Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Crystal Key 2: The Far Realm
1) Ulice :
Rozhlédněte se ulicí a vydejte se jedinou možnou cestou kportálu. Na zemi najdete elektronický diář. Tam se vám budou během hry zaznamenávat všechny poznatky a úkoly. Prohlédnout si ho můžete tak, že stisknete pravé myšítko (inventář), levým myšitkem vyberete diář a kliknete s ním na krystal vinventáři úplně vlevo na kraji. Kromě diáře můžete ještě ze zeně sebrat klíč CRYSTAL KEY. Použijte ho na aktivní bod na portálu. Tím portál aktivujete. Nyní klikněte na portál a octnete se u lodě.
2) Spaceport
Promluvte si s profesorem Naoo. Dozvíte se, že se máte sejít s Merari v místě zvaném Meribah. Rozhlédněte se kolem a zapamatujte si symboly, které najdete na transportním vozíku. Jděte od ldě opět jedinou možnou cestou až k budově. Vstupte dovnitř. Přímo před vámi je kruhový výtah, vlevo vzadu jsou vidět nějaké bedny. Vstupte do výtahu a udělejte čelem vzad. Vpravo dole uvidíte kruhový panel. Klikněte na něj a tlačítkem nahoru se vyvezte o patro výš. Projděte dveřmi a po schodech jděte nahoru do baru. Zatím se tu nic dělat nedá, tak si bartt prohlédněte a dveřmi na druhém konci vyjděte na vyhlídkovou terasu. Vpravo u zábradlí uvidíte dalekohled. Dojděte k němu a použijte ho - uvidíte vzdálené lokace, do kterých se máte dostat. Vraťte se do výtahu a sjeďte o 2 patra dolů. Jste v přístavišti. Dojděte do člunu a klikněte na sedátko. objeví se mapa s lokacemi, do kterých se můžete přemístit. Kromě Spaceportu jsou tam dvě další : Launch Pad (odpalovací základna) a Market (tržiště). Vydejte se do tržiště.
3) Market
Na tržišti jsou zajímavá jen dvě místa. První je krámek hned na kraji vpravo. Zde můžete púromluvit s prodavačem a všimnete si, že má na pultu jetpack. Hodil by se, ale zatím nemáte žádné peníze. Druhé místo je až vzadu, když projdete tržištěm na konec a úzkou uličkou vpravo ke stanu, v němž je prodavač ovoce - Tarq. Při vstupu do stanu (pokaždé) uslyšíte čtyři tóny. Zapamatujte si je, budou později důležité. Doporučuji si zde uložit hru do pozice, kterou nebudete přepisovat, abyste si ji mohli později vyvolat a znovu si tóny poslechnout. Promluvte si s Tarqem, dovíte se nějaké další informace. Na zemi je ještě chlapec, který si chce s vámi zahrát svoji hru "Merik the Warrior". Je to vcelku primitivní hra, jenom házíte kostkou a podle barvy, která vám padne, se automaticky posouvá figurka (červená - 1 pole, zelená - 2 pole a bílá - 3 pole). Vypadá to, že vítězství závisí opravdu jenom na náhodě a jiný smysl už hra nemá. Ale doporučuju vám si barvy a jejich význam zapamatovat, bude se vám to jednou hodit. To je na tržišti vše, nyní se vraťte zpět k lodi a na
Spaceport.
4) Spaceport
Vyjeďte výtahem do baru. Uprostřed u okna nyní někdo sedí. Jdětě blíž a uvidíte, že je to Naoo. Promluvte s ním. Pak se otočte k baru. Zhruba uprostřed je nápojový automat. Klikněte na něj. V nabídce jsou jen tři nápoje, objednejte si kterýkoliv, nebo postupně všechny, je to jedno. V nabídce se pohybujete šipkou, nápoj objednáte tlačítkem pod nabídkou. Vedle vlevo se otevřou dvířka s objednaným nápojem. Klikněte na něj, čímž ho vypijete, ale také získáte prázdnou sklenici a o tu právě šlo. Nyní se vraťte k výtahu a sjeďte o patro níž. Při výstupu z výtahu uslyšíte "Help !". Otočte se doprava a jděte k bednám. Najdete tu na zemi zřejmě raněného muže. Promluvte s ním - potřebuje ošetřit. Musíte tedy najít medbota. Žádný problém, stačí vyjít ven z budovy, jít dvakrát dopředu a obrátit se doprava - jste u medbota. Všimněte si opět symbolů, které se podobají těm, které jste už viděli na začátku na transportním vozíku. Klikněte na medbotovu hlavu a promluvíte si s dr. Jakarem. V inventáři se vám objeví injekční stříkačka. Vraťte se k muži na podlaze a použijte na něj injekci. Okamžitě se mu uleví. Ještě vás požádá, jestli byste nenašli jeho nákladní krabici s oranžovým pruhem - CARGO BOX. Sjeďte výtahem o patro níž, otočte se doleva a hned ji uvidíte. Odneste ji zraněnému muži, požádá vás, abyste ji odnesli jeho bratrovi na tržiště. Schovejte krabici do inventáře, sjeďte výtahem k lodi a vydejte se na tržiště.
5) Market
Jděte opět hned do toho prvního krámku vpravo. Promluvte s prodavačem a dejte mu krabici. Za odměnu dostanete JETPACK úplně zadarmo - to se vyplatí, ne ? Abyste ho vyzkoušeli, musíte jet do poslední lokace na mapě, kde jsme ještě nebyli - Launch
Pad.
6) Launch Pad
Vlevo na zemi uvidíte kovovou bednu. Klikněte na ní. Vrchní panel se odklopí a pod ním je páka. Jejím přehozením zapnete přívod elektřiny do výtahu. Nenechte se zmást tím, že při opouštění bedny se páka opět samočinně vrátí do původní polohy ! Postupte dvakrát dopředu a u zábradlí najdete druhou podobnou bednu. Nyní stojíte vlastně na výtahové plošině a když přehodíte páku v této druhé bedně, měli byste vyjet výtahem nahoru. Pokud se nepovedlo, musíte se vrátit k první páce, přehodit ji a opět zkusit páku na výtahové plošině. Pokud jste se už šťastně dostali nahoru, postupte až k okraji plošiny. Nyní vám v pravém horním rohu začně blikat obrys jetpacku. Znamená to, že v tomto místě můžete jetpack použít. Vyberte ho myší z inventáře a klikněte jím na blikající obrys. Objeví se nová mapa s dalšími lokacemi. Nejprve zaleťte do lokace Desert House.
7) Desert House
Tuto lokaci jste viděli dalekohledem na vyhlídkové terase baru. Stojíte u kamenné desky. Na její levé straně je otvor pro nasazení nějaké hřídele, nebo kliky. Na pravé straně je klíčová dírka a klíč na kroužku - zatím nejde sundat. Otočte se doleva a po kamenné cestičce dojděte až k domu. Prohlédněte si mříže ve dveřích a nefunkční kohoutek vlevo dole u zdi. Víc toho dělat nemůžete, otočte se, jděte doleva a podle zdi dojděte ke druhému konci domu. Zde se dá vstoupit dovnitř. Před vstupem do domu uvidíte další kohoutek. Vstupte do domu a hned se otočte doleva. Seberte klíč, který tu visí na zdi - je dost špatně vidět, ale je tam. Prozkoumejte dům, ale moc toho tady už nenajdete. Dvoje zavřené dveře a v zadní místnosti na zdi vpravo nefunkční fontánka s kohoutkem. Vyjděte ven z domu. Až budete stát opět na kamenné cestičce, podívejte se vlevo do písku. Měli byste uvidět kulatý poklop. Prozatím ale jděte po cestičce ke kamenné desce. a použijte získaný klíč na dírku vpravo na kameni. Tím se uvolní klíč na kroužku, který teď můžete sebrat. Vraťte se k poklopu a použijte na něj druhý klíč. Poklop se otevře a vy můžete sestoupit dolů. Zřejmě je tu další cesta, ale bez světla dál nemůžete. Podívejte se nahoru, klikněte na oblohu nad sebou a vylezte ven. Vraťte se ke kamenné desce a použijte jetpack. Další zastávka bude Neli
bough.
