Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - ve co potřebujete pro hry
The Elder Scrolls IV: Oblivion
Tato hra není s příběhy předchozích her nikterak
propojena, odehrává se sice na stejném kontinentě, ale v jiné provincii,
tedy v Cyrodiil. Tato oblast není tak vyprahlá jako Morrowind, jsou zde lesy,
hory, bainy a na západě je dokonce přístup k oceánu. Co se týče ras,
jsou zde ale vechny, které znáte z původní série. Hra má drastický spád,
rozhodně se nebudete muset obávat nudy, po grafické stránce je hra naprosto
úasná, tedy foto realistická. Na technologii grafiky tvůrci pracovali celý
jeden rok. Stejně jako předchozí hry i Oblivion má standardně nastavenu
first-person perspektivu. Umoňuje ale také přepnutí se do pohledu třetí
osoby. Co do rozlohy herního světa je Eleder Scrolls IV větí ne
Morrowind. Přepracován byl design interface kompasu a map a to tak, abyste
dlouho netápali při pátrání po nějakém záitku. Nudné a stále se
opakující cestování jaké jste mohli zaít v Morrowindu, je v Oblivion
eliminováno. Upraven je rovně systém získávání zkueností. V zásadě
zůstává stejný, jen je o něco více přizpůsobitelnějí vaim poadavkům,
například tehdy, e se po čase hraní rozhodnete ubrat s vývojem svého
hrdiny trochu jiným směrem ne dosud. Určité změny zaznamenal i systém
soubojů. Stále zde hrají důleitou roli statistiky, jsou vak postaveny
smysluplněji. Úplně přepsán byl systém AI, svět, který vám Oblivion
otevře, je skutečně plný ivota. Dalí vyzdvihovanou vlastností je různorodost
hraní za pět odliných frakcí, do kterých se dá vstoupit. Ti záporněji
naladění se mohou stát vrahem v Dark Brotherhood, někdo jiný se zase zařadí
mezi členy guildy mágů, kde se musí naučit kouzla ze vech měst (tam lze
mimochodem koupit domy) a a poté získá přístup do Arcane Univerzity, bude
teprve smět začít kouzlit. Hráč se také můe stát upírem a pak pokračovat
v misích po vypití krve, nebo
vlastnit předměty, které dovedou vzkřísit mrtvé a vyuít jich coby bezmylenkovitých
ochránců. Těko se najde někdo, kdy by tuto hru jetě neznal, nehrál
nebo o ní alespoň neslyel. Příběh, který hra vypráví, se odehrává ve
světě zvaném Tamriel, který je suován útoky ze sféry Oblivionu, co je
svět skrytý v jiné dimenzi. V Oblivionu vládnou Daedričtí lordi, z nich
někteří se snaí ovládnout a zotročit obyvatele Tamrielu. Právě tady, v
této pohnuté době přicházíte vy jako hlavní hrdinové. Jste to vy, kdo
jste uvreni do vězení, kde se setkáváte s císařem Urielem Septimem IV. a
jeho osobní stráí, kterou tvoří členové legendární řádu rytířů
známých jako Blades, je prchají i s císařem před nájemnými vrahy z
kultu Mythic Dawn tajnou únikovou chodbou, která shodou náhod vede právě
skrz celu, ve které na svůj osud čekáte právě vy. Právě v tomto okamiku
se hra rozbíhá a nikdo, kdo to zkusil nepochybuje o tom, e magie, dobrodruství,
odvaha, ale i chladné vrady a krádee, jsou v Tamrielu na denním pořádku.
Na pozadí dokonale promyleného příběhu se objevují souboje dobra a zla,
hrdinské skutky i chladnokrevné vrady. The Elder Scrolls IV: Oblivion (obr.
Úvod) se odehrává v nádherném prostředí s dokonale propracovanou
grafikou a interaktivním prostředím. Naleznete zde více jak pět set různých
míst k objevení od jeskyní počínaje, a po osamělé farmy, staré
pevnosti a Ayleidské ruiny konče. Dále je zde k vidění potkání na cestách
s více jak tisíci postavami s vlastními osudy, ivoty a denními reimy.
Nejsou tu vak jenom postavy, jsou tu také příery, duchové, zvířata,
ale i zabijácká monstra, která na vás zaútočí, sotva vás uvidí. A u
tak, nebo onak, setkáním s nimi se v této hře určitě nevyhnete, a u se
po dokončení hlavní questové linie rozhodnete jakkoliv věřte, e tím hra
zdaleka nekončí. Jetě tu zbývá mnohem víc questů, včetně několika,
které jsou spojeny s hlavní linií a narazíte na ně náhodou nebo úmyslně.
Můete si vybrat, zda chce dál
pokračovat jako bojovník a stát se přísluníkem Cechu Bojovníků a po
dokončení questu jeho cechmistrem, mágem a pokračovat v questu na Mágské
Univerzitě v Imperial City a dokončit tak svůj výcvik a stát se cechmistrem
Mágů. Rozvádět dalí questy by trvalo dlouho a připravilo by to hráče o
proitek ze hry. Kadý quest končí nějakou zaslouenou odměnou, a u
penění částkou, za kterou si můete koupit nové zbroje a zbraně, kterých
je ve hře bezpočet, nebo speciálními bonusy v podobě mocných Daedrických
nebo Ayleidských artefaktů z dávných dob, patřících nejen bohům, ale i
mocným smrtelníkům. S obsahem hry jsem vás tedy ji seznámila, take
nyní u přistupuji k návodu samotnému.
Nejdříve několik
obecných rad a doporučení:
Pečlivě vybírejte rodné znamení, závisí na tom
budoucí vývoj vaí postavy. Neváhejte ani na chvíli začít hrát znovu,
pokud jste se rozhodli pro patnou volbu. I kdy nechcete pracovat pro některou
gildu, je dobré stát se jejím členem, protoe tak získáte bezplatný
nocleh a asistenci.
Nevcházejte zbytečně do jeskyní a dungeonů, můete
si tím zkomplikovat nějaký budoucí quest, který vás právě do daného místa
zavede. Nesnate se za kadou cenu vysbírat a prodat vechny předměty na
světě. Krom toho, e se v dungeonech i mimo ně neustále obnovují, je to
zcela zbytečné, navíc pokud se přetííte, nebudete se moci pohybovat. Občas
můete zaslechnout nějaký cizí rozhovor, který si hra zapamatuje a při
povídání s lidmi z něj pak můete vytěit quest kliknutím na rumors.
Rumors, čili drby, jsou zdrojem větiny vedlejích questů. Ukládejte
často, abyste patnému postupu nemuseli hrát vechno znova. Dříve ne na
nějakou postavu z některého dungeonu zaútočíte, přesvědčte se, zda
na vás hodlá zaútočit jako první, nebo občas narazíte na někoho, od
kterého získáte velice potřebné a uitečné informace. Při kadém na výení
levelu se můete naučit pět skillů u nějakého mistra, vyuívejte tudí
této monosti. Magické dovednosti a alchymii vás naučí členové Mages
Guild, bojové zase Fighters Gild, občas narazíte na učitele nějakého jiného
skillu. Nezapomínejte se během hraní i v průběhu samotných soubojů
se podle potřeby převlékat do těké či lehké zbroje, předmětů na
zneviditelnění, vyuívejte vech moností, které vám v tomto hra
nabízí. Páčení zámků (lockpicking) se provádí tak, e lehounkým
pohybem myi kliknete paklíčem do stavítka, tak zůstane chvilinku nahoře a
pak spadne dolů. Pokud se vám to nepodaří, zlomíte paklíč a vechna stavítka
spadnou. Tato činnost je ale velmi otravná a zdlouhavá, proto doporučuji co
nejdřív si sehnat nezničitelný Skeleton key a pak toto konat přes
automatické pokusy. Přesvědčování lidí provádějte tak, e při započetí
dialogu klikněte na ikonku vlevo dole, čím se otevře takzvané přesvědčovací
menu. Jestlie nemáte dostatek peněz na podplácení, co je ale nejrychlejí
a nejspolehlivějí způsob jak docílit svého, pak vyzkouejte slovní
metodu. Kadý ze čtyř segmentů v kruhu představuje kladnou či negativní
reakci tázaného. Nejde-li o Orka či Argoniana, kde nezbývá ne se řídit
metodou pokus, kontra omyl, měli byste to poznat podle toho, jak se vámi
dotazovaný tváří. V případě pozitivní reakce je potřeba kliknout
na co největí barevné pole, v negativním případě potom právě naopak.
Mezi magické kameny patří například kámen na chytání duí zabitých
netvorů, k čemu potřebujete
k kouzlo Soultrap. Soul Gemy můete nalézt v různých kvalitách, jako jsou
například Petty, Common, Lesser, Greater, nebo Grand. Jak budete postupovat dějovou
linií, počnou se vám po celém Cyrrodilu zcela náhodně otevírat desítky
bran do Oblivionu, z nich některé jsou v rámci příběhu samotného povinné,
ve velké větině je vak můete klidně vypustit, nebo po dohrání hry
se zavřou automaticky. Nepřátel je ve hře skutečně téměř nepřeberné
mnoství a nejsou to ádní páprdové, můete je sice vechny pozabíjet,
co je jen mnohdy zbytečným umíráním z vaí strany a k ničemu
nevedoucímu prodluování hry, mnohem lepí a rychlejí je, pokud si ovem
nezačnou koledovat sami o výprask, je ignorovat. Jednotlivé Obliviony se
potom od sebe velice lií, někdy je zapotřebí otevřít vrata, na jiném místě
pak třeba vysunout most, ale v převáné větině z nich se nalézají
zbytečné věe a jeskyně, přičem základní princip je vdy naprosto
stejný, nutno najít vě s paprskem, dostat se v ní a nahoru a
vyjmout Sigil Stone. Jednotlivé druhy prostředí se potom náhodně
střídají, je jich tedy něco kolem pěti, paklie se vám některé znelíbí,
není nic snazího, ne si nahrát předcházející uloení a pokračovat
jinudy.
1. Jak začít aneb tvorba postav
Pokud jste hráli TES 3: Morrowind, tak nebude pro vás těké se seznámit
s herním systémem, který dokonce se mnohonásobně zjednoduil a samozřejmě
je to mnohem přehledněji. Na počátku si vybíráte národ, nebo chcete-li
rasu. Kadá z nich má své klady a zápory, proto je nutné si přečíst
popisek k dané rase, k dispozici je jich 10. Ve stručnosti ke 3 rasám:
- Orkové - jasný kandidát na hrubou sílu, pokud chcete čistě bojovou postavu, tak Ork je přesně pro vás.
- High Elf - kouzelnická rasa, pokud se chcete stát kouzelníkem, tak High Elf je tou pravou rasou.
