Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - ve co potřebujete pro hry
Space Rangers
Děj se odehrává v daleké budoucnosti. Okolo roku 3000 ji lidstvo překonalo technologii mezihvězdných letů a dostalo se do styku s dalími čtyřmi vyvinutými civilizacemi naí galaxie: Maloky, Pelengy, Fayeany a Gaaliany. Jejich vztahy nebyly právě kladné, ale přesto byl nalezen způsob, jak spolu vycházet a vykonávat společná rozhodnutí galaktické rady.
Ale náhle se objevuje nová rasa z neznámé oblasti galaxie a bez jednání začne systematické zabírání systémů Pěti ras. Vetřelci se nazývají Klissané. Krvavá válka Pěti ras společenství proti vetřelcům vypukne. Klissané vak získávají převahu a vítězí, nakonec se Společenství rozhodne zapojit do boje rangery, kteří jediní jsou schopni dostat se k Machpelle, mateřské lodi Klissanů, a zničit ji.
A tak se ná hrdina spolu s ostatními dobrovolníky dostává do tohoto světa a stává se rangerem. Získává loď, vybavení, část galaktické mapy a musí plnit mise, je vedou k osvobození obsazených planet. Aby se stal silným, nesmí bojovat pouze s Klissany, ale musí také obchodovat, plnit úkoly vlád různých světů, bojovat s piráty, získávat odměny, vylepovat své základní dovednosti a vylepovat svou loď, kdykoliv je to moné.
Toto ve se děje v interakci s okolním prostředím. Hráč si bude muset zvolit svou cestu k vítězství. Můe ít ivot jako pravý bojovník, pirát nebo obchodník. Vechny jeho činy budou posuzovány planetárními vládami a kapitány jiných lodí. Vichni kapitáni lodí mají vlastní pohled na to, co se kolem děje. Nejenom e létají, ale ijí tady také svůj ivot. Rozhodují se, co koupit a kde to prodat, upravují své lodě - naprosto stejně jako hráč. Piráti přepadají ostatní, vojenské lodě brání domovské systémy, komerční lodě obchodují a rangeři dělají tohle vechno - a navíc jetě bojují s Klissany. Ale nezapomeňte, ve závisí na charakteru osobnosti, take rangeři mohou být piráty i obchodníky.
Některé události v herním světě se dějí stále. Černé díry se otevírají, ceny stoupají nahoru a zase klesají, na planetách dochází k nepokojům, některé systémy jsou osvobozeny od Klissanů silami Společenství, jiné jsou ve stejnou dobu obsazeny nepřítelem. Část těchto událostí se dozvíte z planetárního zpravodajství a dokonce i od lodí, které prolétají kolem.
Na samém konci hry na hráče čekají různá vyústění děje. Je moné najít mateřskou loď Klissanů, pronásledovat ji do subprostoru a zničit v bitvě v reálném čase. Ale je moné také jiné řeení. Hráč, který spolupracuje s vědci, můe získat mentální komunikátor. Pak ho čeká jiné zakončení. Bude moci komunikovat s Machpellou a zjistí pravdu o Klissanech. Tato znalost umoňuje hráči vybrat si konec podle svého. Hlavní věcí vak vdy je nenechat Klissany zvítězit!
Zvlátní vlastnosti hry:
- "Vesmírní kovbojové" (VK) je unikátní kombinace adventury, hry v hlavní roli, taktiky a strategie s akcí, je se odehrává ve vesmíru. ádná podobná neexistuje!
- Vesmír VK je velký a světy nacházející se uvnitř samy ijí a vyvíjejí se. V tomto světě existuje více jak 50 hvězdných systémů s více jak 200 planetami a vesmírnými stanicemi, je jsou obydleny myslícími tvory. Také se zde vyskytuje mnoho jiných vesmírných objektů, se kterými můe hráč během hry interagovat.
- Ve VK se můe hráč setkat s více jak stovkou lodí, je jsou ovládány počítačovými piloty. Lodě mohou být civilní, vojenské, pirátské a klissanské. Je zde více jak 50 dalích rangerů, se kterými musí hráč soutěit, aby dokončil hlavní úkol - osvobodil galaxii od Klissanů.
- Hráč si můe zvolit jednu z pěti galaktických ras a hrát za ni a vyuít jejích výjimečných dovedností tak, aby dosáhl svých cílů.
- Hra můe skončit různě. Hráč vědec můe získat mentální komunikátor, promluvit si s Machpellou a přesvědčit ji, aby opustila galaxii v míru. Hráč bojovník můe Machpellu porazit v závěrečné bitvě.
- Hráč můe ít ve světě VK a dělat si, co chce! Můe plnit mise nebo obchodovat, bojovat nebo se stát pirátem.
- Někteří hráči ocení systém pilotních hodností, jiní se budou snait získat více bodů za osvobození hvězdných systémů od Klissanů a za sběr protoplasmy. Čím více bodů hráč nasbírá, tím větí je ance na vylepení pilotových dovedností.
- Unikátní systém rozhovoru umoňuje lodím komunikovat navzájem: mohou si podávat zprávy o obchodních výhodách, poadovat peníze, ádat o pomoc nebo navrhovat spojenectví.
- Početné standardní vybavení a artefakty umoňují hráči mít na palubě různou výbavu.
- Hráč můe pouít 15 zbraní a jejich úprav při taktických a arkádových bitvách.
- Je zde více jak 20 vzruujících dobrodruství - jednoduchá i sloitá. Jejich vyřeení je skutečnou lahůdkou a hráč získá důleité artefakty.
- Více jak 15 zajímavých melodií vytváří specifickou atmosféru hry.
- A mnohem, mnohem více...
Ve hře jsou 4 úrovně obtínosti:
- Snadná - rangeři při této obtínosti větinou vítězí, protoe arkádoví nepřátelé jsou slabí a rangeři dostávají za úkoly hodně peněz.
- Normální - rangeři bojují s Klissany za rovnocenných podmínek a extra bonusy nejsou udělovány.
- Těká - rangeři dostávají nejtěí úkoly a Klissané téměř vdy vítězí. Nepřátelé v arkádových bitvách jsou silní.
- Noční můra - rangeři dostávají za úkoly málo peněz, časové limity jsou náročné, Klissané aktivně bojují, nepřátelé v arkádách jsou velice silní. Tato úroveň je určena výlučně pro rangery experty.
Klávesové zkratky v systémovém menu:
Systémové menu zobrazuje pět tlačítek (v závorkách jsou odpovídající klávesy):
- Pokračovat ([Esc]) - pro uzavření systémového menu a návrat do hry.
- Uloit ([F2]) - pro uloení současné hry.
- Nahrát ([F3]) - chcete-li nahrát uloenou hru.
- Nastavení ([C]) - chcete-li změnit nastavení hry.
- Konec ([E]) - chcete-li ukončit současnou hru a přejít na hlavní obrazovku.
Konec kola:
"Konec kola" je hlavní tlačítko hry. Po stisknutí tohoto tlačítka začne loď plnit vae příkazy ("letět, "přistát", "střelba" apod.). Můe to v závislosti na příkazech trvat jeden i více dní. Kdy si například hráč přeje vykonat několikadenní let, pak stisknutím tlačítka "Konec kola" dojde k uplynutí několika dní. Hráč ale můe let kdykoliv přeruit.
Chcete-li zastavit několikadenní let:
Stiskněte tlačítko "Konec kola" nebo tlačítko Vesmír jetě jednou.
Poznámka. Příkazy ve hře jsou zadávány dopředu, take loď se nezastaví na konci dne, ale na začátku dne dalího.
Chcete-li vykonat několikadenní let s denními zastávkami:
Při stisknutí tlačítka "Konec kola" (nebo Vesmíru) musíte zároveň podret tlačítko Shift.
Poznámka. Kdy jste na planetě, neměli byste mačkat tlačítko "Konec kola", pokud neočekáváte změnu v cenách nebo vládní úkol.
