Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Sanitarium - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Sanitarium
1) Útěk z věže
Jdi doleva a stiskni na zdi tlačítko alarmu. Pak
pokračuj vpravo a jdi do druhých dveří. V místnosti najdeš ručník. Jdi dál
doprava, po schodech nahoru a k soše anděla. Když půjdeš po schodech vpravo
dolů, můžeš si promluvit s trpícím a dozvědět se tak nějaké informace.
Potom jdi od anděla doleva po ochozu, až k elektrickému drátu. Použij na něj
ručník a sjeď do centrální místnosti. Prozkoumej monitory, zapoj kabely v
pořadí červený, žlutý, černý, zapni monitor a spusť přehrávání. To
otevře sejf vlevo, kde najdeš klíč. Použij ho na zámek v podstavci sochy
anděla a jsi venku.
2) Opuštěné město
Jsi v podivném městě, ze kterého se ztratili
dospělí a zůstali tu jenom děti. Ale jaké děti ! Promluv si se dvěma,
které si hrají před tebou na ulici. Nebudou se chtít s tebou bavit, dokud
jim neřekneš, jak se jmenuješ. Promluv si s dívkou, která vlevo skáče přes
švihadlo a rozpomeneš se na své jméno - Max. Znovu si promluv se dvěma dětmi,
důkladně je prokecej a s holkou si zahraj piškvorky. Jdi doleva do kostela a
přečti si knihu, která je hned za dveřmi na stojanu. Na sever od kostela je
radnice, kde si prostuduj papíry v šuplíkách vlevo. Pokračuj na sever přes
most a v domku hned za mostem si přečti kus novin a diář v nočním stolku.
Vrať se přes most zpět na náměstí a jdi kousek doprava - dojdeš ke hřbitovu.
Projdi brankou, důkladně si promluv se všemi dětmi a zvláště s Denisem.
Zeptej se ho, jestli si můžeš s nimi zahrát na schovávanou. Až Denis svolí
a všechny děti odejdou, jdi do domku vpravo a vezmi si tam páčidlo. Teď musíš
jít hledat děti. Jedno je ve škole, zatlučenými dveřmi se musíš
probourat páčidlem. Další je v sudu u rybího bufetu hned naproti škole. Třetí
je schováno mezi stromy mezi kostelem a radnicí. Čtvrté je v domku za mostem
pod postelí a poslední je v kostele na zemi za prvními lavicemi. Až je všechny
najdeš, jdi na náměstí a promluv si s Dennisem. Od dívky u sochy si půjči
lopatu a jdi na hřbitov, kopat u hrobu C. Driscolla (je to ten uprostřed). Pak
si jdi znovu promluvit s Dennisem a dostaneš od něho klíče od obchodu
(naproti radnici přes ulici). Otevři dveře vpravo a uvnitř si přečti další
dokumenty a seber prázdný kanystr na benzín. Jdi ven a přímo před vchodem
jsou tři prasátka - houpačky. Vezmi to prostřední, zelené, urvi ho, jdi
doprava na rozbořený most a použij prasátko, aby ses dostal na druhou
stranu. Promluv si s Marií. Bránu vpravo otevři pomocí číselného kódu
(451) a jdi dovnitř. Ze země seber kosu a jdi doleva klikatou cestičkou. Po
cestě kosou zabíjej útočící ptáky a dojdi až na místo s blikajícími dýněmi.
Vyhni se panákovi s dýňovou hlavou a nejdřív rozbij kosou všechny blikající
dýně. Teprve potom zlikviduj panáka. Vzadu za dýněmi jsou dřevěná vrata,
kterými projdeš k červené stodole. Všimni si jedovatě svítícího jezírka
vpravo (ideální doupě pro Zelenou příšeru, co ?), generátoru u zdi
stodoly a traktoru před stodolou. Otevři kapotu traktoru a vyber z něho
kabely. Potom otevři dveře stodoly a jdi dovnitř. A hele ! Zelená příšera
je tady ! A říká si “Matka". Důkladně ji prokecej a až vypadneš
ven, nezapomeň ještě sebrat francouzák. Obejdi traktor a ťukni do prkna v
plotě. To spadne přes vodu a ty se můžeš po této zkratce dostat rychleji
do města. Jdi ke kašně před radnicí a na hadici, která se válí na zemi
vpravo od kašny použij francouzák a seber ji. Pak jdi kolem kostela a školy
až k zátarasu. Vpravo kolem něj vede cestička dolů k vodě. Tam si promluv
s rybařícím hochem a pak se podívej na vrak auta vlevo. Otevři nádrž na
benzín, použij hadici a kanystr a tak získáš trochu benzínu. Vrať se ke
kostelu. Vlevo před vchodem do kostela se na zemi povaluje několik kamenů.
