Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
· Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

· Novinky emailem
· Online hry
· Free Hry
· Bazar
· Autoři návodů
· Autoři češtin
· Výrobci her
· Distributoři her

· Soutěž
· Anketa
· Programy ke stažení
· Užitečné informace
· Co pořebujete sehnat?










Návod - Sherlock Holmes: Mystery Of The Mummy

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 15235
Zobrazení tento měsíc: 2068
Sherlock Holmes: Mystery Of The Mummy

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

ANO  

NE  
ANO  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
http://www.sherlockholmes-thegame.com/en/sh1/

Výrobce: 
Frogwares

Distributor: 
DreamCatcher Interactive
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Hra se svým stylem řadí do adventur a zahrajete si v ní jak za známého Sherlocka Holmese, tak i za jeho partnera Dr. Watsona. Celá hra bude o vyšetřování v ohromných přepychových levelech, které na vás nebudou šetřit krásnou grafikou, která uchvátí jak příznivce těchto detektivek, tak i hráče, kteří se s těmito pány na obrazovce uvidí poprvé. Napínavý děj hry vás možná dostane natolik, že přestanete na několik dnů vnímat reálný svět a jen se budete snažit přijít na to, jak to vlastně všechno bylo. *Arduška*


Autor: ing. Miroslav Moucha , (Scorpion's WinCheater)
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

Sherlock Holmes: Mystery Of The Mummy

A. Úvodem

A opět tu máme další pěknou adventuru. Tentokrát hrajete za Sherlocka Holmese. Co se vlastně stalo ? Jsme v roce 1899. Byli jste požádáni o pomoc Elizabethou Montcalfe, která je zasnoubená s vaším bratrancem. Její otec, slavný egyptolog, před půl rokem záhadně zmizel a po čase byla v rodinném sídle Montcalfů objevena jeho mrtvola. Policie tvrdí, že spáchal sebevraždu, ale s tím se Elizabeth nemůže pochopitelně jen tak spokojit. Sherlock Holmes (tedy vy) neprodleně odjíždí do rodinného sídla Montcalfů, aby se dopátral pravdy. Hra začíná v hale rozlehlého sídla.

B. Návod

1) Hala

Do patra zatím nemůžete a tak se projděte kolem dokola a všechno prozkoumejte. Projděte si znovu dopisy, které máte k dispozici. Dobře si prohlédněte všechny sarkofágy a nápisy pod nimi. Nyní se soustřeďte na sochu lva v rohu, vlevo od vstupních dveří. Klikněte na ní a vlevo na zdi se zpřístupní panel. A je tu první hádanka. Písmena na panelu vám určuitě budou povědomá - jsou to zkratky nápisů pod sarkofágy v místnosti. A protože víte, že u každého nápisu byly také letopočty, tak už je vám jistě jasné, o co v téhle hádance půjde. Musíte do jednotlivých řádků nastavit správná čísla. Máte v poidstatě jen tři možnosti - může to být buď první, nebo druhé číslo anebo jejich rozdíl. Poklud se vám nechce zkoušet a hledat, tak je to takhle :

  • OK 2200
  • MK 1650
  • NK 1069
  • LD 0332

V animaci uvidíte, jak se otevírá skrýš pod schodama. Dojděte si tam a získáte klíček. Jděte ke dveřím, kterí jsou naproti vchodovým dveřím a použijte právě získaný klíček. Ještě než vstoupíte do další místnosti, udělejte čelem vzad. Vpravo proti vám je nějaká rostlina v květináči. Klikněte na ní a v květináči najdete první minci s psí hlavou. Je to mince boha Anubise. NYní už můžete vstoupit do další místnosti.

2) Egyptologické muzeum

Jste v prostřední ze tří místností, ve kterých jsou instalovány egyptologické sbírky. Proberme si nejprve tuto místnost. Před vámi je otevřený sarkofág s mumií a vpravo od něj stůl s nějakými papíry. Na zemi vedle sarkofágu je bedna, ve které najdete nějaké nářadí - šroubovák, kladivo, olejničku. Když se vydáte ke dveřím vpravo odtud, najdete v pravém rohu místnosti pod stoličkou špendlík. Jděte k protějším dveřím a vlevo v rohu, na zemi najdete další mici - je na ní hlava ibise a je to mince boha Thota. Vstupte do dveří, které jsou hned před vámi. Vlevo, vedle vitriny s dýkou leží na zemi třetí, Selketova mince s vyobrazením škorpióna. Čtvrtou minci, tentokrát se dvěma hlavami (Besova mnce), najdete také v této místnosti, na zemi po pravé straně kamenné desky s hieroglyfy.

Nyní se podívejte na sochy, které jsou podle stěny místnosti. Jedna z nich (druhá zleva) se dá odsunout a pod ní najdete skrýš. Otevřte ji pomocí šroubováku a uvnitř najdete klíč. Jděte doleva k zamčeným dveřím a zkuste klíč. Budete muset ještě použít olejničku, než dveře konečně otevřete. Jste v jakési komoře, nebo příručním skladišti. Přímo proti vám jen zrcadlo. Klikněte na něj a uvidíte, jak se dveře za vámi otevřou. Vstoupí mumie a zase odejde. Jděte doprava a kladivem "otevřete" bednu na zemi. Získáte pátou minci - Noutovu se ženskou postavou. Kromě toho ještě získáte tři ozubená kola a rozlámaná prkénka - zbytky z rozbité dřevěné bedny. Jděte dále doprava až ke skříni u zdi. Použijte špendlík a ve skříni vemte láhev whiskey. Tím jsme zde hotovi, můžete jít ven z této místnosti. Ode dveří jděte přímo rovně, k vitrině s přehledem a popisem egyptských bohů. Dobře si všechno prostudujte, bude se vám to hodit.

Nyní půjdeme přes střední místnost s mumií (kliknutím na ni zjistí Holmes, že tahle tady tedy rozhodně nestrašila) do třetí místnosti. Jděte ke dveřím v levém zadním rohu místnosti. Na stěně vpravo od dveří prostudujte fotografie, pod jednou z nch najdete další písemnosti. Mezi fotografiemi a dveřmi je panel se čtyřmi symboly bohů. Musíte do prázdných okruží umístit správné mince, abyste otevřeli dveře do další místnosti. Máte pět mincí, takže jedna je navíc. Měli byste nyní už snadno uhodnout, co k čemu patří. Správné řešení je následující (odshora) :

  1. Pes
  2. Ibis
  3. Žena
  4. Dvouhlavec

3) Studovna v přízemí

V místnosti jsou dva stoly. Na tom blíž k vám jsou nějaké papíry. Ty můžete prostudovat a jeden také sebrat. Na druhém stole je svícen se svíčkou. Také zde najdete zápalky. P/oužijte je na svíčku, abyste mohli projít k zavřeným dveřím. Tyhle nemají klíč, otevárají se nějakým podivným mechanismem. Nejprve do panelu vlevo vedle dveří doplňte tři ozubená kola. Potom otevřete ohniště u kamen vlevo a dejte do nich postupně papír, dřevo (zbytky z dřevěné bedny) a whiskey. Nakonec použijte zápalky. Jakmile se oheň rozhoří, mechanismus se dá do pohybu a dveře se otevřou.

4) Knihovna

V knihovně jsou dvě věci, které stojí za pozornost. Jednak knihy, samozřejmě. Jsou uspořádány do polic tematicky (historie, filosofie, právo apod.), knihy mají barevné obaly podle toho, k jakému oboru se vztahují. Např. právo má černý obal, historie světle modrý apod. V každé polici je ale jedna kniha, která tam evidentně nepatří. Takže to bude potřeba dát do pořádku. Kde ale začít ? Hned u dveří se otočte doprava a tam - napůl ukrytá za sloupem - je modrá kniha historie. Nyní už můžete jít a zařadit knihu tam, kam patří a tím hned získáte druhou knihu, kterou zase zařadíte podle jejího tématu a obalu. Nakonec se doberete ke knize, ve které je uschováno to, co hledáte - klíč. A nezapomeňte, že police s knihami jsou i nahoře, kam se dostanete po železných shůdkách v rohu. Ta druhá věc je výplň velkého okna - je to skleněná mozaika a představuje postavu, zřejmě nějakého egyptského boha, nebo faraona, která má v rukou dvě žezla jako odznaky moci - jedno s hákem a druhé se střapcem. Až získáte klíč a prozkoumáte mozaiku, jděte po železných schůdkách nahoru a klíč použijte na dveře vlevo.

Jste v chodbě s dveřmi po obou stranách. Na bližším konci chodby je socha velmi podobná postavě z mozaiky dole v knihovně. Jenom ta žezla jí chybí. Tak se vydáme na průzkum patra.

5) Patro

Nejprve se projděte chodbou. Asi tak v polovině najdete na koberci vidličku. Seberte ji a pokračujte dál. Poslední dveře nalevo se nedají otevřít, tak jděte do těch napravo. Jste v koupelně. Z umyvadla seberte mýdlo a z vany vypusťte vodu a prozkoumejte písek usazený na dně vany. Jděte ven a pokračujte do dalších dveří vlevo. To je zase poměrně dost neuklizená studovna. Vlevo na zdi vedle dveří je nějaký panel, se kterým zatím nic dělat nemůžeme. Na zemi zde najdeme něco, co vypadá jako velká kniha - je to jakýsi seznam uměleckých děl, možná zde v tomto domě. Na pravé straně místnosti jsou malá dvířka, která vedou do knihovny. Za stolem můžete prozkoumat dalekohled a kliknout na okno - uvidíte animaci, ve které se někdo tajemně plíží venku v dešti. Na stěně nalevo ode dveří visí obraz. Po prozkoumání zjistíte, že v dolní části obrazu je malý otvor. Použijte vidličku a získáte hůlku.

Nyní jděte na chodbu a vstupte do dveří naproti dveřím do knihovny - je to salón s loveckými trofejemi. V poličce vlevo v rohu najdete tenký drát - čistič dýmek. Ve druhém rohu si všimněte skříně, kterou zatím nemůžete otevřít. Prozkoumejte obrazy na stěnách a sarkofág na druhé straně místnosti. Najdete tam stejný písek jako ve vaně v koupelně. Otočte se doleva a přistupte k zamčeným dveřím. Klíč k těmto dveřím je v zámku, ale z druhé strany. Na škvíru pod edveřmi použijte papír - seznam a na klíčovou dírku nejprve mýdlo a potom čistič dýmek. Pak seberte papír zpod dveří a klíč je váš. Odemkněte si a vstupte do ložnice.

Zde si povšimněte především tří věcí. Větrák na stropě - měl by jít spustit, ale zatím tam nemáte čím dosáhnout. Obrázková tapiserie vlevo na zdi. Některé části jsou zjevně aktivní, ale nevíte, co s tím. A konečně - malý stolek se zásuvkou vlevo vedle postele. Jeho deska vypadá jako nějaká skládačka, ale některé dílky evidentně chybí. Vraťte se do loveckého salónu a prozkoumejte lví hlavu nad krbem. Když na ní použijete hůlku, kterou jste našli pod obrazem, měi byste najít balíček, který obsahuje zbývající díly skládačky. Vraťte se do ložnice a použijte dílky na skládačku na stolku. Po úspěšném složení můžete otevřít zásuvku. Najdete v ní další dokumenty a především pak papír se čtyřmi obrázky. Přejděte k tapiserii na stěně a vidíte, že stejné obrázky jsou i zde. Klikněte na obrázky na tapiserii ve stejném pořadí, v jakém jsou na papíře a získáte žezlo s hákem. Otočte se a hned ho použijte na větrák. Jak se větrák roztočí, něco spadne dolů a rozbije vázu vpravo v rohu. Jděte se tam podívat a seberte zlatou rukojeť. Nyní půjdeme do studovny.

Nyní by se vám mělo podařit kliknutím otevřít panel na levé straně stolu (pod zelenou podložkou). Na mechanismus použijte zlatou rukojeť, kterou jste získali v ložnici a pak ještě na něj dvakrát klikněte. Nakonec se otevře tajná zásuvka s dalšími dokumenty. Ještě je potřeba získat klíč od skříně v loveckém salónu. Klikněte na panel vpravo u dveří, nyní se vám zpřístupní hádanka - puzzle. Je to vlastně stará známá patnáctka, jenom skládáte obrázek. Jakmile se vám to povede, získáte klíč. Pokud si s tím nevíte rady, tak na konci této kapitoly je podrobný návod.

S klíčem jděte do loveckého salónu a otevřete skříň vlevo v rohu. Ve skříni je žezlo se střapcem. Nyní jděte na chodbu a přistupte k soše na konci chodby. Použijte na ní obě žezla a ještě jednou na ní klikněte - socha se odklopí a odkryje schody do sklepa.

A nyní ještě slíbený návod na řešení hádanky ve studovně. Když si jednotlivé čtverce očíslujeme odshora dolů a zleva doprava, vede k vyřešení hádanky postupné klikání na tyto čtverce :

12, 11, 10, 14, 13, 9, 5, 6, 10, 9, 5, 6, 2, 1, 5, 6, 7, 8, 4, 3, 2, 6, 10, 11, 12, 8, 4, 3, 7, 6, 10, 9, 13, 14, 15, 11, 7, 6, 5, 9.

Nyní byste měli být v polovině a pokračujeme :

10, 11, 15, 14, 10, 9, 13, 14, 10, 11, 12, 16, 15, 14, 13, 9, 10, 11, 12, 16, 15, 14, 13, 9, 10, 11, 15, 16, 12, 11, 10, 9, 13, 14, 15, 16.

6) Sklep

Jsme v podzemí sídla. Hlavním úkolem zde bude ajít čtyři Anubisovy sošky, které potřebujeme k vyřešení hádnaky v hrobce. Zatím jsme ale ve vinném sklepě a naší hlavní starostí bude se odtud dostat dál. Přímo před sebou máte police s lahvemi a stojan na láhve. V levé části sklepa jsou sudy. Část zdi za nimi vypadá zcela jasně jako průchod někam dál, ale bude potřeba objevit mechanismus k otevření tohoto průchodu. Řekněme si nejprve, co všechno ve sklepě musíte najít a posbírat. Musíte najít pět lahví s různými víny a jednu prázdnou láhev a dále láhev ginu - celkem tedy sedm lahví, jsou v policích s lahvemi a na stojanu uprostřed. Dále zde najdete dva hadry (na protilehlých stranách stojanu na láhve) a dvě dřevěné tyčky (jedna je v části s lahvemi a druhá někde mezi sudy). Vlevo je stará matrace a za ní stůl, na něm najdete láhev s vodou a zápalky (pokud už je máte v inventáři, tak je nehledejte, nebudou se vám vůbec hlásit). A poslední věc, kterou zde musíte najít, je kladivo - mělo by být někde na podlaze mezi sudy.

No a můžeme přistpouit k řešení hádanek. Nejprve jděte ke stolu a klikněte na matraci vedle něj. Zjistíte, že se dá zvednout. Pod ní je skrýš. Použijte kladivo a získáte první Anubisovu sošku. Přejděte do části sklepa s lahvemi, hned k prvnímu sloupci přihrádek zleva. Ve výši očí je zde prázdná přihrádka (pokud jste v ní nezapomněli nějakou láhev). Do ní musíte naskládat láhve vína. Neřeknu vám přesné pořadí, ale splést se nemůžete, vždycky vám půjde dovnitř vložit jen ta jedna správná láhev. Po umístění páté lahve se zpřístupní hádanka - puzzle. Jde opět o složení obrázku, tentokrát z osmi dílků ve čtverci 3x3 pole. Není to nic těžkého, za chvíli to jistě zvládnete. Poradím vám jen, že prázdné pole nezůstane tentokrát v rohu, ale dole uprostřed. Po zvládnutí této hádanky se objeví tlačítko, které otevře průchod ve zdi, který je nyní vlevo od vás. Ale ještě nemůžete jít dále, protože je tam tma - musíte si posvítit. Z materiálu, který máte v inventáři můžete vyrobit dvě pochodně - zkombinujte dřvěné tyčky s hadry, použijte na ně gin, aby to dobře hořelo a nakonec jednu zapalte sirkami. Druhá vám zbývá v zásobě v inventáři. Se zapálenou pochodní se můžete vydat do další místnosti.

Poznámka ke světlu : dávejte pozor, ať vám pochodně nedohoří předčasně - to by Sherlock nepřežil. Na pravém okraji obrazovky byste měli vidět indikátor, který vám ukazuje, kolik čassu vám ještě zbývá. Musíte se co nejrychleji dostat do třetí místnosti - skladiště, kde najdete lampu a olej, teprve od té chvíle už můžete být zase bez starostí o světlo.

7) Laboratoř

Vpravo v rohu před sebou uvidíte nějakou nádobu. Rozbijte ji kladivem a získáte první klíček. Jděte rovně k dlouhému stolu u protější stěny a v bedýnce na stole najdete větší klíč od skladiště. Obejděte stůl uprostřed (musíte se dostat do "uličky" mezi stolem a prosklenou knihovnou). Cestou čtěte a sbírejte všechny dokumenty na obou stolech, dozvíte se informace, které vám pomůžou při řešení dalších hádanek. Pokud už jste stůl obešli, najděte místo, kde můžete nahlédnout pod stůl. Tam najdete malou lahvičku s olejem. Nyní jděte ke stolku u zdi (o krok zpět). Na stolku najdete opět mnoho užitečných dokumentů. Vpravo i vlevo jsou dveře. Jděte ke dveřím vpravo. Zatím je nijak otevřít nemůžete. Podívejte se na zem a seberte písek. Otočte se a jděte ke dveřím naproti. a použijte na ně klíč. Zjistíte, že je ještě potřeba zámek promazat. Použijte tey lahvičku s olejem a opět klíč. Je otevřeno, můžete projít do další místnosti - skladiště.