- Khajiit - velmi agilní rasa, tudí jsou předurčení pro zlodějskou činnost, střílení z luku atd.
- Imperiál - Pokud nevíte za koho hrát, tak si klidně vezměte rasu Imperiál, jsou to prostě lidé jako my.
Výběrem ras samozřejmě nekončí, nebo během počátku si budete jetě
volit znamení, ve kterém se postava narodila a skilly.
Znamení
Výběr znamení jsou dalími bonusy pro postavičku, k dispozici jsou 13.
- The Apprentice - získá 100 many, ale ztrácí 100% magickou odolnost.
- The Atronach - získá 150 many, ale nemůe regenerovat manu během spánku. Manu si můe doplňovat 50-ti % absorbováním sesílaných kouzel proti postavě.
- The Lady - získá 10 bodů k willpower a endurance.
- The Lord - získá kouzlo Blood of North, které vyléčí 90 bodů, ale kromě tohoto kouzla se sníí postavě 25% odolnosti vůči ohni.
- The Lover - získá kouzlo Kiss Lover, který paralyzuje nepřítele na 10 sekund za cenu 120 fatigue.
- The Mage - získá 50 many.
- The Ritual - získá kouzlo Mara's Gift, které regeneruje zdraví atd., lze pouít jen jednou denně a The Blessed Word, které se pouívá na odhánění nemrtvých.
- The Serpent - umoňuje pouívat kouzlo Serpent, které otráví nepřátele a samozřejmě vyléčí postavu za cenu 100 fatigue.
- The Shadow - získá kouzlo MoonShadow, které učiní postavičce na 60 sekund neviditelným.
- The Steed - získá 20 bodů k rychlostí.
- The Thief - získá 10 bodů k hbitosti, rychlosti a těstí.
- The Tower - získá kouzlo Tower, které umoní otevřít zámek s obtínosti Average a Easy, pouitelné jen jednou denně a Tower Warde, které vrací 5 bodů zranění. Kouzlo je aktivní po dobu 120 sekund.
- The Warrior - 10 bodů k síle a výdr (endurance).
Skilly (dovednosti)
Narozdíl od TES 3 tu máme jen 21 skillů, co usnadňuje v jejich
orientaci. Během procházení podzemních krypt s císařem si budete vybírat
z několika předem definovaných tříd (class), tedy jaký typ postavičky
chcete, k dispozici jsou kouzelník, bojový mág, rytíř a nebo správní RPG
hráči si vytvoří vlastní. Pokud jste nezkuení, tak si vyberte z předem
definovaných. Jinak, systém povyování v této hře je odliné od běných
RPG her. K dispozici jsou 21 skillů, vy si vybíráte 7 major skill a zbytek
jsou minor skill. Pro postup do dalího levelu je nutné získat 10 levelu do
sedmi major skillů v libovolném pořadí a kombinací.
Dle počtu získaných levelů v major a minor si pak budete moct navyovat
atributové body (síla, odolnost, inteligence atd...). Pro dokončení procesu
povýení se musíte vyspat, pak se vám zpřístupní okno, kde si budete
moct zvýit 3 z 8 atributových bodů.
- Síla (strenght) - kolik toho unesete v batohu a také od toho se odvíjí síla úderu vaich zbraní.
- Inteligence (inteligence) - počet many, který získáte.
- Síla vůle (willpower) - regenerace many a odolnost vůči magii.
- Hbitost (agility) - vlastnost, která ovlivňuje lukostřelbu, plíení a páčení zámku.
- Rychlost (speed) - jak rychle se postavička bude pohybovat.
- Odolnost (endurance) - určuje mnoství body do únavy (fatigue), zdraví při postupu do dalího levelu.
- Osobnost (personality) - jinak řečeno charisma, ovlivňuje vá vzhled a jak se k vám lidé budou chovat. Ovlivňuje obchodování, řečnictví a kouzla ze koly ilusion.
- těstí - nelze trénovat běnými dovednosti, ale celkově ovlivňuje postavičku.
Během postupu v získávání levelu do Skill budete získávat i speciální povýení a s tím spojené i bonusy.
Hodnost |
Level |
Novice
Učeň (apprentice)
Pokročilý (journeyman)
Expert
Mistr |
1-24
25-49
50-74
75-99
100 |
Jak u jsem říkala, k dispozici je 21 skillů, 7 bojové, 7 magické a 7
zlodějské.
Bojové skilly
Armorer - schopnost opravovat pokozenou zbroj. Pro opravu
vybavení je nutné mít kladivo, které v rukou nezkueného se ničí, take
je dobré mít v batohu aspoň několik desítek kladiv.
Bonusy za hodnost:
- Novice - opravuje běnou zbroj a meče.
- Apprentice - kladiva se neničí tak rychle.
- Journeyman - schopnost opravovat i magické vybavení.
- Expert - opravuje zbraně a na 125%. Zbroj i zbraň jsou pak mnohem silnějí.
- Mistr - kladivo se v rukou mistra nikdy neničí a postačí mu jeden v batohu.
Block - dovednost pouívat tít. Běně se můete chránit
i mečem, ale se títem je to přece jen lepí.
Bonusy za hodnost:
- Novice - při pouívání títu pociuje únavu.
- Apprentice - únava se ji nedostává.
- Journeyman - klesá ance na proraení přes obranu títem.
- Expert - pokud nepřítel udeří, tak je ance na odráecí útok.
- Mistr - podobně jako expert, ale je ance i na odzbrojení soupeře.
Heavy Armour - dovednost efektivně nosit těkou zbroj, mezi
ně lze zařadit například elezné, ocelové, ebonitové a samozřejmě
deadrické.
Bonusy za hodnost:
- Novice - 50% rychlejí pokození zbroje.
- Apprentice - pokození brnění je na úrovní normál.
- Journeyman - 50% se sníí rychlost pokozování zbroje.
- Expert - hmotnost těké zbroje je jen poloviční.
- Mistr - těká zbroj na mistra je lehká jako pírko, tudí neváí nic.
Blunt (tupé zbraně), Blade (čepele) a Hand-to-Hand (pěsti)
- tyto 3 druhy dovednosti jsou čistě bojové a budete je pouívat vdy,
pokud se dáte na dráhu bojovníka. Ač se to nezdá, tak i pěsti jsou pěkně
silné zbraně, narozdíl od blade a blunt jsou jejich zásahy mířený na únavu
(fatigue) a kdy soupeři dojde Fatigue, tak je sraen k zemi a tím, e je
na zemi, tak utědřené údery jsou mnohem silnějí.
Bonusy za hodnost:
- Novice - standardní pokození.
- Apprentice - bonus na pokození.
- Journeyman - bonus na pokození + schopnost ozbrojit soupeře.
- Expert - dalí bonus na pokození + schopnost srazit soupeře.
- Mistr - bonus na pokození + schopnost paralyzovat nepřítele.
Athlethics - ovlivňuje rychlost běhu a schopnost regenerace únavy (fatigue).
Bonusy za hodnost:
- Novice - za běhu se fatigue neobnovuje rychlé.
- Apprentice - 25% lepí regenerace.
- Journeyman - 25% lepí regenerace.
- Expert - 25% lepí regenerace.
- Mistr - běhání nesniuje únavu.
Magické skilly
- Destruction - kouzla ze koly destrukce mají jediný cíl, zabít co nejrychleji soupeře. Mezi repertoáry lze najít od ohnivých koulí, mrazicí kouzla, nebo vysávání atributů u soupeřů.
- Alternation - uitková kouzla, která se pouívají pro vlastní potřebu. Take dýchání pod vodou, ochranná kouzla proti ohně, mrazu, blesku a dalí.
- Illusion - najdeme zde míchanici mezi útočnými a uitkovými. Take ve stručnosti tu najdeme: noční vidění, ticho (neumoňuje nepřátelům kouzlit), paralýza a neviditelnost.
- Conjuration - tato dovednost je zaměřená na vyvolávání, jako kouzelník nemůete moc nosit těké brnění, ale můete si je vyvolat nebo můete povolat monstra, která budou bojovat na vaí straně.
- Mysticism - zabývá se předevím telekinesí, detekcí ivota a hlavně je tu velmi uitečné kouzlo soul trap, které budete pouívat na nepřátele a doplníte si tak svůj soul gem.
- Restoration - předevím na léčení, nebo si tímto kouzlem můete zvýit nějaké své dovednosti. A budete bojovník nebo mág, tak restoration byste měli umět.
- Alchemy - pouívá se na míchání lektvarů. Přísady můete najít volně v přírodě, nebo ze zabitých monster.
Zlodějské skilly
- Security - schopnost otevírat zamčené truhly a dveře.
Narozdíl od TES 3 tu máme mini hru, která spočívá v tom, e máte vechny
západky dostat nahoru. Kadá západka má svou pruinu o různé síle.
Vaim úkolem je postupně zjistit, kdy západka pomalu padá dolů a v tu
dobu upevnit její pozici. Pokud selete, tak dojde ke zlomení paklíče a
při obtínějích zámcích dokonce spadne větina západek. Pokud se
vám nechce s tímto patlat, tak můete dát automatické provedení, které
vám spočítá pravděpodobnost úspěchu dle vaich Security skill.
- Acrobatic - sniuje zranění pádu a pokud dosáhne
mistrovské úrovně, pak je umoněno dokonce skákat po hladině vody.
- Sneak - plíení je uitečná dovednost i pro bojovníky
a mágy. Pokud zaútočíte v plíení na nepřítele, tak dostáváte
bonusy za pokození.
- Light armour - podobně jako u heavy armour, tak tu najdete
koené, mithrilové a samozřejmě i skvělé skleněné (glass), které
jsou velmi pěkné.
- Marksman - lukostřelba v počátcích za nich nestojí, ale
od hodnosti journeyman máte monost zoomovat luk, co se z této zbraně
stává sniperka a později máte monost i paralyzovat soupeře..
- Obchodování - sniuje nákupní a zvyuje výkupní
cenu.
- Speechcraft - řečnictví se vám bude hodit, nebo v
mnoha questech vám NPC odmítají prozradit cenné informace a proto
nastupují měkčí přesvědčovací prostředky, jako je uplácení a podlézání.
2. Tipy a Triky
- Magické předměty - magické předměty jsou velmi uitečné. Někdy
můeme najít zbraň, která přidává ohnivé pokození, ale je
omezena na energii, kterou má. Pro znovunabytí zbraně musíte jít do
magické guildy a nechat si je dobít, nebo najít Varla Stone, které také
slouí k dobití zbraně na 100%.
- Soulgem - soulgem slouí pro očarování předmětu, k naplnění
soulgem musíte znát kouzlo Soul trap, který vykouzlíte na monstrum a včas
ho zabijete dřív, ne vyprchá kouzlo. Pokud to stihnete, tak si doplníte
soulgem. Soulgem slouí také k doplnění energie do magických zbraní.
3. Postup hlavními questy
Imperial Prison
Po delí animaci se ocitnete ve vězeňské kobce, kde můete
pobrat ze země pozůstatky zde před vámi uvězněného vaeho předchůdce,
poté se posaďte na stoličku. Vyčkejte, a přijde císař se svým
doprovodem, proberte s ním vechny dostupné dialogy, jakmile jeden ze
zbrojnoů otevře tajný vchod, následujte celou druinu po schoditích a
dolů. Zde budete napadeni nepřáteli, jakmile je císařovi stráci pobijí,
oberte vechny mrtvoly o ve, co se sebrat dál, nezapomeňte se hlavně
ozbrojit mečem. Vpravo ale prorazí zeď zdivočelé krysy, které pobijte a
vstupte do vzniklého otvoru. Pokračujte vpřed, prohledejte podzemní místnosti,
prohledejte bednu a zabijte Goblina, seberte mu ve, hlavně vak klíče, z
poslední místnosti (pokud máte klíč) pak projděte dveřmi.
Imperial Substructure
Pobijte krysy a seskočte dolů do chodby, pokračujte vpřed.
Zabijte dalí krysy a Zombii, jedinou monou cestou pokračujte dál, na
konci chodby sejděte o patro ní. Za rohem vlevo zlikvidujte dalí krysy,
jděte vpřed, sejděte dolů po schodech, po dalích vlevo naproti
vystoupejte vý, pokračujte doleva a znovu doleva, pozabíjejte dalí
krysy. Na konci odbočte vpravo, poté doleva dolů, vstupte do tunelu vlevo.
Pokračujte tolou dopředu, vyberte bedýnku, nastavte zámky, poté projděte
druhými dveřmi.
Natural Caverns
Pokračujte tolou dále vpřed, vyberte bedýnku i barel,
vydejte se doleva. Zlikvidujte Goblina, seberte vechny předměty z bedýnky,
pokračujte doleva, posilněte se u krysí pečínky. Jděte doprava, skolte
Goblina Skirmishera, vyhněte se bodcům, pokračujte vpřed. Projděte dál
zprava kolem ohně, seběhněte ní, skolte dalí Gobliny, vyberte bedny,
otevřete zámky. Vstupte do toly, zbavte se dalích Goblinů, pokračujte dál
protějí chodbou, projděte dalími dveřmi.
Imperial Subterrane
Vydejte se chodbou dopředu, odbočte doleva, otvorem před
vámi proskočte dolů, zabočte na schody vpravo, popojděte vpřed a seskočte
dolů, setkáte se s císařem. Promluvte si se stráným Glenroyem, poté
se samotným císařem, proberte s ním vechny dialogy a vylepete si
postavu. Postupujte chodbou dopředu, následujte zbrojnoe a císaře, tak
dojdete ke dveřím, kterými projděte.
The Sanctum
Promluvte si s císařem, proberte s ním vechny
monosti dialogů, obdríte od něj kouzelný amulet, pokračujte za ním a
jeho zbrojnoem Baurusem, drte se mu v patách, zúčastněte se dalího
souboje s nepřáteli, poté co je společně zlikvidujete, oberte o vechno
jejich mrtvoly. ale zprava vás přepadne zákeřný vrah (obr.1), který císaře zabije. Jetě ne se tak stane,
promluvte rychle s císařem, ví díky Svitkům Mudrců, e se přiblíila
jeho hodina smrti, dále vám poví o svém nelegitimním synovi Martinovi a poté
bude císař zabit, na oplátku pak zabijte jeho vraha. Prohledejte mrtvolu císaře
a seberte ve, co má u sebe, hlavně nezapomeňte vzít Svitky Mudrců, poté
pokecejte s Baurusem, i s ním proberte vechny dialogy, obdríte
od něj klíče. Vyskočte si do chodby vpravo, odkud císaře napadnul jeho
vrah, pokračujte vpřed chodbou, zabočte doprava a poté doleva, projděte dveřmi.
Sewers
Popojděte vpřed a otevřete si poklop v podlaze,
prolezte jím, vlevo sejděte dolů po schodech a pokračujte chodbou dál, odbočte
doleva. Vpravo přejděte po schodech doprava, vejděte do chodby, sejměte
Goblina a pobijte vechny krysy. Tak se vám otevře přístup k mříím,
jděte k nim, projděte jimi a pokračujte stále vpřed tunelem za světlým
kruhem, projděte mříemi a tak cestu přes kanály zakončíte.
The Great Forest
Poté, co jste se dostali ven z kanálů, otevře se vám
celý rozlehlý svět Oblivionu, je tedy jen a jen na vás, kudy se vydáte. Nyní
vám tedy budu popisovat, kudy jsem pokračovala já, pokud tedy nevíte jak dál,
následujte mne podle tohoto návodu. Otevřete si tedy mapu (F4) a jako cíl
cesty zadejte Weynon Priory, tak se tam automaticky přesunete. Vydejte se
dopředu, obejděte studnu a vstupte dveřmi do kostela. V místnosti si
pokecejte s bratrem Piknerem, poté vystoupejte po schoditi nahoru, odbočte
doleva na dalí schody a nahoře jděte doleva k posteli, na které spí
převor Maborel, vzbuďte ho a promluvte si s ním. Můete s ním
probrat vechny nabídky dialogů, ale hlavně se ho zeptejte na chlápka jménem
Jauffre, poté co vám poví o něm co ví, znovu zalehne ke spánku. Jauffreho
je velice důleité najít, nebo s ním potřebujete nutně mluvit,
nachází se někde poblí, ale hra se generuje pokadé jinak, já ho nala
v druhé místnosti nad schody. Ukate
mu amulet od císaře, ze kterého je zřejmé, e císař má utajeného
nelegitimního syna Martina, který ije ve městě Kwatch, kde slouí jako
kněz v Chrámu Akatoshe. Proberte s ním vechny nabídky dialogů,
hlavně mu odevzdejte Svitky Mudrců, tak vám poví ve, co ví o Martinovi
(to budete po chvíli nutně potřebovat) a poté sejděte zpět dolů, vyjděte
dveřmi ven na volné prostranství, jestlie jste oba mnichy zde nenali,
mohou být jetě v modlitebně za dveřmi vlevo. Jakmile si s nimi
pokecáte, narazíte na chlápka jménem Eronor, promluvte si i s ním, poté
si opět si otevřete mapu, posunujte s ní tak, abyste mohli kliknou na
ikonku Kwatch, tak se ocitnete na cestě do tohoto města.
The Gold Coast
Cestou budete procházet přes tábor uprchlíků, potkáte
mue jménem Hirtel, pokecejte si s ním, obdríte velice zlou zprávu.
Město bylo napadeno hordami Deodrické armády, která na město zaútočila z Ohnivé
brány Oblivionu a město Kwatch zcela vyplenila a srovnala se zemí. Císařský
syn Martin zůstal společně s dalími rukojmími uvězněn v kostele,
co je velice zlé předevím pro vás. Opuste tedy Hirtela a pokračujte
vpřed do kopce, nahoře odbočte doleva a vydejte se po kamenné cestě vpřed.
Narazíte na pátera Drangolera, proberte s ním vechny dialogy, hlavně
se ho zeptejte na velitele obránců města Savliana Matiuse, kteří útok hord
přeili. Pole vás po cestě nahoru, jděte tedy vpřed, drte se stále na
kamenné cestě, nikam neodbočujte, tak dojdete a k ohnivé bráně. Zde
si promluvte s velitelem obránců Matiusem, tak se dozvíte, e jediná
monost, jak proniknout do města je uzavřít brány Oblivionu, co lze ovem
učinit pouze zevnitř. Dále se dozvíte, e několik odváných a chrabrých
bojovníků se ji o to pokusilo, ale slehla se pod nimi zem, s největí
pravděpodobností tedy zahynuli.
Kwatch
Neváhejte tedy a rychle projděte hořící branou, poté
i druhou, ocitnete se na prostranství, kde budete napadeni skřety, vrhajícími
na vás ohnivé koule. Dobře se kryjte, sem tam něco dobrého zakousněte, a
nezemřete, tak skřety poměrně hladce zlikvidujete. Poté vstupte do chrámu,
kde vyhledejte Martina, s kterým si pokecejte a proberte s ním vechny
monosti dialogů. Dozvíte se od něj, e odsud jít na svobodu nemůe,
dokud nebude znovu uzavřena Ohnivá
brána. Vyjděte tedy z kostela ven, vrate se ven přes bránu a vstupte
přímo do Ohnivé brány, otevřete ji, tak se ocitnete v hořícím městě.
Plane Of Oblivion
Take jste se ocitli přímo v hořícím městě, zlikvidujte první
nepřátelské skřety. Vstupte tedy do chřtánu Oblivionu a buďte na pozoru,
jsou zde daedry a pasti. Hned na začátku se setkáte s muem jménem
Ilenda Vonia z první vyslané druiny, nabídne vám doprovod k záchraně
jednoho z uvězněných vojáků Meniena, proberte s ním nabídky dialogů
a nabídku, e vám pomůe raději odmítněte, je to ale na vás, já ji ale
odmítla. Tak se Ilenda sám vrátí zpět na barikády za Matiusem a vy se
vydejte vpřed. Vím cílem je dojít k bráně u věe, ze která lehá
vysoký plamen, vydejte se tedy o kousek dál a branou do věe vstupte.
Postupujte ve věi stále nahoru, procházejte branami vý, musíte se
dostat a k ke kouli, která je pečetním kamenem a to přes dalí brány
Rending Halls, Blood East a Corridors of Salvatin, tak dojdete
a k uzamčeným dveřím. Klíče od nich má u sebe hlídač, nacházející
se ve východní věi, kam se dostanete po úzkém mostě. Na vrcholku této věe
si promluvte se zajatcem a on vám vysvětlí, jakým způsobem lze zlikvidovat
Ohnivou bránu, bohuel tohoto dobrodince zachránit před smrtí nemůete.
Na oplátku zabijte Sigill Keepera, seberte mu ve, hlavně vak klíč od brány,
vrate se nazpět do hlavní věe, odemkněte si bránu a projděte přes ni
dál. Pokračujte a úplně nahoru věe, kde ji na konci lehajících
plamenů je koule, tedy pečetní kámen, který zlikvidujte (obr.2).
Tak nastane obrovský výbuch a po něm budete automaticky transportováni zpět
před městskou bránu na místo, kde stála vámi nyní ji zlikvidovaná
Ohnivá brána. Projděte tedy touto bránou do města a ocitnete se před vám
ji známým kostelem, ve kterém se ukrývá Martin s několika dalími
uprchlíky.
