Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Fade To Black - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Fade To Black
ČÁST PRVNÍ - Měsíční věznice
Doporučuji nastavit hru na
jednoduchou úroveň obtížnosti, o nic tak nepřijdete, jenom nepřátelé
budou méně dotěrní a zničitelní na nižší počet zásahů. Vyjděte z
cely, zneškodněte létající mršku. Strachy o vyčerpání munice jsou zcela
bezpředmětné, ábržto munice je kupodivu nekonečná, stačí jen tlačítkem
enter semo tamo dobít pušku z neviditelných zdrojů. Běžte přes nášlapnou
plošinku otevírající dveře na sever (na mapě: Sector 1 : Control Room), za
dveřmi zahněte doleva a stojíc na zelené šipce počkejte, až vám robot, přijíždějící
sprava, na chvíli přeruší laserové bezpečnostní jištění. Pokračujte
na sever. Odstřelte kameru v pravém horním rohu, abyste deaktivovali dělo,
tedy pokud hrajete na jednoduchou úroveň, jinak bude dělo vesele pálit dál.
Pak zabijte prvního většího aliena a teleportujte se do strážní haly (Guard
Hall). Na svítivém kruhu se zde můžete do alelujá uzdravovat, takže si
tuto halu dobře zapamatujte. Jak v této, tak v dalších úrovních je tento
dobíječ na mapě označen malou červenou hvězdičkou. Běžte doleva skrze
dveře označené červeným křížem. Opruzujícího pavouka pošlete silnější
salvou do pekel a odstřelte raději i barely, které občas rády nečekaně
vybuchují a působí Conrádovi lehké popáleniny. Stiskněte tlačítko na
konci chodby a ze skříně vedle něj vytáhněte Info Scanner, zobrazující sílu
aktivního nepřítele a hint, který vám tam dobrosrdeční alieni nechali
zbytečně, jelikož právě čtete tento návod. Proběhněte na jih dveřmi
vedle skříně a ihned zabočte do teleportu, který se schovává těsně za
dveřmi. V místě, kam se teleportujete, zničte vše, co se hýbe i tři
krabice, které se nehýbou a teleportujte se zpátky. Řekl bych, že od tohoto
momentu si s hrou již dostatečně dobře rozumíte, takže přestávám
popisovat každého 'obyčejného' strážce k odstřelení, pozór, teď! Přes
západní halu (West Hallway) pokračujte na jih do strojovny (Machine Room). Na
zadní části sloupu, západně od místa kudy jste přišli, stiskněte červené
tlačítko (ano, dostanete menší ďahu a ano, je zde i jiné řešení, ale
tohle je o něco jednodušší). Pokračujte do nemocnice (Infirmary), kde ihned
zastřelte pacienta (he?) a dávejte bacha na mrchu odstřelující vás zprava
zpoza mříží. Až bude klid, vytáhněte ze zde přítomných skříní falešný
medikit se zprávou od partyzánů a klíč k severní hale. Ze strážní haly,
kde se teď jistě rádi uzdravíte, jděte na sever do kafetérie. Ze skříně
v předpokoji kafetérie vytáhněte dvě létavé miny, což sice spustí
poplach, ale takový už je osud. V další skříni v samotné kafírně
najdete doplňovač energie Energy Recharger. Odtud až do konce odstavce následuje
popis získávání speciální munice, který můžete přeskočit. Z kuchyně
(Kitchen) projděte do Kitchen Roomu, avšak hned ve dveřích do tohoto pokoje
se otočte a zastřelte falešného a falešně se vzdávajícího kuchaře. Pak
použijte monitor, který vám otevře cestu do úzké chodbičky, vedoucí na západ
z kafeterie. Jděte do této chodbičky a přeskákejte přes elektrické dlaždice
až ke skříni, ve které naleznete speciální výbušné patrony. V inventáři
si je navolte jako aktivní a nebojte se, máte jich opět nekonečný počet.
Vraťte se do strážní haly, uzdravte se a běžte do nově otevřené sekce
na jihu. Přes Computer Room zabočte do kontrolního střediska (Sector 2:
Control Room). U velkého terminálu si odblokujte dveře na jihu. Přes
kryogenický sál jděte na východ a teleportujte se libovolným z dvojice
teleportů (teleporty F). Stiskněte červené tlačítko na zdi a chodbou běžte
až do místnosti, kde ve skříni naleznete klíč Rec Room Key. Nyní se
teleportuje pravým z dvojice teleportů (teleport G). Odstřelte pojízdný kanón
a vstupte do místnosti Warden's Room. Na chlápka za stolem hoďte minu
Bouncing Mine tak, aby se mina odrazem strefila přímo do něj. Pak zabijte
objevivší se stráž a seberte data krystal, který otevře skříň v téže
místnosti. Ve skříni najdete kód k hangáru. Teleporty G a F se vraťte zpět
a v místnosti Rec Room si odblokujte teleport B a vstupte do něj. Terminálem
po levé stěně spusťte automobil a opatrně jděte za ním tak, abyste prošli
dveřmi, které se automobilu otevřou. V Control Roomu sektoru 4 stiskněte červené
tlačítko na stěně a použijte teleport E. Dostanete se do Guard Roomu
sektoru 5. U velkého monitoru si otevřte hangár. Zpět z Control Roomu
sektoru 4 se nyní teleportem D dostanete do hangáru, kde nastoupením do
rakety ukončíte tuto úroveň.
ČÁST DRUHÁ - Záchrana profesora
Začínáte ve skladišti (Warehouse),
kde si můžete dobíjet energii. Jděte na jih skrze dvoje dveře. Ve druhé skříni
v pořadí najdete klíč ke strojovně. Jděte do strojovny (Machine Room) a
vypněte generátor. Ve strážnici (Guard Room) si v terminálu otevřte přístup
do cel a pokud chcete, doplňte si energii. Přes cely se prostřílejte do
laboratoře (Research Lab), kde osvoboďte profesora. Než ho pomalu přes umývárnu
(Wash Room) odvedete do teleportační místnosti, můžete ještě ze skříně
v laboratoři vzít samonaváděcí střely, které však nejsou nekonečné,
takže si je šetřte. Pokud chcete navíc střely plasmové, můžete si pro ně
dojít do skříně v Command Postu přes poměrně tuhou past se dvěma
pavouky, ale skutečně to není nutné. Až bude děda bezpečně odteleportován,
běžte znova do strojovny (Machine Room), navolte si v inventáři kostku s
virem (Data Cube) a použijte ji tlačítkem U terminálu, kterým jste v této
místnosti ještě neoperovali. Jakmile bude zahájen odpočet autodestrukce,
probijte se přes sklad a umývárnu do teleportační místnosti a hurá pryč.
ČÁST TŘETÍ - Marťanské doly
Hned naproti vaší cele se nachází
tajný vchod vedoucí do malé místnůstky s doplňovačem energie, který
budete jistě rádi využívat. Jinak se zatím ze své cely dejte doprava k několika
zaparkovaným vozíkům a stisknutím tlačítka na stěně jeden z těchto vozíků
aktivujte. Od této chvíle bude tento vozík jezdit (pokud se mu nepostavíte
do cesty) stále dokola po trase, která je na mapě vyznačena žlutými čarami.
Musíte využívat jeho jízdy k tomu, abyste ve vhodných momentech souběžně
s vozíkem vbíhali do dveří, které nic jiného než vozík neotevře. Jsou
to prakticky všechny dveře, které trasa vozíku protíná. Nejprve jděte do
hlavního skladu (Main Warehouse) a ze skříní poberte klíče ke komplexům 2
a 4 (Tato úroveň je logicky rozdělena do pěti komplexů). Pak běžte do
druhotného skladu (Secondary Warehouse) a vezměte si ochranný štít proti
radiaci. V muničním skladu (Armoury) se napakujte municí a seberte klíče ke
komplexům 3 a 1. V místnosti jižně pod muničním skladem si terminálem
odblokujte laboratoř (na mapě "x"), oblečte si antiradiační
skafandr a do laboratoře (Research lab) přes komplex 2, jež je celý
radioaktivní, běžte. V laboratoři si zatím nevšímejte sajrajtu visícího
ze stropu, jen ze skříně vlevo vybrabčete klíč ke komplexu 5. V komplexu 5
najdete ve skříni speciální štítoděrné náboje (Armour Piercing Bullet)
a risidiovou baterii (Risidium Cartridge). Pomocí štítoděrných nábojů
odstřelte sajrajt visící ze stropu v laboratoři (na mapě E) a ze skříně,
kterou hlídal seberte dokumenty, pro něž jste byli do této kolonie vysláni.
