Návod:
[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
XXX - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Secret Files 2: Puritas Cordis
O hře: Click and point adventura, ovládání je
jednoduché, menu hry se nachází ve spodní liště. Kliknutím na ikonu
lupy v liště (nebo mezerník) se zobrazí dostupné předměty, aktivní místa
a východy z dané lokace. Pravým tlačítkem myši prohlížíte předměty
nebo přeskakujete dialogy. Levé tlačítko je akce.
Intro: V úvodu je menší retro - hrajete v roli kněze
Parreye. Po úvodní animaci se ocitáte v knihovně kostela. Za dveřmi číhají
speciální agenti. Musíte zmizet. Na stole seberte svazek klíčů, pergamen
a knihu. V inventáři (kliknutím a přetažením)
uschovejte pergamen do knihy a knihu s pergamenem vložte do knihovny nalevo
od dveří. Poté automaticky zadními dveřmi opustíte místnost. Prohlédněte
si chodbu a vstupte do dveří nalevo od opancéřovaných. V místnosti se
rozhlédněte a všimněte si nástěnky s magnetickými jmenovkami. Jmenovku
z horní pozice přesuňte a na její místo dejte Pettersona. Až to uděláte,
automaticky odejdete z místnosti, ale není vám to nic platné - agenti vás
dostanou a Parrey vypadne z okna.
Kapitola 1: Nina - Severní oceán - část 1
Podpalubí: Nyní začíná vlastní příběh. Hrajete
jako Nina. Po animaci v přístavu se nakonec ocitnete na lodi v kajutě č.
3. V inventáři máte kartu. Prohlédněte si kajutu a
nakonec vyjděte dveřmi ven. Narazíte na chlápka v červeném trikotu.
Promluvte si s ním (možnosti dialogu se objeví vlevo dole na liště hry).
Po rozhovoru odejde. Prohlédněte si dveře pod schodištěm. Do žádných
nelze vstoupit, druhé vpravo pod schody vedou na ošetřovnu (taky nevejdete,
ale můžete nakouknout skrze okénko ve dveřích). Na dveře vepředu zkuste
použít kartu, ale nepasuje. Projděte zpět kolem dveří svojí kajuty a
doprava. Na sudu si prohlédněte noviny a ze stěny seberte pádlo.
Na protější stěně seberte svítilnu. Vyzkoušejte ostatní
dveře, ale do žádných se nedostanete.
Paluba: Vyjděte po schodech nahoru a oslovte u okna stojícího
pasažéra. Prohlédněte si co potřebujete a nakonec použijte zvoneček na
stole v kukani Recepce. Přijde recepční - pohovořte s ním, pak se
automaticky ocitnete v posteli.
V
noci: Je tma, někdo zaklepe na dveře - automaticky vyjdete ven a ze
zábradlí schodiště seberete bikiny a kus papíru. Poté přejděte doprava
a vstupte do otevřených dveří prádelny. Nikdo zde není - jen syčící
ventil. Vyjděte ven a po schodech jděte na palubu, z recepce seberte marcipánové
kuličky. Přejděte směrem k sobě (dolů) - vidíte loď z
nadhledu. Vydejte se doleva - do osvětlené části lodě, kde na barovém
pultu seberte nádobu na led, z křesla vlevo u zábradlí
seberte vlněnou deku. Pokračujte doleva k bazénu, prohlédněte
si lokaci a naberte do kbelíku vodu z bazénku. Do kbelíku namočte deku a
pak použijte na kbelík pádlo - dostanete mokrý hadr na tyči. Sejděte dolů
do prádelny a hadr na tyči použijte na nádobku s mýdlem na stěně vedle
umývadla. Vyjděte na chodbu a tyčku s hadrem použijte na poklop ve stropu
vedle schodů. Pak se vraťte zpět do své kajuty.
Ze skříně si vezměte kolečkové brusle. Vyjděte z
kajuty a jděte nahoru po schodech. Kolečkovými bruslemi podložte velkou nádobu
napravo (z nějakého důvodu je označena jako UFO) a pak ji posuňte nahoru
nad otvor. Sejděte dolů a svítilnou si posviťte nahoru na poklop. Přejděte
dozadu k prádelně a ze stěny seberte plakát. Přejděte do prádelny a
plakát vložte nad ventil s unikající párou. Vyjděte na chodbu a prostrčte
plakát pod dveřmi ošetřovny. Po rozhovoru s chlapcem se vrátíte ke kajutě
a někdo vás praští dveřmi.
