Návod:
![](img/n.gif)
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Ring - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Ring
Na náměstíčku si promluvte se všemi sochami a
pak se spusčte dírou v zemi k otáčivému kolu, kde si můžete vybrat, kterým
dobrodružstvím hru začnete. Alberich Až si promluvíte s trpaslíkem, popojděte
do pravého kouta, kde klikněte na sklenici (získáte žábu), klikněte na
ornament na zdi (trpaslík vám ho nebude chtít dát, ale když na něj použijte
Brutality, tak změní názor) a pak ještě seberte pyramidku - Loge's Tear.
Vyjděte před jeskyni a nasedněte na motorku. Nastartujete ji tak, že nejdřív
otevřete poklop, pak do něj strčíte potvoru jménem Glug, kterou máte v
inventáři a nakonec jí zásobíte minerálem z inventáře. Sjeďte až úplně
na konec kolejí, které do další místnosti, ale neslézejte z motorky, otočte
to a rovnou se pusčte zase zpátky.
Tentokrát ale neodbočujte do jeskyně s trpaslíkem,
nýbrž jeďte pořád rovně, až přistanete přímo před kontrolním
panelem. Na ten klikněte a na místo chybějící páté části vložte svůj
kousek z inventáře. Pak na jednom z dílků postupně zmáčkněte všechna
malá tlačítka podle pořadí, v jakém se odvíjí vyprávěný příběh
(1=zelená část, kterou jste do skládačky dodali vy, 2=modrá, 3=tmavě hnědá,
4=světle hnědá, 5=červená) a jako poslední zmáčkněte prázdné hnědé
tlačítko. Poté se rozsvítí kontrolky na hlavním panelu, na které pak
dvakrát máčkněte - nejprve zmizí skládačka a poté se objeví hologram
dolů. Bohužel jen na chvíli, takže použijte brutality na místo, kde se
hologram objevil - a on se tam objeví znova a už na stálo. Na hologramu je možné
pohnout pouze jedinou části, proto s ní pohněte, pak hologram deaktivujte a
i s křeslem se vydejte na jízdu na druhou stanu od ovládacího pultu. Přistanete
u puzzlu - všechny tři díly otočte tak, aby k vám byl obrácený červený
kruh. Až se vám to povede, otevře se vám cesta do další místnosti, kde v
jednom z postranních otvorů najdete helmu, do níž strčte žábu, a ve
vejcovitém útvaru uprostřed je jakási antigravitační hmota, která se taky
bude hodit. Přesuňte se zpátky ke kontrolnímu panelu, aktivujte hologram a
proveďte na něm takové úpravy, abyste část dolů zatopili (je třeba
pohnout s jednou překážkou u dolní modré roury a pak opět přetočit zpátky
tu část, s níž už jste hýbali minule). Deaktivujte hologram a pohněte s pákou
nalevo, což vás opět dopraví k vaší motorce. Jeďte až na konec kolejí
do namodralé místnosti, v níž jste předtím jen otáčeli, tentokrát tam
ale vystupte. Napravo i nalevo od vás jsou dva panely, v nichž je třeba
posunout páku dolů, aby se rozsvítily zelené kontrolky. Pak pokračujte rovně,
zdviží vyjeďte nahoru, nasaďte si helmu a skočte dolů do vody. Ocitnete se
ve vodní říši, kde se před vámi budou vynořovat vnadné nymfy a snažit
se vás odlákat od sbírání klíčů, které nutně potřebujete. Pokud
chcete, klidně si je všechny vyposlechněte, ale pak už musíte začít s těmi
klíči - jakmile se před vámi vynoří nymfa, nevšímejte si jí a klikněte
jinam, jako byste se chtěli posunout. Nymfa zmizí a místo ní se objeví klíč,
který seberte. Až posbíráte všechny tři, vnořte se do bílého objektu
pod jednou z hor. U dveří tam leží čtvrtý klíč. Projděte dál, vytáhněte
rybku z akvária a vypusčte ji otvorem za modrou stěnu. Objeví se čtvrtá ženština
o podaruje vás medailónem. Projděte zlatými dveřmi a na jejich opačné
straně použijte první klíč (key disgust). Pokračujte dál, po zeleném
paprsku do místnosti se třemi okrouhlými bazénky - klikněte na první a
dejte nymfě medailón, popojděte k druhému, klikněte na něj a medailón vám
bude zase vrácen, popojděte ke třetímu bazénku, nasaďte si helmu, skočte
do něj a medailón nymfě zase vračte.