Loď (S)
V tomto okně můe hráč vidět rangera a jeho loď. V horní části obrazovky jsou základní charakteristiky: ochrana, volné místo, váha a rychlost. V levé části obrazovky vidíme trup lodi, vybavení a zbraně nainstalované ve zvlátních políčkách a dále předměty. V pravé části okna pilotovo jméno, obrázek, charakter, pilotovu hodnost, odměny, rangerské body a dovednosti .
Poznámka. Ne vechna políčka jsou zobrazena na počátku hry. Po získání nestandardního vybavení (artefaktů) uvidí hráč na obrazovce dalí políčka.
Předměty je mono umístit do políček a zase je vyjmout. Kdy jste na planetě, můete je prodat nebo nechat opravit, kdy jste ve vesmíru, můete se jich zbavit tak, e je vyhodíte.
Poznámka! Vybavení bude správně pracovat, pokud je nainstalováno do odpovídajících políček. Motor by se měl nacházet v políčku pro motor, skener by měl být v políčku pro skener a zbraně by měly být v políčku pro zbraně. Vybavení a zbraně na palubě nejsou funkční, dokud nejsou nainstalovány!
Chcete-li instalovat předmět do políčka z paluby :
- Chcete-li sebrat předmět, klikněte na něj myí. Ukazatel myi bude vypadat jako ruka, je drí předmět, a políčko, do kterého je moné předmět nainstalovat, bude osvětleno.
- Klikněte na osvětlené políčko, abyste předmět umístili.
Chcete-li předmět prodat nebo opravit:
- Kdy jste na planetě a chcete předmět sebrat, měli byste na něj kliknout. Ukazatel myi se změní na ruku drící předmět a namísto panelu pilotových dovedností se objeví následující tlačítka: " Prodat" nebo " Opravit" a cena za operaci.
- Stiskněte tlačítka "Prodat" nebo "Opravit".
Poznámka. Pokud není předmět pokozen, tlačítko "Opravit" se na panelu neobjeví.
Chcete-li se předmětu zbavit:
- Kdy jste na planetě a chcete předmět sebrat, měli byste na něj kliknout. Ukazatel myi se změní na ruku drící předmět a namísto panelu pilotových dovedností se objeví následující tlačítko: "Odhodit".
- Stiskněte tlačítko "Odhodit".
Poznámka. Pamatujte, e kdy odhodíte motor nebo palivovou nádr, loď nepoletí. Pokud odhodíte nákladní jeřáb, nebudete moci sbírat předměty.
Při umístění ukazatele na kteroukoliv poloku se obvykle objeví okno s krátkým popisem. Můete si přečíst technickou dokumentaci jakéhokoliv vybavení nebo předmětu na palubě. Také můete zjistit, kolik bodů jetě potřebujete k povýení na dalí hodnost pilota nebo úroveň dovednosti.
Chcete-li zjistit, kolik bodů potřebujete k povýení do vyí hodnosti pilota :
Přesuňte ukazatel na ikonu pilotovy hodnosti, je se nachází v pravé části obrazovky.
Poznámka. Nová hodnost vám není udělena automaticky. Musíte navtívit vojenskou základnu.
Chcete-li zjistit, kolik bodů jetě potřebujete pro zlepení dovedností :
Přesuňte ukazovatel na poadovanou ikonu dovednosti v pravém dolním okraji obrazovky.
Popis pilotových dovedností:
Přesnost
Dovednost přesnost, pokud je vyvinuta na 100 procent, umoňuje udělit zranění nepříteli na nejvyím stupni. Pokud například popis zbraně říká, e můe udělit zranění za 24-36 bodů, pak bude nepřátelská loď v bitvě s vaí lodí pokozena maximálně za 36 bodů.
Pohyblivost
Pilot se 100 procentní pohyblivostí utrpí nejméně zranění. Pokud je pohyblivost a přesnost obou pilotů na stejné úrovni, pak v aktivním dosahu zbraně dojde k udělení pouze občasných zranění.
Znalost vybavení
Pokud pilot vyvinul dovednost znalosti vybavení, pomůe to dvojnásobně sníit opotřebování vybavení a zbraní.
Obchodní dovednosti
Obchodní dovednosti umoňují pilotovi vyhnout se finančním ztrátám při prodeji pouitého vybavení
arm
Dovednost arm sniuje dvojnásobně negativní reakci ostatních na vae jednání a dvojnásobně zvyuje pozitivní reakci.
Vedení
Dovednost vedení umoňuje mít pod svým velením a 5 rangerů. Při zaměstnávání rangerů ale nezapomeňte, e pilot s vyí hodností nebude poslouchat rangera juniora.
Hodnocení rangerů (R)
Hodnocení rangerů je veřejně přístupné a je prováděno střediskem rangerů pro porovnání jejich úspěchů. Vichni registrovaní rangeři, jejich body a charakteristiky se v tomto hodnocení objeví. Rangeři dostávají body za boj s Klissany a za doručování protoplasmy do rangerských středisek. Při získání větího počtu bodů si můe ranger vylepit dovednosti. Čím je hodnocení nií, tím je nií jeho příspěvek ke společnému úkolu.
Existuje "tabule význačných rangerů" vech aktivit (obchodníci, bojovníci, piráti), která se nachází na spodku okna. Nejlepí rangeři, je bojují sKlissany, získávají extra body. Ale pokud někteří rangeři nedodávají protoplasmu nebo nestřílejí klissanské lodě po delí dobu, středisko rangerů informuje jednotlivé vlády a ty zhorí svůj vztah k nim.
Hodnocení je seřazeno podle bodů, ale můe být také seřazeno podle jména, rasy a hodnosti pilota, a to v sestupném nebo vzestupném pořadí.
Chcete-li setřídit hodnocení podle daného sloupce :
Klikněte na hlavičku sloupku.
Chcete-li setřídit hodnocení sestupně nebo vzestupně:
Klikněte na hlavičku sloupku jetě jednou.
Vláda (G)
Ve vládní budově se hráč setká s úředníkem, který zastupuje rasu dané planety. Hráč můe:
- získat vládní úkol;
- dozvědět se dobrou radu o obchodu;
- nakoupit mapy nejbliích hvězdných systémů;
- dát úplatek pro zlepení vztahů.
Mluvení s úředníkem je zobrazeno ve formě dialogu. Varianty hráčských odpovědí se nacházejí na spodku dialogového okna.
Rada. Pro zapamatování si informace ze současného okna můete kliknout na klip, který se nachází v pravém dolním rohu okna. Pak bude klip umístěn na navigační panel a vy můete otevřít okno, kdykoliv budete chtít, pouhým přetaením ukazatele myi poblí klipu.
Vládní mise
Vládní úkoly hrají ve hře důleitou roli, take je doporučeno je dokončovat. Hráč můe získat peníze, odměny, dobrý postoj rasy a cenné předměty. Je ale třeba mít na paměti, e pokud přeruíte smlouvu, nedostanete nic a postoj planety k vám se zhorí.
Rada. Před navolením úrovně obtínosti úkolu a doby splnění je dobré podívat se na galaktickou mapu, abyste zjistili, jak dlouho potrvá let k určené hvězdě. Nezapomeňte na nějaký ten čas navíc pro případ nepředvídaných událostí!
Hráč můe dokončit misi :
- pokud splní úkol;
- pokud sele;
- pokud ukončí misi.
Obchod s vybavením (E)
V obchodě s vybavením nalezneme vybavení a zbraně určené k prodeji. Kvalita zboí závisí na rase a technologické vyspělosti planety. Cena kadého předmětu závisí na jeho vlastnostech, velikosti a kvalitě. Čím je mení a čím je vyí kvalita, tím je předmět draí.
Poznámka! Gaalianské předměty jsou nejkvalitnějí, fayeanské se nacházejí na druhém místě. Lidské předměty mají průměrnou kvalitu, pelengské jsou jetě o něco horí. A konečně předměty Maloků jsou nejméně kvalitní. Velice často se pokazí a vyadují nepřetrité opravy. Jsou ale nejlevnějí, take jsou přesto často pouívány.
