Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Might and Magic 9 - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Might and Magic 9
Kdo by neznal tuto slavnou sérii, IX opět navazuje na své
předchůdce, tentokrát je to země Chedian. Opět se budete plahočit po světe
Moci a magie a plnit obrovské množství úkolů a nakonec splnit hlavní quest,
což je většinou záchranu světa. Tolik k úvodu.
Začátek
Postavy: tvorba postav patří k té nejdůležitější
části hry. Zkušení hráči této série mohou přeskočit a jít rovnou do
hlavní části návodu. Tento odstavec je určen začátečníkům. Na výběr
máte elfy, orky ( spíš půlorky), lidé a trpaslíky. Při výběru hleďte
na bonusy, příklad aplikaci bonusu: elfové mají bonus za přesnost což
znamená, že pokud použijete 1 atributový bod do přesnosti dostanete 2 body
do této vlastnosti a penále na odolnost tzn., že musí použít 2 body na to,
aby mohli mít jeden bod k odolnosti, orky: bonusy na síle a penále na
rychlost, trpaslíky mají bonusy na odolnosti a penále na magii, člověk nemá
penále ani bonusy. Ideální skupina, která se moc nezapotí při souboj by měla
tvořit ze 2 bojovníků a 2 kouzelníků, postupem času budete dostávat tzv.
povyšovací úkoly, které udělá třeba z bojovníka na křižáka nebo
žoldáka, čímž se jim zpřístupní bonusy na život/mana nebo mistrovství
v určitém oboru. Hned na začátku byste měli mít jasno, kdo bude mágem,
paladinem. Protože třeba dovednost obchodování může dosáhnout
velmistrovství pouze Paladin, v černé magii pouze Lich, odpastění
pouze Assasin, ze začátku doporučuji všem vašim postavám dát tyto
dovednosti: obchodování (snižuje ceny při obchodování, stačí aby jedna
postava nejlépe budoucí Paladin, vycvičte na velmistra a zbytek na expert,
nebudete toho litovat až budete cvičit vaše postavy na vyšší level), učení
(zvyšuje počet získaných zkušenostních bodů), luk, meditace (zvyšuje zásoby
many), tělesný výcvik (zvyšuje počet hitpointu ). Některé dovednosti můžete
získat až po dosažení titulu, př.: fighter nemůže čarovat=> nemůže
získat dovednost meditace, ale až získání titulu Paladin, pak může.
Doporučená budoucí sestava po promoci s jejich nejdůležitějšími
dovednostmi, které by neměli chybět: Paladin(velmistr v obchodování a
meči) , Ranger (velmistr ve vnímání a luku, mistr v odpastění), Mág
(velmistr v elementární a světelné magii, identifikace předmětu ), Kněz
(velmistr ve světelné a duchovní magii, opravování věci ). Dovednostní
body nejsou nazbyt, nevytvářejte univerzální postavy, ale raději
specializované.
Další dovednosti
- Vnímání: zvyšuje šanci na odhalení pasti, skryté
poklady a nejdůležitější je, že označuje dveře, do kterých ,můžete
vstoupit.
- Kouzla: duchovní, elementární, světlá a temná. Umožňuje
používat kouzla dané sféry. Nejdůležitějším kouzlem je Městská brána
a Lojdův maják => měli byste vycvičit vašeho mága co nejrychleji na
velmistra v elementární magii.
- Zbraně s čepeli: do této kategorie patří meče,
sekery a dýky (v předchozích dílech oddělené dovednosti).
- Tupé zbraně: hole a palcáty.
- Kopí: kopí a halapartny.
- Boj beze zbrani: líbilo by se vám, tlouct do zombie holou
rukou ?
- Uhýbání: pro postavy, které nemohou nosit těžké brnění,
dovednost se aktivuje po sundání brnění. Nedoporučují trénovat v této
dovednosti!
- Brnění: umožňuje nosit ty nejsilnější a nejlepší
brnění.
- Štít: umožňuje používat štít, na velmistrovskou úroveň
může sloužit dokonce jako zbraň.
- Identifikace monster: umožňuje určit počet hitpointu
dané příšery, na vyšších úrovních pak odolnosti vůči magii atd.
Docela zbytečný.
Rady ke hře
- luky jsou nejlepší zbrani, většina bojů lze vyhrát
nebo docela slušně poškodit nepřítele do té míry, že stačí jedno
seknutí a je po něm
- černé truhly jsou velmi nebezpečné, způsobuji až 300
damage, ale většinou obsahuji artefakt, k bezpečné otvírání je nejlépe
mít postavu s dovednosti odpastění, na velmistra, pokud jde o Assasin
nebo mistr pokud jde o Ranger, ale musí být kompenzován dovednosti vnímání.
Otevírání truhel také závisí na štěstí, takže load/save.
- prohledejte celou oblast, zabte všechno co můžete (zkušenost
a peníze)
- vzhledem k tomu, že autoři odstranili automap, musíte
se spokojit se standardní mapou, naštěstí je tam aspoň šipka, no lepší
než nic
- při vstupu do nového místa okamžitě se podívejte na
mapu a Save
Hlavní část
Ravensford
Důležitá místa: muzeum
Hra začíná v muzeu na ostrově Ravensford, prohlédněte
si muzeum a hlavně demonstraci otevírání truhel, kdy panák zemře když
otevře černou truhlu, sesbírejte svitky a jděte je prodat do obchodu. Naučte
se pohybovat, otevírat dveře atd. Až budete ve vesnici hotovi, vydejte se
jedinou cestou z města, která vede do přístavu. Cestou se na vás vyřítí
pár nepřátel. Po dosažení mola hra začíná.
