Návod:

[Stáhnout RAR návod]
[Verze pro tisk]
Ultima 9: Ascension - Abeceda her - vše co potřebujete pro hry
Ultima 9: Ascension
Earth
Putování začíná na domovské planetě Zemi. Jste
probuzeni duchem svého starého přítele mudrce Hawkwinda, který vám poví, že
Britannie je v nebezpečí a Lord British potřebuje vaši pomoc. Na Zemi nemůžete
umřít a většina akcí je vytvořena tak, abyste se naučili základním principům
hry - pohybování se, bojování a manipulace s vybavením. Měli byste toho pořádně
využít předtím, než se dostanete do mnohem nebezpečnějších situací v samotné
Britannii. Většinu záležitostí vám poměrně jasně vysvětlí Hawkwind, takže tím
nebudeme zbytečně ztrácet čas. Soustředíme se na věci, které musíte vykonat,
abyste se do Britanie dostali. V domě seberte Tool Belt (na stole nahoře u
schodů), Backpack (na knihovně v pokoji s počítačem), Journal (na stole v obýváku),
Compass (nad krbem v obýváku) a Key (vedle počítače). Je absolutně nezbytné,
abyste měli všechny tyto věci předtím, než opustíte dům. Co si vezmete dále,
záleží už jen na vás. Jakmile máte výbavu pohromadě, jděte na dvůr a pak bránou
do parku. V parku navštivte cikánský vůz a promluvte si s cikánkou. Až tak
učiníte, naleznete v nedalekém kamenném kruhu zlověstně vyhlížející černou
bránu (Moongate). Jakmile se k ní přiblížíte přijde z druhé strany brány gazer.
Naštěstí jeho magie je na Zemi slabá a snadno ho tedy vyřídíte jakoukoli
zbraní, co máte zrovna po ruce. Vstupte do brány.
Stonegate
Potom, co jste se přemístili do Britannie,
ocitáte se v beznadějné situaci, ale v poslední chvíli jste zachráněni
Hawkwindem, který vás teleportuje do Stonegateské věže. Nacházíte se v pohodlné
ložnici plné užitečného vybavení. V rohu je tu truhla s věcmi, kterou vám
slibovala cikánka, a u schodů najdete krátký meč . V pokoji je také poházeno
několik lektvarů a kniha, která vám odhalí jejich použití. Sbírejte taštičky -
měly by vám pomoci zvýšit množství vybavení, které unesete. Mimochodem, jistě
jste si již všimli, že vaše pozemské šaty zmizely a místo nich nyní disponujete
lehkým brněním ve vašich barvách. Sejděte dolu po schodišti. Na sametové
podušce zde najdete knihu. Toto je vaše kniha kouzel (Spellbook) a zároveň
poslední položka s životně důležitých částí vašeho inventáře. V tuto chvíli
máte k dispozici pouze čtyři slabší kouzla, ale abyste se dostali z věže,
budete je všechny potřebovat. Cesta ven je zablokovaná silovým polem, kterého
se zbavíte tak, že zapálíte pochodeň na zdi pomocí kouzla Ignite. Další
poschodí má rozbořenou podlahu a pohybovat se můžete pouze po římsách u okrajů
zdí. Nad jednou s těchto říms je páka, a jestliže je tu páka, znamená to, že za
ní budete muset zatáhnout. Páku hlídá obří krysa, kterou můžete snadno
zneškodnit pomocí Stone spell. Potom přeskočte k páce, jež otevírá dveře v
hudebním pokoji dole. Předtím než tento pokoj opustíte, pořádně to tu
prohledejte, je zde plno věcí. Další překážku tvoří padací dveře . Abyste se
přes ně dostali, musíte přemístit vázu na nášlapnou desku. Deska se však
nachází na druhé straně bariéry. Gust spell to zařídí. Brzy dojdete k magickému
výtahu, který vás zaveze do pokoje s bazénkem a dvěma obrovskými sochami.
Pomocí kola na zdi nedaleko výtahu vypusťte bazének. Teď můžete vskočit dovnitř
a stisknout knoflík. Cesta dál je volná. Poslední překážka přichází ve formě
pokoje naplněného ohnivými ventilátory, které se při vašem příchodu vznítí.
Zaklínadlem Douse si pročistěte cestu k východu. Pak požijte Douse ještě jednou
na dvě louče umístěné na vzdálené zdi. Nyní můžete konečně opustit věž. Potom,
co tak učiníte, vám Hawkwind dá poslední sbohem. Hned u východu je blýskající
se bazének a na jeho dně se nachází truhla se zlatem. Truhla je však strážena
masožravou rybou, která je vzhledem k vašim momentálním zkušenostem docela tuhý
protivník, takže buďte opatrní. Dávejte si také pozor na vlky a krysy, je jich
tu kolem plno. V malé jeskyni tu naleznete Wyrmguarda hlídajícího teleport do
Britaine. Jako většina Wyrmguardů si s vámi i tento nejdříve rád pokecá
předtím, než se vás pokusí zabít. Jakmile jste s ním promluvili, nemělo by být
těžké ho zabít, pokud tedy nejste již těžce zraněni. Až bude mrtvý, seberte si
jeho meč. Je to přece jenom nějaké vylepšení oproti vašemu krátkému meči. Nyní
vstupte do teleportu, jenž vás přenese na hrad Lorda Britishe.
Britain
Nejdříve si musíte promluvit s lordem Britishem a
slíbit mu, že osvobodíte zemi. Dokud tak neučiníte, nemůžete dokonce ani
opustit hrad. Až se vyrovnáte se svojí nynější zodpovědností, můžete si
prohlédnout hrad. Promluvte s Vasagralem - gargoylou vznášejícím se v trůním
sále. Nahoře pak najdete jak svůj pokoj tak i pokoj lorda Britishe. Teleport
vedle jeho postele vás přenese nahoru do kouzelníkovy dílny. Dále byste též
měli omrknout dalekohled u Britishova pokoje a křišťálové koule u kouzelníkovi
dílny. Dole se potom nachází kuchyň a jídelna, kde se můžete zásobit jídlem a
pitím. Jestliže již je spižírna prázdná, můžete získat další potraviny
zapálením svíček na stole pomocí Ignite spell. Pečlivě prozkoumejte tajné
pokoje ve věžích, je tam totiž poschováváno plno věcí. Za nádvořím je
zbrojírna, kde narazíte na dva válečníky. Ti vás rádi naučí pár bojových fíglů.
Měli byste též promluvit s Kellerem o brnění a magických artefaktech. Ohrazený
teleport v rohu vede do hradního vězení. Až prozkoumáte hrad, vydejte se na
obhlídku okolí. Asi nejzajímavější věc, na kterou narazíte, je bludiště z keřů.
