Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Midnight Nowhere
ÚVODEM
V městě zvaném Černé jezero kdesi v jižním Rusku řádí vrah zvaný
Černojezerský kat. Lidé hromadně utíkají z města, počet mrtvých neustále stoupá.
Ačkoliv v ulicích je rozmístěno velké množství policistů a členů speciálních
jednotek, děsivé vraždy neustávají a mrtví i nadále přibývají. V kůži hlavního
hrdiny se probíráte v márnici v pytli na mrtvoly. Nevíte kdo jste, jak se
jmenujete ani jak jste se do márnice dostali. Vydáváte se na cestu poznání sebe
sama, na cestu dlouhého pátrání po totožnosti nejen své, ale i Černojezerského
kata, který je vaším neviditelným nepřítelem od začátku do konce. Vaše cesta
bude lemována nesčetnými mrtvolami, které bude nacházet téměř všude, kam
vkročíte a jež umíraly bizarní a nepřirozenou smrtí.
MIDNIGHT NOWHERE – JEDNA Z NEJMÉNĚ DOCENĚNÝCH ADVENTUR
Když před pěti lety vyšla ruská adventura Midnight Nowhere, snesla se na
ni smršť kritiky. Hra údajně nemá pořádný příběh, prostředí je stereotypní, hra
se špatně ovládá, obsahuje pixelhunting atd. Kromě zmíněného pixelhuntingu však
toto není až tak docela pravda. Hlavním těžištěm hry je atmosféra, která je
temná a děsivá. Ve hře sice nebudete zažívat akční scény ani nebudete potkávat
žádná monstra, avšak budete mít jiného děsivého nepřítele – strach. Pohybovat se
budete většinou v interiérech, avšak pořád budete mít na paměti, že tam kdesi
venku řádí masový vrah, který je pro vás trvalou hrozbou a který vám jde po krku
a který svojí brutalitou a nepolapitelností nabývá rozměrů vpravdě
nadpozemských. Toto vytváří atmosféru stísněnosti a bezvýchodnosti. Již tak
hutnou atmosféru ještě akcentuje nekonečné množství mrtvol, na které budete
během hry neustále narážet. Přičemž tito lidé byli zprovozeni ze světa mnohdy
tím nejbrutálnějším způsobem. Nebudete se sice vyloženě bát, ale alespoň trocha
mrazivé atmosféry vám určitě zaleze pod kůži. Dalším prvkem, který podtrhuje
atmosféru hry, jsou všudemožně umístěné letáky, plakáty, písemnosti, které
doslova překypují cynismem a absurditou. Nabuzují tak dojem pokřiveného světa,
kde dobro nutně nemusí vítězit nad zlem a kde účelová absurdita je silnější než
jakýkoliv logický argument. Sám hlavní hrdina je zvrhlý cynik, který pro peprnou
hlášku nechodí daleko. Když budete ve hře pečlivě zkoumat všechna aktivní místa,
uslyšíte nespočet komentářů hlavního hrdiny. Při některých se zasmějete, při
jiných si možná řeknete: „Není tohle už příliš?“ Další zajímavostí je, že až
téměř do poloviny hry nepotkáte živého člověka. V okamžiku, kdy se octnete ve
vězení a kdy jsou všichni vaši spoluvězni, bachaři a policisté povražděni
neznámo kým, nabírá hra nový dech a vy se kromě brodění se dalšími mrtvolami a
krví konečně začínáte dozvídat konkrétnější informace týkající se údálostí kolem
vás, aby ke konci děj nabral prudké obrátky a vyústil v překvapivý závěr. –
Tomu, kdo má rád mrazivé horory či temné thrillery mohu Midnight Nowhere jedině
doporučit.Pro toho, kdo byste si chtěl Midnight Nowhere zkusit zahrát, hra je i
s odstupem pěti let (červenec 2009) stále k dostání v české verzi v
internetových obchodech (alespoň na Xzone určitě) a přijde vás na pár korun.
- až se vám při prvním spuštění hry ukáže logo Buka
Entertainment, nemačkejte žádné tlačítko, protože zakrátko se spustí úvodní
video. Pokud stisknete tlačítko pro přeskočení, octnete se rovnou v menu hry a o
toto úvodní video se připravíte
- hra má trochu netradiční ovládání, přičemž máte k
různým akcím přiřazené různé ikony, které jsou zobrazené v levém horním rohu.
Ikonu vyberete buď kliknutím myši, nebo otáčením kolečka myši
- pokud vám nějaká akce nejde provést, zkontrolujte si,
zda máte označenou správnou ikonu pro provedení vámi požadované akce
- pokud chcete v inventáři kombinovat předměty, učiňte to
následujícím způsobem: otevřte inventář pravým tlačítkem myši a klikněte na
předmět, který potřebujete použít na další předmět. Předmět, na který jste
klikli, se vám ukáže v pravém horním rohu obrazovky. Poté označte ikonu pro
použití v levém horním rohu a následně klikněte v inventáři na druhý předmět.