Ostrov popela
Důležitá místa: Verhoffinovi ruiny a chatrč čarodějnice
Yrsy
Ztroskotali jste, za zády máte truhlu s vybavením,
do vody nechoďte jsou tam medúzy! Vydejte se rovně k mostu. Cestou zabíjejte
kostlivce a vážky, sbírejte váčky se zlatem, které po nich zůstanou. Jděte
až k dalšímu mostu, kde potkáte Forrada Darr. Ten vás pošle cestou vpravo
k místní čarodějnici Yrse Trall. Pomůže vám dostat se z ostrova
pokud ji pomůžete zmasakrovat roj vážek, které jsou na druhém konci
tunelu. Poblíž domu je studna, která vás vyléčí. Až se vrátíte, poví
vám něco o vašem osudu (sjednotit 6 klanu proti Hordě). Jedinou vaší možností
je souhlasit. Pošle vás za Forradem a ten s k vám přidá. S Forradem
(pokud chcete s nim mluvit stačí 2x zmáčknout 5) se vraťte k ní
pro klíč od věže. K tomu abyste mohli opustit ostrov je nutné zničit
sídlo kostlivců. Jděte na ostrov, kde povzdáli uvidíte zříceninu
Verhoffinovi věže, až později se sem vraťte, uvnitř jsou váleční
kostlivci a duchové (na tyhle týpky ještě nejste zralí). Pod vstupem do věže
uvidíte zavřené dveře (měli by svíti červeně pokud má jedna z vašich
postav dovednost vnímání), otevřete je a uvnitř klikněte na knihu.
Sturmford
Důležitá místa: Strumford city, Beet Hoven a Anskramská tvrz
Jste v přístavu, jděte do města, první místem návštěvy
by měla být místní hospoda, od Bjarniho Herjolfssena dostanete úkol nalézt
sabotéra. Ten na vás čeká na radnici v přízemí, promluvte si s nim,
po odhalení zmizí. Až budete hotovi, vraťte se sdělit to Bjarnimu
Herjolfssenovi. V každém velkém městě se nalézá radnice, kde vám
poví, kde se nachází knihovna, obchody, banky atd. a také vám poví o učitelích,
které vás povýší (povyšovací úkoly). Prvního učitelé naleznete v radnici,
povyšuje žoldáky na gladiátory. Kousek od hospody je v domě písař Ludwig
Van. Ten ztratil rukopis v Beet Hovenu, kterým se dostanete buď poklopem
v jeho domě nebo před hospodou. Do Beet Hovenu musíte jít s luky,
hlavně proti Lobberu, které chrlí o 106 svá mláďata do nekonečná dokud
nezabijete mateřskou obludu (docela se zde dá nahrabat zkušenost). Rukopis se
nalézá v nejspodnější části, kam se pak dostanete žebříkem. Jediná
cesta jak se z Hovenu dostat jsou dveře v prvním patře, které vedou na cvičiště,
doporučuji zde trénovat do 15. úrovně (je to nejlevnější cvičiště). Ve
středu města se nachází rezidence jarla Bjarniho Thorvaldssena. Při vstupu
před sebou u zdi uvidíte zašedlý kamenný oltář. Když na něj kliknete,
tak zesvětlá. Je to oltář městské brány. V každém klanském městě se nachází jeden (celkově 6).
Bjarniho požádejte o pomoc. Než se k vám připojí, zadá vám dva úkoly, i
ostatní jarlové vám je také zadá. První úkol je zničení Impiho portálu
ve Anskramské tvrzi.
Bjarniho úkoly:
Od Bjarniho můžete
získat i nepovinný úkol. Máte donést milostný dopis jarl Kiře Cold do
Tronheim a vrátit se s odpovědí. Bohužel Bjarni není její typ a básně píše
mizerně, takže až se vrátíte tak mu povězte, že se při čtení usmívala,
jinak vyvoláte válku.
Anskramská tvrz- 1.část
Ten se nalézá na východě (prohlédněte si mapu) od města.
Dovnitř se dostanete, takže vzadu se nachází prasklina hlídaná baziliškem
a poblíž je truhla. Prasklinu rozšiřte zbraněmi. Portály se ničí, takže
že musíte zabít všechny, kteří se budou z portálu hrnout. Pak portál
zhasne. V postranních místnostech jsou tlačítka, která otevírají
mechanismus dveří. Až obě zmáčknete, vydejte se do hlavní místnosti k
velkým dveřím, otočte pákou a než se dveře stačí zavřít tak za ně
zaběhnete. Jakmile první dveře dovřou, otevřou se dveře druhé. Až i zde
zničíte všechny portály, vyjede z podlahy výtah s velkým impem a vojáky.
Impa zabte a předníma dveřma se dostanete ven.
2. úkol je osvobození generála ve Drangheimské věznici,
vydejte se proto do Drangheimu.
Drangheim
Důležité lokace: Drangheimské věznice, Rokle smrti (Chasm
of the death), město, vesnice
Do Drangheimu se dostanete buď lodí nebo pěšky(na okraj
severní části mapy ve Sturmfordu). Doporučuji pěšky, dostanete se přímo
k věznici.