Jeden seber a hoď ho na zvon nahoře na střeše. Objeví se chlapec, který na
břehu chytal ryby a vběhne do kostela. Jdi k vodě a seber rybářský prut,
který tam zanechal. Kolem kostela a radnice jdi na most a rybářským prutem
vylov velký kříž, který je ve vodě nalevo od mostu. Vrať se k červené
stodole. Kříž zapíchni do zelené bažiny, kabelem spoj generátor a kříž,
nalij do generátoru benzín a spusť ho. Tím je Zelená “Matka" příšera
vyřízena a ty jdi zpět na most, kde už na tebe čeká Maria a průchod do
další úrovně.
3) Blázinec
Projdi celým blázincem a se všemi promluv. Po
velkém schodišti vystup ke kašně, za níž je budova s velkými dvoukřídlými
dveřmi. Před nimi sedí žena, která vypadá celá jakoby ze zlata. Promluv s
ní, ona se zvedne a odejde. Otevři dveře a jdi dovnitř. Promluv s řečníkem
a s mužem poskakujícím po zemi, dozvíš se o svatém kříži. Jdi ven,
doprava a po malém bočním schodišti sestoupíš k doktorovu domku. Jdi
dovnitř a promluv si s doktorem. Poslechni si zprávy z rádia a vpravo posbírej
desky. Až najdeš desku “Belladonna in A Flat", tak ji pusť. Jeden blázen
se zvedne z lavičky a začne tančit. Jdi k němu a z lavičky seber svatý kříž.
Odevzdej ho řečníkovi ve velké budově a dostaneš koště. S jeho pomocí
otevři kontrolní panel na doktorově domku vpravo od dveří. Tady tě čeká
logický úkol. Ze čtyř trubek přitéká voda a dole jsou čtyři výpusti.
Musíš nastavit všechna kolínka a rozbočky tak, aby všechna voda tekla do třetí
výpusti zleva (sleduj zvyšující se modrý sloupec). Potom zatáhni za řetízek
vpravo a velká kašna se naplní vodou. Jdi k ní a promluv si s chrličem,
který je nejblíže dveřím do velké budovy.
4) Cirkus bláznů
Následující tři úrovně odehraješ v podobě
dívky. Promluv si s mužem, který ti leží přes cestu a on ti dá lístek na
squash. Pak se podívej dalekohledem na dům na druhém břehu. Po dřevěném
chodníku sejdi o něco níž, do červeného domečku tetovače. Pokecej s mužem
a prohlídni si věci, které má na stole. Jdi ven a pokračuj doprava po cestě
kolem stánků. Poslední v řadě je hra Squid Squash. Promluv s jejím
provozovatelem, dej mu legitimaci a hraj tak dlouho, až budeš mít nejméně
20 lístků. Ve vedlejším stánku si zahraj hru se srážením kuželek. Až
vyhraješ, seber se země spadlou kuželku a jdi dále doprava přes můstek k
boudám. Tam si promluv s klukem a o něco výše s jeho rodiči. U zdi seber
olejničku a jdi se podívat do velkého cirkusového stanu. Můžeš promluvit
se všemi artisty, ale hlavně promluv se žonglérem vpravo a dej mu kuželku
za červený míč. Pak promluv se silákem a namluv mu, že má jít navštívit
tetovače. Pak si ještě promluv s polykačkou ohně vlevo a vrať se k tetovači.
Promluv s ním a dostaneš lahvičku alkoholu a se stolu vezmi jednu jehlu. Vrať
se zpět do cirkusu k polykačce ohně, která tě naučí svému umění a dá
ti pochodeň. Nyní jdi opět k herním stánků a odtud pokračuj po dřevěném
schodišti dolů na pláž. Zkus páku před kolotočem vlevo a potom ji promaž
olejem z olejničky. Kolotoč tě potom odveze na druhou stranu k domu hrůzy.
Klaunovi, který ukazuje výšku návštěvníků dej červený míč místo
nosu, aby výšku snížil a u prodavače si zaplať vstup za 5 lístků. Projdi
domem na druhou stranu. Promluv s klaunem, který tam zametá (nebo co) a
dostaneš zrcátko. Vejdi do stanu k věštkyni a promluv si s ní. Odčaruje tě
k cirkusovémi stanu. Ještě jednou seběhni dolů na pláž a jdi doprava do
panoptika (vstup je 5 lístků). Promluv si s exponáty v klecích a osvoboď
vlkodlaka (poslední klec) tím, že použiješ jehlu od tetovače na mříže
jeho klece. Nyní jdi doprava nahoru k boudám. Nedaleko válícího se kluka je
teď velká díra do země. Podívej se do ní a potom do ní skoč.
5) Jeskyně
Nejdříve použij zrcátko na jamku v zemi a rozděláš
oheň. Připal si pochodeň a jdi do vody. Na rozcestích pokračuj vždy horní
cestou a chapadla, která se vynořují z vody, likviduj tím, že na ně klikneš.
Nakonec dojdeš k místu, kde se objeví vodní monstrum. Počkej až vystřelí,
rychle přiskoč, klikni na něj a zase ustup do bezpečné vzdálenosti. Po nějaké
době se ti ho podaří zlikvidovat. Vydrápej se na břeh a po několika krocích
se dostaneš do další úrovně.
6) Dům duchů
Jdi nahoru po schodech a objeví se první duchové.
Projdi dveřmi a v kuchyni se objeví další duchové. Jdi ven z kuchyně,
doleva do haly a podívej se na stojací hodiny pod schody. Jdi po schodech
nahoru a do obývacího pokoje - dveře v pravém horním rohu haly. Obývacím
pokojem projdi k dalším dveřím, objeví se další duchové, potom jdi do
druhé místnosti a se stolku seber klíček. Vrať se do přízemí k hodinám,
klíčkem je otevři a nastav na 6 hodin. Duch - otec se zvedne a vyjde ven ze
studovny. Jdi tam a najdi klíč a videokazetu. Kazetu si přehraj na rekordéru
nahoře v obývacím pokoji. Potom vyjdi z pokoje do haly, jdi doleva a nahoru
krátkou chodbou až ke dveřím na další schodiště. Otevři je klíčem a
po schodech vyjdi na půdu. Prohlédni medvídka a najdeš další klíč.
Klikni na trampolínu, abys ji dostal vpravo ke krabicím a mohl je přeskočit
na druhou stranu. klíčem otevři truhlu a najdeš panáčka - klauna. Objeví
se duch chlapce. Rychle přelez bedny a jdi za ním až do dětského pokoje. Je
v prvním patře vpravo dole. Dívce v posteli dej panáčka a tím končí
tahle úroveň.
7) Laboratoř
Už opět ve své podobě jdi doprava po schodech
a opět doprava do studovny. Podívej se na obraz na zdi. Seber trubkový klíč,
který se pod ním objeví a pusť si rádio. Jdi ven, doleva kolem mřížových
dveří a po schodech nahoru k podivnému stroji. Nejprve použij trubkový klíč
na trubky vpravo nahoře. Potom otoč malým kolem na stroji a objeví se hádanka,
kterou máš vyřešit. Pootáčením kola a stiskem vypínače máš docílit
toho, aby se všechny držáky otevřely a koule spadla do otvoru. Postupuj následujícím
způsobem : - stiskni páku vpravo - otoč kolem 4x - stiskni páku - otoč
kolem 1x Kolem otáčej stále ve stejném směru a opakuj tento postup, dokud
koule nepropadne do otvoru. Tím se otevře mříž dole pod schody. Jdi tam a
vstup do laboratoře. Po mezihře spusť magnetofon na stole a obejdi a přečti
si zelené tabule (jsou celkem 3). Na každé z nich klikni vždy na první písmeno
každé věty. Získaná písmenka přeházej tak, abys dostal následující
slova : Na 1. tabuli (počítáno ode dveří) : SALVATION Na 2. tabuli : THE
YOUTH Na 3. tabuli : KEY HIDES TO Jdi dozadu ke dveřím s hlasovým zámkem.