Kadý předmět v obchodě má svůj barevný čárkový kód ve formě dvou teček, které vyznačují jeho technologickou pokročilost. Pro vybavení je zavedeno 8 technologických úrovní a kadá z nich má svou barvu. Barevný pruh v horní části obchodu ukazuje celou paletu barev - od nejnií modré úrovně po nejvyí černou.
Chcete-li zjistit technologické vlastnosti vybraného vybavení:
Umístěte ukazatel na vybavení a objeví se okno s popisem.
Rada. Porovnat vybavení v obchodě s tím, je máte na palubě, můete v okně "Loď" (S).
Chcete-li nakoupit vybavení v obchodě:
Klikněte na něj levou myí.
Poznámka. Pořízení není moné, pokud nemáte dostatek peněz nebo pokud ji nemáte volné místo na lodi.
Pozor! Vybavení, které jste si zakoupili, se sice bude nacházet na palubě, ale chcete-li je pouít, musíte jej nainstalovat. Otevřete okno "Loď" (S) a vybavení nainstalujte.
Obchodní středisko (T)
Existuje osm skupin zboí, které můete nakoupit nebo prodat v obchodním středisku: potraviny, léky, vybavení, luxusní zboí, minerály, alkohol, zbraně a drogy.
V levé části obrazovky je vidět mnoství zboí na planetě a jeho ceny. V pravé části vidíme mnoství kadého předmětu na palubě a navrenou cenu při prodeji. Také je zobrazena původní cena předmětu.
Prodej předmětu je ziskový, pokud je číslo zelené, a jde o jistou ztrátu, pokud je číslo červené.
Pro hráčovo pohodlí se uprostřed obrazovky nacházejí vedle zboí hvězdy, které označují vhodnost prodeje nebo nákupu. Tento sytém je určen pro toho, kdo si nechce pamatovat ceny a chce učinit proces obchodování jednoduchým.
Chcete-li předmět koupit:
- Klikněte na panel vlevo od ikony předmětu. Objeví se dalí panel "Nákup".
- Nastavte mnoství zboí k zakoupení (pouijte jezdec nebo tlačítko" Maximum" )
- Stiskněte tlačítko OK.
Poznámka. Není moné nakupovat zboí, kdy celková částka převyuje vai hotovost nebo kdy nemáte v lodi dostatek volného místa.
Chcete-li předmět prodat:
- Klikněte na panel vpravo od ikony předmětu. Objeví se dalí panel "Prodej".
- Nastavte mnoství zboí k prodeji (pouijte jezdec nebo tlačítko "Maximum" )
- Stiskněte tlačítko OK.
Ceny zboí
Ceny zboí na kadé planetě závisí na spoustě faktorů. Nezávisí pouze na rase a typu ekonomiky, ale také na intenzitě přepravy nákladů. Ceny jsou dynamické. Jeden den planeta můe potřebovat určité zboí a ceny jsou vysoké, ale brzy mohou ceny výrazně poklesnout, pokud se zboím dorazí příli mnoho obchodníků. Je vhodné naslouchat obchodníkům, které potkáte po cestě, a číst si události vinformačním středisku. Pak budete schopni úspěně obchodovat a spokojeně ít.
Rada. Pro zapamatování si cen na dané planetě můete kliknout na klip, který se nachází v pravé dolní části obrazovky. Klip se umístí na navigační panel a vy se můete na ceny podívat kdykoliv pouhým přetaením ukazatele myi.
Zakázané zboí
Často jsou výnosné cesty spojeny s ilegálním zboím. Legálně můete kupříkladu nakupovat drogy od Pelengů a prodávat je Gaalianům. Získáte tak spoustu peněz, avak gaalianská vláda tím nebude nadena a postoj planety k vám se zhorí. V budoucnu pak můe hráč přijít o spoustu peněz, kdy se bude snait změnit tento negativní postoj, nebo se bude muset dret dál od gaalianských planet. Ranger se musí rozhodnout, jestli bude zákon poruovat, nebo ne. Kdy se jedná o ilegální obchod, dostáváte vdy varování.
Informační středisko (I)
V informačním středisku jsou zpřístupněny poslední galaktické události. Pravidelné čtení zpráv vám pomůe dozvědět se vechno o obchodu, politice a vědeckém ivotě Společenství a je důleité pro úspěné hraní. Dozvíte se také o hvězdných systémech osvobozených od Klissanů, o poklesech cen, o známých obchodnících nebo o výskytu pirátů, o otevření černých děr a mnoho dalích uitečných informací.
Rada. Pro zapamatování zpráv klikněte na klip vedle nich. Klip se pak umístí na navigační panel a vy si je můete znovu přečíst přetaením ukazatele myi.
V informačním středisku můete systém přepnout do módu prohledávání. Databáze vám můe poskytnout informace o pozici lodi, planety, vesmírné stanice nebo o nějaké skutečně pořádné zbraně v obchodě. Díky této informaci můete uskutečnit tak obtíné mise, jako je hledání a eliminace zločinců.
Pro přepnutí do módu prohledávání:
Stiskněte tlačítko "Lupa", které se nachází v pravém horním rohu obrazovky.
Pro prohledávání:
- Napite do vyhledávacího řádku část jména předmětu, o kterém poadujete informaci.
Příklady : "a", "Země", "radar".
- Stiskněte tlačítko OK.
Poznámka. Vyhledávač rozumí vem písmenům stejně, take "AlFa" a "alfa" jsou pro něj stejná slova.
Pro návrat ke zprávám:
Stiskněte tlačítko "Hlasatel", je se nachází v pravém horním rohu okna.
Hangár (H)
V hangáru si můe hráč opravit trup lodi, doplnit palivo a odletět z planety. Robot, který se nachází v pravém horním rohu obrazovky, informuje o nejdůleitějím nenainstalovaném nebo pokozeném vybavení (trup, motor, palivová nádr).
Pokud není nainstalován motor nebo palivová nádr, není moné vzlétnout. V takovémto případě by si hráč měl nainstalovat přísluné vybavení. Chcete-li zjistit, jestli máte dané vybavení, otevřete okno "Loď" (mělo by se nacházet v lodním prostoru ) nebo si vybavení dokupte vobchodě s vybavením.
Pro opravu trupu lodě :
Stiskněte tlačítko "Opravit" (A) , je se nachází v levém dolním rohu obrazovky. Tlačítko funguje pouze v případě, e trup vyaduje opravu.
Pro doplnění paliva :
Stiskněte tlačítko "Palivo" (B). Tlačítko funguje pouze v případě, e palivové nádre nejsou plné.
Pro odlet z planety :
Stiskněte tlačítko "Odletět" (F).
Poznámka. Palivo si vdy doplňte jetě před odletem! Pokud nejsou palivové nádre plné, můe vám palivo dojít během hyperskoku a vy se budete muset vrátit zpět na planetu.
Občas je lepi x kol počkat hlavni vtedy, kdy máte Droid nemáte peníze na opravou trupu a při planete vvesmíre Vás čekají nepřátelé, pak se Droid bude usilovat pro opravení Vaeho trupu a kdy potom bude trup opravení potom můete odletět z planety ...
