Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Neverwinter Nights - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Neverwinter Nights
Návod je převzat ze stránek Neverwinter
Nights které se věnují této perfektní hře. Na těchto stránkách
najdete mapy, typy a triky, download a ostatní potřebné věci.
Prolog
Úvodní level nebo chcete-li prolog je opravdu lehoučký a formou tutoriálu
vás seznámí se základními ovládacími prvky a taktéž vás velmi jemně
uvede do příběhu. Abyste ho ukončili, jednoduše choďte od postavy k postavě,
s každým si pokecejte a až splníte vše co máte, vydejte se do obřadní síně
za lady Aribeth. Místo očekávaného slavnostního ceremoniálu budete svědky
a přímými účastníky napadení Akademie, potažmo lady Aribeth nájemnými
vrahy. Po krátké bitce dostanete první vážnější úkol, a to zachránit
čtyři magické kreatury, které byly do Akademie dovezeny s cílem vytvořit z
nich lék proti šířící se neznámé nákaze, které sužuje město
Neverwinter. Vydejte se tedy na místo určení a po cestě naberte do party
Petra, který vám pomůže likvidovat všudypřítomné gobliny a další havěť.
Ke kreaturám bohužel nedorazíte nikdy včas, takže nikam nespěchejte a v
klidu si prozkoumejte všechny truhly, barely, skříňky a police, na které
narazíte. Na rozdíl od BG a BG2 totiž skoro v každé něco naleznete. Až
konečně dorazíte k hledaným kreaturám, budete svědky jejich napadení a následného
útěku. Petr, otřesený nedávnými zkušenostmi vás opustí, takže budete
zase chvíli sami. Promluvte si s Fenthickem a Destherem a pokračujte za
Aribeth, která vám konečně osvětlí současný stav věcí a požádá vás,
zda-li byste se nemohli vydat po stopách magických kreatur a nepokusili je přivést
zpět. (The Wailing and the Watherdhivians) Až se domluvíte, dostanete Stone
of Recall, který vám umožní teleportovat se kdykoliv zpět k Aribeth a následně
za 50 zlaťáků na místo, kde jste ho použili. Velmi užitečná věcička. Až
se dostatečně vybavíte, naberte do party zloděje Tomiho (záleží na zvolené
obtížnosti, zda-li bude v chrámu přítomen) a ještě než se vydáte vstříc
dobrodružství, promluvte si se soudcem Oleffem v místnosti vedle, který vás
požádá o pomoc při pátrání po kryptě (Never’s Tomb – viz hledání
krypt).
Kapitola 1
City Core
Před chrámem si promluvte s Bethany a slibte jí pomoc (Prison Break).
Potom vyhledejte Nyathara v SV části mapy a pokecejte s ním. (Animal Rescue).
Pokud hrajete za kouzelníka, můžete navštívit Claoktower, která se nachází
hned vedle. Dalším důležitým místem je na jihu se nacházející obchůdek
se zbraněmi, kde mají docela slušné vybavení a pokud správně prokecnete
Durlu, dokonce dostanete přístup k trpaslíkovi Marrokovi, který dokáže
vykovat speciální magické věci. Taktéž byste neměli zapomenout navštívit
místní bordel Moonstone Mask, kde pokecejte s Ophalou a pokud na to máte náturu,
přijměte od ní úkol k ukradení uměleckých předmětů. (Art Theft). Taktéž
zde můžete pokecat s Gillesem, který vám učiní nabídku, abyste věci z
kobky nedonesli Oleffovi, ale jemu (Evil Offer). Pokud si budete chtít pošpásovat
s některou z kurtizán, budete muset nejdříve zajít za Oleffem, aby vám dal
čestné prohlášení, že nejste nakaženi. Až ho budete mít, dostanete klíč
a můžete se vydat za rozkoší. Ve druhém patře přislibte pomoc dívce jménem
Tamora a až budete v docích, nezapomeňte najít Hoffa a vysvětlit mu, že jí
už nemá otravovat. Dalším zajímavým místem v této části města je
taverna Trade of Blades, kde můžete Tomiho vyměnit za jiného parťáka. Válí
si tu totiž šunky mnoho dobrodruhů, kteří se nechají za malý obnos
najmout. Pokud ale sami nevládnete zlodějskými schopnostmi (otevírání zámků,
hledání a likvidování pastí atd.) doporučujeme buď nechat si Tomiho anebo
si najmout takového hrdinu, který toto alespoň částečně zvládá. Až
budete s výběrem hotovi, promluvte si ještě s Graxxem a pokud budete dostatečně
naléhat, dostanete propustku na zápasy v Blacklake. Po té se již můžete
vydat do libovolné ze čtyř čtvrtí Beggar’s Nest (JV), Peninsula(JZ),
Docks (SZ) a Blacklake (S), i když nejlepší je nejdříve nakoupit mapy každé
z nich.
Beggar’s Nest
Pokecejte s kapitánem Ergusem, který vás poprosí abyste se podívali po
zmizelém strážci (Missing Guard). Až skončíte, vydejte se ulicemi zaneřáděnými
zombíky do jižní části čtvrti a hledejte hospodu Shining Serpent, ve které
si promluvte s Harbenem a Drakem (Undead Infestation). Poté se vydejte do západní
části čtvrti a v jednom ze zabarikádovaných domů prokecněte Jeamiho a
slibte mu, že najdete jeho bratra (A Missing Brother, A Strange Cult). Pokračujte
přímo na sever a až narazíte na podivnou budovu, směle vejděte.
Zlikvidujte přisluhovače zakázaného kultu a přes hřbitov se prosekejte až
k finálnímu šéfovi, kterým není nikdo jiný než jedna z hledaných magických
kreatur. Zlikvidujte ji a máte vyhráno a zároveň splněno několik questů.
Seberte její srdce a bedlivě prošmejděte všechna zákoutí. Až budete
hotovi, vraťte se za Jamiem a předejte mu bratrův prsten, který v podzemí
naleznete a nezapomeňte taktéž poinformovat Harbena s Drakem. Nyní se v
klidu vydejte do severní části města, kde před bránou na hřbitov nepřehlédněte
tělo Marcuse, které důkladně oberte o vše, co má u sebe. Až narazíte na
jeho bratra Bertranda, který se nachází v JV část čtvrti pod ochranou chrámových
kněží, věci mu předejte (A Lost Soul). V severní části města se nachází
i velký sklad, při jehož důkladném prošmejdění nemůžete přehlédnout
uvězněného strážce, kterého nezapomeňte osvobodit. Uprostřed města
narazíte také na Alda a Hectora, kterým se rozbil vůz. Pokud jim chcete
pomoc, doběhněte do JV části mapy, kde si promluvte s opravářem vozů a
poté se vraťte předat zprávu zpět. (Aldo a Hector). Cestou se můžete
zastavit v zabarikádovaném baráku, kde narazíte na Krestala, ale jelikož
jste již zabili šéfa kultu, jen s ním promluvte, čímž splníte úkol. (Sword
Coast Boys). Až budete mít všechny úkoly v této čtvrti splněny, vraťte
se Aribeth a předejte jí ostatky magické kreatury Yuan-Ti, přičemž se
nezapomeňte po cestě stavit za kapitánem stráží.
Peninsula
Nejdříve si promluvte s kapitánem stráží Kippem a dozvíte se, že z místního
vězení utekli vězni, kteří nyní rabují, loupí a zabíjejí. Úkol je
tedy jasný, zjistit jak vězni utekli a pokud možno je eliminovat. (Prison
Break) První vaše kroky směřujte do SV části čtvrti, kde zachraňte
Dulcimae ze spárů otrapů a promluvte si s ní. Dozvíte se o alternativní
cestě do místního vězení. (The Tanglerbook Estate) Až skončíte,
eskortujte Dulcimae za kapitánem stráží a to samé udělejte se všemi dalšími
lidmi, které najdete. Kousek od místa, kde jste narazili na Dulcimae se nachází
neoznačený dům, v němž si pokecejte nejprve s Jonesem a v kryptě s mladým
trpaslíkem Brilyem. Seberte z truhly obřadní předměty a knihu a pokud máte
chuť, pusťte se do řešení zadaného problému. (Viz hledání krypt.) Stejně
jako v ostatních čtvrtích, i zde si můžete doplnit zásoby, a to v obchodě
ve východní části mapy, hned vedle hlavního štábu místní milice, kde si
nezapomeňte pokecat s místní šéfkou Sedos Sebile. (The Prison Key). Projděte
si celou čtvrť a až zlikvidujete uprchlé vězně, pohybující se v ulicích,
zamiřte do jižní části, kde ve stokách zabijte šéfa místní bandy a připravte
ho o klíč k vězení. S ním se vydejte k hlavní bráně vězení a vstupte.
