Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Velvet Assassin
Úvod do hry
"Velvet Assassin“, původně „Sabotage194“, je 3D akce se stealth prvky, která se odehrává
během druhé světové války. Hlavní postavou je tentokrát žena, konkrétně tajná
agentka MI6 Violette Summerová, dlužno říci, že tvůrci se nechali inspirovat
skutečnou postavou Violette Szabo, jejímž úkolem je provádění speciálních
sabotážních akcí namířených proti nacistům. V roli Violette se pokusíte zcela
tajně proniknout do nacistických vojenských táborů ve Francii, Polsku i Německu,
abyste se zde pokoušeli o odstranění vysoce postavených nacistických pohlavárů,
osvobozování zajatců a plnění dalších úkolů. Velmi důležitou roli ve hře sehraje
hra světla a stínu, kterou budete muset využívat ke svému prospěchu, abyste se
ve stínu ukryli například před hlídkujícími vojáky. „Velvet Assassin“
není v zásadě špatnou hrou a bude bavit ty, kteří neradi přemýšlí a po ryze
akčních hrách si chtějí zašpásovat potichu. Na druhou stranu ti, co chtějí od
podobných her hlubší zážitek, budou v tomto případě zklamáni. Díky ukrutnému
omezení vlastní invence si budete připadat jako jednorucí blázni, pobíhající se
závojem nevědomí po hezky vypadajících úrovních.
Akční hry z druhé
světové války jsou stálicí herního průmyslu. Nutno podotknout, že řadě hráčů už
pěkně lezou krkem. Jsou si totiž značně podobné a málokdy přinesou něco nového
nad rámec prostého střílení v koridorových úrovních. Už se tak trochu vžilo
zjednodušování, že co je z druhé světové války, musí být nutně neoriginální a
málo zajímavé. Hra byla dlouhou dobu vyvíjena pod názvem „Sabotage 1943“ a kvůli
ztrátě vydavatele málem ani nevyšla. Nakonec se ale podařilo najít slušného
partnera v podobě společnosti South Peak a po několikaletých vývojových
peripetiích je hra konečně na světě. Hra je však pojata značně netradičně a
velmi osobně, budete hrát z pohledu tajné britské agentky Violette Summer,
kterou na začátku hry zastihnete ve francouzském lazaretu v hlubokém blouznění a
vzpomínání na ty nejnapínavější akce, kterými prošla jak na území Německa, tak
okupovaných zemí, jako je Polsko, nebo právě Francie
(obr.Úvod). Herními mechanismy je
„Velvet Assassin“ ze všeho nejvíce klasickou stealth akcí, ve které se po
většinu času budete plížit kolem nepřátel a zabíjet je jednotlivě, hezky ze
zálohy, nejlépe tak, aby o vás před svou smrtí vůbec nevěděli. Je tudíž třeba
pečlivě zkoumat jejich způsob chování, jakmile si totiž troufnete na dvojici
vojáků, je to cesta k neúspěchu. Violette se musí plížit ve stínech, kde zůstává
neviděna a vycházet jen na finální úder, který probíhá nejčastěji nožem a to ve
velmi brutálně střižené animaci. Problém nastává tehdy, když je v úrovních
nedostatek stinných koutů, hra se totiž uloží jen na předem daných místech.
Vizuální stránka „Velvet Assassin“ se vám s velkou pravděpodobností bude líbit,
neboť je laděna do velmi výrazných a ve hrách jinak nevídaných barev, které
dokážou skvěle zdůraznit ponurou atmosféru. To vše je umožněno tím, že Violette
pouze sní, je tu také element morfinu, který slouží ke zpomalování času a
provádění frontálních útoků, které jinak v drtivé většině případů končí smrtí.
Jakmile si hrdinka „šlehne" dávku morfinu, ocitne se v pouhém negližé a pobíhá
po úrovni jako v rauši. V průběhu hry je možné vylepšovat její základní
vlastnosti, takže neustále sílí, což ale zase tolik nepocítíte, jelikož postupem
hry je obtížnost stále vyšší. Ale nezoufejte, základem hry pro likvidaci
nepřátel je skutečnost, aby vaše hrdinka měla v zásobě vždy dostatek morfinu,
neboť pokud je v tísni, stačí tento použít (F), přesune se do vzpomínek a v tu
chvíli je nezranitelná. Sbírejte tedy všechny bonusy, kterých je ve hře skutečně
habaděj a hlavně všechny morfiny, dbejte tedy na to, aby jich měla vždy v zásobě
dostatečné množství a používejte morfin jenom ve skutečně kritických situacích.
Jednu obecnou radu vám přidám nakonec, vždy před útokem, pokud to lze, rozbijte
nejdříve pojistky, ať se můžete ukrývat ve stínu. Nepřítele napadejte ze stínu a
zezadu, mrtvoly poté odvlečte do nejbližšího stínu, ať na ně nenarazí další
nepřítel, teprve potom se vydávejte k likvidaci dalších nepřátel.
