Návod:
![](img/n.gif)
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Pirates Of The Caribbean
![](../db_data/navod_obr/0000005568_n01.jpg)
Ostrovy
- Falaise de Fleur - Pevnost, Přístav, Zátoka Chobotnice.
- Redmonds - Pevnost, Přístav, Ďáblův Chřtán, Kamenné pobřeží.
- Isla Muelle - Pevnost, Přístav, Pobřeží, Pláž ústřic.
- Oxbay - Pevnost, Přístav, Maják, Daleká Pláž.
- Greenfort - Pevnost, Přístav.
- Conceicao - Pevnost, Přístav, Sluneční přístav, Laviatanová
Skála.
- Douwesen - Pevnost, Přístav, Palmová pláž, Krabí Útes.
- Quebradas Costillas – Přístav.
Obchod
- Ceny jsou pouze orientační a mění se vaší schopností obchodovat. Výhoda
nákupu a prodeje by však měl zůstat v jednotlivých městech přibližně
stejný.
- Plachty a prkna nepoužívejte k obchodu, ale jen k opravě lodi. Je proto
uvedena jen nákupní cena.
- Bavlna a olej mají všude stejnou cenu a nevyplatí se s nimi obchodovat.
Je uvedena jen nákupní cena
- Ostatní - červená barva je prodejní barva a černá je nákupní
|
Fala. |
Redm. |
Isla |
Oxbay |
Gree. |
Conc. |
Douw. |
Plachta
Prkna |
5
12
|
5
12
|
9
12
|
9
9 |
9
9 |
5
9
|
9
12
|
Bavlna
Olej |
8
7
|
7
5
|
6
7
|
7
6 |
8
5 |
9
8
|
8
7
|
Pšenice |
4
|
|
|
|
4 |
|
5
|
Eben |
31
|
Pašuje
|
15
|
Pašuje |
Pašuje |
|
|
Čokoláda |
10
|
|
|
17 |
16 |
14
|
|
Cukr |
|
|
6
|
|
|
4
|
Pašuje
|
Víno |
12
|
12
|
|
|
|
Pašuje
|
10
|
Lněné plátno |
5
|
3
|
10
|
|
|
|
Pašuje
|
Rum |
6
|
|
|
4 |
2 |
7
|
Pašuje
|
Tabák |
10
|
10
|
Pašuje
|
8 |
9 |
|
9
|
Káva |
|
Pašuje
|
12
|
Pašuje |
Pašuje |
|
10
|
Mahagon |
14
|
|
12
|
|
|
Pašuje
|
|
Skořice |
Pašuje
|
19
|
8
|
|
|
14
|
|
Kopra |
5
|
5
|
|
|
5 |
Pašuje
|
3
|
Paprika |
|
Pašuje
|
|
Pašuje |
Pašuje |
15
|
|
Ovoce |
Pašuje
|
|
|
|
|
3
|
7
|
Pivo |
|
2
|
Pašuje
|
|
|
3
|
2
|
Hedvábí |
5
|
15
|
Pašuje
|
15 |
14 |
15
|
|
Oblečení |
|
5
|
|
|
6 |
|
|
Santalové dřevo |
Pašuje
|
26
|
13
|
13 |
12 |
|
|
Kůže |
4
|
|
4
|
4 |
4 |
4
|
4
|
Začínáte v podpalubí lodi a váš Loďmistr Malcolm vás
zasvětí do tajů hry. Jako první si musíte vzít nějaké věci s vaší
kajuty. Seberte šavli, která leží na truhle. Jakmile se k ní přiblížíte
objeví, se vlevo nahoře symbol ruky a můžete jí sebrat a to buď pomocí klávesy
[F3] (přímo sebrat) anebo přes [Enter] (aktivujete menu akcí a zde vyberte
"sebrat"). Další věci jsou ve skříni na druhé straně, kde se
objeví znova ruka, ale tentokráte věc nejde přímo sebrat, ale musíte
nejprve skříň otevřít a věci pak seberete přes menu. Malcolm však ještě
není spokojen, protože některé věci musíte dát do aktivní polohy. Zmáčkněte
[F2] a v menu vyberte Inventář (je až dole). Zde si pak připravte šavli,
dalekohled a pistoli. Teď již jste náležitě vybaveni a můžete podstoupit
výuku souboje. Zbraň se tasí pomocí [E] a pak [CTRL] je blok, [Mezerník] útok
a [Q] výstřel. Až budete mít výuky, dost popovídejte si ještě o
schopnostech a dalších věcech a můžete jít na pevninu.
1. Příjezd do Oxbay
Ocitnete se na molu a Malcolm vám bude průvodcem v další
části. Podíváte-li se do menu [F2], najdete pár dalších záznamů a ty
postupně splňte. Vydejte se z mola levou lávkou a na jejím konci by se vám
měl objevit symbol ruky, což znamená, že zde něco leží a tak to seberte.
Podobných věcí se dá na ostrovech najít hodně a tak si dejte na toto
pozor, hodně tím ušetříte a získáte někdy opravdu cenné věci.
Koupě dalekohledu
Dojděte s Malcolmem až ke stánkům a s jedním obchodníkem
si promluvte. Nabídne vám nějaké zboží a mezi nimi i lepší dalekohled. U
zboží je červená šipka, signalizující nákup a modrá u zboží, které
se dá prodat. U všeho je pak tlačítko Info a s jeho pomocí si zjistíte,
proč starý dalekohled máte prodat a nový koupit. Kupte ho a pokuste se
prodat starý. Jistě se vám to nepovede a tak obchodníka opusťte a přes
[F2] v inventáři aktivujte nový dalekohled. Tím ten starý pustíte a teď
se již prodat dá. Podíváte-li se ještě v menu do záznamů zjistíte, že
první úkol máte splněn a již u něj není otazník, ale je zaškrtnut.
Prodej zboží
Následujte Malcolma až do obchodu a zde si promluvte s
obchodníkem. Zvolte prodej zboží a v menu, které se objeví, klikněte
na loď. Tím se dostanete přímo ke zboží a zde prodejte jak čokoládu, tak
i kůži. Mohli byste teď provést i nákup, ale doporučuji nákup zboží
provádět vždy až úplně na konci vašeho pobytu, kdy je jasné kam povede
vaše další cesta. Vyjděte proto z obchodu ven.
Najmout posádku
Opět jděte za vašim průvodcem a to až do krčmy. Ta
slouží k několika věcem. Předně je zde pokoj na přespání (toho využívejte
když potřebujete přečkat ve městě na den a nebo noc), čekání by bylo
moc dlouhé a najmutím pokoje se denní doba okamžitě změní. Dále v krčmě
potkáte zajímavé osoby a důstojníky, ti jsou velmi důležití pro zvednutí
vlastností, ale jsou i drazí. Dále se přes hostinského dá najmout posádka
(když je nějaká ve městě volná) a získat užitečné informace a nějaký
ten obchůdek se taky dá domluvit. Vy si zatím s hostinským promluvte jen o
posádce a doplňte posádku na maximum. Pak opět vyjděte ven.
Oprava lodi
Malcolm vás tentokráte doprovodí do loděnice, kde si
promluvte s majitelem. Objeví se menu s loděmi. U nich je číslo a to udává,
v jaké je loď třídě (vy máte 5). Klikněte na vaší loď a pak na akci,
kterou chcete. Nákup lodi nepřipadá z finančních důvodů v úvahu a prodej
taky ne, protože čím by jste se asi dál plavili. Zvolte proto oprava a podle
finančních možností opravte vaší loď na maximum, pak vyjděte z loděnice
ven.
...pokračuje příjezd do Oxbay
Malcolm vám dá poslední pár rad a řekne, že bude stále
tady ve městě a že se můžete kdykoliv stavět pro radu. Pohledem do záznamů
zjistíte, že nemáte žádný úkol a tak využijeme poslední rady Malcolma.
V této chvíli již nemusíte chodit pracně po městě, ale můžete se rychle
přesouvat z místa na místo. Zmáčkněte [Enter] a zvolte rychlý přesun.
Objeví se ikony, kam lze jít a to obchod, krčma, loděnice, přístav. Nejsou
to však všechny možné volby, protože v některém městě se vám třeba
objeví ještě radnice. Záleží pak i na denní době, protože v noci je přístupná
jen krčma. V těchto rychlých volbách chybí ale ikona lichváře a tak ho
musíte najít. Je však většinou v blízkosti krčmy a to v každém městě.
Přeneste se tedy do krčmy a vyjděte ven. Najděte lichváře a vypůjčete si
od něj 1500. Mě je dal na 3 měsíce a během této doby je opravdu nutné mu
je vrátit. Pak se přesuňte do obchodu a zde nakupte santalové dřevo. Rady
sice jsou nakoupit i hedvábí, ale to je asi chyba hry protože hedvábí se do
Oxbay dováží a je tím pádem strašně drahé. Teď jsou dvě možnosti
pokračování (samozřejmě jich je víc, ale tento návod se snaží držet
hlavní linie hry, ale to není vůbec nutné):
- Jděte přímo do přístavu a váš další cíl bude Redmond
- Zastavte se v krčmě a promluvte si s hostinským o obchodě. Řekne vám,
že o něčem ví a v zápětí přijde člověk, který chce doprovodit do
Douwesenu. Slíbí vám za to pěkné peníze a tak to přijměte. Hlavní věc
však je, že váš další cíl musí být opravdu tento ostrov, protože v
jiném případě by váš akt byl brán jako podvod a klesla by vám jak
reputace, tak by jste i přišli o peníze za doprovod. Vy proto tento kšeft
přijměte a vydejte se do přístavu.
Teď je čas na rozdělení dovedností a schopností.
Aktivujte menu [F2] a zvolte postavu, první od shora. Zde máte dole počet bodů,
které můžete rozdělit. Dovednostní doporučuji dát šermířským
schopnostem a schopnostní podle vašeho uvážení. Přitom si uvědomte, že
na vaší loď můžete najmout důstojníky, kteří mají taky nějaké
schopnosti a tak je zbytečné dát body na děla, když si najmete dělostřelce.
Pak pokračujte dál a dojděte až na konec mola a nastupte [F3] nebo přes [Enter]
na loď, spatříte informační video o následujících událostech. V něm se
dovíte o napadení Oxbay a vy se zde nesmíte moc zdržovat a snažit se co
nejrychleji odplout z dosahu ostrova.
2. Informovat guvernéra na Redmondu.
Jestliže okamžitě neodplujete na otevřené moře,
budete odstřelováni z děl pevnosti Oxbay a tak se naučme ovládání lodě.
Vaše první setkání s lodí je v okamžiku, kdy jste na velké mapě a
pomocí kláves [W] a [S] spouštíte, nebo napínáte plachty. Směr lodi pak
řídíte pomocí [A] a [D]. Klávesa [TAB] slouží ke změně velikosti mapy.
Plujte tedy do Douwesenu a v jeho blízkosti zmáčkněte [Mezerník], tím se
dostanete na detail lodě. Do tohoto detailu se dostanete i v momentě, kdy
vplujete do bouře a nebo do blízkosti nepřátelské lodě. Ovládání je
stejné, ale přibyla klávesa [R], ta slouží ke zrychlení času. Je zde ještě
jedna důležitá část a to Akce [Enter]. Po jejím zmáčknutí se objeví
ikony a vy si můžete vybrat, co uděláte.
- Kotva - přistání v přístavu či u břehu. Musíte samozřejmě
být v jeho blízkosti.
- Plout k.. - objeví se nabídka kam se dá plout a to včetně vaší
či protivníkovy lodí. Tento manévr se vám však nemusí povést, jestli
je loď rychlejší.
- Mapa - přesun na velkou mapu celého Karibiku.
- Přebít - změna nábojů v dělech.
- Plachty - rychlá volba rozvinutí plachet.
- Dovednosti - oprava lodi.
- Hákování - přitažení protivníkovi lodi a přenos na její
palubu.
- Výměna - výměna věcí u spřátelených lodí.
Vy zvolte doplout do přístavu a pak zakotvit. Po přistání
dostanete slíbenou odměnu za doprovod lodi a zvedne se vám i reputace. Dojděte
do krčmy a promluvte si s mužem napravo pod schodištěm, poví vám o únosu
své dcery a vy mu slibte pomoc.
Záchrana Toffovy dcery
Přesuňte se do radnice a promluvte si se starostou. Když
mu sdělíte, že jeho ochránce unesl z města dívku, slíbí vám malou odměnu
a vy se vydejte do přístavu. Jakmile projdete branou, máte možnost jít na
loď. Kapitán lodi však odmítne dívku pustit a tak vás čeká souboj. Dá
se použít pistole [Q] a pak již protivníka sekejte. Jestliže vás nebezpečně
zraní použijte, blok [CTRL] a přes klávesu [Enter] zvolte použití předmětu.
Tam bude léčivý lektvar a můžete v souboji pokračovat. Po zabití kapitána
bude dívka volná a můžete to jít oznámit jejímu otci do krčmy a pak i
starostovi. Od otce dostanete kvalitní šavli a od starosty taky nějakou
drobnost.
... pokračování informovat guvernéra na Redmondu.
Teď již jen opravte loď, kupte nějaké léčivé
lektvary (dáte-li je svému důstojníkovy, doplní si i on své zdraví) a
vydejte se do Redmondu. Než vstoupíte do města, uvidíte napravo před branou
u domku nějakého muže. Je to Rys Bloom a promluvte si sním a dovíte se o
jeho trápení, že byl propuštěn. Slibte mu pomoc a vejděte do domu za ním.
Je to kancelář správce přístavu a sním si promluvte o námořníkovi a o
tom, že svého činu lituje. Správce změní své stanovisko, když se za námořníka
zaručíte a doporučí vám, abyste ho najali jako důstojníka. Vyjděte ven a
s Rysem si promluvte. Bude vás to stát 500.-, ale získáte důstojníka. Teď
teprve vstupte do města a dojděte až ke guvernérovi, tomu oznamte co se
stalo.
3. Prozkoumat město Oxbay
Opravte loď a vyplujte k Oxbay. Nesmíte samozřejmě přistát
přímo v přístavu, ale musíte zvolit jiné místo a to buď dalekou pláž,
zátoku šedé skály, anebo přístav Greenfort. Přes džungli kde můžete
narazit na bandity pak dojdete až k bráně do Oxbay a zde vás čeká ještě
boj se stráží. Pak už můžete klidně vstoupit do města. Jistě jste si
zde dříve půjčili peníze od lichváře a tak je vraťte (jestli je samozřejmě
máte :-) a pak se jděte podívat do krčmy. Popovídejte si s hostinským a
jako téma volte obsazení Francouzi. Dohodnete se tak na opití vojáka sedícího
u stolu naproti výčepu. Dojděte pak k němu a během rozhovoru si k němu přisedněte.
Francouz se dost opije a nedá vám práci ho přesvědčit, aby šel s vámi
ven mimo město. Zde však rychle pochopí, že není něco v pořádku a tak ho
budete muset přesvědčit, aby řekl co ví. Po rozhovoru ho můžete pustit,
ale já zvolil možnost ho zabít a pak i obě stráže, které přiběhnou na
pomoc. Teď již víte co potřebujete a vraťte se ke své lodi. V Greenfortu
naložte zboží a můžete odplout do Redmondu, kde informujte guvernéra o
tom, co jste se dozvěděli a dostanete částečnou odměnu. Pak vyplujte k
ostrovu Falaise de Fleur a přistaňte v zátoce Chobotnic. Odsud pak musíte jít
pěšky až do města a zde do krčmy, kde si promluvte s hostinským. Řekne vám,
že kapitán Amiel je v patře v pokoji, vy se vydejte za ním. Kapitán má
doprovodit loď s municí a vy ho musíte přemluvit, aby tento úkol přenechal
vám, to se dá udělat dvěma způsoby, buď ho zabijte, anebo uplaťte (já ho
uplatil). Získáte dokumenty opravňující vás k doprovodu lodi a vydejte se
do přístavu. Zde u mola vstupte do domu správce přístavu a promluvte si sním.
Dovolí vám odplout a tak jděte ven. Potkáte kapitána lodi, kterou máte
doprovodit a oznamte mu, že vaše loď je v bezpečí. Pak si pro ní dojděte
a můžete připlout do přístavu. Nakupte zboží a oznamte kapitánovi, že
jste připraveni vyplout. Plujte do Redmondu a jakmile se hra přenese do
detailu lodi, zahajte palbu. V tom momentě bude totiž druhé lodi jasné, že
se jedná o zradu a vašim úkolem je jí potopit. Po přistání v Redmondu
prodejte zboží a oznamte guvernérovy splnění úkolu, dostanete odměnu a
další úkol. Já si v tomto momentě půjčil od lichváře další peníze a
koupil si lepší loď.
4. Eskortujte loď s vojáky na Oxbay a setkejte se s agentem.
Vašim úkolem je doprovodit loď s vojáky na ostrov Oxbay
a to do přístavu Greenfort (nezapomeňte nakoupit zboží). Jakmile tam připlujete,
objeví se na molu člověk, který vám řekne kde máte vojáky vysadit. To
lze, ale jen v noci a tak v místním hostinci vyčkejte příchodu noci. Samozřejmě
prodejte zboží a pak vyplujte do zátoky šedé skály. Plout můžete buď přes
rychlý přesun a nebo podél pobřeží protisměru hodinových ručiček.
Jakmile přistanete v zátoce, objeví se Francouzká hlídka, ale nebude
problém jí přemoci. Po boji se ocitnete v krčmě v Greenfortu a rozloučíte
se s kapitánem lodi, která vezla vojáky. Vašim dalším cílem je totiž přejít
přes džungli do Oxbay. V džungli si dejte pozor na bandity a ve městě zamiřte
do krčmy. Zde najdete v patře agenta Tobiase a promluvte si sním. Během
rozhovoru se dovíte, že se mu podařilo podplatit jednoho kapitána, ale než
se stačíte dovědět víc, objeví se Francouzká hlídka a vy musíte všechny
zabít. Pak vejděte z krčmy a utíkejte za Tobiasem do loděnice. Možná
budete muset svést několik soubojů, ale mě se podařilo bez problémů doběhnout
až k vratům loděnice a vstoupit dovnitř. Majitel loděnice vás schová před
Francouzi a jakmile odejdou, bude chtít za svojí službu protislužbu a tou je
Doručit zavřenou truhlu. Samozřejmě mu to slíbíte a pak si
promluvte s Tobiashem na dalším postupu. Dohodnete se, že dojdete do krčmy a
muži sedícímu pod schody řeknete, že na něj Tobiash čeká venku.
Vyjděte ven a dejte se doleva k hradbám, kde za krčmou opravdu Tobiash
čeká. Jeho další plán je dost jednoduchý, ale riskantní. Vyjděte ven
branou k přístavu a jakmile budete prozrazeni, utíkejte na molo a rychle s
lodí odplujte z dosahu děl z pevnosti a ostatních lodí. Jakmile budete na
otevřeném moři, namiřte si to k Redmondu a zde dostanete od guvernéra náležitou
odměnu.
5. Čekání na další rozkazy
Vyjděte z paláce a najděte krčmu.
Doručit zavřenou truhlu (1 část)
Jakmile se přiblížíte ke krčmě, objeví se nějací
maníci a budou po vás truhlu požadovat. Odmítněte jí vydat a budete se
muset bránit. Doporučuji jen vytáhnout zbraně a nasadit blok. Protivníka se
vám totiž nepodaří zranit a on vám po chvíli nabídne znova, abyste jim
truhlu vydali, tentokráte to udělejte.
... pokračování čekání na další rozkazy
Vstupte do krčmy a promluvte si s dívkou u pultu. Zjistíte,
že je to vaše stará známá. Při rozhovoru však přijde hlídka a vy se
budete muset bránit. Společník Danielli bude zabit a ta po boji zmizí. Vy vyčkejte
příchodu další hlídky a nechejte se zatknout.
6. Dostat se z vězení
Promluvte si se žalářníkem, aby vás pustil. Možná se
vám to podaří, ale mne asi z důvodu špatné pověsti se to nepodařilo.
Budete muset vyčkat příchodu guvernéra a on se vám omluví a pustí vás. Přenesete
se do jeho rezidence a tam se dovíte, že Oxbay je již osvobozená a tak jste
se vyhnuli přímému boji o pevnost.
7. Najděte zrádce Rheinise
POZOR: ve verzi 0,75 je uváděno místo města Concecao město Isla
Muslle. Je možné že v některé verzi budete mít v následující části
potíže a tak zkuste tyto úkoly splnit v druhém městě.
Váš další úkol je odjet na ostrov pirátů na
Quebradas Costillas. Když poprvé vstoupíte do brány, uvidíte souboj dvou mužů.
Vy by jste měli pomoci Artoisovy a zabít Migela. Tím získáte dalšího důstojníka
a provede se nový zápis Artois Voysey. Promluvte si s němým v okolí
a dovíte se, že další informace o Rheinisovi byste mohli získat v krčmě.
Hostinská sice něco naznačí, ale moc se toho nedovíte. Když vyjdete z
hospody ven, přijde za vámi nějaký muž a dovíte se nějaké užitečnější
informace. Vaše další plavba proto povede do Concecao.
Artous Voysey
Jakmile přistanete v Concecao zjistíte, že Artous odešel
bez vašeho vědomí do města a tak se vydejte za ním. Informace opět získáte
v krčmě a jděte nahoru do pokoje, kde najdete mrtvého muže. Za chvíli přijde
stráž a jste obviněn z vraždy. Stráž vás odvede do rezidence, ale naštěstí
se najde svědek, který vás zbaví obvinění. Vyjděte pak z města do džungle
a najděte skupinku mužů, kteří stojí kolem bezvládného těla. Dejte se s
nimi do rozhovoru a pak vás čeká souboj, během kterého muže zabijte.
Artois vám po své záchraně poví o pokladu na ostrově Douwesenu. Vydejte se
tedy na tento ostrov a jděte do džungle, kde najdete vodopád. V jeho blízkosti
je cestička a tou se dostanete k jeskyni. Vstupte do ní, ale pozor na větší
množství nebezpečných koster. Až se vám je podaří přemoci, dostanete se
na pobřeží, kde je vlevo vrak lodi a v ní najdete velký poklad. Získáte
tak 50 000,- a můžete se přes jeskyni vrátit. Při návratu jsem musel
propustit důstojníky a po průchodu jeskyní je znova najmout. Jde totiž o
to, že šli vždy přede mnou a kostlivci je postupně všechny zabili. Když půjdete
sami v úzkých chodbách, tak na vás útočí vždy jen jedna kostra a vy se
dokážete ubránit. Po návratu do města si dojděte do loděnice a za získané
peníze si obstarejte lepší loď.
... pokračování najdi zrádce Rheinise
Vraťte se na Concecao a promluvte si s hostinským a
Rheimsovi. Nic moc se toho nedovíte a tak jděte ven. Zde vás kontaktuje nějaký
člověk a zavede vás k Machaiovi, promluvte si s ním a zjistěte co ví.
Dovíte se, že Rheimson zde byl a bydlel v nějakém domě, ale tam vás nepustí.
Jděte tedy do krčmy a vyčkejte zde do noci. Pak nejděte dům, který stráži
dva strážci. Do domu se přes dveře nedostanete a tak jděte k boční stěně
domu. Sice zde nejsou vidět ani dveře a ani okno, ale objeví se možnost
vstoupit do domu. V domě najdete lodní deník, ale za chvíli se objeví stráž.
Musíte jí přemoci a pak můžete vyjít dveřmi a vrátit se přes džungli
do Conceicao.
Doručit zavřenou truhlu (2 část)
Doplujte na Oxbay a dojděte si promluvit s majitelem loděnice.
Dovíte se o historii truhly a vaše další cesta povede na Falaise De Fleur.
Jakmile se dostanete do blízkosti ostrova, objeví se loď "Černá
Perla". Přistaňte v přístavu a projděte první bránou. Za ní najděte
dům, ve kterém sedí muž a dejte se sním do rozhovoru (Zde jsem měl neřešitelný
problém s oficiální češtinou. Dialog se nepodařilo nahrát a tak tedy pro
ty, co budou mít stejný problém. Jediná možnost je hru uložit a zálohovat
si Save. Pak hru odinstalujte a znovu nainstalujte. Dialog se sedícím mužem
proveďte v angličtině a hru uložte. Pak nainstalujte češtinu a můžete hrát
dál.). Po rozhovoru vyjděte ven a dejte se nazpátek k přístavu. Než
dojdete na molo, měl by se k vám přidat Gordon Carpenter. Během rozhovoru se
přesunete do místní krčmy a zde se dovíte důležité informace, jak se
zbavit Černé Perly. Tím je tento úkol splněn.
... pokračování najdi zrádce Rheinise
Dojeďte do Redmonsu a zajděte za guvernérem. Tomu
oznamte nemilou zprávu, že jste ztratili stopu Rheinise. Guverner z toho
nebude mít radost, ale odměnu vám dá a s ní i další úkol.
8. Doručit dopis vůdci pašeráků
Doplujte na Quebradas Costillas a dojděte k vůdci pirátů.
Předejte mu dopis a vraťte se na Redmond oznámit guvernérovi splnění úkolu.
Dostanete ihned další úkol.
9. Vrátit domorodou uměleckou kolekci
Vydejte se na ostrov Douwesen a jakmile se dostanete k jeho blízkosti, můžete
doplout k pirátské lodi, kterou potopte. Tím získáte guvernérovu sbírku.
Z ostrova ještě neodjíždějte a dojeďte do přístavu a pak na náměstí k
radnici. Zde stojí tři ženy a s jednou z nich si promluvte.
Divné věci se dějí na souostroví (1 část).
Dovíte se, že se ženám v noci ztratily jejich děti a nikdo jim nechce
pomoci. Slibte jim tedy, že se pokusíte něco zjistit a jděte za guvernérem
tohoto ostrova. Ten bude rád, že se úkolu zhostíte a poradí vám, že nějaký
svědek události sedí ve zdejší krčmě a tak si za ním dojděte. Od něj
se dovíte že za únosem můžou být piráti kteří mají doupě v místní džungli.
Pátrání nebude moc jednoduché protože v džungli na vás číhají banditi,
ale musíte to podstoupit a doupě pirátů najít. Zde pak jděte za jejich šéfem
a od něj se dovíte že s únosem nemají nic společného a děti jsou opravdu
na černé lodí.Vydejte se tedy na ostrov Oxbay a přistaňte v Greenfordu. Zde
navštivte krčmu a najděte muže který vám o černé lodi něco poví.
Ta prý plula směrem k ostrovu pirátů a tak tam musíte i vy. V pirátské
osadě se však toho moc nedovíte a hostinská vám jen prozradí že černá
loď zde byla, ale nic víc neví
... pokračování vrátit domorodou uměleckou kolekci
Protože nevíte jak dál je nejjednodušší vrátit se na Redmond a
gunernerovi vrátit jeho poklad. Sice jedna soška chybí, ale bude rád že má
to ostatní a dá vám odměnu a další úkol.
10.Přivézt vězně z Greenfordu
Úkol je jasný a cíl taky. Přesto tento hlavní úkol opustíme a souběžně
sním se budeme věnovat ještě jednomu. Dojděte si do kostel a promluvte si s
knězem Ten má nějaký problém, ale řekne vám ho jen když vaše pověst
bude "Přítel". Jak je u církve běžné pověst se dá koupit a tak
věnujte dar 5000,- a uvidíte. Já měl osobně v tomto okamžiku pověst hodně
špatnou a stálo mě to 35000,- než se mi zvedla na přítele. Pak teprve bude
duchovní ochoten vám říct svůj problém. V tomto okamžiku by se vám měl
provést další zápis. Mě se to s nainstalovanou češtinou nepovedlo a tak
jsem musel opět zazálohovat SAVE, odinstalovat hru, nainstalovat jen anglickou
verzi, provést rozhovor v angličtině a hru uložit. Pak teprve nainstalujte
opět češtinu a můžete hrát dál.)
Pomoc kostelu.
Problém duchovního spočívá vtom že má informace o problémech v
kostele na Greenfordu. Dojeďte tedy to této osady a promluvte si s oběma
duchovnými. Od jednoho se dovíte že se jeho představený se zapletl s nějakou
ženou a předá vám dopisy jako důkaz o jeho vinně. Přesuňte se tedy do krčmy
a promluvte si se servírkou. Ta vám potvrdí že jí duchovní obtěžuje a
tak si ještě promluvte s hostinským. Ten vás ale přivede na jinou stopu a
tak vyjděte z krčmy a obejděte dům. Z druhé strany jsou dveře a za nimi je
Yedam Kinne. Promluvte si s nim a zeptejte se ho na padělané dopisy. Samozřejmě
to zapře a tak se sním dejte do křížku. Až ho zabijete vraťte se do krčmy
a promluvte si s hostinským. Ten vám prozradí že servírka se přiznala že
dopisy nejsou pravé a že jí donutil pomocník kněze aby takto vypovídala.
... pokračování přivézt vězně z Greenfordu
Najděte ve městě věznici a ve vnitř promluvte s úředníkem. Dovíte se
že vězně nemůžete odvést protože den před tím utekl a stráže ho ještě
nechytli. Vyjděte tedy ven z vězení a okamžitě vás vás osloví neznámá
žena. Ta vás poprosí o pomoc při záchraně muže kterého chtějí tři muži
upálit.
Záchrana vědce
Dojděte k mužům u plotu a zabraňte jim v jejich zábavě. Bude je to stát
samozřejmě život a zachráněný muž vás za odměnu pozve k sobě na maják.
Zde se setkáte opět se svojí dávnou přítelkyní a s jejím společníkem.
Od něj se dovíte že ví o zrádci Rheimsovi a že je ochoten vás vzít
sebou. Domluvíte si tedy schůzku a můžete jít tuto radostnou událost oznámit
guvernérovy. Tím se aktivuje záznam Pokračovat v hledání Rheimse a
vy se vydejte na Redmond.
... pomoc kostelu
V Redmondu jako první navštivte
kostel a oznamte, co jste zjistili. Otec Berdman vám sdělí nějaké další
informace a dá vám dopis, aktualizuje se tím znenadání záznam. Divné věci
se dějí na souostroví.
... pokračování přivézt vězně z Greenfordu
Pak dojděte za guvernérem. Z toho,
že vězeň utekl mít radost nebude, ale vaše druhá zpráva, že víte o
Rheinisovi ho naopak potěší a dá vám úkol pokračovat v tomto úkolu.
11. Pokračujte v hledání Rheinise
Než budeme pokračovat v hledání,
vydejme se vyřídit vedlejší úkoly.
Divné věci se dějí na souostroví (2 část)
Jeďte na ostrov Isla Molle a
jakmile se dostanete do jeho blízkosti, hra vás přenese na pobřeží a osloví
vás zde muž v červené kápi. Bude chtít dopis, který vezete a tak ho musíte
zabít. Vraťte se na loď a jeďte do přístavu. Ve městě najděte kostel a
promluvte si s knězem. Předáte mu dopis a dostanete další úkol. Na ostrově
Oxbay je loď a tu je třeba bezpečně doprovodit. Vydejte se tedy na Oxbay a
jakmile se přiblížíte ke břehu, dostanete se do střetu s pirátskými loděmi,
ty se totiž snaží hledanou loď potopit. Samozřejmě jí pomožte a pak
spolu doplujte nazpátek na Isla Molle. V kostele budete pochváleni a dostanete
dopis, který musíte předat v kostele na Redmondu. Než odplujete, odskočte
si na radnici a promluvte si s mužem v hale. Ten vám sdělí, že nemá
informace o svém synovi a tak mu slibte pomoc. Aktivuje se úkol Najdi
zmizelého syna Španělského admirála. Pak teprve odplujte na Redmond a v
kostele předejte dopis. Bude následovat zvrat a ukáže se, že druhý kněz
je zrádce a z ničeho nic se objeví několik postav v červených kápích.
Musíte je všechny zabít a po souboji přijde tajemný pasažér, se kterým
si taky promluvte. Je to Maltézský rytíř, který přijel pomoc zlikvidovat
bandy Animistů.
Najdi zmizelého syna Španělského admirála
Vyjděte z kostela a dojděte si
promluvit s hostinským. Ten vždycky ví nejvíc a i tentokráte vám poradí.
Máte jít do džungle a najít dceru guvernéra. Až jí najdete, promluvte si
s ní a dovíte se, že mládenec se již vrátil ke svému otci. Takže vám již
nic nebrání vrátit se na Isla Molle a dojít do rezidence guvernéra. Zde se
dovíte, že mladík při cestě nazpátek byl zajat piráty a ti požadují výkupné,
které se musí dopravit na ostrov Falais De Fleur.
... pokračování Divné věci se dějí na souostroví
Jako již několikráte dříve nejvíce
informací se člověk doví v krčmě a tak si jděte promluvit s hostinským.
Zeptejte se ho, co se mluví o zmizení Padra Dominguese. Moc se toho nedovíte,
ale řeč se stočí na muže v červené kápi a dovíte se, že se tady nedávno
jeden objevil a ovládl skupinku mladých lidí. Jeden z nich je synem kováře
a věčně se potuluje po městě. Vyjděte tedy ven a pokuste se Jordana najít.
Ten vás za chvíli ale osloví sám a protože si vás splete, prozradí vám
že jeho "učitel" odjel na Oxbay do města Greenford.
... pokračování najdi zmizelého syna Španělského admirála
Odplujte na Falais De Fleur a dojděte
do krčmy. Zde u baru stojí dva muži a tak nejdříve vyslechněte jejich
rozhovor a pak si s nimi promluvte. Jeden vás dovede do domu naproti krčmy a
tam předejte peníze a mladík je volný.
... pokračování Divné věci se dějí na souostroví
Odplujte na Greenford a od hostinského
se dovíte, že "učitel" je ve vězení. Velitel věznice vás s ním
však nechce nechat promluvit a musíte si dojet pro příkaz k otci Bernardovi
do Redmondu. Tento dokument pak ukažte veliteli a on vás pustí dál.
Promluvte si z vězněm a tím ho dostanete z vězení. Přejděte do přístavu
a vraťte se na Isla Molle. Jakmile připlujete k pobřeží, přijde za vámi
osvobozený muž a hra se přenese do horního patra krčmy. Tam se dovíte další
podrobnosti a muže v červené kápi pak zabijte.
... pokračování najdi zmizelého syna Španělského admirála
Dojděte jen do radnice a zasloužená
odměna vás nemine. Navíc mladíka můžete přijmout jako důstojníka do své
posádky
... pokračování Divné věci se dějí na souostroví
Vraťte se na loď a plujte na malý
ostrůvek poblíž Isla Molle. Je to ta největší zátoka na tomto malém ostrůvku.
Po přistání jděte stezkou až k jeskyni a vstupte dovnitř. Čeká vás boj
s několika muži v kápích a i když si myslíte, že je zde již prázdno vězte,
že hlavní postava je v místnosti za křeslem. Je to opravdu dobrý šermíř
a teprve jeho zabitím máte vyhráno. Vraťte se na pobřeží a naloďte se na
vaší loď. V zátoce na vás však již čeká nepřátelská loď a vašim úkolem
je dostat se na její palubu a tu kompletně vyčistit. Je zde víc palub a tak
vás čeká dost soubojů. Až bude loď čistá, doporučuji si loď nechat a s
ní i všechen náklad. Pak zajeďte na Redmond do kostela říci, že Animosté
jsou zničeni.
... pokračujte v hledání Rheinise
Vraťme se k hlavnímu úkolu a tak
si zajeďte na Oxbay a zde přistaňte u majáku. Tam na vás čeká vaše známá
a můžete se vydat po stopě Rheinise. První cesta povede na Douwesen. Zde se
po přistání dovíte, že Vincent šel napřed do krčmy a tak jděte za ním.
Ukáže vám, kde sedí Rheinis a dejte se s ním do rozhovoru. Vyzve vás,
abyste šli za ním k jeho domu a octnete se mimo město na kraji džungle. Pronásledují
vás však tři ničemové a tak Daniekka a Rheins jdou na před a vy se vetřelců
musíte zbavit. Pak se vydejte za nimi a to nejdříve rovně a pak doleva.
Dojdete až k domu v džungli a uvnitř vás čeká něco divného. Daniella vás
napadne a Rheinis umírá. Vy však jejich rozhovor slyšíte a proto víte, co
dál.
... pokračování Divné věci se dějí na souostroví
Vraťte se do města a ženám u
radnice oznamte, že jejich děti jsou volné. Totéž řekněte i guvernérovi
a ten se vám odmění. Tím máte všechny vedlejší úkoly ve hře za sebou a
zbytek hry se pojede již jen po hlavní linii.
12. Najdi Daniell
Jeďte na Isla Muelle a najděte
kostel, zde požádejte o vstup do knihovny. To je vám zamítnuto, ale kněz vám
navrhne možnost protislužby. Máte získat nějaké dokumenty, které byly z
kostela ukradené mužem jménem Ferro Cerezo. Ten je často vidět na ostrově
Concecao a tak se tam vydejte. Hostinský vám ukáže, kde muž sedí a tak si
s nim jděte popovídat. On dokumenty opravdu má a máte dvě možnosti jak je
získat. Buď je od něj koupíte, anebo se nedohodnete a až se dostanete na loď,
vypukne boj. I zde jsou dvě možnosti a to buď loď potopíte a dokumenty
budou ztraceny, anebo loď přepadnete a pobijete mužstvo. Tím se vám podaří
dokumenty získat a můžete se vrátit do kostela na Isla Mulle. Jestliže máte
dokumenty u sebe dají se knězi prodat za 5000, a můžete navštívit
knihovnu. Knihu, kterou hledáte sice najdete bez problémů, ale má vytrhané
stránky a tak váš další cíl bude ostrov Oxbay, ke přistaňte u majáku.
Cesta odsud vede do soutěsky a v ní za chvíli narazíte na ohradu a za ní v
jednom domě je důstojník. Promluvte si sním a jděte do dolu. Zde musíte
najit černocha, který vám slíbí pomoc, ale jen když ho osvobodíte. Jděte
tedy opět za důstojníkem a za 1000,- je muž volný. Vraťte se k černochovi
a promluvte si s ním konečně o destičkách. Poví vám, že ví kdo si udělal
kopie destiček na pergamen a chce se k vám přidat. Samozřejmě ho vezměte k
sobě jako důstojníka. Dovíte se ještě, že se na mladíka, který si udělal
kopie ptala i Daniell. Všichni by měli být na ostrově Isla Muelle a tak se
tam vydejte a stavte se v hospodě. Hostinského se zeptejte na neznámého mladíka
a pak na Daniell. Dovíte se, že ta právě odešla ven a tak jděte za ní.
Jakmile vyjdete z krčmy, napadnou vás tři muži a ty budete muset zabít.
Po jejich zabití si s dívkou promluvte a snad si už začnete věřit.
13. Získejte detaily od guvernéra
Vydejte se k ostrovu Redmond a
jakmile se dostanete do jeho blízkosti, hra se přenese na pobřeží, zde si
promluvíte s Daniellou a hra se znova přenese do ložnice guvernéra Sileharda.
Sice mu budete chvíli vyhrožovat, ale jemu se podaří utéct a zburcuje stráže,
které musíte zabít.a opustit místnost. Ocitnete se nazpátek na pobřeží u
lodi. Danielle se s vámi rozloučí a vy se vydejte na Grenford. Zde se v krčmě
ptejte na Giralda Figuiera a dovíte se, že je mrtvý a sošku, kterou měl u
sebe má velitel věznice. Jděte tedy do věznice a na sošku se zeptejte sedícího
velitele. Rozhovor netrvá dlouho a po jeho skončení se vás pokusí zatknout.
Musíte tedy zabít všechny strážce ve vězení. Naštěstí se toho nikdo
venku nevšimne a tak cesta do přístavu je bez problémů. Jakmile vyplujete,
objeví se ve vaší blízkosti cizí loď, kterou musíte potopit. Nesnažte se
s ní bojovat v zátoce, protože by vás zničila děla z pevnosti. Loď je
Anglická a tím i o dost silnější, než běžné pirátské lodi. Až loď
potopíte, vydejte se ke známému majáku a zde si promluvte se staříkem
14. Vzhůru na Isla Muelle
Dovíte se, že Danielle vyplula napřed
a tak se vydejte za ní. Jakmile vyplujete od ostrova, strhne se strašná bouře
a jedna z vln vás smete do moře. Ocitnete se na ostrově Douwessenu. Jste bez
lodi, posádky a peněz, jediná možnost je dostat se přes džungli do města.
Moc se s nikým nepouštějte do boje a věřte, že v tomto okamžiku platí
"kdo uteče, ten vyhraje". Ve městě se hostinského ptejte po vaší
lodi a pak, že by jste potřebovali nějakou loď. Poradí vám, abyste šli do
pirátské osady v džungli. Zde v hospodě najdete muže, který shání posádku.
Vy mu navrhněte, že byste na lodi dělali kapitána. Samozřejmě to nepřijme
a dojde k souboji. Zabijte ho a s lodí, která je v blízké zátoce se
vydejte na Isla Muelle.
15. Setkejte se na Isla Muelle s Daniellou
Po přistání v přístavu najdete
svoji posádku a všichni se přesunete do krčmy. Zde bude i Danielle a s ní
si popovídejte v horním podlaží. Dovíte se, že jí někdo ukradl loď, ale
má kopie hliněných destiček a texty z nich umí přeložit stařec z majáku.
Vydejte se tedy na Oxbay k majáku. V něm na vás však čekají vojáci a ty
musíte zabít. Stařec je vězněn v Greenfordu a vy se rozhodnete zničit tuto
pevnost a osvobodit starce.
16. Boj o Greenford
Toto nebude lehká záležitost a
musíte se na ní dobře připravit. Doporučuji mít aspoň tři lodě a pak
teprve na pevnost zaútočte. Lodím dejte příkaz k útoku a sami se co nejvíce
přibližte k pevnosti a palte, co to dá. Pozor na to, kde se objevují bílé
obláčky. Tam totiž jsou děla a vy musíte být co nejblíže k této části.
Jestliže zničíte děla třeba na pravé straně a nepřeplujete k levé,
nikdy pevnost nedobudete. Jakmile se objeví nápis pevnost dobita, přistaňte
a zničte postupně všechny vojáky, kteří se objeví. Je jich dost a hlavně
poslední čtyři jsou tvrdý oříšek. Hra se po celou dobu nedá ukládat a
tak postupujte obezřetně. V momentě, kdy porazíte všechny v pevnosti
se ocitnete na molu a hra se dá konečně uložit. Dojděte rychle do města a
pomozte jí porazit vojáky v městě. Pak teprve jděte do vězení a osvoboďte
starce. Hra se teď několikrát přenese na různá místa a nakonec skončíte
v krčmě, protože čekáte až stařec přeloží text na destičkách.
Chvíli postůjte na místě, dokud nepřijde jeden z námořníků.
17. Poraz anglickou flotilu
Námořník vám oznámí, že útočí
Angličané a proto jděte na loď a zničte je. Neplujte však ,k dosahu děl
pevnosti, jinak vás rozdrtí. Po boji vyčkejte příchod Danielle a po
rozhovoru se přenesete k majáku, zde si promluvte se starcem.
18. Pluj na Khael Roa s Daniellou
Doplňte zásoby, opravte lodě a
dejte se na cestu. U ostrova na vás čekají nepřátelské lodě a ty musíte
všechny potopit. Teprve potom můžete na ostrůvku přistát.
19. Vpliž se do chrámu
Dejte se jedinou možnou cestou až
k chrámu a zde po schodech až nahoru a vstupte do chrámu. Dojdete na rozcestí
a zde se rozdělíte. Na vás zbude prostřední cesta a tou se dostanete k
bludišti. Je dost rozsáhlé a plné nebezpečí. Vy se držte znaku Slunce na
zemi a s pomocí značek se dostanete až do místnosti, ve které je uprostřed
kamenná deska, na kterou položte zlatou sošku. Otevřou se tajné dveře a za
nimi se setkáte se starcem a Daniellou. Jste ve velkém chrámu a schodiště
je zničené. Na konci jsou však dva teleporty a jeden z nich vás přenese o
patro výš. Přeběhněte po ochoze na druhou stranu a zde na schodišti je další
teleport, který vás přenese na druhou stranu. Vyjděte po schodech nahoru a
po cestě uprostřed chrámu ho opět celý přejděte a jste u posledního
teleportu. S jeho pomocí se již dostanete do svatině. Stařec vám radí,
abyste byli opatrní, ale Danielle je nedočkavá. I když se jí podaří získat
Artefakt, dojde k destrukci chrámu a vy se octnete na pobřeží. Za chvíli se
objeví tajemná černá loď a před vámi je poslední boj. Rychle přes
"Dovednost" použijte artefakt a tím si zajistíte, že vaše děla
mohou loď poškodit. Pak už je to jen otázka času dohonit loď a zničit jí.
Tím máte celou hru šťastně za
sebou a můžete si vychutnat závěrečné intro.
|