8) Skladiště

V místnosti je pět nádob na podstavcích - čtyři jsou v rozích a pátá uprostřed. To je hádanka, kterou musíte vyřešit. Nejprve ale obejděte místnost kolem dokola a najděte lampu a láhev s olejem. Použijte olej na lampu a máte po starostech se světlem. A nyní k nádobám. Nádobu uprostřed zatím necháme být. Do čtyř nádob kolem musíte vložit ekvivalenty čtyř základních elementů - vody, vzduchu, země a ohně. Do každé nádoby lze vložit právě jen tu jednu konkrétní věc, takže splést se nemůžete. Použijete následující čtyři předměty :

  • Voda - láhev s vodou
  • Vzduch - prázdná láhev
  • Oheň - zápalky
  • Země - pytlík s pískem

Pokud jste neudělali chybu, zpřístupní se další hádanka na panelu vlevo vedle dveří. Vidíte čtyři písmena. Pokud jste sbírali a četli všechny dokumenty, jak jsem vám radil, tak už jste se s nimi jednou setkali. Mohli jste je vidět v zelené knize v laboratoři na stole - jsou to počáteční písmena čtyř jmen, uvádím je v pořadí, ve kterém jste se s nimi v knize setkali : Brahman, Ksatriya, Vaisya a Sudra. V hádance musíte vzít písmena ze spodního řádku a složit je ve správném pořadí do horního řádku. Můžete zkoušet pokus omyl, nebo zkusit obrácené pořadí, tedy : S, V, K - a po vložení třetího písmena vidíte, že hádanka je vyřešena. Jeden s podstavců s nádobou se odsune stranou a ve skrýši pod ním najdete druhou Anubisovu sošku. Vyřešením hádanky jste také otevřeli druhé dveře v laboratoři. Čtvrté písmeno B vám zůstane v inventáři - budete ho ještě potřebovat. Nyní se vraťte do laboratoře.

9) Laboratoř podruhé

Zastavte se nejdříve u stolku. klikn ěte na židli, čímž jí vezmete do ruky. Otočte se a položte ji ke zdi, vlevo vedle stolku. Nyní můžete ny židli vylézt a z výklenku nahoře sebrat druhý klíček. Nyní máte v inventáři dva klíčky, které jsou od zásuvky stolku, u kterého stojíte. Uložte si hru a klikněte na zásuvku stolku. Do zámků vložte klíče, ale páky dole uprostřed se ještě nedotýkejte !! Podívejte se na zámky. U každého z nich jsou dvě tlačítka. Podle toho, které stisknete, tak na tu stranu klíčem otočíte. Vzpomeňte si na jeden z dokumentů, které jste našli. Píše se v něm o směru Clockwise a Anti-Clockwise - tedy po směru a proti směru hodinových ručiček. Klíče k zásuvce jsou označeny stejnými písmeny jako směry v dokumentu, takže máme jasno. U levého zámku stiskněte levé tlačítko a u pravého pravé. Potom stiskněte páku pro otevření. Pokud uděláte chybu (můžete si to vyzkoušet), zásuvka exploduje a je konec hry. Pokud jste postupovali správně, máte zásuvku otevřenou. Kromě dalších dokumentů zde nahdete třetí Anubisovu sošku. Nyní se můžete vydat do místnosti vpravo.

10) Místnost s pohyblivou podlahou

Jste v rohu zhruba čtvercové místnosti. U stěny vedle vás jsou dvě Anubisovy sochy, u protější stěny vidíte také dvě Anubisovy sochy a přímo proti vám druhé dveře, ke kterým se musíte dostat. Na stěně vlevo jsou dva řetězy, které jsou odtud dost špatně vidět. V této místnosti platí podivné zákonitosti pohybu. V podstatě lze říci, že pokud se chcete pohybovat podél stěn, skončíte vždy uprostřed místnosti. Pokud chcete jít doprostřed místnosti (tj. kliknete na směr doprostřed místnosti), skončíte vždy u zdi. Pokud stojíte uprostřed místnosti a chcete jít k některé zdi se sochami, skončíte vždy u protějších dveří. Vyzkoušejte si to, po několika pokusech se určitě rychle zorientujete a pochopíte co a jak. Nejprve se musíte dostat k sochám na obou stranách místnosti. Když kliknete na všechny čtyři sochy, odsune se jedna dlaždice blízko dveří, kterými jste do místnosti přišli. Dostaňte se tam a seberte čtvrtou Anubisovu sošku. Nyní se dostaňte ke druhým dveřím a přečtěte si nápis na nich. Dveře jsou zatím zamčené. Abyste je odmkli, musíte se vrátit až do skladiště, kde jsme předtím vynechali prostřední podstavec s nádobou, Vzpomínáte ? Nyní je už aktivní, ale co na ni použít ? Ještě pořád vám v inventáři zbývá písmeno B z hádanky u dveří - tak ho použijte na pátou nádobu. Hotovo, tím jste otevřeli dveře v místnosti s pohyblivou podlahou a můžete jimi projít do další podzemní místnosti.

11) Voda a šachovnice

To naproti vám vypadá jako zazděné dveře. Kolem dokola místnosti jsou fresky na stěnách a jnak nikde nic. Tedy - jen vpravo je vidět pár podivných předmětů. Tak se na to podívejme. Vlevo je černý kámen, který je nestabilní, potřebova by něčím zatížit. Přistupte k předmětům vpravo od kamen. Úplně vlevo je strouha, kudy může odtékat voda z místnosti ven. Uprostřed je velká káď s vodou. Vlevo jsou dvě vědra, jedno 3litrové a druhé 5litrové. V levém dolním rohu se vám objevily dvě odměrky, na kterých vidíte, kolik vody je právě ve kterém vědru. Co musíte udělat, je následující : ve větším, 5litrovém vědru musíte naměřit 4 litry vody a postavit vědro na kámen vlevo. Není to nijak složitá hádanka, zkuste si to sami. Pokud budete potřebovat nápovědu, je opět na konci této části návodu.