8) Neli Bough
Nad sebou uvidíte kamenný výtah, před vámi je flétna. Musíte zahrát ty čtyři tóny, které jste slyšeli ve stanu na tržišti, abyste přivolali výtah. Buď si je pamatujete, nebo máte uloženou pozici, jak jsem vám radil, nebo zahrajte postupně na 3., 1., 2. a 4. dírku flétny. Výtah sjede dolů. Klikněte na něj a vyvezete se s ním nahoru. Jděte po cestě a rozhlížejte se vpravo a vlevo. Vpravo si můžete pohovořit s Bokem a získat nějaké další informace. Kousek dál vlevo můžete sebrat zvláštní červené plody - koozberry. Všimněte si světlušek, které kolem těchto keříků poletují. Jděte dál po cestě až na rozcestí ve tvaru T. Nejdříve jděte doleva. Vlevo jsou jakési zvláštní "truhlíky" s řasami. Použijte sklenici a naberte si do ní řasy. Poté se varťte na rozcestí a pokračujte dále rovně až ke dveřím do dolu. Klikněte na ně a na chodbu, která se za nimi otevře - automaticky se přesunete na další rozcestí.
Vpravo jsou dřevěné mřížové dveře, vlevo je podivné vědro na provaze - výtah. Použijte ho a vyjedete kamsi nahoru. Stojíte před zamčenými dveřmi. Otočte se k výtahu a podívejte se nad něj. Klikněte na popínavé rostliny nad výtahem a přejdete po nich k ústí dalšího tunelu.
Projděte jím a jste v malé lokaci s ohništěm. Hned u vchodu do jeskyně vlevo najdete prázdnou dřevěnou bednu. Dojděte k ohništi (uslyšíte zvláštní praskavý zvuk), rozhlédněte se po zemi kolem a najdete skořápku ořechu. Nyní se vraťte do jeskyně, přejděte po popínavých rostlinách k výtahu a sjeďte s ním dolů na rozcestí.
Projděte dřevěnými mřížovými dvířky - za nimi je další kyblíkový výtah. Nyní jedeme dolů. Po zastavení uslyšíte zvuk otáčejícího se kola. Rozhlédněte se kolem. Můžete popojít dopředu a ještě dopředu a mírně vlevo a kliknout na kolo, které jste slyšeli, ale nic zvláštního se nestane.
Jděte doleva, klikněte na dřevěné dveře a projdete k přístavišti. Je tu malá loďka a u vašich nohou se ve vodě prohání modrý elektrický úhoř Tarru. Klikněte na loďku a přesunete se na Jakarův ostrov.
9) Jakarův ostrov
Hned na molu - nepřehlédněte ho ! - si promluvte s malým rybářem. Dozvíte se pár informací o úhořích a ostrovu. Po cestě dojděte až k domu. Na zdi vpravo od vdeří je ovládací panel. Je plný symbolů, které vám zatím bohužel nic moc neříkají. Některé jste sice už někdy viděli, ale zatím nevíte, co s nimi. Takže se vraťte k loďce a zpět do jeskyní. Nechoďte ke kyblíkovému výtahu, ale projděte jeskyní na druhou stranu a po schodech dolů. Octnete se opět venku na cestě k domu Kahleeny -
Kahleena's house.
