Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
LITTLE WORLD
Kapitola 1: Dům
Po skončení intra se ocitnete
v kůži prvního hrdiny – malé mouchy Zaka. Ten šel jako první
prozkoumat špajz, ale někdo zabouchl dveře a Zak neví jak se dostat ven.
Promluvte tedy s plísní na chlebu. Ta vám slíbí cennou
informaci…pokud jí ovšem posunete – nic není zadarmo. Zkuste posunout
chleba, ale to Zak sám nezvládne, jděte tedy do spodního regálu, seberte
tam párátko a prozkoumejte sůl. Jistě jste zaregistrovali druhou mouchu,
která se přilepila na zákeřnou mucholapku – promluvte s ní. Odlepit se vám
jí podaří za použití párátka, poté s ní promluvte ještě dvakrát,
pak teprve vám pomůže posunout protivnou plíseň nahoře a odletí. Plíseň
se ukáže jako pořádná sketa – neřekne vám nic, i když slíbila cennou
informaci. Vraťte se tedy zpět do spodního regálu, seberte sůl, kterou použijte
na plíseň. Po chvilce týrání se dozvíte kde je východ ze špajzu a Zak
odejde.
Dostanete se do kuchyně. Hned
vedle vás se válí kus pirožky – seberte ho a odleťte na chodbu. Tam na vás
začne řvát slunéčko sedmitečné, držící se závěsu. Bude potřebovat
vypnout větrák, který ho jinak rozseká na cucky. Jděte tedy k pojistkám
(rozhodně ale nechoďte na záchod, nebo do koupelny), kde na vás čeká šílená
blecha. Abyste vypnuli větrák, budete muset vyhodit pojistky, jenže neznáte
kombinaci jednotlivých páček. Tu vám prozradí blecha, ovšem jenom tehdy,
uhodnete-li její hádanky…zde jsou odpovědi :
- hádanka – 8
- hádanka – 7
- hádanka – 200
- hádanka – 3
- hádanka – 1/2
Jakmile správně pohnete se všemi
páčkami, vraťte se na chodbu, odkud se vydejte směrem k ovoci.
Promluvte si se zachráněnou beruškou. Dozvíte se, kde přebývá ruský šváb,
který by vás mohl dostat k Molinimu. Také můžete dostat Beruščiny zázračné
pilulky. Jděte na záchod a po toaletním papíře postupujte dál až na
tribunu SSŠR. Tam narazíte na zmíněného švába. Ten se s vámi ale
nebude chtít bavit. Podstrčte mu tedy pirožku a pokecejte s ním. Nabídne
vám, že vás spláchne k Molinimu, což odsouhlaste. Vše vám ale
zatrhnou mravenci. Zak uteče na chodbu, odkud se vydejte do koupelny. V koupelně
seberte žiletku a prozkoumejte mýdlo. Pak zajděte za škvorem, závislým na
zubní pastě. Ten Zakovi vnukne nápad, jak se dostat do kanálu za mafiánem
Molinim – stačí se sklouznout po mýdle skrze rouru umyvadla. Odřízněte
proto kus mýdla a použijte ho na umyvadlo. Spustí se
první mezihra, ve které musíte projet kanálem a zároveň se vyhnou všem
překážkám. Jakmile dosáhne vaše skóre 500 bodů, spustí se filmeček,
kdy Zak spadne přímo do náruče broučí mafie a hra se přesune za komárem
Alvinem, který má prozkoumat garáž.
Kapitola 2: Garáž
Alvin musí v garáži najít
Černou vdovu a přesvědčit se, jestli neukradla Becherovku. Jděte s ním
ke koštěti, kde seberte ohnutý hřebík. Poté se vraťte zpět tam, kde jste
začali – k zadní části auta a pokračujte ke střední části auta. Tam
promluvte s chlupatou housenkou. Poptejte se po Černé vdově a vydejte se
dál k přední části auta. Mezi vysypanými hřebíky najde Alvin
rajcovní gumičku. Jakmile jí sebere, ozve se seshora vzdech. Vydejte se tam.
Dojdete ke sklu auta. Jeden z napláclých brouků stále žije. Jako by to
nestačilo, tak vás pověří úkolem zlikvidovat obávaného pavouka a předá
vám náprstek. Seberte jednoho s napláclých brouků. Dál pokračujte ke
stolu, odkud se můžete vydat k doupěti Černé vdovy. Prozatím tam ale
nelezte, znamenalo by to vaši smrt. Jděte raději k zadní části auta,
kde zkombinujte rozpláclého brouka s náprstkem a výslednou návnadu použijte
na louži benzínu. Dostanete tak otrávenou návnadu, která je ale moc těžká
na to, aby jí Alvin mohl dopravit až k doupěti Černé vdovy. Vraťte se
ale ke stolu, kde použijte ohnutý hřebík na škvíru ve stole. Připevněte
ještě gumičku a sestrojíte tak jakýsi prak, kterým vystřelte otráveného
brouka v náprstku. Vydejte se k doupěti pavouka a tentokrát pokračujte
až dovnitř.
V první části doupěte
promluvte s kokonem na stropě. Doporučí vám prozkoumat otvor v zdi,
což učiňte a pak jděte dál do nory. Z mrtvé vdovy seberte zub, který
v předchozí lokaci použijte na zmíněný otvor ve zdi. Trávicí šťáva
ho vyleptá a vám zpřístupní klíč od šuplíku. Není to sice Becherovka,
ale aspoň něco. Odejděte pryč až ke stolu. Tam už čeká nový obyvatel
garáže- mohutný nosorožík. Dozvíte se od něj, že vrata se zabouchly a vy
se nemáte jak dostat ven – musíte najít klíč od zavřených vrat. Zatím
ale máte pouze klíč od šuplíku. Odemkněte tedy šuplík... Alvin ale nemá
sílu ho otevřít. Leťte tedy k oknu, kde seberte střep, pak se vraťte
zpátky na stůl, odkrojte střepem kus provázku a ten dejte nosorožíkovi,
který šuplík otevře. V šuplíku skutečně najdete klíč od garážových
vrat. Nenabízí se tedy nic logičtějšího, než se vydat k vratům a
odemknout je elektronickým klíčem. Ten ale nemá baterky. Kde je nalézt vám
poradí chlupatá housenka (u střední části auta), dozvíte se, že by mohly
být ve skříni, kam se také vydejte. Ve skříni ale není kvůli tmě nic
vidět, Alvin se proto vrátí za housenkou, která mu svěří sirku na osvětlení.
Vraťte se do skříně a prozkoumejte krabičku. Vyleze z ní upíří klíště,
které vás bude chtít vysát. Zkuste na něj postupně všechny možnosti jak
se ho zbavit až se nakonec s Alvinem dohodne a dokonce mu předá vytouženou
baterku. Tu zkombinujte s elektronickým klíčem a jděte k vratům.
Tam klíč použijte, čímž spustíte filmeček Alvinova odchodu a následného
zatčení neznámými útočníky. Hra se přesune za motýlem Raphaelem a jeho
pátrání po zahradě.
Kapitola 3: Zahrada
Zpočátku bude Raphael
protestovat proti hledání Becherovky v takové pustině, najednou se ale
objeví schizofrenní žížala, se kterou si promluvte. Dozvíte se, že pokud
se chcete dostat do úlu, je třeba mít u sebe pytlík pylu. Zároveň se zpřístupní
nová lokace u strašáka. Tam narazíte na slepého krtka. Slibte, že mu
obstaráte jídlo a on vám na oplátku slíbí, že vám dohodí někoho s pytlíkem
pylu. Prozkoumejte strašáka a najdete shnilé jablko, to použijte na
schizofrenní žížalu. Jablko jí zabaví, což řekněte krtkovi. Jakmile odpálí,
vlezte do jeho doupěte a seberte léčivý kořínek. Poté se vraťte k žížale.
Ta už tam samozřejmě nebude, takže namísto ní promluvte s nažraným
krtkem – doporučí vám starou stonožku, která prý umí uplést pytlík.
Jděte tedy do houbového háje, kde prý stařenka bydlí. Uvnitř pařezu jí
skutečně objevíte, takže jí zalichoťte, pak vám uplete pytlík. Bude
jenom potřebovat provázek na uvázání. Jeden má prý hrobařík na hmyzím
hřbitově, vydejte se proto za ním a celkem třikrát s ním promluvte.
Je nepříjemný, ale provázek nakonec vydá. Vraťte se za stonožkou a předejte
jí uzmutý provázek, také s ní rovnou promluvte a ona vám předá slíbený
pytlík. Dál pokračujte do květinového háje, kde můžete nasbírat vytoužený
pyl pro královnu vos. Narazíte na vidláckého hovnivála, který vás nepustí
ke kytkám, pokud mu nevyléčíte bolavá kolena, takže na něj použijte léčivý
kořínek od krtka. Pak vám nic nebude bránit ve vstupu na záhon květin.
Spustí se mezihra sbírání pylu, kdy musíte pochytat pyl za 100 bodů, aniž
by vám spadlo víc jak 15 zrnek. Stačí, když bude pyl padat na Raphaela,
nemusí se trefit přímo do pytlíku. Jakmile zvítězíte, objeví se animace
vašeho úspěchu, ale bohužel poté Raphaela sežere kočka.
Ocitnete se v žaludku,
společně s fanatickou světluškou - promluvte s ní. Dozvíte se,
že musíte oba zachránit do 60 vteřin, jinak vás kočka stráví. Během
tohoto časového limitu musíte stihnout sebrat chlupy opodál, zapálit je o
světélkující světluščin zadek a hodit na pulzující stěnu žaludku.
Spustí se animace vyvrhnutí Raphaela na kapustu. Tam už se hádá hlemýžď
se slimákem o tom, komu patří daná kapusta. Raphael se zapojí do rozhovoru
a zjistí se, že hlemýžď mu ukradl pytlík s pylem a mapu. Proradný šnek
se navíc opevní ve své ulitě…naštěstí vám slimák poradí, jak dostat
pytlík zpátky. Vydejte se na jabloň, kde skočte na jablko, to se uvolní a
spadne na hlemýždě. Vraťte se na kapustu a promluvte se slimákem. Dostanete
zpět co vám patří. Dál pokračujte dolů pod kapustu, kde promluvte s chorým
roháčem. Řekne vám o místním taxikáři u louže, kam se vydejte. Prohoďte
pár slov s vážkou-taxikářem. Souhlasí s tím, že vás do úlu
odveze, ale musíte sehnat opratě. Ty vám předá slimák na kapustě. Opratě
pak použijte na vážku. Spustí se animace vašeho odvozu do úlu, kde si
promluvte s královnou a Trubcem. Dojde k nečekané chvíli, kdy je
Raphael zatknut královským párem... Co teď?
Kapitola 4: Mraveniště
Naštěstí se ukáže, že
broučí podsvětí se Zakem nenaloží špatně. Nechte Zaka promluvit s Donem
Molinim v kanále. Dozvíte se, kdo je skutečným zlodějem Becherovky -
mravenci. Zak poté odejde rourou k mraveništi, před kterým ale hlídkují
stráže. Proklouzněte se Zakem do šatny. Seberte jehličí, helmu a sirku.
Jehličím odemkněte zamčenou šatní skříňku, ve které se ukrývá kopí.
Nyní máte helmu i kopí, takže potřebné maskování je kompletní. Navlékněte
ho na Zaka a vylezte ven před vchod. Teď už si můžete poklábosit i s mravenčími
strážnými a poté vejít do mraveniště. Zde se nacházejí pracující dělnící
a jeden líný otrok. Mravenčí dělníci moc sdílní nebudou, zato otrok vám
řekne o skladu zásob, kam se také vydejte a zapalte sirku o jednu z pochodní.
Zapálenou sirku vhoďte do kanystru. Následná exploze zaměstná stráže,
takže vy se klidně můžete proletět až k Becherovce v samotném
srdci mraveniště. Konkrétně se tam dostanete po poslední mezihře, ve které
musíte dosáhnout skóre 500 bodů a nenarazit během letu do žádné ze skal.
Překážky se generují náhodně, takže jestliže během prvního hraní
narazíte na obtížný úsek, je velmi nepravděpodobné, že na něj narazíte
i během druhého hry. Jakmile mezihru úspěšně dokončíte, objevíte se před
láhví Becherovky. Neváhejte a vlezte dovnitř, kde už čekají Alvin a
Raphael v klecích. Promluvte s nimi a seberte klíč, přilepený na
stěně, otevřete jím klece a pak už si můžete vychutnat závěrečné
outro…
|