Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Star Command: Revolution - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Star Command: Revolution
Aneb, co byste měli vědět o světu
SCR.
Síťová hra se v mnoha aspektech liší. Je tam
významnější vliv vaší „původní„ rasy a i mnoho jednotek má nové a
překvapující využití a výhody (například lze užít v kampani nezajímavý
neviditelný Cloaker v kombinaci se Switcherem a Teleportalem ke skrytému přenosu
celé armády na druhý konec mapy, což počítač v životě neudělá). Národy
jsou čtyři: Lidé (Terrans) jsou zaměřeni na řízené rakety a poškozují
Control, Computroni ničí Tech a umí teleportaci, Nomádi poškozují Shield a
mají rychlopalnou technologii Mass Driver a Triumvité se specializují na
Engine a na neopravitelná poškození. V tomto pořadí se mothership učí
technologie v kampani a ve stejné sekvenci se učí i u bitev (tj. pokud jste
Computroni, první cizí technologie je Triumvitská). Nejnebezpečnější jsou
Triumvité. Ztráta mobility často znamená smrt a i při přežití bývá
neopravitelná. Ve hře se častěji setkáte s kombinacemi nepřátel, z nichž
je nejhorší asi Nomád a Triumvité
Mothership - Star Commandovské Revoluční
Heslo: „Upgraduj a chraň!„. Hlídejte ho jako oko v hlavě - pokud mu třeba
v 2. kvadrantu necháte neopravitelně poškodit štít, už to nezlepšíte do
konce hry. Nejlepší je dát mu jako „osobní stráž„ Point Laser a Shield
Repairer (kdyby přiletělo torpédo) a schovat ho vzadu, a nebo ho nechat plížit
se za postupujícím svazem (kryjí ho svazové Point Lasery). Suroviny sbírejte
až po vyčištění kvadrantu, jinak jen v krizi (když např. dochází
solinit). I mothership je zbraň: v druhé části hry sice upgraduje rakety,
ale nejsilnější je jeho schopnost postavit stacionární baterii přímo mezi
nepřátelské řady (což vám nepřátelské mothershipy rády provedou).
Báze - každý národ má svoji a slouží
ke stavění lodí (budovy staví pouze mothership). Při jejich stavbě je třeba
postupovat opatrně: do doby, než si vás nějaký nepřítel všimne, máte
klid. Začít hned jezdit s mothershipem a hledat nejlepší místo je žádanka
o Krátký Proces. Umísťování bází jest kumštem - často máte za bránou
jenom úzkou jeskyni. Doporučuji postavit nejdříve nomádskou a zprodukovat
ihned několik Point Laserů, potom computronskou.
Průzkumníci, Explorer, Xplr, Scout, Tri Scout
- každý národ má svůj, ale jsou funkčně identické. Primárně slouží k
rozstřelování balíků solinitu - ale vzhledem k tomu, že balíků je v celé
hře asi deset, použijete je spíš jako průzkumníky. Jsou rychlé a pokud
kličkujete, můžete se celkem bezpečně vyhnout normální palbě. Pokud je příležitost
zaútočit na nepřátelskou budovu, udělejte to - s úrovní jim roste
rychlost a v 7. levelu dokonce získají i Double Shot! Často je využijete na
lákání nepřátel před svou pozici, ale pozor: pokud potkáte odpornost jako
černý Alien Ship, raději je nechejte zničit na místě a neukazujte nepříteli,
kde je hlavní svaz!
Celá kampaň je o solinitu. Šetřete. Vždy se
pokuste schovat si nějakou nepřátelskou raketovou věž a na konci boje si
nechejte rozbít alespoň opravářské jednotky, aby z nich zůstaly suroviny.
Na konci hry budete mít nadbytky všech minerálů, ale opravdu nedostatek
solinitu. Jediné místo s větším množstvím solinitu ve spirálové části
mapy je v kvadrantu „67: Hidden Force„ pod Narvekem (dostanete se tam přes
„58: Uncharted„ - nepůjdete teleportem doleva do „57: Warlord Narvek„,
ale skrytým průchodem dolů). Doporučuji pouze v případě, že opravdu nemáte
solinit: v „67„ kolem vás začnou nepřátelské mothershipy hned stavět
Mass Drivery a pravděpodobně slíznete neopravitelné poškození štítu svého
mothershipu...
Základní vojenská učiliště (Academy,
Programming, Battle School, Eduplex) - na začátku poslouží k naučení
mothershipu technologiím (jednou), do doby, než jako bonus získáte vstupní
level jednotek 4, umožňují zelenáče něco přiučit. Po upgrade, kdy všechny
jednotky dostáváte už na 4. levelu jsou k ničemu. Na začátku kampaně můžete
mít problémy s tím, že mothership neumí vyrábět důležité zbraně. Musíte
někde najít odpovídající minerály a potom teprve můžete postavit patřičné
budovy! (Nalevo na galaktické mapě jsou sektory s Asteroids, dole bývají
Crystals, napravo Gas Anomalies a nahoře Plasma. Je dobré cestovat cik-cak!)
