Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Inquisition
Úvod do hry
Píše se rok 1348. Matthew, mladý začínající zloděj,
přichází do Paříže hledat štěstí a slávu. Po nepodařené loupeži se
však brzy ocitá ve strašlivém vězení Le Châtelet. Zde se setkává s bývalým
templářem Jacquesem, kterého inkvizice krutě vězní a mučí. Ten těsně před
smrtí Matthewa požádá, aby učinil první krok k nalezení bájného pokladu
templářů… Vraťte se tedy zpět do temného středověku a pomozte
Matthewovi překonat všechny překážky, které ho na jeho cestě čekají,
ale budete muset být velice ostražití. Po krku vám půjdou brutální
inkvizitoři, krvežízniví mučitelé a tajuplní bratři a k tomu všemu právě
království zachvátila jedna z nejhorších epidemií moru, inu „když Bůh
dopustí, i motyka spustí“. Skvělá 3D grafika v na pohled příjemných,
pastelových barvách, velice složitý a poutavý příběh se z hledání bájného
pokladu stočí až k zápasu o holý život. Vynikající hratelnost kombinující
taktické prvky utajení a boje v temném prostředí. Je tedy očividně zřejmé,
že na vás čeká kompletní ponoření se do středověkého světa, kde vládne
inkvizice, mor a kruté mučení. Sbírat budete moci desítky předmětů a
potkáte se stovkami nepřátel a to vše v celkových sedmi úrovních s patnácti
různými lokacemi. Hlavní postavou této středověké ságy je tudíž nebohý
zlodějíček Mathew, kterého však „překřtíte“, jehož hlavním problémem
je, že neumí krást, loupit a chodit. I přes tyto zjevně nepodstatné
nedostatky upoutal svým komicky nezkušeným „talentem“ spoustu naivních
vesničanů, jejichž váčky se znenadání začaly objevovat v jeho kapsách,
tedy v inventáři hry. Říká se sice u nás, že „když se štěstí
unaví, tak občas sedne i na vola“, ale Mathewa, se kterým se ve hře ztotožníte
však štěstí opustilo velmi brzo, protože byl při jednom ze svých „výkonů“
zachycen a vržen do žaláře, čímž hra po počáteční úvodní animaci začíná.
Je tedy zcela evidentní, že vaším prvním důležitým úkolem bude, také
jak jinak, dostat se z vězení ven a to za každou cenu. Po opuštění vězení,
tedy během jeho pokračujícího útěku, se setkáte s jedním z nejvýše
„postavených“ templářských floutků, od něhož se dozvíte vše
podstatné a hlavně dostanete první poměrně obtížný úkol, ukrást a donést
„Svatý Grál“ do pařížského podsvětí. Inkvizice v té době měla
poměrně značný potenciál, který ve hře bohužel zůstal nevyužit (obr.Úvod).
Námět hry nezapře, že se její autoři nechali inspirovat slavným románem
vynikajícího autora. Úkoly jsou na úrovni „logických rébusů“ z Teletubbies,
odsuň bednu, posuň soudky, odemkni dveře, vysvoboď draka ze spárů
princezny, tudíž nic nového pod Sluncem, zkrátka a dobře znalcům adventur
by „vyřešit“ tyto adventurní hádanky moc práce by dát nemělo, i když
ne nadarmo se tvrdí, že každá výjimka potvrzuje pravidlo, ve hře se skutečně
tak říkajíc „zakysnout“ dá. Pokud přijdou na řadu souboje, potom už
nemáte mnoho možností. Útočné klávesy jsou tři, přičemž jedna odkopává
nepřátele a zbylé dvě vytvářejí sečné údery, navíc jednou klávesou
se bráníte a pokud ji během napadení držíte, nepřítel vás nemůže ani
zranit, natož potom zabít. Inteligence strážců a zbylé havěti, jako jsou
žebráci, zloději, nemocní leprou, malárií a další je tak nízká, že ji
nelze ani slovy vyjádřit. Všechno mají na starost automatické skripty, spouštějící
pohyb v přesně daných trajektoriích. Jakmile do ní vstoupíte je zle a začíná
boj nebo zběsilý úprk a smrt. Nepřátelé reaguje mnohdy naprosto nesmyslně
a nelogicky, mnohdy vás totiž nepřítel zaeviduje, aniž byste způsobili
sebemenší hluk, nebo byli spatřeni. Podotýkám, že podobné laskominky se
objevují pouze v případech, kdy to nejméně čekáte a výsledkem nemůže být
nic jiného než vaše okamžitá smrt. Bohužel zbraní máte až žalostně málo,
dýk, sekyra, kuš, meč a pravítko, to nejsou zrovna ty nejúčinnější
zbraně ani tehdy, vezmu-li v potaz, že se nacházíte ve středověku.
Pomocnými artefakty jsou potom nášlapné smrtící hřebíky a pískání na
píšťalku, lákající strážce a havěť. Pozor si dávejte na kaluže vody,
vína, krve, prostě čehokoliv, stačí jen botkou lehce zavadit o rozlitou
tekutinu a rázem vás překvapí tlupa až podezřele hbitých stráží, na
druhé straně je téměř šokující, že vašeho poskakování přímo před
zraky strážných s těmito někdy ani nehnulo, pokud se ovšem
nedostanete do jejich vymezeného zorného pole. Pokud dáte na moji radu, zálohujte
si často rozehrávky, ukládacích slotů je sice pouze pět, takže je musíte
postupně přepisovat, ale nervy máte jen jedny. Krom tohoto „nevyladěného“
ukládání je možné používat i rychlé uložení klávesou F5 a zpětné
nahrání F9, ale pokud hru přerušíte, ani jedno nefunguje a vracíte se na
poslední pevně uložený „save“. Navíc se totiž celkem běžně zabité
postavy probouzí nečekaně k životu, útočníci přestávají útočit,
kamerový systém zabírá něco úplně jiného než by měl, zkrátka mnohdy
se nestačíte divit, co se to vlastně kolem vás děje. Domnívám se, že to
podstatné o hře jsem vám již řekla, i když by se o ní dalo napsat mnohem
více, ať už v kladném, či záporném slova smyslu, raději už přistoupím
k návodu samotnému.
I. úroveň
Hlavní úkoly:
- Najít Jasquese D La Ferrierese
- nalézt medailon,
- nalézt knihu s adresou
Jacquesova přítele sira Oliviera de Malebourch.
Poté, co skončí úvodní animace, ve které spatříte váš
první, sice dokonaný zlodějský kousek, ale kdy vás nakonec na útěku chytí
stráže a uvrhnou vás do vězení, ocitnete se uzavřeni ve vězeňské cele.
Stoupněte si tedy vlevo ode dveří a zapískejte, tak s vyhrůžkami přijde
stráž, otevře dveře (nesmí vás spatřit, nestůjte tudíž v jejím
zorném úhlu), projděte opatrně za jejími zády dveřmi, tak v animaci
spatříte udivený „ksicht“ strážce, zabouchnete za ním dveře cely a v reále
se ocitnete na chodbě. Projděte kaluží vody, tak vyplašíte krysy, pokračujte
až na konec chodby a projděte dveřmi (mezerník). V chodbě zabočte
doleva, proběhněte kolem strážce lomenou chodbou až ke dveřím, otočte se
a stoupněte si k ním zády, tak na vás stráž mečem nemůže, jakmile
k vám doběhne, ubijte ho rukama a kopanci (Home, Ctrl a mezerník).