10) Kahleena's house
Jděte rovně po cestě a potom doleva k vodě. U břehu uvidíte velký zelený list. Klikněte na něj a přeplavíte se na druhou stranu. Na malém dřevěném molu najdete prázdný sprej - seberte ho. Projděte vrátky a hned za nimi nalevo potkáte Kahleenu. Promluvte si s ní a projděte dál k domu. Otočte se doprava a uvidíte kotel na ohni. Projděte zpět k přístavišti - list je pryč, ale můžete použít jetpack. Leťte do lokace Roy's
Crash.
11) Roy's Crash
Rozhlédněte se kolem a jedinou možnou cestou obejděte loď. Uvidíte Roye, který spravuje loď, vedle něj je bedna s nářadím a na písku leží klíč. Promluvte s Royem. Varuje vás před nebezpečnými písečnými ještěrkami. Roy potřebuje pro svou loď důležitou součást - FUEL COMBINER. Možná by se dal sehnat na tržišti. Obejděte loď zpět, použijte jetpack a leťte na Spaceport. Přistanete opět na Launch Padu. Sjeďte dolů ke svému člunu a odjeďte na
Spaceport.
12) Spaceport
Vyjeďte výtahem do baru. Jděte k automatu na nápoje a nechte si namíchat nápoj z červených bobulí koozberry. Na skleničku s nápojem kliknětem prázdným sprejem a máte koozberryový džus ve spreji. Nyní se přesuňte do lokace Neli Bough (výtah, člun, jetpack, výtah), do místa, kde jste sebrali červené bobule (od výtahu 4x rovně a vlevo). Pokud jste ještě dříve sebrané bobule nedali do dřevěné bedny, tak to udělejte teď a potom použijte bednu s bobulemi na keříky, kolem kterých poletují světlušky. Tím si nachytáte potřebné množství světlušek a asi už tušíte, co s nimi. Vraťte se ke stromu (cestou se ještě stavte u Boka a ukažte mu skořápku ořechu - řekne vám, že tyto ořechy mají rádi yamaxové), výtahem sjeďte dolů a pomocí jetpacku se přesuňte do lokace Desert House.
13) Desert House
Jděte ke kulatému poklopu v písku a sestupte dolů. Bednu s bobulemi a světluškami postavte na zem v místě, kde stojíte. Na tmavou chodbu před vámi použijte koozberryový sprej - a máte o světlo postaráno. Projděte krátkou chodbou a dveřmi. Otočte kolem na potrubí a jděte doprava. Malým průzorem na zdi se můžete podívat do jeskyně s vodou. Otočte se doleva a uvidíte na potrubí ležet zvláštní uzávěr. Seberte ho a můžete jít zase ven. Venku jděte ke kamenné desce a získaný uzávěr použijte na otvor na levé straně desky. Voda začne téct, jezírko se napustí a vše kolem ožije. Nyní bude vaším úkolem najít a sebrat 6 květin, které právě teď vaším přičiněním rozkvetly.
- První - modrá - je kousek vlevo u jezírka.
- Druhá - červená - je o jednu obrazovku dál a vpravo.
- Třetí - bílá - vykvetla u zdi domu, uprostřed, v místě, kde z trubky u země uniká voda.
- Čtvrtá - růžová - od bílé jděte 2x dopředu, roste u stromu.
- Pátá - nachová. Tu najdete, když dojdete k domu a otočíte kohoutkem před vchodem. Jak začne téct voda, květina
vykvete.
- Šestá - tmavočervená - vykvete, když otočíte kohoutkem u fontánky v zadní místnosti uvnitř domu (můžete také nyní zavřít okenice na okně).
