Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Borken Sword 2.5
Ovládání:
Najetím
kurzoru na horní lištu se zobrazí systémové menu. Najetím kurzoru na dolní
lištu se zobrazí inventář (ve kterém ovšem na začátku hry nic nemáte).
Kliknutí levým tlačítkem znamená použít předmět nebo provést rozhovor,
příp. jít někam, kliknutí levým tlačítkem vyvolá popis předmětu.
Pokud provedete dvojklik na opouštěcí část místnosti (levým tlačítkem),
postava odejde ihned, aniž by musela celou obrazovku přecházet (urychlení
hry). Stisknutím mezerníku zobrazíte všechny věci v místnosti, které
nějakým způsobem reagují.
Hra:
Po shlédnutí
dlouhého úvodního filmečku se objevíte v Paříži – v bytě své
přítelkyně Nico. S úlevou zjišťujete, že je naživu, ale její chování
nasvědčuje tomu, že v pořádku rozhodně není, když vás téměř
vyhodí. Sejděte tedy dolů na ulici a dejte se do rozhovoru s prodavačkou
květin. Mluvte s ní o všem, dokud v nabídce rozhovorů nebude zbývat
jen taková zatočená šipka (=ukončit rozhovor). Takhle ostatně veďte
rozhovor s kýmkoliv ve hře. Pokud po rozhovoru na dané téma ikonka
nezmizí, znamená to, že v rozhovoru na dané téma můžete pokračovat.
(prostě tedy klikejte na ikonky rozhovoru, dokud tam nějaká je).
Během
rozhovoru dostanete od prodavačky noviny. V inventáři (najedete kurzorem
dolů) na ně klikněte pravým tlačítkem. Dozvíte se o kavárně. Znovu na ně
klikněte pravým tlačítkem a vypadne z nich obálka. Když na ni opět
kliknete pravým tlačítkem, objeví se tři eura. Nyní můžete bez obav
opustit tuto obrazovku – najedete na levý kraj obrazovky a objeví se ruka
ukazující směrem ven. Když na ni poklikáte, Georgie opustí obrazovku a
zobrazí se plánek Paříže.
Nyní už na
něm máte odhalené tři lokace: Ulici Jarry (tam jste), kavárnu a park. Zamiřte
do parku, kde, jak říkala stará prodavačka, prodávají skvělou zmrzlinu.
Zaklepejte na okno zmrzlinářského auta a promluvte si s prodavačem. Vyměníte
tři eura za zmrzlinu, která sice chutná hnusně, ale v budoucnu se vám
ještě bude hodit. Opusťte park a na mapce zvolte jako cíl kavárnu.
Vejděte do
kavárny a promluvte si se servírkou – vaší starou známou. Poté se posaďte
na židli za vámi. Do kavárny přijde váš další známý – André. V rozhovoru
s ním řekněte, že jde o Nico (palec vztyčený vzhůru). Mluvte s ním,
dokud to jde (a dokud neodejde). Mělo by se vám udělat trochu jasněji, co se
týče vašich konkrétních úkolů.
Nejlepší
asi bude jít se na to všechno zeptat samotné Nico a požádat ji o vysvětlení.
Jděte tedy k ní do bytu (na plánku ulice Jarry). Ovšem vaše přítelkyně
není doma. To vám však dává skvělou možnost porozhlédnout se po jejím
bytě. Na poličce u dveří seberte modrý šroubovák, na posteli svetr, a
vzkaz. Jedna jeho polovina leží pod stolem a druhá je na nástěnce. V inventáři
dejte obě poloviny dohromady. Poté zkompletovaný vzkaz vezměte a klikněte jím
na počítač (a googlujteJ).
Pak je ještě potřeba důkladně prozkoumat kabelku ležící na stole. Celkem
4x na ni klikněte (měli byste dostat nůžky vlásenku a tanga). Ještě v inventáři
klikněte pravým tlačítkem na vlásenku – dostanete provizorní paklíč.
