Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Planet of The Apes
Medical Center 1
Nacházíte se ve vězeňské cele zajatí opicemi, pány této planety. Jděte
ke dveřím od mříží a zalomcujte s nimi (klávesa pro akci-standardně
Alt), přiběhne k vám strážná opice, která vás vyzve ke klidu. Po chvilce
vám jeden člověk za doprovodu strážné opice přinese misku s jídlem (1.),
vezměte si ho (opět klávesa pro akci) a při jeho konzumaci narazíte na něco
tvrdého, upustíte misku i se stravou a vypadne vám vzkaz v podobě papíru
(2.), na kterém je napsáno: "Dostaň se do centra léčebny, přítel"
a klíč (3.) od této cely. Papír se vzkazem si schovejte (standardně klávesa
Z/Y) a seberte ještě ze země klíč, kterým si otevřete mříž. V otevřené
cele opodál najdete lékárničku (4.), která vás v případě potřeby
trochu uzdraví. Projděte mezi místností, kde se po pravé straně nacházejí
zavřené dveře, až do další místnosti s celami. Jděte doleva a projděte
dveřmi, zde zneškodněte svými pěstmi strážnou opici s obuškem (5.)
(stisknutím klávesy „A“ se přepnete do bojového módu) a obušek jí poté
vezměte (útok standardně Alt, krytí-šipka dozadu a úhyby-šipky do stran).
Jděte do zadní části s několika lůžky, kde stiskněte tlačítko na
panelu (nalevo od něj je tlačítko od alarmu na přivolání stráže v podobě
jedné zabarvené zákeřné opice), kterým přivoláte opičího doktora a vám
tak operační sál zůstane volný (dejte si pozor, aby vás doktor neuviděl,
v blízkosti alarmu k němu běží a stiskne ho, ovšem je až neskutečně
slabý a proto není vůbec těžké ho zneškodnit). V operační místnosti
seberte z pojízdného stolku na skalpely elektrickou pilku (6.), případně si
můžete umýt v umyvadle ruce a opusťte místnost, nyní jděte do místnosti
s označením a ve dveřích uvidíte, utíkající myš ventilační šachtou,
přistupte k ní a použijte na zámek od mřížky elektrickou pilku. Teď už
jen stačí se skrčit a vlézt do šachty.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Medical Center 2
K místnosti, do které jste právě prolezly se blíží strážný, připravte
si proto svůj obušek. Až ho zneškodníte, seberte v místnosti lékárničku
(1.), kus od místa kudy jste sem prolezly a opusťte místnost. Napravo je další
strážný s obuškem a za ním zavřené dveře, nezbývá vám tedy, než se dát
chodbou vlevo. Projděte dveřmi, v prosklené místnosti se strážným a počítačem
na stolku stiskněte po jeho likvidaci tlačítko přímo ve vchodě, čímž si
otevřete mříž. Jděte do další místnosti, kde okolo několika samostatných
cel obcházejí dva strážní (hned naproti vchodu v jedné cele je záběr na
tvora uvnitř). Jděte doleva okolo dalších uzavřených cel, až dojdete k
jedné otevřené po levé straně, v ní najdete lékárničku (2.). Úplně na
konci chodby u schodů zahněte doprava, kde projděte dveřmi a za sklem uvidíte
strážného v relaxační místnosti. Jděte zleva, či zprava (obě chodby se
spojují v jednu) a zaútočte na zmateného strážného, který se sotva
zvedne ze židle, ze stolu pak seberte magnetickou kartu (3.). Vraťte se ke
schodišti (po schodech se dostanete nad cely a také do uličky, kde nic
nenajdete) a napravo od nich jsou dveře právě na nově získanou kartu. Jste
v místnosti se dvěmi dveřmi a jedním schodištěm, jděte nejprve do dveří
nalevo, kde v zadní části u beden najdete nůž (4.) (samozřejmě účinnější
zbraň, nežli obušek). Vraťte se do předchozí místnosti a ač vám ještě
zbývají jedny neprozkoumané dveře a jedno neznámo kam vedoucí schodiště,
je jedno kudy se vydáte, obě cesty vedou do jedné místnosti (ovšem s tím
rozdílem, dáte-li se po schodech musíte přeskočit zábradlí). V místnosti
je podlaha pokrytá mříží, ovšem v jedné části je trhlina, kam seskočte,
skrčte se a prolezte rovnou k nádrži. Nebojte se kontaktu s vodou a skočte
do ní (šipky-plavání, Alt-potápění), doplavte až k žebříku, po kterém
z vody vylezte rovnou ke dveřím, které vedou do další části, výzkumného
zařízení.
1.
2.
3.
4.
Medical Center 3
Ve vchodu hned za vámi (odkud jste přišly), najdete na zemi položenou lékárničku
(1.), protože však všechny dveře okolo vás jsou uzavřeny, musíte si najít
jinou cestu. V místnosti s několika krabicemi na sobě, na které si vylezte
se dá vyskočit na panel u stropu, po kterém skrčeni přelezte do nejzadnější
místnosti. Zde najdete na bednách magnetickou kartu (2.) a opět pomocí beden
se dostanete zpět na panel. Jděte o dvě místnosti zpět (můžete i o jednu,
jsou propojeny) a seskočte dolů na pevnou zem. Jděte k tlakovému stroji,
jehož kohoutek 3x otočte a pak honem rychle odstupte, budete-li stát příliš
blízko výbuch vás na dobro odhodí do bezvědomí bez kousku života. Výbuch
slyšel strážný ve vedlejší místnosti a tak po chvilce přiběhne, vy ho
musíte zneškodnit a jít do místnosti naproti stroji, odkud on vyšel. V místnosti
použijte magnetickou kartu na dveře nalevo (v proskleném koutku je spínač,
kterým pouze za sebou zavřete dveře-nic se tím nezmění). Po levé straně
uvidíte zatím zablokované dveře na další kartu a po pravé straně další
vchod od místnosti, do které než vniknete, měly by jste vědět fakt, že
nedaleko od vchodu je doktor (nebo spíše vědec), který jakmile vás spatří
poběží přímo k alarmu a vy budete mít kromě opice odpočívající na židli
problémy ještě s přivolaným strážným. Po zvládnutí této akce sejděte
po schodech a jděte průchodem ke dveřím nalevo. V animaci uvidíte doktora
právě odvážejícího pokusného člověka na lůžku, jenže jeden v místnosti
stále zůstal a vy budete ten, kdo si na něm vyzkouší, kolik ran nožem vydrží.
Z počítače, u kterého dotyčná opice stála seberte lékařskou zprávu
(3.) a magnetickou kartou (4.) (do dolní místnosti za sklem se můžete dostat
vchodem zleva, ale do dveří, kam odešel druhý doktor se nějak nedostanete,
avšak na pojízdném stolku leží sklenička s "Detirium Violey"
tablety (5.), které na vás účinkují smrtelně). Vraťte se k zavřeným dveřím
a použijte na ně magnetickou kartu, dostanete se tak do skladiště zásob,
kde najdete hned 3 druhy tablet (6.7.8.)ve skleničkách (kromě "Violey"
tablet, také červené a modré), o jejichž vedlejších účinkách se můžete
dočíst z lékařské zprávy, kterou jste předtím sebraly a také zde
najdete jednu lékárničku (9.) pro vaše bolavé tělo. Teď už jen stačí
vzít si do ruky skleničku s červenými prášky ("Detirium Red"),
stisknout jakýkoliv alarm a čekat, až k vám přiběhne stráž (prášky už
udělají své).
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
Monastery Part 1
Po té, co jste se úspěšně dostaly do města a záhadnou osobou byly omráčeni,
se opět probouzíte na lůžku, tentokrát však okolo nejsou mříže. Vyjděte
z pokoje (nelekněte se krys šmejdících po chodbách, ačkoli jsou většího
vzrůstu, pár kopnutí nohou hlodavce zbavíte jeho bídného života) a dejte
se chodbou nalevo, po levé straně uvidíte otevřený pokoj, v něm najdete na
posteli ležet lékárničku (1.). Pokračujte chodbou a přímo naproti uvidíte
další otevřené dveře vedoucí do pokoje, kde u skříně v rohu otočte oběma
soškami (pohledem proti sobě) čímž se celá skříň otočí a na její
zadní části se objeví Hologramový projektor . Chybí mu však záznam
hologramu, pro který si dojděte do druhých dveřích kus od této místnosti,
aby jste se k němu však dostaly, musíte nejprve odsunout skříň, za kterým
se hologram (2.) skrývá. Ještě, než se vrátíte k Holo-projektoru, jděte
do pokoje téměř naproti tomuto a ze stolu seberte nůž (3.). Nyní již můžete
vstoupit do místnosti s Holo-projktorem a vložit nalezený hologram, přehraje
se vám starý záznam, jakéhosi mnicha z tohoto kláštera, vyprávějící o
nadvládě opic. Po jeho automatickém vypnutí, vyjděte z místnosti a na
chodbě spatříte muže, jakmile vás uvidí, začne utíkat a vy samozřejmě
musíte běžet za ním. Až doběhnete za roh, po levé straně uvidíte nově
otevřené dveře, do místnosti, kde nalevo u schodů vede úzká chodba k
poklopu od vinného sklepa. Levý trám u poklopu je mírně zchátralý, zatlačte
na něj a celý strop se sesype, čímž můžete vlézt do místnosti, kde na
podlaze seberte malý štít (4.). Jděte do vinného sklepu a tam uvidíte po
stranách celkem 6 sudů (poklepáním na každý z nich, se dozvíte, zda je
obsahem plný, či prázdný), ovšem zaboucháte-li na druhý zprava, zjistíte
že je dutý a navíc, jako jedinému chybí štítek, který mu vy vložte,
otevře se vám tak tajný vchod, do kterého vstupte.