Jakmile se vám podaří naměřit 4 litry vody a postavit vědro na kámen, uprostřed místnosti se objeví podstavec se šachovnicí. Přistupte k němu (toto je dobré místo pro uložení hry !) a klikněte na šachovnici. Do rohů šachovnice umístěte postupně všechny 4 Anubisovy sošky, které jste v průběhu hry nalezli. Uprostřed šachovnice vyjede sloupek a zároveň se otevřou zdánlivě zazděné dveře vlevo a vejde první člověk, kterého v téhle hře vůbec potkáváte (když nepočítáme mumii). Je to Parkey. S tímhle jménem jste se už také setkali. Bylo na jednom obraze v domě a bylo k němu červeně připsáno : zloděj a vrah. Jeho chování by tomu odpovídalo. Ohrožuje vás pistolí a z tašky vytáhne pátou Anubisovu sošku, kterou umístí doprostřed šachovnice. Ale ještě než se stihne stát cokoliv dalšího, vidíte v animaci, jak kdosi stiskne tajnou páku, čímž dojde k explozi, která poničí celý dům. V místnosti spadne část stropu a Parkeyho zabije.

Až zase budete Sherlocka Holmese ovládat, tak se především za žádnou cenu nepohněte !! Podívejte se dolů a uvidíte škorpióna, jak se prochází kolem vašich nohou. Jestli se pohnete, je po vás. Ale co teď ? Podívejte se do rohu místnosti, kde byla hádanka s vodou. Ještě jsou tam obě vědra, trochu poničená, ale jsou. Seberte je obě (k tomu nemusíte udělat ani krok), vemte jedno z nich a použijte ho na škorpióna. Tak, teď už se můžete pohnout. Kdybyste náhodou narazili na dalšího škorpióna, máte ještě jedno vědro, ale nedoporučuju vám, abyste se v téhle místnosti dlouho zdržovali. Jděte ke dveřím, kterými jste přišli (jinam se stejně jít nedá). Na zemi ještě najdete váček s dalším dokumentem a pak už rychle do místnosti s pohyblivou podlahou.

No a nakonec ještě slíbené řešení hádanky s vodou :

Pozn. : pokud chcete odložit vědro, klikněte jím na odměrky v levém dolním rohu obrazovky.

  1. Naberte vodu do 3litrového vědra.
  2. Přelijte ji do 5litrového (klikněte na něj).
  3. Naberte opět vodu do 3litrového vědra.
  4. Opět ji přelijte do 5 litrového (nyní máte 5litrové vědro plné a v 3litrovém zbývá 1 litr).
  5. Vylejte 5 litrové vědro (klikněte jím na strouhu).
  6. Vemte 3 litrové vědro a přelijte zbývající jeden litr do 5litrového vědra.
  7. Naberte opět vodu do 3litrového vědra.
  8. Přelijte ji do 5litrového vědra a máte v něm požadované 4 litry vody.
  9. 5litrovým vědrem klikněte na kámen vlevo.

12) Místnost s pohyblivou podlahou

Když vstoupíte dovnitř, uvidíte, že i tato místnost je značně poškozená. Velká část podlahy se propadla a je vidět mechanismus, který s podlahou předtím pohyboval. Jediné, co můžete udělat, je přejít doprostřed místnosti. Ale co dál ? Na stěně u protějších dveří vidíte otvor, kam byste se potřebovali dostat, ale jak ? Na protější stěně je zase řetěz, ten by se snad dal použít, ale ani k němu se zatím nedostanete. Vraťte se ke dveřím a uložte si hru. Jděte ještě jednou do místnosti se škorpiónem a tentokrát jděte od dveří doleva. Opět se kolem vašich nohou bude motat škorpión. Použijte na něj druhé vědro, seberte prkno hned vedle na zemi a rychle ven z téhle místnosti - škorpiónů je tu ještě dost a další vědra už nemáte. Opět v místnosti s pohyblivou - tentokrát propadlou - podlahou se otočte doprava a použijte prkno na propadlou podlahu. Tak, teď můžete projít doprava k řetězu. Seberte ho a u poničené sochy vpravo na zemi seberte ozubené kolečko. Nyní jděte doprostřed místnosti a řetěz použijte na hák, který je na stropě, přímo nad vaší hlavou. Teď se může Holmes na řetězu zhoupnout do otvoru v protější stěně.

13) Sklep

Jsme opět ve sklepní místnosti se sudy - doufejme, že je v nich alespoň nějaké dobré víno. Ale zkoumat to nebudeme, takže nám to může být celkem jedno. Nejprve popojděte o jeden krok dopředu a udělejte čelem vzad. V jednom místě - budete to asi chvíli hledat - se vám hlásí jeden sud. Klikněte tam a uvidíte, jak se začne sypat k zemi šedý prášek. Použijte na něj váček a máte střelný prach - asi se bude časem hodit. Nyní projděte dopředu ke stolu a seberte z něj lampu. Vlevo z hromady uhlí si vemte rozbitou láhev (není vůbec vidět, musíte si ji najít). Pak se vraťte ke stolku a podívejte se na oblouk na zdi vpravo. Určitě se tudy dá odejít, ale jak ? Podívejte se vpravo od oblouku na sudy a najdete tam štětec. Přistupte k oblouku a použijte ho na nejvyšší kámen na špici oblouku. Po odmetení vrstvy prachu se objeví číslice 3. To je klíč k otevření těchto dveří. Všechny kameny oblouku jsou aktivní, je ale potřeba stisknut ty správné, abychom mohli projít dál. Začněte kamenem, kterým oblouk začíná úplně dole vpravo. Pak postupujte nahoru po oblouku, doleva a zase dolů na levý konec, počítejte a zmáčkněte vždy každý třetí kámen (počítáme i kámen s číslicí 3). Pokud jste neudělali chybu, můžete projít do haly známé už ze začátku hry.