Poté vypadněte z bytu a i z ulice Jarry.
Na mapě se
vydejte na nakladatelstí novin (France nationale). Vlásenkou odemkněte
postraní dveře, ale Georgie tam po tmě nepůjde. Vraťte se tedy zpět k Nicole
do bytu. Na záznamníku (modrá krabička na stole) bude blikat nepřijatá zpráva.
Dvakrát na něj tedy klikněte, abyste si zprávu vyslechli (ale v normálním
životě se to nedělá-poslouchat cizí zprávy).
Vyjděte z ulice
Jarry a vydejte se k nově dostupné lokaci – Montfaucon. Podlouhé řadě
vzpomínek se vydejte po schodech vpravo vzadu. Promluvte si s bezdomovcem
a pokuste se z něj dostat něco, co velmi potřebujete – kapesní svítilnu.
Nicméně on je ji ochoten vyměnit pouze za dámské spodní prádlo. Štěstí,
že zrovna jedno máte. Dejte mu je (v inventáři kliknete na tanga a jimi
potom na bezdomovce). Dostanete svítilnu. Nicméně právě se v ní
vybily baterie. No nic. Budete je muset sehnat. Sejděte po schodech zpátky a
šroubovákem otevřete malou hnědou skříňku s elektrickými rozvody
(je vpravo). Potom opatrně, pomocí svetru z inventáře (abyste nepřišli
k úrazu) ze skříňky vyndejte baterie. Baterie vložte do svítilny a
hurá, svítilna je opět funkční. Jděte ji hned vyzkoušet do vydavatelství
(opusťte lokaci a na mapě klikněte na France Nationale). Tam jste už otevřeli
vlásenkou boční vchod, nyní na něj klikněte svítilnou a George vejde
dovnitř. Poté je třeba najít ty správné noviny. Ty se nacházejí ve druhém
sloupci zprava, ve druhé řadě zdola, přesně uprostřed hromádky (než je
seberete, doporučuji hru uložit, budete pak muset jednat rychle). Ale než
stihnete vydavatelství opustit, někdo vám tam hodí dáreček. Teď jednejte
rychle, nebo uhoříte. Pomocí šroubováku sundejte ze stěny hasicí přístroj.
Jím pak plameny uhaste. Opusťte lokaci.
Vraťte se do
bytu své přítelkyně a opět googlete na jejím počítači. Zjistíte adresu
pobytu vámi hledaného redaktora. Tak tedy hurá do hotelu! (Výjděte z domu
a opusťte ulici Jarry, na mapce pak klikněte na nově se objevivší místo
Hotel Ubu).
Pokuste se
vejít dovnitř, ale objeví se dva najatí zabijáci. Promluvte si s nimi
o čem se jen dá. Na konci rozhovoru z hotelu vyjde rodinka, což vám
zachrání život. Co nejrychleji vejděte dovnitř. Uvnitř si promluvte s chlapcem
v oranžovém tričku, o čem to jen jde. Pak vyjděte po schodech nahoru.
Objevíte se v chodbě, kde jsou troje dveře. Pod prostředními leží
papír. Seberte ho a sejděte ze schodů. Promluvte si s recepčním stojícím
vlevo. Pak použijte papír, který jste našli o patro výš na chlapce. Získáte
klíč od pokoje. Vyjděte tedy nahoru a použijte klíč na prostřední dveře.
Uvnitř pokoje prozkoumejte kufřík ležící na posteli. Už toho víte dost.
Opusťte pokoj a poté i hotel.
Na mapě si
to namiřte rovnou na ulici Jarry. Jako z udělání je však v jejím
okolí jakási přehlídka, která vám znemožňuje se tam dostat. Vchod do
postranní uličky však blokuje maminka s dítětem. Dítě drží v ruce
modrý balónek. Vy mu ho nůžkami praskněte. Maminka s dítětem
poodejdou koupit nový balonek a vy můžete bez problémů vejít do průjezdu.