Narovnejte se (Home), projděte dveřmi do další místnosti a schovejte se před
stráží za dřevěnou přepážku s kopími, poté pískněte na píšťalku
(Page Down a poté Page Up) a jakmile se půjde strážce podívat, co se to děje,
oběhněte přepážku zprava a rychle projděte dveřmi do další chodby
(mezerník). V chodbě zabočte doprava, na jejím konci projděte dalšími
dveřmi, oběhněte sedící stráž zleva a kolem stolu doprava utečte pryč
dveřmi do chodby, utíkejte dopředu až k dalším dveřím. Opět se k nim
otočte zády, doběhnuvší stráže k vám jsou tak zcela bezmocné a
ubijte je rukama a kopanci nohou (Home, Ctrl a mezerník). Projděte poté dveřmi
a tiše přistupte k sedící stráži, kterou již známým způsobem umlaťte,
jděte doprava, vyhněte se kalužím, ať nevzbudíte dvě spící stráže a
na konci projděte dveřmi doleva. Seběhněte dolů po schodišti, odbočte
doprava, schovejte se za druhou zídku vlevo před schody, počkejte si na stráž
a opět ji ubijte rukama a kopanci, tady na vás opět nemůže. Přibližte se
ke dveřím, tak se spustí animace, v níž spatříte, jak inkvizitor mučí
templáře sira Jacquese, aby z něj vytáhl přiznání. Jakmile se
ocitnete v reále, schovejte se za zídku vpravo (levý Shift) a poté co
stráž odejde, vstupte do dveří. Opět spatříte krátkou animaci, v níž
vás sir Jacques pořádá, abyste našli jeho medailon a odnesli ho jeho příteli
Olivierovi, adresu ale musíte zjistit sami, mají ji inkvizitoři na
pergamenech v kanceláři. Po skončení animace projděte dál dveřmi do
chodby, vyběhněte po schodišti nahoru a přede dveřmi seberte lucernu (obr.1),
tu potřebujete, jinak byste dál nedošli. Nyní sice lze postupovat i jinak, já
však radím, abyste se vrátili zpět ke schodišti a nyní si to zamířili po
schodišti až dolů. Projděte potichu a kradmo dveřmi (levý Ctrl), zastavte
se, nesmíte se dostat strážnému do jeho zorného pole. Projděte dveřmi
vpravo a seběhněte dolů po dalším schodišti, opět potichu vstupte dveřmi
do další místnosti, opět pozor, ať se nedostanete do zorného pole stráží,
potichu (levý Ctrl) přejděte na druhý konec místnosti až ke spící stráži,
kde u ní seberte ze země klíč. Nyní se stejně pokradmu vraťte zpět přes
dveře, kterými jste sem přišli zpět do chodby až do místnosti, kde stráž
mučí vězně, který chvílemi křičí bolestí. Pližte se kolem mučitele,
ale jen tehdy, pokud mučený řve bolestí, tak si vás katan nevšimne. Projděte
tímto způsobem až na druhou stranu místnosti, projděte přes chodbu k druhým
dveřím, otevřete inventář (Tab) a vyberte klíč, tak dveře otevřete a
projděte jimi. V místnosti je tma jak v pytli, takže si otevřete
stejným způsobem inventář, seberte svítilnu a tak si posvítíte. Zde jsou
dvě louče, použijte tedy svítilnu z inventáře (vyhledejte si ji pomocí
kláves Page Down) a zapalte louče tak, že k nim přistoupíte a použijete
klávesu Page Up. Nyní je světla dost, takže skryjte svítilnu a přejděte přes
místnost na druhou stranu, pozor ať nespadnete do některé z několika děr
v podlaze, přejděte až ke druhým dveřím. Pokud se vám podařilo louče
zapálit, potom svítilnu vraťte zpět do inventáře (Page Up) a dveře si
otevřete a projděte jimi (mezerník). Pokračujte opatrně dál, přibližte
se opatrně ke strážci a rychle se ho zbavte, je překvapený a nebude klást
větší odpor. Vstupte do první vězeňské kobky vlevo, zde použijte fígl
ze začátku hry, nejdříve seberte kameny a pak zapískejte, jakmile stráž
vejde, opatrně se kolem ní propližte ven, tentokrát dveře za ní
nezamknete, takže se dál chovejte tiše.Odbočte do chodby vlevo, posbírejte
v přilehlých celách kameny, v poslední cele je ve výklenku vámi
hledaný medailon. Vraťte se zpět, pokud jste stráž nezlikvidovali, nachází
se jinde, nyní ji můžete známým způsobem zezadu ubít, lze se jí ale i
opatrně vyhnout, zmást stráž lze i házením kamínku jinými směry, než
kterými chcete pokračovat. Vracejte se zpět, tak se spustí animace a vězeň
vám prozradí, kudy se dá utéci, bude chtít abyste mu otevřeli mříže, prý
vám cestu ukáže. Jelikož mu ale nevyhovíte, přivolá na vás stráž,
rychle tedy prchejte vpřed. Tak doběhnete až ke schodišti, po kterém vyběhněte
dvakrát po sobě nahoru, ocitnete se ve dveřích, před kterými jste před
chvíli sebrali lucernu. Projděte do další místnosti, vyhněte se zornému
poli mnicha, už dřívějška víte, že mnicha zabít nelze, ani on nemůže
zabít vás, ale pokud vás zmerčí, přivolá na vás stráž. Jakmile
projdete do tmavé místnosti, rozsviťte si lucernu, přejděte do další. Zde
lucernu zasuňte, je zde sice pološero, ale budete muset posouvat bedny a s lucernou
v ruce by vám to nešlo. Bedny přesuňte tak, abyste ve zdi odkryli
otvor, poté se skrčte a prolezte dírou ve zdi do vedlejší místnosti, více
než popis vám poslouží obrázek (obr.2).
Ocitnete se v místnosti, tichým krokem a velice opatrně se pližte kolem
knihovny tak, ať se nedostanete do zorného pole strážce, na konci odbočte
dvakrát doleva a tiše pokračujte ke dveřím, kterými projděte. Opět tichým
krokem pokračujte doleva ke stráži a schovejte se za výklenek vpravo, poté
co kolem vás stráž přejde, tiše pokračujte chodbou vpřed, odbočte
doprava a projděte dál do knihovny dveřmi vpravo. Zde je několik mnichů,
projít se dá jen tehdy, pokud se nedostanete do jejich zorného pole, což je
poměrně obtížné. Snadnější je odbočit za dveřmi doprava, vyskočit na
bednu a po regálech přeskákat doleva na druhou stranu, kde seskočte na
bednu, z ní seberte kýtu masa, otevřete si inventář a maso snězte,
tak si doplníte zdraví na maximum. Slezte z bedny a projděte dalšími
dveřmi doleva, ocitnete se v místnosti s mnichy, čtoucími z knih.
Opatrně a tiše je obejděte, projděte protějšími dveřmi, v místnosti
se nachází stráž, otočená k vám zády. Skolte ji kopanci a bitím,
jednak máte doplněné zdraví a navíc bude tak zaskočena, že se nezmůže
ani na ten nejmenší vás ohrožující odpor. Pokračujte levou stranou na
konec místnosti, kde seberte knihu a v inventáři si ji přečtěte, získáte
tak jméno a adresu Jacquesova přítele sira Oliviera de Malebourch v ulici
De La Altre Fumant. Vraťte se do místnosti s mnichy, pokud jste dali na
moji radu a stráž ve vedlejší místnosti zlikvidovali, už nemusíte být
opatrní, ať si vyřvávají, jak je jim libo, nic platné jim to nebude. Projděte
do chodby dveřmi vpravo, v ní odbočte doprava a projděte i protějšími dveřmi.
Tak se spustí animace, v níž seskočíte do „latríny“, proplavete dál
smrdutou stokou a vytáhnete se nahoru, kde seberete mrtvé stráži dýku a získáte
tak svoji první, i když ne moc účinnou zbraň, ale lepší něco, než holé
ruce.
II. úroveň
Hlavní úkoly:
- Krást na ulici vše,
jako straka
- schovávat se před
nepřáteli
- dojít na Dvůr zázraků
- přinést získaný
medailon siru Olivierovi de Malebourchovi
Jakmile se ocitnete v reále, vydejte se doprava a v
pravém koutě u zdi na podlaze seberte několik kaménků. Poté se vraťte a
pokračujte doleva, narazíte na stráž, otočenou k vám zády. Počkejte,
až stráž poodejde doleva a tichým krokem se vydejte za ní, před bránou se
přitiskněte k levé zdi (levý Shift) a počkejte, až se bude stráž
vracet zpět na svůj původní post. Podotýká, že se strážnými nemá cenu
bojovat, jsou nyní mnohem silnější, než předcházející, dále musíte
stráž oklamat, aby vás nespatřila, můžete ji i zabít, ale to vám
nedoporučuji. Pokud vás totiž stráž zmerčí, brána před vámi se neotevře.
Jestliže jste se tedy zbavili strážného, projděte bránou a pokračujte
doleva, vpravo před vámi si promluvte se žebravým mrzáčkem, dozvíte se od
něj, že veliký vůdce gangu Coher vás již netrpělivě očekává. Tichým
krokem pokračujte vpřed, držte se v zádech další stráži a v pravý
čas se přitiskněte k levé zdi a nechejte stráž přejít kolem vás,
teprve potom pokračujte dál, nesmíte se dostat do jeho zorného pole. Jděte
vpřed a stejným způsobem oklamete i druhou stráž, pokračujte dopředu ke
stráži za sudy. Zdálky již vidíte, že má v merku tři zorná pole,
která střídavě prohlíží. Takže jděte tichým krokem skrčeni k sudům
a kryjte se za nimi tak, že budete přebíhat jenom tehdy, když se stráž
bude dívat jinam, než před vás. Tímto způsobem se tichým krokem dostanete
až ke dveřím, pokud všechny stráže neoklamete a na jejich zabití nemáte
dost sil, opět dveře před vámi neotevřete. Jestli jste se dostali ke dveřím,
aniž by vás stráže spatřili, projděte jimi a po krátké animaci se
ocitnete na rozsáhlém náměstíčku, které je hlídáno čtyřmi strážnými,
samozřejmě, že vás nesmějí spatřit. Tichým krokem se přibližte k prvnímu
strážnému, odbočte z vašeho pohledu doprava, pozor ať nešlápnete do
některé z kaluží a pližte se kolem zdi vpřed. Počkejte, až druhý
strážný poodejde a bude k vám otočený zády, pak rychle se přesuňte
doprava na další stranu náměstí. Pokračujte vpřed, vběhněte do uličky
a pokračujte dopředu, tak se spustí animace a v ní vás napadnou dva
hrdlořezové, ty už musíte v reále zabít, jinak to nejde. Poté pokračujte
dál uličkou doleva, tak dojdete k malému náměstíčku. Vlevo spí stráž
a druhá přechází kolem, takže se potichu vydejte kolem pravé zdi dopředu,
vyhýbejte se kalužím, na konci odbočte vlevo, jděte vpřed a kryjte se za
sudy, tak dojdete ke dveřím, kterými projděte. Nyní jste se konečně
ocitli na Dvoře zázraků, popojděte dopředu a zatočte k trůnu, na
které sedí veliký vůdce zlodějského gangu Coher, se kterým si promluvte.
Má sice chuť vás zabít, nicméně poté, jak ho přejde vztek, dá vám za
úkol okrást muže, opřeného o dřevěný sloupek. Přehněte tedy na druhou
stranu, přibližte se k tomuto muži, obejděte
ho tak, ať se natočí a obnaží vám tak jeho měšec, poté k němu
přistupte zezadu, použijte zlodějský nůž z inventáře (vyberte ho
pomocí Page Down) a uřízněte měšec (Page Up). Vraťte se ke Coherovi a z inventáře
mu odcizený měšec předejte, dostanete další úkol, okrást stále prskajícího
a nadávajícího lupiče, pobíhajícího vztekle po celém nádvoří. Takže
si ho najděte, ten je ale opatrnější, jakmile vás zmerčí, na svém měšci
s penězi si podrží ruku. Musíte se tedy k němu přiblížit tichým
krokem zezadu, tak měšec nebude přidržovat a stejným způsobem, jako tím
prvnmí, mu měšec odřízněte a doneste Coherovi. Nyní již sklidíte uznání,
Coher vstane a vyzve vás k následování, jděte tedy za ním na druhou
stranu dvora a vstupte do dveří, před kterými na vás už čeká, tak vstoupí
za vámi. V místnosti vám vysvětlí Coher, co od vás chce, seberte tedy
ze stolku kostěný šperhák a použijte ho ne dveře. Objeví se dva zámky,
které musíte odemknout, použijte tedy kurzorovou šipku nahoru, poté šipku
doprava a zámky otevřete, projděte do místnosti a přistupte k truhle.
Tady už musíte odemknout tři zámky, tedy kurzorová klávesa dolů (obr.3),
poté doleva a opět dolů, tak truhlici otevřete a vyberte z ní všechny
předměty, získáte i obranné hvězdice, pokud je použijete, zraňují vás
dohánějící nepřátele, mnohdy je i usmrtí. Odemkněte si dveře, šipkami
doprava a doleva, vstupte do místnosti a zabijte vámi okradeného zabijáka dýkou,
použít můžete i hvězdice. Vstoupí za vámi Coher, poučí vás o tom, že
nyní jste vyškolený lupič, ale musíte mu odevzdávat určitý podíl z každého
lupu, nyní ještě máte ale další práci. Pokuste se Dvůr zázraků
opustit, ale zabiják, chránící východové dveře bude chtít po vás výkupné,
tedy 30 zlaťáků, takže si je musíte „obstarat“. Jděte k mužům,
sedícím u stolku a seberte jim z něj hromádku zlaťáků, získáte tak
prvních 10. Tito si to však nenechají líbit, takže je budete muset oba zabít.
Poté jděte k nyní již opuštěnému trůnu Cohera, za trůnem je třemi
zámky uzamčená truhlice, budete ji muset známým způsobem odemknout šperhákem.
Postup odmykaní zámku je kurzorová šipka nahoru, poté dolů a nakonec
doprava, po otevření truhlice seberte z ní dalších 10 zlaťáků.
Prozkoumejte dvůr, zde se prochází další brblající a vás odhánějící
zloděj, ke kterému se tiše přibližte zezadu a známým způsobem mu odřízněte
měšec, získali jste dalších 10 zlaťáků, což činí celkem 30 a to je přesně
částka, kterou potřebujete pro hlídajícího strážce u východu ze Dvora zázraků.
Jděte tedy k němu a zlaťáky mu předejte, odstoupí ode dveří, takže
si je otevřete a vyjděte ven na ulici. Před vámi je několik stráží s halapartnami,
nejdříve si otevřete inventář a uzenkami si doplňte zdraví na maximum.
Poté se tiše vydejte ke strážím, spustí se animace, v níž stráže
nadávají na těžkou službu a proklínají hlavního inkvizitora, po jejím
skončením popojděte ke strážím a z vašeho pohledu je obejděte při
zdi doprava. Jděte vpřed a promluvte si s mužem, opřeným o zeď a
zeptejte se ho, na bydliště Oliviera, odpoví vám, že by potřeboval několik
zlaťáků na „osvěžení paměti“. Pokračujte tedy dál, odbočte vpravo,
další stráže obejděte kolem bedny zleva a pokračujte uličkou doleva. Na
jejím konci zabočte doleva a promluvte si s mužem opřeným o zeď,
zeptejte se ho na totéž, ale jeho odpověď je k ničemu, postupovat dál
musíte zcela jinak. Pokračujte tedy dále dopředu, tak dojdete ke dvěma stojícím
chlapíkům, vlevo od nich ve slepé uličce na jednom ze sudů je chléb, částečně
doplňující vaše zdraví, poté ale pokračujte doprava. Narazíte na pobudu,
po krátké animaci vás bude chtít zabít, takže ho předejděte a zabijte vy
jeho. O kousek dál přechází nervózně další chlápek, počkejte až
odejde od kaluže, tiše se k němu přikraďte a známým způsobem mu
„odlehčete“ od jeho měšce s penězi, je v něm 10 zlaťáků.
