Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Maniac Mansion - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Maniac Mansion
Sandy byla unesena Dr. Fredem a
je na jejím chlapci Davovi, aby ji zachránil. Může si k tomu vybrat dva ze
šesti kamarádů. Takže hned na začátku si zvol, kdo tě bude po celou hru
doprovázet - na výběr máš muzikanty Syda a Razor, fotografa Michaela,
spisovatelku Wendy, fyzika Bernarda a surfaře Jacka. V tomto návodu budu
druhou postavu doprovázející Dava nazývat DVOJKA a třetí TROJKA. Pouze
tam, kde bude možno provést nějakou akci jen některou postavou (např.
telefon umí opravit jen Bernard), bude uvedeno její konkrétní jméno. S
trojkou běž úplně doleva a čekej u poštovní schránky. Jako Dave běž k
hlavnímu vchodu, nadzvedni rohožku (PULL DOOR MAT), vezmi klíč (PICK UP KEY)
a odemkni si (UNLOCK DOOR WITH KEY). Jako dvojka vejdi do domu, hned za dveřmi
jsou dveře do kuchyně. Není dobré tam ale jít, chytila by tě sestra dr.
Freda Edna. Běž proto ke schodům a vytáhni pravou sošku (PUSH GARGOYLE). S
Davem vejdi do otevřených dveří, sejdi po schodech dolů, rozsviť si (TURN
ON LIGHT SWITCH), běž podél reaktoru a ze zdi sundej klíč (PICK UP SILVER
KEY) a otevři pojistkovou skříň (OPEN FUSE BOX). Běž zpět k dvojce a
vejdi do pravých dveří. Do téže místnosti zaved' i dvojku, jinak tě chytí
Edna vracející se z kuchyně. Bernard zde může otevřít rádio (OPEN OLD
FASHION RADIO) a vzít lampu (PICK UP RADIO TUBE). S Davem jdi dále doprava do
další místnosti, rozsviť si (TURN ON LAMP) a na pravém okraji knihovny odsuň
panel (PUSH LOOSE PANEL). Vezmi kazetu (PICK UP CASSETTE TAPE), vrať se o dvě
místnosti doleva, vyjdi po schodech nahoru a do levých dveří. Vezmi vše, co
se dá - voskové ovoce, štětec a odbarvovač (PICK UP BOWL OF VAX FRUIT,
PAINT BRUSH). Opusť místnosti a jdi dveřmi doprava. Zde vezmi desku (PICK UP
OLD RECORD) a pusť si televizi (TURN ON TV), dozvíš se o soutěži. Nyní už
je správný čas jít do kuchyně - jsou to první dveře hned u hlavního
vchodu. Ze stolu si vezmi baterku (PICK UP FLASHLIGHT). Ze zdi můžeš sebrat i
motorovou pilu, není ale pro ni nikde použití. Otevři ledničku (OPEN
REFRIGERATOR) a vezmi si z ní plechovku Pepsi (PICK UP CAN OF PEPSI). Ostatních
věcí v ledničce si nevšímej, nebudeš je potřebovat. Musíš si ale pospíšit,
protože syn dr. Freda Ed dostane hlad a půjde se najíst. Jdi proto doprava,
projdi kolem dlouhého stolu doprava do komory. Ze spodní poličky vezmi ovocné
nápoje a skleničku (PICK UP FRUIT DRINKS, GLASS JAR). Z horní poličky vezmi
ustalovač, ten se ale rozbije. Nic si z toho nedělej, nejde tomu zabránit.
