Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Titan Quest: Immortal Throne
Tento návod navazuje na návod
ke hře Titan Quest který je zde.
Pevné portály ve hře:
- Rhodos
- Médein háj
- Epirus
- Styx
- Pláně soudu
- Věž soudu
- Elysium
- Hádův palác
Rhodos
Portálem z Olympu jste se
přenesli do zbořeného Apollónova chrámu poblíž městečka Rhodos, ke kterému
sestupujete klikatým schodištěm. Hned po pár krocích se zastavte u ducha
velkého věštce Teiresia, který vás posílá na místo předurčené všem
lidem. Cestu vám má ukázat čarodějka z Ixijského lesa. Kousek níž v koutě
stojí šlechtic Eurymachus od něhož se dozvíte, že tou čarodějkou je Médea
a pár informací o ní. Po aktivaci portálu Rhodos oslovte námořníka Arióna,
získáte tím vedlejšák „Příběh kraba“ a informaci o tom, kde toho
klepetnatce hledat. Za cestičkou na vás haleká Maera, matka těžce nemocného
syna. Žádala o pomoc Médeu, ta jí ale dala podmínku, kterou nemůže Maera
splnit. Vedlejšák „Nesplnitelný úkol“ budete plnit trochu dýl.
Posilněte se vším co potřebujete
na cestu a sestupte na pobřeží Asomata plném krabů a žabolidí – anuranů.
V severní části pobřeží je Ortheina jeskyně, kterou se dostanete do
Damatrie. Proteas vám poví o strachu rybářů z obřího kraba. Sestupte
na pláž ale dávejte si bacha, ten obří krab se totiž umí zahrabat do písku
a znenadání na vás zaútočí odjinud, potvora potvorská! Než se pustíte
do souboje s bossem, snažte se ulovit co nejvíc těch menších krabů,
kterých je tam taky povícero. Za odvedenou práci vás Proteas odmění a poděkuje
za příspěvek do spižírny, zanecháváte totiž vesničanům spoustu krabího
masa a klepet takže mají na dlouho vystaráno a můžou lenošit dál:-)

Vraťte se Ortheinou jeskyní zpět
na pobřeží Asomata a pokračujte v průzkumné a lovecké činnosti.
Nejdříve vyčistěte od potvor
celou pláž, až pak si promluvte s předákem Abderem, který na vás
bude mávat. Poprosí vás totiž, abyste doprovodil zažehávače pochodní,
který musí svou loučí zažehnout zhaslý maják na útesu Kamirus a kdyby vám
ho ucvakali krabové svými klepety nebo by ho o život připravily jiné nepřátelské
bytosti, museli byste se vracet a vyzvednout si dalšího maníka. Pak doprovoďte
zažehávače pochodní (poběží za vámi jako věrný pejsek) až k majáku.
Cestou nahoru zbavte plácek přízraků
a jakmile se zažehávač začne věnovat své pracovní náplni, držte hlídku.
Musíte ho totiž ochránit před dalšími nemrtvochy, kteří se objeví ve
dvou vlnách. Asi když chytne troud a pak když začne rozfoukávat měchem oheň.
Držte přízraky dál od něj, jeho smrt by pro vás znamenala opakovat celou
akci s novým zažehávačem. Když už se pochodňový maják rozhoří
naplno jako při Olympijských hrách, Abderus se vám odmění za záchranu
jejich upadající ekonomiky a za obnovení výnosného zahraničního obchodu
:-)
Z pobřeží je kousek na východ
od Ortheiny jeskyně ještě jeden zamřížovaný vchod zapečetěný úkolem s bonusovým
levelem „Panovníkova cesta“, tam se ale dostanete až v závěru hry,
tak si ho prozatím nevšímejte. Opusťte písčité pobřeží a kolem Fontány
znovuzrození vstupte do první části Ixijského lesa.
Nejsou zde krom likvidace démonických
bytostí žádné jiné úkoly ani vedlejší prostory. Zato ve druhé části
hned zkraje k vám přiběhne zvěd Chrysis a moc prosí o pomoc proti náporu
démonů, útočících na jejich pevnost. Kousek severozápadně od tohoto místa
je cosi jako oplocený prostor, nečekejte žádnou opravdovou pevnost. Pomozte
vojákům ve chvályhodném pobíjení démonů a po utichnutí bojové vřavy vám
seržant Teisias vysvětlí jejich nezáviděníhodnou situaci. Dokud žije velký
anteok, kolem kterého se démoni rekrutují, jejich útoky budou pokračovat a
vojáci je už moc dlouho nevydrží odrážet.
Co vám zbývá, pročešte i
druhou část Ixijského lesa a v severovýchodní části se probojujte jeskyní
až do poslední její místnosti, kde si změřte své síly s anteokem.
Když mu v boji na život a na smrt dokážete, že jste silnější, doběhněte
zpět k seržantovi. Teisias vám slušně poděkuje, něco málo přidá a
vy můžete pokračovat ve svém putování na sever.

Médein Háj
Klikatou lesní stezkou se přiblížíte
k Médeině háji, před jehož bránou hlídají její dva strážní –
askokofové. Vypadají jako oživlé kmeny stromů, tak je oba rozsekejte na neživé
třísky, tím se vám otevře brána do Médeina háje.
Čarodějka Médea vás nejdřív
seřve, že jste zabil její stráže, pak se vám vysměje, že chcete do Hádovy
říše, ale nakonec vám přece jen přislíbí pomoc. Ovšem není nezištná
a jako úplatek požaduje po vás oko Gráií.
Po rozhovoru s Médeou se vám
otevře další brána, za kterou aktivujte portál Médein háj. Tady si pokecáte
trochu víc. Oslovte ženu těsně u portálu. Je to ředitelka muzea Semelé,
které v nestřeženém okamžiku ukradli vzácnou pečeť – první Sigil
Apoktisis – formicidi, žijící v Ampelských slujích, a
ona se teď obává Médeina trestu. Vedle obchodníka stojí dvě akolytky, z jedné
strany Lampidó a z druhé Prokné. Obě konkurují farmaceutickému průmyslu.
Lampidó na výrobu svého zázračného lektvaru potřebuje lístek z Nočního
květu, houbu Lysohlávku a kořen stromu Aestivus. Prokné si při rozhovoru s vámi
vzpomene na Maeru a jejího nemocného syna, ale nezná recept na výrobu léku,
potřebuje proto knihu receptů, kterou má královna lichů Kalixenie. Od Prokné
dostanete Probouzecí kámen, abyste mohli Kalixenii přivolat na povrch zemský.
Nad schody stojí další akolytka Karmé, která vám svým vyprávěním o
bohatství dávných tsakonských králů pošimrá touhu po mamonu.
S novými informacemi a zápisy
v úkolníčku zbavte démonických potvor Ixijské provincie a sestupte do
Ampelských slují. Zlodějští formicidi připomínají mravence, ale rozhodně
je vzhledem k velikosti nemůžete jednoduše rozšlapat a patrně by na ně
nezabraly ani hektolitry spreje proti mravencům, tak se s nimi poperte na
férovku. V jedné místnosti najdete jejich šéfku, která je samozřejmě
ještě větší a odolnější než ostatní (na vyšší obtížnosti hry
budete bojovat přímo s jejich královnou s nevyslovitelným jménem Ycht´ssk´l),
z níž vypadne ukradený Sigil. Jeho vrácením ředitelce Semelé máte
jeden z čerstvých vedlejšáků odfajfknutý.
Probojujte se dalšími částmi
slují až k východu do Soronisu. V jeho první části se seznámíte
s lamniemi – ženskou odrůdou kentaurů (antické genetické inženýrství
bylo zřejmě na vysoké úrovni). Bratříčkují se s anteoky, tak jim v celé
oblasti ukončete společenské dýchánky a nemilosrdně je všechny
potrestejte za morální úpadek. V severovýchodní části najdete
Propontis, vstupte do velké síně Propontu a změňte všechny zde se potulující
nemrtvé na mrtvé. Po východu z hrobky se vraťte kousek zpátky a pokračujte
kolem Fontány znovuzrození na severozápadě do druhé, bažinaté části této
lokace, v níž si zahrajte na bábu bylinářku či kořenářku.
Vyhledejte všechny ingredience
potřebné k výrobě lektvaru Lampidó. Noční květ kvete i ve dne a je
to agresivní potvora. Musíte jej zničit, abyste mu mohli sebrat jeden lupen.
Lysohlávkou stačí zatřást, aby z ní vypadl nějaký výtrus, ale musíte
se k ní probojovat přes několik oplocených obydlí anuranů. Podobně
je tomu i se stromem Aestivu, který taky snadno pustí chlup – vlastně kořen,
ale taky roste v obydlené oblasti. Všechny tři kousky doneste Lampidó.
Požádá vás o chvilku strpení, ale je to šikovná kuchařka a za vteřinku
od ní dostanete hotový lektvar, který vám přidá pár bodů k síle
(jejich množství závisí na stupni obtížnosti), a samozřejmě zkušenosti
za splněný vedlejšák.
V severozápadním cípu bažinaté
oblasti najdete hrobku tsakonských královen a v ní královnu Alkisté. Dokažte
jí kdo je tu pánem, a když to v poslední chvíli svého neživota
pochopí a zmizí, nezapomeňte sebrat prastarý měsíční klíč. Budete ho
potřebovat v následující oblasti, do které se dostanete kolem Fontány
znovuzrození na severovýchodě.

V Tsakonských rozvalinách
se nejdříve probojujte jejich západní částí, kde je velká hrobka
Aegimiova. Král Aegimius má totiž prastarý sluneční klíč, tak mu jej
seberte stejně nelítostně, jako před chvílí jeho kámošce Alkisté. V jižní
„komnatě“ hrobky na vás bude volat holčina Nysa, která se s bráškou
Herodionem vydala hledat poklady, ale teď je bráška kdovíkde a oba vám
budou neskonale vděčni za záchranu holého života. Pusťte se do pátrání,
za pochodu důkladně likvidujte všechny potvory, až najdete oltář Kalixenie.
Než kliknete na oltář, ujistěte se, že máte kolem sebe klidný prostor,
protože královna lichů nebude moc nadšená, že jste ji probudili. Když ji
donutíte přiznat porážku, předá vám svou Knihu receptů, i když to pro
ni znamená další tisíciletí neživota. To je ale její problém, kterým vy se přece nebudete zatěžovat. Doručte knihu
akolytce Prokné, která teď už dokáže připravit léčivý lektvar. Ten
doneste do Rhodosu zoufalé matce. Maera je šťastná, protože její syn se
uzdravuje, a vy zas proto, že máte splněný vedlejšák „Nesplnitelný úkol“.
Jak se říká: nemožné na počkání, zázraky do tří dnů.
Vraťte se do Tsakonských
rozvalin, kde severně od oltáře Kalixenie stojí v koutě mezi potvorami
Herodion, bráška Nysy. Osvoboďte klučinu z obklíčení a rozmluvou s ním
splníte další vedlejšák „Lovci pokladů“. To vám to odsejpá :-)
Pokud už máte prozkoumanou
celou tuto oblast, projděte kolem Fontány znovuzrození jakousi úzkou spojkou
dál. K Fontáně se dostanete pouze směrem od Herodiona, od jihu je přístup
zatarasený.

Své bojové tažení zahajte v jihovýchodní
části, kde je velká hrobka Dórova. Ukládejte potvory laskavým pohlazením
svých zbraní k věčnému spánku a přitom si postupně odmykejte další
prostory. Nejdříve musíte odemknout mříž prastarým měsíčním klíčem
a v otevřené místnosti zatáhnout za páku. Tím jste si otevřeli dveře
do další části hrobky, kde je druhá mříž, zamčená prastarým slunečním
klíčem. Druhou pákou se otevřou dveře do místnosti s pokladem. Král
Dórus se nebude chtít dobrovolně vzdát svého majetku, ale hrdinou jste přece
vy, ne on! O objevení pokladu nemusíte nikomu říkat, ještě by vám záviděli,
a vedlejšák „Bohatství dávných králů“ máte splněný vstupem do místnosti.
Posbírejte si z beden a truhlic vše co vás zaujme a vraťte se na
povrch. Projděte celý zbytek Tsakonských rozvalin a ze všech potvor, co se
tam ještě promenádují, připravte další expediční zásilku na onen svět.
Pak už na vás čeká plnění hlavního úkolu – získat oko Graií. Projděte
malou halou a sestupte po schodech k mříži. Za ní je kruhová místnost,
ze které už slyšíte výsměšné i výhružné hlasy potvorských sester.
Připravte se na pernou bitvu,
protože sestry Graie jsou sice tři, stejně jako kdysi královny Gorgony v Pýthyjských
jeskyních, ale máte podstatně menší manévrovací prostor. Své jediné
společné oko si přehazují mezi sebou jako míč, rozené házenkářky, a
mezitím na vás dotírají, pokřikují a útočí. Musíte je zdolat samozřejmě
všechny tři, abyste získali od té, co vydrží nejdéle, jejich oko. Dají vám
ty mrchy zabrat, ale finále bude vaše a s okem Graií se vraťte za čarodějkou
Médeou. Pokud jste použili mnou popsaný postup a máte exkurzi po Tsakonských
rozvalinách ukončenou, použijte svůj kapesní teleportační kámen a s jeho
pomocí šup do Médeina háje.
Oslovte Médeu, ta si od vás
vezme oko Graií, a protože má po čem toužila a její dušička je konečně
spokojena, pustí se do čarování. Bude vám drmolit jakési své vize, ale
hlavně vytvoří žlutý portál, kterým se dostanete do Hádovy říše.
Dejte ji své sbohem a vstupte do portálu.
Epirus
Epirus je jakýmsi hraničním pásmem
mezi světem lidí a Hádovou říší, budete potkávat jak mlčenlivé duše
zvané ve hře stíny, tak ještě pár lidiček, se kterými se dá mluvit.
Po vystoupení z Médeina
portálu se ocitnete v uprchlickém táboře. Na schodišti si promluvte se
strážným Epigénem. Podle jeho vyprávění město Paseron přepadla v noci
neobvykle silná úderná jednotka démonů a ne všichni lidé stačili
uprchnout. Kolega Theogénes se je za svítání vydal zachraňovat a hodila by
se mu prý vaše pomoc. Pod schody aktivujte portál Epirus a oslovte léčitele
Pisistrata, stojícího vedle obchodníka. Jakýsi mladík Admetus se vydal
dobrovolně pro zásoby jídla a léků zpět do zdemolovaného města a dosud
se nevrátil, pokuste se ho najít, ale hlavně donést ty zásoby. Strážce
Pythés vás pověří dalším vedlejšákem – zabít nepřátelskou kapitánku
Proseiu, která zdejší armádě démonů velí, se zbytkem démonů si pak prý
už poradí vojáci sami.
Po opuštění klidné oblasti tábora
na vás krom dotěrných lamnií budou na každém kroku vyskakovat spod země
nemrtví kostlivci, asi jako čertíci-Bertíci ze škatulky. Zbavte se jich i v Thesportské
kostnici v severovýchodní části Epiru a pokračujte na severozápad.

U vchodu do města Paseron stojí
záchranář Theogénes, který stylem „dejte mi lidi a já to udělám“ přehodí
zodpovědnost na vás. Záchranná akce se týká pouze jižní, nejponičenější
části města. Ve hře poznáte hledané lidi podle rozmístění žlutých vykřičníků,
označujících úkolové postavy. Pokaždé, když v některé části
pozabíjíte démony blokující cestu, lidičkové se rozběhnou směrem k Theogénovi.
Projděte všechna zákoutí zřícenin a až budou všechna žlutá kuřátka
shromážděna kolem Theogéna, doběhněte si k němu také. Ne pro záchranu, ale pro svou odměnu.
Projděte do další části
Paseronu, ve které zůstala místy zachovaná alespoň dlažba, jinak je město
poničené stejně. Podrobně popisovat cestu „ tři kroky na sever, pak zpět,
pět metrů doprava“ by vydalo na samostatný návod, ale vy si jistě poradíte
i bez takového popisu.
V jednom ze zákoutí
najdete umírajícího Admeta. Dokončete za něj úkol, který nezvládl, a
doneste pytel se zásobami Pisistratovi do Epiru. Pokračujte dál prohledáváním
města, předveďte své bojové umění stínům sedícím v půlkruhovém
amfiteátru, ale tleskat vám ani za skvělý technický výkon, ani za umělecký
dojem opravdu nebudou :-)
Mezi všemi pobíhajícími i
poletujícími démonickými potvorami, které vám budou ztěžovat cestu, se
severní částí města nakonec dostanete až k východu, kde má své
velitelské stanoviště kapitánka Proseia. Zničte tu namyšlenou okřídlenou
potvoru a o jejím pádu informujte Pythéa. Bude to váš poslední rozhovor s živým
„úkolovým“ člověkem ve hře.
Předměstí Paseronu není o
nic klidnější než samotné město. Zlikvidujte zbytky démonů na tomto světě
a spolu s putujícími stíny, které se pomalu plíží všechny stejným směrem,
projděte malou oblastí pohoří Pindas, kde definitivně opusťte svět lidí
a vstupte do chodby duší. Nečekají vás tady žádné potvory, spatříte
jen proudy duší, kterak si to sviští tam, kam by se živý člověk neměl
dostat. Vy jste ovšem výjimečný člověk, nedbejte pravidel a následujte
proudící duše. Létat bohužel neumíte, tak musíte po svých, po schodech
:-)
Z chodby duší vstoupíte
do Hádovy říše v háji temnoty, kam sluneční paprsky nikdy
neproniknou.

Styx
Pošmourno vás bude provázet
dalším putováním, není zde rozdíl mezi dnem a nocí, i vzhled Fontán
znovuzrození, svatyní, truhlic, staveb, rostlinstva – všechno je jiné.
Budete potkávat místo lidí jen stíny putující k Poslednímu soudu,
kde bude rozhodnuto o jejich dalším osudu. Něco se však pokazilo a systém
nefunguje, budete muset toho hodně napravovat.
V háji temnoty prokažte
službu přicházejícím stínům tím, že jim vyčistíte cestu k řece
Styx od všech zde číhajících démonů. Poté aktivujte portál Styx a mezi
postávajícími stíny oslovte Coprea, který vám poví o potvoře plížící
se Stygijskými blaty a požírající stíny jako jednohubky. Zmatený stín
Archetimas, stojící na přístavním molu, vám svým nářkem nad zmizením
Charóna aktualizuje hlavní úkol a Antigenes vám přidá vedlejšák „Kdo
bude stát v čele“ příběhem o statečném Hipparchovi, který chtěl
zastoupit Charóna. Démoni ho však unesli a další dobrovolníci odmítají
rekvalifikaci na povolání převozníka.

Vydejte se na své nikterak nudné
putování podél řeky Styx. Svatyně Zlaté větve je cosi jako celnice,
kterou musíte projít do další části. Kostliví celníci po vás budou chtít
clo v podobě vašeho života, což se vám určitě nebude líbit. Dejte
jim to patřičně najevo, ať za vámi zůstane na dlažbě svatyně jen
hromada jejich kostí. Za Fontánou znovuzrození se vydejte nejdřív na západ,
kde se po zabití únosců a hlídačů včetně toho hlavního otevře vězení
– jakási kupolovitá klec, ze které vystoupí Hipparchus. Ani únos ho
nezlomil, je nadále odhodlán dělat převozníka, ale potřebuje k tomu
Charónovo veslo, bez něhož člun odmítá plout (asi nějaká antická bezpečnostní
pojistka na základě genetického
kódování). Kdybyste na veslo po cestě náhodou někde narazili, bude čekat
u převozníkova člunu.
Dokončete svou akčně-bojovou
procházku podél řeky Styx až k místu, které je ve hře sice pojmenováno
jako Nedostavěný most, ale na mne působilo spíše dojmem zničeného mostu.
Možná Charón s jeho výstavbou nesouhlasil, protože by tím přišel o svůj
přepravní monopol a díky vzniklé konkurenci i o doposud zaručené zisky, o
tom se ale ve hře nic nedozvíte :-)
Pořádně se soustřeďte, Charóna
budete muset zabít hned na dvakrát. Jednou v jeho známé podobě, podruhé
v podobě jakési okřídlené potvory, ve kterou se vzápětí promění.
Vstupem na most se zvednou vodní stěny na obou jeho koncích, čímž máte
omezenou možnost pohybu, a v průběhu zápasu vám jej Charón ještě víc
zkomplikuje tím, že bude chtít uhasit váš bojový zápal pomocí zvednutí
dalších vodních gejzírů skrz díry na zničeném (nebo nedostavěném?)
mostě. Když ho pořádně vytrestáte za to, že se místo poctivého provozování
své živnosti převozníka věnoval likvidaci nastupující konkurence, voda
opadne a vrátí se zpět do klidné řeky Styx. Seberte Charónovo veslo a
doneste ho Hipparchovi, přesvědčíte se, že i stíny se umí odměnit.
Za mostem se vám na Nové cestě
u Fontány znovuzrození objeví věštec Teiresius, kterého znáte od Apollónova
chrámu u Rhodosu. V obrazech vám poví další své proroctví a vyzve vás
na cestu do Elysia. Po Nové cestě, kde uvidíte kousek mostu (tento opravdu
vypadá jako nedostavěný) se na jejím severním konci dostanete do lokace
Stygijská blata. Většinou budete bojovat ve vodě, ale občas vstoupíte i na
suchou zem. V jihozápadní části blat se nezapomeňte podívat do skladiště
démonů. Tomu názvu sice nerozumím, na skladiště je to dosti prázdné a
potvory potkáte spíše nedémonického charakteru, ale v české verzi
hry je jím jeskyně takto označena.

V severozápadní části
blat ještě zbavte všech návštěvníků Tantalovo doupě a pokračujte po
zatočených schodech nahoru. Z tohoto vlhkého a nezdravého prostředí
se probojujte až ke schodům, po kterých sestoupíte na malý plácek, z něhož
vede vchod do Města Ztracených duší.
Čímsi jako podzemní chodba se
dostanete do Horního města, kamenným mostem pokračujte po několika schodištích
k dalšímu mostu a odsud ke vchodu do propojovacích podzemních
prostor, kterými se dostanete níž, do Dolního města. Obě městské části
nejsou moc rozsáhlé co do plochy, ale hustota osídlení různými potvorami a
démony by asi klidně mohla konkurovat hustotě obyvatel velkoměst našeho světa,
rozhodně nebudete trpět nedostatkem akce.
V jižní části Dolního
města je vchod do hrobky s Hádovým pokladem. Můžete si ji prošmejdit,
k bohatství se zatím stejně nedostanete. Před Hádovou pokladnicí stojí
mamonuchtivý stín Aristonymus, můžete si pokecat. Pokud tam vlezete už teď,
všimněte si hlavně čtyřech sloupů – podstavců, na které se musí vložit
čtyři kameny: ledový, jedový, ohnivý a kámen duší. Ty nemáte, tak pro
tuto chvíli zamáčkněte slzu v oku a vraťte se zpátky. V jihovýchodní
části jsou schody nahoru důsledně hlídané démony, po nich se dostanete ke
vchodu do dalších, nesrovnatelně klidnějších podzemních prostor.

Pláně soudu
Po aktivaci portálu Pláně
soudu se vydejte na obchůzku, během které absolvujte četné rozhovory se
zdejšími stíny, z nichž pro vás vyplyne několik vedlejšáků.
Léda se pochlubí svými
znalostmi dávné historie z dob boje bohů s titány a pokud byste jí
přinesl zbylý prach z titána, uložený v urně v hlubokých
jeskyních na Dálných pláních a hlídaný strážcem, s jeho pomocí by
vylepšila vaše dovednosti. Inu proč ne?
O čem jiném by mluvila Euridiké,
než o své lásce? Touží po zrcadle Psyché, které je hlídáno zas jinou
potvorou v jeskyních šepotu a ve kterém by prý mohla spatřit Orfea.
Kalikratés vás požádá o
sabotáž na démonickou karavanu a zničení zásob, které válčícím démonům
veze. Jak se zdá, bývalého ničemu přechod na onen svět trochu napravil :-)
Fyleides je zas bývalý šlechtic,
který se díky nefungujícímu systému v podsvětí nemůže dostat do
Elysia, kam zaručeně patří (si myslí on). Elysejskou bránu mohou otevřít
jen tři soudci, kteří ale uzavřeli bránu zla za cenu cesty světla. Asi
dali značku „vstup zakázán“ před rozcestí, měli ji posunout o kus dál.
Aktualizuje se vám hlavní úkol „Soud živých“.
Ještě si promluvte s Oenobiem,
za své lidské existence knězem. Démoni prý ovládli Nekromanteion a tím přerušili
možnost komunikace zdejších obyvatel se svými živými potomky, je zapotřebí
odstranit závadu na vysílači.
Úkolníček máte naplněný po
okraj, zahajte jejich plnění východem z azylové oblasti na Pláně
soudu.
Po mírném sešupu se ocitnete
na Solných polích. Odmítněte srdečné pozdravy několika lític, seznamujte
se s dalšími druhy potvor studiem jejich anatomie formou praktické pitvy
a postupujte severozápadním směrem. Najdete démonickou karavanu složenou ze
tří vozů. Nenechte se ukolébat zdánlivým klidem, hlídači jsou schovaní
pod plátěným přístřeškem a budou vám chtít zabránit v sabotáži.
Vyneste nad nimi rozsudek smrti za nedovolené parkování, zničte jejich zásobovací
vozy a doběhněte zpět za Kalikratem. Úkol „Pozvání“ byl jakousi zkouškou,
jestli jste schopni splnit i něco náročnějšího. Kalikratés usoudí, že
jste se osvědčili a pošle vás za dalším zdejším ničemou. Pyladés předtím
s vámi nechtěl mluvit, teď už vás uzná za hodného své pozornosti.
Odkáže vás na démona Keuthonyma, který v téhle válce pomáhá stínům
a který by pro vás mohl mít i nějaký ten úkol. Najít byste ho měli v Dolním
táboře démonů.
Vraťte se zpět na Solná pole
a pokračujte v započatém díle. Když bude první část Solných polí
vaší zásluhou (případně i zásluhou vašich společníků) pokryta mrtvými
těly potvor, vystupte po schodech na Agoru služebníků Hekaté, zbavte ji
nadvlády démonů a po daších schodech přesuňte svou palebnou sílu do druhé
části Solných polí. Neberte ohled na to, že kazíte kvalitu zdejších jezírek,
stejně jsou slaná a vodu z nich jistě pít nebudete, tak ji klidně nařeďte
krví poražených nepřátel. V západní části této lokace najdete
cestu vedoucí do Tábora démonů.
Tábor démonů má dvě části,
Dolní a Horní, mezi nimi je Vězeňský tábor. Než se pustíte do dalších
bojů, zbavte se potvor hned na začátku Dolního tábora a kousek na západ od
přístupové cesty oslovte démona Keuthonyma. Tam-tamy fungují i v podsvětí,
už o vás ví a pověří vás úkolem zabít posla, který míří za Proseiou
(vzpomínáte si na ni?) s důležitými informacemi. Máte si na něj počkat
v Údolí žalu a donést Keuthonymovi démonický svitek.
Můžete postupovat buď po jižním
obvodu tábora až do Údolí žalu, vrátit se s vybojovaným svitkem zpět
a pak provést čistku ve zbylých oblastech včetně jeskyní, anebo totálním
vyhlazením potvor od startovní pozice k cílové rovince a pak běžet
celou štreku ke Keuthonymovi a znovu do Údolí žalu, volba je na vás. Mně
osobně druhý způsob připadal nudnější, tak popíšu ten první.

Cestou vám občas budou překážet
vraky bojových vozidel, které budete muset obcházet. Držte se co nejblíže
hranice se Solnými poli, po chvíli se utkáte s empúsami. Z jejich
hrdinky, ledové plenitelky, vypadne s posledním výdechem ledový kámen.
Pečlivě si jej uložte, je první do sbírky pro přístup k pokladu
samotného Háda. Následuje ona propojující oblast, ve které démoni vězní
ubohé stíny. Abyste mohli otevřít klece a umožnit stínům další putování,
musíte u každé skupiny klecí zlikvidovat žalářníka, ale vy budete důslední
a ani ostatní troglodyti od vás nedostanou šanci na přežití. Otvíráním
vězení nezískáte nic kromě pocitu, že umíte zachraňovat nejen živé,
ale i mrtvé. Výjímkou je jedna z klecí, ve které najdete Admeta. I na
onom světě chtěl být hrdinou a zas mu to nevyšlo, jako tenkrát v Paseronu.
Poděkuje vám za vysvobození a svatosvatě slíbí, že svůj dluh vůči vám
jednou splatí. Nechte Admeta s jeho sněním o hrdinských činech a pokračujte
Horním táborem do Údolí žalu. Avizovaný posel táhne i se svým
doprovodem, takže se utkáte s přesilou – nic neobvyklého :-) Pošlete
je všechny odpočívat do horoucích pekel, seberte důkaz o svém vítězství
– démonický svitek a doběhněte na začátek Dolního tábora. Keuthonymos
vám vysloví svůj obdiv, informace ze svitku prý pomohou vzbouřeným stínům
a jejich hnutí odporu při likvidaci další démonické karavany. Kdyby tak
Keuthonymovi nadřízení tušili jeho zradu! Vedlejšák „Vnitřní zdroj“
máte splněný, ale další na vás čekají, tak se příliš nezdržujte.
V severní části Dolního
tábora je jedna jeskyně a v ní jezírka Mnemosyné, udělejte vše
proto, aby tak něžný název byl opodstatněný. V severozápadní části
Horního tábora najdete ony Šeptající jeskyně, o kterých mluvila Euridiké.
Na začátku jeskyní je několik vězení duší i s neodmyslitelnými žalářníky.
Ani tenhle úkryt jim není nic platný, máte přece s osvobozováním značné
zkušenosti. Další část jeskyní je plná pavouků (odtud asi ten šepot) a
na jejím konci pavoučí hrdinka Opuchlina. Bude na vás házet sítě, kterým
se snažte vyhýbat, aby z vás nevysála život jako z polapené
mouchy. Zároveň si bude vyrábět další menší dětičky, které za vámi
budou cupitat i při úhybných manévrech na místa, kam Opuchlina nepůjde.
Pavoučí albíni neútočí jedem, ale spíše elektřinou, tak je všechny
vyzkratujte a z hlídané truhlice pak seberte zrcadlo Psyché. Doneste jej
zamilované Euridice, která spatří svého Odysea uvězněného a poprosí vás
o jeho záchranu. Doposud zavřená mříž, u které Euridiké stojí, vám
uvolní cestičku do malé jeskyně. Na jejím konci musíte porazit dva kyklopy,
abyste mohli otevřít klec a osvobodit Odysea. Doprovoďte ho až k Euridice
(asi má ztuhlé nohy, občas se zastavte než vás doběhne), poté si vyslechněte
vroucím hláskem pronesené její i jeho projevy díků a odfajfkne se vám
vedlejšák „Euridiké a Orfeus“. Opusťte tokající milence a přeneste se
zpět do reality, pořád ještě nemáte dobojováno.
Dokončete úklid v nejsevernějších
místech Horního tábora i celého Údolí žalu a za další Fontánou
znovuzrození vkročíte na chladnou dlažbu Erebu. Zima vám však určitě
nebude, démonské potvory se náležitě postarají o vaši tělesnou teplotu
svými neustálými útoky. Nezapomeňte si díky vysoké hladině adrenalinu všimnout
úzké odbočky, po které se dostanete do Nekromanteionu, přišli byste totiž
o zkušenosti za splnění stejnojmenného vedlejšáku. Bossem této lokace je
požírač duší zvaný Kostlivá pohroma. Použijte osvědčenou strategii a
zbavte potvor nejdříve manévrovací prostor, pak se jděte podívat na bosse.
Není divu, že má čím dál větší spotřebu, vždyť pozřené stíny
musely propadnout mezi jeho kostmi než je mohl strávit! Vtiskněte si do paměti
jeho vzhled a pak z něj udělejte kostěnou skládačku pro pracovníky
muzea historie podsvětí, které po vašem řádění určitě jednou bude založeno
:-) Po zvládnutí bosse spadnou mříže, které doposud uzavíraly zbylé
prostory. V malé místnosti ještě zabijte pár démonů, ale hlavně si
promluvte s chudinkou Podarge, která byla zrovna na jídelníčku kostěného
potvoráka, odměna vás nemine.
Možnost komunikace mezi mrtvými
a živými byla obnovena, zařaďte zpátečku, projděte zbytek Erebu, doražte
přeživší potvory a rozhlédněte se po Dálných pláních.

Podrobným odhalováním všech
zákoutí, doprovázeným z vaší strany určitě přiměřenou
sebeobranou, najdete Hluboké jeskyně, na které vás upozornila Léda. Splnění
posledního vedlejšáku, které jste si zapsali do úkolníčku při dlouhých
rozhovorech se stíny kolem portálu Pláně duší, je na dosah.
Hluboké jeskyně nejsou o nic
jednodužší, ale ani ne o moc těžší, než ty předešlé. S žádnou
potvorou nemějte slitování, žádosti o milost předem zamítejte a před
druhou částí jeskyní si pořádně vyčistěte, ale hlavně nabrušte své
zoubky. Strážcem urny je totiž Krog Bezzubý, tak budete mít navrch.
Roztrhejte ho na kousíčky,
seberte z urny prach z titána a doneste ho Lédě. Odměnou vám
budou nejen připsané zkušenosti za vedlejšák „Prach z titána“,
ale i dva body schopností, a to už přece za tu námahu stojí:-) Na severu Dálných
plání najdete vchod do podzemních Síní děsu.
V první části Síní děsu
potkáte mimo těch, co už znáte, další druh potvor. Slygoti a kalygoti
vypadají jako vznášející se medúzy, budou se po vás sápat svými
chapadly a kalygoti budou po vás navíc plivat a házet bombičky s jedovatými
plyny. Nenechte se osahávat, systematicky propichujte ty měchýře a po každém
úspěšném zásahu raději poodstupte aby vás nezahalil oblak jedovatého
plynu, který se z nich vyvalí. Mezi oběma částmi Síní děsu je odpočinková
plošinka s Fontánou znovuzrození, kde si můžete ošetřit v boji utržené
rány a vyčistit plíce, než vstoupíte do druhé části. Ta je trochu rozsáhlejší
než první, budete muset zbavit zdejších potvor celkem čtyři patra, než se
probojujete k východu. Nechte za sebou zlověstné ticho a vyjděte z plynových
komor na malé prostranství s dalším pevným portálem.
Věž soudu
Aktivujte portál Věž soudu a
užijte si pevné půdy pod nohama, celá Věž soudu totiž vypadá jako po
bombovém útoku teroristů. Pokud trpíte závratěmi z výšek, budete mít
asi problémy díky totálně děravým dlažbám i chybějícím obvodovým
zdem, skrz které je téměř odevšud možno vidět do vesmírného prostoru
:-)
Jak budete postupně sestupovat
pěti sférami, ze kterých se věž skládá, bude samozřejmě přituhovat.
Postupujte od vstupního nejvyššího podlaží a pod ním ležící Páté sféry
podle hesla „Zabij a nenech se zabít“. Ve Čtvrté sféře získáte v jedné
z místností (dá-li se takto zdemolovaný prostor nazvat) po souboji s empúsou
– hadí královnou Kanaké druhý ze čtyř potřebných kamenů, a to jedový.
Ve Třetí a Druhé sféře máte jediný úkol: zabíjet, zabíjet, zabíjet!
Od slygotů v nejvyšším
podlaží se bude charakter osídlení Věže trochu měnit, v První sféře
se seznámíte i s arcilimosy, ohnivými a ledovými hlídači. Jedny
uhaste, druhé nechte roztát a vytéct děravou dlažbou, z ostatních nadělejte
nedobrovolné vesmírné poutníky, ale hlavně se ve východní části porozhlídněte
po Admetovi. Podařilo se mu najít klíč od zamřížované místnosti s několika
bednami, ze kterých se vám jistě pár kousků bude hodit, a bude vás varovat
před Kerberem, trojhlavým psem. Dejte na jeho varování, za chvíli se přesvědčíte,
že tenhle strážce podsvětí, který se obrátil na špatnou víru, je
nebezpečným bossem této části hry. Bude na vás pouštět jedovaté plameny
nejen ze svých tlam, ale další bude vyvolávat trhlinami v dlažbě,
kterých je tam požehnaně. Mříž, kterou jste sem vstoupili, se samozřejmě
za vámi zavřela, tak zúročte všechny své dosavadní zkušenosti z likvidace
jedovatých potvor i manévrování v uzavřených prostorech a rozporcujte
vzteklého Kerbera na guláš. Sice díky obsahu jedu nebude vůbec k jídlu,
ale to nevadí, jen když Kerberos dostane co zasloužil!

Nyní už bez překážek vejděte
do Síně soudu a předstupte před soudce. Všichni tři vás zdvořile a s opravdovou
důstojností pozdraví, dokonce na vaše uvítání povstanou. Nejvyšší z nich,
Mínós, vám poděkuje a bude mít k vám delší proslov. V jeho závěru
vás uzná za onoho živého hrdinu, jehož příchod předpovídal slepý věštec
Teiresius, a protože poze vy jakožto zhouba titánů můžete pomoct dobru zvítězit
nad zlem, otevře vám cestu do Elysia, o které svádí stíny hrdinů pod
vedením krále Agamemnona tuhé boje. Nasaďte si sluneční brýle, po dlouhé
cestě šerem vás čeká oslepující jas ;-)
Elysium
Jakmile vkročíte na Elysijskou
půdu, cesta zpět do Věže soudu se opět uzavře. Teiresius vám řekne své
poslední proroctví, ze kterého vyplývá, že jedině živý člověk, to
jest vy, může vstoupit do Hádova paláce a porazit toho spupného boha, který
se z vládce podsvětí proměnil
v krutého tyrana.
V Aetolském polisu nejdříve
vyběhněte po schodech nahoru a aktivujte Fontánu znovuzrození i portál
Elysium, pak se vraťte zpět dolů. Vedle obchodníka u schodů už bude stát
Admetus. Jeho poslední kousek zřejmě soudci posoudili jako hrdinský čin a
vystavili mu povolení k trvalému pobytu v Elysiu. Rozhovorem s ním
dokončíte vedlejšák „Admetus mezi mrtvými“.
U portálu oslovte mykénského
krále Agamemnóna, který sice Teiresiovým proroctvím moc nevěří, ale přesto
ve vás vidí naději pro všechny lidi,
živé i mrtvé. Vyšle vás za Odysseem a otevře velkou bránu, za kterou už
naplno bojují hrdinské stíny s démonickými potvorami. Vhrňte si rukávy
a jděte na to, pomozte stínům, a v západní části se pod schody mrkněte
i do Perintské zbrojnice, kterou okupuje pár kostlivců.
Na dalším „velitelském
stanovišti“ vás Alkinoos poprosí o pomoc při likvidaci obléhacích strojů. Taktik Nestor se na vás obrátí s prosbou o ochranu posla, kterého
musí vyslat k Ajaxovi na Délská luka, dá vám ale čas na rozmyšlenou.
Neoslovujte ho podruhé hned, použijte taktiku jako se zažehávačem pochodní
na pobřeží Asomata.
Obléhací stroje (jsou to jakési
kovové koule, chodící na vysokých nohách) bojují ohnivými střelami a na
mapě se vám objeví jako úkolové postavy. Nadělejte z nich šrot vhodný
leda tak do sběrny kovového odpadu a až bude celá Aneslasia bezpečná až k Ajaxovi,
doběhněte si k Akinoovi pro odměnu za vedlejšák „Obléhání“. Nyní
oslovte Nestora podruhé, poděkuje vám, že jste si to rozmysleli v jeho
prospěch a na jeho pokyn se k vám připojí posel, kterého bez problémů
doprovoďte k Ajaxovi. Vedlejšák „Poslův let“ máte zdárně dokončený,
ale hned ho nahradí další. Zprávy, které doručil posel od Nestora, nejsou
moc příznivé. Je nezbytné ubránit Achajský průsmyk, kde se zatím drží
se svou jednotkou Menelaus, ale útoky démonů sílí a je zapotřebí mu
pomoct. Ajax tvrdí, že musí zůstat
na místě, aby bojoval proti potvorám z Délských jeskyní, ale Idoméneus
by vám prý mohl poskytnout pár bojovníků. I kdybyste nakrásně vyčistili
celé Délské jeskyně, které jsou navzájem propojené, i Délská luka od veškeré
havěti, což stejně uděláte, Ajax neposlechne Nestorův pokyn a zůstane na
místě.

Teď si musíte rozmyslet,
jestli půjdete za nedaleko stojícím Idoménem hned nebo později. Trochu předběhnu,
abyste věděli, proč na to upozorňuji. Jakmile si s Idoménem promluvíte,
ze stanu za ním vyběhnou čtyři lučištníci, kteří budou bojovat s vámi.
Bohužel také utrží v boji rány a postupně vám poumírají. Jsou
docela výkonní a boj o Achajský průsmyk bude dost dramatický, jejich pomoc
by se vám určitě hodila. Museli byste ale nejdříve zbavit potvor oblast až
k Menelaovi a vracet se pro pomocníky přes dvě lokace (podívejte se na
mapy). Doporučuji, abyste alespoň Délské jeskyně a Délská luka zvládli
sami, než si vyzvednete svůj stínový čtyřlístek pro štěstí.
V Elysijské akropoli prolezte všechna
schodiště se severní i jižní strany až nahoru k Fontáně znovuzrození,
po dalších několika metrech se dostanete do Achajského průsmyku, kde už na
vaši pomoc netrpělivě čeká Menelaus.
Takřka uprostřed ohrazeného
prostoru průsmyku je vztyčená vlajka, tu budete muset ubránit. Menelaus věří,
že dokud bude vlát, jeho vojáci budou bojovat, i když on sám je po posledním
útoku démonů zraněný.
Ihned po rozhovoru s Menelaem
začnou po dvou kamenných mostech z Nebes proudit hordy démonů, kteří
vám nedovolí vést delší konverzaci. Jen co zvládnete první vlnu, nestačite
si ani otřít pot z čela a už se na průsmyk přiřítí druhá vlna,
která je navíc vylepšena o obléhací stroje, a jen co se vám podaří vše
zdolat, přiletí ve třetí vlně pyromantské empúsy. Pobíhejte od jednoho přístupu
do ohrazení ke druhému (pokud jste se rozhodli obětovat chvíli zdržení a máte
všechny čtyři lučištníky, poznáte jak jsou prospěšní) a braňte vlajku
vlastním tělem. Třetí vlna je zatím poslední, vyzvedněte si u Menelaa
opravdu tvrdě zaslouženou odměnu za vedlejšák „Achajský průsmyk“ a ještě
za svého života vstupte na Nebesa.
Docela by mne zajímalo, jak by
autoři hry vytvořili Peklo, když i zde je to samá potvora. Přičiňte se
tedy o to, aby na Nebesích opět zavládl vznešený nebeský klid. V západní
části najdete Apollónovu jeskyni, ve východní o něco větší Artemidinu
jeskyni (ty ženské musí mít vždy něco navíc), a podívejte se jak démoni
zničili Sofoklovu akademii! Rozhodně se tam nevyučuje, takže zapomeňte na
zvyšování svého teoretického vzdělání a pokračujte ve vzdělávání
praktickém, se specializací na bojová umění a exorcismus (vymítání ďábla).

Proběhněte se naposledy po svěží
zelené trávě v jižní části Pole diadochů, do konce hry ji už
nespatříte. Prostor za jakousi fialovou oponou je velkým bitevním polem, ve
kterém budete neustále slyšet řinčení, bušení, nářky i křik, vše co
je charakteristické pro válku. Atmosféru podtrhuje znovu šero, jaké znáte
z dřívějšího putování od řeky Styx k Elysiu. Připravte se i
na to, že občas někam dopadne s patřičným zvukovým doprovodem
projektil z katapultu, tak bacha na infarkt z leknutí.
Začněte v jihovýchodní
části mapy, kudy se sice dál nedostanete, ale uděláte si obrázek o tom, co
vás čeká a nemine. V severozápadní západní části Pole diadochů získáte
třetí ze čtyř kamenů – ohnivý, od empúsy Metriché. Dostanete se k ní
Rovinou filosofů po dřevěných mostech, spojujících rozhledny či hlídací
stanoviště. Takové nadzemní dřevěné konstrukce jsou zde celkem tři, dvě
mají přístup na obou koncích, ta třetí na jihovýchodě je „slepá“ a
výstup i sestup je možný jen na jednom konci. Naštěstí je bezvětří a
nic se nehoupe, takže vám nehrozí mořská nemoc. Po druhé západní
konstrukci sestoupíte zpět na Pole diadochů. Snad vám v orientaci
trochu pomůže mapa celé oblasti.
Celá oblast jsou samé kličky
a smyčky, oblouky a zatáčky, kterými se probojujete následující lokací
– Euronyjskými vrchy, do Argolisu.
V Argolisu s vámi po dlouhé
době době bude chtít někdo mluvit. Menestheus, král Athénský, vás požádá
o pomoc při akci „Halasné rozptýlení“, které si vymyslel lišácký
Odysseus, aby odpoutal pozornost od útoku na Hádův palác. Nejde o nic jiného,
než zaútočit na krvavou královnu Leukotheu, roztahující se se svými démonickými
kámoškami a kámoši v jižním cípu Argolisu. Menestheovi bojovníci
ihned po rozhovoru vyrazí k útoku, tak jim pomozte udělat pořádný rámus,
aby měl Odysseus potřebnou kulisu pro přípravu a provedení své akce.
Oslavte s Menestheem úspěch
a jistě neodmítnete ani nějakou tu odměnu.

Za Fontánou znovuzrození zbývá
pár čtverečních metrů s potovrami, a pak si už v klidu popovídejte
se spojenci. Eurylochus vám prozradí tajemství existence pěti krystalů
Erebu. Jsou to jakési psionické vysílače, pomocí kterých Hádes ovládá démony
i v říši smrtelníků. Bez těchto zařízení by je nemohl ovlivňovat,
nebylo by od věci všech pět zničit.
Eipenor vám zas poví o třech
Hádových generálech, kterým Hádes propůjčil část své moci, takže Hádova
porážka nesplní svůj účel, pokud nebudou mimo hru tihle tři generálové.
Na katapultu už na vás netrpělivě
volá Odysseus, král Ithacký. Touží vám předvést svůj geniální kousek,
sledujte v přímém přenosu, kterak jedinou střelou z katapultu
proboří zeď Hádova paláce. Ještě vás upozorní na to, že v paláci
potkáte pomocníka, Hádovu manželku Persefonu, kterou ten tyran spoutal řetězy
aby mu nepláchla a uvěznil „Dech jara“ ve svém paláci.
Sestupte dolů a dírou ve zdi
vstupte do paláce.
Hádův palác
Odysseus měl určitě k dispozici
podrobné stavební plány budovy, protože proboural zeď přesně v místě,
kde je jakási tajná chodba. V ní
zaslechnete smích, který si jistě pamatujete z Olympu, neklamné to
znamení, koho si Hádes vybral jako vrátného. Tyfón si moc nepolepšil, sice
není přikovaný ke skále, ale malá místnost mu o moc víc pohybu neumožňuje.
Podle mého názoru mu ubylo i na síle, souboj s ním byl snažší a kratší,
než tenkrát na Olympu, ale nikdy nepodceňujte nepřítele, mohlo by se vám
to vymstít.
Za dveřmi, které hlídal,
najdete Persefonu sedící na pohovce, k níž je připoutána řetězy.
Zničte pouta a promluvte si s ní. Otevře vám další dveře, ale než
vstoupíte do temného průchodu, nezapomeňte aktivovat portál Hádův palác,
úplně poslední portál ve hře. Po úzké cestičce shazujte překážející
potvory do temné nicoty pod vámi nebo se jich zbavujte jiným účinným způsobem,
na konci vstupte do Aidonejských propylejí. Do jejich nižšího patra vedou
dvoje schody, oběma se dostanete do stejné oblasti, výhodnější se mi
jevilo sestupovat těmi jižními, ale není to podmínkou :-)

Další částí Aidonejských
propylejí jsou menší plochy, spojené navzájem různě dlouhými schodišti.
Z plochy, na kterou sestoupíte
od Fontány znovuzrození, můžete na západní straně spatřit první krystal
Erebu i jeho ochranku, ale odsud se k němu nedostanete. Pokračujte po dalších
schodech níž na jakési rozcestí, zazpívejte si „Je na západ cesta dlouhá“
a projděte západním kruhovým vchodem na další plácek. Odsud se pak
dostanete ke krystalu, který jste
dříve zahlédli. Sešrotujte plechové napodobeniny Golema, rozbijte krystal
na drobné střepy (jeden si schovejte jako talisman) a vraťte se zpět na
rozcestí. Pokračujte po schodech na
severovýchodě dolů, ke vstupu do další části paláce.

Koulourův dvůr je téměř
symetrický a jeho středu vévodí druhý z pěti krystalů Erebu. Udělejte
s ním stejný proces jako s tím předchozím, zbavte celý dvůr všech
magických i démonických potvor a než začnete sestupovat po dalších
schodech na jih, utkejte se s prvním ze třech Hádových generálů
Dysmoniem, který si nic netuše lebedí pod ochranou svých podřízených v malé
odbočce v severovýchodní části. S vítěznými fanfárami zameťe
troje další sestupná schodiště a je spojující mezaniny až k Vězení
duší. V úklidu pokračujte nejdříve v obou místnostech před i
za Fontánou znovuzrození (poslední ve hře), abyste měli volný průchod, než
se vydáte do vyšších pater vězení. V celách uvězněné duše zatím
osvobodit nemůžete, cely jsou zamčené a vy nemáte klíč.

V patře na východní
straně je mezi celami průchod, za kterým najdete Trophonia – druhého Hádova
generála, kterého musíte vyřadit z aktivní služby. Dobrovolně se svého
postu nevzdá, budete muset použít násilí. Pak se vraťte k Fontáně a
zbavte pavoučích albínů jihozápadní křídlo Vězení duší.
Třetí Hádův generál Makaria
má své stanoviště v severozápadním křídle, jděte i jemu vysvětlit,
že je persona non grata (osoba nežádoucí) a jemu i jeho poskokům dokažte,
že to myslíte smrtelně vážně. Po splnění vedlejšáku „Hádovi generálové“
můžete sestoupit po schodech buď přímo odsud, nebo se vrátit do velké místnosti
a z ní pokračovat do lokace Polis daemonai. Z taktických důvodů
se mi jeví lepší druhá varianta, vzhledem k umístění východů :-).
Mimo pro vás už zcela běžných
potvor, se kterými si jistě snadno poradíte, budete muset zabít dvě odolnější,
úkolové. Hlídač duší je gigantický obránce, kterého musíte zdolat
jednak kvůli klíči od vězeňských cel s ubohými dušičkami, jednak
kvůli uvolnění přístupu ke třetímu krystalu Erebu. Jakmile hromotluk vaší
zásluhou dohřmí, dejte průchod svému vandalizmu za účelem získání třetího
úlomku krystalu Erebu. Se získaným klíčem teď už můžete otvírat cely a
získávat předměty z beden, které v některých z nich
najdete jak tady, tak v předchozím Vězení duší.
Druhou úkolovou postavou je empúsa
Vládkyně noci, která z vás bude chtít vysát život i duši ve svůj
prospěch. Přesvědčte ji, že i když to tak na první pohled nevypadá, je
den a tudíž zde nemá co pohledávat a už vůbec ne vládnout. Odměnou za vaše
vítězství bude kámen duší, poslední ze čtyřech, které vám umožní získat
Hádův poklad ukrytý v Dolním městě ztracených duší. Jestli se hned
teleportujete k Pláním soudu prohrabat Hádovo bohatství, nebo svou zvědavost
ještě na chvíli potlačíte a budete pokračovat v dokončení hlavního
úkolu, je jen a jen na vašem rozhodnutí. Ať už se rozhodnete tak či onak,
za místem souboje s empúsou jsou Křišťálové stellae s dalšími
magickými kovovými potvorami a plné krystalů, z nichž vychází
elektrické výboje. Na jejich konci se dostanete do královských komnat s posledními
dvěma krystaly Erebu. Dokončete vedlejšák „Erebské úlomky“ a připravte
se na finálního bosse.

Vstupem do trůnního sálu vám
za zády vyrostou velké krystaly, které vám znemožní návrat. Malý kruhový
sál se stane arénou, ve které budete muset porazit Háda na dvakrát (jako již
dříve Charón, i Hádes se po první porážce promění v podobnou okřídlenou
potvoru). Srazte mu hřebínek za jeho chamtivost, přistřihněte mu křídla
za jeho touhu po neomezené světovládě a když padne k zemi, dorazte ho
za všechno zlo, které zapříčinil. Přijde vám poděkovat šťastná bohyně
– čerstvá vdova Persefona, která vám otevře žlutý portál vítězství.
Pořádně se porozhlédněte, jestli krom spousty předmětů z fialové Hádovy
esence nenajdete i klíč „panovník“ v podobě želvy. Nevypadne z Háda
pokaždé, ale pouze ten vám odemkne bonusový level „Panovníkova cesta“,
o kterém se zmiňuji na začátku návodu. Pokud máte štěstí a získáte klíč,
pečlivě si ho uschovejte pro další použití :-)
Vstupem do žlutého portálu se
vám odemkne vyšší obtížnost hry a další postup záleží na tom, jestli
jste už splnili vedlejšák „Hádova pokladnice“. Pokud ne, přeneste se do
města Ztracených duší (portál Pláně soudu) a dokončete jej, odměna za
to je opravdu štědrá! Pokud máte v kapse „panovníka“, můžete
absolvovat bonusový level teď, nebo si odehrát hru na vyšší obtížnost a
pak se vrátit na nižší obtížnosti do Rhodosu.
Panovníkova cesta
Bonusový level není rozsáhlý
co do plochy, ale počítejte s pořádně tuhými potvorami, kam se na ně
hrabou všichni bossové z celé hry!
Dostanete se sem z pobřeží
Asomata bránou kousek na východ od Ortheiny jeskyně. V prostoru za bránou
nejsou žádné potvory ale raději rychle proběhněte. Někdy se ve výše
položené části Ixijského lesa, se kterým má tato oblast společnou východní
hranici, vygeneruji démoničtí lučištníci, tak se jim zbytečně
nevystavujte jako snadný terč.
Vstupní halou jen prolítněte,
nevšímejte si červené létající magické potvory, nejde definitivně zabít,
neustále se obnovuje. Sejděte po schodech dolů a poznáte na vlastní kůži,
jak tuhé a odolné potvory na vás čekají. První v podobě obrovské želvy
vám brání v postupu, získání želvího krunýře vám dá pořádně
zabrat. Za dveřmi je klikatá cesta, z níž uvidíte z nadhledu místa,
kterými jste prošli: chrám v Athénách, Velkou Sfingu, Nefritový palác
i Věž soudu. Cestu vám znepříjemní jedna létající potvora a na konci
jeden kentaurský lovec. Dalšími dveřmi se za náležitě hlasitých svižných
tónů moderní hudby dostanete do poslední místnosti, ve které nejdříve
zlikvidujte malého hlídacího robota, podle jím používaného útoku patrně
nedochůdče obléhacích strojů. I když nemá tak vysoké nohy a je drobný,
strčil by svou výdrží všechny obléhací mašiny do kapsy (pokud by nějakou
měl).
Nyní se omezím na popis
situace, taktiku si zvolte podle charakteru postavy, se kterou hrajete.
U západní – levé stěny místnosti
je jedna cela se dvěma potvorama, u pravé – východní jsou za sebou dvě
cely s větší „nádilkou“. Na konci místnosti je obrovská bedna, z
níž můžete získat bonusové předměty, které nikde jinde ve hře
nenajdete. Překročením linie u poslední klece vyvoláte zpod dlažby
potvoru, která po vás bude házet kostma, jimiž se bude snažit vytvořit
kolem vás kostěnou past a v ní vás pak udolat. Abyste mohli otevřít
obrovskou bednu, musí být nejen tento potvorák po smrti, ale také všechny
uvězněné potvory, a musí být otevřeny všechny cely. Zmapujte si situaci a
zvolte vhodné pořadí, ve kterém budete cely otvírat, nedoporučuji otevřít
dvě najednou.

Po zdolání i tohoto bonusového
levelu si poklepejte na rameno za dosažené úspěchy a postupte do dalšího
kola v soutěži o nejlepšího zabijáka titánů.
Doufám, že vám ke zdárnému
zvládnutí hry aspoň trochu přispěl i tento návod :-).
|