Abecedaher.cz - Homepage
[Seznam her]     [Návody]   [Cheaty]   [Trainery]   [Češtiny]   [Wallpapery]   [Screenshoty]   [Obaly]   [Zákysník]       [Kupte si hru]

Vyhledávání
Abeceda návodů
0-9 A B C D E F G H Ch I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
[Vyhledat]
ˇ Redakce
nastavit jako homepage
přidat k oblíbeným

ˇ Novinky emailem
ˇ Online hry
ˇ Free Hry
ˇ Bazar
ˇ Autoři návodů
ˇ Autoři češtin
ˇ Výrobci her
ˇ Distributoři her

ˇ Soutěž
ˇ Anketa
ˇ Programy ke stažení
ˇ Užitečné informace
ˇ Co pořebujete sehnat?










Návod - ECHO: Secrets of the Lost Cavern

Další informace o hře:   Zobrazení celkem: 16025
Zobrazení tento měsíc: 2903
ECHO: Secrets of the Lost Cavern

Návod: 

Cheat: 

Trainer: 

Čeština: 

Wallpaper: 

Screenshot: 

Obal: 

Zákys: 

ANO  

NE  

ANO  

ANO  
NE  

ANO  

ANO  

Zobrazit  

Oficiální stránka hry:
www.lostcavern.com/index2.html

Výrobce: 
Kheops Studio

Distributor: 
Adventure Company
Koupit hru     Vyhledat na internetu
Popis hry:
Pokud čekáte na skvělý příběh, budete zklamáni, protože hra jej nemá. Jde spíše o řešení různých hádanek, kterých si ale užijete hojné množství, asi ne v takové podobě, jako jste byli dosud zvyklí. Z některých nastiňme zapálení ohně, výrobu různých nástrojů či potravy. Do druhé skupiny pak patří hledání cesty v bludišti jeskyně a zejména kresleni fresek. *Arduška*


Autor: ArduĹĄka , ( Abeceda her )
Návod:

[Stáhnout RAR návod]      [Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry

ECHO: Secret of Lost Cavern

„ECHO: Secret of Lost Cavern“ je adventura od známé společnosti Adventure Copany, v níž se tentokrát podíváte do pravěku, konkrétně do doby kamenné, kde na vᚠčeká spousta velikých nebezpečných dobrodružství, plné tajemství a náročných rébusů a hádanek. Ocitnete se v roli hlavní postavy jménem Arok, kdy na své svízelné, nebezpečné a obtížné pouti potkáte řadu postav a budete se potýkat s tehdejšími problémy světa, kde je na programu každého dne v podstatě jen starost o obživu, jako chytání ryb, lov zvěře, sbírání bylin a plodů a ke všemu navíc i šamanské rituály. Součástí samotné hry je interaktivní encyklopedie plná informací o období zvaném Paleolit, která ve spojení s nádherně zpracovanou grafikou ve hře dává navíc dohromady výborný učební nástroj. Poznejte tudíž velice primitivní svět očima Aroka, mladého chlapce, který má šanci stát se něčím víc, než jen lovcem nebo sběračem jako ostatní lidé v jeho smečce. Inspirováni malbami Klema, vynikajícím malířem této pradávné doby, jste poháněni na cestu za nalezením svého rádce, která vás zavede do srdce tajemné jeskyně. Na své cestě potkáte spousty zajímavých postav a odhalíte tajemství ztracené jeskyně. Autoři tentokrát zcela upustili od bodového systému, dokonce se nedočkáte ani možnosti kombinovat předměty v inventáři. Těch je však ve hře požehnaně, takže velmi často budete projíždět inventář, abyste našli potřebnou věc. Když už jsem zmínila kombinaci předmětů, nebojte, neuniknete ji. Většinou jsou k ní však vyhrazena určitá místa, na které předměty položíte. Ovšem nelekejte se již předem, položit půjdou jen předměty, které na dané místo patří. Použitelné předměty tedy tvoří celkem rozsáhlou skupinu, která brzy přesáhne rozměr viditelné části inventáře, takže je potřeba dost často v inventáři rolovat. Škoda, že zde nebyl použit inventář, kde byste měli okamžitý přístup ke všem předmětům, navíc předmět vyjmutý z inventáře a následně vrácený se neuloží na původní místo, ale opět na konec řady. Kombinovat předměty v inventáři nelze, ale přijde-li na výrobu něčeho složitějšího, jsou k tomu určená speciální místa. K adventuře jistě a bezesporu patří i dobře vymyšlený příběh, pokud však tento očekáváte i od této hry, patrně budete zklamání, protože hra jej prostě nemá. Jde spíše o řešení různých hádanek, kterých si ale užijete v hojném množství, ovšem ne v takové podobě, jako jste byli dosud zvyklí. Z některých úkolů tedy upozorním na nutnost zapálení ohně, výrobu různých nástrojů, nebo sehnání potravy. Do druhé skupiny pak patří hledání cesty v bludišti jeskyně a zejména potom kreslení fresek, a už půjde o opravení fresky, namalování nové, či vybarvení fresky staré. Možná si myslíte, že to zní banálně, ale fresky vám ve hře velmi pomohou, například k odehnání divoké zvěře, která brání vstupu do jeskyně, nebo lovu jiné zvěře, nečekejte tudíž žádné matematické hádanky. Dalším herním zpestřením jsou potom jakési mini hry, jako je házení oštěpu, nebo kamene. Již jsem se zmínila o tom, že se budete potýkat s velkým množstvím předmětů, kdy velkou většinu z nich budete potřebovat využít při plnění nějakého úkolu, ale jejich nález není vždy tak snadný, nebo se velice často musíte dívat pod přímo pod vlastní nohy a mnohdy navíc hledat ukryté předměty v naprosté tmě0000008346_n00.jpg (75738 bytes) (obr.Úvod). Je tedy nesmírně důležití systematicky a podrobně prohledávat vše, co se vám zdá jen trochu podezřelé, nebo co vás uhodí tak říkajíc „do očí“. Budete si však muset zvyknout na to, že autoři oproti svému zvyku změnili systém inventáře, máte totiž v dolní části obrazovky jen jedinou řádku a otevíráte jej pravým tlačítkem vaší počítačové myši. Součástí hry je potom i velice výmluvná encyklopedie, ve které během hraní najdete velmi cenné rady, ale i spoustu informací o tehdejší kultuře, lidech, jejich komunikaci a mnoho dalších zajímavých a užitečných, v neposlední řadě i poučných dat a údajů. Zároveň zde naleznete i přehled zbraní, informace o určení jejich stáří, ale i výsledky výzkumů, které jsou prováděny v současné době. Také zde získáte informace o místě, kde se právě nacházíte, či nějakou pomoc při řešení hádanek, jejichž obtížnost je dosti náročná. Ne vždy se vám je podaří rozlousknout ihned, nad řešením některých si i nějakou tu chvilku hlavu polámete, ale většina hádanek se bude projevovat formou malování fresek, což je jistě nové a docela lákavé, projdete se i jeskynním bludištěm. Grafika hry je skutečně vydařená, díky její dokonalosti lehce zjistíte, jak to opravdu v mladší době kamenné vyhlíželo. V jeskyních spatříte krápníky a stěny pomalované jakoby skutečnými dobovými malbami. Samozřejmostí je libovolný pohyb kamerou z pohledu vašich očí Aroka do všech stran. Hra běží na starém dobrém enginu, ostatně tak jako většina her od tohoto vývojářského týmu. Pokud se zvukového doprovodu týká, i ten je nutno ocenit. Tak kapající voda v jeskyních, nebo zvuk praskajícího ohně, jakož i ve venkovním prostředí zpěv ptactva zní velice přirozeně a přesvědčivě, jen je tak trochu na škodu, že autoři nevyužili možnosti dobové komunikace a rozhovory jsou vedeny formou jakoby dnešních dialogů, což působí tak trošku rušivě a nevěrohodně. Celkovou atmosféru jak po grafické, tak i hudební stránce lze hru považovat za povedenou, vykreslující zcela reálně podobu tehdejší atmosféry a celkového života v této pradávné době.

Spojením hraní a četby si nejen prodloužíte hrací dobu, ale ještě si vstřebané informace mnohem lépe zapamatujete. „Škola hrou“, říkával „učitel národů“ Jan Ámos Komenský a měl stoprocentní pravdu. To jeho rčení samozřejmě platí především pro dítka školou povinná, která tak mohou při zkoušení zaperlit, když zasvěceně popíší malířské techniky našich prapředků, jaké barvy používali, kde je získávali, nebo jaké postupy volili při jejich zušlechování. Doufám, že jsem vám hru již představila dostatečně, takže je čas, přistoupit k návodu samotnému.

Útěk z jeskyně

Po skončení úvodní animace se ocitnete ve velice tmavé jeskyni, před jejímž vchodem se ale nachází nebezpečná lvice, takže jeskyni opustit nemůžete. Ulomte tedy před východem jeskyně vlevo od vchodu rampouch, téměř pod vašimi nohami seberte ze země tenký klacík, o kousek dál vpravo naleznete hromádku dříví na podpal. Jděte dozadu do jeskyně, zde seberte větve a kus suchého dřeva a také chomáč suché trávy. Otevřete si inventář a klikněte na horní ikonku vlevo, tak dostanete instrukce, jak s dá rozdělat oheň (takto můžete získávat základní informace stále během hry a zároveň i různá ponaučení). Z inventáře pak položte suchou trávu na aktivní místo na podlaze, na ni položte větvičky, poté přidejte k hromádce kus suchého dřeva a na vše použijte klacík, tak rozděláte v animaci oheň a hned je v jeskyňce světlo. Nyní klikněte na obrazec na stěně, spustí se další animace, ve kterým si promluvíte se stařešinou a výtvarníkem jménem Klen a obdržíte od něj placatý kamének, na němž jsou barevná políčka. Pokud tento kamínek srovnáte s malbou na stěně, zjistíte, že barvy na stěně jsou rozloženy jinak, než na kaménku, je tudíž zřejmé, že musíte obrazec na stěně přemalovat. Je tedy nutné namíchat barvy, položte všechny tři barvy z inventáře na plochý kámen pod obrazem na stěně, poté do vydloubnutého pazourku před ohněm vlevo vložte rampouch0000008346_n01.jpg (97292 bytes) (obr.1), ten se teplem rozpustí. Nabírejte z něj vodu a nalijte ji postupně na všechny tří barvy na kameni, teď jsou barvy připraveny k malování. Musíte obrazec přemalovat tak, aby uspořádání barev odpovídalo barevnému uspořádání na kaménku v inventáři, který jste obdrželi od Klena. Uspořádání tedy musí být přemalováno takto:

  • První řada nahoře zleva doprava: černá, hnědá, červená,

  • druhá řada zleva doprava: černá, hnědá, černá,

  • spodní řada: hnědá, nic,hnědá.

Jestliže jste tudíž přemalovali obrazec a dodrželi správný postup, potom se spustí další animace, v níž se opět setkáte s Klenem a pokecáte si společně, přičemž obdržíte rady na další cestu. Po jejím skončení se vydejte levou stranou k východu z jeskyně a prohlédněte si malbu bizona a tří lovců, klikněte na bizona a tak jej oživíte. Poté seberte kopí spodnímu lovci a předejte ho lovci vlevo, klikněte na bizona a tak ho lovec zabije. Obdrželi jste tudíž další radu, jak postupovat dál. Pod obrazcem bizona seberte větve, jděte k ohni, nad ohněm je zapalte a jděte k východu, kde hořící větve hoďte na lvici, tak ji na chvíli odeženete. Rychle vyjděte z jeskyně ven, seberte z cestičky paroží a o kousek dál oštěp a honem se vrate nazpět do jeskyně, nebo lvice se po chvíli vrátí. Nyní si tedy podle poslední rady musíte vyrobit vrhač oštěpů. Jděte tedy jeskyní zpět pravou stranou ke kameni se třemi podivnými nástroji. Jelení paroh z inventáře položte mezi zmíněné nástroje na balvan, pravým tlačítkem myši seberte pazourek (prostřední nástroj) a pomocí něj odřízněte tři kousky konců z paroží. Nyní stejným způsobem seberte šídlo, což je pravý nástroj a použijte ho na oba konce ořezaného parohu. Na střed parohu použijte levý nástroj, tedy škrabku, z inventáře použijte již předem získaný kožený pásek na pravý konec parohu, nyní jste tedy vyrobili a máte ho pohromadě kompletní vrhač oštěpů, který se spojí v inventáři s oštěpem. U malby s bizonem seberte další větvě, nad ohněm je opět zapalte, jděte k východu z jeskyně a zapálené větve hoďte znovu na lvici, jakmile uteče, vyjděte z jeskyně ven, tak se spustí nová animace, kterou si pozorně prohlédněte a zaslouženě vychutnejte.

Další podivná jeskyně

Po skončení animace se vydejte po cestě dopředu a vstupte do druhé jeskyně. Pokud se dobře rozhlédnete, zjistíte, že se zde nachází vyhaslé ohniště. Takže se vrate zpět do první jeskyně, u obrazce bizona seberte další větve, zapalte si je o oheň a vracejte se zpět do druhé jeskyně a po vstupu do ní položte hořící větve do vyhaslého ohniště, takto vámi přenesený oheň i tuto jeskyni osvětlí. Rozhlédněte se dobře po jeskyni a tak zjistíte, že se zde nalézají čtyři vchody, označené čtverci a to červeným, černým, hnědým a prázdným. Nejdříve tedy seberte ze země před vámi i před vchody tři na zemi ležící pochodně, poté jednu z nich zapalte nad ohněm. Nyní bude následovat cesta bludištěm, budete tedy pokračovat dál přes vchody a to tak, že nejdříve vstupte do vchodu označeným hnědým čtvercem a postupte dvakrát vpřed, poté černě označeným dvakrát vpřed, pak dvakrát vpřed prázdným čtvercem označeným vchodem. Nyní se zastavte, nebo pochodeň by vám dohořela a zapalte druhou pochodeň z inventáře o první vaši zapálenou pochodeň. Postupujte vpřed dvakrát hnědě označeným vchodem, poté dvakrát černě označeným, pak dvakrát hnědě značeným. Opět se zastavte a z inventáře zapalte poslední pochodeň o vaši zapálenou, projděte dvakrát černě značeným vchodem, poté dvakrát hnědým a nakonec dvakrát červeně označeným, tak se ocitnete v malé jeskyňce, na jejíž stěně jsou zobrazeny obrazce s lidskou dlaní. Klikněte na obrazec, tak ho ustálíte a nyní musíte klikáním dlaněmi vodorovně i svisle přetáčet tak, abyste prosvětlené dlaně propojili na cestu vpřed0000008346_n02.jpg (73582 bytes) (obr.2), přičemž dlaněmi otáčíte klikáním na černé hvězdičky po stranách obrazce. Jakmile tudíž dlaně správně nastavíte, klikněte na horní dlaň a tak popojdete vpřed, rozhlédněte se kolem sebe, na zdi vlevo se nachází freska medvěda, seberte ze země kus kůže. Jděte vpřed k roklině, tak zjistíte, že dole spí medvěd, pokud byste seskočili dolů, sežere vás. Seberte dvakrát po sobě dvě otýpky slámy a poté provázek, který se pod nimi ukrýval, otýpky shoďte dolů k medvědovi a nyní již můžete seskočit dolů do měkkého, medvěda už neprobudíte. Seberte ze stěny kus kamene a vrate se nahoru a použijte úlomek skály na postavičku vedle fresky medvěda, tak se před postavičkou objeví hromádka kamení. Nyní seberte z této hromádky kamínek, požijte jej na postavičku a hoďte jej za medvěda do jeho brlohu, ten se otočí a bude chvíli čumět do brlohu. Rychle seberte další kamének, opět ho použijte na brloh, tak do něj medvěd zaleze. Další kamínek pak hoďte na rampouch, ten spadne dolů a poslední kamének na hromadu kamení, tak se tato sesype a zavalí medvěda uvnitř brlohu. V reále pak zjistíte, že medvěd zmizel dole pod vámi i ve skutečnosti, takže nyní si tam již můžete bez obav seskočit. Dole seberte provázek a z hromady tři kameny, vrate se zpět nahoru, jděte k placatému kameni, na který položte kůži z inventáře, poté na ni dvakrát po sobě klikněte nástrojem, položeným na kameni, tak do kůže uděláte další dvě dírky. Na takto proděravěnou kůži použijte oba provázky z inventáře, poté takto upravenou kůži seberte a v inventáři se vám tak objevil zkompletovaný prak se třemi kameny. Slezte zpět dolů, postavte se vpravo od zavaleného medvědího brlohu a z praku sestřelte tři rampouchy, které tak spadnou do vody. Slezte zpět dolů a seberte další tři kameny, vylezte nahoru a z praku sestřelte poslední, tedy čtvrtý rampouch. Slezte zpět dolů a po rampouších přejděte na druhou stranu, všimněte si vyhaslého ohniště a seberte ze země zvířecí roh a dlouhou větev, poté se stejnou cestou vrate zpět až k ohništi. Na ohniště použijte zvířecí roh, tak jej naplníte žhavými uhlíky. Vrate se přes rampouchy zpět, málem přijdete o život, ale zvládnete to, poté roh s uhlíky použijte na vyhaslé ohniště a tak vzplane oheň, který jeskyni osvětlí. Na zemi před vámi je nyní čtrnáct sopouchů, z nich uniká plyn, který je nutné zapálit. Použijte tedy dlouhou větev z inventáře na oheň, tak ji zapálíte. Teď bude dobře, když si pomyslně označíte sopouchy číslicemi pro lepší orientaci. Očíslujte si tedy horní řadu zleva doprava číslicemi 1 až 7 a druhou spodní 8 až 14. Nyní tedy zapalujte sopouchy v tomto pořadí: 14, 5, 10 a 1, tak vzplanou všechny sopouchy a zároveň tak na chvíli rozpohybujete fresky jelenů na stěně před vámi. Nyní je vaším úkolem především přebarvit všechny jeleny na stejnou barvu. Klikněte tedy dvakrát na druhého jelena zleva, tak změníte barvu prvního jelena vlevo na oranžovou. Poté klikněte dvakrát na třetího, tak změníte barvu druhého jelena na oranžovou. Tak postupujte dále až doprava na konec, nenechejte se zmást tím, že měněné barvy (oranžová) nemají na všech jelenech stejný odstín a také počítejte s tím, že při kliknutí na některého jelena za účelem přebarvení jiného, se může změnit barva i u několika jelenů naráz. Důležité tedy je, abyste docílili stejného, tedy oranžového zabarvení všech jelenů, což je základ pro další postup. Nyní si všimněte zářezů nad freskami jelenů, těmi měníte polohu jelenů. Polohu jelenů musíte změnit tak, aby nejdříve sestupovali do vody a poté z ní zase vystupovali. Toto provedete tak, že počínajíce zprava první tři jeleny necháte v původním nastavení, nad čtvrtým klikněte na zářez jedenkrát, nad pátým dvakrát, nad šestým opět dvakrát a nad sedmým třikrát, zbylé jeleny nechejte v původních polohách beze změny. Uprostřed jelenů vidíte postavičku chlápka, pomocí zářezu nad ním ji nastavte tak, aby byl co nejblíže k jelenovi, samozřejmě že i on musí být oranžový, kliknutím přímo na postavičku měníte jeho barvu. Pokud jste si vše připravili, potom vpravo nad zmíněnými zářezy je dvojitá šipka, ukazující doleva. Klikněte na ni a jestliže jste provedli úpravy správně, jelen se rozběhne a přeskáče až na druhou stranu, čímž jste se i vy v reále dostali na druhou stranu.

Pohodové údolí

Jedinou možnou cestou tedy vyjděte z jeskyně ven do údolíčka, vydejte se po cestě doleva, tak dojdete k řece. Vlevo seberte opracovaný kámen, ležící na pařezu, poté se vydejte směrem po proudu řeky doprava. Seberte heřmánek, který se nachází vlevo od cesty, pokračujte vpřed a seberte ze země hrot harpuny. Jděte dál dopředu, zde seberte opracovaný kámen a násadu, z dřevěného splávku potom troud, o kousek dál naleznete naštípnutý pazourek. Odtud se vydejte doprava ke skaliskům, seberte opracované kameny a větvičky, o kousek dál seberte další opracované kameny a řemínek, poté se vydejte k vyhaslému ohništi. Uložte násadu na veliký plochý kámen, vedle ní položte hrot harpuny a poté i řemínek, tak jste si vyrobili harpunu, kterou samozřejmě seberte. Pokračujte dopředu až k vodě, vlevo vidíte malou kamennou hráz, přes kterou proti proudu proplovají lososi, těm musíte cestu přehradit. Uchopte velký kámen vlevo a použijte jej na hráz, totéž učiňte z druhým kamenem vpravo a zbylé dva kameny již vložte po sobě libovolně, teď jste hráz přehradili. Pozorujte chování lososů, jakmile některý dopluje k vámi přehrazené hrázi, na okamžik se zastaví a teprve po chvíli ji proti proudu přeskočí. Nachystejte si tudíž harpunu a jakmile se některý losos přiblíží k hrázi a zastaví se, rychle ji na něj použijte, tak lososa bezpečně ulovíte. Vrate se zpět k vyhaslému ohništi, zde už nyní sedí muž tmavé pleti, je to řezbář jménem Toar, se kterým si ihned promluvte. Vyčerpejte v rozhovoru s ním všechny nabídnuté dialogy, nabídněte mu, že se s ním rozdělíte o vámi uloveného lososa. Tak od něj obdržíte pyrit a dřevěnou misku, takže umístěte na vyhaslé ohniště troud, větvičky a pyrit, na který použijte pazourek, tak ohniště zapálíte. Jděte znovu k vodě a do dřevěné misky od Toara naberte vodu, vrate se zpět k ohništi a dřevěnou misku, naplněnou vodou položte před Toara na zem. Seberte klacek ze země a použijte ho na velký balvan, tak tento převalíte do ohně, poté stejným klackem přistrčte do ohně tři menší kaménky a nechejte je chvíli zahřát. Zkuste kaménky vyjmout z ohně, ale spálíte se, poté vám Toar dá dřevěnou špachtli, tou po jednom horké kaménky z ohně přendejte do misky s vodou před Toarou, k tomu pak přidejte heřmánek z inventáře a čaj je hotov, Toar si na něm s chutí šmákne. Nyní odvalte klackem velký kámen z ohně a na něj položte z inventáře vámi uloveného lososa. Držte na něm kurzor a čekejte, až se tento změní na ikonku „vezmi“, potom ho teprve seberte, pokud byste tak učinili spíše, Toar by remcal, že je málo propečený. Pokud je tedy losos dobře propečený, podejte ho Torovi, pochutná si na něm, ale půlku vám nechá. Nastal čas si znovu promluvit s Toarou, naučí vás, jakým způsobem se správně štěpí pazourek. Na velký plochý kámen rozloží různé nástroje, použijte palici z první řady vpravo třikrát po sobě na pazourek v druhé řadě dole a poté palici odložte. Nyní použijte na pazourek dvakrát sobí paroh (v první řadě vlevo), tak správně pazourek „naporcujete“. Takto opracovaný pazourek seberte a dejte ho Toarovi, za odměnu od něj dostanete pazourkový nůž. Ještě jednou si promluvte s Toarou, zeptejte se ho hlavně na opracované kameny, kterých jste si po cestě všimli, vysvětlí vám jejich význam a daruje vám hudební kameny, které budete za chvíli potřebovat.

Obydlí na útesu

Otočte se dozadu a zamiřte si to ke skalním útesům a jděte až k malbám na skále, zde vás čeká vyřešit další malou hádanku, abyste mohli pokračovat v další cestě. Klikněte na skálu, pomalovanou podivnými znaky, podle předlohy nad nimi je zřejmé, že tyto znaky pomocí hudebních kamenů musíte přebarvit na červeno. Teď se vám dole na hrací ploše objevily hudební kameny z inventáře, na které musíte klepat paličkou a tak měnit barvu znaků načerveno. Můžete si hru uložit a zkusmo klepat na jednotlivé kameny, tak poznáte, který hudební kámen mění barvu znaků. Až zjistíte princip a postup, můžete si hru zpětně nahrát a začít tak říkajíc „naostro“. Pokud jste ani tak na řešení nepřišli, potom vězte, že správné řešení je následující:

Očíslujte si zcela imaginárně hudební kameny zleva doprava číslicemi a poté klepejte paličkou nejdříve na 4. kámen, pak na 2., poté na 5. a naposledy na 1., tak znaky přebarvíte načerveno a otevře se vám cesta pro další pokračování0000008346_n03.jpg (115992 bytes) (obr.3), spatříte tak nové znaky, které se po přebarvení na skále objevily. Pokračujte tudíž doleva a jděte k dalším malbám, což jsou stejné symboly, jaké jste spatřili na předchozí skále po přebarvení znaků. Zatočte nyní do již otevřené skalní soutěsky doprava, projděte jí až na konec na terasu, kde odbočte doleva. V prvním výklenku vlevo má obydlí tmavá sličná dívenka jménem Tika, se kterou si ze všeho nejdříve pohovořte. Poptejte se jí po malíři Klenovi, kterého hledáte, proberte s ní všechny dialogy a tak se od ní dozvíte, že zde panuje starý zvyk, že každý cizinec, který se zde objeví, musí napřed povyprávět svůj dosavadní životní příběh, což uděláte pomocí předmětů, které již máte v inventáři, ty které vám chybějí, musíte posbírat po okolí. Vrate se tedy zpět až ke vchodu na terasu, kde vlevo na konci seberte ze země jelení paroží, poté se vrate nazpět k dívce, vlevo od ní seberte oblázek s rytinou ruky, úplně vlevo potom rytinu ryby a jelena. Vpravo od Tiky seberte sošku ženy, obratel a kost s vyrytým lvem. Vyjděte z Tikina obydlí a zabočte do dalšího výklenku vlevo, hned na jeho okraji seberte zvířecí tuk, popojděte doprava a ze země seberte řemínek a větev s rytinou medvěda. Vyjděte na terasu, jděte doleva a vlevo seberte ze země měch a vpravo kůži z kostěného zábradlí. Vrate se nazpět k Tiky a nyní přistupte vlevo ke stěně s černými rytinami. Pokud na některou kliknete, tato zčervená a uslyšíte část vašeho životního příběhu, kliknete-li na ni podruhé, znovu zčerná. Rytiny jsou však přeházené, takže je budete muset nejdříve přeskládat podle časové posloupnosti. Klikněte tedy na první rytinu, tak zčervená a poté klikněte na rytinu,kterou chcete přemístit, tak se mezi sebou vymění. Zjišujte takto, kterou část vašeho příběhu každá rytina vypráví a podle mnou popsaného způsobujte je přemístěte tak, aby vᚠpříběh měl časovou posloupnost. Pokud se vám tedy podaří všechny znaky správně přeskládat, sami sebe pochválíte a můžete zahájit další etapu a tak dovyprávět vᚠpříběh. Nyní tedy z vašeho inventáře povybírejte předměty v toto pořadí a skládejte je pod rytiny: jelení parohy, kost s vyrytým lvem, malovaný kámen od Klema, vrhač kopí, kámen se znakem ruky, větev s vyrytým medvědem, rytinu medvěda, harpunu, rytinu ryby, nůž a figurku ženy. Pokud jste vše udělali správně, úkol jste splnili a vᚠdosavadní životní příběh dívce povyprávěli. Jestliže se vám nepodařilo ani po tomto mém vysvětlení správného postupu úkol splnit, potom jste někde udělali chybu a prohlédněte si obrázek, kde naleznete správné uspořádání rytin i předmětů0000008346_n04.jpg (86258 bytes) (obr.4) a začněte znovu. Nyní si tedy znovu pohovořte s Tiky, sdělte jí, že jste právě dokončili vᚠživotní příběh a tak splnili úkol, který jste od ní obdrželi. Proberte s ní všechny nabídky dialogů, tak jí znovu připomenete, že hledáte malíře Klena. Tiky bude spokojená a prohlásí, že podobný životní příběh, plný dobrodružství, nebezpečí a odvahy skutečně doposud ještě neslyšela a potvrdí vám, že Klen žije tady někde v této oblasti, ale přesné místo nezná. Poté co zjistí, že se chcete stát také malířem, požádá vás, abyste se poohlédli po okolí, nebo někde by se měly nacházet staré malby a dokumenty, jejichž obsah by mohl být užitečný i vám samotným. Takže máte další úkol, vrate se na terasu, zabočte doleva a jděte až na samý konec, kde vlevo odsuňte obě jelení paroží, která vám brání vstoupit za závěs. Jakmile je tedy odstraníte, rozhrňte závěs a vstupte do chodby, popojděte vpřed, jistě jste zjistili již sami, že se nacházíte v místnosti pro konání ceremoniálů, tedy v obřadní síni. Rozhlédněte se pořádně kolem dokola, poté jděte k velkému placatému kameni vpravo na zemi a z něj seberte kousek kůže, práškový černý pigment a pryskyřici. Klikněte na další kamenný plochý balvan a spatříte, že se zachvěje, zřejmě je to deska, kterou lze odsunout a pod ní se něco skrývá. Namažte tudíž zvířecím tukem z inventáře levý kamínek a poslední pravý pod plochým kamenem, tak desku odsunete a pod ní se objeví dvě rozlámané fresky. Pokud si všechny prohlédnete, potom lehce zjistíte, že dva úlomky jsou neaktivní a ostatní střepy lze přesunovat. Je tedy zapotřebí, abyste kolem těch dvou neaktivních správně poskládali všechny zbylé aktivní střepy a tak fresky složili. Není to tak těžké, chce to jen trochu trpělivosti, nebo po uchopení každého střepu se vám objeví při hledání aktivní místo, kam je třeba právě držený střep uložit. Jakmile tedy uložíte správně všechny střepy, přičemž pravá freska je neúplná, chybí jí kus střední části, kde tedy zeje otvor, vyjděte z místnosti ven a z terasy vstupte hned do první místnosti vpravo. Jděte ke krbu z drátěnou plotýnkou a na bílý kámen položte pryskyřici z vašeho inventáře, tak ji rozpustíte a můžete ji sebrat. Vrate se k oběma složeným freskám a použijte na ně roztavenou pryskyřici, tak je slepíte. Nyní se vrate zpět k Tiky a znovu si s ní pohovořte. Povězte ji o díře v pravém artefaktu a obdržíte od ní radu, abyste se na tuto fresku podívali jiným pohledem. Vrate se tudíž zpět do obřadní místnosti, uchopte pravou fresku a přes její otvor si prohlédněte celou místnost, tak spatříte jelena. Vrate se zpět k Tiky a opět si s ní promluvte, poradí vám, co máte dělat dál. Promluvte si s ní ještě jednou, vyčerpejte všechny nabídky k dialogům, tak se dozvíte další podrobnosti. Vrate se na terasu a vstupte do druhého obydlí vlevo, kousek kůže (nikoliv celou) namočte do tekoucí vody v korytě vlevo. Jděte zpět do obřadní místnosti a čtyřikráte po sobě mokrým kouskem kůže omyjte zeď kolem hlavy jelena, tak zeď dokonale očistíte. Otočte se, popojděte dopředu a namočený kousek kůže použijte na černý pigment na kameni, vrate se k hlavě jelena a očerněný kousek kůže použijte třikrát o sobě na okolí kolem hlavy jelena, tak vystoupí další část obrazu jelena. Vrate se nazpět k dívce a porozprávějte ji podrobně, co všechno jste udělali, pochválí vás a bude chtít, abyste ji donesli rákos od řeky. Vrate se tedy přes skalní úžlabinu zpět do údolí k řece, odbočte doleva a jděte až na konec ke smuteční vrbě, vpravo od ní utrhněte rákos. Vrate se k Tiky, rákos jí předejte, opět vám poradí, co dál. Jděte přes terasu do obydlí vlevo ke krbu a na veliký plochý kámen položte kůži z inventáře (tu velikou, ne ten začerněný kousek), na ni měch a nakonec obratel. Na jehlu ležící na kameni použijte řemínek z inventáře, tak jehlu navléknete a tu potom použijte na vámi vyrobený polotovar, tak jste ušili cestovní měch na vodu, který seberte. Vrate se znovu do obřadní síně, chvíli počkejte, až za vámi přijde Tiky a předá vám foukačku, kterou vyrobila z rákosu, který jste jí před chvílí přinesli. Přistupte k obrazu jelena, pod ním se nachází osm černých teček, pomocí foukačky před ně vlevo přimalujte tři tečky a vpravo dvě tečky, poté vám Tiky vrátí vᚠnůž. Nůž použijte třikrát po sobě na červenou čáru pod hlavou jelena, tak obrazec domalujete a jelen obživne a tím tady končíte.

Bílá jeskyně

Automaticky jste se ocitli společně s Tiky dole u řeky, bude vás provázet na další cestě, ale musíte postavit přes řeku most a tak si další cestu o několik dní zkrátit. Vydejte se tudíž podél toku řeky až k ohništi, u nějž sedí již vᚠstarý známý Toar. Pohovořte si s ním a dostanete od něj sekeru, vrate se k Tiky a sekerou natřikrát skácejte břízu, v animaci pak po ní oba přejdete na druhou stranu. Po skončení animace, v níž se setmí, dostanete od Tiky další úkol, sama zůstane na místě a vás pošle vpřed na další cestu, plnit nové úkoly, ale máte si prý dávat veliký pozor, nebo po okolí se potulují vlci. Jděte doprava a seberte mátu peprnou, o kousek dál potom seberte bobule jalovce a jalovcovou větvičku. Pokračujte dál k jeskyni, kde seberte ze země klacík a z kamene kůru, poté vstupte do jeskyně a seberte na zemi ležící řemínek, z polic kus ztvrdlého žlutého pigmentu a černý práškový pigment. Popojděte vpřed a promluvte si s mužem na konci jeskyně, je to Lharik, který vás napřed „na tři doby“ sprdne, ale nakonec vám dá úkol, abyste si vyrobili paletu. Pohovořte si s ním ještě jednou, proberte všechny nabídky dialogů, ale Lharik bude trvat na svém, vyrobte paletu a šmytec! Seberte tudíž vlevo od něj ze země chomáč vlasů, poté vyjděte z jeskyně ven a přistupte k ohni. Na kámen před ohněm položte chomáč vlasů, vedle něj položte klacík a obojí svažte řemínkem, tak jste si vyrobili štětec, který samozřejmě seberte. Na druhém kameni vpravo je důlek a vedle něj leží palička, do důlku tedy vložte kus ztvrdlého žlutého pigmentu a paličkou jej roztlučte, tak získáte práškový žlutý pigment, který seberte. Nyní vpravo od důlku položte na kámen kus kůry, na ni položte roztlučený žlutý pigment, černý pigment práškový, poté štětec, rákosovou foukačku a kousek kůže. Z curůčku vody na skále seberte kapku vody a kápněte ji na žlutý prášek, seberte další kapku vody a kápněte ji na černý prášek, teď jste barvy rozpustili, výsledný výtvor seberte a v inventáři se vám objevila paleta. Vrate se k Lharikovi a paletu mu ukažte, nebude ale spokojený a poradí vám, jak získat další barvu. Vrate se o jedno pole zpět a opět seberte žlutý ztvrdlý pigment, vyjděte ven k ohništi a tento pigment vložte do ohně, spatříte, jak zčervenal. Pokud byste na něj sáhli, spálíte se, použijte tedy na něj dřevěnou špachtli, tak jej seberete. Poté špachtli i s barvou vložte do důlku, paličkou ji roztlučte, seberte takto získaný červený práškový pigment. Paletu položte na balvan, poté k ní přidejte červenou práškovou barvu, vodní kapkou ji rozpuste a paletu seberte. Vrate se k Lharikovi a znovu mu paletu ukažte. Nyní je už spokojený a vy můžete vstoupit doprava do místnosti přes kožené závěsy, jděte dopředu a konečně se setkáte s vámi hledaným Klenem. Promluvte si s ním, proberte všechny možnosti dialogů, dostane se vám od něj řádného vysvětlení jeho předcházejícího počínání, navíc obdržíte i mnoho dalších cenných rad. Teď se vrate k Lharikovi, i s ním proberte všechny nabídky dialogů, hlavně se ho však zeptejte, co máte dělat dál. Přislíbí vám pomoc, ale bude chtít, abyste mu nalezli jím ztracenou obřadní řehtačku. Vyjděte tudíž před jeskyni, tam se už setkáte s Tiki, předejte ji mátu peprnou a jalovcové bobulky, poté si s ní promluvte a i s ní proberte všechny dialogy. Tak se od ní dozvíte, že připravuje vzácné odvary, hlavně se jí ale zeptejte, kde mohl Lharik ztratit svoji obřadní řehtačku, poradí vám, že ji ztratil pravděpodobně někde na mýtině, kam rád chodívá, je to prý kousek od jeskyně. Jděte tedy doprava po cestě od jeskyně, tak dojdete na mýtinu, kde je plno vlků, na to vás přece Tiki předem upozornila, před vámi jsou vpravo na sobě položeny čtyři ploché kameny a vlevo jeden. Ty musíte pomocí aktivního místa před stromem uprostřed mezi zmíněnými kameny přeskládat tak, aby jste je uspořádali od největšího vespod, po nejmenší nahoře, přičemž můžete při přesunování položit jen menší kámen na větší, obráceně to totiž nejde.

Řešení je tudíž následující:

levý kámen do středu, pravý kámen vlevo. Prostřední kámen vlevo, pravý kámen do středu. Levý kámen vpravo, levý kámen do středu. Pravý kámen do středu, pravý kámen vlevo. Prostřední kámen vlevo, prostřední kámen doprava. Levý kámen vpravo, prostřední kámen vlevo. Pravý kámen do středu, pravý kámen doleva. Prostřední kámen vlevo, pravý kámen do středu. Levý kámen vpravo, levý kámen na střed, pravý kámen do středu, levý kámen vpravo. Prostřední kámen vlevo, prostřední kámen vpravo. Levý kámen doprava, levý kámen na střed. Pravý kámen do středu, pravý kámen vlevo, prostřední kámen vlevo. Pravý kámen do středu, levý kámen vpravo, levý kámen na střed. Naposledy umístěte pravý kámen do středu a úkol je splněn0000008346_n05.jpg (93963 bytes) (obr.5).

Nyní tedy vylezte na strom přes přeskládané kameny, na stromě seberte obřadní řehtačku, kousek od ní potom prak s borovými šiškami. Slezte dolů ze stromu a pokuste se vracet zpět, ale nepůjde to, okolo vás pobíhají vlci. Střílejte tedy po nich z praku šiškami, je ale nutné, vzhledem k tomu, že na ně střílíte v běhu, mířit před ně, čili počítat s tím, že abyste každého trefili, musíte odhadovat přesně, kolik zamíříte před ně ve směru jejich běhu, nebo šiška vystřelená z praku je střelou velice pomalou. Občas se nějaký vlk i zastaví, potom ve tmě světélkují modře jeho oči, takového tedy trefíte lehčeji. Vlk uteče jen tehdy, pokud ho trefíte šiškou z praku, takže vám to může chvíli trvat, než zaženete všechny. Jakmile se tudíž vlků zbavíte, zmizne nahoře vlevo ikona praku, což je znamením, že vlci jsou pryč a cesta zpět je volná a tudíž bezpečná. Vracejte se tedy zpět k jeskyni, promluvte si s Tiky o vlcích a proberte s ní všechny další nabídnuté dialogy, vyslechněte i její stanoviska. Poté vejděte do jeskyně, jděte k Lharikovi a předejte mu obřadní řehtačku. Bude mít radost a dá vám za odměnu figurku býka, pokud se ho zeptáte, k čemu to je, dozvíte se, že na vnímání světla a stínů. Vejděte doprava přes kožené závěsy do místnosti, na kámen s pěti hořícími světélky položte figurku býka a všimněte si, že na fresce býka naproti se objevil býčí stín, prohlédněte si ho a zjistíte, že se k němu nedostanete. Promluvte si s Klenem, poté vyjděte ven z jeskyně a jděte o jeden post doleva, na zemi leží suchý strom. Použijte sekerku z inventáře na horní část padlého stromu, poté sekněte dvakrát do upadlé větve, seberte ji. Vrate se do jeskyně, jděte ke Klenovi, pohovořte s ním znovu a potom na dřevěný stojan se zavěšenou kůží použijte větev z inventáře, klikněte na stín býka a již jste u něho, nyní vás čeká další úkol, tedy přemalovat stín. Klikněte na něj, tak se objeví paleta s barvami, štětcem a foukačkou, nejdříve si vyberte štětec, namočte ho do černé barvy a používejte ho na šest aktivních míst na býkovi. Klikněte na hlavu přímo za oběma rohy před jeho krkem, poté klikněte postupně na oba rohy, nato na tlamu, dokončete kliknutím na obě přední nohy. Nyní vrate štětec a vezměte si foukačku, tu musíte použít na pět aktivních míst na býkovi, první je opět tlama, druhé na pleci nad levou přední nohou, třetí nad pravou přední nohou, čtvrté spodní okraj břicha, páté kousek nad levou přední nohou. Pokud jste tedy dodrželi správný postup, což poznáte podle toho, že vpravo nahoře vám nesmí zmiznout žádná z ikonek palet, stín býka se rozdělí na dva, otočené hlavami od sebe. Opět klikněte na býka, teď se vám ale objeví již dobře známé hudební kameny, je jich pět, pomocí nich musíte býka oživit. Vezměte paličku a můžete si kameny vyzkoušet, čtyři jsou aktivní a jeden ne (čtvrtý zleva). Klepejte tedy na kameny v pořadí 2, 5, 1 a 3, můžete zkusit i 1, 3, 2 a 5, jestliže se nic neděje, rychle jeden z postupů zopakujte, tak býk popojde vpřed a objeví se vám další býk. Klikněte tudíž i na tohoto býka, opět se vám objeví pět hudebních kamenů, tentokráte jsou však aktivní pouze dva z nich, s tím očividně nic nenaděláte. Vrate se tedy ke Klenovi a pohovořte s ním, poté se otočte a popojděte jednou vpřed, seberte dvoje hudební kameny a jděte vpřed k býkovi. Klikněte na něj a tentokráte se vám objeví sedm hudebních kamenů, to už je jinší kafé. Klikněte na tyto kameny paličkou opět velice rychle po sobě, zleva doprava na 1, 7, 5 a 2, tak obživne i tento býk. Vrate se ke Klenovi a znovu s ním pohovořte, obdržíte cenné rady a poradí vám, jak dál. Prohlédněte si malbu na kůži, která se nachází vpravo od stojícího Lharika, je to obraz ducha jeskyně. Přibližte si jej a tak se objeví neuspořádaná freska, kterou musíte upravit. Obraz je rozdělen do patnácti čtverců, očíslujte si je tedy imaginárně zleva doprava až dolů číslicemi 1-15. Ze všeho nejdříve změňte kliknutím barvu červenou ve všech čtvercích na černou, poté klikněte na čtverce 5 a 8, jsou prázdné a to musíte takto změnit. Nyní musíte mít všechny čtverce zaplněné černými částečkami, teď si všimněte, že v průsečících čtverců se nachází osm červených kuliček, ty si opět zleva doprava a shora dolů očíslujte pomyslně čísly 1-8. Poté klikejte na tyto kuličky přesně v tomto pořadí:

8,8,8,3,4,8,8,8,6,7,6,6,5,6,6,1,2,6,6,6,5,1,5,5,5,1,5 a 1.

Pokud tedy jste toto vysvětlení nepochopili, potom si prohlédněte výmluvný pomocný screenshot0000008346_n06.jpg (96992 bytes) (obr.6).

Jestliže jste však dodrželi tento jediný správný postup, pak obrazec složíte správně a úkol je splněn. Vydejte se tedy nazpět za Klenem a opět si s ním pohovořte, obdržíte opět další rady. Seberte poté uschlou větev, kterou jste uložili pod plentu s freskou býka a položte ji vlevo na druhou stranu pod fresky tří jelenů, přistupte blíž, nyní budete muset jeleny správně vybarvit, nebo jsou bez života a vybarvením je postupně oživíte. Začněte tudíž od spodního jelena vpravo, seberte z palety foukačku a obarvěte tělo nažluto, hlavu na černo. Odložte foukačku, seberte štětec, obarvěte černě parohy a nohy, tak jelen ožije. Opět správný postup poznáte tak, že nesmí zmizet žádná ikonka palet vlevo nahoře, po každé chybě totiž jedna mizí. Nyní obarvěte dolního jelena vlevo, pomocí foukačky obarvěte jeho tělo na oranžovou barvu tak, že seberte žlutou, k ní přidejte červenou, klikněte na jeho tělo, štětcem pak obarvěte nohy a parohy na červeno, tak jelen též ožije. Zbývá vám tedy vybarvit vrchního jelena, foukačkou obarvěte tělo oranžově (opět smíchejte žlutou s červenou), pomocí štětce vybarvěte červeně přední i zadní nohy, jelen ožije a máte „vymalováno“. Jděte tedy znovu za Klenem, poté co z něj vytáhnete další rozumy, opuste jeskyni a jděte doleva k zabarikádované svatyni. Jistě jste si už všimli, že vchod do svatyně je zabarikádován devíti vodorovnými kůly a třinácti svislými, které tedy nyní budete muset odstranit. Všechny zmíněné kůly lze kliknutím na ně aktivovat, lze je také přesunovat a otáčet, k čemuž slouží červené znaky nad vchodem do svatyně. Jako pomůcku si tedy označme horizontální kůly písmeny A-J a to od shora dolů, vertikální kůly potom číslicemi 1-13 a to zleva doprava. Nyní tedy začněte s odstraňováním kůlů v následujícím pořadí, před tím si však hru raději uložte:

  1. otočte kůlem A tak, aby jeho pahýl větve trčel dopředu a přesuňte ho jedenkrát mezi kůly 5-6,
  2. otočte kůl číslo 12 tak, aby pahýl větve trčel dopředu, poté otočte kůl F tím způsobem, aby pahýl větvě čněl rovněž dopředu, poté přemístěte kůl F doprava mezi kůly 12-13,
  3. změňte polohu kůlu B tak, aby pahýl mířil dopředu, poté ho přesuňte doprava mezi kůly 10-12,
  4. přetočte kůl číslo 11, aby pahýl trčel doleva, poté tento kůl přemístěte doprava mezi kůly 10-11,
  5. přetočte kůl číslo 7 tak, aby pahýl na něm čněl dopředu, poté otočte kůlem 8 tak, aby jeho spodní pahýl byl přetočen doprava. Otočte kůl E tak, aby jeho pahýl směřoval vpřed, poté ho posuňte dvakrát doprava mezi kůly 6-8,
  6. přetočte kůl číslo 9 tak, aby jeden z jeho dvou pahýlů ukazoval doprava a druhý dopředu, poté otočte kůlem H, aby i jeho pahýl ukazoval vpřed a pak ho přemístěte mezi kůly 6-9,
  7. nyní otočte kůlem číslo 1 tím způsobem, aby jeho pahýl trčel dopředu, potom otočte kůlem G, aby pahýl na něm čněl rovněž dopředu, pak tento kůl přemístěte doleva mezi kůly 1-2,
  8. přetočte kůl číslo 3 tak, aby jeho horní pahýl čněl dopředu, nato otočte kůlem číslo 4 tak, aby jeho pahýl čněl dopředu, pak otočte kůlem C a i jeho pahýl nechejte trčet vpřed, poté ho přesuňte dvakrát doleva mezi kůly 3-4,
  9. přetočte kůl D tak, aby jeho pahýl směřoval dozadu, poté ho přesuňte doleva mezi kůly 4-5.

0000008346_n07.jpg (90211 bytes)Tak copak, otevřel se vám malý otvor do skrýše ve svatyni? Pokud ne, pak jste něco udělali špatně a musíte začít úplně znovu. Prohlédněte si pomocný obrázek, nejlépe ovšem když si ho vytisknete a zkuste to znovu, jen berte na vědomí, že jakákoliv chyba, či nepřesnost v přesunech a v přetáčení, znamená další nezdar (obr.7).

Jestliže se vám tedy otevřela tajná skrýš, potom jste rébus rozluštili, z otvoru seberte šamanský kostým a olejovou lampu a vydejte se zpět do jeskyně ke Klenovi. Položte nejdříve olejovou lampu vpravo od Klena na aktivní místo, poté šamanský kostým přímo před něj, po skončení krátké animace si s Klenem promluvte. Zvířecí tuk z vašeho inventáře vložte do olejové lampy, z inventáře k němu přidejte jalovcovou větvičku, poté se otočte. Na plochém kameni mezi hořícími ohýnky leží suchá větvička, seberte ji a o jeden ohýnek ji zapalte. Velice opatrně a pomalu se otáčejte zpět k olejové lampě (pokud budete postupovat neopatrně a rychle, větvička vám zhasne a budete ji muset zapálit znovu) a zapalte jalovcovou větvičku, tak začne lampa hořet. Po krátké animaci vypijte kouzelný nápoj, ležící vlevo před Tiky, poté klikněte na kameny, ležící na kůži před vámi. Tak se objeví na obrazovce sedm hudebních kamenů, na které postupně klikejte, ozve se vám hudební tón, pokaždé nestejné výšky. Vždy tedy klikněte paličkou na jeden hudební kámen a poté paličkou na odpovídající kámen, ležící na kůži. Pokud se ozve tón stejné výšky, poté se vᚠpříslušný hudební kámen přetočí a na něm se objeví stejné znaky, jako na kameni položeném na kůži. Tímto způsobem tedy musíte přetočit všechny vaše hudební kamny, aby byly otočeny k vám a na všech jste viděli stejné znaky, jako na kamenech na kůži. Jakmile se vám to podaří, spustí se animace a Klen vás pochválí a nyní už na vás čeká poslední úkol, budete muset zahrát na hudební kameny, ale teď už jenom na ty vaše. Opět si vaše hudební kameny pomyslně očíslujte zleva doprava číslicemi 1-7, pak na ně klepejte paličkou v tomto pořadí:

7 - 6 - 6 - 6 - 4 - 1 - 3 - 2 - 4 - 3 - 5 - 4 - 6 - 4 - 6 - 6 - 6 a nakonec 4.

Pokud jste tudíž použili kameny ve správném pořadí, hra končí a spatříte nádhernou závěrečnou animaci, kterou si zcela zaslouženě vychutnejte.

Návod je napsán pro Abecedu her.

[Verze pro tisk]   [Zpět]
Vyhledávání v návodech
[Zobrazit všechny návody]       Obsahuje výraz: