Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Arthur´s Knights aneb Artušovi Rytíři.
Prolog:
Stanete se součástí slavné legendy, která vypráví o rytířích Kulatého
stolu. Jako středověký hrdina Bradwen se budete muset za pomoci krále Artuše,
Merlina a Guinevere vyrovnat se svým osudem, od hradu Camelot až po králoství
Atrebates. Dříve, než budete moci jako Bradwen zasednout na místo u proslulého
Kulatého stolu, čekají na vás nelehké úkoly, znovu ovládnout svou zemi a
získat zpět svůj meč, které vám byly ukradeny vaším proradným bratrem
Morganorem. Prožijete na vlastní kůži věhlasný epos a určíte si vlastní
osud, ať už jako křesťanský, nebo keltský rytíř. Suma sumárum, prožijete
dvě jedinečná dobrodružství, dva zcela různé příběhy ze starodávné
historie, takže jsou to vlastně dvě hry v jedné. Prožijte znovu Temné věky
díky encyklopedii keltských legend, jež je součástí hry v úžasném pozadí,
dynamické kamery a plynulé překrásné 3D animace (obr.Prolog).
Tvůrci hry se vám pokusili předložit artušovskou legendu systémem dvou
cest, protože tímto způsobem podle nich lze nejlépe popsat dobro a zlo, které
se spojuje v tomto nezapomenutelném příběhu. Na začátku hry tedy budete mít
na výběr, zda budete dějem procházet jako křesťanský nebo keltský
hrdina. Podle toho se bude vaše dobrodružství měnit, pro každou z obou
postav jsou totiž připraveny jiné dialogy, jiné hádanky a vůbec veškeré
interakce s ostatními postavami ve hře. Například křesťanský Bradwen hledá
radu u Lancelota a biskupa Novelia, zatímco keltský Bradwen má užší vazby
s Merlinem a světem vílí. V obou případech ale platí jedno, musíte se vžít
do role hrdiny ze sedmého století našeho letopočtu a abyste mohli splnit veškeré
předložené úkoly, musíte se vynasnažit myslet jako opravdový středověký
rytíř. Abych nezapomněla, kdo je vlastně onen několikrát zmiňovaný
Bradwen? Je to královský levoboček, který je po smrti svého otce vyhnán z
království svým nevlastním bratrem Morganorem. Aby dosáhl spravedlnosti a získal
zpět svou zemi, musí se stát Rytířem Kulatého stolu. To ovšem není jen
tak, mladý Bradwen tedy musí pro dosáhnutí svého cíle splnit celou řadu přetěžkých
úkolů, což vlastně ale bude úkol pro vás, neboť se ve hře sžijete s
touto postavou. Hra začíná tak, že v roce 1428 a animaci se chystáte
oslavit vaše blížící se dvanácté narozeniny v domě pana Foulqueho, kam vás
poslal váš strýček na vychování, abyste se mohli již brzy státi panoši
a později samozřejmě i rytíři. Po projití chodbou se setkáte s panem
Foulquem, pohovořte si s ním, nabídne vám, že vám porozpráví příběhy
o Lancetovi, nebo Garwainovi, vy však projevíte zájem o hrdinské činy
Bradwena, rytíře Červeného Draka. Dozvíte se však, že příběhy o
Bradwenovi jsou dva a to každý viděný z jiného pohledu. V době Artušově
Svět totiž kolísal mezi dvěma odlišnými způsoby života, tradičním
vedeným Velkou Bohyní a novým, uznávajícím osvíceného Boha. Bude vám
také sděleno, že legenda o Keltovi Bradwenovi je na pultě ve velké Červené
knize a ta o paladinovi Bradwenovi v Bílé knize, jednu z nich musíte tudíž
z police panu Foulquemu přinést. Obě zmíněné knihy se nacházejí na pultu
vlevo od vás, ještě dříve, než se pro jednu z nich rozhodnete, jděte
doprava a v malé místnůstce si vyzkoušejte vlastní bojové umění na figuríně,
no ať děláte cokoliv, neuspějete. Vraťte se tudíž, vpravo přistupte k
pultu, no já si vybrala Bílou knihu, takže začnu psát tento návod tímto příběhem.
S knihou se vraťte zpět k panu Foulquemovi, znovu si s ním promluvte a knihu
mu předejte. Spustí se animace a po jejím skončení na koni dojedete k
hradu.
Křesťanská cesta.
Výprava 1.)
Jakmile se v roce 516 ocitnete u hradu svého nevlastního bratra zjistíte,
že brána je uzamčena. Promluvte si tudíž s Morgaronem, stojícím vpravo od
brány, ale ten vám neotevře a odmítne se s vámi bavit, dokud mu nepřinesete
meč lorda Elada na důkaz toho, že se tento podřizuje vládě a moci
Morganora. Vraťte se tudíž zpět ke svému koni, vydejte se po cestě zpět,
odbočte doprava a hned poté doleva, setkáte se tak s poustevníkem, proberte
s ním všechna témata nabízených rozhovorů. Pak se vraťte zpět ke svému
koni, pokračujte po cestě dolů a odbočte doleva, zde se potkáte lordem
Eladem a jeho družinou. Nebude se chtít podřídit vůli vašeho nevlastního
bratra, nechce vám odevzdat svůj meč, podstoupí s vámi souboj, který
vyhrajete, poté zkrotne a jeho meč vám dobrovolně na důkaz pokory odevzdá.
Nyní se tedy můžete už vrátit zpět na hrad, cestu znáte, promluvte si s ním,
vyčerpejte všechny možnosti a nakonec mu předejte Eladův meč, tak vás
pustí dovnitř do hradu. Pokračujte po zasněžené cestě na druhou stranu,
vstupte do domu označeného po stranách modrými a žlutými štíty, je to sídlo
vašeho otce, krále Cadfana. Promluvte si s ním opět na všechna témata, pak
budete otcem požádáni, abyste se vydali za jeho bratrem, tudíž vaším strýcem,
s kterým on nemluví, tedy biskupem Noveliusem a požádali ho o vojenskou
pomoc. Můžete si poté promluvit i se služkou Olwen, ale nic nového se od ní
nedozvíte. Vyjděte tedy ven, pokračujte dál a vstupte do domu vaší manželky
Gwen, jsou to dveře označené červeným drakem. Promluvte si s ní, opět vyčerpejte
všechna témata (toto vše je nutné probrat s každou další osobou, nebudu už
dále na nutnost vyčerpání všech témat soustavně upozorňovat), nakonec od
ní obdržíte truhlici, o které se vám zmínil otec jako o daru pro biskupa.
Gwen vás také požádá, abyste nalezli její unesenou sestru Niu. Vyjděte
ven z domu, pokecejte s vaším štítonošem Corwynem, zpucujete ho za jeho
lajdáctví, pak se vraťte zpět ke koni a na něm se vydejte na kopec Svatého
Jiří, tedy po cestě dvakrát doprava kolem kamenné mohylky. Jakmile
sesednete z koně, dejte se doleva, kde si promluvte s biskupem, nebude ale moci
prosbě o pomoc vyhovět, mají co dělat s ochranou vlastního území, předejte
mu truhlici, pak se vraťte zpět k hradu. Od Morganora se dozvíte, že váš
otec umírá, jděte si s otcem promluvit, pak se na koni vraťte zpět na kopec
Svatého Jiří, kde si znovu promluvte s biskupem Noveliem. Obdržíte od něj
pečeť pro bratra Cornelia, který zná léčivé bylinky, ale je slepý, vraťte
se poté zpět ke koni a v inventáři klikněte na Magovena, tak se přenesete
do kláštera Magovenium. Projeďte doleva přes celé nádvoří, na konci odbočte
vpravo, pak pěšky dojděte ke stráži před vstupní branou, promluvte si s ní
a prokažte se biskupskou pečetí, tak budete vpuštěni dovnitř. Naproti u
malého domečku seberte džbán vína, pokračujte nahoru po protějších
schodech, odbočte doprava, za zády kováře seberte ze země sekerku, pak si s
ním promluvte, dozvíte se, kde byste měli nalézt bratra Cornelia, je to
kousek vlevo před kovářem za dveřmi označenými černým křížem.
Uvnitř si pokecejte s opilcem, bratrem Armeniem, dejte mu džbán vína, vlevo
seberte ze zdi šunku a vyjděte zpět na
nádvoří, zde přejděte na druhou stranu, po šikmé rampičce vyjděte
nahoru, odbočte doprava, na konci si promluvte s chlapcem Nai, nakonec mu dejte
šunku. V inventáři klikněte na ikonku Cornelie, poví vám, kudy odešel
Cornelie. Jděte tedy na druhou stranu ke dveřím se znakem, který máte v
inventáři, ale je zamčeno. Vraťte se tudíž zpět k opilci Armeniovi, splkněte
si s ním, obdržíte klíče od zmíněných dveří. Vraťte se zpět k těmto
dveřím, otevřete si je klíčem z inventáře, sestupte dolů po schodech a
pod schody vlevo použijte z inventáře na dveře sekerku, projděte dveřmi,
setkáte se s uvězněným Corneliem (obr.1). Prokažte se mu biskupskou
pečetí, pak v inventáři klikněte na královskou korunu, obdržíte od
Cornelia léčivé bylinky a recept, jak z nich lék pro vašeho otce připravit.
Cornelie ale s vámi zpět jít nechce, vraťte se tudíž na nádvoří zpět
sami a bránou se vraťte zpět k vašemu koni. V inventáři klikněte na
ikonku otcovského hradu a známou cestou (dvakrát doprava se na něj vraťte.
U brány se ale dozvíte, že vaši zbrojnoši byli vypuzeni a hrad stráží
Piktové, promluvte si s jedním z nich vpravo od brány, pak vejděte dovnitř
a zamiřte si to do královských místností, promluvte si s Morganorem, obviní
vás z loudavosti a tím i z viny smrti vašeho otce a obdržíte ultimátum do
jednoho dne odsud zmizet. Vydejte se tedy do domu vaší manželky Gwen, ale i
tu odtud váš bratr vystrnadil, přečtěte si tedy alespoň dopis, který pro
vás zanechala na stole. Vydejte se zpět k vašemu koni, v inventáři poté
klikněte na ikonku Ruiny Magovenium, přenesete se ale nejdříve k vypravěči
této balady panu Foulquemovi, po skončení rozhovoru vložte do mechaniky vašeho
PC disk číslo 2 a můžete začít v pokračování děje.
Výprava 2.)
Hned po příjezdu do známého kláštera ale zjistíte, že se zde mnohé
změnilo, klášter obléhají Sasové, takže hlavní vstup je uzavřen. Dejte
se tedy od této brány doleva, za rohem vpravo je na dveřích přišpendlen
potrhaný dopis od Nivelia, seberte ho, v inventáři si jej přečtěte. Vraťte
se zpět ke koni. Jeďte ulicí vpřed, na první křižovatce odbočte vpravo,
jakmile sesednete z koně, vydejte se do rozvalin, projděte kolem Stromu života
(toto místo si dobře zapamatujte, sem se ještě budete vracet) dovnitř
rozvalin, prohledejte je, v jedné místnosti se setkáte s opilcem bratrem
Armeniusem, pokecejte si s ním. V inventáři použijte ikonku Novelia, zeptáte
se tak na obsah dopisu od Nivelia, stejným způsobem se poté zeptejte na Gwen,
nakonec mu ukažte pečeť od Novelia, dá vám klíče od jeho kobky. Vraťte
se zpět ke koni, potom pěšky až k brance, na které jste našli potrhaný
dopis, na branku použijte klíče a vstupte dovnitř. Promluvte si se stáží,
vyjděte po schodech nahoru a projděte dveřmi. Odbočte doleva a vejděte do
posledních dveří, kde si promluvte s Noveliem o všech postavách ve vašem
inventáři, pak vyjděte ven a v chodbě si prohlédněte všechny obrazy ve výklencích,
vraťte se k Noveliovi a znovu s ním pohovořte. Potom se vydejte do kaple, kde
si prohlédněte relikvii, ruku Svatého Josefa, přistupte k oltáři a
pomodlete se před ním. Tak obdržíte ochranný štít Svatého Jiří, známou
cestou se vraťte až k hlavní vstupní bráně, štít použijte na Anglemara
a tak ho zázrakem porazíte, ostatní Sasové se přímo zděsí, takže všichni
utečou. Vraťte se zpět k Noveliovi, nejdříve si promluvte se stráží, pak
v kobce s Noveliem. Vraťte se dolů, opět si pokecejte se stráží, teď už
projdete protějšími dveřmi ven do Colesium. Zde si promluvte se všemi
postavami, získáte tak mnoho cenných informací a důležitých poznatků,
pak se vydejte do katakomb, tady z podlahy seberte hračku vašeho syna Madoga,
malý zvoneček. Přistupte k fresce (malba
na zdi) a prohlédněte si ji, pak se vraťte zpět k Noveliovi, znovu s ním
pohovořte. Poté seberte ze zdi vlevo ode dveří Svatý kříž a vydejte se
do rozvalin ke Stromu života. Na tento použijte kříž a seberte ze země
jablko, které z něj vypadne, navraťte se zpět do katakomb. Na fresku použijte
jablko z inventáře (obr.2), vstupte do místnosti, kterou jste si takto
otevřeli a promluvte si s umírající Gwen, dozvíte se od ní, kdo unesl vašeho
syna Madoga. Vraťte se k Noveliovi, promluvte si s ním, pošle vás za bratrem
Dionicusem. Vyjděte tedy zpět na chodbu, odbočte doleva do postranní chodby
a vstupte do posledních dveří vpravo, uvnitř si promluvte s bratrem
Dionicusem, poradí vám, jak zdolat čarodějnici v Colesium, převlečenou za
mnicha. Vyjděte tedy ven malou brankou a promluvte si s dítětem, dejte mu hračku
a obdržíte od něj ostrý nůž. Znovu se vydejte do rozvalin, přistupte ke
Stromu života a použijte na něj nadvakrát nůž z inventáře, seberete tak
větévku s květem. Nyní se vraťte do Colesium, vyjděte po schůdcích
nahoru k poustevníkovi a použijte na něj větévku z inventáře, změní se
na čarodějnici a odlétne, s ní zmizí i všechny ostatní postavy z nádvoří.
Vraťte se znovu k Noveliovi, promluvte si s ním, pak v inventáři klikněte
na Avalon, Novelius vám dá mapu. Prohlédněte si ji a vraťte se zpět k vašemu
koni, nasedněte si a tak se přemístíte do Onoho Světa, tedy do Avalonu.
Nejdřív se ale opět setkáte s vypravěčem panem Foulquem a po skončení
rozhovoru se ocitnete na okraji Avalonu.
Výprava 3.)
Nejdříve se tedy rozhodnete vyhledat panoše, vydejte se na koni dopředu,
jakmile sesednete, pokračujte vpřed, za záhonem bílých květin odbočte
vpravo, kde si promluvte s Dapem uvězněným v kleci, který je panošem rytíře
Lancelota, poví vám něco o divotvorném meči. Vraťte se k záhonu květin a
jděte rovně k řece, z vody vytáhněte zmíněný meč. Jděte zpět, odbočte
doprava a pokecejte s obrem, vyzve vás na souboj, dá vám jeho zbraň, tu použijte
v inventáři na meč Chastiefol a tak mu utnete hlavu jako přezrálou
makovici. Jeho mrtvole seberte klíče, vraťte se k Dapovi a osvoboďte ho z
klece, vraťte mu i meč. Nyní jděte zpět k mrtvole obra, teď už můžete přejít
po mostě na druhou stranu, tam nasedněte na koně a přejeďte přes další
most. Přistupte k čarodějnici a pohovořte si s ní, poté projděte kolem
zkamenělého rytíře Lancelota , promluvte si s vílou, nachystá vám pohár
medoviny, který ale vyzunkne váš štítonoš Corwyn, načež se přemění v
houbu. Promluvte si znovu s vílou, poradí vám, abyste si šli promluvit s další
vílou Kael. Kousek dál, vpravo od mostu, kde stojí váš kůň, je další
most, po něm přejděte na druhou stranu, dojdete tak k rytíři Lorhhanelovi,
který vám položí postupně tři hádanky. Jakmile vám položí první, jděte
na malý mostík a přineste mu kámen žáby, po druhé hádance pak doneste kámen
obilí
(obr.3), na poslední pak kámen hnědé barvy. Nyní se tedy už můžete
vydat bez obav přes další most k víle Kael a promluvit si s ní, obdržíte
od ní zlatý prach. Vraťte se zpět k vašemu koni a na něm zpět k čarodějnici,
použijte na ni z inventáře zlatý prach, ale potvora vám opět unikne. Vraťte
se tudíž k mostu, po kterém jste sem přišli, přes několik dalších mostů
rovně se dostanete ke stromu, ve kterém se schovává čarodějnice. Přistupte
k jiskřícímu zdroji, obejděte ho zleva, pokuste se vlézt dovnitř k čarodějnici,
ale zastaví vás plácnutím dřevěná ruka stromu. Vraťte se na původní místo,
teď tam stojí víla, promluvte si s ní, obdržíte předmět Vězeňský
strom. Zeptejte se víly, k čemu je to dobré, pošle vás za svojí sestrou na
severu. Projděte tudíž zpět po mostech až do věže Dech života, kde si
promluvte s vílou, zeptejte se jí postupně na všechny předměty ve vašem
inventáři, pošle vás za další sestrou Královnou vzduchu. Po kamenných
schodech se vydejte nahoru na plošinu k druhé víle Dwello, promluvte si i s ní.
Dostanete od ní hádanku, vydejte se do postranní věže a přineste jí žlutý
kámen. Vraťte se zpět přes mosty k čarodějnici, znovu vlezte do stromu a
na jeho ruku použijte žlutý kámen z inventáře, teď přistupte k čarodějnici,
s kterou si promluvte. Dozvíte se od ní, že váš bratr Morganor dal vašeho
synka Madoga jako krvavou oběť jeho přisluhovačům Piktům, tedy pro jejich
bohy, pak ale čarodějnici zabijte. Upadnete však do naprosté letargie a nyní
počnete hrát za vašeho štítonoše Corwyna, neboť znovu se změnil z houby
v člověka. Promluvte si s vílou, pak se vydejte na místo, kde Bradwen upadl
do těžkého spánku, zkuste si s ním promluvit, ale neuspějete. Vydejte se
tedy k víle do Kamenných kruhů, promluvte si s ní o Bradwenovi i o Gwen,
dozvíte se, že Gwen je tady na Onom světě a musíte najít tři motýlky, se
kterými si pohovořte, aby se vám zjevila Gwen. Červeného motýla najdete za
druhým mostem vpravo, zeleného najdete pod věží Dechu života, poslední
modrý pak je u mostu s mrtvým obrem. Tím se vám zjeví Gwen, promluvte si s
ní, uloží se jako bílý motýlek do vašeho inventáře. Vraťte se k
Bradwenovi k Vězeňskému stromu, použijte na něj motýla z inventáře, Gwen
si s ním tak promluví a Bradwen se opět probere k životu, znovu budete hrát
za něj. Vstupte do míst, kde jste zabili čarodějnici a seberte tam úzký náhrdelník.
Nyní se vraťte až na samý začátek ke kleci s Dapem, promluvte si s ním o
Morganorovi a náhrdelníku. Odtud se odeberte zpět k věži Dechu života, opět
vystoupejte po schodech nahoru a tady si promluvte s vílou Dwellou, zeptejte se
jí na vše, co máte v inventáři, dostanete dvě hádanky, na první ji
doneste kámen lásky a na druhou kámen královny, vrátí vám zpět náhrdelník
a ponechá vám kámen královny. Teď se vraťte ke zkamenělému rytíři
Lancelotovi, napřed mu dejte náhrdelník a potom kámen královny, tak ho zbavíte
zakletí a on ožije. Běžte si promluvit s jeho panošem Dapem, poté se vraťte
a budete Lancelotem pasováni do rytířského stavu, odpřísáhnete věrnost
králi Artušovi a obdržíte první úkol, odjet do Cornwallu. Poté se
ocitnete opět u vypravěče pana Foulquea a po skončení rozhovoru se ocitnete
na začátku další výpravy.
Výprava 4.)
Popojeďte na koni vpřed a promluvte si s před vámi stojícím šampiónem
krále Marka z Cornwallu, tedy s Cymerillem o všem, co máte v inventáři. Řekne
vám, že musíte porazit v souboji jeho, nebo obra Tudglyda, žijícího a ukrývajícího
se v lese. Pusťte se s ním tudíž do souboje, ale neobstojíte, vaše síly
jsou totiž vyrovnané. Vydejte se tedy doleva, na koni pokračujte vpřed, tak
se ocitnete na prostranství, kde leží mrtvola. Prohledejte ji, nejdete zrezavělý
roh, seberte ho. Vraťte se ke koni, pokračujte rovně, dojedete až k uhlířově
chatrči. Stoupněte si ke dveřím a z inventáře použijte roh, na vaše
zatroubení vyleze z chajdy ven Alglyd, Tudglydův syn, promluvte si s ním, pak
ho zabijte mečem, jeho mrtvolu prohledejte, naleznete u ní náhrdelník. Nyní
se vraťte zpět a tento náhrdelník předejte Cymerillovi, pustí vás dál přes
překážku po kamenité cestě. Nasedněte na koně, jeďte rovně, na konci
odbočte doleva, tak dojedete do vesnice Tintagel. Promluvte si se všemi
postavami, pak se vydejte průchodem na vesnický hřbitov, kde si pokecejte ve
dveřích kaple stojícím opatem Johanem, ukažte mu roh a promluvte si s ním
o Tudglydovi. Poté pokračujte doleva ke zdi, kde
pořádně a důkladně prozkoumejte sochu svaté Ofélie (obr.4). Vraťte
se k muži stojícímu na náměstí u klece a zeptejte se ho na sochu svaté Ofélie
a na holubici. Jděte zpět k opatovi Johanovi, i jeho se zeptejte na sochu a
holubici. Pokračujte zpět ke koni, zabočte na něm doprava, na křižovatce
sesedněte, držte se při levé zdi (vpravo jsou nebezpeční lidožrouti, kteří
by vás zabili), tak dojdete do Tábora otroků, kde si promluvte s Niu. Druhou
stranou se dostanete do tábora Černého rytíře, kde si splkněte s Melatusem
a hned poté s Lutisse, tato vám poradí, jak získat Pohár moře. Vraťte se
tedy k Cymerillovi a požádejte ho o pohár, nebude vám ho chtít ale dát, můžete
se sice s ním opět pustit do boje, ale síly budou znovu vyrovnány. Vraťte
se tedy zpět k Lutisse, poradí vám, abyste Cymerilla, který bere svoji sílu
z okolních stromů, vyzvali na souboj u uhlířovy chajdy. Vraťte se tedy k němu,
znovu ho vyzvěte na souboj, u uhlířovy chatrče ho konečně porazíte a on vám
dá Pohár moře. Přes Tábor otroků dojeďte do tábora Černého rytíře,
promluvte si s Lutisse a ta vám řekne, kde najdete klíče od brány. Jeďte
tedy zpět do Tábora otroků, uprostřed je totem, který prohledejte, získáte
tak klíč od branky. Takže znovu zpět do tábora Černého rytíře, na bránu
použijte klíč, projděte a dostanete se až ke třem mohylám z lebkami. Na všechny
tři postupně použijte Pohár moře, tak zjistíte, která lebka patří
Ofelii. Od ní dostanete její ostatky, vydejte se tudíž zpět do vesnice,
vejděte na hřbitov a ostatky uložte u jejího pomníku, dostanete od ní zato
Kristovu krev a Kristovo tělo, obojí si vezměte. Odejděte z vesnice,
automaticky tak získáte Artušův dar, vraťte se zpět k mohylám s lebkami.
Stoupněte si doprostřed mezi mohyly, klikněte na akci (mezerník), tak vyvoláte
Tudglyda. Přejděte zpět k Černému rytíři, tak se s ním setkáte, požádejte
ho o strpení, pak mu dejte Kristovo tělo a poté Kristovu krev a promluvte si
s ním o králi Artušovi. Uspokojený a blahem bez sebe Tudglyd přislíbí
propustit všechny otroky a podřídit se vládě krále Artuše, dostanete od něj
brož a on navždy opustí Cornwall. Jděte k Lutisse a předejte jí brož,
bude vám nesmírně vděčná a poradí vám, abyste se ihned vydali za svým
králem Artušem a přidali se k vojskům rytíře Lancelota do boje proti nenáviděným
Sasům, takže nasedněte na koně a vydejte se do Camelotu. Opět spatříte
rozhovor vypravěče pana Foulquea, po skončení jeho rozhovoru s panošem vložte
do mechaniky CD 3.
Výprava 5.)
Ocitli jste se tedy ve finální výpravě přímo na pokraji Camelotu, musíte
se vydat najít krále Artuše, jen tak bude moci lady Lutisse nabýt svobody.
Vydejte se tedy na koni po cestě vpravo, projeďte kolem první brány a na
první křižovatce odbočte doleva, promluvte si se stráží, pak si vpravo
prohlédněte všechny vlajky hned ta první patří rytíři Lancelotovi.
Znovu si promluvte se strážným, dozvíte se, že rytíř je někde v okolí
na návštěvě v některém z okolních táborů. Vydejte se tedy koňmo do tábora
Sagramora, tedy vraťte se a odbočte doleva, promluvte si se stráží a zjistíte,
že Lancelot se nachází tady. Vejděte tedy dovnitř, kde si promluvte s vaším
přítelem rytířem Lancelotem, obdržíte od něj ochranný štít. Vraťte se
zpět do Camelotu, ukažte stráži štít, budete vpuštěni dovnitř, kde si
promluvte s Noveliem a všech předmětech ve vašem inventáři, od něj pokračujte
doleva, kde prozkoumejte nový kříž a promluvte si s opodál stojícím žebrákem.
Pokračujte dál doleva až na samý konec, kde prozkoumejte starý kříž,
obdržíte královskou korunu. Vraťte se k Noveliovi a pohovořte si s ním o této
koruně, poradí vám, abyste odjeli do Magovenia. Vyjděte tedy ven, nasedněte
na koně a klikněte v inventáři na cíl Magovenia, tak se ocitnete znovu v klášteře.
Známou cestou přes malá vrátka se vydejte do místnosti, kde si promluvte s
opilcem Armeniem o všech předmětech z inventáře, dozvíte se tak o
korunovaci krále hlupáků. Vyjděte po schodech nahoru, projděte dveřmi a v
chodbě projděte posledními dveřmi do místnosti doprava, zde si pokecejte s
Dionicusem, dozvíte se, že koruna patří králi Saulovi. Vraťte se dolů k
Armeniovi a druhými dveřmi projděte do Colesium. Sejděte doleva dolů ze
schodů a dejte se doprava, kde si promluvte s čerstvě korunovaným králem
hlupáků, vyměňte si s ním vaši korunu krále Saula za jeho korunu z trní.
Nyní se vydejte do katakomb, kde prozkoumejte malbu na stěně, pak na ni použijte
korunu z trní, otevře se vám tak tajný vchod, vstupte dovnitř. Prohlédněte
si sochu Epony, vejděte do chodby zarostlé trním a vytrhněte si z něj velký
černý trn. Poté vejděte zpět a na ohýnek ve svícnu použijte trn, tak se
ocitnete v pekle. Promluvte si s ďáblem, vyčerpejte dotazy na všechny předměty
v inventáři, bude vás svádět, abyste vstoupili do jeho služeb, no nakonec
vám dá černý pohár. Potom si prohlédněte vlevo od něj bílou lucernu,
tak se ocitnete zpět v katakombách. Na sochu Epony použijte černý pohár,
naberete si tak její slzy a černý pohár se změní na bílý, tedy křišťálový.
Ten použijte v chodbě na trní, získáte tak černou růži, kterou použijte
ve vedlejší chodbě na rakev (obr.5), osvobodíte tím duši mrtvého
rytíře Melata, ale pěkně jste naštvali ďábla. Pak se pomodlete u sochy
Epony, ona vás vyrve ze spárů ďábla a vy se tak ocitnete na kopci Svatého
Jiří. Pomodlete se před kamenným křížem, opodál seberte do země zapíchnutý
meč pravdy, kterým budete schopni porazit Černého rytíře, obdržíte nový
cíl cesty Cornwall, nasedněte na koně a klikněte na tento cíl. Cestu k Černému
rytíři znáte, tak se tam rozjeďte, vyzvěte ho na souboj, jakmile ho porazíte,
obdržíte červený roh od duše, kterou jste v pekle vysvobodili. Přistupte k
Lotisse a hovořte s ní tak dlouho, dokud od ní neobdržíte další cíl vaší
cesty Camelot, nasedněte na koně a klikněte v inventáři na tento nový cíl.
Znovu si napravo u brány Camelot prohlédněte vlajky, pak se vydejte do
Marcusova tábora, před vchodem si promluvte s Cymerillem, dozvíte se, že
Lancelot unesl královnu Guinevere a tímto činem se znelíbil králi Artušovi.
Samozřejmě tomu nevěříte, považujete to za spiknutí proti vašemu příteli,
které nastražil Sagramor. Vydejte se proto za ním, je to ten tábor hned
vedle Camelotu, od stráže se dozvíte, že Sagramor je na návštěvě u Sasů,
jeďte tedy za ním po cestě rovně zpět a odbočte do brány vlevo, stráže
se zeptejte na Sagramora. Budete vpuštěni dovnitř, vlevo si promluvte se
Sagramorem. Nechejte ho přísahat na meč pravdy, že Lancelot skutečně unesl
královnu, ke svému překvapení ale zjistíte, že je to pravda. Vraťte se před
bránu, nasedněte na koně a klikněte na nový cíl v inventáři, Ardenský
les, tak se v něm ocitnete. Pokračujte dopředu, dojdete k ostřížímu
stromu, projděte kolem něj na druhou stranu a na konci dojedete k jezírkům.
Obejděte je zprava, narazíte na Lancelota, promluvte si s ním, nechejte ho
rovněž přísahat na meč pravdy, že neunesl královnu, zjistíte, že i on
mluví pravdu, když tento čin vehementně popírá. No to je divné, viďte, v
tom musí být jistě nějaká černá magie. Za Lancelotem seberte ze země
zaklínací tabulku, použijte ji na rytíře a proberte s ním všechny předměty
v inventáři, poté se vraťte zpět k ostřížímu stromu. Na hnědý jiskřící
kámen použijte tabulku, kámen zmizí a vy pokračujte po cestě vpřed po
takto uvolněné cestě. Na konci sesedněte z koně, dojdete ke kočáru královny,
u něj se nachází černý štít, seberte ho tudíž. Vraťte se k Lancelotovi
a ukažte mu ho, hovořte s ním tak dlouho, až obdržíte nový cíl další
cesty. Vraťte se ke koni a v inventáři klikněte na cíl Magovenium. Jakmile
přijedete do kláštera, vydejte se neprodleně do katakomb, sejděte až do
spodní úrovně, před rakví zatrubte na roh z inventáře, objeví se vám duše
rytíře Melata, ukažte mu štít a dozvíte se, že patří jeho bratrovi,
kterého ďábel proměnil ve dvojníka. Tak jsme doma, ten tedy na sebe přijal
podobu Lancelota a unesl královnu, ukažte Melatovi i tabulku, poví vám, že
je to část zaklínadla na proměnu ve dvojníka. U sochy Epony se opět
pomodlete, dostanete se zpět do kaple. Jděte rovnou za Dionicusem, promluvte
si s ním o všech předmětech z inventáře, obdržíte další cíl cesty, zámek
Camelot. Vyjděte tedy ven ke koni, nasedněte a klikněte na cíl Camelot.
Projeďte kolem zámku, přejeďte přes lávku a jděte k bráně do tábora
Atrebatů. Strážnému ukažte tabulku, vpustí vás dovnitř, kde si promluvte
s Morganorem o všem z inventáře, použijte na něj i meč pravdy. Vyjděte
ven, na konci jeďte přímo a přes lávku vpravo se ocitnete u brány tábora
krále Marcuse. Uvnitř si pohovořte s králem Marcusem a vyloudíte tak ne něm
druhou tabulku, vraťte se ven a na koni dojeďte do tábora Sasů, je to ten
první tábor při cestě. Strážnému ukažte tabulku
od Marcuse, pustí vás dovnitř, kde si promluvte se sasským králem Cerdricem.
Po vyčerpání všech možností rozhovoru od něj dostanete poslední, tedy třetí
tabulku. Vraťte se do Marcusova tábora, znovu si promluvte s králem a to zejména
o kouzelném zaříkadle, vraťte se ke koni a klikněte v inventáři na cíl
Ardenský les. Jeďte k ostřížímu stromu, použijte tabulku na hnědý jiskřící
kámen, tak si uvolníte cestu, po které dojedete až k černé skále. Přejděte
k ní po lávce a použijte na skálu zaklínadlo z inventáře, skála se
rozestoupí, vejděte dovnitř, spatříte svého dvojníka, tedy Dopppelgangera,
který chce zaujmout vaše místo na dvoře krále Artuše, zabít ho a tak
tento podlý čin svalit na vás. I s ním vyčerpejte v rozhovoru všechna témata,
nakonec na něj použijte meč pravdy, vykecá vám tak všechno, co potřebujete
znát. Stejným mečem pak prozkoumejte všech šest balvanů kolem vás, tři z
nich tak zmizí, u zbylých třech potom položte po jedné tabulce a proradný
Dopppelganger tak navždy lehne popelem. Nakonec použijte šperk z inventáře
na žlutou růži na skalce (obr.6), seberete ji tak do inventáře. Vraťte
se ke koni, klikněte na cíl Camelot a namiřte si to ke hradu krále Artuše.
Před stráží u brány klikněte v inventáři na ikonku Lancelota, budete vpuštěni
dovnitř, pokecejte i se stráží u druhé brány, ta vás pustí ke králi
Artušovi. Použijte na něj všechny předměty z vašeho inventáře, na konec
mu předejte i růži. Objeví se i královna, která králi vše vysvětlí,
ale ten se rozhodne pro Boží soud, tedy pro souboj mezi vámi a proradným
bratrem Morganorem. V animaci v boji zvítězíte, ale Morganor vás bude chtít
zákeřně dobít, takže budete nuceni ho definitivně zlikvidovat. Král Artuš
vás jmenuje novým králem Atrebatů a konec celého příběhu se dozvíte se
závěrečného rozhovoru pana Foulquea s panošem. Tak tedy skončila tato Křesťanská
výprava a nyní se podíváme přes pana Foulquea, kde si vyberte červenou
knihu, na výpravy z Keltského pohledu.
Nyní si tedy v místnosti u pana Foulquea vyberte Červenou
knihu a můžete začít hrát hru z pohledu Keltů.
Keltská cesta.
Výprava 1.)
Po skončení animace pojedete po cestě a jakmile váš kůň
zastaví, pokračujte dál k Luciovu táboru. Pusťte se do boje se sasským
válečníkem, jakmile ho v animaci zabijete, zlomíte si meč, tak seberte
mrtvole její sekyru. Vstupte bránou dovnitř na nádvoří, kde si promluvte s dalším
Sasem, pak ho sekerou z inventáře rovněž skolte. Pokračujte dál po nádvoří,
vpravo u zdi seberte železný sochor (tyč), přejděte na druhou stranu ke
zdi, kde na zemi leží dřevěný trám. Použijte na něj sochor, tak ho
odsunete, sejděte dolů po schodech, ve sklepě si promluvte s Claudiem,
který zde jediný přežil útok Sasů, dozvíte se, že to byl sasský vojevůdce
Anglemar, který sem přivedl hordy sasských vojsk, kteří odvlékli i Niu,
sestru vaší manželky Gwen. Vyčerpejte s ním všechny možnosti
rozhovoru, potom se vraťte zpět k vašemu koni. Jeďte na něm zpět po
cestě, odbočte doleva na travnatou cestu, poté opět doleva na hlinitou
cestu, pak doprava a tak dojedete k hradu vašeho otce Cadfana, krále
Atrebatů. Promluvte si se strážným Urganem, pokud mu povíte, kdo vedl útok
na Luciův tábor, vpustí vás dovnitř. Z nádvoří pokračujte do
otcova domu, je to ten s modrými a žlutými štíty (ale to už dobře znáte
z předcházející výprav za Křesťany), promluvte si s otcem o všem,
poví vám o dopisu, jehož obsah si přečtěte v inventáři, dopis dal
prý Corwynovi. Zeptejte se na svého štítonoše Corwyna, otec vám řekne, že
musí být někde na hradě, tedy na dvoře. Vyjděte tedy ven, zamiřte si to k vašemu
domu, je to ten s červeným drakem na dveřích, vstupte dovnitř a
promluvte si s vaší ženou Gwen, vyčerpejte všechny otázky, zeptejte
se jí na Corwyna, pošle vás za kovářem Janem a dá vám truhlici. Jděte
tedy ke kováři, pohovořte si s ním, spraví vám váš meč, potom se
ho zeptejte na Corwyna,, poví vám, že tento vyzunknul soudek piva a teď vyspává
opičku v maštali u koní. Vydejte se tudíž tam, je to kousek od kováře,
promluvte si s ním, zeptejte se ho na otcův dopis, tak vám ho předá,
vydá se k vašemu koni, následujte ho tudíž. Na koni sjeďte dolů po
cestě, pod kopcem se dejte doprava kolem malého bílého zátarasu, za ním
odbočte doprava a kolem malé kamenné mohylky dojedete na kopec Svatého Jiří.
Tam se dejte doleva a promluvte si s Noveliem, bratrem vašeho otce, tedy s vaším
strýcem, kterého se zeptejte na Sasy, předejte mu otcův dopis s prosbou
o vojenskou pomoc, nebude však moci vyhovět, musí být sám připraven na boj
se Sasy, obdržíte však od něj písemnou odpověď pro vašeho otce. Vraťte
se tedy zpět na hrad Atrebatů a tuto odpověď předejte vašemu otci, bude
velice zklamán. Jděte zpět ke dveřím, vpravo od nich seberte ze země skříňku,
je to obětní dar pro víly, vraťte se zpět k trůnu otce, znovu si s ním
promluvte, obdržíte další cíl vaší cesty. Vyptejte se ho důkladně na
tento cíl, otec vám podrobně vysvětlí, co máte dál dělat. Jděte zpět
ke koni, jakmile nasednete na koně, v inventáři klikněte na cíl
Ardenský les, tak se tam ocitnete. Po cestě se na koni vydejte dopředu k Ostřížímu
stromu, vlevo od místa, kudy jste sem vstoupili, jsou tři kamenné kolmo
posazené sloupy. Položte k nim truhlici od Gwen, jeden ze světle modře
svítících sloupů zmizel, pokračujte tedy vpřed takto uvolněnou cestou.
Pokračujte na koni k jezeru, dejte se doprava, přejděte doleva po kamenném
mostě se dvěma sochami po stranách k obětnímu oltáři a položte tam
druhou skříňku, kterou jste našli na zemi v otcově domě. Vraťte se
ke koni a klikněte na cíl Království Atrebatů, po známé cestě se vraťte
zpět k otcovu hradu, promluvte si vpravo se stojícím Morganorem na jakémsi
lešení, zeptejte se ho na bylinky z inventáře. K otci se
nedostanete, neboť je těžce nemocný, vydejte se tudíž do vašeho domu za
Gwen, vyptejte se jí též na léčivé byliny (obr.7), obdržíte od ní
kámen a radu, jak si počínat dál. Jděte zpět ke koni, klikněte na cíl
Ardenský les, ocitnete se tam tak znovu. Na koni se vydejte opět k Ostřížímu
stromu, stoupněte si před ním do záhonu kytek a z inventáře použijte
kámen od Gwen, tak přivoláte Merlina. Promluvte si s ním, zeptejte se
ho na bylinky v inventáři, dozvíte se, že tyto bylinky, které by
uzdravily vašeho otce, rostou pouze na Onom světě, víla Lebvella je jejich
sestrou, jen od ní je můžete získat. Zeptejte se tedy na Lebvellu, poradí vám,
jak jí přivolat, dá vám modrý Lebvellin kámen. Ten použijte u známých třech
Kamenných sloupů, tak přivoláte vílu Lebvellu. Zeptejte se jí na léčivé
rostliny, poví vám, že jsou to její sestry a vaším úkolem teď je zjisti
proč. Ocitnete se na chvíli na Onom světě a máte dvě volby, zvolit si
sebrat bílé srdce (vlevo), nebo červené (vpravo). Seberte tedy vpravo to červené
srdce, ocitnete se zpět před vílou, pohrozíte jí mečem, tak dostanete potřebné
léčivé byliny. Jděte ke koni, nasedněte a klikněte na cíl Arden, dojeďte
k bráně, stráží je teď ale jeden muž z národa Piktů, vaše
stráže jsou pryč. Promluvte si s ním o bylinkách, vpustí vás tak
dovnitř, vejděte do otcova domu, ale na trůnu sedí váš bratr Morganor, od
něj se dozvíte, že díky vašemu loudání váš otec v noci zemřel a
králem Atrebatů je teď on. Zeptejte se ho na Gwen, dozvíte se, že po smrti
vašeho otce odešla i s vaším synem Madogem někam pryč, není mu známo
kam. Jděte tedy do vašeho domu, na stole si prohlédněte bílý kámen, který
vám tam Gwen zanechala, seberte ho, zjistíte tak, že vaše manželka odešla
do Ardenu. Vraťte se ke koni, nasedněte, klikněte na cíl Ardenský les, dojeďte
k Ostřížímu stromu a znovu si promluvte s vílou Lebvellinou o
Merlinovi, samozřejmě se napřed omluvíte. Odpustí vám a slíbí vám
pomoc, musíte však nejdříve pomoci vy jí. Ztratila totiž své tři sestry,
které se proměnily v perly a nacházejí se u jezírka. Poté odstraní
prostřední světélkující kámen a tak vám otevře cestu k Jezírku,
vydejte se tedy tam. Perly jsou umístěné na obětních oltářích, není těžké
je najít, jsou vidět dobře již zdálky, posbírejte je tedy a na koni se vraťte
zpět k Lebvellině, předejte jí perly. Poradí vám, kde najdete Merlinův
kámen, abyste ho mohli znovu přivolat, je na zemi v záhonu květin. Jděte
tedy doprostřed záhonu, klikněte na akci (mezerník) a tak získáte kámen,
použijte ho a Merlin se opět zjeví. Promluvte si s ním o Gwen a o vašem
synovi Madogovi, dozvíte se, že oba odjeli s konvojem vašeho strýce
Novelia do Magovenia. Ocitnete se opět v místnosti vypravěče pana
Foulquea, jakmile dokončí své vyprávění, vložte do vaší mechaniky disk
CD 2 a můžete se vydat na druhou výpravu.
Výprava 2.)
Takže jste se ocitli v dobře známém městě
Magovenia, vydejte se k hlavní bráně, vpravo od stráže stojí Claudius,
promluvte si s ním o Gwen, Noveliovi a o kříži. Známou cestou se
vydejte k Rozvalinám, před nimi si promluvte s Corneliem o Noveliovi
a o kříži, dá vám jeho vlastní kříž. Vraťte se k hlavní bráně,
kříž ukažte stráži, tak vás pustí dovnitř. Uvnitř Colesium si pohovořte
se všemi postavami, dozvíte se mnoho zajímavých zpráv. Pak jděte ke kovárně
a seberte ze země kleště, vydejte se na druhou stranu, kde na díru v zemi,
ze které stoupá zelený dým použijte kleště z inventáře, získáte
klíč. Ten použijte na dveře vlevo, po schodech sestupte do katakomb, odbočte
doleva a ze země zvedněte další klíč. Pod schody vlevo jsou dveře, ty
otevřete tímto klíčem a promluvte si se zde uvězněným Noveliem zejména o
Gwen, dozvíte se, že ji zabila nestvůra a vašeho syna Madoga odnesla,
Gweniny pozůstatky jsou opodál pod prkny. Zeptejte se na syna a na nestvůru,
poví vám, že je to čarodějnice, která Gwen usmrtila a také odvlékla vašeho
syna Madoga a nyní stojí v Colesium na pódiu převlečená za mnicha a
blbne lidem hlavy. Poví vám také, že pomoci vám může jedině Merlin, který
se nachází v Ardenských lesích u Ostřížího stromu, máte tedy nový
cíl. Vraťte se ke koni, nejdříve si ale promluvte s Claudiem, ten vás
upozorní na Pikty, kteří střeží Ardenský les. Na koni pak klikněte na cíl
Ardenský les a ocitnete se tam, pokud jste mne poslechli a promluvili si s
Claudiem, tak prvního Piktu porazíte, s druhým si jen promluvte, poté
nasedněte na koně a odcválejte k Ostřížímu stromu. Zde si promluvte
s Merlinem, poví vám o Poháru moře, zeptejte se ho na něj, dozvíte
se, že je to Pohár pravdy. Merlin vám pak otevře cestu dál, zruší světélkující
blok, vydejte se tudíž po nově otevřené cestě k Černé hoře, kde si
promluvte s obrem Galwichem. Pohovořte si s ním o všem, hlavně o
poháru (obr.8), požádejte ho, aby vám ho vrátil, v žádném případě
s ním nebojujte. Přizná se vám, že ho ukradl pro vílu Nael, zeptejte
se ho na ni, dozvíte se, že je to jedna ze tří sester Rhiannonina Pramene.
Vraťte se tedy zpět k Ostřížímu stromu, zeptejte se Merlina na vílu
Nael, řekne vám, že potřebuje na to, aby ji přivolal, kouzelnou sůl. Máte
nový cíl, sedněte na koně a vydejte se do Magovenia, před hlavní branou si
promluvte s Claudiem, zeptejte se ho na sůl, dá vám ji. Nyní se na koni
vraťte zpět k Ostřížímu stromu, Merlinovi předejte sůl, on pak
vyvolá v animaci pomocí rituálu vílu Nael. Promluvte si s ní o
Poháru moře, slíbí vám ho dát, když dokážete pozdravit její dvě
sestry. Po stranách jsou dva kameny navlas stejné jako ten, u kterého stojí
Nael, jděte k nim a použijte akci (mezerník), tak je pozdravíte. Znovu
si pohovořte s Nael, opět ji požádejte o Pohár moře, nyní vám ho už
vydá. Vraťte se ke koni, klikněte na cíl Magovenium, přes hlavní bránu
vstupte do Colesium. Jděte si na pódium promluvit s mnichem (přestrojenou
čarodějnicí), řekne vám, že dokud se neočistíte, nehodlá s vámi
mluvit. Dole stojícího rolníka se zeptejte, jak se máte očistit, dozvíte
se, že posvátným bičem a na další dotaz vám sdělí, že ho má u sebe
ten, kdo se před vámi očistil. Vydejte se tedy po šikmé plošině nahoru,
odbočte doprava a na konci se vyptejte stojícího muže na tento bič. Vyčerpejte
všechny možnosti rozhovoru, tak bič získáte, vraťte se zpět k mnichovi
na pódium a před ním se očistěte, tedy použijte na sebe bič z inventáře.
Potom klikněte v inventáři na Pohár moře, pravda se tak ukáže, mnich
se změní v čarodějnici a s hurónským řevem odlétne. V animaci
se s vámi Merlin rozloučí, slíbí opatrovat Pohár moře jako oko v hlavě,
vy se pak ocitnete v místnosti vypravěče pana Foulqueho, po skončení
jeho komentáře k předešlé části a vysvětlení legendy se vydáte na
další výpravu, tentokrát na Onen svět, tedy do Avalonu.
Výprava 3.)
Vydejte se dopředu k mohutnému mostu, jakmile
slezete s koně, jděte dopředu, seberte modrý kámen, pokračujte ke květinovému
záhonu a vedle spícího obra seberte druhý. Ze záhonu květin seberte pyl,
pak se dejte doprava, promluvte si s vránou, sedící na kameni, dejte jí
pyl z inventáře, jakmile odlétne, seberte na místě kde seděla třetí
modrý kámen, jablka si zatím nevšímejte, varovala vás před ním i vrána.
Vraťte se zpět, z květin seberte další pyl a jděte si promluvit s Obrem.
Vraťte se, pokračujte k řece, prohlédněte si rybu ve vodě, podejte ji
pyl, tak se promění ve vílu. Přijde za vámi zvědavý Corwyn a ona ho promění
v houbu, promluvte si s vílou o všem, co máte v inventáři,
dejte jí tři modré kameny, prozradí vám, jak dál. Vraťte se ke vstupu na
most, z kamene seberte modrou křišťálovou karafu, vypijte její obsah
(klikněte na její ikonku v inventáři), vraťte se do míst, kde seděla
vrána, teď už můžete jablko utrhnout. Jděte opět k Obrovi, po cestě
seberte další pyl z květin, Obrovi dejte jablko, změní se na divoké
prase a cesta dál přes most je otevřená. Přejděte tudíž po něm, na koni
jeďte dál, odbočte vlevo, přes další most se dostanete ke Kruhovým kamenům,
uprostřed je čarodějnice. Promluvte si s ní, vyptejte se jí na vše,
co máte v inventáři, zejména na Madoga a Morganora. U dalšího mostu,
je to kousek doprava, si promluvte s vílou, zeptejte se jí na čarodějnici,
pak jí dejte pyl z inventáře, obdržíte od ní červený kámen, který
použijte na ohnivou clonu před mostem, tato pak zmizí, přejděte po mostu na
druhou stranu. Jeďte koňmo rovně přes další dva mosty, dojedete do Věže
zdroje, kde si promluvte s další vílou. Proberte všechna témata, zejména
i o Madogovi, nabídne vám pohár, ale nevšímejte si ho. Na jednom z malých
ostrůvků naleznete křišťálový roh, který seberte, zatrubte na něj, zjeví
se vám vrána, promluvte si s ní, dozvíte se, že je to sama bohyně
Morgana. Jděte na vedlejší ostrůvek, kde seberte tři ryté poháry, vraťte
se k víle, v inventáři klikněte na symbol jara a poté jí dejte
jeden z pohárů, zmizí a vy seberte ze země žlutý kvítek, který tu
po ní zůstal. Nyní se vraťte k víle, od které jste dostali červený
kámen a udělejte totéž, potom se vydejte k poslední víle, stojí tam,
kde jste našli křišťálovou karafu a vše si zopakujte. Nyní máte v inventáři
tři žluté kvítky, takže se vraťte k čarodějnici a na tři zamrzlé
kameny použijte po jednom kvítku (obr.9), ona tak ochabne a ztratí veškerou
sílu a moc. Promluvte si s ní, dozvíte se, že to váš nevlastní bratr
Morganor dal zabít vašeho otce krále Cadfana a vašeho syna Madoga, smrt vaší
ženy neplánoval, byla to prý náhoda. Změňte se ve vlka a tak čarodějnici
zadávíte, ale propadnete zoufalství a zůstanete proměněni ve vlka neschopní
jakékoliv další činnosti. Opět se ocitnete u vypravěče pana Foulqueho,
jakmile skončí jeho vysvětlení, objevíte se v roli Corwyna před vílou, která vás nedávno proměnila v houbu.
Promluvte si s ní, potom se vydejte k Bradwenovi, promluvte si s ní
(s vlkem) pomocí mezerníku, do inventáře jste tak získali ikonku vlka.
Vydejte se do věže dechu, vyšlapte nahoru po schodech a promluvte si s vílou.
Zeptejte se jí na vlka z inventáře, slíbí vám pomoci, ale musíte napřed
uhodnout její hádanku. Jděte tedy do postranní věžičky a seberte žlutý
motýlí kámen, vraťte se k víle a předejte jí ho. Navraťte se zpět
k Bradwenovi a motýlí kámen na něj použijte, vlk se změní opět v Bradwena,
když na něj před tím promluví takto vyvolaná Gwen. Na koni se vydejte do
Kruhu kamenů, odtud k Vězeňskému stromu, uvnitř si promluvte s Gawainem,
jedním z rytířů krále Artuše. Mluvte s ním tak dlouho, dokud od
něj nezískáte do inventáře ikonku Vězeňský strom, který na Gwaina použijte,
tak zjistíte, co dál. Vraťte se zpět do Věže dechu, kde si promluvte nahoře
s vílou, zeptejte se jí i na Vězeňský strom a ostatní předměty v inventáři.
Nabídne vám, abyste se stali manželem Morgany, opodál se objeví rotující
náhrdelním, neberte ho, zůstali byste navždy na Onom světě. Obdržíte hádanku,
jděte do vedlejší věžičky a seberte kámen Světluška. Vraťte se k Vězeňskému
stromu a kámen vložte na ruku Vězeňského stromu, tak Gawaina osvobodíte.
Ten vás povýší do rytířského stavu a stanete se tak jedním z rytířů
krále Artuše. Nyní se tedy musíte dostat zpět do skutečného světa, což
znamená najít tři zvířata, která jsou potomky Morgany s různými
otci, proto se vydejte ke Věži zdroje, na jednom z bočních ostrůvků
klikněte na vránu, změní se ve prvního strážce, promluvte si s ním,
ale nebojujte. Vydejte se do Kruhových kamenů, zde vyhledejte divokého kance
a udělejte totéž, co u vrány. Třetí strážce je u obrova mostu, je to
vlk, jakmile si s ním promluvíte, nabude lidské podoby. Máte možnost
je všechny zabít, pokud kliknete v inventáři na jejich ikonky, ocitnete
se v pekle, kde vás bude zjevení nutit, abyste si vybrali červené srdce
a tak získali kromobyčejnou sílu, nedělejte to však, to není rytířský
způsob boje a nikdy byste se z Onoho světe do Skutečného světa
nedostali. Nejjednodušší je se vrátit do Věže dechu a promluvit si s vílou,
zeptejte se jí postupně na všechny znaky zvířat strážců v inventáři,
potom seberte z postranních věží tyto kameny: kámen větru pro vránu,
kámen spravedlnosti pro kance a kámen zlata pro vlka. Postupně všechny strážce
obejděte a na každého z nich použijte z inventáře kámen, který
k němu přísluší, tak jak jsem vám to popsala, pak je v animaci všechny
porazíte. Jakmile tedy takto zabijete posledního strážce, obdržíte nový cíl,
tedy Cornwall, vraťte se ke koni a na tento cíl klikněte. Ocitnete se zase v místnosti
vypravěče pana Foulqueho, vyslechněte si jeho dodatky k příběhu a
potom už se ocitnete na koni na cestě do Cornwallu.
Výprava 4.)
Vydejte se doleva do vesnice, promluvte si se všemi
osobami, pak vejděte do domku a promluvte si s Clalií o Cymerillovi, jejím
bratrovi. Bude po vás chtít, abyste přinesli nějaké dřevo staré ženě na
dvorku. Vydejte se tedy ke kováři, promluvte si s ním o Cymerrillovi a
požádejte ho o dřevo, které
odneste ženě, stojící na dvorku, i s ní si promluvte o Cymerillovi.
Vraťte se k Clalii, znovu si s ní pohovořte, poví vám o zbrani,
která platí na Cymerrila. Jděte tedy ke kováři, zeptejte se ho na totéž,
odpoví vám, že pastýřská hůl. Vyjděte tedy ven a vpravo požádejte pastýře
o jeho hůl, rád vám ji dá. Vraťte se ke koni, nasedněte a jeďte vpřed,
odbočte doprava a klusejte až k Cymeriovi, promluvte si s ním a pak
na něj v souboji použijte pastýřskou hůl, tak ho přemůžete. Obdržíte
od něj glejt pro vstup do Titagelu, obejděte tedy Cymerilla, nasedněte na koně,
jeďte rovno, odbočte doprava a ocitnete se před branou hradu Titagelu. Stráži
se prokažte glejtem od Cymerilla, pustí vás tak dovnitř. Přes lávku projděte
až k bráně naproti, vstupte dovnitř a promluvte si s králem
Marcusem o králi Artušovi, který chce, aby mu Marcus pomohl a poslal mu na
pomoc jeho bojovníky proti Cerdicovým Sasům. Marcus však odmítne, protože
prý jeho království ohrožuje ukrutný Obr, promluvte si tedy s králem
o Obrovi, dá vám svoji královskou pečeť. Vraťte se tudíž ke koni, odbočte
doleva a dejte se doprava ke dvěma strážím. Promluvte si s nimi o
Obrovi a poté se prokažte královskou pečetí, tak vás pustí dál. Projděte
přes tábor Otroků, válečníků si zatím nevšímejte, druhou stranou projděte
ke koni a na něm dojedete do tábora Černého rytíře. Promluvte si a uvězněnou
vílou Fydií o Obrovi a o Sasech (obr.10), dá vám sílu plamenů. Vraťte
se do tábora Otroků a touto zbraní porazíte Anglemara, mrtvole seberte klíč.
Jeďte zpět do tábora Černého rytíře, klíč použijte na bránu, vstupte
dovnitř. Pokračujte až do Obrovy svatyně, kde jsou na třech kamenných pilířích
lidské lebky, promluvte si s nimi, od jedné z nich obdržíte předmět
Svatyně. Navraťte se zpět k víle Fydii, promluvte si s ní o
Obrovi a o předmětu Svatyně. Jděte zpět do tábora Otroků, přistupte k totemu,
vyndejte z něj tři podivné symboly. Vraťte se k Fydii, ukažte jí
tyto symboly, dozvíte se od ní, že jsou to znaky Erwyny, irské princezny,
Glaudia, válečníka Marcusova dědečka a čarodějky Duldanaany z Cornwallu.
Vydejte se tedy zpět do Obrovy svatyně, vyzkoušejte, na kterou lebku patří
červený znak, tak si promluvíte s Duldanaany, získáte předmět Geas,
což je první část veršů potřebných pro Obrovu smrt. Vracejte se zpět k Fydii,
do cesty se vám postaví Obr a bude vám vyhrožovat smrtí, nevšímejte si
ho, dojde i na něj. Promluvte si s Fydií, pak sedněte na koně a odjeďte
do vesnice, kde si promluvte se starou ženou a zeptejte se jí, jestli nezná
pokračování tajemných veršů. Poví vám, že si určitě vzpomene, ale až
se zahřeje, to znamená že musíte jít zpět ke kováři, promluvit si o všech
předmětech v inventáři, obdržíte od něj sekeru a požádejte ho o
další dřevo, které přineste staré ženě, tak se dozvíte zbytek zaříkávacích
veršů. Jeďte zpět do Obrovy svatyně, cestou narazíte na Cymerilla,
zeptejte se na vše v inventáři, dostane se vám vysvětlení a přenesete
se až do Obrovy svatyně. Rozhlédněte se kolem, ale Obr zde není, zřejmě
se doslechl o vašich úspěších a někam zalezl. Jděte zpět k Fydii,
promluvte si s ní, řekne vám, že musíte najít starou římskou mapu.
Navraťte se tedy zpět do tábora Otroků, důkladně prohledejte totem, tak ji
naleznete. Vydejte se znovu do Obrovy svatyně, na lebku Glaudia použijte šedý
symbol, pohovořte s ním a zeptejte se ho na římskou mapu. Vlevo na
poslední lebku použijte modrý symbol, vraťte se k lebce Glaudia, opět
si s ní promluvte. Dostanete hádanku, za pilířem na zemi se objeví tři
kameny, seberte ten prostřední, tedy bílý a ukažte ho lebce Glaudia, tak se
vám otevře cesta do Obrovy jeskyně. Vstupte dovnitř, promluvte si s Obrem,
bude vám slibovat hory doly a všechny poklady světa, když ho ušetříte.
Nemějte s ním smilování a sekyrkou od kováře mu utněte hlavu, kterou
seberte do inventáře. Jděte zpět, opět si promluvte s Fydií,
dostanete od ní pramének jejich vlasů. Vraťte se ke koni a známou cestou se
vydejte až k hradu Marcuse, stráži ukažte hlavu Obra, pustí vás do
hradu. Vstupte branou ke králi Marcusovi, i jemu ukažte hlavu Obra, teď se král
uvolí poslat svá vojska na pomoc králi Artušovi. Opět se ocitnete v místnosti
u vypravěče pana Foulquea a po jeho vysvětlení a zodpovězení všech dotazů
panošovi vložte do mechaniky vašeho počítače disk 3, tak se přenesete na
začátek, tentokrát už vskutku poslední, tedy závěrečné výpravy.
Výprava 5.)
Ocitnete se na křižovatce a kolem hradu vašeho bratra
dojedete k lávce, přejděte po ní doprava, promluvte se stráží,
budete vpuštěni dovnitř. Dejte se doprava a na konci si promluvte s Cymerillem,
zeptejte se ho na Gawaina, poví vám, že si máte promluvit s jeho panošem,
zeptejte se i na Morganora, ten prý je na zámku společně s ostatními
králi. Vraťte se zpět na zámek Camelot, klidně projděte kolem první stráže
a vstupte do brány. Za bránou vlevo si pokecejte s Baldwynem, panošem
Gawaina, zeptejte se ho na něj, dostanete od něj jeho erb. Vraťte se ke koni
a dojeďte zpět k Cymerillovi, zeptejte se ho na erb, tak se dozvíte, že
je to erb pani Yvaine, neteře krále Marcuse. Jděte ke stanu se stejnými
erby, prohlédněte si je, tak si budete moci promluvit s Avelle, stojící
před stanem. Zeptejte se jí na Yvaine, je prý ve stanu, ale nesmí být vyrušována.
Vraťte se tedy na Camelot k Baldwynovi, kterého se zeptejte na Yvaine,
dostanete od něj brož. Vraťte se k Avelle a ukažte jí brož, přivede
vám ze stanu Gawaina, pohovořte si s ním. Zeptejte se ho na Morganora,
pak na krále Artuše. Vraťte se na Camelot, první branou opět projděte, stráži
u druhé se odvolejte na krále Artuše (v inventáři klikněte na jeho
ikonku), pustí vás dovnitř s upozorněním, že u kulatého stolu se
nesmí tasit meč. Nejdříve si promluvte s Monganorem, ale nesmíte s ním
bojovat, i když vás silně provokuje. Poté vejděte až do sálu, kde si
promluvte s králem Artušem, zejména o Morganorovi. Artuš vám sdělí,
že musíte vyhledat Merlina a dá vám kouzelná semínka a rady, jak je používat
dál. Vraťte se zpět na koně a klikněte na nový cíl cesty, Ardenský les.
Na koni pak dojeďte k Ostřížímu stromu, všimněte si, že zmizlo několik
kamenů, takže máte neomezený přístup do všech okolních lokací. Z květinového
záhonu seberte kytky, poté se vydejte ke Královským hrobům po cestě
doprava od místa, kudy jste sem vstoupili, ze suchého stromu, u kterého sedí
veverka, utrhněte pár oříšků (obr.11). Sedněte na koně a vydejte
se k Černé skále, u jednoho z totemů se berte ze země malou
misku. Na koni se vydejte k Zamrzlé říčce, je to cesta od Černé skály
doleva, na zamrzlou louži použijte misku, tak do ní naberete vodu. Vraťte se
k Ostřížímu kameni, jděte doleva a cestou doprava od vašeho prvního
vstupu se na koni dostanete k podivné malé mohylce po levé straně.
Nalijte do ní vodu z misky, vyletí z ní motýlek, pokračujte dál
a odbočte doleva, motýlek si sedl na kamenný stůl. Použijte na něj květiny
z inventáře, změní se ve veverku, té dejte oříšky a tak se promění
veverka na ostříže, sedne si kousek vlevo na zem, tomu dejte seménka a konečně
se tak ostříž promění v Merlina. Promluvte si s ním o všech předmětech
v inventáři, zejména o Fydii, dozvíte se, že tato víla má tři
sestry a to Fholu, Ferdii a Fiachru, tyto jsou schopny společnými silami Fydii
vysvobodit (slíbili jste jí to přece, je stále v zajetí v táboře
u Černého rytíře). Teď tedy musíte nalézt tři sestry Fydie a přivést
je k ní. Zeptejte se tudíž Merlina i na všechny tři sestry, dozvíte
se tak, kde je máte hledat. Vraťte se zpět ke koni, klikněte na cíl Camelot,
dojeďte k hradu, za bránou se dejte doprava a promluvte si s kovářem.
Poté se ho zeptejte na Fholu, tak se vám tato zjeví jako zlatý obláček,
bude chtít důkaz, že jste Fydiin posel, ukažte jí tedy pramének jejích
vlasů, tak se automaticky přenesete na kopec, kde si promluvte s vílou
Fiachrou, nebude chtít s vámi ale mluvit, v inventáři proto klikněte
na ikonku Fholy, tak se i ona přidá k vám, poté se teleportujete k Černé
skále. Tam se vydejte doleva, Ferdie se vznáší vpravo nad lávou, promluvte
si s ní. Ani ona s vámi nebude chtít hovořit, klikněte tedy opět
v inventáři na její sestru, tak se k vám přidá i ona a vy se
automaticky přenesete do tábora Černého rytíře, kde je vězněna Fydie. Jděte
k ní a promluvte si s ní, pak na hnědý kámen vedle ní postupně
použijte ikonky v tomto pořadí: Ferdie, Fhola a nakonec Fiachra. Tak
bude Fydie osvobozena a vy se ocitnete u Ostřížího stromu. Tentokrát tam už
Merlin stojí, promluvte si s ním tedy, v inventáři klikněte na
ikonku Rituál, dozvíte se, že musíte najít meč tří plamenů. Mluvte s ním
tak dlouho, až vám prozradí, kde všechny jeho tři části naleznete,
odstraní vám kámen a vy se po takto uvolněné cestě vydejte vpřed. Na koni
dojeďte k Černé skále, odbočte doleva, na jednom z totemů je jílec,
kousek vpravo na zemi leží rukověť a vpravo za skálou je o ni opřeno ostří,
tak se vám meč v inventáři složí. Vraťte se k Merlinovi, pohovořte
s ním, potom si stoupněte do květinového záhonu, taste meč a klikněte
v inventáři na ikonky vil v tomto pořadí: Fhola, Ferdie a nakonec
Fiachra, tak osvobodíte Fydii. Pokud byste pořadí spletli, jděte k Fydii
a zeptejte se, proč kouzlo nefunguje, odpoví vám, že musíte dodržet správné
pořadí, takže začněte pěkně znovu od začátku. Promluvte si s Merlinem,
pak on i Fydie odejdou, vy se na koni vydejte ke Královským hrobům, jsou čtyři
a označeny červeně, je to tam, kde jste do mohylky nalívali misku s vodou.
U jednoho z kamenů poděkujte Morganě, potom v animaci zabijete
Pikta, prohledejte jeho mrtvolu, naleznete zdobenou pochvu na meč. Objeví se
Gawain, promluvte si s ním, obviní vás z krádeže Artušova meče
Excalibur. Použijte na Gwaina všechny předměty
z inventáře, ukažte mu i Piktovu pochvu na meč, je na ní totiž
drahý kámen z Artušova meče. Jakmile tedy Gawain odejde, o kousek se
vraťte a promluvte si s vílou Větru o všem, co máte v inventáři.
Dozvíte se tak o vašem dvojníkovi, než vám ale řekne víc, chce od vás
kytku. Vraťte se tedy k Ostřížímu stromu, ze záhonu natrhejte květiny,
vraťte se k víle a kytku ji předejte. Obdržíte od ní pyl, který otevírá
skály, vraťte se tedy na koni k Černé skále, dejte se doprava a na
pravou skálu použijte pyl, skála zmizí. Po lávce vlevo přejděte ke vstupu
do Černé hory, tam použijte z inventáře meč Ferdie, vstupte dovnitř
a ocitnete se tváří v tvář svému dvojníkovi, Doppelgangerovi, kterého
stvořil Monganor. Promluvte si s ním, pak ho vyzvěte na souboj, klikněte
v inventáři meč Fiachry (obr.12), tak ho zabijete. Seberte ze země
hroudu hlíny, která po něm zbyla, vpravo u zdi si vezměte meč Excalibur,
vraťte se ke koni a klikněte na cíl Camelot. Na koni se vydejte k zámku,
stráži se prokažte Artušovým prstenem, vejděte dovnitř a promluvte si s králem
Artušem, vraťte mu jeho meč Excalibur. Potom mu řekněte o svém dvojníkovi,
kterého stvořil Monganor, pak o Monganorovi, obviníte ho ze všech zločinů
proti vám, král je však na rozpacích. Jděte si tedy promluvit s Merlinem
o vašem dvojníkovi, pak mu předejte hlínu, která zbyla z vašeho dvojníka,
on vám předvede, jak se dá stvořit váš dvojník. Tento dvojník dojde ke
králi Artušovi a zeptá se ho, co si přeje. Král chce zavolat Monganora, což
dvojník udělá a Merlin ho opět promění nazpět v hroudu hlíny. Král
se ale rozhodne, aby spor mezi vámi a Monganorem vyřešil ráno Boží soud,
takže se spustí animace, ve které Monganora zabijete. Poté se naposledy
ocitnete v místnosti vypravěče pana Foulqueho, po vysvětlení celého příběhu
budete………… Ne, nebudete dělat už nic, protože toto je, vážení přátelé,
úplný konec této hry, můžete si jen počkat na závěrečné titulky.
|