Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Žhavé léto 3 1/2
Návod je převzat ze stránek www.cgm.cz.
1. Epizoda
Po animaci, která vás zavede
do děje, se ocitnete v malé cele a ještě ke všemu se švábi v posteli.
Nikdy ale nemusíte chodit daleko pro to, abyste vyprovokovali bachaře. Proto
spláchněte záchod, zařvěte si z okna, zabouchejte na zeď, kopněte si
do postele a praštťe do dveří. Když tohle všechno uděláte, bachař vám
přinese knížku. Po jejím přečtení zjistíte, že máte nárok na vydatné
jídlo. Bachař vám právě jedno předhodí a vy ho trošku vylepšete šváby
z postele. Díky tomu se, po zabouchání na zeď, dostanete do druhé cely, kde
si popovídáte s Kerrym.
Tento rozhovor vás zavede zpět
do kasina. Tam vám hra poprvé trošku více potrápí mozkové závity, jelikož
musíte přijít na číselnou kombinaci sejfu. Nejdřív ale musíte zjistit,
že účtárna je zamčená. Teprve potom můžete totiž zkoumat všechny věci
v místnosti. Prvním krokem bude zavolat Billymu, abyste zjistili, že si
stejně musíte pomoci sami. Prohlédněte si nástěnku, najdete zde několik
čísel a návod jak použít trezor. Poté otevřete šuplík a přeházejte věci.
Naspodu leží pravítko. Tím posléze vytáhněte noviny z koše. Čísla
už máme kompletní. Z nich jde složit kombinace k sejfu, která zní:
2451872. V trezoru se válí dvě užitečné věci. Klíč a zlatá cihla.
Popadněte je a běžte ke dveřím. Tam zjistíte, že klíč vám moc nepomůže,
ale neztrácejte naději. Vždycky je tu přece ještě okno! Posuňte skříňku
a potom rozbijte sklo zlatou cihlou. Ani tak se přes mříže nedostanete. Až
mafiáni vám s nimi pomohou. Díky tomu se ocitnete venku a můžete se
pustit do zběsilého útěku. Vyskákejte, přes bednu před vámi, do dveří,
proběhněte místností a ve dveřích se dejte doprava. Na prvním rozcestí
se pusťte doleva a, až přeběhnete mafiána, znova doleva (jestli chcete získat
první z bonusů, než zatočíte, podívejte se do výklenku vpravo). Ještě
jednou běžte doleva a poté dvakrát doprava. Nakonec uhnete před mafiány
doleva a ocitnete se na dvorku, kde jsou dvě bedny. Tu u hydrantu posuňte do
mezery před ní. Tou nahoře potom můžete přejet přes tu první až ke zdi
a vyšplhat se po ní přes zeď. Jakmile budete na druhém dvorku, uvidíte lešení.
Jděte k němu blíž a prohlédněte si ho. Nyní můžete sebrat kameny a
pomocí akce na lešení je potom házet a uvolnit si cestu dál. Teď už zbývá
pouze vyjít po prkně nahoru a dojít až na střechu.
2. Epizoda
Po další animaci popadnete
nohu od stolu a hurá z cely ven! Jakmile se dostanete na chodbu, dávejte
pozor na bachaře. První se překoná snadno, stačí mu jít chvíli za zády,
ale jen tak, abyste se dostali za roh, a poté se zavěsit z druhé strany
na zábradlí. Bachař vás neuvidí a hned jak přejde, můžete vylézt. Po
cestě si přečtěte ceduli na dveřích od záchodu a vydejte se po schodech
dolů. Zkontrolujte, kde je strážný, a pokud nehrozí, že by vás mohl spatřit,
vydejte se dál a na prvním rozcestí jděte doleva. Počkejte, až strážný
půjde zády k vám a vlezte do vzdálenějšího kanálu. Zde opět vyčkejte,
až vás strážný přejde, a vylezte. Když se na konci dáte doleva,
dostanete se k elektrickému křeslu. U něj přesuňte spínač a po krátké
animaci se vydejte vstříc Barnabymu. Než vás ale uvidí, vylezte na, v pořadí
druhou, rouru. Poté slezte a v Barnabyho kanceláři uzměte medvídka. Můžete
se schovat, díky kýblu a smetáku, v protějším výklenku. Teď už je
potřeba jen nasadit medvídka na elektrické křeslo a přepnout opět spínač.