Od fontánky přejděte o jedbu místnost dopředu a otočte se čelem k dřevěným dveřím s kamenným portálem. Na portálu můžete vidět obrázky květin, které máte v inventáři. Další postup je jasný - klikněte květinou na odpovídající obrázek. Zjistíte ale, že jedna květina vám ještě chybí. Jděte ke kamenné desce a pomocí jetpacku se přeuňte do lokace Roy's crash. Obejděte loď a klikněte na klíč, který leží v písku vedle bedničky s nářadím. Roy vám ho půjčí a vy se můžete vrátit zpět do Desert House. Nyní jděte doleva, k zavřeným mřížovým dveřím. Vlevo vedle nich je u země nefunkční kohoutek - vzpomínáte ? Použijte na něj klíč, začne téct voda a poslední - žlutá - květina vykvete na zdi kousek od vás. Jděte do domu a použijte poslední květinu na kamenný portál. Kamenná deska sjede dolů a vy můžete projít do další místnosti. Vlevo je známá mříž - jenže tentokrát z druhé strany. Vpravo na poličce je váza, kterou seberte. Přímo před vámi je poklop. Slezte po žebříklu dolů, projděte tunelem a mřížovými dveřmi na druhé straně se dostanete na pláž
(Fishbot Beach).
14) Fishbot Beach
Dojděte až k vodě a prohlédněte si velkou mechanickou rybu. Klikněte na vodu a můžete si rybu prohlédnout z druhé strany. Bylo by potřeba nějak ji zprovoznit. Ale jak ? Rozhlédněte se kolem a uvidíte modrého elektrického úhoře. Klikněte na čtvercový panel na rybě a získáte kovovou desku. Jděte zpět na pláž, použijte jetpack a zaleťte do Nelhi
Bough.
Jděte rovně a na rozcestí doprava, dveřmi do dolu a kyblíkovým výtahem do místa, kde jste předtím marně klikali na otáčející se kolo. Nyní na něj klikněte kovovou deskou a máte vyleštěné zrcadlo. S ním se opět vraťte do Fishboat Beach k rybě - člunu.
Vraťte naleštěnou desku zpátky na místo a pozorujte, jak je k ní leskem přilákán elektrický úhoř a výbojem oživí rybí člun. Klikněte na červené tlačítko vlevo a ryba se otevře. Nastupte dovnitř a všimněte si další, v pořadí už třetí skupiny symbolů na stropě nad vaší hlavou. Potom posuňte páku před sebou. Přemístíte se pod vodou do nové lokace.
15) Merari Palace
Promluvte si s prvním Merari, na kterého narazíte hned u vchodu. Jmenuje se Getri a získáte od něj spoustu informací. Potom jděte doleva a po schodech nahoru. Do druhého patra zatím jít nemůžete a tak postupte krátkou chodbičkou ke dvěma dveřím naproti sobě. Podívejte se nejprve do těch vpravo. V malé místnosti vidíte podél stěn šest předmětů ve skleněných vitrinách. U každé vitriny jsou tři tlačítka. Uprostřed místnosti je sloup s podivným mechanismem a na podlaze kolem sloupu vidíte šest dlaždic s vyobrazením nějakých map. Je jasné, že jde o nějakou hádanku, ale její smysl, natož řešení vám zatím není jasné. Takže jděte ven a podívejte se do druhých dveří.
Tady je další Merari, jmenuje se Folkrin a teleport. Promluvte si s Folkrinem 2x. Nejprve se dozvíte nějaké další informace a potom vám aktivuje portál. Vstupte dovnitř.
16) Vězení - osvonození Athery.
Jste ve vězení. Přímo proti sobě vidíte dveře cely, vedle nich je na zdi obrys ruky - zřejmě otevírací mechanismus. Kouske dál vlevo vidíte další celu. Vydejte se k ní. Zamřížovaným okénkem ve dveřích uvidíte Atheru a promluvíte si s ní. Následuje animace, ve které přijde stráž a vy pozorujete, jak si otevírá dveře cely a zase odchází. Pokud stráž nepřijde, zkuste od dveří cely poodejít a zase se vrátit. Promluvte opět s Atherou a potom prozkoumejte obrys ruky na stěně vedle dveří. No, a teď se zase můžete vrátit portálem zpět. Pro další věc se budete muset vrátit až do Desert House.