Kwatch
V kostele pak znovu promluvte s Martinem, nebude
ale s vámi chtít odejít, dokud nebudou zachráněni vichni uprchlíci,
včetně veho osazenstva hradu. Vrate se zpět za Savlianem Matiusem, tak
budete poádáni o pomoc v boji, tento úkol je nepovinný, přesto ho
doporučuji splnit. Prosekejte se tudí přes náměstí a kostel a před
hrad, ale přes bránu se dál nedostanete. Abyste mohli ostatním zbrojnoům
tuto bránu otevřít zevnitř, je nutné pouít fígl. Vrate se tudí zpět
ke kostelu, kde zastavte zde chodícího Bericha Iniana, který má u sebe klíč
od vchodu do podzemí hradu a je ochoten vás jím provést. Následujte ho tedy
z kostela dolů po schodech a vpravo projděte dveřmi do sklepení. Zde se
zabloudit nedá, pokračujte vpřed a pobíjejte skřety, tak se společně
prosekáte a do místnosti s poklopem, který vám Berich odemkne,
vstupte do něj. Prosekávejte si cest dále vpřed a na konec, kde se nachází
na zdi aktivní místo, přes které se dá vylézt dalím poklopem nahoru do
chodby mezi dalí zavřené mříe. Po schůdcích vyběhněte ke kolu, kterým
otočte, tak spustíte mechanizmus, který obě mříe zvedne. To je signál
pro Savliana Matiuse a jeho zbrojnoe, aby vpadli do hradu, utíkejte tedy
společně s nimi k protějím dveřím a vstupte do chodeb. Savlian
Matius zde počká a vy s ostatními zbrojnoi si prosekávejte cestu vpřed,
pobíjejte skřety prohledávejte vechny místnosti. Hledejte hraběte,
nakonec ho naleznete v poslední místnosti, bohuel jste ale přili
pozdě a hrabě je mrtvý. Seberte z něj tedy ve, co unesete, hlavně
ale jeho pečetní prsten, vracejte se k Savlianu Matouovi, se kterým si
pokecejte a předejte mu prsten hraběte. Bude smutný, ale poděkuje vám, take
projděte dveřmi ven na volné prostranství a odtud se přes mapu vydejte
znovu do tábora utečenců ve Kwatchi.
Weynon Priory
Poté, co se ocitnete ve Kwatchi, vyhledejte Martina a hoďte
s ním řeč. Proberte s ním vechny monosti dialogů, hlavně mu
povězte ve, co jste se dozvěděli od Jauffreho, nezapomeňte mu sdělit
novinku, e je synem teď ji mrtvého císaře a poté ho vyzvěte, aby vás
následoval, pak otevřete mapu a jako cíl zadejte Weynonské převorství, tak
se tam společně i s Martinem ocitnete. Přiběhne k vám Eronor a sdělí
vám, e převor Maborel byl zabit, proberte s ním i dalí monosti
dialogů, poptejte se ho hlavně na Jauffreho, poví vám, e se nachází v kapli,
nebo na faře. Poté budete napadeni několika útočníky, pokud je nepoznáváte,
jsou to vrahové Septima, puste se s nimi do boje, pomůe vám s jejich
likvidací Martin i s bratrem Pinerem. Poté, co je polete na onen svět,
jděte vpřed a odbočte doprava do kaple, zde ji bojuje Jauffer s dalími
nepřáteli, pomozte mu je odrovnat. Nyní si s Jaufferem promluvte,
proberte vechny nabídky dialogů, nato následujte ven, Martin půjde s vámi
a odtud projděte dveřmi naproti studny doprava na faru. Zde pokecejte s Kauterem
i bratrem Pinerem, Jauffer zjistí, e královský amulet někdo ukradl.
Proberte s ním vechny monosti dialogů, tak se od něj dozvíte, jak
si počínat dál, hlavně vám poradí, abyste se i s Martinem ukryli do
bezpečí, nebo nyní mu jde ji o krk, protoe vrahové vědí, e je
synem císaře a tudí i jeho potencionálním následníkem trůnu. Sejděte
tedy dolů, Martin vás bude následovat, projděte dveřmi na volné
prostranství, promluvte si znovu s Martinem i Jaufferem a podle mapy se přesuňte
do Chrámu vládce oblak.
Cloud Ruler Temple
Jakmile se ocitnete pře branami chrámu, promluvte si s Martinem
i Jaufferem a proberte s nimi vechny monosti dialogů. Vyčkejte, dokud
nepřijde zbrojno a neotevře vám bránu od vstupu do chrámu, promluvte si i
s ním a následujte ho po schoditi nahoru na malé nádvoří. Znovu si
promluvte s Jaufferem i s Martinem, tak obdríte nový úkol. O
Martina, ani Jauffera se bát nemusíte, jsou zde v dobrých rukách,
Jauffer vám navíc poví o Baurusovi, který je jediným strácem, který přeil
útok na zavraděného císaře, tohoto tedy budete muset vyhledat. Jauffer i
Martin si půjdou odpočinout, můete se poohlédnout za nimi do místností,
nic nového se ale od nich, ani od dalích přítomných nedozvíte. Take si
raději hned otevřete mapu a vydejte se přes ni do City Imperial Garden
Distric. Poté, co se tam ocitnete, jděte vpřed, odbočte doleva a dveřmi
vlevo vstupte do hospody. Promluvte si s u baru sedícím Baurusem, poví vám,
e chlápek vlevo od něj ho sleduje. Nebude chtít, abyste teď hovořili, či
kladli otázky, ale poví vám, e za chvíli vstane a chce po vás, aby vy
jste sledovali chlápka, který té určitě vyjde za Baurusem z hospody
do sklepa. Jakmile Baurus vstane a odejde do sklepa, chlápek ho bude následovat
a vy se vydejte za ním. Tak dojdete do sklepení, kde se s chlápkem
Baurus pustí do boje, nemusíte do souboje zasahovat, nebo Baurus je předem
vítězem. Jakmile chlápka skolí, řekne vám, a jej prohledáte, učiňte
tak a seberte z jeho mrtvoly knihu, je to první díl tetralogie Mankar
Camoran´s Commentaries on the Mysterium xerxes. Promluvte s Baurusem,
řekněte mu, co jste nali, pole vás za enou jménem Tar-Meena, která se
nachází v Arcane University.
Vyjděte tedy ven, ale budete zadreni stráemi, z nabídnutých
alternativ volte boj, jinak byste přili o ve co máte u sebe a jetě navíc
zaplatili mastnou pokutu. Nyní u se můete přes mapu vydat do University,
jestlie jste přijali nabídku Jauffera a stali se členy Mages Gild, projděte
po schoditích vraty a najdete ji uvnitř, pokud členy nejste, bude sedět někde
venku.
Arcane University
Promluvte si s ní, vyčerpejte vechny nabídky
dialogů, hlavně ji povězte, e první knihu máte, tak vám dá kopii té
její, tedy druhé, nyní máte u tudí dvě a musíte sehnat jetě zbývající
dvě. Dále vám sdělí, e dalí díly nemá, ale poradí vám, abyste se
zkusili poptat v knihkupectví First Ediion, které se nalézá v obchodní
čtvrti a je označenu cedulkou První vydání. Vydejte se tedy přes mapu do
Obchodní čtvrti, vstupte do obchodu a promluvte si s majitelem obchodu
Phintiasem (obr.3). Dozvíte se, e čtvrtý díl hledané tetralogie nikdy
neviděl, ale má její třetí díl, bohuel je ale zamluvený a kadou chvíli
si má pro něj přijít zákazník. Knihu vám tedy neprodá, ani kdybyste za
ni platili zlatem, take vyjděte z obchodu ven a ihned se vrate, zákazník
jménem Gwinas u bude v obchodě. Promluvte si s ním, ale knihu vám
nebude chtít přenechat, proberte tedy s ním dalí monosti dialogů a
popite mu souvislosti, týkající se této knihy a vradou císaře. Tak se
vyleká a knihu vám přenechá rád a dokonce i zcela zdarma, navíc vám ke
knize přidá i svitek, z jeho přečtení pochopíte, jak a kde získat
čtvrtou, tedy poslední knihu hledané tetralogie. Svitek toti obsahují
nejen návod k získání čtvrtého dílu, ale je to i smlouva s Ravenem
Camoranem, kultovním činovníkem, který měl Gwinasovi výměnou za knihu věnovat
členství v bandě. Vyjděte tedy ven a vydejte se přes mapu za Barusem do
Elven Gardens, kde si s ním pokecejte ve známé hospodě. Proberte s ním
vechny dialogy, seznámíte ho tak nejen s místem setkání Gwinase s
Ravenem Camoranem, ale i s tím, e ji máte tři díly celé série.
Baurus jediný zná cestu do stok, take jakmile vstane, následujte ho. Je to
dlouhá a trnitá cesta, plná nebezpečí, přepadne vás loupeník a budou vás
napadat krvelační vlci, no musíte to vydret, nebo jinou cestou se bez
Baurusových znalostí do stok nedostanete, drte se mu tudí v patách,
jako klítě. Nakonec se tedy sejdete před dveřmi místnosti, ve které má
jednání proběhnout. Nyní tedy musíte postupovat tak, jak je to popsáno na
svitku, který jste obdreli návdavkem od Gwinase. Nejdříve si hru ulote,
potom jeden z vás musí projít dveřmi a usednout na idli a stát se
tak volavkou, druhý vyběhne doleva nahoru po schoditi, projde dveřmi
a bude sledovat dění dole. Poté k tomu sedícímu přijde pro knihu
Raven Camoran, po chvíli zjistí, e se jedná o podvod a e na idli není
Gwinas, vpadnou do místnosti dalí nepřátelé, začne tedy boj na ivot a
na smrt. Pomáhejte Baurusovi likvidovat nepřátele, ti se po smrti mění v přísluníky
nechvalného řádu, kryjte Bauruse a nedopuste, aby zemřel, zkomplikovali
byste si jednak cestu zpět na povrch, jednak byste mohli mít potíe v dalím
pokračování hry. Jakmile nepřátele pobijete, prohlédněte jejich mrtvoly,
z té Ravena Camorana seberte poslední knihu tetralogie a máte tedy vechny
čtyři u sebe. Pokud by vám Baurus přece jen zemřel, raději si hru z novu
nahrajte a bojujte znovu, moná vám pomůe vyměnit si role, i tuto monost
v dialogu s Baurusem před vstupem do místnosti máte. Jakmile tedy
budete mít knihu, promluvte s Baurusem a následujte ho stokami, drte se
mu v patách, pokud se vám ztratí, co se můe stát, musíte zbytek
cesty na povrch nalézt u sami, co ovem není u nikterak obtíné. Poté,
co se ocitnete na povrchu, přeneste se přes mapu do Arcane University za Tar-Meenou,
vejděte dovnitř a promluvte si s ní. Sdělte jí, e u máte vechny
čtyři knihy, proberte s ní vechny monosti dialogů, ale je s ní
těké pořízení, pořád bude říkat, e potřebuje čas, abyste tudí
přili a zítra. Nejlépe tedy je, vypravit se přes mapu zpět do Elven
Gardens a vstoupit do hospody, s hospodským si domluvit nocleh, zaplatit a
jít nahoru do pokoje, kde se na posteli vyspat. Vezměte to tedy jedním
vrzem a za jedny peníze a vyspěte se v posteli třikrát po sobě po
dvaceti čtyřech hodinách, poté se vrate zpět na ulici a znovu se přes
mapu přeneste do Arcane University za Tar-Meenou, kde si s ní pohovořte.