Dokumenty i přišlé rebelské zprávy si přečtěte a počkejte, až budete
teleportováni do další zóny. Pokud hrajete na vyšší obtížnost, štítoděrné
náboje nebudou na sajrajt stačit. V takovém případě musíte podle mapy
posbírat tři risidiové baterie (mapa A, B a C) a používáním je vkládat
do razicího štítu (mapa D) tak dlouho, dokud štít nerozdrtí sajrajt v
laboratoři.
ČÁST ČTVRTÁ - Základna Alienů
V první místnosti (Ship Hangar)
se vetřelci objevují bez ustání, takže rovnou utečte dveřmi vlevo pryč.
Přes radioaktivní pokojíček se dostaňte k jedinému nabíječi energie v této
úrovni a vpravo od něj odblokujte na terminálu teleport (mapa "A").
Pak běžte na místo "B", kde ve skříních najdete klíče od mostu
(Key to Upper Bridge) a klíč k velínu (Key to Command Room). S tímto úlovkem
se jděte k teleportu (mapa "C") a přeneste se do další části této
úrovně tak, jak to ukazuje linie na mapě. V této další části projděte
raději dveřmi vzdálenějšími od teleportu a přeskočte nášlapnou
podlahu, než byste se nechali zbytečně kousnout létavou pastí za prvními
dveřmi. Až vstoupíte do pokoje se dvěma nášlapnými plošinkami u dveří,
stoupněte si na druhou plošinku a přibíhající alieni se usmaží. Za několika
dalšími místnostmi najdete ve skříni ukazovač nášlapných pastí (Field
Scanner, mapa "D"). S touto hračičkou se skrze teleport vraťte k
mostu Upper Bridge, scanner zapněte a uložte hru. Přejděte přes most za
vydatného skákání přes pohyblivé pasti. Silové pole v místnosti za
mostem přerušíte rozstřílením zcela nevinně vyhlížejícího počítače
stojícího u stěny na místě, jež jsem na mapě označil jako "E".
Z rozbitého pole se uvolní cosi létavého, což následujte až k vaší
kosmické lodi v hangáru. Tím tuto úroveň dokončíte.
ČÁST PÁTÁ - Pyramida
V této zóně není možnost si
dobíjet energii z nekonečného zdroje, takže dávejte bacha. Jediný způsob,
jak se dobíjet je vcházení do modravých kuželů světla, které vás dobijí
a zmizí. Do teleportů 1 a 2 zpočátku nemůžete vstoupit, takže běžte přes
dva mosty do místnosti s pohyblivým golemem. Vybrabčete klíč k teleportům
1 a 2 a zelený diamant (Green Gem) ze skříní/soch stojících u pravé stěny.
Mimochodem, všech šest diamantů, které v této úrovni musíte posbírat je
na mapě vyznačeno malými červenými mřížkami. Běžte zpátky na začátek
a vstupte do teleportu 1 . Ze skříně vyberte šedý diamant (Grey Gem), prostřílejte
se až k bazénu (Basin Room) a stiskněte tlačítko na zdi za bazénem. Jděte
doleva, stiskněte další tlačítko na zdi a ze skříně si vezměte červený
diamant (Red Gem). Chodbou vedoucí od bazénu se vraťte na místo označené
na mapě jako "A" a zatlačte na pravou sochu (z pohledu mapy). Vypuštěného
golema musíte zničit tak, že se vrátíte kousek na sever do chodby a
stoupnete si na (tlačítkem za bazénem) aktivovanou plošinku. Mělo by se před
vámi vytvořit silové pole, ve kterém se golem usmaží a zbyde po něm oko
(Golem Eye). Oko vezměte a jděte ho hodit zezadu (!) do bazénu v místnosti
Basin Room. Získáte tak řešení přístupu k pyramidě. Vraťte se k místu
"A" a zatlačte na levou sochu. Proběhněte hejnem min a ze skříně
vytáhněte žlutý diamant (Yellow Gem). Teď se vraťte do první místnosti a
vstupte do teleportu 2. Přes totální semeniště min proběhněte do pokoje s
létajícími ptáky (Bird Room). Dobře načasovaným stoupáním na plošinky
v pravé části této velké haly se vám brzy podaří jednoho z ptáků omráčit.