Drangheimské vězení
Vejděte dovnitř, velitele stráží se vás bude ptát na
tři otázky na všechny odpovězte “ne“ (velká sranda je poslední otázka,
kdy se ptá, jestli nemáte náhodou zbraně, vsadím se že je máte až k
prasknutí), čímž získáte propustku. Jděte do prvního patra, kde vedle místnosti
s černou truhlu (tu si nechte na později, zatím nemáte dostatek zkušenosti na její otevření) objevíte také místnost s
kuchařem. Pokud prohledáte kuchyň, tak objevíte žebřík do spodní části
vězení, jsou tam brouci, spoustu užitečných věcí a sudy přidávající
permanentně +2 bodíky k atributům. Hlavně si promluvte s kuchařem,
ten má bratra, který sedí ve vedlejší cele, kde je generál, řekne vám o
tajné cestě ke generálovi za to, že mu osvobodíte bratra. Tajné dveře
jsou v kleci s krávou. Vydejte se tajnou cestou, objevíte se v kovárně
s trpaslíkem. Vyjděte ven a po schodech. Zde jsou v místnosti nalevo tlačítka
otvírající cely, zmáčkněte je všechny. Pak jděte k celám, najdete
tam generála a kuchařova bratra. Generál se k vám přidá, jděte
cestou zpátky, nejlépe předními dveřmi, kde vás velitel vyzpovídal. Stráže
se nemusíte bát, až na ty 2 u vchodu a velitele, ty tři zabte a vyjděte
ven. Generál vás opustí a řekne vám, že se sejdete ve Sturmfordské hospodě,
kde si ho pak vyzvedněte a odvezte ho k jarl. Strumfordský jarl je tímto
hotov.
Vraťte do města, cestou minete vesnici s větrným
mlýnem a kousek od vesnice je tlupa banditu, to si necháme na později (úkol
pro křižáka).
Město
Nejprve běžte do stodoly, jsou tady 3 bonusové sudy, dále
ve zdejším chrámu naleznete Keitha Bloodaxe, který povyšuje bojovníky na křižáky
(úkol pro křižáky). V hospodě se pak nachází Atli Quick, který povyšuje
žoldáky na vrahy (úkol pro vrahy). Ve věži naleznete sídlo jarla Sigmunda.
V místnosti kde se nachází je také oltář městské brány. Požaduje po vás
dva úkoly. Sabotáž obrany Anskramské tvrze a získat Crona kiga z Chasm
of the death. Můžete od něho získat vedlejší úkol, máte najít, kdo roznáší
po Drangheimu pomluvy. Je to Greudauch A´Dorad, která vám řekne zdroj, je to Marsaili A´Ĺanth ze Sturmfordu. Naleznete ji poblíž sídla
Jarla Brjaniho. Nebude chtít s pomluvami přestat. S tím se vraťte k Sigmundovi
a dál už se s tím patlat nemusíte (nezapomeňte se pak, s ni
pokecat o tom co ji udělal Sigmund).
Poblíž chrámu je stojí král Nikolaj Ironfist z Enrothu,
chce abyste mu našli práci, tu mu naleznete v Gatherning (obdoba poutě)
na ostrově Gubreland, promluvte si s Thorirem, pak se vraťte k Nikolajovy.
Po vyřízení všech záležitostech se vydejte lodi do Guberlandu (odtud můžete
kamkoliv)
Sigmundovy úkoly:
Anksram- 2. část
Dostanete proto klíč od Sigmunda k propadliště v
Anskramu. Jděte do Anskramu (až se vám bude chtít), po schodech nahoru (ne
dovnitř tvrze!), až narazíte na poklop, otevřete je (mělo by se objevit hláška
“Used a key” ), pomocí páky vytáhněte padací mříž. Pak sejděte k bráně
a přestřelte řetězy natažené nad vámi. Tím spadne most a úkol je hotov.
Chasm of the death
Druhý úkol je získat artefakt zvaný Crona Kiga z Chasm
of the death. Doporučuji tento úkol začít řešit o trochu později, tak v době,
kdy se pro vás kostěné válečníky (Skeleton Warrior) stanou rutinou.
Rokli smrti najdete v soutěsce za městem. První část
je jednoduchá, jsou tady pouze kostlivci. Až dojdete ke vstupu do údolí, jděte
podél obvodu až na její dno nebo použít kouzlo Feather fall a skočit dolu,
což je rychlejší a cestou se nemusíte setkat s duchy. Prohledat každou
píď, je zde spousta zlata a jiného materiálů.
Guberland
Důležitá místa: Gatherning, Město, Witch's Cave,
Temple of Honk, Dook's Castle
Do Guberlandu se dostanete jedině lodí. Vpravo od přístavu
je Gathering (úkol od Nikolaje). Vydejte se do města, v chrámu naleznete
Tjolnira, který povyšuje novice na léčitele (úkol pro léčitele) a Alberika Gusmundssena, který povyšuje léčitele na kněze (úkol pro
kněze). Ve městě se všechny učitelé magie (úrovně expert a master) a také
meditace. Oltář městské brány naleznete v jednom z domů, kde slouží jako
jídelní stůl. Vydejte se proto hned doprostřed města, kde je radnice a v ní
sídlí jarl Markel Great. První úkol, který po vás bude chtít je nalezení
knihy pravidel války v Ta sarské univerzitě v Lindisfarnea druhým
úkolem je dojít na shromáždění v Guberlandu a vyhrát ve vědomostní soutěži
s Ivanem Smart. Od markela dostanete i nepovinný úkol, pošle vás do Dook´s
castle, kde máte Dooka přemluvit, aby Guberland opustil. Pohrožte mu. Za jeho
trůnem je bedna. V hradu je tajná místnost potřebná pro povýšení Rangera
(úkol pro ranger).
Markelovy úkoly:
Ivan Smart
Úkol s Ivanem je jednoduchý, jděte do Gatherning, najděte
Ivana a vyzvěte ho na vědomostní souboj, až na všechny jeho otázky odpovíte
a dostanete od něho osvědčení, tak zajděte za Markelem.
Úkol s Ta sarskou univerzitou si necháme až budete
v Lindisfarne. Nyní se vydejte do Thjoradu.
Thjorad
Důležitá místa: Město, Důl, The Thing, Training Hall
Co zde nalézt?
Za prvé je to Aréna, kde si nejdříve zvolíte obtížnost (nevyšší je
Lord) a pak se to jenom mlátí, pokud vyhrajete tak získáte peníze a zkušenosti.