Klikni na zámek a řekni větu : “YOUTH HIDES THE KEY TO SALVATION."
Otevři dveře a vstup do druhé části laboratoře, kde budeš předělán na
krásného kyklopka a vypuštěn do další úrovně.
8) Kyklopiáda
Od mrtvého Kyklopa před tebou si vezmi ID. Jdi
po cestě dolů a do první chýše vlevo. Chýše se otevírají stiskem barevného
tlačítka. Promluv si s Kyklopem Gravinem. Dá ti kód od své chýše (poslední
chýše vlevo dole). Ze zdi seber štípačky prokecej robota - technika v popředí.
Jdi ven a dolů do Gravinovy chýše. Vlevo vezmi kladivo a ze stolku nářadí.
Podívej se na televizi vpravo a jdi ven. Jdi kolem velké chýše doleva nahoru
a vstup do chýše - kotelny. Na trubku vedle broučích tahačů měchů použij
kladivo. Až brouci - pumpaři přestanou pracovat, vezmi to za ně a potom
seber upadlé rameno. Klikni na podivný broučí stroj v popředí. Je to opět
hádanka. Zelenými tlačítky na zádech brouka můžeš roztahovat tři páry
křídel a kolečky v popředí můžeš měnit barvu světel po stranách
brouka. Cílem je kombinací křídel a světel nastavit takovou dvojici znaků,
která se vyskytuje na štítcích vlevo. Pak klikni na příslušný štítek,
čímž se nastaví páka úplně vlevo a stiskni kulaté tlačítko vedle hlavy
brouka. Postupně tak nastav všechny dvojice, které jsou na štítcích
vyobrazeny. Až budeš hotov, zavře se káď pod broukovým zadečkem, ale také
velké topeniště v chýši. Nyní se vrať do Gravinovy chýše. Důkladně ho
prokecej a jdi do první chýše za robotem - technikem. Promluv s ním o
upgradu tvého ID a potom vlož mechanickou paži z kotelny do scanneru vlevo
nahoře. Hotovo ! Nyní jdi do příbytku královny, hned vpravo, vedle chýše
s robotem. Hned za dveřmi narazíš na podivné stvoření - napůl Kyklop, napůl
brouk. Důkladně ho prokecej a potom použij štípačky na zelené nádoby
nahoře. S jednou nádobou se vrať ke Gravinovi. Promluv s ním a on tě zavede
do Gromnovy chýše. Počkej až odejde a podívej se na tabuli vpravo.
Prohledej polštář na posteli vlevo a najdeš klíček. Použij ho na sejf
vedle postele a najdeš v něm zvukový generátor. Znovu jdi do královnina příbytku
a použij generátor na zvláštní přívěsek vpravo, ze kterého odkapává
cosi zeleného. Otevře se průchod do další obrazovky. Promluv si s Kyklopem
- krmičem a s malými kyklopátky v klecích. Poslechni si jejich melodii a
zkus ji zopakovat na panelu vlevo. Pokud nemáš zvuk (jako já) mačkej tlačítka
s larvami v tomto pořadí : 5,2,2,4,1,3. Počítáno po směru hodinových ručiček
a jednička je to, které je nejvýš. Vlevo se otevře výtah, kterým vyjedeš
do dalšího patra. Nejprve si promluv s kyklopkou, která něco kutí vpravo u
stroje. Potom použij nářadí na stroj vlevo od ní. Pracuj na stroji tak
dlouho, až získáš strojní součást. Potom sjeď výtahem dolů a použitím
zvukového generátoru se opět dostaň do kyklopské vesnice. Najdi Kyklopa
Gromna. Je u Velkého Stroje vlevo. Cesta k němu se ovšem propadla, takže na
něj musíš zavolat a potom mu hodit získanou strojní součást. Vrať se do
obrazovky s kyklopkou. Úplně vlevo najdeš provaz, po kterém vyšplháš do
dalšího patra. Zapracuj na stroji vpravo od tebe a získáš druhou strojní
součást. Proskoč portálem, který se otevře za tebou a strojní součást
dej opět Gromnovi.