Vezměte ho s sebou a než odejdete, dobře si prohlédněte pravou stěnu vedle
létajících ptáků - je na ní vyobrazen vývoj golemů. Dobře si tento vývoj
zapamatujte. Z haly se teď dejte na jih až k místu, které je na mapě označeno
písmenem "B". Na tomto místě operujte se čtyřmi obrázky na jižní
stěně tak, abyste je seřadili do správného pořadí geneze obrů, jak jste
si to omrkli na zdi u ptáků. Jakmile zadáte správnou kombinaci, otevřou se
dveře, za nimiž je ve skříni oranžový diamant (Orange Gem). Vraťte se na
začátek, jděte ke skříním, kde jste našli první diamant a dejte se na
sever. Dostanete se tak do menší místnůstky, kde se nachází teleport č.
3. Než do teleportu vstoupíte, dobře si zapamatujte čtyři symboly, které
jsou před ním vyryty do země. Jakmile se teleportujete a vyřešíte ubohoučký
akční puzzle, dojdete totiž do věštírny (Oracle Room), ve které budete
muset dojít od vstupu směrem k prázdnému prostranství tak, že opatrně půjdete
po dlaždicích přesně v takovém pořadí, v jakém jste je viděli před
teleportem 3 (budete-li zmateni, použijte můj nákres). Jedině pak se vám ukáže
věštec. Dejte mu ptáka jako oběť a bude vám darována listina s
posloupností diamantů. Nyní jděte na místo označené na mapě jako
"C" a pozapínejte tlačítka na zdi do polohy vyznačené na listině,
kterou vám darovala ruka z bazénu (Pyramid Code). Otevřou se vám dveře k
teleportu 4, skrze který se dostanete do svatyně pyramidy (Pyramid Room). V této
místnosti musíte vložit všechny diamanty, jež jste nasbírali, do stojánků
v pořadí, které je zachyceno na listině od věštce (Gem Code), tedy ode dveří
vložte diamanty žlutý, zelený, červený, modrý už je na svém místě,
oranžový a šedý. Správné zadání kódu bude mít za výsledek objevení
velké pyramidy a otevření dveří do východní sekce úrovně. V této východní
sekci se už nachází pouze exit-teleport, kterým ukončíte tento úkol. Mínótaura
hlídajícího tento východ, se mi jak na easy, tak na medium obtížnost podařilo
docela jednoduše oběhnout. Kdo uteče, ten vyhraje. Ale ne tak úplně. K
tomu, abyste se dostali do úrovně šesté, musíte ještě nastoupit do vznášedla
a proletět sérií klikatých chodbiček. Tato sekvence je vyloženě akční záležitost,
takže vám mohu akorát tak popřát rychlou ruku a přesnou mušku, takže:
'Rychlou ruku a přesnou mušku vám přeju'.
ČÁST ŠESTÁ - Vzhůru na mozeček
Šestá úroveň je bohužel opět
akčního ražení a opět v ní nenaleznete žádný fixní dobíječ energie,
kromě sloupů modrého světla. Aby bylo vaše putování co nejjednodušší,
načrtl jsem do mapy linii, po které je dobré se ubírat, aby byla tato úroveň
rychleji z krku. Ze startu se nejprve prostřílejte na místo "A",
kde střelte do chapadel hřeznoucích ze stěny, přeskočte plošinky a ze skříně
vytáhněte klíč. Pak se prostřílejte do inkubátoru (Incubators), kde ve skříni
najdete další klíč. S těmito dvěma klíči projděte až na místo
"B" tak, jak je to vyznačeno na mapě. Na tomto místě přeběhněte
přes obě plošinky, které se nachází u dveří a pak rychle prohopsejte na
východ. Po dalších přestřelkách se přes Místnost mozku (Brain Room)
dostanete k velkému prostranství na jihu. Stoupněte si na samý okraj srázu
a vběhněte do dveří na východě, které se přesně v tento moment otevřou
(Hangar). Vyhněte se chmatajícímu mínótaurovi a aktivujte teleport do další
úrovně.