1.
2.
3.
4.
Monastery Part 2
Na druhé straně tajného vchodu je kruhová místnost, kde po stranách
uvidíte několik soch mnichů a uprostřed místnosti džbán (1.) na kruhovém
stole, který seberte. Džbán hoďte před sebe a jakmile dopadne na tvrdý
povrch, vypadne z něj pergament (2.), který si uschovejte. Pojděte do zadní
místnosti, kde pohněte s nezapálenou pochodní na stěně, čímž se vám
odsune zeď do další místnosti.
Máte-li zájem se dostat k památné knize mnichů, jděte hned prvním
vchodem do místnosti, kde na zdi je malba s křížem, do kterého vstupte.
zjistíte, že za ním je chodba, žebřík dolů a místnost s knihou přímo v
nitru u splavků.
Dejte se doleva, zabočte doprava a jděte rovně do jídelny s velkým
stolem a krbem. Jděte do vedlejší místnosti napravo, což je kuchyň, kde ze
stolu seberte klíč (3.), ve spíži nalevo, najdete v rohu na zemi lékárničku
(4.). Z kuchyně jděte vchodem napravo a klíčem si otevřete mříž. Napravo
od zavřených dveří je trhlina dole ve zdi, trhlinou se proplazte a na konci
v další místnosti slezte po žebříku dolů. Tam uvidíte známo tvář ještě
z vězení, avšak jak zjistíte, tento tvor není přátelské povahy a tak vám
nezbývá, než se bránit. Jděte k nádrži stroje na pšenici a zatáhněte
za řetěz (držte klávesu pro akci tak dlouho, dokud vám nevyjede zlatá soška),
až se tak stane sošku (5.) si vezměte a vraťte se do jídelny, kde do výklenku
nalevo od krbu vložte sošku, čímž se vám krb otevře a vy za skrčeného
stavu do něj můžete vstoupit.
1.
2.
3.
4.
5.
Monastery Part 3
Nacházíte se v hrobce, vylezte na hrob uprostřed, ze kterého vylezte
na plošinu se sochou anděla a z ní se dostaňte na dřevěný trám u
stropu. Trám není celý a tak díru v něm musíte přeskočit, aby jste
nespadly znovu dolů. Na konci seskočte na střechu, naproti u prvního sloupu
zleva najdete lékárničku (1.). Na levém rohu střechy seskočte na krabice,
aby jste si při pádu na zem příliš neublížily a zabijte 3 okolní krysy
(uprostřed je studna, kam zatím ještě nechoďte). Za vámi (od krabic) je místnost,
ale nic v ní, nalevo jděte do dveří, kde (si také můžete zahrát na
piáno) vylezte po žebříku nahoru a jděte až nakonec ke stolu, na kterém
pohněte ptačím brkem (perem v inkoustu), čímž se vám stolek přemění.
Několikrát otočte kličkou, která se vysunula ze stolu, dokud se vám neotevře
zásuvka. Zásuvku prohledejte a najdete v ní hrací desku (2.), vyjděte
ven a dejte se do dveří nalevo (od krabic je to rovně a napravo od nich jsou
zamčené dveře). Projděte vchodem až do nitra kostela, kde se dejte směrem
k oltáři, ale jakmile po pravé straně uvidíte vchod, jděte do něj.
Zabijte zákeřnou opici, která se na vás vrhne a v zadní místnosti
seberte ze stolu nejprve kalich (3.) a poté ním klíč (4.), pod kterém ležel.
Vyjděte z kostela ven a jděte doprostřed ke studni, kterou sjeďte dolů.
Na mostě zabijte odporného hlodavce a za mostem vylezte po žebříku k mřížím,
které si otevřete klíčem. Nalevo v místnosti vykopněte dveře a u
varhanů použijte hrací desku. Po přehrání skladby se přímo pod oltářem
objeví tajný vchod, ke kterému se vraťte buď přes studnu, nebo přelezte zábradlí
a seskočte přímo na podlahu, dopad vám však ubere ¾ životů.
1.
2.
3.
4.
Monastery Part 4
Proplazili jste se do další hrobky, ze stěn trčí 4 sochy, z níž
je jedna ulomená. Jděte k soše nalevo v předu a sáhněte jí do
pusy, hrob kus od vás se začne hýbat a zpřístupní vám tak tajnou chodbu,
ovšem celou pod vodou. Jděte k rozlomené soše a kus od její části
najdete balvan (1.), zvedněte ho a vynaložte všechnu sílu, aby jste kámen
dopravily k tajné chodbě. V animaci uvidíte jak balvan krásně
dopadl přesně na tlačítko, které slouží k zasunutí mříží. Skočte
do vody, potopte se a plavte ke druhému vchodu dolů (první chodba je po záhybu
slepá). Vyplavte až na hladinu a dejte se jedním (je jedno kterým) vchodem
po straně a jděte chodbou rovně (po zemi šmejdí krysa), dokud neprojdete
pod jakýmsi můstkem. Vylezte na něj a dejte se doprava, kde na konci projděte
do volné chodby. V chodbě vylezte na plošinu k nástěnné malbě a
napravo od vás přeskočte past, která představuje stále vysunující a zase
zasunující části podlahy, pod kterou je díra, do které raději nepadejte.
Napravo u levé části mříže sáhněte na zhaslou pochodeň (ačkoliv je
pochodeň až za mříží, nikoliv před ní, dosáhnete na ní skrze mříže
a ty se vám tak otevřou), čím mříž na chvíli otevřete. V místnosti
seberte napravo u hrobky lékárničku (2.) a nalevo kost (3.) ležící na zemi
u jedné z lebek. Vraťte se přes mříž zpět a jděte doprava k dalším,
kde na prvé stěně vidíte mechanismus na otevírání mříže, jenže mu
chybí páka a tak jako náhradu použijte právě nalezenou kost a dostanete se
tak před další past. Opět se jedná o past „podlahovou“, před kterou na
levé straně zatlačte na pochodeň, čímž se vám na druhé straně pasti
otevře na určitou dobu levá část mříží a proto do ní musíte rychle
skočit, dokud je otevřená. Stojíte před stěnami okolo a nikde nic, ale přední
(nejdelší stěna) je trochu odlišná, půjdete-li až úplně k ní do
pravého rohu, naleznete tam cihlu, kterou po zatlačení odsunete stěnu před
vámi kus dopředu a po levé straně se tak objeví vhod, do kterého vejděte.
1.
2.
3.
Mines part 1
Přímo naproti máte u stěny lékárničku (1.), jděte tunelem doleva a
tam zkroťte 2 strážné opice (od jedné z nich si můžete vzít dřevěný
obušek (2.). Za bednami nalevo najdete 1.signální kartu (3.) a po seskočení
do výtahové šachty 2.elektromagnetickou kartu (4.) (za kontejnerem nalevo
najdete lékárničku (5.). Jděte tunelem napravo, který vede rovnou do řídící
místnosti, v níž spatříte dalšího strážného, kterého musíte
odstranit. Na levé straně vložte do stroje 1.kartu, po níž automaticky přehodíte
a páku a jděte ke stroji napravo, kde udělejte totéž s 2.kartou. Vraťte
se na začátek ke kolejím a u nich použijte zařízení na ovládání
magnetu. Magnetem vezměte zdeformovanou klec ležící na koleji (Alt+šipky) a
nechte jí klidně viset nad kolejí zadní (tak aby po první koleji mohl přejet
vozík). Pokračujte tunelem dozadu, až po pravé straně uvidíte ve výklenku
2 řídící panely. Jděte nejprve k (bráno od kolejí) k tomu nalevo,
kterým přehoďte výhybky (A). Poté se přesuňte k pravému panelu na
ovládání vozíku a vyjeďte s ním nahoru do levého tunelu (Alt=vypínání/zapínání
elektriky, šipky dopředu/dozadu=pohyb vpřed/vzad). Opět se přesuňte k druhému
panelu a tentokrát přehoďte výhybky v pořadí (B). V poslední fázy
vezměte pevně do rukou ovládání vozíku a sjeďte (za stálého držení šipky
dolů) dolů , kde při vysoké rychlosti vyrazíte mříž a cesta je tak volná.
Jak tak půjdete tunelem po chvilce cesty po levé straně uvidíte krabice a na
nich ležet klíč (6.), vezměte ho a jděte s ním zpět až k výtahu,
kde byly 2 opice. Odtud jděte doleva do místnosti, kde najdete lékárničku
(7.) a u světlé skříňky použijte klíč, čímž získáte svářečku
(8.). Jděte tunelem, ke kterému vám vchod vyrazil vozík a na jeho konci
naleznete výtah, který si přivolejte panelem u něj, svářečkou přepalte zámek
od jeho dveří, vstupte do něj a stiskněte tlačítko.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Mines part 2
Ve slepém vchodu nalevo najdete lékárničku (1.), jděte tunelem napravo
od ní až k zelenému plynu (slabá radiace vám ubírá zdraví, ale
nezanechává na vás dlouhodobé následky) a jděte plynem rovně, dokud
napravo neuvidíte vchod, do kterého zahněte. V místnosti po vás půjde
krysa, kterou zabijte a ze země uprostřed místnosti seberte detektor radiace
(2.). Vraťte se k plynu (detektor ač máte schovaný, vpravo nahoře
podle jeho kontrolky poznáte, jak blízko jste radiaci) a pokračujte chodbou,
až se dostanete do větší jeskyně, kde ještě ve vchodě vás uvítá další
krysa. Ve vchodu s plynem nalevo nic není a tak jděte vchodem napravo, ke
kterému musíte vyjít nahoru (napravo od vchodu do místnosti ve slepé chodbě
najdete lékárničku (3.). V odbočce napravo najdete ležet pušku se 45
náboji (4.), pokračujte plynem až do místnosti, kde najdete další lékárničku
(5.) a uvidíte zavalený vchod před vámi, kterým potřebujete projít. U zdi
je barel, od kterého udělejte asi tak 10 kroků spět, přepněte se do módu
vlastního vidění (standardně-A) a jakmile ukážete na barel, zaměřovač
změní barvu a vy můžete vystřelit (Všechny ostatní barely se dají též
rozstřelit a zbraň také samozřejmě platí i na opice). Za zdí, která se před
malou chvílí rozletěla na rozcestí uvidíte strážného a po chvilce i on Vás.
Jakmile ho zneškodníte, dejte se vchodem s plynem úplně nalevo, kde podél
stěny dojdete až na další rozcestí, kde nalevo od vás uvidíte další 2
strážní procházející se v radiaci (jak se zdá za tu dobu co tu žijí
si vybudovali alespoň částečnou imunitu). Až oba zvládnete, přiběhne k vám
ještě jeden, který je téměř bezbranný a tak nebude téměř žádný
problém ho vyřídit. Jděte chodbou nalevo, kde jste zahlédli procházet se 2
strážné, na konci zahněte doleva a tam už uvidíte výtah, který si přivolejte
a odjeďte jím do dalšího patra.
1.
2.
3.
4.
5.
Mines part 3
Stojíte před výtahem a před sebou máte 3 chodby, z prostřední přijde
po chvilce strážný s obuškem, počkejte si na něj a v rovném
souboji ho přemožte (v prostřední chodbě odkud přišel strážný není
nic k sebrání ani používání). Nejprve se dejte chodbou doprava, kde
zabijte dvě krysy a po té vylezte na bednu před dírou v zemi a vyskočte
na trubku, po které přeručkujte na druhou stranu (mě se to podařilo i přeskočit,
ale to jen tak na okraj). Tam najdete na levé straně u zdi baterii (1.), vezměte
jí a vraťte se na rozcestí k výtahu. Nyní jděte chodbou nalevo, která
se opět rozděluje, tentokrát na chodbu pravou a levou. Dejte se tou pravou a
v animaci uvidíte, že na konci je otvor v zemi a pod ním se vybavují
dva strážní, skočte k nim a oba zneškodněte. Jděte do vedlejší místnosti,
nalevo na panelu (počítačovém) leží lékárnička (2.) a přímo uprostřed
místnosti na zemi vysílač (3.), který seberte. Po krabici z předchozí
místnosti vylezte zpět na rozcestí dvou chodeb. Nyní se dejte doleva, kde
uvidíte vagón, který stojí přímo ve vchodě a vy tak nemůžete projít.
Do jeho zadní části vložte baterii a přistupte k ovládacímu panelu
kus od něj, pomocí kterého nyní ovládáte vagón. Popojeďte dozadu, aby
jste mohly vchodem projít a až tak učiníte, dejte se vchodem. Cestou narazíte
na jednu krysu a na konci chodby po kratičké animaci poukazující na netopýry
seberte páčidlo (4.). Nyní přišla chvíle pro váš vysílač, vyndejte si
ho a zapněte, aby vysílal zvuk. Dokud ho budete mít zapnutý, netopýři se
od vás budou držet dále, avšak aby jste mohly vylézt po zdi (na levé straně)
a dostat se tak nahoru, musíte vysílač schovat. Jakmile se přiblížíte ke
stěně a budete chtít vylézt, postava sama zastrčí vysílač a netopýr po
vás okamžitě půjde (pokaždé když ho zabijete, přilétne další), musíte
proto při lezení uhýbat do stran, aby vás neshodil (chce to jen trpělivost
a chladnou hlavu). Až se dostanete nahoru (na levou stranu), přeskočte na skálu
s železem, po kterém přeručkujte (budete li stále lézt a nezastavíte
se, netopýr vás nemůže shodit). Na druhé straně vlezte do vchodu, kde
probuďte a skolte spícího strážného u výtahu, kterým po jeho přivolání
odjeďte.
1.
2.
3.
4.
Entering the Ruined City
Zabijte strážného s automatickou puškou (1.) na druhé straně místnosti
(puška je jiná, než vlastníte, můžete jí proto vyměnit za svou, ale obě
najednou mít nemůžete). Napravo od stolu se zvonkem (na který se dá
zacinkat) vyjděte po schodech až nahoru, kde projděte vchodem po pravé straně.
V místnosti je uvězněná žena a přímo naproti ní se válí spící
opice na gauči, na kterém je klíč (2.) od mříže, které drží ženu.
Zabijte opici, která se nestačí ani zorientovat a klíč, který seberete z gauče
použijte na dveře od mříže se ženou, která vám po otevření uteče. Na
konci místnosti je díra ve zdi, ke které přijděte a v animaci uvidíte, jak
vás opice sniper zaměřila. Přesto vylezte dírou ven na ochoz a jděte po něm
na levou stranu, kde se přichytíte, aby jste mohly vylézt po zdi až nahoru
napravo do druhé trhliny (mistr sniper vás má stále na mušce, když však v době
výstřelu budete provádět pohyb do některé ze stran, vždy vás mine). V místnosti
na vás čeká další strážný a poté ještě jeden v zadním pokoji.
Ze stolku v jedné zadní místnosti, seberte malý klíč (3.), který použijte
na dveře naproti zasypaného schodiště. V kanceláři seberte pod stolem
lékárničku (4.) a tlačítkem zatáhněte žaluzie, na obraze se vám objeví
3 číslice, jsou to: 854. Vyjděte z kanceláře a seskočte trhlinou v podlaze,
tlačítkem si roztáhněte žaluzie, aby jste do místnosti vpustily trochu světla
a jděte k levému obrazu na stěně. Odsuňte ho a za ním se skrývá
trezor se zámkem, do kterého vložte čísla 854, z trezoru vezměte
dopis (5.), ze kterého se dozvíte číselný kód 4293. Po bedně vylezte z trhliny
ven a vyjděte dírou ven, kde po stěně slezte zpět do místnosti, kde byla
uvězněná žena. Nalevo od gauče jsou otevřené dveře od výtahové šachty,
kam skočte rovnou na lano, po kterém se sklouznete dolu. Dole projděte do místnosti,
kde vyjděte po schodech nahoru a nalevo u dveří vložte číselný kód 4293
a „V“ potvrďte.
1.
2.
3.
4.
5.
Ruined City Part 2
Venku jděte nejdřív do metra, kde si v temné místnosti přímo
naproti schodům nejprve rozsviťte spínačem přímo u vchodu a poté spatříte
klíč (1.) ležící téměř u rohu, ležící na jakési železném skříňce.
Až ho seberete, vyjděte z metra, jděte dopředu a tam vyřiďte dvě strážné
opice. Poté obejděte budovu před vámi zprava a spatříte opici vědce, jak
něco zkoumá přímo u díry (opici však není nutné zabíjet, protože v okolí
není žádný dostupný alarm, který by mohla spustit). U stěny budovy
vylezte po krabicích a vyskočte z nich až nahou na střechu budovy kde v rohu
za kontejnerem seskočte do otvoru v zemi, čímž se dostanete do budovy.
Vchodem napravo vejděte do místnosti se dvěma vědci, které s klidným
svědomím nechte utéct (poběží ven až k místu, kde jste se vy na začátku
kola objevily a dveřmi vyjdou úplně pryč). Na pravé straně v místnosti
seberte z poličky ampulku s plynem (2.) (je dobré ji použít v tomto
kole, protože do dalšího ševelu s vámi necestuje), vyjděte z místnosti
a jděte do dveří na konci chodby. Před sebou máte nyní další dvoje dveře,
ale protože ty napravo vedou zpět ven, dejte se těmi naproti. Hned za rohem
si dejte pozor na dva strážné s puškami (zde se při správném vrhu
osvědčí ampulka s plynem), až je zdoláte, vejděte do dveří, které
strážily (nalevo přede dveřmi máte ve skříňce náboje do pušky (3.). Po
animaci, ve které jste si promluvily s jednou z výše postavených
opic a po jeho opuštění jste ho ve své kanceláři uzamkli, se vraťte zpět
směrem k místnosti, kde byli dvě opice a ve které jste také nalezli
ampulku s onom plynem. Nežli však dojdete do místnosti, v další
animaci uvidíte, že jedna z opicí u otvoru, kudy jste sem vpadli, sjela
výtahem o patro níže. Seskočte za ním (pokud možno na krabice, aby jste si
ani trochu neublížily), dále pokračujte vchodem nalevo od vědce (kterého přeci
jen nemusíte zabíjet, už jen kuli tomu, že vám i když nevědomky zpřístupnil
cestu k dalšímu levelu) a jděte do dveří naproti (všechny okolo jsou
zamčené), kde si klíčem nalezeným na začátku v metru otevřete cestu
dál.
1.
2.
3.
Ruined City Part 3
Sejděte po nepojízdných eskalátorech dolů a po pár dalších krocích v animaci
uvidíte, jak několik strážných je vám přímo v patách, připravte
se proto na pěstní souboj hned se třemi opicemi. Až všechny tři zkolabují,
jděte podél kolejí až dozadu, kde se rozděluje váš způsob řešení na
dvě možnosti, i když ta druhá je jen pro lidi, kteří mají málo životů,
nebo chtějí ušetřit lékárničkami, které ještě mají.
1) První cesta je cestou, kterou by jste se měli normálně dát: Na konci
koleji prolezte trhlinou po levé straně ve zdi, čímž se dostanete do jeskyně
s vodou, do které spadl kabel z trafostanice a voda je tím pádem až
po okraj pod proudem. Jedinými nevodivými místi jsou kusy dřeva na hladině
vody, po kterých musíte přeskákat na druhou stranu. Jděte tunelem doprava,
až ke vchodu, kterým projděte do ovládací místnosti. V levém rohu přehoďte
páku, čímž utnete na 30 vteřin proud do ventilace, rychle proto vyběhněte
z místnosti a poběžte na druhou stranu tunelu, kde po levé straně uvidíte
místnost s onou ventilací. Rychle jděte k ní, skrčte se a
proplazte se pod vrtulí (pokud jste to nestihly, daný proces můžete opakovat
pořád znovu). Od výtahu napravo vezměte ze stěny vyhořelou součástku
(1.), kuli které výtah nejede a nalevo od něj seberte blok (2.), ve kterém
najdete napsaný důležitý kód: 6572. Vyjděte dveřmi a vraťte se přes místnost
s vodou pod proudem až ke kolejím, kde přímo naproti trhlině u dveří
vložte číselný kód 6572. Uvnitř najdete funkční součástku (3.), se
kterou se vraťte stejnou cestou jako před tím k výtahu (opět přes
vodu s elektřinou a větrák), vložte jí do zdi napravo od výtahu a výtahem
odjeďte.
2) Druhá cesta je tak trochu podvodem, ale ušetří vám jistě vaše zdraví:
Na konci kolejí jděte napravo ke dveřím, kde vložte číselný kód 6572,
vstupte do místnosti a uvnitř naleznete funkční součástku (3.). Opusťte místnost
a přímo naproti ní prolezte skrčeni trhlinou ve zdi, ocitáte se v jeskyni
s vodou, do které spad kabel z trafostanice, což znamená že voda
je nyní pod proudem a jedinými nevodivými místi jsou kusy dřeva plovoucí
na hladině, po kterých musíte přeskákat na druhou stranu. Jděte tunelem
doprava, až ke vchodu, kterým projděte do ovládací místnosti. V levém
rohu přehoďte páku, čímž utnete na 30 vteřin proud do ventilace, rychle
proto vyběhněte z místnosti a poběžte na druhou stranu tunelu, kde po
levé straně uvidíte místnost s onou ventilací. Rychle jděte k ní,
skrčte se a proplazte se pod vrtulí (pokud jste to nestihly, daný proces můžete
opakovat pořád znovu). Od výtahu napravo vezměte ze stěny vyhořelou součástku
(1.) a vyměňte jí za funkční, ještě si můžete vzít blok (2.), na kterém
byl napsán onen kód ke dveřím, ale protože je vám již k ničemu, stačí
jen, když odjedete výtahem.
1.
2.
3.
Human Village 1
Opět se po setkání se svým druhem probouzíte na lůžku, tentokrát však
nebudete mít klidné vstávání, protože na osadu právě útočí skupina
opic! Nemáte u sebe žádné věci (kromě speciálních-druhá lišta v inventáři),
ozdravný spánek vám doplnil zdraví na maximum. Jděte chodbou a na rozcestí
uvidíte opici pronásledující jednoho z osadníků, s opicí si to
ručně vyřiďte, oberte jí o obušek (1.) a jděte si chodbou doprava do místnosti
k osadníkovy pro odměnu za jeho záchranu v podobě lékárničky
(2.). Z rozcestí jděte nyní naproti, kde…ŠOK, přímo před vámi
zastřelili lidskou bytost (pokud nejprve po zabití prvního strážce napadající
osadníka půjdete chodbou doleva a poté se vrátíte doprava pro odměnu,
osadník už tam nebude), s horkou hlavou však nic nevyřešíte a proto
počkejte u zdi před místností, aby vás opice nespatřily. Za chvilku odejde
opice střelec do chodby naproti vám, až se tak stane, vyběhněte na strážného
v místnosti, kterého uzemněte a poté následujte vraha (čili opici střelce)
do chodby nalevo, kde nemilosrdně ukončete jeho bídný život, stejně tak
jako to on učinil před malou chvílí. Pokračujte další chodbou a po levé
straně v místnosti uvidíte dalšího utlačovaného osadníka pomožte
mu od jeho trýznitele a on vám řekne, ať ho následujete, udělejte to. Od místnosti
se dá doleva, kde po chvilce vyleze nahoru na rám, vy jděte za ním (vpředu
můžete vidět opici, ale nejprve následujte osadníka, strážný vám neuteče),
nahoře však vaše oči uvidí další srdcervoucí fakt. Osadník totiž pospíchal
za svou družkou, ale dorazil pozdě, vedle jejího těla leží pohrabáč
(3.), kterým se pravděpodobně bránila v posledních chvilkách jejího
života. Vezměte si ho a buďto stejnou cestou slezte dolů a nebo druhou
stranou po žebříku. Dole zabijte opici a jděte na rozcestí s uhaslým
ohništěm, poté se dejte chodbou doleva. Z dálky uvidíte opici u studně,
jak drží přímo nad ní za ruku svou oběť, ale jakkoliv jste rychlí, než
doběhnete k místu budoucího činu, opice osadníka pustí. Vy tento čin
však jistě nenecháte bez pomsty a proto mu dejte co proto, až bude ležet na
zemi, oberte ho o jeho kulomet (4.), jistě se vám bude hodit. Před sebou máte
nyní další tři vchody, V té Úplně nalevo najdete v jeskyni s vodou
lékárničku (5.). Na konci vchodu uprostřed chrání pohrabáčem stejným
jako máte vy osadník svou družku a poté se skloní k ohništi a snaží
se rozdělat oheň. Ve vchodu třetím, čili napravo na vás čeká strážný
a až ho přemůžete a dojdete až k dřevěné cloně, přes kterou se
nedá projít, vezměte pohrabáč a seno u dřevěné clony podpalte (chvilku
musíte držet ALT). Clona bude zničena a vy se můžete vydat do další části.
1.
2.
3.
4.
5.
Human Village 2
Ve vodě hned za vámi seberte lékárničku (1.) a vchodem projděte až ven
s jakousi „pecí“ uprostřed, kde máte další 3 vchody + jednoho strážného
chodícího okolo, doslova říkajícího si o pěst. Nejprve se dejte vchodem
nalevo, uvnitř zabijte strážného a venku pak další dva (venku máte také
za kamenem napravo lékárničku (2.). Po levé straně ve skále je otvor do
jeskyně, kde napravo najdete lékárničku (3.) a nalevo uvidíte chýši, do
které vstupte. V chýši je starec na smrtelné posteli, kterému v animaci
slíbíte, že najdete jeho syna Timona. S poličky nalevo od lůžka
seberte nůž (4.) a lékárničku (5.) a vraťte se k peci na rozcestí
(opice v tomto ševelu se po každé animaci obnovují). Jděte nyní do
vchodu uprostřed (od vás je to nalevo), kde přemožte strážného, který
stráží chudáka chlapce svázaného u sloupu. Teď přijde ke cti váš nůž,
vezměte si ho do ruky a osvoboďte jím chlapce. Vraťte se do chýše se
starcem a uvidíte další velmi srdcervoucí scénku, stařec viděl, že jeho
syn byl zachráněn a tak mohl v klidu umřít. Opět se vraťte zpět k peci
na rozcestí a jděte vchodem napravo (od vás je to přímo naproti). U kaňonu
zavoláte slovo „Abrá“, čímž se na druhé straně objeví lidská bytost
a přisune vám držadlo, vy už si jen vylezte na schůdky a na držadlo vyskočte.
1.
2.
3.
4.
5.
Human Village 3
Pokračujte chodbou až na rozcestí, kde vás zleva napadne zákeřný pes,
kterého však několika kopy udoláte (pokud nemáte u sebe pohrabáč (1.),
seberte ho v místnosti nalevo). Díle jděte doprava, kde venku po zabití
dalšího psa pokračujte chodbou přímo před vámi. Chodba se dále rozděluje
dvěmi směry, jděte tedy proto nejprve nalevo, kde na konci vylezte po žebříku
nahoru a tam po zabití divoké opice seberte lékárničku (2.) nedaleko žebříku.
Ještě než půjdete zpět, podívejte se na nástěnnou malbu s červeným
znakem. Vraťte se tedy na rozcestí a dejte se druhou chodbou, čili napravo,
po chvilce narazíte na rozcestí, kde se na vás vrhne další pes. Až ušlapete
psa, jděte chodbou doleva a po pravé straně uvidíte za bambusovou mříží
lékárničku (3.) ke které se dostanete pootočením kola u mříže holýma
rukama (v tomto kole se vám může stát, že danou lékárničku nemůžete
sebrat, v tom případě to znamená, že jich máte už 5 a více jich
pobrat nemůžete). Pokračujte chodbou až ven, kde venku svým chodidlem usmrťte
další dva psi (levého kraje stavby schodů leží další lékárnička (4.).
Po levé straně vstupte do místnosti, kde holýma rukama oprašte zeď a uvidíte
druhý červený znak. Vejděte do další chodby naproti, na jejíž konci se
nachází místnost s hořícím ohništěm a lékárničkou (5.). Vezměte
si do ruky pohrabáč a co nejvíce ho nažhavte v ohništi (držet ALT),
poté s ním rychle utíkejte ven z jeskyně ke stavbě schodů, kde u
protějšího vchodu zapalte dřeva (opět podržte chvíli ALT). Tentokrát si
pohrabáč nažhavte o tento oheň a utíkejte s ním zapálit zpět další
dřeva, tentokrát u rozcestí (u bambusové mříže). Tentokrát si ještě
pohrabáč nenažhavujte a pokračujte od rozcestí nalevo (rovně) až na konec
chodby. Hned po animaci se připravte na smečku hladových hafanů, až
naposledy zakňučí (venku máte také u kopečku lékárničku (6.), vraťte
se k poslednímu ohništi, což je hned na rozcestí a nažhavte si svůj
pohrabáč. Utíkejte s ním ven okolo bývalých psů až nalevo do chrámu,
kde před mříží zapalte poslední dřeva. Místností pronikne světlo
plamene a vy na levé straně spatříte páčku, přehoďte jí a po otevření
mříží vstupte do vedlejší místnosti. Nacházíte se v prostorné místo,
na jejíž pravoboku na stolku jsou 3 soudky s označením: D,F,B, vezměte
soudek s písmenem „B“ a zaměřte se na druhou stranu. Nalevo na
podobném stolku stojí 3 soudky odlišné pouze barvou, jsou to: A,E,C, z těch
si vezměte pouze soudek s písmenem „E“ (na soudkách jsou ještě navíc
namalované znaky a právě na těchto dvou byly i červeně na stěnách,které
jste předtím objevily). Jděte ke zde vpředu místnosti a na podstavce položte:
nalevo soudek „E“ a napravo „B“, tímto se vám otevře místnost (při
jiné kombinaci se na vás vysunou bodáky, ale uberou vám jen kus zdraví).
Vchod vede do Elekielovi hrobky, kde v levém rohu vylezte do skrytého východu.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
B
E
The Canyon
Zde jen shlédnete rozhovor v animaci, o vaší budoucí cestě.
University Part 1
Opět jste beze zbraní, ale ani to vám nezabrání zabít strážící
opici opodál. Hned nalevo projděte dveřmi a po levé straně vstupte na
toaletu (kde si můžete také jak umýt ruce, tak i osušit), zde když se
(„A“-módem vidění z vlastních očí) kouknete na nástěnku, uvidíte
telefonní čí163. Jděte zpět do hlavní chodby, kde jste zabily strážce a
vyjděte po levých schodech nahoru, kde se vypořádejte s dalším strážným.
Dejte se doleva a po levé straně použijte druhý telefon, do kterého naťukejte
číslo 163 a v animaci budete mluvit s opici. Až domluvíte pokračujte dále
okolo zábradlí, cestou zneškodněte dalšího strážného a úplně na konci
chodby nalevo vejděte do dveří, kde už na vás čeká opice, se kterou jste
si dali telefonem sraz. Ona vám pomůže a prozradí vám kód od laboratoře
2536. Vraťte se ke schodům a jděte na druhou stranu chodby, kde do zámku u
levých dveří vložte číselný kód 2536. V místnosti najdete v levém
rohu lékárničku (1.) a projdete-li do zadní části místnosti na poličce
napravo uvidíte 3 druhy nerostů (Nitrate, Coal a Sulfur 2.3.4.). Vezměte
pouze Sulfur a jděte s ním do učebny naproti schodům, zde také najdete
napravo na stole zapomenutý studentský notes (5.). Na levé straně jsou dveře,
projděte jimi do vedlejší místnosti a na kádi s jedem (poison) použijte
Sulfur, čímž vyvoláte kouř a spustíte tak požární poplach. Vyjděte jak
z místnosti, tak i z učebny na chodbu, kde na vás čeká strážný
s Laserovou zbraní (6.), kterou si po jeho zabití můžete vzít. Sejděte
po schodech dolů a za následování zelených svítících šipek se dostanete
do nouzového východu (dole dveře nalevo).
1.
2.
3.
4.
5.
6.
University Part 2
Na věšáku u dveří je pověšený bílí doktorský plášť, při jeho
prohledání z něj vypadne lékárnička (1.). Jděte k přístroji s paprskem
a namiřte ho (pomocí šipek) přímo na sklo, aktivujte paprsek (stisknutím
ALT) a mějte ho puštěný tak dlouho, dokud sklo nepraskne (ještě můžete
paprskem zabít strážného chodícího po chodbě) Vyskleným oknem projděte
na chodbu, kde v levém rohu vejděte otevřenými dveřmi do místnosti.
Projděte jakýmikoliv dveřmi ze dvou po levé straně a v další místnosti
stiskněte tlačítko nalevo u dalších dveří, čímž zavoláte vědce opici
k vám )ovšem potrvá nějakou tu chvíli, než se k vám přes
chodbu dobelhá). Zatím dveřmi u spínače projděte do místnosti, kde u
zrcadla najdete lékárničku (2.) (v kuželu se můžete osprchovat, stačí do
něj jen vlézt). Vyjděte na chodbu a počkejte si, až opice vědec vyjde ze
dveří, vtrhněte dovnitř. Na levé stěně v místnosti stiskněte tlačítko
hned u lůžka, čímž se dostanete do vedlejší místnosti. Jděte do dveří
napravo, v animaci si promluvíte s Profesorem Corneliusem, vyjděte
dveřmi naproti a zahněte doprava. Na konci chodby projděte dveřmi doleva,
zabijte strážného s puškou (3.) a ze stolu seberte 3x zásobník do pušky
(4.) a na druhém stole magnetickou kartu (5.). Vyjděte z místnosti a
hned nalevo od ní u dveří použijte onu kartu.
1.
2.
3.
4.
5.
Meeting Mathias Part 1
Další animace zastupující příběh.
Entering The Prison
Animace, kde vniknete do opičí základny.
Prison
Nacházíte se v místnosti s počítačem vpředu, do něhož zatím
nemáte kartu. Dveřmi po levé straně vyjděte na chodbu, dojděte nalevo ke
dveřím, kterými když projdete, následuje záběr v animaci s opicí
nahoře v prosklené místnosti. Po pravé straně vejděte do vchodu, kde
spínačem před sklem od další místnosti pustíte elektřinu, kterou nechte
dojít až na maximum, čímž helma od elektrického křesla spadne (chvíli
musíte držet ALT). Strážná opice to zavětří a půjde dolů helmu připevnit
odkud spadla a v tu chvíli, kdy jí drží v ruce vy zapněte opět
spínačem proud a ten už na živou tkáň udělá své. Jděte do místnosti s křeslem
a vzadu vyjděte po schodech nahoru. Hned naproti dveřím uvidíte na rohu
stolu magnetickou kartu (1.), se kterou se vraťte do začáteční místnosti.
Jděte k počítači a vložte do něj kartu, zobrazí se vám jméno
jednoho osadníka a číslo cely, ve které je (01). Vezměte si kartu z počítače
a vyjděte na chodbu, kde se dejte podle modrého pruhu na zemi doprava, až
dojdete na konec (nalevo v cele číslo 4 máte lékárničku (2.) kde po pravé
straně kartou otevřete celu 1. Uvnitř opravdu najdete Jonatha, ale jakmile ho
odneste z cely, aktivuje se sebe destrukční sekvence. Máte jen pár
minut a proto neztrácejte čas a odneste ho do pokoje naproti začáteční místnosti
s počítačem. Po výbuchu jděte do pokoje a dírou v levé zdi se
proplazte do šachty.
1.
2.
Military Base
Napravo na konci chodby u zavaleného vchodu máte lékárničku (1.). Nalevo
seskočte do trhliny a dole seberte ze země všestranný šroubovák (2.). Zpět
nahoru nevyskočíte a proto se dejte vchodem u vás, dojděte až na konec a
tam vylezte na zeď. Dvakrát kopněte do mřížky před vámi, skrčte se a
proplazte se do chodby. Napravo u ventilace vyjděte nalevo od ní po schodech
nahoru, kde přede dveřmi na levé stěně použijte na nouzový otvírač dveří
dvakrát šroubovák, čímž nejprve vylomíte kryt a při druhém použití
zkratujete obvody, a tak otevřete dveře. Jak tak půjdete chodbou, v animaci
uvidíte dvě opice, které právě prolezly trhlinou stejně jako Vy ze začátku
a blíží se k vám. Neztrácejte čas a u propadlého stropu vyskočte
nahoru, kde najdete lékárničku (3.) a Vysoce účinnou laserovou zbraň s extra
zaměřovačem (4.) (kterou sundáte opici na dvě přesné rány a protože k vám
opice nahoru nemůžou, je to takříkajíc, snadné jako sebrat dítěti lízátko.
Až bude po nich, slezte dolů a přímo naproti chodbě vejděte do místnosti,
kde přistupte napravo dozadu ke stolu, kde po vysunutí šuplíku seberte kartu
(5.). Vyjděte z místnosti a dejte se chodbou napravo, jděte až na
konec, kde po pravé straně vstupte otevřenými dveřmi do místnosti další.
Trhlinou, přesně tam, kde dříve bývaly dveře, přejděte do vedlejší místnosti
a trhlinou ve stropě vylezte o patro výše. Skrčte se a takto skrčeni projděte
vchodem pod kabely, až narazíte na další trhlinu, kterou seskočte dolů. V místnosti
u vchodu odsuňte skříň ze strany tak, aby jste mohly projít a ve vedlejší
místnosti prolezte skrčeni vchodem. Nyní se nalézáte u dveří, které pro
jejich otevření vyžadují červenou kartu, použijte jí a dostanete se do už
zachovalejší místnosti. Hned kus od dveří spojte dvě trubky a poté
napravo od nich přehoďte páku na „ON“. Otevře se kryt a vy můžete
po bednách slézt dolů (při seskoku by jste si ublížily), aby jste mohly přehodit
další páku na stěně a vyjet tak spolu s plošinou zpět nahoru. Nyní
vylezte po bednách a z té poslední se dostabete na ochoz obrovské větrací
šachty. Vylezte po žebříku a nahoře jděte k přístroji, u kterého
je páčka kterou přehoďte. Zprovoznili jste tak větrák, nebojte se a skočte
do něj, vynese vás nahoru a v tu chvíli, kdy se zachytíte o mřížku
pokrytou stropem, větrák se zastaví. Přeručkujte na libovolný kraj, seskočte
na zem a dejte se jakýmikoliv ze dvou dveří. Na levém konci chodby najdete lékárničku
(6.) a kus před ní dveře které otevřete tlačítkem napravo u nich.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Meeting Mathias Part 2
V animaci se opět hnete příběhem a určí se vaše budoucí cesta.
Underground Factory
Ano, vaše další sabotážní práce je v továrně. Jděte chodbou
dopředu až ke dveřím, kde zabijte strážnou opici a její bezvládné tělo
oberte o obušek (1.). Vejděte do místnosti a projděte dveřmi naproti, přímo
na chodbu. Na konci chodby projděte dveřmi po pravé straně. V místnosti
je lis, při správném načasování stihnete přeběhnout nalevo dozadu k žebříku,
po kterém vylezte až nahoru. V prostorné jeskyni jsou dva strážní, z nichž
jeden má u sebe pušku (2.). Oba zbouchejte, nebo nalákejte do lisu a běžte
si pro první lékárničku (3.) hned napravo u výtahu, pro druhou (4.) pak
nalevo vzadu v díře u kolejnice. Kus od kolejnice projděte vchodem ve skále
na rozcestí a nejprve jděte doprava, kde z koberce seberte páčidlo (5.)
(lze ho také použít jako zbraň). Po jeho sebrání se vraťte na rozcestí a
nyní se dejte chodbou nalevo (v místnosti uprostřed z rozcestí najdete
jen dvě krysy). Na konci chodby vejděte vchodem po pravé straně do místnosti,
kde na jedné z beden spí strážná opice. Pár ranami ho probuďte, ale
poslední ránou hned zase uspěte a na krabici, na které strážný seděl použijte
páčidlo (za krabicemi leží lékárnička (6.). Z otevřené krabice si
vezměte výbušninu (7.) (když ji použijete, vždy se můžete vrátit pro
další) a vraťte se až do úplně první chodby na začátek kola. Po straně
u dveří uvidíte na stěně žebřík, po kterém vylezte nahoru a napravo
seskočte (či slezte po žebříku) ke dveřím. V místnosti s velkým
generátorem, vylezte na pravé straně po žebříku až nahoru, kde do jednoho
z dvou komínů vhoďte bombu. Po výbuchu slezte po žebříku zpět dolů
a připravte se na odpor z druhých dveří v podobě dvou zákeřných
opic. Vraťte se zpět dolů (v místnosti odkud vyběhly opice můžete také
slézt dolů) a jděte k lisu, který je nyní nefunkční. 2x kopněte do
mřížky napravo, skrčte se a lezte.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
Archives Part 1
Před sebou máte dvě chodby, nejprve vyjděte po schodech na levé straně
a nahoře seberte v místnosti z poličky lahvičku s otravným
plynem (1.). Sejděte po schodech zpět dolů a dejte se druhou stranou do místnosti,
kde po vás začne střílet strážný s plazmovou puškou (2.) (po jeho
zabití jí můžete sebrat). V zadní části místnosti napravo u stěny
vylezte po přístroji (vzdáleně připomínající větší provedení kazety
z kazeťáku) a vylezte z ní nahoru na balkón. Napravo projděte dveřmi
na chodbu a chvilku počkejte, než přijede úklidový robot. Ve chvíli kdy
bude projíždět dveřmi naproti vám, následujte ho do místnosti (pokud
budete chtít otevřít dveře sami, spustíte alarm). Jděte k panelu hned
vedle robota, který se u stěny zastaví, nalijte do robota lahvičku s otravným
plynem a použijte panel k mechanickému ovládnutí robota. Až budete mýt
robota v moci, vyjeďte jím (pomocí šipek) na chodbu a tam hned prvními
dveřmi po pravé straně vjeďte do místnosti (před dveřmi stiskněte ALT),
uvnitř stříkejte plyn (opět ALT)a až všechny tři opice klesnou k zemi
(v této místnosti jinak k sebrání nic není), opusťte ovládání
robota (kláves X). Tímto vylidněním (nebo spíše vyopičením) řídící místnosti
jste se zbavily nepříjemného alarmu. Opusťte místnost s ovládáním a
jděte chodbou, po chvilce v animaci uvidíte, jak jedna opice která právě
vystoupila z výtahu jde naproti do místnosti, do které než vstoupí naťuká
kód (každý stisk tlačítka vydává jiný zvuk). Nedomáčknete-li animace,
stihnete dojít ke dveřím, než se zavřou, ale pro čisté svědomí z kompletního
řešení vám řeknu onou kombinaci barevných tlačítek na zámku: Světle
modrý, oranžový, červený, tmavě modrý a světle modrý. Uvnitř místnosti
zabijte opici a jděte napravo od počítače do rohu, kde z desky (Recycle
Card) vezměte magnetickou kartu (3.). Tu hned použijte na počítač a v menu
zvolte nejprve příkaz poslední „Change Pass Access“, poté zadejte kód
25789 (který se mimochodem dozvíte na sloupu v této místnosti vzadu na
nástěnce s papíry, pokud se přepnete do módu viděného z vlastních
očí „A“.). Zvolte ještě „Format“ a položku „Access 1T03“. Opusťte
počítač, nezapomeňte si zpět vzít svou kartu a opusťte místnost. Nyní
je čas vrátit se do místnosti s ovládáním robota, přejít dveřmi do
vedlejší místnosti (na levé stěně si můžete všimnou klícky dole,
kterou lze dvěmi kopy odstranit a prolézt tak do řídící místnosti, kde dříve
byly tři opice) a vylézt po žebříku nahoru, kde se dostanete na ochoz. Na
levé stěně dole je mřížka, do které 2x kopněte, skrčte se a prolezte do
chodby. V místnosti po levé straně najdete za dveřmi lékárničku
(4.), ale pokud jí nepotřebujete, jděte rovnou na konec chodby, kde použijte
magnetickou kartu na zámek od dveří.
1.
2.
3.
4.
Archives Part 2
Jak už jste možná z úvodní animace tohoto kola pochopily, kamery při
stropu vás nesmí zaostřit. Jděte chodbou nalevo přímo pod kameru na schody
a až se kamera otočí směrem napravo (čili na místo, kde jste ještě před
malou chvílí stály Vy), seběhněte dolů. Zmlaťte opici, která by mohla
vyvolat poplach a od stolu s knihami projděte dveřmi nalevo, přímo do místnosti
s o něco větším stolem.
Opět je tu pro vás nepovinný úkol: Ze stolu seberte knihovnickou
magnetickou kartu (1.) a od stolu pokračujte napravo až nakonec místnosti,
kde projděte dalšími dveřmi. Od podivného sloupu uprostřed místnosti jděte
dopředu ke konzoli, kterou použijte. Z počítače nalevo od vás se poté
vysune multimediální kazeta, kterou si vezměte (2.). Nyní jděte do vedlejší
místnosti po schůdkách dolů, kde je hned několik uzavřených dveří na
kartu. Na druhé dveře zprava použijte svou magnetickou kartu a u bílého plátna
vložte do modrého přístroje na stolku multimediální kazetu. Pokud máte
chuť, vyslechněte si velmi dlouhý rozhovor dvou opic o pokusech. Nyní se vraťte
do místnosti, kde jste na velkém stole našli knihovnickou kartu.
Vyjděte dveřmi naproti stolu (naproti nad dveřmi je kamera, na kterou si
dejte pozor) a přeběhněte k dalším dveřím napravo. Venku si jděte
promluvit s člověkem Simonem stojící u zdi nalevo, poradí vám jak a
kudy se odtud
dostanete. Jděte do dvojitých dveří napravo, dejte se chodbou a po pravé
straně si všimněte opice ve výklenku ubližující ženě. Vchodem na konci
chodby vyběhněte nahoru, kde trýznitele zneškodníte a žena vám poté z vděčnosti
slíbí magnetickou kartu (Anna vám ještě řekne, že se setkáte v knihovně).
Nalevo ze stolku seberte lékárničku a naproti němu projděte do již známé
místnosti. Jděte nalevo doprostřed místnosti k podivnému sloupu a tam
počkejte, až vám Anna hodí zmuchlaný papír (3.) k vám dolů. Papír
ze země seberte a rozdělejte (4.) (stisknutím klávesy ALT), nyní i po zandání
papíru do kapsy se vám téměř v pravém horním rohu bude stále
zobrazovat ona mapa. Vy se právě nacházíte v místě označením zeleným
křížkem, vraťte se zpět pod první schody na začátek levelu, kde na místě
označené na mapě červeným křížkem projděte teď už otevřenými dveřmi.
Podle mapy by v této místnosti s výtahem měla být schována
magnetická karta, na mapě označena modrým křížkem.
A také že opravdu je přímo naproti dveřím u obrazu je kytka a v jejím
květináči schována magnetická karta (5.), kterou možná trochu od hlíny
použijte na výtah nalevo.
1.
2.
3.
4.
5.
Archives Part 3
Připravte se, protože tato třetí část nebude tak jednoduchá jako ta předtím.
Výtahem jste právě sjely do místnosti, kde napravo projděte dveřmi. Nalevo
ukončete opičí rozhovor, jehož se zúčastnili dvě gorily a jděte na konec
chodby ke dvou vchodům. Jděte před pravý vchod (v levém nic k sebrání
není), aby vás zahlédla první opice. Jakmile vás zaznamená jděte o pár
kroků zpět a tam se s ní utkejte, po její poražení jděte dodělat
druhou opici s puškou do místnosti (bojovali-by jste s opicí první přímo
ve vchodě ta druhá by si toho všimla a spustila by alarm, poté by jste měly
o jednu opici na krku navíc). Nejprve jděte nalevo k počítači na schůdkách
a přepněte se do ovládání kulomet (šipky-otáčení, ALT-střelba). Zaměřovačem
namiřte a střílejte do zámku nalevo u dveří tak dlouho, dokud nevyhoří a
dveře se neotevřou, totéž praktikujte i na dveře napravo (ovládání opustíte
klávesou Z/Y). Ještě jděte k počítači hned u dveří, ve kterém řídíte
pro změnu kameru (šipky-pohyb, noční vidění ALT), natočte se s ní
doprava k jakési čtvercové podlaze. Přepněte kameru na noční vidění
a ukáže se vám cesta kudy přejít bez spuštění alarmu. Opusťte počítač
i místnost a chodbou se vraťte až ke schodům, kterými vyjděte přímo pod
kameru. Naproti schodům jsou dveře a za nimi najdete lékárničku (1.) a v poličce
3x granát (2.) (možno jej použít jako zbraň, vhozením nepřátelům do
cesty), ještě můžete dveřmi naproti vyjít před sklo, za nímž je v místnosti
součástka po které toužíte. Po opuštění místnosti zpět na chodbu pod
kameru, vyčkejte až se kamera nad vámi otočí doleva na schody a vy mezitím
utíkejte chodbou rovně. Na konci proběhněte co nejrychleji dveřmi nalevo,
aby vám automatický kulomet co nejméně ublížil a
nyní se nacházíte před čtvercovým polem. Protože jste však již předtím
zjistily díky kameře, po jakých kostkách na podlaze se dát, téměř v pravém
horním rohu obrazovky se vám zobrazí malá čtvercová síť, na které je
vyznačena cesta. Na druhé straně slezte po žebříku dolů, vejděte do
prosklené místnosti a z panelu seberte rozkódovač (3.). Vyjděte z prosklené
místnosti a na levé stěně od vás u stroje seřiďte kontrolku teploty otočením
kruhu na sloupec označen červeně (stupeň 1-5), čímž se počítače
restartují a silové pole od součástky, kterou tak nutně chcete získat
vypne (ovšem jen do té doby, dokud nespustíte alarm, stane-li se tak musíte
proces s teplotou opakovat znovu). Nalevo od přístroje jsou dveře, které
tlačítkem u nich otevřete a jimiž také projděte. Jděte doleva ke schodům,
po staré známé cestě a na hoře si opět počkejte, až se kamera otočí,
aby jste bez spuštění alarmu mohly proniknout znovu chodbou dopředu. Na
konci tentokrát proběhněte dveřmi napravo a opět se zastavte přímo pod
kamerou, kde jste před její obrazovkou v bezpečí. Nyní musíte
pracovat opravdu rychle, protože při otočení kamery doleva máte jen pár
vteřin na odemknutí pomocí rozkódovače dveře napravo. Avšak protože rozkódovač
zjistí kód a vloží ho do zámku, znám již jeho pět čísel a ty jsou
01124, naťukáním těchto čísel do zámku od dveří je mnohem rychlejší,
a tak pokud nechcete riskovat spuštění alarmu, raději ho použijte místo
zdlouhavého rozkódovávání. Až vniknete do dveří, ještě si musíte dát
velký pozor na kameru přímo u součástky, která při vašem spozorování
zapne alarm a tak spustí ihned silové pole. Podél zdi se přibližte ke stříbrné součástce
a ve chvíli, kdy je kamera otočena si jí vezměte (4.). Teď už klidně
spustit alarm můžete, protože už jen stačí jít do vedlejší místnosti
druhými dveřmi, slézt po žebříku dolů a tlačítkem otevřít dveře od
hangáru.
1.
2.
3.
4.
Meeting Mathias Part 3
Již potřetí se setkáváte se svou skupinkou povstalců a po přidání stříbrné
součástky do krychlového předmětu se zobrazí mapa vaší příští akce.
The Statue of Liberty
Po neradostném zjištění, že planeta ovládaná opicemi je vlastně země
po nějakých těch letech se ze značnou dávkou zuřivosti pouštíte do
komplexu pod Sochou Svobody. Uprostřed této místnosti je trhlina v
podlaze, nebojte se a seskočte do ní. Chodbou zahněte doprava a projděte dveřmi.
Napravo od vás se pohybuje jakýsi stále ještě funkční obraný
mechanizmus, v podobě levitující koule střílející slabý paprsek,
tohoto robota však pár ranami snadno zneškodníte. Poté seskočte přes zábradlí
(případně nalevo po žebříku dolů na plošinu přímo u vody) do vody,
potopte se a plavte jediným otevřeným vchodem ze čtyř. Chodbou plavte až
na hladinu ke dveřím, kde projděte dveřmi nalevo do místnosti, ve které
nalevo zapněte všechny 4 očíslované stroje a tímto vyřadíte hlavní
generátor. Nyní plavte zpět, vylezte z vody na plošinu, ze které
vylezte po žebříku a vejděte do druhých dveří po pravé straně (Sektor
A). Chodbou, kde je nyní zrušené silové pole projděte až do centrální místnosti
se dvěma dalšími roboty. Přímo od vchodu jděte po levé stěně (plošině),
okolo dveří a mapy světa, až do řídící místnosti představující 3
panely. Panelem nalevo u stěny zrušíte silové pole, které se znovu obnovilo
po vašem příchodu do místnosti. U prvního menšího panelu napravo zapnete
holografický objekt uprostřed místnosti a druhým větším panelem po pravé
straně otevřete dveře na obou stranách (čili dvoje). Dejte se právě otevřenými
dveřmi nalevo (dveřmi napravo by jste se dostaly k propasti a po její přeskočení
na začátek ke generátoru s vodou), obejděte pult a ve vedlejší místnosti
napravo na stole otevřete kufřík a v něm naleznete přístupovou kartu
(1.). V poslední vedlejší místnosti si ještě vezměte na levé straně
lékárničku (2.) a na pravé z rozbité vitríny pušku ostřelovačkou
(3.). Nyní se vraťte až na začátek ševelu do chodby na rozcestí, kde jste
seskočily trhlinou v zemi (s trubkou) a na konci chodby v předou použijte
na zámek od dveří onu přístupovou kartu (Zóna B).
1.
2.
3.
Pentagon Part 2
Nejprve jděte doprava až na konec k posledním dveřím s nápisem
„Restacted Area“ (po chodbách i prosklených místnostech se potuluje strážný
robot). Za dveřmi sejděte dolů po schodech, ale ne až úplně dolů, až
uvidíte naproti schodům krátkou chodbu s dveřmi na konci, projděte
jimi. Nalevo projděte dalšími dveřmi (Security), kde v místnosti po
zapnutí počítače, uslyšíte krátký záznam jednoho z vědců. Nalevo
od počítače seberte magnetickou kartu (1.) a projděte levými, či pravými
dveřmi do další místnosti. Zde potkáte dalšího robota na vybíjení vaší
zlosti a až ho doděláte, projděte dveřmi nalevo, kde se potuluje na chodbě
další. Dejte se doleva a na rozcestí zahněte doprava (půjdete li rovně a
po levé straně vstoupíte dveřmi do jedné místnosti, tam najdete lékárničku
(2.) a po schodech ve druhém patře zase pušku (3.), kde přímo naproti projděte
dveřmi do místnosti. V pokoji nahoře v pravém šuplíku od stolu
najdete diktafon (4.), seberte ho a vraťte se do místnosti, kde jste našli
magnetickou kartu a vyslechli záznam vědce z počítače. Záznam znovu
pusťte, vezměte do ruky diktafon a pusťte ho na nahrávání (stisknutím klávesy
ALT). Nyní se vraťte (jak už bývá zvykem) na úplný začátek ševelu až
ke dveřím, kudy jste do tohoto ševelu vstoupily a nalevo od nich vyjděte po
schodech do místnosti s několika baňkami ve kterých jsou zvláštní
formy připomínající lidi (jedna forma však vypadla z baňky a je mrtvá,
ostatní vypadají ještě při životě. Jděte k počítači naproti dveřím
a zapněte ho hlas počítače vám sdělí, že pro přístup potřebuje ověřit
váš hlas, vyndejte z kapsy diktafon, který automaticky přetočíte na
začátek a pusťte ho. V animaci si promluvíte s formami v obřích
baňkách a na konci rozhovoru k vám přijede strážný robot, ale nezaútočí
na vás, nyní již totiž nejste v jejich položce neidentifikovatelných
vetřelců, díky právě předešlému rozhovoru. Opusťte místnost (dveře,
kudy strážný robot projel na konci animace jsou otevřené, ale není tam
nic, kromě slepé chodby) a jděte znovu až na konec ke dveřím, kde tentokrát
po schodech sejděte až úplně dolů a na zámek u dveří použijte
magnetickou kartu.
1.
2.
3.
4.
Pentagon Part 3
Pokračujte chodbou až na konec, kde projděte dveřmi. Nalevo sejděte po
schodech a z rozbitého strážného robota si vezměte magnetický
konektor (1.). Vyjděte zpět po schodech, projděte druhými dveřmi a sejděte
po schodech k dalším dveřím (Restacted Area). V místnosti se čtyřmi
panely, které se zatím ani nemusíte snažit použít, jděte rovnou dveřmi
nalevo. Napravo, z druhé strany stolu seberte list papíru (2.), ze kterého
se dozvíte informaci o kódu, kterým je datum narození bývalého prezidenta
této (naší) planety. Projděte dveřmi naproti stolu (nalevo v posledním
otevřeném lůžku najdete lékárničku (3.). Přímo naproti vstupním dveří
u stěny otevřete skříňku červeným tlačítkem a z poličky vezměte
plnou inejekční stříkačku (4.). Jděte do prosklené místnosti a naproti
její proskleného vchodu do panelu vložte inejekční stříkačku, zobrazí
se vám o krvi v ní všechna data, včetně roku narození 01-17-2278. Nyní
se vraťte do místnosti se čtyřmi panely a na libovolný z nich použijte
inejekční stříkačku s prezidentovým vzorkem krve. Výtahem se tak
dostanete do prezidentovy tajné místnosti, která je však téměř celá
zaplněna jedovatým plynem. Zde se píše historie hry, přímo naproti vám se
totiž matně přes plyn rýsuje postava sedící na židli za stolem, ano už
je tomu tak sám prezident v pozici své vlastní smrti. Napravo od vás
pohněte světlem a vysune se vám číselný zámek do něhož naťukejte rok
prezidentova narození 2278, čímž se jedovatý plyn zcela odvětrá. Dojděte
k prezidentovým pozůstatkům a seberte z jeho stolu hologramový
projektor (5.) (všimněte, že má prezident u nohou zbraň, zřejmě se chtěl
bránit před nepřítelem). Po animaci se otevře vchod napravo od stolu, projděte
jím. Hned nalevo vyjděte nahoru do prosklené místnosti, kde v zadní místnosti
po samo odklopení krytu, stiskněte červené tlačítko v panelu. Tímto
jednoduchým tlačítkem jste spustili sebe destrukční sekvenci trvající 5
minut, jak vám řekne forma přes počítač. Jděte rychle zpět k výtahu,
kterým sjedete dolů. Vraťte se téměř na začátek, do místnosti kde jste
robotovi sebrali magnetický konektor a položte ho před silové pole, to se na
několik okamžiků vyruší a vy právě v tento okamžik ním musíte
projít. Po úzké lávce přejděte až k mohutným dveřím, do jejíž
otvoru vsuňte svou mechanickou kostku (6.) s inventáře.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
The Encounter
Mysleli jste si snad z animace, že jste hru zdárně dokončili?
Kdepak, takhle lehce z toho nevyváznete. Po tom, co jste si v klášteře
pustili hologram sebraný z prezidentova stolu, zbývá vám udělat už je
jediné, vniknout do paláce, kde sídlí hlavní rada opic.
Entering The Ape Palace
Hnedka za stolem před vámi najdete lékárničku (1.) a sniperovskou pušku
(2.). Vzadu, ve vchodě nalevo si jedna opice na schodech dává šlofíka, využijte
proto moment překvapení a zakročte. Vyjdete po schodech a napravo z pohovky
seberte energetickou munici (3.) právě do vaší pušky. Stisknutím tlačítka
otevřete dveře ven, kde na vás čeká 2 (někdy 3) strážné opice. Jděte
do zahrady hned nalevo leží obušek (4.), u stromu uprostřed lékárnička
(5.) a v pravém zadním rohu u tyče seberte kličku (6.). Poté uvidíte,
jak jedna z opic opouští své stanoviště a bere si sebou i přístupovou
kartu. Vraťte se ke vchodu, kterým jste přišly a dejte se jedněmi ze dvou
dveří nalevo od nich. Nejprve vstupte do místnosti napravo, kde z pod
stolu seberte lékárničku (7.) a na stole nůž (8.). Opusťte místnost a
projděte dveřmi přímo naproti. Na této chodbě chodí několik stržných,
z nichž jedna opice (kterou jste viděli v animaci) má u sebe přístupovou
kartu (9.), kterou seberte po její likvidaci. Chodba vede napravo, kde jeden z profesorů
má silné nutkání stisknout tlačítko od alarmu, kterým by na vás zavolala
stráže. Vejděte dveřmi hned u alarmu do místnosti, kde na levé straně
knihovny pohněte knížkou, kterou nahmátnete. Knihovna se vám rozevře a za
ní najdete magnetickou kartu (10.) a napravo od ní lékárničku (11.). Nyní
se vraťte zpět ven do zahrady, kde po pravé straně roste zelený porost a
zakrývá tak určitou část zdi, je to kamufláž, za níž se skrývá tajná
chodba. Napravo před mřížemi použijte kličku pro její otevření )pokud
je spuštěn alarm, nepůjde vám otevřít). Na konci chodby zahněte doleva ke
dveřím, u kterých do zámku vložte modrou kartu. Uvnitř místnosti pak použijte
pro změnu červenou kartu, tentokrát však na přístroj blíže vchodu, kterým
vypnete červené paprsky. Ještě si vezměte lékárničku (12.) ležící za
stolem a opusťte místnost. Projděte velkými dveřmi naproti, což je zkratka
(můžete to i obejít venkem). Zde je další civilní opice, která chce
vyvolat alarm, po její zneškodnění projděte dalšími velkými dveřmi až
na chodbu, kde už to znáte. Na konec chodby navazuje tunel až k bývalým
červeným paprskům, což předtím sloužilo jako alarm. Napravo vyjděte po
schodech ke strážci, který sice možná stačí zablokovat dveře za ním,
ale po jeho zabití si je tlačítkem stejně otevřete (nejdou otevřít, pokud
je spuštěn alarm).
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
V animaci vtrhnete přímo doprostřed poradny, které předložíte důkaz
o soužití opic a lidí v minulosti. Velitel stráží je naprosto proti a
tak musí být dokonce vyveden z místnosti. Dr. Zeus je váš pravý člověk
(totiž opice) a rozhodne proto velice moudře. Vy a všichni ostatní lidského
druhu nebudou už nadále utlačování, ale ponecháni svému osudu ve zbytku
neosídlené části planety.
A tak jste se přeci jen, i když nedobrovolně staly Mesiášem svého druhu
a zbavily lidstvo utrap. Odteď už záleží vše jen na nich, žijte blaze.
|