V poslední době se o něj nikdo nestaral, takže je plné krys. To je však skvělá
příležitost na získání nějaké zkušenosti. Ve středu bludiště se nachází Flaming
sword, což je na nějaký čas nejlepší zbraň, jakou uvidíte, takže ho berte. Při
vstupu do města nejdříve narazíte na místního pekaře, který je naštvaný,
protože ho tragická nehoda připravila o živobytí. Z toho všeho je tak trošku
mimo. Pokud půjdete dál, uvidíte starostu Britaine promlouvajícího k občanům
města. Je slušnost alespoň se představit. Dále ještě stojí za to pokecat s
kouzelníkem Altomarem (u obchodu s kouzelnými artefakty) a s vozkou Nimrondem
(u skladu). Pak se zastavte v muzeu, kde prozkoumejte Tapestry of Ages a
promluvte s Aleenou o záhadném osudu Runes of Virtue. Nyní jděte přes náměstí
do katedrály lásky. Najdete tu ženu jménem Flann, která tvrdí, že její rodina
zoufale potřebuje nápoj zvaný Serpentwyne. Od opata Amorantha se dozvíte něco o
nedávných událostech a kněžka Kimberly, která je v lihovaru, vám poví o
součastném nedostatku Serpentwyne a o ztraceném stříbrném hadovi (Silver
Serpent). Na stole je poslední flaška Serpentwyne a jestli chcete, můžete jí
dát Flann. Pokud zmáčknete knoflík v jednom z mnišských pokojů, odhalíte v
knihovně skrýš s několika užitečnými věcmi. Okolí katedrály je docela zajímavé.
Nachází se zde léčivá fontána a jeden z Britainských hřbitovů. Promluvte s
mnichem Dermotem, jenž se stará o hřbitov, a také se tu poohlédněte po
vybavení. Pokud se dotknete velkého náhrobku hned před mausoleem, osvobodíte
krvežíznivého kostlivce. V centru města je studna a nedaleko se povalují tři
mince. Když je seberete a vložíte do inventáře, stanou se pouze součástí vašich
financí. Jestliže však hodíte minci do studny, získáte jednorannou zbraň jménem
Glass sword. Finta bohužel pracuje pouze jednou. Glass sword je velmi silná
zbraň, takže si ji schovejte na horší časy. Projděte město křížem krážem a
navštěvujte obchody. V obchodu se zbraněmi dostanete další informace o Despise.
Lučištník vás může trochu vytrénovat, pokud máte dostatečně vysoké Dexterity.
Rozhodně též zaskočte ke klenotníkovi Cameronovi, který se ukáže být velice
důležitý pro jeden z vašich questů. Můžete též navštívit hospodu a obchodníka s
jídlem. Než opustíte město východní branou, mrkněte se do strážní chatky. Je
tam nějaká výzbroj. U brány ještě pořádně promluvte se Sarah, jen se stará o
kapli (Shrine). Sarah vám dá Mantra of Comparsion. Než se vydáte ke kapli,
následujte divnou svítící kouli u pláže. Zavede vás k jeskyni s cennostmi,
které nashromáždil ohavný pavouk. Od pavoučí jeskyně po pláži směrem dolů je
maják. Cestou k majáku můžete najít láhev Serpentwyne. O maják se stará Hans,
jenž vám poví o problému, který má Britannie s novými majáky. Jeho sextant by
se vám také mohl hodit. Nedaleko majáku je kamenný kruh, ve kterém bývala
Britainská Moongate. Nyní je však mimo provoz, ale bude důležitá později. Teď
se vydejte směrem nahoru k Shrine of Compassion. Po cestě potkáte duch vašeho
starého přítele Shamina, který vám vysvětlí jak přišel o tělo. Když se
přiblížíte ke kapli, objeví se z ničeho nic záhadná bouře. Pokud vydržíte,
budete moci dojít do kaple a vyslovit mantru. Potom vás kaple osloví a řekne
vám, co musíte udělat, abyste ji vyčistili. Vašim úkolem je teď najít Glyph a
Sigil of Companssion a přinést je obě do kaple. Pak vyslovíte správnou mantru a
kaple bude vyčištěna.
Paws
Na cestě do Paws potkáte slepou věštkyni jménem
Altara. Vypadá to, že ví o vaší situaci víc, než vy sami. Rovněž vám také
vysvětlí pojem Karma. Dál po cestě je farma. Ve chvíli, kdy tam dorazíte, bude
stodola v plamenech. Uvnitř je uvězněn malý chlapec. Můžete ho zachránit buďto
za pomoci kbelíku vody a nebo použitím Douse spell. Chlapec vám řekne svůj
tragický příběh a poprosí vás, abyste zachránili jeho matku.
Vraťte se kousek zpět k Britain. V chatrči tu
narazíte na šíleného poustevníka. V rohu chatrče je páka, která odhalí tajný
průchod nahoru do hor. Tam také najdete bandu loupežníků a ženu z farmy. Až
bandity zabijete, promluvte si s ženou a přečtěte si deník, který měl velitel
banditů. Za mostem je loupežnická jeskyně plná pokladů, ale pozor, stráží ji
vlci. Jeskyně vede k jezeru na jakési plošině. Je tu zatopená jeskyně s ještě
větším množstvím zlata. Nedaleko místa, kde jste našli ženu, je páka, která
otvírá tajný vchod dolů. Konečně jste dorazili ke vstupu do Paws. Ten je však
strážen obrovským goblinem, který po vás bude chtít zaplatit za překročení
mostu. Naštěstí matematika není jeho silná stránka, a tak můžete proklouznout,
když se bude snažit napočítat do deseti. Paws samotné je hrozné místo, plné
jedovatých močálů, kde supy a obří krysy čekají na snadnou kořist. Navštivte
mlýn a promluvte s Bellou. Vysvětlí vám, že "záklopka" je rozbitá.
Můžete také zaskočit za Hayley a nešťastným mlynářem z Britaine. Vraťte se do
Britaine a promluvte s Nimrondem o "záklopce". Pak jděte zpět do Paws
a v trolí jeskyni šlohněte "záklopku". Pomocí "záklopky"
můžete nyní alespoň opravit přívod čerstvé vody. Dále můžete též věnovat Hayley
láhev Serpentwyne, jestli tedy náhodou máte nějakou u sebe. Další úsilí, co se
týče pomáhání Paws bude muset počkat. Nejdříve musíte vyčistit kapli. Abyste to
mohli provést, potřebujete navštívit podzemní bludiště Despise.
Despise
Na cestě do Despise narazíte na pěkné stavení,
které se ukáže být domovem vašich starých přátel Iola a Gwenna. Promluvte s
Gwennem. Nahoře pak najdete Iolovy luky a jeho hudební pracovnu.
První část
Když vstoupíte do Despise otočte se vpravo směrem
k normální fontánce a jděte kolem dvou sudů. Mezi sudy jsou zbraně Wyrmguardů.
Na konci chodby zatáhněte za páku, aby se zvedla padací brána. Hned za ní
narazíte na jakousi strážnici. Můžete zde potkat Felixe a Castra, dva z
čtyřčlenné skupiny hledačů pokladu, kteří byli zajati Wyrmguardem. Seberte klíč
z truhly a propusťte vězně. Řeknou vám něco o svém marném hledání Kiran Stone a
navíc vám dají pár rad k tomu, jak najít dva ze čtyř kusů Kiran Stone. Naproti
cele jsou zamčené dveře, abyste je otevřeli, musíte zapálit pochodeň nalevo.
Místnost za dveřmi je plná zničených sloupů. Skočte proti směru hodinových
ručiček z nejnižšího sloupu na centrální sloup a seberte Yellow Kiran Stone.
Pak přeskočte přes nejvyšší sloup a zmáčkněte knoflík, který otevírá východ.
Otočte se vpravo a skočte dolu do jámy před sebou. Teď vlevo a pak vpravo.
Přijdete do pokoje s obrazem a ozdravující fontánou. Pokud se potřebujete
ozdravit, udělejte to hned. Prozkoumejte obraz. Odhalí se vám truhla
Wyrmguarda. V ní je to samé brnění, co nosí Wyrmguardi, a jestliže si ho
vezmete, fontána se promění v otrávenou. Projděte vzdálenými dveřmi. Za rohem
doprava a zatáhněte za páku. Otevře se skrytá chodba, kterou se dostanete do
místnosti, která vypadá jako kříženec mezi chrámem a bazénem. U nejbližší
fontány je plný kbelík. Seberte ho a položte na oltář na opačném konci
místnosti. Tím otevřete dveře do druhé části podzemí.
Druhá část
Jděte vpravo, vpravo, vlevo a další vpravo vás
zavede na křížení chodeb, kde obraz skrývá lektvar Infernal Armor. Znovu vpravo
a objevíte se v místnosti, která vypadá jako bývalá tělocvična. Cesta ven je
uzavřena padací bránou a za ní je jáma. Na zdi je zakřivený štít. Dotkněte se
ho a tím otevřete tajnou místnost s ozdravující fontánou a vybavením. Nalevo od
brány je jakýsi výklenek, jděte kus dál a najdete páku, která otvírá východ a
zakryje jámu. Po chvíli najdete mrtvolu jednoho z Felixových a Castrových
přátel - Mourdina. Má u sebe deník a v něm je další nápověda o Kiran Stone.
Další pokoj je hnízdem obřích krys. V hnízdě je klíč ke dveřím ven a v rohu
truhla s lučištnickou výbavou. V následujícím pokoji pak musíte zasáhnout terč
nade dveřmi, abyste mohli pokračovat. Příští místnost je docela pěkná jídelna.
Za čalouněním najdete klíč a nášlapná deska v rohu otvírá tajnou chodbu. Na
konci chodby je pár věcí a truhla, kterou otevřete klíčem, co jste před chvílí
sebrali. V truhle je mapa pokladu a klíč k truhle s pokladem. Navíc je tu také
teleport. Ten vás teleportuje před místnost s bodáky vystupujícími z podlahy. S
trochou pečlivého načasování by se vám mělo podařit přeběhnout přes místnost do
rohu. Zatáhněte za páku, která otvírá další pokoj. Jděte do kruhu a objeví se
Blue Kiran Stone. Seberte ho a teleportujte se zpět do jídelny. V pokoji za
jídelnou zmáčkněte modrý knoflík na vzdálenějším konci. Otevřou se tajné dveře.
Vpravo, vpravo a vlevo vás zavede do laboratoře s množstvím knih a vybavení.
Páka odsune fontánu, čímž se odhalí úzký skrytý prostor. Na konci je tu
tlačítko, které otvírá padací bránu. Za laboratoří je poslední strážnice. Klíč
k dalším dveřím se povaluje v malé kaluži v rohu. Jestli jste nezatáhli za
páku, dávejte pozor, až se budete přibližovat ke dveřím. Je tu jáma s bodáky,
která se dá v přítmí snadno přehlédnout. Pokud spadnete dolu, můžete vylézt
ven, ale očekávejte nějaké to zranění. Jámu je možno přeskočit. Následující
místnost je malý chrám ctnosti. Na nejbližší lavici je klíč a nějaké Iolovo
vybavení. Pokud zapálíte svícen, pestrobarevné ozdravující paprsky začnou
proudit shora. Až budete opouštět chrám, někdo na vás začne křičet, abyste
zatáhli za páku. Jestliže tak učiníte, zachráníte Thadiouse, jenž je chycen v
uzavírající se pasti. Další pokoj je zamčený, ale po stranách jsou tu jakési
výklenky. Jeden s trochu otevřenou bránou, za ní je vidět klíč, a druhý s
podivným zařízením. Stiskněte tlačítko na zadní straně zařízení a klíč je váš.
Vstoupili jste do veliké jeskyně. Jsou tu čtyři podstavce a kniha na stojanu.
Přečtěte knihu. Otevře se vám chodba na vzdálenější straně. Můžete také položit
vaše tři Kiran Stone na podstavce stejné barvy, nicméně pořád ještě nemáte ten
poslední. V další místnosti je vyschlá fontána a krysa připoutaná k truhle.
Zmáčkněte tlačítko na fontáně a zabijte nyní již odpoutanou krysu. Truhlu
otevřete klíčem z chrámu. Potom narazíte na místnost s jezerem. U vodopádu je
pod hladinou páka, která vám otevře přístup k Red Kiran Stone. Seberte kámen.
Pokračujte na vzdálenější straně místnosti. Tam, kde chodba zahýbá, narazíte na
krátký meč. Vejdete do velkého sálu s lávou a kamenným mostem vedoucím na
obrovský sloup. Most stráží Wyrmguard, jenž se představí jako Ooli. Když ho pak
zraníte, ukáže se, že je to váš starý přítel Iolo. Ušetřete jeho život a
vstupte na sloup. Seberte Glyph of Compassion. Vraťte se do místnosti s
podstavci a řádně rozmístěte kameny. Obdržíte Kiran Shield. Nyní můžete opustit
podzemí tou samou cestou, jakou jste přišli. Tedy kromě toho, že vodní chrám
musíte opustit normálními dveřmi. Až budete opouštět Despise, konečně potkáte
tolik proslavenou Raven. Poví vám, že si přeje, abyste se setkali s jejím
šéfem. Ale nejdříve musíte prokázat svoji identitu pomocí runy (Rune), kterou
máte přinést na její loď kotvící v Britainském přístavu.