V první místnosti pobijte vězně, otevřete nejjižnější a nejsevernější
dveře ve východní stěně a přehoďte za nimi páky, čímž otevřete mříže
od cel. Poté se vydejte z hlavní místnosti jižními dveřmi a hned v první
místnosti napravo seberte klíč od skladu. Poté si projděte celé patro - měli
byste najít dva východy. Nejprve použijte schody v jižní části vězení a
dostanete se do jeskyně, kde naleznete uprostřed obří šachovnice mrtvou
lady Tanglebrook. Nic neřešte, vraťte se zpět do vězení a použijte schody
na východě. Dostanete se do nižšího patra, kde není prakticky nic důležité,
takže všechny pobijte a sejděte do patra posledního, kde opakujte to samé.
Až se dostanete k ochránci toho, kdo to všechno způsobil, zaútočte na něj.
Když již bude skoro mrtvý, přestane bojovat a dá se s vámi do řeči.
Poslechněte si ho, sejděte do nejnižšího patra vězení a dle nátury buď
hlavního strůjce útěků vězňů, ovládaného mozkožroutem zabijte anebo
ukecejte. Až budete hotovi, seberte to co zbude z Brain Devoura a vraťte se na
denní světlo. Dříve než opustíte čtvrť a vydáte se za Aribeth předat váš
nález, pokecejte se Sedos a kapitánem stráží. (Nezapomeňte také pokecat před
chrámem s Bethany.)
Docks
Po vstupu do doků si promluvte s kapitánem Sorenem, který vám osvětlí místní
situaci. Nic růžového, ale vy to určitě zvládnete. (Trouble in the
District) Až zlikvidujete pár otrapů, kteří na vás po pár krocích zaútočí,
měli byste nalézt dokument, podle kterého zjistíte, že se chystá černá
aukce. Na této akci by měl být prý prodáván lék proti nákaze, která řádí
v ulicích, takže se můžete směle dát do vyšetřování. Nejdříve si
hned v prvním baráku pokecejte s Neidorem a dostanete další doplňkové
informace. Potom se vydejte do Golden Gate a pokecejte s Gildou. V severovýchodní
části doků navštivte zamčený dům, pobijte nepřátele a neodcházejte
dokud nenajdete klíč a listinu. Pokud máte potřebu něco nakupovat, navštivte
Twenty in a Quiver, kde si můžete doplnit zásoby. Obchod vede Jerol, který vám
s trochou štěstí prozradí, k čemu slouží speciální penízky, které
nacházíte a kde je utratit. Další vaše kroky by měly směřovat do přístavu,
kde vysekejte piráty, přičemž nezapomeňte sebrat alespoň jednu jejich
uniformu. Tu si oblékněte a vydejte se do severní části doků do hospody
The Seedy tavern. Pokud budete mít uniformu oblečenou, budete vpuštěni.
Uvnitř pokecejte se všemi přítomnými, kteří mají vlastní jméno a
zkuste si pivní závod s Jalekem. Až vás to přestane bavit, najděte Chefa,
se kterým si důkladně promluvte. Pokud nechcete uplácet, vyjděte do horního
patra hospody, kde si promluvte s trpaslíkem a se získaným heslem se vraťte
zpět k Chefovi. Až vás pustí, sestupte do podzemního komplexu místností,
kde se přes všechny nepřátele probijte až k Dara’nei, která vám po
rozhovoru s ní věnuje speciální náhrdelník. S ním se vraťte do doků a
zamiřte do Silver Sail. Projděte místnostmi až ke starobylým dveřím, jenž
nyní v klidu otevřete. Prosekejte si cestu přes piráty a následně přes
brouky až k Charonovi a nechte se odvést do stok. Projděte jimi, vyslechněte
si hlasy a zabijte Callika, po němž zůstane amulet (The Masterson Amulet),
který až budete mít čas doneste Hemmalovi, jenž se nachází ještě s dvěma
kumpány přibližně uprostřed lokace. Dojděte až k Vengaulovi a dle nátury
ho buď zabijte nebo ukecejte. Ať tak či tak, s pírkem, které se nachází v
truhle za ním se vydejte za Aribeth. Pokud jste přijali úkol od Ophaly,
nezapomeňte navštívit v SZ části doků dům Androda, kde se podívejte po
zlaté sošce. Až ji získáte, zastavte se s ní u Ophaly.
Blacklake
Než se dostanete do čtvrti plné zbohatlíků, budete muset projít zemí
nikoho, kde řádí půl-ork Loxar, který všechny terorizuje. Promluvte si s
Cendranem, který vás poprosí o jeho likvidaci (Trouble in No-Man’s-Land) a
prozradí vám, že ho najdete v některém z okolních domů. Jestli se
nechcete zdržovat vybíjením jeho poskoků, běžte rovnou do věže,
zlikvidujte ho a s jeho hlavou se vraťte k Cendranovi. Nyní vám již nic nebrání
pokračovat dál. U barikády promluvte s kapitánem stráží a snažte se ho přesvědčit,
ať vám řekne vše co ví. Dostanete dva úkoly (Unrest a Samuel’s Rescue).
Po vstupu do čtvrti se vydejte na západ a měli byste narazit na chlapce
Punkina, z kterého se pokuste vytáhnout, vše co ví. Až budete s jeho opovědí
spokojeni, vejděte do blízkého domku, kde stejný proces opakujte i s Telmou.
Do podzemí za knihovnou se ale zatím nevydávejte (viz hledání krypt), místo
toho se vraťte zpět a své kroky směřujte do hospody v centru města, o které
vám povídal Graxx. Barmanovi ukažte propustku na zápasy o dostanete klíč
od arény. Sestupte dolů, promluvte si s koordinátorem zápasů Kellisai a
vybojujte první tři medaile. Před čtvrtým zápasem s Claudusem poproste
Kellisai aby dohlédla na regulérnost boje a pokud ji nepřesvědčíte,
nebojte se jí uplatit. Až porazíte Clauduse, získáte celou hospodu, takže
si od teď můžete k výčepnímu chodit pravidelně pro výplatu. Před
odchodem ještě nezapomeňte prokecnout kapitána Thurina. Pokud jste přijali
úkol od Ophaly, nezapomeňte navštívit v JV části čtvrti rezidence Hodga a
Rumbottoma, kde hledejte obraz, respektive urnu. Oba předměty po získání
doneste Ophale. V JV části se také nachází elfka Formosa, které se
nezapomeňte zeptat na vše co ví. Až s ní skončíte, jděte na sever k zoo.
Po cestě byste měli narazit na Millu, která vám dá po chvíli přemlouvání
klíč ke svému domu a poví vám o tajné cestě. (Meldanen Estate Entrance) U
vstupu do zoo zaplaťte, pobijte všechny trýznitele zvířat a pomocí páky přibližně
uprostřed komplexu osvoboďte všechna (4) zvířata, která potom odveďte k západnímu
exitu. Vyjděte s nimi do zahrady, strom přetvořte v portál, každému ze zvířat
řekněte, ať ho použije a až budou všechna pryč, zoo opusťte. Hned vedle
vstupu do zoo se nachází dům Milly a protože máte klíč v pohodě vejděte.
Uvnitř použijte teleport a dostanete se do sídla kouzelníka Maldanena. Prošmejděte
všechny místnosti, osvoboďte Samuela a sestupte do Maldanenových soukromých
komnat. Poražte kouzelníka a dle nátury ho buď zabijte nebo nechte jít.
Hlavně si ale řekněte o klíč, který potom doneste Formose. Až s
Maldanenem skončíte, osvoboďte dryádu a s pramenem jejích vlasů se vydejte
za Aribeth. Nezapomeňte se taktéž stavit za Thurinem.
Hledání krypt
Až vám Oleff zadá úkol a budete mít u sebe obřadní předměty ze čtvrti
Peninsula, můžete začít hledat ztracené artefakty (Optimálně tak kolem
levelu 6 - 7.) Nejdříve si ale zaskočte do Moonstone Mask a pokecejte s
Gillesem, který vám naznačí, že by hledané artefakty chtěl získat on (Evil
Offer). Rozhodněte se dle přesvědčení (dobří Olaff, zlí Gilles), komu
artefakty přinesete a vydejte se do doků, kde dojděte k převozníkovi .