14) Hala (podruhé)

Hned jak uděláte první krok dopředu, si povšimněte spadlého lustru vlevo. Ještě na něm jedno světlo svítí. Budeme se k němu ještě vracet. Dojděte ke stolku vlevo vedle schodů, je na něm další zpráva. Jděte doleva k prosklené skříňce se zrcadly vpravo od vchodových dveří (je to kabinet, nebo taky skleník). Zatím ho ale nemáte čím odemknout. Jděte po schodech nahoru a prozkoumejte všechny troje dveře, které se zde nalézají. Ty úplně vpravo jsou zamčené, za těmi uprostřed hoří, takže tam se jít nedá, zbývají jenom dveře vlevo. Po jejich otevření však zjistíte, že je potřeba odstranit další překážku, otvírací mechanismus bude však zřejmě někde jinde. Sejděte první část schodů a na odpočívadle se otočte čelem ke schodům nahoru. Podívejte se na první schod, najdete tam špendlík. Otočte se doleva ke stěně a klikněte na svícen na zdi. Otevře se výklenek se třemi pákami. Každou z nich lze nastavit do tří poloh - nahoře, uprostřed a dole. Ale jaká je správná kombinace pro otevření dveří ? Jděte dolů ke kabinetu a použijte na něj špendlík. V něm najdete list papíru, ale je bohužel tak špinavý, že je úplně nečitelný. Jděte na druhou stranu haly ke spadlému lustru (upozorňoval jsem vás na něj, vzpomínáte ?). Použijte papír na žárovku a proti světlu uvidíte diagram, který vám říká, jak máte páky nastavit. Vraťte se k pákám a postupujte dle diagramu : nejprve všechny tři páky stiskněte dolů, potom porstřední páku posuňte dvakrát nahoru a nakonec obě krajní páky posuňte jednou nahoru. Tím je překážka ve dveřích nahoře odstraněna a vy můžete dveřmi projít do chodby, kde už jsme také jednou byli.

15) Chodba a salón s loveckými trofejemi

Díky explozi spadly v chodbě na zem všechny obrazy. Tři z nich jsou aktivní, když na ně kliknete, najdete na jejich zadní straně háčkem připevněné vzkazy. Tím pádem vám v inventáři přibudou tři háčky a podívejme se ještě na získané vzkazy. Jeden z nich je jenom zpráva o tom, že vám Egypt pomůže, další dva jsou vlastně hádanky, které máte vyřešit. V prvním řádku jsou písmena, v dalších dvou, resp. třech řádcích jsou nakreslené postavičky ve skupinkách o různém počtu (že by to byla reminiscence na "tančící figurky" z jiného případu Sherlocka Holmese ?). Tohle je podle mě jedna ze dvou nejtěžších hádanek ve hře, hlavně proto, že předpokládá jistou znalost angličtiny. Musíte samozřejmě dešifrovat ukrytý text. Nakreslené postavičky vám říkají, kolik slov bude text mít a z kolika písmen se budou jednotlivá slova skládat. Konkrétní písmena, která se v textu vyskytují, jsou pak vypsána v horním řádku, samozřejmě zpřeházeně. Pokud někdo ovládáte angličtinu a chcete si s tím lámat hlavu, tak následující část textu přeskočte, pro vás ostatní zde uvádí řešení obou hádanek :

1. hádanka :

YOU WILL FIND
IF YOU CUT

2. hádanka :

UNDER
THE RELIGION
THE PLACE SHINES

Nyní jděte ke dveřím do salónu s loveckými trofejemi. Zde si uložte hru. Když vstoupíte do místnosti, zjistíte, že je plná kouře a nemůžete zde tedy pobývat příliš dlouho, jinak se udusíte (na pravém okraji obrazovky se vám objeví známý indikátor, který vám ukazuje, kolik času vám ještě zbývá). Jděte doprava ke dveřímm do ložnice. Ty nyní nejsou průchodné, ale povšimněte si závěsů kolem dveří. Použijte na ně rozbitou láhev a získáte hadr, který - když ho budete mít v ruce - bude fungovat jako filtr, s jehož pomocí si můžete pobyt v této místnosti prodloužit. Jděte doleva a klikněte na erb na stěně v rohu místnosti. Erb se odklopí a zpřístupní další hádanku. Klikejte na písmenka nahoře a v prázdných řádkách z nich napište řešení obou hádanek, tak jak je máte výše uvedeno. Mezi oběma hádankami bude prázdný řádek ! Pokud jste zadali správný text, hádanka zmizí a na jejím místě se objeví zrcadlo. Možná budete muset poodstoupit a zase se vrátit, případně odejít z místnosti, získat trochu vzduchu a zase se vrátit. V zrcadle uvidíte - jak jinak salón s loveckými trofejemi, ale na jednom místě je červený kříž. Je to na protější zdi, mezi komodou a obrazem. Otočte se, dojděte tam a uvidíte jakýsi otvor ve stěně. Něco byste potřebovali, abyste se tam dostali. To něco bude hrot oštěpu, leží na zemi vedle krbu, na jeho levé straně. Seberte ho, použijte na otvor a tím získáte za prvé tři hodinová závaží - zlaté, modré a stříbrné - a za druhé klíč. A můžete jít konečně z této zamořené místnosti ven, na chodbu.

16) Studovna v patře

Projděte chodbou ke dveřím do studovny a jděte dovnitř. Povšimněte si rozbitých hodin vlevo od dveří (pokud stojíte čelem ke dveřím, budou hodiny vpravo). Pokud si vzpomínáte na vzkaz z haly, máte se "dotknout času". Tedy spravit tyto hodiny. Jak ? Vše potřebné již máte v inventáři. Přistupte k hodinám a na tři řetízky použijte nejprve tři háčky. Na ně pak pověste závaží v tomto pořadí odleva : zlaté. modré a stříbrné. Nakonec použijte klíč na ciferník hodin - a je hotovo. Nyní jděte ke stěně naproti krbu, kde jsou malá dvířka. Jak již víme, vedou do knihovny, ale teď jsou zavřená. Musíte si nějak zjednat průchod. Nejprve na dvířka použijte váček s prachem a potom lampu. Jenže lampu je potřeba ještě zapálit. Vraťte se dolů do haly ke spadlému lustru a zapalte si od něj lampu. Až ji použijete na dvířka, rozjede se poměrně dramatická animace. Jednak potkáte druhého člověka v téhle adventuře, který vám má co říct. Je to starý sluha. Jakmile domluví, zůstane stát a bude vám už celkem k nepotřebě. Z jedné knihovny se vyklopí hlaveň, uvidíte výstřel, kulka se zaryje do dvířek a z druhé strany spadnou ke dvířkům nějaké police, což znamená, že už nemůžete zpátky.

17) Knihovna (podruhé)

První, čeho si všimnete, je to, že se vám u pravého okraje obrazovky opět objevil ukazatel času. Ten už vám bude ukazovat zbývající čas až do konce hry. Právě totiž byla někde v domě aktivována časovaná bomba a pokud se k ní nedostanete včas, bude to konec hry, samozřejmě neúspěšný. Ale nemusíte panikařit, čas zatím utíká pmalu a máte ho dost. Přesto ale si často ukládejte hru, abyste se měli případně kam vrátit.

Druhá věc jsou zvláštní modrá světla, která přebíhají po kovovém zábradlí. Ano, zábradlí i točité schodiště dolů do knihovny je pod proudem, jakmile na něj vkročíte, je konec. Nejprve tedy musíme vypnout proud. Jděte doleva (na druhou stranu, než stojí sluha) a pozorně studujte knihy v knihovně. Jedna z nich bude aktivní. Když na ní zatlačíte, celá knihovna se odsune a odhalí tajnou místnost. Zde je přístroj, vyrábějící elektřinu. Vlevo za rohem vemte lopatu a použijte ji na vybrání a uzavření ohniště. Malou páčkou na kotli napravo pak vypnete mechanismus, za chvíli se přestane vytvářet pára a mechanismus se zastaví. Cesta dolů je volná. Cestou ke schodišti si ještě na podlaze všimněte pušky, ze které se před chvílí střílelo. Po prozkoumání najdete na pažbě otisky prstů. Hmm, mumie a otisky prstů ? Divné...

V dolní části knihovny, hned vedle schodiště vpravo vemte žebřík. Projděte kolem okna do protějšího rohu místnosti a podívejte se nahoru. Na nejvyšší poličku s knihami můžete použít žebřík. Vylezte nahoru a získáte další užitečné dokumenty a plnou olejničku. Slezte ze žebříku dolů a projděte dveřmi do studovny.

18) Studovna v přízemí (podruhé)

Ze stolu vemte svíčku. Obejděte prostřední stůl a prozkoumejte výklenek na stěně za padlou skříní. Je to další puzzle, tentokrát budete muset složit ukrytý obrázek. Ale k tomu budete ještě potřebovat dvě misky a bílé a černé kameny, které jsou poschovávané v dalších třech místnostech (egyptologické muzeum, procházeli jsme je na začátku hry). Kromě toho ovšem musíte v těchto místnostech najít ještě další věci, které budete pro dokončení hry potřebovat : nůž, sekeru, lahvičku s olejem, mísu, váhy a lampu. Nejprve si řekneme, kde co najdeme a potom se vrátíme k hádance na zdi.

19) Egyptologické muzeum (podruhé)

  • Nůž - budete ho potřebovat na otevírání všech skříněk a šuplíků, tak si ho najděte jako první. Je hned v první místnosti za studovnou - hned vlevo za dveřmi je rozbitá vitrina s nožem, kterého si Holmes všimnul již v úvodní části hry. Nyní si jej můžete vzít.
  • Váhy - Také v první místnosti se nachází modrá urna - pohřební váza. Když na ní kliknete, tak se odsune a pod ní jsou váhy.
  • Bílé a černé kameny - nacházejí se na více místech. Až skoro u dveří na pravé straně první místnosti je skříňka se šuplíky. Otevřte šuplík nožem a najdete bílé a černé kameny. Další sada kamenů se nachází ve druhé - prostřední - místnosti. Upostřed, vpravo od sarkofágu s mumií (která tam ovšem už není), je opět komoda se šuplíkama. Opět je otevřte nožem a najdete další kameny.
  • Sekera - je také ve druhé místnosti, na zemi, vlevo od sarkofágu.
  • Lahvička s olejem - je také ve druhé místnosti. Jděte ke dveřím do haly (nyní jsou z druhé strany blokovány známým spadlým lustrem) a podívejte se vpravo na zem. Měla by tam být.
  • Dvě misky a mísa - najdete je ve třetí místnosti. U levé stěny jsou při zemi tři skříňky. Když nožem otevřete první a třetí skříňku, najdete tam všechny tři hledané věci.
  • Lampa - ve třetí místnosti dojděte až dozadu k vitrině s popisem egyptských bohů. Podívejte na zem a někde tady se bude válet lampa. Pokud už máte také lahvičku s olejem, můžete obojí zkombinovat a máte lampu připravenou k použití.

Tím máme vše a můžeme se vrátit do studovny k hádance ve výklenku.

20) Studovna v přízemí (potřetí)

Jak už jsme si řekli, budete muset složit ukrytý obrázek. Před sebou máte čtvercovou síť, do které budete vkládat bílé a černé kameny. Čísla vlevo a nahoře vám udávají, kolik černých kamenů musíte vložit do kterého řádku (resp. sloupce). Zbylý prostor se vyplní bílými kameny. Dáme si pár příkladů. Obrázek má 31 řádků a 29 sloupců. Pokud je tedy nad sloupcem napsáno například :

  • 31 - znamená to, že v celém sloupci budou jen černé kameny.
  • 30 - znamená to, že někde v tomto sloupci bude jeden bílý kámen, ostatní budou černé.
  • 10-12 - znamená to, že někde v tomto sloupci budou dvě skupiny černých kamenů, jedna o 10 kamenech a druhá o 12 kamenech, zbytek sloupce bude vyplněn bílými kameny.
  • atd.