Objeví se však pes bránící vám v projití. Dejte mu zmrzlinu (použijte
ji na něj – stejně vám nechutnala) a vy můžete konečně projít železnou
brankou. Objevíte se v bytě, kde je už i Nico. A ledasco se vysvětlí.
Je čas podívat
se do sousední Velké Británie. Vyjděte z bytu a na mapce pak klikněte
v pravém horním rohu na červenou šipku. Odletíte.
Jediné místo,
kam zatím můžete v Yorku jít je knihovna. Zamiřte tedy tam. Promluvte
si s knihovnicí sedící za počítačem. Ale ať už budete o hledané
osobě mluvit pravdu nebo budete lhát, hledanou adresu stejně nezjistíte.
Popojděte tedy o několik kroků doprava a promluvte si se studentem. Sejděte
dolů po schodech, které jsou vedle knihovnice.
Ve sklepě
seberte červený dres ležící v krabici. Pod ním je návod k užívání
rozvodné skříně (která visí na zdi u dveří). Otevřete ji šroubovákem.
Čeká vás snad jediná logická hádanka ve hře. Stiskněte tlačítka v tomto
pořadí (bráno zleva): 1., 2., 5. Knihovnice odejde zjišťovat, co že jste
to vlastně provedli a to je vaše chvíle. Prozkoumejte adresář návštěvníků
knihovny a v něm je i vámi hledaná adresa. Opusťte knihovnu a zamiřte
na místo, které se nově objevilo na mapce – Rengersfilld Hall. (PS: vím,
že na podlaze leží červený balonek, ale vy jej nepotřebujete – tak ho
tam nechte ležet. Kdo ví, třeba ho tam jen někdo zapomněl a vy byste mu ho
vzali. Však toho během hry nakradete ještě dost).
Objevíte se
před pěknou vilou. Zazvoňte na zvonek. Služka vás vezme dovnitř. Dojděte
k dveřím na konci chodby a vyslechněte rozhovor. K vašemu velkému
překvapení z nich vyjde André. Odejděte z chodby (vyjdete ven z domu).
Bohužel venku na vás čekají ti dva najatí zabijáci a následně jste zamčen
do sklepa. Ovšem vaše vězení s vám sdílí postava dosud se ukrývající
ve stínech. Důkladně si s ní popovídejte.
V další
části hry budete na chvíli řídit kroky Nico. Objevíte se na letišti.
Popojdete trochu doprava a promluvte si s americkým manželským párem o
všem možném. Popojdete zpět doleva a klikněte na levou telefonní budku.
Zavolejte si a domluvte tak schůzku. Bohužel během telefonátu stihne policie
obsadit letiště s rozkazem po určitou dobu nikoho nepouštět ven. Vy však
ven musíte a tak se nevzdáte. Jděte si znovu promluvit s americkým párem.
Potom se pokuste vejít do dveří, nad nimiž je nápis ‘Staff only’ (vedle
telefoní budky). Policista vám v tom zabrání. Až do těch dveří
vejde on, pokuste se do nich vejít i vy, ale on se vrátí. Tak si běžte opět
promluvit s americkými manželi. Ti na váš popud hlídače zabaví a vy
můžete vklouznout dovnitř. Uvnitř seberte ze stolu identifikační kartu, z lavičky
ručník a pod ním ještě klíč. Který hned použijte na dveře, neboť vás
hlídač mezitím stihl zamknout. Až budete zase v hlavní letištní
hale, dejte druhému hlídači u východu identifikační kartu a po kratším
rozhovoru vás pustí ven.
Na mapce
zvolte jedinou možnost – Historické muzeum. Jděte na trávník vedle muzea,
abyste se k němu dostali zboku. Na bláto pod oknem použijte ručník a
vlezte oknem dovnitř.