Mise 1. : The Lost Walley Bunker
V úvodní animaci se jako agentka MI6 Violette Summerová nalézáte v polní nemocnici ve
Francii na nemocničním lůžku a máte vidiny, v nichž se vám vracejí vzpomínky na
vaše poslední špionážní akce. Jakmile se ocitnete v reálu, obdržíte úkol vyhodit
do povětří skladiště pohonných hmot v pásmu Maginotovy linie. Byli jste vysazeni
v této oblasti, vaše výbava však zůstala viset nahoře na vysokém stromě, takže
jste se ocitli na zemi ozbrojeni pouze nožem. Projděte tedy pod mostním obloukem
a na druhé straně vlevo si vylezte nahoru po žebříku, pokračujte doprava a nožem
podřízněte hrdlo prvnímu náckovi. Vydejte se vpřed, tak před sebou spatříte
dvojici spolu hovořících nácků, jděte k nim, přeskočte výmol a ukryjte se do
posledního stínu, nebo do vysoké trávy vlevo. Počkejte, až jeden z nácků odejde
a druhý se k vám otočí zády, potom se k němu skrčeni potichu vydejte (levý Ctrl)
a podřízněte mu krk. Postupujte vpřed k druhému fašounovi, nesmí vás spatřit,
opět se schovejte do vysoké trávy, a jakmile kolem vás přejde, zezadu ho nožem
opět zlikvidujte. Jeho mrtvolu prohledejte, získali jste první zkušenostní body,
za které si můžete potom v inventáři vylepšovat, pokud jich posbíráte dostatečné
množství, vlastnosti vaší hrdinky. Z bedny seberte zapalovač (pokud nejste
ohroženi, prohledávejte vždy celé okolí, tak naleznete vždy spousty předmětů,
které jsou rovněž pro postavu vaší hrdinky velice užitečné), získali jste tak
další zkušenostní body. Dejte se doprava, podlezte mezeru, u strážní věžičky
odbočte doleva, jděte k bedně a seberte morfin. Použijte morfin (F) rozběhněte
se ke strážnému a podřízněte jej, prohledejte okolí a posbírejte všechny další
užitečné předměty (to dělejte stále, nebudu vás na jednotlivé předměty už dále,
až na výjimky upozorňovat), poté se vraťte k mrtvole strážného, prohledejte ji,
najdete klíč a můžete projít dveřmi, tak tuto misi zakončíte.
Mise 2. : The Lost Fuel Storage
Prohledejte všechny skříňky, seberte pistoli a náboje, odtlačte bednu, projděte do mdlejší
místnosti a posbírejte vše užitečné, vraťte se a projděte dál, zabijte
strážného, mrtvole seberte klíč. Nahlédněte klíčovou dírkou do dveří, abyste
zjistili, co vás za nimi čeká, poté projděte dveřmi dovnitř, zabijte fašouny,
před tím ještě vyhoďte pojistky. Pokračujte chodbou vpřed, můžete si svítit
baterkou (T), na konci chodby si opět přes klíčovou dírku prohlédněte místnost,
poté dveřmi vstupte dovnitř. V místnosti posbírejte vše užitečné, poté druhými
dveřmi projděte do chodby. Na jejím konci projděte dveřmi a zbavte se Fricků,
jedné z mrtvol seberte klíč, vypněte rádio, vstupte do chodby, seberte dopis a
v inventáři si ho přečtěte, prohledejte místnost, posbírejte vše užitečné,
hlavně však plynovou masku, přejděte do druhé místnosti, zde seberte hlavně
zdraví, pokračujte dál dalšími dveřmi. Z místnosti vyběhněte nahoru po
schodišti, projděte dveřmi, zbavte se nácků, pokračujte vpřed a likvidujte další
fašouny. Mrtvoly prohledejte, seberte morfin, vstupte do chodby, přelezte přes
drátěnou branku, o kousek dál druhou, zlikvidujte další nácky. Z místnosti za
automobily vyběhněte nahoru po schodišti a vypněte pojistky, vraťte se dolů,
otevřete si drátěnou branku, uvnitř seberte výbušninu. Nyní tedy budete muset
najít sklad paliva, vraťte se tedy zpět, přes dvoje dveře vyběhněte nahoru po
schodišti, projděte dalšími dveřmi, poté druhými a seběhněte dolů po schodišti,
ale dveře před vámi jsou uzamčeny z druhé strany. Takže se vraťte, seběhněte po
schodištích až úplně dolů, nasaďte si plynovou masku a dveřmi projděte do
místnosti. V místnosti zlikvidujte nácky, rozbijte pojistky, posbírejte všechny
užitečné předměty, odtlačte bednu doleva ke zdi, vylezte na ní, utíkejte vpřed,
utíkejte stále vpřed, na konci vstupte dveřmi do místnosti. Místnost
prohledejte, naleznete mimo jiné i pušku, vraťte se zpět, odbočte doleva a na
zeď vlevo umístěte nálož. Nyní vám začíná běžet časový limit osmnáct sekund do
výbuchu, utíkejte tedy zpět doleva, přes místnost, kde jste sebrali pušku,
vyběhněte po schodišti nahoru, prohlédněte si místnost přes dveře klíčovou
dírkou a poté dveřmi projděte. Pobijte fašouny, nyní se musíte během šedesáti
sekund dostat do bezpečí, utíkejte tedy chodbou vpřed, likvidujte fašouny
z pušky, proběhněte dveřmi a utíkejte stále chodbou dopředu. Pokud to stihnete
včas, spustí se animace, ve které tuto misi zakončíte.