Čím nízký úroveň máte, tím jsou i monstra slabší. Dále je zde
Bembridgská univerzita, kde se váš kouzelník stane Scholarem a popř. i mágem. Poblíž univerzity na kopci je sídlo
jarla Svena. Oltář městské brány je uvnitř. Opět dostanete 2 úkoly. V hospodě se dozvíte od hostinského o černém obchodu v prvním patře.
Jsou tam obchodnicí se zbraněmi a trenér, který dokáže levně trénovat vaše
postavy až do 30. levelu. Od Snorriho Fista dostanete úkol, zabít draka, ale
nejdříve musíte absolvovat Training Hall, který se nachází na severu od města,
dveře jsou zatarasené, musíte vyjít nahoru na střechu. Zde se skrz
prasklinu, kterou rozbijte. Skočte na lustr, pak nejlépe aplikovat kouzlo
feather fall. Až se dostanete dolu, vydejte se vlevo. Dojdete do místnosti s bednami
a dvěma sudy. Pokud máte někoho z vaši skupiny vnímání na úrovně
mistr, pak není problém objevit poškozenou bednu, kterou rozbijte, uvnitř je
černá truhla(pokud se dostanete ven a pak se sem opět vrátíte, tak se to
tady opět všechno obnoví i černá truhla, můžete si docela slušně
napakovat artefakty). Dole je cvičiště
pro jezdce, zatáhněte za páku u druhého koně. Objeví se vám tajná lokace
s ghúly. Zpátky v úvodní místnosti, nyní se dejte do protějších dveří. Najdete zde terče a uvidíte jak ještěráky
tady cvičí, po jejich vybití zničte závoru na dveřích. Vraťte se k Shorrimu, pošle vás za Leffery Caidem do kláštera v
Lindisfarne. Oblast Thjorgard je vhodné opustit cestou na západ od Training
Hall. Dostanete se tak do Mountain Passage. Můžete se stavit u The Thing, což
je obdoba poutě v Guberlandu.
Svenovy úkoly:
Oprava dolů
Důl se nachází na východě od Training Hallu.
První chodba vlevo vede do strojovny, promluvte si s
Njalem. Jděte ke stroji a otevřete boční poklop od stroje, vyjměte poškozenou
součástku, vraťte se s ni ke kováři ve městě, prodá vám novou. Namontujte novou součástku do stroje.
Njalovi u východu ze strojovny řekněte, že je stroj opraven. V dole můžete
splnit dva úkoly, které jsou velmi jednoduché a nechám to radši na vás
(hodně potu, málo zisku).
Získání artefaktu Thjorad
I tento úkol si necháme až budete v Lidisfarne
Trondheim-1. část
Důležitá místa: Město, Průchod do Throjard, Inventa
Storca, Tunel do Yorwicku
Horský průsmyk je plný impů, harpyjí a vlků. Všechno
to tady zabte. Dojděte až nakonec, kde již je Tronheim. Běžte do města. U
postranní brány stoji Bikki Yrsatroll (není vám to příjmení nějak povědomé?).
Vejděte do města. Na tržišti je ženu Ealusai A´Northa a´thrakan, nemůže
vás léčit dokud nebude mít Černý orb vědění od šíleného čaroděje
Robinssena, toho naleznete v Yorwicku v jeho věži a promluvte si s nim
a pak si od něho kupte orb (podrobněji až budete v Yorwicku). V bance pak
dostanete úkol donést orby přenosu do 6 bank v Chedianu(přesně podle
počet klanských měst). Orby jsou v Inventa Stroca, kterou naleznete ve východní
části Tronheimu. Uvnitř se setkáte s vojáky a Lichy. Hned na začátku
je prasklina ve zdi, uvnitř jsou netopýři a na dně je orb, poblíž by měl
být král Lichu, odtud pokračujte dále, nemůžete se tady ztratit. Pokud máte
vnímání na vysoké úrovni, tak by pro vás neměl být problém najít všechny
tajné skrýše (hlavně v knihovně musíte zatlačit na správné knihy
atd.), i tak orby stejně najdete, nejsou nikde záludně schované. V hospodě je Thorfinn Skullsplitter, který povyšuje bojovníky na žoldáky
(úkol pro žoldáky). Můžete zde ještě dostat úkol od Dagfari, chce abyste
donesl do Ratatoskova chrámu k Erlendu vzkaz.
V Ratatoskově chrámu se také u zdi nachází oltář městské brány. A
vedle chrámu je sídlo jarl Kira Cold. Předejte ji dopis od Bjarni ze
Sturmfordu. Zadá vám opět 2 úkoly.
Kiřiny úkoly:
Horský průsmyk k Throjard
Pokud jste do Tronheimu přišly průsmykem, máte jeden
plněný.
Vyhnání řadu Hooku z města
Celkem jsou 3, jeden stoji u radnice a zbývající jsou
poblíž východu ven z města. Nemůžete je přehlédnout, hlavně jeden
z nich má na hlavě husu. Jděte do přístavu, kde si promluvte s kapitánem,
aby jim zajistil cestu do Beldonie.
Pak se vraťte zpět do města a každého z nich nalákejte do přístavu.
Opusťte Tronheim severním východem do Frosgardu.
Frosgard
Důležitá místa: Ruined Temple(úkol pro kněze),
Dungeon of Secrets (úkol pro Ranger), Sky Fort, Green Man (úkol pro Druidy)
Pokud se podíváte na mapu, tak uvidíte velký Strom,
kousek před tím je odbočka do ledového tunelu, který vede k portálu do Sky
Fort, kde sídlí obr, ale tam později. Dále zde naleznete 2 dungeony nezbytné pro povýšení (viz. Důležitá místa).