Oba předměty se vám tak zkombinují či použijí jeden na druhý
- v této hře budete získávat a používat velké množství
číselných kódů a hesel. Každé takové heslo či kód si raději někam pište na
papír, protože není lehké si jich takové množství pamatovat
- návod je psán pro českou verzi. Pokud nemáte českou
verzi hry, mohou pro vás být názvy klíčových věcí (hesel) zavádějící
- veškeré předměty, které je nutné sebrat, jsou v textu
návodu označeny tučně
- důležité číselné kódy a hesla jsou v textu návodu
podtržené
Márnice
V animaci vylezete z pytle na mrtvoly. Povšiměte si štítku vedle. Je na
něm číslo 270871. Jděte vpravo a přijdete k vitrínám. Můžete je všechny
postupně prohlédnout a přečíst si nějaké písemnosti. V pravé vitríně si
povšiměte forografie neznámé ženy. Otočte ji a uvidíte další číselný kód –
654321. Jděte od vitríny vpravo a podívejte se na stůl. Nejprve si přečtěte
2 listiny, které se tu povalují a poté seberte mikroskop. Následně
popojděte ještě o trochu vpravo a octnete se před skleněnou vitrínou, ve které
je sekyra. Pravým tlačítkem myši otevřte inventář a označte v levém horním rohu
obrazovky ikonu pro použití. Poté znovu stiskněte pravé tlačítko myši, přičemž
vybraný předmět – mikroskop – se vám objeví v pravém horním rohu. Nyní klikněte
na vitrínu, kterou mikroskopem takto rozbijete, a sekyra je vaše.
Následně ještě prozkoumejte spodní část skříňky, kde jsou napadané střepy z
krytu skříňky a seberte velký střep. Od skříňky jděte vpravo k pytlům na
mrtvoly. Pokud prozkoumáte první pytel s mrtvolou, nic důležitého sice
nenajdete, avšak povšiměte si štítku vlevo, na kterém je číslo 906090.
Přejděte k prostřednímu pytli a prozkoumejte ho. Vlevo si povšiměte dalšího
štítku s číslem 100001. Klikněte na ruku mrtvoly a zjistíte, že je na ní
vytetovné slovo „Ariel“. Nakonec prozkoumejte pytel, který je k vám
nejblíže, a zjistíte, že obsahuje mrtvolu jakéhosi údržbáře. Klikněte na ruku,
která tak změní polohu a vy si ji budete moci lépe prohlédnout. Poté na ruku
použijte sekyrku z inventáře a usekněte mrtvole ukazováček. Následně
jděte od mrtvol doprava a pak doleva dozadu ke dveřím, ze kterých se kouří.
Vlevo vedle dveří si povšiměte visícího drátu. Použijte na drát sekyrku a drát
tak useknete. Jděte od dveří vpravo a pak rovně a octnete se u dveří, vedle
kterých je vpravo na stěně červené tlačítko. Stisknutím tlačítka zjistíte, že
ovládání dveří je mimo provoz. Nyní tedy budete muset ovládání opravit, abyste
se z této místnosti konečně dostali. Povšiměte si elektrické skříňky vpravo od
dveří, ze které se kouří. Rukami kryt skříňky neodstraníte, takže použijte opět
sekyrku. Až skříňku otevřete, klikněte na levou prostřední partii skříňky a
zjistíte, že pojistka je vyhořelá. Automaticky ji odstraníte. Nyní sem musíte
umístit drát, který máte v inventáři. Na drát však nejprve v inventáři použijte
střep. Tím drát zbavíte izolace a takto upravený drát vložte do elektrické
skříňky na místo, kde byla původně pojistka. V tom okamžiku se vám vlevo nad
dveřním tlačítkem rozsvítí nápis CLOSED. Tlačítko stiskněte a projděte do
vedlejší místnosti. Vlevo u dveří si můžete přečíst zprávu od doktora Katzmana.
Jděte dál a na stěně si můžete přečíst oranžový plakát. Jděte doleva dozadu a
octnete se u dveří výtahu. Stiskněte tlačítko a vstupte dovnitř. V kabině
stiskněte horní tlačítko a vyjedete do 3. patra.
Třetí patro
Vyjděte ven z výtahu a jděte vpravo. Octnete se v dlouhé chodbě, kde si
můžete přečíst řadu barevných plakátů. Jděte ještě 2x rovně a poté na dveřní
panel druhých dveří vlevo použijte ukazováček z inventáře. V malé místnosti
nejprve prozkoumejte škvíru v podlaze a seberte malý klíček. Poté
prozkoumejte polici s knihami vlevo. Můžete nahlédnout do každé knihy a něco
zajímavého si přečíst. V každém případě si však důkladně prohlédněte druhou
knihu zleva – 1. díl Encyklopedie mozolů –, kde je červená magnetická karta.
Seberte ji a přesuňte se ke stolu. Prozkoumejte stínítko lampy a seberte
klíč
s visačkou. Poté si přibližte stůl a prozkoumejte zásuvku. Rukami ji
neotevřete, takže opět použijte sekyrku. Uvnitř si přečtěte dokument
pojednávající o doktorech poflakujících se v odpočinkové místnosti. Povšiměte
si, že pod dokumentem je cosi zastrčené. Je to modrá magnetická karta,
kterou rovněž seberte. V místnosti, ve které se nacházíte jsou další kódované
dveře, ale sem se zatím nedostanete. Vyjděte zpět na chodbu, jděte chodbou o
jednu pozici zpět a červenou magnetickou kartu použijte na ovládání dveří s
pruhem vpravo. Zajděte do místnosti a prohlédněte si bílý monitor. Zadejte na
něj heslo „Ariel“. Následně můžete kliknout na Archív dokumentů a najdete tu
řadu herních legend z první poloviny devadesátých let 20. století. Žádnou z her
pochopitelně nespustíte. Vraťte se zpět do hlavní nabídky a klikněte na heslo
Aktuální hesla a poté na Šatna. Zjistíte nový číselný kód – 928374.
Vyjděte zpět na chodbu a jděte o jednu obrazovku dopředu. Zajděte opět do
druhých dveří vlevo a nově zjištěné heslo zadejte na klávesnici u dveří na druhé
straně místnosti. Vstupte do místnosti a rozhlédněte se Nejprve odhrňte rohožku
na podlaze a seberte zvláštní klíč. Klíč použijte na pravé červené světlo
u klávesnice na stole. Světlo změní barvu na zelenou. Poté si přibližte stůl
vlevo a klikněte na hrneček. Objevíte druhý zvláštní klíč. Použijte ho na
druhé červeně svítící světlo na stole. Až i toto druhé světlo zezelená, klikněte
na klávesnici počítače a na obrazovce klikněte na slovo Márnice a následně na
jméno Belov. Do řádku napište číslo, které jste měli na visačce pytle v márnici,
tedy 270871. Poté ještě klikněte na slovo Soubor a zjistíte nějaké informace.
Odstupte od počítače a všiměte si, že za stolem vzadu se otevřela jakási tajná
schránka. Přibližte si stůl a přečtěte si všechny výstřižky na stole. Vlevo je
tužka, kterou seberte a najeďte si do inventáře. Označte si ikonu pro
používání předmětů a v inventáři klikněte na tužku. Zjistíte, že v tužce byl
umně ukryt svazek klíčů. Poté seberte na stole modrý
digitální
záznamník a zároveň se vám v levém horním rohu obrazovky objeví nová ikona –
pro záznamník. Vždy, když v záznamníku přibyde nová poznámka, ikona v levém
horním rohu zezelená. Podívejte se do záznamníku. Naleznete zde další klíčová
hesla, a to 17653007, a když otočíte o stránku, tak ještě Eldorado.
Tato hesla však budete potřebovat až ke konci hry. Vyjděte z místnosti do malé
místnosti a odtud na chodbu. Pokračujte do chodby přímo naproti dveřím, ze
kterých jste právě vyšli. Jděte kolem recepce a zajděte do dveří vpravo. V
místnosti si můžete vlevo na stěně prohlédnout sérii ujetých fotografií. Pak
přejděte kolem laptopu za stůl a přečtěte si papír na stole. Klikněte na mrtvolu
a ta padne hlavou na stůl. Klikněte na ní znovu a seberete jí
navštívenku.
Na ní je pro vás důležité číslo faxu 94511, které budete později
potřebovat. Obejděte stůl kolem dokola a za židlí vlevo klikněte na stolek, na
kterém je telefon s faxem. Stiskněte tlačítko Auto a poté stiskněte šipky vpravo
pod modrým displejem, čímž si přehrajete zprávu ze záznamníku. Vraťte se k místu
s fotografiemi na stěně a vyjděte dveřmi ven (dveře jsou špatně vidět; jsou za
fotografiemi vlevo vzadu) a projděte až na chodbu. Jděte chodbou o dvě obrazovky
zpět a použijte z inventáře malý klíč na dveře vpravo. Vejděte do místnosti a
podívejte se nejprve na plakát vedle dveří a poté na požární instrukce nad
trezorem. Jděte dál do místnosti, nastavte si ikonu v levém horním rohu na
použití a klikněte pod pravou obrazovku. Z mechaniky získáte
videokazetu.
Vyjděte zpět na chodbu a otevřte si inventář. Zjistíte, že z klíčů vám zbyl už
jen ten s visačkou. Odemkněte s ním druhé dveře vlevo. Vejděte do dílny a
nejprve si prohlédněte obrázek na dveřích. Poté jděte ke skříni vpravo a
klikněte na bundu v její dolní části (jakoby u rukávu). V kapse bundy je
svítilna. Jděte vpravo a přistupte k pracovnímu stolu. Přibližte si ho a
seberte šroubovák; jiné předměty sebrat nejdou. Oddalte si pohled a
všiměte si, že pracovní stůl je v dolní části zakryt jakýmsi hadrem. Hadr shoďte
a objevíte trezor. Trezor odemkněte svazkem líčů, který máte v inventáři.
Podívejte se do trezoru a povšiměte si vlevo od lahví Stalinových slz malého
papírku. Je to papírek s kódem MŽČZČ, který seberte. Jděte od
pracovního stolu vpravo a přečtěte si vzkaz, který je přichycený magnetem na
železné skříni. Tento magnet seberte – za chvíli se vám bude hodit.
Vyjděte ven na chodbu a jděte o dvě obrazovky dopředu. Na ovládání prvních dveří
vlevo použijte z inventáře modrou magnetickou kartu. Vejděte dovnitř a zjistíte,
že jste se octli v odpočinkové místnosti a šatně v jednom. Na stolku si můžete
prohlédnout několik prudce inteligentních časopisů. Pak se podívejte se na
„půvabnou přítelkyni“ vedle dveří a poté na ni použijte magnet. Získáte tak
další klíč. Získaným klíčem hned odemkněte zaměstnaneckou skříňku vlevo s
nápisem Kolya. Otevřte box uvnitř a seberte elektrický jistič. Poté
prohledejte křeslo vedle a najdete dálkový ovladač. Jděte dál do
místnosti a povšiměte si videa vlevo v polici. Do další police můžete nahlédnout
a podívat se na obaly několika filmů. Ještě si všiměte digitálního budíku na
stolku a použijte na něj šroubovák a získáte baterii. Poté přistupte k
televizní obrazovce a použijte na ni dálkový ovladač. Následně vložte kazetu do
videa a sledujte záznam, ve které uvidíte sestřičku, jak zadává kód u dveří.
Záběr se přiblíží a vy budete moci odhalit kód – je to 260731. Následně
uvidíte, jak k dveřnímu panelu přistupuje neznámý muž a cosi tam kutí. Je jasné,
že se snaží ovládání dveří poškodit. Po skončení videa vyjděte ven na chodbu a
jděte až dopředu ke dveřím na jejím konci (to jsou ty dveře, které jste viděli v
záznamu). Na kryt použijte šroubovák a dovnitř vložte elektrický jistič. Poté na
klávesnici zadejte kód 260731 a projděte dveřmi na schodiště, po kterém se
dostanete do druhého patra.
Druhé patro
Konečně se vám tedy po dlouhých peripetiích podařilo dostat se o patro
níž. Nejprve si prohlédněte mrtvolu mezi dveřmi výtahu. Následně mrtvolu
vytáhněte, protože tento výtah budete v budoucnu potřebovat. Jděte o dvě
obrazovky dopředu a zajděte do prvních dveří vpravo. Na operačním stole je
přikryté tělo. Odkryjte ho a z krku mrtvého muže vyjměte skalpel. Jděte
dál do místnosti a uvidíte mrtvou sestřičku. Nejpve klikněte na její krk a
získáte tak klíček. Poté klikněte na její pravou ruku a získáte
kondom.
Vyjděte zpátky na chodbu a zajděte do dveří vpravo na konci. Octnete se na
toaletách. Klikněte na vodovodní kohoutek nad umyvadlem a pustíte tak vodu.
Použijte kondom na kohoutek a získáte tak kondom naplněný vodou. Vyjděte
ven na chodbu a jděte zpět, jak jste přišli. Jděte ke schodišti a vyjděte zpět
do třetího patra.
Od dveří jděte o 3 obrazovky jakoby zpět a klikněte na první dveře vlevo.
Zjistíte, že jsou z druhé strany přivázány provázkem. Použijte na dveře skalpel
a tím přeříznete provázek. Vejděte do místnsoti. Octnete se u velkého větráku.
Na levé stěně je skříňka, avšak jejím stisknutím nic nezískáte. Jděte jakoby
vlevo a ukáže se vám pohled na druhou stranu za větrák. Povšiměte si elektrické
skříňky s napůl utrženými dvířky. Hoďte na tuto skříňku kondom, čímž zastavíte
větrák. Nyní po větráku normálně přejděte na druhou stranu. Klikněte na mrtvolu
a ta se svalí na zem. Klikněte na její ruku a získáte pistoli. Při
důkladnějším prohledání mrtvoly najdete ještě identifikační kartu, kterou
rovněž seberte. Vraťte se zpět na chodbu, přejděte o 2 obrazovky vpřed a zajděte
do prvních dveří vlevo. Klíč, který jste v druhém patře sebrali mrtvé sestřičce,
nyní použijte na skříňku s nápisem Lara. Uvnitř najdete vibrátor, na který
použijte šroubovák z inventáře. Ukáže se vám baterie, kterou seberte.
Nyní máte v inventáři 2 baterie. Obě dvě spojte se svítilnou a získáte
funkční svítilnu. Vraťte se na chodbu, jděte až na konec chodby a sejděte
zpět do druhého patra.
Ve druhém patře zajděte do dveří, vedle kterých je na stěně nápis
Kardiologie. Pokud jste sem zkoušeli zajít dřív, tak jste se kvůli tmě nemohli
dostat dál do místnosti. Nyní však máte již funkční svítilnu, takže na ni
klikněte v inventáři a následně si posviťte na dveře. Povšiměte si vypínače
vedle dveří. Klikněte na něj a tím si rozsvítíte celou místnost. Opakovaně
prohledejte bundu na ramínku, dokud neseberete velký klíč. Jděte dál do
místnosti a prohledejte ruku mrtvoly a získáte zásobník do pistole.
Spojte v inventáři zásobník s pistolí a získáte nabitou pistoli. Vyjděte
ven na chodbu a jděte opět do 3. patra.
Jděte o 3 obrazovky zpět a zajděte do dveří vpravo. Velkým klíčem
odemkněte trezor a seberte z něj disketu. Vraťte se na chodbu a jděte o 1
obrazovku vpřed a zajděte do dveří vpravo. Podívejte se na pravou dolní část
stolu a do škvíry pod popelníkem zastrčte disketu. Poté klikněte na bílou
obrazovku a zadejte heslo Ariel. Následně klikněte na řádku Přístup na
disketovou jednotku a poté na řádku Fax. Zadejte číslo 94511. Vyjděte z
místnosti na chodbu a jděte o 1 obrazovku vpřed. Zajděte do chodby vpravo a
kolem recepce pokračujte až do místnosti s mrtvým doktorem. Jděte kolem stolu
vpravo až k faxu. Přibližte si papír, který z faxu vyjel. Pro vás je důležité
Katzmanovo heslo 9994. Jděte zpět ke dveřím z místnosti (jsou špatně
vidět – za stěnou s fotografiemi) a vyjděte úplně ven na chodbu. Vraťte se do
druhého patra a jděte vpravo do výtahu, mezi jehož dveřmi původně ležela
mrtvola. Přibližte si ovládací panel a použijte vlevo na čidlo kartu, kterou
jste našli u mrtvého vědce za větrákem (předpokládám, že to byl onen již
mnohokrát zmiňovaný Katzman). Poté zadejte kód 9994 a následně nouzový kód
654321. Poté stiskněte tlačítko s číslem jedna a můžeme pokračovat do 1. patra.
První patro (přízemí)
Jděte o jednu pozici dozadu a u prvních dveří vlevo ustřelte zámek
pistolí, kterou máte v inventáři. Uvnitř si všiměte mrtvoly, která má
prostřelenou hlavu skrz okno. Klikněte na okenní sklo, které sjede a usekne
mrtvole hlavu. Vraťte se zpět do chodby a jděte kolem vitríny a nápisu Podatelna
vlevo. Odhrňte koberec a poté 2x klikněte na místo, kde jste koberec odhrnuli.
Je zde totiž ventil, jehož otočením zavřete unikající páru v koupelně, kam byste
se kvůli unikající páře jinak nedostali. Vraťte se na křižovatku, jděte vpravo a
vstupte do koupelny. Prohledejte mrtvole ruku a v digitálním záznamníku se vám
objeví nový kód – 2000. Vyjděte z koupelny ven a povšiměte si železné
skříně s kódovaným zámkem. Zadejte sem kód 2000, prohledejte oblečení uvnitř a
seberete klíč. Jděte zpět na křižovatku, jděte 2x vlevo a octnete se u hlavního
vchodu nemocnice. Pomocí klíče odemkněte skříňku ve zdi napravo od dveří,
přibližte si ji a zadejte heslo MŽČZČ, a to tak, že v každém řádku stisknete
jedno písmeno hesla (t. j. v prvním řádku M, v druhém Ž atd.) Pokud nemáte
českou verzi hry, tak předpokládám, že písmena budou jiná. Musí vám tedy svítit
barvy v tomto pořadí: modrá, žlutá, červená, zelená, červená. Po zadání
správného kódu se hlavní vchod odemkne a vy můžete vyjít ven. Tady budete
zatčeni policií (po dlouhé době konečně mluvíte s živým člověkem). Postupně
klikejte na všechna témata rozhovoru. Policie vašim argumentům stejně nevěří a
vy budete převezeni do vězení.
Vězení
Octli jste se ve vězeňské cele. Zkuste promluvit s dvěma chlápky, kteří
mastí karty. Dozvíte se, že tlouštík se jmenuje Kanec a druhý Griňa. Po skončení
rozhovoru se jděte trochu porozhlédnout po cele. Je tady celá řada plakátů a
nápisů, které si můžete přečíst. Můžete se pokusit jít na záchod nebo použít
umyvadlo, avšak Kanec vám pokaždé vynadá s tím, že vše co je v cele je jeho.
Přibližte si pohled na postele (kurzor dejte na okno) a postupně klikněte na
všechny neobsazené postele. Opět uslyšíte Kancův hlas a hlášku: „Tahle postel je
moje.“ Oddalte pohled a zkuste znovu promluvit s Kancem a zeptejte se ho, která
postel je vaše. Tady se někdy stává, že i když všechny postele prozkoumáte,
Kanec s vámi stále nebude chtít mluvit a pokaždé vás odbyde s tím, že ho rušíte
ve hře. Nevím, jestli je toto nějaký bug, avšak pokud se vám toto stane, zkuste
znovu klikat na postele tak dlouho, dokud se s vámi Kanec nebude chtít bavit.
Pokud ani toto nepomůže, zkuste načíst starší uloženou pozici a dohrát to do
tohoto místa znovu. Při rozhovoru s Kancem vždy vyberte téma hovoru, které se
vám zobrazí jako nové. Na konci rozhovoru dáte Kancovi pěstí a v tom okamžiku
proti vám vystartuje Griňa s nožem. Do konfliktu se vloží do této doby netečný
chlápek ležící na pravé horní posteli a Griňu zabrzdí. Dozvíte se, že právě
tento člověk je na cele šéf a že se jmenuje Švihák. Nyní tedy budete vést dlouhý
rozhovor se Švihákem, na jehož konci vám zadá za úkol hledat karty s hádankami.
Opět si přibližte okno s postelemi a prozkoumejte radiátor pod oknem. Jsou tu
tři suché chleby a v jednom z nich žiletka. Nyní prozkoumejte Švihákův
polštář vpravo nahoře a zjistíte, že je vyspravený režnou nití. Tuto
niť
si vezměte a následně nadzvedněte matraci u pravé dolní postele. Seberte
drát
a otevřte inventář. Označte si v levém rohu ikonu pro použití a znovu klikněte
na drát, čímž ho upravíte a vytvoříte provizorní háček. Háček spojte s
nití a vznikne vám háček s vlascem. Oddalte pohled a prozkoumejte spodní
část stolu, za kterým sedí Kanec s Griňou. Z podlahy seberte kartu vlevo dole;
je to listové J. Prohlédněte si kartu v inventáři a zjistíte, že
text hádanky je rozmazaný. Nyní použijte žiletku na bílý štítek pod stolní
deskou a získáte další kartu – kárové eso. Opět si přečtěte hádanku. Nyní
jděte k umyvadlu a prozkoumejte ho. Na pravém vodovodním kohoutku je
klička,
kterou seberte. Povšiměte si vlevo u záchodu dvou uzávěrů na vodovodním potrubí.
Použijte kličku z inventáře na oba uzávěry, aby vám přestala do umyvadla téct
voda. Kličku můžete nechat na uzávěru, protože ji již nebudete potřebovat. Nyní
klikněte na levý vodovodní kohoutek, čímž ho obrátíte. Háček s vlascem použijte
na obrácený kohoutek a získáte novou karu, kterou je jetelová 8. Opět si
přečtěte hádanku a poté oddalte pohled. Přepněte si na ikonu pro použití a
klikněte na splachovadlo záchodu. Tím k němu přistoupíte a přiblížíte si ho.
Nejprve klikněte na páčku vlevo, čímž nádržku vyprázdníte. Poté klikněte na
uzávěr ve středu nádržky, který tímto odšroubujete. Použijte opět háček s
vlascem a získáte tak nových 6 karet. Opět si všechny prohlédněte v
inventáři a přečtěte si na nich hádanky. Tady mi docházelo k bugu – karty, které
byly umístěny v inventáři v posledních dvou políčkách vpravo nahoře, nešly
prozkoumat. Pečlivé prozkoumání všech karet je však klíčové pro další postup.
Problém je, že předměty v inventáři nemůžete přesunovat; je tu však jiná
možnost, jak se s tímto problémem vypořádat. – Postupně budete Švihákovi
odevzdávat karty a odpovídat mu na hádanky. Tudíž jakmile mu odevzdáte 2 karty,
znamená to, že ony 2 karty v inventáři, na které jste se nemohli podívat,
změnily pozici o 2 vlevo, a vy si je nyní již budete moci prohlédnout. Takže
dejte Švihákovi nejprve kárové eso a jako odpověď zvolte: 5. Poté mu dejte
osmičku jetelovou a zvolte odpověď: 44. Nakonec mu dejte listové J (to je ta
karta s rozmazaným textem) a objeví se vám nové téma rozhovoru: „Naval brýle!“
Projděte rozhovor do konce a pokuste se znovu dát Švihákovi tutéž kartu a objeví
se vám věta: „Nepůjčil bys mi brýle?“ Po skončení tohoto rozhovoru vyberte
jakoukoliv ze šesti karet, které jste vytáhli ze splachovadla, a dejte ji opět
Švihákovi. Pokud jste opravdu důkladně prozkoumali všechny karty, jak jsem vám
výše radil, objeví se vám výběr odpovědí, u kterých zvolte slovo BATMAN. Po této
odpovědi vám Švihák půjčí brýle. Otevřte si inventář, přičemž zjistíte, že vám
oněch 6 posledních karet zmizelo. Nyní vám v inventáři zbývá poslední karta –
listové J s rozmazaným textem –, kterou znovu prozkoumejte a nyní již text
normálně přečtete. Dejte kartu Švihákovi a zvolte odpověď: BALZAC. Jakmile
Švihákovi vrátíte brýle, znovu s ním zkuste promluvit a zvolte první frázi. Bude
následovat dlouhý rozhovor se všemi třemi muži. Poté přistupte ke dveřím cely.
Nyní máte za úkol vyprovokovat bachaře. Zaklepejte na dveře a promluvte na něj.
Klepejte znovu a znovu a vždy zvolte novou frázi, která se vám objeví. Nakonec
budete předvedeni do výslechové místnosti. Postupně vyčerpejte všechna témata k
rozhovoru, které se vám zobrazí, a nato budete odvedeni na samotku.
Jste tedy zavřeni v malé cele. Tady si raději hru uložte. Někdy se tu
stává bug, že postava zajde do zdi a už ji odtamtud nedostanete. Nejprve si
prohlédněte nápisy na zdi, kde je návod, jak se dostat ven z cely. Klikněte na
odpadkový koš a přemístíte ho tak napravo ke zdi. Znovu na něj klikněte a
postavite se na něj. Zpoza mříže vyjměte předmět – je to rukavice s
Luciferovou krví. Slezte dolů a mrtvému bachaři, který leží za mříží,
seberte nůžky a obvaz. Nůžky použijte na postel a získáte
bavlnu, přičemž nůžky zničíte a v inventáři vám zbyde jen jejich půlka. V
inventáři spojte Luciferovu krev s bavlnou a dostanete bavlnu s krví.
Jděte znovu do inventáře a ikonu vlevo nahoře si dejte na použití a klikněte na
úlomek nůžek. Tím si je upravíte na hák. Hák spojte v inventáři s obvazem
a získáte hák s pevným vlascem. Nyní bavlnu s krví použijte na zámek
mříže a hák na mrtvolu za mříží. Získáte nový předmět – pistoli. Tu
použijte na zámek a cesta ven je volná. Na chodbě prohledávejte lékárničku
bachaře tak dlouho, dokud neseberete pilulky Dimedrolu a
čpavek.
Nyní zajděte z chodby do cely 102 a mrtvému muži seberte z ruky
mobilní
telefon. Následně zajděte do cely 101, což je cela, ve které jste byli
původně vězněni. Zjistíte, že Griňa s Kancem jsou mrtví a Švihák je pryč. Z
Griňova krku vytáhněte dýku a poté se můžete vrátit zpět na chodbu.
Přistupte k mříži vlevo a vlevo od mříže seberte hasící přístroj. Ten
použijte na červené tlačítko za mříží, čímž ovládání mříže zkratujete. Projděte
otevřenou mříží.
Policejní stanice
Mezi mřížemi se podívejte vpravo na regál, kde je krabička s vyschlou
barvou na snímání otisků prstů. Oddalte pohled a seberte ze štosu prázdných
papírů čistý papír. Dalším červeným tlačítkem si otevřte druhou mříž a
pokračujte dál. Z kulečníkového stolu seberte kulečníkové tágo. Poté
prozkoumejte dveře vlevo, kde je kód 30461. Poté si můžete prohlédnout i
okolní plakáty. Z místnosti jděte rovně a v další místnosti prozkoumejte psací
stůl. Přečtěte si listiny a poté důkladněji prozkoumejte diář, kde jsou další
hesla Floralife a vlevo je číslo 8381. Obě hesla se vám zapíší do
elektronického diáře. Když do něj nahlédnete, zjistíte však, že se vám zapsalo
jiné číslo – 8181. Toto je však pouze pro vaše zmatení; ve skutečnosti později
využijte pouze 8381. Následně jděte vlevo do dveří a projděte až k záchodovým
kabinkám. Otevřte dvířka pravé kabinky a mrtvole seberte z pravé kapsy
klíček.
Vraťte se do místnosti s psacím stolem. Můžete se zajít podívat do místnosti
vlevo, kde je počítač, který však využijete až později. Pamatujte si však toto
místo. Vraťte se zpět do místnosti s psacím stolem a přečtěte si noviny na
stěně. Poté noviny seberte a strčte vlevo pod dveře. Dýkou vyražte ze
zámku klíč. Automaticky klíč vytáhnete a odemknete si. Octnete se v místnosti se
dvěmi mrtvolami. Vejděte do protějších dveří a v zadní místnosti prohledáním
mrtvoly získáte magnetickou kartu. Vraťte se zpět do místnosti s psacím
stolem, jděte vpravo a vyjdete zpět u kulečníku. Jděte vpravo a přijdete do
místnosti se dvěma psacími stoly. Oba stoly si prohlédněte a dozvíte se opět
nějaké informace. Poté použijte magnetickou kartu z inventáře na zámek prvních
dveří vlevo. Vejděte dovnitř a octnete se ve výslechové místnosti, kde jste
dříve byli u výslechu. Prohledejte trezor vlevo a objevíte karty vězňů. Najdete
tu karty všech svých bývalých spoluvězňů a také svoji vlastní. Rovněž je tu
karta jistého Makaroviče Golovana, což je tentýž chlápek, kterému jste ve vězení
sebrali mobil. Poté prozkoumejte psací stůl. Klikněte na krabičku s barvou a
poté si udělejte vlastní otisk prstu na prázdný papír, který jste předtím
sebrali ve spojovací chodbě. Vyjděte ven, jděte do místnosti s kulečníkem, jděte
rovně a poté vlevo až do místnosti s počítačem. Na skener položte papír s
vlastními otisky a poté klikněte na obrazovku počítače. Znovu klikněte na rudou
vlajku a poté si šipkami přesuňte dopředu ikonu připomínající krabičku s barvou.
Poté klikněte na kulaté tlačítko a tím se papír s vaším otiskem prstu naskenuje.
Následně znovu klikněte na kulaté tlačítko. Můžete kliknout na Příchozí zprávy,
čímž se vám zobrazí 1 příchozí zpráva. Zavřete ji a klikněte na Odeslat zprávu.
Vyberte soubor scan49 a jako adresáta zvolte T. S. Maslovou. Nyní se vraťte do
místnosti s kulečníkem a jděte opět do dveří vpravo. Přistupte k mříži vzadu
vlevo a do kódového zámku zadejte číslo 8381. Tím se ovládání dveří poškodí.
Použijte tudíž tágo z inventáře na tlačítka ve spodní části stolu za mříží. Mříž
se otevře a vy vstupte dovnitř k počítači. Na obrazovce nejprve klikněte na
vlajku, poté na jméno T. S. Maslová a zadejte heslo FLORALIFE. Klikněte na
E-mail a poté na Příjem od OSM. Přečtěte si zprávu a vraťte se do předchozí
nabídky. Nyní zvolte Příjem od Red Corner: Soubor scan49 a poté klikněte na
Uložit přílohu. Jedná se o vaše otisky prstů, které jste si sem poslali z
počítače se skenerem. Vraťte se do předchozí nabídky a nyní klikněte na Internet
a poté na „rajčata.“ Podívejte se na soubor Novinky, přičemž se vám udělá nový
zápis v záznamníku – VĚCI. Do záznamníku se však nyní nedívejte, jinak
vypadnete z počítače. Místo toho klikněte na Zpět. Poté klikněte na Přístup pro
agenty a zvolte jméno Karaško. Zadejte registrační číslo 17653007 a osobní heslo
VECI. Klikněte na Identifikace otisků prstů a následně na scan49. Spatříte svoji
fotografii se jménem Artem Michajlovič Gorin a číslem 17789006. Klikněte
2x na Zpět a zvolte jméno Gorin, zadejte kód 17789006 a osobní heslo ELDORADO.
Následně klikněte na Otevřít speciální dveře, poté na Černé jezero a nakonec na
Policejní oddělení. Zadejte kód 30461. Tímto jste si zpřístupnili nové dveře
(jsou to ty vlevo od kulečníku). Než opustíte počítač, klikněte na Mobilní
komunikace a poté na jméno Roy Markovič Golovan. Je to ten chlápek, kterému jste
ve vězení sebrali telefon. Zjistíte, že si nadměrně užíval sexu po telefonu a má
ho zablokovaný. Klikněte na Aktivovat účastníka, čímž jeho (tedy svůj) telefon
odblokujete a budete ho moci později použít. Nyní tedy odejděte od počítače,
jděte do místnosti s kulečníkem a vstupte do dveří vlevo.
Na zemi sedí chlápek, který je pouze v bezvědomí. Je to váš starý známý
Švihák z vězeňské cely. Máte možnost ho probrat a promluvit s ním, avšak zatím
to není nutné. Nechte ho být a pokračujte do další místnosti. Tady jsou za
mřížemi 2 mrtvé ženy. Pomocí tága si přitáhněte kabelku a prohledávejte ji tak
dlouho, dokud z ní neseberete cigaretu. Pokračujte do dveří vlevo a
prohledejte okolí mrtvoly ležící na podlaze. Seberte zapalovač,
papír
s kódem GRDA25 a také disketu. Podívejte se na ruku mrtvoly a
zjistíte, že jeho hodinky byly nastaveny na buzení na 23:08. Jděte do
dveří vlevo. Prozkoumáním mrtvoly na podlaze zjistíte, že i jeho hodinky byly
nastaveny na 23:08. Vlevo prohledejte skartovací přístroj a získáte další
papír s kódem – KAY52. Nyní prohledejte mrtvolu za stolem a získáte
baterii do mobilního telefonu, kterou můžete hned vložit do svého
telefonu v inventáři. Ještě prozkoumejte hudební věž u stěny s obrazem a získáte
CD. Vraťte se do předchozí místnosti a jděte do dveří vpravo. V tom
okamžiku uslyšíte vyzvánění telefonu. Projdětěte turniketem a jděte do telefonní
budky. Klikněte na telefon a promluvíte si s jakýmsi plukovníkem Zubovem. Po
skončení hovoru začne telefon opět zvonit. Znovu ho zvedněte a znovu promluvte s
mužem na druhém konci. Toto se bude opakovat několikrát. Zvedejte telefon a
mluvte s mužem tak dlouho dokud telefon nepřestane zvonit. Vraťte se zpět za
turniket a jděte do dveří vlevo. Klíč, který máte v inventáři, použijte na druhé
dveře vlevo a vstupte do kanceláře. Prohlédněte si plakáty na stěně, též si
můžete přiblížit stůl a podívat se na něj. Poté klikněte na květináč a seberete
kokain. Nyní se vraťte do modré chodby, kde sedí na zemi Švihák v
bezvědomí. Nejprve na něj použijte ampulku čpavku, čímž ho přivedete k vědomí.
Po chvíli bude po vás požadovat něco na uklidnění, takže mu dejte prášky z
inventáře. Následně mu dejte cigaretu, zapalte mu zapalovačem a nakonec kokain.
Než Švihák vydechne naposledy, řekne vám jméno jakéhosi Stupora a jeho telefonní
číslo – 24343. Můžete toto číslo hned vytočit na mobilu a promluvit si s
ním. Slíbí vám pomoc, avšak musíte nejprve najít jakousi kazetu. Po skončení
rozhovoru mu můžete zkusit zavolat znovu a říci, že jste kazetu sehnali, avšak
tento trik vám nevyjde a Stupor odhalí, že lžete. Takže nyní se vraťte do
místnosti s turniketem a jděte do dveří vlevo. Prozkoumejte dveře, ke kterým se
táhne krvavá stopa. Odkryjte ceduli na dveřích a zadejte kód 2308. Dostanete se
do tajné místnosti. Jděte k počítači a zadejte kód GRDA25. Poté klikněte na
jméno Sergej Sergejevič Belov a zadejte kód KAY52. Pokud vám kód nejde zadat,
zkuste místo písmena Y stisknou písmeno Z. Navíc při špatném zadání kódu se vám
postup zresetuje a vy budete muset začít od prvního kódu. Při správném zadání se
vám rozbliká zeleně ikona záznamníku, kde se vám objeví nový kód, který však pro
vás není důležitý, protože už ho stejně nevyužijete. Z přihrádky v pravé stěně
seberte kazetu. Nyní opět zavolejte Stuporovi na číslo 24343 a oznamte
mu, že jste kazetu našli. Až se vás zeptá na barvu, odpovězte mu: „Oranřová se
žlutým pruhem.“ Následně vám Stupor poradí, jak se dostat z policejní stanice.
Vraťte se do místnosti s kulečníkem a spojovací chodbou projděte do vězení, kde
jste tuto část hry začínali.
Závěr
Jste v chodbě vězení. Od Stupora znáte domluvený signál, díky kterému se
dostanete ke starému hlídači. Zaklepejte na prostřední dveře vlevo (jsou špatně
vidět) a budete vpuštěni. Promluvte s hlídačem. Ten vám slíbí pomoc, ale jen
pokud mu pomůžete doluštit křížovku. Podívejte se na křížovku na stole a
zjistíte, že v ní jedno slovo chybí. Vpravo dole je otázka, na níž musíte znát
odpověď. Klkněte vlevo nahoře na křížovku a vraťte se ke staříkovi. Řekněte mu,
že znáte odpověď a z následujících možností vyberte slovo NEBUCHADNEZZAR. Bude
následovat krátká animace, ve které sejdete do podzemí. Klikněte na žebřík na
konci chodby a spustí se další animace, tentokrát
závěrečná.
|