Mise 3. : Death of the Butcher Cathedral
Vaším stěžejním úkolem v této misi je chytit plukovníka Schnitzela, přezdívaného jako
„Řezník z Paříže“. Vydejte se tedy dopředu, zabočte doleva, přeskočte mezeru
v lávce, odbočte vlevo a zbavte se nácků. Jděte vpřed, na konci vylezte nahoru
po žebříku, propleťte se mezi bednami, zbavte se dalších fašounů, vstupte do
vchodu, vyrazte pojistky, vypněte rádio a seberte klíč. Vraťte se ven a vlevo
přelezte plot, seberte morfin a zdraví. Na konci seberte kříž, vraťte se zpět,
vstupte dovnitř a po levé lávce se vydejte dopředu, odbočte doprava a pojděte
dveřmi, před tím si ještě prohlédněte klíčovou dírkou prostor za dveřmi. Za
dveřmi se vydejte doleva, zlikvidujte další nácky, rozbijte pojistky a vstupte
do modře nasvícené místnůstky a po žebři slezte dolů. Zbavte se fašounů, jděte
doprava, odtlačte bednu a přehoďte páku, otevřete si branku vlevo, vejděte
dovnitř, zabočte doleva a vpravo projděte dveřmi. V místnosti zabijte
fašistického důstojníka, mrtvole seberte klíč, otevřete si další dveře, seberte
další klíč a uniformu SS, na záchodě se do ní převlečte. Vracejte se zpět,
projděte brankou a jděte až na konec, pak vpravo projděte dveřmi, nesmíte se ale
chovat podezřele, tedy utíkat, nebo se dostat do samé blízkosti nepřátel,
nebezpečí vám signalizuje bílý oválek dole na obrazovce, jinak byste byli
prozrazeni. Pokračujte chodbou dopředu, odbočte doprava, obejděte, nebo se
zbavte nácků, na konci seberte bonus, vraťte se a přejděte na druhou stranu
stoky a vylezte po žebři nahoru. Vyhněte se zdaleka náckům, jděte doleva,
vstupte do uličky a pokračujte doprava. Na konci se skrčte a prolezte dírou ve
zdi, vyjdete tak na volné prostranství. Vydejte se pravou stranou vpřed,
likvidujte fašisty, brankou neprojdete, takže ji obejděte zprava, pobijte nácky,
jedné mrtvole seberte klíč a vstupte do vchodu vlevo. Pokračujte vpřed, vlevo
dole je skladiště zbraní a munice, projděte další brankou, skolte několik
dalších fašounů, popojděte vpřed a sběhněte doleva dolů po schodišti, tak misi
zakončíte.
Mise 4. : Dead of the Butcher Crypt
Rozhlédněte se po místnosti, zbavte se nácků, kteří k vám vejdou dveřmi, poté těmito dveřmi
projděte. Přejděte do další místnosti, seberte morfin, rozbijte pojistky,
projděte dalšími dveřmi a opět zlikvidujte fašouny. Pokračujte doleva,
posbírejte všechny sbíratelé předměty, na konci vpravo vejděte dveřmi do
místnosti. Voda je pod, vás zraňujícím elektrickým proudem, takže se jí vyhněte,
najděte pojistky a rozbijte je, tak vypnete elektrický proud. Jděte vpřed a
odtlačte před sebe bednu, odbočte doleva a prolezte vlevo dírou ve zdi do
místnosti. Zabijte fašistického důstojníka, mrtvole seberte klíč, projděte
dveřmi, zbavte se nácků a prohledejte i místnost pod schody. Poté se vraťte
zpět, prolezte nazpět dírou ve zdi a projděte dál dveřmi vlevo. Prohledejte
místnosti, kde byla voda pod proudem, zbavte se nácků, postupujte doleva,
přehoďte páku a na konci seběhněte po schodech dolů, prohledejte místnosti a
vraťte se nahoru. Z ochozu vstupte do dveří, pobijte další fašouny, na konci
seberte dopis a přečtěte si ho v inventáři, vejděte do dveří vlevo. Ze skříňky
seberte pušku, projděte dveřmi vlevo, tak se spustí animace, po jejímž skončení
odtlačte bednu a projděte dalšími dveřmi. Po točitém schodišti vyběhněte nahoru
na zvonici, zbavte se fašounů, seberte ochrannou vestu, poté projděte dveřmi a
po dalším točitém schodišti vyběhněte nahoru, pobijte další nácky, prohledejte
mrtvoly, posbíráte tak munici. Po dvojím schodišti vyběhněte až úplně nahoru,
pobijte stráže a nakonec se zbavte samotného plukovníka Schnitzela, přezdívaného
jako „Řezník z Paříže“. Tak se spustí animace, v níž misi ukončíte.
Mise 5. : Leave a Light on Docks
Ocitáte se v německém přístavu v Hamburku a vaším úkolem je získat tajné dokumenty.
Vydejte se tedy dopředu, projděte
drátěnou brankou, ocitnete se na ulici, pokračujte doleva, jděte stále vpřed a
likvidujte nácky. Vlevo ve výklenku vypněte rádio a seberte morfin, na konci pak
přeskočte plot, projděte dveřmi, pokračujte doleva a odbočte vpravo, odtlačte
bednu doleva a vylezte nahoru po žebříku. Vydejte se doprava, zbavte se fašouna
a projděte brankou, dveřmi ani brankou však neprojdete, takže na druhém konci
vstupte do dveří, seskočte dvakrát dolů, zbavte se nácků, jděte do poslední
místnosti, kde seberte klíč a rozbijte pojistky. Projděte dveřmi a vyběhněte po
schodišti nahoru, ocitli jste se opět nahoře. Nyní však máte klíč, otevřete si
tudíž branku, uvnitř seberte ochrannou vestu, vraťte se a proběhněte přes dveře
po schodištích až úplně nahoru, projděte dveřmi a zbavte se fašounů. Přelezte
plot a na panelu přehoďte páku, Tak jste pomocí jeřábu dole odstranili bedny,
které vám zakrývali východ a znemožňovaly vám vyjít ven na volné prostranství
(obr.1). Přes stejné dveře se vraťte
až dolů, tedy seběhněte dolů po schodištích, projděte dveřmi a seběhněte ještě
níž, nyní už můžete vyběhnout z místnosti ven otvorem, vzniklým po odstranění
beden. Vyjděte tedy ven, propleťte se mezi bednami, u náklaďáku odbočte do
uličky vlevo a jděte do protisměru, ocitli jste se na volném prostranství.
Pobijte fašouny a na konci vstupte dveřmi do místnosti, zlikvidujte nácky,
v další místnosti přehoďte páku, seberte dopis a v inventáři si jej přečtěte,
rozbijte pojistky. Prohledejte i ostatní místnosti, seberte vše, co lze a vraťte
se ven. Přeběhněte na druhou stranu, vstupte mezi bedny, skrčte se a podlezte
mezi nimi doleva, propleťte se uličkami a vstupte do doků, zbavte se několika
fašounů. Pokračujte vpřed, vpravo přeskočte plot, pobijte další nácky, vydejte
se doleva a vlevo vylezte nahoru po žebříku. Vstupte do místnosti a zatáhněte za
páku, spustíte si tak dolů rameno jeřábu, vylezte po druhém žebři výš,
přeběhněte po ramenu jeřábu na druhou stranu a na konci seskočte dolů. Vstupte
do místnosti, seberte plynovou masku, jděte vpřed a slezte po žebři níž,
zlikvidujte fašisty, prohledejte mrtvoly, jedna z nich má u sebe klíč, který
seberte. Ze skříňky seberte zbraň a munici, klíčem otevřete dveře a vydejte se
na molo. Jděte vpřed, přeběhněte po mostě, pobijte nácky, prohledejte mrtvoly,
najdete lékárničku. Vydejte se doleva a na konci přelezte plot, vstupte do
místnosti a zbavte se fašounů, rozbijte pojistky, seberte zdraví a zatáhněte za
páku. Vyjděte z místnosti ven, bednu zatlačte až na konec, vylezte na ni a
seberte bonus, skočte dolů a vstupte do otvoru, který jste si odtlačením bedny
odkryli. Ze skříňky můžete sebrat signální pistoli, projděte dveřmi, zbavte se
nácků a prolezte dál dírou mezi bednami. Pokračujte kolem náklaďáku, pobijte
fašouny, prohledejte mrtvolu důstojníka, našli jste klíček od trezoru. Vpravo
vylezte na bednu, přeskočte z ní na druhou stranu, pokračujte vpřed, projděte
dveřmi, přeskočte plot a projděte dalšími dveřmi. Pobijte další nácky,
prohledejte domek, najděte trezor a odemkněte ho, seberte tajné dokumenty.
Vraťte se ven, pokračujte vpřed, vlevo projděte dveřmi, přelezte plot, zbavte se
fašounů, projděte dveřmi, jděte vpřed a přeběhněte přes most, u vagónů odbočte
doleva, tak tuto misi zakončíte.
Mise 6. : Leave a Light on Storage
Nyní tedy budete muset vašim pilotům označit cíl, tedy místo, kde se nacházejí fašistické
ponorky. Ve tmě, tedy v noci, by je piloti nenašli, ve dne však letecký útok
vůbec nepřipadá v úvahu, je tedy pouze na vás, abyste něco vymysleli a pomohli
tak vaším pilotům. Vydejte se tedy
dopředu, projděte dveřmi, zbavte se fašounů a prohledejte mrtvoly, vydejte se
levou stranou vpřed a rozbijte pojistky, na konci projděte dveřmi. Prohledejte
boxy, přehoďte páku, vyběhněte po schodišti nahoru, zbavte se nácků, na konci
lávky vlevo se nachází bonus. Vraťte se, odbočte doleva, projděte dveřmi, po
skončení animace seberte morfin a světlo, projděte dveřmi a hned poté druhými.
Zlikvidujte fašouny, pokračujte vpřed přes další dveře, vstupte do místnosti
vlevo, seberte zdraví, projděte dveřmi, pobijte fašouny a prohledejte skříňku,
seberte světlice. Seběhněte dolů po schodišti, vyběhněte po šikmé ploše výš,
přelezte plot a přehoďte páku. Dveře pro další postup jsou uzamčeny, nemáte
klíč, takže zatím dál neprojdete. Najděte tedy druhé dveře, vstupte jimi do
místnosti, kde z regálů seberte vše užitečné. Poté vyběhněte po schodišti nahoru
a prohledejte všechny místnosti v poschodí, najdete mnoho užitečných předmětů.
V jedné ze zmíněných místností se nalézá páka, za kterou zatáhněte, tak jste si
úplně dole vyzvedli do výšky bednu. Nyní se tedy vraťte zpět dolů, kde jsou
dveře, které jste neměli čím odemknout, jděte k bedně, kterou jste vyzvedli do
výšky, zpřístupnily se vám dveře, kterými projděte. Uvnitř seberte další
předměty, hlavně výbušniny, vraťte se ven, zbavte se fašounů, mrtvoly
prohledejte, konečně tedy máte klíč k uzavřeným dveřím. Jděte tedy k nim,
odemkněte je a projděte jimi, ocitli jste se na volném prostranství. Pobijte
nácky, dveřmi vstupte do domečku, posbírejte vše užitečné a přehoďte páku.
Vyjděte ven a kolem náklaďáků se propleťte k vagónům, utíkejte kolem nich až na
konec, přeskákejte přes několik beden až k odstaveným vagónům, kde na červeně
označeném místě uložte nálož. Nyní máte pouhé tři minuty na to, abyste opustili
přístav. Utíkejte tedy kolem plotu zpět, přeskočte plot vpravo, projděte dveřmi,
rychle seberte vše užitečné a druhými dveřmi vyjděte ven. Přelezte plot a
utíkejte vpřed, s nácky se moc nezdržujte, utíká vám čas, na konci odbočte do
protisměru, utíkejte vpřed, pokud jste to stihli v časovém limitu, pak tuto misi
ukončíte.
Mise 7. : The Third Man Sewers
Ve Varšavě hrozí vašim agentům, tedy Radkovi, Jozefovi a Wojzeckovi odhalení, Gestapo jim
už je na stopě, všichni se pravděpodobně ukrývají v kanalizační síti. Vaším
úkolem nyní je najít tyto agenty dříve, než Gestapo, nepůjde-li to jinak, musíte
je i umlčet. Vysadili vás z letadla zcela beze zbraní, k dispozici máte pouze
útočný nůž. Vydejte se tedy dopředu a projděte dveřmi, zbavte se nácků a skrčeni
se vydejte doleva, na konci vylezte nahoru, popojděte vpřed, seskočte dolů a na
konci vstupte do dveří. Projděte chodbou až na konec, poté přes thé dveře vpřed,
rozbijte pojistky, zbavte se nácků, prohledejte jejich mrtvoly, naleznete klíč.
Seberte masku, ze skříňky seberte pistoli s náboji, poté slezte dolů po žebříku,
odemkněte si dveře a projděte jimi. Pokračujte chodbou dopředu, likvidujte
fašouny, na konci projděte dveřmi doprava. Z animace zjistíte, že první
z agentů, tedy Radek, byl již zajat Gestapem, takže v reálu se vydejte nejdříve
hledat agenta Jozefa. Projděte tudíž přes dvoje dveře, jděte doprava, vstupte na
ochoz a skrčeni jděte doleva, na konci projděte dveřmi, vstupte do štoly a
projděte dveřmi. Seberte dopis, v inventáři si jej přečtěte, pokračujte štolou
doprava, dojdete k mříži, za kterou spolu rozmlouvají dva fašisté. Chovejte se
tiše, před mřížemi odbočte do chodby, jděte vpřed, na konci naleznete Jozefa.
Přistupte k němu, tak se spustí animace, ze které zjistíte, že je těžce zraněný,
ale cyankáli nechce sníst, má strach ze smrti. V reálu po skončení animace se
tedy vracejte zpět, projděte mezi protějšími mřížemi, zlikvidujte nácky a na
konci vejděte do chodby, polezte mřížemi a po schodech sestupte dolů. Znovu se
zbavte nácků, prohledejte mrtvoly a projděte dveřmi, před tím si ještě nasaďte
plynovou masku. Popojděte dopředu, tak se spustí animace, z níž zjistíte, že
Wojzeck je mrtvý, neboť sám pozřel cyankáli. Po skončení animace se zbavte
nácků, mrtvole seberte klíč, odemkněte si dveře a projděte jimi, pobijte další
nácky, jejich mrtvoly prohledejte, utíkejte na druhou stranu a vylezte nahoru po
řebříku, zlikvidujte další fašouny. Jděte vpřed, sbírejte vše užitečné, projděte
dveřmi, odbočte doleva a dveřmi vpravo pokračujte dál. Střelbou se zbavte chytře
plamenometčíků, mrtvoly poté prohledejte, jděte doleva ke dveřím a projděte
jimi, popojděte vpřed a tak tuto misi zdárně ukončíte.
Mise 8. : The Third Man Ghetto
Vaším úkolem nyní bude najít věznici Gestapa a tam vězněnému Radekovi předat ampuli
s cyankáli. Vydejte se tudíž vpřed, vylezte nahoru po žebříku, v boxu vpravo
naleznete morfin, pokračujte vpřed, zabijte nácka a po dalším žebři vylezte výš.
Pokračujte levou stranou vpřed, po žebříku vylezte nahoru na střechu domku,
seberte zdraví, bonus a dopis, který si přečtěte v inventáři. Slezte dolů a
pokračujte vpřed uličkou, plnou mrtvol vězňů, na jejím konci projděte dveřmi.
Skrčte se a vpravo dojděte ke strážní budce, pobijte fašouny, jděte vpřed, na
konci vpravo na zdi je díra, kterou se protáhněte. Zbavte se dalších nácků,
mrtvoly prohledejte, u důstojníka naleznete klíč. Prohledejte boudy, ze skříňky
seberte zbraň, vylezte na střechu a přeskakujte si po střechách vpřed, na konci
seskočte dolů a přelezte plot, popojděte dopředu a projděte dveřmi. Vydejte se
vpřed, z animace zjistíte, že v oknech budov jsou ostřelovači, pokračujte tedy
vpřed skrčeni kolem levé zdi, zlikvidujte fašouny před vámi na ulici, rychle
vyběhněte po schodišti vpravo na lávku, přeběhněte ji a na konci vlevo seběhněte
po schodech dolů. Pokračujte vpřed, vlevo na zdi je díra, prolezte jí dál, kolem
tanků pobijte fašisty, projděte dál dveřmi a poté i brankou, seběhněte po
schodech dolů a projděte dveřmi, popojděte vpřed a vpravo vstupte do sklepa, tak
misi ukončíte.
Mise 9. : The Third Man
Ocitli jste se tedy ve sklepení budovy,
kterou zabralo po sebe Gestapo, vaše pocity jsou velmi smíšené a stísněné, máte
totiž před sebou jediný úkol, dostat se k vašemu poslednímu agentovi Radekovi a
podat mu ampuli s cyankáli. Vydejte se tedy vpřed protějšími dveřmi, projděte
chodbou a poté druhými dveřmi, pobijte fašisty, dveřmi před vámi dál neprojdete,
neboť je před nimi kaluž vody pod elektrickým proudem, vstupte tudíž do dveří
vlevo. I zde zlikvidujte fašouny, odbočte doleva, vpravo je morfin a ve skříňce
zbraň a munice, jděte vpřed a na konci odbočte doprava, projděte dveřmi. Slezte
dolů po žebříku, zabijte nácka, mrtvole seberte klíč, vyběhněte nahoru po
schodech a přehoďte páku, teď jste vypnuli elektrický proud. Na dveře vpravo
použijte klíč, projděte jimi a nyní se musíte chodbičkami vrátit až do chodby ke
dveřím, kterými jste nemohli projít, nyní již kaluž vody pod proudem není, takže
dveřmi projděte. Vyběhněte po schodišti nahoru, projděte dveřmi, zbavte se
fašounů, na konci projděte dveřmi do místnosti, kde seberte SS uniformu, ze
stolku klíč a ve skříni se do SS uniformy převlečte. Vyjděte z místnosti ven, po
chvíli zabočte dvakrát doprava a projděte dveřmi, když jste si je napřed
odemknuli, v místnosti pobijte nácky a druhými dveřmi projděte dál. Spustí se
animace, po jejím skončení opatrně projděte kolem fašounů, máte uniformu SS, a
pokud tedy se k nim nepřiblížíte, nebudou si vás všímat a vyhnete se boji. Na
konci vlevo vyběhněte nahoru po schodišti, posbírejte vše užitečné a seberte
dopis, který si jako vždy v inventáři přečtěte. Postupujte dál po rampě zleva,
po schodišti vyběhněte výš, ve výklenku rampy přehoďte páku, dole jste si
otevřeli mříže a tak i přístup ke dveřím
(obr.2). Seběhněte tedy po schodišti zpět na dolní rampu, po ní pokračujte
pravou stranou vpřed, na konci projděte přes mříže, které jste si otevřeli, ke
dveřím, kterými projděte. Přejděte na druhou stranu a projděte dalšími dveřmi do
místnosti, prohledejte ji a pokračujte dál dveřmi vpravo, tak se opět spustí
animace. Po jejím skončení jděte vpřed, ze stolku seberte klíč, prohledejte i
druhou místnost, v další místnosti odsuňte na zdi obraz a přehoďte pod ním
ukrytou páku, tak jste si na druhé straně místnosti otevřeli tajný vchod. Jděte
tedy k němu a slezte dolů po žebříku, pokračujte chodbou vpřed, vstupte do
místnosti a rychle se zbavte důstojníka SS, dříve než stačí přivolat posily.
Prohledejte jeho mrtvolu, získáte klíč, vracejte se chodbou zpět, vylezte po
žebříku nahoru, projděte místností a druhými dveřmi zpět na rampu. Na druhé
straně rampy si odemkněte branku a za ní přehoďte páku, seběhněte níž a projděte
dveřmi. Zde se už zbavte nácků, projděte dalšími dveřmi, popojděte vpřed, ve
skříni se už nyní můžete převléci, pokračujte doleva a zlikvidujte nácka.
Pokračujte doprava, zlikvidujte další fašouny, vstupte do chodby, přehoďte páku
a na konci chodby projděte dveřmi, zbavte se SS důstojníka. Přistupte k Radekovi
a podejte mu ampulku s cyankáli, tak v animaci tuto část zakončíte.
Mise 10. : Le Boeuf
O několik měsíců později se ocitáte ve Francii a vaším hlavním úkolem je zlikvidovat
plukovníka Alfréda Kamma, hlavu německé fašistické výzvědné služby, která má na
svědomí už mnoho obětí z řad francouzského odboje. V reálu se tedy vydejte
dopředu po cestě, vedoucí do hospody Le Boeuf, obejděte drátěný zátaras a
zlikvidujte nácka. Pokračujte po cestě vpřed, tak dojdete na místo, kde je
silnice přerušena, musíte tedy najít loďku, abyste přepluli na druhou stranu
silnice. Otočte se tedy a slezte doleva po břehu, zbavte se fašounů, sloup
jeřábu, na kterém je zavěšena loďka, je však bez proudu. Pokračujte tudíž dál,
vstupte do boudy, rozbijte pojistky, přeskákejte si přes bedny a seberte morfin,
seběhněte dolů po schodišti, seberte dopis a v inventáři si jej přečtěte,
přehoďte páku, právě jste zapojili elektrický proud. Nyní se vraťte zpět
k jeřábu, před tím ještě prohledejte všechny boudy, na stojanu jeřábu přehoďte
páku, spustíte tak loďku, nastupte si do ní, v animaci budete po krátkém
dobrodružství převezeni na druhou stranu. Seberte SS uniformu, vlevo v budce se
do ní převlékněte, poté projděte dál dveřmi vlevo od budky. Zbavte se nácků,
nebo se jim vyhněte, dvoje dveře jsou zamčení z druhé strany, jděte tedy doleva
za zídku, zde se nacházejí dveře, kterými projděte dál. Pokračujte vpřed kolem
náklaďáků a ostatních aut, zbavte se nácků, vlevo projděte bránou a zlikvidujte
další nácky. Jděte vpřed, po bednách přeskákejte na šikmou stříšku, z ní doleva
na druhou, seskočte dolů, odbočte doleva na lávku a vpravo projděte dveřmi.
Prohledejte všechny místnosti, pobijte fašouny, v poslední místnosti je trezor,
ke kterému nemáte klíč. Z další místnosti tedy vyjděte ven, vpravo slezte dolů
po žebříku, přeskákejte přes bedny, zlikvidujte nácky, vstupte do vchodu a
projděte dveřmi. Pobijte nácky, vyberte skříňku a posbírejte užitečné předměty,
poté seběhněte dolů po schodišti, sklep prohledejte, naleznete tak spoustu
potřebných předmětů. Projděte dveřmi zpět, dejte se doprava, pobijte fašouny a
jděte ke kamenné věži, dveřmi projděte dovnitř. Ze skříňky seberte odstřelovací
pušku, vylezte po žebři výš, prohledejte okolí a po dalším žebři vylezte nahoru.
Dveřmi vyjděte ven na dřevěnou lávku, jděte doleva, přeskočte mezeru v lávce,
jděte až na konec, otočte se doprava, použijte pušku, aktivujte dalekohled,
zaměřte se na protější okno v hospodě a střelte do barelu s výbušninou,
zlikvidovali jste hospodu a v ní i tam se nacházejícího Alfréda Kamma, hlavu
německé fašistické výzvědné služby, která má na svědomí už mnoho obětí z řad
francouzského odboje. Teď ale nastane cvrkot, můžete se pokusit z pušky přes
její dalekohled zlikvidovat několik nácků dole pod vámi, které výbuch upozornil
na nebezpečí, ale raději se rychle dveřmi vraťte zpět do věže, slezte po
žebřících až dolů a dveřmi vyjděte ven. Pokračujte doleva, přeskočte bednu,
jděte vpřed a pobijte nácky, vyběhněte doleva po hromadě kamení a vpravo vstupte
do dveří. Prohledejte místnost, projděte ven druhými dveřmi, prostřílejte se na
silnici a pokračujte doprava. Zbavte se dalších nácků, pokračujte vpřed, odbočte
doleva, tak se spustí animace, po jejím skončení vystřelte přes dalekohled pušky
do drátů na sloupech, zbavte se vyběhnuvších nácků, projděte boudou, na druhé
straně pokračujte doprava. Zbavte se hakošů, pokračujte doleva, narazíte na
další nácky, které zlikvidujte. Pokračujte po silnici stále kupředu, tak se
spustí animace, v níž vás sejme fašistický odstřelovač a tak misi zakončíte.
Mise 11. : Fade to Grey Hospital
Probudíte se téměř nazí ve špitále, nevíte nic o ničem, na nic se nepamatujete, máte jen nůž
a víte jen, že jste v nemocnici, ze které musíte utéci. Vyjděte tedy dveřmi z
pokoje ven, odbočte doleva do chodby, vstupte do dveří vpravo, tak se spustí
animace a po jejím skončení pak v reálu seberte dopis, který si v inventáři
přečtěte. Schovejte se za roh, zde nemáte k dispozici žádný morfin a nožem
rychle zlikvidujte hakoše, kteří po chvíli vpadnou do místnosti. Vstupte do
chodby druhými dveřmi, odbočte vlevo, jděte vpřed a vstupte do dveří vpravo, kde
se opět zbavte fašounů. Druhými dveřmi pak vstupte do chodby, odbočte vlevo a
projděte dveřmi vpravo, i v této místnosti se zbavte nácků, přejděte do druhé
místnosti. Zde přehoďte páku, přeskočte bednu, projděte dveřmi, z chodby pak
druhými, opět se zbavte hakošů, seberte klíč, prohledejte místnost, odtlačte
bednu a druhými dveřmi vstupte do chodby. Máte klíč, odemkněte si tedy dveře a
poté jimi projděte, v místnosti seberte ze skříně kombiné, přehoďte páku a
vstupte do další místnosti, kde pobijte fašouny. Jděte na druhou stranu,
projděte dveřmi, vpravo druhými, z chodby dalšími, ocitnete se tak na volném
prostranství, kde zlikvidujte několik nácků. Jděte vpřed, zleva vstupte dveřmi
po pravé straně do místnosti, zbavte se nácků, pokračujte dál přes další dveře.
Vydejte se doleva, pobijte nácky, mrtvoly prohledejte, tak najdete mimo jiné i
klíč. Vraťte se o kousek zpět, klíčem si odemkněte dveře od boudy a poté dveřmi
projděte, z boudy vyjděte protějšími dveřmi ven a zbavte se dalších nácků.
Přeskákejte si až k náklaďáku, jděte ke kostelu, vstupte do malé boudy u něj,
seběhněte dolů po schodišti, otevřete skříň a seberte z ní zbraně, kousek od
skříně se nachází i munice. Vraťte se zpět na volné prostranství, nyní již máte
střelné zbraně, takže další hakoše již postřílejte a všechny mrtvoly
prohledejte. Pokračujte levou stranou vpřed, postřílejte další nácky a mrtvoly
opět prohledejte, přeběhněte po lávce přes vodu a na konci vpravo projděte
otevřenou bránou, tak se vám podařilo utéci z nemocnice a misi ukončíte.
Mise 12. : Fade to Grey Village
Z úvodní animace zjistíte, že hakoši se mstí za smrt Alfréda Kamma, vypalují celé vesnice a vyvražďují jejich
obyvatele, vaším úkolem tedy nyní bude zachránit civilní obyvatelstvo před
smrtí. V reálu se tedy vydejte po cestě vpřed, odbočte doprava na druhou cestu,
před ohněm, kterým neprojdete, se dejte doprava, propleťte se vpřed mezi
bednami, zbavte se fašounů a pokračujte vpřed. Tak dojdete k terénnímu
automobilu, postřílejte nácky a pokračujte vpřed k domku, zlikvidujte další
nácky, dveřmi do domku neprojdete, jsou uzamčeny z druhé strany.
Prostřílejte se tedy dopředu, až k dalšímu domku, do kterého již přes
dveře vejdete, prohledejte místnost a vraťte se ven. Projděte dál dveřmi vpravo
od těch, kterými jste právě vyšli, druhou stranou vyjděte ven a postřílejte
další nácky, jděte dopředu a prohledejte další domek, projděte jím a vejděte do
dalšího domku, skolte důstojníka SS a místnost prohledejte. Otevřete si skříňku
a vyberte ji, obdržíte munici, poté vyjděte ven a pokračujte vpřed, vstupte do
dalšího domku, postřílejte plamenometčíky a druhými dveřmi vyjděte ven.
Pokračujte doprava, tak se spustí animace, po jejímž skončení pokračujte vpřed,
pobijte všechny nácky a popojděte vpřed, tak se spustí další animace, tentokráte
už ale závěrečná, hra je tedy dohrána, vesničany jste nezachránili, uhoříte
společně s nimi a již na vás čekají jen závěrečné titulky.
|