Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
Úvod do hry.
Příběh akční hororové adventury „Call of Cthulhu:
Dark Corners of the Earth“ je zasazen do období dvacátých létech minulého
století. Podkladem pro její děj je slavná a jistě i hodně známá povídka
od velmistra hororu H.P. Lovecrafta, což už samo o sobě je velikým příslibem
pro hodně hustou a temnou atmosféru. Ve světě literatury je možné
diskutovat a vyměňovat si vlastní názory na ledacos, jistě ale budete všichni
souhlasit s tím když řeknu, že
zmíněný knižní autor byl, je a stále bude obrovskou hororovou kapacitou a
jeho úspěšná a mistrovská díla dodnes vyvolávají u všech čtenářů
bez rozdílu věku nejen onen známý „mráz v zádech“, ale i nepříjemný
pocit strachu a bázně. Vžijete se tudíž do role hlavního hrdiny hry, kterým
je Jack Walters, bývalý policista, v současné době ale pracující
jako soukromý detektiv. Jak poznáte sami, v minulosti jste se očividně
střetli s něčím naprosto tajuplným, což jste si dodneška nedokázali
vysvětlit a navíc vás to vyvedlo z míry, neboť se určitě jednalo o
jev, který s naším světem neměl nic společného. Váš nový klient
si vás objednal pro novou práci, vydat se do malého městečka Innsmouth, kde
prý se odehrávají strašidelné a krvavé rituály a navíc se to tam hemží
a to i v denních hodinách podivnými bestiemi a kreaturami. Jistě již
tušíte sami, že právě v tomto zapadlém koutu světa odhalíte
tajemství a záhady vlastních temných a hororových zážitků z vlastní
minulosti. „Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth“ je velice vydařený
mix FPS, adventury a stealth akce, takže uspokojí všechny hráče, kteří
jsou příznivci akčních her, teda „stříleček“, tak i ty, kteří si
potrpí na rozvážný, předem dobře promyšlený postup a navíc rádi řeší
i nějaké ty hádanky a zapeklití rébusy. Už tak dost graficky temnou a strašidelnou
atmosféru, jako jsou zakrvácený výhled, přechodné halucinace, či tak zvané
„tunelové vidění“ pak ještě navíc dokreslují hrozivé zvukové
efekty, setkáte se i se ztrátou sluchu, uslyšíte tajemné a strašidelné
hlasové přeludy, neubráníte se ani třesu rukou, pokud budete dlouho váhat
se střelbou a držet zbraň připravenou k výstřelu před sebou, no zkrátka
a dobře se jedná o horor jak se sluší a patří se vším všudy, co k takovému
typu hry náleží. Čeká na vás taky řada nepříjemných a podivných nepřátel,
soubojů s nimi se nevyhnete a pokud chcete ve hře pokračovat dál,
budete muset samozřejmě přežít, což v mnohých případech nebude příliš
snadné. Po krátkém seznámení se s Jackem Waltersem při jeho sebevražedném
pokusu se děj hry přesune o šest a půl roku dopředu, kdy se Jack poprvé setkal se zvrhlým kultem uctívajícím
tajemného boha Cthulhu (obr.Úvod).
Policejní zátah na šílený kult se stává opravdovým debaklem po postřelení
několika příslušníků zákona a vy v roli Jacka jste tak z ničeho
nic jedinou nadějí na vyřešení vzniklé krizové situace. Po kradmém vplížení
do zabarikádované budovy však zjišťuje, že k záchraně toho již
mnoho nezbývá. Zastřelení posledního člena kultu uctívačů přímo před
vašima očima pak je o to děsivější, jakmile zjistíte, že samotný kruh
Cthulhu ví o vaší a jste to právě i vy, kteří nějakým zhola
nevysvětlitelným způsobem máte figurovat v jeho krvavém rituálu a
rozhodně ne, jako pouzí diváci. Stará masivní obytná budova navíc skrývá
ještě daleko děsivější podkroví, v němž naleznete větší hrůzu,
než jste si kdykoliv dokázali představit. Už samotná první otevřenější
lokace, jíž je městečko Innsmouth, vás ohromí svým temným zpracováním,
hodným své knižní předlohy. Již brzy sami a snadno pochopíte, že zde
nejste vítáni a že obyvatelé s vámi jen neradi rozmlouvají, pokud vás
vůbec striktně přímo neodmítnou. Domnívám se, že toto by na úvod do hry
zcela stačilo, takže přestanu dál prozrazovat další překvapující
detaily a přistoupím už raději k návodu samotnému. Snad ještě malý
dodatek, při hraní nebudete moci hru ukládat všude tam, kde se vám zamane,
ale pouze na vytyčených místech ve tvaru značek na zdech a na zemi, takže
buďte obezřetní a uvážliví při postupu vpřed, ať se nemusíte, třeba i
několikrát vracet zpět k poslední takto uložené pozici.
1. kapitola : Prologue – Prolog.
Po spuštění hry se v animaci vrátíte do
minulosti, kdy jste chtěli spáchat sebevraždu, ale zachránil vás dozorce.
Poté vás další delší animace přenese o šest a půl roku dopředu, kde jako už soukromý detektiv stanete před domem, kde dělá
policie zátah. Promluvíte si s policistou, který vám vysvětlí celou
prekérní situaci, poté se v reále vydejte dopředu a na konci odbočte
na schodiště vpravo, v krátké animaci si opět pokecáte s poldou,
pokračujte doprava k altánku, obejděte ho zleva a zabočte doleva, vlevo
vstupte po schůdcích do domu. Z chodby vstupte do dveří vpravo, vzadu v místnosti
najdete na řečnickém pultu listinu, kterou si přečtete a seberete.
Vyjděte ze dveří zpět do chodby a pravými dveřmi vstupte do haly, naproti
je na zdi znak, kde si můžete hru uložit. Vydejte se nahoru po schodišti,
nahoře odbočte doleva a vstupte do druhých dveří vlevo, tak se spustí
animace, v níž si s vámi bude chtít jeden z vězňů promluvit,
ale než se k tomu dostane, policejní kulka zvenčí mu prolétne hlavou.
V reále seberte ze židle klíč, sejděte po schodišti zpět dolů do
haly, klíčem si otevřete dveře vpravo od stojanových hodin. V místnosti
seberte ze stolu druhý klíč, vraťte se do haly a vstupte do dveří vlevo od
ukládacího znaku na zdi, tak se ocitnete v knihovně. Jděte doprava na
konec kolem levých regálů, po krátké animaci si vpravo na podlaze zvedněte
poklop a po schodištích seběhněte až dolů. Projděte dveřmi do márnice,
na jejím konci projděte dveřmi vlevo do další místnosti. Vpravo seběhněte
po schůdcích dolů, aktivujte tlačítko před vámi na stojanu, s ukřižovaným
vězněm na zdi to musí zatřepat, poté po jeho levé straně seberte zelený
krystal (obr.1). Projděte dál dveřmi vlevo, seběhněte dolů po dalších
schodištích, vpravo si prohlédněte zelený krystal a poté aktivujte spínač,
tak se vám otevřou dveře, kterými projděte do veliké místnosti. Jděte k prvnímu
stojanu, otevřete si váš inventář a z něj vložte do stojanu krystal,
poté na protější straně aktivujte spínač na stojanu, tak se spustí dlouhá
animace, v níž shlédnete rekapitulaci vašich zážitků a vzpomínek,
načež přejdete do další mise.
A Visit To The Old Town – Návštěva Starého Města.
V úvodní animaci se ocitnete v jedoucím
autobusu, jakmile tento zastaví, vystupte si ven a nejdříve vstupte do protějších
dveří, odbočte vlevo a vlevo na zdi je znak, hru si uložte. Vraťte se zpět
k autobusu a promluvte i s opilcem Zadokem Allenem, získáte tak nějaké
informace, po té odbočte doleva a pokračujte lomící se ulicí stále vpřed
až na její konec, kde si pohovořte s Rebeccou Lawrencovou. Po skončení
rozhovoru se vraťte zpět k autobusové zastávce, před vchodem do banky
pendluje sem a tam velice nevrlý policajt. Jakmile vejde do budovy, jděte za ním,
držte se mu v patách a při první příležitosti odbočte do chodby
vlevo, zabočte doprava a vlevo na zdi si hru uložte. Vraťte se nazpět k chodbě,
vyčkejte, až polda projde před vámi doprava, pak vejděte do chodby, odbočte
vlevo a za rožkem vpravo vstupte do dveří, které hned za sebou zavřete. Přitlačte
ke dveřím skříň, teď tedy policajt za vámi nemůže, máte od něj alespoň
na chvíli pokoj. Přes protější dveře vstupte do místnosti, za pultem
seberte lékárničku, vzadu na druhé straně otevřete prokopnuté dveře a v malé
komůrce seberte z otevřeného trezorku flašku chlastu a dřevěnou násadu.
Vraťte se zpět za pult a vpravo na zemi si stoupněte na poklop a použijte dřevěnou
narážku z inventáře, inventář zavřete a nastupte na žebřík, ten
se ale s vámi zřítí dolů, v animaci potom za vámi policajt
poklop znovu uzavře. Seberte z regálů deník Briana a o kousek dál lékárničku,
přenosný žebřík dotlačte doleva ke zdi, tak tuto probouráte, vzniklým
otvorem projděte do druhé místnosti. Projděte brankou a vystoupejte nahoru
po schodech, přes fotokomoru pouze projděte a pokračujte po schodišti výš,
projděte dveřmi do sazárny. Vlevo z beden seberte náboje do pistole,
prohledejte postranní místnosti, nelekněte se oběšence, posledními dveřmi
vyjděte do chodby, sejděte až úplně dolů, jste u zdi, kde jste si před
chvílí hru ukládali, uložte si ji tedy znovu. V animaci si promluvíte
s vládním pověřencem Lucasem Mackeyem, známou cestou se vraťte zpět
na náměstí, po krátké animaci se vydejte podle zelených směrových
ukazatelů do Washington Street, na jejím konci narazíte na zcela opilého
Zadoka Allena. Z inventáře mu předejte flašku s chlastem, tak ho
zpijete do němoty, spustí se předlouhá animace, ve které se dozvíte mnoho
zajímavostí a novinek, před tím než Zadok zcela odpadne, předá vám klíče
od chudobince. Vracejte se tedy zpět stejnou cestou, tak narazíte na Rebeccu
Lawrencovou, i ta si s vámi v animaci popovídá a nakonec strhne
plakát ze zdi, odhalí tak značku a v reále poté si můžete hru opět
uložit.
POORHOUSE - Chudobinec.
Vraťte se tedy zpět k autobusu na náměstí, přímo
před jeho motorem vidíte na dveřích nápis POORHOUSE, to je tedy vstup do
Chudobince, vejděte tudíž dveřmi do chodby, projděte jí a odbočte vlevo,
kolem hovořící dvojice se vydejte dopředu, na konci ulice zabočte doprava a
vstupte do dveří vlevo. Vyběhněte po schodišti nahoru, odbočte do chodby,
na jejím konci projděte dveřmi. V místnosti seberte lékárničku,
vstupte do další chodby, vyběhněte výš po dalším schodišti a posledními
dveřmi projděte na balkón, po dvou žebřících slezte až dolů. Popojděte
vpřed a před hromadou harampádí odbočte doprava na schůdky a jděte ke dveřím.