Klávesové zkratky :
Veobecné
Esc - otevřít "Systémové menu"
F2 - uloit současnou hru
F3 - nahrát pozici
Mezerník - stisknout tlačítko "Konec kola" (pro provedení příkazů)
Shift + Mezerník - let se zastávkami
S - otevřít okno "Lodi"
R - otevřít okno "Hodnocení rangerů"
M - otevřít okno "Galaktická mapa"
Alt + F4 - zavřít program
V systémovém menu
Esc - zavřít menu a návrat do hry
C - změnit herní nastavení
E - ukončit hru a přejít na obrazovku hlavního menu
Na obrazovce planet
G - přejít do "Vládní budovy"
E - přejít do "Obchodu s vybavením"
T - přejít do "Obchodního střediska"
I - přejít do "Informačního střediska"
H - přejít do "Hangáru"
P - získat celkové informace o planetě
Na obrazovce hangáru
A - opravit trup lodi
B - doplnit palivo
F - vzlétnout
Ve vesmíru
I - skenovat jinou loď
T - komunikovat s jinou lodí
W - zobrazit/zavřít panel se zbraněmi
~ - vybrat vechny zbraně
+ - vybrat zbraně jetě nezvolené
F - sledovat video
Během arkádové bitvy
Vlevo, Vpravo, Nahoru, Dolů
ovládání pohybu lodi
Ctrl - střelba první skupinou zbraní
Shift - střelba druhou skupinou zbraní
1...5 - přepnout na zvolenou zbraň
A - zapnout/vypnout autopilota
P - pauza
ALT - sebrat předmět v hyperprostoru
Vesmírné objekty :
Ve vesmíru můe hráč působit na následující objekty:
- Hvězdy
- Planety
- Vesmírné stanice
- Lodě
- Černé díry
- Asteroidy
- Minerály
- Předměty
Při přetaení ukazatele myi na tyto objekty se otevře zvlátní okno s informacemi o nich.
Hvězdy:
Hvězda se vdy nachází uprostřed hvězdného systému. Lodě se jí snaí vyhnout, protoe jinak můe dojít k vánému pokození pancéřování. Planety rotují okolo. Při přetaení ukazatele myi na hvězdu můe hráč vidět celý seznam planet a stanic, které se nacházejí v tomto daném hvězdném systému.
Planety:
Planety jsou vesmírné objekty, na kterých můe hráčova loď přistát. Planety mohou být (ale nemusí) obyvatelné. Při přetaení ukazatele myi na planetu se zobrazí informace o ní. Jediná proveditelná činnost na planetách, které nejsou obydlené, je odlet. Kdy hráč přistane na obydlené planetě, můe navtívit obchod, nakoupit vybavení a zbraně, doplnit palivo, opravit loď, navtívit informační středisko nebo budovu vlády. Kadá planeta má svou vojenskou flotilu, která ji chrání před Klissany a piráty.
Na planetách se stále odehrávají různé události (jako změny vlády nebo sucha), které mohou způsobit ekonomické katastrofy. Planety poskytují pilotům monost vydělat si peníze. Také je zde moné se dočíst o událostech v nejbliích systémech a planetách vinformačním středisku.
Planety se zabývají vědeckým výzkumem a objevováním nového vybavení. Na počátku hry není jetě vekerá věda vytvořena, a tak není moné nalézt sloitějí předměty v obchodech. Postupně planety zdokonalují různé technologie a na pultech se pak objevuje stále více vybavení.
Efektivita vývoje planety závisí na rase, která ji obývá, na politickém reimu, populaci a typu ekonomiky. Vysoce technologicky pokročilé gaalianské planety s demokratickou vládou jsou ve vývoji nejrychlejí. Jene gaalianské ceny jsou také nejvyí. Jejich zboí ovem zároveň dosahuje nejlepí kvality.
Černé díry:
Černé díry jsou vytvořeny chaoticky a mizí po určité době trvání, stejně jako se objevily. Jsou jako tunely mezi dvěma hvězdnými systémy. Průlet skrz takovou černou díru můe loď bez nákladů na palivo zavést do jiného systému. Je to nejrychlejí a nejlevnějí způsob cestování.
Má to ale jetě dalí aspekty. V černých dírách hráč můe potkat jiné lodě a můe zde dojít kfatální situaci. Na druhou stranu vítězství můe znamenat spoustu příjemného překvapení ve formě artefaktů!
Planetární informační středisko podává informace o tvoření a uzavírání černých děr. Někdy můe hráč takto zjistit, odkud a kam přísluná černá díra vede.
Asteroidy:
Asteroidy se pohybují ve shodě s gravitačními silami jiných vesmírných objektů. Znamená to, e se pohybují chaoticky a představují pro lodě váné nebezpečí. Při zasaení lodě ji mohou váně pokodit. Proto kapitáni lodí obvykle na asteroidy střílí, aby je zničili.
Minerály:
Kadý asteroid obsahuje nějaké minerální zdroje. Pokud na asteroid rychle vystřelíte, můete pak zachránit téměř vechny cenné minerály a posbírat je. Minerály je moné prodat na kterékoliv planetě vobchodním středisku.
Předměty:
Ve vesmíru se můe hráč také setkat s různými kontejnery plnými vybavení, zbraní a zboí, o které přily jiné lodě. S pomocí nákladního jeřábu můe hráč nakládat různé předměty.
Vesmírné stanice:
Stanice, na rozdíl od planet, nerotují okolo hvězd. Zůstávají ve vesmíru na jednom místě (ačkoliv v případě útoku mohou na nepřátele střílet a mohou i létat).
Při přesunutí kurzoru na nějakou vesmírnou stanici se objeví zvlátní okno s informacemi o ní. Na vesmírné stanici hráč můe provádět stejné činnosti jako na planetách - obchodovat, nakupovat vybavení a zbraně nebo navtívit informační středisko. Stanice se vak přece jen v něčem lií.
Obrazovka vesmírné stanice je téměř shodná s obrazovkou planetární, ale hráč nalezne namísto tlačítka "Hangár" tlačítko "Odletět".
Ve hře se vyskytují 4 typy vesmírných stanic:
- Středisko rangerů
- Vědecká základna
- Vojenská základna
- Pirátská základna
Středisko rangerů:
- Slouí sběru protoplasmy a rangerské hodnocení.
- Informuje planety o aktivitách rangerů.
- Uděluje rangerům body, aby si mohli vylepit své dovednosti.
- Uděluje rangerům dalí body za zvlátní činy, které vykonali na ádosti vlád.
Vědecké základny:
- Vyvíjejí mentální komunikátor, který má umonit komunikaci s Machpellou
- Prodávají nestandardní vybavení
- Mohou upravovat standardní vybavení, ale pouze jednou
- Diagnostikují a opravují lodě
Vojenské základny:
- Sledují válečné aktivity rangerů a pokouejí se koordinovat jejich úsilí prostřednictvím vojenských slueb.
- Informují rangery o průběhu válečných akcí.
- Udělují rangerům body vojenských pilotů a pilotní hodnosti.
- Odměňují nejlepí rangery hodnotnými cenami a nestandardním vybavením.
- Prodávají rangerům nejlepí zbraně.
- Diagnostikují a opravují lodě.
Pirátské základny:
- Nakupují a prodávají jakékoliv zboí, včetně paovaného
- Nabízejí velký výběr pouitého vybavení
- Mohou padělat dokumenty a změnit rasu rangera, i kdy je to velice nákladné. Pro piráta to znamená slunou příleitost napravit si reputaci v očích různých vlád.
- Prodej padělané protoplasmy, kterou je později moné udat jako skutečnou.
- Diagnostika a opravy lodí
- Slevy pro rangery-piráty
Lodě:
Lodě ve hře jsou ovládány piloty, kteří mají svá vlastní rozhodnutí a jednají jako individuality. Snaí se porozumět tomu, proč jiní piloti jednají tak, jak jednají, a přebírají vlastní zodpovědnost za vzniklé situace. Charakteristiky, jako jsou pilotova rasa a typy osobností, ovlivňují rozhodovací proces. Proto jsou piloti Malokové větinou neohroení, Pelengové agresivní, Gaaliané a lidé diplomaticky zaloení a Faeyané zbabělí.
Toto jsou typy lodí, které se ve hře vyskytují:
- Rangerské lodě
- Civilní lodě
- Vojenské lodě
- Piráti
- Rachekhanovi piráti
- Klissané
- Neznámé lodě
Kadý typ má několik modelů a těch je ve hře více ne 40.
Rangeři:
Rangeři jsou zapojeni do osvobozování systémů obsazených Klissany a sní o nalezení a zničení Machpelly. Mezi nimi jsou také rangeři, kterým jde jen o výdělek, takoví přepadávají okolní lodě a paují zboí.
Počítačoví rangeři jsou velice chytří a mohou dělat vechno, co dělá hráč, svýjimkou plnění vládních misí. Rangeři mohou vstoupit do slueb hráče nebo jiného rangera.