Nyní se známou cestou vracejte zpět až k muži, který chtěl po vás
za informaci o bydlišti Oliviera zaplatit, stráže obejděte tentokrát opět
kolem bedny při zdi a dojděte až k chlapíkovi, kterému předejte peníze,
poví vám, že dům Oliviera má na vývěsním štítě kříž. Popojděte ještě
kousek zpět, dům lehce naleznete, po schůdcích vystoupejte ke dveřím
(pozor na to, dveře nevykazují žádnou aktivitu), na dveře použijte z inventáře
medailon, tak vstoupíte do Olivierova příbytku. Spustí se animace, v níž
vás Olivier „vyzpovídá“, nakonec vám uvěří a přislíbí vám peníze
výměnou za medailon. Do domu však vtrhnou zbrojnoši v čele s hlavním
inkvizitorem, Olivier vás ještě stačí uschovat, ale utřeli jste nos, nemáte
medailon, ani peníze. Od inkvizitora se dozvíte, že sir Jacques zemřel při
„výslechu“ na mučidlech, poté stráže Oliviera odvedou, ale inkvizitor
nechá dům hlídat strážemi. Po skončení animace si otevřete dveře za vašimi
zády a projděte jimi do druhé místnosti, ze stolu seberte uzenky, z inventáře
si chlebem doplňte zdraví, uzenky zatím šetřete na horší časy. Jděte ke
dveřím doleva, zkuste je otevřít, ale je zamčeno. Připravte si šperhák,
nyní musíte otevřít dva zámky, první kurzorovou klávesou šipka vlevo,
druhý potom kurzorovou klávesou šipkou nahoru, tak dveře odemknete a projděte
jimi do Olivierovy ložnice. Přistupte zprava k posteli a odtáhněte ji
co nejdále, tak se vám na jejím původním místě objevil poklop v podlaze.
Otevřete ho a z něj seberte sošku koně, poté se vraťte do předchozí
místnosti a všimněte si, že na pravé straně krbu je malý výklenek, na něj
položte koně z inventáře, teď jste si tedy otevřeli přístup do tajné
chodby. Skrčte se a vstupte do ní, ihned si ale rožněte lampu, je zde tma,
jako v pytli. Postupujte opatrně vpřed, stále si sviťte a vyhýbejte se
na zemi lidským kostem, při šlápnutí na některou z nich byste
ztratili podstatnou část vašeho drahocenného zdraví, lze je i opatrně přeskakovat
(levý alt]. Pokračujte tedy chodbou stále vpřed, zde zabloudit nemůžete,
tak dojdete na konci chodby k dalším dveřím, ale i ty jsou zamčené.
Takže nejdříve skryjte lampu, poté znovu použijte na dveře šperhák z inventáře,
na dva zámky použijte kurzorovou klávesu šipka vpravo a hned poté šipka
vlevo, takto zpřístupněnými dveřmi projděte do místnosti. Zde opět lampu
rozsviťte a zapalte s ní louč na zdi vpravo, lampu skryjte a velkou
bednu přetlačte dopředu až blízko ke dveřím (mezerník+kurzorová šipka),
poté dveřmi projděte. V animaci se ocitnete v další místnosti a
seberete Olivierův svitek s poznámkami, pokud si ho v inventáři přečtete,
zjistíte, že zde je ukryto zlato, ale bez medailonku poklad nenaleznete. V místnosti
je několik beden, vyberte si jednu z těch vyšších a přestrkejte ji
doleva k otvoru ve zdi a to přímo pod něj. Poté přesuňte tu nižší
bednu vlevo od té vyšší, na malou si vyskočte, z ní přeskočte na vyšší
a skrčte se, tak automaticky do otvoru vstoupíte (obr.4). Spustí se animace, v níž vás přepadne konkurenční
zlodějská parta a uvězní vás, jejich vůdce navíc pošle jednoho kumpána
k inkvizitorovi s tím, že vás vymění za hroudu stříbra.
III. Úroveň
Hlavní úkoly:
- Znovu získat zpět
medailon templářů
- získat lepší zbraň,
tedy meč
- uniknout cizí bandě
zlodějů
- zdrhnout Coherovi
- záchrana Oliviera
Po skončení animace se tudíž ocitnete uvězněni ve
sklepní místnosti a musíte se dostat ven, pokud nechcete sloužit jako výměnný
artikl mezi bandou zlodějů a inkvizitorem, který vás už hledá. V reále
se tudíž ocitnete ve vězení, bohužel u sebe nemáte žádné zbraně a všechny
předměty vám zloději rovněž pokradli, zbyla vám jen píšťalka, no s ní
toho tady moc nenaděláte. Popřetahujte všechny sudy tak, abyste se uvolnili
vlevo díru ve zdi, poté se skrčte a prolezte jí. Popojděte vpřed, spustí
se animace, v níž si přijde jeden zloděj načerpat víno do korbelu ze
sudu, ihned po jejím skončení se tichým krokem vydejte dál, odbočte doleva
a rychle, mnoho času tady nemáte, projděte dveřmi (pozor ať nešlápnete do
kaluží vína), který „žíznivec“ zapomněl za sebou zavřít. Opět se
spustí animace, po ní se ocitnete v místnosti, plné spících zlodějů.
Pližte se při zdi vpřed, vyhýbejte se cákancům vína, počítejte s tím,
že se může vrátit nahoru (ale nemusí) váš žíznivec zespodu. Na konci
odbočte doleva a mezi spícím a u stolu sedícím zlodějem se propližte až
do levého koutu místnosti, vlevo za pultem je na zemi poklop, který otevřete,
hned na to z něj vyberte všechny vám ukradené předměty. Tak se spustí
animace, ze které zjistíte, že stráže už si jdou pro vás, po jejím skončení
se připravte na boj, opusťte úkryt a pobijte všechny vzbudivší se zlodějě,
jsou ještě rozespalí takže zbavit se jich je velice snadné. Jakmile je všechny
zlikvidujete, posbírejte ze všech stolů uzeny a chléb, jděte ke dveřím
vlevo a použijte na ně šperhák, nyní budete muset odemknout čtyři zámky,
první kurzorová šipka vlevo, poté šipka vpravo, nato šipka nahoru a
nakonec šipka dolů, tak dveřmi projdete. V nastávající animaci se opět
ocitnete před Coherem, bude po vás chtít podíl na lupu, ale budete tvrdit,
že jste se do Olivierova domu nedostali. „Práskne“ vás ale žebrák, který
vás viděl do Olivierova domu vstoupit, dostanete nějakým „přemlouvátkem“
po kebuli a jste v limbu. Po probuzení se v reále zjistíte, že
jste opět uvězněni ve sklepení, opět bez všech předmětů a beze zbraní.
Hledají vás dva strážci, které postupně ukopejte a ubijte rukama, nejsou
tak silní, jak vypadají a navíc jsou hloupí a pomalí. Jděte ke dveřím a
projděte jimi na dvůr. Nyní tedy musíte nejdříve získat zpět své věci
a zbraně. Jděte k trůnu Cohera a zabijte oba jeho nohsledy, jsou opět
slabší, takže je lehce ubijete rukama. Jakmile se pustíte do boje, Coher
odejde a poté co se zbavíte obou jeho goril, jděte doprostřed dvorku a
vysypte na zem hromádku hřebíků. Jděte k muži sedícímu za stolem,
vstupte do jeho zorného pole a nebojujte, ale utíkejte před ním, motejte se
kolem hřebíků a tak se na nich sám zabije. Takto tedy vyčistěte od nepřátel
celý dvůr, zbavíte se všech lehce bez boje, jen musíte dávat pozor, abyste
na hřebíky nešlápli sami. Je to veselá honička, pokud budete šikovní a
obratní, všichni nepřátelé pokapou jako mouchy. Jděte ke dveřím a zkuste
projít ven kolem obrovského strážce, nepustí vás a bude chtít po vás víno.