Odemkni dveře stříbrným klíčem (UNLOCK DOOR WITH SILVER KEY). Za nimi je
bazén - naber z něho vodu (USE GLASS JAR WITH SWIMMING POOL) a vrať se po
hlavních schodech do prvního patra. Pomocí kódu z manuálu odemkni sejfové
dveře. Za nimi jsou dvoje dveře - za pravými jsou automaty, dokud ale neobnovíš
přívod proudu, jsou zatím nanic. Vejdi proto do levých, rozsviť si (TURN ON
DESK LAMP). Ze stolu si vezmi rukopis (PICK UP MANUSCRIPT), přečti si ho (READ
MANUSCRIPT), vyjdi na chodbu a po schodech běž do druhého patra. Green
Tentacle tě nebude chtít pustit, pokud mu nedáš něco k jídlu a pití
(Bernard se ho dokonce lekne a odmítne se přiblížit). Dej mu tedy voskové
ovoce a nápoje (GIVE BOWL OF WAX FRUIT TO GREEN TENTACLE, GIVE FRUIT DRINKS TO
GREEN TENTACLE). Ve druhém patře jsou pouze dveře do fotografické komory,
tam zatím nemusíš. Vyjdi do třetího patra. Je zde celkem pět dveří. První
vedou k vysílačce a pokoji Green Tentacle, druhé do pokoje Edny, třetí do
pokoje Eda, čtvrté do posilovny a koupelny a poslední do pracovny s psacím
strojem a masožravou kytkou. Vejdi do prvních dveří, ze země vezmi minci (PICK
UP DIME) a vylez po žebříku nahoru. Vezmi si desku a úplně napravo ze zdi
klíč (PICK UP RECORD, YELLOW KEY). Vrať se na chodbu, vejdi do čtvrtých dveří,
2x použij posilovač (USE HUNK-O-MATIC MACHINE) a z koupelny, která je za dveřmi
vpravo, vezmi houbu (PICK UP SPONGE). Z chodby jdi ještě do pátých dveří,
na kytku použij sklenici vody a plechovku Pepsi (USE GLASS OF WATER ON MAN-EATING
PLANT, USE CAN OF PEPSI ON MAN-EATING PLANT). Pozor, není možné použít vodu
z vodovodu v kuchyni, protože po ní rostlina nevyroste. Na zeď vpravo použij
odbarvovač (USE PAINT REMOVER ON PAINT BLOTCH). Pokud uslyšíš zvonek, rychle
se přepni na trojku, vezmi balík (PICK UP PACKALE), otevři ho (OPEN PACKALE),
získáš známky. Přepni se rychle na Dava a jakmile se Ed půjde podívat dolů,
rychle vejdi do jeho pokoje (třetí zleva), vezmi křečka a kartu (PICK UP
HAMSTER, CARD KEY) a z prasátka vezmi mince (OPEN PIGGY BANK, PICK UP DIME 3x).
Musíš to stihnout dřív než se Ed vrátí. Pokud ne, může trojka dole
zazvonit (PUSH DOORBELL) a Ed sejde znovu dolů. S Davem běž do prvního patra
do hudební místnosti s televizi. Dej kazetu do nahrávače a desku od Green
Tentacla do přístroje (USE CASSETTE TAPE !N CASSETTE RECORDER, USE RECORD ON
VICTROLA). Zapni nahrávání a pusť desku (TURN ON CASSETTE RECORDER, TURN ON
VICTROLA). Zajímavá melodie, váza na klavíru se rozbije. Vypni desku i nahráváni
(TURN OFF VICTROLA, TURN OFF CASSETTE RECORDER). Vyndej kazetu (PICK UP CASSETTE
TAPE) a běž k dvojce - měla by být v přízemí u rádia. Otevři skříň
pod ním (OPEN CABINET DOOR) do přístroje dej kazetu a pusť ji (USE CASSETTE
TAPE IN CASSETTE PIAYER, TURN ON CASSETTE PLAYER). Lustr se rozbije, takže konečné
můžeš vzít klič, na který jsi předtím nedosáhl (PICK UP OLD RUSTY KEY).
Je to klíč od vězení, takže nyní se může Dave bez obav nechat chytit
Ednou nebo Edem. Vypni přehrávač a kazetu si vezmi (TURN OFF CASSETTE PLAYER,
PICK UP CASSETTE TAPE). Přepni se na dvojku a běž k bazénu. Pak jako Dave
vyjdi před dům. Od trojky si vezmi známky z balíku (GIVE STAMPS TO DAVE).
