Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuris Revenge - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Command & Conquer: Red Alert 2 - Yuris Revenge
Popis techniky:
U Allied a Soviet jenom novinky
Yuri:
Budovy:
- Bio Reactor - místo Tesla Reactoru, když tam nacpete vojáky zvýší se výkon
- Slaveminer - obdoba Ore Rafinary, která se může pohybovat a bránit se kulákem
- Barracks - klasický kasárny
- War Factory - tovoška na fára (umí vyrobit Slaveminera)
- Psychic Radar - Radar a Psychic Sensor v jednom (ukazuje mapu a kdo na vás útočí)
- Submarine Pen - přístav
- Battle Lab - klasická Battle Lab
- Glinder - něco jako Service Depot, ale neopravuje, místo toho rozebírá a dává za to prachy
Obrana:
- Tank Bunker - opevnění pro tank (nacpete tam tank a on bude krytej)
- Citadel Wall - zeď
- Gattling Cannon - něco jako ruskej Sentry Gun, ale účinější a kutá i po letadlech a lodích
- Psychic Tower - ovládá jednotky jak Yuri, ale zvládne tři najednou, dost dobrá
- Cloning Vats - klonovací nádrže
- Genetic Mutator - zmutuje jejich vojáky ve vaše Brute
- Psychic Dominator - velmi účinné, rozflákne to klidně War Factory, Battle Lab a 5 Power Plantů naráz (vyzkoušejte sami)
Vojsko:
- Initiate - základní voják (celkem slušnej), zápalný střely
- Ingeneer - normální indžus
- Virus - velmi silný proti pěchotě, vysoký dostřel,
- Clone Yuri - Yuriho klon
- Prime Yuri - hlavní Yuri (je na lítajícím balkónku, dá se vyrobit jen jeden (dva s Cloning
Vats))
Vozidla, lodě a letadla:
- Slaveminer - vysvětleno výše
- Lasher Tank - normální tank (asi jak Grizzly Battle)
- Magnetron - vyšle magnetickej paprsek (vozidlo to zvedne a budovu zničí, pozor proti pěchote se neubrání), dobrej na lodě (na souši neuměj plavat)
- Gattling Tank - kulometnej tank
- Chaos Drone - účinný proti pěchotě a vozidlům, způsobí chaos (vojáci začnou kutat po svejch atd.)
- Yuri MCV - Yuriovo Mobile Contruction Vehicle (pojízdná základna)
- Floating disc - UFO s laserem
- Hover Transport - obojživelnej transport
- Boomer - jediná útočná Yuriova loď (spíš ponorka), ale je to Submarine a Dreadnouth v jedné (torpéda a rakety)
Tipy a rady:
Pokud máte Magnetrona u nepřátelovy základny tak použijte následující trik:
- Postavte Magnetrona tak, aby byl v jedné přímce s protivníkovou budovou a vozidlem (tak, aby budova byla mezi Magnetronem a vozidlem). Zaútočte na vozidlo (Magnetron ho začne přitahovat k sobě) a až bude nad budovou tak s Magnetronem odjeďte nebo zmáčkněte klávesu "S" (stop). Stane se to, že Magnetron přestane generovat paprsek a vozidlo spadne (zamozřejmě na protivníkovu budovu :-) ). Tak v pohodě zničíte i jejich tankem co má minimum života jakoukoliv budovu.
PS: Posílejte s Magnetronama Gattling tank proti pěchotě.
- Pokud má nepřátel Chronosféru a vy nemáte čím atakovat tak postavte jednu (lépe dvě) Psychic Tower. Computer posílá Chronosférou pouze čtyři jednotky a tak jedna Psychic Tower ovládne tři a Gattling zničí čtvrtou.
- Pokud máte Genetic Mutatora, ale nemáte koho mutovat (když jsou tam 3 vojáci tak to nemá cenu) tak zmutujte otroky ze Slaveminera a máte vojáky snadno a rychle (Slaveminer si vyrobí za chvilku další).