Rangeři jsou naprosto nepředvídatelní, protoe se u nich mísí vechny moné typy osobností. Dnes můe být ranger hrdinou a bojovat s Klissany a zítra můe začít útočit na civilní lodě, aby získal peníze na opravy.
Civilní lodě:
ijí si svým vlastním ivotem. Jedná se o transportní lodě, diplomatické lodě a dopravníky. Mají dost starostí s vlastními problémy, které se týkají obchodu a turistického ruchu. Obvykle jsou civilní lodě patně bráněny, a proto jsou neustále napadány piráty.
Mírumilovní piloti musí neustále dělat kompromisy. Nevadí jim, kdy zaplatí pirátům za průlet. Proto i kdy zvítězí nad svým nepřítelem, souhlasí s platbou alespoň minimálního výkupného. Nikdy nepronásledují svého nepřítele. Samozřejmě existují výjimky. Jestlie pilot při setkání s rangerem projeví zlost, můe ranger takového pilota zastřelit.
Vojenské lodě:
Bojovníci slouí na ochranu planet a jsou podřízeni pouze nadřízenému velení. Proto kdy se objeví Klissané nebo jiní nepřátelé, vojenské lodě ihned startují. Mají obvykle dobré zbraně a útočí zpravidla pohromadě. Rozzlobené bojovníky rozhodně nelze opominout. Zároveň ale také občas přijímají velké úplatky.
Piráti:
Piráti ijí, aby okrádali a zabíjeli. Jejich jediným zájmem je osobní bezpečí a zisk. Za peníze ochotně zaútočí na své zraněné kolegy. Hobby pirátů je vybírání poplatků od lodí, je prolétávají kolem. Ten, kdo odmítne zaplatit, je okamitě napaden. Hráč by tedy měl mít buďto dobré zbraně, nebo rychlou loď, aby pirátům unikl.
Nejnenasytnějí piráti obvykle neijí dlouho - planety na ně vydávají zatykače a nejlepí profesionálové je hledají, aby je zabili.
Rachekhanovi piráti:
Proslulý pirát Rachekhan vlastní vesmírnou stanici vhyperprostoru a staví své vlastní lodě. Tyto lodě jsou speciálně navrené pro boj v hyperprostoru. Tito hoi doslova leí v hyperprostoru a čekají na civilní lodě, které okrádají. V tomto případě neexistují ádná vyjednávání.
Vojenské síly neustále prohledávají hyperprostorové shluky a očiují je od podobných darebáků. Nicméně se zatím nepodařilo nalézt a zničit Rachekhanovu základnu.
Klissané:
Není známo, co klissanské lodě dělají a odkud přily. Existuje několik typů jejich lodí, které se lií velikostí, rychlostí a zbraněmi. Obvykle nelétají společně. Někdy vak přiletí pohromadě několik desítek klissanských lodí, aby obsadily systém. Jejich lodě nemají piloty. Není jasné, jestli komunikují mezi sebou, nebo jestli poslouchají příkazy své hlavní lodě (Machpella). Jazyk Klissanů jetě nebyl rozkódován a oni sami nejeví zájem o vyjednávání.
Jejich lodě není moné skenovat, ačkoliv oni sami pouívají skenery k prozkoumávání lodí Společenství.
Neznámé lodě:
Někdy se hráč můe setkat s neznámou lodí. Nejčastěji se vyskytují v černých dírách. Nikdo neví, odkud se vzaly a co chtějí. Vítězství nad nimi ale můe přinést nějaký cenný předmět.
Rasy:
Ve hře se vyskytuje pět ras Společenství:
- Malokové
- Pelengové
- Lidé
- Fayeané
- Gaaliané
- Klissané - rasa agresorů
Rasy jsou uvedeny podle technologického vývoje a kvality exportovaného vybavení - neboli od nejnií po nejvyí.
Malokové
Malokové jsou velcí a silní humanoidi. Mezi jejich hlavními charakteristiky patří fyzická síla, schopnost vytrvat na jednom místě, vysoká odolnost vůči přírodním podmínkám, chabá inteligence a veravost. Tyto vlastnosti přináejí Malokům značnou vitalitu a vysokou porodnost, a to i v naprosto nepříznivých podmínkách.
Malokové uctívají sílu vjakékoli podobě: fyzickou sílu a sílu charakteru, sílu slova a akce, zbraně a politickou sílu. Jedná se o hlavní a univerzální hodnoty civilizace Maloků. Malokové nemají v lásce slabé Faeyany a intelektuálské Gaaliany.
Malokové jsou technicky nejvíce zaostalou civilizací Společenství. Je tomu tak hlavně díky jejich tradiční nedůvěře v duchovní hodnoty. Svobodné uvaování pak je často povaováno za hlavní nebezpečí stability. Jiným důvodem k opomíjení technologického rozvoje jsou velké výdaje, které věnují na válečné operace a na podporu koloniálních ekonomik. Nicméně mezera v diplomatických a technologických sférách je bohatě vykompenzována jinou kvalitou - obrovskou, velice dobře vybavenou flotilou a extenzivní kolonizací.
Pelengové
Pelengové jsou obojivelníci s dlouhým krkem, obvykle nazývaní leprasové. Tato stvoření jsou vybavena stejně dobře k ivotu v tekutém prostředí jako k ivotu na zemi. Stejně jako vichni leprasové jsou schopni dýchat téměř vekeré směsi plynů, ve kterých je alespoň trochu přítomen dusík. Pelengové jedí kyselý plankton a kalolické útesové sedimenty.
Pelengové jsou piráti, sabotéři a provokatéři. Ačkoliv jsou oficiálně členy galaktického společenství, nemají ádné silné ekonomické nebo diplomatické vztahy s ostatními rasami. Okamitý zisk, bez ohledu způsob, je jediný cíl jak Pelenga jednotlivce, tak pelengské civilizace jako celku. Pelengové se chovají k ostatním rasám obzvlá přezíravě, nejhůře ale k těm, které jsou inteligentnějí.
Pelengský pokus o překonání nedostatků v některých oblastech technologií vedl k vypracování systému průmyslové pionáe. Pelengská vláda Dzukhallag je nejlepí pionání a diverzní institucí v celém Společenství.
Lidé
Lid jsou humanoidi středního vzrůstu s křehkým skeletem. Jedí organické, proteinové potraviny. Různorodost klimatických oblastí na nejvíce obydlených planetách (zvlátě ve Sluneční soustavě) ovlivnila jejich vzhled zásadním způsobem: ple, rysy apod.
Lidé jsou v první řadě psychologové, politici a diplomaté. Rétorika, psychologické hry a politické techniky jsou hlavními doménami lidí. Lidé a Faeyané jsou přáteli. Lidé ale nikdy neměli rádi Maloky. Vztah lidí k Pelengům a Gaalianům je nevyhraněný.
Rozvoj lidské technologie je průměrný. Vechny hlavní úspěchy lidského rodu spadají do oblasti ekonomické. Galaktický trh se objevil vude, kde bylo mono prodávat legálně zboí (jetě se nepodařilo vytvořit společný seznam legálního zboí). Mezi hlavní vítězství lidské rasy pak patří prosazení zavedení jednotné monetární unie - galaktického kreditu! Mezi dalí úspěchy patří společný časový systém (zaloený na lidském) a vytvoření volného tranzitu pro občany.
Fayeané
Fayeané jsou humanoidi-androgenové s velkou hlavou a velkýma očima. Jsou to pomalu se pohybující slabá stvoření, jejich hlavní pozornost je věnována mylenkovému procesu. Faeyan si je schopen náhodně rozdělit vědomí a sloené vidění na části, je fungují naprosto nezávisle. Tím dochází k formování autonomních a nezávislých oblastí vědomí, které vnímá okolní svět skrz tyto sloené části vidění.