Kousek od něj dejte do truhly obřadní dýku a otevře se vám první přístup
do starobylé krypty. Seberte ze sarkofágu amulet, pobijte nemrtvé a jděte do
čtvrti Beggar’s Nest, konkrétně na velký hřbitov, kde do vložte do
truhly vedle dveří obřadní štít. Ze sarkofágu seberte knihu a vydejte se
do čtvrti Blacklake do domu, kde jste mluvili s Telmou a vstupte přes knihovnu
do podzemí. Do truhly vedle dveří dejte obřadní šíp, pořádně se
nabuffujte, připravte se na tuhý souboj a vstupte do poslední krypty. Pobijte
oživlé meče a ze sarkofágu seberte brnění a sekyru. Pokud se rozhodnete přiklonit
se na stranu dobra, zajděte za Oleffem a všechny artefakty mu dejte. Poté jděte
promluvit s Gillesem a s magickým pásem, který vám dá se zastavte za
Oleffem.
Mezidobí
Vždy když předáte Aribeth některý z komponentů k výrobě léku proti
nákaze, zaútočí na vás dříve či později skupinka nepřátel, po nichž
zbude listina, kterou vždy doneste Fenthickovi. Až naleznete všechny čtyři
komponenty, promluvte s Aribeth a ještě než jí řekněte, že jste připraveni
na rituál, dobře si rozmyslete, koho máte zrovna v partě jako pomocníka,
protože chvilku nebudete moci měnit. Připraveni požádejte lady Aribet, aby
začala rituál a budete přeneseni do obřadní místnosti. Promluvte se všemi
přítomnými a zaujměte výhodnou pozici ještě než začne obřad, protože
ihned po vytvoření léku Desther zradí a přivolá své nohsledy (The Cure at
Last). Po bitce promluvte s Aribeth, pak s lordem Naherem a až budete vědět vše
co potřebujete, vstupte do portálu.
Road to Helm’s Hold
Promluvte si s Breganem a dozvíte se pár užitečných věcí. Poté se
vydejte na západ, zlikvidujte zombíky a vstupte do jeskyně. Pobijte strážce
a pokračujte chodbou dokud nenarazíte na malého chlapce. Promluvte si s ním
a nezapomeňte se podívat, co nabízí za zboží. Potom ve vězení eliminujte
všechny zombíky včetně jejich vůdce, v jihozápadní části zničte zámek
u vězení s nahým půlorkem a v cele naproti němu přes chodbu pokecejte s
Dimalem. (Sins of a Traitor). Až už se nebudete mít na co ptát, vraťte se
na denní světlo a přes most se vydejte k pevnosti. Před vchodem se k vám
teleportuje záhadný cizinec a poví vám pár zajímavých novinek. Až se
odteleportuje pryč, vejděte, pobijte všechny nepřátele a vstupte bočním
vchodem. Vybijte vše živé i neživé v patře, s démonem, na kterého narazíte
v SV části komplexu můžete uzavřít dohodu (knížka k dokončení rituálu
se nachází v jedné z blízkých místností) a pokračujte po schodech do dalšího
patra, kde promluvte s Fenthickem. V posledním patře zlikvidujte všechny
nemrtvé a až po bitce zajmete Desthera, teleportujte se s ním za spravedlností.
Kapitola 2
Port Llast
Až se probudíte, promluvte s Laranou, poté s Aribeth (The Search for Cure
a pokud se budete snažit i Aribeth’s Tale) a nakonec s mistrem vyzvědačem
Aarin Gendem. Bedlivě si vyslechněte, co vám všichni poví a ještě než místnost
opustíte, vyberte si pomocníka a promluvte s šéfem žoldáků na baru, od
kterého dostanete za úkol najít několik osob (Bounty Hunt). Před gildou
promluvte se synem farmáře a přislibte mu pomoc (Gerrol’s Wife), v SZ částí
města ukecejte v docích kapitána, aby umožnil vyjet obchodním lodím a v
chrámu si promluvte s Neurikem, který vám poví o lykantropech (The Werwolf
Hunter). Poté se zastavte v místní hospodě a promluvte si se všemi přítomnými.
Měl by vás taktéž kontaktovat půlčík Solomon, který vám bude chtít poděkovat
za záchranu jeho rodiny a předá vám prsten (Solomon). Pokud se budete
dostatečně snažit, můžete od Elaitha dostat úkol – donést tři speciální
gemy (The Serpent’s Gem). Taktéž dostanete klíč od chatrče kouzelníka,
Waneva, která se nachází ve východní části města. Jděte k ní, vstupte,
sejděte po schodech dolů, probijte si cestku přes všechny místnosti a než
toto patro opustíte, ujistěte se, že máte 2 kůstky z kostlivce, jazyk, měchuřinu
z brouka a receptář (vše zde najdete). V dalším patře vložte všechny
ingredience do kotlíku a přes objevivší se portál vstupte do tajné místnosti,
kde seberte vše co naleznete. Až budete hotovi, jděte do severní části města,
kde si nejprve promluvte s Eltoorou (Five Tomes of Imaskar) a poté o kousek dál
s Ballardem (Spirit of the Wood). Nezapomeňte se také zastavit v jižní části
města na farmě, kde nedbejte vyhrožování manželů a v klidu jděte do horního
patra, kde se popasujte s vlkodlakem a souboj skončí, dejte mu lék, který
jste dostali od Neurika (prsten, který dostanete mu nezapomeňte při nejbližší
návštěvě chrámu předat.) Při odchodu pokecejte s manželi a až budete
hotovi, vydejte se na sever popřípadě kamkoliv jinam. (Pokud se vydáte
jinam, mohou se některé události časově lišit.)
North Road
Promluvte si s Gerrolem, který vás kromě nalezení ženy poprosí i o
zabití krutého Dergiaba (Dergiab’s Head), který ji vězní. Až spolu skončíte,
vyčistěte celou lokaci od nepřátel ( zavřeného dolu na SV si zatím nevšímejte)
a jedním ze třech vstupů vejděte do jeskynního komplexu. Zde jde hlavně o
to neumřít a až budete zkrvavení komplex opouštět, měli byste mít u sebe
Dergiab’s Head a Ganon’s Journal. V jeskyních byste také měli osvobodit
Gerrolovu ženu, takže až budete mít kolem Gerrola cestu, zastavte se u něj,
předejte mu hlavu Dergiaba a poptejte se, jak se ženě daří. Poté se
vydejte dále na sever.
Green Griffon Inn
Směřujte své kroky do hospody po vaší levé straně a promluvte se všemi
přítomnými. Pokuste se někoho ukecat, aby vám pověděl o vypsané soutěži
a klidně uplácejte. Až se dozvíte co potřebujete, promluvte s Mutaminem a získáte
klíč ke vstupu do podzemí (Mutamin’s Challenge). Ještě než se vydáte
hledat poklady, promluvte se Zemirou a vylákejte ji do pokoje, kde ji připravte
o gem, který shání Elaith. V jednom z pokojů v druhém patřebude také
minoutar, kterého zabijte, čímž získáte jeho ucho, které dejte při vhodné
příležitosti šéfovi žoldáků. Až minotaur dodýchá, vydejte se do
podzemí (zaplaťte Jarovi 500 zlaťáků), kde ve všech třech patrech pobijte
všechny strážce pokladů. (Odpověď na první hádanku Yuan-Ti je 15, u druhé
zvolte odpověď číslo 3. Než se dostanete k cíli, čeká vás ještě hádanka,
na níž je odpověď 19, ale to až ve třetím patře podzemí.) Než vstoupíte
do místnosti s finálním úkolem, měli byste u sebe mít brož ve tvaru žáby
a pavouka a taktéž vajíčko. Pokud se nechcete zatěžovat souboji vložte do
truhly vajíčko, v opačném případě postupně obě brože a vajíčko až
nakonec. Až budete odteleportováni zpět do hospody, promluvte s Mutaminem,
který vám dá slíbenou odměnu. Taktéž by vás měl kontaktovat chlapík jménem
Benleran, který vás upozorní, že se po vás někdo sháněl (Vardog’s Hunt).
Pokud potřebujete, doplňte si u baru zásoby a hospodu opusťte. Ještě než
půjdete na hřbitov, který se nachází v SV části lokace, nezapomeňte se
podívat do jeskyní, kde naleznete hlavního vlkodlaka. (Pokud ne, vraťte se
sem, až budou všichni tři nakažení chlapci uzdraveni a Neurik vám řekne
co a jak.) S nalezenými věcmi se při nejbližší příležitosti zastavte u
Neurika, který vás poprosí o zabití původce všeho – Alhalora, kterého
naleznete v jeho obydlí. Před vstupem na hřbitov nejprve navštivte hrobníkovo
obydlí a kupte od něj klíč ke kryptě. Na hřbitově a uvnitř krypty
pobijte všechny nemrtvé (takhle mají vypadat boje se zombíky!) a na konci na
vás Tome of Life, po které touží Eltoora. Do Luskenu zatím nemůžete, takže
se vraťte do Port Llastu a promluvte s Aribeth, s Aarinem a vůbec se všemi,
se pro které něco máte.