Uvnitř muzea
si promluvte se ženou, která má na starosti tu drobotinu. Dostanete se k vile,
kde byl před chvílí uvězněn váš přítel. Prozkoumejte okénko do sklepení
vily (vlevo dole) – zjistíte, že je tam George. Seberte hadici ležící na
trávníku a použijte ji na zadní část automobilu stojícího před vilou. A
seberte šroubovák ležící na kamenné lavičce na levé straně vily. Ten
pak použijte na dodávku před vilou. Pak nasedněte do dodávky a Georgie je
volný.
Následuje
dlouhý rozhovor v metru, který opět dosti vysvětlí.
V další
části hry se musíte dostat z vykolejeného vozu metra. Nejprve seberte
psí známku ležící vpravo od vás. Promluvte si s dívkou kousek
vpravo. Požádá vás, abyste našli jejího slepeckého psa. Pokračujte vozem
doleva, až dojdete k psovi. Upřeně pozoruje cosi ležícího pod
sedadlem. Klikněte na to. Je to bomba! Když se obrázek bomby zvětší, použijte
na něj psí známku – tím ji odříznete. Pote klikněte na psa.. Získáte
píšťalku. Nyní musíte psa ještě dovést k dívce. To uděláte tak,
že budete opakovaně používat píšťalku na psa. Mezi jednotlivými použitími
píšťalky na psa ovšem nesmíte udělat jakoukoliv jinou akci, nebo se pes vrátí
na své původní místo (celkem je potřeba na psa zapískat 8x).
Vraťte se zpět
doprava, na místo kdy byl pes původně. Na zemi tam leží muž. Promluvte si
s ním. Moc se toho od něj ale nedozvíte, neboť během rozhovoru zemře. To nám
ale dává příležitost ho nerušeně prošacovat. Najdete u něj dopis se zajímavým
obsahem. Prohledejte ho znovu – najdete lepící pásku. (Hmm... kdopak asi
nainstaloval do vlaku tu bombu???) Použijte pásku na bombu. Pak se přesuňte
do prostřední části vagonu – ke dveřím. Dvakrát na ně postupně klikněte.
Zjistíte, že v jejich prostřední části je škvíra. Na ni použijte
polepenou bombu. Běžte si promluvit se slepou dívkou – půjčí vám píšťalku.
Použijte píšťalku na psa. Ten se rozštěká a vy můžete varovat cestující.
Po výbuchu
bomby se objevíte v malém městečku. Vejděte do hospody vpravo.
Promluvte si s barmanem o čem to jen bude možné. Dá vám klíč od
pokoje. Běžte si prohlédnout fotbalový plakát v pravém zadním rohu místnosti.
Poté si o něm promluvte s barmanem. Dejte mu svůj červený fotbalový
dres a můžete si z pultu vzít mýdlo. Použijte na mýdlo psí známku
– nakrájíte ho na kostičky. Vyjděte po schodech nahoru. Zkuste otevřít
dveře pokoje pomocí klíče, co vám hospodský dal, ale nepovede se to. Sejděte
tedy dolů, ale hospodský se mezitím stihl vytratit. Promluvte si tedy s místními
štamgasty. Pomohou vám dostat se do vašeho pokoje, pouze pokud jednoho z nich
porazíte v páce. Nepovede se vám to. Promluvte si s ním o pití (o
dveřích už znovu nemluvte – je to výzva na další souboj v páce,
který byste stejně opět prohráli). Radši vyjděte z hospody ven a zamiřte
do lékárny, která je naštěstí hned přes ulici.
Promluvte si
s lékárníkem, který je naštěstí velmi vstřícný a proto rozhovor
uběhne velice rychle. Klikněte pravým tlačítkem na léky ve výtržně na
pultu a znovu si promluvte s lékárníkem. Nedá vám je a tak budete
muset vymyslet lest! Klikněte pravým tlačítkem na noviny v inventáři.