Tak se spustí animace, ve které vám přijde otevřít mladá dívenka Ramona
Waiterová, která si s vámi dlouze pohovoří. V reále pak ještě
do domu nevstupujte, otočte se a sestupte do protějšího podchodu, vlevo spatříte
mrtvoly, popojděte až k zátarasům, spustí se krátká animace. Přes překážky
ale dál neprojdete, takže se vraťte a nyní už otevřenými dveřmi do domu
vstupte. Vyjděte nahoru po schodišti, odbočte doleva a u posledních dveří
vpravo nejdříve posuňte nahoře dveří dveřní zástrčku, nyní vstupte do
dveří. Vystoupejte po dalším schodišti až nahoru, v animaci otevřete
dveřní okénko a napadne vás bestie. Budete tedy zraněni, v reále se
uzdravte lékárničkou z inventáře (rychlé uzdravování provedete vždy
klávesou H), v tmavé místnosti před vámi seberte ze stolku deník, pak
se vraťte po schodech dolů. V další animaci poznáte, že Ramona je
mrtvá, její mrtvolu odnesou a jejího zdrceného otce odvedou policajti, ještě
před tím vám dá Ramonin otec klíče od varieté. V reále pak seberte
Ramoniny omalovánky, projděte dveřmi zpět na ulici a opět sejděte do vám
již známého protějšího podchodu. V něm se ale tentokráte setkáte s Rebekou,
dostane se vám od ní dalších cenných rad a potřebných informací, projděte
podchodem na náměstí, na dobře známém místě v chodbě před
autobusem si hru uložte, nyní je vaším dalším cílem obchod.
Shop – Obchod.
K tomuto obchodu se dostanete druhým podchodem vlevo
od podchodu, kterým jste před chvílí prošli na náměstí. Seběhněte tedy
po schodech dolů, projděte dveřmi, vlevo bránou, pokračujte vpřed, vyjděte
po schodišti vpravo nahoru a tak dveřmi projdete do obchodu. Vlevo seberte lékárničku,
potom přistupte k dívce vpravo, v animaci si s ní pohovoříte,
nakonec od ní obdržíte fotografii. Nyní musíte otevřít trezor, pokud jste
dobře poslouchali a hodně vám napoví i fotografie, znáte nyní kód
trezorového zámku. Takže přistupte k zámku a nastavte na něm 2 točením
doprava, tedy ve směru chodu hodinových ručiček, poté točte doleva na 6,
nato doprava na 1 a nakonec doleva na 2, tak se vám trezor otevře (obr.2). Seberte z něj
knihu s názvem Dagon, na vnitřní straně dveří sejfu si hru uložte a
vracejte se zpět známou cestou na náměstí, další vaší návštěvou je
nyní Gilman Hotel.
Gilman Hotel – Gilmanův hotel.
Vstupte vraty do známé chodby, nyní ale nechoďte k ukládacímu
znaku, ale odbočte doprava, po krátké animaci jděte dál, zabočte vlevo a
vstupte do recepce hotelu, kde majitel Gilman právě rozmlouvá s nějakým
pobudou, ten ale po chvíli odejde, takže si s Gilmanem promluvte sami.
Spustí se animace, v níž si s ním pohovoříte, poté však za ním
přijde policajt a odvede si ho do chodby. V reále toho využijte, projděte
za pult a seberte klíč, vraťte se a vpravo od pultu si klíčem otevřete dveře.
Vstupte do místnosti, projděte dveřmi vlevo, vpravo seberte náboje do
brokovnice, vlevo na stole poté Gilmanovy pitevní záznamy. Vraťte se do
recepce a po krátké animaci následujte Gilmana nahoru po schodech, dovede vás
až k vašemu pokoji. V další animaci zjistíte jeho vražedné záměry,
v reále vstupte do vašeho pokoje, zavřete za sebou dveře a zastrčte západku.
Přejděte do vedlejší místnosti, kde vpravo na dveřích též zastrčte západku,
vraťte se do svého pokoje a ulehněte na postel ke spaní. Probudí vás strašné
bouchání a křik, z animace zjistíte, že se na vás dobývají Gilmanem
najatí Rybí muži, tedy sprostí a nelítostní vrahové.
2. kapitola : Attack of the Fish men – Útok rybích mužů.
Jakmile se ocitnete v reále, utíkejte do vedlejší
místnosti, zavřete za sebou dveře a zastrčte západku, jděte naproti vlevo
ke skříni a odtlačte ji doprava. Zpřístupníte si tak dveře, kterými
projdete, zavřete za sebou a zastrčte západku. Naproti na dveřích zastrčte
západku, pokračujte dál dveřmi vlevo, zavřete za sebou a zastrčte západku.
V místnosti vlevo posuňte skříň u okna vlevo doleva, otevřete si okno
a vyskočte ven. Přeskočte na druhou stanu, projděte dveřmi vlevo, zavřete
za sebou dveře a přistrčte k nim těžké stojanové hodiny. Skrčte se
a projděte chodbou na druhou stranu, ať vás nezastřelí bastardi z oken
vlevo, na konci povstaňte a zabočte doleva do chodby. Na jejím konci otevřete
dveře a po prvním schodišti seběhněte níž, na jeho konci odbočte doleva
a vlevo vstupte do místnosti. Odbočte doprava, v místnosti vzbudíte ženskou,
která počne ječet, vpravo ze stolku seberte lékárničku, vlevo otevřete
okno a vyskočte jim ven. Přeskočte na druhou stranu a zprava po žebříku
vylezte nahoru, otočte se, po prknech vstupte vlevo do chodby, o kousek dál
vylezte vlevo po žebříku na střechu. Vstupte na její horní prosklenou část
a utíkejte doprava, na konci slezte po žebříku dolů do skladiště.
Warehouse Went – Ve skladištích.
Seskočte doleva a rychle si hru uložte, pokud nechcete
celý předcházející zběsilý úprk o život znovu opakovat, skrčte se a
zapněte si „stealth“ mód, jděte kousek doprava a vlevo mezi bednami se
opatrně a tiše přesouvejte na druhou stranu skladiště, vyhýbejte se
vrahounům, na druhém konci místnosti vlevo se vytáhněte na bedny, odbočte
doprava na kovovou rampu, přejděte po ní na konec, kde seskočte na bedny,
otočte se doprava a vlevo proskočte oknem ven. Utíkejte doprava až na konec,
kde skrčeni vlezte do větrací šachty, protáhněte se jí až na konec, kde
vlevo na její stěně si opět hru uložte. Poté seskočte dolů do druhého
skladiště, opatrně ať vás nezmerčí bastardi seběhněte po schodech dolů,
opět lze použít tajný mód, na druhé straně vlevo za bednami proskočte níž
dírou v podlaze. Ocitnete se pod podlahou v nevábném prostředí,
plném dotírajících krys, fuj snad to přežijete, skrčeni dojděte až na
druhou stranu, kde po žebříku vylezte nahoru do skladištní kanceláře.
Zatlačte regál doleva, tak objevíte ukládací znak, poté zatlačte zprava
doleva bednu, tím si zpřístupníte dveře, kterými projděte, nepozorovaně
se protáhněte kolem bastardů a druhou stranou vyjděte na ulici. Zabočte
doprava, před vrahouny utíkejte, nijak se jich nezbavíte, vstupte do
podchodu, pokračujte vpřed, odbočte doleva mezi bedny a na konci zabočte
vpravo. Pokračujte dál tunelem vlevo, na jeho konci odbočte doleva, na konci
vstupte po schůdcích do podchodu vpravo. Jděte stále vpřed, na konci
vstupte dveřmi do místnosti, kde na ukládacím znaku leží mrtvola, i tak však
lze hru uložit. Poté projděte otevřeným vchodem, jděte až na konec, přes
dveře vyjdete na ulici a dejte se doprava k nákladnímu autu. Pod jeho
levým předním kolem vykopněte klín, přes bedny si rychle vyskákejte na
rampu a z ní přeskočte na korbu náklaďáku. Tam na něm bezpečně
sjedete dolů a zřítíte se do šachty, vyváznete ale bez zranění.
Sewer Stairs – Ve stokách.
V protějším výklenku seberte kovovou tyč, jděte
k točícímu se ventilátoru, otevřete si inventář a klikněte na ni.
Poté co inventář zavřete, budete mít tyč v ruce, strčte ji tudíž
do ventilátoru, tak mu urazíte jeden list a jeho otáčky se navíc notně
zpomalí. Ve vhodnou chvíli si vlezte mezerou mezi větrákovými listy do šachty,
na jejím druhém konci seskočte a vydejte se doprava. Po schůdcích vyjděte
nahoru na rampu, pokračujte vpřed, zabočte doprava, pak doleva, opět vpravo
a zase vlevo. Na konci vyjděte doprava nahoru po schůdcích k ukládacímu
znaku, kde si hru uložte. Pokračujte vlevo dál po schodišti nahoru, zabočte
doleva a projděte dveřmi. Vlevo přehoďte obě páky na rozvodných trubkách
(obr.3), vpravo nad schodištěm seberte lékárničku, poté projděte přes
dvoje dveře do místnosti, kde vpravo zatočte klikou. Vraťte se zpět k pákám
a tu vlevo znovu přehoďte. Jděte zpět ke klice, zatočte jí a přes trubky
vlevo si přeskákejte k odpadnímu zásobníku, neboť po žebři se tam
nedostanete, seskočte dolů a rychle, než se otvor znovu uzavře, se skrčte a
vlezte do odpadní roury, na druhé straně seskočte do místnosti, plné hnijících
mrtvol a na nich se přiživujících much. Vlevo vylezte nahoru po žebříku,
po podlážkách jděte doleva a po dalším žebři vylezte výš, projděte laťkovými
dvířky a seběhněte po schodišti dolů, kde otevřete poklop v podlaze.
Slezte dolů po žebříku, odbočte do chodby a proskočte dírou v podlaze
dolů, seskočte ještě níž doprava, kde si hru uložte. Pokračujte vpřed
chodbou plnou odporných pavouků, na konci si vyskočte do chodby vlevo, na jejím
konci zabočte doleva. Vlevo vylezte
po jednom z žebříků nahoru a zatřepejte mříží, tak odlákáte
pozornost hlídek, střežících žebřík vpravo, rychle tudíž slezte a
vylezte po něm nahoru. Proběhněte mezi zaskočenými gangstery, zabočte
doprava a vylezte výš po dalším žebříku. Vstupte do vchodu vpravo, seběhněte
dolů po schodech, opatrně přes chatrnou podlahu dojděte vlevo ke zdi, kde
zatočte klikou, tak jste dole odstranili bednu, která vám bránila projít
dveřmi dál. Seběhněte tedy dolů, projděte dál dveřmi, pokračujte
chodbou, na jejím konci zabočte doprava a projděte dveřmi. Přes několik
dalších dveří vstoupíte do domu, popojděte vpřed a nejdříve vyběhněte
po schodišti v protisměru nahoru, vstupte do místnosti posledními dveřmi
vpravo, z postele seberte MINISTER´S JOURNAL a ihned si ho v inventáři
přečtěte. Nyní seběhněte po schodech zpět dolů do chodby, jděte doleva
a dveřmi vstupte do místnosti, ve které si v animaci promluvíte se
starou známou, tedy s Rebeccu Lawrencovou. Po skončení animace se ocitnete
oba pod palbou, utíkejte rychle za Rebeccou, následujte ji až k vratům,
než je ona ale stačí otevřít, skolí ji kulka. Otevřete si tudíž vrata
sami, ocitnete se v kostela a ihned vlevo na zdi si hru uložte.