Jděte k ženě, stojící za stánkem a seberte soudek s vínem, druhý
najdete na stolku, za kterým seděl zloděj. Kousek odtud je na podlážce
uzenina, prohledejte raději celý dvůr, poté jděte za zídku vlevo, zem do
uličky je plná zle zraňujících střepů. Plížit se musíte opatrně, vyhýbat
se střepům na zemi, pokuste se je i přeskakovat, pokud vás přece jen zraní,
použijte z inventáře uzenku (měli byste tam mít alespoň dvě). Na
konci seberte ze stolku další uzenky a třetí soudek vína, opatrně se
vracejte zpět a jděte znovu k Valehrachovi, jenž hlídá dveře, vedoucí
ven ze Dvora zázraků. Postupně do něj nalijte všechny tři soudky vína,
tak sebou praští na zem na mol opilý. Přistupte ke dveřím a nyní je otevřete
šperhákem, první zámek šipka vlevo, druhý šipka vpravo, poté šipka
nahoru a znovu šipka nahoru, tak dveřmi projdete. Spustí se animace, poté se
objevíte za vraty, kde seberte meč, konečně máte pořádnou zbraň a nemusíte
se obávat stráží, dvě zvládnete levou rukou. Navolte si jako zbraň meč (End),
tiše přistupte zezadu ke strážnému a rozsekejte ho napadrť. Poté pokračujte
doleva a hned nato doprava, narazíte na několik stráží, těm se vyhněte
zleva a zabočte do uličky vlevo. Jděte vpřed, po krátké animaci budete
napadeni třemi pobudy, zlikvidujte je mečem. Odbočte doleva, na konci u zdi
ze sudu seberte chléb a vracejte se nazpět. V cestě vám stojí stráž,
rozsekejte ji na nudle, poté hned i tři další, které jí přiběhnou na
pomoc, pokračujte dál kolem tlouštíka, z další animace zjistíte, že
se k vám blíží čtyři strážní, s těmi už bojovat nelze, mají
halapartny a na ně váš meč nestačí. V reále rychle utíkejte zpět
doleva až na konec, kde se přitiskněte ke zdi a počkejte, až jeden strážný
přijde k vám, pak kolem něj tiše proklouzněte dopředu. Opatrně jděte
vpřed a dávejte pozor, ať se nedostanete do zorného pole rozestavěných stráží
a opatrně mezi nimi proklouzněte, pokračujte vpřed. Před vámi je poslední
stráž, těsně před ní odbočte doprava a přesuňte si bednu k lešení,
poté na ni vyskočte a po lešení doleva se dostanete přímo nad strážného
a vstoupíte do soudního dvora. Opatrně a tiše se protáhněte mezi mnichy až
ke strážnému, kterého skolte mečem, můžete být bez obav, neboť mniši
jsou naprosto neškodní a navíc tentokráte ani na vás další stráž nepřivolají.
Nyní musíte šperhákem odemknout zámky u dveří vlevo, což provedete
kurzorovou šipkou dolů, poté
nahoru a nakonec vpravo, tak dveřmi projdete. Ocitli jste se naprosto v tmavé
místnosti, takže se rozsviťte vaši lampu, přeskočte doleva přes silně
zraňující střepy na podlaze (levý Alt+šipka vlevo), svítilnou zapalte louč,
poté ji skryjte a jděte k dalším dveřím (obr.5),
i ty musíte otevřít šperhákem, tedy šipka vlevo, šipka vpravo a nakonec
šipka dolů, poté jimi projděte a rychle se schovejte za bednu vpravo, opatrně
se přesuňte do další místnosti dveřmi vpravo, před tím se ještě můžete
pokusit sebrat tiše ze stolu chléb. V místnosti se nacházejí dvě stráže,
ty vám už doporučuji zabít mečem, neboť se špatně obcházejí, nebo
velice těžko ode dveří odlákávají, poté co projdete dveřmi, seběhněte
po schodech, projděte dalšími dveřmi. Nyní se nacházíte ve čtvercové
chodbě, odkud vedou dveře do vězeňských cel a jedny do mučírny. Skolte mečem
první stráž, poté i druhou která jí přiběhne na pomoc, zde jiné řešení
skutečně neexistuje. Poté se opatrně přibližte ze zadu ke strážím v chodbě,
i ty velice lehce zdoláte mečem. Poté si šperhákem odemkněte dveře od
uzamčené cely, šipkou doprava, šipkou nahoru a nakonec šipkou vpravo, v cele
naleznete chléb. Vyjděte ven a prohledejte ještě i otevřené cely, nějaký
ten další chléb určitě najdete. Teprve potom si otevřete dřevěné dveře
od mučírny, jsou naproti jedné z cel, vstupte dovnitř a rychle zabijte
katana, mučícího Oliviera, tak Oliviera osvobodíte. V animaci ho budete
chtít vyvést ven na svobodu, budou vás chtít polapit stráže, ale ještě
stačíte přibouchnout a zamknout za sebou mříže, jeden ze strážců však
mezi mřížemi Oliviera zastřelí z kuše. Po další delší animaci se
nakonec vyjedete splnit přání umírajícího Oliviera, odjedete na koni ven z Paříže
do opatství, ve kterém sídlí sir Pier de Aumont.
IV. Úroveň
Hlavní úkoly:
- Zjistit vše o
Pieerre de Aumontovi a o pokladě Templářů
- prozkoumat kryptu a
oltář
- získejte co nejvíce
informací
Poté, co se ocitnete v reálu, popojděte dopředu a
promluvte si s prvním řadovým mnichem, po krátkém rozhovoru vás
dovede k bratru Anselmovi, takže ho následujte, ale nejdříve mu ale
budete muset odevzdat všechny vaše zbraně. Jakmile vás k němu dovede,
v animaci si s ním promluvíte, od něj se ale dozvíte, že vámi
hledaný de Aumont už nežije, neboť zemřel na cestě následkem nějaké
hrozné tropické nemoci. Požádáte ho, zda-li byste si nemohli v klášteře
alespoň odpočinout, neboť se cítíte být velice unaveni, což vám dovolí.
V reále si znovu promluvte s mnichem, který vás sem doprovodil,
zeptejte se ho na de Aumonta, ale nic prý o něm skutečně neví. Vraťte se
tedy zpět na klášterní nádvoří, odbočte doleva a poslední dveře vpravo
jsou od kuchyně, vejděte tedy dovnitř. Zde si promluvte s mnichem, od něj
se dozvíte, kde měl de Aumont svoji místnost a osobní věci. Vyjděte tudíž
ven, dejte se doprava, na konci doleva a vstupte do posledních dveří vpravo,
od kterých po vašem rozhovoru odešel mnich. Ocitnete se v chodbě a na
první dveře vpravo použijte váš šperhák, zámky na dveřích otevřete
postupně šipkou nahoru, dolů, opět dolů a nakonec vlevo. V ložnici
seberte ze země dokument, přečtěte si ho v inventáři, moc moudří z něj
sice nebudete, zato ale v animaci spatříte, od kterého vchodu odešli
mniši, vydejte se tudíž tam. Vyjděte ven, zabočte doleva, pokračujte
chodbou doleva a vstupte do posledních dveří vlevo. Jděte k protějším
dveřím a otevřete je pomocí šperháku tentokráte šipkou vlevo, opět
vlevo a poslední zámek šipkou vpravo, vejděte dovnitř, ale někdo se vás
bude snažit zabít, shodí vám na hlavu kámen, ale v poslední chvíli vás
zachrání mnich Arminius, po krátké animaci se ocitnete v jeho pokoji.
Jděte do místnosti, za jejichž dveřmi vás chtěl někdo zbavit života
balvanem, seběhněte dolů do krypty, kterou si prohlédněte, no zatím zde
nic nenaděláte. Po skončení animace se vydejte do studovny za mnichem
Arminiusem na druhou stranu kláštera, promluvte si s ním a po skončení
rozhovoru od něj obdržíte svitek, který si přečtěte v inventáři,
tak se dozvíte něco o čtyřech záhadných kamenech, které budete muset najít.