Ke zvedání levelu jednotek se dá použít i cvičný
cíl (Target) - jednotky s vyšším level mají vyšší rychlost, delší
dosah apod. Většinou se Target nevyplácí - kolem je spousta nepřátel - ale
pokud máte např. imobilizované jednotky s level menším než 7, můžete je
pomocí upgrade aspoň trochu rozpohybovat...
Opravářské 1odě, Tech Repair’, Shield Doc*,
Engine Repair’, Remaster’ (= oprava Control)) - slouží k opravování
jednotlivých poškození. Každý opravář má svůj dosah - máte-li větší
svaz, budete jich potřebovat víc. Nejdůležitější je Shield Doc,
bojujete-li s Triumvity, pak i Engine Repair. Opravy se konají v dávkách -
pokud na svaz útočí moc nepřátel, nemusí opravy stíhat!
EMP Launcher (Computron) - výborná zbraň
proti droidům, dokáže jich poškodit mnoho najednou! Pomalá, malý dostřel.
Vynikající v několika protidroidních misích.
Point Laser (Nomád) - Numero Uno! Toť on,
zachránce, spásce! Naprosto nezbytná jednotka. Nepoškozuje nepřátelské
lodě - umí ale odhánět letadélka a ničí většinu projektilů včetně
Controlleru a torpéd. Bez ní si skoro ani neškrtnete (resp. nepřítel vás
rozškrtá jedna dvě). Kvůli ní se vyplácí šetřit červené kameny. První
jednotka, kterou doporučuji postavit!
Switcher (Terran) - umí si vyměnit pozici
s libovolnou jednotkou téže velikosti (nikoli tedy droidem nebo letadlovkou).
Vynikající. S jeho pomocí lze změnit obranné stavby v útočnou zbraň těžké
ráže! Ve spolupráci s Teleportalem (se kterým se umí switchnout!) je to
fantastický nástroj.
Droid Launcher (Nomád) - umí teleportovat
droidy. Zpočátku jen v rámci obrazovky - ale po dobytí „20: The City of
Lost Droids„ je teleportace upgradována na celou mapu! Pak se z něj stane
fantastický nástroj a ve spolupráci se Scramblery a Evasery nástroj pomsty
zločinným Alien Shipům!
Letadlové lodě - nesou tři mrňavá
legrační letadýlka! Ale pozor: je to jedna z nejhroznějších zbraní. Mají
dlouhý dolet a letadýlka jsou „chytrá„ - vyberou si vlastní cíl, i když
ho nevidíte! Proti bzučivým prckům pomáhají jen Point Lasery. Spolu s
doletem a mobilitou lodě - no prostě letadlovky! Pokud bylo letadýlko poškozeno,
Carrier ho za chvilku sám spraví. Zajímavý je Infil Carrier’ (Terran)
- umí poměrně dost často nepřátelskou loď „přebarvit„ na vaši
stranu. Naprosto bezkonkurenční jsou Obliterati’ (Triumvité) -
napadnou motor, nepřátelská loď zpomalí, pak ještě víc, pak se už jen
plazí a ... sorry, přátelé! Bum! Letadlovky jsou základ jakékoliv
strategie. Bohužel: nelze je teleportovat a dost často neprolezou nějakým
tunelem. S radosti vím tak zablokují kolonu v nejhorší možné situaci... I
v takovém případě je lze zužitkovat: je ale třeba přilákat nepřátele
blíž. Pokud chcete být úspěšní, dělejte to, co počítač: nastrčte
letadlovky jen tak blízko, aby stíhačky odstartovaly a pak couvněte. Hoši z
X-Wingu to už nějak zařídí...
Missile Base (Terran) - baterie pálící
řízené střely dlouhého dosahu! Výborná do druhé linie. Po upgrade Triple
Shot nejsilnější baterie vůbec!
Mass Driver (Nomád) - do doby než Missile
Base upgraduje (až skoro na konci hry) je to nejúčinnější baterie pro
obranu zblízka. Nevýhodou je kratší dosah.
Výrobny droidů (Droid HQ, Droid Factory,
Droid Builder, Droidium) - plodí bitevní roboty. Když vám něco robota rozšlápne,
nezbude po něm ani skvrna. Nelze je tedy recyklovat - moc a moc přemýšlejte,
kdy je nasadit! Základní typy jsou nezajímavé (M 160, Comdroid,
Battlemech, Oculoid). Za povšimnutí stojí ale ti pokročilí:
Special Ops (Terran) - má řízené střely
na ničení jiných droidů. (EMP Launcher je ale účinnější.)