Odstraň trávu napravo u schodů (PICK UP BUSHES). Díky posilovači můžeš
sundat i mříž (PUSH GRATING). Vlez dovnitř, rozlitý ustalovač seber houbou
(USE SPONGE IN PUDDLE OF DEVELOPER) a kousek napravo otoč kohoutkem (TURN ON
WATER VALVE). Tím se vypustí voda z bazénu - rychle se proto přepni na
dvojku, vlez dolů do bazénu a seber rádio a lesklý klíč (PICK UP RADIO,
GLOWING KEY). V žádném případě nemačkej tlačítko, jinak hra ihned skončí.
Vylez z bazénu, přepni se na Dava. Znovu otoč kohoutkem (TURN OFF WATER VALVE)
a běž za dvojkou k bazénu. Ta ti dá rádio a lesklý klíč (GIVE RADIO TO
DAVE, GIVE GLOWING KEY TO DAVE). Přepni se na Dava, otevři rádio (OPEN RADIO)
a získané baterie dej do baterky (USE BATTERIES IN FLASHLIGHT). Projdi dveřmi
v plotě. Dveře od garáže otevřeš opět jen díky posilovači (OPEN GARAGE
DOOR). Z poličky si vezmi kohoutek (PICK UP WATER FAUCET HANDLE) a pomocí žlutého
klíče odemkni kufr auta (UNLOCK TRUNK WITH YELLOW KEY). Nářadí, které je
uvnitř, vezmi (PICK UP TOOLS). Přepni se na trojku, běž do třetího patra
za Edem a předej mu balík (GIVE PACKALE TO WEIRD ED). Od této chvíle je Ed
tvým přítelem. Bude po tobě chtít najít plány, ale pouze pokud hraješ s
Michaelem. budeš je moci pro něho získat. Předání balíku Edovi má dva důsledky,
za prvé se před hlavním vchodem vlevo od schodů objeví nevyvolaný film a
za druhé už nebude možné vylákat Eda ven z místnosti na zazvonění dole a
tím pádem získat mince z prasátka. Přepni se na Dava, vyjdi před dům a
vezmi film ze země (PICK UP UNDEVELOPED FILM). Tento odstavec čti jen tehdy, máš-li
vybraného Bernarda. Zajdi za ním jako Dave a dej mu nářadí z garáže. Přepni
se na Bernarda, jdi k telefonu do knihovny v přízemi a pomoct nářadí ho
oprav (FIX PHONE WITH TOOLS). Běž do třetího patra do prvních dveří. Dej
do rádia lampu (USE RADIO TUBE IN RADIO SOCKET) a pusť ho (TURN ON RADIO). Přečti
si plakát na stěně (READ WANTED POSTER) a číslo na něm uvedené (mění se
podle toho, jaké postavy byly vybrány na začátku) zavolej rádiem (USE RADIO).
Jako Dave zajdi do koupelny ve třetím patře, odhrň závěs (PULL SHOWER
CURTAIN), nasaď kohoutek z garáže na potrubí (FIX WATER FAUCET WITH WATER
FAUCET HANDLE), pusť vodu a zase ji vypni (TURN ON WATER FAUCET, TURN OFF WATER
FAUCET). Mumie ve vaně se posune, takže si můžeš konečně přečíst
Ednino telefonní číslo. Mezitím se objeví Meteoritní Policie, najde ale
dveře od laboratoře zavřené, nezbývá tedy než jim zavolat znovu později.
Nyní je třeba zabavit Ednu - pokud máš ve výpravě Bernarda, je to snadné.
Dava postav za Edniny dveře a Bernarda nechej v knihovně v přízemí vytočit
číslo Edny (USE PHONE). Rychle se přepni na Dava, vejdi dovnitř, z nočního
stolku seber malý klíč (PICK UP SMALL KEY) a vylez po žebříku nahoru.
Pokud není k dispozici Bernard, je vše složitější, protože telefon nejde
použít. Postav Dava za první dveře ve třetím patře (místnost s rádiem)
a s trojkou vejdi k Edně. Ta ho odvede do vězení. Rychle se přepni na Dava,
vejdi k Edně, seber klíč ze stolku a vylez nahoru. Tam rozsviť světlo (TURN
ON LIGHT), odsuň obraz (PULL PAINTING). objeví se sejf. Pod ním jsou číslíčka
- kombinace otevírající sejf - jsou však tak malá. že nejdou přečíst.