9) Márnice a hřbitov
Opět ve vlastní podobě. Jdi k velkým dveřím
ven z márnice. Mrtvá žena na stole se posadí a začne s tebou mluvit.
Promluv s ní a potom klikni na dveře. Je tady další hádanka. Kolem vpravo
nahoře natahuješ mechanismus. Až se kolečko ve výřezu dostane až nahoru,
pohni s dvousměrnou páčkou pod kolem. Pohyb doleva ovládá převody na horní
závoře, pohyb doprava na dolní. Upřesnění se provádí přepínači nad a
pod středovým kolem. Nakonec zatoč středovým kolem. Při správném
nastavení se horní, nebo dolní závora zvedne. Hádanka je vyřešena zvednutím
obou závor. Projdi dveřmi a jdi doprava, do kanceláře. Seber urnu na stolku
za dveřmi a bystu a zápalky na stole. Přečti si papíry na povalené skříni.
Potom hoď 2x bystu na zeď za skříní. Projdi vzniklým otvorem, seber
trubku, ohnutou do tvaru U a kohoutem pusť plyn. Vyjdi ven z kanceláře a dveřmi
vpravo jdi do spalovny. V pravém rohu najdeš na zemi klíč. Seber ho a jdi
zase ven do chodby. Zapracuj klíčem na dvou trubkách v rohu, které vedou od
stropu k podlaze. Odmontované součásti nahraď trubkou ve tvaru U. Vrať se
do spalovny a klikni na ovládací panel vpravo na stroji. Potom otevři vepředu
dvířka pece. Vezmi prostřední z těl, která visí vlevo na zdi a polož ho
na stůl. Počkej asi minutu a potom znovu otevři dvířka pece. Popel shrábni
do urny a nezapomeň vzít skleněné oko. Vrať se velkými dveřmi do márnice.
Otevři box v pravém horním rohu a pokecej s dědulou, který je tam zavřený.
Potom otevři box č. 7 a podívej se dovnitř. Když použiješ zápalky, uvidíš
vevnitř nějaké nesrozumitelné značky. Zeptej se na ně dědka, poradí ti,
abys je zkusil přečíst pomocí skleněného oka. Až si prohlédneš celou
zprávu, jdi do chodby a dveřmi vlevo se dostaneš ven, do zahrady. Po levé
straně, kousek od dveří, najdeš povalený náhrobek. Použij popel z urny,
aby sis mohl přečíst nápis na něm. Potom jdi doprava, kolem světelného
kruhu, dále do zahrady. Najdi strom s obličejem a promluv si s ním. Strom
poodstoupí a uvolní tak cestu k velkému sloupu ze zeleným kamenem. Kámen
vyloupni a použij na světelný kruh u vchodu do této části zahrady. Otevřou
se dveře do kruhové budovy. Jdi dovnitř a právě stačíš zahlédnout dr.
Morgana, než zmizí. Prohlédni si sochu vpravo a vlevo glóbus a papíry na
stole. Potom klikni na aztécký kalendář vzadu na zdi. Pomocí tlačítek musíš
nastavit správné obrázky, aby ses dostal do další úrovně. Jsou to odleva
: slunce se dvěma vrcholky hor, vycházející slunce, slunce nad obloukem v
horní části okna, oko a poslední je trojúhelník.
10) Ztracená vesnice
Nyní hraješ v podobě aztéckého bojovníka.
Nejprve si promluv se ženou, která tě vyvolala a potom po schodech nahoru
opusť jeskyni. Projdi se ztracenou vesnicí a promluv si se všemi duchy, které
potkáš. Potom jdi doleva kolem vodního chrámu ke schodišti, které vede
nahoru na vulkán. Vyjdi asi do poloviny schodiště, do místa, kde jsou po
stranách dvě sochy. Promluv si s Quetzalcoatlem, který stojí nahoře nad
schodištěm. Potom strč do sochy vpravo od tebe. Láva steče do vody a vytvoří
most k vodnímu chrámu. Jdi k němu a prohlédni si obrazy na zdi. Potom
promluv s duchem - rybářem vlevo od chrámu. Jdi vesnicí dolů k velké soše,
u které je duch Tepictoce. Promluv s ním a jdi doprava k chýším. Před nimi
najdeš starou ženu. Promluv s ní a na druhé straně, za nádrží s vodou
seber ozdobnou mísu. Pak projdi chýšemi a promluv si se všemi obyvateli.
