Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Quest For Glory 1: So You Want To Be A Hero - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Quest For Glory 1: So You Want To Be A Hero
Úvod
Většinu akcí nemusíte dělat v pořadí, v jakém
je prezentuje tento návod. Tato hra vám dává poměrně velkou svobodu a
volnost. Je také škoda jet tuto hru striktně podle návodu, proto bych vám
spíše doporučil, dívat se do něj pouze v případě nejvyšší nouze a to
ještě jen jedním okem za svitu luny kdesi v zapadlém hvozdu, kde v mlžném
oparu tančí víly a do vašich slechů proniká tichý vábivý hlas Erany.
Ale pozor! V této hře je spousta možností si to nenávratně pohnojit. Takže
mějte po ruce vždy více uložených pozic a ve hře se chovejte nanejvýš
slušně! Jinak se zdárného konce jen těžko dobéřete. To, že se hra pro
každý charakter různí už patrně víte, takže se nedivte, když se budete
s návodem v určitých pasážích rozcházet. Také si dávejte bedlivý pozor
na den a noc, do některých míst se za dne nedostanete a na dalších je to v
noci o obě patra (tzv. o hubu). A teď už šupky hupky na návůdek od našeho
čtenáře, který jsme byli nuceni trochu upravit a doplnit. A snažte se nehrát
jako o závod a pečlivě proklikejte vždy celou obrazovku. Jinak se připravíte
o různé legrácky.
START
Na začátku si důkladně prolezte a prokecejte
celé město, abyste věděli, kde se kdo ukrývá a co je kdo zač. Zajděte ke
kentauřici Hildě a kupte si od ní asi 50 jablek. Opusťte město a vydejte se
k ledovému obrovi a jablka mu dejte. Dá vám za ně drahokam, který si
ponechte (nesnažte se ho později prodat u překupníka, bude se hodit). Jděte
k lišce a osvoboďte ji. Teď jděte k domu léčitelky a seberte ze země kamínky.
Ty hoďte po ptákovi v hnízdě. Zkuste vyšplhat na strom (můžete použít i
kouzlo ‘FETCH’) a sebrat prsten z hnízda. Pokud se vám to hned nepodaří,
nezoufejte, žádný učený z větve nespadl. Prsten dejte léčitelce. Ta vám
za něj dá peníze a velký… . Pokud se chcete trénovat bez riskování (když
spadnete ze stromu, tak vás to zraní) jděte do hradních stájí a hrabte hnůj
co to de (dostanete 5 stříbrných za každou směnu a pak se tu můžete i
vyspat). Bojovník (Fighter) se tu může trénovat s mistrem boje, který sem
občas zaskočí.
THE CITY OF SPIELBURG
V noci jděte do tmavé uličky u místního lokálu
a až vás přepadnou zlodějíčci, tak jim udělejte znamení (rukou klikněte
na horního zloděje), řekne vám heslo. Jděte do lokálu a seberte papírek.
Řekněte Drtičovi heslo (Mečucha), pustí vás do Cechu zlodějů. Zde si u
železných dveří v rohu místnosti můžete nakoupit nářadí na vloupačky
a taky prodávat kradený zboží. Rozhodně v lokálu nepijte Dračí dech
(pokud nejste extrémní tvrďák). V Cechu dobrodruhů si promluvte se strážcem
(uklízečem, údržbářem, jediným členem, spacím pytlem atd.) cechu a zapište
se do knihy dobrodruhů. Na nástěnce se můžete dozvědět, kdo si žádá vaši
asistence. V obchodu s kouzly si můžete koupit kouzla FETCH, OPEN a FLAME DART,
ty se hodí jenom těm, kteří mají vlastnost magic alespoň 1. Taky si tu můžete
koupit elixíry, ale léčitelka je má levnější. Jediná výhoda je, že je
tu otevřeno 24 hod. denně. V noci se můžete vloupat do domů a brát co
chcete (skoro). V domě staré důchodkyně (ta co tak silně zařezává na
verandě) seberte svícen, perly a peníze. Nechoďte nahoru do schodů… číhá
tam na vás kočička. Další dům, který můžete vybílit, je vedle prodejny
se zbraněmi. Vezměte vázu, svícen a prohlídněte sejf za obrazem a noční
stolek, zkuste otevřít skříňku na stole, ale bacha, má to jeden háček.