Nezapomeňte se schovat a jakmile se Barnaby chytí na návnadu, můžete mu
nohou ze stolu odebrat klíč od WC. Vydejte se tam, vezměte štětku, která
je opřená o sloupek před mísami a namočte ji v míse s hořlavinou.
Nakonec se ještě jednou vydáte k Barnabymu a zapálíte o něj svoji
pochodeň. S ní už se dostanete do tunelu a pustíte se do další
lokace.
3. Epizoda
Kanály jsou poměrně snadnou
částí. Jediné co vás v nich čeká jsou krysy. Proto se vydejte
jedinou možnou cestou a až na ně narazíte, buď je mlaťte pochodní a nebo
si jich vůbec nevšímejte. Pokud nebudete zastavovat, nedoženou vás. Pro přeskakování
z jedné strany kanálu na druhou, si samozřejmě vždy vyberte to nejužší
místo. Když se dostanete přes třetí místnost s krysami, uvidíte světlo.
Teď už jste u tří nádrží. Vpravo od vás je přečerpávací stroj. Ale
samozřejmě nic není tak jednoduché, jak to vypadá. Pokud vyčerpáte z jedné
nádrže vodu, do dalších dvou část z ní nateče. Stačí ale zatáhnout
ve správném pořadí a je to. Tak tedy abyste vyčerpali zcela vodu z první
nádrže, zatáhněte za levou šňůru dvakrát, za pravou jednou a za levou ještě
jednou. Zajděte se podívat do vyčerpané nádrže, najdete tam slizké ozubené
kolo. Jděte opět k přístroji a zatáhněte dvakrát za prostřední
šňůru a čtyřikrát za tu napravo. Prohlédněte druhou nádrž. V ní
objevíte kliku a zároveň i jeden z bonusů. Vraťte se k přístroji a
dvakrát zatáhněte za šňůrku nalevo. Tím se vám otevře cesta dál. Je
sice posetá aligátory, ale stačí přes ně přeskákat a dostanete se k mříži.
Nyní se uplatní slizké kolo a klika. Nasaďte je, zatočte s pákou a
jste volní!
4. Epizoda
Různými průlezy se dostanete
až do továrny. Zde je několik posunovacích beden. Chyťte první a vyplňte
s ní mezeru, která brání v posunu té nahoře. Přesuňte vrchní
bednu přes spodní doleva kam až to jde. Vzadu v místnosti byste měli
vidět ještě další dvě posunovací bedny na zemi. Postupně s nimi
vyplňte mezery, které vedou od bedny nahoře k plošině, na které je žluto-černě
šrafovaný čtverec. Poté vezměte opět bednu nahoře a přesuňte ji na zmíněný
čtverec. První plošina spadne dolů. Nakonec vezměte ony dvě bedny, kterými
jste vyplnili mezery a postavte je na zbývající dva čtverce, které leží
vedle plošiny na podlaze. Cesta už je volná, můžete tedy zajít do levých
dveří. Tam najdete v koši plechovku fazolí, která je stejně stará
jako Johny. Jíst jí určitě nebudete, ale upevněte k řetězu, který
obepíná skříň. Otevřete šuplík bližší kameře a získaný provázek
použijte jako knot k plechovce. K dokončení bomby PUF PUF, potřebujete
už pouze sirky, které leží na stolku s telefonem. Po odpálení skříně
vykoukne rušička, kterou je nejdříve potřeba seštelovat.To je celkem složitá
práce, ale po chvilce zkoušení se dá zvládnout. Pro netrpělivce tu ale
samozřejmě přikládám screenshot.

Zavolejte Čendovi a po cestě ven z továrny se ještě
stavte v těch druhých dveřích, tedy záchodech, a prohlédněte si
prostřední skříňku. Venku už vás přivítá Čenda, ale vy se nejdříve
musíte převléct a oholit. Proto si promluvte s Čendou, který vám půjčí
páčidlo. To si vezměte z kufru auta a po cestě zpět do továrny popadněte
nočník po pravé straně a trubku, která je opřená o roury za rezavým
autem. Na záchodcích ve skříňce najdete nové oblečení, rezavou břitvu i
pěnu na holení. Rezavou břitvou se ale přirozeně odmítáte holit. Proto
vyjděte před továrnu, naplňte nočník vodou z chladiče auta a umístěte
ho na připravené ohniště, které je za boudou vedle Čendova auta. Ohniště
ještě podpalte sirkami a přidejte břitvu. Nyní se můžete u umyvadla konečně
oholit. Zbývá už pouze zajet do města. Vydejte se po silnici doleva, přeskočte
přes nekompletní můstek a pak už vás cesta zavede přímo tam, kam potřebujete.