Allied:
Budovy:
- Robot Control Center - centrum řízení robotů, umožní výrobu Robot Tanků
Obrana:
Vojsko:
- Guardian GI - obrněnej voják, po rozbalení má bazuku a štít
- Navy Seal - speciální jednotka, něco jak Tanya, specialista do vody
Vozidla, lodě a letadla:
- Robot Tank - dálkově řízený tank, umí po souši i po vodě
- Battle Fortess - velmi obrněné vozidlo, pojme až pět vojáků
Soviet:
Budovy:
- Industrial Plant - urychluje výrobu a snižuje cenu všech vozidel
Obrana:
- Battle Bunker - bunkr do kterýho se vleze pět vojáků
Vojsko:
- Boris - speciální jednotka, má Kalacha a přivolává MiGy (lepší
Harrier)
Vozidla, lodě a letadla:
- Siege Choper - na první pohled obyčejnej vrtulák, ale když ho rozložíte tak vysune dělo
A obecné rady platící pro všechny:
- Používejte hodnosti, nenechávejte obranu jen na Gattlingách, Teslách atd. posílejte tam i jednotky. Např. u Boomeru, Siege Choperu nebo Apocalypse se hodnosti velmi vyplatí.
- Pokud má nepřátel Weatheh Storm, Nuke Silo nebo Psychic Dominator a vyprší mu čas tak zaútočí okamžitě, proto těsně před koncem limitu použijte Force Shield na strategické budovy (War Factory, Battle Lab, a elektrárnu je výhodné postavit těsně k sobě aby se daly všechny ochránit Force Shieldem). Sice bude Power Offline, ale zachráníte strategické budovy.
- Obsazujte Oil Rafinery a Airporty a tvořte u nich obranu, pokud obsadíte něco po cestě od nepřítele k vám kudy posílá jednotky tak tam postavte pořádnou obranu a neprojde nic, taky tam můžete hodit tak 4 Siege Choppery a máte vystaráno.
Pokud jsem na něco zapomněl kontaktujte mě.
Trochu jiný návod od Petra Holuba - (sluse.f@tiscali.cz)
Yuris Revenge je datadisk k původnímu
Red Alertu 2. Co Vám o něm mám říct ? Bylo přidáno pár nových jednotek
jak k Sovětům, tak i ke Spojencům. Avšak nejlepší vylepšení je přidání
dalšího národa do hry. Tím národem je - no, přece Yuri. Jeho jednotky jsou
úplně jiné než Sovětské, nebo Spojenecké. Bohužel, kvůli vzniku tohoto
národa bylo nutné odebrat Sovětům možnost stavět Cloning Vats,
Psychic Radar, jednotku Yuri a jeho Prime Yuri. K Yuriho armádě a stavbám se
vyjádřím později. V Sovětské kampani se například podíváte na Měsíc
a do Transylvánie, kdežto za Spojence budete vést válku na naší matičce
Zemi. Ovšem i na Zemi se podíváte na Antarktidu, anebo do Sydney na Dům
Opery.
A. Příběh :
Tak ten začíná na konci původního RA
2. Spojenci za pomoci speciálního agenta Tanyi zatkli ruského premiéra
Romanova. Avšak Yuri (musíte brát příběh ze strany Spojenců, škoda) ve
stínu Sovětských vojsk budoval svou vlastní armádu a zkonstruoval síť
budov na ovládání myšlenek zvanou Psychic Dominator. Americký prezident
Dugan nařídí letecký úder na jeden z těchto ovladačů mysli v San
Franciscu. Útok se nezdaří, Psychic Dominator je sice nefunkční, ale Yuri
neváhá a síť uvede do pohybu. Jednotlivá města jsou doslova ovládnuta
Yurim. Profesor Einstein však vynalezl stroj pro cestování v čase. Dugan nařídí
se vrátit do dob první Sovětské okupace a Yuriho zastavit dříve, než válka
skončí a změnit tak průběh dějin. A tady začíná datadisk Yuriho Pomsta.