ČÁST SEDMÁ - Velký boj

Fade to Black zde nabírá obrátky
a přímo filmový spád. V této fázi máte k dispozici hned tři nabíječe
energie a hra popisuje téměř všechny místnosti na mapě. Je zvláštní,
jak nevybalancovanou hru Delfíni vypustili do světa, jakoby je někdo časově
tlačil, ale to teď není náš problém. Náš problém je říci vám, jak na
to, abyste se dostali zas o kus dál. OK tedy, od startu běžte přes Control
Room k výtahu 3 (Elevator 3). Než se teleportujete, promluvte si s raněným
chudákem naproti výtahu. Posílá vás vysvobodit jakéhosi vojáka, který má
důležitý pas. Teleportujte se podle linie vyznačené na mapě k výtahu 1 a
běžte přes místnosti Picture Window 1, Elevator 2 a Picture Window 2 do
Hallway 1, kde vysvobozením vojáka získáte potřebný pas. Vraťte se k výtahu
2 (Elevator 2), přeneste se do výtahu 4 (Elevator 4) a v Hallway 5 pokecněte
s človíčkem. Jděte s ním do Hallway 4, znovu pokecněte a pak ze zbrojnic
Armoury a Armoury II vyberte lepší munici (Magnetic Pulse Bullets, Advenced
Plasma Bullets), speciální maskovací štít (Camouflage Shield) a zcela zbytečný
ukazovač dobíjecích stanic (Energy Scanner). Přes Briefing a Hallway 2 běžte
poté do Commands, pokecněnte s velitelem a vedle něj v Teleporteru se přeneste
do další fáze.
ČÁST OSMÁ A - Záchrana děvčete bez sexu
Tady to bude rychlé. Od startu
běžte do noclehárny B (Dormitory B), kde vám skomírající muž darujte klíč
k východu. Pak se dejte do skladu (Storage Room) pro věcičku detektující skříně
(Object Scanner) a odtamtud přes umývárny (Showers) zpět na start, přičemž
po cestě zachraňte dívku, která nejen že ani nepoděkuje, ale ani s ní
nedojde k žádnému sexu. Úroveň opusťte teleportem na severovýchodě
(Exit).
ČÁST OSMÁ B - Zastavte ten reaktor!
Zde je to velmi nudné. Jednoduše
jděte a střílejte podle linie vyznačené na mapě až k místu
"A", kde přeskákejte přes šipky k terminálu a odblokujte si dveře
k reaktoru. Pak jděte do místnosti Reactor Room, přejděte přes trojici
rozsvěcujících se čtverců na podlaze a vlezte do otevřivší se teleportační
budky.
ČÁST DEVÁTÁ - Malé Finále
I když to ani nepostřehnete,
hra touto úrovní vrcholí. Vše, co vás čeká je čistá akce, takže
okomentuji jen pár drobností. Za prvé si dejte bacha na špatně viditelné
mrchy a za druhé vězte, že těch mrch tu potkáte kvanta a nabíječe energie
jsou vzácné. Jedna taková možnost, dobít si energii, se nachází v místě
označeném na mapě jako "A", ale je to trochu z ruky. Až dorazíte
na místo "B", nelekněte se, protože vás zablokuje neviditelná stěna.
Těmito neviditelnými stěnami je ve skutečnosti vycpána celá tato místnost,
musíte se jimi probludit až k severním dveřím, ale bacha na fígl! Ke dveřím
se musíte přiblížit z pravé strany. Až vás začne přitahovat žahavá
hrazda, utečte jejímu tahu na sever, směrem ke dveřím, jinak je z vás pečínka.
O kousek dál se teleportujte do haly s Hlavním mozkem (Master Brain), na konci
níž se nachází něco na způsob teleportu, do čehož musíte vlézt, abyste
mozek zničili. Pak z této haly odejděte druhými dveřmi a začněte střílet
do falešné ženy stojící v pokoji naproti vám. Vyklube se z ní povědomý
mínótaur a půjde po vás. Pokud to neuděláte dostatečně rychle, zabije mínótaur
pravou ženu, která do pokoje přijde o chvíli později. Spolu s ženou tedy
utíkejte před mínótaurem až do hangáru (Hangar) a naskočte do rakety. Hm.
A je to. Nic moc, co?
|