5. Epizoda
Jako první si hned promluvte s Čendou,
řekne vám, kde sehnat falešné papíry. Potom vyjděte po schodech ke Kidovi.
Před barem si promluvte s Marcellem a prozkoumejte popelnici před barem (tu
smradlavou). Vejděte do baru a promluvte si postupně s barmanem, Paďourem
i pianistou a běžte dveřmi vedle Kerryho do kuchyně. Tam si promluvte s kuchařem
a pak zkontrolujte ledničku. Vraťte se do baru a promluvte si s barmanem.
Dá vám nůžky a vy jděte honem pro bíbra do lednice. S ním už není
žádný problém promluvit si s pianistou, který vám prozradí, že
kuchař má konvalinkový sprej. Jděte pro něj a s jeho pomocí vytáhněte
Paďourovo nádobíčko ze smradlavé popelnice. Vercajk předhoďte Paďourovi.
Dozvíte se, že doklady budou vaše jen za pět stovek. Promluvte s Kidem, který
je v kanceláři za kuchyní. Vezměte drátky ze skříňky ve stole a jděte
do palírny. Ta je za dveřmi naproti baru. Zde musíte poskládat drátky tak,
aby se spojili všechny konektory. Když se podíváte na rozložení drátků
vpravo na desce, poznáte, že jsou to dvě řady po čtyřech drátech. Z toho
budu vycházet, abych vám popsal, jak je máte správně nasadit. Takže popadněte
první drátek z horní řady a připojte ho k druhému konektoru
vlevo. Druhý drátek nasaďte na čtvrtý konektor, třetí drátek na první
konektor, čtvrtý drátek na sedmý konektor, pátý drát na šestý konektor,
šestý drát na pátý konektor, sedmý drátek na osmý konektor a poslední
drátek pak na třetí konektor. Uff, to bychom měli za sebou a nyní už
vezeme alkohol na farmu. Vydejte se po silnici doprava, těsně před mostem pak
uhněte opatrně doleva mimo silnici, tak abyste pokud možno nevysypali žádný
demižon, a vyjeďte nahoru do kopce. Silnice už vás potom nepustí jinam, než
na farmu. Po cestě na farmu se také skrývá jeden z bonusů. Promluvte s farmářkou
a jměte se brambor. Po sházení všech terčů se už pustíte do ostré akce.
Postřílejte tedy kojoty pěkně jednoho po druhém a držte si od nich dostatečný
odstup. Náboje jsou za domem, u kterého roste řepa. Když úspěšně odpravíte
všechny kojoty, dostanete od farmářky peníze. Pak už jen seberte pytel
hnojiva a vraťte se do města.
Promluvte si s Čendou, ten
vám nabídne možnost závodit. Pokud nabídku neodmítnete, rovnou se ocitnete
v kvalifikaci. Okruh musíte dojet včas, jinak se nedostanete do toho o
peníze. Když se vám to povede, Čenda vám půjčí svůj sporťák a vy
odstartujete v demoličním závodě. Všude vám cestu ukazují šipky,
takže není problém zůstat na trati, přesto však chci říct, že vyhýbat
se věcem je užitečné i přesto, že jdou ve velké většině zbořit. I tak
váš postup totiž značně zpomalují. Za vyhraný závod inkasujete další
peníze a dostanete nabídku na závody traktorů. Nebudu vás dlouho napínat a
řeknu rovnou, že tyto závody nemůžete nikdy vyhrát. Vždy když zlepšíte
dostatečně svůj čas, Monza vás opět o pár vteřin předežene. To ale
nevadí, protože stačí zajít za Kidem. Dá vám peníze za řepu a to už na
doklady stačí. Dejte obnos Paďourovy a ten vám na oplátku předá těžce
vydřené papíry. Čenda vás už očekává se zprávou, že starý šaman Čumičiču
vás chce vidět.