East Road
Zlikvidujte všechny nepřátele v sektoru, mezi nimiž by měl být další
vlkodlak, od kterého po jeho vyléčení dostanete prsten, který při nejbližší
vhodné příležitosti předejte Neurikovi. V SV části sektoru pokecejte s
archeologem Jaxem, který vás požádá o nalezení starobylé knihy (What
Lurks Below) a uvnitř budovy taktéž s Lentonem, který vás požádá o zabití
šéfa trollů (A Troll Head Trophy) a s Revatem, jenž hledá svoji unesenou
matku. (The Simpleton’s Mother). V prvním patře se také nachází jeden z
hledaných uprchlých vězňů – hobitka Delilah. Až s ní skončíte,
vydejte se libovolným vchodem do jeskynní a ve čtyřech patrech zlikvidujte všechnu
smrdutou havěť, na kterou narazíte. Než sestoupíte do Creator Ruins, měli
byste mít u sebe hlavu šéfa trollů a Revatova matka by si už měla užívat
svobodu. V prvním patře Creator Ruins pokecejte s Golemem, eliminujte všechny
nepřátele a v JV cípu seberte z truhly prsten. Ten předejte golemovi, který
vás pustí do dalšího patra, kde opakujte vše co v patře prvním, jen s tou
výjimokou, že nyní budete hledat odpověď heslo. Ve třetím patře následně
zlikvidujte vše co se hýbe a po eliminaci závěrečného kouzelníka seberte
z truhly knihu a teleportujte se ven. Promluvte postupně s Jaxem, Lentonem i
Revatem a pokračujte do dalšího sektoru směrem na východ.
Druid Encampment
Projděte si celou mapu, pobijte útočníky a v SZ rohu eliminujte i padlého
rangera Wyverna, kterého buď zabijte nebo se sním domluvte. A´t tak či tak,
jeho ucho při nejbližší příležitosti předejte šéfovi žoldáků. V
druidím táboře na severu promluvte s Aawillem, který vás upřesní úkol se
záchranou duše lesa (Spirit of the Wood) a navíc vás poprosí o nalezení
ztracených druidů (The Missing Druid). Pokud jste náhodou sami druidi, můžete
zkusit u Jaera absolvovat rituální souboje, pokud ne, vydejte hlouběji do
lesa.
Deep Woods
Pobijte všechny zvířata, která na vás zaútočí a v JV části leza
stupte do jeskynní, kde zlikvidujte všechny pavouky, včetně jejich královny.
V jednom ze zámotků u královny naleznete jednoho ze ztracených druidů, který
vám poskytne pár cenných informací. Až bude jeskyně vyčištěna, vydejte
se do prozkoumat obydlí nymfy. I zde naleznete jednoho z druidů, který vám
opět prozradí pár věcí. Daleko důležitější je ale najít nymfu,
promluvit s ní a z truhly, která u ní bude vzít všechny předměty. Poté
se můžete vydat ještě hlouběji do lesa.
Heart of Forrest
Projděte si celý les a až bude čistý, vlezte do jeskyně na jihu, kde
zabijte medvěda. Poté vstupte ve východní části do domu Setery, který celý
prozkoumejte. Za prvé najdete jednu z hledaných knih Eltoorou a za potkáte
samotnou Seteru. Pokecejte s ní a slibte ji, že ji seženete zrcátko od
Nymfy, které byste již nyní měli mít u sebe. (Je v truhle u nymfy, kde je i
obřadní dýka, kterou použijete za chvíli.) Promluvte tedy se Seterou znovu
a za zrcátko dostanete jeden z gemů, který shání Elaith a také klíč od vězení,
ze kterého tak můžete vysvobodit posledního druida. Až tak uděláte, vraťte
se do lesa a u oltáře, na který dopadá vodopád použijte obřadní dýku.
(Klikněte na oltář a zvolte odpověď číslo 4) Budete teleportováni do nové
lokace, kde zlikvidujte všechny ty, kteří vám budou usilovat o život. Po
cestě najdete na zemi lék, který použijte po souboji s majestátným jelenem
na konci lokace, čímž ozdravíte les. Další úkol hotový. Ještě než se
pustíte do dalšího putování, nezapomeňte se zastavit v kempu druidů a od
Aawilla si vzít zaslouženou odměnu.
South Road
Klasicky si nejdříve projděte celou mapu a pobijte dotírající nepřátele.
Až bude klid, zamiřte do jeskyně na západě, kde opět vybijte všechnu havěť.
Ještě než se dostanete ke studni, měli byste nalézt žurnál padlého
dobrodruha a několik nápojů zvyšujících konstituci. Pokud studní
neproplavete, použijte tolik nápojů na zvýšení konstituce, kolik bude třeba
a na druhém konci odpovězte na otázky Maegela podle žurnálu a následně mu
ho i ukažte. Odměnou vám bude pár zajímavých věcí. Vraťte se zpět na
povrch a směřujte své kroky na SV, kde se nachází jeskyně, ve které přebývá
poslední vlkodlak, kterého po boji opět zachraňte pomocí náhrdelníku od
Neurika, kterému o tom při nejbližší návštěvě chrámu řekněte. Konečně
poslední zajímavou lokací je na JV most, který hlídá troll. Buď ho
ukecejte nebo zabijte a dostat dál se musíte. Do Wanevovi rezidence vstupte buď
hlavním vchodem, případně pokud si nechcete nechat nic ujít jeskyněmi. Sídlo
tohoto kouzelníka je poměrně zapastěné, ale ve finále by vám to nemělo
nijak překazit nalezení Tome of Ice v zeleně světélkující knihovně a
taktéž samotného Waneva, s kterým si boji promluvte a dohodněte se s ním,
že za za zavření portálu a zlikvidování vyvolaného démona dostanete gem,
po kterém touží Elaith (Wanev’s Portal). Až bude dohoda uzavřena, vstupte
do vyvolávací místnosti, probijte se až k démonovi a až ho zabijete,
doneste jeho srdce do obřadního kotlíku poblíž portálu na začátku mapy.
Po jeho efektním uzavření si promluvte s Wanevem a můžete v klidu pokračovat
do další lokace.
Farmland
V JV cípu lokace se nachází O’Deelův ranč, na kterém si promluvte s
jeho majitelem a doizvíte se o tom, že jeho farmu sužují vlci (Peter and the
Wolves). Jděte tedy do jeskyně pod vodopády a přes celou smečku se
prosekejte k Silverbackovi, kterého po souboji buď ukecejte anebo zabijte. Až
bude dokonáno, jděte za Peterem a vyzvednete si odměnu. V lokaci se nachází
ještě jeden ranč, ve kterém žijí Erik a Ingo. Po chvíli ukecávání Inga
se dozvíte, že se Erik zamknul v pokoji a že je to pravděpodobně kvůli dceří
Petera O’Deela (Erik’s Despair). Promluvte si tedy přes dveře s Erikem,
zaběhněte za dcerou O’Deela a opakujte to tak dlouho, dokud Erikovi nedáte
brož, po které touží. V SZ části lokace se také nachází další hledaný
zločinec, takže se nezapomeňte stavit pro jeho ucho. Mimo toho vás zde již
zde nic dalšího nečeká, takže pokračujte směrem na východ.
Haunted Forest
Tady je to poměrně jednoduché. Pobijte všechny nepřátele a až skončíte,
měli byste u sebe mít svitek. V JV části lesa odpovězte na otázky podle
svitku, který jste nalezli a budete teleportováni k věži, do které vstupte.
Pobijte všechny kostlivce a odneste si, vyberte poklady, odteleportujte se zpět
a do další lokace.
Charwood
I v této lokaci je to brnkačka. Vyslechněte si Quinta, v hospodě zabijte
špióna kultu (Charwood Journal) a v kanceláři pokecejte s Mobleyem. Poté se
vydejte do pravé části vesnice, pokecejte se strážným a vstupte do tajemného
hradu.
Catle Jhareg
Tady je to už trochu komplikovanější. Nejen že na vás čeká spousta
celkem tuhých nepřátel, ale také dost hledání a čtení žurnálů atd. V
úvodní místnosti seberte z truhly klíč a pergamen, který si přečtěte.
Vydejte se dál libovolnou cestou (levá je vypečená) a až se dostanete do místnosti
se strážcem, promluvte s ním. Převypráví vám příběh dvou bratrů a vy
budete muset posoudit jejich vinu. To se lehko řekne, ale než budete moci vynést
finální rozsudek, čeká vás dost práce. Pokračujte dále na sever a
vstupte do pravé části hradu. Pobijte všechny nepřátele, otevřete všechny
truhly a promluvte si s Quintem (Quinth’s Tale). Ještě než toto patro opustíte,
ujistěte se, že máte Tome of Death. Pokud knihu máte a Quint vám dal svou přísahu,
vydejte se do západního křídla, které je zasvěceno jeho bratru Karlatovi.