Methodist Church – V kostele.
Zde nemusíte mít žádné obavy o zdraví, či život,
neboť gauneři se do kostela za vámi nesmějí vstoupit. Za vámi na stěně
je žebřík, vylezte si po něm nahoru na kůr, vlevo vidíte tři vertikální
lana, vedoucí ke zvonům. Nyní je nutné zadat správný signál, aby se vám
na druhé straně kostela vpravo od kazatelny na podlaze otevřel poklop. Pokud
potřebujete lékárničku, najdete ji na zemi přímo v kazatelně, tak si
pro ni raději sejděte, neboť potom už na to nebudete mít čas. Zatáhněte
tedy za provazy v pořadí prostřední, levý a nakonec pravý, rychle
slezte zpět po žebříku dolů a mezi lavicemi zprava doleva a naopak prokličkujte
až ke kazatelně, pokud jste byli dostatečně rychlí, je zmíněný poklop ještě
otevřen, takže do něj vstupte a po žebříku slezte dolů, projděte dveřmi
a odbočte doprava. Vlevo si otevřete vrata, ze stolu seberte registrační
knihu a přečtěte si ji v inventáři. Na stole však zůstala ještě
podivná tabulka se zatím nic neříkajícími čísly. Prohlédněte si ji,
potom otevřete inventář a klikněte na pohlednici, tak se vám na tabulce
objeví čtyři čísla, zakroužkovaná v modrých šipkách, tedy 3, 1, 5 a 7. Všimněte si směru šipek, jedny naznačují otáčení doleva, druhé
doprava. Je tedy jasné, že jste právě objevili šifrovací kód pro otevření
sejfu. Je tedy nutno po přistoupení k trezoru otáčet šifrovací kolečka
takto: nejdříve ho točte doprava a nastavte 3, poté točte doleva a nastavte
1, nato točte znovu doprava a nastavte 5 a nakonec točte doleva a nastavte 7, tak trezor otevřete, správný postup otáčení
a jeho pořadí je na (obr.4). V trezoru objevíte bílý kříž,
který seberte, projděte dál dalšími vraty, na konci chodby použijte získaný
bílý kříž na stejný symbol vpravo na zdi. Tak vyjede ven rakev a vám se
zpřístupní vchod, skrčte se tedy a vlezte dovnitř, sestupte dolů po žebříku
a vydejte se vodním kanálem doleva stále rovně dopředu, tak se spustí krátká
animace a po jejím skončení pokračujte vpřed, vpravo na zdi je známý
znak, takže si hru uložte. Kousek za vámi je vysoký žebřík, po kterém si
vylezte až nahoru, tady už pozor na gangstery, rychle vstupte do dveří vlevo
s nápisem INNSMOUTH BANK, zjistíte že zde hoří.
Bank Vault – Bankovní sejf.
Utíkejte dopředu, odbočte doprava a vyskočte si na
spadlý sloupek, vyběhněte po něm na druhý konec, kde si seskočte dolů.
Odbočte doprava, projděte dveřmi a znovu odbočte vpravo, vlevo projděte poškozenými
mřížemi a hru si uložte. Vyjděte zpět ven, vyběhněte po schodech nahoru
a přeskočte mezeru v podlaze. Odbočte doleva, znovu si opatrně přeskákejte
na druhou stranu přes polozbořenou podlahu, naskočte na silný trám, vyjděte
po něm nahoru a po dalších trámech se opatrně přesuňte až k protějšímu
vchodu vlevo. Projděte doprava dveřmi, odbočte doleva a přeskočte si na
polozbořené schodiště, pokračujte dál protějšími dveřmi na balkón,
tak se spustí animace. V reále slezte dolů po žebříku, jděte doleva,
zabočte vpravo a přeskočte si na protější žebřík na vodní nádrži. Po
žebři vylezte až nahoru, obejděte vodní nádrž (vodojem), skrčte se a
vlezte dovnitř, zde si opět hru uložte. Vraťte se zpět na ochoz nádrže,
odbočte vpravo, přeskočte přes mezeru v podlaze a skočte dolů doleva
na balkón, na kterém se nachází veliká bedna. Projděte dveřmi, seběhněte
dolů po schodech, vyjděte na balkón a z něj doleva si přeskočte na šikmou
střechu, prolezte do místnosti okénkem vlevo. Zde seberte vlevo lékárničku,
dveřmi vpravo projděte do chodby, na jejím konci se skrčte a vpravo po šikmé
podlážce vylezte na balkón. Z něj si přeskočte doleva na další balkón
k malé bedně, na kterou si vyskočte, otočte se doprava a přeskočte si
na dřevěná prkna, po nich opatrně přejděte až na druhou stranu, rozběhněte
se a přeskočte na protější balkón, vstupte do chodby. Vlevo ze stolku
seberte náboje, pokračujte chodbou doprava, těsně před jejím koncem se
spustí animace, ve které si s vámi povykládá váš starý známý,
tedy vládní pověřenec Lucas Mackey. Jakmile se vykecá a animace skončí,
proskočte dopředu oknem a tak tuto část a zároveň i kapitolu úspěšně
zakončíte.
3. kapitola : Jailbreak – Útěk z vězení.
Poté, co se ocitnete v reále, vylezte nahoru po žebříku,
skrčte se a popojděte doprava, ať vás nezmerčí policajt, jakmile odejde,
seskočte dolů, odbočte doleva na schůdky a vstupte do chodby vpravo, zde ve
tmě vyčkejte, až polda dojde ke kolegovi a dá se s ním do řeči. Nečekejte
už na nic, neboť jak se bude vracet, dveřmi projde sám a zezadu zastrčí západku,
vyběhněte vpřed, vpravo seberte ze zídky páčidlo a rychle vstupte do dveří
vpravo, zavřete za sebou a zastrčte západku. Projděte dveřmi, pokud jimi
neprojdete, použijte na ně páčidlo, v místnosti seberte ze stolku náboje
do brokovnice a píšťalku, z vitríny pak pistoli a brokovnici.
Zlikvidujte policajty, pokud vběhnou do místnosti, máte už zbraně, ale
pokud chcete šetřit náboje, pošimrejte je páčidlem, je to i velice účinná
zbraň, bude se vám hodit, kdykoliv zůstanete bez munice. Teď tedy máte konečně
pokoj od policajtů, takže se vraťte zpět do chodby, odbočte doprava
a na konci vyjděte po schodech do poschodí, kde prohledejte všechny místnosti,
zajímavá je ale jen ložnice, z níž seberte z postele náboje do
brokovnice a vedle postele na zdi zavěšené klíče od vězeňských cel dole
v přízemí. Sejděte tedy zpět po schodech dolů, nejdříve prohledejte
obě postranní cely, v té vlevo seberte ze země deník a přečtěte si
ho, poté zkuste otevřít prostřední celu, kde je vězněn Brian Burnham, ten
vám ale vůbec nevěří. Takže mu ukažte z inventáře pohlednici ,
kterou vám dala Ruth, nyní už dveře od cely otevřete a Brian vyjde sám do
chodby, bude vás následovat, o jeho bezpečí se nestarejte, poradí si vždycky
sám a pokud se něco cestou semele, sám se na chvíli ukryje a zase se k vám
vrátí. Vraťte se do místnosti, protějšími dveřmi vyjděte do ulice a
odbočte vlevo. Policisty a gaunery postřílejte, nebo je zlikvidujte páčidlem,
je to totiž jedna verbež, projděte kolem hořícího auta, za autem vejděte
do uličky vpravo a zabočte doleva, nad schody by vás měl už čekat Brian a
na zdi si hru uložte. Vracejte se ulicí zpět ke vchodu do věznice, naproti němu
vstupte do úzké uličky, seběhněte po schodech dolů a odbočte doleva. Na
konci chodby je na zemi mřížový poklop, použijte ne něj páčidlo, tak ho
v animaci otevřete a poté slezte po řebříku dolů do kanálu, ihned si
hru uložte. Volnou stranou pokračujte kanálem vpřed, nikam neodbočujte,
seberte jednu z mrtvých krys a téměř na samém konci chodby si vlevo
vylezte nahoru po žebříku k náklaďáku. Posbírejte munici a lékárničku,
nyní se ale budete muset vrátit zpět pro Briana. Takže známou cestou se
vracejte zpět až k Brianovi, který na vás čeká na místě, kde jste
si před chvílí hru uložili. Promluvte si s ním teď už bude ochotný
jít s vámi, jen mu musíte na cestě ke vchodu do kanálu zlikvidovat všechny
bastardy, jakmile totiž nějakého zmerčí, zdrhne zpět. Poté, co bude všude
čisto, odveďte ho do kanálu a opět již známou cestou se vraťte k náklaďáku,
tak se spustí animace, ve které si promluvíte se starým známým vládním
zmocněncem Lucasem Mackeyem a také s Brianem, který sem došel za vámi.
Nebude však chtít s náklaďákem odjet, dokud mu nepřinesete odcizenou
brož, která se nachází v kanceláři věznice v trezoru a začne
se hrabat v motoru. Takže se vydejte opět známou cestou zpět až do kanceláře
věznice, vstupte do místnosti s celami a v první kobce zprava ukažte
povykujícímu vězni mrtvou krysu, v animaci zjistíte, že je to cvok,
neboť si o mříže rozbije hlavu a natáhne paprče. Nyní vstupte dovnitř,
ze země seberte list papíru a přečtěte si ho. Jděte do vedlejší místnosti,
kde odtlačte úzkou vysokou skříň doleva, tak si zpřístupníte zámek od
sejfu. Kód k jeho otevření najdete v Marshově deníku, musíte točit
zámkem z nuly doleva na 1, poté doprava na 8, nato doleva na
4 a
nakonec doprava na 6, tak se vám trezor otevře. Uvnitř seberte Brianovi
odcizenou brož a vraťte se už vám velice dobře známou cestou až k Brianovi,
kde mu brož předejte. Tak zavře kapotu motoru, zasedne za volant, vy si vyskočte
na korbu náklaďáku, pak se spustí animace a po ní následuje divoká a
nebezpečná jízda na korbě auta.
4. kapitola : Escape From Innsmouth – Únik z Innsmouthu.