Britain a Paws
Teď potřebujete Sigil, kterou má prý starosta.
Jenže ten odjel do Paws, aby zachránil svoji nemocnou dceru. V Paws si
promluvte se starostou a s bývalým dobrodruhem, jednonohým Joem. Nejen, že je
Maribeth nemocná, ještě byla navíc unesena gobliny. Jděte do domu na okraji
města, zabijte gobliny a osvoboďte Meribeth. Starosta vám teď rád předá Sigil.
Nyní můžete jít do kaple a vyčistit jí. Pokud se vrátíte do města a promluvíte
s mágem Altomarem, dozvíte se, že kouzla prvního stupně opět pracují. Vyzbrojte
se na cestu a vezměte očištěnou runu k Raven do přístavu. S takto prokázanou
identitou vás nyní dovede do Buccaneer's Den.
Buccaneer's Den
Nejdříve pokecejte s Samhaynem, který tvrdí, že
vlastní Codex of Ultimate Wisdom, ale vydá vám ho jen tehdy, pokud zneškodníte
jistý sloup. Ten vytváří vodní víry po celém regionu. Také vám prozradí, že
tento sloup se nachází nedaleko pobřeží ostrova New Magincia. Nejdříve se
trochu projděte po okolí. Nejlepší je vždy začít v hospodě. Promluvte s Bjornem
o vodních vírech a o New Magnicia. Potom pokecejte s kartografem Keaganem,
který vám poví, kde leží ostrov New Magnicia. Bohužel to vypadá, že tunel
spojující Buccaneer's Den a New Magnicia je magicky uzavřen a nikdo nemůže
projít bez toho, aby znal správné heslo. Toto heslo nezná nikdo jiný než vaše
nová kamarádka Raven. Než se vydáte do New Magnicia, je tu ještě pár věcí,
které byste měli vyřešit. Za prvé je zde záležitost s Katie. Tato mladá dívka
je neprávem držena otrokářem Montegou. Pokud navštívíte trh, můžete ji
osvobodit. A to dvěma způsoby. Buďto ji vykoupíte a nebo rovnou na otrokáře
zaútočíte. V každém případě pak promluvte s obchodníkem Herzogem a sežeňte dívce
práci. Daleko důležitější je potom otázka týkající se Silver Serpent. Ten je
držen ve veliké jeskyni nedaleko města. Tu obývá zrádný novic Aria a nepříjemný
charakter jménem Dunston. K hadovi se můžete dostat tím, že střelíte do terče,
což rozšíří malý průchod. Na druhé straně můžete pak ovládat šířku pákou.
Zabijte Dunstona a vezměte mu klíč. Ten pak použijte na pentagram, ve kterém je
Silver Serpent uvězněn. Had se sám teleportuje zpět do Britaine.
Bojovaní si můžete vylepšit v aréně, ale je to
docela drahé. Nějaká Karma se dá nabrat tím, že pomůžete vězni Linusovi, jenž
je surově týrán svými vězniteli. Nad severozápadní zátokou ostrova je menší
pirátská jeskyně. Jděte tam a vystřelte z děla, které najdete. Takto otevřete
jeskyni, která ukrývá jedinečný magický artefakt - Gauntlets of Fury. Zdá se,
že lidé v Buccaneer's Den milují tajné dveře a místnosti. Jestli si připadáte
chudí, klikněte na lebku v obchodě s vybavením. Toto otevře dveře do skladiště.
V kartografově obchodě vám kormidlo otevře přístup ke schodišti do kartografova
pokoje. Na kopci, který leží jihovýchodně od Samhaynova domu, je díra do země.
Vlezte do díry. V chodbách se tu dá najít něco zlata, diamant a pergamen s
Crystal Barrier. Na jihozápadní části ostrova můžete u pláže najít jeskyni.
Uvnitř je Emerald Lighthouse Gem. Jděte k majáku. Narazíte zde na ducha, který
vám za trochu rumu řekne, kde je potopená loď s pokladem. Nyní se můžete vydat
k lodi a ponořit se pro poklad. Použijte tunel do New Magnicia. Nezapomeňte, že
musíte znát heslo.
New Magnicia
Během putování v New Magnicia narazíte na svojí
starou přítelkyni - pastýřku Katrinu. Ta pečuje o své stádečko jako obvykle.
Katrina je poslední obyvatel New Magnicia zůstávající zde, aby se starala o
kapli. Kaple je potopená a nedá se k ní dostat z břehu. Katrina vám pohotově
řekne Mantra of Humility a přizná, že vlastní Sigil. Tu vám však dá pouze
tehdy, pokud zbavíte ostrov supů a vlků, kteří ohrožují její ovce. Abyste se
vypořádali s vlky, musíte najít a zabít jejich hlavní samici. A abyste se
zbavili supů, musíte vypálit jejich hnízdo. Když oba úkoly splníte, Katrina vám
vydá Sigil. Jděte k mysu na severním konci ostrova a objeví se kaple. Meditujte
v ní pomocí Mantry. Vodní vír vás pak vtáhne do podvodního města Gargoylů -
Ambrosie.
Ambrosia
Až zkusíte nahodit sochu královny, zjistíte, že
Wislem se tragicky přepočítal. Socha zničí dóm a Ambrosii zbývají hodiny
života. Tímto jste naplnili věštbu o zničení Gargoylů. Když se vrátíte do
dílny, najdete umírajícího a litujícího Wislema. Ten vám dá krystal, který
můžete použít v dílně a získat kostku, která otvírá královniny dveře. Pokud se
vám podaří dostat alespoň jedno královnino vejce z města a předat ho
Vasagralovi, zachráníte Gargoylí rasu před zánikem. Z vejce se totiž vylíhne
nová královna. Pomocí kostky se tedy dostanete do sálu s Gargoylí královnou. Tu
však budete muset zabít. Důležitější je přece jenom zachránit celou rasu.
Teleport ven prý funguje pouze s živou Gargoylou. Naštěstí životaschopné vejce
samo představuje Gargoylu, takže se můžete teleportovat z královnina sálu do
podzemních chodeb nazývaných Hythloth.
Hythloth
Hythloth vypadá jak stoka, ale v podstatě je to
třídimenzionální bludiště. Abyste získali Glyph of Humility, musíte nalézt tři
různobarevné sochy a umístit je na podstavce stejných barev. Hytloth také
ukrývá jedinečné Swamp Boots, které vám umožňují procházet nezraněni močály.