Klasicky vybijte všechny nepřátele, přečtěte si velký grimoár v pravé
části patra (Beliag’s Death), najděte Karlata (Karlat’s Tale) a vezměte
si do něj jeho přísahu. Ještě než odejdete ke strážcovi, zastavte se v místnosti
s pentagramem, do obřadního kotlíku vložte břicho brouka, zakouzlete na
sebe protection from evil a sešlete na kotlík kouzlo burning hands (pokud
nejste kouzelníci, najdete v tomto patře pro obě kouzla hůlky). S vyvolaným
démonem veďte konverzaci tak, abyste z něj dostali přiznání a přísahu,
že za všechno může on. Nyní je čas vrátit se za strážcem a absolvovat
soud. (De facto můžete odsoudit kohokoliv a quest dokončíte, ale správné
je říci, že za všechno může démon a bratři jsou nevinni. Až skončíte,
hrad opusťte.
Port Llast
Pokud u sebe máte nějaké gemy, zastavte se za Elaithem, s hledanými
knihami zase zavítejte za Eltoorou. (Pokud jich budete mít všech pět, budete
si moc v laboratoři, přístupné přes portál za Eltoorou vytvořit za pomocí
reagentů nějaké věci.) Taktéž se nezapomeňte zastavit za šéfem žoldáků
a předat mu ucha zločinců. Jakmile mu dáte čtvrté, bude váš úkol
updatován, takže se vydejte na sever, kde v lokaci North Road na SV vyčistěte
důl, který bude nyní s klíčem přístupný, zabijte posledního zločince
(můžete ho i nechat jít, jen si nezapomeňte vzít jeho ucho) a osvoboďte
Kendrackovu dceru. V této době by se také již měla za hospodou nacházet
Jaheel, ze kterou si promluvte a dostanete za úkol najít jejího ztraceného
bratra (Poor Neva). Vydejte se tedy ještě jednou na jih a přes jižní cestu,
kde na vás zaútočí Vardoc se dostaňte až do farmářské oblasti. U vchodu
do Charwoodu na vás Jaheel a Neva zaútočí a vy zjistíte, že šlo o agenty
kultu. Vydejte se tedy opět nazpět a všechny dokumenty co u sebe máte předložte
Aribeth. Poté promluvte s aarinem, který vám řekne, abyste se vydali do
Laskenu. Vyberte si tedy společníka, který vám nejvíce vyhovuje, dokupte zásoby,
popřípadě dodělejte úkoly co vám ještě zbývají a vydejte se do Laskenu.
Jakmile jednou do města vstoupíte, již nebude cesty zpět.
Luskan
Pomožte v boji Gregorovi a následně od něj načerpejte pár základních
informnací. Směrem na jih se nachází hospoda The Cutlass, kde si promluvte s
Londou, která vás poprosí o záchranu dětí (Nine Lives) a Elynwydem, který
zase požádá o záchranu Evaine (Saving Evainte). Až budete hotovi, vydejte
se přes most do místního bordelu, kde si promluvte s bordelmamá Belo u a
vhodně vedenou konverzací z ní vymáčkněte další quest (Strange
Bedfellows). V přízemí seberte v místnosti, kde bude strážný pes,
kamennou páku, v druhém patře vykřičeného domu si promluvte s úchylným
gnómem Erbem a pokud na to máte náturu, slibte mu pomoc v otázce darovaného
prstenu (Erb’s Delicate Problem). Dále pokecejte s Yvette, která vás poprosí
o přivedení syna (The Harlot’s Husband) a taktéž s Rhaine (obě dívky
jsou zavřené v pokojích), od které dostanete dva klíče, abyste se mohli
podívat na zoubek místním kapitánům. Pokud jste přislíbili pomoc Erbovi,
vydejte se do rezidence k rezidenci, která se nachází hned vedle hospody,
ukecejte lady Jedale a s prstenem se vraťte k Erbovi, který bude skákat metr
dvacet. Poté se vydejte do východní části čtvrti kde navštivte všechny
obchody a také nezapomeňte zavítat do chrámu, kde pro vás má Aarin nepříjemnou
zprávu, a to že se Aribeth ztratila. Vyslechněte si jeho rady, zastavte se v
Colmarrově magickém obchodě a dozvíte se o zajímavém stoji, který potřebuje
k fungování čtyři páky (jednu už máte) (Colmarr’s Fantabulous
Contraptulater). Dále se vydejte na sever, kde v jednom z domů ukecejte
Garlona, aby vrátil Yvette jejího syna a v SV cípu sestupte do stok, kde si
promluvte s kapitánem, požádejte ho aby propustil držené děti a prozatím
mu slibte pomoci v otázce vyřízení druhého kapitána. Poté se vydejte do
JZ cípu města a přes rozbitý dům, popřípadě stokou, se dostaňte do doků.
Luskan – doky
Jakmile vstoupíte do lokace, zapíše se vám do deníčku info o novém úkolu
(The Ruins of Illusk. Vejděte tedy do opuštěného domku vedle svítící
sochy, zabijte kosťu s kosou a jeho lebku vložte na oltář. To samé opakujte
v dalších patrech – tj. vždy zabijte finálního bosse a to co po něm
zbude vložte na blízký oltář. Až na konci zlikvidujete posledního ničemu,
bude úkol splněn. S úsměvem na rtech jděte do SV části doků, kde vstupte
do Kurthovi pevnosti. Celou ji prošmejděte a všechny včetně kapitána
Kurtha pobijte. V místnosti kousek od zabitého kapitána naleznete Evaine,
kterou osvoboďte. (Nezapomeňte se někdy stavit v hospodě pro odměnu.) Dříve
než pevnost opustíte, najděte světélkující sféru a High Captain Token a
zavřete pomocí těchto předmětů pomocí portál, z kterého přilétávají
ohnivé potvory. S hlavou Kurtha se vydejte za kapitánem Barmem (SV část mapy
v Luskenu). Předejte mu ji, ale jste mohli čekat, vysvobození dětí se nedočkáte.
Pobijte tedy všechny kapitánovi kumpány a vydejte se za ním skrze stoky.
Cesto byste měli najít dvě páky (Level of Wind a Level of Water) Taktéž se
můžete rozhodnout splnit quest od ghoulího odpadlíka (The Ghoul Lords), ale
stejně tak ho můžete zabít. Na konci stok narazíte na stroj, o kterém vám
vyprávěl Colmarr, takže nasaĎte páky kam patří a přes jejich různou
kombinaci si vytvořte pár nápojů (zatahejte za řetěz). Až už stroj nic
nevyplyvne nebo vám to bude stačit, vraťte se do předchozího patra, kde se
vchodem, u kterého stojí Yuant-ti nekromacer vydejte do srdce Barmova království.
Po vstupu si nevšímejte kouzlících nekromacerů a nejprve nalevo zlikvidujte
dva náhrobky, čímž zamezíte přísunu kostlivců a posléze napravo zabijte
mumii, což bude mít zase za následek zastavení přísunu duchů. S klíčem
od nyní již smrtelných nekromacerů odemkněte na severu a o kousek dál
zabijte samotného kapitána a spolu s ním zlikvidujte obě sochy gargoylů.
Nezapomeňte také osvobodit Nanny ze zámotků (na začátku úrovně) a
zjistit od ní, co se stalo s dětmi, po kterých pátráte. S medvídkem, kterého
dostanete se potom zastavte za Londou, která vám dá klíč, ke skrýši ve
stokách. Tu určitě nezapomeňte navštívit, protože je v ní nasysleno pár
zajímavých věcí.) Nyní je čas navštívit Aarina, který vám vyhotoví
propustku do věže. S ní pak jděte do SZ části města a u mostu ji ukažte
strážnému.
Magická věž
Před vstupem do samotné věže promluvte s kapitánem a buď ho zabijte (má
celkem zajímavé věci) nebo nechte žít. To samé udělejte po vstupu i s
Gurakem a Yeanashou, ale hlavně se nezapomeňte zastavit v pokoji se strážným
golemem, kde seberte klíč, který vám otevře cestu k portálu. Ve druhém
patře pobijte nepřátele a z truhel seberte teleportační kameny do vyšších
pater (3,4,5,6 v ostatních patrech najdete ještě runy 7 a 8). Ve třetím patře
prohledejte těla u portálu a najdete svitek se zajímavými poznámkami. V rozích
tohoto patra se nacházejí hořící kotlíky, z kterých vylétávají Impové
a Quasitové. Pár jich pobijte a do jednozho z kotlíků vložte oko Impa a do
druhé oko Quasita, čímž zlikvidujete subprostorovou bránu. V severní části
tohoto patra se také nachází alchymistický stolek, na který když dáte
hlavu Gargoyla a jazyk Slaada a zakouzlíte na stolek Dispel Magic, získáte
dispelovací hůlku, která se bude ve vyšších patrech hodit. Ve čtvrtém
patře musíte najít dvě hole pro kontrolu golema a zasadit je do jeho sarkofágu.