Teď u vás odbývat nebude a sdělí vám to, co potřebujte, tedy Green
Emperor Way Where Tower Touches Midday Sun, co je podle mapy do Palace Distrikt.
Distric Palace
Přes mapu se tam
tedy vydejte, tak se objevíte na cestičce, vedoucí na severovýchod ke
stoupajícímu schoditi, dojděte a pod ně, kde zahněte doprava a jděte k
hrobu s kopulí, která patří princi Camarrilovi. Zde počkejte a do
pravého poledne, chce to jenom chvíli vydret (lze také posunout čas-klávesa
T), kdy dopadající Slunce na dveřích hrobky zviditelní mapu, klikněte na
akční tlačítko a tak se tato zcela automaticky překreslí i do vaí
vlastní mapy, co je dalí meta vae pochodu, tedy skrý kultu Mythic
Dawn v kopcích západně od jezera
Arrius. Vezměte to tedy přes Chrám vládce oblak, kde si nejdříve
promluvte s Jaufferem, Barusem a Martinem.
Poté se přeneste do nejbliího místa k jezeru Arrius, doporučuji
se přenést do Chey Dinhal k východní bráně,nebo přes mapu to nepůjde
(pokud jste některé místo na mapě jetě nenavtívili, nikdy se tam přes
mapu nedostanete a vdy tam budete muset dojít pěky, pamatujete si, jak
jste z tohoto důvodu museli lapat za Baurusem do Stok?) a odtud se
vydejte k jezeru pěky, kontrolujte si směr podle mapy i kompasu.
Chrám Mehrunese
Dagona
Jakmile se ocitnete před branou, vstupte dovnitř a přivítá
vás Mythic Dawn, co je dveřník, odpovězte mu heslem a pustí vás dál,
doprovodí vás a do dalí místnosti, kde narazíte na stráce jménem
Harrow. Harrow vás vyzve, abyste ve co máte u sebe, odevzdali jemu. Nyní se
vám naskýtají dvě monosti, buďto uposlechnout, nebo odmítnout. Jestlie
odmítnete, čeká vás boj, ale nejen s ním, ale odhalíte tak svoji totonost
a budete muset bojovat se vemi dalími postavami, které potkáte. Je to
velice náročné a obtíné, take vám tuto monost pouít vůbec
nedoporučuji. Raději tedy uposlechněte a ve odevzdejte, tak vás Harrow
propustí do chrámového předsálí, odkud se vydejte za průvodcem do
Dragonova chrámu, tak dorazíte a k oltáři, za kterým řeční Mankar
Camoran, autor tetralogie Mysterium Xarxes. Je to vykuk, jakmile dořeční,
zmizne jako pára nad hrncem a to i s amuletem, knihu vak zanechá na oltáři.
Jděte tedy a k oltáři, tak se setkáte s jeho dcerou, osloví vás.
Bude po vás chtít, abyste zabili přichystanou a spoutanou obě jménem
Jeelie dýkou, leící vpravo od knihy. No nejste přece ádní vrahové a
bojujete pouze s nepřáteli v otevřeném boji, take tuto její nabídku
rozhodně odmítněte a obě osvoboďte, ostatně neprohloupíte, dá se na útěk
a pokud ho budete sledovat, bezpečně vás vyvede ven z chrámu, nebo
cesta, kterou jste sem přili, je nyní uzavřená. Tento vá počin rozčílí
vechny přítomné, vrhnou se na vás, co by po krádei knihy udělali i
tak, kdybyste Jeelie zabili, rychle tedy seberte knihu (obr.4)
a utíkejte za Jeeliem přes dveře a to na severní straně hořejího patra,
přes ně se dostanete do dalích chodeb, asi v půli si pákou uvolněte
přístup do následujících chodeb, abyste nakonec posledními dveřmi vyběhli
na volné prostranství, rozlučte se s Jeeliem, vyslechněte si jeho díky,
pokud chcete a máte odvahu, můete se kdykoliv vrátit zpět pro vám odebrané
vae věci, je to ale lepí, abyste v dalím postupu hrou něco důleitého
nepostrádali. Nyní se tedy přes mapu se přeneste znovu do Chrámu vládce
oblak.
Cloud Ruler Temple
Vstupte do brány, vyběhněte po schoditích nahoru a
vyhledejte nejdříve Jauffera a pokecejte si s ním, sdělte mu hlavně na
jeho dotaz, e knihu sice máte, ale s amuletem Mankar Camoran zmizel.
Proberte vechny dialogy, sdělte mu co jste nali, pole vás za Martinem. Předejte
mu knihu, kterou jste sebrali v Chrámu Mehrunese Dagona, bude nejdříve zděen,
ale po chvilce vám sdělí, e knihu prostuduje, pole vás znovu za
Jaufferem. Vyhledejte ho a promluvte si s ním, tady musíte vydret a
probírat s ním dialogy tak dlouho, ne se vám zmíní o vyzvědačích.
Tak se od něj dozvíte, e zřejmě u Chrám vládce oblak není tak bezpečný,
jak byl doposud a jak se sám původně domníval. Zmíní se vám o tom, e v uplynulých
několika nocích byly za hradbami dole stráemi spatřeny podivné bytosti,
sice na piony nevypadají, ale je to podivné. Jauffer tam nechce posílat své
vlastní lidi, aby neoslabil ostrahu chrámu samotného a tak neohrozil ivot
Martina. Pole vás za kapitánem Stefanem, který se plácá někde po hradbách,
také můe být u jídla, či u Martina, nebo také před knihovnou. Také vám
poví o kapitánovi Burdovi, který se zdruje na hradě v Brumě, i ten
by pro vás mohl mít důleité informace o podezřelých osobách.
Spies
Nejdříve tudí vyhledejte kapitána Stefana a zeptejte
se ho zejména na zvědy. Dozvíte se od něj, e domnělé piony vidívá z hradeb,
kde se objevují večer po 19.-té hodině u runového kamenu. Zatím tam ale
nechoďte, ale přes mapu se vydejte do Brumy, kde v hradu vyhledejte kapitána
Burdu a rovně se ho poptejte na zvědy. Ujistí vás, e udělá ve pro
to, aby vám pomohl a poádá vás, jakmile zjistíte konkrétní informace o
podezřelých, abyste se vrátili a ve mu sdělili. Nyní se tedy vrate do
Chrámu vládce oblak a vydejte se dolů po schoditi směrem k Brumě,
vidíte ji v dálce před sebou. Jděte ke kameni, který je pokryt
zledovatělou vrstvou, z něj potom musíte vidět na zeleně pomalovaný
runový kámen. Skrčte se, klikněte na klávesu (T), kde si můete
nastavovat denní čas, abyste tu nemuseli tvrdnout. Po19.-té hodině se ke
kameni přiblíí dvě osoby, sledujte je a jakmile poodejdou, tie a opatrně
se za nimi vydejte, zavedou vás tak ke vchodu do jeskyně. Zde byste potřebovali
dokonalou znalost při otevírání zámků, je tedy lépe je zabít a z mrtvol
získat klíče, kterými dveře otevřete a vstoupíte do jeskyně. Prohledejte
jeskyni, naleznete důkaz o tom, e jsou to skutečně pióni, naleznete tam
zprávu psanou ručně samotným Rumy Camoranem, přečtěte si ji a poklopem
vejděte do sklepa Jearlina domku, odtud ven na ulici a podle mapy se přeneste
zpět do Chrámu vládce oblak. Druhá varianta, jak získat dokumenty, usvědčující
Jearlin ze pionáe, je postupovat podle rady kapitána Burdy, projít se
tedy po Brumě a nalézt Jearlin dům. Nezkouejte ho vak otevřít, padli
byste do rukou Burdových stráí, o kousek dál vyhledejte ebráka Jorka
the Outcast a poptejte se ho po Jearlin. Bude se kroutit jako íala, ale za
pět zlaáků se mu vrátí pamě a poví vám, co ví o Jearlin.
Vydejte se tedy zpět za kapitánem Burdou, promluvte si s ním a hlavně
mu sdělte, co jste se dověděli od ebráka o Jearlin, tak vás ujistí, e
vám umoní dostat se v Brumě do domku Jearlin, ani by vás jeho stráe
zatknuly. Take se vrate zpět k domku Jearlin, nyní ji můete
vstoupit do domku bez obav a jak u víte, ve sklepě seberte zprávu od Rumy
Camorana, se kterou se vypravte zpět do Chrámu vládce oblak. Zde jděte za
Jaufferem a povězte mu o tom, co jste udělali a řekněte mu, e máte i důkaz
o spiknutí, tedy rukopis Rumy Camorana, adresovaný Jearlin. Jauffer vás pole
za Martinem, ten u má část knihy Mysterium Xarxes prostudovanou, i tomuto
povykládejte o posledních výsledcích vaeho pátrání, nebude ani moc překvapený,
nebo to u delí dobu tuil. Rád by otevřel dalí portál do ráje
Mankary Camarona, k čemu ale potřebuje Deadrický artefakt. Máte tedy
nový nelehký úkol, ale Martin vám poradí, abyste si na jeho stole přečetli
jednu z jeho knihu Modern Heretici, učiňte tudí tak a na mapě se vám
objeví nový cíl, Azura´s Shrine. Je to vak opět nová meta, take se tam
budete muset vydat hezky po svých.