Potvory se tu budou většinou objevovat, když dosáhnete něčeho důležitého. V
Hythlothu též narazíte na pavoučí sítě. Dvakrát Ignite nebo pár seknutí mečem
se však většinou postará o ty, co vám budou stát v cestě. Potom, co jste se
teleportovali do Hythlothu, jděte ke vzdálenému konci tunelu. Na podstavci tam
najdete sochu. Vydejte se po schodech nahoru do chodeb a na první křižovatce
vpravo. V pokoji, do kterého vstoupíte, je kousek nad hladinou ovládací kolo.
Zbavte se pavoučí sítě a otočte s ním. Uvidíte výtahovou páku. V místnosti je
také žlutohnědá cihla. Zatlačte na ní, abyste otevřeli další chodbu. Jděte na
konec chodby a z truhly vezměte zelenou sošku. Vraťte se na křižovatku a
vydejte se přímo. V chodbičce nalevo je zlatý prsten, který stojí víc než sto
zlatých. Jděte vpravo, pak vlevo a ocitnete se v hlavní výtahové místnosti. V
rohu je truhla, v níž se nachází Swamp Boots a pár dalších věcí. Směrem ke
středu pokoje je výtah, jenž vás zaveze do pokoje nahoře. Zde najdete žlutý
podstavec a páku, která otvírá padací dveře. Vraťte se na křižovatku a jděte na
sever. Projděte kolem otevřených padacích dveří a na křižovatce se dejte vlevo.
Potom vpravo a dorazíte k nádrži. Skočte do ní a doplavte si pro zelenou sošku.
Vedle sochy je ovladač zvedající úroveň hladiny, takže můžete z nádrže vylézt.
Zpět na druhou křižovatku a pokračujte do veliké místnosti. Jakmile do ní
vstoupíte, oboje dveře se zavřou. Až seberete kalhoty z roštu, stěny se začnou
přibližovat. Dojděte ke vzdálenější bráně. Ta se v poslední chvíli otevře.
Jděte na křižovatce doprava a pak chodbou do malého pokoje. Zbavte se sítě a
pod vodou najdete ovladač k bráně do dalšího místnosti. Jděte zpátky na
křižovatku a pak doprava. Dostanete se do veliké místnosti, kde čtvercové
sloupy přemosťují díru pod vámi. Přes sloupy se dostanete k zelenému podstavci.
Dávejte pozor, protože sloupy se začnou zvedat a klesat, jakmile na ně
vstoupíte. Poněvadž kolem podstavce není zrovna moc místa, položit na něj sošku
nebude jednoduché. Napravo je pak ovladač otvírající padací dveře a ovladač
vlevo vám otevře cestu k troše věcí. Až opustíte místnost, dejte se vpravo a
seberte modrou sošku z truhly. Nyní se vraťte na druhou křižovatku a jděte
vpravo nahoru chodbou k červenému podstavci. Položte na něj sošku. Pokračujte
na vzdálenější straně místnosti a na křižovatce vpravo. Dostanete se do
velikého pokoje s ovladačem hladiny vody hned u vstupu. Snižte hladinu a
seberte žlutou sošku.
Na křižovatce teď použijte druhou cestu. Projdete
kolem Binding Circle nalevo a napravo bude modrý podstavec. Umístěte sošku a
pokračujte dál chodbou. Za rohem se dejte doprava. Dojdete do místnosti, ve
které je základna Guardianova sloupu. Vodě se zde zcela vyhnout nemůžete, ale
můžete skočit nejdále, jak jen to bude možné, a pak doplavat k plošince. Tři
taková opakování vás dostanou ke sloupu. Na druhé straně sloupu je vchod
dovnitř. Tady spočívá Glyph of Humility. Vezměte jí a jděte zpět až do hlavního
výtahového místnosti. Vyjeďte nahoru a položte sošku na podstavec. Otevře se
vám padací brána nedaleko. Nyní můžete projít přes průhledné tunely až k
pravoúhlé cestě. Vydejte se doprava. Na konci uvidíte za sklem klíč. Obejděte sklo
a seberte klíč, kterým otevřete truhlu v centrální místnosti. Nyní můžete
použít mechanismus k vyzvednutí brány, jež vám blokuje cestu na sever. Na první
křižovatce doprava k teleportu. Zbytek Hythloth tvoří ještě pracnější úkol,
jehož jádrem je umístění dalších sošek na další podstavce. Pak si ještě musíte
pohrát s ovladači zapínajícími světla a podobně. Jsou tu také vystavěny
teleporty spojující oba konce zbytku Hythlothu. Můžete se to tu pokusit
prozkoumat, ale budete odměněni pouze trochou zlata a pocitem, že jste byli
všude. Místo toho vstupte do teleportu a vydejte se chodbou vlevo (na jih). Pak
vpravo, vyplavte ven a nahoru k Shrine of Humility.
New Magnicia a Buccaneer's Den
Nyní potom všem jste konečně připraveni vyčistit
Shrine of Humility. Pokud se zastavíte u Katriny, zjistíte, že její postoj vůči
vám se poněkud změnil. Zřejmě znečištění kaple zahalovalo její smysly. Když se
vrátíte do Buccaneer's Den vyžádat si Codex, jste místo toho přepadeni
Blackthornem a zavezeni do podzemního bludiště nazývaného Deceit.
Deceit
Do Deceit jste odvlečeni potom, co jste vyčistili
Shrine of Humility a promluvili s Samhaynem. Začínáte tu bez vybavení, takže
sehnat nějaké zbraně a brnění je priorita.
První část
Probudíte se ve své cele zcela bez vybavení. V
místnosti jsou tajné dveře a za nimi pavouk. Dotkněte se ho a stanete se
nehmotnými. Nyní můžete procházet skrz překážky, ale nemůžete sbírat věci.
Projděte dveřmi a stlačte knoflík, který dveře otevře. Vraťte se a znovu se
dotkněte pavouka. To vás zase zhmotní. Vyjděte z místnosti a seberte klíč a
vak. Opět se odhmotněte. Odemkněte klíčem dveře a projděte padací bránou.
Otevřete bránu. Znovu zajděte k pavoukovi a zhmotněte se. Vraťte se a použijte
skrytou chodbu vedoucí do malého pokoje. Dotkněte se té podivné věci a objeví
se koule. Jděte ke vzdáleným dveřím a až bude v místnosti zelené světlo, můžete
je otevřít. Pokračujte chodbou a na křižovatce vpravo. Na konci chodby je
místnost s věcmi a kostlivcem. Až ho odstraníte, seberte si jeho šavli. Zpátky
na křižovatku a do místnosti naplněné lávou. Bezpečně můžete projít po třpytící
se modré záři až na plošinku. Knoflík nalevo vám odhalí výtah a ten vás pak
dostane na plošinku ve vzdáleném rohu. Musíte zmáčknout správný knoflík, abyste
získali cestu na další plošinku a odhalili mramorovou tvář. Jděte na plošinku a
stlačte knoflík, tím dostanete výtah nazpátek. Teď tlačítko napravo a do
výtahu. Ten vás zaveze na další plošinku. Zaměřujte sochu,dokud nebude naproti
tváři. A pak palte modré koule dokud nezasáhnete tvář. To odstraní překážku,
která je kolem centrální plošiny. Zasáhněte tvář s modrou koulí a můžete sjet
výtahem zpátky na plošinu. Stiskněte znovu tlačítko vlevo a výtahem se vydejte
na plošinu ve vzdáleném rohu. Z další plošiny výtahem zpátky. Až budete projíždět
kolem centrální plošiny, použijte knoflík a výtah se zastaví. Vylezte na
centrální plošinu a do teleportu.
Druhá část
V celé této části vám krystalové koule budou
dávat tipy poté, co se jich dotknete. Jděte po cestě až k pravému konci.
Jakmile symbol zmizí, stiskněte tlačítko. Kamenný padací most doplní cestu
nalevo. Mačkejte knoflíky (levý, pravý, horní, dolní) a tímto upravte
mramorovou tvář, aby byla naproti sochy na druhé straně. Devět vpravo a devět
vlevo by to mělo vyřešit. Jděte po cestě a narazíte na dvě extra střílející
sochy. Abyste se vyhnuli jejich střelbě, musíte jít nejdříve po levé straně a
ve správnou chvíli se pak přemístit napravo. Takto prokličkujte rychle až na
konec. Projděte kolem střílejících soch. Zde se pak dotkněte veliké sochy, což
vstřelí modré koule směrem k tváři. Pokud je dobře zaměřeno, objeví se výtah.
Jestli ne, musíte celý proces opakovat. Vraťte se kolem střílejících soch a do
výtahu. Ten vás zaveze k teleportu. Přemístěte se teleportem a seskočte dolů z
plošinky. Zabijte pavouka a seberte luk, co se objevil. Pokud nemáte šípy,
dotkněte se sochy. Pohled do zrcadla kousek od luku vás ozdraví a pohled do
druhého zrcadla vás odmění fireballem. Střelte do zlaté tváře a objeví se
schody k plošince. Na vrcholu druhé plošinky je nášlapná deska, která odhalí
zlatou tvář. Střelte do ní a získáte cestu nad teleportem. Přemístěte se a pak
výtahem zpátky nahoru. Jděte kus po pravé cestě. Až budete naproti zlaté tváři,
střelte do ní. Tím získáte most. Přeskočte na něj a na vzdáleném konci
ovladačem snižte úroveň lávy. Odhalí se vám několik nových míst, kde bude teď
možno chodit. Vrťte se na pravou cestu a skočte dolů na kameny. Dojděte k
výklenku a pak teleportem do dalších nezmapovaných prostor. Truhly jsou pasti,
takže je nechte na pokoji. Postavte se na koberec a střelte pohybující se
zlatou tvář. Seberte modrou kouli a znovu se teleportujte. Snížená hladina lávy
vám odhalila několik obelisků. Když se některého dotknete, láva zmizí asi na
patnáct sekund úplně. Přejděte přes kameny k obelisku a dotkněte se ho. Teď
rychle otevřete truhlu a seberte červenou kouli. Zpět do bezpečí. Probojujte se
k držáku a položte na něj jednu z koulí. Pak šáhněte na obelisk a běžte přes
cestu. Výtahem nahoru a položte druhou kouli na další držák. Jděte k výtahu a
potom vyjeďte k teleportu. Skočte do teleportu. Připravte si luk a stiskněte
tlačítko. Zlatá tvář se objeví na jedné ze zdí. Máte asi pět sekund na to,
abyste ji zasáhli. Jakmile ji střelíte, objeví se další. Střílejte co
nejrychleji, máte vždy jen pár sekund. Když jste střelili čtrnáct, objeví se
patnáctý terč u podstavce. Ale tentokrát šedivý, takže si ho jen tak
nevšimnete. Dostaňte ho a objeví se zelená koule. Seberte ji a teleportujte se
zpět. Klikněte na obelisk a běžte k držáku. Udělejte, co máte udělat a
stiskněte další obelisk. Běžte k cestě a následující obelisk by vás měl dostat
až k teleportu. Přemístěte se do posledního pokoje. Potom, co zmáčknete
knoflík, objeví se další zlaté tváře. Opět máte vždy jen pár sekund. První je
nad truhlou, druhá u teleportu a třetí u pochodně. Popadněte dech a žlutou
kouli. Spolu s ní také Full Healing scroll z truhly a kladivo, pokud tedy o něj
máte zájem. Teleportujte se zpět. Umístěte poslední kouli na poslední držák.
Pokaždé, když jste umístili jednu z koulí, cesta se prodloužila a nyní bude již
kompletní. Klikněte na obelisk a doběhněte k výklenku. Použijte výtah a dojděte
do teleportu s pentagramem. Ocitáte se v centru Deceit. Potkáte tu Wyrmguarda
Hairam. Zabijte jeho psíka. Hairam pak vytvoří dva své duplikáty. Snadno se
dají rozeznat, protože jsou ozbrojeni. Zabijte alespoň jednoho z nich a objeví
se výtah. Vjeďte na sloup a seberete Glyph of Honesty. Teď zpátky do teleportu.
Nacházíte se první části Deceit. Tlačítko odstraní sutiny, které vás oddělují
od zbytku dungeonu. Východ je však stejně na druhé straně. Potom, co vyjdete
ven, ocitnete se na malém severním ostrově jménem Moonglow.
Moonglow
Před Deceite najdete vzkaz od Raven, který říká,
že se vás snažila najít v podzemí. Poté budete osloveni rozhořčeným a
ozbrojeným chlapíkem, který tvrdí, že jste ukradli jeho rodinnou dýku. Jakmile
ho uklidníte, vypadne z něj, že se jmenuje Duncan, a to, že jste odpovědni za
krádež, mu řekl jeden kouzelník v Moonglow.
V Moonglow se budete muset několikrát setkat s
hlavním mágem Tydusem. Tydus kontroluje přístup k věštírně (Oracle) a vy si
musíte s věštírnou nejdříve promluvit, než budete moci vyčistit kapli. Tydus
chce za vstup do věštírny hůl, která je podle něj v jeskyni na jihu ostrova. To
se však ukáže být falešnou stopou. V jeskyni však můžete najít něco peněz a
nedaleko je ztroskotaná loď s magickým artefaktem nazývaným Arms of Magi. Když
se vrátíte, Tydus vám doporučí jinou jeskyni, tentokrát na severu ostrova.
Jeskyni stráží démon jménem Randolas. Toto stvoření prohlašuje, že vás sem
Tyrus poslal jen proto, aby se vás zbavil. Randolas vám dá velmi podezřelý
návrh. Jestliže odložíte všechny své zbraně a vstoupíte dovnitř, věnuje vám
Heartstone, což mu dovolí zmizet. Na oplátku vám nic neudělá a vám zůstane
Tydusův Heartstone - zdroj jeho síly. Překvapivě Randolasův obchod není podvod
a vyhnete se tím beznadějnému boji. Když vrátíte Duncanovi jeho ztracenou dýku,
nabídne vám trénink. Při putování v Moonglow vás otravné dítě poprosí, abyste
ochránili nejdříve jeho matku a potom otce před nebezpečím. Oboje prosby se
ukážou být jen špatným vtipem, ale přesto se toho drzouna držte. Jeho třetí
prosba vás totiž zavede k jeho otci, učenci jménem Joshua. Joshuův ztracený
deník vrhne trochu světla na váš quest. Deník najdete v chatrči nedaleko
majáku. Pomocí Heartstonu můžete Tyruse donutit, aby vás pustil do věštírny.
Odhalí vám Lycaeum a vzducholoď, která vás dopraví ke zbytkům Lycaea. Tady
promluvte s věštírnou a v noci se podívejte dalekohledem. Takto získáte Mantra.
Teď už potřebujete jenom Sigil, abyste mohli dovršit další část questu. Žena
jménem Batista tvrdí, že Sigil můžete mít, pokud jí donesete magický štít. Ten
byl naposled spatřen u vaší staré přítelkyně Mariah. V domě Mariah najdete štít
ve sklepě, a pokud vyřešíte hádanku, je váš. Musíte umístit sudy na nášlapné
desky ve skrytých postranních místnostech. Nyní si můžete vzít štít. Jestliže
jste Mariah nezabili při vašem posledním setkání, bude tu, aby vás pozdravila.
Nemá žádné námitky proti tomu, abyste si vzali štít, a ráda vás naučí opravdu
užitečný rituál Restoration. Vyměňte štít za Sigil. A nyní můžete vyčistit
kapli. Jakmile je vyčištěna, Raven na vás bude čekat v přístavu. Vrátí vám
batoh a nabídne mír. Odpusťte jí hned na místě, zvýší vám to Karmu.
Minoc a Cove
V Cove jde všem jenom o peníze. Chlapík jménem
Algar vám odpoví na vaše otázky, jen když mu zaplatíte dvacet zlaťáků za každou
odpověď. Strážní u dveří "velkého vůdce", jehož jméno je Raxos, vás
pustí dovnitř, pouze pokud je podplatíte. Podobné je to tu se všemi obchodníky
a dokonce i žebráci jsou pěkně lakomí. Pokud Raxose vyprovokujete a on na vás
zaútočí, můžete ho zabít a sebrat mu klíč k cele, ve které najdete Nico. Potom,
co ji propustíte, vám dá předmět zvaný Orb of Moons a naučí vás rituál návratu.
Pomocí těchto dvou věcí pak budete schopni vyvolat Moongate, kterou se budete
moci přemisťovat mezi městy s již vyčištěnou kaplí. Jedna z budov v Cove je
opuštěná a jestliže do ní vejdete po setmění, potkáte ducha malé holčičky
jménem Dayla. Její duše bude moci odpočívat, pokud jí vrátíte ztracenou
panenku. Tu najdete pod vodopádem nedaleko Minocu. Tento čin vám zlepší Karmu.
Za Dayliným domem je krypta, která chrlí naštvané duchy. Kryptu můžete uzavřít
tím, že vrátíte duchům jejich klenoty. První z nich je nefritový náramek z
jeskyně zbojníků mezi Britaine a Paws. A nefritový náhrdelník můžete najít pod
podlahou v Raxosově domě. První věc, co uvidíte v cikánském táboře v Minocu, je
Blackthorn vyslovujícího kletbu. Řekl cikánům, že kdokoliv z nich vám pomůže,
zhyne v plamenech. Potom se s nimi bude opravdu těžko spolupracovat. Blackthorn
navíc zmizí dřív, než ho stačíte konfrontovat. Nicméně velitel cikánů souhlasí
s tím, že zváží, jestli vám pomůže. Ale to jen v případě, že mu přinesete Blackrock
Crystal Ball ze zakletého dolu jménem Covetous. Stará moudrá cikánka Morganna
vám navíc dá Mantra of Sacrafice a informace o Codexu. Potom je však spálena
Blackthornovou kletbou.
Covetous
V Covetous se budete muset probojovat přes
množství zrádných chodeb a uklidnit několik nepokojných duchů. V celém dole je
poházeno docela dost diamantů a také se zde dá najít trocha černého kamene.
Můžete se sem klidně vrátit, pokud vám něco z toho později dojde. Kromě toho je
tu také hodně prostorných místností a víc než dost nemrtvých. Žádná z vaší
magie zde nebude fungovat. Pokud na koleji narazíte na těžební vozík, můžete ho
posouvat na krátké vzdálenosti. V Covetous je několik fialových bazénků.
Jestliže do nějakého z nich vhodíte kus černého kamene, obdržíte nějakou radu k
úkolům, které zde musíte splnit.
První patro
Jděte po kolejích dokud nedorazíte do první
jeskyně. V další jeskyni pak najdete válečné kladivo. Když se pokusíte použít
výtah, zjistíte, že chybí převodové kolo. To najdete mezi kamením ještě spolu s
několika jinými věcmi. Vezměte převodové kolo k výtahovému mechanismu. Než ho
však namontujete, vypněte ovladačem vodu. Umístěte kolo na hřídel a zapněte
znovu vodu. Pokračujte od mechanismu po kolejích směrem k výtahu samotnému. Zde
se však nejdříve budete muset vypořádat s přízrakem jménem Lothar. Jeho úkolem
je hlídat přístup do další části Covetous a může být poražen jen pomocí meče
zvaného Gringolet. Ten se nachází na břehu podzemní řeky nedaleko Minoc.
Poněvadž Lothar sám chce zmizet, všechny tyto informace vám prozradí. Avšak
během souboje bude bojovat naplno. Jestliže meč tedy dosud nemáte, musíte se
pro něj nejdříve vydat, abyste mohli pokračovat dál. Jakmile Lothar padne,
seberte jeho klíč a otevřete truhlu u výtahu. Tlačítko v truhle odstraní překážku
mezi prvním a druhým patrem. Nyní sjeďte výtahem do druhého patra (nikam jinam
zatím nemáte přístup).
Druhé patro
Jděte po kolejích až k vozíku. Roztlačte vozík.
Ten pak prorazí dřevěnou barikádu, která vám brání v cestě. Vskočte do dalšího
vozíku a přejeďte s ním přes propast. Pak dojděte k otevřené bědně s klíčem,
jenž odstraní zábranu mezi druhým a třetím podlažím. Přešplhejte po kamenech
zpátky. Ve výklenku je tu lebka, která patří duchovi jménem Skully. Promluvte s
ním, pak seberte lebku a vraťte se k výtahu. Odemkněte bariéru a vydejte se do
třetího podlaží.
Třetí patro
Pokud se budete pohybovat po kolejích, spustíte
zemětřesení, které vás shodí dolů do jámy mezi kostlivce. Takže radši lezte po
kamenech, které jsou po obou stranách. Sledujte koleje až k místu, kde mizí pod
haldou suti. Ve výklenku tu najdete Helm of Radiance. Ta vám bude osvětlovat
cestu pokaždé, když si jí nasadíte. Vyhledejte chodbu do další jeskyně a pak
další chodbu do následující jeskyně. Dál už se jít nedá. Malá chodba vede do
jeskyně plné hrobů. Ve výklenku na druhém konci najdete Skullyho hrob. Umístěte
lebku do hrobu a seberte klíč, který se objeví. Vraťte se k výtahu a odemkněte
si přístup do dalšího patra.
Čtvrté patro
Jak se dalo čekat, poslední patro je plné vody. Za
výtahem je spirálovitý tunel plný přízraků a zlata. Potom máte dvě možnosti.
Buďto jednoduší cestu podél kolejí bez věcí a nebo těžší s trochou zlata. Tak
jako tak nakonec dojdete do jeskyně, ve které narazíte na Wyrmguardku Ailuj. Až
se přes ní dostanete, potopte se a doplavte k vchodu sloupu. Uvnitř najdete
Glyph of Sacrafice. Vozík s černým kamenem na konci tunelu si zaslouží
speciální pozornost. Pokaždé, když se sem vrátíte, bude zásoba uvnitř znovu
doplněna. Vydejte se úzkou chodbou západně. Cesta na vzdálenější straně jeskyně
je zablokovaná. Nějaký hodný člověk zde však již připravil sudy s prachem.
Vyhoďte je tedy do vzduchu. V další jeskyni je další propast a nejjednodušší je
ji obejít u vzdáleného konce jeskyně. Otevřete dveře a vydejte se krátkou
chodbou směrem dolů. Zatočte vlevo a narazíte na magickou zábranu. Bohužel
budete muset obětovat Gringolet, abyste mohli pokračovat dál. Položte meč na
pentagram a zábrana zmizí. Nyní musíte zničit Kheleretha. Až se s ním
vypořádáte, objeví se na pentagramu křišťálová koule. Dotkněte se jí. Otevřely
se vám tajné dveře. Na konci chodby pak najdete Blackrock Crystal Ball a nějaké
věci. Jakmile máte Blackrock Crystal Ball, můžete odsud vypadnout. Delší cesta
ven je ta, kterou jste sem přišli. Kratší cestou je chodba vedoucí ze
závěrečného koridoru. Soudek s prachem vám otevře cestu, která vás zavede k
pobřeží Minoc.
Minoc a Cove
Když ukážete Laszlovi Blackrock Crystal Ball,
uvědomí si, že je to jeho osud obětovat se, aby vám pomohl a osvobodil své lidi
od Blackthornovi kletby. Dá vám klíč od svého vozu a pak zemře strašlivou
smrtí. Jeho oběť však nebyla zbytečná, neboť v jeho voze najdete Sigil, která
vám umožní vyčistit kapli. Kromě toho se zde také nachází Blue Codex Lens, jenž
tvoří jednu polovinu sestavy, která vám umožní číst Codex. Nyní se můžete
vrátit do přístavu a promluvit s Raven.
Yew
Ravenina loď vás nemůže zavést přímo do Yew,
takže se radši vydejte pěšky. Pokud se zastavíte u lorda Britishe až budete
procházet městem, ukáže vám zkratku. Jde o průchod mezi gobliními jeskyněmi,
který byl magicky uzavřen. Lord British ho pro vás znovu otevře. Až dorazíte do
Yew, uvidíte, že spravedlnost tu pracuje na plné obrátky. Nešťastný barman je
odsouzen za to, že dovolil, aby se jeden z jeho zákazníků opil. Další případ je
ještě zajímavější a určitě upoutá vaši pozornost - pirátské děvče je vyslýcháno
kvůli vraždě. Je jasné, že jde o Raven. Ta však není souzena pro vraždu, ale
kvůli genocidě. Je obviněna ze zničení Ambrosie a tím přivedení rasy gargoylů
na pokraj zániku. Žalobcem je samotný Vasagrelem, vypovězený král gargoylů,
kterého jste potkali na začátku. Raven je shledána vinnou a teleportována do
Wrong, kde očekává vykonání rozsudku. Celý proces sleduje bezkřídlý gargoyl
jménem Desbet, jenž je Vasagrelovým sluhou. Pokud mu povíte celý příběh a
ukážete královnino vejce, které jste zachránili v Ambrosii, uvědomí si, že
Raven je nevinná, a ujedná vaše setkání se Vasagrelem. Čekání na schůzku si
můžete zkrátit tím, že zaskočíte do Library of Justice a naučíte se Mantra.
Když se s Vasagralem setkáte, je docela naštvaný a touží po pomstě. Avšak
pohled na královnino vejce ho uklidní a nakonec dokonce přizná, že to byla jeho
hrdost, jenž zahubila jeho lid. Nyní se odhodlá chránit novou královnu a
vybudovat nový národ. Jako omluvu vám věnuje Red Codex Lens a přislíbí, že vám
pomůže zachránit Raven a vyčistit kapli. Řekne vám, abyste se s ním setkali
později nedaleko Wrong, a že vám ukáže tajný vchod. Než se však vydáte do
Wrong, vyhledejte strážce Sigil, o kterém byla řeč v Book of Justice. Ukáže se,
že jde o starého upovídaného ptáka, jménem Eustus. Dá vám Sigil, pokud správně
odpovíte na jeho tři otázky týkající se původu spravedlnosti. Až otázky
vyřešíte, jděte za Vasagrelem směrem k Wrong. Ten vám pak ukáže, kde hledat
tajný podvodní vchod.
|