Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Star Wars: Force Commander - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Star Wars: Force Commander
IMPÉRIUM
STORMTROOPER
Špatný velitel podceňuje roli
útočných vojáků Impéria - mnohdy k vlastní škodě. Žádný útok na nepřátelské
pozice nemá naději bez podpory pěchoty. Stormtroopeři jsou nejsilnějším
druhem pěchoty, převyšujícím v boji pěchotu Aliance. Kromě podpory těžké
techniky při útocích jsou ideální silou pro dobývání nepřátelských
opevnění a jejich držení - při útocích stejnou silou na stejně zkušené
nepřátelé Stormtroopeři vždy vítězí, pokud jsou navíc dostatečně zkušení,
nemají konkurenci. Zkušené Stormtroopery stahujte z předních linií, a až
bude dostupná polní nemocnice, doplňte jejich zdraví. Plný stav
Stormtrooperů v nitru AT-AT vám pomůže dobýt prakticky každé nepřátelské
opevnění.
DEWBACK TROOPER
Snad jedinou výhodou
Stormtrooperů usazených v sedle těchto archaických bestií je skutečnost,
že při boji získávají zkušenost právě vojáci. Malá rychlost brání
efektivnímu nasazení v útočných formacích, ale pro operace v malém
rozsahu a obranu základny jsou zpočátku tyto jednotky celkem užitečné.
SPEEDER
Jedinou výhodou rychlých vznášedel
pro jednu osobu je jejich rychlost a agilita - bez vlastních zbraní speederu
se voják v jeho sedle může spoléhat jen na vlastní zbraně, a to až po
sesednutí. Přesto má tohle vozidlo dobré využití - ve skupině tak čtyřech
či šesti můžete rychle přesouvat Stormtroopery na vzdálené lokace, které
můžete obsazovat. Pro "hit and run" taktiku je to ideální prostředek,
zvlášť s přihlédnutím k multiplayeru, kde jsou na začátku CP vzácné a
kdy je každý obsazený bunkr dobrý.
AT-PT
Mějte na paměti, že ne každý
obrněný kolos Impéria je nepřemožitelný a vhodný proti všem jednotkám.
AT-PT je nejlehčí z kráčejících jednotek a také nejslabší - její síla
spočívá v rychlosti a schopnosti vypořádat se velmi rychle s nepřátelskou
pěchotou. Proti těžkým jednotkám protivníka ale nemá šanci a upřímně
řečeno - pro nasazení proti pěchotě se lépe hodí spíše levnější
Stormtroopeři.
AT-ST
Než vám Impérium uvolní
AT-AT, budou dvounozí kráčející AT-ST páteří vašich obrněných sil.
Relativně rychlí, silné opancéřovaní a hlavně s ničivou palebnou silou
proti nepřátelským těžkým jednotkám. Při nasazení těchto jednotek je třeba
jim poskytnout dostatečnou podporu pěchoty nebo obecněji protipěchotních
jednotek, protože třeba tým těžkých vojáků Aliance může velmi snadno
zničit i několik AT-ST. Zaměřování pěchoty totiž nepatří mezi největší
přednosti AT-ST, ve skutečnosti je to proti pěchotě ta nejnevhodnější
zbraň. Protože AT-ST unese na palubě pouze dvě jednotky pěchoty, není příliš
užitečné tyto jednotky plnit posádkou - neplánujete-li nasazení většího
počtu osazených AT-ST pro zaujímání nepřátelských pozic.
AT-AT
Zcela bezpečné nejsilnější
bitevní jednotka v celém známém vesmíru je tenhle čtyřnohý mazlíček.
Nejenom že se tyčí vysoko nad všemi ostatními jednotkami a svými palubními
zbraněmi zničí jakéhokoli nepřátelského obrněnce či pozemní instalaci,
ale zejména mocný Chin Gun, což je speciální vlastnost AT-AT, která zničí
jediným paprskem energie takřka cokoli na bitevním poli - i při útocích na
mocně opancéřované dělové věže stačí jediný výstřel speciální
zbrani a pak už jen jedna další rána. Relativně dlouhá doba dobíjení ale
varuje před neuváženým plýtváním této speciální ability. Walker je
skutečný žrout CPS, a tak úplně postačí, když budete mít ve své výzbroji
dva tyto stroje, které se budou vzájemně doplňovat. Špatným nápadem
rozhodně není umístit na palubu plný počet Stormtrooperů - pokud nemůžete
nějakou nepřátelskou budovu zničit, můžete ji obsadit a šest Stormtrooperů
si hravě poradí s každou dělovou věží.
AT-AA
Kromě pěchoty jsou všechny
pozemní jednotky Impéria bezbranné proti útokům ze vzduchu. I ten nejsilnější
Wolker může být rychle zlikvidován koncentrovaným útokem patetických
speederů Aliance, o těžkých bombardovacích Y-Wing strojích ani nemluvě.
Není divu, že Impérium musí přijít s jednotkou, která dokáže útokům
ze vzduchu čelit. Je jí právě protivzdušná obrana - tyhle jednotky
kombinované tak po dvou nebo třech strojích mohou snadno a rychle rozprášit
jakýkoli letecký úder. V případě, že se nestanou cílem právě tohoto úderu
(pro tyto situace je lépe mít AT-AA vždy seskupené ve větším množství
pohromadě) anebo že si je nevybere za cíl nějaká jednotka pozemní, proti
které jsou AA jednotky bezbranné. To, že musíte protivzdušné síly chránit
za každou cenu je samozřejmostí - jen šílenec by z nich udělal údernou sílu
v čele útoku. Pokud budou ale ve středu vaší formace tvořené těžkými
jednotkami a pěchotou, nemusíte si dělat velké starosti.
TROOP CARRIER
Jediným posláním těžce obrněného
transportéru je přepravování pěchoty na velké vzdálenosti a ještě lépe
- přepravování pěchoty do srdce nepřátelských základen. Často je mnohem
snazší nepřátelské opevněné pozice a dělové věže dobýt než zničit
- proto se ale musíte naučit transportéry dobře využívat. Přijet s
vozidlem až těsně k nepřátelské věži, vysadit všechny vojáky najednou
a rychle zaútočit. Musíte počítat se ztrátami (zvlášť při útocích na
protipěchotní věže), a tak na jednu věž vždy nasazujte celou osádku
transportéru.
MOBILE ARTILLERY
Dokážete-li mobilní dělostřelectvo
uchránit před útoky nepřátelských jednotek, máte ideální zbraň pro ničení
nepřátelských cílů z bezpečné vzdálenosti. Lehké dělostřelectvo je
pohyblivější a levnější než těžké, a můžete je proto lépe přesouvat
a využívat. Takřka dokonalé je spojení rozloženého dělostřelectva s průzkumnými
droidy anebo letectvem.
HEAVY ARTILLERY
Gigantický kolos dokáže po
rozložení doručit v krátkém čase obrovské množství zkázy na velikou
vzdálenost. Tahle jednotka by měla zůstat hluboko v týlu, aby byla uchráněna
před nepřátelskými zbraněmi. Díky jejímu dostřelu není ani nutné, aby
se vystavovala jinému nebezpečí než od případných vzdušných jednotek.
Ideální třeba pro podporu útoku na nepřátelské základny.
TRACKED SHIELD DISABLER
Nejbizarnější jednotka ve výzbroji
Impéria je mobilní zařízení na krátkodobé vyřazování nepřátelských
štítů. Protože takřka všechny jednotky Aliance spoléhají na dobíjející
se štíty, může se tahle jednotka hodit, ale věřte - hodí se opravdu jen málokdy.
PROBE DROID
Nenápadný průzkumný droid je
jednou z nejužitečnějších jednotek. Nejenom že přináší levný způsob,
jak prozkoumat nepřátelské pozice, ale ve spojení s dělostřelectvem je to
ničivá kombinace. Zejména díky speciální abilitě umožňující krátkodobě
aktivovat zvětšený dosah radaru, a tím z relativního bezpečí podávat přesný
obraz bojiště. Naučte se tuhle jednotku využívat a bohaté se vám odmění.
TIE FIGHTER
Křehké a lehce vyzbrojené stíhačky
Impéria se hodí jednak pro dráždění nepřítele, pro útoky na jednotky,
které nemohou opětovat palbu, pro příležitostné eskortování Tie Bomberů
a pro navádění střelby pro artilerii. Na vzdušné síly se ale nevyplatí
moc spoléhat, pozemní jednotky obstarají většinu práce a stíhačky a
bombardéry slouží jen k podpoře. Důležitá rada, na kterou byste ale taky
přišli sami - skupiny vzdušných jednotek si vytvořte už na letišti a přiřaďte
jim některou klávesu. Představa, že byste nějakou vzdušnou jednotku
"chytili" myší za letu, je dost přitažená za vlasy.
TIE BOMBER
Pomalé, křehké, ničivé.
Takové jsou bombardéry Impéria. Efektivně je ale můžete nasadit až ve chvíli,
kdy není poblíž žádná protivzdušná obrana, což je často velmi
problematické vzhledem k tomu, že základní tanky Aliance disponují
protivzdušnými zbraněmi. Chirurgické útoky na vzdálené výspy, u kterých
tolik nezáleží na ztrátách ve vlastních řadách, jsou dalším možným
posláním bombardérů.
LAMBDA SHUTTLE
Podobně jako Troop Carries může
i lehký raketoplán přepravovat vojáky na velkou vzdálenost, navíc velmi
rychle. Podmínkou je ovšem bezpečný průlet nad územím bez protivzdušné
obrany. S ohledem na exkluzivitu transportu se hodí spíše pro prominentní
zajatce a důstojníky anebo v konečných fázích bitvy pro obsazování důležitých
budov daleko od domovské základny.
ALIANCE
REBEL TROOPER
V porovnání se Stormtroopery
Impéria není základní pěchota Aliance ničím výjimečným. Pro její
nasazení platí totéž co pro vojáky Impéria s tím, že je potřeba obvykle
nasadit větší počet anebo zkušenější vojáky, zejména pro dobývání
nepřátelských instalací.
REBEL HEAVY TROOPER
Tahle jednotka je bezesporu
nejsilnější řadovou pěchotní jednotkou. I když její základní zbraň
není nic moc, granáty dokážou být ve velkém počtu smrtící pro každou těžkou
jednotku protivníka, v případě útoku na pěchotu dokonce většímu počtu
vojáků.. Pro nejefektivnější nasazení těžké pěchoty se naučte využívat
kombinace kláves F-T (F pro volbu velitele a T pro použití speciální zbraně).
REBEL INFILTRATOR
Ani ten nejsilnější Imperiální
AT-AT anebo AT-ST neodolá útoku jednotky infiltrátorů - právě tyhle
jednotky můžete využívat k zajímání těžkých Walkerů Impéria, a rozšiřovat
tak svoje řady o jednotky, které byste jinak nemohli získat. Pro obsazování
AT-AT se hodí taktika odlákání pozornosti a následné vypuštění infiltrátorů,
případné disablování stroje prostřednictvím Ionového kanónu Y-Wingů.
Než infiltrátory vypustíte (nejlépe z transportéru, kterým dojedete až k
vybranému stroji), ujistěte se o tom, že v blízkostí není žádná pěchota
anebo protipěchotní věž.
MEDICAL DROID
Chodící nemocnice v podobě léčebného
droida se vyplatí v situacích, kdy jsou zdroje vzácné a kdy musíte hledět
na každého vojáka. Velkého nasazení se ale tahle podpůrná jednotka asi
nedočká, protože pěchota není zase až tak ceněná.
REPAIR DROID
Zatímco se jednotky Impéria
musí pro opravy vracet k nejbližší opravárenské stanici, Aliance disponuje
opravárenským droidem, který provádí opravy na místě. Hodí se nejen k
opravám strojů, které díky tomu snáze získávají zkušenosti, ale i k
opravám obranných dělových věží při bránění základen. Snažte se
tyto droidy neztratit, jsou celkem užiteční.
SWOOP BIKE
Lehká a neozbrojená vznášedla
pro jednu osobu plní stejnou roli jako Speedery Impéria - pro překvapivé útoky
v týlu nepřítele a pro obsazování vzdálených bunkrů a dělových věží.
Jinak na ně můžete zapomenout.
HOVER TANK
Největší výhodou základního
tanku Aliance je vedle možnosti překonávat vodní (a lávové) plochy především
jeho protivzdušná obrana, kterou může poskytovat podporu ostatním jednotkám,
které nejsou proti nepřátelským vzdušným jednotkám nijak chráněny. V
boji s obrněnci Impéria, jakými jsou AT-ST a AT-AT, nemá ale tenhle tank pražádnou
šanci.
ATTACK TANK
Pásový kolos Aliance má
nejenom velmi silnou základní zbraň, se kterou si poradí s nejednou těžkou
nepřátelskou jednotkou, ale zejména jeho dalekonosné rakety mohou snadno a
rychle zlikvidovat i dobře chráněné nepřátelské jednotky - zvlášť
nacvičíte-li si taktiku kombinace kláves F a T , která je užitečná i pro
těžkou pěchotu.
PROTON TORPEDO LAUNCHER
Protonová torpéda jsou ničivou
zbraní jak proti pěchotě, tak proti těžkým jednotkám. Velký dostřel a
ničivá síla na straně jedné, velmi křehká konstrukce a slabé štíty na
straně druhé. To jsou faktory, které je třeba brát v úvahu při nasazení
těchto pokročilých jednotek.
HOVER TRANSPORTER
Transportér pěchoty na
vzduchovém polštáři plní stejnou roli jako Troop Carrier Impéria, ovšem s
tím rozdílem, že se pohybuje snáze přes terénní překážky.
SCANNER JAMMER
Nejlepší vlastností této
jednotky není její schopnost skrýt okolní jednotky před zraky nepřátelských
radarů, ale schopnost ukázat na jakoukoli lokaci na mapě a tím posloužit třeba
k navádění dělostřelecké palby z Attack tanků. Speciální vlastnost se
ale dobíjí velmi dlouho, a tak ji používejte jen ve chvílích, kdy jste připraveni
zasadit smrtelný úder dělostřeleckou palbou. Scanner Jammer je také úžasně
křehká a zranitelná jednotka - neuděláte chybu, když ji necháte v dobře
opevněné základně po celou dobu hry.
AIR SPEEDER
Agilita, rychlost a vlečné
lano proti AT-AT. Možná zajímavé vlastnosti, ale věřte, že je lepší nepřátelský
AT-AT infiltrovat a pak zničit než se jej snažit zachytit vlečným lanem.
Y-WING
Pro těžké bombardéry Aliance
platí do písmene totéž, co pro Tie Bombery Impéria. Nic víc, nic míň.
|