Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Presumed Guilty - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Presumed Guilty
Ve skvělé adventuře Presumed
Guilty si hned na začátku hry můžete vybrat, s kým budete hrát - zda s
hrdinou prvního dílu či s jeho trýznitelkou Ysannou Andropath. Řešení se
pro oba podstatně liší, a proto napíši návody dva. V první části popíši
řešení pro Jacka T. Ladda a v části druhé pak příběh pro Ysanne. Takže
jedem:
Haló, jste připraveni vzít si
pod kontrolu nevyzpytatelného Jacka T. Ladda? Jakmile s ním spustíte hru, je
v průšvihu – sedí v maličké base na palubě kosmické lodi Relentless,
která ho odváží do jisté záhuby galaktických byrokratických mlýnů. Třikrát
vypněte a zapněte světlo v cele maličkým tlačítkem vpravo od dveří. Pak
zavolejte projíždějícího servisního robota, ať světlo opraví. Za chvíli
jste na svobodě připraveni působit Yvonně problémy. Ze země seberte maličkou
konzumační tyčinku (FOOD PELLET) a příkazem USE ji sežvýkejte do kuličky.
Ze stěny sundejte trychtýř (FUNNEL) a dolními dveřmi projděte k reaktoru.
Seberte hasičský přístroj (FIRE EXTINGUISHER) a použijte ho na termostatický
štít generátoru. Řekněte o svém bídném činu robotovi, který půjde
zavolat Yssanu. Projděte horními dveřmi a směrem doleva projděte chodbou na
můstek. Seberte plyšovou hračku (CUDDLY TOY) a ze slotu vlevo vytáhněte
magnetickou kartu (PASS CARD). Vraťte se k reaktoru a vytáhněte z maličkého
panelu, který Yssana otevřela pohon lodi (HYPERDRIVE). Jděte do místnosti s
přetlakovou komorou (Airlock). Tuto komoru pomocí magnetické karty otevřete
a vyhoďte pohon ven do vesmíru. Na skříňce vlevo visí ramínko (COATHANGER),
které budete potřebovat. Než opustíte loď, vezměte si ještě prázdnou
plynovou bombu (GAS CANISTER) z otvoru vedle reaktoru. Loď opusťte nouzovým výtahem,
který se nachází na zemi uprostřed místnosti s Airlockem. Na ledové planetě
máte za úkol naplnit bombu palivem Tyranium, Ze země zvedněte pohozený
kanistr (FUEL CAN), díru v něm ucpěte sežvýkanou potravinovou kuličkou a
nasaďte na něj trychtýř. Kanistr ležel pod sněžným pluhem, jehož malý
pultík musíte otevřít, abyste si dopomohli ke šroubováku (SCREWDRIVER). Veďte
Jacka doprava do budovy a ze stěny seberte kus gumové trubky (AIR TUBING). Vraťte
se ke sněžnému pluhu a tuto trubku zaveďte do jeho palivové nádrže skrz
maličký otvor Fuel Pipe.
Trubkou načerpejte palivo do
kanistru s trychtýřem. Budovou teď projděte do pokoje s probořeným
stropem. Odšroubujte kryt rakety, příkazem USE deaktivujte její explozivní
mechanismus a vytáhněte z ní nálož (WARHEAD). Než odejdete, popadněte ze
zdi vpravo od dveří téměř neviditelný klíček (KEY).
Výtahem sjeďte o patro níž.
V místnosti vpravo zasuňte nálož do suti a použitím ji odpalte. Teď můžete
projít dále doprava k těžebnímu stroji. Do jeho nádrže nalijte palivo z
kanistru a zasunutím klíčku do zapalování stroj nastartujte. Naplňte
plynovou bombu kýženým palivem tak, že ji zasunete do výklenku Gas Outlet.
Vraťte se na loď a vraťte bombu na místo vedle reaktoru. Promluvte s Yssanou
o vašem hrdinném úspěchu. Dozvíte se o invazi vetřelců a odletíte na
bitevní planetu.
Opusťte loď. Až vojáci ukončí
svůj monolog, bude vaším úkolem získat zpátky navigační gyroskop, bez
kterého loď nemůže letět. Na zemi pod schůdky leží francouzský klíč (SPANNER),
bude se hodit. Jděte doprava, hoďte slovo s kolonelem a utrhněte lano z latríny
(GUYROPE). Zpátky u lodi vytvořte z ramínka drát, se kterým odemknete skútr.
Skútrem doleťte do vedlejší místnosti. Francouzským klíčem povolte mříž,
přivažte k ní lano, pak ho použitím připoutejte ke skútru. Nastartováním
skútru dojde k předpokládané demoliční akci. Vlezte do budovy a vezměte
gyroskop (GYROSCOPE). Od budovy teď pokračujte doprava a naskočte na tank. Za
jízdy vystřelte z děla použitím Control Boxu v levé horní části tanku.
Až bude po „jízdě„ jděte doprava a použijte směrovací zařízení
Beacon. Zpátky na lodi vložte gyroskop do navigační části reaktoru a povězte
to Ysanne. Poletíte na další planetu. Na můstku si promluvte s palubním počítačem.
řeknete-li mu, že Yssane je v nebezpečí, odblokuje východ. Vyjděte z lodi
na zábavní planetu. Promluvte si s mužem a těsně za ním vyjděte z místnosti,
jinak vás androidka nepustí. Pokračujte rovně do kasina a promluvte si s
croupierem v červené košili. Následuje prohra a odsouzení ke kárné práci
v kuchyni. Pokecejte s kuchařem. Seberte kuchařskou čepici ze stolu a použijte
malý džbánek, velký džbánek a koření (SMALL JUG, LARGE JUG, SPICES). Získáte
tak jídlo (FOOD SAMPLE), dejte jej ochutnat kuchařovi, aby vás pustil na
svobodu. Po hlavním schodišti vystupte až do horních dveří. Recepční řekněte,
že vás chce vidět její boss, a projděte dveřmi do kanceláře šéfa.
Promluvte s ním. Až přijde Ruthie, promluvte na ni a jděte si s ní pokecat
do vedlejší místnosti. Poproste ji, aby vám pomohla přemluvit šéfa, aby vám
vrátil prohranou kosmickou loď. Znovu řekněte recepční, že vás boss chce
vidět a vejděte do jeho kanceláře. Tentokrát vám šéf velkoryse dovolí
pokusit se vyhrát loď zpátky. Jděte do kasina a promluvte si s croupierem v
červené košili. Mužovi vlevo od něj vytáhněte z kapsy, která se hlásí
jako Pocket, pět žetonů (CREDIT CHIPS). Dejte je croupierovi a snažte se
vyhrávat (po každé výhře uložte pozici), až budete mít 40 nebo víc žetonů,
doneste je šéfovi (nezapomeňte požádat jeho recepční o povolení k
vstupu). Dostanete zpátky svou loď. Jděte na palubu a promluvte si s Yssane.
Na planetě džunglí opusťte loď, promluvte si s vedoucím kolonistů a s vojákem
Narmem. Jděte doleva až k jeskyni. Vytáhněte z Narmových bot ponožky (NARMS
SOCKS), pokud se vás při tom pokusí obtěžovat jakýsi pudl, dejte mu
Yssaninu plyšovou hračku. Jeskyní jděte jednou doleva, kde začíná bludiště.
Jednoduše vám popíšu správnou cestu, vstupujte do těchto chodeb zleva (za
předpokladu, že v každé místnosti jsou chodby čtyři):
1,2,2,3,3,2,2,3,3,4,3,2 pak seberte vetřelci vejce (ALIEN EGG) a odejděte směrem
doprava. Dejte vejce vedoucímu kolonistů, vraťte se na loď a promluvte si s
Yssane. Až se loď zastaví ve vesmíru, zeptejte se Yssane, co se děje. Přistanete
na další planetě. Jděte za Yssane a pokračujte v cestě až do posvátné
kaple, odkud vás vyžene mnich. Najděte Yssane a dvakrát ji poproste, aby vám
do kaple pomohla. Jděte tam a opravdu, omráčený mnich se válí na zemi.
Znesvěťte svatyni vyžráním jídla z misek na oltáři. Za tento hřích
poputujete oba do vězení. Vyskočte z okna (ne zrovna útěk ala Monte Christo)
a jděte 2x doprava. Vezměte si droždí (YEAST). Vraťte se o místnost zpět
a hoďte droždí do kádě. Jděte za mnichem k řece, vezměte jeho róbu
(ROBE) a oblečte se do ní. Ze skály utrhněte květinu (FLOWER). Jděte
doprava, utrhněte z květiny jeden lístek a položte ho na zem u pravých dveří.
Teď opět doprava, položte lístek na zem a tak udělejte cestičku až do vězení
(poslední lístek položíte akorát ve vězení). Opusťte celu a po animaci
se vraťte na loď. Promluvte si s palubním počítačem, odletíte na vesmírnou
stanici. Vystupte dveřmi vpravo od Airlocku. Najděte místnost s konzolami,
kde na zemi leží seznam (DIRECTORY). Pročtěte si ho a použitím konzole přivolejte
na pomoc Norma. Najděte P’PauD’P’Paua a promluvte si s ním. V jedné z místností
najdete rozbitý Transatron (SHATTERED TRANSATRON), v této místnosti se také
nachází prostorová anomálie. V pokoji se sloupem světla se znovu setkáte s
Yssane, promluvte si s ní. Brzy najdete i Norma, který vám dá ztracený úlomek
Transatronu. Spojte ho se zbytkem zařízení a spravený Transatron vhoďte do
prostorové anomálie. A to bylo asi tak všechno, teď vám Uvula popře, jak
si počínal s Yssanou.
Cesta s Yssane:
Po úvodní scéně si popovídejte
s palubním počítačem. Dozvíte se o planetě, kde byste mohli získat palivo
potřebné k delšímu letu lodi. Použijte konzoli a prozkoumejte nejbližší
vesmír (tlačítko SURVEY). Objevíte planetu. Kliknete na tlačítko pro přistání
(LAND). Seberte zelený chlebník (lunch box) ležící pod levým „oknem„ a
lékárničku (medical kit). Vyberte z obou obsah. Popovídejte si ještě s počítačem,
dá vám kartičku (diagnostics block), která se vám brzy bude hodit. Opusťte
loď (vzdálenějšími dveřmi doprava, nahoru a výtahem uprostřed místnosti
dolů). Venku jděte 2x vpravo a pak dveřmi nahoru. Z disketové jednotky
nalevo počítače v rohu místnosti vyberte disk. Do konzole vložte kartičku
od palubního počítače a zjistíte tak, že hlavní počítač je porušený.
Vyberte desku z obvodu ze secondary computeru a vložte ji do hlavního počítače.
Zastrčte disk do jednotky napravo. Nyní jděte zpět a vstupte do dveří úplně
vpravo. Počkejte, až do místnosti vstoupí Jack a požádejte ho, aby se
svezl dolů výtahem. Jakmile to udělá, dvakrát odřežte provaz visící
vedle lan výtahu pomocí nože z chlebníku. Lano si vezměte a zavolejte
Jackovi, aby vyjel nahoru. Vstupte do výtahu a dole pokračujte směrem vpravo.
Seberte krumpáč, spojte ho s lanem a běžte 2x vlevo, kde takto vytvořený
„hák na laně„ použijete na strop jeskyně. Použijte visící lano a běžte
doleva. Prozkoumejte mrtvolu. Získáte tak identifikační kartu, se kterou půjdete
zpět k počítači. Vstrčte kartu do volného PCMMCCCLIXIA slotu a použijte
konzoli. Tak se na disketu nahraje lodní deník z počítače. Disk si vezměte,
vraťte se do vaší lodi a požádejte palubní počítač, aby disk přečetl.
Dozvíte si o invazi vetřelců. Nezapomeňte se vyptat počítače na všechno,
a pak použijte konzoli. Stiskněte tlačítko pro průzkum, zjistíte, že se
na mapě objevily další dvě planety. Klikněte na planetu nejvýše a přistaňte
na ní.
Popovídejte si s hosteskou a řekněte
jí, že jste žena muže, který právě vstoupil do komplexu. Nechá vás projít.
Projděte nejvyššími dveřmi vpravo a recepční řekněte, že chcete od šéfa
získat povolení ke hře. Uvnitř šéfa doopravdy požádejte o toto povolení
a běžte o jedno patro níže do kasina. Pusťte se do rozhovoru s hráčem u
prvního stolu. Nejdříve ho trochu podrážděte (volba „Keep talking big
boy„) a pak ho požádejte, aby vám půjčil nějaké hrací žetony. Nyní
hrajte a půjčujte si od tohoto muže žetony tak dlouho, než si ukradnete dvě
identické karty. S nimi běžte zpět za šéfem a oznamte mu, že v herně
hrají nepoctivě. Běžte do hotelové recepce a popovídejte si chlapíkem za
pultem. Zeptejte se ho, jestli má rád svoji práci. Pak se ho neustále ptejte
na všechny dostupné otázky o něm, dokud vám nepoví o společnosti umývající
okna. Zeptejte se ho na její jméno a běžte zpět do šéfovi recepce. Recepční
řekněte, že jste ze společnosti na umývání oken a ona vám dá klíč od
okna v šéfově kanceláři. Běžte tam a okno si otevřete. Projděte jím a
vylezte nahoru na střechu, kde vpravo objevíte maják. Použitím zjistíte důležité
informace, které si Ysanne zaznamená. Vraťte se zpět na loď a odleťte z
planety. Použijte konzoli, vyberte planetu vpravo dole a přistaňte na ní. Běžte
doprava nahoru a posbírejte postupně klacík, vlajku (tak, že použijete stožár)
a brýle (musíte si promluvit s plukovníkem, říci mu, že se chcete dát k
armádě a počkat až brýle odloží). Nyní běžte doprava a použijte klacík
na ovoce na stromě. Na získaný plod použijte jehlu z lékárničky, běžte
zpět k lodi a od ní doprava. Na sud s olejem použijte vlajku a brýle. Zatímco
bude voják pryč, stříkněte mu jehlou do kafe drogu z plodu.
Vlezte do tanku. Uvnitř použijte
konzoli a následně se podívejte z okna. Opět použijte konzoli, nastavte
trojúhelníček doprostřed čtverečku a vypalte. Vylezte z tanku a po rozmluvě
s vojáky běžte vpravo. Použijte maják a vraťte se do lodi. Popovídejte si
s počítačem. Použijte konzoli a odleťte z planety. Počítač vám oznámí,
že na jedné blízké planetě volají o pomoc. Přistaňte na ni a vyjděte
ven. Popovídejte si s kolonisty a běžte dvakrát vlevo. Seberte samopal a náboje
a opět jděte dvakrát doleva. Nyní musíte projít obrovským labyrintem. Použijte
tyto vchody (počítejme je zleva): 2,3,2,2,2,1,2,1,1,2,2,3,3,1. Ustřelte příšeře
obě paže a hlavu a opusťte jeskyni. Odleťte z planety. Počítač se vám
rozbije (napadne ho zákeřný virus) a budete ho muset vypnout. Jděte k
airlocku (místnost, kde je i výtah) a otevřete kontrolní panel. Vstrčte do
něj vidličku a vstupte do vesmíru, kde použijte malý čtvercový panel nad
kokpitem. Tak vypnete počítač a můžete použít konzoli. Stiskněte průzkum
a ručně zadejte souřadnice, které se vám objeví po stisknutí tlačítka
coordinates (pozor, je potřeba zmáčknout toto tlačítko dvakrát, pro obě
souřadnice). Po stisknutí tlačítka triangulate se vám na mapě objeví nová
planeta, na kterou se samozřejmě vydáte. Běžte dvakrát doprava a spadněte
poklopem dolů. Uvrhnou vás do vězení. Vyskočte ven oknem a vejděte do dveří.
Projděte do další místnosti a seberte pytlík s kvasnicemi (ten žlutý flek
na sudu u levých dveří). Nyní běžte zpět do předchozí místnosti a vložte
kvasnice do sudu (vat). Kvasnice v sudu nabobtnají a postříkají poblíž
stojícího mnicha. Ten se samozřejmě půjde umýt a zatímco se bude koupat,
můžete mu ukrást jeho róbu. Oblékněte si jí. Vezměte si také svatou květinu
vyrůstající ze skály. Vstupte do další místnosti a položte v ní jeden lístek
kytky na podlahu. Takto postupujte i v každé další místnosti až do vězení
k Jackovi (na chodbě jsou to prostřední dveře). Poslední plátek položte i
ve vězení a opusťte ho.
Vraťte se na loď a popovídejte
si s počítačem. Opusťte loď dveřmi vpravo (v místnosti s airlockem). Běžte
doprava, dolů po plošině a projděte dveřmi. Zde seberte zástrčku a pokračujte
doleva a nahoru. Promluvte si s vynálezcem. Tím získáte transatron a seberte
také prodlužovačku (electrical cord). Nyní běžte doleva pro další prodlužovačku,
pak projděte 2x vpravo a dolů. Prodlužovačky použijte na sebe a na ty ještě
zástrčku. Novou prodlužovačku zastrčte do elektromagnetu, čímž se vám
uvolní dveře vpravo. Projděte jimi a seberte malý fialový kamínek ležící
zhruba uprostřed podlahy (chce to trochu trpělivosti). Spojte ho s
transatronem a ten použijte na dimenzionální anomálii.
Gratuluji k úspěšnému dokončení
hry.
|