B. Nyní však nové výhody Spojenců a
Sovětů :
1) Spojenci
U Spojenců se toho moc nezměnilo. Jediné,
co je přidáno je Robot Control Center
a Robot tank. Ten je
jako jediná aktivní jednotka (tím výrazem nemyslím třeba v kampani výsadek
atd.) je odolný vůči ovládnutí mysli !!!!!! Avšak
není tak účinný, jak by se dalo očekávat.
2) Sověti
Sověti byli už v Red Alertu 2 vždycky
lepší. A tady se to teprve utvrdilo. Dostali plno nových jednotek a staveb,
např. Battle Bunker,
nebo Industrial Plant.
To je stavba, která snižuje cenu a zvyšuje rychlost výroby u všech vehiklů
a pěchoty. Nejlepší vylepšení je asi Siege
Chopper a Boris.
Siege Chopper je vrtulník, jež je možné
rozložit na takový malý Grand Cannon. Efektivní v kombinaci s Borisem. Boris
je Sovětský agent, schopen přivolat letecký úder stíhačkami. Tyto stíhačky,
tedy pokud na místo úderu doletí, objekt zničí na jeden úder. Jen smůla,
že Boris musí navigovat stíhačky na cíl.
3) Yuri
Tento národ je zvláštní. V útoku používá
buďto Magnetrony nebo Cattling
tanky (pro jistotu zařaďte do své armády normální
Lasher tanky, jsou asi nejlepší zbraní proti jiným tankům). Yuriho pěchota
tvoří směsici různých zaměření. Yuri využívá schopnost ovládat mysl
a genetickou mutaci k zvrácení bojiště.
C. Nyní je tu popis staveb a jednotek Yuriho armády :
a) Základní stavby
- Construction yard
- Na tom není co vysvětlovat. V kampani máte většinou CY už postavený. Díky
němu stavíte budovy.
- Bio reactor
- Standartní Yuriho elektrárna. Jediná poznámka : do těchto elektráren můžete
vrazit až pět jednotek Initiate nebo jiných jednotek. Ti zvětšují v elektrárně
vaši elektřinu o sto bodů. Initiatové se při zničení elektrárny zachrání,
ale z elektrárny je můžete i propustit.
- Slave miner
- Toto je těžič rudy. Má výhodu možného přesunu za rudou a nemusí se
vracet do rafinérie, neboť on sám je rafinérie. Rudu pro něj získávají
otroci (slaves), kteří pro rudu musí jít, vytěžit a odnést zpět do rafinérie.
- Yuri barracks
- Nic zvláštního. Prostě stejné jako jiné barracks. Produkuje pěchotu.
- Yuri War Factory
- Také nic zvláštního. Produkuje vehikly a minery.
- Yuri Psychic Radar
- Jedna ze staveb z původního RA 2. Je to normální radar, po jehož postavení
můžete čas od času použít Psychic reveal, tj. odhalení kousku mapy.
Funguje také jako snímač pohybu, tzn. že pokud chce protivník zamířit do
dosahu vašeho radaru pohyb svých jednotek, radar místo označí a od
tohoto místa se táhne čára až k cíli, který tam chce dojet. Podle toho můžete
poznat, jestli to je Grizzly nebo Apkalypse atd. (samozřejmě je musíte znát
a určitě potřebujete znát jejich rychlost).
- Submarine Pen
- Normální přístav. Produkuje Boomer Submarines a Mover Transporty.
- Battle Lab
- Taky nic zajímavého. Po jejím postavení si můžete pořídit novou pěchotu
a vehikly a čas od času můžete aktivovat Force Shield.
- Ginder
- Toto je velice zvláštní věc. Pokud tam pošlete cokoliv, ginder to zničí
a máte o trochu kreditu víc. Díky této perfektní věcičce můžete
postavit Yuri MCV.
b) Obranné stavby
- Tank Bunker
- Toto je bunkr pro jeden tank. Tank tam zajede, opevní se a ostatní musí
nejprve zničit bunkr, a pak teprve tank.
- Citadel Walls
- To je normální zeď.
- Cattling Cannon
- Dost užitečná věc. Střílí po letadlech ve vzduchu a může střílet i
po pozemních jednotkách (znáte to z INTRA, střílí to po stíhačkách).