Vydejte se do města. V ohradě cvičiště narazíte na Nath´i A´Mora, který
učí kněze obřad vysvěcení (úkol pro kněze). Nacházejí se tu také dvě
ženy, Fenja, zadává úkol pro
hraničáře a Menja, zadává úkol pro druidy. V obchodě s magickými
věcmi je oltář městské brány. Sídlo jarla Tryygyu je přímo na radnici,
zadá vám 2 úkoly.
Tryygyovy úkoly:
Zabít obra Yanmira
Vydejte se cestou k portálu, kde vás teleportuje přímo
do jeho sídla. Nejdříve se vydejte rovně
do hlavního sálu a dveřmi doprava. Dojdete do dlouhé chodby. Vydejte se
doleva a vpravo uvidíte dvoje malé dveře. Vejděte do těch vpravo a za nimi
opět do dveří vpravo. Dostanete se do místnosti s regálem, kterým
otevřte. Po schodech se dostanete k pilířům. Zničte je všechny, kromě
dvou. Až Yanmir projde chodbou, tak se propadne dolu. V hlavním sálu dojděte
k trůnu. V místnosti za ním je černá truhla a v místnosti vpravo naleznete
na křesle klíč, který otvírá dveře k portálu v jihovýchodní části.
Odstranit led z přístavu
Běžte na konec útesu vlevo, tam stoji chlápek poblíž
sudu. Promluvte si s nim, pak mu řekněte ať přinese jeden sud do přístavu.
Běžte zpátky k molu, kde střelte do sudu. Od kapitána dostanete lodní
jízdní řád (velice užitečná věc).
Nasedněte na loď a odplujte konečně do Lindisfarne.
Lindisfarne
Důležitá místa: Vesnice, Ta'Sarová akademie, Dračí doupě, Klášter
Konečně jsme se dostali sem, ve vesnici jsou velmistři v oblasti
magie a meditace. Vydejte se dále za vesnici do údolí. Dungeon na kopci na
severu je Tasarová akademie. Vašim úkolem je získat knihu válečných
pravidel. U vchodu se vás vyřítí stráže, zabte je všechny, pak se dejte
doleva od vchodu, kde naleznete sochu kostlivce, za dveřmi je páka, která
otevírá vchod do tajné místnosti s truhlami a jedno monstrum. Jděte
rovně až dojdete do kruhové místnosti, sloužící jako knihovna. Pokračujte
dále až naleznete místnost s chemickými baňkami, poblíž by mělo být
police s knihami a jedna kniha by měla vyčnívat, na tu zatlačte, čímž
otevřete další tajnou místnost a kniha je přímo před vámi.
Pokud budete pokračovat cestou dál, tak narazíte na
malou odbočku, kde jsou hlídány kouzelníky, je to cesta ke dračí sluj. Tam zatím nechoďte, ale pokračujte dále až ke klášteru. Uvnitř se
setkáte s opatem Lefferym Caidem, který pokud jste splnili úkol s Training
Hall, vám řekne, že k vyvolání draka potřebuje ztracenou relikvii,
která se nachází v Yorwicku, dále od něho získáte kněze (úkol pro
povýšení kněze), Grehgknak, kterého můžete nálezt na dvorku, povyšuje křižáky
na Paladiny (úkol Paladin). Poblíž dvorku je seskupení několika mnichu, 3
se modli a 1 mlátí do zdi-hledaný Throjad, tihle 4 nehodlají opustit tento
prostor dokud nezazvoní na modlidbu. Jděte do místnosti s opatem, jděte
po žebříku (ty jsou po boku zdi) nahoru, aź narazíte na zvony a 5 tahadel,
správná kombinace je zleva:1,5,2,4,3. Nyní se vraťte ke Throjad(artefakt) a
v klidu ho seberte.
Posledním místem je Yorwick. Sem se dostanete tunelem v Tronheimu.
Yorwick
Důležitá místa: Vesnice, Wizardová laboratoř, Lichův
laboratoř
Tunelem v Tronheimu se dostanete do Yorwicku, podél
cesty se dostanete k Wizardovu laboratoř, takže začneme tím. Portálem
se dostanete dovnitř, naproti vám bude další portál,
projděte za něj, kde jsou barevné podstavce a na nich
tlačítka. Po zmáčknutí příslušného tlačítka vstupte do portálu a
budete přeneseni do příslušné místnosti. Důležité jsou zde dvě místnosti.
Klikněte na tlačítko zelenožlutého podstavce a vstupte do portálu. Jděte
doprava nakonec chodby do dveří. Vpravo vedle dveří je skříň a v ní je
portál. Ten vás přenese do zamčené místnosti. Tady seberte ze stolu
relikvii a vraťte se zpět do portálu, druhý nejdůležitější je světle
modrý podstavec, který vás přenese do místnosti s čarodějem Robinssenem.
Kupte od něho Černý orb vědění. Můžete si vyzkoušet i ostatní místnosti,
je tam spousta užitečného materiálů. Dále údolím dojdete přes bitevní
pole do Lichovy laboratoře (úkol pro licha). Na konci údolí je pak vesnice
Yorwick, zde se nacházejí poslední velmistři, ve vesnici pak můžete dostat
úkol od malé holčičky, která ztratila ovečku, tu najdete poblíž vchodu
do dalšího tunelu.
Tronheim- 2. část
Odevzdejte poslední krámy Jarlům a za 14 dní se sejdete
u Kiry, kde proběhne porada. Za několik dní vás najde posel, který vám řekne
o konfliktu mezi Sturmfordem a Drangheimem. Navštivte oba, Sigmund obviní
Sturmford, že osvobodil svého generála a Bjarni zas, že někdo zničil
obranu Anskramské tvrze. Přinuťte je ať podepíší smlouvu, která bude
sepsána a podepsáná u Kiri. Až dorazíte do Tronheimu, dojde k poradě.
Proběhne animace, kde následovně je zabit Markela Great. Mezitím se zde objeví Yrsa Troll a bude po vás chtít,
abyste donesl její vnučce, která stoji před bránou Tronheimu plyšového dráčka
z The Thing. Vydejte se tam, kupte si lístky a musíte vyhrát ve všech
soutěžích, čímž dostanete dráčka. Dejte vnučce dráčka a zpátky do
porady, stráž vám řekne, že Forrad zná pozici Hordy a všechny je odvedl
do Yorwicku. Tak se tam vypravte také, kde shlédnete smrti aliančních vojsk,
způsobená zradou Forrada, takže Yrsa vás zachránila před smrti ,když jste
se zdržoval na pouti. Vašim následujícím úkolem, je jít do Arslegardu,
kde musíte poprosit Pána Smrti, aby navrátil život vašim vojákům.
Průchod
K tomu abyste se dostali do Arslegardu je, že musíte
zemřít, nelépe utopením. Hlídač vás nepustí dál dokud mu nepředložíte
Writ of Fate(písmo osudu), následné se objevíte na začátek průchodu, kde
musíte najít Wyrdu. První překážkou je most, tu překonáte tak, že
budete klikat na sochy v tomto pořadí: kostlivec, duch, lich, zombie, dále:
duch, lich, zombie a kostlivec. Otevŕe se vám brána ke krystalu, který vás
teleportuje. V další místnosti se musíte dostat k sošce válečníka a
kliknout na něho a opět ke krystalu. Další části je les. Po pravé straně
je ve skále tajná místnost s truhlami. Na konci lesa si otevřete dveře a
projděte do další místnosti. Na jejím konci se dostanete k nádrži. Musíte
proplout otvorem na konec, kde spadnete do místnosti s ostrovem. Zabijte samici
mořské obludy ve vodě (praskne mříž) a projděte krystalem. Jsou zde umístěna
zrcadla a 2 krystaly, vašim úkolem je přesunout paprsek z jednoho do
druhého, stačí správně posunout zrcadla( o 45°) a máte to. Vejděte do
dveří napravo. Konečně poslední místnost, zde jsou na zemi desky s různým
počtem zářezů a naproti dveřím je sloup s pákou. Otočte pákou a skákejte
po deskách v pořadí, jaké vidíte na sloupu směrem od shora (končíte u
desky vlevo u sloupu). Až skočíte na čtvrtou desku, tak ta s vámi vyjede
nahoru a vy přeskočíte přes mostík ke dveřím. Projděte jimi a jděte na
konec cesty. Zde naleznete Igrid. Promluvte si s ni a ona vám řekne, že
musíte nejdřív dopravit Kámen Řádu do Verhoffinových ruin. Vydejte se do
Gubrelandu, kde si v místní pouti zahraje hry, opět si kupte lístečky,
nyní nemusíte hrát všechny, stačí abyste získali všech 6 věcí, které
se tady dají vyhrát (meč, palčáky, čepice, brnění,štít a pantofle),
pak zajděte za Thorinovi a vyzvedněte si Kámen Řádu. Z Guberlandu zpátky
na Ostrov Popela, vejděte do ruin a dostaňte se za dveře, kde je na zemi
pentagram. Dovnitř se dostanete tak, že nejdříve šlápněte na červený
plamínek na pentagramu, dále žlutá, modrá, zelená a oranžová. Uvnitř je
pedestal, na kterém umisťte kámen, otočte se a seberte Wirt of Fate, který
je na stole. Nyní zhebněte!
Arslegard
Důležitá místa: teleport k bohům, lázně, Hrobka
1000 hrůz
V hospodě dostanete od hospodského Jokulla vyčistit lázně od sukuby Ebory. Ty se nacházejí na jihovýchodě města.
Rovně od brány dojdete po schodech k portálu k bohům. Naleznete
zde Freé, Krohna a Skraela. Freé vám dá úkol, abyste získali modlu řádu
Hooku z jejich chrámu na ostrově Guberlandu(pokud chcete, tak to udělejte),
ale prioritně si promluvte s Skraelem, aby vám navrátil armádu. Transportuje vás na bojiště v Yorwicku,
najděte všech 6 jarlu a promluvte si s nima, pak dále se vás neznámý
hlas bude ptát, odpovězte v tomto pořadí: 3,2,4,3,1,5 a nakonec ano.
Nyní musíte zabít vojáky z Hordy a nakonec sesbírat všech 5 mečů(ty
se nacházejí na bojišti poblíž jejich majitelů) od Jarla a vraťte se za
Skraelem, kde vás vrátí zpátky, před portálem ve městě najdete pod
schody Svena. Pošle vás do Frostgardu, kde probíhá bitva proti Hordě. Pomožte
vojákům. Poté jděte na radnici. Před ní potkáte Forrada Darr, kterého
zabte. Uvnitř je Tamurr Leng, který si mysli, vám řekne že nemáte šanci,
protože on má písmo osudu, že ovládne Chedian, jenže vy mu ukážete svůj,
který říka, že Vy jste ti co ho zničí. Zděšený Tamur se k vám
ihned přidá. O chvíli za vámi zajde posel, abyste se ihned stavili u boha
Krohna. Krohn vám řekne, že to způsobil bůh zlomyslnosti Njam(jeho sochu si
můžete prohlédnout, je to socha mladíka). Dostanete klíč od jeho domu.
Vyjděte do města a jděte přes most. První dveře vpravo vedou do Njamova
domu. Na stole seberte svitek. Po sebrání ihned zdrhejte, začne vás honit,
musíte běžet do Hrobky 1000 hrůz, který se nachází po obvodu města.
Hrobka 1000 hrůz
Pro mě je to Hrobka 1000+1 hrůz (1 navíc je, že jde o
poslední dobrodružství).
V této části dobrodružství budu popisovat jenom
to nejdůležitější, abyste hru dohráli co nejrychleji.