Takto nakradené zboží můžete šmelit v zlodějském cechu. V hostinci se můžete
nadlábnout a také vyspat, ale je to na nic, protože můžete spát i jinde a
zadarmo (na Eranině místě, u dryády, u Henryho ve stájích).
HERE WE COME
U Erany zakouzlete OPEN na kámen, ten se otevře
a další kouzlo je vaše (můžete se tu taky vyspat, to vám obnoví sílu,
zdraví i manu). U goblinů si můžete trochu zabojovat a nahrabat si peníze.
Jděte k babě Jaze a promluvte si s lebkou. Souhlaste s dohodou a až vám řekne
rým, tak ji dejte drahokam. Otevře vám cestu k chaloupce, ale ještě tam
nelezte. U plivajících kytek se pokuste sebrat semínko (nebo použijte kouzlo
FETCH), můžete taky na kytky házet kamínky. Jděte k Dryádě (až narazíte
na bílého jelena, tak běžte za ním, dovede vás až k ní). Řekněte že
jste přítel lesa (což jste museli nebo budete muset ještě dokázat) a že jí
pomůžete. Dejte jí semínko plivající květiny. Až spadne kouzelný žalud
pod strom, tak ho seberte a jděte s ním k léčitelce. V tento moment byste ji
už měli být schopni vrátit její prsten. Řekne vám ingredience do
Odkouzlovadla. Magický žalud už máte, květiny z Eraninyho místa získáte
u Erany (překvapivě). Zelenou kožku získáte tak, že si u kulíků promluvíte
se zeleným kulíkem o kožce. Můžete tu získat další kouzlo, stačí si o
něj jen říct. Levitující vodu naberte z jezera do prázdné lahvičky,
kterou si můžete koupit, nebo vám zbude z vypitého elixíru. Prášek od víl
získáte, když v noci půjdete k magickému kruhu a tam zatančíte (samozřejmě
si o něj musíte říct a mít na něj prázdnou lahvičku). NELEZTE do magického
kruhu, nebo zažijete tanec života (bohužel poslední). Až dosbíráte všechny
věci, dejte je léčitelce a ona by vám měla za chvíli - den dva (nebo taky
stačí vyjít ze dveří a hned se zase vrátit - Sorvin) připravit
Odkouzlovadlo. Mezitím jděte k Levitujícímu vodopádu a vylezte ke dveřím
po neviditelném žebříku. Zaťukejte a poodejděte kousek doprava nebo jste
dole (můžete zakouzlit OPEN…na procvičení). Zde řekněte poustevníku
Henrymu o kouzlo TRIGGER. Jděte k jeskyni a zabijte obra (nebo ho můžete i
obejít). V Jeskyni dejte medvědovi najíst (cokoli…jablka, květiny,…nebo
kouzlo CALM). Za medvědem zabijte Kobolda (zloděj-thief: dopližte se k němu
a čapněte mu klíč a houbičky (kdo ví na co je má; bojovník-Fighter: zabít
mečem; magik- Mage: kouzlo FLAME DART na něj) a vemte mu klíč. Můžete tu
najít skrytý (neviditelný) poklad (na dně jeskyně). Odemkněte medvědovi
řetěz a baronet je volný (je to pěknej nafoukanec…bych ho tam nechal shnít
(souhlasím - Sorvin)). Jděte na hrad a dostanete odměnu. Teďka se jukněte
do lokálu a vemte si další papírek. Brzo si Bruno bude povídat s týpkem u
Terče o tajném vchodu. Jděte tam raději ze strany. Až domluví tak banditu
zabijte dýkou, nebo to obejděte (Bruno stojí v lese pěkně blbě) a dojděte
přímo k terči zespoda, a pak ho můžete zabít fér (že by ten terč? :-)
– Sorvin). Vezměte mu klíč. Jděte k babě Jaze (promluvte si s chaloupkou,
a pak jí řekněte rým, ale nestůjte přímo pod ní…bác) a souhlaste, že
jí donesete kořen Mandragory. Ten získáte, když se o půlnoci namažete
elixírem proti nemrtvým (kupte si ho u léčitelky), a pak jděte na hřbitov
a vytrhněte ten červený kořen roustoucí z jednoho z hrobů. A rychle s ním
zpět k babě Jaze.
THE LAST PART OF THE QUEST
Jděte k antverpovi a klikněte chodícím
kurzorem přímo na něj (hlavně ho nerozzlobte, nebo něco zažijete). Teď je
antverp vedle vás. Prozkoumejte kamenné dveře, najdete klíčovou dírku.
Otevřete si klíčem od bandity. Až budou dveře otevřeny, nezapomeňte na
slovo, o kterém se bavil Bruno s druhým banditou. V jeskyni pak jděte dolů
doprava. Až vyjdete ven, narazíte na Minotaura. Dá se omámit kouzlem CALM
nebo RAZZLE DAZZLE (to získáte u Erasma když si s ním zahrajete jeho
hru…jde o to dostat svůj plamének dolů, musíte kouzlem FETCH přemisťovat
mosty a žebříky a TRIGGERem si zmenšíte či zvětšíte plamének). Můžete
ho také zabít ručně, je celkem pomalý, stačí teda pořád píchat, ehm.
(a kam? – pozn. redakce), pak mu vybrakujte palcát a můžete sejít. Následující
dřevěné dveře můžete otevřít kouzlem OPEN, nebo přelézt přes kůly.
Nyní jste asi v druhé nejtěžší lokaci ve hře. Jděte doleva, a pak k pravému
mostu (je označen bílou tečkou). Přejděte ho a podívejte se na drát před
sebou (oko kurzor), jinak na vás spadne antverp (tohle mi celkem zatopilo),
vejděte do dveří. Zde je to tuhé dost. Zavřete dveře a až k nim bandité
přijdou a pak zase odejdou, přisuňte židli k pravým horním dveřím (důležité
- bandité se NESMÍ dívat). Když do místnosti vejdou bandité, tak se
postavte ke svícnu, a až budou před ním, tak ho poražte. Až budou na levém
konci stolu, vyskočte na něj, a pak se zavěšte na lustr a bandité jsou zneškodněni
(zde se to musí dobře načasovat). Jděte do levých horních dveří.
Promluvte s Jorikem a něco po něm hoďte (kouzlo…), jinak bude pěkně
otravnej. Teď jděte doprava, a až spadnete, tak se rukou zachyťte vpravo. Jděte
doprava a vyjdete vlevo nahoře, zde zatáhněte za řetěz a rychle upalujte zpátky
doprava a pak nahoru do dveří (rychlost je zde celkem potřebná). Zde se setkáte
s vůdcem banditů. Až přeskočí stůl, tak na něj vylijte Odkouzlovadlo
(musíte být pohotový). Promění se v Elsu. Vy si poté nezapomeňte vzít ze
stolu zrcadlo a 2 elixíry. Vyjděte vpravo nahoře. Jste zase u antverpa. Teď
můžete hru skončit pokud půjdete na hrad, avšak Spielburg má ještě jeden
problém…babu Jagu. Jděte tedy do její chaloupky a nenápadně vytáhněte
zrcátko a…Baba Jaga zmizela nenávratně do Prčic (jak víme z dalších dílu,
žel (naštěstí) jen dočasně). Teď konečně jděte na hrad a titul
“Hrdina Spielburgu” je váš.
|