Teď vám tedy půjde o život, o Briana starost nemějte,
terčem útoků gaunerů jste právě jenom vy sami. Je velice dobré se skrčit,
abyste nebyli snadným cílem, poté si připravte brokovnici a likvidujte bez
milosti všechny gangstery dříve, než se jim podaří dostat vás. Střílejte
tedy nikoliv přes postranice korby náklaďáku, ale dozadu, kde postranice
chybí, také se přesunujte po korbě z místa na místo, tak nedáte příležitost
útočníkům zjistit, na kterém místě se právě nalézáte, je to
nejspolehlivější způsob eliminace banditů, kterých je po cestě jako zrnek
máku. Jakmile Brian zastaví a sdělí vám, že nemůže jet dál, povstaňte
a rozstřelte nákladní auto, bránící vám v další jízdě. Brian se
znovu rozjede, stejným výše popsaným způsobem likvidujte další bastardy (obr.5),
tak po chvíli společně dojedete až do přístavu, kde Brian zastaví. Seskočte
z korby na zem, zlikvidujte houfec gaunerů, vpravo seberte kolt a dejte se
doleva, důkladně vše prohledejte, naleznete spousty munice a lékárničky.
Jakmile vše posbíráte, vraťte se zpět k náklaďáku a kolem něj se
nyní vydejte doprava, připravte se na velice houževnatý odpor, který nejlépe
zlikvidujete z brokovnice, bastardů je hodně a jsou zlostí téměř nepříčetní,
několik jich má i samopaly. Projděte otevřenou branou do skladiště a
zlikvidujte další houf nepřátel, projděte skladištěm až na konec, přes
dvě místnosti se dostanete až ke schůdkům, po kterých vyjděte nahoru.
Projděte dveřmi, vlevo v místnosti rozbijte sklo v okně, vzniklým
otvorem proskočte na druhou stranu, zabočte doleva a vpravo na plotě si uložte
hru. Dveřmi za rohem vpravo zatím neprojdete, takže se vraťte po schodech zpět
do místnosti, odbočte doprava k bednám, skrčte se a vlezte uličkami
mezi nimi do druhého skladiště. Zde najdete na bednách náboje a lékárničku,
vzadu vlevo pak seberte na trámu zavěšené klíče. Tak se spustí animace,
ve které na vás bude volat očividně přestrašená Ruth, po jejím skončení
se na vás z vrat vyřítí banda krvelačných banditů a příšerných
bestií, jsou velice odolné proti vašim zbraním a tolik munice, abyste je
zlikvidovali zdálky nemáte. Vraťte se tedy zpět k bednám a známou uličkou
mezi nimi prolezte nazpět do prvního skladiště, postavte se a připravte si
páčidlo, jakmile budou po jednom vylézat z otvoru mezi bednami, neboť
se pustí za vámi, hezky zostra je likvidujte páčidlem, tak se jich zbavíte,
aniž byste ztratili byť jen jediný náboj. Jakmile se jich definitivně zbavíte,
vydejte se zpět po schodech k ukládacímu znaku a zabočte doprava ke dveřím,
máte klíče, takže nyní již dveřmi bezpečně projdete. Projděte místností,
potom dveřmi a vlevo za nimi vylezte nahoru po žebříku, přeskočte si
dozadu na podlahu a po stropních trámcích opatrně přejděte na druhou
stranu, vlevo přede dveřmi seberte lékárničku a projděte dveřmi. Seběhněte
dolů po schodech, seskákejte po bednách až na pevnou zem, nakoukněte ještě
do skladiště, pokud je tam zbytek bestií, zlikvidujte je. Prohlédněte si
mrtvou Ruth a pak se vydejte bránou ven k nákladnímu autu, ve kterém na
vás čeká Brian, promluvte si s ním, v animaci vás pak převeze dál.
Váš náklaďák však bude přepaden a spustí se sáhodlouhá animace, v níž
se bude vaše léčení střídat s vašimi vzpomínkami z minulosti,
po jejím skončení se ocitnete v další kapitole.
5. kapitola : The Marsh Refinery .
Jakmile se ocitnete
v reále, vydejte se k Hooverovi, ten nám ale pěkně omládl a zeštíhlel,
že byste se vrátili do minulosti a pokračovali tak ve vzpomínkách? No však
uvidíte sami, teď se ale kryjte před střelbou šílence ve vratech, pálícího
bez přestání z kulometu, skrčte se a mezi bednami se protáhněte dopředu,
na konci odbočte doleva a vpravo otevřete dveře, seběhněte dolů a střílejícího
ztřeštěnce zastřelte. Vyčkejte, až za vámi vejde Hoover spolu s ostatními
agenty, kteří se doposud kryli před palbou z kulometu, přistupte k Hooverovi
a promluvte si s ním, tak dá v animaci příkaz a jeden z agentů
vylomí dveře před vámi. Vstupte do místnosti, seberte munici a brokovnici,
ve vedlejší místnosti pak pušku ukrytou za otevřenými dveřmi. Projděte
dalšími dveřmi do rozlehlé haly, přejděte pravou stranou až na její druhý
konec, kde seběhněte dolů po schodech, odbočte doleva a hned doprava po dalších
schodech seběhněte dolů, tam odbočte vpravo a na zdi si hru uložte. Vyběhněte
po schodech zpět nahoru, pokračujte dál po schodišti vpravo, nahoře odbočte
doprava a na konci doleva k Hooverovi. Uvidíte, jak dvěma ranami z pistole
zastřelí nějakého podivného chlápka, v animaci si s vámi
promluví. V reále potom projděte kolem Hoovera vpřed, vpravo po schodišti
s nápisem SUB-LEVEL ACCES seběhněte dolů, po cestě se hra uloží a přečtěte
si další pokyny. Likvidujte bastardy, seběhněte po schodech dolů, poté
odbočte doprava a prostřílejte si cestu po dalším schodišti dolů. Po druhém
schodišti seběhněte níž, po protějším nahoru, pokračujte vpřed a
vstupte do místnosti s označením WORK SHOP. Zde seberte pušku, kolt,
munici a lékárničku, nezapomeňte sebrat i řemen. Vracejte se stejnou cestou
zpět až ke dveřím ORE PROCESSING, kterými projděte, po rampách pokračujte
až na konec, likvidujte bastardy a slezte dolů po žebříku. Jděte po dalších
rampách až na konec a vlevo přes dvoje dveře dostanete ke dveřím s nápisem
CYANIDE STORAGE a přes ně až ke dveřím s nápisem GENERATOR ROOM,
vstupte dovnitř. Zbavte se bastardů, ustřelte visací zámek u drátěné
branky, otevřete ji a nasaďte řemen na řemenici. Vpravo od generátoru přehoďte
na panelu držadlo, tak jste uvedli generátor do chodu. Vydejte se na rampu dveřmi
s nápisem ROCKET CONTROL, odbočte vlevo a na řídícím panelu stiskněte
spínač, tím jste zprovoznili vozíčkovou lanovku. Vraťte se zpět ke generátoru,
odsuňte na dvojdílných dveří horní zástrčku, projděte vraty a odbočte
doleva, projděte dveřmi a vpravo na zdi si hru uložte. Počkejte si, až k vám
přijede jeden z vozíků lanovky a na chvíli zastaví, pak do něj naskočte
a ten se s vámi rozjede. Jakmile s vámi podruhé zastaví u rozbité
rampičky, stoupněte si na jeho levý okraj a jakmile se znovu rozjede, rychle
se skočte na bedny dole pod vámi (obr.6), na jedné z nich seberte
lékárničku. Po protějším žebříku si vylezte nahoru, projděte dveřmi
vlevo, zastřelte gaunera, odbočte doprava a vydejte se chodbou doleva. Projděte
dveřmi s nápisem PRESSURE CONTROL, vstupte do místnosti, poté do druhé,
hned vpravo za dveřmi otočte ventilem, hra se uloží.
Pressure Control –
Reg
ulace tlaku.
Uvolněte zástrčku
nahoře na dvojdílných vratech, projděte jimi, vlevo si můžete na zdi hru
znovu uložit. Odbočte doprava, u mrtvoly seberte lístek, projděte kolem ní
a vstupte do chodby vlevo, odtud seběhněte doleva dolů po schodech. Zabočte
doprava, zbavte se několika bastardů, vstupte vpravo do chodby, odbočte
doprava a vyběhněte nahoru po schodech. Seberte ze země dva balíčky munice,
vraťte se zpět ke schodišti, po kterém jste sem přišli, ale nyní pokračujte
rovně na druhou stranu. Na konci chodby projděte doprava dveřmi FLOOR ACCEA
TRANSIT, vstupte do chodby, postřílejte gaunery, odbočte doleva. Vpravo vidíte
dva žebříky za sebou, vylezte tedy nahoru po to bližším, nahoře odbočte
doprava, jděte až na konec, v animaci spatříte drtící válce a z nich
vypadne mrtvola. Seskočte doleva dolů, vyběhněte po schodech nahoru až ke
dveřím UPPER GRINDER, projděte jimi a pokračujte po schodech nahoru, kde
zabočte doleva, v zadní místnosti seberte ze země samopal. Vraťte se
zpět a po dalším schodišti vystoupejte výš, projděte dveřmi doleva a
vpravo na zdi si hru uložte. Za rožkem vlevo si naskočte na pásový dopravník,
vydejte se po něm doprava vpřed, po chvíli se spustí téměř hororová
animace. Po jejím skončení jděte dál dopředu, spustí se další animace,
v níž vám jakýsi „dobrák“ zprovozní pás. Snažit se utíkat dopředu
je zbytečné, otočte se a utíkejte po pásu dopředu, na konci si přeskočte
na zpola zborcenou lávku a z ní rychle doprava na drátěnou plošku. Lávka
spadne, tak zablokuje dopravník, naskočte doprava na drátěnou plochu, skrčte
se a vlezte do chodby, vydejte se znovu k ukládacímu znaku na zdi a opět
si vyskočte na nyní již stojící dopravní pás. Vydejte se po něm znovu vpřed,
na konci se skrčte a podlezte na lávku, přeskočte vlevo a vstupte na další
lávku před vámi, ta ale s vámi spadne dolů. Postřílejte bastardy jen
ve vaší bezprostřední místnosti, ze samopalu by vám to mělo jít jako po
másle, nezdržujte se a nesnažte se je postřílet všechny, neboť budou stále
přibíhat další, utíkejte k žebříku, nad nímž je šipka nahoru s nápisem
ADMINISTRATION, vylezte po něm nahoru, poklop za vámi zapadne a tak se přeživších
bastardů zbavíte. Odbočte doleva a projděte vraty, z chodby vejděte do
druhých dveří vlevo, označených AAMINISTRATION. Ze stolku seberte kolt,
prohledejte všechny okolní místnosti, seberte dopis, lékárničku a munici,
v místnosti ELEVATOR CONTROL stiskněte spínač u nápisu ELEVATOR POWER.
Vstupte na chodbu a projděte dalšími vraty, seběhněte dolů do haly a najděte
dveře od nákladního výtahu, označené jako ELEVATOR ACCES a spínačem
vpravo od dveří si přivolejte výtah. Jakmile přijede, nastupte si, stiskněte
uvnitř tlačítko, tak sjedete dolů a hra se uloží. Dole si vystupte, odbočte
doleva na schody přes vrata, za druhými vraty jděte znovu doleva na schody,
zlikvidujte několik dalších obejdů, pokračujte dál druhým schodištěm.
Nahoře zlikvidujte houfec bastardů, odbočte doprava a lomenou chodbou dojděte
až k drátěným rampám, na konci slezte po žebři dolů a vlevo na zdi
si hru uložte.