Tato věcička má tři stupně účinnosti. První je pomalá a vcelku neúčinná
střelba vhodná tak akorát na Engineery. Druhý je mnohem účinnější, avšak
třetí je nejlepší. Jeho síla je opravdu velká.
- Psychic Tower
- Označím to jako ,,Třešničku na dortu“. Tato věž nestřílí. Ve svém
dosahu ovládne až tři nepřátelské jednotky. Skvělé.
- Cloning Wats
- Toto je druhá stavba přejatá od Rusů z původního RA 2. Pokud máte
Barracks a Cloning Wats, je nyní každá jednotka pěchoty, kterou koupíte,
naklonována ještě jednou a to za stejný peníz.
- Genetic Mutator
- Jedna z unikátních staveb. Po postavení můžete jednou za pět minut
seslat mutaci a to buď na svoji pěchotu, anebo spojeneckou a nepřátelskou. V
jejím dosahu se po aktivaci všechna pěchota změní na jednotky Brute (více
se dozvíte v jednotkách).
- Psychic Dominator
- A to nejlepší nakonec. Každých deset minut po postavení můžete v blízkosti
nepřátelských jednotek u nepřátelské Základny seslat tuhle parádní věc.
Ve svém dosahu ovládne mysl všem jednotkám (jenom škoda, že tento prostor
není větší) a zničí ve větším rozsahu pár budov.
c) Pěchota
- Initiate
- Standartní pěchota. Vyplňuje elektrárny, jinak střílí nic moc ohnivé
střely.
- Engineer
- Nic nového. Opravuje a zabírá budovy a tech. baráky, k tomu ještě umí
jako i inženýři od jiných národů, odstranit Crazy Ivanovu bombu, buďto z
jednotky, anebo z budovy.
- Brute -
Jednen z nejlepších druhů pěchoty. Nemůže být sniperován nenafrčkovaným
sniperem (ba možná ani nafrčkovaným sniperem, nevím). Je superúčinný
proti tankům.
- Virus
- Toto je Yuriho skvělý sniper. Po zásahu, podotýkám, že na velkou vzdálenost,
se cíl nakazí virem a vybouchne, jed ve vzduchu však zůstává a zabíjí
další vojáky. Šest těchto sniperů, a jedna postupující armáda pěchoty
je v čudu.
- Yuri Clone
- jedna z jednotek, která je přebraná od Rusů. Umí ovládat mysl jedné
jednotky, nebo Psychobouři (smrtonosné pro pěchotu).
- Yuri Prime
- Tak tohle je vedoucí hnusák. Ten, co celou tuhle šerednou věc zosnoval.
Jinak umí ovládat jednotkám mysl a je schopen seslat psychobouři.
d) Vehikly
- Lasher Light Tank
- Standartní tank pro Yuriho armádu. Jeho síla však není nikterak úchvatná.
Prostě normální tank s dělem.
- Slave Miner
- viz. Základní budovy
- Cattling Tank
- Jeho dvouhlavňové kanóny jsou schopny sestřelit z nebe cokoliv od Harrieru
až po Kirov. Proti pěchotě najde také své uplatnění.
- Magnetron -
Yuriho obdoba Prism Tanku, avšak s menší sílou a s docela dobrou výhodou.
Jeho paprsek může buďto ničit budovy, anebo vyzdvihnout každý vehikl a přesunout
jej směrem k sobě. Vozidlo není schopno útočit. Pokud s např. V3 Truckem
hodíte o zem (tak, že s Magnetronem přestanete útočit na vehikl), částečně
se rozbije. Pokud budete přenášet tank přes nějakou skálu nebo stavbu, až
bude tank nad ní, přestaňte útočit. Tank se zničí o budovu.
- Chaos Drone
- Další Yuriho jednotka podobná Ruskému Terror Dronovi. Pokud zaútočí na
jakoukoliv jednotku, tato jednotka bude útočit na nejbližší cíl. Moc však
tuto taktiku založenou na Dronech nedoporučuji, protože není nijak efektivní.