Golem vám potom otevře jedny zavřené dveře a bude chvíli bojovat na vaší
straně. V pátém patře najděte nymfu Nyymphithys, slibte jí pomoc a ještě
než rozbijete hořící kotlík blízko ní, seberte co ukrývá. Šesté patro
je jen otázkou vybití všech nepřátel a posbíraní pokladů, v sedmém najděte
ve vězení Deltagara a nechte si poradit co ví. Osmé patro je opět otázkou
bojů a sbírání pokladů, v devátém pokecejte s Arklemem, rozbijte všechny
hořící kotlíky a pobijte objevivší se stvůry. Arklem vám po osvobození
otevře cestu do posledního patra, kde budete svědky transformace Aribeth a
taktéž budete muset porazit fanatické kultisty. Až bude po všem, nezapomeňte
navštívit doupě bláznivého kouzelníka a vše oznámit Aarinovi.
Kapitola 3
Beurunna’s Well
Promluvte si s Aarinem a dozvíte, že v této části hry půjde o tři
artefakty, které jsou, jak už to tak bývá zvykem, ukrytý každý na jiném
místě. Až budete mít dostatek informací (Words of Power, Talk to Lillian
Cambridge), jděte do chrámu, kde si promluvte s Neurikem, který vás poprosí
o vyřešení případu s Rolganem, vojákem obviněným ze zabití. (Rolgan’s
Trial). Než chrám opustíte, promluvte si s Emegarem a s Rolganem. Poté se
vydejte do místní žoldácké enklávy, kde prohoďte pár slov s Rolkidem,
který vás poprosí o nalezení dvou otrapů (Save the Supply Lines) a také se
zastavte na slovíčko s Jevonem a Zedem, kterému vyléčte nohu. S oběma
pokecejte opravdu důkladně a snažte se zjistit, co všechno o případu ví.
S novými informacemi se vydejte do místní hospody Drinking House, kde si
nejprve promluvte s Lillian. Dostanete od ní teleportační svitek a abyste získali
důležité informace, budete pro ní muset splnit úkol. (The Snow Globe). V
hospodě promluvte ještě s Averikem a s Lodarem, kterému kupujte alkohol tak
dlouho, dokud vám nevyklopí vše co ví. Jestliže potřebujete doplnit magické
vybavení, zastavte se za starou známou Eltoorou v Cloak Enclave, popřípadě
k doplnění zbrojního arsenálu zavítejte do kovárny Trading Post, kde
promluvte s Husherem (Recover the Star Sapphire) a také s Barunem, který vám
dá knížku magických předmětů, které si u něj můžete nechat, za patřičný
obnos, vykovat. Již nyní můžete zajít za Neurikem, požádat ho, aby začal
soud a úspěšně ho dovést do konce (všichni musí zvednout louči), ale
pokud se na práci obhájce s minimem důkazů které máte, necítíte,
zastavte se ještě dříve za Vandou, Dalciou, Pallou a Endarem v SZ cípu města,
v místě kde sídlí kmen Ulthcardt. Po cestě ještě stihněte pokecat v
druidím kempu s Yusamem (Investigate the Elk Tribe), ale potom se již určitě
do soudu pusťte. Vhodně volenými otázkami osvoboďte Rolgana a vydejte se na
sever do Coldwoodu.
Coldwood
Na začátku lesa si promluvte s Delvarem, což je Aarinův špeh, který vám
poskytne pár cenných informací. Pobijte všechny nepřátele, v JV cípu
zabijte Vaatha, jehož hlavu dejte při návštěvě města Rolkidovi a lokaci
opusťte východní cestou. V další části lesa najděte teleport, kterým se
přesuňte do kouzelnického dungeonu. Celý komplex si projděte a až najdete
uvězněného kouzelníka, promluvte s ním a slibte mu pomoc (Free Nax). Za odměnu
vám Nax slíbí, že vám pomůže najít to, co hledáte. Pokud vás otravují
ohniví elementálové, jednoduše rozbijte hořící piedestaly, ze kterých se
rodí. Pokud jste tak ještě neudělali, najděte laboratoř, kde si můžete,
vládnete-li magiií, vytvořit pomocí předmětů Quartz Crystal, Rakshasha
Eeye a kouzla Dominance mocnou hůl Staff of Command. (Oba reagenty dejte na
alchymistický stolek a zakouzlete na něj kouzlo Dominance.) Pokud magií nevládnete,
seberte pouze prsten s kouzlem Melf’s Accid Arrow, splašte někde Slaad’s
Tongue a najděte místnost se summonovací studánkou. Slaad’s Tongue vložte
dovnitř, zakouzlete na studánku z prstenu a vyvoláte elementála, kterému
nakažte, aby zachránil Naxe. S Naxem následně promluvte a dozvíte se
posloupnost, v jaké musíte zazvonit na gongy v místnosti, které jste si při
svém putování již zajisté všimli. Správný postup je tedy kočka, pes,
medvěd a drak. Až se otevřou doposud zavřené, zabijte strážce, seberte kýžený
předmět a komplex opusťte. Vraťte se do předchozího lesa a nyní se
vydejte na sever. Prozkoumejte celou lokaci, ve které se nachází opravdu hodně
zajímavých předmětů a v SV části vsupte do krypty – Layenne’s Tomb. Až
se dostanete do místnosti s golemem a generátory, rozbijte nejdříve
piedestaly, které dodávají golemovi sílu a pak ho zničíte jednoduše. V místnosti,
kde je uvězněná Succubus s ní pokecejte a noste jí tretky, které v
komplexu najdete. Za odměnu vám může otevřít všechny dveře a dát magický
předmět, ale ve finále na vás stejně zaútočí. Centrální místnosti na
jihu s pěti podstavci si zatím nevšímejte a směřujte své kroky na SV, kde
zabijte kostlivého golema a v místnosti za ním posbírejte všechny poklady.
Pokud jste tak ještě neudělali, důkladně prošmejděte celý komplex a měli
byste najít čtyři speciální gemy. Nyní je čas vydat se do místnosti s
podstavci, kde gemy umístěte následovně: SZ podstavec - Gem of Misery, JZ
podstavec – Gem of Honour, JV podstavec – Gem of Paine a konečně SV
podstavec – Gem of Duty. Až budou všechny šutry na svých místech, zpřístupní
se vám centrální podstavec, ze kterého budete moci sebrat Star Sapphire, po
kterém tak toužil Husher. Přes Stone of Recall se teleportujte do města,
doneste Star Sapphire Husherovi a zastavte se u Lillian. Až budete připraveni,
vydejte se do druhého patra hospody do místnosti s magickým podstavcem, na
kterém bude stát Snow Globe. Ještě než vstoupíte do říše uvnitř sféry,
pootočte ji.
Snow Globe
Vydejte se do SZ rohu k šéfovi trpaslíků a po cestě pomožte jednotlivým
bojovníkům proti nymfám. S šéfem pokecejte a dozvíte se něco o tomto
podivném světě a boji trpaslíků s nymfami. Až skončíte, vydejte si přibližně
do středu lokace, kde vstupte do jeskyně. Ze stohu knih seberte dva žurnály
a z truhly starobylý artefakt. Promluvte si s ledovým drakem, vraťe se za šéfem
trpaslíků, nechte si u něj opravit amulet a pomocí portálu, kterým jste se
do miniaturního světa dostali se vraťte zpět. Pootočte glóbem a opět se
teleportujte do koule. Nyní jděte do SV rohu mapy a naopak pomáhejte nymfám.
Až se dostanete k jejich královně, poproste jí aby amuletu vrátila magickou
sílu, nasaďte si ho a hurá na draka. Až s ním skončíte a seberete první
z hledaných artefaktů, zjeví se před vámi tajuplná bytost Headraline.
Promluvte si s ní a teleportujte si pryč. Zastavte se za Aarinem, pověste mu
o prvním hledaném artefaktu a také o tajuplném setkání s Headraline.
Moonwood
Vyčistěte les od dotírajících nepřátel a v severní části pomožte třem
bojovníkům. Se všemi si promluvte a ještě než lokaci průrvou na SV opustíte,
zastavte se v jeskyni na západě, kde zlikvidujte všechny Drowy a až zabijete
jejich kapitána, seberte po něm dopis.
Moonwood 2
Jděte jedinou možnou cestou a likvidujte obříky. Až se dostanete k
jeskyni přibližně uprostřed mapy, směle vstupte. Uvnitř si pokecejte se
zelenou dračicí Akulatraxas a dozvíte se, že obři chtějí její vajíčka.
Přislibte jí tedy pomoc (Working for Akulatraxas) a jeskyni opusťte. (Draka můžete
i zabít, pokud se na to cítíte a máte na to náturu.) Pokračujte lokací dále,
dokud se nedostanete k jeskyni na západě. Doupě obrů se skládá ze dvou
pater, ve kterých budete muset vybít všechnu chamraď. V prvním patře není
nic důležitého, v druhém osvoboďte vězně a v JZ místnosti zabijte kapitána
obrů s jehož hlavou odneste Akulatraxas. Taktéž nezapomeňte zlikvidovat
Ohnivého obra v jedné z místností a sebrat co po něm zůstane. Až
dostanete zkušenosti za přinesení hlavy, pokračujte severním průsmykem do
lokace Spine of the World.
Spine of the World
Ihned po vstupu do lokace budete napadeni partičkou ohnivých obrů a několika
přisluhovači kultu. Po krutém boji seberte Cultist Journal, který zůstane
po jednom z přisluhovačů a vydejte se na západ, kde vstupte do jeskyně. Před
nějakým časem zde došlo k boji mezi obry a drakem, takže naleznete pár
mrtvol. Důkladně vše prozkoumejte a seberte Dragon Scale a Tome of Ring,
pomocí které si můžete vyrobit na jakémkoliv alchymistickém stolku Ring of
Regeneration. () Přibližně uprostřed lokace se nachází starobylá jeskyně,
kterou obývá zlatý drak Gorgotha, se kterým si promluvte a i jemu přislibte
pomoc při ochraně jeho vajec. (Gorgotha the Gold Dragon) Všechny indicie
ukazují, že za útoky na draky stojí jakýsi Klauth.Vydejte se tedy na sever,
kde vstupte do lávového doupěte ohnivých obrů. V prvním patře pobijte vše
co se hýbe a než sestoupíte do nižších pater, osvoboďte Wolara, kterého
můžete, ale také nemusíte, až vám prozradí vše co ví, nechat jít. Až
si projdete celé patro zjistíte, že dále můžete jít dvěma východy. Použijte
nejdříve North Fire Giant Domain a v patře kam se dostanete všechny
zlikvidujte. VraŤte se zpět a použijte East Fire Giant Domain. Až sestoupíte
do nižšího patra, vydejte se na sever, kde poražte ohnivého obra - King
Skrogga, po kterém zůstane Ritual Book, kterou najdete ještě několikrát a
Pass Amulet. Pokračujte chodbami a až se dostanete k prvnímu vchodu do ještě
hlubších jeskyní, vstupte. Ocitnete se ve vězení pro draky, které nyní obývají
Slaadi. Všechny pobijte, vraťte se do předchozího patra a najděte vchod do
další jeskyně. V té najdete spícího draka a taktéž studánku, ve které
se bude skrývat Dpragon Sphere. Seberte ji a položte ji na Dragon Orb Pedestal.
Nyní vám již nic nebrání, vydat se za samotným Klauthem do jeho nory. Vraťte
se tedy o patro nazpět, dojděte ke Klauthovu doupěti a sestupte do něj. Proběhněte
až ke Klauthovi a pokud jste přesvědčením zlí, můžete přijmout jeho úkol
na zlikvidování Akulatraxas a Gorgothy a přinesení jejich vajec. Pokud
hrajete za dobrý charakter, s Klauthem se moc nevybavujte a zabijte ho. Po jeho
smrti se objeví tři truhly, ve kterých najdete spoustu zajímavých věcí a
také klíč od poslední komnaty, ve které se nachází truhla s druhým
artefaktem. Po jeho sebrání se opět objeví Headraline a seznámí vás s
historií svého rodu. Až skončíte, použijte teleport a doneste Klauthovu
hlavu Gorgothovi a odteleportujte se poreferovat o všem Aarinovi. Až budete připraveni,
můžete se vydat na jih hledat poslední artefakt.
Countryside
V této lokaci vás nečeká nic důležitého, takže se zde nezdržujte déle,
než je nezbytně nutné. Pouze pobijte pomatence, kteří na vás budou útočit
a pokračujte směrem na Fort Ilkard.
Fort Ilkard
Objevíte se v SV cípu lokace a kousek od vás bude stát Ruzon Vond, se
kterým si promluvte. Potom se vydejte podél severního okraje směrem na západ
a vstupte do smrdutých jeskyní, kde vybijte ještě smrdutější orky a
jejich přisluhovače. Přibližně uprostřed jeskyně bude hlídat Guzud, se
kterým se popasujte. Až se vzdá, buď ho dorazte nebo nechte jít (Pokud
chcete splnit úkol od Rolkida musíte ho zabít), ale hlavně nezapomeňte otevřít
dveře, které hlídal a osvobodit Uncas, který vám poví pár zajímavostí o
svém kmenu a taktéž vás může opustit. Až spolu skončíte, vraťte se zpět
na povrch a vydejte se směrem na jih. Až narazíte na bránu hlídanou rytíři,
řekněte jim, kdo jste a budete vpuštěni. (Je možné že rytíři hlídající
bránu budou již mrtví, v tom případě byste po nich nalezli klíč od brány
a odemkli si sami.) Uvnitř pevnosti vyhledejte Damase a přislibte mu pomoc v
otázce likvidace katapultů ostřelujících pevnost (The Siege of Fort Ilkard).
U západní brány pevnosti pomožte obráncům odrazit útok a najděte 4
katapulty a 2 balisty, které zlikvidujte. Poté se vraťte za Damasem a vyzvedněte
si odměnu. Své kroky nyní směřujte do SZ cípu lokace, kde vás napadne
Arness, jehož hlavu doneste po jeho zlikvidování taktéž Damasovi. Ruin na
JV si zatím nevšímejte a než se vydáte směrem na západ, pokecejte ještě
uvnitř obydlí plném osadníkům s Eckelem, který vám dá za úkol donést
jeho ženě seznam obchodníků (Deliver Eckel’s Note).
Homesteads
Jako vždy si nejdříve proběhněte celou lokaci a zlikvidujte dotírající
bojovníky. Na JV pokláboste s vystrašenými obchodníky a pokuste se je zachránit
před útokem. Přibližně uprostřed lokace se nachází barák, uvnitř něhož
naleznete u mrtvol Homestead Journal a taktéž Tome of Robes, podle níž si
budete moci vyrobit magickou róbu. Směrem na SZ od tohoto místa se nachází
další dům, ve kterém zachraňte Galii a předejte jí dopis od jejího manžela.
Poté se vydejte se na SV, kde vstupte do sídla kmene Elk. Vyhledejte Zokana a
nyní se budete muset rozhodnout jak dál. Buď Zokana zabijete a jeho hlavu
donesete Damasovi nebo ho vyslechnete a zjistíte, že to byl právě Damas, kdo
celý kmen nakazil morem a právě proto proti němu nyní bojují. Pokud jim
ale seženete lék, jsou ochotni od pomsty upustit. Jděte tedy za Damasem,
promluvte s ním a buď ho zabijte nebo od něj lék proti moru kupte a doneste
ho Zokanovi, od kterého dostanete za záchranu jeho kmene starodávné magické
kopí a taktéž pírko míru, které při nejbližší vhodné příležitosti
ukažte Yuasamovi v Beurunna’s Well. Až bude mír uzavřen, můžete se
vypravit do ruin.
Ruins
Projděte si celou lokaci, zlikvidujte Hulky a další nepřátelsky naložené
tvory, rozbijte pentagram, mezi menhiry seberte Volcanis Oak Seed a vstupte do
jeskyně v JV cípu.
Creator Race Ruins
Z mrtvého těla hned vedle vchodu se berte Translation Amulet a poznámky,
ze kterých se dozvíte o nesmrtelných golemech. Jděte do centrální místnosti,
pobijte nepřátele a vydejte se směrem na západ do zahrady, kde pokecejte s
bláznivou kouzelnicí Sapphirou, která experimentuje s časoprostorem.
Dostanete od ní úkol, přenést se do minulosti a zasadit pro ní semínko
stromu. (Plant the Ultarg Tree Seeds). Dostanete Time Crystal, Ultarg Seeds a
také knížku s principy cestování v čase, kterou si prostudujte. Zjistíte,
že je třeba Time Crystal použít na sluneční hodiny, takže jedny
vyhledejte a krystal na ně použijte. Ještě než odcestujete 10.000 let nazpět,
nasaďte si překladatelský amulet a promluvte si s duchem nejbližšího
otroka, na kterého narazíte.