Od kamenné desky se vydejte doleva, na tu stranu domu, kde je uzavřená mříž. Až tam dojdete, uvidíte na zemi zelenou ještěrku, která před vámi uteče. Následujte ji kolem domu na druhou stranu a vstupte do domu. Ještěrku opět uvidíte na zemi ve druhé místnosti, odkud uteče do místnosti s fontánkou. Když tam dojdete, uvidíte (pokud jste si před tím zavřeli okenice), jak utíká dírou pode dveřmi vlevo do další místnosti. Vraťte se o jednu místnost zpět a projděte do zadní místnosti (do té, kterou jste si před tím otevřeli pomocí sedmi květin - pokud jste si ještě nesebrali vpravo z poličky vázu, tak to udělejte teď - budete ji potřebovat). Jděte doleva k mříži a tam uvidíte ještěrku, jak má hlavu v mřížích a nemůže tam ani zpět. Obejděte dům abyste se dostali k mřížím opět z druhé strany a máte ještěrku před sebou. Vezměte si z inventáře vázu a použijte ji na ještěrku. Získáte tak její jed, se kterým se můžete vrátit zpět do vězení.
Vázu s jedem použijte na obrys ruky u Atheřiny cely, poodstupte a sledujet, co se bude dít. Až bude stráž mimo hru, jděte k cele, klikněte na dveře cely a osvoboďte Atheru. Je ale příliš zesláblá a tak ji musíte odnést do paláce a svěřit do péče Merariů.
17) Merikovy dary
Nyní přijde čas na vyřešení hádanky. Jste v místnosti s Atherou. Promluvte na ní a ona se probere. Promluvte s ní, abyste získali další informace a pak se rozhlédněte po místnosti. Na stěnách uvidíte šest štítů, na každém je vyobrazen jeden předmět. Ale tyhle předměty jste už někde viděli ! Ano, správně - jsou to ty samé předměty, které jsou v místnosti se skleněnými vitrinami a sloupem. Ještě si všimněte barevného provedení štítů - na všechny štíty byly použity pouze tři barvy - červená, zelená a bílá, ale na každém štítu je složení barev jiné. Se stejnými třemi barvami jste se přece setkali na hrací kostce, když jste na tržišti hráli s chlapcem jeho primitivní hru ! Vzpomínáte si ještě, o kolik polí jste mohli postoupit, když padla na kostce příslušná barva ? Červená - 1 pole, zelená - 2 pole a bílá - 3 pole. No a tím máte v ruce celý klíč k vyřešení hádanky s vitrinami a sloupem. Jděte ven z místnosti, doleva a po schodech dolů do patra, kde je místnost s hádankou. Pokud už chcete nyní celou věc vyřešit sami bez další pomoci, tak následující odstavec a tabulku přeskočte, jinak čtěte dál.
Vstupte do místnosti s hádankou. Jak jste si již všimli, u každé vitriny jsou tři tlačítka. Podle toho, jaké bylo složení barev na štítu příslušné věci, tolikrát musíte stisknout každé tlačítko. Zde je přehled všech věcí a počet stisknutí :
- Drahokam : 1, 3, 3
- Nůž : 1, 2, 3
- Pohár : 2, 3, 2
- Helma : 1, 3, 1
- Loutna : 2, 1, 2
- Pečeť : 1, 1, 2
Příklad : čísla 1, 3, 3 u drahokamu znamenají, že první tlačítko stisknete jednou, druhé třikrát a třetí také třikrát.
Když stisknete tlačítka správně, předmět ve vitrině se otočí o 180 stupňů a na jeho podstavci uvidíte mapku. Nyní se musíte otočit ke sloupu a stisknou na zemi dlaždici se stejnou mapkou, kterou jste viděli ve vitrině. Dlaždice se rozsvítí. Postupujte stejně u všech předmětů a rozsvťte postupně všech šest dlaždic s mapkami. Pokud jste neudělali chybu, sloup se pootočí a odhalí vám šachtu se žebříkem.
18) Jeskyně
Slezte po žebříku dolů. Nyní musíte chodbymi projít do velké jeskyně s Merikovou uzdravující vodou. Chodby mají ovšem trochu podivnou topografii, v jednom místě se musíte jakoby vrátit, jinak budete chodit stále v kruhu. Jděte tedy dopředu a otočte se doprava, potom dopředu a otočte se doleva, opět dopředu a otočte se doprava a ješte jednou dopředu. Pokud jste šli dobře, vidíte nyní před sebou schody. Sestupte po nich dolů do velké jeskyně. Uprostřed je vodopád a jezírko Merikovy uzdravující vody. Jděte doleva podle zdi (jinudy se nedá) a všimněte si druhého kulatého průzoru vlevo na zdi. Když na něj kliknete, zjistíte, že se koukáte do místnosti s potrubím pod Desert Housem !
Dojděte doprostřed až k vodě a napijte se. Po animaci obejděte vodu zleva a vstupte do malé jeskyně naproti. Postupujte 8x dopředu a v menší jeskyni prokličkujte až ke krápníku, ze kterého odkapavájí bakterie. Vezměte z inventáře sklenici s řasami a použijte ji na krápník - získáte řasy s bakteriemi.
To je zde všechno, nyní se musíte dostat zpět až do Desert House. Projděte zpět, jeskyní s Merikovou vodou, po schodech nahoru, v chodbách postupujte přesně opačně, než když jste šli sem a po žebříku nahoru. Pomocí ryby - člunu a potom jetpacku se dostanete do Desert House.
Uzávěrem z inventáře opět klikněte na otvor na levé straně kamenné desky, čímž zastavíte vodu a jezírko opět vyschne. Obejděte ho na druhou stranu k domu a v jednom místě budete moci na vyschlé jezírko použít sklenici s řasami a bakteriemi. Tím aktivujete portál v jezírku. Použijte ho.
19) Causeway
Po průchodu teleportem se rozhlédněte a jděte jediným možným směrem dopžedu. Vlevo je voda, vpravo uzavřený poklop a páka. Podívejte se k vodě. U břehu ve vodě něco vidíte, ale zatím s tím nemůžete nic dělat. Otočte se a popojděte k páce. Zatáhněte za ní, čímž otevřete poklop. Dojděte k němu a po žebříku dolů. Popojděte o kousek dopžedu a podívejte se pod sebe. Použijte sklenici s řasami a bakteriemi na osvětlenou plochu pod sebou - a vida, další teleport. Otočte se doprava. Levá páka na ovládacím panelu je zaseklá, takže zatím stiskněte jeno pravou, otočte se a jděte do dveří naproti. Na ovláacím pultu klikněte na hvězdnou mapu vpravo. Tím vyberete svět Evany. Jděte ven z místnosti a podívejte se do portálu. Nyní je v něm vidět vybraný svět. Jděte ven a portálem se vraťte do Desert House.
Jděte ke kamenné desce a použijte opět uzávěr na otvor na levé straně kamenné desky. Tím opět pustíte vodu, která ale nyní bude protékat teleportem. Opět projděte teleportem a jděte k vodě. Nyní budete moci sebrat malý přístroj. Jděte teleportem do Desert House a cestujte do Neli
Bough.