Blood of the Deadra
Martin stále studuje knihu, kterou jste mu přinesli, nebo
potřebuje zjistit, jak se otevírá portál do Mankary Camorana, co vak není
tak docela jednoduché. Zatím stále toti neví, jak na to, jediné co ale ví
je, e k tomu bude zapotřebí sehnat deadrický artefakt, který je těsně
spjat s Deadrou. Těchto artefaktů se nachází ve hře v různých
úrovních celkem patnáct, přičem k vyvolání Deadry je zapotřebí nabídnout
na přísluném oltáři nějakou specifickou ingredienci. Pokud tedy vae úroveň
je na nízkém levelu, můete mít problém, nebudou s vámi hovořit,
nebo poadují statnějího bojovníka na vyí úrovni levelu. Budete
tedy muset napřed zvýit svoji úroveň na poadovaný level a to u obchodníků,
ale tyto ingredience na zvýení vaeho levelu jsou tak vzácné, e je u kadého
nedostanete. Budete tedy muset dlouze hledat toho pravého a ingredienci k povýení
vaeho levelu u něj nakoupit. Tak tedy, u Martina v místnosti, kde
studuje, si přečtěte knihu Modem Heretic, po přečtení se vám na mapě
objeví nový cíl cesty, tedy Azura´s Shrine, vyjděte tedy ven prohlédněte
si mapu. Azura´s Shrine naleznete v Jerall Mountains, co je místo
severně od jezera Arrius. Pokud jste u jezera ji byli, potom se tam přes
mapu přeneste, ale k Azura´s Shrine budete u nuceni dojít pěky po svých.
Jakmile tam dojdete, ze veho nejdříve si promluvte s tajemným Elfem
Melsem Marysonem, moc vám toho ale neřekne, budete ho muset nejdříve
podplatit. Tím mu rozváete jazyk a řekne vám, jak máte postupovat. Nejdříve
tedy jděte od sochy na druhou stranu, kde na stezce poletují světluky. Na
jednu z nich pouijte kouzlo (klávesa C), tak z ní vypadne na
zem zlatý prach, který seberte. Poté se vrate na zpět k soe, klikněte
na klávesu T, tak spustíte nastavování času. Nastavte ho tedy tak,
aby ukazoval pátou hodinu ranní, nebo večerní (od Melse jste se přece dozvěděli,
e jen v tomto časovém rozpětí od pěti hodin do sedmi, ráno nebo
odpoledne, lze s Azura´s Shrine hovořit), poté ji předejte akční klávesou
zlatý prach ze světluky, tak k vám promluví (obr.5). Zjistíte, e od vás poaduje slubu, chce, abyste skončili
posmrtná utrpení jejich uctívačů, kteří byli před léty zabiti upírem
Dratikem a byli nakaeni jeho virem a tak se sami stali upíry. Na mapě se vám
otevřel nový cíl, je jím starý, ji vytěený a dnes ji nepouívaný
důl, který se nachází v horách na jihozápadě. Tam jste jetě
nebyli, take se tam musíte vydat pěky, na místě projděte dovnitř dveřmi
a nyní musíte zlikvidovat pět upírů. Dávejte si ale pozor, pokud by se vás
dotkli, nakazí vás takté, take je likvidujte zdálky pomocí kouzel (stačí
to, co spoutíte klávesou C). Jakmile se jich zbavíte, vrate se ven
a přes mapu se přeneste nazpět k Azura´s Shrine. Přistupte k ní, teď
ji nezáleí na čase a povězte ji, e jste úkol bezezbytku splnili, bude
spokojena a předá vám kýený artefakt Azura's Star - Grand soul gem,
take se nyní přeneste zpět přes mapu do Chrámu vládce oblak, kde
vyhledejte Martina, promluvte si s ním a artefakt mu předejte, jsou sice
i jiné monosti, ale já tak učinila. Odkáe vás na Jauffera, take i
jeho vyhledejte, dozvíte se, e máte jít do Brumy, kde vás ji očekává
vá známý kapitán Burda, přes mapu se tudí přeneste do Stájí u Divokého
koně, kde vás u s několika jeho zbrojnoi očekává.
Sigilský kámen
Promluvte si s ním, poádá vás o chvilku strpění
a potom společně se svými lidmi zaútočí na několik bestií, které hlídají
novou Ohnivou bránu. Pomozte jim bestie zlikvidovat, jakmile po jednom projdou
Ohnivou bránou, vstupte tam za nimi i vy. Tady máte vcelku přímočarý úkol,
něco podobného u jste dělali, vyzvěte tedy kapitána, aby vás i se svými
bojovníky následoval, jděte vpřed a pobíjejte bestie. Vyhýbejte se střelám
z věí, tak dojdete a k vstupní bráně, kterou projděte. Pokračujte
stále dopředu, likvidujte rarachy a ohnivé potvory, stoupejte pomocí procházení
dalích bran stále vý, prohledávejte mrtvoly, mají u sebe klíče od dalích
sigilských bran. Zde se zabloudit nedá, směr dalího postupu vám ukazuje
ohnivý sloupec, take stále jděte vý, a dojdete k sigilskému
kameni, který zlikvidujte, tak jste zničili Ohnivou bránu a ocitnete se i s kapitánem
Burdou nazpět u Stájí u Divokého koně, kde vám kapitán poděkuje, e
jste ho a jeho lidi naučili likvidovat ohnivé brány, take s případnými
dalími si ji dokáou poradit sami. Rozlučte se a přes mapu se vydejte
zpět do Chrámu vládce oblak, kde si promluvte
si znovu s Martinem. Tak se od něj dozvíte, e z knihy vyčetl dalí
pokyny a rady, zjistil tak, e bude potřebovat dalí nutnou sloku, kterou
je svatá krev, take kdo by mu ji asi opatřil, ne-li vy. Jedná se o
krev Tibera Septima, který byl prvním vladařem z rodu Septimů. Jděte
za Jaufferem, od něj se dozvíte historku, okolo Talose Tibera Septima, který
po krvavém boji na Sancre Tor daroval svoji vlastní zakrvavenou výzbroj jeho
věrným vojákům Blades. Tito tedy vystavěli kolem kyrysu v katakombách
chrám, z kterého se později stalo poutní místo. Netrvalo to vak
dlouho a toto svaté místo se stalo trnem v oku nečistým silám, které
se ho zmocnily. Ti nejvěrnějí ze zmíněné armády Blades zde tak nalezli
vlastní smrt, jednalo se o zbrojnoe jmény Waldemar, Rielius, Casanr a Alain.
Take vyjděte ven a na mapě se vám objevil nový cíl cesty, tedy Sancre
Tor. Nyní si ale jděte promluvit s Jaufferem, dozvíte se, e má obavy
o bezpečnost Brumy. Take se puste nejdříve do plnění tohoto úkolu od
Jauffera. Ten se toti velice oprávněně obává o bezpečí Brumy.
U vech velkých měst celého Impéria se nyní objevily Brány do Oblivionu,
co jak víte u dobře sami jsou Ohnivé brány. Jsou to stejné nebezpečné
průchozí brány do Oblivionu, jakou jste ji zlikvidovali ve Kwatchi a druhou
společně s kapitánem Burdou a jeho vojáky. Musíte tedy obejít postupně
vechna Impéria a získat pro Jauferra spojence na obranu města. Je tedy nutné
poádat vládce jednotlivých měst o pomoc, ale abyste docílili jejich
souhlasu, je nejdříve nutné uzavřít ve vech městech nově vzniklé Ohnivé
brány a tak jim ulehčit práci s obranou jejich měst. V kadém městě,
tedy v Anvilu, Bravilu, Cheydinhalu, Chorrolu, Leyawiinu
a Skingradu budete muset nejdřív navtívit místního hraběte
či hraběnku a poádat o pomoc v obraně Brumy.
Jejich odpověď je vdy stejná, zavřete bránu a nae spojenectví je vae.
Vdy nejdříve poádejte o pomoc pro Brumu hlavu města, poté jděte
zlikvidovat Ohnivou bránu. Popisovat jak si počínat po vstupu do Ohnivých
bran vám nebudu, je to vdy stejné a na jedno brdo. Probíjejte se vdy a
nahoru, kde musíte sebrat kámen Sigil Keep a tak bránu zlikvidovat, poté to
jít oznámit příslunému vládci města, tak vám přislíbí pomoc.
Anvil
Hrad se nachází na ostrově jině od města. Hraběnku Millonu Umbranox
naleznete v Great Hall od 8:00 do 16:00 a od 20:00, do půlnoci potom se krmí v
jídelně. Bránu, kterou musíte nejdřív uzavřít známým způsobem, se
nachází na kopci severozápadně od městské brány.
Bravil
Hrad najdete jihovýchodně od městské brány. Hrabě Regulus Terentius je
v Great Hall od 8:00 do 16:00 a je sice poněkud natvrdlejí, budi mu vak
připsáno ke cti, e vám do vaich slueb svěří Vieru Lerus, hrdinku na
patnáctém levelu. Ohnivá brána do Oblivionu se nachází severozápadně od
městské brány.
Chorrol
Hrad najdete severovýchodně od městské brány. Hraběnaku Arriana Valga
naleznete větinou v Great Hall, ale mnohem častěji pak na veřejných
prostranstvích, zejména v Chappel of Stendarr a Oak and Crosier Tavern, samotná
brána se nachází jiněji od městské brány.
Leyawjjn
Hrad najdete na západním konci města. Hrabě Marius Caro úřaduje v
County Hall od 8:00 do 16:00 hodin a večeří zde od 20:00 do 23:00 hodin, brána
se nachází severovýchodně od města.
Skingrad
Zde je to poněkud více sloitějí, nebo hrabě Janus Hassildor je
zalezlý v Lord´s Manor a jedna
ze dvou moností, jak se k němu dostat, je pouít paklíč. Druhá monost,
jak ho navtívit, je pouít prostředníka. Janus Hassildor má dva mluvčí,
pouze přes ně komunikuje s veřejností. Jsou jimi argonianka Hal- Liurz a
imperiál Mercator Hosidus, musíte se jim ale zmínit o pomoc Brumě, dovolí vám
potom hraběte navtívit. Následujte mluvčího do Hassildorovi komnaty a promluvte
s hrabětem. Brána je dolů z kopce východně od hradu, potom dále
vpravo přes most u velikého kamene.
Cheydinhal
Opět si normálně promluvíte s hrabětem Andel Indarysem, který vám označí
na mapě lokaci dalí brány. Jediný rozdíl při zavírání brány je ten,
e narazíte na syna hraběte, Farwila. Je to dobrodruh poněkud mdlého rozumu
a nerozváně se vydá zlikvidovat bránu sám. Jděte tam tedy za ním, snate
se ho chránit před smrtí, je to sice obtíné, ale povedlo se mi to. V případě,
e ho uchráníte, budete odměněni hrabětem zbraní a vynikajícím
amuletem. Pokud ho ale zabijí, potom mu seberte jeho pečetní prsten a doneste
ho hraběti, jinak s vámi nebude chtít mluvit. Zavřeli jste tedy brány
u vech, nyní ji samozřejmě spojeneckých měst a získali tak jejich slib
pro moc Brumě. Dříve, ne se vydáte na cestu pro svatou krev, udělejte si malou
odbočku. Jistě jste ji získali desátý level, pokud ne, musíte tento úkol
nechat na pozdějí dobu, kdy získáte potřebné vlastnosti, povyující vás
do tohoto levelu, jinak by se s vámi bohyně nebavila. Jistě vás u
nebaví stále shánět klíče a paklíče, vydejte se tudí vyhledat věčný,
tedy nezničitelný paklíč.
Artefakt Eye
Přeneste se tedy
přes mapu do Leywjjnu a pěky po zlaté cestě se vydejte na sever, tak dojděte
do svatyně bohyně Noctural, se kterou si promluvte. Od ní se dozvíte, e ji
dva zloději jménem Bejeen a Weamb-Na ukradli artefakt Eye (oko), poaduje
tedy od vás, samozřejmě za odměnu, abyste jí ten ukradený artefakt nali
a přinesli. Vrate se tedy přes mapu do Leywjjnu, prohledávejte měst, kde
se zeptejte některého mue na artefakt Eye, nebudete sice vědět, o co jde,
ale pokud proberete s ním vechny dialogy, potom se dozvíte dvě jména,
Bejeen a Weamb-Na. Take obejděte vechny domy a a naleznete ten, kde bydlí
Bejeen a Weamb-Na, vstupte dovnitř. Promluvte si s oběma výtečníky,
ale budou z vás dělat blbce, prý o ničem nevědí. Vyjděte tedy ven na
ulici, vrate se zpět, zůstaňte v předsíni tak, aby vás neviděli a
vyslechněte si jejich rozhovor, tak se dozvíte, kam Eye ukryli a na mapě se vám
objeví nová lokace, jeskyně Tidewater Cave. Vyjděte tedy ven a přes mapu se
tam přeneste a vstupte dovnitř. Jeskyni hlídají Trollové a medvědi, které
budete muset porazit, v jeskyni zahněte na první křiovatce doleva a na
druhé opět doleva. Pod vodou pak doplavte k artefaktu a seberte jej (obr.6),
stejnou cestou se vracejte zpět a projděte ven před jeskyni, odkud se přes
mapu přeneste k bohyni Noctural. Předejte ji artefakt a vyslechněte si její
povídání, nakonec vám předá kýenou odměnu, je jí vámi vytouený věčný,
tedy nezničitelný paklíč a nyní máte se vemi dveřmi vystaráno, take
teď se tedy můete vydat pro svatou krev, tam jste jetě nebyli, take se
přeneste přes mapu na nejblií cíl u Sancre Tor a odtud se vydejte pěky
ke zbořeniti chrámu.
Blood
of the Divines
Zde narazíte na
vojáky nečistých sil, kteří hlídají vstup do katakomb, vechny
zlikvidujte a poté dřevěnými dveřmi vstupte do katakomb. Katakomby jsou ale
rozlehlé bluditě, které budete muset řádně prohledat. Likvidovat budete
muset nejen Truchlivé stíny, ale hlavně musíte nalézt čtyři kostlivce, ze
kterých se staly Zombie. Nebudu vám zde podrobně popisovat cestu, není těké
najít tyto mrtvé-ivé, vámi hledané brnění je na konci jeskyní, tedy
katakomb. Pokud byste ho chtěli sebrat, zabrání vám v tom kouzelná
magická clona. Take nejdříve kromě mátoh musíte zabít vechny čtyři
zakleté kostlivce, jimi jsou ji zmínění zbrojnoi Waldemar, Rielius,
Casanr a Alain, tak je osvobodíte z prokletí a sami odjedou ke vchodu, na
jeho konci leí na kamenném podstavci výzbroj Talose Tibera. Se vemi si
postupně promluvte, tak se dozvíte, e Septimův bývalý nejvyí
battlemage Zurin Arctus alias Underking se rozhodl císaři pomstít a tak znesvětil
toto místo. Zaklel proto tyto čtyři z Blades do kostlivců a přikázal jim
bránit vstup do srdce chrámu, aby tam nikdo nemohl vzdávat zesnulému císaři
hold. Underking je ji dlouho po smrti, jeho prokletí vak přetrvalo dodnes,
Blades byli a doposud v jeho moci, ne jste tyto uboáky osvobodili a tito
ji dojdou konečně věčného klidu. Nyní tedy, zbaveni jejich otrockého převtělení,
vám ji sami společně otevřou magickou bariéru, seberte
z podstavce výzbroj Talose Tibera a vyjděte z katakomb stejnou
cestou ven, odtam se vydejte přes mapu zpět do Chrámu vládce oblak, kde předejte
tuto výzbroj Martinovi. Bude nesmírně potěen, z výzbroje si vezme poadovanou
krev a dozvíte se od něj, jak pokračuje jeho vědecké bádání a hned
dostanete dalí úkol, najít Velký miscarcandský
kámen.
Miscarcand-Great
Welkynd Stone
Tento předmět je třetím artefaktem ze čtyř, které jsou zapotřebí k
otevření portálu do Camoranova Ráje. Byl objeven v hlavním městě Ayleidů-
Myscarcandu. Tento úkol je snad
doposud ze vech, které jste ji podstoupili, nejlehčí. Vydejte se tedy na
nově objevený cíl cesty do lokace Morimath,
kde tedy najděte a seberte Veliký welkyndský kámen. Bylo by zřejmě noením
dříví do lesa a podceňováním inteligence hráčů, kdybych vám popisovala
cestu krok za krokem. Řeknu vám tedy jen tolik, e je nutné prostory
prohledat, je zde plno welkyndských kamenů, ale jenom ten jeden, který hledáte,
je ten Veliký. e jste u něj, to poznáte lehce, je nutné aktivovat tlačítko
a vyzvednout tak elezný ko, který jej chrání. Trochu vás sice mohou před
návratem zdret zdejí krutý podzemní vládce se svými přisluhovači,
tedy kostlivci a Zombiemi, vypořádat se s nimi by pro vás ale nemělo být
větím problémem. Poté, co tedy Veliký kámen naleznete a seberete, vrate
se zpět na volné prostranství a přes mapu se vydejte do Chrámu vládce
oblak, kde si promluvte s Martinem a Veliký kámen mu předejte.
Defense of Bruma
Martin se vám přizná, e jetě doposud nezná čtvrtý potřebný
artefakt. Jakmile se navrátíte zpátky k Martinovi, sdělí vám hodně smělý
plán. Je třeba přimět nepřítele k otevření Veliké brány u města,
vniknout dovnitř a sebrat pečetní kámen. Tento je toti posledním
artefaktem nutným a potřebným k otevření portálu do ráje Mankara Camorana.
Jakmile tudí skončíte rozhovor na toto téma, Martin se vydá do Brumy,
kam ho následujte společně s Jauffrem
a Baurusem. Cestou vás bude Martin seznamovat s taktikou v nadcházejícím
boji, dobře ho tudí poslouchejte. Víte ji velice dobře ze zápisků Rumy
Camoran z Jearlina domu, e vá protivník musí nejprve otevřít tři mení
brány, aby teprve potom mohl otevřít Bránu velkou, takovou z ní můe
takovou z ní můe vyjet obléhací stroj, který by byl dokonalou a totální
zkázou Brumy. Sledujte
tedy pěky Martina, Jauffera a Baurese, tak dojdete vichni společně do města
a odtud potom do a do chrámu. Teď ale musíte v Brumě
najít její hraběnku, Narinu Carvain a poádat ji o schůzku s Martinem. Je
velice pravděpodobné, e budete velice překvapeni novým vzhledem města.
Teprve nyní je patrné splnění vaeho předchozího úkolu, město se změnilo
v obrovské vojenské leení, nalézají se zde teď zde různí zbrojnoi
s okolních měst, kde jste uzavřeli Ohnivé brány a získali od vládců
měst příslib pomoci, jak se nyní můete tudí přesvědčit sami, slib
daný vám splnili. Zde si promluvte znovu s Martinem, pole vás za hraběnkou
Narinou Carvain a bude chtít, abyste mu ji sem přivedli. Vydejte se tedy za ní
do jejího hradu, tedy na hrad v Great Hall, čas její audience ji znáte,
proberte s ní vechny monosti dialogů, tak se vydá za Martinem i se
svými stráci. Drte se jí v patách, tak vichni společně dojdete
za Martinem zpět do chrámu, kde si hraběnka Narina Carvain sama pohovoří s
Martinem. Jakmile rozhovor skončí, promluvte si s hraběnkou i vy, můete
si vybrat ze dvou jejich nabídek. Buďto jste ji připraveni bojovat, pak
odpovězte e chcete zahájit bitvu, nebo můete jetě bitvu odloit, já
se rozhodla pro boj. Jakmile tedy dáte hraběnce Carvain znamení, e jste připraveni,
čeká vás krutá rozhodující bitva. Zde si raději hru ulote, nebo je to
pro dalí průběh hry nesmírně důleité. Daedři se po chvíli začnou
rojit brány ven, taktika je v nastalé řei velice omezená. Snate se stále
dret poblí Martina, který se v čele vojsk bije a rve s Daedry jako
smyslu zbavený. Nesnate se vyhrát válku sami, přebíhejte raději sem a
tam podle toho, kde je vás co nejvíce zapotřebí a chraňte hlavně vechny
stěejní postavy. Nepobíjejte Daedry příli blízko u bran, čím blíe
k nim budete, tím více dalích Daederů z nich bude na vás útočit.
Jakmile se objeví první Ohnivá brána a začnou z ní vybíhat bestie,
rychle je pomáhejte likvidovat. Chraňte v boji nejen sebe a Martina,
pokud by ten toti v boji padl, hra končí, ale i Bauruse a Jauffreho,
nebo jestlie by oni padli, potom vám budou velice citelně chybět při plnění
úkolů v následujících Questech. Po chvíli se ukáe druhá Ohnivá
brána, pokračujte v boji, tak se ukáe třetí Ohnivá brána a po chvíli
pak Velká Ohnivá brána pro vstup do Oblivionu, tou rychle projděte. Poté co
vstoupíte touto branou dovnitř, spatříte Daedry, jak tlačí k bráně
těký obléhací stroj, který se přes bránu snaí dotlačit do města,
pokud by se jim to podařilo, v tu ránu byste skončili. Nyní máte tedy
zhruba patnáct minut na to, abyste tomu zabránili. Musíte tedy jednat rychle,
abyste tomu včas zabránili, jistě jste uhodli ji sami, e tuto ohnivou bránu
budete muset vám ji známým způsobem zničit, jene tady to bude poněkud
sloitějí. Nezdrujte se tudí bojováním s nepříteli, pokud to
není nevyhnutelné, vá čas je drahý. Utíkejte tudí k první východní
věe, vstupte dovnitř a vyběhněte a nahoru, po mostě pokračujte na
sever. V kterékoliv dalí věi potom pouijte výtah, který vás
zaveze do sklepa, odtud projděte ven dveřmi na severu, nyní ji spatříte
Citadelu a obě její poboční věičky. Vydejte se tudí po mostě k Citadele,
vejděte do věe na východě, nyní se musíte dostat do jeskyně The
Smoke and Scorch, která pod zemí spojuje obě z bočních věí.
Tady je vaím úkolem dostat se na vrchol kadé této věe a tak aktivovat
spínače, pokud tak učiníte, zpřístupní se vám vchod do Citadely, take
se tam vydejte. Zde u se jedná o standardní postup, který vám snad nemusím
popisovat, zlikvidovali jste ji takové mnoství Ohnivých bran, e to u
bude zcela rutinní záleitost. Poté co se probojujete a k Sigilskému
kameni, tento seberte a pokud jste to stihli včas, potom zničíte nebezpečný
obléhací stroj a ocitnete mezi vítěznými vojáky s Martinem včele.
Pokud mezi jásajícími vítězi nemáte Jaufera a Bauruse, potom se raději
vrate k poslednímu uloení a začněte ve znova, posledně jmenovaní
by vám skutečně hodně chyběli při plnění dalích Questů. Nyní následujte
Martina a zbylé bojovníky do Chrámu vládce oblak, můete se tam přenést
přes mapu, tak se setkáte se vemi v síni chrámu. Zde předejte
Martinovi Sigilské kameny, tak vám otevře přímo v sále Ohnivou bránu,
poučí vás o vaich dalích úkolech, nyní tedy můete do brány
vstoupit.
Paradise
Hned po vstupu do ráje k vám promluví hlas Mankara, dozvíte se kupu
nesmyslů a výhrůek, nakonec vám sdělí, e vás u velice netrpělivě
očekává ve svém sídle na Carac
Agailor, co znamená na svém trůnu. Hned na začátku berte na vědomí,
e v této lokaci vám nefunguje mapa, no alespoň máte k dispozici
kompas. Tento Ráj má tvar nálevky, tedy trychtýře, take podle kompasu
postupujte neustále na východ. Po chvíli tak narazíte na dva kultisty Mythic
Dawn, kteří zemřeli v Camoranových slubách a kteří teď, téměř
beznadějně, čekají na návrat do Tamrielu, samozřejmě e pod vedením
proradného vládce Mehrunese Dagona. Dozvíte se od nich, e jsou teď v Ráji
sice nesmrtelní, ale současný jejich ivot, i přes překrásné prostředí,
ve kterém tady ijí, je nesnesitelnými mukami. Znovu a znovu se stávají
potravou pro kruté bestie Deadry, poté co jsou jimi seráni, znovu obivnou
a tento nekonečný kolotoč se neustále opakuje. Věděli by sice, jak se
zbavit tohoto prokletí, dostat se do Forbidden Grotto, ale tam poutí krutovládce
Mankar Camoran pouze jen své vyvolené a to jetě ne vechny a navíc v poutech
Bands Of The Chosen. Na mostě, který vede ke dveřím do Flooded
Grotto narazíte na Dremoru jménem Kathuteta, od které se dozvíte, e
jestlie se chcete dostat do Forbidden
Grotto, musíte ji buďto zabít, nebo pro ní vykonat slubu, co
znamená, e vaím úkolem bude nyní osvobodit Anexese, který
je vězněný v Ascended Immortals, co je severozápadě od Lair Of Anexes. Vchod do jeho doupěte je ale zavalený obrovským
balvanem, lze jej odvalit pouze tak, e zaktivujete vechna polena a poté i
samotný balvan. Poté co toto uskutečníte, vydejte se do Flooded Grotto, kde vyhledejte Kathuteta, kterýto vám nasadí
pouta Bands Of The Ghosen, ale zároveň vám sdělí, přes jeho bratra Ortheho
stejně neprojdete. Nemusíte tento úkol plnit, stačí Kathuteta jen zabít,
ostatně sám vám tuto monost jako první alternativu nabídl před chvíli sám,
jen berte na vědomí, e je vdycky, a jste na jakémkoliv levelu, minimálně
o pět levelů vý, ne vy, take zlikvidovat ho chce od vás velice dobře
takticky vedený souboj. Pokud se tedy raději rozhodnete splnit úkol, vydejte
se do Lair of Anexe, kde po odvalení balvanu, jak jsem se ji zmínila výe,
budete putěni dál. Nasaďte si tedy rukavice a pokračujte stále dopředu,
zde se skutečně zabloudit nedá, po chvíli narazíte na kajícího se
Eldamila, který má na svědomí několik vyloeně zlých skutků, má prsty
ve vradě císaře a byl to on, který otevřel Ohnivou bránu ve Kwatchi a
který vás osvobodí z pout a pokud budete chtít, co záleí jen na vás
samotných, bude vás nyní nadále doprovázet. Po vlastí smrti a získání
nesmrtelnosti v Ráji sám potom přiel na to, e jeho skutky byly podlé
a zavreníhodné a nyní vám tudí nabízí pomoc, kterou samozřejmě přijměte.
Proberte s ním vechny nabídky dialogů a dozvíte se, jak postupovat dále.
Jděte tedy k Dremoře Orthe, nastupte si do klece a po nějaké chvíli
budete převezeni přes hlubokou propast na druhou stranu. Na první křiovatce
odbočte doprava, pokračujte dále vpřed. Poté, co vyjdete z jeskyně,
je to u k Camoranovi jen kam byste kamenem dohodili, před chrámem narazíte
ne jeho syna a dceru, kteří vás ubezpečí, e jste ji Camoranem netrpělivě
očekáváni. Vstupte do jeho paláce, promluvte si s vůdcem Sekty a na
oplátku ho zlikvidujte. Nyní vás čeká těký úkol, Mankar Camoran má
permanentní Reflection, Absorption a Demage Reflection, kouzla a čáry tady příli
nepomohou, take pouívejte jen sečné studené zbraně,
inventáři byste nyní měli mít Deadřin palcát, ten na něj platí
nejvíce. Počítejte také s tím, e mu jeho potomci rychle přispěchají
na pomoc, take musíte skolit vechny tři a nějakou tu bestii jetě navíc.
Z mrtvoly Camorana seberte Amulet of the Chosen, rychle vyběhněte ven,
nebo celý palác se počíná rozpadat a bořit, tak a nezůstanete navdy
pohřbeni v jeho ruinách. Take nyní máte ve vaem inventáři Amulet
of the Chosen, proto se automaticky přenesete zpět do Chrámu vládce oblak,
kde Amulet of the Chosen předejte Martinovi.
Light the Dragon fires
Od Martina se nyní dozvíte, e právě
teď nastal čas k zapálení Dragonfires v Temple Of The One, tedy Dračích
ohňů a posílit tak bariéru mezi Tamrielem a Oblivionem. Proberte s Martinem
vechny alternativy dialogů a poté ho vyzvěte k následování. Vyjděte
ven a přes mapu se vydejte do Imperial City, do Palace Distrikt, Martin,
Jauffer a Baurus se tam tak automaticky ocitnou společně s vámi. Nyní
tedy vstupte do Elder Council Chambers, místnosti, kde zasedá Rada Starích
a promluvte si s kancléřem Ocatem, který vám sdělí ve o jednání této
Rady starích, která na svém posledním zasedání projednávala případné
Martinovy nároky na jmenování císařem. Ne vám vak stačí vechno
dopovědět, dostaví se posel se zprávou o nenadálém útoku na hlavní město.
Ve vech částech města se otevřely Ohnivé brány, kterými do města
pronikají Daedři, take to opět bude ve na vás. Nyní se tudí budete
muset dostat se skupinkou vaich bojovníků, v ní budou i Baurus,
Jauffre, hlava Rady starích Ocato a samozřejmě i Martin do Temple Of The
One, kde spatříte otevřené brány a z nich se rojící Daedry. Musíte
se dostat ke dveřím chrámu, ale je nutné ochránit Martina, nesmí být
zabit. Ostatní bestie nechejte na pospas vaí druině, Martina vyzvěte k následování
a společně jděte ke dveřím chrámu, které vak hlídá sám obrovský
Mehrunes Dagon s pádnou sekerou v prackách. Toto monstrum ale nejde
zabít, lze ho jen na chvíli omráčit, take jej přetáhněte tou vaí
nejtěí sečnou zbraní přes kebuli a jakmile se sesuje k zemi, dejte
Martinovi příkaz k následování a projděte rychle i s ním dveřmi
dovnitř chrámu. Zde si promluvte s Martinem, dozvíte se od něj, e jej
čeká poslední úkol, který za něj nikdo udělat nemůe, zkrátka a dobře
sám obětuje svůj ivot, aby zajistil dalí trvalou bezpečnou existenci
Oblivionu (obr.7). Pouije toti vechny
své artefakty, včetně vlastní krve k proměně ve Zlatého Ohnivého
Draka a v této podobě usmrtí veliké nebezpečí pro Oblivion, tedy
nebezpečného Dagona, sám ale v této podobě Zaltého Ohnivého Draka
zahyne. Poté co Martin tímto statečným činem usmrtí krutého Dagona, spustí
se závěrečná animace, kterou si zasloueně shlédněte. Po jejím skončení
ale hra definitivně nekončí, tak jak tomu bývá zvykem u ostatních her, přiběhne
k vám Ocato, proberte s ním vechny nabídky rozhovorů, tak se
dozvíte, e jste byli jmenováni Champion of Cyrrodil, tedy císařským ampiónem
a obdríte za odměnu to nejlepí brnění. Tím tedy končí hlavní příběhová
linie, sice velice podivně, dalo by se říci e i smutně, ale co naplat, i v ivotě
nekončí ve happyendem a stává se často, e hlavní hrdina poloí
svůj ivot pro blaho celé společnosti. Pro vás hra vak zdaleka nekončí,
můete vyjít z města ven, procházet se po celém Oblivionu, promlouvat
s představiteli měst a s ostatními osobami a plnit mnohé dalí
úkoly, tedy Questy, ke kterým jste se při hraní přímé linie nedostali. Nečeká
u na vás ádné otevírání a zavírání bran, jen jednoduché úkoly,
které se dají zvládnout takříkajíc levou rukou. V tom vám u
ale radit nebudu, jste ji zkuenými harcovníky a dokáete si určitě
poradit sami, navíc vak, co je důleité, jste absolvovali celou hlavní
příběhovou linii, tedy povinné Questy bezezbytku a dopídili jste se tak a
na samý konec tohoto příběhu.
Návod je napsán pro stránky Abeceda
her.
|