6. Epizoda
Cesta k němu je velmi
snadná, stačí se stále držet vpravo. Sice někdy musíte přes cestu, která
se zase navrací zpět na tu, ze které jste odbočili, nicméně kdybyste se
snažili jet rovně, hra vám suše oznámí, že jste se ztratili a proto se
vracíte k Čendovi. Když se dostanete k šamanovi na dvůr, jděte
hned doprava. Na zemi tam stojí lahvička s ředidlem. Vezměte ji a pak si
promluvte se šamanem.
Rozhovor vás zavede až do záhrobí.
Tam vezměte z koše lístek a pytel mrtváků. Lístek si štípněte a
vstupte dovnitř. Projděte expozicí až nakonec a zajděte k okénku na
levé straně. Tam vám řeknou, abyste vyplnili jakýsi formulář a podali ho
u podivně pojmenovaného okénka. Najděte tedy příslušný formulář na
stole a jděte k okénku po pravé straně toho, u kterého jste byli předtím.
Takto postupujte dál, tedy ve směru hodinových ručiček, než se naštvete.
U posledního okénka nabídněte mrtváky a promluvte si se strýčkem.
Nyní přijde na řadu
adrenalinová akce proti mafiánům. Střílejte nejdříve do řidiče a potom
motorka buď odpadne, nebo získá řidiče nového :o).
7. Epizoda
I přesto, že jich spousty postřílíte
na motorkách, budou vás mafiáni čekat u Kida. Po animaci se objevíte svázaní
v podzemní kobce. Musíte mačkat šipky tak, jak vám hra sama předtím
ukáže. Když se vám to povede, jste volní! Vezměte ze stěny naproti trombón
a jděte dolů osvobodit Helenu. Z hromady seberte obě pádla. Bednu přesuňte
ke stupínku vpravo. Jděte po schodech dolů a prohlédněte si kostru. Pomocí
rukavice přepněte páku na ovládacím panelu u hromady a přeskákejte přes
bednu zpět nahoru a pak k větrákům naproti. Z nich vyndejte vrtule
a jděte dolů k autu. Nasaďte obě pádla, vrtule a přidejte trombón.
Teď už jen skočte pro Helenu a můžete vyrazit. Na první křižovatce se
dejte doleva a potom opět doleva. První „suchá“ odbočka vlevo je ta vaše.
Vystupte ze člunu a jděte se podívat. Najdete tam čtyři páky. Všechny
postupně obejděte a přepněte. Rychle se vraťte do auta, aby jste se
neutopili ve stoupající vodě. Pokud máte zálusk na další bonus, stačí
projet uličkou naproti té, ze které jste právě přišli. Otočte se nazpátek
a na první se dejte doleva přes hromadu, která je teď už zatopená. Hned za
ní se dejte opět doleva a až na úplném konci se dejte doprava. Tam už vede
cesta ven!
8. Epizoda
Je potřeba varovat Kida a farmářku.
Jděte nahoru k baru, kde zjistíte, že Kid se dovede ubránit sám.
Nasedněte tedy do auta a rychle na farmu. Tam už na vás čekají mafiáni.
Uchopte brokovnici a jednoho po druhém zlikvidujte. Náboje jsou na stejném místě
jako když jste stříleli kojoty, tentokráte je tam však navíc i lékárnička.
Farmářka vám poděkuje, požehná vám a vy se můžete vydat hledat ztracené
věci po strýci. Získat mapu není nic složitého. Stačí zajít za
Marcellem a pak už jen nasednout do člunu a sledovat šipky. Jakmile
vyzvednete mapu, vrátíte se zpátky. Po cestě zpět lze snadno spatřit krabičku
s dalším bonusem. Potom pojedete ke kostelu, abyste získali i masku. Ta
má totiž být u reverenda Browna. Dostat se do kostela ale nebude tak snadné.
Zaberte dvakrát za dveře, které jsou obestavěné lešením. Zmocněte se
sekery a rozsekejte s ní zadní dveře. Nahoře posbírejte všechny střípky
a sestavte je na bedně u reverendova těla. Začněte s těmi, co mají výřez
pro tlačítko, které je na podstavci. Střípky se dají otáčet stisknutím
pravého tlačítka myši. Najdete klíč a dopis, který vás zavede do muzea.
9. Epizoda
V muzeu stačí přemoct starou
dámu a můžete si zajít pro masku. Ale ještě předtím musíte překonat
nové zabezpečovací zařízení. A jako každá složitě vypadající věc, má
také snadné řešení. Přikládám screenshot s počátečním nastavením
a s vyznačenými trojúhelníčky a pořadím, ve kterém je potřeba ony
trojúhelníčky přepnout.