20) Ostrov dr. Jakara
Nejprve se zastavte u Boka a popovídejte si s ním o Putakovi. Dozvíte se, že bydlí na Prvním Stromě a dostanete se k němu yamaxem. Nyní se známou cestou dostaňte na ostrov dr. Jakara. Dojděte až ke dveřím, vedle kterých je panel s podivnými symboly. Nyní je čas použít symboly, které jste během hry našli - pokud si vzpomínáte, upozorňoval jsem vás na ně. Nejprve použijete symboly, které jste viděli na začátku hry na tansportním vozíku. Namačkejte je na ovládacím panelu a dveře se otevřou. Projděte jimi a dojděte k panelu, který ukrývá další ovládací panel. Klikněte na něj, kryt se odklopí a na klávesnici stiskněte nyní symboly, které jstre viděli u medbota. Výtah vás vyveze nahoru. Popojděte k dalšímu panelu. Opět na něj klikněte a na klávesnici stiskněte symboly, které jste viděli uvnitř ryby - člunu. Zezdola přijede lávka, po které přejdete k posledním dveřím. Otevřete je a jste konečně domě dr. Jakara. Pokud jste si symboly nezapamatovali, stiskněte prostě tato tlačítka :
- panel u dveří : 5, 5, 7, 1
- panel u výtahu : 1, 7, 6, 4
- panel - lávka : 6, 9, 7, 10
Sejděte po schodech dolů, otočte se a uvidíte dr. Jakara. Dojděte k němu a popovídejte si s ním. Dozvíte se o léčivé vodě a její speciální síle. Pak dejte Jakarovi malý přístroj a dostanete od něj nějaké peníze.
21) Získání součástky pro Roye a cesta k Putakovi
Tím jste u dr. Jakara skončili, jděte ven a dostaňte se přes důl, Neli Bough a Spaceport na tržiště. Jděte do známého krámku (první dveře vpravo) a na prodavače klikněte získanými penězi. On vám prodá součástku pro Roye - FUEL COMBINER. Když se otočíte doprava, tak ho uvidíte nahoře na poličce. Vemte si ho a odcestujte k Royovi. Předejte mu fuel combiner a potom mu ukažte prasklou skořápku ořechu. Dostanete od něho plechovku s oříšky. Nyní se jetpackem přesuňte do lokace Kahleena's house a získané oříšky upražte v jejím kotli - klikněte oříškama na kotel a po chvíli si je zase budete moct vzít již upražené. Nyní se jetpackem přesuňte opět do Neli Bough. Projděte dveřmi do dolu, na rozcestí tentokrát použijte kyblíkový výtah vlevo a nahoře u zamčených dveří přelezte po popínavých rostlinách k ústí dalšího tunelu. Tím projdete k ohništi, kde jste předtím našli ořechovou skořápku. Použijte upražené ořechy na ohniště, čímž přilákáte yamaxe. Není to nic jiného, než veliká veverka. Počkejte, než sní několik oříšků, klikněte na ní a ona vás odnese na vrcholek stromu. Promluv s Putakem, rozhlédni se kolem po lokaci a opět nasedni na veverku, která tě odnese zpět k ohništi. No a pomalu se blížíme k závěru téhle celkem povedené
adventury.
22) Finále
Projdi tunelem, dostaň se ven z Neli Bough a jetpackem leť do Fisboat Beach. Rybou - člunem jeď do Merari Palace a jdi rovnou do místonosti s teleportem (pvní patro). Promluv s Folkrinem a vstup do portálu. Ve vězení jdi 2x doleva, pak se otoč doprava a jdi stále rovně až k výtahu. Vyjeď nahoru, rozhlédni se kolem dokola a najdeš na zemi prázdnou klec. Seber ji, vrať se portálem do Merari Palace a jdi do druhého patra do místnosti, kde leží Athera. Na zdi za ní uvidíš velkého brouka. Použij na něho klec a máš ho chyceného ! Vrať se do Desert House a projdi portálem v jezírku. Jdi k poklopu a spusť se dolů po žebříku. Jdi dopředu a otoč se doprava k panelu. Pravá páka už je dole (tu jste stisknuli už předtím, na levou použijte brouka v kleci. Zleva od portálu se objeví dlouhé chapadlo, které ovine brouka i s klecí a bude ho chtít odtáhnout pryč. Tím stáhne i páku. Poklop nahoře nad portálem se otevře a léčivá voda začne téct portálem dolů do světa Evany. Athera and Getri vám děkují za záchranu světa Evany i ostatních světů.
|