Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Sinking Island
Sinking Island pochází od White Birds Production a příběh
pochází s pera Benoita Sokola. Mělo by se jednat o první díl ze série
detektivních adventur, kde vyšetřovatelem je bývalý detektiv a v současné
době soukromé očko Jack Norm. Jack Norm se tedy vydává na ostrov Sagorah,
kde jeho majitel Walter Jones nechal vybudovat luxusní hotel ve stylu věže
Art Deco. Jenomže hotel je příliš těžký a ostrov se pod ním potápí.
Navíc majitel Walter Jones, který je uvězněn na luxusním kolečkovém křesle,
byl nalezen na pobřeží mrtev a jeho křeslo uvízlo nahoře v útesech.
Celý případ musí být vyřešen za pouhé tři dny.
Hru ovládáte klasicky myší, kdy levé tlačítko slouží
pro chůzi a jeho dvojklikem dosáhnete běhu. Pravým tlačítkem se dostanete
do inventáře a přeskakujete s jeho pomocí také dialogy. Vpravo nahoře
máte vaše PPA, které vás uvítá a vysvětlí vám vše potřebné. Obsahuje
databázi všech podezřelých, předmětů, důkazů, dokumentů apod. Následuje
porovnávání různých stop a také jisté puzzle, kde jeden dílek znamená
jednu otázku. Postupně poskládáte celý obraz a vyřešíte tak případ. Práci
s PPA nemá cenu popisovat, v průběhu návodu se dozvíte vše potřebné.
Během hry se může ozvat váš žaludek, že máte hlad nebo vám zavolá vaše
žena. S každou z postav vždy vyčerpejte naprosto všechny dialogy
a otázky. Hra vás poté vždy automaticky někam přemístí. Při začátku
si můžete vybrat, jestli chcete hru hrát klasickým stylem adventure nebo
jakoby závod, kdy se ostrov potápí a některé důkazy mohou zmizet pod
hladinou vody.
Den první - Pátek 9. června
Po příletu Jacka Norma na ostrov se Jack setká s Hubertem
De Nolent, který vás zavede na pobřeží k mrtvole Waltera Jonese.
Prozkoumejte tělo a vyfoťte si obličej. Vpravo dole odejděte a promluvte si
s Hubertem na téma Jonese třikrát a pak se jej zeptejte, jestli smrt
Waltera Jonese byla nehoda. Jakmile je konverzace u konce, klikněte vpravo nahoře
na vaše PPA a představí se vám váš osobní policejní asistent. Vyslechněte
si instrukce a vpravo pak klikněte na tlačítko postupu. Dvojklikem se podívejte
na levé horní vyznačené políčko puzzle, aby se vám zobrazila otázka,
jestli smrt Jonese byla nehoda. Vraťte se do menu PPA a uprostřed klikněte na
stopy, kde odshora máte stopy, fotografie, dokumenty a výpovědi. Klikněte na
výpověď Huberta a objeví se vám celkem tři výpovědi, který si
dvojklikem na ikonku s obličejem a číslem můžete přečíst nebo když
najedete nalevo od obrázku a kliknete, tak se vám dialog přehraje. Nyní
uchopte třetí výpověď, tedy úplně horní obrázek a přesuňte jej vlevo
do výpovědí označené zkratkou DEC. Dále se podívejte n a fotografii
Waltera Jonese a taktéž ji přesuňte doleva, ale do sekce pro obrázky zkráceně
PIC a klikněte dole na OK. Obě stopy se porovnají a odpověď bude jasná,
jedná se o vraždu. Poté Jack zavolá svému šéfovi jménem Reeves a
informuje jej s posledními zprávami, což se bude stávat vždy, když uděláte
nějaký významnější postup v případu. Promluvte si ještě jednou s Hubertem
a poté vylezte nahoru po žebříku. Nahoře na útesu vám Hubert dá seznam všech
osob na ostrově a přístupní kartu do vašeho pokoje v hotelu.
Automaticky si všimněte stop od Walterova křesla, které vyfoťte a vpravo
vezměte perly. Odejděte a otevřete PPA. Prohlédněte si všechny nové stopy
a také popis všech postav, kde můžete vidět, kde jsou ubytování apod. Na
okraji útesu se běžte podívat na křeslo a zblízka si jej prohlédněte. Na
zemi vezměte zlatý řetěz a prozkoumejte ovládání křesla na levém
rameni. Zjistíte, že kousek chybí a na zadní části křesla, na rukojeti,
si prohlédněte otisky, ale potřebujete šedý prášek, abyste je mohli
sejmout. Vyfoťte krvavou skvrnu na skále a vpravo dole odejděte. Vylezte
nahoru a pak jděte opět směrem nahoru. Na pláži jsou stopy křesla, které
sledujte na další obrazovku a pak odbočte doleva k palmám. Vlevo na skále
vezměte kousek oblečení a běžte zpět doprava. Pokračujte ve sledování
stop křesla až k chodníku, kde si prohlédněte část, kde končí pláž,
a vyfoťte stopy v písku. Vraťte se a běžte směrem dolů po chodníku.
Kousek dál narazíte na dívku, která poté co vás spatří, tak uteče.
Popojdete kousek ke schodům a vyslechnete krátký rozhovor mezi Lorenzem
Battaglieri a Soniou Jones. Poté co sejdete k nim, oslovte Lorenza a vyfotíte
si jeho boty. Znovu jej pak oslovte a vyčerpejte naprosto všechna témata a otázky.
Nyní oslovte Soniu, abyste vyfotili její ruce a poté znovu, abyste vyfotili
její nohu. Potřetí ji oslovte a vyčerpejte všechna témata k diskuzi.
Potom se zeptejte Lorenza na Soniu a pak se Sonii zeptejte na Lorenza. Jděte
nahoru po schodech a pokračujte nahoru, kde opět potkáte dívku, která znovu
kousek odběhne. Pokračujte tedy doprava a octnete se před hotelem a vpravo opět
stojí dívka. Popojděte kousek doprava, aby dívka odběhla a znovu běžte
doprava. Jděte nahoru na pláž a jděte celkem čtyřikrát doprava až k chatce
domorodého Kolio Jumhu a jeho dceři Baina. Oslovte Bainu a po vyfocení jejich
rukou, ji oslovte znovu, ale vyfotit její nohu odmítne. Její otec také zmíní,
že jeho dcera Baina už roky nepromluvila. Promluvte si s Koliem, vyfoťte
jeho nohu a pak si s ním důkladně promluvte.
Otevřete si vaše PPA, zvolte uprostřed stopy a vpravo
dole klikněte na tlačítko pro porovnávání. V levém sloupci klikněte
na fotografii obličeje Waltera Jonese a v pravém sloupci zvolte
fotografii rukou Baini. Dole klikněte pro porovnání a zjistíte shodu. Vypněte
PPA a před schůdky do chaty se podívejte na zem a vyfoťte stopy Baininých
nohou. Znovu spusťte PPA a otevřete porovnávání. Vlevo zvolte fotografii
nahoře, kde jsou stopy sledující křeslo a vpravo fotografii Bainiích stop,
porovnejte a opět je shoda. Vypněte PPA, oslovte Bainu a zkuste si s ní
promluvit na všechna témata. Na pozadí si vyfoťte zvláštní pyramidu a
vpravo vstupte do chatky. Vpravo na podlaze se podívejte na dvě skříňky a
levou otevřete. Jedná se o Koliovu skříňku, ze které vezměte dopis a přečtěte
si jej v PPA mezi dokumenty. Je od Waltera Jonese pro Kolioho. Otevřete
pravou skříňku patřící Baini a vezměte z ní náhrdelník a velký
diamant. Skříňky zavřete a spusťte PPA, vyberte stopy a pak porovnávání.
Nalevo klikněte na perly a vpravo na náhrdelník, porovnejte a zase se jedná
o shodu. Vypněte PPA, běžte doprava do druhé části chaty, ale není zde
nic zajímavého. Běžte tedy zpět a odejděte z chatky. Znovu oslovte
Bainu a vyčerpejte všechna témata. Promluvte si s Koliom, na vše se jej
zeptejte a běžte zpět několikrát doleva až na chodník. Pokračujte stále
doleva i po chodníku a v dlouhé uličce běžte doleva dolů po schodech.
Tady si promluvte s Lorenzem a pak se Soniou na všechna téma. Běžte zpátky
nahoru po schodech, nahoru po chodníku, doprava k hotelu a vstupte do
hotelu. Běžte doprava a dozadu k pultu, na který se podívejte. Z pultu
seberte menu a brožuru pro turisty, kterou si ve stopách přečtěte. Pokračujte
nahoru k dvěma červeným světlům a na ceduli si přečtěte, že výtah
je mimo provoz. Jděte dvakrát doprava a vyjděte po schodech. V mezipatře
běžte doleva a přečtěte si před dalším výtahem oznámení, že je také
mimo provoz. Poté běžte dolů a promluvte si s mužem, který stojí
vpravo v kuchyni. Jedná se o Martina Abruzziho, manžela Sonii. Po vyfocení
jeho bot jej vyzpovídejte a jděte nahoru do druhé části kuchyně, kde muž
myje podlahu. Otevřete horní levý šuplík a vezměte z něj ostrý nůž.
Promluvte si s mužem Billy Jonesem, který myje podlahu. Vyfotíte jeho
boty a důkladně si s ním promluvte. Také si vyfoťte boty a vyzpovídejte
ženu sedící u stolu, Claru Jonesovou. Běžte zpět dolů, doprava a vpřed
jakoby k baru, který ale ještě teď nenavštívíte. Běžte doprava,
pak nahoru, poté třikrát dolů a nakonec dvakrát doprava. Promluvte si se ženou
jménem Christina Bromski a opět vyfotíte její botu a popovídejte si s ní.
To samé zopakujte i s jejím přítelem Marco Jonesem. Běžte zpátky
dvakrát doleva, jednou nahoru a vpravo vstupte do výtahu. Na panelu zvolte 18.
patro a po vystoupení nahoře běžte doprava, doleva dolů a k výtahu,
do kterého nastupte a stiskněte tlačítko pro 22. patro. Vstupte do kanceláře
architekta Lorenza a prohlédněte si skříň nalevo od dveří. Z horní
poličky vezměte zlatou medaili a prohlédněte si skříň napravo od dveří.
Ze skříně s oblečením vezměte roztrhanou bundu. Zapněte PPA, vyberte
stopy a porovnávání. Vlevo označte kousek látky a vpravo bundu, porovnejte
a jedná se o stejnou látku.
Vypněte PPA a sejděte vpravo po schůdcích a běžte dolů.
Podívejte se na stůl s monitory a vpravo z něj vezměte tužku.
Napravo od obrazovek seberte bloček a prohlédněte si jednu z obrazovek.
Zhruba vprostřed stolu vezměte z horní zásuvky složku o věži, kterou
si přečtěte v PPA a ve spodní zásuvce najdete seznam propuštěných
zaměstnanců, který si taktéž prohlédněte v PPA. Zavřete zásuvku a
tužku umístěte do strouhátka vpravo, zatočte klikou, otevřete spodní část
a seberte krabičku s prachem z tuhy. Odejděte a běžte zpět k výtahu.
Nastupte do výtahu a zvolte 21. patro. Vstupte do knihovny naproti a běžte
poté dozadu ke stolu, u kterého sedí Hubert. Oslovte Huberta, abyste vyfotili
jeho boty a podrobně jej vyzpovídejte. Někdy v této chvíli by se měl
ozvat váš žaludek a budete přesunutí do patra L2, kde budou večeřet i
ostatní obyvatelé hotelu. Případně se různě procházejte po hotelu, dokud
se Jack nezmíní o svém hladu. Octnete se tedy v jídelně a po večeři
běžte dolů a promluvte si s Hubertem a Lorenzem. Někdy teď by vám měla
zavolat manželka a Jack se přemístí do svého pokoje. Kdyby zatím
nezavolala nebo i přesto, spusťte PPA, otevřete porovnávání a vlevo
vyberte jediné stopy na okraji chodníku a fotku s Hubertovou botou.
Porovnejte a objevíte shodu. Zeptejte se tedy na tuto věc Huberta. Nyní se
procházejte po hotelu a navštěvujte třeba i neznámá místa, dokud se vám
neozve vaše žena. Z vašeho pokoje pak vyjděte na chodbu, vstupte do výtahu
a zvolte 17. patro. Promluvte si důkladně se Sonii a běžte dvakrát doprava.
Vlevo vezměte z malého žebříku svářečské rukavice a na podlaze
seberte pájku. Z pracovního stolu seberte šroubovák a z malé přihrádky
vpravo dole vezměte svářečské brýle. Vpravo prozkoumejte přístroj na
skartování papíru, který je evidentně nefunkční. Vraťte se dvakrát
doleva, nastupte do výtahu a zvolte na panelu L1. Běžte doprava a třikrát
dolů a poté odejděte z hotelu. Jděte doleva, znovu doleva a pak dolů a
nakonec nahoru a stále vpřed k útesu. Tady slezte ke křeslu, podívejte
se na něj a na otisky na rukojeti v zadní části křesla a použijte na
ně prach z tuhy. Viditelné otisky vyfoťte a běžte zpět před hlavní
vchod do hotelu. Jděte doprava, nahoru a stále doprava k chatě Kolia a
Baini. Oslovte Baini, abyste ji vzali otisky prstů a ještě si s ní
promluvte. Poté spusťte PPA, zvolte stopy a porovnávání. Vlevo vyberte
fotku s otisky na křesle a vpravo otisky prstů Baini. Porovnejte a jedná
se o shodné otisky. Vypněte PPA a promluvte si s Baini o otiscích na křesle,
ale bez odpovědi. Oslovte Kolia a vyčerpejte všechna témata. Vraťte se do
hotelu, běžte doleva a vpřed k výtahu. Nastupte do výtahu a jeďte do
14. patra. Vlevo zaklepejte na dveře pokoje 141 a vstupte. Promluvte si s Marcem
na všechna témata a stejně tak i s Christine. Běžte dolů a vpravo ze
stolu vezměte pozvánku, kterou si v PPA přečtěte. Běžte zpět a
zeptejte se na pozvánku Marca i Christine. Vpravo odejděte z pokoje a
zkuste zaklepat na pokoj Martina a Sonii, ale nikdo uvnitř není. Vstupte do výtahu
a vyberte 15. patro. Někdy v této chvíli nebo později vám zavolá
pilot helikoptéry, že asi za hodinu a půl přiletí pro tělo Waltera Jonese.
Zaklepejte vpravo na pokoj 152 a vstupte dovnitř. Promluvte si s Clare a
vyčerpejte všechny možnosti. Vlevo odejděte, nastupte do výtahu a jeďte do
18. patra. Běžte doprava a nahoru do mezipatra schodů. Pokračujte doprava
dolů na přistávací plochu a promluvte si zde s Martinem. Směrem nahoru
opět vstupte do budovy, jděte dolů, běžte nahoru po schodech a nastupte do
výtahu. Zvolte 21. patro, vstupte do knihovny a vyslechněte Hubertův hovor.
Poté si s Hubertem pohovořte a běžte zpět do výtahu, kde zvolte 18.
patro. Běžte dolů a doprava k prvnímu výtahu a jeďte do přízemí
L2. Vlevo nahoře si všimněte, že někdo hraje na klavír. Běžte tedy za
osobou a pak se Billyho zeptejte na pár věcí.
Následně spusťte vaše PPA, klikněte vpravo na postup a
případně si označte dílek s otázkou, kdo byl vražednou noc poblíž
místa vraždy (druhý dílek zleva nahoře). V menu pak vprostřed zvolte
stopy a budete přemisťovat stopy do tabulky vlevo. Jako první si otevřete výpovědí
Huberta a jeho čtvrtou a devátou výpověď umístěte doleva do kolonek DEC.
Zavřete výpovědi Huberta a otevřete výpovědi Lorenza. Šestou a sedmou
Lorenzovu výpověď umístěte doleva do DEC. Z důkazů uchopte perly z Bainina
náhrdelníku a dejte je doleva do M. Z obrázků dejte fotografii Hubertových
stop na konci chodníku a fotografii Bainiích stop na konci chodníku do PIC.
Obrázek s otiskem Baini na křesle dejte do P a nakonec dejte kus látky z bundy
do M. Dole klikněte na OK a další otázka bude vyřešena. Ten večer byli
poblíž Hubert, Baina a Lorenzo. Po telefonátu se šéfem Reevesem běžte
dvakrát dolů, nastupte do výtahu a jeďte do 18. patra. Běžte doprava a dolů,
nastupte do druhého výtahu a zvolte 21. patro. Vejděte do knihovny a
promluvte si s Hubertem. Zeptejte se jej, co se událo mezi Baini a
Walterem a pak také, jaký mezi nimi byl vztah. Poté otevřete PPA, vpravo
zvolte postup a označte novou část puzzle. Vraťte se do stop a otevřete výpovědi
Lorenza. Šestou Lorenzovu výpověď umístěte doleva mezi DEC a otevřete
Hubertovi výpovědi. Umístěte doleva desátou Hubertovu výpověď mezi DEC.
Zavřete výpovědi a z důkazů dejte perly z náhrdelníku do M.
Fotografii obličeje Waltera Jonese dejte mezi PIC a do P umístěte fotografii
se stopami po smyku křesla a fotografii s chaotickými otisky bot. Klikněte
dole na OK a zjistíte, co se tu noc stalo. Vše zavoláte Reevesovi a půjdete
se vyspat.
Den druhý - Sobota 10. června
Po probuzení vám volá Viktor, že případ je vám
naplno svěřen a také vám faxem poslal pitevní zprávu Walterova těla, která
dokazuje, že jeho smrt nebyla zapříčiněna pádem z útesu. Běžte dolů
a projděte dveřmi před vámi. Vpravo odejděte z vašeho pokoje,
nastupte do výtahu a jeďte do 18. patra. Jděte doprava a doleva dolů k druhému
výtahu. Nastupte do něj a zvolte 21. patro. Vstupte do knihovny a běžte za
Hubertem, abyste si vyzvedli fax. Jakmile Hubert odejde, spusťte PPA, stopy a v dokumentech
prolistujte pitvu, která dokazuje, že Walter Jones byl střelen před pádem z útesu.
Také si prohlédněte vaše zplnomocnění ohledně případu a vraťte se na
menu PPA. Vpravo zvolte postup a vyberte políčko vpravo nahoře, která se ptá,
co způsobilo smrt W. Jonese. Otevřete stopy a z dokumentů přetáhněte
pitevní zprávu doleva do D a klikněte dole na OK. Po dalším hovoru s vaším
šéfem se podívejte na Hubertův stůl. Otevřete horní zásuvku a vezměte z něj
dokument o zrušení pracovního vztahu. Zavřete horní zásuvku a otevřete
prostřední, z které seberte dopis od Waltera Jonese pro Huberta. Opět
zavřete prostřední zásuvku a otevřete spodní a v ní vezměte dopis o
usmíření. Všechny tyto tři dokumenty si prohlédněte v PPA a odejděte.
Podívejte se na okno za vámi a na římse vyfoťte třísky a pak je seberte.
Vraťte se, běžte dolů a promluvte si s Hubertem. Běžte doleva a
nalevo od dveří si všimněte knihovny, ve které se můžete pohybovat a používat
různé knihy, ale zatím zde nic nedělejte. Vstupte dveřmi do kanceláře
Waltera Jonese. Všimněte si nahoře velké kresby Jonese a vyfoťte ji. Otevřete
PPA, zvolte stopy a podívejte se na fotografii portrétu Waltera Jonese. Všimněte
si, že na krku má zlatý řetízek, na kterém visí klíč. Vypněte PPA a běžte
dolů. Před vámi se podívejte na skříň se zbraněmi a dole otevřete levou
zásuvku. V zásuvce si prohlédněte krabičky s nábojnicemi, až
narazíte na tu správnou, tedy kalibr 7.03 mm do zbraně Winchester. Zavřete
levou zásuvku a otevřete pravou zásuvku. Ze zásuvky seberte hadr, otevřete
inventář a použijte bloček na láhev oleje vpravo v zásuvce. Seberte
pak láhev oleje a zavřete zásuvku. Otevřete skříň se zbraněmi, abyste na
ně získali bližší pohled. Jsou zde dvě zbraně 270 Winchester, jedna nahoře
a druhá dole. Na horní 270 Winchester použijte hadr a stejně tak i na zbraň
22 dlouhé pušky úplně nahoře. Obě tyto zbraně byli nedávno použité.
Použijte hadr i na spodní 270 Winchester, ale z té se už delší dobu
nestřílelo. Použijte šedý prach na horní 270 Winchester poblíž spouště
a poté vyfoťte otisky a vyfotíte i škrábnutí na pušce a poté pušku
seberte. Otevřete PPA, vyberte stopy a dole zvolte porovnávání. V levém
sloupci označte třísky nalezené na římse okna a vpravo níže vyberte zbraň
270 Winchester. Porovnejte a třísky na římse okna jsou z této zbraně.
Vypněte PPA a vraťte se. Prozkoumejte stůl vpravo a vezměte z něj
fotografii z lovu na safari. Otevřete pravou horní zásuvku, střední i
spodní zásuvku, ale v žádné nic není. Na dno spodní zásuvky ale použijte
nůž a ze skrýše vezměte dokument o dědictví, který si přečtěte v PPA.
Vypněte PPA a zkuste otevřít některou ze zásuvek vlevo, ale marně. Vraťte
se a prozkoumejte kousek níže levý roh stolu a pomocí šroubováku odstraňte
čtyři šroubky. Odděláte desku a odšroubujte další čtyři šroubky prostřední
a spodní zásuvky. Horní zásuvka je zaseklá. Otevřete tedy prostřední zásuvku
a vezměte brožuru o kandidatuře Marca Jonese, kterou si prohlédněte v PPA
a vraťte se na menu PPA. Zvolte postup a vyberte dílek s otázkou, co
bylo vražednou zbraní (třetí zprava uprostřed). V menu vyberte stopy z důkazů
a dejte doleva hadr se střelným prachem ze zbraní a zbraň 270 Winchester do
M. Do D dejte dokument o pitvě těla. Klikněte na OK a zbraň bude potvrzena.
V PPA zvolte postup a označte dílek s otázkou, odkud přišel výstřel
(druhý zprava uprostřed). Ve stopách dejte doleva do D zprávu o pitvě a do
PIC dejte fotografie třísek na římse okna a fotografii škrábnutí na
zbrani. Z důkazů přesuňte do M třísky a potvrďte OK. Potvrdí se, že
se střílelo z okna v knihovně.
Vypněte PPA a znovu se podívejte na levý roh stolu, otevřete
spodní zásuvku, ale není zde nic zajímavého. Vraťte se a odejděte z Walterovi
kanceláře. Běžte doprava a promluvte si s Hubertem, abyste mu sejmuli
otisky a vyzpovídali jej. Otevřete PPA, zvolte stopy a porovnávání. Vlevo
vyberte fotografii otisku na zbrani a vpravo otisk Huberta. Porovnejte a jedná
se o shodu. Oslovte tedy znovu Huberta a obviňte jej, že vám lhal a přizná
se, že použil teleskop ze zbraně, aby se podíval na místo vraždy. Potom s ním
ještě promluvte a odejděte z knihovny. Nastupte do výtahu a jeďte do
22. patra. Vstupte do Lorenzovy pracovny a automaticky dostanete od Lorenze přístupovou
kartu do všech místnosti ve věži. Následně si s ním promluvte a vraťte
se do výtahu. Jeďte do 18. patra, běžte dolů a nahoru do prvního výtahu.
Zvolte 15. patro a zkuste zaklepat na dveře pokoje 152, ale nikdo neotvírá.
Použijte tedy přístupovou kartu na dveře a vstupte dovnitř. Běžte dolů a
vstupte dveřmi do ložnice. Jděte k posteli a zkuste prozkoumat zavazadla
vlevo u postele, ale jsou zamčena. Odejděte z pokoje a použijte kartu na
protější místnosti pokoje 151. Běžte dolů do ložnice a vlevo na stěně
si všimněte sejfu. Použijte na sejf pájku a na klíč uvnitř použijte šedý
prach a vyfoťte otisk na klíči. Klíč poté seberte, odejděte a spusťte
PPA. Ve stopách zvolte porovnávání a vlevo vyberte klíč z sejfu a
vpravo otisk Huberta, porovnejte a zjistíte shodu. Vypněte PPA, odejděte z pokoje
a nastupte do výtahu. Jeďte do 14. patra a kartou odemkněte pokoj číslo
142. Vstupte do pokoje, jděte dolů do ložnice a pak doprava do koupelny. Z pravé
zásuvky pod umyvadlem seberte sponku do vlasů a odejděte z koupelny. Jděte
k posteli a vpravo se podívejte na zavazadla. Sponkou odemkněte kufr
vlevo a vezměte z něj krabičku ve tvaru želvy a svatební prsteny, které
prozkoumejte v PPA. Prsteny jsou pro Waltera a Baini. Prozkoumejte také
pravý noční stolek u postele a najdete svatební oznámení a řeč Waltera
Jonese. Opusťte pokoj, odemkněte pokoj 141 a vstupte dovnitř. Běžte dolů,
vstupte do ložnice a nalevo od dveří prozkoumejte odpadkový koš. V koši
seberte čtyři dokumenty, které prozkoumejte v PPA. Jedná se o letenky z Atlanty
do Moskvy a z Moskvy do Salé, účtenky za rukavice a kondomy. Odejděte a
běžte k posteli. Vlevo se podívejte na kufr a otevřete jej. Vezměte z kufru
otevřenou krabičku kondomů z Ruska a vraťte se. Promluvte si s Christine
a po sebrání jejich otisků vyčerpejte všechna témata. To samé udělejte i
s Clare a odejděte z pokoje. Nastupte do výtahu a jeďte do 17.
patra. Promluvte si se Sonii, seberte jí otisky a vyzpovídejte ji. Poté opět
nastupte do výtahu a vydejte se do přízemí L2. Běžte dvakrát dolů a
doleva. Tady si promluvte s Baini a Kolimu sejměte otisky a popovídejte
si s ním. Běžte doleva, oslovte Marca a po otiscích si s ním také
promluvte. Jděte dvakrát doleva a pak dvakrát nahoru. Poté doleva, nahoru,
doleva a dvakrát dolů do kuchyně. Běžte za Billym, sejměte mu otisky a
promluvte si s ním. Někdy v této chvíli by se měl opět ozvat váš
žaludek. Prozatím se zajděte podívat do 20. patra a zkuste na dveře kartu,
ale neodemknou se. Dále se procházejte po hotelu, dokud se nepřesunete do jídelny
na večeři. Pak běžte doprava a znovu doprava, a promluvte si s Martinem,
abyste mu sebrali otisky a vyzpovídali jej. Běžte poté dolů a promluvte si
s Hubertem a někdy teď by se měla znovu ozvat vaše žena, takže následuje
opět procházení po věži, dokud se neozve. Jack se přesune do svého
pokoje, aby v klidu dokončil hovor.
Poté spusťte PPA, vpravo vyberte postup a označte políčko
vlevo uprostřed, tedy kdo řetěz okolo Jonesova krku. Běžte do stop a přesuňte
doleva z důkazů část zlatého řetězu do M. Do PIC přemístěte
fotografii Jonesova velkého portrétu. Do D dejte pitevní zprávu a do P obrázek
Hubertova otisku na Jonesově klíči. Otevřete výpovědi Billyho Jonese a přesuňte
čtvrtou výpověď do DEC. Z výpovědí Lorenza přesuňte do DEC jeho
dvanáctou výpověď. Otevřete výpovědi Sonii a přemístěte její jedenáctou
výpověď do DEC, kde zmiňuje, že Walter nosil řetěz na krku. Nakonec přesuňte
do DEC Hubertovu šestnáctou výpověď a klikněte na OK. Odpovědí bude, že
Hubert sebral klíč z Walterova řetězu. Odejděte vlevo z vašeho
pokoje, nastupte do výtahu a jeďte do 18. patra. Jděte doprava a pak doleva k druhému
výtahu, kterým jeďte do 20. patra. Tady buď narazíte na Kolia nebo ne. Když
ano, tak s ním vstoupíte do pokoje Waltera Jonese. A když ne, tak odemkněte
dveře zlatým klíčem patřícím Jonesovi a vstupte. Vpravo se podívejte na
sejf a taktéž jej odemkněte zlatým klíčem, ale sejf je kupodivu prázdný.
Vraťte se a běžte dolů. Vpravo ze stolku vezměte dohodu o sociální umístění
a dohodu o národnosti. Opusťte pokoj a výtahem jeďte do 18. patra. Běžte
doprava a ještě jednou a pak nahoru po schodech. Pak doprava a nahoru ven na přistávací
plochu. Tady si promluvte s Marcem a vraťte se do věže. Běžte dolů a
poté dolů po schodech. Nastupte do prvního výtahu a jeďte do přízemí L2.
Pak běžte nahoru, doleva, nahoru, doleva a dvakrát dolů. V kuchyni běžte
ke Clare a promluvte si s ní. Pak spusťte PPA, vpravo vyberte postup a
označte druhý dílek zleva uprostřed, který se ptá, co bylo v sejfu. Běžte
do stop a přesuňte sedmou výpověď Sonii Jones do DEC. Do DEC také přesuňte
šestou výpověď Billyho Jonese a sedmnáctou výpověď Huberta. Z důkazů
přemístěte svatební prsteny a krabičku ve tvaru želvy do M. A z dokumentů
přesuňte svatební oznámení a svatební řeč do D. Dole potvrďte OK a
odpověď bude jasná. Po telefonátu se šéfem opět otevřete PPA, zvolte
postup a vpravo uprostřed označte otázku, kdo se zdá být dobrým střelcem.
Opět ve stopách přesuňte čtrnáctou výpověď Huberta doleva do DEC. Z důkazů
přesuňte zlatou medaili z biatlonu do M. Mezi dokumenty přemístěte leták
o Marcově kampani do D. Následně devátou výpověď Sonii přesuňte mezi
DEC a mezi PIC dejte fotografii ze safari. Z výpovědí Billyho dejte
doleva jeho pátou výpověď, z Marcových výpovědí dejte do DEC jeho
čtvrtou a pátou výpověď. A nakonec z Lorenzových výpovědí dejte do
DEC jeho desátou výpověď a dole potvrďte OK. Za solidní střelce se dá
považovat Lorenzo, Marco, Hubert, Billy a Sonia. Po dalším telefonátu se šéfem
Reevesem se přesunete do jídelny, kde Marco oznámí, že základy věže jsou
oslabeny a hladina oceánu stále stoupá. Proto se všichni přesunou až do
18. patra z bezpečnostních důvodů a pravě zde si Hubert zavolá Jack a
sdělí mu, že ví, kdo je vrah. Jen si vše ověřit a tak vám vše řekne až
ráno.
Den třetí - Neděle 11. června
Probudí vás menší zemětřesení v základech věže
a vyřídíte telefonát s Reevesem. Jděte doprava a Lorenzo sdělí, že
ve věži je horkovzdušný balon, ale bylo by sebevraždou jej použít v tomto
počasí. Martin to samozřejmě všem rozhlásí. Běžte dolů po schodech a
ještě dále dolů do 18. patra. Jděte doleva k výtahu a zkuste jej přivolat,
ale nic se nestane. Vlevo z květináče vezměte kousek dopis pro Izabelu
od neznámého, protože konec dopisu jej utržen a přečtěte si jej v PPA.
Jděte doprava a dvakrát nahoru po schodech do 19. patra. Běžte doprava a pak
stále doprava až do rohu. Jakmile Marco a Martin odejdou, zkuste prozkoumat
kufr vpravo a poté co vám Christine dá povolení, tak se na kufr znovu podívejte.
Otevřete jej a vezměte z něj diagram oltáře a dokument o vztahu
Waltera a Marca. Oba dokumenty si přečtěte v PPA a pak si promluvte s Christine.
Běžte doleva a popovídejte si se Sonii a Martinem. Běžte dvakrát doleva,
pak dolů a poté opět doleva. Pokračujte doleva a promluvte si s Baini a
Koliem. Jděte doprava a dolů po schodech do nižšího patra. Běžte k výtahu
a pak dolů na zahradu, kde vyzpovídejte Marca. Jděte zpět dovnitř a vstupte
do dveří napravo od výtahu. Sejděte do 17. patra, otevřete dveře a spatříte
Lorenza, jak skartuje plány věže, ale přístroj se zasekne. Dá vám poté
kliku a odejde. Běžte doprava a promluvte si zde s Billym a Clare. Jděte
zpět a schody se vraťte do 18. patra. Běžte doprava a pak doleva k výtahu.
Nastupte a jeďte do 21. patra. Vstupte do knihovny a běžte za Hubertův stůl,
kde najdete Huberta mrtvého. Prozkoumejte jeho tělo a v tu chvíli se
objeví Lorenzo a všem oznámí Hubertovu sebevraždu. Vyfoťte Hubertovu hlavu
a z jeho levé ruky vezměte kousek dopisu, který přečtěte v PPA,
kde se Hubert doznává k vraždě Waltera Jonese. Z Hubertovy kapsy
vezměte chybějící kousek ovládání z Walterova křesla. Z násadky
na stole vezměte pero a použijte jej na Hubertovu pravou ruku. Použijte na
zbraň šedý prach, ale na zbrani nejsou žádné otisky. Vyfoťte zbraň a
vezměte ji. Otevřete PPA, zvolte stopy a porovnávání. Vlevo vyberte kousek
dopisu podepsaný Hubertem a vpravo níže část utrženého dopis. Porovnejte
a jedná se o shodu. Odejděte, běžte dolů, doleva a vstupte do kanceláře
Waltera Jonese. Běžte dolů a podívejte se na stůl. Ovladač z inventáře
použijte na červené blikající světlo vlevo a odemkněte zásuvku. Otevřete
zásuvku a stiskněte tlačítko, abyste odsunuli sochu pro objevení tajné skrýše.
Jděte doleva dolů a u sochy poblíž okna vezměte lístek, který prohlédněte
v PPA, jedná se o nějaký kód. Odejděte z kanceláře a knihovny.
Výtahem jeďte do 22. patra a vstupte do Lorenzovy pracovny. Sejděte po
schodech a běžte dolů. Dáte Lorenzovi kód a on zjistí, kdo před Hubertem
vstoupil do knihovny, tedy na místo zločinu. Byl zde jistý Simbi Laktar, ale
ten již byl před 15 dny propuštěn. Otevřete PPA, vpravo vyberte postup a
označte dílek vlevo dole, která se táže na to, kdo vstoupil do knihovny před
vraždou. Ve stopách přesuňte doleva do D dokument obrázku, který ukazuje,
kdo vstoupil do knihovny. Výsledkem bude, že v knihovně byli Hubert a
Simbi Laktar.
Oslovte Lorenza a poté co mu sejměte otisky prstů, si s ním
znovu promluvte a pak vám dá i zprávu, co Simbi Laktar dělal poté. Navštívil
mechanickou místnost v 17. patře a tam by měl být doteď. Znovu si pak
s Lorenzem promluvte a běžte zpět do výtahu. Jeďte do 18. patra, běžte
doprava a nahoru k výtahu. Vstupte do dveří vedle výtahu a sejděte po
schodech do 17. patra, běžte dvakrát doprava a prozkoumejte přístroj na
skartování, který je ale stále nefunkční. Pokud nemáte kliku, tak běžte
do Lorenzovy pracovny v 22. patře a na stole pod papíry ji najdete. Nyní
běžte opět ke schodům a běžte dolů až do 14. patra. V tomto patře
jděte doprava do pokoje číslo 142 a běžte dolů do ložnice. Přistupte k posteli
a prozkoumejte její pravou část. Na podlaze si všimněte rozbaleného balíčku
od kondomu, na který použijte šedý prášek, vyfoťte jej a odejděte. Spusťte
PPA a v porovnávání vyberte vlevo otisky nalezené na sáčku od kondomu
a vpravo otisk Martina a zjistíte shodu. Odejděte z pokoje, vstupte do
dveří vedle výtahu a běžte nahoru do 17. patra. Otevřete dveře, běžte
dvakrát doprava a podívejte se na přístroj na skartování. Použijte kliku
na horní a spodní šroub a otevřete přední část přístroje. Dole vezměte
roztrhané rukavice, které se shodují s rukavicemi z účtenky z koše
pokoje 141. Prozkoumejte přístupovou kartu, která blokovala přístroj, a použijte
na ni šedý prášek. Vyfoťte otisk a spusťte PPA. Otevřete porovnávání a
vlevo vyberte kartu s otiskem, který by teoreticky měl náležet Simbi
Laktarimu a vpravo Marcův otisk. Porovnejte a pak vyberte vlevo kousky rukavice
a vpravo olej z vražedné zbraně a v obou případech se jedná o
shodu. Vypněte PPA a běžte zpět k výtahu. Vstupte na schodiště a běžte
do 18. patra. Běžte dolů do zahrady a promluvte si zde s Marcem, který
řekne, že Lorenzo mu omylem dal špatnou kartu. Vraťte se dovnitř, jděte
doprava a nahoru po schodech do horního patra. Běžte dvakrát doprava a
promluvte si se Sonii a Martinem. Pokračujte doprava a vyzpovídejte Christine.
Jděte několikrát doleva až na chodbu a vstupte do výtahu. Jeďte do 22.
patra, běžte do Lorenzovy pracovny, sejděte dolů a promluvte si s Lorenzem.
Otevřete PPA, vpravo postup a označte dílek s otázkou, co Simbi Laktar
stále dělá na ostrově (druhý zleva dole). Otevřete výpovědi Lorenza a
jeho třináctou výpověď přesuňte doleva do DEC. Z dokumentů vezměte
obrázek s pohyby karty Simbi Laktara a dejte jej do D. Dále dejte doleva
fotku s fotografií karty a otiskem Marca a nakonec otevřete výpovědí
Lorenza a dejte do DEC jeho patnáctou výpověď. Potvrďte OK a bude vám řečeno,
že tu noc použil kartu Simbi Laktara Marco. Po telefonátu se šéfem vám
bude jasné, že Simbi Laktar byl spatřen na letišti, takže už na ostrově
nemohl být. Znovu vyberte postup a označte druhý dílek zprava, který se ptá,
jestli smrt Huberta byla skutečně sebevraždou. Ve stopách dejte čtrnáctou
výpověď Lorenza mezi DEC a dopis ve dvou částech mezi D. Fotografii
mrtvoly Huberta dejte mezi PIC a obrázek zbraně mezi P. Potvrďte OK a bude
jasné, že Hubert byl zavražděn a vše bylo namaskováno jako sebevražda. Následuje
další telefonát šéfu Reevesovi.
Běžte zpět do výtahu a jeďte do 20. patra. Vstupte do
pokoje Waltera Jonese a běžte doleva za roh. Tady použijte ovladač na štítek
pod kresbou a otevře se vchod pod vámi. Běžte dolů kliknutím přibližně
u vašich nohou a dostanete se do kaple. Běžte k oltáři, na zemi
seberte čtyři sošky a prozkoumejte oltář. Sošky nyní rozmístěte po oltáři
podle diagramu. Sošku 1 tedy dejte dozadu, sošku 2 doleva, sošku 3 dopředu a
sošku 4 doprava. Pokud jste sošky umístili správně, ve spodní části oltáře
se odemkne skrýš. Ze skrýše vezměte oddací list, který si přečtěte v PPA
a vraťte se. Běžte dolů a použijte ovladač na panel s blikajícím světlem.
Vyjedete zpět nahoru a odejděte z pokoje. Výtahem jeďte do 21. patra a
vstupte do knihovny. Běžte doleva a vlevo se podívejte na knihovnu, kde si můžete
prohlížet knihy. Musíte z poličky, kterou vidíte vybrat šest knih,
abyste ze jmen jejích autorů poskládali jméno Walter. Můžete se pohybovat
všemi směry, ale pohybujete se pouze doleva a doprava. Knihy vždy berte z úplného
leva nebo zprava. První je Deep Ocean Tragedy od W.
Sean Kimera, která je druhá zprava. Další je Human destiny and violence od Amartya
D. Sunny, která je šestá zleva. Třetí knihou je Plan 8: a planter in
trouble od Lestera J. Jacksona, která
je pátá zleva. Další je Drop od T. C. Richtera, což je první kniha zleva. Předposlední je Le
quotidien est une douleur od Erica
Royona, která je devátou knihou zleva. A poslední je Les 40émes rugissants
od R. Daniela, což je třetí kniha
zprava. Poté se knihovna otočí a je z ní menší bar, který si prohlédněte.
Úplně vpravo ve čtvrté poličce odspoda klikněte na láhev s vodou a
knihovna vpravo se taktéž otočí. Nahoře v knihovně vpravo vezměte
složku s Hubertovými dokumenty a přečtěte si je v PPA. Podívejte
se na postup a označte poslední dílek, který se ptá, jestli je zde více důkazů
ukazujících na Marcovu vinu. Ve stopách přetáhněte doleva z důkazů
letenku z Moskvy do Salé do M. Pak otevřete výpovědí Christine a její
čtvrtou výpověď dejte do DEC. Poté letenku z Atlanty do Moskvy dejte
do M, stejně jako účtenku za rukavice. Poté dejte do M ještě láhev s olejem
a roztrhanou rukavici s papírem s olejem. Potvrďte OK a vrah bude
jasný. Poté se vydejte do 22. patra, promluvte si s Lorenzem o Hubertově
složce a vstupte do Lorenzovy pracovny. Sledujte závěrečnou animaci a celkové
shrnutí případu.
|