Poté použijte noviny na lékárníka. Dostanete projímadlo. Vraťte se do
hospody, kde použijte projímadlo na štamgasty (zajímalo by mě, jak mu to do
té skleničky nalil, aniž by si toho všiml). Oba se urychleně vytratí, takže
máte pole působiště volné. Seberte skleničku, která tam po nich zůstala
a použijte ji na jejich stůl. Dále na mokrý stůl použijte rozkrájené mýdlo.
Vyjděte z hospody a hned se od ní zase vraťte. Štamgasti jsou zase na
svém míst a vy už jste připraveni na nový souboj v páce. Promluvte si
tedy se štamgasty a po vítězství v páce vám poradí, jak se dostat do
pokoje. Jděte to tedy hned zkusit. Vyjděte po schodech nahoru a použijte klíč
na pokoj. Ocitáte se opět v Paříži, v bytě své přítelkyně.
Vyjděte ven
a opusťte ulici Jarry. Jediné jiné místo, kam se ještě dá jít je muzeum
Crune, zamiřte tedy právě tam.
Bohužel se trochu ztratíte a při svém bloudění natrefíte na opravdu zajímavého
človíčka. Promluvte si s ním (doporučuji si promluvit nejdříve o něm
a pak až o muzeu, neboť jinak byste přišli o část dialogu s postavou,
která mi přijde z celé hry nejzajímavější – už tím jak je
nadabovaná a taky tím, že se nejedná o tradičního tuctového blázna, ale
blázna (či spíše člověka s poněkud jinak uspořádanýma hodnotami)
prudce inteligentního). V rozhovoru s ním říkejte pouze pravdu a
nic než pravdu. Až skončí rozhovor, bude vás držet. Klikněte naň tedy a
on vás pustí a vy můžete bez problémů odejít.
Ocitnete se
znovu na mapě, kde opět klikněte na muzeum Crune. To vše však pouze proto,
abyste zjistili, že je kvůli rekonstrukci zavřené. Jděte tedy ke kavárně.
Tam potkáte dva kolemjdoucí, které by něco velice zajímalo. A vy jim to
tedy zjistíte. Vedle nich na sloupu ještě visí jakýsi plakát. Podívejte
se na něj. Jděte pryč a na mapě vyberte možnost Montfaucon.
Zde jděte dál
doprava až budete moci po druhých schodech vyjít do baziliky. Zde si
promluvte s knězem (stojí až úplně u pravého kraje obrazovky). A řekněte
mu, že se budete snažit přijít (vztyčený palec). Jděte prozkoumat velikou
kostelní vitráž (vpravo). Obsahuje sice informaci, kterou potřebujete, ale
nedokážete ji přečíst. Vyjděte ven a běžte dál doleva. Poklikejte na
kavárnu. U číšníka si poručte kávu a když vám ji donese, zaplaťte.
Ukončete rozhovor a jděte dál doprava. Tam, kde ještě před chvilkou stáli
turisté, tam jen teď na zemi leží lupa. Seberte ji a jděte po schodech do
chrámu, přesně řečeno do jeho pravé části. Tam použijte lupu na vitrínu
a ejhle, potřebná informace je na světě. Vyjděte z chrámu a opusťte
i Montfaucon. Na mapce vyberte Kavárnu (Café de la Chandelle verte).
Tam si
promluvte s kolemjdoucími (klikejte na ně, dokud nezačnou reagovat –
3x by mělo stačit). Promluvte si s nimi o čem to jen jde a opusťte
lokaci. Na mapce se objevilo nové muzeum, tak neváhejte a jděte tam. Zkuste jít
dále doprava. Nepustí vás bez vstupenky. Proti si zkuste s prodavači
promluvit. Potom se vydejte dál do muzea (doprava). Běžte si promluvit s hlídačem.
Mluvte s ním, dokud je o čem. Poté, až už žádné téma k rozhovoru
nezbývá, opusťte rozhovor, ale hned si s ním zase promluvte. Odběhne a
vy můžete projít.