Vyjděte tedy ven na nádvoří, sejděte do atria, běžte k sudu a z něj
seberte vodní kámen. Nyní jděte do kuchyně, tam už jste byli, uvnitř
seberte ze stolku chléb a vpravo od krbu si vyskočte na sud a z krbu
seberte kámen ohně, s mnichem je zbytečné mluvit, blábolí jen
nesmysly. Vyjděte z kuchyně ven, ptejte se mnichů na kameny, musí vám
odpovědět, že je to tajemství, o kterém se s vámi nehodlají dělit.
Teprve potom se vydejte do studovny za Arminiusem a promluvte si s ním,
dozvíte se od něj něco o historii kamenů a obdržíte od něj kámen
vzduchu. Opětovně si s ním pohovořte, poví vám něco o správném
rozložení kamenů na oltáři a o knize, ve které je uložen plánek jejich
uspořádání. Z truhly naproti vlevo od Arminiuse tuto knihu seberte, v inventáři
si ji prohlédněte, prozkoumejte plánek a vyjděte ven na klášterní nádvoří.
Kudy se dá vejít do krypty, to už víte také, i tam jste už byli, takže se
tam vydejte. Po vstupu do krypty popojděte vpřed a za posledním sloupem
vpravo je truhlice, z ní seberte poslední kámen, tedy kámen země a
projděte otvorem ve zdi směrem k oltáři. Před oltářem jsou tři
podstavce, vlevo, vpravo a před vámi, poslední čtvrtý je na podlaze dole.
Na podstavec vlevo položte kámen vzduchu, na ten před vámi kámen ohně, na
pravý kámen vody a na podstavec na zemi kámen země, tak posunete hrobku a zpřístupníte
si tajnou chodbu, do které vstupte (obr.6).
Ihned si rožněte lucernu, chovejte se tiše, netropte hluk, jděte vpřed,
odbočte vpravo, poté znovu vpravo, nato doleva, přeskočte díru v podlaze,
jen pozor, ať do ní nezahučíte. Pokračujte doleva, opatrně obejděte několik
dalších děr v podlaze, jděte stále dopředu. Tak dojdete do malé tmavé
jeskyňky, před vámi je tmavá chodba, vlevo od ní zapalte svítilnou louč a
vstupte dveřmi do chodby. Stále si sviťte lucernou, jděte dopředu, přejděte
opatrně po lávce a odbočte doleva, můžete zapálit další louč, ale hlavně
projděte dveřmi. Ocitli jste se v malé jeskyňce s podivným magickým
obrazcem na zemi, přistupte k soše, nacházející se po levé straně a
použijte na ni templářský medailon z vašeho inventáře, Poté se vraťte,
projděte dveřmi, kterými jste sem vešli a po krátké animaci se ocitnete
znovu na klášterním nádvoří. V reále se ihned vydejte za Arminiusem
a povyprávějte mu o vašich posledních zážitcích, dozvíte se, že jste zřejmě
v poslední jeskyni objevili sochu bohyně Baphomet. Vlevo od stěny odtlačte
skříň a vstupte do otvoru ve zdi, v animaci projdete i s Arminiusem do
tajné místnosti, poznáte sochu, kterou jste viděli již v jeskyni, ano,
je to Baphomet. I do této vložte medailon templářů, tak se spustí další
animace, ve které se s vámi Arminius rozloučí a pošle vás zpět do Paříže,
kde máte vyhledat slečnu Blanku, dceru de Aumonta.
V. Úroveň
Hlavní úkoly:
- Najít Blanku de Amant
- odolat morové nákaze
- zachránit Blanku i sebe před vrchním inkvizitorem a jeho pochopy
Již po cestě na koni do Paříže jste zjistili, že projíždíte
zdevastovanou krajinou, v které řádí velice nebezpečná epidemie, tedy
černý mor. Poté, co se ocitnete v reále na pařížském náměstí,
promluvte si s prvním mužem, dozvíte se, že ani město nebylo ušetřeno
tohoto smrtelného onemocnění. Před vámi se nachází několik strážných,
zde doporučuji se jim nevyhýbat, ale volit přímý boj, neboť tady budete
muset plnit více úkolů a zbytečně by se vám pletli do cesty a navíc by vás
i ohrožovali na životě. Volte taktiku boje vždy s jednou stráží, přičemž
si chraňte záda, opření o zeď, či vrata, tak lehce vždy zvítězíte, aniž
byste sami obdrželi nějaký ten šrám. Jakmile tedy pobijete stráže před vámi,
jděte vpřed a zabočte doprava do podchodu, i zde vyčistěte celé náměstíčko
od stráží. Vracejte se zpět, projděte nazpět podchodem, odbočte doprava a
pokračujte dopředu, i zde narazíte na zbytek stráží, které rovněž
zlikvidujte mečem. Na konci uličky stojí o zeď opřený chlapík, promluvte
si s ním a zeptejte se ho na ulici Saint-Eloi, dozvíte se od něj, že ho
jeho matka zplodila naprosto bez paměti, ale za 30 zlaťáků by paměť získal,
vyděrač jeden. Takže se vracejte zpět a hledejte chlápka s měšcem,
prochází se po celém prostranství a promenáduje se po náměstích,
zastavuje se jen na dvou postech. Přibližte se tedy k němu na jednom z postů,
kde ráčil zastavit, kradmo zezadu a nožem z inventáře ho o měšec
„odlehčete“, získali jste potřebných 30 zlatých. S nimi se vydejte
za tím vyděračem bez paměti a předejte mu je, paměť se mu vrátí a poví
vám, abyste vyhledali prostitutku jménem Marciole. Vraťte se tudíž zpět na
velké náměstí, projděte podchodem doprava a vpravo si promluvte s prostitutkou,
se kterou si domlouvá kšeft zřejmě její budoucí „zákazník“. Ta vám
poví, kde se Marciole nachází. Takže se vydejte od ní doleva, zabočte
vpravo a poslední prostitutka je vámi hledaná Marciole, promluvte si s ní.