Gold Purification – Zlatá očista.
Popojděte dopředu, odbočte do dveří vlevo a pokračujte
dál po rampě, tak se spustí animace, ve které bude chtít Jacob Marsh v kleci
„pozlatit“ Hoovera v roztaveném zlatě, v reále se tudíž rozběhněte
po rampě dopředu, na konci vylezte nahoru po žebříku, utíkejte k Jacobovi
a střílejte do něj, sice ho pouze zraníte a on uteče pryč dveřmi vlevo,
ale účel to splnilo. Rychle přistupte k panelu vpravo a aktivujte na něm
tlačítko, tak v animaci snižování klece do roztaveného zlata s
Hooverem zastavíte a v animaci se vám od něj dostane uznání. V reále
se potom vraťte po rampě zpět, slezte nazpět dolů po žebříku a na konci
před vámi projděte dál protějšími dveřmi. Pokračujte po rampě vpřed
kolem levé zdi, vylezte nahoru po žebříku, nyní vás budou několikrát
chytat halucinace, takže se nepolekejte, to je v pořádku. Poté pokračujte dál,
vstupte do dveří FLOOR ACCES, odbočte doprava a seběhněte dolů po
schodech, odbočte doleva a hned za rohem vlevo vstupte do dveří označených
CHEMICAL STORAGE. Před schůdky zabočte doprava, po malých schůdcích seběhněte
dolů, odbočte doleva a v chodbě vpravo si na zdi uložte hru. Pokračujte
dál dveřmi s nápisem ELECTROLYSIS, seběhněte dolů po schodišti a
vstupte do protějších dveří. Spustí se animace, ve které spatříte
Marshe, jak manipuluje s panely a vypouští tak ven bestie, v reále
se schovejte v malém prostoru vlevo za bedny a vyčkejte, až bestie přestanou
řvát. Poté hned vyrazte vpřed a utíkejte dopředu kolem pravé zdi po
schodech dolů, na konci slezte níž po žebříku.Jděte dál, po dalším žebři
vylezte nahoru, popojděte vpřed a vlevo na panelu stiskněte tlačítko, tak
se potvory zbavíte. Vraťte se po žebřících zpět na místo, kde jste se
ukrývali za bednami, bestii vidíte v zadní nádrži. Po prostřední lávce
jděte dopředu, na jejím konci slezte dolů po žebříku, odbočte doleva a
na konci vylezte po žebři nahoru, po dalším dolů. Vystoupejte po schodišti
nahoru, v místnosti seberte lékárničku a pojistku, vracejte se zpět,
ale obluda vám zastoupí cestu. Popojděte mírně doprava k bednám, tak
bestie obtočí chapadlo kolem zábradlí a vy můžete projít dál. Jděte až
nazpět k prvnímu panelu, je to vpravo před bednami, za kterými jste se
ukrývali a nejdříve vpravo od panelu na rozvodné desce vyměňte pojistku,
potom na panelu aktivujte spínač, tak monstrum zmizne. Vydejte se tedy znovu
po prostřední lávce vpřed, ale nyní z ní odbočte doprava a hned poté
doleva, na zdi si hru uložte.
Electrolysis – Elektrolýza.
Vstupte do dveří
vlevo, odbočte doprava, projděte druhými dveřmi a vyběhněte po schodišti
nahoru. Na dalších dveří odsuňte horní zástrčku a projděte dveřmi,
které za sebou rychle zavřete, neboť vás počne pronásledovat bestie. Utíkejte
chodbou až na konec, na dveřích nahoře opět odsuňte zástrčku, projděte
dveřmi, opět je za sebou zavřete. Utíkejte vpřed a odbočte na schodiště
vpravo, pokud jste to stihli, bestie vás nedohoní a skape, nahoře nad schodištěm
vpravo na zdi si hru uložte. Vylezte vlevo ode dveří s nápisem
ELECTROLYSIS po žebři nahoru, přeskočte na levou rampu, skrčte se, popojděte
vpřed a vlevo vstupte do díry v potrubí, odbočte doleva a utíkejte co
nejrychleji vpřed, neboť další bestie se na vás bude do potrubí dobývat.
Na křižovatce rour odbočte doprava, na konci seskočte dolů, proběhněte místností
na konec a vstupte do dvoukřídlých vrat vpravo. Po žebříku vlevo vylezte
nahoru, skrčte se a vstupte do díry dalšího potrubí vpravo. Rourou pokračujte
doprava, opět pospíchejte, další bestie si na vás dělá zálusk, pokračujte
jí doprava, na konci seskočte dolů a vstupte do výtahu vlevo. Otočte se směrem
do chodby, levým bokem si stoupněte k výtahovému panelu, jinak výtah
nezprovozníte, pak aktivujte tlačítko, dveře se zavřou a výtah se rozjede.
Po chvíli se ale do výtahové klece počne dobývat bestie, výtahová klec se
zastaví, jakmile začne tlačítko blikat a ozve se varovné houkání, tlačítko
vypněte a po protějších bednách si vyskákejte až nahoru do chodby. Tak se
spustí animace, v níž Hoover zatkne Jacoba Marshe, po jejím skončení
vstupte po šikmině do haly, na konci odbočte doprava a po schodišti vlevo,
kam ukazuje směrník na tabuli s nápisem ADMINISTRATION vystoupejte
nahoru, kde odbočte doleva. Popojděte vpřed, u dveří drátěné ohrady odstřelte
visací zámek a vstupte dovnitř, vpravo na zdi si hru uložte.
Elevator maintenance – Výtahová
údržba.
Stiskněte černé
tlačítko, skrčte se a vlezte do otvoru, na konci si stoupněte a přeskočte
na lano, po něm si sešplhejte a poté seskákejte až úplně dolů. Pokračujte
chodbou dopředu, na konci vpravo stiskněte spínač, tak jste si nahoře otevřeli
nad žebříkem poklop. Vylezte tudíž po žebři nahoru a vstupte do haly, zde
se nalézají čtyři obrovská vrata s nápisy GOLD VAULT, vy se vydejte k těm,
označeným jako GOLD VAULT A, vpravo od nich stiskněte tlačítko a projděte
vraty, která jste si takto otevřeli. Projděte otevřenou brankou a za ní
vlevo vylezte po žebříku nahoru, odbočte do chodby vpravo a přes dvoje dveře
projděte do další chodby, na konci zabočte doprava a projděte dveřmi, za
nimi odbočte vpravo. Jděte k parnímu ventilu č.1, všimněte si, že na
rampě, po které budete muset za chvíli projít, má bestie položené jedno z jejích
chapadel. Otočte tedy ventilem a jakmile potvora chapadlo stáhne, ventil znovu
uzavřete ať se neopaříte, potom po zmíněné rampě přejděte na druhou
stranu. Tam zjistíte, že k otevření parních ventilů č.4 a vlevo č.3
budete potřebovat montážní klíč, pro který se tudíž vydejte. Jděte
tedy na konec chodby, projděte dveřmi GOLD VAULT B, na konci chodby si opatrně
doprava po bednách seskákejte až dolů, doplňte si zásobu lékárniček na
maximum, budete to potřebovat. Na druhé straně místnosti si tlačítkem otevřete
vrata, projděte jimi, vstupte do dveří vlevo, poté projděte dalšími dveřmi
a opatrně si přes chapadla bestie přeskákejte až na druhou stranu, pokud vás
chapadla zraní, používejte klávesu rychlého uzdravení (H). Pokračujte dveřmi
vlevo, na konci chodby druhými, v místnosti u mrtvého montéra seberte
montážní klíč (obr.7), musíte se ale pro něj skrčit. Na bedně
vpravo je lékárnička, jděte k protějším dveřím, nahoře si na nich
odsuňte zástrčku, projděte jimi a vyběhněte po schodech nahoru. Vydejte se
chodbou doprava, zabočte vpravo a opět otočte ventilem č.1, jakmile chapadlo
bestie uvolní rampu, ventil opět uzavřete. Po rampě přejděte znovu na
druhou stranu a montážním klíčem otevřete po stranách ventily č.4 a č.3.
Přes rampu se už zpět nedostanete, takže známou cestou se vraťte zpět k bestii,
kolem chapadel, která jsou nyní mnohem čilejší a aktivnější si znovu přeskákejte
na druhou stranu a opět se vydejte dobře známou cestou jakoby k ventilu
č.1, ten ale nechejte na pokoji, ale vlevo otočte ventilem č.2. Nyní se
vracejte chodbou vedoucí k hale zpět, na konci chodby slezte dolů po žebři
a vstupte zpět do rozsáhlé haly. Vydejte se k vratům s nápisem
GOLD VAULT C, vpravo od nich stiskněte tlačítko a zůstaňte skryti za rohem,
neboť nastane obrovský výbuch, tak ať vás taky nesmete. Po výbuchu vejděte
dovnitř vzniklým otvorem, pokračujte na druhou stranu, projděte dveřmi,
nato druhými, seběhněte až úplně dolů po několika schodištích a
vstupte do Svatyně, dveře za vámi zapadnou. Nyní musíte jednat velice
rychle, nebo se zde udusíte. Před vámi je na pohyblivém podstavci démant,
projděte kolem něj vpřed až na konec, vlevo je pult a na něm tlačítko,
pokud ho přidržíte, objeví se lomený červený laserový paprsek, jehož
druhý konec musí směřovat přímo do červeného bodu nad dveřmi, kterými
jste sem přišli. Jděte tedy ke stojanu s démantem a stojan posuňte dopředu
tak, aby když na pultu stisknete znovu tlačítko, paprsek směřoval přímo
do zmíněného bodu nad dveřmi. Pokud se vám to podařilo, potom se démant
rozzáří, jděte k němu a seberte ho, tak se spustí animace, ve které
se setkáte s Hooverem a jeho kolegy, kteří za vámi vstoupí dveřmi,
které jste si takto otevřeli.
6. kapitola : The Osoteric Order Of Dagon – Cesta k uctívačům
kultu Dagon.
Prison Cell – Vězeňská kobka.
Poté, co skončí úvodní animace, ve které velitel vydá
svým vojákům rozkazy k dalšímu postupu, seběhněte po schůdcích dolů
na zamrzlou plochu. Můžete zde počkat, až vojáci zlaní dolů přes zamrzlý
vodopád a pomoci veliteli skolit čtyři bandity, ale není to nutné, neboť
se jich zbaví sám i bez vaší pomoci. Jděte dopředu k zamrzlému vodopádu,
kde je na levé straně lano, po kterém se spusťte opatrně dolů,
neseskakujte, ať se pod vámi neproboří led. Poté se dole na zamrzlém jezeře
vydejte po silnější zamrzlé vodní ploše dopředu, neskákejte jen opatrně
jděte, vyhýbejte se tenkému ledu, neboť ten vás neunese. Musíte tudíž přecházet
ze strany na stranu, tak dojdete k vojákům, kteří volají o pomoc. Tenký
led mezi vámi a jimi by vás však neunesl, takže zabočte doprava na silnější
led a po něm se dostanete na pevnou zem, vstupte do soutěsky a vlevo na skále
si hru uložte. Pokračujte soutěskou stále dopředu, překonejte strach i
halucinace, pak pokračujte dál. Dojdete až k tunýlku se zamrzlým
vchodem, vpravo od něj si pohovořte s vojákem. Vyzkoušejte si vedle něj
použití plamenometu, tak v animaci rozmrazíte ledovou stěnu před dveřmi
do tunelu, v animaci voják dveře otevře a potvora si na něm smlsne. V reále
se tedy vydejte již otevřenými dveřmi do tunelu, jakmile se ocitnete v dosahu
bestie a tato se k vám otočí, couvejte tunelem zpět a lákejte ji stále
na sebe. Jakmile zůstane na okamžik zapřená ve dveřích, rychle použijte
plamenomet a spalte ji na škvarek. Poté vstupte do tunelu a pokračujte vpřed,
ze země zdvihněte dynamitovou patronu, na první křižovatce odbočte doleva.
Popojděte vpřed, tak se spustí animace, ve které si promluvíte s vládním
pověřencem Lucasem Mackeyem, který je zde uvězněn v cele. V reále
popojděte dopředu a z věšáku seberte klíč, totéž udělejte i s vedle
stojící puškou. Vracejte se zpět, v předposlední místnosti vlevo
seberte munici a na zdi si hru uložte. Vraťte se do tunelu, zabočte doleva,
pokračujte vpřed, tak dojdete k sudům, kolem nichž je plno krvelačných
hvězdic. Na sud tedy položte dynamitovou patronu z inventáře, rychle se
vraťte zpět a ukliďte se za roh, ať výbuch nezasáhne i vás. Po výbuchu
se vraťte zpět, hvězdice jste dynamitem zlikvidovali, popojděte vpřed a hra
se uloží.
Storage Room – Skladiště.
Vpravo vstupte do
dveří, vyběhněte po schodech nahoru, projděte dalšími dveřmi, vlevo druhými.
Jakmile se zbavíte strachu a halucinací, vstupte vpravo dveřmi do místnosti,
ze stolu seberte zakrvácený nůž, jděte k pravé knihovně a zatlačte
ji dopředu, v tajné chodbě naleznete dvě lékárničky. Vraťte se zpět
do hlavní chodby, pokračujte dál, za druhými dveřmi v místnosti
seberte lékárničku, trezor je zatím nefunkční, ale sem se ještě vrátíte.
Vraťte se a předními dveřmi vstupte do haly, zlikvidujte několik gaunerů,
dva jsou i nahoře na ochoze, ale tam za chvíli přijdete, s puškou se
jich zbavíte velice lehce. V místnosti vpravo seberte ze stolu klíč,
pootvírejte si všechny okolní dveře, všechny jsou propojeny do hlavní
chodby, u některých dveří musíte ale odsunout zástrčky, prohledejte všechny
místnosti a poberte vše užitečné. Nyní si otevřete první dveře vlevo, z poličky
vpravo seberte munici a lékárničku, u zdi vlevo si hru uložte. Na konci místnosti
vylezte nahoru po žebříku, otevřete poklop a vstupte na chodbu. Prohledejte
všechny místnosti, seberte hlavně pušku a náboje, z jedné místnosti
s podivným strojem postřílejte vpravo dole pod vámi všechny bastardy,
jen pozor na dva další, kteří vám v místnosti vpadnou do zad.
Zapamatujte si tuto místnost, sem se vrátíte poté, co osvobodíte z vězeňské
kobky Lucase Mackeye. Vraťte se
na chodbu, přes zeleně nasvícenou Svatyni vejděte na ochoz, druhými dveřmi
vpravo projděte do místnosti. Vraťte se na chodbu, přes zeleně nasvícenou
místnost projděte do další chodby, druhými dveřmi vpravo vejděte do místnosti.
Rozstřelte modrou mozaiku, vstupte k plačící Ramoně, prohledejte všechny
okolní místnosti, najdete tak spousty užitečností, nezapomeňte sebrat i
deníky. Vraťte se na ochoz, po schodech seběhněte dolů, přeskočte na
schodiště pod vámi a zlikvidujte zbylé bastardy. Vydejte se zpět do
pracovny Roberta Marshe, to je ta místnost, kde jste narazili před chvílí na
nefunkční trezor. Přistupte k němu, prohlédněte si v inventáři
Marshův deník, tak zjistíte kód k trezorovému zámku. Točte tudíž
knoflíkem na 1 doprava, pak na 8 doleva, poté na 7 doprava a nakonec na 8
doleva. Z otevřeného trezoru vyberte všechny předměty a vraťte se do
místnosti s žebříkem, znovu si hru uložte a vylezte po žebři nahoru,
jděte do místnosti, kde jste se střetli se zbědovanou Ramonou. Vpravo rozstřelte
další modrou mozaiku, vstupte do místnosti a na desku vpravo s podivnými
klikyháky použijte z inventáře svitek, který jste sebrali z trezoru
(obr.8). Vyjděte zpět na ochoz a přes zelenou Svatyni projděte na
druhou stranu, odbočte vlevo a přistupte ke dveřím, osvětlovaným modrými
paprsky, zkuste je otevřít. Tak se pomodlíte a dveře se zpřístupní, seběhněte
dolů po schodech, zbavte se dvou grázlů, poté seberte lékárničku a z pultíku
svazek klíčů od vězeňských cel. Vraťte se do haly, seběhněte dolů po
schodech a vstupte do tunelu, kterým jste sem přišli a vydejte se k cele,
kde jste se setkali s Lucasem Mackeyem, klíči od cel ho osvoboďte. Poté
si v kobce vlevo uložte znovu hru, dejte pokyn Lucasovi k následování
a společně se známou cestou vraťte zpět až do místnosti s podivným
strojem, na kterou jsem vás výše upozornila. Zde zatočí Lucas klikou soukolí,
všimněte si vpravo přes okno, že se začne od podlahy ke stropu zvedat kulatý
uzávěr a tak odhalí na podlaze otvor, skrývající kulaté schodiště. Seběhněte
tudíž dolů do místnosti s pultíkem, ze kterého jste sebrali před chvílí
klíče od vězeňských cel, přeskočte přes rantl na kulaté schodiště a
seběhněte po něm dolů, seberte náboje a na zdi si hru uložte.
Temple Of Dagon – Chrám Dagonů.
Přibližte se k protějším dveřím, tak se spustí
animace, v níž spatříte tři postavy, modlící se u oltáře. Po jejím
skončení zjistíte, že jeden z chlápků uteče a druzí dva na vás pouštějí
magický vítr, který vám brání v postupu dopředu. Kryjte se za
sloupky po stranách, vyhýbejte se zraňujícím ohnivým koulím, které na vás
oba parchanti metají a střílejte po nich. Revolver, či kolt na ně neplatí,
jen brokovnice a puška. Pokud vám dojdou v posledně dvou zmíněných
zbraních náboje, potom máte smůlu, což se stalo i mne. Vraťte se tedy k poslednímu
uloženému „save“ a prohledejte důkladně celý objekt, určitě jste náboje
do brokovnice, nebo do pušky někde zapomněli, jen počítejte s tím, že
Lucas za vámi bude stále chodit, jako onen příslovečný ocásek. Jakmile
tedy získáte dostatečnou zásobu potřebné munice do obou těžkých zbraní,
vraťte se zpět dolů po točitých schůdcích, znovu hru na zdi uložte a
zase se přibližte ke dveřím a střelecký proces si s oběma parchanty
zopakujte. Poté, co je zlikvidujete, magický vítr přestane foukat a nyní už
máte přístup k sochám zajištěn. Prohlédněte si vlevo na zdi torzo nápisu,
poté i střepy na zemi, je to klíč k rozluštění tohoto těžkého rébusu,
či hádanky. Spatříte na nich Kotvu, Obrácenou kotvu a Kola, což je tedy náznak
řešení. Dejte si dohromady správné pořadí, tudíž Kotvu, Obrácenou
kotvu, Kotvu, Kruhy, Kotvu a Kruhy. Pokud se díváte na sochy zleva doprava,
pak zjistíte na mřížce před nimi, že Kotva odpovídá sošce vlevo se jménem
Dagon, Obrácená kotva je prostřední Hydra a Kruhy náležejí soše vpravo,
tedy Cthulhu, za nimi potom jsou dveře, které potřebujete otevřít. Nyní si
tyto názvy vštipte do paměti včetně umístění soch, jděte za sochy
dozadu, všimněte si, že všechny mají na zádech tlačítka. Nyní musíte
jednat velice rychle, jinak spláčete nad výdělkem. Jděte tedy zpět a na
zdi si hru pro jistotu znovu uložte, vraťte se za sochy a můžete začít.
Stiskněte tlačítka na sochách v pořadí: Dagon, Hydra, Dagon, Cthulhu,
Dagon a Cthulhu (obr.9), pokud jste to stihli včas, dveře za sochami se
vám otevřely. Jestliže jste neuspěli, začněte znovu od posledního uložení,
celý postup si zopakujte a hlavně přidejte na rychlosti, samozřejmě je nutné
i dodržet mnou popsané pořadí. Pokud se vám dveře otevřely, projděte
jimi do chodby, pokračujte stále vpřed, ale znenadání se propadnete a v animaci
se počnete topit. Naštěstí je ale poblíž námořní loď a její námořníci
vás na poslední chvíli zachrání a vytáhnou vás na palubu lodi, jste tedy
zachráněni před nechutnou a potupnou smrtí utopením.
7. kapitola : A Dangerous Voyage – Nebezpečná plavba.
Sleeping Quarters – Ubikace.
Ocitli jste se tedy na palubě námořní lodi, po skončení
úvodní animace, kdy si promluvíte s kapitánem lodi, stojícím nad
mapou, v reále si pohovořte i s vedle
u stolu stojícím námořníkem. Ze stolku a židle posbírejte náboje a lékárničku,
vzadu východem pod rozsvíceným světlem můžete vyjít na palubu a prohlédnout
si ji, před tím ještě vlevo od tohoto vchodu seberte náboje do pistole. Raději
však pokračujte dál vchodem vpravo, zabočte vpravo do chodby, projděte dveřmi
do další, na konci této chodby odbočte doleva do protisměru a vyběhněte
po schodech nahoru, vstupte do dveří s nápisem BRIDGE a tak jste se
ocitli na kapitánském můstku. Promluvte si s kormidelníkem, potom si
hned vlevo na zdi hru uložte. Promluvte si i s druhým námořníkem, seběhněte
po schodech zpět dolů až na místo, kde jste začínali, nyní už vchodem
pod rozsvíceným světlem projděte na palubu. Pokecejte si s námořníky,
tak se spustí animace, v reále pak na palubu počnou vylézat z moře
nebezpečné bestie. Připravte se ale na pořádnou invazi těchto parchantů,
bude jich stále přibývat, ale jednou přísun nových bestií ustane. Seberte
pušku ze země a dobře se kryjte, bestií je tady jako zrnek máku, střílejte
jen najisto, oni si totiž námořníci s obludami poradí i bez vašeho přičinění.
Jakmile vás jeden z námořníků, je to ten se samopalem, požádá o
munici a dá vám klíče od skladu munice, seběhněte po schodech rychle dolů
do skladiště, posbírejte vše, co lze a na zdi si hru uložte. Vyběhněte zpět
na palubu a pokračujte v boji, námořníkovi předejte munici, potom seběhněte
dolů na pokoj, kde se nalézá lékárnička, seberte ji a doplňte si zdraví,
na známém místě si hru znovu uložte. Vraťte se na palubu a jakmile vás námořník
zavolá, abyste šli k němu, učiňte tak a on vám vysvětlí, že je
zapotřebí z palubního kanónu zničit tři lokace na pobřeží, označené
modrými světélky. Přistupte tedy k dělu, pravým tlačítkem myši si
přibližte pobřeží, zamiřte kousek nad modré světlo a levým tlačítkem
myši vystřelte (obr.10). Máte ovšem málo času, neboť po chvíli se
přivalí obrovská vlna, která vás bude chtít smést z paluby do moře,
rychle se zachytněte za zábradlí a jakmile se vlna převalí, jděte opět k dělu
a stejným způsobem zničte i ostatní cíle, pokud nebudete dostatečně rychlí,
ohrozí vás další vlna, způsob jak se zachránit již znáte. Poté co zničíte
všechny tři cíle na pobřeží, utíkejte si hru raději uložit, vraťte se
na palubu. Jakmile začnou námořníci podléhat bestií a dají se na ústup,
jděte za nimi a kryjte jejich ústup, likvidujte bestie, jeden z námořníků
je těžce raněný, takže ustupují velice zvolna. Zavírejte za sebou všechny
dveře, zaklapujte na nich zástrčky, tak dojdete až pod schody, kde vám námořníci
otevřou dveře do podpalubí. Následujte je, vstupte do protější kajuty,
posbírejte munici, lékárničku a kapitánův palubní deník, hru si zde na
podlaze uložte. Vyjděte z kajuty ven, pokračujte doprava, vlevo otočte
ventilem, tak zastavíte unikající páru a ustupující námořníci projdou
chodbou dále, samozřejmě je následujte. Tak přijdete ke kapitánově kajutě,
bohužel dovnitř se ale nedostanete. Otočte se, zabočte doprava a slezte dolů
po žebříku, otevřete dveře, odbočte doleva, skrčte se a vlezte do pravé
větrací šachty, kterou prolezte až na konec, tak se ocitnete v kajutě
kapitána, ale přišli jste pozdě, je mrtvý. Seberte mu z jeho ruky
kolt, posbírejte munici a vše, co se dá, ze stolku nezapomeňte sebrat klíč.
Vstupte zpět do šachty a stejnou cestou se vraťte zpět ke dvěma kamarádům,
i ti jsou už však po smrti. Máte ale klíč, takže vstupte do dveří
naproti kapitánovy kajuty, uvnitř seberte samopal a náboje, nezapomeňte na
dynamitové patrony, rychle se otočte a skolte dvě bestie, které se vřítí
do místnosti. Vraťte se zpět ke známému žebříku, slezte dolů a projděte
dveřmi, skrčte se, nyní však vstupte do levého rozvodu. Na větrák položte
z inventáře dynamitové patrony, rychle vylezte z rozvodu ven, a
skryjte se, neboť nastane obrovský výbuch. Po výbuchu vlezte skrčeni znovu
do tohoto rozvodu, prolezte jím až na konec, v místnosti si hru uložte
a projděte dveřmi, tak dojdete ke dvěma dalším námořníkům a promluvte
si s nimi.
Main Storage – Hlavní skladiště.
Nechejte je vykecat, spustí se krátká animace, zdravý námořník
vám řekne, že je nutné sehnat svářecí soupravu, tak počkejte, až vám půjde
otevřít protější dveře, kterými projděte do chodby a vydejte se ke známému
žebříku, po kterém slezte dolů. Jděte ke dveřím od pece a zavřete je,
pokračujte k protějšímu žebři, po kterém vylezte nahoru na rampu,
zabočte doleva a projděte dveřmi vpravo. Nyní odbočte dvakrát po sobě
doleva, otevřete poklop v podlaze, slezte dolů po žebříku a
prohledejte celou místnost pod schůdky, seberte lékárničku, připravte si
zbraň a vezměte si svařovací soupravu. Rychle se otočte a skolte bestii,
která se vám ocitla v zádech. Vraťte se po žebříku nahoru zpět do
chodby, poté se vraťte na rampu, odbočte doleva, nad vámi na posuvném žebři
odstřelte visací zámek, tak žebř spustíte dolů. Po rampě přejděte na
druhou stranu, odbočte doleva a v rohu ventilem uzavřete nahoře nad vámi
přívod páry, tak zastavíte unikající páru. Vraťte se k žebři,
který jste před chvílí spustili dolů, vylezte po něm nahoru na horní
rampu, vydejte se doleva až na samý konec, kde seskočte dolů. Vlevo je
prasklé parovodní potrubí, použijte na ně z inventáře svářecí
soupravu, tak v animaci trhlinu zavaříte. Po žebři sejděte zpět dolů,
jděte k ventilu, který jste před chvílí uzavřeli a nyní jej otevřete.
Slezte po žebři níž a vydejte se ke kotli, kde jste na začátku zavřeli
dveře od pece, tam otočte ventilem, uzavřeli jste přívod o kus dále unikající
páry. Vydejte se známou cestou zpět k jídelně, a vstupte do ní z druhé
strany dveřmi, označenými nápisem MESS. Postřílejte několik bestií,
promluvte si s námořníkem, uložte si hru a vyběhněte po schodech
nahoru, projděte dveřmi na palubu a přistupte k dělu. Spustí se
animace a po ní se vynoří z moře obrovská vodní příšera, tedy
Dagon, na kterého ale vaše zbraně nestačí. Stoupněte si před hlavně děla
a rychle dělo oběhněte, použijte ho a tak potvoru dostanete do hledáčku,
trefte ji do hlavy (obr.11). Musíte ji zblbnout, neboť dělo se chová
jako splašený šnek, takže opakujte klamavý manévr, stoupněte si na chvíli
před hlavně děla, vraťte se k jeho mířidlům, opět picněte bestii.
Toto musíte zopakovat ještě několikrát, neboť bestii skolíte pouze pěti
po sobě opakovanými přesnými střelami do hlavy. Jakmile ji odrovnáte, tato
ve smrtelných křečích bude klouzat do vody, zachytne se však v posledním
tažení za zábradlí a stáhne tak do mořských hlubin celou loď i s vámi.
Spustí se předlouhá animace, v níž budete proplouvat pod vodou stále
vpřed, po jejím skončení se ocitnete na souši.
8. kapitola : Devil´s Reef – Ďáblův útes.
Lagoon – Laguna.
Proberete se jako trosečník na skaliskách, vydejte se
tudíž velice opatrně dopředu skalním tunýlkem. Skrčte se, přebroďte
vodu, vyskočte na stupínky a jděte stále vpřed. V animaci spadne dolů
chlápek a zabije se, odbočte u něj doprava, přeskočte malou propast, pozor
na padající mříž a hru si uložte. Pokračujte dopředu, na konci si seskočte
doprava dolů na úzkou kamennou římsu, pokračujte vpřed, pozor na to že římsa
se drolí, buďte tedy připraveni kdykoliv přeskočit vzniklou propast. Na
konci odbočte doleva a na druhé straně seberte ze skály disk. Stejnou cestou
se vraťte zpět a raději si znovu hru uložte. Vracejte se zpět, nyní naskočte
na římsu vlevo, i zde pozor na to, že se římsa rozpadá, odbočte doleva, přeskočte
vzniklou mezeru a zabočte do vchodu vlevo. Chodbou projděte až na konec, kde
seberte kladku, prohlédněte si malby na stěnách. Na prostřední z nich
použijte disk z inventáře, tak se vám za zády otevřel vchod do
tajné jeskyně, vstupte do ní a vlevo vedle hrudek zlata seberte podivnou páku
ve tvaru bumerangu. Vraťte se zpět až do hlavní chodby, odbočte doleva a
pokračujte vpřed. Vyskákejte po balvanech nahoru, přeskakujte přes lávky,
neboť ty se pod vámi propadají, hrotů trčících ze zdi si nevšímejte,
jsou neškodné. Tak dojdete až na samý konec chodby, vpravo po stranách jsou
výklenky, porostlé mechem, v posledním seberte lékárničku, pak se
kousek vraťte a vstupte do prvního výklenku, chodbou tak dojdete ke skále,
kde si hru uložte. Vpravo od hořící louče je ve skále otvor, z inventáře
do něj vložte páku, potom jí otočte, tak jste si vlevo dole spustili dřevěné
podlážky. Opatrně si k nim seskočte a jděte doprava, držte se levé
skály, ať vás nesmetou vlny, tak dojdete
až k dřevěnému zborcenému mostu. Na sloupek vlevo na hoře použijte
z inventáře kladku, tak v animaci po laně sklouznete na druhou
stranu, kde se vytáhněte do chodby. Pokračujte vpřed, tak dojdete do tajuplné
místnosti. Přistupte vlevo k pultu, nad ním jsou znaky neznámého písma,
takže na pult použijte z inventáře knihu Dagonů, tak se dozvíte, co máte
nyní udělat. Otočte se dozadu, do znaku ve zdi vložte z inventáře
Ruthin přívěsek a potom jej stiskněte. Teď nastane závod s časem, časový
limit je dosti našponovaný. Cestu vám budou ukazovat červená světélka na
podlaze, takže se rychle vraťte na konec chodby, kterou jste sem přišli, přeskočte
si na druhou stranu na skalní římsu, dejte se doleva, zabočte do první
chodby vlevo a utíkejte dál. Seskočte dolů, vyskočte na výstupek, odbočte
doleva a mazejte stále dál, krabů si nevšímejte a zabočte do třetího výklenku
vlevo, zarostlého mechem. Přeskočte malou propast a utíkejte chodbou až na
konec, tak doběhnete k podstavci. Pokud jste to stihli, směrová světélka
musí ještě svítit, vložte do podstavce z inventáře červený krystal
(obr.12), ten se po chvíli rozzáří a vám se otevře vchod do skály
před vámi. Pokud jste to nestihli, potom se stejnou cestou vraťte zpět, nyní
vystřílejte všechny kraby, abyste si zrychlili postup, vraťte se k pultu,
znovu aktivujte spínač s přívěskem, světélka se znovu rozsvítí a
celou cestu si zopakujte. Pokud však někde zahučíte, potom musíte začít
znovu od posledního uložení, což je ta skála, kam musíte vložit páku.
Jestliže jste ale byli dostatečně rychlí, potom projděte vpřed otvorem ve
skále, pokračujte dopředu, na malé křižovatce se dejte dolů doleva a tak
dojdete ke vzdušnému víru, do kterého nyní bez obav seskočte, spustí se
animace a po ní se ocitnete v další kapitole.
9. kapitola : The Air-Filled Tunnels – Vzdušné tunely.
Po skončení úvodní animace se vydejte rovně za nosem,
dojdete k ukládacímu znaku, kde si hru uložte. Pokračujte vpřed, tak
se spustí animace, ve které na vás pošle Marsh své gorily, vyjděte nahoru
po schodišti a postřílejte je. Jděte dopředu, odbočte doprava, na konci
doleva, za vámi a před vámi spadnou mříže, spustí se animace a ocitnete
se v pasti. Po jejím skončení zjistíte, že se nalézáte ve vězení,
jste naprosto neozbrojeni, zbraně vám sebrali. Seberte na kameni ležící
majzlík, vypáčte jím mříže od kanálu v podlaze, skočte dolů, skrčte
se a plazte se chodbou do další cely, kde je uvězněná bestie. Počkejte si
chvíli, až ji strážci zpacifikují, potom projděte dveřmi, od kterých se
bestie odsunula, pokračujte dál, vyhýbejte se strážcům, připomínám, že
nemáte žádné zbraně. Držte se stále pravé strany, tak dojdete k otvoru
na levé straně, který je zčásti přikryt prkny. Pokračujte vpřed, tak
dojdete k dalšímu podobnému otvoru, skrčte se a vlezte dovnitř, dole
si hru opět uložte. Vylezte ven, prohledejte všechny místnosti a seberte vše,
co sebrat lze, poté se vydejte ke strážcům u ohně a jděte opatrně kolem
nich nahoru. Tak dojdete k dalším strážím, kterým se rovněž vyhněte,
zabočte vpravo, dojdete k modrému květu, který seberte. Vracejte se zpět,
pak projděte tunelem na druhé straně, zde si hru uložte a pokračujte dál
do veliké jeskyně s vodopádem. Vpravo vlezte do tunelu a po skalní
stezce pokračujte stále nahoru, přeskakujte si po ní stále výš, tak se
dostanete ke skále, kde si hru uložte. Popojděte dopředu, zde se spustí
animace, po jejímž skončení se propadnete dolů a musíte se pustit do
souboje se samotným Marschem. Kryjte se za stolem a nenechejte ho se k vám
přiblížit, jakmile se unaví, seberte ze stolu nůž, znovu čekejte, až
ochabne, pak pravým tlačítkem myši taste nůž a levým tlačítkem do něj
bodejte, není tak odolný, jak vypadá, takže po chvíli natáhne paprče.
Jakmile ho tedy skolíte, otevřete kufřík ležící na stolku, seberte z něj
knihu a klíč od laboratoře. Seběhněte dolů po schodech, odbočte vpravo a
projděte dveřmi, vběhněte do sálu a seběhněte dolů po schodech, dole pod
nimi seberte pušku. Vracejte se po schodech nahoru, těsně nad nimi vpravo je
krabička s náboji, zdálky zastřelte čtyři nepřátele, dva jsou
bojovníci a dva mágové. Protějšími dveřmi vyjděte ven, tak dojdete k druhým
dveřím, po skončení animace odsuňte dveřní zástrčku a dveřmi projděte.
Pobijte několik bestií, odbočte doprava, seběhněte dolů k ohništi,
postřílejte několik dalších bastardů, protější chodbou pokračujte vpřed,
tak dojdete ke dveřím do laboratoře, vstupte dovnitř.
Laboratory – Laboratoř.
Ze všeho nejdříve si hru uložte, potom seberte munici,
knihu o rostlinách, nádobku s chemickým postřikem a lékárničku. Přejděte
do vedlejší místnosti, přistupte k oběti výzkumných experimentů, svíjející
se v ukrutných bolestech, vyslechněte si její informace a po skončení
animace ukončete nožem její trápení. Protějšími dveřmi vyjděte ven,
projděte chodbou, zleva obejděte díru v podlaze, pobijte bestie a pokračujte
dál protějším vchodem, tak se dostanete do vězení. Na pultu seberte všechny
vaše zbraně a předměty, které vám byly zabavené, vpravo odsuňte na dveřích
zástrčku a dveřmi projděte. Pokračujte doleva a v další malé místnosti
seberte ze země kladívko, vedle pak kbelík s odpadky, pokud jste ovšem
nedali na moje rady výše, abyste prohledali všechny místnosti, jinak byste už
měli mít kladívko v inventáři. Pokračujte ke dveřím, na nichž je
schránka pro krmení vězňů, tuto otevřete a vložte do něj modrý kvítek,
přikryjte ho odpadky z inventáře, schránku zavřete a vlevo přes mříže
můžete pozorovat následky vašeho počínání. Nyní se vám již dobře známou
cestou vraťte až na místo, kde jste sebrali modrý kvítek, skrčte se a
projděte otvorem vlevo, tak dojdete k zelenému krystalu ve zdi. Z inventáře
na něj použijte kladívku, tak v animaci krystal majzlíkem a kladívkem
vysekáte. Teď se musíte vrátit nazpět do laboratoře, kudy jít vám snad
popisovat nemusím, po cestě likvidujte bestie, v laboratoři si hru opět
uložte a projděte protějšími dveřmi. Vydejte se známou cestou jakoby k vězení,
ale u díry v podlaze přejděte po prknech doprava k rostlině, která
prorůstá až nahoru dírou ve stropě. Nejdříve opět postřílejte všechny
bastardy, poté na kořeny rostliny použijte z inventáře chemický postřik,
tak rostlina zaschne a vy se po ní vyšplhejte až do horní místnosti. Do
stojanu vložte zelený krystal z inventáře, na protější straně
aktivujte na jiném stojanu spínač, tak se vám na druhé straně otevře portál,
kterým projděte (obr.13). Vlevo na zdi si hru uložte, na malém ostrůvku
uprostřed seberte velice výkonnou zbraň, která nepotřebuje munici a energii
si doplňuje automaticky, potom pokračujte dál chodbou vlevo od ukládacího
znaku. Téměř na konci chodby seskočte níž a projděte vpřed dveřmi,
pobijte bestie a vlevo za dveřmi seberte v malé místnosti munici. Vyjděte
ven a vydejte se o poschodí výš, i zde je za dveřmi malá místnost, v ní
najdete lékárničku a munici. Vraťte se dolů, seběhněte až do přízemí,
kde nejdříve zlikvidujte houfec bastardů, opatrně seskákejte, nebo projděte
chodbou dolů, dojdete až k ohništi a vám dobře známou cestou přes
lokaci, kde jste sebrali modrý kvítek, přijdete až k vodopádům. Zde
seběhněte až úplně dolů, najděte vchod do chodby, před kterým leží lékárnička
a pokračujte vpřed, skrčte se a na vodu použijte vaši novou super zbraň.
Levým tlačítkem myši z ní lze střílet i jednotlivě, ale pokud toto
tlačítko přidržíte, potom po chvíli na zbrani počnou blikat červená světélka,
v té chvíli je plně nabita a vystřelte, účinek je přímo ohromující.
Pokud jste tedy do vody vystřelili druhým mnou popsaným způsobem,
zlikvidovali jste v chodbě všechny krvežíznivé hvězdice, takže můžete
chodbou bez obav postupovat dál. Vyskákejte si po balvanech nahoru, popojděte
kousek dopředu, odbočte doprava, kde vyskočte na placatý podlouhlý kámen a
z něj do chodbičky, popojděte vpřed a hra se sama uloží. Jděte dopředu
po narušené kruhové desce v podlaze, mezerou seskákejte opatrně dolů
až k mostu přes jeskyni, na který seskočte. Tak ale uvolníte balvan,
který spadne do vodních hlubin a probudí dvě obrovská monstra, takže na
nic nečekejte, utíkejte po mostě vpřed a přeskákejte si pravou stranou až
ke skále, kde se ukryjte mezi kamennými sloupy, ať vás monstra nestáhnou
dolů do hlubin. Používejte na ně novou super zbraň, tak je po chvíli zdoláte,
poté přeskakujte po skalních plošinách až úplně nahoru, kde si po uschlé
mohutné rostlině vyšplhejte nahoru, pokračujte vpřed větracím rozvodem,
hru si uložte a tak dojdete a k chrámu Hydry.
Hydra´s Pedestal – Hydří podstavec.
Dříve, než se vydáte k Hydřímu chrámu, prošmejděte
důkladně okolí, naleznete tak dvě lékárničky. Teprve potom vstupte do
ventilační roury, prolezte jí až na konec, odbočte doprava a jděte vpřed,
před vchodem do chrámu odbočte vpravo a zezadu přistupte ke kamenným deskám
na kameni. Použijte na ně z inventáře knihu Dagonů, tak obdržíte další
instrukce, teprve potom vejděte do chrámu. U gongu, kterého si zatím nevšímejte,
zabočte doprava a hned zase doprava a po schodech vystoupejte nahoru, ocitli
jste se v místnosti, kde na podstavci spočívá Hydra. Nejdříve postřílejte
všechny mágy, potom jděte k šikmé ploše, vyjděte po ní nahoru a
zezadu na ní aktivujte páku v podobě rybí hlavy, tak jste napustili
trochu vody do bazénku před Hydrou. Sejděte dolů, pobijte několik bestií a
vraťte se dolů ke gongu a ze super zbraně do něj našijte plnou dávku
energie. Tak na chvílí ohluchnete, což se projeví rozmazaným obrazem a
stejnou cestou se vydejte zpět k Hydře, postřílejte opět několik
bastardů. Kolem Hydry jsou čtyři sochy, kam normálně nevyskočíte, vskočte
tedy ještě otřeseni zvukem gongu do bazénku, chviličku vyčkejte, tak se na
chvíli proměníte v bestii, která umí skákat pěkně do výšky. Rozběhněte
se k jedné ze soch, v běhu vyskočte k ní nahoru na podstavec,
zezadu aktivujte na ní páku, tak začne kanálkem od sochy přitékat voda k Hydře.
Seskočte dolů, pobijte bestie a vraťte se ke gongu, celý postup zopakujte a
nahoře pak skočte na podstavec další sochy, opět zezadu přehoďte páku,
teď i od ní poteče k Hydře kanálkem voda. Tento postup si zopakujte i
u zbývajících dvou soch, jakmile všemi čtyřmi kanálky poteče voda k Hydře,
přistupte k bazénku a našijte do něj ze super zbraně řádnou dávku
energie, tak Hydra natáhne paprče. Přistupte k ní a seberte ze stojanu
před ní červený magický amulet (obr.14) a ihned si na témž stojanu
hru uložte. Vracejte se zpět k šikmé ploše ze sochou, šikminu obejděte
zleva, tak dojdete ke dveřím, vlevo od nich je stojan, na který použijte z inventáře
amulet, tak dveře otevřete. Projděte jimi a po schodech vběhněte do místnosti,
spustí se animace a počnou padat balvany. Uhýbejte jim a utíkejte stále dopředu,
kde proběhněte dalším vchodem utíkejte chodbou, projděte vraty odbočte do
chodby vpravo. Utíkejte dál, připravte se na to, že se pod vámi bude
propadat podlaha, takže včas malé propasti přeskakujte, ať v nich
nezahučíte, stále to berte během vpřed, uhýbejte mnoha dalším padajícím
balvanům, tudy doběhnete ke druhému stojanu po pravé straně, na který opět
použijte z inventáře amulet. Před vámi se rozsvítí portál, neklamná
známka toho, že je zpřístupněn, vejděte do něj a máte vše za sebou,
vychutnejte si zaslouženě hodně hororovou závěrečnou animaci.
Návod je napsán pro stránky Abeceda
her.
|