Bomb Droid (Nomad) - při svém zániku ještě
vybuchne. Zajímaví pro teleportaci do obranné linie nepřítele. Jinak má ještě
jedno speciální užití, o kterém se dozvíte ve hře...
Scrambler (Computron) - celkem normální
droid, jenom je imunní vůči budovám. Žádná mu vůbec neublíží. Výborní
proti Dreadnougtům!
Evaser (Triumvité) - celkem normální
droid, jenom je imunní vůči lodím. Kladivo smrti na černé Alien Shipy!!!
Je třeba poznamenat, že kouzlo droidů vynikne až
s použitím Droid Launcherů. Také je třeba postarat se o to, aby imunní
droidi nebyli napadeni takovým nepřítelem, který by je mohl poškodit! Vyplácí
se zjistit explorery polohu nepřítele, droidy tam teleportovat a po akci ihned
teleportovat zpět k opravě.
Teleportal (Computron) - umí k sobě přicucnout
loď (ne budovu!) normální velikosti z libovolného místa na mapě. Důležité
je, že je můžete budovat v dosahu mothershipu i za pásem asteroidů, což bývá
občas jediná cesta vpřed.
Omni Fighter (Triumvité) - Nejstrašlivější
Totální Zbraň. Je to rozměrná stíhačka na pevném podstavci, která je
imunní i vůči Point Laserům. Jediná metoda jejího zničení je právě v
likvidaci jejího podstavce. Je protimotorová a způsobuje neopravitelná poškození.
Doporučuji do jejího dosahu před vaším útokem strčit nějakou Ubohou Oběť,
jinak se z vašich důležitých jednotek stanou přinejlepším Plouživé Stíny.
Ve vašich službách je skvělá - stačí uchránit podstavec! Lze ji
switchovat, takže ji dostanete i tam, kam se nedostanou letadlovky!!
Speciální budovy (Controller, Torpedo
Base, Foldspacer, Repair Matrix) - celkem zbytečná věc. Jsou poměrně nákladné,
jejich projektil zničí Point Laser a jejich jediné plus - totiž: výstřel
neubírá žádny solinit, jenom příslušný minerál - se projeví až v
posledních misích. To totiž budete mít nedostatek solinitu a ohromné zásoby
ostatních věcí...
Speciální aliení loďky - Narvekovi služebníci
mají mnoho jednotek, které není možné vyrábět. Povětšinou jsou to
varianty droidů a lodí s obvyklými parametry. Některé se ale vymykají:
Černý Alien Ship - nejhorší Svině
Svinutá ze všech Sviní Svinutých ta nejsvinutější. Odporná a velmi rychlá
ošklivost s třikrát větším dostřelem než je dolet letadel, kopírující
váš pohyb (při útoku ustupuje, při ústupu se blíží - ale stále na
hranici jejího dostřelu, kde je zcela v bezpečí). Má velmi nebezpečný kanón
s Rapid Fire. Na její likvidaci jsou dva postupy: pokud je Alien Ship jenom
jeden, lze ho přirazit k rohu mapy za současného krytí se Point Lasery a
udolat letadlovkami. Pokud jich je víc, je jediný spolehlivý postup: nasazení
Evaserů (4 lodě tohoto typu najednou jsem nedokázal vykrýt ani 16 lasery!!!)
Je třeba jednat rychle: palbou si zvyšuje level!!
Narvekova Čestná garda - je jich mnoho,
jsou tuze tuzí a rychlí (ničí Engine). Po jejich zničení po nich nezbude
ani slupka a jejich projektily nedokážou Point Lasery vykrýt! Lze je ale nalákat
na Missile Base a přibrzdit Obliterati... Jim podobní jsou
Varelse a Visitors - fuj...
Dreadnaughty - jsou čtyři rozestavěné (Terranský,
Nomádský, Computronský a Triumvitský) a jeden kompletní (Narvekův). Jejich
udolávání je bez výjimky maximální žúžo - mimo jiné proto, že jim pomáhají
černé Alien Shipy a často je i léčí. Tito imobilní netvoři mívají neuvěřitelnou
výzbroj a veliký dostřel. Je třeba útočit najednou se spoustou Point Laserů
- samotná jednotka má proti nim šanci asi jako žížala proti tanku. Je výhodné
nechat za útočícím svazem plížit mothership a až to bude vážně husté,
začít stavět Omni Fightery a Missile Base přímo před dreadnaught.
Pro kampaň je jasným favoritem kombinace
Point Laser, Obliterati, Omni Fighter, Missile Base, Switcher, Xplr a opravářské
jednotky. Do levelu 57 (Narvek) sice můžete jít rovnou, ale vřele doporučuji
nejdřív vyčistit širší část mapy (upgrade za dokončené kvadranty se
hodí). Ostatní typy využijete ve speciálních případech. V multiplayeru to
je jiné kafe - kupříkladu zatímco na vás kamarád útočí, foldspacujete
mu Foldspacer přímo do základny...
|