Slíbí vám, že se vám bude plně věnovat, ale její kompletní služby stojí
plných 50 zlatých. Vraťte se tedy o kousek zpět, zde se prochází další
„křupan“, kterého stejným způsobem připravte o měšec, potřebných 50
zlatých je teď vašich. Vydejte se k Marciole a peníze ji předejte, tak
se dozvíte, kde se nachází vámi hledaná ulice a dle animace budete zřejmě
i „kompletně obslouženi“ :-). Vraťte se tedy na náměstí, na kterém se
nachází pahýl stromu, zabočte doprava a pokračujte až na konec, kde projděte
dál nyní již zpřístupněnými dveřmi. Popojděte vpřed, odbočte doleva,
zastaví vás hrdlořez, který se vám postaví do cesty a prý vás pustí jen
tehdy, pokud se vykoupíte, požaduje po vás 30 zlatých. Nevěřte mu, je to
vrah a lhář, stejně by vás zabil, vraťte se kousek zpět, připravte si meč
a vrhněte se na něj, jen si kryjte záda a ustupujte, neboť mu přispěchají
na pomoc další dva jeho kumpáni, které samozřejmě skolte také. Pokračujte
doprava, od zdi odtáhněte dvě bedny, přistupte k otvoru ve zdi za nimi,
tak se automaticky ocitnete na druhé straně zdi. Pokračujte dopředu, zabočte
doleva do podchodu a znovu doleva, dvou civilistů si nevšímejte, jděte vpřed,
tak se spustí animace, ve které si vás všimne jeden ze strážců. Po jejím
skončení rychle seberte kuši, opřenou o sud a pomocí ni rychle zlikvidujte
všechny stráže, je to velice jednoduché, střílíte mezerníkem a kuší
pohybujete do všech stran pomocí vaší myši (obr.7),
jen musíte být dostatečně rychlí a dobře mířit. Jakmile se zbavíte stráží,
jděte mírně doprava a vstupte do dveří, tak se setkáte s alchymistou
Bérangerem, je vám vděčný za to, že jste ho zachránili před strážemi a
poví vám, že Blanku odvedli do kláštera v Carmelite a dá vám
ochrannou masku proti moru, pokud ji použijete a budete mít v ní
dostatek bylinek, na určitý čas vás ochrání před nákazou morem. Po skončení
animace si nasaďte masku, v inventáři byste měli mít 256 bylinek, na
obrazovce se vám objevil pod vaším ukazatelem zdraví další ukazatel, kterým
je délka účinku ochrany před morem. Vydejte se dopředu kolem mrtvoly muže,
pokračujte dopředu, zabočte doleva a hned doprava kolem oběšence dojděte až
k bednám. Tyto si přitáhněte k sobě, stoupněte si k otvoru
ve zdi, který jste si takto zpřístupnili a tak se automaticky přenesete na
druhou stranu zdi, zde už masku proti moru nepotřebujete. Jděte vpřed, strážného,
otočeného k vám zády, sejměte z kuše, další šípy do kuše už
nemáte, takže další stráže obejděte opatrně zprava. Pokračujte k osamělé
stráži, tiše k ní přistupte, otočte se zpět do uličky ke třem strážím,
které jste obešli a hoďte tam kamének, tak stráž odejde a uvolní vám
cestu, nyní se vydejte doleva. Další stráže už vás spatřit nemohou,
projděte tedy opatrně kolem nich, odbočte doleva a šperhákem si na konci
uličky odemkněte zámky u dveří od kláštera, kurzorové šipky vlevo,
vlevo, dolů a vpravo, tak v animaci vstoupíte dovnitř. Rozsypte po zemi
hřebíky, zezadu vstupte do zorného pole strážného, jakmile se k vám
rozběhne, utíkejte před ním, vyhýbejte se hřebům a navádějte ho tak,
aby na nich sám zahynul. Poté ze stolku seberte chléb a ostatní předměty
na stole, projděte dalšími dveřmi. Další stráž zlikvidujte opět pomocí
po zemi rozházených hřebů, jen nezapomínejte, že házíte hřebíky
nikoliv dopředu, ale za sebe, takže se otočte ke stráži zády, rozhoďte hřeby
po podlaze, vyprovokujte stráž k pronásledování, tak se tato oddělá
na hřebících opět sama. Nyní již šípy do kuše máte, takže dveřmi
vpravo vstupte do zahrady, skolte kuší stráž, za studní seberte ze země
kaménky a projděte dál dveřmi vlevo. V místnosti se nachází jeptiška,
přikraďte se k ní tiše zezadu a omračte ji hůlkou z vašeho
inventáře, musíte se ale trefit přesně, jinak po chvíli vstane a přivolá
stráž. Nyní už můžete projít dveřmi na klášterní nádvoří, počkejte
chvíli, než vlevo odkvačí stráž, poté se tam vydejte a na konci projděte
dveřmi do prádelny. Uvnitř je další jeptiška, i tu vezměte hůlkou po
kebuli, poté seberte z regálů šat jeptišky a v inventáři se do
něj převlečte, vyjděte na nádvoří, teď si vás stráže všímat
nebudou. Jděte po nádvoří doleva, o kus dál jsou dveře od kuchyně,
vstupte dovnitř, jeptišky si rovněž nevšímejte, ať brebentí co chce, ze
stolku seberte uzenky a tác s jídlem, vyjděte zpět na nádvoří, jděte
doleva a na konci si vstupte do dveří, vedoucích k vězení. Dojděte až
ke strážným, v animaci vás tyto pustí k uvězněné Blance,
kterou vyvedete ven, ale narazíte na vrchního inkvizitora a jeho pochopy, kteří
vás budou chtít zatknout. Proskočíte ale společně i s Blankou
mozaikovým oknem, dopadnete dolů na dvoukolovou káru a odjedete do bezpečí.
VI. Úroveň
Hlavní úkoly:
- Najít dům bankéře
- nalézt tajné
dokumenty
- odjet z Paříže
Nasaďte si proti morovou masku, jen berte na vědomí, že
je účinná tehdy, pokud do ní máte v inventáři dostatečné množství
bylinek, jakmile tyto dojdou, ztrácí maska účinnost, takže ji sundávejte vždy,
pokud se mezi zelenými morovými výpary dá projít bez ní. Vydejte se kousek
vpřed a poté doprava ke dveřím, které si odemkněte šperhákem, kurzoroví
šipky levá, levá, levá a nakonec zase levá. Utíkejte dopředu mírně
doleva, šetřete účinnost masky, vyhýbejte se pokud to jde bojům s mátohami,
vpravo na konci vstupte do otevřených vrat. Zde mečem skolte mátohu a
seberte ze země sekyrku, která po ní zůstala. Vraťte se kousek zpět a nyní
utíkejte doprava, za dalšími otevřenými dveřmi vpravo jsou uzenky, ty se
budou hodit na doplňování zdraví poté, co vám v masce dojdou bylinky.
Pokračujte doleva a sekyrkou rozsekejte laťkový zátaras i s mátohou za
ním, pokračujte dopředu. Pobijte zavčas mátohy a doplňte si zdraví, stále
se vyhýbejte zelenému morovému dýmu a otevřete šperhákem dveře přímo před
vámi, šipky nahoru, nahoru, dolů a poté vlevo, tak se po projití dveřmi
ocitnete v morem zamořené místnosti, rychle proběhněte doleva a vpravo
na konci projděte dveřmi. V křesle spatříte sedět mrtvého bankéře,
přistupte k němu a odstrkejte křeslo doprava, jde to ztuha, takže ho
budete muset postrkovat po kouscích ze všech stran. Jakmile se vám to podaří,
otevřete poklop v podlaze, který se vám zpřístupnil po odsunutí křesla
a vejděte jím do sklepa (obr.8). Dole zabijte mátohu, rozsviťte si lampu, ze sudu seberte
bylinky do proti morové masky a přistupte k truhlici vlevo. Skryjte lampu
a truhlici otevřete šperhákem, šipky vlevo, nahoru a nahoru, seberte z truhlice
dokumenty, spustí se animace. Promluvíte si s Blankou, dokonce se s ní
pomilujete a usnete. Poté co se probudíte, zjistíte, že je Blanka v čudu.
Zanechala vám však dopis na rozloučenou, ve kterém vám vyznává lásku a
radí vám, kam se máte jít ukrýt. Poté zabouchají na dveře stráže, ale
včas se vzpamatujete a zdrhnete. V reále popojděte vpřed, odbočte
doprava k sudu, vyhněte se strážím směrem k sudu a ze sudu seberte
uzenky, počkejte, až stráže odejdou dopředu a poté nerozběhněte doprava,
zabočte doleva a popojděte vpřed, jděte doprav, tak se spustí animace. V ní
parta zlodějů včele s parťákem Malandrinem napadne beznohého žebráka,
kterého bude chtít zabít. V reále tedy tyto pobudy pobijte mečem, poté
si promluvte s žebrákem, dozvíte se, že i sem již pronikla morová nákaza.
Jděte doleva a na konci vpravo rozsekejte sekerkou laťkový zátaras, projděte
vzniklým otvorem a na konci vpravo ve výklenku seberte bylinky do masky proti
moru. Stejnou cestou se vraťte zpět k žebrákovi, i zde rozbijte laťkové
přepážky, prolezte vzniklým otvorem. Sekerkou, nebo mečem skolte zrůdu v kápi
a další dvě mátohy, nasaďte si masku a utíkejte doleva, vlevo na konci
jsou ve výklenku uzenky. Vracejte se zpět, zabočte vpravo a o kousek dál
vlevo rozbijte další zátaras z latěk. Pobijte mátohy, odbočte doleva,
na konci se pere bestie v kápi s mátohami, přidejte se do boje a mečem
je pobijte hlava nehlava. Vlevo v podchodu seberte další uzenky, s mátohy
ale nebojujte, obcházejte je, poté se vraťte zpět a vydejte doprava a na
konci se pokuste otevřít dveře, tak se ale spustí animace a v reále vás
napadne další potvora v kápi, spočítejte mu to sekerkou, nebo mečem.
Poté dveře otevřete šperhákem, šipky dolů, vpravo, vpravo a dolů, tak
dveřmi v animaci projdete. Ocitnete se na v animaci na koni, ujíždějící
z Paříže zamořené morem a hlavou vám jde vzpomínka na Blanku, v reále
se pak ocitnete na nádvoří kláštera.