Ráno: V animaci se proberete opět v ošetřovně, poté
si promluvíte s kapitánem a nakonec se ocitáte opět ve své kajutě. Odložte
kolečkové brusle. Seberte z kufru čepici, plášť
a ponožku. Vyjděte na chodbu - k prádelně, tam si
promluvte s pasažérem. Pak vstupte do prádelny a z prádelního koše
seberte utěrku. Vyjděte po schodech na palubu a promluvte s
recepčním. Pak si trošku projděte loď: sejděte po schůdcích dolů a
prohlédněte si okénka do kajut č. 4 a 5. Poté vylezte až nahoru na
velitelský můstek a promluvte si s kapitánem. Pak sejděte dolů k baru,
kde hraje chlapec Oskar stolní tenis. Promluvte si s ním a pak oslovte
barmana. Na pultu si všimněte přístupových karet. Seberte slámky
a CD. Na sloupu si všimněte plakátu. Přejděte vlevo k ženě
s časopisem (paní Jordanová) a promluvte s ní. Pokračujte doleva k bazénku
a oslovte slunícího se pasažéra. Seberete automaticky tubu
ze stolku. Pak se vraťte do části s recepcí - automaticky vás osloví
pasažér v tmavém obleku (do dokumentace přibudou informace - průběžně
je prohlížejte).
Nyní máte přístupné dveře vedle recepce - vstupte. Shlédněte v TV
projev šéfa spolku Puritas Cordis, ze stolu seberte růže,
z dalšího stolu vývrtku. Cestou zpět si u dveří prohlédněte
obrázky na stěně. Vyjděte ven, zpět do recepce a přejděte k barmanovi,
kterého oslovíte. Potom seberte z baru záchranný kruh. V
inventáři jej spojte s růžemi - dostanete stylový věneček. Ze sloupu
seberte plakát. Sejděte dolů do prádelny a do tuby
naberte mýdlo. Na zvonek u dveří použijte vývrtku a do inventáře získáte
zvonek. Vyjděte na chodbu a promluvte s chlápkem - potom v
animaci budete řešit problém v prádelně. Nakonec chlápek zmizí a vy máte
pračku volnou. Vložte do ní ponožky a plášť a spusťte pračku.
Automaticky po chvíli vytáhnete poněkud zabarvené prádlo. Vyjděte nahoru
na můstek a na ventilátor postupně položte ponožky a pak plášť - oboje
se vám tam usuší. Potom jděte k bazénku a dejte chlápkovi tubu.
Až se otočí na břicho, seberte mu ze stolku sluneční brýle.
V inventáři pospojujte papír s věnečkem a šaty s brýlemi (maskovací
oblečení). Přejděte k baru na horní palubě a tímto balíkem
klikněte na Ninu - převlékne se do růžových šatů. Poté oslovte
barmana - nic moc nepořídíte. Jděte tedy znovu za recepčním. Přejděte
k recepci a na hřeb vedle dveří pověste zvonek. Pak na něj cinkněte vývrtkou.
Přijde recepční - promluvte si s ním. Pak mu dejte plakát
(případně CD). Recepční odejde a vy nahlédněte do knihy hostů. Dozvíte
se číslo kajuty Jordanové (2). Přejděte k baru a opět se převlékněte.
Potom oslovte barmana - automaticky získáte kartu ke kajutě 2.
Kajuta 2 - Joradnová: Sejděte dolů - kajuta se nachází
pod schodištěm - použijte kartu 2 a vstupte. Rozhlédněte se tam, na
podlaze seberte časopis a na posteli kabelku.
Potom se automaticky schováte pod postel a vyslechnete hovor. Po animaci vyjděte
ven - na palubu k Jordanové. Promluvte s ní a pak zajděte za barmanem pro
koktejl Bloody Mary. Doneste jej Jordanové - po požití se
složí...
Noc: Přejděte nahoru do restaurace - okýnkem uvidíte
incident, kdy někdo skončí 'přes palubu'. Automaticky proběhne několik
animací...
Ráno: Automaticky se ocitáte na dolní palubě u okénka
kajuty č.5 a pozorujete muže uvnitř. Prohlédněte si ho a pak vystupte po
žebříku nahoru - k recepci, kde si promluvte s pasažérem (fotograf Li).
Poté se zajděte podívat na ošetřovnu za Jordanovou. Po nahlédnutí jděte
nahoru na horní palubu a zaklepejte na kapitána. Oznamte mu stav Jordanové.
Potom jděte znovu za pasažérem Li a promluvte s ním. Po rozhovoru zajděte
vlevo ro restaurace a na prázdný obrázek vedle dveří použijte časopis z
inventáře. Vpravo pod stolem seberte hliníkovou fólii a
promluvte s maníkem v červeném trikotu (Fleming Olsen). Prohlédněte si i
věci na stole za ním. V inventáři spojte marcipánové kuličky
s alobalem a pak ještě použijte alobal na
slámky v inventáři. Vše pak ještě spojte do modelu
Atomia a předejte Olsenovi. Dostanete od něj kouli 27.
Když vyjdete ze dveří restaurace na recepci, oslovte reportéra Li a
promluvte s ním. Následuje několik animací, kde si prohlédnete fotku v
restauraci a muže v kajutě 5.
Nakonec se znovu ocitáte u recepce. Přejděte na přední palubu a
promluvte s klukem, který tluče do bubínků a pak mu dejte kouli s číslem
27. Výměnou dostanete bubínky. Oslovte recepčního
(barmana) a pak seberte na pultu přehrávač MP3 se sluchátky.
Přejděte do recepce a na mikrofon použijte přehrávač MP3. Znovu
promluvte s fotografem Li - nakonec získáte fotografii muže
z kajuty 5, se kterou půjdete nahoru za kapitánem. Následuje série animací
a konec této kapitoly.
Kapitola 2: Džungle v Indonésii
Sam:
Jste zavřeni v bambusové kleci a v inventáři máte signální raketu
a kompas. Promluvte se strážcem. Pak si z koše před sebou
vezměte 3 pomeranče. Nad klecí seberte kus drátu
a bambus. Rozhlédněte se a prozkoumejte vše, co se dá
(viz. mezerník). Tři pomeranče navlečte na drát a pak je ještě spojte s
bambusem a signální raketou (pokud jste už sebrali jiné ovoce, položte je
zpět do košíku). Celý tento vynález použijte na ohniště u strážce.
Max - tábor: Zaregistrujete výbuch rachejtle. Prohlédněte
si okolí a postupně na místě posbírejte věci z batohu
(zelený balón, pivo v plechovce, stanové tyčky, balené ořechy - prohlédněte
v inventáři - získáte fólii), dokumenty
(prohlédněte v inventáři), modrou vlajku, helmu,
tyčky, konvici, květ ibišku,
kus pletiva oplocení, bambusovou tyč, paví
péro, kopnutím do stromu napravo získáte papayu
(pokud ji dáte opičákovi, můžete si vzít další). Do konvice naberte
vodu z potoka, přidejte ibišek a postavte na ohniště. Po chvíli získáte
konvici s červeným barvivem. Plod papayi vložte do konvice
- dostanete červenou papayu, stejně obarvěte i fólii.
Takto obarvenou papayu dejte opičákovi na větvi a pak postupujte za opičákem
vpřed do džungle.
Chrám: Z keříku vedle stromu seberte bílé
bobule. Pak odejděte jedinou možnou cestou před chrám. Vpravo si
všimněte kamenné desky se šesti otvory, více napravo si
pak prohlédněte díru a roj hmyzu. Na levé
straně u cestičky seberte velký červený květ a na opačné
straně seberte pavučinu ze stromu (pokud odejdete a znovu přijdete, pavučina
se obnoví). Prohlédněte si vše, co je k vidění (mezerník). Potom se
dejte cestičkou dolů - zpět do tábora. Jděte vlevo k potoku a na kameny
položte červený květ - automaticky pak seberete žábu. V
inventáři zkombinujte tyčky s kusem pletiva
a výsledný rám hoďte přes potok. Na větev nad potokem použijte vlajku -
po chvilce ulovíte rybu. Přejděte doprava a na zelené
listy položte plechovku od piva. Odejděte z lokace a vraťte se - v
plechovce najdete slimáka.
Vraťte
se ke chrámu a jděte doleva - k Sam a strážci. Použijte na strážce velký
červený květ a pak pomocí stanové tyčky posunete květ ke strážci. Ten
si přesedne na druhou kládu. Seberte zpět červený květ
a vpravo rostlinu Venušinu mucholapku. Přejděte dolů ke
dveřím chrámu, nad pavučinu pověste na strom vlajku a odejděte z lokace.
Když se vrátíte, pavučina se znovu vytvořila a zachytila roj
- seberte ho. Do otvoru vedle kamenné desky vložte ořechový pamlsek (asi
koblihu). Nad deskou s otvory seberte medovou plástev. Poté
do otvorů v kamenné desce vložte jednotlivé předměty podle pořadí
shora - dolů (střídavě vlevo-vpravo). Po vložení poslední věci se otevře
vchod do chrámu.
Pořadí:
- rostlina mucholapka
- roj světlušek
- paví péro
- ryba
- slimák
- plástev medu
Kapitola 3: Nina - Severní oceán - část 2
Jste znovu na lodi poté, co loď byla smetena obrovskou vodní vlnou.
Prohlédněte tělo zachránce pod sloupem. Vlevo na podlaze seberte malou sošku
(bustu). Prohlédněte si obraz vedle skříňky - datum 7.4.75
- je to kód pro otevření číselného zámku. Otevřete spodní šuplík. Přejděte
k páce na sloupu nalevo od protějších dveří a přehoďte ji do polohy
'vzad'. Poté klikněte na průlez nad skříňkou. Nina vyleze nahoru a pokusí
se soškou uvolnit průchod, ale nejde to - sleze zase dolů. Poté znovu
oslovte muže na podlaze a zkuste znovu vylézt nahoru. Dostanete se o palubu
výše - na podlaze seberte kovovou tyčku, nějaké lístky.
Slezte zase dolů a oznamte to svému zachránci. Poté použijte jeden bubínek
na rouru vedle dveří a zatáhněte za páku na levé staně
(vzad). Průlezem sjede dolů řetěz, který omotáte kolem
spadlého nosníku a řetěz zajistěte kovovou tyčkou. Zatáhněte pákou
'vzad' - řetěz se napne a nadzvedne nosník. Vylezte zase nahoru a druhý
bubínek postavte pod tekoucí proud vody u okna. Nyní máte jednu nádobu s
olejem a druhou s vodou. Olejem promažte poklop v
podlaze a pak jej můžete otevřít. Poté oba vyplavete z potopené lodi a
ocitáte se na pobřeží.
Kapitola 4: Nina - Francie - Pobřeží
Seberte ráfek z kola, starý věšák,
ocelové hrábě, posbírejte všechna zavazadla (prohlédněte
si jejich obsah - získáte další předměty), kus čokolády,
seberte malé kamínky u vody, z bedny seberte záchrannou
vestu, po zemi posbírejte kus plechu, harpunu,
autobaterii, skříňku na nářadí a hasičskou
hadici. Skříňku na nářadí otevřete kyselinou z
autobaterie. Člověk se až diví, kam to haraburdí vlastně postava ve hře
dává a kolik toho unese :-)
Na ráfek kola namotejte požární hadici, do tašky vložte kamínky a hoďte
ji na lékárničku. Dostanete lékárničku (prohlédnutím
získáte obvazy) a 2 kbelíky. Obvazy
spojte v inventáři s kbelíkem, vytvoříte jakýsi filtr. Do takto upraveného
kbelíku naberte vodu z moře. Kbelík s vodou spojte se starým věšákem na
kabáty.
Harpunou zamiřte na sloup s transformátorem, Nina si nastřelí 'schody'
k transformátoru a vypne proud. Když sleze dolů, použijte na kabel vedení
dokumenty z inventáře. Znovu vylezte na sloup a pusťte
proud (vznikne malý ohníček). Nina automaticky vyleze nahoru a prud zase
vypne. V inventáři spojte kus plechu s hráběmi
- dostanete provizorní lopatu, na kterou naberte oheň a poté
jej vložte do polozasypaného sudu vpravo a postavte nad něj věšák s kbelíkem.
Vložte čokoládu - až se rozpustí, Nina si ji automaticky vezme. Přejděte
k zachránci (David Korell) a dejte mu nápoj. Následuje hodně dlouhý
dialog a animace.
Pobřeží 2: Pomocí kufříku s nářadím (nebo
kyseliny z baterie) otevřete kufr (vlevo od loďky) - do inventáře vám přibude
fotoaparát a oblečení. Oblečení dejte
Korellovi. Z batohu vepředu získáte mapu. Na motocykl použijte kolo s
namotanou hadicí a pak toto monstrum přitáhněte k loďce a pomocí kufříku
s nářadím opravte motorku. Kbelíkem hrábněte vpravo nahoře pod svahem
na sesutou půdu - získáte vrtuli ventilátoru. Přejděte
k loďce a použijte na ni záchrannou vestu a připevněte k loďce vrtuli.
Poté si přejděte na místo, kde jste v této kapitole začínali - k
transformátoru. Přejděte si více doleva a fotoaparát použijte na směrovou
tabuli (nahoře na břehu). Vraťte se k loďce a oslovte Korella - následuje
šťastný odjezd (odplujete) z této kapitoly...
Kapitola 5: Zpátky v Indonésii
Max:
Jste v ztemnělém chrámu, kromě malého osvětleného místa není vidět
nic. Nasaďte si helmu s lampou. Přejděte si doleva od osvětlené škvíry
- je zde deska s nějakou kresbou. Kousek více vlevo je pak kamenná deska s
osmi symboly, které musíte stisknout v pořadí: 1. tlačítko 5 - Venuše,
2. tlačítko 2 - Juno, 3. tlačítko 7 - Neptun. Poté se odkryjí otvory v
kamenné masce v prostoru se Sam v kleci. Nyní můžete měnit postavy - střídavě
hrát jako Sam nebo Max (přepínáte v liště vpravo dole).
Jako Max: Prostrčte otvorem ve stěně bambusovou tyč
a bílé bobule. Jako Sam: Použijte bambus
na košík s ovocem - získáte malinu. Malinu v inventáři
zkombinujte s bílými bobulemi a naplněnou malinu pak vhoďte zpět do košíku
ke strážci. Pak jej oslovte a chtějte nějaké ovoce (malinu). Jako
Max: Prostrčte do otvoru pro ústa sochy žábu a
do otvorů pro oči vložte luminiscenční trubice. Tím vyděsíte
strážce a zachráníte Sam. Podaří se vám sice uprchnout, ale po výbuchu
bomby nakonec stejně padnete znovu do zajetí.
Kapitola 6: Francie - ruiny v Gatineau
Nina s Korellem přicházejí do polorozbořeného hradu Gatineu. Promluvte
se zeměměřičem a Korellem, v inventáři si prohlédněte nákres. Dejte
se směrem k sobě - prozkoumejte informační tabuli, na zemi seberte papírový
kelímek a kus alobalu. Použijte alobal na
kelímek. V kiosku postupně seberte a snězte (klik na Ninu) 4 cukrátka -
dostanete 4 papírky s přáním. V lokaci si samozřejmě vše
prohlédněte (mezerník). Pokračujte doleva na vrakoviště 'Lazare
Construction'. Ze skříňky u maringotky seberte nůž, laseovou
vodováhu, kabel a plátěný pytlík.
Vedle si pak vezměte ještě zrcadlo. Pomocí nože odloupněte
kus plastu z Lazare Construction a tento díl vložte do
vraku auta vlevo.
Socha: Dejte se směrem dolů - dojdete k soše a po
chvilce za vámi přijde i Korell. Zatímco Korell čistí sochu, prohlédněte
si ji blíže a do levé ruky jí položte laserovou vodováhu. Jděte zpět
doprava na vrakoviště, kam ukazuje laser. Klikněte na ukazatel směru a pak
otočte ukazatelem 3x doleva. Poté se vraťte za Korellem k
soše a sberte si zpátky laserovou vodováhu. Přejděte na vrakoviště a
vodováhu tentokrát umístěte na ukazatel směru. Jděte ve směru laseru a
v kiosku si promluvte s Číňanem (samozřejmě vyčerpejte všechny možnosti
dialogu). Poté jděte doprava a u zeměměřiče seberte pomocí nože značku.
Vraťte se na vrakoviště a vyměňte značku P pro parkování
za tu vaši (Padající kameny). Pak znovu jděte za zeměměřičem, umístěte
vyměněnou značku a upozorněte zeměměřiče na padající kameny. Jenže
nebude chtít auto přeparkovat. Jděte za Číňanem a vyměňte přáníčka
z inventáře za 4 koblihy - které pak vnuťte zeměměřiči.
Poté odstraní svoje parkující auto z vrakoviště.
Zajděte znovu za Číňanem a promluvte s ním. Po rozhovoru odjede se svým
pojízdným kioskem. Bohužel došla baterie v laserové vodováze. Použijte
nůž na tlačítka informační tabule - získáte nové baterie - vložte je
do vodováhy a opět postavte na vrakovišti na ukazatel směru. Přejděte
doprava k háku jeřábu. V inventáři spojte kabel a zrcadlo, výsledek pak
pověste na hák jeřábu. Do plátěného pytlíku naberte hlínu z krtince a
pytlík pověste na zrcadlo. Zrcadlo pak sklopte dolů a na
konec laserového paprsku dejte alobal (změníte tím směr
laseru). Následujte směr laseru. Pod hromadu kamenů dejte kelímek v
alobalu a pak oslovte muže - po chvíli odstraní kameny a odkryje vchod.
Vinný sklep: Zatáhněte za kroužek u vchodu a vstoupíte
do sklepní místnosti, kde na stěně vidíte 3 lesklá kola s číselníky a
velký sud, na jehož vršku jsou písmena, uspořádaná do zvláštního
tvaru. Koly se otáčí pomocí tlačítek ve spodní části. Stiskněte tlačítka
takto: pravé tlačítko 5x, prostřední tlačítko 1x a levé tlačítko 4x.
Uprostřed ve výřezu seberte prsten a odstupte. Přejděte
k panelu na horní straně sudu a do prohlubně na levé straně vložte
prsten. Poté přijde Korell a proběhne rozhovor s ním.
Sud: Po rozhovoru se vraťte k panelu na sudu a prohlédněte
si jej. V inventáři si prohlédněte skicu - automaticky se umístí vedle
panelu. Na panelu musíte postupně stisknout písmena AUSTREBERT.
Postup je následující:
- začněte písmenem A na levé straně a pokračujte
- doleva dolů na U
- doprava na S
- doprava úplně nahoru na T
- doprava dolů na R
- doprava (v rohu) na E
- doleva nahoru na B
- zpět doprava dolů na E
- doleva na R
- úplně nahoru na T
Po správném stisknutí všech písmen (viz. obrázek) se sud otevře a získáte
dopis pro kardinála Bernarda Coubertina. Následuje dlouhý dialog mezi Ninou
a Korellem, následně několik animací a konec této kapitoly.
Kapitola 7: Paříž
Hřbitov: Prohlédněte si oltářní desku a pak
prozkoumejte otvor dole na sloupu. Získáte sice modrou kostku č. 1,
ale pak se propadnete stropem do podzemní místnosti. Pokuste se vylézt
nahoru - objeví se Clochard a pomůže vám spuštěním trámu. Nahoře si s
ním promluvte, rozhlédněte se kolem a z hromady kompostu seberte svíčku
a kolík. Poté jděte doprava na hřbitov a zvolte tuto
cestu: 1670 (doprava), doleva (1 mince), starší muž, znak uprostřed (žena).
Najdete náhrobek se jménem "Michelle de Saint-Maillefert". Všimněte
si tří obrácených písmen (A, R a S). Vraťte se tedy do podzemí a na
kamenné desce vepředu nastavte písmena (kliknutím) takto: A - 2x,
F - 5x, S - 3x (ve všech třech slovech).
Otevře se průchod v levé stěně. Vstupte dovnitř a pod nohama si prohlédněte
mozaiku, ve které je 5 prázdných políček. Do kteréhokoliv
pole vložte modrou kostku. Dále si prohlédněte na zdi vedle dveří mapu.
Vylezte nahoru a promluvte si s Clochardem o mozaice, dostanete od něj mapu
Paříže, pomocí které musíte najít pět modrých kostek (kostku
č.1 - ze hřbitova - už máte).
Most - kostka č.2: Po rozhovoru se automaticky ocitnete
na mostě. Promluvte s metařem a z hromádky listí seberte dudlík
a minci. Dejte se doprava, oslovte muže (Rossi), prohlédněte
si červené auto a pak vstupte do metra. Na konci nástupiště seberte medvídka
a vpravo od kiosku deštník. Nahlédněte ven rozbitým okénkem
(nádražní hodiny) a na ručičku postavte svíčku. Pak odstupte a pohněte
mechanismem hodin. Nalevo pak zatáhněte za páku (ve skříňce) - ale fontánka
nefunguje. Sejděte dolů a oslovte znovu Rossiho - po spuštění autoalarmu
odejde do parku. V parku s ním pak znovu promluvte a seberte noviny
na zemi. Dejte se více doleva, z vody seberte modrý kruh a
u pískoviště tenisák. Promluvte se starým známým na
lavičce (Clochard). Láhev vám nechce dát, dokud mu nedáte nějaké jídlo.
Vraťte se k metru a seberte svíčku, potom jděte na most
(metař je pryč) a vy pomocí deštníku seberte modrou kostku č. 2.
ZOO - kostka č. 3: Pomocí mapy se vydejte do ZOO,
promluvte se zřízencem (dostanete bagetu pokud najdete a přivedete zpět
kachny). U sochy seberte lahvičku s lakem na nehty a u lavičky
vlevo plechovku od piva. Vydejte se uličkou doleva ke kleci
s opicí (prohlédněte si opici) a pak se vraťte ke zřízenci a zeptejte se
ho na opice. Jděte znovu k opici a do levé škvíry v chodníku dejte kruh.
Potom klikněte kolíkem na opici a kolík zastrčte do díry v chodníku
napravo. Nahoru postavte plechovku od piva. Klikněte na kruh (Nina proleze a
opice ji bude napodobovat), pak hoďte míček na plechovku. Opice shodí kelímek
s oříšky, který seberete, stejně jako míček a kolík.
Přejděte na opačnou stranu ZOO - ke krokodýlovi. Do vody hoďte plyšového
medvídka a pak jděte doleva - nastartujte člun. Na cestičce u rozcestí
seberte vábničku. Poté přejděte úplně doprava ke
slonovi a krabičkou s oříšky klikněte na hnízdo na stromě. Slon strom
vyvrátí a vy přejdete po stromu do výběhu s krokodýlem, kde seberete kostku
č. 3. Na zemi u slona seberte ještě krabici. Vraťte
se k metru a červeným lakem na nehty vyspravte červené Ferarri. Jděte to
oznámit Rossimu do parku a pak vhoďte do fontány 5-ti cent. Rossi tam hodí
nakonec také minci - pro tu si pak zajděte a vylovte ji. Přemistěte
se na most, jděte úplně doleva, až uvidíte kachny v řece - použijte na
ně vábničku (přilétnou blíže). Přesuňte se do parku a znovu použijte
vábničku (klikněte vábničkou na Ninu). Poté jděte do ZOO a přivolejte
kachny. Kachny přilétnou a vy jděte za dozorcem - dostanete bagetu,
kterou namočíte v konvi s mlékem. Přejděte do parku za
Clochardem a dejte mu bagetu - dostanete láhev. Nyní jděte
do metra a do automatu na žvýkačky vhoďte minci (10-ti cent).
Vězení - kostka č. 4: Pomocí mapy se přesuňte do vězení
a oslovte dozorkyni. Prohlédněte si dveře obou cel (na tu vlevo pak použijte
žvýkačku). Jděte za policajtkou a znovu ji oslovte. Zvolte jakoukoliv
odpověď. Poté klikněte na Ninu lahví (Nina se napije) a oslovte
policajtku. Ta nakonec odejde do zadní místnosti a vy zůstanete sami. Láhev
použijte na stříkačku na stole. Poté budete odvedeni do cely. U dveří
seberte prasklý míč a lžíci. Lžičku
použijte na modrou kostku na zdi, ale policajtka vás sjede. Klikněte na stěnu
vedle kostky a promluvte si se sousedem ve vedlejší cele. Postupně zadávejte
odpovědi: 5 - 9 - 6. Poté pomocí lžíce získejte kostku
č. 4 a zaklepejte na dveře cely - budete propuštěni.
Metro - kostka č. 5: Přemístěte se do parku a ve fontáně
naberte vodu do prasklého míče. Jděte do metra a vodu s míčem použijte
na malou fontánku, potom jděte stisknout tlačítko ve skříňce vedle
hodin. Na fontánu použijte dudlík a svíčku
a znovu stiskněte tlačítko ovládání fontány. Pak pomocí deštníku
seberte kostku č. 5 (nahoře nad fontánkou).
Nyní
máte všechny kostky a můžete se vrátit na hřbitov, dolů do podzemí k
mozaice. Na stěně vedle vchodu si prohlédněte mapu Francie (pomůcka na řešení
postavení figurek). Do mozaiky nejprve naskládejte všechny kostky - je
jedno v jakém pořadí. Potom figurky uspořádejte (viz. obrázek). Spustí
se most a v animaci se dostanete do knihovny, setkáte se s Korellem... Jenže
nic nejde nikdy hladce, takže po několika dalších animacích skončíte
zavřeni v podzemní cele.
Kapitola 8: Zámek ve Francii
Max se ocitá v cele. Seberte jablko na podlaze a hoďte
je na pohrabáč, který je opřený o kamna. Poté pohrabáč
seberte a otevřete dvířka kamen. Následuje několik animací, v nichž se
v sídle Puritas Cordis znovu setkáváte s Ninou. Poté jako Nina musíte
zvolit ze tří odpovědí: ať zvolíte jakoukoliv, Max je zastřelen... a
Nina znovu ve vězení.
Max: Naštěstí se Maxovi podařilo přežít a dostává
se z vykopaného hrobu. Seberte vázu a rýč.
Jděte průchodem vpravo nahoře, nahlédněte vlevo do okna k Nině (pravé
tlačítko myši). Odstupte od okna. Na past použijte rýč. Získáte kus
sýra, který vložte do vázy. Nyní opět můžete hrát střídavě
jako max nebo Nina. Jako max: Oknem vzadu na levé straně
prolezte do skladiště, z regálu seberte 2 pytle a fotoaparát,
z police vlevo nahoře seberte sprej a prohlédněte si knihy
a časopisy. Ze šicího stroje seberte sešit (Game Girl) a
nad ním vezměte věšák. Věšák použijte na televizor
jako anténu a poté televizor seberte a postavte na místo k
oknu (kudy jste sem vlezli) a zapněte jej.
Prolezte oknem zpět a na dvorku jděte doleva na nádvoří, kde hlídá
jeden strážce. Všimněte si na rohu teploměru a použijte na něj sprej.
Pak se vraťte zpět k oknu Nininy cely a přepněte postavu. Jako
Nina: Klikněte na dveře vpravo a když přijde mnich, klikněte na vločku.
Potom hovor ukončete. Přepněte na Maxe. Jako Max: Pomocí
pohrabáče získáte od Niny mnišské šaty. Odstupte od
okna a převlečte se za mnicha. Jděte na nádvoří, kde nalevo seberte divoký
česnek (přidejte jej do vázy) a pak promluvte se strážcem (připomeňte
mu obhlídku). Až odejde, pomocí fotoaparátu vyfoťte lavičku vedle dveří.
Pak jděte dál červenými dveřmi k Nině. V inventáři spojte sešit (Game
Girl) s fotografií a výsledek dejte Nině. Poté si všimněte u dveří
vpravo číselníku a zadejte postupně čísla 7 - 11 - 666
(tzn. 7-1-1-6-6-6). Otevřete tím dveře cely.
Ninu ukryjete ve skladišti a dveřmi napravo vyjděte na nádvoří. Nyní
jsou zde u dveří dva mniši. Promluvte nejdříve s tím sedícím, pak si
prohlédněte otvor na skládání uhlí (kam vedou stopy) a poté oslovte
stojícího strážce. Odejděte na dvorek s hrobem a vedle podložky použijte
rýč na zeď s psím vínem (naberte pak do jednoho pytle). Potom se vraťte
k Nině a klikněte na ni prázdným pytlem (schová se v něm) a nakonec na
ni použijte i druhý pytel. Nyní vyjděte pravými dveřmi ze skladu a
pytlem s Ninou klikněte na strážce vepředu.
Nina: Nina nakonec skončí ve sklepě s uhlím. Seberte z
police láhev, ručníky, helmu
a z hromádky uhlí. Pokud se přiblížíte k papouškovi,
vyvolá poplach (ale to nevadí). Předejte Maxovi ručníky a láhev a přepněte
se na Maxe.
Max: Přejděte zadním průchodem do skladiště a na šicím
stroji sešijte ručníky. Pak se vraťte k okénku a prostrčte sešité ručníky
Nině. Pak jí postupně nastrkejte všechno, co máte v inventáři (láhev,
vázu s ingrediencemi, rýč, pohrabáč). Přepněte se na Ninu.
Nina: Pohrabáč spojte se sešitými hadry a zakryjte
klec s papouškem. Nyní můžete sebrat medaile na stěně.
V helmě smíchejte obsah láhve a obsah vázy. Do kamen přihoďte uhlí a
helmu postavte na plotnu. Seberte helmu, přelijte polévku z helmy do vázy a
vázu podejte Maxovi, pak mu dejte i medaile. Přepněte na Maxe.
Max: Přejděte do průchodu k oknu do cely a položte
medaile na slámu na podlaze. Pak přejděte na nádvoří a předejte vázu s
polévkou sedícímu hlídači. Přesunete se dovnitř. Zatímco hlídač pojídá
polévku, promluvte s ním a upozorněte jej na medaile. Hlídač vejde do
cely a vy stiskněte tlačítko alarmu.
Nina:
Ocitáte se v řídícím centru ve věži, u ovládacího pultu je šéf
spolku Puritas Cordis - Pat Shelton. Pokud na něj kliknete, uvidíte
"Game Over". Ale to nevadí - máte další pokus. Použijte na
Sheltona helmu se 'superpolévkou' a pak jděte k ovládacímu pultu. Prohlédněte
si knihu. Stiskněte dole červené tlačítko Autodestrukce.
Je zde 7 tlačítek - zadejte kombinaci (ZANDONA) - postupně navolte čísla 9-1-5-2-5-5-1
a pak stiskněte Enter. Přijde Shelton, ale Nina skočí postupně o 2 patra
níže. Shelton ji neustále pronásleduje, takže v jednotlivých lokacích
nemáte moc času. Dole seberte plechovku od oleje a utečte výtahovou šachtou
doprava a pak se opět vraťte do výtahové šachty. Musíte se dostat až
nahoru do řídícího centra a z otevřeného okna vystrčit plechovku. Strážce
zvenčí ji proděraví několika výstřely. Opět vás prožene Shelton, takže
se šachticí vraťte nahoru. Potom plechovku použijte na schody a klikněte
na sochu Svobody vedle schodů. Blíží se konec... ale Max přece nenechá
Ninu na holičkách. Následuje závěrečná animace a epilog (asi na Bahamách).
Konec.
|