Fayeané jsou charakterizováni vysokou úrovní intelektuálních schopností. Jsou to filozofové, vědci a vynálezci, kteří vytvářejí svou vlastní kulturu a vlastní originální koncepci vesmíru. Faeyané uctívají Gaaliany. Ke svým intelektuálně mladím bratrům - lidem -se chovají shovívavě. K Malokům se Faeyané chovají spíe jako ke zvířatům ne k inteligentním stvořením. Co se týká pelengských pehů, kteří se snaí ukrást faeyanské technologie, Faeyané je chytají a trestají vekeré jejich zločiny.
Hlavním úkolem Faeyanů ve Společenství je otázka výzkumných projektů a moných dalích směrů vývoje. Byly to faeyanské instituce, které řídily a dokončily zásadní vědecké práce z roku 2882, je se týkaly černých děr. Dalí práce vedly k novým technologiím nulového prostupu a z bitevních prototypů je moné jmenovat moderní vortexový projektor.
Gaaliané
Gaaliané (děti Gaala) jsou humanoidi, kteří pracují na vývoji své fyziologie od embrya po tisíce let. Původní forma Gaalianů není známa.
Gaalianská historie se datuje do dávné minulosti, kdy Gaaliané byli jedinými inteligentními bytostmi ve vesmíru - jsou nyní patrony a motivátory vesmírného kultivačního konstruktivismu a humanismu ve vech jeho podobách. Svou válečnou flotilu vyuívají pouze k neutralizaci konfliktů a na podporu stability Společenství.
Gaaliané se chovají ke vem bez výjimky stejně. Mají za to, e a u se ostatní stvoření chovají jakkoli patně, jsou i přesto potenciálními přenaeči dobrých tradic uvnitř sebe a mají tedy nejméně tři práva: na ivot, na vymezení ctnosti a na motivaci. Výsledkem je, e Gaaliané se ke vem chovají jako k přátelům a partnerům, i kdy tomu tak obráceně není.
Klissané
Klissané představují záhadnou rasu a hráč sám musí zjistit, o koho jde a proč přili do tohoto světa.
Je známo, e mají mateřskou loď, je se nazývá "Machpella". Zjitění důvodu invaze je moné pouze po setkání s Machpellou. Nikomu se vak jetě nepodařilo s ní domluvit.
Klissanské lodě jsou neohroené, nevyjednávají a nikdy neprosí o milost. Klissanské technologie nejsou horí ne gaalianské, vlastně jsou jetě lepí. Klissané mají nejničivějí zbraň, kterou Společenství není schopno získat.
Struktura klissanských lodí nebyla dostatečně prozkoumána, protoe je není moné skenovat. Nikomu se zatím nepodařilo získat jejich nepokozenou loď. Daří se získat pouze jejich části, kterým se říká "protoplasma". Pokozené části rozbitých klissanských lodí jsou velice důleité pro vědu a průmysl, proto se protoplasma vyuívá také k určení pilotova přínosu k boji s Klissany. Čím více protoplasmy pilot přiveze do rangerského střediska, tím je větí jeho příspěvek ke společné činnosti.
Standardní vybavení:
Do standardního vybavení patří motor, palivová nádr, radar, skener, droid, nákladní jeřáb a generátor silového pole. Tohle vechno můe hráč zakoupit v kterémkoliv obchodě s vybavením a nainstalovat do lodě. V obchodě je také moné zakoupit trup, na kterém je vechno ostatní vybavení nainstalováno.
Kadý typ vybavení má následující vlastnosti: úpravy, velikost, výrobce-rasa a cena. Čím více ras předmět vyrábí, tím je draí a tím déle slouí bez oprav.
Trup lodi:
Trup lodi představuje rangerovu loď. Jeho nejdůleitějí vlastností je velikost. Trvanlivost lodi (Zásahové body) je přímo úměrná jeho velikosti. Během hry jsou hráč a jeho loď nerozdělitelní, protoe pokud budou zásahové body lodi 0, vybuchne a hráč je mrtev.
Trup lodi je vyroben z určitých slitin, které určují základní ochranu lodi. Trup můe být vyroben z následujících slitin:
- Titanium
- Rhenium
- Selenin
- Aquadan
- Octaplaxic
- Crystallin
- Gravicore
- Mezostrukturální
Pokud je trup pokozen, můe být opraven robotem-droidem za letu nebo v hangáru na kterékoliv vesmírné stanici. Na rozdíl od ostatního vybavení hráč nemůe trup prodat, ale můe si koupit nový. V takovém případě bude starý trup prodán automaticky.
Motor:
Motor zajiuje pohyb ve vesmíru a v hyperprostoru. Spotřeba paliva ve vesmíru je zanedbatelná. V hyperprostoru je spotřeba paliva 1 jednotka/parsek. Úpravy motoru ovlivňují rychlost a délku hyperskoku.
- Reaktor
- Fázový
- Impaktní
- Kryogenní
- Plasmový
- Energetický
- Diviorový
- Singulární
Pokud je motor pokozen, rychlost lodi klesne na minimum. V takovém případě je lepí pokusit se dostat k nejblií planetě a motor opravit.
Palivové nádre:
Palivové nádre jsou nutné k uskladnění paliva. Čím větí mnoství paliva se nachází v palivových nádrích, tím delí hyperskok můe loď podniknout bez doplnění paliva. Kdy loď přijde o palivo, můe cestovat pouze v rámci daného hvězdného systému. Mnoství paliva v nádrích závisí na jejich obsahu a typu.
- Statická
- Akumulační
- Vortexová
- Korelativní
- Synchrofázická
- Archivatorní
- Aquadotová
- Hyperlikvidní
Kdy je palivová nádr pokozena, pracuje dál, i kdy palivo začne unikat.
Radar:
Radar umoňuje hráči vidět různé objekty ve vesmíru (planety, stanice, lodě) a zjiovat jejich nejdůleitějí vlastnosti, jako jsou velikost, rychlost, úpravy apod. Radarová informace se přenáí na panel radaru. Dosah aktivity radaru závisí na jeho typu.
- Vizuální
- Pohybový
- Ventilační
- Celulární
- Rastrovací
- Sonační
- Relativistický
- Subpřenosový
Pokud radar není nainstalován nebo je pokozen, není mono hovořit s ostatními loděmi a skenování a navigace jsou komplikovanějí.
Skener:
Skener umoňuje hráči vidět dovnitř jiné lodě, jejich vybavení a zbraně. Takováto informace můe být velice důleitá při boji, protoe hráč zná přesně sílu nepřítele. Oskenovat loď je moné, pokud je skener silnějí, ne silové pole skenované lodi. Síla skeneru závisí na jeho úpravách.
- Analogový
- Bipolární
- Techranový
- Programovatelný
- Duplex
- Meridián
- Stopovací
- Vortexový
Skener je nepouitelný bez funkčního radaru. Pokud je radar pokozen nebo není nainstalován, skener nebude pracovat.
Droid:
V bitvě loď přichází o své zásahové body, co můe vyústit v její zničení. Pro opravy pokozeného trupu je na lodi nainstalován opravovací droid, který můe pracovat přímo během letu na obnově pancéřování. Robot můe obnovit N zásahových bodů lodi za jeden den v závislosti na svých modifikacích.
- Kolejový
- Závěsný
- Pneumatický
- Dynamický
- Matrixový
- Kybernetický
- Biotický
- Suspenzorový
Nákladní jeřáby:
Nákladní jeřáb je nezbytný pro sbírání předmětů ve vesmíru a pro jejich ukládání na palubu. Objekty se ve vesmíru objevují náhodně nebo jako výsledky misí a přirozeně také v důsledku vojenských operací vech herních účastníků. Kdy je některá loď zničena, část jejího nákladu můe zůstat nepokozena.
Dosah jeřábu a jeho kapacita zvedání nákladu závisí na jeho modifikacích.
- Magnetický
- Seleroidní
- Pseudovakuový
- Stopovací
- Elektrogenní
- Kryometrický
- Aktivační
- Telekinetický
Generátor silového pole:
Generátor silového pole vytváří ochranné pole okolo lodi a do určité míry redukuje pokození lodi. Kromě toho generátor silového pole loď ochraňuje před nechtěným skenováním v případě, e je pole silnějí ne skener skenující lodě. Síla generátoru závisí na typu generátoru silového pole.
- Bodový
- Paprskový
- Antihmotový
- Disperzní
- Holografický
- Stupňový
- Rastrovací
- Octogenický
Nestandardní vybavení:
Kromě standardního vybavení z obchodu můete také získat naprosto nestandardní a velice uitečné předměty. Hráč k nim můe přijít na vojenských základnách, v černých dírách nebo je můe dostat za odměnu po úspěném splnění vládních misí.
elezní brouci zhuppi:
elezní brouci zhuppi se usídlují na pancíři trupu lodi. Po injekci výivného roztoku začínají produkovat "zhuppinum", zvlátní substanci, která pancíři přidává na trvanlivosti a na elasticitě. Kolonie je ovládána a rozmnoována královnou.
Černé bláto:
Černé bláto je směsí, kterou vytvořili dávní vědci. Výrobní postup byl nenávratně ztracen, ale několik dávek substance stále koluje po Galaxii. Kdy je bláto dáno do nádre, funguje jako katalyzátor: mnoství paliva se bude postupně pomalu zvyovat.
Psi-urychlovač hmoty:
S pomocí svého vlastního silného vědomí synchronizuje psi-urychlovač psi-vlnu s vlnou motoru. Prostor okolo kosmické lodi se transformuje a poskytuje tak nejlepí průchodnost skrz libovolnou formu hmoty.
Omrzlinokoky:
Omrzlinokoky jsou superchladné baktérie, je ijí na kterémkoliv teplém povrchu. Při umístění na motor se jej kolonie snaí ochladit, a tak stabilizuje rychlost lodi při pouívání motoru v bitvě.
Vlnovač:
Vlnovač se připojuje k radaru. Zesiluje a dekóduje signály, je pocházejí ze vzdálených objektů, a tak zvětuje dosah radaru.
Cache skeneru:
Cache skeneru přináí vylepení dekódovací kapacity skeneru. Zlepuje řeení algoritmů zpracováváním signálů ve vyrovnávací paměti v reálném čase. Má vlastní buffer sdatabází ji dekódovaných signálů.
Droid Junior:
Droid Junior je odlehčenou verzí hlavního droida, který je připojen k hlavnímu kabelu pomocí zvlátního synchronizačního systému. Pracuje v týmu s hlavním droidem a pomáhá při opravách na lodi.
Nanitoidi:
Nanitoidi jsou drobní a inteligentní roboti. S vyuitím svého unikátního programu opraví dokonce i předměty, které neznají. Neustále si zlepují své schopnosti.
Erimetr:
Erimetr zaměřuje vá jeřáb paprskem. Výsledkem je přesnějí navádění a větí efektivita, nákladový jeřáb pak můe zvedat předměty ve větím mnoství.
Polarizátor:
Polarizátor je unikátní zařízení. Jedná se o zdroj vysoce aktivních subatomárních systémů, které reagují s ochranným polem a posilují ho.
Pravděpodobnostní analyzátor:
Pravděpodobnostní analyzátor umoňuje s vysokou přesností předpovědět výsledek bitvy. Je nainstalován na palubní systém lodi.
Zaměřovač tlakové vlny:
Při výbuchu zaměřovač usměrní nápor energie na vnějí povrch nepřátelské lodi, take výbuch pokodí vybavení pouze minimálně.
Antigravitátor:
Antigravitátor je zařízení zaloené na Gnuk-Einsteinovu principu, které vytváří okolo lodi bublinu s negativní kinetikou. Hmotnostní a objemová konstanta uvnitř bubliny je deformována, a dochází tak ke sníení skutečné hmotnosti lodi.
Vysílač Z:
Vysílač Z je unikátní zařízení. Po aktivaci vysílá do hyperprostoru tisícinásobně zesílený záznam hlasu umírajícího Klissana. Při jeho zachycení si Klissané nemohou pomoci a přiletí na pomoc.
Kvarková bomba:
Kvarková bomba je extrémně drahé zařízení, které obsahuje neuvěřitelně výbunou směs. Nejprve je třeba bombu dostat z lodi, dále se přemístit, kam nejdál je to moné, a bombu zasáhnout jedním výstřelem. Pak uvidíte sami (pokud ovem přeijete).
Tranklucátor:
Tranklucátor je unikátní autonomní zařízení navrené pro ochranu majitele. Kdy je tranklucátor vyputěn do prostoru, aktivuje se a sleduje situaci. Pokud podle názoru tranklucátora ohrouje majitele, způsobí pravé peklo. Majitelé takovéhoto zařízení se ji ničeho neobávají: tranklucátor je nikdy nenechá na holičkách.
Vojenský GP-3 Vizor:
Poskytuje majiteli informaci o hyperprostorové pozici pirátů.
Mentální komunikátor:
Umoňuje majiteli okamitě dekódovat jazyk Klissanů a komunikovat s Machpellou.
Zbraně:
Zbraně je moné pořídit v kterémkoliv obchodě a nainstalovat v hráčově lodi. Kadý typ zbraně má svůj vlastní princip. Existuje spousta modifikací, které se lií velikostí, rychlostí střelby a aktivním dosahem. Některé zbraně jsou vhodnějí pro taktické bitvy ve vesmíru, jiné jsou dobré pro arkádové bitvy během hyperskoků.
Fotonové dělo:
Působené pokození: malé
Aktivní dosah: malý
Koncepce fotonového děla se mnoho nezměnila od doby před dvěma staletími, kdy byla poprvé vyuita. Jednoduchost výroby a nízká technologická náročnost učinily z fotonového děla nejpřístupnějí zbraň ze vech, které bývají na palubách lodí nainstalovány. Zároveň ale její značné morální opotřebování a jednoduchost donutily mnohé vzdát se její výroby a pouívání a přejít na sofistikovanějí modely.
Průmyslový laser:
Působené pokození: malé
Aktivní dosah: průměrný
Průmyslový laser je převáně navren pro hloubkové vrtání, těbu minerálů a práci v dolech. Technologie vychází z nízkoteplotního bezohniskového působení klasického záření. Laser byl navren speciálně pro průmysl a je schopen roztěpit i nejtvrdí skály, ani by výrazně pokodil jejich strukturu. Nemá smysl pouívat průmyslový laser ve válečných operacích, protoe byl přizpůsoben struktuře minerálů.
Zip dělo:
Působené pokození: průměrné
Aktivní dosah: malý
Technologie zip děla vychází z komprimovaných shluků plasmy, je sestávají z těkých atomárních jader, která při výbuchu působí váná zranění. Hlavní nevýhodou této technologie je nízká rychlost střelby, která je ale kompenzována dalekým dostřelem.
Gravitonový paprskomet:
Působené pokození: průměrné
Aktivní dosah: velký
Jakmile byly objeveny vlastnosti gravitonu, bylo jich vyuito v technologii rychlopalných zbraní. Zatímco obyčejný analogový paprskomet vytváří několik tisíc impulsů za sekundu, gravitonová stimulace umoňuje zvýit tento poměr na několik desítek tisíc.
Retraktor:
Působené pokození: ádné, ale zpomaluje pokozenou loď
Aktivní dosah: značný
Princip fungování mechanické retrakce (nebo také zpomalení) je zaloen na postulátu pohybové relativity za podmínek nízké gravitace. Generátor kinetické retrakce (nebo jednodueji retraktor) směřuje kinetický tok na jinou loď, její pohyb je tímto zpomalen o asi 30%.
Kellerův fázovač:
Působené pokození: velké
Aktivní dosah: malý
Technologie fázovače, pouitá poprvé v dávných dobách, byla po staletí povaována za překonanou, dokud Ridrich Keller nepřiel s významnými vylepeními. Jejich následkem prodělala koncepce vojenského fázovače nejenom druhé zrození, ale dosáhla přímo skvělých výsledků. Moderní fázovač má jeden z nejdelích dosahů mezi zbraněmi na palubě.
Aeonický ostřelovač:
Působené pokození: velké
Aktivní dosah: velký
V tuto chvíli je aeonický ostřelovač nejnovějí a nejlepí zbraní z kategorie vysokoteplotních. Vechny existující úspěchy na poli technologie vysokého áru, včetně zahřívání objektů a k bodu tání a deformace atomární struktury, jsou zde vyuity.
X-defibrilátor:
Působené pokození: průměrné, ničí vybavení nepřátelské lodi
Aktivní dosah: průměrný
Princip vlnové fibrilace a jeho spojení s defibrilacemi je znám jako jeden z nejničivějích cyklů, které je moné na molekulární úrovni vytvořit. Zařízení nainstalované na palubě generuje defibrilační oscilace na x sub-úrovních a je schopno ohnout a zničit nejenom pancíř, ale také vnitřní vybavení lodi.
Submezonické dělo:
Působené pokození: velké
Aktivní dosah: průměrný
Na rozdíl od zip děl s tvrdým startem je činnost submezonického děla zaloena na kinetickém efektu mezonů, je jsou desetinásobně urychleny. Jejich společná rychlost, dosahující rychlosti světla, dává vzniknout cyklickým oscilacím, které po dopadu na hmotu způsobí nejenom její zničení, ale také vygenerování dalích submezonických cyklů. Taková vlna je pak schopna zasáhnout několik objektů poblí - podobně jako plasmový zásah.
Anihilátor pole:
Působené pokození: velké
Aktivní dosah: průměrný
Kompletní teorie anihilace jetě nebyla úplně nastudována, ale několika pozoruhodných výsledků na tomto poli ji bylo dosaeno - předevím ve spektrální struktuře anihilace pole. Na základě intenzivního teoretického výzkumu bylo vytvořeno anihilační pole, které je velice pevné a rozsáhlé. Nedávné výsledky dávají naději, e brzy bude mono vytvořit jetě kompaktnějí model tohoto pole.
Tachyonový čistič:
Působené pokození: velké
Aktivní dosah: enormní
Lidtí a fayeantí vědci pracovali dlouho marně na koncepci tachyonového čističe, dokud se s nimi Gaaliané o tuto technologii nepodělili. Efekt vektoru tachyonové linie na hmotu jetě nebyl úplně prozkoumán a Gaaliané se příli neenou do sdílení této informace. Nicméně tachyonová technologie, ačkoliv zatím zřídka vyuívaná, ji pracuje ve slubách Společenství a my můeme doufat v dalí teoretický výzkum a následné rozíření.
Vortexový projektor:
Působené pokození: velké
Aktivní dosah: průměrný
Nápad vortexového projektoru se objevil ve studiích pulsarů a černých děr. Technologie této zbraně je zaloena na principu volné turbulence částic. Po odhadnutí trajektorie projektor vysílá na daný objekt vír, který vnáí do atomické struktury objektu kinetické momenty. Výsledkem je, e atomární vztahy v daném objektu jsou zničeny. V současné době se jedná o nejlepí bojovou technologii Společenství, ačkoliv její dosah je mení ne u tachyonového čističe.
Absolutní matrix:
Působené pokození: průměrné
Aktivní dosah: malý
Klissanská zbraň (není kdispozici), která ničí pancíř a vnitřní vybavení lodi. Podle dostupných teorií se jedná o realizaci principu posunu elektronových orbitalů a o změnu chaotického náboje atomu. Podle jedné teorie můe být takovýto efekt způsoben pouze naprostou změnou atomárních konstant. V praxi se to zatím nikdy nepodařilo vytvořit. Zřejmě je jetě ve hře nějaký zatím neznámý proces na úrovni mikrosvěta.
Pekelná vlna:
Působené pokození: průměrné
Aktivní dosah: velký
Klissanská zbraň (není kdispozici). Svědectví a předběné propočty ukazují, e efekt pekelné vlny je velice podobný efektu anihilace a lií se pouze na kvalitativní úrovni. Pokud tomu tak skutečně je, Klissané pravděpodobně znají tajemství úplné anihilace. Pokusy najít princip pekelné vlny v současnosti probíhají.
Oči Machpelly:
Působené pokození: velké
Aktivní dosah: značný
Klissanská zbraň (není kdispozici). Její jméno je vypůjčeno z gaalianské mytologie. Hypoteticky jde o jméno klissanského vesmírného démona. Princip fungování této zbraně nebyl dosud objasněn, a to ani za pouití speciálních zařízení.
FAQ:
Otázka. Je ve "Vesmírných kovbojích" moná hra více hráčů?
Odpověď. Ne, není. Je to kvůli strategické povaze hry. Monost hry více hráčů bude zváena v projektu "Vesmírní kovbojové-2."
Otázka. Něco se stalo. Má loď neletí. Nemohu zadat tra. Mačkám tlačítko " Konec kola", ale loď se ani nehne!
Odpověď. Loď můe být přetíená. Měl byste vdy zkontrolovat informace na navigačním panelu, kde se nalézá mnoství volného prostoru. pokud je zobrazené číslo červené, vae loď je přetíena a nemůe se pohybovat. Měl byste se zbavit přebytečného nákladu stisknutím tlačítka "Loď" (S).
Otázka. Nemohu skočit do jiného systému.
Odpověď. Stiskněte tlačítko Loď a zkontrolujte stav paliva v nádrích. Zásoba paliva by měla být odpovídající vzdálenosti (v parsecích) ke hvězdě, ke které chcete skočit. Více informací naleznete v části Hvězdný skok.
Otázka. Najal jsem si partnera. Nepomáhá mi a nelétá se mnou bojovat s Klissany.
Odpověď. Vá partner asi neví, kam se chystáte! Měl byste s ním pohovořit a dát mu rozkazy. Ikonu partnera vidíte na radarovém panelu. Pro hovor klikněte na ikonu pravou myí.
Otázka. Dávám přednost strategii, protoe arkády mě nezajímají. Nerad podstupuji arkádové části hry, ale zároveň je dobré získat uitečné předměty z černých děr. Co mám tedy dělat?
Odpověď. Během arkádové bitvy můete přepnout na autopilota (tlačítko A). Pokud má vae loď dobré zbraně pro hyperprostorové bitvy, vyhraje nad nepřáteli sama.
Otázka. Mám skener, ale neskenuje kadou loď.
Odpověď. Je několik moností, jak toto vysvětlit. Přečtěte si prosím část "Skener nefunguje".
Otázka. Vyhrál jsem hru a stal se nejlepím rangerem. Jak mohu umístit své hodnocení na Internet, aby ho kadý viděl?
Odpověď. Podívejte se na webovou adresu www.ElementalGames.com do části "Scores", kde naleznete dalí informace. Ná server automaticky přijme hodnocení během chvíle.
Otázka. Které dovednosti jsou pro rangera nejdůleitějí?
Odpověď. To záleí na tom, jak chcete hrát. Pro bojovníka je nejlepí dovedností střelba a pohyb. Pro obchodník pak obchodování a opravy. Pro piráta vztahy, aby si mohl rychle vybudovat reputaci a znovu ji obnovit. Dovednost vedení vytváří monost zaloení gangu a uloení vech pinavých prací ostatním pirátům.
Otázka. Vesmír je přeplněn grafickými prvky. Jsem v nich ztracen a nemohu rozliit skutečné objekty od scenérie. Vidím létající neznámé hvězdy a meteority, které na rozdíl od asteroidů nelze zasáhnout. Vechno tohle mě vyruuje a obtěuje.
Odpověď. Otevřete herní nastavení a vypněte vechny zbytečné prvky.
Otázka. Nenalezl jsem odpovědi na své otázky v tomto manuálu.
Odpověď. Otázky tvůrcům hry "Vesmírní kovbojové" prosím zasílejte na adresu společnosti Elemental Games: www.ElementalGames.com. Na této webové adrese naleznete dalí rady ohledně hry, můete tu sdílet své dojmy, pokládat otázky a psát své názory do knihy hostů.
Ná e-mail je mail@elementalgames.com .
Přerobil Milan Ondrka (milan.ondrka@post.sk ICQ: 201911041)
|