Na pultíku
leží časopis – seberte jej. Poté si přečtěte tabulku samotnou. Víte,
co vědět potřebujete a proto odejděte z muzea. Na mapce klikněte na červenou
šipku v pravém horním rohu. Odletíte do Portugalska.
Tak jste v Portugalsku
(neříkejte, že jste se do téhle země nikdy nechtěli podívat).
Nejprve seberte rozbitý krompáč (je opřený vpravo o zelený stánek s modrou
stříškou). Dále si běžte promluvit s prodavačem suvenýrů. Běžte
pro jeho hodinky (leží na cisterně). Následně mu je vraťte (použít
hodinky na prodavače – PS: všimli jste si, kolik je v této hře
prodavačů??.
A dostanete malou kotvičku. Jelikož si prodavač přestal číst, promluvte si
s ním znovu. Zjistíte, že by možná chtěl něco dalšího ke čtení.
Vy sebou máte jako z udělání časopis z muzea. Dejte mu ho. Běžte
prozkoumat tašku, která leží vedle archeologa. Najdete provaz. Ten použijte
na krompáč a výsledek použijte na kotvičku. Voilá, udice je na světě.
Použijte udici na čokoládu (leží na žlutém stánku). Jděte si promluvit
s archeologem, kterému jste vykradli tašku. Rozhovor bude opravdu dlouhý
a vyčerpávající, ale dozvíte se spoustu zajímavých a nových věcí. Ale
do cisterny vás archeolog stejně nepustí. Musíte se ho tedy zbavit jinak. Jděte
si promluvit s chlapcem, kterého jste doposud okázale ignorovali. Za
svoji pomoc by ale chtěl čokoládu. Dejte mu ji tedy. Tak archeolog je pryč,
takže hurá do cisterny.
Prvně
prozkoumejte tu divnou hnědou sošku hlásící se jako Baphomet. Hned vedle ní
vpravo je ve zdi malinký otvor. Prozkoumejte ho také. Použijte šroubovák na
vyčnívající cihlu o kousek výše (má světlejší barvu). Seberte část
klíče, která se za cihlou skrývala. Druhou část objevíte prozkoumáním
hromady sutin (vpravo dole). Seberte ji. Ještě musíte obě části spojit.
Klikněte v inventáři pravým tlačítkem na udici – rozeberete ji tím
na původní části. Poté použijte provaz na obě části klíče. Použijte
získaný klíč na škvíru ve zdi. Baphomet sjede dolů a objeví se pečetidlo.
Zde doporučuji hru uložit, po jeho sebrání budete muset jednat rychle.
Seberte pečetidlo. Objeví se dva vám dobře známí zabijáci. Neváhejte a
použijte pečetidlo na prohlubeň ve tvaru kříže (v pravé části
obrazovky). Objeví se tajný průchod a George zmizí rovnou na letiště.
Objevíte se
u Nico v bytě. Na stole leží dopis. Podívejte se na něj. Vyzývá vás,
abyste hned odletěli. Tak to udělejte (jak uvidíte dále George je pěkný
podpantofláč). Opusťte dům i ulici a odleťte tím, že na mapce kliknete na
malou červenou šipku v pravém horním rohu.
Ocitnete se v letadle.
Běžte si promluvit s pasažérem v zeleném svetru (sedí v druhé
řadě napravo. Promluvte si sním znovu a ohlaste se jako kapitán. Požádá vás
o džus. Běžte si promluvit s cestujícím v třetí řadě vlevo (všímáte
si, jak je to letadlo prázdné?).
Z letuščina vozíku seberte plechovku Koly. Zkuste ji otevřít (v inventáři
na ni klikněte pravým tlačítkem), ale nepodaří se vám to. Prozkoumejte
vozík a pak na něj klikněte pravým tlačítkem. (na vozíku by se po najetí
kurzoru teď měla zobrazovat dvě otáčející se ozubená kolečka – pokud
tomu tak není, něco jste udělali špatně. Zkuste tedy na vozík ještě
znovu klikat – levým i pravým tlačítkem).Zkuste na vozík použít plíšek,
který jste ulomili z plechovky. Pak onen plíšek použijte na Armanda –
pasažéra sedícího ve třetí řadě vlevo. Ohne vám plíšek, ale chce se
nejdříve osvěžit – dejte mu plechovku Koly, dostaete zpět ohnutý plíšek.
Ten použijte na vozík – odemknete ho. Klikněte na vozík a postupně z něj
vyberte všechny 4 nápoje (po vytažení jednoho nápoje musíte opět kliknout
na vozík. Džus (láhev s oranžovým obsahem) použijte na cestujícího
v druhé řadě vpravo. Promluvte si s ním a ohlaste se jako kapitán.
V inventáři použijte jednu láhev alkoholu na prázdnou láhev od džusu
a výsledek podejte pasažérovi. To opakujte i se zbylými lahvemi. Stevardka
konečně popojede a vy si můžete jít promluvit s pasažérem sedícím
vpravo vzadu. Během rozhovoru chlápek, co seděl vedle vás, vstane a provede
s vozíkem nějakou čertovinu. Běžte se posadit na své místo. Pán
vedle vás vám objednal drink – jelikož víte, že růžová se nepije, odmítněte
jej (i podruhé).
Hodinu na to
vypadne tomu chlápkovi z kapsy peněženka a tři mince. Seberte to všechno.
Peněženku pak v inventáři prozkoumejte (klikněte na ni pravým tlačítkem).
Prozkoumejte ji znovu. Věci naberou rychlý spád. Na WC si s chlápkem
promluvte o všem možném.
A jsme v Číně
a jdeme to těm lumpům překazit. Jděte dolů doprava do dveří. Na podlaze
vedle vás leží kámen – seberte jej a použijte na pečeť. Doporučuji hru
uložit. Nadechněte se a jdeme na to!
Běžte si
promluvit s chlápkem stojícím vepředu – vaším známým archeologem.
Mezitím se váš společník vplíží k bráně a umístí na ni nálož.
Bohužel (naštěstí?) způsobí trochu hluku a veškerá pozornost se na něj
soustředí. Toho využijte a použijte naostřené pečetidlo na archeologa. A
pak už si jen užívejte závěrečné video.
Dokázali
jste to. Svět se zachráněn a vy si můžete oddechnout. Tedy.. Vlastně asi
spíš ne. Jak jsem již říkal, George je podpantofláč a tak asi brzy
pojedete na návštěvu. Ale tohle už naštěstí (bohužel) není součástí
hry. Ale když se nad tím tak zamyslím, George z toho nakonec také nevyšel
tak zle. Z celé hry mu zůstala minimálně malá kotvička, šroubovák a
násada od krompáče. A pokud jste se hodně snažili, tak vám zůstala i nějaká
láhev alkoholu (když je v letadle dáváte tomu špatně vidícímu pasažérovi
ve správném pořadí, tak nevypije všechno) a také červený míček (možno
sebrat na zemi v knihovně) a jehla (tu dostanete, když prozkoumáte
skleničku na baru v té hospodě, kde jste si se štamgasty dávali páku).
A s takovým arzenálem věcí se snad George na návštěvě nudit nebude.
Pokud jste
tyto věci neobjevili, je to důvod, proč si zahrát Broken Sword 2.5 znovu. A
zkusit najít i další věci, popřípadě hledat zajímavé a vtipné scény.
Prozradím jen, že je možné přimět Nico, aby se svlékla. Ale jak, to už vám
neřeknu. Kdyby však někdo přeci jen nevěděl, může se na mě obrátit. Tak aspoň budu vědět, že někdo tento návod četl a
nepsal jsem ho zbytečně.
Radím shlédnout
titulky až do konce, protože se vám pak zobrazí adresa webové stránky a kód,
který na té webové stránce můžete zadat.
Takže hodně
zdaru.
|