Nechá vám ho a vy po vynoření můžete projít
dalšími dveřmi. Na druhé straně na ně použijte druhý klíč (key
mistrust) a přejděte po paprsku dál. Na svůj obraz v zrcadle použijte
Brutality a nymfě dejte medailón, zato vás nechá projít dalšími dveřmi.
Zezadu je nakrmte třetím klíčem (key selfishness)a postupte dál k nymfě ležící
na zemi. Klikněte na ni, vezměte ji do náručí a sledujte video, které skončí
opět tam, kde začalo. Projděte dalšími dveřmi, z opačné strany na ně
použijte poslední klíč (key indifference), výtahem se nechte dovést na
dno, nasaďte si helmu a seberte zlaté vejce (nebo co to je). Vzápětí budete
přeneseni do k trpaslíkovi do dílny, odkud na motorce přejeďte na konec
kolejí do namodralé místnosti, tam přejděte až k zadní stěně s panelem.
V jeho spodní části dvakrát klikněte na jakési kolo a až z něj vyjede nádoba,
vložte do ní Loge's Tear, zavřete ji a zvenčí na ni ještě jednou klikněte.
Důl se rozjede a první příběh je u konce.
Až se ocitnete zpátky v dole, promluvte si s
trpaslíkem, pak vyjděte z jeskyně ven, dole se dejte doprava a nastupte do výtahu,
který vás zaveze do kruhové místnosti, v níž visí přivázaný další
trpaslík. Promluvte i s ním a po dlouhém rozhovoru vyjeďte opět nahoru a
dejte se doleva (před jeskyni) a odsud doprava, kde byste měli skončit před
známým panelem s virtuální mapou dolu. Tu si vyvolejte a pohněte s druhou přepážkou
na modré rouře tak, abyste celý důl na chvíli zatopili. Až voda zase
opadne, přepojte jednu trubici, s kterou jste už hýbali v minulé části
zase na druhý spoj. Pak se vydejte i křeslem na cestu dolů chodbou ke dveřím
s puzzlem. Tentokrát se s jeho skládáním ale neobtěžujte a jen na něj použijte
oheň z inventáře. V místnosti seberte z každé ze tří kójí jeden znak
(dragon, centaur a phoenix) a klece jeden chrysoberyl. Pak se vračte zpátky k
trpaslíkovi do jeskyně a dejte mu chrysoberyl, čímž získáte klec. Vyjděte
před jeskyni a najděte namodralou kovovou místnost, kde z přihrádky na
panelu vytáhněte Loge's Tear. Pak už stačí jen vyjet ven a započne se
dlouhá sekvence nejprve rozhovoru s Alberichem a pak i boje. Až na vás hlavní
trpaslík pošle svá kreslená zviřátka, bojujte s nimi pomocí znaků, které
použijte v pořadí centaur, dragon a phoenix. Po boji se zase přenesete do arény
k Wotanovi. Klikněte na vejce, pak na něj použijte oheň a složte puzzle se
čtvero ročním obdobím. Na objevivším se počítadle nastavte kód 00366 a
až se odkryje pultík, položte na něj prsten i korunu. Jakmile skončí boj
robotů, vyjděte po schodech k jakémusi přístroji, klikněte na něj a pak
otočíte čtverečky číslo 1, 3, 4 a 6. Poté vezměte mechanickou paličku
vpravo, přetáhněte jí na začátek řady doleva a postupně s ní uhoďte do
každého čtverečku. Objeví se nový panel, na němž postupně zmáčkněte
tlačítka 1 až 10, 15, 14, 13, 11 a 12. Po rozklenutí duhy tím správným směrem
se dostaví konec druhého dobrodružství.
Do dveří vedle vás se vejít nedá, takže najděte
velký strom uzpůsobený jako dům a vejděte do něj. Po schodech pokračujte
do prvního patra a posbírejte všechno, co tam je - ze zásuvek v trůnu
vyndejte formu a kovy, z objektu vlevo od trůnu luk atd. Vedle schodů jsou další
tři objekty - nejdřív klikněte na pohyblivou část vlevo, pak do nádržky
vložte Loge's Tear, na ni formu a ještě navrch kovy. Vytvoří se vám všech
sedm jednotlivých kovů. Teď se soustřeďte na truhlu s postavičkou a zlatými
drátky uvnitř - než se do tohoto puzzlu pustíte, musí být v nádržce, s níž
jste pracovali před chvílí napuštěna voda. Z truhly pak vyjede kniha s
postavičkou, kterou musíte oživit vkládáním tekutých kovů - zleva
doprava je to v pořadílead, steel, silver, gold, tin, copper, quicksilver.
Kniha se otevře a z ní vyskočí malý golem. Sejděte zpátky před dům, vračte
se o jednu křižovatku zpátky a zahněte doleva k jezeru.
Nastupte do loďky a jeďte rovně, kde z křoví
seberte červené bobulky, pak na něj použijte Instinct of wolf z inventáře
a seberte ještě modré bobulky a ingot. Vračte se do stromového domu do prvního
patra a vpravo od trůnu dejte oboje bobule do lisu. Získanou flaštičkou s
uspávacím likérem vybavte golema a pošlete ho do díry pod trůn - přinese
odtamtud další ingot. Vyjděte po schodech výš a párkrát si zaklikejte na
planety, aby se zastavily a vy jste si je mohli prohlédnout. Popravděřečeno,
byste spíš měli jejich znaky a vlastnosti k nim příslušející někam
nakreslit, budete to za chvíli potřebovat. Pak se vračte tam, kde jste stáli
na úplném začátku. Příšeře přede dveřmi dejte zajíce z inventáře, přinese
vám za to třetí ingot. Vypravte se k velké pyramidě, vystupte na ni a ze všech
děr vytáhněte válečky s vlastnostmi. Potom je tam zase vračte zpátky, ovšem
ve správném pořádku - tak, jak jste to viděli nahoře na věži (a jak jste
si to měli zapsat :-).
Pyramida se otevře a vy budete sneseni dolů do
tmy. Jediné, na co se dá podívat, je sarkofág - klikněte na ni a povšimněte
si uvnitř podivného předmětu. Pak použijte Wolf instinct z inventáře a
hned bude vidět lépe - v červeném osvětlení klikněte dole na kulatý
objekt, vlčí hlavu otočte tak, aby směřovala správným směrem (oči nahoře,
čumák dole) a klikněte na ni. Dostanete se ven i se sarkofágem. Vyjděte dveřmi
ven a odbočte k jezeru, kde nasedněte do loďky. Plujte tentokrát doleva a dírou
dovnitř stromu, kde jste před chvílí stáli. Zatáhněte za páku, čímž
sarkofág naložíte na loď a odešlete na jezero. Znova přejděte k jezeru,
do ohně strčte šíp a až chytne, vystřelte ho na loďku na vodě. Vračte
se do domu až do nejvyššího patra, vyjděte na most a až narazíte na budku
s bednou uvnitř, vyndejte z ní rybářské náčiní. Pak se opět vytáhněte
nahoru a pokračujte dál za budku, kde na zelený chumel použijte svůj Wolf
instinct. Objevíte tam červy, pro které je třeba poslat Golema. Pak se přesuňte
zase zpátky do budky a rybářský prut i s návnadou nahoďte do vody - chytíte
na něj rybu, která spolkla předmět ukrytý v sarkofágu, a je to klíč.
Vyšplhejte na pyramidu, na sloupu se znakem
Saturnu klikněte na prohlubeň, tu odemkněte klíčem z ryby a do tří přihrádek
vložte své tři ingoty. Pak seberte medailón s vlčí hlavou a pyramidu můžete
opustit. Přejděte k zamčené boudě, vedle níž jste třetí dobrodružství
začínali a zaklepejte. Otevře vám nějaká dívka, promluvte s ní, pak vejděte
dovnitř a klikněte na její medailón. Promluvte si s ní, pak i s přišedším
mužem a zasedněte s ním za stůl. Až svůj džber postaví na zem, koukněte
se pod stůl a vyšlete Golema s lahví uspávacího prostředku ke džberu. Muž
se z něj napije a usne a vy si můžete v klidu promluvit se svou nalezenou
sestrou. Pak na její medailón použijte ten svůj, aby vám ho půjčila. Vyjděte
z boudy ven a dojděte k stromu s podivným můstkem. Při bližším pohledu
použijte Wolf instinct a do meče vložte z každé strany jeden medailón, čímž
přivoláte konec třetí části.
Jděte do čtvrté místnosti (nepočítaje v to místnost
vlevo bez dveří s drakem), kde pod stromem seberte meč a jablko. Vstupte o
druhé místnosti (ledová) a vylezte po stupínkách nahoru na skálu, tam použijte
kopí na ledovou horu a až zase slezete, ze země seberte kus kůry. Pak popojděte
doleva ke kašně, na dračí hlavu použijte nejdřív kopí a pak meč. Až se
kašna naplní, meč si zase vezměte zpátky. Ze středu kašny seberte lasturu
a přemístěte se do třetí místnosti se skalami. Seberte kytku a klikněte
na místo pod nohama mrtvoly. Na první puzzle použijte Golema a pak ho rozložte
následujícím způsobem: tvář do horní levé prohlubně, hlavu do horní
pravé, levou ruku do střední levé, pravou ruku do střední pravé, břicho
do dolní levé a nohy do dolní pravé. Celou operaci ukončete položením
srdce do prohlubně nad hlavou Golema. Při správném postupu se objeví nová
deska s puzzlem, na níž máte přesunout části lidského těla tak, jak leží
doopravdy. Správné tahy jsou znak z první řádky přesunout na pozici 1/4
(vertikální linie/horizontální linie), znak z druhé řádky na pozici 2/7,
znak ze třetí řádky na 2/1, znak ze čtvrté řádky na 4/4, znak z páté
řádky na 7/3, znak ze šesté řádky na 7/5 a ze sedmé řádky na 3/5.
V inventáři se vám po úspěšném složení
objeví ptačí brko. Přesuňte se do první místnosti (pouštní), kde mečem
přetněte provaz a na mrak použijte lasturu (získáte list). Pak zase přejděte
do čtvrté místnosti (se stromem) a na levé straně stromu najděte sošky s
dírami, do nichž popořadě vložte (zleva doprava) kytku, jablko, lista kůru,
čímž získáte další předmět. Pak dlouhou chodbou projděte až na konec,
otevřete dvířka a vyřešte objevivší se hádanku (kliknout na třetí
otvor a pak na druhý, na čtvrtý a pak na první a nakonec na pátý a na druhý,
všechno završíte kliknutím na druhé a první pole). Pak se mrkněte na přesýpací
hodiny a ještě na svítící místo. Manipulací s kruhem pak sestavte obraz
vznášející se postavy. Až se vám to podaří, použijte na zeď vpravo
provaz a pak už jen vyčkejte konce čtvrté části. Úplný konec hry vás
ale čeká až poté, co doprostřed otáčivého kruhu umístíte poslední věc
ze svého inventáře.
|