Nyní slez dolů po žebříku, pokud hraješ s Bernardem, zavolej opět předem
její číslo. Jinak se musíš nechat chytit Ednou. Z vězení se lze dostat dvěma
způsoby - buď pomocí klíče, který visel na lustru, nebo pomocí uvolněné
cihly pod mříží u řetězu s kostlivcem. V tomto případě ale musí být
ve vězení dva - jeden zmáčkne cihlu a druhý otevřenými dveřmi odejde pryč.
Pokud byl zvolen hudebník, je jedno zda Razor nebo Syd, je dobré udělat následující.
Přepni se na Dava, zajdi za hudebníkem a dej mu kazetu použitou k získání
klíče z lustru. Přepni se na hudebníka, běž do místnosti s klavírem a
televizí, dej kazetu do nahrávače a zapni nahrávání. Běž ke klavíru a něco
na něj zahraj (USE PIANO). Zastav nahrávání, vyndej kazetu a běž za Green
Tentaclem (první dveře ve třetím patře a po žebříku nahoru). Dej pásku
do přehrávače a přehraj ji Green Tentaclovi, dá ti za to Demo pásku. Pokud
hraješ s Michaelem, zajdi za Davem a vezmi si od něj houbu s vývojkou a
nevyvolaný film. Běž do komory ve druhém patře, rozsviť si (TURN ON RED
LIGHT), zavři za sebou dveře (GLOSE DOOR), otevři film (OPEN UNDEVELOPED
FILM), nalij vývojku do nádoby (USE SPONGE WITH DEVELOPER IN DEVELOPER TRHY) a
dej do ni film (USE UNDEVELOPED FILM IN TRAY OF DEYELOPER). Získáš tak Edovy
plány. Jdi za Davem a dej mu je (GIVE PRINTS TO DAVE). Přepni se na Dava,
zajdi za Edem a plány mu dej (GIVE PRINTS TO ED). Jako Dave běž do místnosti
s masožravou kytkou. Vylez po ní nahoru. Do ovládacího panelu vhoď minci a
zmáčkni pravé tlačítko (USE DIME IN COIN SLOT. PUSH RIGHT BUTTON) . Zopakuj
to ještě jednou a podívej se do teleskopu (USE REALLY POWERFUL TELESCOPE),
zjistíš číslo sejfu. Nyní zabav Ednu (opět buď pomocí telefonu nebo
trojky, která se nechá Ednou chytit) a projdi k sejfu. Ten otevři pomocí
kombinace získané teleskopem (OPEN WALL SAFE). Vezmi obálku, nechej se chytit
Ednou, pomocí klíče se dostaň z vězení a běž do kuchyně. Naber vodu do
sklenice (TURN ON FAUCET, USE GLASS JAR IN FAUCET, TURN OFF FAUCET), otevři
mikrovlnnou troubu (OPEN MICROWAVE OVEN) a dej do ní sklenici s obálkou (USE
JAR OF WATER IN MICROWAVE OVEN, USE SEALED ENVELOPE IN MICROWAVE OVEN). Troubu
zavři a pusť ji (GLOSE MICROWAVE OVEN, TURN ON MICROWAVE OVEN). Po chvíli ji
otevři, vyndej obálku a otevři ji (OPEN MICROWAVE OVEN, PICK UP ENVELOPE,
OPEN ENVELOPE). Uvnitř byl čtvrťák. Na obálku nalep známky (USE STAMPS ON
ENVELOPE). Pokud hraješ s Wendy, zajdi s ní za Danem a vezmi si od něj obálku
a rukopis. Běž do místnosti s psacím strojem, rukopis trochu uprav (USE
MANUSCRIPT IN TYPEWRITER). Na obálku napiš adresu z televize (USE ENVELOPE IN
TYPEWRITER) a dej do ní rukopis (USE MANUSCRIPT IN SEALED ENVELOPE). Memoáry
odnes do poštovní schránky (OPEN MAILBOX, USE MEMOIR IN STAMPED ENVELOPE IN
MAILBOX, GLOSE MAILBOX, PULL FLAG). Pro muzikanty je to podobné, pouze místo
rukopisu je třeba do obálky dát demo kazetu získanou od Green Tentacle. Nyní
je třeba obnovit přívod proudu k automatům v prvním patře. Dave k tomu musí
mít u sebe baterku a nářadí z garáže (pokud ho dal Bernardovi na opravu
telefonu, musí ho od něj získat zpět). Běž tedy jako Dave do místnosti s
masožravou kytkou a otevři dveře v pravé stěně. Vejdi dovnitř, postav se
k přerušeným drátům a zapni baterku (TURN ON FLASHLIGHT). Nyní máte dvě
možnosti, bud počkáte, až dr. Fred asi na 5 minut vypne světlo sám, nebo
si to zařídíte sami. V tomto případě se nechej s dvojkou i trojkou chytit
do vězení (stačí s oběma navštívit Ednu). Dvojku nechej zmáčknout cihlu
a s trojkou běž do místnosti s reaktorem. Otevři pojistkovou síň a vypni
pojistky (TURN OFF CIRCUIT BREAKER). Purple Tentacle to půjde zkontrolovat, je
tedy dobré s trojkou utéct. Jakmile nastane tma, přepni se na Dava a oprav dráty
(FIX WIRES WITH TOOLS). Až se rozsvítí světlo choď domem tak dlouho, dokud
neuvidíš dr. Freda u automatů. Rychle k nim běž, postav se k automatu
METEOR MESS a vhod čtvrťák (USE QUARTER IN COIN BOX). Zapamatuj si nejvyšší
skóre, je to kód ke dveřím do laboratoře. Čtvrťák je možno z automatu získat
pomocí malého klíče od Edny (USE SMALL KEY IN COIN BOX). Pokud byla odeslána
obálka, běž jako Dave k poštovní schránce, měla by tam být smlouva. V případě
demo kazety jdi za Green Tentacle a smlouvu mu předej (GIVE CONTRACT TO GREEN
TENTACLE). Slíbí ti, že tě bude chránit. V případě rukopisu nesmíš
smlouvu dát Green Tentaclovi, bude si myslet, že sympatizuješ s Meteorem a
zabije tě. Pokud hraješ s Bernardem, běž k rádiu ve třetím patře a znovu
zavolej pro pomoc (USE RADIO, kód je na plakátu). Pomocí lesklého klíče
odemkni oba zámky (UNLOCK UPPER PADDLOCK WITH GLOWING KEY, UNLOCK BOTTOM
PADDLOCK WITH GLOWING KEY). Otevři dveře (OPEN OUTER DOOR) a zadej kód -
nejvyšší skóre z automatu (OPEN INNER DOOR). Pokud Bernard zavolal policii,
po její návštěvě vezmi ze země placku (PICK UP BADGE). Tu ukaž v laboratoři
Purple Tentaclovi. Pokud Michael vyvolal film a Dave dal plány Edovi, přes
Purple Tencacla ti pomůže projít Ed. Pokud jsi odevzdal kontrakt Green
Tentaclovi, bude to on, kdo ti pomůže. V případě rukopisu upraveného Wendy
ukaž kontrakt přímo Purple Tentaclovi, pustí tě k Meteoru. Za dveřmi už
je dr. Fred a Sandy. Otevři skříň a obleč si radiační oblek (OPEN LOCKER.
PICK UP RADIATION SUIT). Použij kartu, která byla v akváriu s křečkem, k
otevření pravých dveří. Za nimi je Meteor. Vezmi ho (PICK UP PURPLE METEOR)
a dveřmi napravo projdi do garáže. Meteor dej do kufru, zavři ho a nastartuj
auto (USE YELLOW KEY IN ROCKET ENGINE). Zbavil ses Meteoru a Sandy je zachráněna
|