Sprška netopýru se nemusíte bát, dejte se vpravo,
dostanete se do místnosti s vodou.
Na jihu místnosti se dostanete do chodby, kde jsou dveře
složené z pohyblivých dílů. Zde je se naučte dveře otevřít, není to
složité, vašim úkolem je dostat všechny díly dovnitř takhle: (čísla
označuji pořadí mačkání)
Pokračujte dále, kde jsou chrliče a proti nim jsou dveře,
pokud máte vnímání, tak uvidíte, že celá podlaha do těch dveří je
zapastěná, takže to přeběhněte, uvnitř jsou démoni a 3 černé truhly, v jednom
z nich jsou klíče od schodiště. Po likvidaci a získání klíče, musíte
otevřít dveře(viz. tabulka).
Vraťte se do místa, kde vás netopýři vystrašili,
dejte se rovně ke dveřím(boční bych nevstupoval je tam Njam, nedoporučuji
ho nějak mlátit je extrémně silnej, ale radši před nim zdrhal). Po
schodech dolu, až narazíte na dveře, za ni je obrovská lebka, dále po cestě
jsou další 2 a nakonec jsou 3 páky(past). Dejte se po mostě, vlevo dole jsou
dveře, které vedou na šachové pole. Běžte tam!. Uvnitř jsou šachové
figurky, které vás shodí do vody pokud špatně šlápnete, pro šachisty to
není problém, pro nešachisty je zde rada:
2 černé truhly
Vchod
Na druhé straně jsou bedny s klíčem ke bludišti.
Vraťte k mostu, nyní ve vodě musíte jít po obvodu, kde nakonec dorazíte
ke schodům, v dálce uvidíte démony, stále dopředu až k mostu,
kde z ni skočte, protože vpravo jsou dveře do bludiště. Musíte překonat
bludiště(mapa vám hodně usnadní), pak po okraji až k výtahu, kde zatáhněte za páku. Jakmile dojde k ohnivým chrličům,
shlédnete animaci s Njamem (zapamatujte si místo odkud vyšel ! ). Za
rohem vás čeká šachy, 3 pěšáky a 1 kůň, což představuje 3 malé démony
a 1 jeden mega. Zabte je všechny, pak běžte po schodech nahoru, kde je finální
souboji s démony, po vybití všech se vám vlevo rozestoupí zeď a za ní
je páku. Zatáhněte, čímž jste uvěznili Njam. Konec.
PROMOCE
Asi nejdůležitější úkoly ve hře, kde z vašeho
ubohého bojovníka udělá Gladiátora nebo Paladina.
1. úroveň promoce
Bojovník na
- Žoldák: zadá vám ho Thorfin v hospodě vTronheim. Musíte pomoc Atliho Sigmundssenu
(stoji u vchodu do poutě) v Guberlandu, aby se dostal do Tronheimu. Musíte
ve 3 ráno vystřídat stráž a v 6:00 se dostaví, vy však budete v 6
napadeni tlupou zlodějů, po jejich masakraování v dálce uvidíte
Atliho, prokec a zpátky k Thorfinovi pro titul.
- Křižák: zadá vám ho Keith Bloodaxe, který je v
chrámu vDrangheimu. Běžte ven z města, směrem k vesnici s větrným
mlýnem, uprostřed cesty je slepá odbočka, kde je sídlo těch zlodějů,
zabte je všechny a z jejich doupat si vemte panenku, pluh a byliny, ty
odneste do vesnice k jejich majitelům.
Novic na
- Healer: zadá vám ho Tjolnir v chrámu vGuberlandu.
Máte vyléčit blázna, který je v kleci poblíž sídla Jarla. Nejprve však
musíte navštívit Skarphedina Njalssena v lékárně. Pak musíte jít ven z města
a dojit na konci pláže(opak, kde je pouť), kde je jeskyně s čarodějnici,
seberte kartáč na vlasy a zpátky v lékárně, kde se připraví lék,
kterému pak doneste tomu bláznovi.
- Scholar: zadá vám ho Tymon Nordic na Bembridgské
univerzitě v Throjardu. Vašim úkolem je jit ven z města na severu(kde
je jezírko) nebo kdekoliv, abyste našli Magreeb a prostudovali si ho, pak se
vraťte do univerzity a na otázku jakou má barvu opovězte zelenou.
2. úroveň promoce
Žoldák na
- Gladiátora: zadá vám ho Fridleif Gjukissen(je na
radnici) ze Sturmfordu. Musíte splnit tři úkoly:
- získat kůži od baziliška(to by neměl být problém,
pokud jste si jeden nechali po akci v Anskramské tvrzi),
- štít od Kiry(v jejím sídle, poblíž vchodu do místnosti,
kde stoji), vyhrát
- vyhrát v Aréně na obtížnost Lord (doporučuji,
abyste před tímto úkolem nezvyšoval level, čím nižší tím lehčí to
bude)
- Assasin: zadá vám ho Atli Quick v hospodě v
Dranghaimu. Dostanete od něho dva úkoly.
- získat dýku pana Klusa v jeho sídle(nachází se
kousek od jarla Sigmunda), dovnitř se dostaňte nejlépe oknem. Dýka se nachází
v obýváku pod štítem. Jakmile ji vezmete, rozezvučí se alarm a objeví se
stráže.
- zabít Guair A´Velsi, ten se prochází po městě a
vypadá jak bandita
Křižák na
- Paladin: zadá vám ho Grehgknak z Lindisfranského kláštera. Zadá vám 3 úkoly:
- dostanete proto dopis, který obsahuje informace o připravované
vraždě jarla Svena. Vydejte se proto do Throjadu a jarla navštivte. Vymyslí
plán, kterého se držte. Běžte do Arény a vstupte jako bojující, až
vejdete dovnitř bojiště, tak se rozezní fanfára, boční dveře se otevřou,
a v jednou z nich je číhající sniper. Chyťte ho a řekne vám, že
ho najal Harris Willinghton. Ten se nachází za pultem v alchymistickém krámku
poblíž Arény vedle univerzity.
- pomoc rodině, vydejte
se do Sturmfordu a na radnici se zeptejte, jestli se zde nevyskytujou zloději. Pak, běžte do domu naproti hospodě, kde zjistíte, že
rodina postrádá svého otce. Otce najdete za chrámem, jmenuje se Hatlati
Oorda, zatkněte ho a běžte do radnice, kde v přízemí je vězení.
- vraťte se k rodině a oznamte jim tu veselou novinu
:), promluvte si s nejstaršímu synem, ať si najde práci. Tu mu seženete v krámu
naproti vchodu do druhé části města.
- Ranger: zadá vám ho Fenja z Frosgardu. Vaším úkolem
je projít Žalářem tajemství a přinesení luku Everstriku(100% zásah)
- žalář se nachází kousek od zřícenin chrámu. U vrátného
Chadwicka Boorsleyho si vyžádejte vstup. Vašim úkolem je projít 9 místnosti
a přitom nespustit žádnou past, pokaždé musíte zatáhnou za páku, čímž
deaktivujete na chvílí past(této pasti se nemůžete vyhnout) u dveří do
další části dungeonu a současné překonat ostatní pasti v místnosti.
O tom jestli jste byli úspěšní nebo ne, se běžte zeptat vrátného.
- běžte do Dook Castle v Guberlandu, kde v místnosti
se štíty za jedno z nich zatáhněte, kde se vám otevře tajná místnost.
Vašim úkolem je dostat se do kruhové místnosti se zavěšenými mosty. Přeskákejte
až k černé truhle, kde uvnitř na vás čeká nejlepší luk ve hře(je
váš navždy).
Healer na
- Priest: zadá vám ho Alberik Gusmundssen v chrámu
v Gubrlandu. Opět 3 úkoly.
- sehnat kněze. Běžte do Lindisfarne za opatem Leffery
Caid, kterým vám za 24 hodin sežene nového, toho najdete pak na dvorku
- získat modlu. Běžte do zříceniny chrámu ve
Frostgardu, běžte do spodní úrovně, kde za dřevěnými dveřmi leží na
zemi lampa. Klikněte na ní a za odměnu vám džin splní jedno přání. Dále
narazíte na místnosti s podstavcem se spínačem. Na stěně vpravo a vlevo
jsou vyobrazeny tři symboly. Podívejte se na podstavec, kde je pod spínačem
na každé straně jeden symbol. Vaším úkolem je ten samý symbol zmáčknout
na příslušné stěně, čímž sjedete dolu. U padacích dveří je tlačítko,
které zmáčkněte. Sarkofág dodělejte, čímž se dostanete až do krypty,
kde zmáčkněte tlačítko a objeví se modla.
- naučit se rituál zasvěcení. Poblíž cvičiště ve
Frostgardu je Nathí A´Mora, promluvte si s nim a máte to hotový.
- Druid: zadá vám ho Menja veFrosgardu. Vašim úkolem je najít Green man, ten se nachází
na mapě u toho velkého stromu. Zadá vám 3 úkoly.
- získat slib od šesti obyvatel Frostgardu (je třeba oběhat
a vyzkoušet)
- opravit májku vám opraví Soxolf Tryygvassen, které
najdete poblíž ní.
- vytesat kámen s přísahou, stačí požádat jarla
o vytesání, pak běžte ke Green man
Scholar na
- Mág: zadá vám ho Johannes Bem na Bembridgské
univerzitě v Throjadu. Musíte najít deník, který se nachází ve
Verhoffinových ruinách. Opět na Ostrov Popela. V místnosti v jihovýchodním
cípu naleznete na stole vedle zprávy klíč, který otevírá dveře v severní
časti. Za nimi leží na zemi deník. Doneste je zpátky Johannesovi. Řekne vám,
že to není ten správný a pošle vás do Drangheimské vesnice, kde v jednom
zamčeném domečku naleznte v podlaze knihu.
- Lich: zadá vám ho Lebkoun ve Frosgardu. Dostanete
od něho první díl instrukcí pro, druhý je v Chasm of the death v Drangheimu.
Po získání instrukci běžte do Yorwicku do Lich Laboratoře. Po vstupu do
laboratoře se vydejte dveřmi vpravo. Přes knihovnu projdete do dlouhé
chodby. První dveře vedou do skladiště, kde z regálů vezměte nádoby. Běžte
ke dveřím s kostlivci, tam zatím nechoďte. Vraťte se zpátky ke vchodu a
vyjděte po schodech nahoru. Dojdete do místnosti se třemi křesly. Vydejte se
doprava a prvními dveřmi do laboratoře. Klikněte na kotel uprostřed místnosti
a pak na hořící kahan v rohu. V inventáři byste pak měli mít očistný
lektvar. Teď se vraťte do dveří s kostlivci, jděte chodbou dál, až k
transformátoru. Nad nim je ovládací pult, stačí zatáhnou za páku, pak vlézt
do přístroje, lokněte si lektvar a je z vás nesmrtelný Lich.
Závěr
Pokud chcete hodně zkušenosti a artefaktu, pak běžte do
Training Hall ve Throjard, kde u praskliny začarujte kouzlo Loydův maják. Černá
truhla se nachází v místnosti se 2 ještěráky v bedně. Černá
truhla se po každém návratu obnovuje, získáte tak za malou chvíli super
zbraně. Za 1 ještěráka je okolo 1000 Xpoint(jejich tady 10), takže není na
škodu je vybít a současné jsou tady 2 sudy, které přidávají permanentně
+2 k atributům.
|