Creator Race Ruins Past
Projděte si celé ruiny a zlikvidujte všechny nepřátele. V SV cípu
podzemí zachraňte Lokar, vůdce odporu otroků a promluvte si s ním.
Dostanete prsten a jednání s otroky bude od teď jednodušší. Navštivte všechny
tři místnosti s hádankami a před každou ukecejte otroka aby udělal golema
nějakým způsobem zranitelného. V JV části podzemí v místnosti s bazénky
seberte z těla svitek, který vám pomůže zkompletovat hádanky v přítomnosti.
Až bude celá lokace vyčištěná, jděte do zahrady, kde si promluvte s Morag.
Až zlikvidujete její pohůnky, zasaďte semínko, vraťte se do předchozí
lokace, vyhledejte jedny ze dvou slunečních hodin a přeneste se nazpět do přítomnosti.
Creator Race Ruins
Nyní je čas na to, začít kompletovat hádanky, aby se vám otevřela
cesta k poslední části artefaktu. Vždy, když zabijete golema, zůstane po něm
klíč, který vám umožní vejít do místnosti s hádankou. Ritual of Sound
dokončíte tak, že zabijete Bodaka, sebere po něm láhev s vílou a tu následně
osvobodíte. Za odměnu vám přehraje melodii z osmi tónů, kterou budete
muset k dokončení rituálu zopakovat. Ritual of Smoke splníte tak, že
seberete z alchymistického stolku barevné prášky a do opodál stojícího hořícího
kotlíku je vložíte následovně. Červený + žlutý, červený + modrý a
modrý + žlutý. Konečně poslední rituál – Ritual of Light dokončíte
tak, že z centrálního bazénku seberete tři páry drahých kamenů, které
rozdělte. Poté zvolte v primárních bazéncích dvě barvy a do sekundárních
vložte drahokamy stejné barvy, které odpovídají barvě, jež by vznikla
kombinací barev v primárních bazéncích. (Jedno z možných řešení je v
obarvit jeden primární bazének na žluto, druhý na modro a do sekundárních
bazénků dát do každého po jednom zeleném gemu. Až budete mít všechny
rituály zkompletovány, otevře se vám průchod do již ní části ruin. Dříve
než si ale zajdete pro poslední část artefaktu, navštivte v zahradě
Sapphiru a vezměte si od ní odměnu. Bude chudinka trochu zmatená z časových
přesunů, ale odměnu vám dá. Nyní vám již nic nebrání, tedy až na
jednoho démona, v tom, dojít si pro poslední část mocného artefaktu. Po
jejím sebrání se jako vždy objeví Headraline a opět vám prozradí pár
zajímavých informací. Až odejde, použijte teleport, který po ní zůstane
a vydejte se směrem do Beurunna’s Well.
Beurunna’s Well
Pokud nemáte dodělané nějaké úkoly, dokončete je dříve, než si půjdete
promluvit s Aarinem, protože pokud mu dáte třetí část artefaktu, skončí
rozhovor vždy přesunem do čtvrté kapitoly.
Kapitola 4
Castle Never
Promluvte si s lordem Nasherem a s Aarinem a důkladně poslouchejte, co vám
budou říkat (The Final Battle) Dozvíte se, že je situace dosti špatná, a
že je Hedraline držena v podzemním vězení. Vydejte se tedy do kobek, stráži
nakažte, ať vás k Headraline pustí a promluvte si s ní. Dozvíte se, že je
potřeba najít ještě čtvrtou část artefaktu aby vše fungovalo tak, jak má.
Tu má ale u sebe bohužel Maugim, takže ho budete muset najít a porazit. Až
rozhovor ukončíte, můžete se vydat ještě hlouběji do podzemí, kde má své
sídlo Master Ford, který vám prozradí několik svých teorií, ale je to
zbytečné, protože sem se podíváte později. Vraťte se tedy do hradu a opusťte
ho hlavní branou.
City Core
Lokace vypadá úplně stejně, jen se nebudete moci dostat do žádné z čtvrtí.
Taktéž mrtvých přibylo a město je neustále ostřelováno. Nikdo se s vámi
tedy moc bavit nebude. Jedinými výjimkami jsou kapitán Trancer v Trade of
Blades, který vám poví o katapultech a o válečných golemech, kteří
decimují řady jeho vojáků (Neverwinter Under Siege) a Lucy v Moonstone Mask,
která vás poprosí o záchranu své malé sestřičky (Rescue Leesa). Až oba
úkoly získáte, odeberte JV průrvou do válečné zóny.
War Zone
Pobijte všechny obry a další útočníky a navštivte všechny označené
domy. Dva vchody budou barevně světélkovat – za nimi naleznete kouzelníky,
kteří pomocí magie ovládají golemy. Oba určitě zabijte a taktéž
zlikvidujte kapitány tří katapultů a následně i samotné katapulty. (Až
budou jak kouzelníci, tak i katapulty mimo hru, zajděte to oznámit Trancerovi.)
V SV části zóny naleznete ve slepé uličce Leesu, které domluvte, aby šla
za Lucy, kterou při nejbližší příležitosti navštivte. Přibližně
uprostřed je válečná zóna rozdělena bránou, kterou můžete buď rozbít
anebo se na druhou stran dostat přes domek Asgarda, v západní části, ve
kterém v knihovně umístěn tajný vchod. Konečně v JV části zóny se nachází
barák, ve kterém narazíte na nepříjemnou partičku, kterou zlikvidujte a
druhým vchodem projděte na dvůr, kde budete konfrontováni s Half-Dragon
Baalorem, po jehož eliminace se objeví portál. Zarestujte si a vstupte do něj.
Objevíte se v obřadní místnosti, kde budete konfrontováni s Aribeth. Pravděpodobně
je možné ji přesvědčit, aby pomohla městu, ale nám se to nepovedlo, takže
jsme ji museli zabít. Zůstane po ní poměrně zajímavý meč, který ale může
používat jen zlý Paladin a taktéž klíč. Ať tak, či tak Aribeth byla jen
předkrm. O kousek dál na vás již čeká Maugrim, po jehož eliminaci najdete
v truhle čtvrou a poslední část mocného artefaktu. Seberte ji a
odteleportujte se pryč.
City Core
Promluvte si Aarinem Geldem a lordem Naseherem a řekněte jim o všem, co se
stalo. Až rozhovor ukončíte, vydejte se do vězení, kde si promluvte s
Headraline. Po rozhovoru s ní sejděte ještě níže a do jediného volného
kotlíku vložte poslední část artefaktu. Nyní můžete vstoupit dovnitř
Source Stone.
Source Stone Sanctuary
Prosekejte si cestu až k Asheere, kterou zahraňte. Promluvte si s ní a
zjistíte, že je více než podobná Aribeth, a že se pravděpodobně jedná o
její paralelní já. Veďte rozhovor tak, abyste získali její přívěšek,
který vám ale ve finále na nic nebude, protože lze použít až od levelu 26
a v NVN je limit 20 úroveň. Až spolu skončíte, Asheera se odteleportuje pryč
a vy si prosekejte cestu až na konec úrovně a opusťte ji.
Source Stone Guardian Lair
V této lokaci na vás nečeká nic jiného, než porazit dva strážné
draky. Není to nic jednoduchého, ale s pomocí Stone of Recall to určitě zvládnete.
Až budou oba mrtví, seberte po nich klíče a otevřete dvě brány. Dříve
než ale vstoupíte do posledního levelu hry, odteleportujte se pořádně
vybavit. (léčivé nápoje, svitky, zbraně s různými efekty atd.) Až budete
připraveni, vraťte se zpět a vstupte obří lebky.
Source Stone Sanctum
S této lokace již nevede cesty zpět. Pokud máte pomocníka a on zemře,
objeví se znovu na začátku lokace. Odpočívat se zde nedá. Až se sem
dostanete, nekoukejte nalevo, napravo a zlikvidujte pár projekcí Morag a až
konečně najdete tu pravou, nejdříve pobijte její pomocníky, poté rozbijte
sochu, čímž přestanou vyjíždět ze země meče a potom zlikvidujte uctívače
kolem kultu. (Nemusíte všechny.) Každý je náchylný na jinou formu útoku,
takže na každého platí jiné zbraně nebo kouzla. Až bude Morag zasažitelná,
zabijte ji. Po její smrti se začne Source Stone hroutit sám do sebe, takže
použijte jeden z několika portálů, které se objeví. Budete teleportováni
za Headraline, se kterou si promluvte a vstupte do portálu. A to je konec.
Nemusíte však zoufat, místa pro pokračování je dost a než nějaké oficiální
vyjde, můžete si vyzkoušet různá samostatná dobrodružství, kterých se
objevilo opravdu dost.
|