- Mastermind
- Až na několik chyb skvělá věcička. Je jako Psychic Tower na kolečkách.
Může ovládat mysl až třem jednotkám naráz, ale tím se Mastermind sám ničí.
Já osobně jsem je moc nepoužíval. Důvodů je hned několik. Tak třeba po
zničení Masterindu se jím ovládané jednotky zase stanou normálními, anebo
také žádný způsob ochrany.
- Floating Disc
- Jedna z nejlepších jednotek ve hře. Toto UFO (pokud někdo nevíte, co to
je, tak je to podle amerického nazvu Unidentified Flying Objects -
neidentifikované létající objekty) likviduje vše pozemské i nadpozemské
(létající). Během několika ran. Bohužel, rány nejsou moc silné. Najde však
uplatnění jinde. Pokud s ním zaútočíte na některé budovy, např. Patriot
missiles, UFO vystoupá nad něj a nepříteli KRADE KREDIT !!!!
- Yuri MCV -
pomocí této jednotky stavíte CY.
e) Námořní jednotky
- Boomer Submarine
- Jediná ponorka ze dvou Yuriho plavidel. Tato ponorka střílí naráz dvě
torpéda a je schopna útočit jako Dreadnaught dvěmi raketami. Pár těchto udělátek
ve vodě a je vyhráno. Nevýhoda je, že při odpalu raket se musí ponorka
vynořit a stává se zranitelnou.
- Yuri Amphicious Transport
- Jako u Sovětů a Spojenců, i tady transportuje tato jednotka jiné vehikly
či pěchotu.
D. Taktiky ve Skrimishi a v Kampani
Tato taktika je podle mne jednou z nejlepších
na dlouhé hry na velkých mapách a popřípadě i s trochou toho moře.
1) SPOJENCI :
Za spojence je to trochu složitější než
za Sověty. Ze začátku postavte jednu elektrárnu, Rafinérii, Barracks, zase
jednu elektrárnu, War factory, Airforce Command Center, elektrárnu a Battle
Lab.
Mezitím v obranných stavbách obestavte
zdí Construction Yard a Battle Lab. Postavte systematicky dva Pillboxy, jeden
co nejblíže k WF a druhý nějak mezi Barracks a jinou stavbu. Až budete mít
BL, postavte si Spy Satellite, (ALE BACHA. Můžete mít třeba objevenou půlku
mapy, postavíte SS, vzápětí Vám jej nepřítel zničí a mapa se zakryje
kromě oblastí, které při zničení vidíte !!!!!!!).
V pěchotním módu si postavte tak tři až
čtyři Guardian G.I. - jsou dobří proti tankům a proti letadlům. Své špehy
pošlete ze začátku hlavně do rafinérie a WF. Pokud hrajete proti Brutal
Enemy, tak ten má při prvním sabotování (alespoň u mých her to tak bylo)
mít dost kreditu a váš špeh mu ho šlohne. Do začátku je to dobrá pomoc.
Své špehy dopravujte k nepřátelské základně nejlépe vrtulníky, ale
pozor na protileteckou obranu. Své špehy pomalu posunujte k místu sabotování
a bacha na jednotky, které dokáží špeha odhalit (např. pes, desolator,
Yuri atd.). Snažte se co nejdříve postavit Chrono Sphere a Weather Control
Device. Pokud zrovna nemáte připravené jednotky na teleportaci, můžete jeho
jednotky transportovat do vody. Věřte mi, že devět takto zničených
Apokalypsů může nepříteli pěkně pokazit útok. Nesnažte se svoje
jednotky teleportovat do přímo nepřátelské základny, ale raději kousek od
ní (tedy pokud používáte Prism nebo Mirage tanky). Na útok chronosférou se
nejlépe hodí prismáče. Střílí nejdál ze všech jednotek a účinek
paprsku je na budovy doslova zničující. S tanky už je to složitější,
protože na ně není paprsek tak účinný. Pokud dokážete z jedné strany
pomalu s posilami dalších prismáčů likvidovat celou základnu, tak vězte,
že nepřítel se z toho nevzpamatuje. Hned, jak můžete, používejte WCD (WCD
znamená Weather Control Device). Snažte se s WCD udělat co největší škodu.
WCD je celkem účinný na budovy. Snažte se zlikvidovat důležité budovy,
např. Battle Lab, War Factory, Barracks a tak dál.
Poznámka : Jenom stavte War Factory
trochu dál od důležitých staveb, např. Battle Lab atd., důvodem je možnost
nukleárního útoku/bouřky na WF. Počítačem řízený protivník totiž směřuje
na vaši WF, která je dosti zranitelná..
2) SOVĚTI :
Hra za sověty je poněkud jednodušší,
než za spojence. Jejich technika je mnohem odolnější, účinnější, ale v
několika ohledech i levnější. Zvláště s postavením Industrial Plant. No,
nepředbíhejme a začněme pěkně od začátku.
Nejprve (to už musí být každému jasné,
ne ?) rozložte CY, který si obestavte zdí. Postavte opět dva Tesla reaktory,
Rafinérii, Barracks, WF, Radar a Battle Laboratory. Mimochodem, jakmile můžete
po postavení radaru kupovat Flak Troopery, určitě si kupte tak pět až deset
a rozestavte systematicky po základně. V obranných stavbách postavte k WF a
Rafinérii pár Battle Bunkrů a nakupte do každého pět Constriptů. Snažte
se mít bunkry plné. Pokud hrajete proti Spojencům, kupte si pár psů a
nechte je u WF, Barracks a Rafinérie. Okamžitě po postavení BL si kupte
Borise. Tento voják je chráněn Ruskou vírou spoluobčanů, čili je nemožné
Borisovi ovládnout mysl. Pokud chcete nepřítele trochu zaskočit, kupte
Borise a čtyři Flak troopery, nebo Tesla Tropeery a jeden Flak Truck. Do něho
je naložte a nějak objeďte základnu a zezadu použijte Borise, aby přivolal
svoje stíhačky. Podle hodnosti může Boris vyslat určitý počet stíhaček.
- bez frčku
- dvě stíhačky
- jeden frček
- tři stíhačky
- tři frčky
- čtyři stíhačky
Takhle můžete nepřítele pěkně překvapit.
Ze začátku nekupujte žádné tanky, zbytečně plýtváte kreditem jednotky.
Radši stavte budovy. Jakmile postavíte Battle Lab, postavte HNED asi šest
Apocalypsů. Mezitím dokupujte Flak Troopery. Snažte se, stejně jako u
Spojenců, postavit co nejdříve Iron Courtain a Nuklear Silo. Stavte dříve,
co chcete. Pokud ze začátku chcete ihned použít tankovou ofenzívu, tak bude
lepší IC. Dokáže na něco kolem půl minuty znesmrtelnit ne víc než devět
tanků. Dejte pozor, aby se v dosahu aktivování IC neobjevila žádná vaše pěchota.
IC totiž působí pouze na tanky a budovy. Mimochodem, pokud na vás protivník
odpálí nukleární raketu, nebo spustí bouřku, můžete IC použít i
na své budovy. Část budov v základně znesmrtelníte Force Shieldem a další
část IC. Nukleární raketu směřujte tak, abyste zničili hodně elektráren
(to dělejte pouze ve chvíli, kdy je jeho Nuklear Silo nebo Weather Control
Device skoro připravené a do spuštění trvá pouhá minuta a méně - raketu
pusťte, ale počítejte tak s deseti až dvacetisekundovým zpožděním. Chvíli
trvá, než raketa dolétne). Postavte hlavně co nejvíce Apokalypsů a pár
Kirovů na společný útok. Pokud chcete, můžete postavit i pár flak trucků
a naložit je inženýry a zabrat pár budov. Snažte se zabírat budovy vám užitečné,
čili žádné elektrárny, ale třeba WF nebo Bararcks. Po zahájení útoku se
snažte zabrat nebo zničit Construction Yard a Service Depot. Service depot
totiž umožňuje postavit MCV truck (no, v podstatě složený CY). Pak stačí
jej rozjezdit Apokalypsama.
KONEC.
|