Dozvíš se, že se ztratila náčelníkova dcera. Vrať se k Tepictocovi, znovu
s ním promluv, a potom strč do sochy. Spadne přes propast a ty můžeš po ní
přejít k větrnému chrámu. Odsuň kameny před vchodem a uvnitř najdeš náčelníkovu
dceru. Po krátké mezihře opět promluv se všemi obyvateli chýše a zejména
s náčelníkovou dcerou. Až ji důkladně prokecáš, jdi zpět do větrného
chrámu. Prohlédni si krystal a gongy na stěně. Musíš na ně zahrát
postupně od největšího k nejmenšímu. Mělo by to fungovat takhle :
Potom jdi k vodnímu chrámu a podívej se na obrázky
na stěně. Stiskni je v pořadí (odleva) : 5,3,1,2,6,4. Tím se otevřou dveře
a můžeš vstoupit dovnitř. pokud to nestihneš, musíš znovu zadat kód.
Uvnitř seber vodní totem a jdi ven. Jdi doleva, úzkou cestičkou kolem jaguářího
chrámu. Dojdeš k čaroději. Prokecej ho a on tě pošle za náčelníkem. Náčelníka
se zeptej na bojový rituál (warrior ritual). Zeptá se tě na šest jmen
bojovníků. Odříkej mu je v tomto pořadí : Xilonen, Ometoch, Tepictoc,
Centeotl, Huitzilop a Mixcoatl. Podrobíš se rituálu, abys byl odolný vůči
živlům. Jdi k lávovému jezírku vedle vodního chrámu a přines plod ze
stromu uprostřed jezírka. Plod odnes čaroději. Až bude obětován, zeptej
se ho na masku a potom si do mísy naber jeho krev. Jdi zpět do čarodějova
domku a vezmi si tam srdce. Nyní můžeš jít do jaguáří pyramidy. Všimni
si zvýrazněných piktogramů po levé straně schodiště. Vyjdi nahoru a k
levé soše polož nádobu s krví a k pravé srdce. Vstup do chrámu a nastav
obrázky na zadní stěně ve stejném pořadí, jako byly na schodišti odspoda
nahoru. Měly by to být : býčí hlava, srpek měsíce, dva spojené kroužky
(nebo co), černá tvář, hvězda, ryba a kolečko s křížem uvnitř. Vezmi
si jaguáří totem. Jdi doprostřed vesnice, kde bývala socha Quetzalcoatla, a
na plošinu rozmísti totemy tak, jak jsou rozmístěny chrámy ve vesnici. Nahoře
vodní, vlevo jaguáří a vpravo větrný totem. Až se objeví díra, skoč do
ní.
11) Bludiště
Octl jsi se v “elektrickém" bludišti. Dobře
sleduj měnící se vzor a postupuj opatrně krok za krokem, aby ses dostal dolů
k ovládacímu panelu. Kámen, který stiskneš, se rozsvítí. Stiskni 1. a 3.
, a potom modrý panel vpravo. Pak se musíš vrátit na začátek bludiště a
pokračovat doprava, kde se objevil most, až dojdeš k soše s napřaženými
pažemi. Stlač její paže dolů, kámen zmizí a uvolní ti tak další cestu.
Nyní pokračuj doleva, přes další elektrické bludiště, a potom dál
doleva a dolů po schodech. Nyní jdi rovně, až dojdeš k hlavnímu, nejširšímu
sloupu s pákou. Tu stiskni, potom jdi nahoru po stupních vlevo, nahoře se
obrať doprava a po jiných stupních jdi zase dolů. Po pravé ruce bojovníka
uvidíš další páku. Stiskni ji, a potom projdi krátkým tunelem a bránou
na druhé straně. Vlez do velké tlamy, kterou uvidíš před sebou. Uvnitř
seber Quetzalcoatlovu Masku Smrti a podívej se na videosekvence před vstupem
do další úrovně.
12) Jak složit anděla
V této úrovni máš hned na začátku v inventáři
tři ikony, jejichž pomocí můžeš měnit podobu. Dětská panenka tě promění
v Sarah, aztécká soška v aztéckého bojovníka a kniha ve čtyřrukého
Kyklopa. Nejprve přejdi přes dřevěný můstek a klikni na náhrobní kámen
vlevo. Až se objeví bezhlavý duch, proměň se v Aztéka a jdi k dýním
napravo. Klikni na ně a dýně zahrají melodii. Musíš ji zopakovat. Jestliže
si dýně takto očíslujeme :
1
|
4
|
7
|
10
|
2
|
5
|
8
|
11
|
3
|
6
|
9
|
12
|
musíš postupně kliknout na dýně č. 8,6,7,4,5
a 9. Dýně zmizí, jdi dovnitř seber vznášející se lebku a dones ji
bezhlavému duchovi. Objeví se truhla. Změň se v Kyklopa, abys ji mohl otevřít,
a vezmi z ní hlavu anděla. Proměň se znovu v Aztéka a jdi dolů na dřevěnou
plošinu vedle obrovské hlavy klauna. Změň se v Kyklopa a klikni na silostroj
v pravém horním rohu. Pak si vezmi podobu Aztéka a jdi k otevřené plamenné
tlamě klauna. Stiskni následující barevně blikající zuby : červený, žlutý,
zelený a modrý. Plameny uhasnou a klaunovi vypadne nos. Proměň se v Sarah a
vyšplhej po nose do otvoru. Až vylezeš vlevo z ucha ven, seber křídlo anděla
a stejnou cestou se vrať zpět. Stále v podobě Sarah jdi dolů k poškozené
soše, po schodech vpravo nahoru a doprava přes pavučinu. Nyní máš před
sebou pět nášlapných desek. Nyní se změň v Aztéka a sešlápni je v
tomto pořadí odleva : 2,5,3,1 a 4. Klikni na všechny napíchnuté aztécké
bojovníky kolem velké hlavy a změň se v Kyklopa. Zatlač na velkou kamennou
hlavu. Až spadne do otvoru, objeví se za tebou velký krystal.
Postupně klikni na všechny aztécké bojovníky,
abys je trochu potrápil. Jejich společný křik způsobí, že krystal praskne
a ty si můžeš vzít druhé křídlo anděla. Změň se v Sarah, jdi zpět přes
pavučinu, dolů k poškozené soše a potom doprava do chýše - úlu. Uvnitř
jdi doleva nahoru ke stěně z pláství. Postupně kliknutím rozbíjej všechny
plástve, až v jedné najdeš larvu. Tu si vezmi a jdi ke stroji napravo. Změň
se v Kyklopa a zapracuj na stroji. Až Kyklop vyčistí podlahu, objeví se zamřížovaný
otvor. Klikni na něj a Kyklop vytrhne mříž. Změň se v Sarah a skoč do
otvoru. Až vylezeš ven, změň se v Aztéka a jdi po cestě vpravo nahoru na
střech chýše. Až budeš nahoře, uvidíš vlevo od sebe otvor, ve kterém se
ztrácí provaz. Použij larvu, aby překousla provaz, sestup zpět k otvoru a
jako Sarah skoč dovnitř. Uvnitř chýše seber poslední část sochy anděla
a jdi ven. Dojdi k poškozené soše na podstavci a postupně, kus po kuse, ji
zkompletuj. Nahoře nad schody se otevře brána a nad ní se objeví průchod
do poslední úrovně.
13) Poslední hádanka
Stojíš uprostřed černobílé šachovnicové
podlahy, částečně zalité nějakým černým svinstvem. Proti tobě stojí
tvůj černý odraz, kterého si nemusíš moc všímat. Bude dělat přesně to
co ty. Nalevo sedí sochy, které drží v rukou koule. Jedna z nich září.
Tvar začerněné plochy se v pravidelných intervalech mění. Je to podobné,
jako v 11. úrovni (Bludiště), jenže tam šlo o elektrické výboje. Tvým úkolem
nyní je vysledovat cestu k soše, která drží zářící kouli. Až se ti
povede dojít bez úhony až k soše, Max sám kouli vezme a rozbije ji o
podlahu. Celkem musíš takhle najít cestu ke třem koulím a rozbít je. Potom
už si můžeš v klidu vychutnat závěrečné animované sekvence.
|