
stromech a učite lích na experty.
- ????/ Jáma - podzemí
Deyji kam se dostanete přes předsíně jámy, jsou v severní Deyji.
Na jihozápadě je dům Williama Setaga - zloducha. Na západ
vede další cesta k poslední strážní věži č. 6, která je vlevo od
cesty. Vpravo od cesty je "Obelisk" poblíž kterého stojí 3 domy,
chráněné zombiemi a chodícími mrtvolami.
Hawkerovo
|
Damon
|
informace?
|
|
Avalancheovo
|
Avalanche
|
mágie země
|
Velmistr
|
Putmanino
|
Agatha
|
vzdělání
|
Expert
|
- ?/ učitelé na experty
Osada Deyja II.
Na sever odtud se nalézá osada Deyja II. Vzlášť neuvádím
Dveře smrti - prodej věcí, Crám Temnoty - léčitel, cech Ducha pro mistry,
Začouzená ampule - alchymista.
Studna
- za Harlinim plná chlastu.
- za chrámem 10°
odolnosti, jen přechodně.
- dá 10° odolnosti proti
ohni, jen dočasně.
Piedestaly
Claereye
|
Petra
|
vnímání
|
Velmistr
|
Kerandino
|
Malisha
|
čl.v cechu Ducha
|
|
Nevermorenův
|
Halián
|
informace ?
|
|
Harlinin
|
Harli
|
informace ??
|
|
Slicerův
|
Tugor
|
meč
|
Mistr
|
Undervhadowův
|
Seknit
|
čaj
|
|
Falkeov
|
Daeldalus
|
kněz ???
|
|
Drakenin
|
Linda
|
informace ????
|
|
Morgunino
|
|
informace ?????
|
|
Bothamův
|
Edgar
|
mistr zbraní
|
Mistr
|
- ?/ profesionální lov odměn
učí Sower v Avlee.
- ??/ výzvy a obchodování
- ???/ jižně od Brakady se
nachází ostrov na kterém stojí starý chrám, který je nutno najít.
Mohli by o něm vědět piráti v západní Erathii v příbojo vých jeskyních.
- ????/ hledáte-li práci
obraťte se na mistra vraha v Jámě.
- ?????/ vrahové, lov odměn.
Oblast Brakadské pouště
Do této oblasti se můžete dostat normálně pěšky, koňmi
či lodí. Pohybovat se v ní můžete pěšky, pomocí teleportů a někde jen
pomocí létání. Do mohylového údolí se dá odtut jít jen po svých.
Budete napadáni divokými gryfy, kteří okupují celé okolí.
Doprava
- loď : Po-Tatalie, Ú-
Evermon, S-Tatalie, Č-nejede, Pá-Tatalie, S- Tulareanský les, N- Erathie.
- koně : Po-Erathie, Ú-Harmondale
, S-Erathie, Č-nejede, Pá-Erathie, S-Harmondale, N-Erathie.
Studny
- u stájí jen pro koně
- 2/ u školy kouzelnictví vám
dá 25° inteligence a osobnosti, ale jen dočasně
Piedestaly
- u teleportu stáje je
piedestál odolnosti proti zemi
- u neoznačeného teleportu
je piedestál štítu
Úkoly
- povýšení na čaroděje
lze získat tím, že sestavíte vlastního golema, z dílů, které jsou
rozházeny po celém kontimentu až k Avlee.
Pěšky se dostanete, jak z přístavu tak i ze stájí na
následující místa: centrální náměstí kde se nalézá 9 teleportů a dva
piedestály, oltář je v severozápadním rohu, doly Rudého trpaslíka v
severovýchodním kousek od stají či rybníka, severozápadně od přístavu
je skupinka domků:
Hollyfieldino
|
Kelli
|
posilování
|
Expert
|
Watershedův
|
Bryce
|
alchymie
|
Expert
|
Watershedův
|
Janet
|
čl.v cechu vody, informace ?
|
|
Stoneův
|
Spryder
|
uhýbání
|
Expert
|
Stoneův
|
Puddle
|
boj beze zbraně
|
Expert
|
Sweetův
|
Lysander
|
informace ??
|
|
- ?/ Oblačné město leží
napůl v oblacích, správný teleport se nachází ve středu Brakady.
- ??/ pokud si zvolíte
cestu dobra tak se sem vraťte.
Dosažitelný od stájí je dům Smilinga a přes teleport
od chrámu světla se dá skočit k Bensonovi.
Smiling
|
Jack
|
dýka
|
Expert
|
Smiling
|
Wil
|
luk
|
Expert
|
Centrální náměstí : nerozepisuji teleporty ke stájím,
dokům, hospodě, cechům záře a vody, dva ke chrámu světla, 1neoznačený u
piedest. štítu k trojůhelníkové klembě a 2 na tři místa.
teleport
|
škola kouzel.
|
čaroděj 1úkol, knihovník ???
|
|
Místa dosažitelná pouze létáním, cestu na Oblačné město
zatím neznám.
Zimmův
|
Gary
|
nic
|
|
Zimmův
|
Samuel
|
identifikace věcí
|
Mistr
|
Brandův
|
Brand
|
plátová zbroj
|
Velmistr
|
Lightswornův
|
Ethon
|
magie světla
|
Expert
|
Lightswornův
|
Tessa
|
meditace
|
Mistr
|
Rowanin
|
Leda
|
šampion ????
|
|
Applebeeho
|
Issac
|
vzdělání
|
Expert
|
Pedertonovo
|
Elisa
|
hůl
|
Mistr
|
Artef.+Starož.
|
prodej věcí
|
|
|
Edmond.amp.
|
alchymista
|
|
|
Alashandřin
|
Alashandra
|
informace ?????
|
|
Gaylein
|
Gayla
|
magie vzduchu
|
Velmistr
|
Brighamův
|
|
obchodování
|
Velmistr
|
- ???/ půjčit čarodějné
knihy na 1/2 roku za 5000
- ????/ ne dřív než
budete šlechticem
- ?????/ kniha božského zázraku
je patrně pod Deyji v Jámě.
- ??????/ obelisk je ve středu
oblasti
|