Pomocí masky objevíte na mapě místo, kde se ukrývá
cosi, co pomohlo Leopoldovi rychle zbohatnout. Je to Neverland. Cesta do
Neverlandu je však trnitá a vede přes hřbitov s nemrtvými.
10. Epizoda
Čenda vás odveze ke starým
dolům a dál už musíte trefit sami. Vjeďte dovnitř a na prvním rozcestí
jeďte rovně. Nejezděte moc rychle, abyste nespadli z vyvýšeniny. Po té
přejeďte až nakonec a přeskočte na dřevěnou lávku. Až vyjedete ven, stačí
se dát nahoru a přeskočit menší chybějící kousek lávky. Ještě než
vjedete do tunelu, můžete si všimnout bonusové krabičky. Cesta už vás
potom nepustí jinam, než na hřbitov. Jediná rada, kterou vám do boje s
nemrtvými mohu dát je, abyste stříleli co nejrychleji a do toho nejbližšího,
který je u vás. Jakmile se dostanete až k hrobu, začnete kopat a jste v další
lokaci.
V Neverlandu jděte k praseti
a choďte po kostkách tak dlouho, dokud vám něco neřekne. Potom to udělejte
ještě jednou a pak si s ním promluvte. Dá vám za úkol přinést medvídka.
Doskákejte pro něj a abyste se dostali zpět, shoďte díl, který trčí
nahoru a je v něm i stočený drát. Stačí se rozběhnout a pořádně
do něj narazit. Předejte medvídka praseti a vstupte do dveří. Čeká vás
část, kde se musíte koulet prostorem. Zde vám snad mohu pouze doporučit,
abyste nejeli ani moc pomalu, ale ani moc rychle. Na většině překážek se
vyplatí jet rozvážně a střední rychlostí. Ještě vám ale prozradím, že
na jedné slepé cestě za otáčejícím se válcem je i jeden z bonusů.
Nakonec už jen prohodíte pár slov s plecháčem a jste zase doma.
11. Epizoda
Zeptejte se Čendy, kolik je
hodin. Jděte za Kidem a položte mu stejnou otázku. Řekne vám, že je za čtvrt
hodiny pět a vy se tedy vydáte za Čendou. Stále ještě je potřeba vyhrát
výroční závody traktorů. Pomožte sundat Čendovi traktor z jeřábu,
sedněte do auta a jeďte si promluvit s farmářkou. Dostanete od ní čtyři
bedny fazolí PUF PUF a s nimi se vydejte po silnici doprava. Dojedete do města,
ale ještě je potřeba přejet jej na druhou stranu. To není žádný problém,
stačí to vzít mimo silnici rovně a za chvíli tam jste bez dlouhého objíždění.
Traktor je už připraven, stačí do něj vyrobit nové palivo a hurá do toho!
12. Epizoda
Po vyhraném závodě se vydáváte
do pískovny. Tam prozkoumejte vrata a jeďte zpátky do města. Před kasinem
si promluvte se lupičem. Když už budete před kasinem, můžete tam nalézt
další z bonusů. Pokud jste postupovali podle návodu, všechny potřebné
věci, krom mýdla, už máte. Pokud ne, pytel hnoje najdete na farmě, trubku u
továrny a ředidlo u šamana. Mýdlo je ve křoví u kostela, ale nejdříve se
na něj musíte optat barmana. Získanou výbušninu připevněte na vrata a
vstupte dovnitř. Pozabíjejte mafiány a skočte pod můstek. Vlezte do širší
trubky, který je na dlouhé straně. Přeskákejte okolo komínu doleva a skočte
do levé trubky. Tady si zavzpomínáte na klasické 2D hopsačky! Tam si také
můžete přijít na bonusovou krabičku. No a už jdete do finále! Sestřelte
oba dva mafiány, ale nezapomeňte se přitom skrčit před překážkami, které
vám jinak urazí hlavu. To jde stiskem mezerníku nebo pravého tlačítka na
myši. Když se vám to povede, budete už honit samotného Makaroniho. Toho ovšem
nikdy netrefíte. Řešení je velmi prozaické. Střelte do páky od vyhybky po
pravé straně trati a vyvrcholení hry už na sebe nenechá dlouho čekat!
Jiří Král
|