VII. Úroveň
Hlavní úkoly:
- Pokusit se najít Arminiuse
- najít vchod do
podzemí
- nalézt místnost s hádankou
- vyřešit hádanku
templářů
- přežít a najít
templářský poklad
Poté, co se ocitnete na nádvoří kláštera, projděte
dveřmi vpravo a promluvte si s mnichem, dozvíte se, že Arminius zemřel,
ale zanechal vám dopis, který vám mnich předá, v inventáři si ho přečtěte,
poté odbočte doleva, nato dvakrát doprava a vejděte do posledních dveří
vlevo, projděte bránou a ocitnete se znovu v kryptě. Jděte k oltáři,
před ním seskočte do otvoru v podlaze, který jste při poslední návštěvě
odhalili odsunutím hrobky, rožněte si svítilnu, jděte dopředu. Stále si dávejte
pozor na soustavně padající balvany ze stropu, zabočte doprava a znovu
doprava, stále se vyhýbejte ze stropu padajícím balvanům. Odbočte doleva,
přeskočte díru v podlaze, popojděte vpřed, zabočte doleva a rychle
obejděte několik děr v podlaze, ať vás nesrazí padající balvan ze
stropu. Pokračujte dopředu, odbočte vpravo, nato vlevo, kde rozbijte sekyrkou
laťkovou přepážku, vydejte se doprava a pobijte templáře v kápích.
Jistě jste si všimli, že jdete prakticky cestou, alespoň zatím, kterou jste
již jednou prošli, nicméně se budete do některých lokací vracet, abyste
prošli dalšími novými, takže vám raději vaši pouť popíši podrobně
znova. V podstatě sice nezáleží na tom, jaké pořadí při cestě zvolíte,
jen je důležité projít všechny lokace a provést předepsané úkony, sbírat
chléb a uzenky, jinak se z tohoto prostředí ven nedostanete. Jděte dopředu,
tak dojdete na rozcestí dvou lávek, vydejte se nejdříve po té doleva.
Pobijte další templáře a seberte uzenky, vraťte se zpět na rozcestí a nyní
se vydejte po té lávce dopředu. Odbočte doleva, pobijte templáře a na
sochu Baphometa použijte medailon z inventáře, teď budete tímto způsobem
sbírat písmena templářské abecedy, které budete později potřebovat k rozluštění
rébusu, vpravo od sochy ještě seberte chléb. Vracejte se zpět, zabijte
osamoceného templáře, budete mít za chvíli o jednoho nepřítele méně,
pokračujte k protějším dveřím a zlikvidujte další templáře v kápích.
Projděte dveřmi, odbočte doprava, sekerkou rozsekejte laťkovou přepážku,
jděte vpřed a zabočte doleva. Vydejte se dopředu, vpravo v chodbě je díra
v podlaze, tu ale nepřeskočíte, takže jděte dál dopředu, opět se včas
vyhýbejte padajícím balvanům ze stropu, na konci odbočte doprava a přeskočte
díru v podlaze, jedinou možnou cestou se dostanete k další soše
Baphometa s nápisem H. I na ni použijte medailon z inventáře, získali
jste další písmeno z templářské abecedy. Poté rozsekejte sekerkou
další laťkový zátaras, před tím si ale zapalte svítilnou louč, ať dobře
vidíte. Na sochu Baphometa označenou písmenem P opět použijte medailon z inventáře,
tak jste teď získali poslední písmeno templářské abecedy, o které se zmiňoval
váš přítel Arminius. Vracejte se zpět, prohledejte chodbu vpravo, na jejím
konci jsou uzenky. Vraťte se zpět, kudy jste sem přišli, odbočte doleva.
Pobijte další templáře, poté rozsviťte lucernu a jděte k protějším
dveřím, u nich nejdříve zapalte svítilnou louč. Poté dveřmi projděte,
pokračujte dopředu a přejděte přes lávku dopředu, pokračujte do chodby
vpravo, naleznete tam další uzenky, vraťte se a odbočte doprava, čeká vás
další bitva s templáři. Jakmile je porazíte, seberte vpravo chleba,
zkuste použít medailon z inventáře na sochu Baphometa. Vracejte se, přejděte
lávku, vydejte se dopředu a pobijte další templáře. Jděte dál dopředu a
projděte dveřmi, ocitnete se v místnosti, kde musíte rozluštit hádanku.
Nejdříve se ale zbavte templářů, je zde vidět dobře, zábavné je hned na
začátku popojít kousek vpřed, otočit se a rozházet po zemi hřeby. Poté
je vyprovokovat k útoku a obíhat kolem dokola kolem zdí, ani vás budou
pronásledovat a oddělají se na hřebech sami. Ať už se jich tak, či onak
zbavíte, podívejte se znovu do inventáře na listinu s templářskou
abecedou a na medailon, to jsou návody k tomu, co nyní máte udělat.
Stoupněte si na jižní kostku v podlaze, přeběhněte na západní, poté na
východní, ale musíte jednat rychle, neboť kostky se vracejí do původní
polohy, ale také se musíte na každé kostce chviličku zdržet, aby tato
zapadla (obr.9). Pokud tedy vše uděláte
správně, spustí se dlouhá animace, v níž i zabojujete s templáři
a dáte jim „na frak“, však si ji zaslouženě vychutnejte, stojí to zato.
Po skončení této animace se ocitnete v závěrečné části celé hry,
kde budete muset přeskakovat díry v podlahách, vyhýbat se ostrým bodcům
a přeskakovat je, mnohdy kachlička na kterou takto doskočíte, se pod vámi
propadne, bortit se mohou i kachličky před, či pod vámi. Dávejte si pozor i
na lidské lebky, které v různých intervalech vypouštějí modré zraňující
paprsky, ať vás jimi nezasáhnou, včas před nimi uhýbejte. Vydejte se tedy
velice opatrně dopředu, pozor na nášlapné hroty, odbočte rychle doleva ještě
dřív, než na vás lebka vystřelí. Přeskakujte přes díry v podlaze,
buďte rychlí, neboť po doskoku se mnohdy vysunou ostré hroty, nebo se část
podlahy propadne. Doskákejte si až na protější stranu pro uzenky, část
podlahy se ale zřítí. Přeskočte zpět, odbočte doprava a utíkejte po středních
kachličkách mezi modrými střelami lidských lebek, opět musíte být velice
rychlí, neboť podlaha se za vámi propadá. Odbočte doleva a přeskákejte si
až ke dveřím, kterými projděte. Utíkejte k protější zdi, kde
seberte ze země druhé uzenky, přeskočte přes díru v podlaze a pokračujte
doleva, opět se za vámi propadá podlaha. Zabočte doprava a přeskočte na
pevné kachličky vpravo, po přeskoku jděte doprava a zabočte doleva, utíkejte
vpřed středem mezi lidskými lebkami, vystřelujícími modré střely, pozor
na to, že podlaha se za vámi stále propadá. Pokračujte doleva a přeskočte
díru v podlaze, ihned odbočte doleva, vyhýbejte se bodcům a propadající
se podlaze. Přeskočte na kachličky vpravo, z nich doleva a středem utíkejte
až na konec, zabočte doprava na kachličku bez bodců, z ní doprava a
rychle vpřed, po doskocích vylézají bodce a některé kachličky se navíc
propadají. Přeskákejte díry v podlaze, poslední přeskočte doleva ke
dveřím, vystřelí na vás lebka, pokud byste skočili před dveře rovně.
Projděte dveřmi a máte poslední odyseu za sebou, nyní vás už čeká jen závěrečná
animace a v ní rozluštění celého příběhu. Zlatý poklad nezískáte,
jen s velkým štěstím utečete smrti, no celé vám to popisovat nebudu,
připravila bych vás předem o zaslouženou podívanou, jen snad prozradím, že
příběh končí smutně, neboť ani s Blankou se již nesetkáte.
|