Pro řádky platí analogicky totéž. Máte-li tedy před řádkem napsaáno například :

  • 12-3-7 - znamená to, že v daném řádku budou někde tři skupiny černých kamenů, jedna o 12 kamenech, druhá bude mít 3 a třetí 7 kamenů. Zbytek řádku bude opět vyplněn bílými kameny. Ty mohou být v různém počtu na začátku, na konci řádku, ale i mezi jednotlivými skupinami černých kamenů.

Pochopeno? Samozřejmě, že počty černých kamenů vám musí vycházet jak ve sloupcích, tak i v řádcích. Potíž je v tom, že zaprvé nevíte, jaký obrázek vám vlastně má vyjít a zadruhé vás pořád znervózňuje ubývající čas. Raději si před zahájením řešení uložte hru - kdyby vám čas nevyšel, abyste si ji mohli znova naloadovat. Dobrý nápad je překreslit si celou síť i s čísly někam na papír a zkusit si ho nejprve vyřešit s tužkou v ruce a teprve potom ho složit ve hře. Pokud se obrázku týká, pomohu vám - to, co máte složit, je profil hlavy Sherlocka Holmese i s dýmkou v ústech. A pokud si už opravdu nevíte rady, podívejte se na konec tohoto návodu, kde vám popíšu takový malý fígl, se kterým už určitě tuhle hádanku vyřešíte ;-).

Pokud už máte hádanku vyřešenou, podívejte se na ní ještě jednou a uvidíte, že se vám zpřístupnil výklenek, ve kterém je páka. Seberte ji, opusťte studovnu a jděte do první místnosti hned za studovnou (to je ta, ve které jste předtím našli nůž).

21) Egyptologické muzeum (potřetí)

Jděte rovně přes místnost k mumii v rozbité vitrině a prozkoumejte koberce na zemi. Zjistíte, že je trochu odchlípnutý roh a že se dá koberec sebrat. Udělejte to a přejděte na druhou stranu místnosti. Kliknutím na koberec na druhé straně ho konečně celý odstraníte. Vraťte se na druhou stranu k mumii a vedle ní na zemi vidíte dvířka. Otevřete je a našli jste jakýsi mechanismus. Použijte na něj páku. V animaci uvidíte, jak se odsunul sarkofág ve třetí místnosti a zpřístupnil se tak vchod do podzemí. Jděte se tam podívat, ale zjistíte, že je tam příliš velká tma. Budete potřebovat si něčím posvítit. K tomu se bude hodit lampa, kterou máte v inventáři. Pokud jste ji ještě nenaplnili olejem z lahvičky, tak to udělejte teď a... ještě bude potřeba ji zapálit. Vraťte se do první místnosti do místa, kde je mechanismus, kterým jste si otevřeli vchod do podzemí. Otočte se doelva ke zdi a uvidíte, že stojíte přímo pod nástěnnou lampou. Zapalte si od ní vaši lampu z inventáře a můžete se vydat do podzemí.

22) Skladiště (podruhé)

Jsme opět ve známém skladišti, kde jsme řešili hádanku s nádobami na podstavcích. Tentokrát jenom projděte skladištěm do protějšího rohu a z police vezměte visící provaz. Pak se otočte doprava a projděte dveřmi do laboratoře.

23) Laboratoř (podruhé)

Laboratoř je nyní temná (stejně jako předtím skladiště. Pouze napravo vychází trochu světla z výklenku, který byl předtím ukryt za skříní. Po explozi skříň spadla a teď zahrazuje cestu k výklenku. Tam se ovšem dostanete celkem snadno - stačí obejít zleva velký stůl uprostřed. Na dlouhém stole u zdi, v rohu místnosti seberte cestou dřevěnou bedýnku a pak už se můžete jít podívat do výklenku. Tady je nainstalovaná časovaná bomba, kterou vy musíte zneškodnit. Musíte vyřadit z provozu kotel, ale zároveň nesmíte být moc blízko, jinak vás to zabije. Jak to udělat ? Projděte okolo kotle dozadu k dřevěné krabici. V inventáři zkombinujte sekeru s provazem a výsledek použijte na hák, který je na zdi nad kotlem (možná se budete muset o krok vrátit, abyste na hák dosáhli). Na dřevěnou krabici v rohu postavte bedýnku, kterou jste sebrali v laboratoři a na ní váhy. Na pravou stranu vah dejte svíčku a na levou mísu. Váhy jsou teď vyvážené. My ale potřebujeme, aby mísa postupně převážila a svíčka se zvedla k provazu, který má přepálit. Takže ještě úplně nahoru nad mísu dejte olejničku, kterou jste našli v kinhovně. Olej bude odkapávat do mísy a tím ji za chvíli převáží. Teď už stačí jen zapálit svíčku lampou z inventáře a odejít ven z výklenku.

Následuje už jenom závěrečná animace, v níž budeme svědky Holmesova překvapivého rozuzlení celého případu. A to je konec téhle skvělé adventury.

Řešení hádanky s obrázkem ve studovně :

Jak jsem slíbil, tady je malý fígl, jak vyřešit tuhle zpropadenou hádanku. Vlastně je to spíš takový cheat. Když se vám nebude dařit řešení hádanky, odstupte od stěny (aby se vaše dosavadní práce resetovala) a opět přistupte k hádance. Nyní najeďte kurzorem do pravého horního rohu obrazovky, někam na šedou plochu. Tady někde je ukryté místo, na které když budete klikat levým myšítkem, tak budou kameny postupně samy do obrázku naskakovat na správná místa. Můžete kdykoliv přestat a dodělat obrázek sami. Každopádně doporučuju s klikáním přestat nejpozději v okamžiku, kdy už schází doplnit pár posledních kamenů a ty potom dosadit do obrázku ručně. Jinak můžete mít trochu problémy s ukončením hádanky. A to je vše přátelé !!

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: