Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Sam & Max 201: Ice Station Santa
Po několika měsících jsou detektivové Sam & Max zpět
ve své druhé řadě od Telltale Games. První epizoda druhé řady nese název
Ice Station Santa a nejen, že se podíváte na severní pól, protože to vypadá,
že u samotného Santa Clause není něco v pořádku, tak zde potkáte jak
nové postavičky, tak i ty staré známé z první řady Sam & Max. Časem,
tedy spíše po pár minutách hraní zjistíte, že Santa Claus asi zešílel a
posílá dětem naprosto nevhodné a nebezpečné dárky. Po spuštění hry a
zadání veškerého nastavení si můžete zvolit kratší tutoriál, abyste si
připomněli ovládání, nebo se můžete rovnou pustit do nového případu.
Sam a Max si v jejich kanceláři všimnou, že jejich rybička Mr. Spatula
se asi zbláznila. Najednou se objeví menší výbuch a akvárium s rybičkou
stejně jako zeď vedle zmizí. Uvidíte, že skrze okna po vás střílí
Maimtron 9000, který se vás nyní snaží zničit.
Vyjděte z vaší kanceláře ven na ulici a uvidíte
robota Maimtron 9000, jak drží Sybilinu kancelář a vrhá ji někam daleko směrem
k Boscovu obchodu. Oslovte Maimtron 9000 a podrobně jej vyzpovídejte. Poté
si všimněte, že robot vlastně funguje na klíček, který má zasunutý v zádech.
Běžte zpět do kanceláře a v okně si všimněte klíčku, který
naprosto bez problémů vytáhněte a Maimtron 9000 půjde k ledu. Jděte
zpět ven a budete šokování tím, co spatříte. Na chodidle robota Maimtron
9000 je nálepka, kde zní od Santa Clause pro Sama & Maxe. Tady něco není
v pořádku, a proto se nyní vydáváte na severní pól do Santovy
pracovny. Hned po příjezdu uvidíte starou známou trojku kluků ze Soda
Poppers. Promluvte si tedy s chlapci a zeptejte se jich, co tady dělají.
Odpoví, že si přišli stěžovat, protože dostali od Santy hrozné dárky.
Zatím ale ještě nešli dovnitř, protože slyšeli z pracovny výstřely.
Rozhlédněte se po okolí Santovy pracovny, zvláště si všimněte reflektoru
vlevo na věži, který vypadá, jakoby zde bylo vězení. Také si všimněte
reklamací sněhu, kde stačí dát sníh z okolí a dostanete nový krásně
bílý. Vezmete si jednu kouli, ale ta se po chvíli roztaje. Na střeše
Santovy pracovny se podívejte na ostnatý drát z čokolády a všimněte
si také komínu, sněhuláka vlevo a malého keře ve tvaru hvězdy. Běžte více
doleva a prohlédněte si Santovy sáně, které jsou poháněny kotlem, ale
momentálně jsou bez paliva, tedy bez uhlí. Vstupte do Santovy pracovny a spatříte
Santu, jak skrze dveře své pracovny střílí automatickou zbraní nebo spíše
hračkou. Popovídejte si s elfem v červeném a potom s elfem v zeleném
vlevo. Ten zde stojí a musí uronit několik slz do konve a tou pak zalít vánoční
strom, aby vyrostl. Jelikož je ale poměrně šťastný, tak mu v tom musíte
pomoct. Stačí, když za Sama řeknete, že Santa není skutečný a pak si i
elf myslí, že neexistuje a je hotovo. Seberte zpod vánočního stromečku světově
nejjednodušší bludiště, boxovací panenku Betty a konvici plnou slz od elfa
v zeleném. Vlevo nahoře si v okně prohlédněte hračky gilotina,
nabité dělo, kuželku se špendlíkem a ptáka nacpaného jablkem. Vlevo se
podívejte na červený monitor, kde je zobrazena tabulka nejlepších výsledku
a na třetím místě je známá problémová korporace z první řady.
Prohlédněte si trampolínu před monitorem a letadlo, které nad vámi létá
stále dokola. Dále se podívejte na zelený monitor vlevo a zde si můžete
zvolit dárky, které jsou následně vyplivnuty velkou housenkou vpravo a jsou
zároveň zabaleny. Máte na výběr z pumy v krabici, robota Maimtron
9000, úchvatné stopky, koupel na nohy neboli akvárium pro piraňe, veselé
pilulky a hlavy Moai. Nějaký dárek zvolte a nalevo od dárku si vezměte nálepky
na dárky. Pokračujte vlevo a prohlédněte si magnetický severní pól. Podívejte
se i na gramofon, muč Elmera a různé další hračky vzadu. Více vpravo si
prohlédněte Bob Buddy a Flounder Pounder. Povšimněte si i balíku na
podlaze, kde je nálepka s textem pro Santu od Lower Manitoba. Zkuste se
nyní dostat přímo do Santovy pracovny, ale hlaveň jeho zbraně vám tento nápad
rychle vyžene z hlavy. Jděte tedy ven a vlevo zalijte malý keř konví
se slzami od elfa. Keř vyroste a vylezte po něm až ke komínu. Automaticky
skočíte komínem dolů a jste přímo v Santově pracovně a napodruhé
jste již tišší, tak si vás Santa nevšimne.
Napravo od krbu si přečtěte zaříkávací pergamen a
vlevo z poličky seberte vysunutou desku s vánočními satanickými a
démonickými písněmi, které byli zmíněni v pergamenu. V pergamenu
stálo, že potřebujete čtyři koně s jezdci, abyste mohli spustit
apokalypsu a vyděsili tak Santa Clause. Dohromady tedy jsou čtyři koně s jezdci
a jsou jednotlivě pojmenováni Jezdci nákazy, Jezdci smrti, Jezdci válka a
Jezdci hladomoru. Komínem se vraťte ven a vstupte dveřmi do pracovny.
Promluvte si s elfem v červeném a zeptejte se jej, jestli nemá nějaké
jezdce na koni. Zmíní se, že poslední byli odesláni do stejné ulice, kde
bydlí i naši detektivové. Jděte tedy ven, nasedněte do Desota a vydejte se
do vaší ulice. Zaparkujete u nového umístění podniku Sybil a hned vpravo
je nová restaurace u Stinkyho. Navštivte novou restauraci a hned zde potkáte
majitelku Stinky, která vás uvítá a poté se zmíní o aktuální otázce v její
soutěži. Na poličce za barem si všimněte jedné hračky neboli koně s jezdci
nákazy a promluvte si se Stinky. Zeptejte se jí na její soutěž a dozvíte
se, že pokládá otázky, které najdete v kartách na stolcích a ten kdo
vyhraje, získá hračku jezdce na koni nákazy. Podívejte se na soutěžní otázku
na tabuli nad barem. Poté si vlevo promluvte s hlavou presidenta Abea
Lincolna a pak se Sybil. Ale zatím nevolte možnost zahrát si triviální soutěž
od Stinky. Kousek vlevo si na stole na jídelním lístku všimněte brouka sloužícího
k odposlechu a promluvte si s ním. Po chvíli na vás ale promluví
svým temným hlasem a pak se zmíní, že má technologický problém zkracující
se PISD a jakmile ucítí něco povědomého, tak se mu vracejí vzpomínky a
mluví takto. Vzpomene si i na to, že jeho otce zabila uklízecí skupina a
jeho poslední slova zněla, Uhněte červi. Každému můžete poradit, jak
odpovědět na otázku Stinky, ale vždy se něco pokazí. Podívejte se tedy na
tabuli a správnou odpovědí bude třeba 1812 nebo Wednesday. Záleží, jakou
máte otázku. Sybil vždy odpověď zvolí správně, brouk vždy zvolí písmeno
D a Lincoln vybere to, co mu napovíte. Podle otázky řekněte tedy Lincolnovi
písmeno, ale nesmí to být správná odpověď nebo písmeno D. Teď jděte
vlevo k poslednímu stolku, podívejte se na kartu s otázkou a zvolte
písmeno, které nikdo nezvolí. Stinky začne vyhlašovat výherce soutěže,
ale jelikož nemohou být všechny čtyři odpovědi špatně, tak vyhrajete hračku
koně s jezdci nákazy. Automaticky vyjdete ven z restaurace. Běžte
vpravo a otevřete garážové vrata. Tady se setkáte se starými známými
Cops, kteří nemají rádi hračku Mučení Elmera. Taktéž pořádají soutěž
o koně s jezdci, ale jedná se o jezdce smrti. Vyberte si tedy jako odměnu
jejich soutěže koně s jezdci smrti a pak spusťte soutěž. Ocitnete se
v ulicích města ve vašem Desotu a musíte posrážet co nejvíce hraček
Mučení Elmera. Auto můžete ovládat myší nebo směrovými šipkami. Musíte
srazit celkem 30 hraček během 60 vteřin. Asi nejjednodušší je držet se na
okraji u chodníku a pořádně šlápnout na plyn. Ani ne za půl minuty máte
hotovo a hračka koně s jezdci smrti je vaše. Venku ji seberte z kapoty
vašeho Desota a jděte doleva k zneškodněnému robotovi Maimtron 9000.
Tady si na vraku robota promluvte s krysákem Jimmym a
všimněte si, že má boxovací rukavici pro štěstí a hračku koně s jezdci
války. Klikněte na vrak robota a promluvte si více s Jimmym. Dozvíte
se, že hračku koně s jezdci má jako trofej za šampionát v boxu a
bez boje vám ji nevydá. Použijte tedy hračku boxovací Betty na vrak robota
a začne další minihra, tentokrát v boxu. Dříve než začne zápas,
tak jste obeznámeni s ovládáním. Můžete opět využít myš nebo se
šipkami pohybovat a písmeny A a D útočit na protivníka. Vlevo jsou životy
protivníka a vpravo dole vaše. Za každý úder uberete protivníkovi jeden život.
Prvním protivníkem je krysa s třemi životy, pak se čtyřmi a nakonec
krysák Jimmy se svou šťastnou rukavicí a pěti životy. Je zbytečné přímo
útočit, ale radši se vyhnout úderu od protivníka. Vždy chvíli vyčkejte,
a jakmile uvidíte, kterým hákem se vás pokusí protivník uhodit, tak uhněte.
Takhle to půjde jednoduše až po krysáka Jimmyho, který má svou velkou
rukavici, kterou vám může dát jednou ránou knockout. Proto si na jeho
velkou rukavici dávejte pozor a v případě porážky stačí zvolit, že
chcete druhou šanci a pokračovat dokud nevyhrajete. Získáte koně s jezdci
války a Jimmy mezitím vyleze na okraj budovy a bude chtít skočit dolů.
Zkuste jej chvíli přesvědčovat, ale prozatím s tím nic nezmůžete.
Vstupte vpravo do Boscova obchodu a popovídejte si s Boscem. Bosco opět
změnil výzdobu svého obchodu a nyní má strach z Nich, jak jim říká
on. Údajně od nich obdržel balíček, který trochu tiká, ale také to může
být balíček od jeho matky. Nahoře nad pultem se podívejte na rentgenovou
obrazovku a uvidíte, že v balíčku je pouze poslední hračka koně s jezdci
hladomoru. Běžte ven, nasedněte do Desota vyjdete se na severní pól. V pracovně
přistupte k zelenému monitoru a vyberte jako dárek magické stopky. Použijte
na zabalený dárek nálepky a napište na jednu z nich jméno Bosco. Vraťte
se zpět do ulic a navštivte opět Bosca. Obdržel nový balíček se stopkami,
který tiká ještě více než minulý balíček. Mezitím co bude Bosco
likvidovat balíček se stopkami, Max rozbalí starý balíček a seberte
poslední hračku koně s jezdci hladomoru. Opět se vydejte na severní pól,
vstupte do Santovy pracovny a u magnetického severního pólu položte všechny
čtyři hračky koně s jezdci. Z inventáře dejte na gramofon desku
s démonickými písněmi, ale jelikož už je deska stará, tak budete
muset doplňovat některé sloky. První slokou, kterou musíte doplnit je like
gelatinous goo, potom like lower Manitobe, pak like Minesweeper a nakonec like
Shambling Corporate presence. Uvidíte, jak se zjeví démon a bude se chystat
zaútočit na elfy. V tu chvíli vyrazí z kanceláře Santa a začne
do démona střílet svým samopalem, ale bez účinku. Poté si Sam přečte
pergamen i z druhé strany a zjistí, že asi něco udělali špatně.
Santa je démonem vyhnán ven a záchrana celých vánoc nyní spočívá na
Samu a Maxovi. Znovu si v inventáři přečtěte pergament a vstupte do
Santovy kanceláře. Otevřete truhlu u dveří, seberete láhev s dušemi
a po chvíli se objeví tři duchové vánoc. Všichni tři se dělí na
minulost, současnost a budoucnost. Jelikož ale Sam a Max vždy něco o vánocích
pokazili, musíte se pohybovat v čase, abyste vše napravili. Běžte ven
a promluvte si se všemi třemi duchy vánoc. Duch budoucnosti je úplně vlevo
u saní, duch minulosti je napravo od dveří do pracovny a duch přítomnosti
nalevo od dveří pracovny.
Jako první se vydejte do minulosti. Klikněte tedy na příslušný
portál a octnete se ve vaší kanceláři, zrovna když jste vyslýchali
Leonarda, kterého si jistě pamatujete z třetí epizody první řady.
Potom co Sam a Max z minulosti odejdou, vyleze z krysí díry krysák
Jimmy a s ním i jeho syn a žena. Žena Mary hubuje Jimmyho za to, že ještě
stále nesehnal pomoc pro jeho syna, který má Touretteův syndrom. Jimmy říká,
že za všechno může Sam a Max, kteří mu v tom brání, ale Mary o
Jimmym jen tvrdí že nic nedělá a stále kouká na televizi. Po konci
rozhovoru zapněte televizi a uvidíte, že Mary vyjde ven z díry. Položte
tedy před díru nejjednodušší bludiště na světě a pak televizi znovu
zapněte. Krysačka Mary je chycena a automaticky se objeví ve vašem inventáři.
Vraťte se zpět portálem do reality, vpravo nasedněte do Desota a jeďte ke
kanceláři. Vlevo na budově vaší kanceláře je stále krysák Jimmy, který
uvažuje o sebevraždě. Dejte Jimmymu jeho ženu Mary a získáte boxovací
rukavici. Jeďte zpět na severní pól, vstupte do portálu minulosti a dejte
krysákovi Jimmymu boxovací rukavici. Tím jste napravili vše o minulých vánocích
a duch se vrátí zpět do lahve. Promluvte si vlevo s duchem vánoc přítomnosti
a vstupte do portálu. Spatříte rodinku brouků robotů. Poslechněte si
jejich rozhovor, pak se vraťte zpět portálem na severní pól. Zde si vezměte
sněhovou kouli a běžte znovu do portálu přítomnosti. Sněhovou kouli
rychle použijte na odposlouchávajícího brouka a vánoce přítomnosti jsou
zachráněny. Duch vánoc současnosti se vrátí zpět do lahve a nyní už zbývají
vánoce budoucnosti. Jděte vlevo k saním a zkuste si pohovořit s duchem
vánoc budoucnosti. Potom projděte skrz portál a uvidíte Sama a Maxe z budoucnosti
na ostrůvku, který je obklíčen lávou. Vraťte se portálem zpět do reality
a prohlédněte si saně. Musíte sehnat uhlí, abyste na nich mohli jezdit. Běžte
tedy do Santovy kanceláře a napravo od dveří si prohlédněte plnič punčoch
a také si přečtěte výpis z tohoto přístroje. Zjistíte, že ti co lžou,
dostanou punčochu plnou uhlí. Venku nasedněte do Desota, jeďte ke kanceláři
a vstupte do restaurace Stinky. Podívejte se na různé dekorace na stěnách a
Stinky je většinou okomentuje, ale docela pěkně při tom lže. Potom si se
Stinky promluvte a zeptejte se jí, jestli ji stále ještě bolí nohy. Stinky
jen přikývne a vy jeďte zpět na severní pól do Santovy pracovny. U zeleného
monitoru zvolte koupel na nohy neboli akvárium pro piraňe a na dárek potom přilepte
nálepku a zvolte jméno Stinky. Nyní jeďte zpět do restaurace Stinky, která
si jen pochvaluje koupel na nohy a na pultu nechala svou ponožku, kterou
seberte a jeďte zpět na severní pól. V Santově kanceláři použijte
ponožku Stinky na plnič punčoch a získáte ponožku plnou uhlí. Běžte ven
a ponožku s uhlím dejte do kotle na saních. Automaticky nasednete na saně
a vjedete do portálu vánoc budoucnosti. Tímto zachráníte Sama a Maxe z budoucího
nebezpečí a duch vánoc budoucnosti se taktéž vrátí do lahve.
Běžte vpravo k vašemu autu a použijte láhev s třemi
duchy vánoc na démona. Tři duchové změní démona v želatinový dort
na talíři a Santa sleze z věže dolů. Všechno by bylo v pořádku,
kdyby Santa nebyl takový žrout a v rychlosti nesněd želé a Sam ani Max
mu v tom nemohli zabránit. Teď je démon v Santa Clausovi, který po
vás opět střílí samopalem a nažene vás do pracovny. Mezi vámi a Santou
vypukne přestřelka. Vytáhněte z inventáře zbraň a střelte do páčky
napravo od vánočního stromku. Všimněte si, že letadlo létající okolo se
zastaví. Střelte opět do páčky, aby letadlo opět létalo, a ve chvíli kdy
bude nad trampolínou nebo kousek před ní, střelte do páčky, aby se letadlo
nad trampolínou zastavilo. Klikněte vedle vás na zelený monitor, abyste
objednali nějaký dárek. Potom střelte vaší zbraní do děla na podlaze o
stromku a uvidíte, jak vystřelí koule, odrazí se od dárku a trampolíny a
skončí přímo v letadle nachystaná k útoku. Poté znovu střelte
do páčky, aby se letadlo rozletělo a pak letadlo zastavte přímo nad Santou,
aby dělová koule spadla do hračky Flounder Pounder a Santa bude zneškodněn.
S pomocí elfů, kluků ze Soda Poppers nyní zachráníte letošní vánoce!
|