Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Age of Pirates
Hlavní příběh
Začínáte coby kapitán vystupující na molo v přístavním
městečku a hned se k vám ene osoba, je Vám bez bliího vysvětlení vrazí do
ruky polovinu mapy. Po předání zdrhá pryč jako by to byla časovaná puma a tak se
víc do startu nedozvíte. Pro začátek je vhodné oběhnout vechny človíčky
bloumající po přístavu s i nad hlavou. Kadý z nich Vám sdělí nějakou
informaci ke hře jak provádět transporty osob, obchodování, doprovody lodí aj.
Jedná se tak o jakýsi malý tutoriál do hry. Kadá z těchto informací se zapisuje
do lodního deníku, kde je k dispozici i k pozdějímu nahlédnutí.
Veobecně ke hře:
Plněním jednotlivých úkolů člověk získává potřebné
zkuenosti a hotovost. Hned od začátku je dána hráči prakticky neomezená volnost
a vstup do hlavního příběhu se otevírá a po nabírání několika úrovní
zkueností. Body získávané po zvednutí úrovně je moné investovat do
jednotlivých charakteristik (F2 menu postavy), z nich má největí význam má
taktika (čím více bodů, tím více lodí pod Vaím velením max 10 bodů a 5 lodí)
a souboj (souboje s posádkami dobývaných lodí a jejich kapitány Vás nemine).
Ostatní charakteristiky lze svěřit svým důstojníkům a vhodným skládáním týmu lze
dosáhnout maximální efektivity do celkových schopností posádky lodi se berou
vdy nejvyí hodnoty jednotlivců obsazených do důstojnických pozic. Důstojníky
lze najímat v krčmách v jednotlivých přístavech u hostinského stejně jako
posádku lodi.
Důstojníky je třeba schraňovat ji od začátku, nebo
obsazení dobyté lodi nebo přístavu (o hodně, hodně později) není bez volného
důstojníka moné. Vekeré úsilí o dobytí lodi pak můe skončit jejím potupným
potopení, ze kterého kromě zkueností neplyne ádný zisk.
Monost zajmout nepřátelskou loď je z počátku hry poměrně
těké. Vae loď je sice rychlá a obratná, ale děl je málo, dělostřelci střílejí
snad poprvé v ivotě (salva a přesnost je neznámý pojem), a monost zahákovat
protivníka je podobná snaze trefit plivancem letící mouchu. Po úspěném
zahákování je proveden výsadek na palubu nepřítele a vae banda s Vámi v zádech
(posádka je holt rychlejí) musíte vyčistit palubu. Po palubě následuje kajuta
kapitána, kde je to u jen na Vás a vaich schopnostech. Porákou kapitána
získáváte moc nad nepřátelskou lodí a můete z ní překládat náklad a přiřadit ji
ke své flotile (pokud máte volného důstojníka a dostatek bodů v taktice).
V případě útoku silnějí lodí s větí
posádkou na mení se občas kapitán nepřátelské lodě sám vzdá a je pak moné
ztráty na posádce doplnit s řad zajatých nepřátel.
Z počátku silně nedoporučuji udrování flotily zabrané
lodě je nejlepí v nejbliím přístavu prodat (sluný výdělek) a nesnait si je
udret. Důvodů je hned několik:
- Musíte ivit posádku (udrovat na palubě dostatek
jídla a platit old).
- Nedokáete je ubránit v boji se silnějím
protivníkem (na začátku hry).
- Zabírají místo ve flotile s omezeným počtem a tak
není moné zajímat dalí lodě a prodávat je.
- Na vybudování flotily je dost času do doby ne se
pokusíte o dobytí prvního přístavu, k čemu budete potřebovat lodě 1 třídy (50
100 děl na palubě).
Je zkrátka jednoduí starat se jen sám o sebe a hromadit
penízky. Lodě lze po bojích opravovat a vylepovat v loděnicích. Jako jedno
z prvních vylepení doporučuji výměnu měděných kanonů za bronzové nebo elezné
nebudou tak často pukat a máte tak větí anci na přeití. U malé lodi jsou
vhodnějí culveriny meních ráí, umoňujících rychlejí nabíjení a delí
dostřel. U větích lodí s mnostvím děl na bocích u je moné nasazení větích
kalibrů a canonnů s delí dobou nabíjení. Devastující účinek boční palby je pak
naprosto dostačující k vyčitění paluby a provedení výsadku u po první salvě.
Age of Pirates je hlavně o námořních bitvách, take se
vyplatí hledat po krčmách důstojníky na pozice Loďmistra
a Dělostřelce. A jim věnovat vekerou péči při levelování postav. U
Loďmistra je více ne vhodné co nejdříve vyučit v hákování (umoní zahákování
lodí při vyích rychlostech a nepříznivých úhlech nájezdu) a Dělostřelce
logicky v dělech a přesnosti.
Hra nemá v mnoha ohledech zcela intuitivní ovládání, ale
kdo hledá najde. Je třeba neustále prozkoumávat vechna menu, kterými hra
disponuje a zkouet co která věc dělá. Zřejmě nejpouívanějími tlačítky budou
Enter (rychlé menu), mezerník (střelba z kanonů a potvrzování voleb v
rozhovorech), F1 (hlavní menu), F2 (menu postavy) a F3 (zakotvení,
zahákování,
).
Zpátky k hlavnímu
příběhu
Po dosaení určité úrovně (tuím 8. úroveň) Vás některý
z hostinských osloví s nabídkou na prodej druhé poloviny mapy. Po jejím
zakoupení máte v inventáři mapu, kterou ale nelze prohlédnout jen přečíst nic
neříkající nápovědu Pohleď dolů ze severní rozsedliny a nahoře je nádherný
jmenovec.
Vsuvka já měl postavu u na 19 úrovni, eskadru lodí a na
kontě více ne 2 miliony a nemohl přijít na to jak pokračovat s mapou. Severní
rozsedlinu jsem projezdil kříem kráem, ani bych něco objevil.
Vtip je ve patném překladu. Originální text zní Look down
from the northern saint and one up from it's beautiful namesake". Volně
přeloeno jdi na jih od severního svatého (ostrov St. Martin) a vra se o
jeden zpět zpátky od jmenovkyně (od ostrova Martinique).
Dominica
Ve skutečnosti se tedy mapka odkazuje na malý neobydlený
ostrov v JV části mapy. Po přiblíení k zátoce ostrova Dominica se v rychlém
menu objeví monost plout ke sluji a zakotvít. Objevíte se na plái se vstupem
do jeskyně, kde u z dálky vidíte blýskající se poklad. Přiblíením se k němu
vyprovokujete postavu, která vás doběhne, obviní z krádee mapy a zaútočí na
Vás. Vítězstvím v souboji získáváte oddychový čas na rozhovor. V něm zjistíte,
e jste právě nalezli svého sourozence (bratra nebo sestru, podle toho za koho
hrajete).
Dozvídáte se o snaze otce na vytvoření svobodného
Karibského národa s názvem Libretánie. Ten má být nezávislý na starém kontinentu
a poklad má slouit k jeho financování. Dalí informace se dozvíte na pirátském
ostrově.
Isla Mona
V taverně přístavu vás postava jménem Robert Staffordshire
poznává coby potomka slavného piráta Nicolase Sharka a slíbí pomoc
s podmínkou, e pomůete jemu. Cílem se stává kapitán lodi Bloody Michelle
Marcus Le Sanguinare, brázdící vody Isla Mona. Vydáte se tedy na palubu lodi,
v rychlém menu zadáte plout k a piráta zlikvidujete.
Po návratu Vám Robert sdělí, e pro vytvoření Libretánie je
potřeba vybudování flotily korzárů, kteří budou blokovat konvoje koloniálních
mocností. A zároveň je potřeba osvobodit vechny přístavy v Karibiku. Coby
neznámý kapitán ale nemáte dostatečný respekt a tak je dalím krokem vyzvat na
souboj vůdce pirátů Kurta Kriegera. Souboj je obtínějí a je potřeba zapojit
i nějaké úskoky, nebo Kurt je zručný ermíř. Jeho přemoením se stáváte vůdcem
pirátů a získáváte potřebný respekt. Svoláváte svobodné kapitány na schůzku v Isla
Mona za 2 týdny.
Stávající vazby jsou zpřetrhány a mimo pirátů, paeráků a
obchodníků Vás najednou nemá nikdo rád. Take 14 dnů čekání lze zpříjemnit
přepadáváním vech lodí v dohledu. Po uplynutí 14 dní se opět sejdete v sídle
guvernéra na Isla Mona. Vae postava pronese motivační projev a vichni
přítomní se k Vám nadeně přidávají.
Je potřeba obsadit vechny přístavy, které v karibiku
existují. K obsazení přístavu je třeba nejprve zaútočit na pobření pevnost a
systematicky likvidovat jednotlivé baterie. Po zničení dostatečné části pevnosti
se objeví monost provedení výsadku. Proběhne obdobná situace jako při
obsazování lodi a po likvidaci posledního obránce máte monost kolonii obsadit.
Po obsazení první kolonie se v menu postavy (F2) aktivuje menu kolonií, kde lze
provádět správu a výstavbu nových budov v kolonii.
Po obsazení poslední kolonie na Vás vyskočí závěrečné
video, kde jste jmenováni vicekrálem a tím jste ukončili hlavní příběhovou
linii.
|